Alan ParkerΈνα πράγμα που θυμάμαι καλά από τα πρώιμα εφηβικά μου χρόνια, εκεί στις αρχές των 80s, είναι το γεγονός πως ο καλός σινεφίλ της ηλικίας μας, κρινόταν από το αν είχε δει ή όχι το Εξπρές του Μεσονυκτίου. Ακόμη ιδανικότερο για να βγει κανείς αρχηγός της κινηματογραφόφιλης ομήγυρης, θα ήταν να το έχει παρακολουθήσει όσες φορές περισσότερες γίνεται. Άσβηστη μου μοιάζει η θύμηση, ακόμη και μια δεκαετία μετά την επίσημη κυκλοφορία της ταινίας, ο θερινός σινεμάς στο θέρετρο που παραθερίζαμε - όταν τα καλοκαίρια παίζονταν μόνο οι ταινίες που μας μεγάλωσαν και όχι τα πρώτης προβολής απομεινάρια των αποθηκών - την εβδομάδα που θα το πρόβαλλε, είχε ανακοινώσει το σολντ άουτ ημέρες πριν. Και δεν ήσαν λίγοι εκείνοι που προμηθεύονταν εισιτήρια και για δύο και για τρεις παραστάσεις.

Ο σκηνοθέτης Alan Parker, εκείνος που σχεδίασε και υλοποίησε μια από τις πιο διάσημες ταινίες στα παγκόσμια κινηματογραφικά χρονικά (στον τόπο μας άλλο τίποτα) έφυγε σήμερα από την ζωή σε ηλικία 76 ετών. Γεννημένος στο Βόρειο Λονδίνο, ανήμερα του Βαλεντίνου του 1944, ο Parker ξεκίνησε την μακρά, όπως αποδείχθηκε καριέρα του, από την διαφήμιση, εκεί που γαλουχήθηκε μέχρι να πάρει την απόφαση να μεταπηδήσει στον κινηματογράφο και να πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του το 1976 με το φιλμ Bugsy Malone (Το Κορίτσι του Αιώνα και οι Ανήλικοι Ριφιφίδες). Ένα πειραγμένο μιούζικαλ, με καστ αποτελούμενο αποκλειστικά και μόνο από πιτσιρίκια σαν την Jodie Foster και τον σούπερ αστέρα της εποχής Scott Baio, που παρωδούσε τις γκανγκστερικές δημιουργίες του παλιού Χόλιγουντ. Η ταινία αποτέλεσε μεγάλη επιτυχία και με τα έσοδα της ο σκηνοθέτης, χρηματοδότησε ένα πλάνο εντελώς διαφορετικό, που έμελλε να γράψει ιστορία.

Alan Parker

Το 1978 σε σενάριο του Oliver Stone θα κυκλοφορήσει το θρυλικό Midnight Express, μια ανατριχιαστική κραυγή ελευθερίας, όπως την διαδήλωσε ένας Αμερικάνος κρατούμενος στις φυλακές της Κωνσταντινούπολης, έχοντας κριθεί ένοχος από το στρατιωτικό καθεστώς για διακίνηση ναρκωτικών. Σκληρή έως και βάναυση η ματιά του Parker πάνω σε μια αληθινή υπόθεση που του άνοιξε πεδία έντονης κριτικής προς τις χώρες που βασίλευε η ανελευθερία, χάρισε στο φιλμ έξι υποψηφιότητες για Όσκαρ, ανάμεσα σε αυτές και καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας και κατέκτησε δύο, για το διασκευασμένο σκριπτ και την καθηλωτική μουσική επένδυση του Moroder. Σε εποχές βέβαια που η nod και μόνον σήμαινε τεράστιο κύρος για όποιον την έπαιρνε, αν αναλογιστεί κανείς πως τους τίτλους που δεν κέρδισε ο Parker, τους αποκόμισε ο Cimino με τον Ελαφοκυνηγό του.

Οι εναλλακτικές επιλογές του σκηνοθέτη στα θέματα του, τον ώθησαν να ασχοληθεί το 1980 με το μουσικοχορευτικό δράμα γύρω από την νεανική φιλοδοξία, Fame (Στον πυρετό της δόξας), μια μεγάλη εμπορική επιτυχία που αποτέλεσε την βάση της μετέπειτα τηλεοπτικής ομώνυμης σειράς, το 1982 με το Shoot The Moon (Διάσταση), ένα υπαρξιακό δράμα με την Diane Keaton και τον Albert Finney, την ίδια χρονιά με την υπερεαλιστική απεικόνιση στην μεγάλη οθόνη, του κλασικού άλμπουμ του συγκροτήματος των Pink Floyd, The Wall (Ο Τοίχος) και το 1984 με το αξιόλογο Birdy (Ο Άνθρωπος Πουλί), ένα φιλμ αφιερωμένο στους ταλαιπωρημένους ψυχικά βετεράνους του Βιετνάμ, με πρωταγωνιστές τους Nicolas Cage και Matthew Modine.

Το 1987 θα βρει τον Parker να γυρίζει μια από τις πιο σημαντικές ταινίες της πορείας του. Το Angel Heart (Δαιμονισμένος Άγγελος) με τον De Niro στα σπουδαία του, τον Rourke στα συγκαλά του και την Lisa Bonet στα διαβολικά της φόρτε, ζωγράφισε στους δρόμους της Λουζιάνας μια από τις πιο μυστηριώδεις αφηγήσεις γύρω από την ύπαρξη του Λούσιφερ. Ακόμη πιο δυναμικά την αμέσως επόμενη χρονιά, το θρίλερ με τις κοινωνικές προεκτάσεις Mississippi Burning (Ο Μισισιπής Καίγεται), ακολουθεί την αστυνομική έρευνα δύο πρακτόρων του FBI (Gene Hackman, Willem Dafoe) για να εντοπίσουν την αλήθεια που κρύβεται πίσω από την εξαφάνιση των ακτιβιστών που μάχονταν για τα ανθρώπινα δικαιώματα στον αμερικάνικο Νότο του 1964. Επτά υποψηφιότητες, από την Ακαδημία, ακόμη μια για τον Parker, που αυτή την φορά είδε να στέφεται θριαμβευτής ο Barry Levinson και ο καταπληκτικός του Rain Man.

Η δεκαετία του 90 κύλησε για τον σκηνοθέτη με εργασίες που είχαν να κάνουν κατά κύριο λόγο με μουσικές αναζητήσεις, κάτι που συνέβη τόσο στους The Commitements (Οι Ροκάδες του Δουβλίνου), όσο κυρίως στην πολυσυζητημένη Evita, με την Madonna στον κεντρικό ρόλο της ηγέτιδας της Αρχεντίνας, Περόν. Ακολούθησε η διασκευή μιας πολυδιαβασμένης νουβέλας όπως το Angela’s Ashes (Οι στάχτες της Άντζελα) με την Emily Watson, υποψήφιο για όσκαρ μουσικής από τον John Williams και τέλος το κύκνειο άσμα του στην μεγάλη οθόνη, The Life of David Gale (Η ζωή του Ντέιβιντ Γκέιλ) το 2003 με τον τεράστιο και τόσο άδικα κατατρεγμένο από το σαθρό σύστημα της Υπερδύναμης Kevin Spacey, στον κεντρικό ρόλο.

Το 2002 ο Parker τιμήθηκε με τον τίτλο του Διοικητή του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας και χρίστηκε ιππότης από την Ελισάβετ. Το 2013 απέσπασε το Βραβείο BAFTA για την προσφορά του στην Έβδομη Τέχνη, το σημαντικότερο βραβείο που απονέμει η Βρετανική Ακαδημία Τεχνών στα μέλη της για τα επιτεύγματα τους.

RIP
Περισσότερα... »

Ένα Τέλειο Σχέδιο (El Plan) PosterΈνα Τέλειο Σχέδιο
του Polo Menárguez. Με τους Antonio de la Torre, Raúl Arévalo, Chema del Barco.

Σπιρτόκουτο, Μαδριλένο
του zerVo (@moviesltd)

Δεν είναι και καμιά συνταγή που η εξέλιξη της σε εκπλήσσει με κανέναν περίεργο παραλογισμό της. Ρίξε μια φούχτα ανθρώπων, που έχουν καβαλήσει το όριο της ανεκτικότητας, σε έναν χώρο υπόδειγμα φυλακής, κλειστό, σφραγισμένο, δίχως οξυγόνο και πιθανή διέξοδο φυγής και σε κλάσματα του δευτερολέπτου θα δεις να σχηματίζεται μπρος σου η απόλυτη εκδήλωση μανίας. Ακόμη κι από τους πιο συγκρατημένους της παρέας, που θα δείξουν μια ακραία τάση προς εκτόνωση. Προχωρώντας σε λόγια και συμπεριφορές που είναι βέβαιο πως θα πικράνουν τους, μέχρι προ ολίγων στιγμών, αγαπημένους κομπανιέρους. Καμιά φορά το πράγμα ξεφεύγει, μοιραία, κιόλας. Όπως κανείς δεν το είχε προβλέψει. Σαν στο Ένα Τέλειο Σχέδιο, ας πούμε, El Plan στην μητρική του γλώσσα.

