My Cousin Rachel PosterShe's In England, she's here! Βασισμένο στο κλασσικό μυθιστόρημα της Daphne Du Maurier, συγγραφέως των The Birds και Rebecca, είναι το δραματικό σκοτεινό ρομάντζο My Cousin Rachel, που την σκηνοθεσία του υπογράφει ο Roger Michell, δημιουργός της τεράστιας επιτυχίας του Notting Hill, αλλά και των πιο πρόσφατων Le Week-End, Hyde Park On Hudson, Morning Glory. Κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας είναι η Ρέιτσελ, η αινιγματική εξαδέλφη του προβληματισμένου από τον αιφνίδιο θάνατο του λατρεμένου του θείου, Φίλιπ, που επιστρέφει στα πάτρια εδάφη μετά από καιρό απουσίας, δίχως να γνωρίζει πως εκείνος την θεωρεί βασική υπαίτια για τον χαμό του. Επιζητώντας την τιμωρία της, με το πέρασμα του χρόνου ο ζορισμένος ψυχικά νέος, θα βρει τον εαυτό του να πέφτει θύμα της ανεξέλεγκτης γοητείας της και να την ερωτεύεται. Ένα πάθος που θα έχει απρόσμενα αποτελέσματα για όλους. Το εισαγωγικό τρέιλερ από την Fox Searchlight είναι όμορφα δομημένο κάτω από τις γεμάτες ένταση νότες του νοσταλγικού Wicked Game αποκαλύπτοντας την ικανότητα του μαέστρου της ταινίας στο να κτίσει με αξιόλογο τρόπο το κλίμα της εποχής. Πρεμιέρα στις αίθουσες της πατρίδας του της Βρετανίας το φιλμ θα κάνει στις αρχές του Ιουνίου του 2017, ένα μήνα πριν περάσει τον Ατλαντικό για την πρώτη του προβολή στις ΗΠΑ.

My Cousin Rachel Movie

Ρέιτσελ αποζητά ο βασικός ρόλος και αυτό ακριβώς αποσπά ερμηνευτικά από την όσο περνούν τα χρόνια και πιο λαμπερή Rachel Weisz που καλείται να φέρει εις πέρας μια υποκριτική αποστολή απολύτως στα μέτρα της. Τον μορφονιό της πλοκής υποδύεται ο ζεν πρεμιέ Sam Claffin, ενώ το καστ συμπληρώνουν και οι Holiday Grainger, Iain Glen, Andrew Knott.

Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί!


Περισσότερα... »

Colossal PosterΚαλάθι και φάουλ! Μπασκετικού περιεχομένου είναι η καινούργια, δραματική δημιουργία του σκηνοθέτη Burt Freundlich - δικό του ήταν και το παρόμοιας ορολογίας, μα καμιάς θεματικής σχέσης The Rebound - με τον τίτλο Wolves, που ασχολείται με τα όνειρα ενός νέου αθλητή, που επιθυμεί να κάνει καριέρα στο δημοφιλές σπορ. Αυτός είναι ο 18χρονος Άντονι Κέλλερ, που είναι ο σούπερ αστέρας ΄και αρχηγός της γυμνασιακής του ομάδας, ένας εξαιρετικός σουτέρ και σκόρερ αλλά και ένας αριστούχος μαθητής. Εξού και η επιλογή του από το Πανεπιστήμιο Κορνέλ για να συνεχίσει εκεί τις σπουδές του, αλλά και να ασχοληθεί με το αγαπημένο του μπάσκετ, πραγματοποιώντας τις φιλοδοξίες του. Διανύοντας την τελευταία του σχολική χρονιά θα έλθει αντιμέτωπος με αμέτρητα ζητήματα οικογενειακής φύσεως, με κυριότερο την παθολογική εμμονή του προβληματικού του πατέρα προς τον τζόγο, που κοντεύει να καταστρέψει ολοσχερώς τον προϋπολογισμό της φαμίλιας, αλλά και τον ίδιο. Έχοντας την στήριξη της μητέρας του, αλλά και του μέντορα προπονητή του, ο Άντονι θα παλέψει να υπερπηδήσει τις αντιξοότητες και να βγει νικητής από αυτό το δύσκολο προσωπικό παιχνίδι. Τυπικής αφήγησης φιλμ με σπορ προεκτάσεις είναι το τρέιλερ που μόλις έδωσε στην κυκλοφορία η IFC Films, ανακοινώνοντας την επίσημη έξοδο του έργου στις αμερικάνικες αίθουσες αλλά και σε Video On Demand στις 3 Μαρτίου 2017.

Colossal Movie

Ο διασημότερος, ίσως, ρολίστας της εποχής μας, Michael Shannon, δίνει την εμπειρία του στο καστ, υποδυόμενος τον ζορισμένο από τα πάθη του γονιό, έχοντας στο πλευρό του την Carla Gugino, ως σύζυγο και μητέρα του μοναχογιού τους. Στον οποίο δίνει υπόσταση ο νεαρός Taylor John Smith, για τον οποίον οι Γουλβς ορίζουν την πρώτη σημαντική κινηματογραφική του στιγμή.

Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί!


Περισσότερα... »

Εδώ ο κόσμος χάνεται, οι Παραγωγοί αρμενίζουν. Κι αν ορισμένοι νομίζουν πως το #MuslimBan θα επηρέαζε το ζύγι υπέρ ταινίας μειονοτήτων (βλ. Moonlight) πρώτον η ψηφοφορία είχε ήδη τελειώσει (όπως και στα σημερινά SAGs) και δεύτερο διόλου τυχαία εκείνος που ανοιχτά τα έβαλε με τον πλανηταρχίδη Τράμ-π ήταν ο συμπαραγωγός της ναυαρχίδας La La Land, John Legend στέλνοντας το μήνυμα ότι οι 14 υποψηφιότητες δένουν υπέροχα με την περηφανή επικράτηση εδώ. Οι περίπου 7 χιλιάδες ψηφοφόροι είναι όχι μόνο κοντά αριθμητικά σε εκείνους της Ακαδημίας αλλά ψηφίζουν και με preferential ballot που ταυτίζεται με τα όσκαρς από τα 2009 κι εδώθε. 19 στις 27 νικήτριες στους Παραγωγούς κέρδισαν το χρυσό αγαλματάκι, οπότε ολ μπετς αρ ντάουν, μένει μόνο να δούμε τον αντίπαλο στα αποψενά SAGs όπου το La La δεν είναι υποψήφιο. Αυτό κουτουλάει βεβαίως στατιστικώς όμως μην αγχώνεσαι, θα στα πω ότι αλέκτωρ λαλήσει Δευτέρα.

BAFTA Awards Βραβεία 2017

Οι νικητές των Βραβείων της Ένωσης Παραγωγών 2017

Βραβείο Darryl F. Zanuck Καλύτερου Παραγωγού

• Arrival
Παραγωγή: Dan Levine, Shawn Levy, Aaron Ryder, David Linde

• Deadpool
Παραγωγή: Simon Kinberg, Ryan Reynolds, Lauren Shuler Donner

• Fences
Παραγωγή: Scott Rudin, Denzel Washington, Todd Black

• Hacksaw Ridge
Παραγωγή: Bill Mechanic, David Permut

• Hell or High Water
Παραγωγή: Carla Hacken, Julie Yorn

• Hidden Figures
Παραγωγή: Donna Gigliotti, Peter Chernin & Jenno Topping, Pharrell Williams, Theodore Melfi

• La La Land
Παραγωγή: Fred Berger, Jordan Horowitz, Marc Platt (WINNER)

• Lion
Παραγωγή: Emile Sherman & Iain Canning, Angie Fielder

• Manchester By the Sea
Παραγωγή: Matt Damon, Kimberly Steward, Chris Moore, Lauren Beck, Kevin Walsh

• Moonlight
Παραγωγή: Adele Romanski, Dede Gardner & Jeremy Kleiner

Βραβείο Καλύτερου Παραγωγού Animation

• Finding Dory
Παραγωγή: Lindsey Collins

• Kubo and the Two Strings
Παραγωγή: Arianne Sutner, Travis Knight

• Moana
Παραγωγή: Osnat Shurer

• The Secret Life of Pets
Παραγωγή: Chris Meledandri, Janet Healy

• Zootopia
Παραγωγή: Clark Spencer

Βραβείο Darryl F. Zanuck Καλύτερου Παραγωγού Ντοκιμαντέρ

• Dancer
Παραγωγή: Gabrielle Tana

• The Eagle Huntress
Παραγωγή: Stacey Reiss, Otto Bell

• Life, Animated
Παραγωγή: Julie Goldman, Roger Ross Williams

• O.J.: Made in America
Παραγωγή: Ezra Edelman, Caroline Waterlow

• Tower
Παραγωγή: Keith Maitland, Susan Thomson, Megan Gilbride
Περισσότερα... »



