200 μέτρα (200 meters) Poster Πόστερ200 μέτρα
του Ameen Nayfeh. Με τους Ali Suliman, Lana Zreik, Samia Bakri, Tawfeeq Nayfeh, Maryam Nayfeh, Ghassan Abbas, Nabil Al Raai, Ghassan Ashqar, Mahmoud Abu Eita, Anna Unterberger, Motaz Malhees.


"Σε πόση ώρα διανύονται 200 μέτρα στη Λωρίδα της Γάζας;"
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Κάγκελα - και πανύψηλα τείχη - παντού...

Ο Ameen Nayfeh γεννήθηκε στην πόλη Τουλκάρμ, στη Δυτική Όχθη, στην Παλαιστίνη, το 1988. Το 2012 αποφοίτησε με Master από το Ινστιτούτο Κινηματογραφικών Τεχνών Ερυθράς Θάλασσας της Ιορδανίας, με σκοπό να διηγηθεί αυθεντικές ιστορίες του τόπου του. Είναι σεναριογράφος, παραγωγός και σκηνοθέτης βραβευμένων ταινιών μικρού μήκους, ενώ τα τελευταία έξι χρόνια εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας στην παραγωγή ταινιών για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Το «200 μέτρα» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, στην οποία εκτός από τη σκηνοθεσία, υπογράφει και το σενάριο.

200 μέτρα (200 meters) Poster Πόστερ Wallpaper
Η ταινία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο περσινό φεστιβάλ Βενετίας, όπου συμμετείχε στο τμήμα «Venice Days - Giornate degli Autori» κερδίζοντας εκεί το βραβείο κοινού. Από εκεί και πέρα η ταινία προβλήθηκε σε πάμπολλα διεθνή φεστιβάλ, μεταξύ των οποίων κι εκείνο της Θεσσαλονίκης. Προβλήθηκε στο (διαγωνιστικό) τμήμα «Meet the Neighbors» όπου τιμήθηκε με το βραβείο καλύτερης ταινίας και με το ειδικό βραβείο σκηνοθεσίας. Η ταινία αποτελεί την επίσημη πρόταση της Ιορδανίας για το ξενόγλωσσο Όσκαρ.

Η υπόθεση: Ο Μουσταφά είναι οικοδόμος, σύζυγος, πατέρας τριών ανήλικων παιδιών κι ένας άνθρωπος με αρχές. Η γυναίκα του, η Σαλγουά, ζει με τα παιδιά τους σε ένα διαμέρισμα από την άλλη πλευρά του Τείχους, που χωρίζει το Ισραήλ από τα Κατεχόμενα Εδάφη της Παλαιστίνης, ενώ ο Μουσταφά ζει με τη μητέρα του σε διαμέρισμα στα Κατεχόμενα, που βρίσκεται σε απόσταση 200 μέτρων από το σπίτι της γυναίκας του. Τα δύο σπίτια έχουν οπτική επαφή μεταξύ τους και συχνά τα βράδια οι μεν με τους δε επικοινωνούν με πρωτότυπους τρόπους. Ο Μουσταφά θα μπορούσε να βγάλει ένα πιστοποιητικό, που θα του επέτρεπε να ζει στο Ισραήλ, με την οικογένειά του. Αντ' αυτού, προτιμά να χρησιμοποιεί άδεια εργασίας, γιατί θεωρεί πως η εναλλακτική που του προσφέρεται είναι παράνομη. Το γεγονός προκαλεί εκνευρισμό στη γυναίκα του, καθώς αναγκάζεται σε διαρκή πέρα δώθε, ο Μουσταφά όμως δεν αλλάζει γνώμη. 

Μια μέρα, περιμένοντας μαζί με εκατοντάδες Παλαιστινίους, να περάσει στο Ισραήλ για να εργαστεί, ο Μουσταφά πληροφορείται πως δεν του επιτρέπεται η είσοδος στη χώρα, λόγω μιας ασήμαντης λεπτομέρειας. Την ίδια μέρα, η γυναίκα του τον ενημερώνει πως ο γιος τους βρίσκεται στο νοσοκομείο, λόγω ατυχήματος. Μια απόσταση 200 μέτρων γίνεται μια οδύσσεια 200 χιλιομέτρων, καθώς ο Μουσταφά, μην έχοντας καμία επιλογή πια, θα προσπαθήσει να περάσει λαθραία στην άλλη πλευρά του Τείχους, προκειμένου να επισκεφτεί τον γιο του στο νοσοκομείο. Και σε αυτό το ταξίδι θα αντιμετωπίσει διάφορες παράξενες καταστάσεις. Θα καταφέρει να περάσει απέναντι τελικά;

