2019 Venice Film Festival Poster
Προσεγγίζοντας με εντελώς διαφορετικό τρόπο, την τυπική ταινία υπερηρώων και επιχειρώντας να προβάλλει την περσόνα της Νέμεσης του πανίσχυρου Μπάτμαν, μέσα από την μετάλλαξη ενός μοναχικού χαρακτήρα στον απόλυτο κακό, το Joker του Todd Phillips, έδωσε στην κριτική επιτροπή του φεστιβάλ Βενετίας, την δυνατότητα να το αναδείξει ως την καλύτερη ταινία του φετινού διαγωνιστικού τμήματος. Μια ταινία που ήδη είχε δημιουργήσει θόρυβο γύρω από το όνομα της πολύ πριν ανάψουν τα φώτα στο Λίντο και που με το βαρύτιμο τρόπαιο στις αποσκευές, ήδη κοιτάζει με μεγάλη αισιοδοξία την Οσκαρική κούρσα, που ήδη έχει πάρει μπρος. Όπως συνέβη στο παρελθόν με άλλους κατόχους του Χρυσού Λέοντα, σαν το περσινό Roma.

Με μια κίνηση έκπληξη, η Κριτική Επιτροπή βράβευσε με με τον Ασημένιο Λέοντα, την ταινία J'Accuse του Roman Polanski, που τα προβλήματα του με τον νόμο δεν του επέτρεψαν να παραβρεθεί στην Βενετία. προηγούμενα πάντως το γεγονός πως συμπεριελήφθει στο Κονκόρσο η δημιουργία του, είχε προκαλέσει έντονη αποδοκιμασία, καθώς εκκρεμούν εις βάρος του κατηγορίες για το αδίκημα της σεξουαλικής παρενόχλησης. Η Επιτροπή δικαιολόγησε την απόφαση της, μέσω του μέλους της Paolo Virzi, αναφέροντας πως βράβευσε το καλλιτεχνικό πόνημα και όχι τον συγκεκριμένο άνθρωπο. Το βραβείο πάντως παρέλαβε η σύζυγος του και πρωταγωνίστρια στο φιλμ, Emmanuelle Seigner.

Awards Ceremony Venice Film Festival 2019 Awards Ceremony Venice Film Festival 2019
Awards Ceremony Venice Film Festival 2019 Awards Ceremony Venice Film Festival 2019
Awards Ceremony Venice Film Festival 2019 Awards Ceremony Venice Film Festival 2019

Photo: Getty Images Europe / zimbio.com



Περιέργως πάντως ο θρίαμβος του Joker δεν συνεχίστηκε και στις βραβεύσεις των ερμηνειών, όπως αναμενόταν χάρη στην εντυπωσιακή παρουσία του Joaquin Phoenix στον ρόλο του γελαστού παλιάτσου. Ανταυτού το τρόπαιο στα αντρικά απέσπασε ο Ιταλός Luca Marinelli για τον ρόλο του στην ταινία Martin Eden, ενώ στις γυναίκες αντίστοιχα τιμήθηκε η έξοχη ρολίστα Ariane Ascaride για τον ρόλο της στο φιλμ Gloria Mundi. Το βραβείο καλύτερης Σκηνοθεσίας απονεμήθηκε στον Σουηδό Roy Andersson για την ταινία τους About Endlessness, ενώ αντίστοιχα εκείνο του καλύτερου Σεναρίου δόθηκε στον Κινέζο κινηματογραφιστή Yonfan για το έξοχο animation του No.7 Cherry Lane.
Περισσότερα... »