Ελληνικό Box Office 26 - 29 Ιανουαρίου 2017 by OPTOMA


Φιλμ
Διανομή
Wks Αίθουσες
4ήμερο Ελλάδας
Σύνολο Ελλάδας
1
Split
Odeon
1
54
30.545
30.545
2
Jackie
Feelgood Ent.
1
36
18.447
18.447
3
La La Land
Odeon
6
45
17.562
137.967
4
Resident Evil: The Last Chapter
Feelgood Ent.
1
66
11.039
11.039
5
xXx: The Return Of Xander Cage
UIP
2
43
10.787
45.198
6
Η Ρόζα της Σμύρνης
Feelgood Ent.
6
49
10.096
330.721
7
Sing
UIP
7
62
8.604
161.020
8
Έτερος Εγώ
Feelgood Ent.
2
38
7.693
24.545
9
Moana
Feelgood Ent.
6
50
6.962
113.509
10
Ballerina
Odeon
6
49
6.907
72.844


Περισσότερα... »

Resident Evil: Το Τελευταίο Κεφάλαιο (Resident Evil: The Final Chapter) PosterResident Evil: Το Τελευταίο Κεφάλαιο
του Paul W. S. Anderson. Με τους Milla Jovovich, Ali Larter, Shawn Roberts, Ruby Rose, Eoin Macken, William Levy, Iain Glen, Lee Joon-gi, Rola


Clone Wars
του zerVo (@moviesltd)

Ρεαλιστικά, αναφερόμαστε στην πιο επιτυχημένη, σε κάθε τομέα, μεταφορά βίντεο παιχνιδιού στην μεγάλη οθόνη. Τα νούμερα άλλωστε μιλούν από μόνα τους, μιας και οι πέντε προηγούμενες συνέχειες του franchise έφτασαν πολύ κοντά στο να ξεπεράσουν στα παγκόσμια box offices το ρεκόρ του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων (!) όριο που σίγουρα θα σπάσει με την κυκλοφορία του Resident Evil: The Final Chapter. Για να το δούμε και πρακτικά όμως το ζήτημα, αν κανείς έλεγε πριν από δεκαπέντε χρόνια όταν δειλά και με περιορισμένο προυπολογισμό ξεκινούσε το εγχείρημα επί του εκράν, πως ο τίτλος θα διατηρούνταν ολοζώντανος για μιάμιση δεκαετία, έχοντας προσφέρει έξι - αξιοπρεπή το λιγότερο - τσάπτερς, χωρίς μέγκα σταρς στην σύνθεση και θα είχε ετούτα τα εμπορικά αποτελέσματα, μάλλον θα τον περνούσαν για τρελό. Επίτευγμα που πιστώνεται ολοκληρωτικά στον εμπνευστή του Paul W.S. Anderson, που πλέον, αν και εφόσον το R.E. ολοκλήρωσε τις διεργασίες του, θα ήθελα να τον δω να ασχολείται ακόμη πιο ενεργά,μ εντατικά και σοβαρά με το περιπετειώδες είδος.

Resident Evil: Το Τελευταίο Κεφάλαιο (Resident Evil: The Final Chapter) Wallpaper
Έχοντας επιβιώσει από την υπέρτατη σφαγή που ισοπέδωσε κυριολεκτικά την πρωτεύουσα, η δυναμική  μαχητής Άλις, με το προσόν που της δίνει η ανθεκτικότητα του οργανισμού της στον πανίσχυρο ιό που μετατρέπει τους κανονικούς ανθρώπους σε απέθαντα κανιβαλιστικά όντα, θα αναζητήσει τους επιζώντες συντρόφους της που θα την βοηθήσουν να δώσει την τελειωτική μάχη ενάντια στις ορέξεις της φονικής Umbrella Corp. Οι οδηγίες της πανταχού παρούσας Κόκκινης Βασίλισσας είναι σαφείς και καίριες. Ο κόσμος θα αφανιστεί ολοσχερώς από τον καινούργιο ιό που δημιούργησαν τα εργαστήρια του τεχνολογικού κολοσσού, μέσα στις επόμενες 48 ώρες, οπότε αυτό είναι το περιοριστικό διάστημα που έχει στην διάθεση της η ατρόμητη πολεμιστής, για να ανατρέψει τα δολοφονικά πλάνα της γενετικής φάμπρικας και του παρανοϊκού ηγέτη της.

Ο οποίος Άιζακς, παρόλα τα γνωστά μέχρι στιγμής δεδομένα, δεν έχει πέσει νεκρός κατά το παρελθόν, από τα χέρια της Άλις - εκείνος δεν ήταν παρά μόνον ένας από τους αμέτρητους κλώνους του - αλλά ζει και βασιλεύει και την γη απειλεί ακόμη πιο πολύ να καταστρέψει, με το καινούργιο του δημιούργημα. Χωρίς υποστήριξη και με τους κομπανιέρους της να αγνοούνται ακόμη, η Άλις καλείται να επιστρέψει στην, επίσης βομβαρδισμένη, Ρακούν Σίτι και στα έγκατα του Hive, ώστε να αποτρέψει την επερχόμενη ολική καταστροφή.

Εκτός λοιπόν από τους εκατομμύρια μολυσμένους που έχει να προσπεράσει στο διάβα της, τους πάνοπλους φρουρούς που έχουν εντολή να της φράξουν της διόδους, τα ιπτάμενα προϊστορικά θεριά που ανεξήγητα επανήλθαν στην ζωή, τους στυγνούς πληροφοριοδότες και προδότες ακόμη και στις τάξεις της ίδιας της φατρίας, το άφοβο θηλυκό, θα βρεθεί μπροστά σε ανατρεπτικές εκπλήξεις που έχουν άμεση σχέση με την ύπαρξη της, το παρελθόν της, το ποια στην πραγματικότητα είναι. Ανατροπές που δίνουν μια ξεχωριστή γοητεία στο τελευταίο όπως διατείνονται οι παραγωγοί, κεφάλαιο της σειράς, που κλείνει την αυλαία του με τρόπο που θα ικανοποιήσει απόλυτα τους φανς του παιχνιδιάρικου σόου της Capcom.

Που εδώ κατά συντριπτικό ποσοστό στημένο σε σκηνικά CGI δημιουργεί κάποια φανταστικά, θεόρατα και γιγάντια μετα-αποκαλυπτικά τοπία σαν τόπους εξέλιξης της δράσης, προτού η ατμόσφαιρα μεταλλαχθεί και πάλι σε κλειστοφοβική, εξελισσόμενη στον επίλογο της στα υπόγεια του κάτω από την επιφάνεια του εδάφους, δαιδαλώδους κρησφύγετου. εκτός των τουίστς που στέκουν με σεβασμό στην δεκαπενταετή πορεία της ηρωίδας και που σε όχι λίγες στιγμές των περασμένων, είχαν σχεδόν αποκαλύψει την δική τους αλήθεια, έναν σημαντικό τόνο στο εκρηκτικό πάρτι του ύστατου Resident Evil δίνει η παρουσία ενός κακίστρου χαρακτήρα, σας τον Άιζακς, που ίσος και παρόμοιος του δεν υπάρχει σε παραγωγές χολιγουντιανές, ακόμη και κατά πολύ ακριβότερες και πιο διαφημισμένες.

Συνεπώς ο Iain Glenn που τον υποδύεται, στέκει πολύ ικανοποιητικά σαν το αντίπαλον δέος της Jovovich, που μια χαρά πετυχαίνει να ντυθεί για μια ακόμη φορά την τσιτάτη μαχητική φόρμα της "ότι και να συμβεί θα ζήσω και θα νικήσω" Αλίσιας. Στο κορμί και στο πρόσωπο του τοπ μοντέλου με τις ουκρανικές ρίζες, μοιάζει να μην έχει περάσει ούτε ημέρα από εκείνη την στιγμή πρεμιέρας του τίτλου που ανέβασε τις σταρικές μετοχές της, έχοντας την αμέριστη συμπαράσταση του φιλόδοξου αν και όχι με την καριέρα που θα περίμενα και σε άλλα πρότζεκτς, ανδρός της. Το ζήτημα που τίθεται τώρα και για το Millaκι είναι με τι ακριβώς θα καταπιαστεί τώρα που η μηχανόβια, μάτσο, ανίκητη, πανέξυπνη, αεικίνητη και τελικώς (αυτό είναι δεδομένο δεν αποτελεί κανενός είδους σπόιλερ) θριαμβευτική θηλυκή εκδοχή του Σνέικ Πλίσκεν ανήκει στον παρελθόν? Ή μήπως παίζει να την πετύχουμε κάπου στο, κάτι παραπάνω από σίγουρο, ριμπούτ που οσονούπω θα εξαγγείλει η Constantin Films παρέα με την Screen Gems?