Η άποψή μας: Εντάξει, κλαιγόμαστε κι εμείς για τις ζωές μας, αλλά ισχύει πάντα το λαϊκό γνωμικό «υπάρχουν και χειρότερα». Πχ, να είσαι Παλαιστίνιος. Να ζεις σε μια χώρα, που είναι μεν δική σου αλλά τελικά δεν είναι, δίπλα στους κατακτητές σου, οι οποίοι καθημερινά σου επιβάλλουν δοκιμασίες, πολλές από τις οποίες είναι εξευτελιστικές. Δεν ζεις ελεύθερος. Αυτό. Σαν να βρίσκεσαι σε ένα μόνιμο lockdown ένα πράμα. Να αγωνίζεσαι να εργαστείς, να στοιβάζεσαι παρέα με εκατοντάδες άλλους συμπατριώτες σου σε δεκάδες check points, να μην μπορείς να βρεις το δίκιο σου με τίποτα, να δέχεσαι καθημερινά εξευτελισμούς από προκλητικούς εποίκους και τις ισραηλινές αρχές. Κι όμως, αυτός ο λαός, αντέχει. Και προσαρμόζεται. Δεν γίνεται διαφορετικά. 

Άλλο λαϊκό γνωμικό: ο άνθρωπος μπορεί να αντέξει το οτιδήποτε. Σαν ελατήριο, πιέζεται, πιέζεται, πιέζεται και βρίσκεται σε αυτήν την κατάσταση, της πίεσης, στριμωγμένος και περιορισμένος. Όταν όμως η πίεση γίνει υπερβολική, δύο τινά μπορούν να συμβούν: ή που θα σπάσει το ελατήριο ή που θα πάρει τη φυσική του κατάσταση, επιστρέφοντας μονομιάς τη συσσωρευμένη ενέργεια. Και... γαία πυρί μιχθήτω! Όποιον πάρει ο χάρος. Ο Nayfeh αφηγείται έξυπνα την ιστορία του. Δεν χάνει την ώρα του για πολλές επεξηγήσεις. Πχ, λογικό είναι να μας φαίνεται εμάς (που δεν γνωρίζουμε επακριβώς την κατάσταση και τις συνθήκες) κάπως παράξενο το γεγονός ότι η οικογένεια του Μουσταφά μοιράζει τη ζωή της σε δύο νοικοκυριά. Κατά πως φαίνεται, όμως, αυτή είναι μια πρακτική που εφαρμόζουν πολλές οικογένειες Παλαιστινίων. 

Η ταινία είναι δραματική και road movie ταυτόχρονα, χωρίς να λείπουν από αυτήν στοιχεία ηθογραφίας, ακόμα και θρίλερ. Βλέπουμε τον Μουσταφά στις οικογενειακές του στιγμές: ένας άνθρωπος που αγαπάει τη γυναίκα του, τη μητέρα του, τα παιδιά του. Ένας άνθρωπος, που θα έκανε τα πάντα για αυτούς που αγαπάει. Ένας άνθρωπος, που έχει προσαρμοστεί στις συνθήκες, αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν έχει βάλει τα όριά του, τα οποία επ’ ουδενί δεν θέλει να περάσει. Όταν πχ η σύζυγός του, του προτείνει να γραφτεί ο ταλαντούχος στο ποδόσφαιρο γιος τους σε μια γνωστή ισραηλινή ομάδα, κάτι που σίγουρα θα έχει θετικές προοπτικές για το μέλλον του, ο Μουσταφά αρνείται κι αντ’ αυτού, προτείνει να τον γράψουν σε μια παλαιστινιακή ομάδα, κάτι που σημαίνει πολύωρη οδήγηση πριν και μετά την προπόνηση. 

Σε καμιά στιγμή δεν νιώθεις πως ο Μουσταφά μισεί τους κατακτητές της πατρίδας του – αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως τους αποδέχεται. Βλέπουμε την καθημερινότητά του, τη ρουτίνα του, όλα. Και μετά, έρχεται η στιγμή για το παράνομο πέρασμα στην άλλη πλευρά – και άμεσα. Εδώ είναι που η ταινία γίνεται road movie. Ο Μουσταφά μοιράζεται το αυτοκίνητο που θα τους πάει ως τα σύνορα με έναν πιτσιρίκο, που ψάχνει για δουλειά, τον Ράμι, έναν ακτιβιστή, τον Κίφα, που κατεβάζει ισραηλινές σημαίες κατά τη διαδρομή και μια γερμανίδα ντοκιμαντερίστρια, την Άνε, η οποία δεν είναι ακριβώς αυτή που λέει. Κι ενώ όλοι οι υπόλοιποι επιβάτες δεν έχουν πρόβλημα με τον χρόνο που κυλά, ο Μουσταφά βιάζεται. Και νευριάζει. Και ξεσπάει. 