2019 Venice Film Festival Poster
Η ταινία που έκλεισε την παρέλαση του φετινού διαγωνιστικού προγράμματος της Βενετίας, είναι το Waiting For The Barbarians, ένα δράμα εποχής που σκηνοθετεί ο Ciro Guerra. Βασισμένο στο μυθιστόρημα του J.M. Coetzee από το 1980, μας ταξιδεύει σε μια απομονωμένη, συνοριακή πολιτεία, μέρος μιας απροσδιόριστης αυτοκρατορίας, που την διοίκηση της έχει ο Μαγίστρος, ένας δίκαιος και αναγνωρισμένος από όλους τους πολίτες ηγέτης. Όταν την περιοχή επισκεφθεί ο Συνταγματάρχης Τζολ, για να ερευνήσει τις δυνατότητες του τόπου να αντιμετωπίσει μια ενδεχόμενη πολεμική επίθεση από τους...Βαρβάρους. Οι άγριες μέθοδοι του νεοφερμένου στρατιωτικού, που έχουν να κάνουν με τον φόβο που θα σκορπίσει για τον υποτιθέμενο εχθρό, θα σοκάρουν τόσο τον Μαγίστρο, όσο και την φιλήσυχη μέχρι πρότινος κοινωνία. Πρωταγωνιστής στον ρόλο του εκκεντρικού αξιωματικού, ο σούπερ αστέρας Johnny Depp, δίνει την δική του λάμψη στην συνολική παραγωγή. "Μπορεί η υπόθεση να εκτυλίσσεται σε ένα απομακρυσμένο σκηνικό, μιας παλιάς χρονικής περιόδου, αυτό όμως δεν σημαίνει πως όλα όσα αναφέρονται στο έργο, δεν θα μπορούσαν να συμβούν σε οποιοδήποτε σημείο του κόσμου σήμερα. Τα πάντα είναι τόσο κοντινά και γνώριμα, αφού τα συναντάμε διαρκώς στις ημέρες μας" αναφέρει γύρω από το πρότζεκτ ο μπέιμπι φέις, που στην συνέντευξη τύπου εμφανίστηκε με γυαλιά ηλίου, για να τονίσει το ύφος του κακού που υποδύεται στο έργο, όπως είπε αστειευόμενος.

Waiting For The Barbarians Venice Film Festival 2019 Waiting For The Barbarians Venice Film Festival 2019
Waiting For The Barbarians Venice Film Festival 2019 Waiting For The Barbarians Venice Film Festival 2019

Photo: Getty Images Europe / zimbio.com



"Είναι τρομακτικά ενδιαφέρον να εντοπίζεις περσόνες ανήθικες στην ιστορία και να επιχειρείς να τις προσεγγίσεις ερμηνευτικά. Αυτοί οι χαρακτήρες είναι δομημένοι κακοί κατά τέτοιο τρόπο, δεν ξύπνησαν ένα πρωινό και είπαν σήμερα θα καταστρέψουμε ολόκληρο το σύμπαν. Ο Τζολ διαφέρει κατ εμέ στο είδος της ανηθικότητας που πρεσβεύει. Πρέπει να κατανοήσουμε με ποιον τρόπο χτίστηκε ο ψυχισμός αυτού του ανθρώπου, πως ορθώθηκαν τα τείχη που δεν του επιτρέπουν να βγάλει προς τα έξω ένα θετικότερο πρόσωπο προς όλους." Τον ρόλο του αγαπητού στο βασίλειο γηρασμένου ηγέτη, που ο κόσμος του ανατρέπεται λίγο πριν αποσυρθεί, κρατά ο έμπειρος ρολίστας Mark Rylance. "Αυτή η ταινία έχει δυνατότητες να προκαλέσει στο κοινό έντονη συμπάθεια και συμπόνοια. Όπως είναι βέβαιο πως θα δημιουργήσει μέσα στην ψυχή του κάθε θεατή, αμέτρητα ερωτηματικά."

Η ταινία Waiting For The Barbarians θα προβληθεί στην χώρα μας τον χειμώνα του 2020.

zerVo

Venice Film Festival 2019
Περισσότερα... »

2019 Venice Film Festival Poster
Από τις πλέον ιδιαίτερες περιπτώσεις δημιουργού, ο Robert Guédiguian, επανέρχεται και φέτος στο διαγωνιστικό τμήμα της Βενετίας, έχοντας στο πλευρό του, την ίδια ακριβώς ερμηνευτική ομάδα που τον συνόδευσε και πριν από δύο χρόνια, όταν παρουσίασε το πολύ καλό του φιλμ The House By The Sea. Η νέα δημιουργία του Γάλλου σκηνοθέτη, Gloria Mundi, μας μεταφέρει στην σημερινή Μασσαλία, εκεί όπου ένα αντρόγυνο χαίρεται την γέννηση του παιδιού του, της μπέμπι Γκλόρια. Πέρα από την ευτυχία που νιώθουν όμως, οι νεαροί γονείς βρίσκονται σε μια περίεργη κατάσταση, καθώς στην ζωή τους έχει εισβάλλει αναπάντεχα, ο παππούς της μικρής, ένας απατεώνας, πρώην κατάδικος. "Είναι σαν να εργάζομαι με έναν μόνιμο θεατρικό θίασο, που εγώ απλά είμαι ο διευθυντής, ο οδηγός των συνεργατών μου. Ζούμε λοιπόν διαρκώς μαζί, αναπνέουμε παρέα, μοιραζόμαστε σκέψεις και ιδέες και γνωρίζω άριστα τις σκέψεις τους για την τέχνη, τον κινηματογράφο, συνεπώς ότι γράφω το μοντάρω άμεσα πάνω στις δικές τους μορφές. Φυσικά δεν θα ήταν δυνατόν να συνεργαζόμασταν έτσι όλο τον χρόνο, ο καθένας έχει και τα δικά του πρότζεκτ που απασχολείται, αλλά από καιρού εις καιρό συναντιόμαστε για να επαναφέρουμε στην δράση την άτυπη ομάδα μας. Μιλάμε για την κοινωνία και τον κόσμο, ζούμε όπως ακριβώς μια οικογένεια" είναι τα λόγια του σκηνοθέτη, που εξηγούν τους λόγους που επιλέγει να συνεργαστεί σχεδόν πάντα με τους ίδιους ανθρώπους.