Resident Evil: Το Τελευταίο Κεφάλαιο (Resident Evil: The Final Chapter) Rating



Στις δικές μας αίθουσες? Στις 19 Ιανουαρίου 2017 από την Feelgood Ent.
Περισσότερα... »

Τζάκι (Jackie) PosterΤζάκι
του Pablo Larraín. Με τους Natalie Portman, Peter Sarsgaard, Greta Gerwig, Billy Crudup, John Hurt, Max Casella, Beth Grant, Richard E. Grant, Caspar Phillipson, John Carroll Lynch


Jackie's Strength
του zerVo (@moviesltd)

Προσωποποίηση του στυλ. Άνεμος όλων των φημισμένων μοντέλων της ιστορίας μαζεμένος αθροιστικά στην αύρα της, ποπ είδωλο διάρκειας δεκαετιών, με δημοφιλία που ελάχιστοι αστέρες αυτού του θεόρατου βεληνεκούς έχουν βιώσει. Αξεπέραστη ίματζ μέικερ με επιδόσεις που ζηλεύουν ακόμη και οι κορυφαίοι μετρ του είδους. Αν όχι η επιδραστικότερη, σαφώς πολύ ψηλά στο τοπ των πλέον υποβλητικών προσωπικοτήτων του 20ου αιώνα. Η απόλυτη σχεδιάστρια μιας ολόκληρης προσωπικής πορείας ζωής, έστω κι αν οι τραγωδίες που πέρασε, στο κοινό μάτι φαντάζουν ανυπέρβλητες. Η γυναίκα που πρώτη έδωσε σημασία και νόημα στον σπάνιο τίτλο της FLOTUS και που ακόμη κι αν το στέμμα δεν το φόρεσε παρά μόνο για 34 μήνες μηδεμιά στο οποιοδήποτε μέλλον θα ξεπεράσει την λαμπάδα της. Όλα αυτά τα χαρίσματα και τα επιτεύγματα παρέα, δύνανται αλήθεια να διαγραφούν μονοκοντυλιά, μπροστά στο ενδεχόμενο μιας ευρύτατου φάσματος υποκρισίας? Jackie...

Τζάκι (Jackie) Wallpaper
21 Νοεμβρίου 1963. Σε μια από τις πιο μαύρες σελίδες της (νεαρότατης) ιστορίας των ΗΠΑ, ο δημοφιλέστερος και πλέον ελπιδοφόρος Πρόεδρος της χώρας, Τζον Κένεντι, πέφτει νεκρός κατά την επίσκεψη του στο Ντάλας, από τις σφαίρες, σύμφωνα με την επίσημη εκδοχή, ενός εντολοδόχου παρακρατικού. Το κράτος βρίσκεται σε συναγερμό, ο λαός οδύρεται για την τεράστια απώλεια του ηγέτη του και οι διαδικασίες πρέπει να τρέξουν τάχιστα προκειμένου να μην μείνει η χώρα ακέφαλη. Με τις Αστερόεσσες να κυματίζουν μεσίστιες και την παράνοια, για τι ακριβώς ξημερώνει στον τόπο, να έχει εισβάλλει εντός του πολιορκημένου Λευκού Οίκου, κανείς, ούτε καν ο υπέρμετρα φιλόδοξος αδελφός του εκλιπόντος, δεν δίνει σημασία στο ανθρώπινο δράμα που βιώνει η Πρώτη Κυρία της χώρας.

Που δεν απώλεσε απλώς έναν πολιτικό, αλλά τον ίδιο της τον άντρα, που πρέπει να μεταφέρει όσο το δυνατόν πιο ομαλά το μοιραίο μαντάτο στα νήπια παιδιά της, που ακόμη δεν έχει συνειδητοποιήσει την τραγωδία που την βρήκε και περιδιαβαίνει λεκιασμένη και τσαλακωμένη ανάμεσα στα διπρόσωπα λυκόρνια, που αντιλαμβάνεται πως πλέον η ζωή της παίρνει έναν άλλο δρόμο, πλήρως διαφορετικό και αντικριστό με εκείνον που η ίδια είχε φανταστεί περνώντας το κατώφλι της Προεδρικής κατοικίας, σπιτιού που τα κλειδιά επιβάλλεται να παραδώσει τάχιστα. Πριν από όλα όμως εκκρεμεί η τελετή της κηδείας. Και παρόλες τις προσταγές των ανωτέρων και των υπηρεσιών ασφαλείας, εκείνη θα θελήσει να την οργανώσει με κάθε μεγαλοπρέπεια. Όπως ακριβώς δικαιούται ο Κύρης της, ο Τζακ, που με τον πρόωρο χαμό του άφησε ορφανή ολάκερη την Αμερική...

Με τις ώρες αγωνίας και οδύνης και με το πως ακριβώς τις αντιμετώπισε τόσο μέσα στην ξέσκεπη λίμο, όσο στο αεροπλάνο της χαρμόσυνης ορκωμοσίας του νέου Πλανητάρχη, δίπλα ακριβώς στο φέρετρο του Κένεντι, αλλά και στο μεσοδιάστημα μέχρι να εκκινήσει η νεκρώσιμη πομπή μέχρι το κοιμητήριο του Άρλινγκτον, καταπιάνεται η νέα βιογραφική αναφορά ενός σκηνοθέτη που έχει ήδη εναποθέσει στην φιλμική κοινότητα τα διαπιστευτήρια του. Ο Χιλιανός Pablo Larrain, σκηνοθέτης που αρέσκεται να εκκινεί τις κινηματογραφικές ιστορίες του από πραγματικά γεγονότα που συγκλόνισαν τον κόσμο (την δολοφονία του Προέδρου Αλιέντε στο Post Mortem, το δισυπόστατο δημοψήφισμα του Πινοτσέτ στο No, το κυνήγι του αριστερού ποιητή συμβόλου ενός ολόκληρου έθνους στο επερχόμενο Neruda) έτσι κι εδώ πραγματοποιεί το αγγλόφωνο ντεμπούτο του, με ένα συμβάν που βύθισε σε βαρύ πένθος την Υπερδύναμη, δοσμένο μέσα από τα μάτια της αμφίσημης (και πριν και μετά) συζύγου του.

Με άξονες αφήγησης του στόρι πολλαπλούς, ασύνταχτους, μη περιοδικά δοσμένους και τοποθετημένους σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, ο Larrain κρατά την μόνη σταθερή γραμμική πορεία εκείνη που ακολουθεί άμεσα του μοιραίου, παρεμβάλλοντας πλάνα και εικόνες, του πολύ πιο πριν και του αρκετά μετά, κτίζοντας με μαεστρία ένα ιδιότυπο πορτρέτο εξαιρετικής σεναριακής επινόησης. Σιμά στο ματοβαμμένο ροζ κοπιαρισμένο (ένεκα του ότι η First Lady δεν νοείται να φορά ξενόφερτα μοντελάκια) Chanel, πλασάρονται αληθινά αλλά και μυθοπλαστικά περιστατικά: Γύρω από την αναπαραστατική πραγματική ξενάγηση του τηλεοπτικού καναλιού στον Λευκό Οίκο, για να δειχθεί στο σύνολο του κόσμου, η γεμάτη ιστορικές αναφορές αναπαλαίωση που υπέστη (όσο κι αν μοιάζει απίστευτο γι αυτό το ντοκιμαντέρ η Τζάκι απέσπασε βραβείο Έμμυ!) Γύρω από την συνέντευξη που η ίδια έδωσε σε φημισμένο ρεπόρτερ, καιρό μετά την αποχώρηση της από την Ουάσιγκτον (στ' αλήθεια δόθηκε στον δημοσιογράφο του Life, Θίοντορ Γουάιτ στα τέλη του 63) αποκαλύπτοντας πάμπολλα στοιχεία από όσα συνέβησαν πριν και μετά την δολοφονία. Γύρω τέλος από την προσωπική της εξομολόγηση στον πνευματικό της πατέρα, ελάχιστα πριν ολοκληρώσει την διαδικασία της ταφής, των δύο ελαχίστων ωρών ζωής, νεκρών παιδιών της, δίπλα στον τάφο του άντρα της, κατά πως θα επιθυμούσε εκείνος, σύμφωνα με την κρίση της.

Ακόμη κι αν δεν υπάρχει θεατής που να μην γνωρίζει, επακριβώς ή επιδερμικά, τα περιστατικά που συγκλόνισαν στα μέσα των 60sτην Αμερική, εντούτοις το ναρέισον δημιουργεί τέτοια κορύφωση στην ένταση που θαρρείς πως μια ατμόσφαιρα θρίλερ σε τυλίγει. Αιτία γι αυτό, αποτελούν, το ανατριχιαστικά επαναλαμβανόμενο μουσικό θέμα του Mica Levy, η αληθινή στα όρια του συμβαίνει τώρα κινηματογράφηση του Γάλλου Stephane Fontaine, το απείθαρχο μα τόσο ζωτικής σημασίας μοντάζ του Λατίνου μάγου του ψαλιδιού Sepulveda. Στάθμη δραματική που αυξάνει κατακόρυφα ενόσω πλησιάζουμε στο φινάλε, το επίμονο για να πραγματοποιηθεί όπως προστάζει η Τζάκι τέλος, εκεί που κατανοεί ο καθένας πως δεν πρόκειται για ένα απλό καπρίτσιο, αλλά για την επιμονή μιας πανίσχυρης ψυχικά γυναίκας, να τιμηθεί ο συμβίος της, όπως ακριβώς του αξίζει.