Ο παραλληλισμός με το πρόβλημα της Παλαιστίνης, που απαιτεί άμεση λύση, είναι ολοφάνερος και πετυχημένος. Στη διαδρομή, πολλά θα συμβούν. Οι «λαθρεπιβάτες» κάποια στγμή, θα στοιβαχτούν στο πορτ μπαγκάζ, για να περάσουν απαρατήρητοι τα «σύνορα». Αυτή είναι μια από τις καλύτερες σκηνές της ταινίας. Χωρίς επαφή με τον έξω κόσμο, χωρίς πολύ αέρα, σε συνθήκες στριμώγματος και αποπροσανατολισμού, με την δυνατή μουσική μέσα από το αμάξι να χειροτερεύει τα πράγματα, θα τους δεις πώς περνάνε από την ελπίδα στην απελπισία. 

Ο σκηνοθέτης, όμως, δεν θέλει να είναι in your face καταγγελτικός. Θέλει με ήπιο τρόπο για το κοινό που δεν γνωρίζει, να παρουσιάσει μια κατάσταση, που απέχει πολύ από το χαρακτηριστεί όχι απλά ιδανική αλλά έστω και βιώσιμη. Και να δείξει, με μια νότα αισιοδοξίας, πως η ζωή τελικά πάντα βρίσκει τον τρόπο να προχωρήσει. Και να δώσει μέχρι και χαρούμενες στιγμές μέσα στον ζόφο. Και διαθέτει κι έναν εξαιρετικό Ali Suliman στον κεντρικό ρόλο, να κάνει τα πράγματα πιο ανθρώπινα κι όχι να λειτουργούν απλώς ως σύμβολα.

200 μέτρα (200 meters) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 4 Νοεμβρίου 2021 από την Cinobo!
Περισσότερα... »

Ο Τσαρλατάνος (Charlatan) Poster ΠόστερΟ Τσαρλατάνος
της Agnieszka Holland. Με τους Ivan Trojan, Josef Trojan, Juraj Loj.

Πρωτοξάδελφος της Αγίας Αθανασίας του Αιγάλεω
του zerVo (@moviesltd)

Πάμε να κάνουμε μια ελεύθερη υπόθεση εργασίας, μέρες Κόβιντ που διανύουμε. Παίρνει ο καλός πολίτης που φοβάται μην και κόλλησε κορώνα, τα πρωινά του ούρα και επισκέπτεται το παρακάτω διαμέρισμα, που απέξω έχει φαρδύ πλατύ το σήμα του θεραπευτή. Μπαίνει μέσα και ο "γιατρός" παίρνει στα χέρια του το διάφανο μπουκαλάκι, το τοποθετεί μπροστά σε μια τρύπα του τοίχου που μπαίνει ηλιακό φως, το περιεργάζεται και επανέρχεται με την διάγνωση: Έχετε προσβληθεί από τον ιό. Θα πίνετε ρόφημα για δέκα ημέρες, φασκόμηλο το πρωί, εχινάκεια το μεσημέρι και σπαθόχορτο το βράδυ και πρόβλημα ουδέν! Σύμφωνοι, ο κάθε άρρωστος, προσπαθεί να εντοπίσει ακόμη και την ύστατη ελπίδα του, στις ορμές του οποιουδήποτε κομπογιαννίτη. Αν το σοβαρό κράτος - ακόμη και δαύτου του Υπουργού Υγείας - μπουζουριάσει τον κίβδηλο ντοτόρο, που ακριβώς σφάλει?

Ο Τσαρλατάνος (Charlatan) Quad Poster
Τσεχοσλοβακία 1957. Έχοντας αντιληφθεί από πολύ νεαρή ηλικία τις μαγικές θεραπευτικές του ικανότητες, ο αυτοδίδακτος βοτανολόγος Γιαν Μικολάσεκ, δέχεται καθημερινά στο άτυπο ιατρείο του στα περίχωρα της Πράγας, εκατοντάδες φουκαράδες ασθενείς, που θα επιζητήσουν την ίαση στο πρόβλημα τους. Χωρίς ίχνος εργαστηριακών εξετάσεων, ο ψευτοδόκτορας θα θησαυρίσει, μοσχοπουλώντας χορταρικά, μπαχάρια και φυτικά εκχυλίσματα, δίνοντας την υπόσχεση πως θα γειάνουν ακόμη και την πιο δύσκολη πάθηση.

Προστατευόμενος μέχρι πρότινος του, άρτι μακαρίτη, προέδρου της χώρας Ζαποτόσκι, αφού με τα θαυματουργά του λουλούδια, του γιάτρεψε, όπως νόμισε, την ψώρα, πλέον βρίσκεται στο στόχαστρο των αστυνομικών αρχών, που τον κυνηγούν κατηγορώντας τον για απάτη. Μέχρι την ημέρα που ο κόμπος θα φτάσει στο χτένι, κατόπιν αμέτρητων καταγγελιών ασθενών, μέχρι και για δηλητηρίαση, οπότε και ο κανάγιας θα οδηγηθεί στην φυλακή, όπως ακριβώς δηλαδή του άρμοζε, για επί χρήμασι κοροϊδία του λαουτζίκου.