Ένα Τέλειο Σχέδιο (El Plan) Quad Poster
Φίλοι από παλιά και κομπανιέροι στην ίδια δούλεψη για χρόνια, ο Πάκο, ο Ραμόν και ο Αντράντε, είναι τρεις Μαδριλένοι που μαστίζονται εδώ και καιρό από την ανεργία, η οποίασ ταδιακά έχει καταστρέψει την όποια μεσήλικη διάθεση τους για ζωή. Ταλαιπωρημένοι από την διαρκή απραγία, που δεν φέρνει και το παραμικρό έσοδο στα σπιτικά τους, θα προβούν στην κατάστρωση ενός ιδιαίτερου, ρισκαδόρου και ριψοκίνδυνου σχεδίου, που η πιθανή επιτυχία του είναι απόλυτα βέβαιο πως θα ανατρέψει τα πάντα.

Το καλοκαιρινό, ηλιόλουστο πρωινό που όπως όρισαν οι φίλοι, θα σημάνει την έναρξη της δράσης του πλάνου, το απαραίτητο για την εκτέλεση αμάξι που θα τους συνοδεύσει, όμως, θα χαλάσει και έτσι οι τρεις τους ανάγκα θα παραμείνουν εσώκλειστοι στο βαριά επιπλωμένο διαμέρισμα, αναζητώντας λύση. Ελάχιστα τετραγωνικά, εν είδει φυλακής, που θα κάνουν το τρίγωνο να νοιώσει αιχμάλωτο και δέσμιο των αναγκών και των προσδοκιών του. Και τότε θα βγουν στον αέρα τα πάθη, τα μίση και οι μύχιες σκέψεις που έχει καλά κρυμμένες ο ένας για τον άλλον.

Τρεις διαφορετικές περσόνες, που όμως κάποτε, την εποχή που τα απάντα κυλούσαν σωστά, είχαν ταιριάξει απόλυτα. Μα και τώρα, ελάχιστα πριν τους βρει η αναποδιά μονοιασμένοι έδειχναν και έτοιμοι για όλα. Ενός κακού όπως λέει και η παροιμία μύρια έπονται κι έτσι ο υπερήφανος, παρορμητικός και οργανωτικός Πάκο, ο υποτακτικός και φοβισμένος Ραμόν και ο άναρχος Αντράντε θα δείξουν ανήμποροι να σηκώσουν ως σώμα ένα, το βάρος της επιχείρησης. Της ποιας επιχείρησης?

Για να λέμε του στραβού το δίκαιο, για κάτι άλλο είμαστε προετοιμασμένοι ως θεατές, αντιλαμβανόμενοι την λέξη Plan στην μαρκίζα, ειδικά όταν τα ισπανόφωνα φιλμς, την κουβέντα αυτή την ξετυλίγουν περίφημα στο εκράν τους. Εντέλει το προϊόν που σερβίρει ο Polo Menárguez, δεν είναι κάτι περισσότερο από ένα αυξομειούμενης έντασης διαλεκτικό ογδοντάλεπτο, βουτηγμένο στην αθυροστομία και την πρόκληση, που σου δίνει να καταλάβεις σε μεγάλο βαθμό το πόσο έχουν επηρεαστεί οι σύγχρονοι πολίτες από την ανέχεια, την ανισότητα, την  που σημαδεύει την καθημερινότητα τους.

Δεν ήταν λίγες οι στιγμές που η ματιά μου βαρέθηκε να περιφέρεται στο Σπιρτόκουτο, παρακολουθώντας τα τρία άνισης ηλικίας παλικάρια να εχθρεύονται, να καταριούνται, να φιλοσοφούν. Η πολυλογάδικα θεατρική ρίζα του φιλμ, δεν άφησε και πολλά περιθώρια για ανατρεπτικές συγκινήσεις, η ύστατη σεκάνς δε, μάλλον σε εμένα προκάλεσε ένα εντελώς αντίθετο συναίσθημα από αυτό του έντονου σοκ, δίνοντας μου την εντύπωση πως το πράγμα παρατραβήχτηκε μέσα σε λίγα λεπτά, μόνο για να σκορπίσει στον αέρα ένα κίβδηλο κατάμαυρο φίλινγκ. Αξιόλογες οι παρουσίες του τριγώνου de la Torre, Arévalo και Chema del Barco, με τον τελευταίο να κλέβει στα σημεία την παράσταση, όντας και εκείνος που έπαιξε τον ίδιο ρόλο στο σανίδι. Δεν μπορώ να εκτιμήσω απόλυτα την φιλοδοξία του ως φιλμικό πόνημα, κατ εμέ το El Plan ήταν κάτι που θα λησμονήσω και μάλιστα πολύ σύντομα.

Ένα Τέλειο Σχέδιο (El Plan) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 30 Ιουλίου 2020 από την Weird Wave!
Περισσότερα... »

Επικίνδυνη Ομορφιά (Ava) PosterΕπικίνδυνη Ομορφιά
του Tate Taylor. Με τους Jessica Chastain, John Malkovich, Common, Geena Davis, Colin Farrell, Ioan Gruffudd, Joan Chen.

Μηδένα προ του τέλους μακάριζε
του zerVo (@moviesltd)

Σωτήριον έτος 1996. Έχοντας μόλις φαληρίσει το στούντιο της Carolco, χάρη στην μεγαλοπρεπή φλόπα του Cutthroat Island, ο διαθέτοντας στο πορτφόλιο του τους διθυράμβους από το τζακ ποτ του δεύτερου Die Hard, αλλά και τις θετικότατες αξιολογήσεις από μια απίστευτη Stallonική ταινιάρα σαν τον Cliffhanger, σκηνοθέτης Reni Harlin, αποφασίζει να επανέλθει στο είδος του action, ακολουθώντας πορεία, εντελώς αντίθετη της πεπατημένης. Θηλυκό assassin στο επίκεντρο της οποιασδήποτε φιλμικής υπόθεσης το Χόλιγουντ δεν είχε ξαναδεί - εκτός από κάτι δευτερότριτα φτωχά καλτ, άντε και το αγγλόφωνο ριμέικ της Γαλλικής Nikita, του πρώτου διδάξαντα παγκοσμίως, μαρσεγιέζου Genious. Κάπως έτσι ο Φινλανδός σκέφτηκε να αρματώσει με όλα τα πιστόλια του κόσμου ένα γυναικάκι (στην τελική προτίμηση του ρόλου το δικό του) και να το ρίξει στην κόντρα με κάθε λογής παράνομο απόβρασμα. Η σινεφίλ κοινότητα μειδιά στην θωριά του A Long Kiss Goodnight (Ένα Φιλί για Καληνύχτα), που σχετικά το παίρνει στην πλάκα και δεν του δίνει σοβαρή σημασία, γνωρίζοντας πως ήρωες στο πανί μπορεί να είναι μονάχα ο Sly, ο Schwartz άντε και κανένας Bruce Willis. Η συγκεκριμένη ταινία εντέλει, θα εμφανίσει θετικό πρόσημο στο εμπορικό της ισοζύγιο, αλλά η ιστορία που θα γράψει, θα είναι πολλαπλής σημασίας, μικρής σε σχέση με την εισπρακτική της καριέρα. Ως η πρώτη ακριβή made in USA παραγωγή, που όρισε ένα από τα πιο δυναμικά παρακλάδια του θορυβώδους genre. Θα απορήσεις τώρα και με το δίκιο σου, που πήγα και την θυμήθηκα τέτοια ώρα την Geena Davis και την Τσάρλυ της*...

Επικίνδυνη Ομορφιά (Ava) Quad Poster
Περισσότερα από σαράντα συμβόλαια θανάτου, έχει εκτελέσει ως η νούμερο ένα, καλοπληρωμένη φονιάς του συνδικάτου του εγκλήματος, Άβα. Μια πρώην αλήτισσα με εθισμούς στην πρέζα και το αλκοόλ, που εντέλει σώθηκε από τον μοιραίο δρόμο που είχε πάρει, όταν την περιμάζεψε από τον βούρκο ο μέντορας της Ντιουκ, για να την εκπαιδεύσει και να την εντάξει στην ομάδα των επαγγελματιών δολοφόνων του.

Λειτουργώντας παράτυπα του πρωτοκόλλου και βγάζοντας μια αντιφατική ανθρωπιά, ελάχιστες στιγμές πριν στείλει στον άλλο κόσμο τα θύματα της, ανοίγει μαζί τους διάλογο, αναζητώντας τα αίτια που προκάλεσαν την οργή εκείνου που πλήρωσε για να τους εξαφανίσει. Κάτι που δεν αρέσει καθόλου στον Βρετανό κάπτεν της οργάνωσης Σάιμον, που παρότι γνωρίζει καλά τις δυνατότητες της Άβα, θα της στήσει παγίδα φονική προκειμένου να την βγάλει από την μέση.

Ε, δεν θα χρειαστεί και πολύ εκείνη να το καταλάβει πως βρίσκεται στο στόχαστρο, μία φορά στο ανατολίτικο Ριγιάντ που τα πάντα πήγαν στραβά και γλύτωσε στο τσακ τον θάνατο και την δεύτερη στην Βοστόνη, όταν δέχτηκε επίθεση από μπρατσαρά συνάδελφο της. Ευρισκόμενη κατά κάποιο τρόπο σε διαθεσιμότητα, θα επιστρέψει μετά από μια ολόκληρη δεκαετία στο πατρικό της προκειμένου να συναντήσει την ηλικιωμένη και ασθενή μητέρα της και την νεότερη, αγαπημένη της αδελφή, που πλέον είναι ταίρι με τον πρώην αρραβωνιαστικό της.