Ακόμη κι αν το σύνολο της κοινής γνώμης μετέστρεψε την θετικότατη άποψη του για την Κένεντι, κατόπιν της παντρειάς συμφερόντων που έπραξε ακολούθως με τον Αρίστο Ωνάση, εντούτοις είναι απίθανο να παρακολουθήσει αυτά τα 90 λεπτά ακραίου δράματος εδώ και να μην συμπάσχει μαζί της, νιώθοντας την άνθρωπο δικό του. Κύριος λόγος γι αυτό, η καθηλωτική ερμηνεία της Natalie Portman, που ερμηνευτικά πλέον κινείται σε άλλους γαλαξίες, στην απόδοση του άκρατου πόνου που βιώνει μια ύπαρξη, που σε δευτερόλεπτα ο κόσμος της άλλαξε. Με βασικό χαρακτηριστικό της υπόδυσης της Τζάκι, το γνώριμο, χαμηλότονο, ντροπαλό, ενίοτε υπνωτιστικό, καρικατουρίστικο νομίζεις, μα συνάμα τόσο αυστηρό και αυταρχικό που δεν σου δίνει στιγμή αντίδρασης, ύφος ομιλίας της, η Οσκαρούχος σταρ, πιάνει ονειρώδη στάνταρντς απόδοσης, βαδίζοντας μετά βεβαιότητος σε μια ακόμη τιμητική βραδιά από την Ακαδημία Τεχνών. Καμία γένους θηλυκού, αγγλόφωνη ερμηνεία δεν υπερτερεί ετούτης, όχι μόνο φέτος, αλλά εδώ και πολύ καιρό. Καθώς η Portman σολάρει σε ένα σχεδόν one woman show, αποδίδοντας στο μεγαλύτερο μέρος του φιλμ, μια μορφή βγαλμένη από την Carrie του De Palma, σοκαρισμένη μεν, δίχως αισθήσεις, απαθή, αλλού που λέμε κοινώς, ταυτόχρονα όμως μέσα της, αποφασισμένη να διατηρήσει το κύρος και την υπερηφάνεια της ψηλά, ίσαμε το στερνό αντίο.

Όψη σοκ που ο Χιλιάνος, χρησιμοποιεί σαν καταλύτη της εξέλιξης, προτάσσοντας κατά τέτοιον τρόπο την μορφή της Τζάκι Κ, ως μιας πραγματικής ηρωίδας, γενναίας μέσα στον κατακερματισμό της και πανέτοιμης έστω και με λιγοστά εφόδια να κατακτήσει τον κόσμο. Εικόνα ειλικρινής θα αναρωτηθείς ή κίβδηλη? Μου είναι πλήρως αδιάφορο. Ποτέ για μένα η ειλικρίνεια δεν είχε, σαν έννοια, μεγαλύτερο ειδικό βάρος από την αξιοπρέπεια.

Τζάκι (Jackie) Rating



Στις δικές μας αίθουσες? Στις 19 Ιανουαρίου 2017 από την UIP
Περισσότερα... »

Moonlight PosterMoonlight
του Barry Jenkins. Με τους Mahershala Ali, Shariff Earp, Duan Sanderson, Alex R. Hibbert, Janelle Monáe, Naomie Harris, Jaden Piner


Little. Chiron. Black. Down Low.
του gaRis (@takisgaris)

Ήμουν σταλήθεια ικανός να αφήσω να περάσει καναξάμηνο από το TIFF16, να έχει θριαμβεύσει το Moonlight οσκαρικώς (αυτή τη στιγμή φιγουράρει, μετά τις πρώτες βραβεύσεις αμερικανικών ενώσεων κριτικών στην πρώτη τριάδα για Καλύτερη Ταινία, μετά των La La Land και Manchester By The Sea) για να πιέσω τον εαυτό μου να γράψει. Πρόκειται αδιαμφισβήτητα για την πιο παραδεδεγμένη φιλμοδουλειά του 2016. Θεματολογικά, ερμηνευτικά, με άρτχαουζ στήσιμο που το μόνο που δεν εγγυάται είναι μποξ όφις (κι όμως έχει ήδη ντουμπλάρει εισπρακτικά το $5M μπάτζετ) και κονταροχτυπήματα με τα στούντιο - κολοσσούς για τα μεγάλα έπαθλα της Ακαδημίας. Το είδα μια λοιπόν. Τόδα και δεύτερη βολά. Η ίδια ένσταση, το αγκάθι, το ζόρι. Οπόταν δεν έχει νόημα πια. Θα ικανοποιήσω την πάρτυ πούπερ ματαιοδοξία να την πέσω εν ου παικτοίς. Γιατί δε θα βρεις άλλον να τα βάλει με την πολιτικορεκτίλα που θερίζει στα Στέιτς, Κάναδα (ασυζητητί) και ενδεχομένως στον λοιπό δυτικόστροφο πλανήτη.

Moonlight Wallpaper
Το Moonlight είναι το χρώμα που κάνει το δέρμα των μαύρων αγοριών να μοιάζει μπλε στο φεγγαρόφωτο. Μαϊάμι, Φλόριντα. Ο μικρός…Little, παιδί των πρότζεκτς και ορφανός από πατέρα, γιος μάνας ξοδεμένης από το κρακ, προσπαθεί να αποτινάξει τη ρετσινιά του φάγκοτ, ψάχνοντας να βρει τι σημαίνει να είσαι άντρας. Ο ντραγκολόρδος Juan που συμπτωματικά φιξάρει την εξαρτημένη μαμα-Little, του δίνει προσωρινό απάγκιο από το διαρκές κυνήγι των μπούληδων συμμαθητών. Του μαθαίνει κολύμπι και τον αποχαιρετά δίνοντας τη μόνη σταθερά στη ζωή του μικρού Chiron (εύκολος συμβολισμός της διττής φύσης του μυθολογικού κενταύρου Χείρωνα): «Σε κάποια φάση της ζωής σου πρέπει να αποφασίσεις ο ίδιος για το ποιος θέλεις να είσαι». Προφανώς ο δεκαεξάρης Χείρων παρότι όχι πια Little, θα φάει ξύλο και ξευτιλίκι στο σχολείο, ακόμη και προδοσία από τον κολλητό Kevin, παρότι ο τελευταίος τον ξυπνάει σεξουαλικά ως πρώτο αμόρε. Η ζωή προχωρά. Στα εικοσιέξι ο Black (παρατσούκλι δοσμένο από τον Kevin) έχει φτιάξει σώμα μποντιμπιλντερά, φορά καδένες και γκάνγκστα σίδερα στα δόντια, πουλά ναρκωτικά κατά το πρότυπο του Juan. Η μαμά αποξενωμένη προσπαθεί να τον κερδίσει, ο ίδιος μπλοκαρισμένος σεξουαλικά, ώσπου ο Kevin, σεφ σε μικρό ντάινερ, χωρισμένος με παιδί, τον καλεί για να του παίξει στο τζούκμποξ το Hello Stranger της Barbara Lewis. Προμηνύεται ειδύλλιο και ρομάντζα που χτυπά στα ίσα τις πιο φλέρτιν στιγμές του ενοχικού Brokeback Mountain.

O Barry Jenkins έχει γυρίσει άλλη μια, το Medicine for Melancholy (2008), μελένιαλ μεσοαστική ωδή χαρακτήρων που ψάχνονται για μπουρζουά στάτους. Έχει τρομερή αίσθηση του κινηματογραφικού χρόνου και διαχειρίζεται άριστα σιωπές και ημιτόνια, αποσπώντας ισάξια σπουδαίες ερμηνείες κι από τους έξι ηθοποιούς που παίζουν το ζεύγος Chiron – Kevin στο άνυσμα δύο δεκαετιών, καθώς και οσκαρικές περφόρμανς από τους υποστηρικτικούς ρόλους μαμάς Chiron (τσαλακωμένη Naomi Harris) και Juan (Mahershala Ali του House Of Cards). Χρωματίζει ηχητικά με κλασική μουσική αλλά και νοσταλγική σόουλ, αρνούμενος να δώσει σεναριακές απαντήσεις για τον περίγυρο των ηρώων του, στοχεύοντας αποκλειστικά στο πως είναι να ζεις ως DL (Down Low, ομοφυλόφιλος που ζει τη ζωή στρέιτ) σε μια χώρα όπου το μαύρο αρσενικό είναι παραφορτωμένο με στερεότυπα ματσίσμο και βίας που τρέφουν τον ρατσισμό ένθεν κακείθεν ως τις μέρες μας.

