Το Γυάλινο Κάστρο (The Glass Castle) Poster ΠόστερΤο Γυάλινο Κάστρο
του Destin Daniel Cretton. Με τους Brie Larson, Woody Harrelson, Max Greenfield, Sarah Snook, Naomi Watts, Josh Caras, Brigette Lundy-Paine, Max Greenfield


Το "True Story" του στερεί την γοητεία!
του zerVo (@moviesltd)

Πόσες πιθανότητες έχει για μια κινηματογραφική ταινία, το ενδεχόμενο να αποτελεί το αρνητικότερο της στοιχείο, το γεγονός πως βασίζεται σε πραγματική ιστορία? Ελάχιστες έως και μηδενικές, αφού πάντοτε εξιτάρει την ματιά του θεατή εκείνη η εισαγωγική γραμμή, λίγο πριν τα credits, based on a true story. Σύμφωνοι, αλλά και να μην το παρακάνουμε. Μια χαρά περίπτωση κοινωνικού δράματος αποτελεί η περίπτωση του The Glass Castle και χωρίς την πρόσθετη - παντελώς άχρηστη - πληροφορία της αληθινότητας των όσων περιγράφει. Στοιχείο που προσωπικά με άφησε παγερά αδιάφορο, δηλώνοντας άγνοια για το ποια είναι η Κυρία Jeannette Wallis, στα απομνημονεύματα της οποίας στηρίζεται το θέμα. Το χειρότερο δε, έσκασε αφού πληροφορήθηκα πως δεν πρόκειται παρά για μια από τις αμέτρητες Τατιάνες ετούτου του κόσμου, που έγινε διάσημη από τις κουτσομπολίστικες στήλες της σε διάφορα έντυπα και φυσικά πλούσια, πουλώντας κατοπινά την ιστορία της. Το προσπερνώ το Τρίβια. Κακό για το φιλμ είναι...

Το Γυάλινο Κάστρο (The Glass Castle) Quad Poster Πόστερ
Εκκεντρικό το αντρόγυνο του Ρεξ και της Ρόζμαρι Γουόλις. Εκείνος, ονειροπόλος και εύστροφος, μηχανικός έργων με φαντασία που καλπάζει, οραματίζεται και σκιτσάρει μέσα στο μπερδεμένο του μυαλό, την τέλεια κατοικία, το ιδανικό σπίτι που μπορεί να στεγάσει μια φαμίλια, καθώς γυάλινο, από τα θεμέλια ίσαμε την στέγη, θα εκμεταλλευτεί πλήρως την ηλιακή ενέργεια, για τον φωτισμό και την λειτουργικότητα του. Εκείνη, δασκάλα αδιόριστη, με ακτιβιστικές διαθέσεις όμως καλλιτέχνιδα, ζωγραφίζει διαρκώς ότι της αποτυπώνεται στον νου, χωρίς να επιθυμεί ποτέ της να εκμεταλλευτεί εμπορικά αυτό το αρτίστικο χάρισμα, οι πίνακες της, αφορούν μόνο εκείνοι και τους οικείους της. Δηλαδή τα τέσσερα κοκκινοτρίχικα παιδιά της οικογένειας, την δυναμική και με τις περισσότερες ευθύνες Τζάνετ, την συναισθηματική πρωτότοκη Λόρι, τον πιο φοβισμένο παρότι αγόρι Μπράιαν και την πιο μικρή και αθώα όλων, Μορίν.

Το σπιτικό των Γουόλις δεν έχει την παραμικρή σχέση με όλα εκείνα τα τυπικά και νοικοκυρεμένα που χαρακτηρίζουν την αμερικάνικη περιφέρεια της δεκαετίας του 60. Διαφορά που κάνει η μονίμως απρόβλεπτη συμπεριφορά του πατέρα αφέντη, ενός παντογνώστη που θεωρεί πως δίπλα του τα παιδιά του θα πάρουν περισσότερη μάθηση από ότι στο σχολειό, που εκτονώνει διαρκώς την κυκλοθυμία του στο πιοτό, κακό συνήθειο που θα αποφέρει άσχημες συνέπειες και στην οικογένεια. Καθώς τα χρέη του έχουν εκτιναχθεί στα ουράνια και κανείς εργοδότης δεν δείχνει να τον εμπιστεύεται, ο Ρεξ κυνηγημένος από τους πάντες θα πάρει την ρισκαδόρα απόφαση να μετακομίζει συν γυναιξί και τέκνοις από πόλη σε πόλη και από άθλιο μοτέλ σε τρισάθλιες παράγκες. Αν υπάρχουν δέκα δολάρια στην τσέπη και δεν τα έχει ρουφήξει κι αυτά το αλκοόλ, ειδάλλως ξενοδοχείο τα αστέρια! Υπαίθριος ύπνος στην καρδιά της Ατακάμα, παρέα με τους κάκτους και τα φίδια, μέχρι να βρεθεί το πολλοστό κεραμίδι που θα στεγάσει τις ελπίδες όλων...

Αποτέλεσμα αυτής της ανεύθυνης γονικής ανοργανωσιάς και του γεωμετρικά αυξανόμενου πατρικού δενβαριεσισμού, θα είναι στα πολύ μικράτα της, η Τζάνετ, έχοντας αναλάβει χρέη μαγείρισσας για να ταίσει τα αδελφάκια της, να πέσει θύμα πυρκαγιάς, που θα αφήσει σημάδια ανεξίτηλα στο κορμάκι της. Μα κυρίως άσβεστες πληγές στην ψυχή της, που μεγαλώνει αφύσικα, μακριά από τον πολιτισμό, σχεδόν εσώκλειστη σε ένα ερειπωμένο καλύβι, ο Θεός να το κάνει σπίτι, χωρίς την παραμικρή άνεση, μα το κυριότερο χωρίς να έχει γνωρίσει τις χαρές της παιδικής ηλικίας. Κι όμως! Παντελώς αντιφατικά κι ενώ θα περίμεναν όλοι το αντίθετο, η μορφή του πατέρα στην θωριά της, δεν μοιάζει με ενός αλήτη, μέθυσου, ανίκανου να αντισταθεί στα πάθη, αλλά ισοδυναμεί με εκείνη του Θεού! Λατρεία πρωτοφανής, που χαρακτηρίζει όλα τα ανήλικα μέλη της ομήγυρης (για την σύζυγο δεν το συζητούμε καν, είδωλο, ακόμη κι αν πολλάκις έχει χειροδικήσει πάνω της) που εγκλωβισμένα σε ένα ιδιόμορφο Κωσταλέξι, έτσι κι αλλιώς δεν έχουν γνώση για το πως λειτουργούν οι κανονικοί πατεράδες.