Συνεπώς δεν είναι μονάχα το πολεμικό κομμάτι που έχει να αντιμετωπίσει ο κοκκινομάλλης δαίμονας, αλλά και το ψυχολογικό, αφού έχει πειστεί πως η ζωή της, όπως την γνώριζε κάποτε, έχει αλλάξει ολοσχερώς. Και αν είχε κάποια φορά την δυνατότητα της διεξόδου στο πιοτό, τώρα, εδώ και πολλά έτη απεξαρτημένη, παρότι το αποζητά, παλεύει με τα μέσα της για να μην ξαναπέσει στην κακή συνήθεια.

Μπερδεμένα και ανάκατα μας τα περιγράφει κάπως στην ακολουθία του το θρίλερ, που υπογράφει ο Tate Taylor. Ντιρέκτορας που μόνο μονοδιάστατο δεν τον αποκαλείς, αν φανταστείς πως έγινε γνωστός από το φτασμένο ως τα όσκαρς δράμα εποχής The Help, εδραιώθηκε με την τουλάχιστον αξιοπρεπή μουσική biopic του James Brown, Get On Up, για να το γυρίσει, χωρίς καμιά σπουδαία διάνα στο σασπένς του The Girl On The Train και στον σιγοβράζοντα τρόμο του Ma. Εδώ ο υπεκτιμημένος κατά πολλούς κινηματογραφιστής, στην ουσία κινείται εκ του ασφαλούς, πάνω σε ένα κομμένο και ραμμένο πολλάκις στο παρελθόν πατρόν, που στο μέσον του διαθέτει την μορφή μιας πολεμίστριας που όσο κι αν το θέλει κανείς, δεν γίνεται να την κάνει καλά παίζοντας το παιχνίδι της.

Περιέργως το αφηγηματικό τέμπο δεν είναι της καταιγίδας, αφού το κορίτσι δεν πολεμάει μόνο τους κακούς αλλά σκέφτεται κιόλας, πως θα ήταν δυνατόν να αποδράσει από αυτό το προσοδοφόρο μεν, επικίνδυνο όσο δεν παίρνει επάγγελμα. Εννοείται πως ο κανόνας που δεν αφήνει τον πιστολέρο να εγκαταλείψει, τουλάχιστον ζωντανός, αυτό τον τρόπο ζωής, ισχύει και εδώ στο έπακρο, όπως όμως ισχύουν και σύσσωμα, τα πάντα όλα κλισέ της οποιαδήποτε παρόμοιας ταινίας έχει υπάρξει στα χρονικά. Από την Colombiana, την Hanna και την Salt, ίσαμε τις κορυφαίες της κατηγορίας των θηλυκών χίτμαν Atomic Blonde και φυσικά Kill Bill. Παγίδες επί αντιξοοτήτων και αιματοβαμμένα γρονθοκοπήματα, σε φόντο συνήθως λουστραρισμένο και φυσικά ταξιδιάρη, σε πάμπολλες γωνιές της υδρογείου, ως είθισται.

Μην γελιόμαστε όμως. Ούτε η πλοκή, ούτε το στυλ, ούτε η όχι ασταμάτητη δράση τοποθετεί την Ava στις πιο υψηλές θέσεις του βάθρου της φιλμικής της φατρίας. Από μόνη της η εκθαμβωτικά σέξι θωριά της Jessica Chastain, που μάλλον τέτοιοι χαρακτήρες δεν της πηγαίνουν και καλά θα κάνει να παραμείνει στις φαμφαταλίστικες επιλογές τύπου Molly's Game, είναι αρκετή για να διατηρήσει το ενδιαφέρον του κοινού ψηλά σε κάθε της μόστρα στο εκράν. Είναι καλή, πολύ καλή ηθοποιός όμως και αυτό της βγαίνει εκφραστικά, ακόμη κι αν πρόκειται για ρόλο αδρεναλινάτο. Σίγουρα περιστοιχίζεται εδώ από ένα καστ αστέρων στην υποστήριξη (Malkovich μισοαπόμαχος, Common που δεν έχει μεγάλη σχέση με την υποκριτική, Farrell με το μόνιμο πια μουστάκι του Αστακού, για να φέρνει στον Τσίμα, στοιχείο αρκετό από μόνο του για να τον αντιπαθήσεις) ακόμη πιο βέβαιο είναι πως δεν τους έχει καμία ανάγκη. Σόλο παίζει η ερυθρομαλλούσσα, σε ένα γήπεδο που η ίδια χρηματοδότησε, ατυχώς όμως λόγω της πανδημικής κατάρας, μάλλον πίσω δεν θα πάρει φράγκο, αφού η έξοδος του έργου αναβάλλεται διαρκώς στις ΗΠΑ. Μπορεί να επενδύσει στην συνέχεια του. Ποιος ξέρει?

*Την διάβασα στο καστ. Προφανώς ρόλος τιμής ένεκεν, δόξα της πρωτάρας ασσασίνας έβερ. Απέφυγα να διασταυρωθούν οι ματιές μας στο πανί, μιας κι εγώ φανταζόμουν θα αντικρίσω την Θέλμα. Γαμώ τον πανδαμάτορα χρόνο και τα γηρατειά που σπέρνει...

Επικίνδυνη Ομορφιά (Ava) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 30 Ιουλίου 2020 από την Spentzos Films!
Περισσότερα... »

Όχι Άλλο Καλοκαίρι (Odio l’estate) Poster ΠόστερΌχι Άλλο Καλοκαίρι
του Massimo Venier. Με τους Aldo Baglio, Giacomo Poretti, Giovanni Storti, Lucia Mascino, Carlotta Natoli, Michele Placido.


Πάμε διακοπές;
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Συγκάτοικοι είμαστε όλοι στην (καλοκαιρινή) τρέλα

Αυτή είναι η 10η μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί ο Massimo Venier. Και στις 10 συνυπογράφει και το σενάριο. Στις έξι από τις δέκα, πρωταγωνιστεί η τριάδα Aldo Baglio, Giacomo Poretti, Giovanni Storti – μάλιστα, τα ονόματα των ρόλων είναι τα πραγματικά τους ονόματα. Στις τέσσερις πρώτες ταινίες αυτής της συνεργασίας, η τριάδα μαζί με τον Venier συνυπέγραφε και τη σκηνοθεσία! Και σε όλες τις ταινίες στις οποίες έχουν συνεργαστεί, οι τρεις ηθοποιοί συν ο σκηνοθέτης συνυπογράφουν (μαζί με άλλους!!!) το σενάριο.

Όχι Άλλο Καλοκαίρι (Odio l’estate) Poster Πόστερ Wallpaper
Η ταινία Όχι Άλλο Καλοκαίρι (Odio l’estate) έκανε την πρεμιέρα της στην Ιταλία στις 30 Ιανουαρίου 2020 κι έκοψε πάνω από ένα εκατομμύριο εισιτήρια, κάνοντας εισπράξεις πάνω από 8,5 εκατομμύρια ευρώ.

Η υπόθεση: Ο Άλντο, ο Τζιοβάνι και ο Τζιάκομο είναι άντρες στα 50 τους, παντρεμένοι με παιδιά. Ο Άλντο περισσότερο κάθεται στο σπίτι του παρά δουλεύει, δεν βοηθάει καθόλου τη γυναίκα του στις δουλειές του σπιτιού, ο μεγάλος του γιος έχει ψιλοπροβλήματα με τον νόμο, οι δίδυμες πιτσιρίκες του αγαπούν τον οικογενειακό σκύλο, τον Μπράιαν και ο ίδιος είναι παθιασμένος με τον τραγουδιστή Massimo Ranieri. Ο Τζιοβάνι έχει μαγαζί πώλησης ειδών υπόδυσης, που δεν πάει καλά, έχει μια πανέμορφη έφηβη κόρη, είναι πάρα πολύ οργανωτικός και δεν βρίσκει εύκολα τις λέξεις που χρειάζεται την ώρα που τις θέλει. Ο Τζιάκομο είναι πετυχημένος οδοντίατρος, τον οποίο κυνηγάει ένα επαγγελματικό λάθος, είναι εργασιομανής και τον ενοχλεί που δεν τα πάει καλά με τον πιτσιρίκο γιο της συζύγου του.

Οι τρεις αυτοί εντελώς διαφορετικοί τύποι με τις οικογένειές τους – που προφανώς προέρχονται από διαφορετικά κοινωνικά υπόβαθρα και κουλτούρες – νοικιάζουν... κατά λάθος, το ίδιο σπίτι, στο ίδιο τουριστικό νησί, στο ίδιο χρονικό διάστημα κατά την περίοδο των καλοκαιρινών τους διακοπών. Ακούγεται σαν μια συνταγή για καταστροφή αλλά όλοι συναποφασίζουν να περάσουν τις διακοπές στο ίδιο αυτό σπίτι. Η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, αλλά εντέλει η ζωή βρίσκει τον τρόπο να το κάνει όλο αυτό να δουλέψει: οι συνήθειες είναι διαφορετικές, όμως δύο από τα παιδιά τους ερωτεύονται μεταξύ τους και τρεις γυναίκες τόσο διαφορετικές μεταξύ τους θα γίνουν κολλητές.