Αλλά. Πιστεύω πως το Moonlight είναι ευκολόπιοτο γιατί δεν τολμά, υπαινίσσεται και δεν συντρίβει το στερεότυπο που αντιμάχεται, ακουμπώντας στο εύκολο δεκανίκι της συγκατάνευσης και του αφ’ υψηλού ελέους από το μαίηνστρημ (στρέιητ ή γκέη) κοινού. Τοιουτοτρόπως το 12 Years A Slave κέρδισε στο πρόσφατο παρελθόν ενεργοποιώντας αντανακλαστικά λύπησης με την ωμή απεικόνιση της μαρτυρικής ζωής των μαύρων δούλων του αμερικανικού Νότου. Η έλλειψη σεξουαλικής πράξης που θα απελευθερώσει την πραγματική ταυτότητα του Black περιχαρακώνει το αφήγημα στα όρια του gay black fantasyκάνοντας το σινεμά του Πάνου Κούτρα να μοιάζει κατάφωρα αληθέστερο ιδεολογικά. Δες το Being 17 του Αντρέ Τεσινέ και το σινεμά του βρετανού Terence Davies για να διαπιστώσεις πως, ήδη στο απώτερο παρελθόν, η γκέη ενηλικίωση βρίσκει το δρόμο της κριτικάροντας τις καθεστηκυίες κοινωνικές δομές. Ο Jenkins έχει ματιά και η ταινία του έχει τεράστιο μελένιαλ απήλ, καθώς χαϊδεύει μάτια και αυτιά πολιτικά ευαίσθητων βολεψάκηδων. Συνεπώς εμίλησα και αμαρτίαν ουκ έχω.

Moonlight Rating




Στις δικές μας αίθουσες? Στις 26 Ιανουαρίου 2017 από την Seven Films
Περισσότερα... »

Σιωπηλός μάρτυρας  PosterΣιωπηλός μάρτυρας
του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου


Μια φυλακή γεμάτη μνήμες σε μια χώρα που πάσχει από αμνησία...
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

«Στα Τρίκαλα, στα δυο στενά»...

Πολύ κατατοπιστικό το δελτίο τύπου που μας στάλθηκε από την εταιρία διανομής σχετικά με το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ. Παραθέτουμε:

«Στα τέλη του 2010 ο Δήμος Τρικάλων ανακοινώνει το σχέδιο αξιοποίησης ενός από τα χαρακτηριστικότερα μνημεία της πόλης, του συγκροτήματος της παλιάς φυλακής. Η φυλακή Τρικάλων χτίστηκε το 1895 σαν ένα από τα πρώτα έργα που χρηματοδότησε το ελληνικό κράτος στη Θεσσαλία, ύστερα από την απελευθέρωσή της από τους Οθωμανούς το 1881. Χτίστηκε στις όχθες του ποταμού Ληθαίου, δίπλα σε ένα από τα μεγαλύτερα τεμένη της Ελλάδας που χρονολογείται από τον 16ο αιώνα, το τζαμί του Οσμάν Σαχ, αλλά και την εκκλησία του Αγίου Κωνσταντίνου. Η φυλακή λειτούργησε ως το 2006, οπότε και εγκαινιάστηκαν νέες κτιριακές εγκαταστάσεις έξω από την πόλη.

Το 2011 ξεκινούν τα γυρίσματα του ντοκιμαντέρ. Πρωταγωνιστές του είναι επτά άνθρωποι που σχετίστηκαν στο παρελθόν με τη φυλακή: ο πολιτικός κρατούμενος και αγωνιστής της αντίστασης Αλκιβιάδης Ζαμπακάς, ο πολιτικός κρατούμενος στην περίοδο της δικτατορίας Θανάσης Αθανάσιου, ο ποινικός κρατούμενος Κώστας Σαμαράς, ο συνταξιούχος σωφρονιστικός υπάλληλος Γιάννης Αγκούμης, ο τελευταίος διευθυντής της φυλακής Βασίλης Ντάφος, η εκπαιδευτικός Έφη Χατζημάνου και η συγγραφέας-ερευνήτρια Μαρούλα Κλιάφα. Οι χαρακτήρες μας ξεναγούν στο εσωτερικό της φυλακής και με τις αφηγήσεις τους ξαναζωντανεύουν τον μικρόκοσμο της, αποκαλύπτοντας τα διαφορετικά στρώματα του πλούσιου παλίμψηστου της ιστορίας της, που κατ’ ουσίαν αντανακλά ολόκληρη την ιστορία της νεότερης Ελλάδας.

Σιωπηλός μάρτυρας  Wallpaper
Το φθινόπωρο του 2011, η 19η εφορία βυζαντινών αρχαιοτήτων ανακαλύπτει πως η φυλακή Τρικάλων είναι χτισμένη πάνω σε οθωμανικό λουτρό του 16ου αι. και ξεκινά άμεσα τις εργασίες αποκατάστασής του. Το καλοκαίρι του 2014 ο Δήμος Τρικάλων εξασφαλίζει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για τη μετατροπή της παλιάς φυλακής σε “Κέντρο έρευνας- Μουσείο Τσιτσάνη”. Οι εργασίες, που αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο 2017, επιφέρουν ολοκληρωτική αλλαγή στη φυσιογνωμία του συγκροτήματος, με αποτέλεσμα τίποτα να μη θυμίζει τη φυλακή»...

Η υπόθεση: Το 2006 η Φυλακή Τρικάλων κλείνει ύστερα από 110 χρόνια λειτουργίας. Επτά πρόσωπα που συνδέθηκαν καθοριστικά με τη φυλακή, επιστρέφουν σήμερα σ’ αυτή για να ανασυνθέσουν το παρελθόν της, φωτίζοντας με τις προσωπικές τους αφηγήσεις διαφορετικές όψεις της ιστορίας της νεώτερης Ελλάδας. Τι επιφυλάσσει το μέλλον για το ιστορικό συγκρότημα της φυλακής; Ποια θα είναι η νέα χρήση του; Μια απροσδόκητη ανακάλυψη φέρνει στο φως το κρυμμένο μυστικό του μνημείου και θέτει ένα καίριο ερώτημα: πώς διαχειριζόμαστε την ιστορική μνήμη;

Η άποψή μας: Ο Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος είναι ένας από τους πιο συνεπείς και τους πιο σημαντικούς κινηματογραφιστές που διαθέτει η χώρα μας. Έχει δοκιμαστεί και στη μυθοπλασία αλλά τα καλύτερα δείγματα δουλειάς του τα έχει δώσει στο χώρο του ντοκιμαντέρ. Πριν λίγα μόλις χρόνια, το 2013, ο υπέροχος «Μανάβης» του ήταν μία από τις καλύτερες ελληνικές ταινίες εκείνης της χρονιάς. Τώρα, επιστρέφει με ένα ντοκιμαντέρ, που στο 10ο φεστιβάλ Χαλκίδας τιμήθηκε με τα βραβεία καλύτερης σκηνοθεσίας και μουσικής (του Βαγγέλη Φάμπα), ενώ έλαβε μέρος και στο περσινό 18ο φεστιβάλ ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Και για άλλη μια φορά είναι – σκηνοθετικά – άψογος. Καθώς έχει ουσιαστικά ως σκηνικό μόνο την ίδια τη φυλακή και τον προαύλιο χώρο της, δεν διαθέτει και πολλές ευκαιρίες για να συνεπάρει τον θεατή με φωτογραφικές καλλιγραφίες.

Οι φυλακές εξ ορισμού είναι άσχημα κτήρια, είναι φτιαγμένες για να στοιβάζονται εκεί εγκληματίες (αλλά όχι μόνο), προκειμένου εμείς, οι «απ' έξω», να συνεχίζουμε να ζούμε τις ζωές μας χωρίς να κινδυνεύουμε από τους «μέσα». Αναγκαστικά, με την αφήγηση και των επτά ανθρώπων, υπάρχει μια αίσθηση επανάληψης: σε πόσες γωνίες να βάλεις την κάμερα; Πόσες φορές να περάσεις μπροστά από τα κρεβάτια των κρατουμένων; Και να ανεβαίνει τη σκάλα ο πρώην διευθυντής με την ομπρέλα του και να μας δείχνει διάφορους χώρους η εκπαιδευτικός και να μας λέει πως στριμώχνονταν λόγω περισσότερου κόσμου απ' όσο άντεχαν τα τετραγωνικά της ο πολιτικός κρατούμενος. Ο χώρος λοιπόν εδώ ορίζει και περιορίζει. Είναι... φυλακή – και για την κάμερα ακόμα! Οπότε, ότι έχει σημασία είναι οι αφηγήσεις.