Κι εκεί ακριβώς κρύβονται τα ερωτήματα που θέτει στο σοσιολογικό του σχόλιο ο σκηνοθέτης. Είναι ανάρμοστη, μέχρι και σε βαθμό ποινικά τιμωρητέο από τις (αόρατες εδώ) κρατικές λειτουργίες, η στάση του επιβλητικού, μποέμη Ρεξ? Ή στ αλήθεια μέσα από την αυστηρή και τιγκαρισμένη σε παράξενους πειθαρχικούς κανόνες ανατροφή που δίνει στα τζιέρια του, τα προετοιμάζει για τις αβάσταχτες δυσκολίες που θα συναντήσουν όταν θα τραβήξουν τον δρόμο τους, εκεί έξω? Είναι λογικό ένας τέτοιος παράφρονας, όπως πανεύκολα μπορεί να αποκληθεί από μια σώφρονα και δίκαιη Αρχή, να μην έχει οδηγηθεί στα κάγκελα ή έστω στην προειδοποιητική επίπληξη, που κοιμίζει εξάχρονα στις ερημιές και εξ αμελείας έχει προκαλέσει τις σωματικές (μόνο?) βλάβες? Η μήπως αυτή η νομαδικού χαρακτήρα περιπλάνηση, μέρα με την ημέρα, σε κάθε γωνιά της Midwest, ορίζει την εναλλακτική διάπλαση των νέων, ποιοτικότερα και πιο ολοκληρωμένα από οποιοδήποτε κολέγιο, με συνέπεια στην ενηλικίωση τους να αισθάνονται μοναδικά τυχεροί που την βίωσαν.

Όπως και να έχει, όλα όσα δραματικά ξεπήδησαν από το ημερολόγιο της κατοπινής πρωτευουσιάνας ρεπόρτερ, δίνονται με έναν πολύ όμορφα δομημένο τρόπο από τον πραγματικά χαρισματικό Χαβανέζο δημιουργό Destin Daniel Cretton, που έχει δώσει άλλωστε δείγματα γραφής με τα αναγνωρισμένα στα indie φεστιβάλς I Am Not Your Hipster και Short Term 12, κυρίως. Με βατήρα αφετηρίας της αφήγησης το τώρα, που τοποθετείται χρονικά κάπου στα μέσα των 80s, εποχή που η ναρέιτορ Τζάνετ έχει ανεξαρτητοποιηθεί (όπως νομίζει) από την αιγίδα των χίπικης αντίληψης γονιών, ο Cretton σετάρει το παζλ του, με κομματάκια αναμνήσεων της, από τις πιο χαρακτηριστικές στιγμές της νιότης της. Το έγκαυμα, οι ύπνοι στο τρομακτικό ύπαιθρο, η φρούδες υποσχέσεις για απεξάρτηση από το ουίσκι, ο παρολίγον βιασμός, ο μια για πάντα (?) αποχαιρετισμός.

Ειδικά στο πρώτο μισό, που το εκράν γεμίζουν χαρισματικής υποκριτικής παιδιά, η ροή είναι πολύ πιο αρμονική και σε αντίθεση με το τι θα περίμενα, χωρίς πουσάρισμα του ψυχισμού της πλατείας. Με την είσοδο στο παιχνίδι της όπως και να το κάνουμε σταρ του πρότζεκτ, Brie Larson, που τραβάει ηλικιακή πορεία από την εφηβεία μέχρι τα τριάντα της, το σκηνικό αλλάζει ολοκληρωτικά και οδηγείται σε υπερβολικά πιο φορτισμένες συγκινησιακά σεκάνς, με αποκορύφωμα το φινάλε, όπου πολύ δύσκολα οι ευσυγκίνητοι θα κρατήσουν οφθαλμούς στεγνούς. Η Οσκαρούχα είναι χαρισματική στις εκφράσεις της, ακόμη κι αν το πρόσωπο που καλείται να αποδώσει διαφέρει σημαντικά από όσα την έχουμε δει στο παρελθόν. Εδώ πρέπει να εξελιχθεί σε πιο κλασσάτη, αρχοντική, κοσμοπολίτικη, αριστοκρατική, για να δώσει όντοτητα στην ώριμη Τζάνετ, που παλεύει να αφήσει πίσω της τις άσχημες θύμησες. Μήπως όμως οι καλές είναι εκείνες που θα την επαναφέρουν πίσω στις ρίζες, μόλις κατανοήσει ποια ακριβώς αλήθεια την κυκλώνει? Ποια πραγματικότητα πολύ πιο ψεύτικη από το κίβδηλο όνειρο της ματαιόδοξης θεμελίωσης του διάφανου πολύπατου οικοδομήματος>

Κακά τα ψέματα. Κανένα The Glass Castle, δεν θα είχε αυτή την δυναμική, αν δεν στοιχειωνόταν από την παρουσία ενός εκ των πιο ριγμένων ρολιστών του Χόλιγουντ, ο οποίος έφτασε μόλις μισό βήμα από την απόλυτη Ακαδημαική καταξίωση, του έλαχε όμως εκείνη την χρονιά του 97, να πέσει σε μια από τις πιο σπουδαίες πεντάδες α' ρόλου στα χρονικά της AMPAS. Ο Woody Harrelson, χαμαιλέοντας πια μετά από τριάντα χρόνια στο κουρμπέτι, αποδίδει με συνταρακτική μέθοδο τον πότη, εύθραυστο, φαντασιόπληκτο, ιδιότροπο, βίαιο αλλά κι αγαπησιάρη συνάμα, παρανοϊκό μέσα στην σοφία του, οικογενειάρχη. Προσθέτοντας ακόμη μια περσόνα άριστα αποδιδόμενη στις τόσες, της όχι τιμημένα ανάλογης όπως του πρέπει επαγγελματικής διαδρομής, χρωματισμένης με το γνωστό βλέμμα του μισότρελου και την γραφική λαλιά του Νότου, ορίζοντας το άλλο, σκοτεινό μισό όλων των νομισμάτων, που στην κεφαλή φέρουν την μόστρα του καλού κι αγαθού γονιού. Που μακάρι, παρόλες τις επιβεβλημένες από το πρέπει της ζωής, αγωνιώδεις θυσίες τους, να γνώρισαν την μισή αγάπη κι αναγνώριση από τα βλαστάρια τους, από εκείνη του εξ πεποιθήσεως περιπλανώμενου σαν άστεγος, Ρεξ.