Αυτουνού λοιπόν του στυγνού απατεώνα την ιστορία, πήρε την απόφαση να μας την σερβίρει σε ταινία επαγγελματίας κινηματογραφιστής. Μάλιστα, παίρνοντας και το μέρος του με έκδηλο ενθουσιασμό καθόλη την διάρκεια της, αφού όπως υποστηρίζει στους τίτλους τέλους του biopic, έκανε καλά από το ζόρι τους, περισσότερους από σαράντα χιλιάδες αρρώστους. Χωρίς εξετάσεις, χωρίς έστω βιοχημική μελέτη αίματος, χωρίς καν σωματικό έλεγχο, απλά και μόνο με ότι του κατέβαζε η κούτρα, μοιράζοντας φιαλίδια με χυμούς ως θεραπεία, ακόμη και σε σοβαρά περιστατικά υγείας. Έναντι φυσικά αδρότατης αμοιβής, με κόστος ισοδύναμο, σχεδόν, του μηδενικού.

Εν έτι λοιπόν 2020, που στον κανονικό κόσμο οφείλει ο ορθολογισμός και ουχί ο ψεκασμός να βασιλεύει, ποιο ακριβώς κίνητρο είναι εκείνο που ωθεί έναν σκηνοθέτη να ασχοληθεί με την βιογραφία ενός ασυνείδητου κακούργου, αγιοποιώντας τον μάλιστα, επειδή εξολόθρευε ακόμη και καρκίνους με τα χαμομήλια? Στο άκουσμα και μόνο του ονόματος της δημιουργού, Agnieszka Holland, γνήσιου τέκνου ενός εμετικού φερέφωνου της καπιταλιστικής παλινόρθωσης σαν τον Wajda, καταλαβαίνει ακόμη και ο πιο αδαής πως ο στόχος δεν είναι η προβολή μιας "ηρωικής" προσωπικότητας όπως ο εγκληματίας Μικολάσεκ, αλλά η πρόστυχη και δίχως αιδώ ανάδειξη των διωκτών του, ως παρανοϊκών απάνθρωπων γκεσταπιτών.

Και χειρότερων ακόμη και από δαύτων, αφού οι ημέρες της Χιτλερικής κατοχής, σύμφωνα με την κινηματογράφηση και το αστείο σενάριο, ήσαν ηλιόλουστες, λαμπερές, ξένοιαστες, με τον θησαυρίζοντα Τσαρλατάνο να τις περνά στις καταπράσινες εξοχές, αγκαλιά με τον μορφονιό γραμματέα του - γκέι δηλαδής ο ντόκτορ, άρα εχθρός του λαού, αν με πιανς. Με την αλλαγή του καθεστώτος σε κομουνιστικό, τα πάντα πέριξ της Πραγός θα μουντώσουν, θα συννεφιάσουν, θα βροχίνουν και θα παγώσουν. Τώρα που ήλθαν οι κακίστροι οι Κατακόκκινοι μαύρες μέρες θα περάσουμε όλοι μας, άσε που μπορεί και να μας κόψουν οι παλιοσυντρόφοι την συνήθεια να επισκεπτόμαστε τον καλό μας γιατρουδάκο, για να δει τα τσίσα μας αν ροζίσαν, μπας και μας δώσει αγωγή βασιλικό πολτό και τζινκο μπιλόμπα. Κι εγώ που θυμάμαι τα πούλμαν των αρρώστων, κάποτε, να φεύγουν καραβάνια από την χώρα μας για τις Βουλγαροτσεχίες, μάλλον δεν θα πήγαιναν επειδή τα νοσοκομεία εκεί λειτουργούσαν υποδειγματικά, αλλά γιατί θα έψαχαν τον Μικολάσεκ...

Η γελοία προπαγάνδα της Πολωνέζας, πολλοστή στην άθλια φιλμογραφία της, ζει φυσικά, αλλά δεν βασιλεύει, μιας και πέραν της πατρίδας της, άντε και της παραδιπλανής Τσεχίας, όπου εκτυλίσσεται η πλοκή, χωρών σημαιοφόρων της ευρωπαϊκής ακροδεξιάς, δηλαδή, ουδείς ασχολείται. Όχι πως είχε και τίποτα σημαντικό να μας αφηγηθεί στον, κατ εικόνα και ομοίωση της, Charlatan, πιότερο από το έκδηλο αντικομουνιστικό της μένος, αφού ούτε σαν ψυχογράφημα ενός ανθρώπου, με έντονα νεανικά τραύματα, ο οποίος κατοπινά την είδε Θεός, μπορεί να σταθεί σοβαρά. Μένουμε σπίτι και επιλέγουμε προς θέαση την Κυρά μας την Μαμή, για χιλιοστή φορά, που τουλάχιστον τα μαντζούνια τα έδινε, μόνο, για τον πονόδοντο του Κοινοτάρχη...