Εντάξει, όταν μιλάει ο πολιτικός κρατούμενος και λέει για τα ιδανικά της γενιάς του σε αντιπαράθεση με τη σημερινή no politica γενιά, την χωρίς ουσιαστικά ιδανικά, και σπάει η φωνή του από τη συγκίνηση και φεύγει από την κάμερα για να μην τον δούμε να κλαίει, ε, κάτι τέτοιες στιγμές δικαιώνουν τέτοιου είδους ντοκιμαντέρ. Και η ιστορία για το πως γράφτηκε το περίφημο τραγούδι του Τσιτσάνη έχει ενδιαφέρον. Όπως και ενδιαφέρον, είναι (κάτι που ισχύει σε πάμπολλα ντοκιμαντέρ) το γεγονός ότι είναι σαν ζωντανοί οργανισμοί. Οι δημιουργοί τους ξεκινούν με μια συγκεκριμένη ιδέα στο μυαλό τους αλλά στο διάβα του χρόνου της κινηματογράφησης κάποιο στοιχείο, κάποια ανακάλυψη, κάποιο νέο δεδομένο, μπορεί να αλλάξει τη ροή όλης της ταινίας! Κι εδώ συμβαίνει αυτό! Αρχικά, με την ανακάλυψη των τούρκικων λουτρών και κατά δεύτερον με την αλλαγή χρήσης του κτηρίου με τέτοιο τρόπο ώστε να μην θυμίζει καθόλου πως πριν ήταν φυλακή.

Ωραίο το εύρημα με τους επτά ομιλούντες – συμμετέχοντες στο ντοκιμαντέρ οι οποίοι μόνο ως σκιές μέσα στις φυλακές κοιτάνε έξω από το παράθυρο. Αλλά, δυστυχώς, η προσπάθεια του Κουτσιαμπασάκου να τονίσει πως δεν μπορούμε να σβήνουμε τη Μνήμη με το έτσι θέλω, χωρίς να τη σεβόμαστε, ήτοι, δεν μπορεί στη νέα του χρήση το κτήριο που 110 χρόνια λειτουργούσε ως φυλακή να μην θυμίζει τίποτα από τότε, δεν πετυχαίνει. Ακριβώς επειδή το όλον γίνεται θαρρείς βιαστικά, στο τέλος της ταινίας, μοιάζει forced και άτολμο. Πάντως, σίγουρα ανοίγει μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση για το τι συνιστά εντέλει συλλογική μνήμη. Και τούτο το ντοκιμαντέρ λειτουργεί ως τέτοια...

Σιωπηλός μάρτυρας  Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 26 Ιανουαρίου 2017 από την Danaos Films
Περισσότερα... »

Διχασμένος (Split) PosterΔιχασμένος
του M. Night Shyamalan. Με τους James McAvoy, Anya Taylor-Joy, Betty Buckley, Haley Lu Richardson, Jessica Sula, Brad William Henke, Sebastian Arcelus, Neal Huff, Kim Director, Lyne Renée, M. Night Shyamalan, Bruce Willis


O Άφθαρτος Shyamalan
του gaRis (@takisgaris)

Όσοι με διαβάζουν σε αυτόν τον αιώνα γνωρίζουν ότι τελώ μέγας θιασώτης του αυθεντικού ταλέντου από τη Φιλαδέλφια. Ναι, η Έκτη Αίσθηση. Ο Άφθαρτος. Και μετά μια πάλη εντός του Night για το εάν θα επικρατήσει ο Hitch ή ο Μούσιας ή (δυστυχώς συνέβη) ένα κοκορόμυαλο Εγώ που θεωρούσε πως κατείχε το άγγιγμα του Μίδα. Lady in the Water, The Happening, The Last Airbender (…) Μετά το ναυάγιο του αφελούς After Earth, τα στούντιος του έκλεισαν πορτοπαράθυρα. Ο Ινδός έσπασε το γουρουνοκουμπαρά για να χρηματοδοτήσει το χαριτωμένο και οπωσδήποτε φρεσκότατο The Visit. Εντωμεταξύνε, στο τουήτερ πετά σπόντες για κάτι που οι φανς κόβουν κεντρική αορτή για να ατενίσουν στο πανί. Παρακολουθώ και αναμμένο (κάρβουνο). Φέτο πάει στο φαντάστικ φεστ και πέφτουν σαγόνια μυριάδες στα πατώματα. Το Split, ανεξαρτήτως της θρεπτικής του κινηματογραφικής αξίας, περιέχει το απιστευτότερο τουίστ, ναι, έπειτα από την Έκτη Αίσθηση. Στην πραγματικότητα όμως η αληθινή ανατροπή είναι πως Shyamalan, ο περίγελως του ίντερνετ, το one trick pony και ο φίλε ξεπαρεού γιατί βρωμάει η σέλα σου, αποδεικνύεται Άφθαρτος, εκεί που άπαντες τον είχαμε ξεγραμμένο.

Διχασμένος (Split) Wallpaper
Έχει τελειώσει η προβολή και τα τελευταία 30 δευτερόλεπτα με έχουν στείλει αδιάβαστο. Βγαίνω από την αίθουσα στην κυριολεξία τρέμοντας. Το απόλυτο τράβηγμα χαλιού κάτω από τα πόδια. Γιατί επί σχεδόν δυο ώρες (άνετα ένα εικοσάλεπτο τριμάρισμα θα έκανε το θέαμα ακόμη ζουμερότερο) νομίζεις ότι βλέπεις το κλασικό τύπου 10 Cloverfield Lane τριπάκι, μόνο που εδώ έχουμε τρία έφηβα κοράσια που απάγει μετά από πάρτι ο κακούργος με τις 23 προσωπικότητες Κέβιν, για να τα θυσιάσει στο κελάρι του στο The Beast, τον επερχόμενο λυτρωτή (ο 24ος (ε)αυτός του) όλων των φυλακισμένων ανδρών / γυναικών / γκέη / στρέητ / παιδιών /δολοφόνων / βιαστών που ενθυλακώνει στο μυαλό του. Στη λογική του είσαι ό,τι πιστεύεις και αυτό σε κάνει άτρωτο μέσα από ψυχικό και σωματικό πόνο, ο Shyamalan χτίζει κάτι τρυφερό όσο και αποτρόπαιο, χαράζοντας μια διαδρομή που διαπερνά παιδική κακοποίηση, κανιβαλισμό, σασπένς και λυρισμό χωρίς να λείπουν χιούμορ και το χαρακτηριστικό cameo ώσπου να ρίξει μπουρλότο στο τέλος και να κλείσει τρύπες και απιστευτότητες, πείθοντας πως απλά έβλεπες άλλη ταινία. Μεγαλοφυές. Φτάνει να γνωρίζεις από Shyamalan.

Στις τρεις κοπελιές οι δυο βγαίνουν χαζές και ανυπεράσπιστες και η τρίτη Anya Taylor Joy. Όσοι στάθηκαν τυχεροί έχοντας δει το The Witch, ατενίζουν μια σπάνια εσωτερικότητα και ένα βλέμμα που φρικάρει. Η Betty Buckley (The Happening) ως ψυχίατρος που κουράρει τον Κέβον Γουεντελ Κραμπ λειτουργεί επεξηγηματικά σα ρόλος πέρα από τις συμβάσεις του horror ως προς το χρόνο παρουσίας, ώστε να δώσει μπίλνταπ στο χτίσιμο αγωνίας. Και έρχομαι στον εκπληκτικό James McAvoy (δεν υπάρχουν καλύτερες ερμηνείες από εκείνου μέσα στο 2016) που αντικατέστησε τον Joaquin Phoenix και μεταμορφώνεται κυριολεκτικά με τέτοια ακρίβεια που θα μπορούσε από μόνος του να αποτελέσει κίνητρο να δεις την ταινία μόνο γι’ αυτόν. Επιμένω όμως ότι ο Shyammy, συνεπικουρούμενος από τον dp Μάικ Γκιουλάκη (It Follows) και την κλειστοφοβικά πλαναριστή έμπνευση του Κυνόδοντα, έχει επιστρέψει από τους νεκρούς στην κορυφή ($40Μ το πρώτο 4ήμερo με μπάτζετ $15Μ) και πλέον ετοιμάζεται να παραδώσει αυτό που όλοι χρόνια περιμένουμε και ποιο είναι δαύτο, με ενθουσιασμό δε στο φανερώνω, γιατί πας και τα λες.

Διχασμένος (Split) Rating




Στις δικές μας αίθουσες? Στις 26 Ιανουαρίου 2017 από την Odeon
Περισσότερα... »



Ελληνικό Box Office 19 - 22 Ιανουαρίου 2017 by OPTOMA

Σχετικά αναμενόμενη για την τρίτη εβδομάδα του Γενάρη, η κατάκτηση της κορυφής από μια καθαρόαιμη περιπέτεια δράσης, που χάρη στον σούπερ σταρ πρωταγωνιστή της Vin Diesel, ώθησε τους φανατικούς οπαδούς του προς τις σκοτεινές αίθουσες, με την ελπίδα να παρακολουθήσουν ένα εκρηκτικό υπερθέαμα του επιπέδου των Fast And Furious. Κάτι που το xXx: The Return Of Xander Cage επ ουδενί είναι όμως, εξού και το σκορ τετραημέρου που πέτυχε, δεν φτάνει ούτε στο νυχάκι τα αντίστοιχα των Μαχητών των Δρόμων, αφού δεν ξεπέρασε τις 22 χιλιάδες επισκέψεις. Είναι και η πρώτη κορυφή της χρονιάς για την UIP, που καμαρώνει ακόμη τρεις δικές της ταινίες μέσα στην δεκάδα, το Sing που κλείνει έναν εντυπωσιακό ενάμισι μήνα με πάνω από 150 χιλιάδες και το The Great Wall που σιγά σιγά μας αποχαιρετά, έχοντας ξεπεράσει κι αυτό το ψυχολογικό όριο της κατοστάρας.