Η άποψή μας: Να σε πω κάτι; Μπορεί «Ελλάς – Γαλλία = Συμμαχία» αλλά το «Ούνα φάτσα – ούνα ράτσα» που μας συνδέει με τους Ιταλιάνους, το βρίσκω πιο λογικό, πιο δομικό, πιο εφαρμόσιμο, πιο αληθινό. Ιδίως ο ελληνικός βορράς με τον ιταλικό νότο έχουν πολλά, πάρα πολλά κοινά στοιχεία για να τους ενώσουν, με βασικότερο όλων την... φτώχεια. Αλλά δεν πολιτικολογούμε εδώ ούτε λαϊκίζουμε. Την άποψή μας γράφουμε για μιαν ιταλική ταινία. Που μας δείχνει μιαν πολλάκις χρησιμοποιημένη στο σινεμά ιδέα – αυτήν της αναγκαστικής συγκατοίκησης διαφορετικών ατόμων – με έναν τρόπο ο οποίος πετυχαίνει τουλάχιστον το μίνιμουμ της διασκέδασης, χωρίς να βαυκαλίζεται ότι τάχαμου διεκδικεί δάφνες ποιότητας.

Ως οικογενειακή κωμωδία πλασάρεται η ταινία, δεν θυμάμαι όμως κάποια στιγμή της στην οποία να γέλασα δυνατά. Ή... σιγανά. Από την άλλη, επίσης, δεν έπιασα τον εαυτό μου να δυσανασχετεί, να κοιτάζει διαρκώς το ρολόι, να βαριέται. Ήξερα τι έβλεπα, ήξερα περίπου πως θα εξελιχθούν τα πράγματα (υπάρχει ένα μικρούλη μυστικό, που αγγίζει υψηλά δραματικά φορτία και είναι έξυπνα μακιγιαρισμένο), δεν ενθουσιάστηκα σε κανένα σημείο, δεν σκέφτηκα «ρε τους μάγκες, πώς το σκεφτήκανε αυτό;», δεν είπα όμως και «ήμαρτον ρε μαν, φτάνει, όχι άλλο κάρβουνο», κάτι που συμβαίνει ολοένα και περισσότερο στις αντίστοιχες γαλλικές κομεντί. Αυτό που διαφοροποιεί τα δύο είδη «εθνικής» κωμωδίας, είναι το λαϊκό έρεισμα.

Οι Ιταλοί επιμένουν πολύ σε αυτό. Επιμένουν στο να χρίζουν πρωταγωνιστές ανθρώπους της διπλανής πόρτας αλλά και γενικώς χαρακτήρες με τους οποίους το κοινό μπορεί να ταυτιστεί σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Οι Γάλλοι με τον σνομπισμό τους δεν βρίσκουν σημεία επαφής με το μη γαλλικό κοινό τα τελευταία πολλά χρόνια. Βλέπουμε λοιπόν τούτους τους ταλαιπωρημένους ανθρώπους, και είναι σαν να βλέπουμε χαρακτηριστικές εικόνες από ελληνικό καλοκαίρι, με ανθρώπους με σάρκα και οστά, που καλούνται να αντιμετωπίσουν πραγματικά προβλήματα. Οι προβληματισμοί για το σωστό μεγάλωμα των παιδιών, οι συζυγικές σχέσεις, οι νεανικοί έρωτες και η απόλαυση του καλοκαιριού – που συνοδεύεται εν πολλοίς και από μπόλικη ταλαιπωρία, όλα είναι εδώ.

Επίσης, να σημειώσω την μικρή σε διάρκεια παρουσία στην ταινία του Michele Placido, ο οποίος έχει γράψει τη δική του ιστορία στο ιταλικό σινεμά και την ιταλική τηλεόραση, στο ρόλο του αστυνομικού στο νησί, ο οποίος δεν αντέχει τους τουρίστες: με τη μουστακάρα του και τη συμπεριφορά του παραπέμπει σε πιο ωραία, ανέμελα χρόνια, όπου κυριαρχούσε το παλιό ΠΑΣΟΚ, το ορθόδοξο!

Αν κάτι είναι λιγάκι off στην ταινία είναι η όλη ιστορία με τον τραγουδιστή Massimo Ranieri. Που μπορεί να είναι εξαιρετικά δημοφιλής στην Ιταλία, αλλά εκτός Ιταλίας, επομένως και στην Ελλάδα, μόνο φανατικοί ιταλόφιλοι, όπως ο Παναγιώτης Τιμογιαννάκης, τον γνωρίζουν. Οπότε η όλη φάση που κυριαρχεί στο τελευταίο τρίτο της ταινίας, αν και έχει συναισθηματικό payoff, σε πετάει λίγο έξω. Από εκεί και πέρα, οι δραματικές κορυφώσεις, που είναι αρκετές, ευτυχώς δεν ξεφεύγουν σε χυδαιότητες. Και στο φινάλε, λες πως είδες μια ταινία, πέρασες καλά, δεν σου έμεινε και τίποτα σπουδαίο, σίγουρα δεν χαλάστηκες και πάμε για άλλα. I capito?

Όχι Άλλο Καλοκαίρι (Odio l’estate) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 30 Ιουλίου 2020 από την Strada Ent.!
Περισσότερα... »

Ο Πλανήτης του Γουίλι (Terra Willy: Planète Inconnue) Poster ΠόστερΟ Πλανήτης του Γουίλι
του Éric Tosti. Με τις φωνές των Ηδύλης Κυριακίδη, Θάνου Λέκκα, Γιάννη Υφαντή, Βίνας Παπαδοπούλου.


«Μια περιπέτεια γεμάτη ανακαλύψεις»
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Τι Willy τι... Wall-e?

Αυτή είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων που σκηνοθετεί ο Éric Tosti. Η προηγούμενη σημαντική του προσπάθεια στο χώρο, ήταν η συμμετοχή του στο σενάριο της ταινίας κινουμένων σχεδίων Η ζουγκλοπαρέα (Les as de la jungle, 2017), η οποία (όπως και τούτη) βρήκε κινηματογραφική διανομή στη χώρα μας, κάνοντας πρεμιέρα στις 26 Απριλίου του 2018.

Ο Πλανήτης του Γουίλι (Terra Willy: Planète Inconnue) Poster Πόστερ Wallpaper
Από τη στιγμή της σύλληψης της ιδέας για τη δημιουργία τούτης της ταινίας μέχρι την έξοδό της στους κινηματογράφους πέρασαν πέντε ολόκληρα χρόνια. Η παραγωγή της ταινίας κράτησε 24 μήνες και για τη δημιουργία της απασχολήθηκαν 150 άνθρωποι. Στα πρώιμα σκίτσα, το σφαιρικό ρομπότ Μπακ ήταν λευκό με φωτεινά, πορτοκαλί μέρη. Αλλά λίγους μήνες αργότερα, η Disney παρουσίασε το BB8, το νέο ρομπότ της σειράς «Star Wars» με παρόμοια εμφάνιση. Έτσι, η ομάδα αποφάσισε να αλλάξει την εμφάνιση του Μπακ και να τον «ντύσει» με έντονο κόκκινο χρώμα.

Η υπόθεση: Όταν το διαστημόπλοιό τους καταστρέφεται από έναν αστεροειδή, ο 10χρονος Γουίλι χωρίζεται από τους γονείς του και η κάψουλα διάσωσης τον οδηγεί σε έναν μυστηριώδη και ανεξερεύνητο πλανήτη. Με τη βοήθεια του Μπακ, ενός ρομπότ επιβίωσης, θα πρέπει να τα βγάλει πέρα μέχρι να τον εντοπίσουν και να τον σώσουν οι γονείς του. Ο Γουίλι θα εξερευνήσει κάθε μυστήριο, θα συναντήσει μια εξωπραγματική φύση και θα γνωρίσει φανταστικά πλάσματα, κάποια φιλικά και άλλα... όχι τόσο!

Η άποψή μας: Υπάρχουν ταινίες κινουμένων σχεδίων αποκλειστικά για ενήλικες. Υπάρχουν ταινίες κινουμένων σχεδίων οι οποίες απευθύνονται τόσο σε ενήλικες όσο και σε ανήλικους θεατές. Και υπάρχουν ταινίες κινουμένων σχεδίων που αφορούν αποκλειστικά παιδιά. Στην τρίτη κατηγορία θα πρέπει να τοποθετήσουμε αυτήν τη γαλλικής παραγωγής ταινία. Παιδιά από πέντε έως (το πολύ) 13 χρονών είναι το target group της ταινίας. Οπότε οι συνοδοί τους – γονείς, θείοι, θείες, μεγαλύτερα ξαδέλφια – δεν θα δεινοπαθήσουν ακριβώς (ευτυχώς), το πιθανότερο, όμως, είναι να βαρεθούν.

Ίσως κάτι που μπορεί να τους κρατήσει σε εγρήγορση είναι η προσπάθεια που θα κάνουν για να βρουν τραβηγμένες ή όχι και τόσο τραβηγμένες αναφορές σε άλλες ταινίες, από φιλμ δηλαδή όπως ο «Πόλεμος των Άστρων», ο «ΕΤ, ο εξωγήινος» και «Ο εξολοθρευτής» μέχρι ταινίες όπως «Ο κυνηγός», το «Επιστροφή στο μέλλον» και ο «Απαγορευμένος πλανήτης»! Τα παιδιά, από την άλλη, νομίζω πως μια χαρά θα περάσουν, ιδίως με βάση και την αντίδραση της κόρης μου. Υπάρχουν στοιχεία περιπέτειας αλλά όχι τραβηγμένα, υπάρχει το στοιχείο του κινδύνου χωρίς την υπερβολική βία, υπάρχουν πολλά πράγματα για να διασκεδάσουν τα πιτσιρίκια χωρίς το άγχος κάποιων καταστάσεων να φτάσει να τα οδηγήσει σε... εφιάλτες.