Το Γυάλινο Κάστρο (The Glass Castle) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 14 Σεπτεμβρίου 2017 από την Spentzos Films
Περισσότερα... »



TIFF 2016 Live

by Takis Garis (@takisgaris)

TIFF 42 Ep.4: The Darkest Mother of the Current War

Κυριακή πρωί οι καλοί χριστιανοί έχουν πρώτη επιλογή να πάνε εκκλησία. Σχώρα με Πατέρα, αμάρτησα για τη Mother! του τρομοκράτη Darren Aronofsky. Oοποίος ήδη με το κλασσικό Pi και το εικονοκλαστικό αραβούργημα Requiem For A Dream έχει επιδείξει μέταλλο και ιδιοσυστασία. Φτάνω είσοδο απόξω της αιθούσης και μου δίνουν ένα καρτονάκι με Προσευχή στη Μάνα! Πιάνω το υπονοούμενο και κάνω το σταυρό μου (μεγάλη γιορτή που ξημερώνει). Δυο αίθουσες τίγκα από πρες και ίνταστρι. Το πράμα αποξαρχής δηλώνει Σπόρτινγκ και τρία γκολ στο πρώτο ημιχρόνιο. Έντονο, δυσοίωνο, νωχελικό, θελκτικά εκνευριστικό. Ο Polanski να ευτυχεί ζων, έχοντας δει το ιδανικό σπίνοφ του Rosemary’s Baby. Ο Patrick Suskind να θαυμάσει το αληθινό αποτύπωμα που άφησε Το Άρωμα στο πανί. Και ο Lynch να αγαλλιάσει από το λιντσάρισμα του Έρωτα, της Μάνας Αγάπης από το μονομανές ανδρικό Εγώ.

Mother TIFF 2017

Καθώς ο Bardem στέκεται όρθιος στην ισορροπία μεταξύ αγαπητικού συζύγου και κερασφόρου αριβίστα, είναι η Μάνα! Jen Law που σαρώνει απ’ άκρου εις άκρον τη ραχοκοκαλιά του τυφώνα, με θαμαστή ωριμότητα και βιωματική αμεσότητα. Οι υποστηρικτικοί Ed Harris – Michelle (επιτέλους) Pfeiffer τραβούν τα γκέμια του απειλητικού παραλόγου σε μια συντριπτική εισβολή στο οικογενειακό άσυλο. Κρατιέμαι να μην αποκαλύψω τα ακατανόμαστα του τελευταίου ημιώρου. Ο Aronofsky υπογράφει το φιλμικό γεγονός της χρονιάς, ανοικονόμητο, υπερβολικά σκληρό, ισοπεδωτικό ναι, ναι, αλλά έχει κοχόνεςσε περίσσεια και ικανότητες οραματιστή δημιουργού. Πολαράιζινγκ σου λέει. Ε, και; έτσι ανοίγονται δρόμοι, στην εποχή της αφασικής μαζοποίησης σεζάι.

Μετά το σοκ επιστροφή στο χολυγουντιανό, αγνό οσκαρικό προϊοντάκι. The Current War του Alfonso Gomez – Rejon (Me and Earl & the Dying Girl). The Weinstein Company (TWC). Το μόνο της οσκαρικό χαρτί φέτο, κατώτερο σαφώς των δικών της στάνταρντς. Έντισον (ο εμβληματικός εφευρέτης από φωνογράφο ως του ίδιου του σινεμά) εναντίον Westinghouse, που καρπίζεται τις αδυναμίες του συστήματος ηλεκτροδότησης του πρώτου και σφετερίζεται την επιτυχία. Το ανταγωνιστικό δίδυμο Cumberbatch - Shannon είναι έτοιμο για εντυπωσιακό μπραντεφέρ όμως ο Gomez βιάζεται να πει μια ιστορία με τα εμφανή καλολογικά στοιχεία της Αμερικής των 1880’s χωρίς να μιλήσει για την ταμπακιέρα, δηλαδή τη μετάβαση του νεογέννητου έθνους σε υπερδύναμη διαμέσου των επιστημονικών της ανακαλύψεων. Αυτός όμως είναι καπιταλισμός αγάπη, το άτομο υπεράνω όλων.

The Darkest Hour TIFF 2017

Κάνω διάλλειμα με βουλγάρικο σινεμά της πλατφόρμας ντισκάβερι, δίνοντας μισή ευκαιρία ή περίπου ¾, στο ομότιτλο οικογενειακό δραματάκι του νεοφερμένου Ilian Metev. Πατέρας και τρία παιδιά προσπαθούν κοινό βηματισμό στο τελευταίο καλοκαίρι που θα τους βρει μαζί και κουβέντα να γίνεται. Δείχνει εικόνα εθνογραφική και κάπου σταμάτησα να ψάχνω στα αζήτητα ενός κινηματογράφου που δεν έχει θέση εκτός φεστβαλικούσηρκουί. Εκεί λοιπόν κάνω ματ κίνηση και εκτοξεύομαι στην αίθουσα 12 (γούρικη) όπου συνωστίζομαι για την ταινία που ενδεχομένως θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στα όσκαρ. Το Darkest Hour του Joe Wright (Atonement, Anna Karenina) είναι ό,τι έλλειπε από τη Δουνκέρκη του Nolan. Συμπαγής αφηγηματικός ειρμός, συναίσθημα και ηρωικό άρωμα, νευρώδεις διάλογοι, ολοκληρωμένοι χαρακτήρες και ένας Gary Oldman να παραδίδει τον Winston Churchill ατόφιο, απολαυστικό. Χωρίς αντίπαλο. Περιμένουμε Spielberg (The Post) και PTA (Phantom Thread), μολαταύτα το οσκαρόμετρο χτύπησε The King’s Speech και δύσκολα υπερκαλύπτεται αυτό. Κομβικό είναι το σενάριο τα τελευταία χρόνια κι αν έτσι συνεχιστεί δε βλέπω πως τα Dunkirk ή The Shape of Water θα ανταπεξέλθουν καθότι πρόκειται για σκηνοθετικές σπουδές με σεναριακά ζητήματα.