Από τις οκτώ νέες κυκλοφορίες της εβδομάδας μόνον ο Triplex και η εγχώρια πρεμιέρα κατάφεραν να εισέλθουν στο κορυφαίο τσαρτ, με πιο στενόχωρη συμπεριφορά να είναι εκείνη του Hell Or High Water που προσέλκυσε το ενδιαφέρον κάπου έξι χιλιάδων θεατών, δίνοντας μου την αφορμή να σκεφτώ πόσα θα πετύχαινε αυτή η εξαιρετική Οσκαρική ταινία, αν προβαλλόταν (όχι σε περιορισμένο κύκλωμα φυσικά) στον καιρό της, δυο μήνες πριν και προτού... Άσε, μην ξύσω πάλι την πληγή. Από την δική του μεριά ο Έτερος Εγώ σε καμία των περιπτώσεων δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες όλου αυτού του προωθητικού ντόρου της αφίσας σε τρένα, τρόλευ και μετρό, μιας και ούτε το δεκάρικο, για ένα αξιοπρεπές made in Greece θρίλερ, με έναν ξένο αστέρα στην σύνθεση του, θα περίμενε κανείς να πετύχει κάτι παραπάνω από αυτό το χλιαρό σκορ. Μην να το ξανασκεφτεί η διανομή, να μπάσει την επίσημη κριτική στο κόλπο, που λειτουργεί όπως φαίνεται, καλή ή κακή, εξόχως διαφημιστικά, αν κρίνουμε από το τριακοσάρι και βάλε που έχει με ενθουσιασμό καπαρώσει Η Ρόζα της Σμύρνης? Γενικά εκεί στην Ζησιμοπούλου πρέπει να το δουν κομματάκι αλλιώς, το έχουμε ξαναπεί, αλλά δεν βλέπω και κανένα φως βελτίωσης της συμπεριφοράς. Δεν τρέχει μία. Η Ρόζα να βγάζει τα κάστανα από το μαγκάλι και όλοι οι άλλοι...

Τρεις όπως συνήθως οι animation δημιουργίες του δεκαρέ, δίχως να έχουν καμία έξοχη απόδοση πάντως, αξιοπρόσεχτη η πορεία του La La Land, που έχει καταφέρει νούμερα τα οποία ενδεχόμενα θα ανέβουν τώρα που πήρε 14 ολόκληρες υποψηφιότητες από την Ακαδημία, ενώ σχετικά μέτρια χαρακτηρίζεται η απόδοση του νέου φιλμ υπογραφής Ben Affleck, Live By Night, με μόλις 43 χιλιάδες στο δεκαήμερο του, αν αναλογιστούμε πως η Argo στο ίδιο διάστημα είχε φέρει σκορ 72 χιλιάδες, για να μην αναφέρω τον πρόσφατο The Accountant που είχε αγγίζει το κατοστάρικο. Και όλα αυτά λίγο πριν την έξοδο στις αίθουσες επίσης Οσκαρικών δημιουργιών όπως το Moonlight και η Jackie, αλλά και η έκπληξη του περασμένου Σ/Κ στις ΗΠΑ, Split, που σημαίνει την μεγάλη επιστροφή του Shyammy στο (θετικό και όχι σαχλαμαρικό) προσκήνιο.


Φιλμ
Διανομή
Wks Αίθουσες
4ήμερο Ελλάδας
Σύνολο Ελλάδας
1
xXx: The Return Of Xander Cage
UIP
1
65
21.931
21.931
2
Η Ρόζα της Σμύρνης
Feelgood Ent.
5
61
15.967
311.424
3
La La Land
Odeon
5
46
14.923
113.032
4
Sing
UIP
6
67
10.082
151.668
5
Έτερος Εγώ
Feelgood Ent.
1
44
9.792
9.792
6
Assassin's Creed
Odeon
3
26
9.435
118.871
7
Live By Night
Tanweer
2
49
9.144
42.879
8
Ballerina
Odeon
5
46
7.660
65.600
9
Moana
Feelgood Ent.
5
56
7.364
106.144
10
The Great Wall
UIP
4
22
7.356
132.601


Περισσότερα... »

Δύο μόλις εβδομάδες απέμειναν για την εκκίνηση του 67ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου και οι διοργανωτές ανακοίνωσαν με κάθε επισημότητα και τις 24 ταινίες που θα λάβουν μέρος στο σημαντικότερο κατά τεκμήριο τμήμα της διοργάνωσης, το Διαγωνιστικό. Από αυτές οι 18 θα κονταροκτυπηθούν για το ποια θα κερδίσει τον πολυπόθητο τίτλο, το Βραβείο της Χρυσής Άρκτου, ενώ οι υπόλοιπες 6 λαμβάνουν μέρος τιμητικά Εκτός Συναγωνισμού. Το φετινό Wettbeberb διαθέτει στις τάξεις του σπουδαία ονόματα που θα παρουσιάσουν τα έργα τους με στόχο να φύγουν από την Γερμανική πρωτεύουσα με έναν έπαινο στις αποσκευές τους, δημιουργοί του διαμετρήματος των Sally Potter, Aki Kaurismaki, Alain Gomis, Oren Moverman, Agnieszka Holland, Sabu και πολλών ακόμη με μακρά πορεία στα μεγάλα διεθνή ραντεβού, ενώ στο Out Of Competition κομμάτι θα προβληθούν οι νέες δημιουργίες των Alex De La Iglesia, Stanley Tucci, Martin Provost, Danny Boyle, Gurinder Chadha και James Mangold.

Berlin International Film Festival 2017

Οι ταινίες του Διαγωνιστικού Τμήματος της 67ης Berlinale, που θα λάβει χώρα από τις 9 μέχρι τις 19 Φεβρουαρίου.

Ana, mon amour, σκηνοθεσία Călin Peter Netzer (Ρουμανία / Γερμανία / Γαλλία)
Bamui haebyun-eoseo honja (On the Beach at Night Alone), σκηνοθεσία Hong Sangsoo (Νότια Κορέα)
Beuys, σκηνοθεσία Andres Veiel (Γερμανία) - Ντοκιμαντέρ
Colo, σκηνοθεσία Teresa Villaverde (Πορτογαλία / Γαλλία)
The Dinner, σκηνοθεσία Oren Moverman (ΗΠΑ)
Django, σκηνοθεσία Etienne Comar (Γαλλία) – Σκηνοθετικό Ντεμπούτο
El bar (The Bar), σκηνοθεσία Álex de la Iglesia (Ισπανία) – Εκτός Συναγωνισμού
Félicité, σκηνοθεσία Alain Gomis (Γαλλία / Σενεγαλή / Βέλγιο / Γερμανία / Λίβανος)
Final Portrait, σκηνοθεσία Stanley Tucci (Ηνωμένο Βασίλειο / Γαλλία) – Εκτός Συναγωνισμού
Hao ji le (Have a Nice Day), σκηνοθεσία Liu Jian (Κίνα) - Animation
Helle Nächte (Bright Nights), σκηνοθεσία Thomas Arslan (Γερμανία / Νορβηγία)
Joaquim, σκηνοθεσία Marcelo Gomes (Βραζιλία / Πορτογαλία)
Logan, σκηνοθεσία James Mangold (ΗΠΑ) – Εκτός Συναγωνισμού
Mr. Long, σκηνοθεσία Sabu (Ιαπωνία / Χονγκ Κονγκ / Ταιβάν / Γερμανία)
The Party, σκηνοθεσία Sally Potter (Ηνωμένο Βασίλειο)
Pokot (Spoor), σκηνοθεσία Agnieszka Holland (Πολωνία / Γερμανία / Τσεχία / Σουηδία / Σλοβακία)
Return to Montauk, σκηνοθεσία Volker Schlöndorff (Γαλλία / Γερμανία / Ιρλανδία)
Sage femme (The Midwife), σκηνοθεσία Martin Provost (Γαλλία / Βέλγιο) – Εκτός Συναγωνισμού
T2 Trainspotting, σκηνοθεσία Danny Boyle (Ηνωμένο Βασίλειο) – Εκτός Συναγωνισμού
Teströl és lélekröl (On Body and Soul), σκηνοθεσία Ildikó Enyedi (Ουγγαρία)
Toivon tuolla puolen (The Other Side of Hope), σκηνοθεσία Aki Kaurismäki (Φινλανδία / Γερμανία)
Una mujer fantástica (A Fantastic Woman), σκηνοθεσία Sebastián Lelio (Χιλή / ΗΠΑ / Γερμανία / Ισπανία)
Viceroy’s House, σκηνοθεσία Gurinder Chadha (Ινδία / Ηνωμένο Βασίλειο) – Εκτός Συναγωνισμού
Wilde Maus (Wild Mouse), σκηνοθεσία Josef Hader (Αυστρία) – Σκηνοθετικό Ντεμπούτο
Περισσότερα... »