Στις μορφές των ανθρώπων το σκίτσο δεν πιάνει μεγάλες επιδόσεις αλλά σε ότι αφορά το χρώμα... γουάου! Λες και υπάρχει ψυχεδελική έκρηξη! Έντονα χρώματα σε απίστευτους συνδυασμούς, δημιουργούν έναν κόσμο φανταστικό, που τον κοιτάς με μάτια ανοιχτά. Το ρομποτάκι ως κατάσταση παραπέμπει στον Wall-E, υπάρχει το εξωγήινο πλάσμα – κάτι σαν κατοικίδιο σκυλάκι – που δένεται με τον Γουίλι, και από εκεί και πέρα η χλωρίδα και η πανίδα του πλανήτη είναι απλώς φαντασμαγορικά! Το πιο επικίνδυνο πράγμα που θα βιώσει ο μικρούλης ήρωάς μας, πέρα από το γεγονός ότι μένει χωρίς τους γονείς του σε έναν άγνωστο πλανήτη, είναι κάτι πλάσματα σαν πέτρινοι κάβουρες, μια βροχή όπου το χαλάζι είναι μεγέθους βράχου και ένα φυτό που η τοξίνη του παραλίγο να στείλει τον Γουίλι στα θυμαράκια.

Τα μηνύματα της ταινίας επίσης δεν ξεχωρίζουν από την πρωτοτυπία τους και το βάθος τους: μιλάμε σε πολύ πρώτο επίπεδο για το θέμα της ανεξαρτησίας, για το πόσο σημαντικό είναι να συνεργάζεσαι με τους γύρω σου για να πετύχεις τον σκοπό σου και για το πόσο ενδιαφέρον είναι να είσαι ανοιχτός και να ανακαλύπτεις την ομορφιά του κόσμου γύρω σου. Η σκηνή με τις υδάτινες τσουλήθρες – φυσικές κολυμπήθρες ξεχωρίζει, η σεμνή τελετή λαμβάνει τέλος χωρίς πολλά πολλά, ως ενήλικας ίσως βρεθείς βαρεμένος μα όχι εξαπατημένος και κατά πως φαίνεται το πιτσιρίκι που θα έχεις συνοδέψει, θα έχει περάσει καλά κατά πάσα πιθανότητα. Δεν το λες και χάλια λοιπόν.

Ο Πλανήτης του Γουίλι (Terra Willy: Planète Inconnue) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 30 Ιουλίου 2020 από την Neo Films!
Περισσότερα... »

Μια Νύχτα Μαγική (Chambre 212) PosterΜια Νύχτα Μαγική
του Christophe Honoré. Με τους Chiara Mastroianni, Camille Cottin, Vincent Lacoste, Carole Bouquet, Benjamin Biolay.

Could It Be Magic
του zerVo (@moviesltd)

Είναι στιγμές που κλείνεις τα μάτια και μέσα στην αβάσταχτη μοναξιά του χώρου, νιώθεις να εισβάλλουν σαν φαντάσματα του παρελθόντος, όλες εκείνες οι μορφές που έχουν σημαδέψει ολάκερη την ζωή σου. Έρωτες, φιλίες, έχθρες, ανόητες αγάπες, φευγαλέα μίση, ντροπές. Έστω κι αν τσιμπηθείς μονομιάς, μπας και διώξεις όλες ετούτες τις φιγούρες που άξαφνα κάλπασαν σιμά σου, ο στιγμιαίος ηλεκτρισμός στο χέρι σε κάμει να αμφιβάλλεις, αν πραγματικά βιώνεις παραίσθηση. Και σου αρέσει όλο αυτό το κόλπο, σε ιντριγκάρει, αφού αφαιρεί από πάνω σου μυριάδες μέρες ζωής και σε επαναφέρει κάπου εκεί πίσω στο χρόνο, με την πείρα του σήμερα να ξαναζήσεις τρόπον τινά την ώρα. Could It Be Magic. Μια Νύχτα Μαγική...

Μια Νύχτα Μαγική (Chambre 212) Quad Poster
Εικοσιπέντε χρόνια έγγαμου βίου ενώνουν την, αεράτη για μεσήλικη, καθηγήτρια Μαρία με τον συγγραφέα Ρισάρ. Δυόμισι δεκαετίες κατά τις οποίες εκείνη δεν υπήρξε και η πιο πιστή σύζυγος. Για την ακρίβεια, εκμεταλλευόμενη την θέση της στο κολέγιο, σύναψε κρυφά περισσότερες από μια ντουζίνα ερωτικές σχέσεις με νεότερους και γοητευτικούς μαθητές της, σβήνοντας έτσι τις ανασφάλειες και υπερκαλύπτοντας τις όποιες ματαιοδοξίες επιφέρει η μέση ηλικία.

Ένα μυστικό που αργά και όχι γρήγορα θα αποκαλυφθεί στα μάτια του, πικραμένου πια, ανδρός της, βυθίζοντας τον στην απόγνωση, αφού ποτέ του δεν είχε φανταστεί πως μπορεί να έπεφτε θύμα τέτοιας προδοσίας. Αδύναμη να αντιμετωπίσει την κρίσιμη κατάσταση, η κυνικά σκεπτόμενη Μαρία θα πάρει την απόφαση να εγκαταλείψει την εστία της. Και να μετακομίσει προσωρινά σε ξενοδοχείο, στο ακριβώς απέναντι πεζοδρόμιο. Στο δωμάτιο 212, που η πρόσοψη του κοιτάζει το διαμέρισμα, τον Ρισάρ, τον σχεδόν διαλυμένο γάμο της, την ζωή της.

Και σε αυτά τα ελάχιστα, αφιλόξενα τετραγωνικά του Παρισινού πανδοχείου, οσονούπω, θα εισβάλλουν από το πουθενά, σαν άυλα στοιχειά. τα πρόσωπα εκείνα που σημάδεψαν τον κόσμο της. Η μητέρα της, η γιαγιά της, όλοι εκείνοι οι εραστές που την κράτησαν παθιασμένα στην αγκαλιά τους. Και φυσικά ο Ρισάρ. Νέος, όπως τον καιρό που τον γνώρισε, φιλόδοξος και ονειροπόλος, χωρίς πάνω του τα σημάδια από τον καιρό, που την έκαναν να τον συνηθίσει, μειώνοντας σε επίπεδα μηδενικά σχεδόν, τον πόθο της για αυτόν.

Η άλλη όψη του κινηματογραφικού νομίσματος που περιγράφει την δοκιμασία μιας έντονης και ριζωμένης υποτίθεται από τον χρόνο, σχέσης, ταξιδεύοντας από την ανεμελιά της νιότης του Les Chansons D'Amour στην έκδηλη ανησυχία της mid life crisis, περιγράφει ο πεπειραμένος καθώς φαίνεται πάνω στο θέμα και το είδος Christophe Honoré. Και η μέθοδος που ακολουθεί ο πενηντάχρονος, πια, Φραντσέζος δημιουργός, διαφεύγει ολοκληρωτικά από την ρεαλιστική αφήγηση, για να περάσει σε μια artificial σφαίρα όπου ο χρόνος δεν παίζει κανέναν απολύτως ρόλο. πλην του κεντρικού προσώπου που βιώνει την φαντασίωση.

Η ιδέα μοιάζει πανέμορφη και παρόμοια είναι η εκτέλεση της. Με όχημα την νοσταλγία για το χθες που καλώς ή καλώς έχει χαθεί μια για πάντα, ο Γάλλος βυθίζει τους ήρωες του με έναν παραμυθένιο τρόπο σε ένα όνειρο που αποκαλύπτει σε όλους, αλήθειες και πραγματικότητες που δεν εκστομίστηκαν ποτέ. Τόσο για την αθεράπευτη στην αναζήτηση της επιβεβαίωσης, πως περνάει η μπογιά της, μαντάμ, όσο κυρίως για τον κατεστραμμένο ψυχικά (πρώην?) συμβίο της, που εν είδει Sliding Doors, ατενίζει το παρελθόν, ζυγίζοντας αν έπραξε το λάθος ή το σωστό στις επιλογές του. Βάσανο αιώνιο για κάθε μεσήλικα αυτό, που βρέθηκε μπροστά στην διχάλα του να διαλέξει.

Φιλμαρισμένο κυρίως σε ελάχιστους, εσωτερικούς κατά βάση, χώρους, το Chambre 212, χορογραφείται με ανάκατες δόσεις χιούμορ, δράματος, γλαφυρότητας και συγκίνησης, την ώρα που το ευρηματικό πνεύμα του Dickens πλανάται διαρκώς στην ατμόσφαιρα. Προσεγμένο άρτια στην ενδυματολογία και τα ντεκόρ, ώστε να φτιαχτεί το πολύχρωμο ονειρικό κάδρο, το φιλμ με την αρωγή ενός ευαίσθητου μουσικού σάουντρακ, που περιλαμβάνει από Aznavour ίσαμε Barry Manilow, ανεβάζει σταδιακά τέμπο μέχρι την σπουδαία σε κινηματογραφική εκτέλεση έξοδο του, όταν το σουρεάλ αναγκαστικά πρέπει να μεταβληθεί σε αλήθεια.