Έχω αφήσει δυο μεγάλες εκκρεμότητες που λέγονται The Shape of Water και Battle of The Sexes, καθώς και το αποχαιρετιστήριο κομμάτι με τις πρόβλεψες για το πρεστιζάτο Βραβείο Κοινού και τις διαβόητες cineπειές του στην οσκαρική κούρσα. Δε θέλω να σποϊλεριάσω αλλά κάτι με κεντρίζει πως υπάρχουν βάσιμες πιθανότητες για μια ακόμη βολά το γκανιάν να μασάει υπομονετικά το σανό του στο στάβλο, κρατώντας κουράγια ως το φωτο-φίνις.

gaRis

TIFF 2017
Περισσότερα... »



TIFF 2016 Live

by Takis Garis (@takisgaris)

TIFF 42 Ep.3: Downsize Me in Liverpool Holy Molly

Δόξα κι ωσαννά μαζί κινάω δεύτερη μέρα καταδρομική και λεζεσκαλιέ λειτουργούν πρίμα. Κι επειδή οι παλιές αδυναμίες δε ξεπερνιώνται σπεύδω για το sequel του θρυλικού Super Size Me, Super Size Me 2: Holy Chicken, επωδό του ντοκιμαντέρ για τη κατά McDonalds σαβουροδιατροφή από τον άσο του γκουερίλα μάρκετιν Morgan Spurlock. Ο τυπάς κατάφερε να γονατίσει τότενες τον τζανκοφούντη κολοσσό υποχρεώνοντάς τον σε σημαντικές, πιότερο υποφερτές επιλογές στα μενού του. Μια ντουζίνα έτη μπροστά, ο Spurlock ξηγιέται M-organic chicken, αντιπαλεύοντας τωραδά το λόμπι του κοτόπουλου, αυτούνου που διατείνεται περί αλανιάρικου, εκτός κελιού, χωρίς αντιβιοτικά και δίχως απανθρωπιά στη σφαγή κρέατος. Ναι, εδώ γελάς. Και κλαις. Αν είσαι ο Μιχαλάκης ο Moore (που έχει ξεπέσει εσχάτως καθώς υποστήριξε Bernie μαζί με Susan Saranton κι άλλους σελεμπριτάδες βοηθώντας εμμέσως εκλογή Trump) από συγκίνηση κιόλα διότι ο Morgan είναι γνήσιο τέκνο του κατά μέτωπο ξευτιλικίου παντός υπευθύνου για τη διατροφική κατάντια των βορειοαμερικανώνε.

Downsizing TIFF 2017

Οκ, θες οσκαρίλας με ελληνική εσάνς. Σου παραδίδω τον νέο Αλέκο Παπαδόπουλο που όμως μου έδωσε καμπόσο Payne με τη μεγάλη ευκαιρία που κλώτσησε να κάμει την ταινία της χρονιάς. Τα άπλυτα - απόνερα του καπιταλισμού, η ανέχεια και η προσφυγιά, ο ακτιβισμός και η κλιματική αλλαγή, πάνω στην τρελή ιδέα σμίκρυνσης (κυριολεκτικά) του πληθυσμού μπας και τη σκαπουλάρουμε από τον Αρμαγεδδώνα της ολικής μας εξαφάνισης. Κι ενώ το υποστηρικτικό καστ πετάει, από Christophe Waltz, Udo Kier ως κυρίως την Hong Chow (Inherent Vice), η επιλογή του έβρημαν Matt Damon (που δεν τρελαίνει ούτε στο Κλουνίστικο Suburbicon) είναι τροχοπέδη. Σχεδόν όσο και η κατάληξη της ιστορίας που θα έκανε τον Κάπρα να μοιάζει μαθητούδι σε γλυκαναλατίλα.

Σχεδόν διασκέδασα με το Molly’s Game, παρθενιά του Aaron Sorkin πίσω από την κάμερα, προσλαμβάνοντας τα απολύτως αναμενόμενα. Τη γραφίδα που κόβει λεπίδι ανάγοντας τον κυνισμό ως πυξίδα επιβίωσης σε έναν κόσμο σκέτο LA. Διάσημοι λεφτάδες παίζουν χοντρό πόκερ με τη Μόλυ, με τετράγωνο σαγόνι, κορμί θανατηφόρο και μυαλό φαλτσέτα να παίρνει την προμήθεια ως διοργανώτρια αρχή(και τέλος μαζί). Ο Idris Elba ως συνήγορος υπεράσπισης στον δικαστικό αγώνα που στήνει ενάντια στη Molly η αμερικανική κυβέρνηση δεν είναι (κατά τα άλλα λαμπρός) Denzel, αυτή όμως η κοκκινομάλλα η Jessica Chastain είναι ηθοποιάρα, σταρούμπα και πυρκαγιά ανσάμπλ. Το βέρντικτ επομένως είναι λίγο πάνω από τον χολυγουντιανό μέσο όρο για ευχάριστο δίωρο και βαθμός προβιβάζεσαι για τον Ααρών.

Film Stars Don't Die in Liverpool TIFF 2017

Και φτάνω στην αγάπη από τα παλιά που λες Grifters και καίνε τα σεντόνια. Τη γλύκα, το θηλυκό που μάντρωσε ένα Ουόρεν Μπήχτη. Την ηθοποιάρα που ανήκει στο κλειστό κλαμπ των κατά συρροήν αβράβευτων (The Grifters, American Beauty, Being Julia και The Kids Are Alright), την αιθέρια Annette Bening. Καβάλα στα 60 πλέον, δε σκιάζεται να παίξει μια αρκετά μεγαλύτερη σταρ (την οσκαρούχα Gloria Graham) του ασπρόμαυρου με τη θυελλώδη ερωτική ζωή και το αδόκιμο τέλος στο φτωχικό Λίβερπουλ των αρχών του 80. Πλάι στον άσημο γιο της σπιτονοικοκυράς της, εικοσιπεντάρη Jamie Bell, είναι η ντίβα παλιάς κοπής, η γόησσα που αρνείται να γεράσει, σε πείσμα της επαράτου και του οικογενειακού περίγυρου. Ο Bell είναι αγνός και τρυφερός εραστής/παιδί, η δε Bening νάχα χίλια μάτια τα μάτια σου να βλέπω. Μακάρι να σου κάτσει το χρυσό τούτη τη βολά κούκλα μου.

Κάνω διάλειμμα για να cineχίσω με βαριά πυροβόλα, Jen Lawrence ως Μάνα! Βενέδικτο Καμπερμπάτσο ως Θωμά Έντισον και Gary Oldman ως Τσέρτσιλ. Ακλούθα με σε λέω, κελαηδάω στο @TakisGaris και αγαπώ MoviesLtd.