Ο Τσαρλατάνος (Charlatan) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 4 Νοεμβρίου 2021 από την Filmtrade!
Περισσότερα... »

Συνέβη Στο Σόχο (Last Night In Soho) Poster ΠόστερΣυνέβη Στο Σόχο
του Edgar Wright. Με τους Anya Taylor-Joy, Thomasin McKenzie, Matt Smith, Diana Rigg, Terence Stamp, Rita Tushingham.


“Don't hang around and let your problems surround you, there are movie shows, Downtown”
του gaRis (@takisgaris)

Υπάρχουν οι τανιούλες της οκάς όπου αφήνεις το μυαλό στην πόρτα και καταδύεσαι. Οι άλλες πάλι που παράγει σωρηδόν η χολυγουντιανή μηχανή οι οποίες σε κάνουν ντίρλα στους εφφέδες, στο αναψυκτικό με τις εκατομμύρια θερμίδες και το εγκληματικά εθιστικό ποπ κορν. Κάπου ξώμακρα τα φεστιβαλίζοντα auteurάδικα, αυτά που κανείς δεν καταλαβαίνει τίποτις αλλά οι μυημένοι ντρέπουνται να μολοήσουν της αδαημοσύνης τωνε. Και υπάρχουν (ώχου, υπομόνεψε, έφτασα στο ζητούμενο) δαύτες οι σπέσιαλ, οι ιδιαζόντως σινεφιλικές, όπου ο εμμονικός χιπστεράς σκηνοθέτης στήνει τα κολληματάκια του σε παράταξη, καλώντας τους ομοιοπαθούντες θεατές σε ένα γαργαντουο-ειδές πανηγύρι εικόνων και ήχων που πάλλονται από αγάπη για ένα vintage οδοιπορικό σε ένοχα κινηματογραφικά λημέρια, ένα μιξάρισμα νοσταλγικό μα προπάντων έκδηλα φιλόδοξο. Τα τελευταία 10+ χρόνια (εξόν την περίπτωσης Nicolas Winding Refn που τελεί εξαφανιζόλ) αυτή η συνομοταξία έχει αρχηγό και το όνομα αυτού: Edgar Wright.

Συνέβη Στο Σόχο (Last Night In Soho) Quad Poster
Αν αγαπάς steady cam tracking shots, dolly zooms και θανατηφόρο μοντάζ - λεπίδι, εδώ είσαι. Πρόσθεσε ήχο - διαμάντι και (μ)εθιστικά ποπ άσματα ανθολογίας και έγινες. (Παρα)δειγματίζω: Shaun of the Dead, Hot Fuzz, Baby Driver. Τώρα λοιπόν που cineνοηθήκαμε, πάμε στην κατεμέ πλέον χορταστικά σινεφιλική ταινία της χρονιάς, το Last Night in Soho, μια εκ των χάιλάιτς του TIFF21. Εκ προοιμίου ειρήσθω ότι η βορειοαμερικανική κριτική τόσφαξε με το γάντι, θεωρώ όμως πως σχεδόν τα πάντα κρίνονται σε αυτό το άθλημα βάσει της οπτικής του καθενός. Τι πάει να πράξει ο βρετανός genre - μιξεράς είναι η πρώτη ερώτηση. Ευκολάκι. Βουτιά στην urban 60s λονδρέζικη υποκουλτούρα με τα μίνια, τις καούκες και με τις Petula Clark - Dusty Springfield στη διαπασών. Μόδα και υπόκοσμος, ξέφρενο πάρτι και σεξουαλικά εγκλήματα κατά συρροή. Γυναικεία χειραφέτηση εναντίον πατριαρχικής αποχαλίνωσης. Δόξα και μαστροπεία. Κοριτσίστικα όνειρα και εφιαλτικές διαδρομές στην παράνοια μέσω...ταξιδιού στο χρόνο! 