Η Chiara, με εμφανή τα αποδεικτικά στοιχεία στο πρόσωπο πως κλείνει όπου νάναι τις πέντε δεκαετίες ζωής, διαθέτει ένα ακαταμάχητο σεξ απίλ, είναι κορμάρα, έχει άνεση και πετυχαίνει χωρίς κόπο, να αποτυπώσει την ανασφαλή πενηντάρα, που ψάχνει την ciao bambina νιότη της, στις αγκάλες των νεαρών part time lovers. Το χρονικά ασύμβατο τρίγωνο, που στήνεται με τον ντούμπλε φας σύντροφο της - ο σπαραχτικός Biolay του τώρα, ο χωστός Lacoste του πολύ προχθές - αναδεικνύει πλήρως την ψυχική ανακατωσούρα της αντι-ηρωίδας, που με την όχι έντιμη στάση της, φέρνει πολλές φορές τον θεατή σε άβολη, είναι η αλήθεια, θέση. Η ευφυής προσθήκη της (ενδεχόμενης?) άλλης γυναίκας καταλύτη, που την ζωγραφίζει η έκπληξη Camille Cottin, μπορεί να αποπροσανατολίζει σε κάποιες στιγμές, για το ποιος από το ζευγάρι βρίσκεται στο επίκεντρο του στόρι, δημιουργεί όμως μια επιπλέον μαγική έκφανση στην εξέλιξη, με αποτέλεσμα την μαεστρική σεκάνς του φινάλε. Μπορεί να το έζησα κι αυτό. Ποιος ξέρει...

Μια Νύχτα Μαγική (Chambre 212) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 30 Ιουλίου 2020 από την One From The Heart!
Περισσότερα... »

Miss Απειθαρχία (Misbehaviour) PosterMiss Απειθαρχία
της Philippa Lowthorpe. Με τους Keira Knightley, Gugu Mbatha-Raw, Jessie Buckley, Keeley Hawes, Phyllis Logan, Lesley Manville, Rhys Ifans, Greg Kinnear.


Χαδάκια στην Πατριαρχία
του gaRis (@takisgaris)

Είχαμε πού’χαμε τα φραντσέζικα φιλμάκια να μας ταλαιπωρούν το τελευταίο δίμηνο, ενέσκηψε και η Αλβιών, δια του BFI (British Film Institute) να μας ταΐσει σανουδάκι, ντεμέκ κατά της πατριαρχίας τούτη τη βολά, κάμνοντας το 2/2 για την ανερχόμενη Jessie Buckley, περί ης τάγραψα προσφάτως στο Wild Rose. Κι ενώ ο κορωναϊός θερίζει συστηματικά στον εργασιακό τομέα τις γυναίκες, καθώς ο πλανήτης ανταριάζεται από το κίνημα Black Lives Matters, έρχεται η δις εστεμμένη (BAFTAs) σκηνοθέτις Philippa Lowthorpe (Three Girls, Call the Midwife) να καταστρέψει ένα σχεδόν άχαστο στοίχημα: Να αφηγηθεί την πραγματική ιστορία του διαγωνισμού καλλονής «Μις Κόσμος 1970» που διεξάγη στο Λονδίνο (Royal Albert Hall), με παρουσιαστή τον διαβόητο Bob Hope στις εσχατιές της κονφερασιέ περσόνας του.

Miss Απειθαρχία (Misbehaviour) Quad Poster
Ο διαγωνισμός- έμβλημα της φαλλοκρατικής κοινωνίας της εποχής δημιούργησε ρίγη αντιπάθειας στο φρεσκαδούρικο Women’s Liberation Front το οποίο, επιζητώντας να κάνει ηχηρή παρέμβαση οργάνωσε μια γερή μπούκα με έξαλλες φεμινίστριες να ρίπτουν αλευρόβομβες (sic) τον Χόουπ επί σκηνής απειλώντας συνάμα με γεμάτα... νεροπίστολα! Πασιονάριες της παρέμβασης η μαγκιόρα (έγκυος 3 μηνών σε τέκνο αγνώστου πατρός) Jo Robinson (κάτω των προσδοκιών η Jessie Buckley) και η πιο καθωσπρέπει, οικογενειάρχισσα ακαδημαϊκής καριέρας Sally Alexander (η Keira Knightley της μιας «προβληματισμένης» γκριμάτσας).

Από την πλευρά των φιναλίστ, ξεχωρίζει η νικήτρια Μις Γρανάδα (Gugu Mbatha-Raw), που έμπασε την μαύρη φυλή στις πρωτιές των καλλιστείων (ο πρωθυπουργός της Γρανάδας παρών στην κριτική επιτροπή βεβαίως - βεβαίως). Αξιόμαχοι δευτεραγωνιστές όπως ο Rhys Ifans (διοργανωτής) και Greg Kinnear (εντελώς εκτός ρόλου ως σεξιστής Bob Hope) καταποντίζονται εξαιτίας του στόρυ δια χειρός Rebecca Frayn, με σωσίβια λέμβο την καρακλασσάτη Leslie Manville (Phantom Thread) ως κυρία Ντολόρες Χόουπ.

Τι κι αν το φεμινιστικό έπος του London’70 έσκουζε θεματολογικά για μια βιμπράτη, ιδεολογικά ξεκάθαρη αντιμετώπιση μιας κομβικής για τα γυναικεία (αλλά και τα φυλετικά) ζητήματα νίκης. Το Misbehaviour δεν είναι παρά μόνο ένα χαστουκάκι στον καρπό της πατριαρχίας, ένα πλάγιο χαδάκι μοναχάνες, αφού ρίχνει το φως του στις διαγωνιζόμενες με λαγνεία και υποστηρίζει στην ουσία το θεσμό ως μια-κάποια-διέξοδο για καταπιεσμένες θηλυκές υπάρξεις. Η δε σκιαγράφηση των φεμινιστριών είναι τουλάχιστον ατυχής ως ύπουλα επιλήψιμη.

Δε λέω, BFIπαραγωγή, κοστουμάτο, στρωτό ως ημι-υποφερτά τηλεοπτικίζον κι εννοώ την παλαιού τύπου τηλεοπτική ταινία κι όχι φυσικά τα νέα στρημάδια, μπροστά στα οποία το Misbehaviour το μόνο που δικαιούται είναι να κρατά ευλαβικά το κεράκι του θαυμασμού. Στην εποχή του #MeToo (δεν το συζητώ καν ότι στην Αμερική η ταινία δε θα είχε καμιά τύχη) αυτό το υποτίθεται inspirational feel-good εργάκι μοιάζει με παραφωνία ή ακόμη και συγχωροχάρτι στα αντίστοιχα έργα και τις ημέρες (ως το 2015) του Τράμπ ως ιδιοκτήτη του Miss Universe εκεί στα αμαρτωλά 90s.

Miss Απειθαρχία (Misbehaviour) Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 30 Ιουλίου 2020 από την Tanweer!
Περισσότερα... »

Τα Μήλα (Apples)Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Χρήστου Νίκου, Μήλα (Apples), συμμετέχει και ανοίγει το επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα του τμήματος Orizzonti, του 77ου φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας που θα διεξαχθεί από τις 2 μέχρι και τις 12 Σεπτεμβρίου. Είναι η πρώτη φορά που ελληνική ταινία θα ανοίξει ένα από τα δύο βασικά προγράμματα του φεστιβάλ Βενετίας. Οκτώ χρόνια μετά το KM, την βραβευμένη μικρού μήκους που συμμετείχε σε πάνω από 40 διεθνή φεστιβάλ μεταξύ των οποίων τα Ρότερνταμ, Παλμ Σπριγνκς, Σίδνει, ο Χρήστος Νίκου επιστρέφει με τα Μήλα για να αφηγηθεί μια γοητευτικά αλλόκοτη, πρωτότυπη ιστορία με ήρωα έναν άνδρα που πάσχει από απώλεια μνήμης σε μια πόλη που ξαφνικά ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων έχει αρχίσει να ξεχνά. Ισορροπώντας ανάμεσα στην σάτιρα και στη ρομαντική διάθεση ενός δυστοπικού παραμυθιού, τα Μήλα εξερευνούν την έννοια της ταυτότητας και της πραγματικότητας.

Τα Μήλα (Apples)

Μήπως τελικά είμαστε όλα όσα δεν μπορούμε να ξεχάσουμε;

Μια αναπάντεχη επιδημία, που προκαλεί ξαφνική αμνησία στους ανθρώπους, βρίσκει τον Άρη, ένα άνδρα γύρω στα 40, (Άρης Σερβετάλης) να ακολουθεί ένα πρόγραμμα αποκατάστασης που έχει ειδικά σχεδιαστεί για να χτίσει ένας αμνησιακός μια καινούργια ζωή. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει καθημερινές αποστολές που είναι ηχογραφημένες από τους γιατρούς του. Μετά την ολοκλήρωση κάθε αποστολής, ο Αρης βγάζει μια φωτογραφία polaroidως αποδεικτικό στοιχείο. Προσπαθώντας να δημιουργήσει μια νέα ζωή και αναμνήσεις θα συναντήσει την Άννα (Σοφία Γεωργοβασίλη), μια γυναίκα που βρίσκεται στο ίδιο πρόγραμμα. Το ντεμπούτο του Χρήστου Νίκου διαθέτει μια σουρεαλιστική και αινιγματική πρώτη ύλη και καταλήγει ως μια γοητευτική εξερεύνηση της ταυτότητας και των ορίων της πραγματικότητας, σε μια κοινωνία που θα πρέπει να αντιμετωπίσει μια μη αναστρέψιμη επιδημία.