89th Academy Awards: Oscars So Black in La La Land

Εδώ είμαστε λοιπόν. Με ένα καινοφανή τρόπο παρουσίασης των υποψηφιοτήτων η Ακαδημία έβαλε προηγούμενους νικητές και υποψηφίους να μιλήσουν γλυκερά για τη στιγμή που άκουσαν το όνομά τους στη λίστα, συμπεριλαμβανομένης της Glenn Close μάλιστα και εδώ χαμογελάμε πικρά. Γιατί η Amy Adams (η πλέον ανάλογη περίπτωση της Glen οσκαρικώς) που σήκωσε στους ώμους της το Arrival βγήκε εκτός πεντάδας όχι χάρη της ανυπέρβλητης La Streep που επισήμως είναι κατηγορία Walt Disney με την 20η (εικοστή) υποψηφιότητα αλλά της συμπαθούς Ruth Negga του Loving, επειδή Oscars So Black. Χρωστούμενα είναι αυτά. Έξι μαύροι + ένας Ινδός (Patel του Lion) μεταξύ των 20 προταθέντων ερμηνευτών. Θρίαμβος του Barry Jenkins με πρωτοφανή τριπλή υποψηφιότητα για Ταινία + Σκηνοθεσία + Σενάριο. Πρωτιά μαύρου ντοκιμαντερίστα (I Am Not Your Negro, 13th, OJ), πρωτιά μαύρου διευθυντή κινηματογράφησης (Arrival). Βέβαια καμιά από τα μιλιούνια γυναικών που βγήκε στους δρόμους για τον Τράμ-π δε βροντοφώναξε για τις 647 υποψηφιότητες διαχρονικώς στη συγκεκριμένη κατηγορία χωρίς ουδεμία γυναικεία παρουσία.

Τι άλλο διακρίνω; Ότι η Ελλάδα που επιμένει έχει Λάνθιμο- Φιλλίπου για το σενάριο του Αστακού αλλά και το 4.1 Miles της Δάφνης Ματζιαράκη για την προσφυγική κρίση που μας βγάζουν στον αφρό. Δεν την πρότεινα (έπιασα τα άλλα τέσσερα στο short doc) για να μη χαλάσει το γούρι και δικαιώθηκα. Το αυτό και με τους Michael Shannon και Mel Gibson που είναι ότι πιο χαρούμενο μου έδωσε η πρωινή γυροβολιά. Ο άσωτος Mel επέστρεψε στις αγκάλες του Hollywood, η Ακαδημία διέσωσε το κύρος της μετά το περσινό φιάσκο έλλειψης χρώματος, όμως το ζουμάκι βρίσκεται αλλαχού. Η χρονιά και η θέαση στο πάνθεον των βραβεύσεων ανήκει δικαιωματικά στο La La Land (του παντελώς VANILLA film) του νεαρότερου νικητή στη σκηνοθεσία στην ιστορία του θεσμού Damien Chazelle. Ισοφαρίζει τις τερματισμένες 14 υποψηφιότητες του All About Eve και του Titanic, αφήνοντας ως μόνη αγωνία το αν θα ξεπεράσει τις 10 νίκες του West Side Story ως μιούζικαλ ή ακόμη και τις απόλυτες 11 πρωτιές των Ben Hur - Titanic - The Return of The King.

Ε, όπως κι εμένα ξεφύτρωσε μια 10η θέση (Deadpool που ξώμεινε στα βράχια γενικώς) στη λίστα μου ενώ έκραζα ότι δεν πρόκειται να έχουμε δεκάδα στη Καλύτερη Ταινία ΚΑΙ εφέτος, έτσι και στο σάιτ της AMPAS εκ παραδρομής καταγράφηκαν οι Tom Hanks και Amy Adams ως υποψήφιοι! Ρε μπας και πλακώσαν οι ρούσοι χακεράδες ξανά; Στο σύνολο μετά το άχαστο La La Land (14) ακολουθούν Arrival / Moonlight (8), Manchester By The Sea / Hacksaw Ridge/ Lion (6), ενώ προέκυψε το γλίσχρο Passengers (2) να τυγχάνει μεγαλύτερης διάκρισης από την ορφανή διεύθυνση κινηματογράφησης του Scorcesικού Silence.

Ραντεβού στο Dolby Theater την Κυριακή - Κοντή Γιορτή της 26ης Φεβρουαρίου. Κελάηδησέ μου στο @TakisGaris και ραντεβού ξανά εδώ για να πάμε ταμείο με χαρά. Αν θες ρίξε μια ματιά στις πρόβλεψες μου επροχθές για να πειστείς.

ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ!

BEST PICTURE
Arrival
Fences
Hacksaw Ridge
Hell or High Water
Hidden Figures
La La Land
Lion
Manchester by the Sea
Moonlight

BEST DIRECTOR
Denis Villeneuve, Arrival
Mel Gibson, Hacksaw Ridge
Damien Chazelle, La La Land
Kenneth Lonergan, Manchester by the Sea
Barry Jenkins, Moonlight

BEST ACTOR
Casey Affleck, Manchester by the Sea
Andrew Garfield, Hacksaw Ridge
Ryan Gosling, La La Land
Viggo Mortensen, Captain Fantastic
Denzel Washington, Fences

BEST ACTRESS
Isabelle Huppert, Elle
Ruth Negga, Loving
Natalie Portman, Jackie
Emma Stone, La La Land
Meryl Streep, Florence Foster Jenkins

BEST SUPPORTING ACTOR
Mahershala Ali, Moonlight
Jeff Bridges, Hell or High Water
Lucas Hedges, Manchester by the Sea
Dev Patel, Lion
Michael Shannon, Nocturnal Animals

BEST SUPPORTING ACTRESS
Viola Davis, Fences
Naomie Harris, Moonlight
Nicole Kidman, Lion
Octavia Spencer, Hidden Figures
Michelle Williams, Manchester by the Sea

BEST ORIGINAL SCREENPLAY
Hell or High Water
La La Land
The Lobster
Manchester by the Sea
20th Century Women

BEST ADAPTED SCREENPLAY
Arrival
Fences
Hidden Figures
Lion
Moonlight

BEST CINEMATOGRAPHY
Arrival
La La Land
Lion
Moonlight
Silence

BEST FILM EDITING
Arrival
Hacksaw Ridge
Hell or High Water
La La Land
Moonlight

BEST VISUAL EFFECTS
Deepwater Horizon
Doctor Strange
The Jungle Book
Kubo and the Two Strings
Rogue One: A Star Wars Story

BEST PRODUCTION DESIGN
Arrival
Fantastic Beasts and Where to Find Them
Hail, Caesar!
La La Land
Passengers

BEST COSTUME DESIGN
Allied
Fantastic Beasts and Where to Find Them
Florence Foster Jenkins
Jackie
La La Land

BEST MAKEUP & HAIRSTYLING
A Man Called Ove
Star Trek Beyond
Suicide Squad

BEST ORIGINAL SCORE
Jackie
La La Land
Lion
Moonlight
Passengers

BEST ORIGINAL SONG
“Audition (The Fools Who Dream),” La La Land
“Can’t Stop the Feeling,” Trolls
“City of Stars,” La La Land
“The Empty Chair,” Jim: The James Foley Story
“How Far I’ll Go,” Moana

BEST SOUND EDITING
Arrival
Deepwater Horizon
Hacksaw Ridge
La La Land
Sully

BEST SOUND MIXING
Arrival
Hacksaw Ridge
La La Land
Rogue One: A Star Wars Story
13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi

BEST ANIMATED FEATURE
Kubo and the Two Strings
Moana
My Life as a Zucchini
The Red Turtle
Zootopia

BEST DOCUMENTARY
Fire at Sea
I Am Not Your Negro
Life, Animated
O.J.: Made in America
13th

BEST FOREIGN LANGUAGE FILM
Land of Mine
A Man Called Ove
The Salesman
Tanna
Toni Erdmann

BEST DOCUMENTARY SHORT SUBJECT
Extremis
4.1 Miles
Joe's Violin
Watani: My Homeland
The White Helmets

BEST LIVE ACTION SHORT
Ennemis Entreniers
La Femme et le TGV
Silent Nights
Sing
Timecode

BEST ANIMATED SHORT
Blind Vaysha
Borrowed Time
Pear Cider and Cigarettes
Pearl
Piper

gaRis
Περισσότερα... »