Ο βρετανός δημιουργός επιστρατεύει το δίπολο Eloise (Thomasin McKenzie) - Sandie (Anya Taylor-Joy) για να αναπαραστήσει τη σεμνή, καθημερινή, απαρατήρητη, νεοφερμένη, ορφανή επαρχιώτισσα σπουδάστρια μόδας σε πλήρη αντίστιξη με το φιλόδοξο θηλυκό που περνά τα όριά του για να γίνει μια ντίβα τραγουδίστρια - με το αντίστοιχα ολέθριο τίμημα. Κι ενώ όλο αυτό φέρνει αναπόφευκτα σε μια ίσως απλοϊκή ηθικοπλαστική ιστορία για τις μάζες (που εν μέρει είναι), ο Wright έχει τις δεδομένες καλλιτεχνικές ευαισθησίες να φορτώσει στοιχεία του ιταλικού Giallo και να τερματίσει την ξέφρενη πορεία του με πλήθος φανταχτερά κοστούμια και λατρεμένες μουσικές στο πεδίο του μεταφυσικού θρίλερ με καθαρά αστυνομικίζον επίχρισμα στην τελευταία πράξη, τουτέστιν...μαντάρα! Η φιλοδοξία εμφανέστατη, η μαστοριά επίσης. Οι Terence Stamp, Diana Rigg (τελευταία της ταινία προτού μας αφήσει για πάντα) σχεδόν κλέβουν την παράσταση γιατί απλούστατα, εκείνοι ΕΙΝΑΙ τα λονδρέζικα 60s. H McKenzie πειστική στον δύσκολο ρόλο να μας κρατά μέσα σε ένα σενάριο που διαρκώς αυτοϋπονομεύεται αθέλητα. Η Taylor-Joy εύκολα η σημαντικότερη ηθοποιός της γενιάς της, χάρμα ιδέσθαι. 

Το Last Night in Soho, αν κριθεί στη βάση του πόσο μεγάλο θρίλερ (βλ. Repulsion) θα μπορούσε να είναι, ιδιαίτερα μετά το υπερθετικό πρώτο ημίωρο, αποτυγχάνει με θόρυβο, μη εμπιστευόμενο το ευρείας στόχευσης κοινό, πλατσουρίζοντας στα ρηχά απόνερα του πλουμιστής παραγωγής εντυπωσιασμού. Γύρνα το όμως ανάποδα φίλος και θα διαπιστώσεις περίσσιο μεράκι, αγνή vintage μέθη και δαύτο που τόσο λείπει στα καλοχρηματοδοτούμενα πρότζεκτς των μεγάλων στούντιος: Τόλμη μετασχηματισμού του υποτιμημένου σινεμά ειδικής στόχευσης (βλ. thriller / horror) σε κάτι μεστότερο, μη χάρτινο, σχεδόν πολυδιάστατο κι αυτό, σε συνδυασμό με υψηλό δείκτη διασκέδασης μόνο ακέραια ευπρόσδεκτο θα μπορούσε να είναι.

Συνέβη Στο Σόχο (Last Night In Soho) Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 4 Νοεμβρίου 2021 από την Tulip Ent.!
Περισσότερα... »

Oppenheimer Movie NolanΔιαστάσεις επικές μοιάζει να παίρνει το καστ της νέας μπλοκμπάστερ φιλμικής βιογραφίας του Christopher Nolan, με τον τίτλο Oppenheimer. Αφού κατόπιν της οριστικής ένταξης σε αυτό του Cillian Murphy, αναμένεται να αποτελέσουν μέλη του και οι Robert Downey Jr. και Matt Damon, Ήδη σε συζητήσεις με την παραγωγή βρίσκεται και η Emily Blunt, που βρίσκεται μια ανάσα από το να πάρει το χρίσμα του ρόλου της Κάθριν Βίζερινγκ Όπενχάιμ, συζύγου του διακεκριμένου ερευνητή Τζέι Ρόμπερτ και επίκεντρου της υπόθεσης, που οι μελέτες του πάνω στο Μανχάταν Πρότζεκτ, οδήγησαν στην δημιουργία της ατομικής βόμβας. Αυτή ως γνωστόν θα είναι και η πρώτη ταινία του Nolan, στο καινούργιο του στούντιο / σπιτικό της Universal, Μετά την τελειωτική και αναπάντεχη αποχώρηση του από την Warner, με την οποία είχε πολυετή συνεργασία.

Robert Downey, Matt Damont

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Damon θα ενώσει τις δυνάμεις του με τον Nolan, αφού έχουν συνυπάρξει και πάλι στο Interstellar. Αντιθέτως θα είναι η παρθενική συνεργασία του σκηνοθέτη με τον Άιρον Μαν, με τον τελευταίο να επανέρχεται στους φυσιολογικούς, εκτός Marvel, ρόλους, μετά από καιρό, που τον είχαμε δει στο, όχι και τόσο επιτυχημένο εμπορικά Dolittle.
Περισσότερα... »