Συντελεστές - Σκηνοθεσία: Χρήστος Νίκου, Σενάριο: Χρήστος Νίκου, Σταύρος Ράπτης, Πρωταγωνιστούν: Άρης Σερβετάλης, Σοφία Γεωργοβασίλη, Άννα Καλαϊτζίδου, Αργύρης Μπακιρτζής, Διεύθυνση φωτογραφίας: Bartosz Świniarski, Μοντάζ: Γιώργος Ζαφείρης, Πρωτότυπη μουσική: The Boy, Casting: Σταύρος Ράπτης, Σχεδιασμός ήχου: Λέανδρος Ντούνης, Ήχος: Κώστας Κουτελιδάκης, Σκηνικά: Έφη Μπίρμπα, Κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα, Μακιγιάζ: Κυριακή Μελίδου, Διεύθυνση παραγωγής: Τέτα Αποστολάκη, Line producer: Σέβη Μώρου, Βοηθοί παραγωγοί: Virginie Devesa, Jerome Duboz, Antoine Simkine, Συμπαραγωγοί: Ales Pavlin, Andrej Stritof, Στέφανος Γκάνος, Σταύρος Ράπτης, Εκτέλεση παραγωγής: Νίκος Σμπιλίρης, Παραγωγή: Ηρακλής Μαυροειδής, Άγγελος Βενέτης, Άρης Ντάγιος, Mariusz Włodarski, Χρήστος Νίκου, Διεθνείς πωλήσεις: AlphaViolet, CAA

Η ταινία είναι μια παραγωγή της Boo Productionsπου στο βιογραφικό της βρίσκονται δύο από τις σημαντικότερες ταινίες (Κυνόδοντας, Attenberg) του ελληνικού κινηματογράφου της τελευταίας εικοσαετίας. Σε συμπαραγωγή με την πολωνική εταιρία Lava Films, την Musou Music Group, την σλοβένικη εταιρία Perfo Production και με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, του Πολωνικού Κινηματογραφικού Ινστιτούτου, της ΕΡΤ, του ΕΚΟΜΕ και του Creative Europe Media Program. Τις διεθνείς πωλήσεις έχει αναλάβει η γαλλική εταιρία Alpha Violet και ένα από τα μεγαλύτερα πρακτορεία της Αμερικής CAA.

Περισσότερα... »

Venezia 77Στην πιο δύσκολη, ιστορικά, καμπή, στην μακρά διαδρομή των μεγάλων κινηματογραφικών ραντεβού της υφηλίου, η ανακοίνωση του προγράμματος της φετινής Μόστρας άφησε να διαφανούν μερικά θετικά μαντάτα. Με πιο σημαντικό τε γεγονός πως γυναίκες και άντρες δημιουργοί, μοιράζονται τις υποψηφιότητες για την διεκδίκηση του Χρυσού Λέοντα με τις καινούργιες τους ταινίες. Πιο συγκεκριμένα, στο ανώτερο επίπεδο ανταγωνισμού φέτος, θα βρεθούν 8 σκηνοθέτιδες. Για να το δούμε σε σχέση με το παρελθόν, θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας πως μόλις τέσσερις φορές το βαρύτιμο έπαθλο έχει πάει σε γυναίκα, από το 1932 που ξεκίνησε ο θεσμός. Δηλαδή οι Mira Nair, Margarethe von Trotta, Agnès Varda και η πιο πρόσφατη Sofia Coppola για την ταινία Somewhere.

Στην φετινή, ιδιόμορφη εκδοχή του φεστιβάλ, συμμετέχουν μερικές από τις κορυφαίες σκηνοθέτιδες της φιλμικής βιομηχανίας όπως οι Chloe Zhao (Nomadland), Mona Fastvold (The World to Come), Emma Dante (Le Sorelle Macaluso), Nicole Garcia (Lovers), Susanna Nicchiarelli (Miss Marx), Malgorzata Szumowska (Never Gonna Snow Again), Julia Von Heinz (And Tomorrow the Entire World) και Jasmila Zbanic (Quo Vadis, Aida?).

Με 8 από τα 18 φιλμς του κονκόρσο να εκπροσωπούνται από γυναίκες, όπερ σημαίνει ένα ποσοστό που αγγίζει το 45 τοις εκατό, αυτή η αλλαγή πλεύσης του θεσμού μοιάζει με θεμελιώδης. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς πως ο συγκεκριμένος αριθμός των οκτώ σκηνοθετών θηλυκού φύλου, ισούται με τον αριθμό των ιδίου φύλου δημιουργών, που βρέθηκαν στο κορυφαίο τμήμα, ολόκληρη την τελευταία πενταετία! Δεδομένο που δεν πρόκειται να αλλάξει σημαντικά, με βάση τις προσθήκες που θα λάβουν χώρα στις προσεχείς ημέρες, αφού είναι ηλίου φαεινότερο πως το φετινό φεστιβάλ είναι το φιλικότερο στις γυναίκες από ποτέ. Και μάλιστα ρίχνει κατά κράτος στην αντίστοιχη προοδευτικότητα του φεστιβάλ των Καννών, που έχει να επιδείξει κάτι λιγότερο από το 25 τοις εκατό του (όποιου) διαγωνιστικού του, υπογεγραμμένο από γυναίκες.

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας φέτος θα διεξαχθεί από τις 2 μέχρι τις 12 Σεπτέμβρη. Πρόεδρος της κριτικής του επιτροπής είναι η Cate Blanchett, που περιβάλλεται από σημαντικά ονόματα της Έβδομης Τέχνης όπως είναι η σκηνοθέτις Veronika Franz (Goodnight Mommy, The Lodge), η δημιουργός Joanna Hogg, ο Ιταλός συγγραφέας Nicola Lagioia, ο Γερμανός σκηνοθέτης Christian Petzold, ο Ρουμάνος Cristi Puiu και η Γαλλίδα σταρ Ludivine Sagnier. Αντίστοιχα στο τμήμα των Οριζόντων προίσταται η σκηνοθέτις Claire Denis μαζί με τους Oskar Alegria, Francesca Comencini, Katriel Schory και Christine Vachon.

Venezia 77

Οι ταινίες που μέχρι ώρας συνθέτουν το επίσημα πρόγραμμα του Venezia 77

Ταινία Έναρξης
Lacci, Daniele Luchetti (Εκτός Συναγωνισμού)

Διαγωνιστικό Τμήμα
In Between Dying, Hilal Baydarov
Le Sorelle Macaluso, Emma Dante
The World to Come, Mona Fastvold
Nuevo Orden, Michel Franco
Lovers, Nicole Garcia
Laila In Haifa, Amos Gitai
Dear Comrades, Andrei Konchalovsky
Wife of a Spy, Kiyoshi Kurosawa
Sun Children, Majid Majidi
Pieces of a Woman, Kornel Mundruczo
Miss Marx, Susanna Nicchiarelli
Padrenostro, Claudio Noce
Notturno, Gianfranco Rosi
Never Gonna Snow Again, Malgorzata Szumowska
The Disciple, Chaitanya Tamhane
And Tomorrow the Entire World, Julia Von Heinz
Quo Vadis, Aida? Jasmila Zbanic
Nomadland, Chloe Zhao

Εκτός Συναγωνισμού Μυθοπλασίας
Lasciami Andare, Stefano Mordini
Mandibules, Quentin Dupieux
Love After Love, Ann Hui
Assandira, Salvatore Mereu
The Duke, Roger Michell
Night in Paradise, Park Hoon-Jung
Mosquito State, Filip Jan Rymsza

Εκτός Συναγωνισμού Τεκμηρίωσης
Sportin’ Life, Abel Ferrara
Crazy, Not Insane, Alex Gibney
Greta, Nathan Grossman
Salvatore – Shoemaker of Dreams, Luca Guadagnino
Final Account, Luke Holland
La Verite Su La Dolce Vita, Giussepe Pedersoli
Molecole, Andrea Segre
Narciso Em Ferias, Renato Terra and Ricardo Calil
Paolo Conte, Via Con Me, Giorgio Verdelli
Hopper/Welles, Orson Welles
City Hall, Frederick Wiseman

Εκτός Συναγωνισμού Ειδικές Προβολές
Princess Europe, Camille Lotteau
30 Monedas (Episode One), Alex De La Iglesia
Omelia Contadina, Alica Rohrwacher and JR

Ορίζοντες
Apples, Christos Nikou
La Troisieme Guerre, Giovanni Aloi
Milestone, Ivan Ayr
The Wasteland, Ahmad Bahrami
The Man Who Sold His Skin, Kaouther Ben Hania
I Predatori, Pietro Castellitto
Mainstream, Gia Coppola
Genus Pan, Lav Diaz
Zanka Contact, Ismael El Iraki
Guerre E Pace, Martina Parenti and Massimo D’Anolfi
La Nuit Des Rois, Philippe Lacote
The Furnace, Roderick Mackay
Careless Crime, Shahram Mokri
Gaza Mon Amour, Tarzan Nasser and Arab Nasser
Selva Tragica, Yulene Olaizola
Nowhere Special, Uberto Pasolini
Listen, Ana Rocha De Sousa
The Best Is Yet to Come, Wang Jing
Yellow Cat, Adilkhan Yerzhanov