ΥΓ: To λοιπό, βγαίνω βαθύ απόγιομα για το πάρκιν. Κόβω δρόμο και πιάνω Adelaide St. Όπου σκουντουφλάω πάνω σε καντίνα Holy Chicken ιδιοκτησίας (αυτού του ιδίου) Morgan Spurlock. Ουρά. Οι καντινιέρηδες γελώντας να πληροφορούν το κοινό ότι το τσίκεν μπέργκερ είναι σόλντ άουτ. Το οποίο έφτιαξε ως συνταγή για να τρολάρει τα κοτοπουλάδικα. Ζήτω η τρέλα.

gaRis

TIFF 2017
Περισσότερα... »



Ελληνικό Box Office 7 - 10 Σεπτεμβρίου 2017 by OPTOMA


Φιλμ
Διανομή
Wks Αίθουσες
4ήμερο Ελλάδας
Σύνολο Ελλάδας
1
Despicable Me 3
UIP
2

50.095
179.544
2
American Made
UIP
1

23.003
23,003
3
Dunkirk
Tanweer
3

16.371
163.655
4
Valerian and the City of a Thousand Planets
Odeon
2

6.014
27.258
5
Rock'n Roll
Rosebud 21
2

`5.725
21.023
6
It Comes At Night
Seven Films
1

3.426
3.426
7
Detroit
Odeon
1

2.958
2.958
8
The Hitman's Bodyguard
Odeon
4

2.304
37.265
9
The Son Of Bigfoot
Odeon
4

2.060
31.417
10
Que Dios nos perdone
Rosebud 21
5

1.044
33.432


Περισσότερα... »

The Man Who Invented Christmas PosterΈψαχνε τον τρόπο να εμπνευστεί την ιστορία, μέχρι που η ιστορία εμφανίστηκε μπροστά του! Από την Bleecker Street Media, έρχεται μια γιορτινού ύφους κινηματογραφική περιπέτεια, που είναι βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα και φέρει την υπογραφή του βετεράνου Ινδού σκηνοθέτη Bharat Nalluri και έχει τον τίτλο The Man Who Invented Christmas. Πρόκειται για την αφήγηση των περιστατικών εκείνων που αναμείχθηκαν με την φαντασία ενός άσημου Βρετανού συγγραφέα μέχρι εκείνη την στιγμή, του Καρόλου Ντίκενς, που είχαν σαν αποτέλεσμα να συγγράψει την διασημότερη χριστουγεννιάτικη νουβέλα όλων των εποχών, το ανεπανάληπτο A Christmas Carol. Ένα βιβλίο που όπως διατείνεται και η μαρκίζα του έργου, έχει αλλάξει σε ένα βαθμό την αισθητική των γιορτινών ημερών, χάρη στα εξαιρετικά ανθρωπιστικά του μηνύματα. Το φιλμ που απέκτησε μόλις ένα παραμυθένιας υφής τρέιλερ, αναμένεται να φτάσει στις αίθουσες των ΗΠΑ, την περίοδο των Ευχαριστιών, στις 22 Νοεμβρίου 2017, για να προσεγγίσει το ενδιαφέρον του κοινού που πάντοτε αρέσκεται σε τέτοιου είδους Χριστουγεννιάτικες adventures.

The Man Who Invented Christmas Movie

Τον σπουδαίο συγγραφέα στο φιλμ που το σενάριο του έχει υπογράψει η Susan Coyne, στηριγμένη στο μπεστ σέλλερ του Les Standiford, υποδύεται στην μεγάλη οθόνη ο ταλαντούχος Dan Stevens, ενώ ο αγέρωχος Christopher Plummer ερμηνεύει τον πρωταγωνιστή του έργου του, τον φιλάργυρο Σκρουτζ. Το καστ διαθέτει μερικά ακόμη σημαντικά ονόματα όπως εκείνα των Jonathan Pryce, Simon Callow, Donald Sumpter, Miriam Margolyes, Ian McNeice, Bill Paterson και Justin Edwards.

Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί.

Περισσότερα... »

Πικαδέρο (Pikadero) PosterΘα πει, θα την βρούμε στο παρκάκι! Με δάφνες από τα κορυφαία κινηματογραφικά φεστιβάλ όπου πραγματοποίησε την πρεμιέρα της, όπως του Σαν Σεμπάστιαν, του Εδιμβούργου (Βραβείο Καλύτερης Ταινίας), της Ζυρίχης (Βραβειο Κριτικής Επιτροπής), των Βρυξελλών (Βραβείο Cineuropa) και του Κιέβου (Βραβείο Καλύτερης Ταινίας και Βραβείο Fipresci) έρχεται το δημιουργικό ντεμπούτο του Σκοτσέζου δημιουργού Ben Sharrock, Πικαδέρο (Pikadero). Το φιλμ ρίχνει μια ασυνήθιστη, γλυκόπικρη ματιά στις δυνατότητες ενός νέου ζευγαριού να αναπτύξουν την σχέση τους μέσα στην οικονομική κρίση στην Ισπανία. Καθώς αδυνατούν να βρουν δικό τους σπίτι λόγω ανεργίας, ο Γκόρκα και η Άνε, ένα νέο, άφραγκο ζευγάρι σε μια επαρχιακή πόλη στη χώρα των Βάσκων, δεν μπορούν να περάσουν χρόνο μόνοι τους ούτε στα σπίτια των γονιών τους. Καθώς οι δύο νέοι θέλουν ολοένα και περισσότερο να κάνουν έρωτα και αφού δεν έχουν χρήματα για να πάνε σε ένα ξενοδοχείο, είναι αναγκασμένοι να ψάξουν δημοφιλείς δημόσιους χώρους που χρησιμοποιούνται για σεξ, τους οποίους οι ντόπιοι αποκαλούν «πικαδέρος». Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι ποτέ τόσο εύκολα όσο φαίνονται, και η σχέση τους περνάει και αυτή τη δική της κρίση καθώς οι δυο τους προσπαθούν να βρουν τρόπους διαφυγής από τα πολλαπλά «δεσμά» της οικογένειας, μιας ετοιμόρροπης οικονομίας και ενός αβέβαιου μέλλοντος.