Ελληνικό Box Office 28 - 31 Οκτωβρίου 2021 by OPTOMA


Φιλμ
Διανομή
Wks Αίθουσες
4ήμερο Ελλάδας
Σύνολο Ελλάδας
1
Venom: Let There Be Carnage
Feelgood Ent.
2
81
14.390
63.561
2
No Time To Die
Tulip Ent.
5
58
13.405
280.010
3
Dune
Tanweer
3
62
13.191
81.078
4
The Addams Family 2
Tulip Ent.
1
103
11.477
11.477
5
Madres Paralelas
Odeon
1
34
9.731
9.731
6
Halloween Kills
Tulip Ent.
1
64
8.671
8.671
7
Ron's Gone Wrong
Feelgood Ent.
2
75
5.150
14.535
8
Titane
Cinobo
1
13
1.456
1.456
9
Luca
Feelgood Ent.
18
21
1.385
137.990
10
Ο Άνθρωπος του Θεού
Feelgood Ent.
10
18
1.135
281.309


Προηγούμενο ΤΟΠ - Επόμενο ΤΟΠ
Περισσότερα... »

Με ούτε ένας μήνας να απομένει για την επίσημη κυκλοφορία της καινούργιας, δέκατης έκτης στον κατάλογο, ταινίας του στούντιο της Walt Disney Animation, με τον τίτλο Encanto, το στούντιο έδωσε στην κυκλοφορία ένα σετ από πόστερς, με τις μορφές των βασικών πρωταγωνιστών της υπόθεσης. Οι δέκα πολύχρωμες βινιέτες απεικονίζουν τα μεμονωμένα μέλη της φαμίλιας Μαδριγάλ, μπροστά από μια ξεχωριστή πόρτα, που δείχνει την μαγική δυνατότητα του καθενός. Έτσι μαθαίνουμε για τις προσωπικότητες του καθενός, όπως της Ιζαμπέλα (Diane Guerrero) που μπορεί να καλλιεργεί λουλούδια σε κάθε τόπο, του Καμίλο (Rhenzy Feliz) που έχει την ικανότητα να να μεταμορφώνεται σε ότι επιθυμεί, της Αμπουέλο (María Cecilia Botero) που καταφέρνει να διαχειρίζεται το φως, της Ντολόρες (Adassa) που η ακοή της είναι ιδιαίτερα οξεία. Ξεχωριστές μοιάζουν οι περιπτώσεις της κεντρικής ηρωίδας Μίραμπελ (Stephanie Beatriz) που στέκει εμπρός σε μια πετρόλ απόχρωσης πόρτα, δίχως ιδιαίτερα σημάδια και του θείου της Μπρούνο (John Leguizamo) που η δική τους μοιάζει σαν μουντή, μονόχρωμη και με ένα σκάλισμα, που μοιάζει μυστηριώδες. Στο φιλμ ακούγονται ακόμη και οι φωνές των Jessica Darrow, Ravi-Cabot Conyers, Carolina Gaitán, Angie Cepeda, Wilmer Valderrama και Alan Tudyk. Η ταινία σκηνοθετείται από τους Bryon Howard, Jared Bush και Charise Castro Smith, με νέα πρωτότυπα τραγούδια από τον Lin-Manuel Miranda.





Το φιλμ αναμένεται να κάνει την παγκόσμια κινηματογραφική του πρεμιέρα την Ημέρα των Ευχαριστιών, στις 24 Νοεμβρίου 2021, ενώ ανήμερα τα Χριστούγεννα, θα περάσει και στην πλατφόρμα της Disney+.

Στις δικές μας αίθουσες, τον Νοέμβριο του 2021!
Περισσότερα... »

John Woo, Silent NightΣχεδόν είκοσι χρόνια έχουν περάσει από την τελευταία σκηνοθετική απόπειρα του κορυφαίου Ασιάτη δημιουργού action movies, John Woo (The Young Dragons, The Dragon Tamers, The Hand of Death, Hard Target) και καθώς φαίνεται ήλθε η στιγμή της μεγάλης του επιστροφής στο Χόλιγουντ. Έχοντας υπογράψει τεράστιες επιτυχίες, με κορυφαία το εκπληκτικό Face / Off, που ακολούθησαν τα Mission Impossible 2, Broken Arrow και Windtalkers, ο 75χρονος πια σκηνοθέτης από το Χονγκ Κονγκ, προγραμματίσει την μεγάλη του επιστροφή, μετά το Paycheck, που παρουσίασε το 2003. Η ταινία θα έχει τον τίτλο Silent Night και θα παρακολουθεί από κοντά την αγωνιώδη κάθοδο ενός χαροκαμένου μα αποφασιστικού πατέρα στον Κάτω Κόσμο, προκειμένου να εκδικηθεί τον άδικο χαμό του μονάκριβου γιου του. Σύμφωνα μάλιστα με τις πρώτες πληροφορίες από την παραγωγή, που σχεδιάζεται από τους ιθύνοντες του σίριαλ του John Wick, το φιλμ δεν θα περιλαμβάνει διαλόγους, στοιχείο που από μόνο του φαντάζει ιδιαίτερα ενδιαφέρον στην προσέγγιση του.