Ημέρες Βενετίας
Honey Cigar, Kamir Aïnouz
The Stonebreaker, Gianluca and Massimiliano Serio
Mama, Li Dongmei
Residue, Merawi Gerima
Preparations to be Together for an Unknown Period of Time, Lili Horvat
Oasis, Ivan Ilkic
My Tender Matador, Rodrigo Sepulveda
Conference, Ivan I. Tverdovskij
The Whaler Boy, Philipp Yuryev
200 Meters, Ameen Nayfeh
Saint-Narcisse, Bruce LaBruce
Nightwalk, Malgorzata Skumowksa (Short Film)
In My Room, Mati Diop (Short Film)
Περισσότερα... »



Ελληνικό Box Office 23 - 26 Ιουλίου 2020 by OPTOMA


Φιλμ
Διανομή
Wks Αίθουσες
4ήμερο Ελλάδας
Σύνολο Ελλάδας
1
El Robo Del Siglo
Feelgood Ent.
3
48
7.969
34.513
2
Divorce Club
Rosebud 21
1
31
7.383
7.383
3
To Catch A Thief
Odeon
2
20
2.995
9.826
4
Captain Sabertooth
Tanweer
3
32
2.280
23.398
5
Un Flic
Bibliotheque
1
3
2.045
2.045
6
Onward
Feelgood Ent.
21
17
1.486
24.754
7
Le Charme Discret De La Bourgeoisie
Summer Classics
1
3
1.460
1.460
8
Malasaña 32
Weird Wave
1
26
1.179
1.179
9
Made In Italy
Odeon
3
16
1.132
14.892
10
Un Divan à Tunis
Feelgood Ent.
1
3
851
851


Περισσότερα... »

Army BabyΜέσα σε μια έντονα φορτισμένη συγκινησιακά ατμόσφαιρα, ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα της νέας ταινίας του Γιώργου Κορδέλλα με τίτλο Army Baby. Μετά το τέλος του lockdown, όλη η ομάδα συγκεντρώθηκε και πάλι και τα γυρίσματα συνεχίστηκαν και ολοκληρώθηκαν με μεγάλη επιτυχία – και ασφάλεια- και η ταινία συνεχίζει την πορεία προς την ολοκλήρωσή της, μέχρι και τις 24 Δεκεμβρίου οπότε και θα προβληθεί στις ελληνικές αίθουσες, σε διανομή της Tulip Ent. Ο Γιάννης (Ίαν Στρατής) είναι ένας νεαρός που υπηρετεί τη στρατιωτική του θητεία στα σύνορα του Έβρου. Πρόκειται για ένα λαϊκό παιδί, που διαθέτει όλη την ξεγνοιασιά της νιότης και αντιμετωπίζει με μεγάλη ελαφρότητα τη ζωή. Αυτό που τον χαρακτηρίζει είναι το κυνήγι εφήμερων απολαύσεων και η παροιμιώδης ανευθυνότητα στις επιλογές του. Τα μεγάλα πάθη του είναι το ποδόσφαιρο και οι γυναίκες. Όμως, ενώ είναι πιστός στην ομάδα του, στις σχέσεις του μοιάζει με… διάττοντα αστέρα! Ευρηματικός και τολμηρός,βρίσκει πάντα τον τρόπο να ξεπερνά τις συνέπειές των πράξεων του. Η ανεμελιά είναι η φιλοσοφία και ο τρόπος ζωής του. Όμως, καθώς δείχνει να έχει βρει τις ισορροπίες που απαιτούνται για να ροκανίσει το χρόνο της στρατιωτικής θητείας του, ένα απρόσμενο γεγονός θα φέρει κυριολεκτικά τα πάνω κάτω σε όλο το στρατόπεδο και ο ίδιος θα βρεθεί προ τετελεσμένων γεγονότων, όταν ο «καρπός» μιας ερωτικής περιπέτειας που είχε πριν παρουσιαστεί στον στρατό,ένα ασυνόδευτο συστημένο βρέφος 6 μηνών, την ύπαρξη του οποίου αγνοούσε, φτάνει με… ταξί στη Μονάδα που υπηρετεί. Η ζωή του, όπως και η θητεία του από δω και μπρος, δεν θα είναι ποτέ πια η ίδια!

Army Baby

Ο Ίαν Στρατής, ο αγαπημένος στο νεανικό κοινό τραγουδιστής και performer,στο ξεκίνημα της κινηματογραφικής του καριέρας ως ηθοποιός, ερμηνεύει τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ταινίας, ενσαρκώνοντας τον στρατευμένο νέο πατέρα, που η ευθύνη ενός μωρού και η απαιτούμενη φροντίδα του θα τον μεταμορφώσουν ως άνθρωπο. Μαζί του ένα επιτελείο αγαπημένων ηθοποιών, όπως η Μαρία Κωνσταντάκη (Θηλυκή Εταιρεία, Ηλίας του 16ου), ο Γεράσιμος Γεννατάς (Είσαι το Ταίρι μου, Μίλα μου βρώμικα, 10η εντολή), ο αγαπημένος Τάσος Παλαντζίδης, ο Δημήτρης Μακαλιάς (Δέκα μικροί Μήτσοι, Σμύρνη μου αγαπημένη, Κι από Σμύρνη…Σαλονίκη), η Βάσω Ιατροπούλου (MissViolence) και η Μαριέλλα Σαββίδου (Εθνική Ελλάδος) στο ρόλο της«μαμάς»του λόχου. Σε χαρακτηριστικό ρόλο ο Γιώργος Γιαννόπουλος. Μαζί τους πολλοί νέοι ταλαντούχοι και πολλά υποσχόμενοι ηθοποιοί, όπως οι Λουκάς Κυριαζής, Βασίλης Ζώης, Φανούρης Κορρές, Χρήστος Κραγιόπουλος, Άρης Κυπριανού, Ιωάννης Μυστακίδης, Φοίβος Παπακώστας, Σπύρος Πετούσης, Ευθύμης Χαλκίδης, Αντώνης Χρήστου και η Δάφνη Δίγκα. Η ταινία Army Baby είναι μια παραγωγή της Αργοναύτες ΑΕ, της Καραγιάννης - Καρατζόπουλος AE και της My Home IKE.
Περισσότερα... »

Olivia de HavillandΈνα από τα θρυλικότερα ονόματα των χρυσών ημερών του Χόλιγουντ, η σπουδαία Olivia de Havilland, διάσημη για τους αλησμόνητους ρόλους της στις ταινίες Gone With the Wind και The Adventures of Robin Hood, άφησε την τελευταία της πνοή στην προχωρημένη ηλικία των 104 ετών. Η De Havilland ήταν ένας από τους τελευταίους επιζώντες της μαγικής περιόδου του αμερικάνικου σινεμά, έχοντας συμμετάσχει σε μερικές από τις πιο γνωστές του δημιουργίες, κατά την άνθιση του στα μέσα του 20ου αιώνα.

Ο θάνατος της De Havilland, όπως ανακοινώθηκε από την βοηθό της Lisa Goldberg στο Παρίσι, όπου ζούσε, οφείλεται σε φυσικά αίτια. Η Πόλη του Φωτός αποτέλεσε το σπίτι της ηθοποιού για περισσότερα από εξήντα έτη, από τον καιρό που η καριέρα της είχε πάρει αντίστροφη της επιτυχίας πορεία. Η ύστατη δημόσια εμφάνιση της δε, χρονολογείται από το 2011 όταν παραβρέθηκε στην λαμπερή απονομή των ετήσιων βραβείων Cesar.

Olivia de Havilland

Ο πρώτος ρόλος της De Havilland ήταν στα 1935 στην ταινία Alibi Ike, την ίδια εποχή που βρέθηκε στο πλευρό του Errol Flynn στα φιλμς Robin Hood και Captain Blood. Ο πιο διάσημος ρόλος της καριέρας της φυσικά ήταν στο κορυφαίο έργο της δεκαετίας του 30, Gone With the Wind εκεί όπου υποδύθηκε την εξαδέλφη της Σκάρλετ Ο΄Χάρα, την γλυκιά και συνεσταλμένη Μέλανι. Οι πιο χαρακτηριστικοί πρωταγωνιστικοί της ρόλοι υπήρξαν στις ταινίες My Cousin Rachel, Dark Mirror, και Lady in a Cage, όπως φυσικά και στις To Each His Own και The Heiress, που της χάρισαν το χρυσό Όσκαρ ερμηνείας. Οι τελευταίες εμφανίσεις της ηθοποιού, που υπήρξε η μεγαλύτερη αδελφή της εξίσου σπουδαίας Joan Fontaine, στο εκράν, πραγματοποιήθηκαν κοντά τριάντα χρόνια πριν, καθώς πήρε μέρος στις μίνι τηλεοπτικές σειρές The Woman He Loved και Anastasia: The Mystery of Anna. Στα πιο αξιοσημείωτα στοιχεία της καριέρας της πρέπει να καταγραφεί η επιμονή της στην τήρηση των εργασιακών δικαιωμάτων των ηθοποιών (το περίφημο De Havilland Decision), αλλά και το γεγονός πως υπήρξε η πρώτη στα χρονικά γυναίκα πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του Διεθνούς Φεστιβάλ των Καννών.

RIP
Περισσότερα... »