Πικαδέρο (Pikadero) Movie

Τους βασικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους της ταινίας, υποδύονται οι Βάσκικης καταγωγής ηθοποιοί Bárbara Goenaga και Joseba Usabiaga.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 14 Σεπτεμβρίου 2017 από την One From The Heart

Περισσότερα... »

Η ιστορία του Hedi (Inhebek Hedi) PosterΈνας άνεμος ελευθερίας! Με εξαιρετικές συστάσεις από όλα τα σημαντικά διαθνή φεστιβάλ όπου προβλήθηκε, αποσπώντας σπουδαίες διακρίσεις όπως την Αργυρή Άρκτο Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας και το Βραβείο Καλύτερου Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη, στην 66η Μπερλινάλε, αλλά και το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Αθηνών, έρχεται η καινούργια δημιουργία του σημαντικού Τυνήσιου σκηνοθέτη Mohamed Ben Attia, Η ιστορία του Hedi (Inhebek Hedi). O Χεντι, ένας ήσυχος νεαρός άνδρας ακολουθεί ένα μονοπάτι ζωής προδιαγεγραμμένο. Ενώ στη χώρα του, την Τυνησία, τα πράγματα φαίνονται να αλλάζουν και να εξελίσσονται, ο ίδιος δεν περιμένει πολλά από το μέλλον του και αφήνει όλες τις σημαντικές αποφάσεις που τον αφορούν σε άλλους. Καθώς η μητέρα του ετοιμάζει τον γάμο του, ο εργοδότης του τον στέλνει σε μια παραθαλάσσια πόλη προς αναζήτηση νέων πελατών. Σε ένα σταυροδρόμι, ο Χεντι ξεκινά να αποφεύγει τις επαγγελματικές του υποχρεώσεις. Σύντομα θα συναντήσει την εξωστρεφή και γεμάτη ζωντάνια Ριμ. Οι δυο τους ξεκινούν μια γεμάτη πάθος ερωτική σχέση. Οι προετοιμασίες για τον γάμο προχωρούν με πυρετώδεις ρυθμούς πίσω στο σπίτι και ο Χεντι θα αναγκαστεί επιτέλους να πάρει ο ίδιος μια απόφαση για τον εαυτό του.

Η ιστορία του Hedi (Inhebek Hedi) Movie

Με την κορυφαία τιμή του καλύτερου ηθοποιού του χειμωνιάτικου φιλμικού πανηγυριού της Γερμανικής πρωτεύουσας τιμήθηκε για την απόδοση του ρόλου του Χέντι, ο Majd Mastoura. Μαζί του εμφανίζονται και οι Rym Ben Messaoud, Sabah Bouzouita.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 14 Σεπτεμβρίου 2017 από την Strada Films

Περισσότερα... »

Ένα κάποιο τέλος (The Sense of an Ending) PosterΚάποιες φορές όσα θυμόμαστε, είναι μόνο η μισή ιστορία! Βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Julian Barnes, που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο είναι το καινούργιο φιλμ του Ινδικής καταγωγής σκηνοθέτη Ritesh Batra, που έγινε διεθνώς γνωστός μέσα από την πανέμορφη δημιουργία του, που υπήρξε διεθνής επιτυχία, The Lunchbox, Ένα κάποιο τέλος (The Sense of an Ending). Ο Barnes απέσπασε το Βραβείο Man Booker εκείνη τη χρονιά του 2011, για την αξιοσημείωτη δουλειά του επάνω στην πλάνη της μνήμης και την περίπλοκη δομή του έργου σε δύο χρονικές περιόδους. Ο Τόνι Γουέμπστερ ζει μια απομονωμένη και ήσυχη ζωή έως ότου βαθιά κρυμμένα μυστικά από το παρελθόν του έρχονται στην επιφάνεια και τον αναγκάζουν να αναλογιστεί τα λάθη που έκανε ως νέος, την αλήθεια για την πρώτη του αγάπη και τις συνέπειες των αποφάσεων που πήρε μια ολόκληρη ζωή πριν.

Ένα κάποιο τέλος (The Sense of an Ending) Movie

Ένα εξαιρετικών δυνατοτήτων καστ συμμετέχει στην ταινία, ανεβάζοντας αυτομάτως το επίπεδο της, αποτελούμενο από αναγνωρισμένους ερμηνευτές επιπέδου των Jim Broadbent, Harriet Walter, Michelle Dockery, Emily Mortimer, Billy Howle, Joe Alwyn, Freya Mavor, Matthew Goode και Charlotte Rampling.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 14 Σεπτεμβρίου 2017 από την Seven Films

Περισσότερα... »

Annabelle: Creation PosterΤίποτα δε σε προετοιμάζει για το επόμενο κεφάλαιο! Ο σκηνοθέτης της ταινίας Μη Σβήσεις το Φως (Lights Out), David F. Sandberg συνεργάζεται με τους James Wan και Peter Safran στην επιστροφή της θανάσιμης κούκλας Annabelle στη μεγάλη οθόνη, τρία χρόνια μετά το επιτυχημένο ντεμπούτο της που συγκέντρωσε 257 εκατομμύρια δολάρια εισπράξεις σε όλο τον κόσμο. Η νέα ταινία είναι και πάλι μια παραγωγή από το επιτυχημένο δίδυμο των ταινιών To Κάλεσμα (Conjuring) και Το Κάλεσμα 2 (Conjuring 2). Στο Annabelle: Creation αρκετά χρόνια μετά τον τραγικό θάνατο της μικρής τους κόρης, ένας κουκλοποιός και η σύζυγος του καλωσορίζουν στο σπίτι τους, μια καλόγρια και μια ομάδα κοριτσιών από ένα κατεστραμμένο ορφανοτροφείο της περιοχής. Σύντομα θα γίνουν ο στόχος της δαιμονισμένης δημιουργίας του κουκλοποιού, της Άνναμπελ.

Annabelle: Creation Movie

Στην ταινία πρωταγωνιστούν η Stephanie Sigman (Spectre), η Talitha Eliana Bateman (The 5th Wave), η Lulu Wilson (Ouija 2, Deliver Us from Evil), η Philippa Coulthard (After the Dark), η Grace Fulton (Badland), η Lou Lou Safran (The Choice), η Samara Lee (Foxcatcher, The Last Witch Hunter), η Tayler Buck στο κινηματογραφικό της ντεμπούτο και οι Anthony LaPaglia (Without a Trace) και Miranda Otto (Homeland, τριλογία The Lord of the Rings). Το σενάριο είναι του Gary Dauberman που υπέγραψε το σενάριο και της πρώτης ταινίας.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 14 Σεπτεμβρίου 2017 από την Tanweer

Περισσότερα... »