John Woo, Silent Night

Για τον κεντρικό ρόλο του γονιού που θα ορκιστεί να τιμωρήσει όλους όσους ευθύνονται για τον θάνατο του παιδιού του, στα πρότυπα των Taken, ήδη έχει επιλεγεί ο ανερχόμενος αστέρας Joel Kinnaman (Suicide Squad, Safe House, Robocop) ενώ σύντομα θα ανακοινωθούν από το πρότζεκτ και οι υπόλοιποι ηθοποιοί που θα αποτελέσουν το καστ.
Περισσότερα... »

Αρχηγός από Κούνια 2: Οικογενειακή Υπόθεση (The Boss Baby: Family Business) PosterΤο παιχνίδι τελείωσε! Η επιστροφή των απολαυστικά ικανών μωρών με το άψογο τεχνοκρατικό στυλ, το πάθος για περιπέτεια και τις άριστες κατασκοπικές ικανότητες, είναι γεγονός! Η συνέχεια της προτεινόμενης για Oscar® καλύτερου animation, επιτυχίας της DreamWorks που εισέπραξε 500 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως διαθέτει ένα ακόμη πιο εξωφρενικό και απολαυστικό σενάριο και πάει ένα βήμα πιο μακριά το σκίτσο και το σχεδιασμό της πρώτης ταινίας του 2016. Η Dreamworks Animation με αυτήν τη φιλόδοξη δημιουργία, συνεχίζει την παράδοση των διασκεδαστικών ταινιών «Αρχηγός Από Κούνια». Αυτήν τη φορά έχουμε μια φανταστική «Οικογενειακή Υπόθεση» με ήρωες τους μικρούς, τετραπέρατους υπερ-κατασκόπους που κρατάνε χαρτοφύλακα αντί για σάκα και παρόλο που έχουν πιπίλα, δεν χαρίζονται στους κακούς αυτού του κόσμου! Αυτή η… «μωρουδίστικη» κατασκοπική περιπέτεια κρύβει πολλές εκπλήξεις, ενώ ο δημιουργός Tom McCGrath – μεταξύ άλλων δημιουργός της τριλογίας της «Μαδαγασκάρης»- δημιουργεί ξανά αστείες και ξέφρενες περιπέτειες με άξονα τις mainstream ευαισθησίες και τα έξυπνα κοινωνικά υπονοούμενα για μικρούς και μεγάλους θεατές.

Αρχηγός από Κούνια 2: Οικογενειακή Υπόθεση (The Boss Baby: Family Business) Movie

Στο σίκουελ της επιτυχημένης πρώτης ταινίας, τα αδέρφια Τέμπλετον έχουν ενηλικιωθεί και δυστυχώς απομακρυνθεί ο ένας από τον άλλον. Όμως ένας νέος αρχηγός από κούνια, με δυναμική προσέγγιση και αποφασιστικό ύφος θα τους ενώσει ξανά και θα φέρει έμπνευση για μια νέα… οικογενειακή υπόθεση που δεν θα έχει προηγούμενο. Ο Τιμ και η Κάρολ είναι παντρεμένοι και ζουν μια ήσυχη ζωή στο σπίτι με τα παιδιά τους. Την πανέξυπνη επτάχρονη Τάμπιθα που είναι κορυφαία μαθήτρια στο σχολείο και το αξιολάτρευτο βρέφος, την Τίνα. Ο Τεντ από την άλλη είναι πετυχημένος διευθυντής σε οικονομική εταιρεία. Η μικρή Τάμπιθα θαυμάζει τον θείο Τεντ και θέλει διακαώς να του μοιάσει. Ο Τιμ που είναι πιο ρομαντικός ωστόσο, ανησυχεί μήπως η μικρή προσπαθεί πολύ να πετύχει κάτι μεγαλειώδες και ξεχνάει να ζήσει τη ζωή της σαν κανονικό παιδί. Όλα θα αλλάξουν όταν το μωρό, η φοβερή και τρομερή Τίνα, αποκαλύψει ότι είναι πράκτορας που ερευνάει το σχολείο της Τάμπιθα και τα μυστικά που κρύβει ο σκιώδης ιδρυτής του, ο Δόκτωρ Άρμστρονγκ. Τα αδέλφια Τέμπλετον θα έρθουν ξανά κοντά, θα ενώσουν τις δυνάμεις τους σε μια ξέφρενη περιπέτεια και θα ανακαλύψουν από την αρχή κάποιες οικογενειακές αξίες που είχαν λησμονήσει και που πάντα πρέπει να βρίσκουμε χρόνο να επανεκτιμάμε.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 11 Νοεμβρίου 2021 από την Tulip Ent.!

Περισσότερα... »