Victoria And Abdul PosterΜια λατρεμένη βασίλισσα, ένας πιστός υπηρέτης, μια απροσδόκητη φιλία! Βασισμένο σε πραγματικά, ακόμη κι αν μοιάζει κάτι τέτοιο απίστευτο. περιστατικά, είναι το καινούργιο φιλμ του σημαντικού Βρετανού σκηνοθέτη Stephen Frears, που την τελευταία δεκαετία,. χάρη στις εξαιρετικές του ταινίες, The Queen και Philomena, έχει φτάσει μέχρι τις υποψηφιότητες των σημαντικότερων διεθνών βραβείων, μεταξύ των οποίων και της Αμερικάνικης Ακαδημίας Σινεμά. Τίτλος του έργου Victoria And Abdul και όπως είναι προφανές από την μαρκίζα, το ένα πρόσωπο αφορά στην Μονάρχη του Βρετανικού στέμματος Βασίλισσα Βικτωρία, που ήδη στα γεράματα της, έχει ξεπεράσει τις έξι δεκαετίες παραμονής στον θρόνο της χώρας και έναν νεαρό Ινδό σέρβαντ, που θα ταξιδέψει από την πατρίδα του μέχρι την Γηραιά Αλβιώνα, για να προσφέρει στην ηγεμόνα τα δώρα του τόπου του, ενόσω εκείνη γιορτάζει το Ιωβηλαίο. Μια γνωριμία που σύντομα θα εξελιχθεί σε φιλία ανάμεσα στην God Save The Queen και τον μελαψό Ασιάτη, παρόλο που το αυστηρό πρωτόκολλο δεν επιτρέπει τέτοιου είδους συναναστροφές στην πρώτη Κυρία της χώρας και Αυτοκράτειρα της Κοινοπολιτείας. Εξαιρετικά αποδίδει το κλίμα της εποχής του 19ου Αιώνα το φιλμ, έτσι όπως διαφαίνεται από τι όμορφα και με προσοχή στημένο τρέιλερ, που έδωσε στην κυκλοφορία μόλις η Focus Features ανακοινώνοντας συνάμα την έξοδο του έργου στις αίθουσες, στις 22 Σεπτεμβρίου του 2017.

Victoria And Abdul Movie

Μετά την Φιλομίνα, ένας ακόμη σπουδαίος ρόλος για την Ντάμα Judy Dench εκείνος της Βασιλίσσης, την οποία έχει αποδώσει και πάλι κατά το παρελθόν σε άλλα σημαντικά, επίσης, πρότζεκτ. Δίπλα της τον έτερο πόλο του τίτλου ερμηνεύει ο Ali Fazal, ενώ το καστ συμπληρώνουν και οι Eddie Izzard, Michel Gambon και Adeel Akhtar.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 14 Σεπτεμβρίου 2017 από την UIP


Περισσότερα... »

Το Γυάλινο Κάστρο (The Glass Castle) PosterΣπίτι μας είναι, όπου κι αν πάμε! Από τους παραγωγούς των φιλμς The Life Of Pi και The Blind Side, αλλά και βασισμένη στο ομώνυμο αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα της Jeannette Walls, έρχεται η δραματική ταινία Το Γυάλινο Κάστρο (The Glass Castle), που ορίζει την επιστροφή στην δράση, ενός εκ των πιο υποτιμημένων σκηνοθετών / σεναριογράφων της γενιάς του, του Destin Daniel Cretton, που στο παρελθόν έχει προσφέρει δυο εξαιρετικές δημιουργίες, το I'm Not A Hipster το 2012 και το Short Term 12, ένα χρόνο κατοπινά. Ένα νεαρό κορίτσι η Ζανέτ, περνά την φάση της ενηλικίωσης, μεγαλώνοντας σε μια ιδιόμορφη και εκκεντρική οικογένεια, αποτελούμενη από αντικομφορμιστές νομάδες γονείς, έναν αλκοολικό πατέρα και μια ξεχωριστή μητέρα, που όμως καταφέρνουν να μετατρέψουν την ανέχεια που περνά χάρη στις οικονομικές δυσκολίες η φαμίλια, σε ολοζώντανη ελπίδα στα μάτια της μικρής. Στο σενάριο βοήθειες δίνει επίσης και ο Andrew Lanham, ενώ το φιλμ έχει προγραμματιστεί να κάνει την επίσημη αμερικάνικη πρεμιέρα του στις 11 Αυγούστου 2017, μέσα στο κατακαλόκαιρο.

Το Γυάλινο Κάστρο (The Glass Castle) Movie

Την μικρή σε ενήλικη φόρμα, αποδίδει η πάντοτε εξαιρετική και πολυβραβευμένη Brie Larson, έχοντας δίπλα της δύο πραγματικούς υποστηρικτικούς ογκόλιθους, όπως ο Woody Harrelson και η Naomi Watts.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 14 Σεπτεμβρίου 2017 από την Spentzos Films

Περισσότερα... »



TIFF 2016 Live

by Takis Garis (@takisgaris)

TIFF 42 Ep.2: Πεσκέσια από τις Cannes

Αρχινήσαμαν λοιπόν. Να έχει πάει εννιά πρωινή, μιάμιση ώρα δρόμος 407 - Gardiner -TIFF Bell Lightboxγια πάσο και lootbag. Ροβολάω για Scotiabank Theaters όπου φέτο οι δημοσιογραφικές παίζουσι αποκεκλειστικά. Ξανακοιτάω το πάσο. Φτηνοδουλειά. Το πρόγραμμα. Μικρογραφία του περσινού, ούτε City to City μέσα στις προγραμματικές πλατφόρμες. Δυσκολία επίσης στο να αποκτήσεις εισιτήρια κοινού. Κάτι ψελλίζουν για μελλοντικό αποκλεισμό αν πάρεις (το μονό-ουχί διπλό, εννοείται) ελευθέρας για προβολή κοινού και δεν το χρησιμοποιήσεις. Κωλοσφιξούρες δηλαδή. Μου περνά η σκέψη πως όταν παραδώσω κατά το τέλος του έτους τα γραφτά μου και καταφέρουν να μεταφράσουν τις κωλοσφιξούρες μπορεί και να κιντινέψω του χρόνουνες. Μούρχεται βρισιά σταρχιδισμού αλλά δεν τη λέω (μόλις την είπα).

Happy End TIFF 2017

Διότι κύριος έχουμε τέλος εποχής. Βγαίνει στην καθιερωμένη ετήσια πρωινή ραδιοφωνική του (Metro Morning, CBC Radio 1) ο Cameron o Bailey και του τη ρίχνει ο Matt Galloway. Ρε παιδιά, τι γίνεται, καλά όλα; Εντάξει, αλλάζουμε, αποκρίνεται ο Cam, όσο για τον Piers Handling θα κάτσει ως τα του χρόνου. Απόστασες. Δισταγμός να απαντήσει αν ενδιαφέρεται ο ίδιος για τη θέση. Πέταξε ότι ξεχωρίζει το Mother! του κολλητού Darren Aronofsky που θα δω αύριο Κυριακή αν και βγαίνει στο ευρύ κύκλωμα αιθουσών στις 15 Σεπτέμβρη. Έπεσαν σαγόνια στη Βενετιά ήδη. Ανεβαίνω τις σκάλες λοιπόν, τον καθιερωμένο Γολγοθά όπου οι κυλιόμενες (καμιά 150ρά, σε 180ο κλίση) είναι σταματημένες, κι εκεί παίζει πρώτη καμπάνα ότι τα 45 μου είναι πολλά. Κρατώ ψυχραιμία. Εντός ολίγου θα δω Call Me By Your Name, αυτό θα το μεταδώσω τελευταίο όμως, γιατί έχω έναν ανοιχτό λογαριασμό με Cannesπου γυρεύω να κλείσω.

Έπαιξα (κι έχασα) ένα γρήγορο σεμινάριο με τα παλαίμαχα (Haneke, Kaurismaki) και το πουλέν (Λάνθιμος) της Κρουαζέτ ώστε να πιάσω γραμμή, κυρίως στην ξενόγλωσση κατηγορία που πάντα με σιγοκαίει. Έχασα Loveless και The Square – εύχομαι ο Θεός να με συγχωρέσει αλλά το διαολοπρόγραμμα σε στέλνει αδιάβαστο, με περίπου τεχνικό νοκ άουτ αναφορικά με τις συνεντεύξεις τύπου και αλληλοκαλυπτόμενα events, parties και λοιπούς φεστιβαλικούς συγγενείς. Ακυρώνεται και το Miami party λόγω τυφώνα Ίρμα. Είδα στα πεταχτά και τη Gaga να βουρκώνει στην παρουσίαση του Five Feet Two (τάπα η Θεά) μετά την επιτυχημένη συναυλία της Παρασκευής στο Air Canada Center. Ψυχούλα η Lady (τόχει το όνομα). Ανακατεύω τη σούπα του εγκεφαλικού μου ειρμού και προσγειώνομαι στον πατσά.

The Killing of a Sacred Deer TIFF 2017

Ο γερο Χάνεκες δε με ενοχλεί που ελλείψει έμπνευσης το γυρνά στο De Palma καλαματιανό. Με Iphonια και σκρηνιές από email γυρνά ποταπίσιο μισανθρωπικό κηρυγματάκι όπου ξεντεριάζει τρεις γενιές οικογενειακού ιστού με μια Ιζαμπέλ Ιπέρ να κυκλοφορεί αμήχανα λέγοντας τα λογάκια της. Με τζαζεύει χοντρά όμως που ξεφτυλίζει Τρεντινιάν ως ρόλο του Αμούρ, δικαιώνοντάς με όταν διεπίστωνα πως η ταινία δεν αποθεώνει ως (αρχή) κατάληξη τον υπέρτατο έρωτα-φόνο παρά μόνο δηλώνει την αιρετική δυσπιστία του σκηνοθέτη στην αγνότητα του μοναδικού εκ φύσεως δαύτου συναισθήματος. Ο Αυστριακός ροχαλιάζει τη μπουρζουαζί άτεχνα, ευκολούτσικα, ψευδοσοκαριστικά. Για να δέσω την τελευταία λέξη με τον τελευταίο Λάνθιμο (The Killing of a Sacred Deer), που κλείνει τεράστιο μάτι στο σινεμά τρόμου, σερβίροντας παγωμάρα Κιούμπρικ με εξπλοϊτέσον μπιμουβιά σέβεντις. Από το Happy End του κατ’ οίκον ψυχολογικού μπούλινγκ περνάμε στη βρωμερή ενορχήστρωση ακρωτηριασμού της σαμπέρμπιαν οικογενείας γιατρών από παιδί - θύμα - δαίμονα - σωτήρα που εμφανίζεται ως άγγελος εξολοθρευτής. Σποραδικός γέλως που με κάνει να ελπίζω πως ο Yorgos απλά μαζεύει εμπειρία και δεν πολυσκιάζεται για το λέγκασί του σε αυτή τη φάση. Ειδάλλως η τελευταία πλανιά του είναι για τρελή ντομάτα, κρεμώντας μια σε σκηνές λυσσαλέας έντασης βαρβάτη θριλεριά. Κλείνω την τριαδούλα με Άκη Καουρισμάκη (The Other Side of Hope) που βλέπει ως 10χρονος το θέμα Σύριοι πρόσφυγες με το κατατεθειμένο καραμπαμπάμ χουμοράκι και τη σάτιρα ενός λαού έτη φωτός μακράν σε κοινωνικοπολιτική οργάνωση και ανθρώπινα δικαιώματα. Για τους φίλους πάντα ευπρόσδεκτος. Έχουμε μείνει πάντως στα 80ς εν τοιαύτη περιπτώση.

Ώστε να γυρίσω στην αρχή και να επαναφέρω στη θύμηση αυτό το στολιδάκι γυρισμένο από τον Luca Guadagnino (Io Sono L΄Amore, A Bigger Splash) και σεναριακή υπογραφή James Ivory. To Call Me By Your Name περιγράφει έναν αρχαιοελληνικό ομοφυλοφυλικό έρωτα δασκάλου - μαθητή, μια σεξουαλικά περιπετειώδη ενηλικίωση που κυλά οργανικά, ομφαλοτυλιγμένη στο καύκαλο της οργιώδους καρποφορίας μιας βόρειας Ιταλίας του 1982, όπου οι ζουμεροί γιαρμάδες (punintended) ήταν ο απαγορευμένος καρπός. Φοβερός ο νεαρός Timothée Chalamet (δέστον σε Lady Bird και Hostiles φέτος), αγαλμάτινος ο Armie Hammer, κλέβει παράσταση ο Michael Stuhlbarg με πατρικό μονόλογο – ηθικό δίδαγμα στο τέλος. Το Call Me By Your Name, πολύ πιο ευθέως LGBTQ θεματολογικά από το υπερεκτιμημένο Moonlight, πάσχει από κοινωνική, ιδεολογική και σεναριακή εξιδανίκευση που μολαταύτα ίσως να μη του στερήσει την είσοδο στις καλύτερες της χρονιάς βραβευτικά.

Να λοιπόν που το Sundance ξηγιέται σπαρματσέτο στας Κάννας. Τα βαριά χαρτιά ξεκινούν από Σάββατο ως Δευτέρα. Μη φας πολύ, θα σε μπουκώσω. Cineτονίσου στο Movies Ltd. Ακλούθαμε στο @TakisGaris. Απαντάει σε κάθε ερώτηση, ιδίως οσκαρικού περιεχομένου. Later (ξανα punintended).

gaRis

TIFF 2017
Περισσότερα... »