Gloria Mundi Venice Film Festival 2019 Gloria Mundi Venice Film Festival 2019
Gloria Mundi Venice Film Festival 2019 Gloria Mundi Venice Film Festival 2019

Photo: Getty Images Europe / zimbio.com



Η νέα ταινία του σημαντικού Φραντσέζου ντιρέκτορα, έχει μια πιο σκοτεινή χροιά σε σχέση με τα προηγούμενα έργα του, που είναι πιο ηλιόλουστα, πιο εύθυμα, πιο γλαφυρά στην αφήγηση τους. "Έχεις την επιλογή να φτιάξεις είτε μια κωμωδία, είτε ένα δράμα. Στην πραγματικότητα καλείσαι να παρουσιάσεις τον κόσμο είτε όπως είναι, είτε όπως θα έπρεπε να είναι. Στην δεύτερη περίπτωση η κωμωδία ταιριάζει καλύτερα. Μου αρέσουν και τα δύο είδη και τα θεωρώ αμφότερα αναγκαία. Ανάλογα με την διάθεση της στιγμής λοιπόν, συγγράφω υπέρ του ενός ή του άλλου. Έχω φτιάξει και πιο σκοτεινές ταινίες από την τελευταία, όπως φυσικά και πιο αισιόδοξες και φωτεινές. Νομίζω πως στο προσεχές μέλλον θα επανέλθω σε αυτό το στυλ." Στην ταινία τους βασικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους κρατούν οι Ariane Ascaride, Jean-Pierre Darroussin, Gérard Meylan, Anaïs Demoustier, Robinson Stévenin, Lola Naymark και Grégoire Leprince-Ringuet.

Η ταινία Gloria Mundi θα προβληθεί στην χώρα μας τον χειμώνα του 2020.

zerVo

Venice Film Festival 2019
Περισσότερα... »

2019 Toronto Film Festival Poster
Η μέρα ξεκινά με οιωνούς παρολίγον εξαιρετικούς, καθότι ο Fernando Mereilles ουσιαστικά επιστρέφει στον κινηματογραφικό χάρτη μετά το εντυπωσιακό 1-2 στις αρχές του αιώνα με City of God (2003) και The Constant Gardener (2005). Το The Two Popes ανθολογείται από δυο πανευτυχείς συγκυρίες. Η μια, ο σεναρίστας Anthony McCartenο οποίος έχει γράψει κατά σειρά τα Theory of Everything–Darkest Hour – Bohemian Rhapsody. 3/3 δηλαδή στα όσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου. Η άλλη, ακριβώς ως συνέχεια του προηγούμενου επιχειρήματος, οι Tony Hopkins - Jonathan Pryce κεντάνε ως Πάπες Βενέδικτος - Φραγκίσκος, αρπάζοντας από τα ράσα τους σπαρταριστούς διαλόγους φαντασιακής ιδιωτικότητας που περνούν γενεάς δεκατέσσερις τα κακώς κείμενα της Καθολικής εκκλησίας. Αν δεν υπήρχαν ένα ματσάκι αχρειάστα πλάνα και ειδικότερα το τελευταίο 15λεπτο με την απαράδεκτα αντι-κλιμακτική σκηνή των credits, θα μιλούσαμε για εννιάδα το Φλεβάρη. Ακτιβιστές ανθρωπίνων δικαιωμάτων και πιστοί λαϊκοί προσέλθετε.


Δεν ξεύρω σε ποια κατηγορία ανήκεις αναφορικά με τον Πάπα Πέδρο, τη σύστριγκλη σε εποχές που η γκέη κουλτούρα (που του χρωστά πολλά) ήταν στο περιθώριο ή την πιο ώριμη όπου ο Αλμοδόβαρ ερωτεύτηκε των Χίτσκοκ και άρχισε τα σεναριακά τουίστς. Πάντως διαχρονικότατα, για πιότερα από 30 έτη και 8 ταινίες (από το Labyrinth of Passionως το The Skin I Live in), ο Antonio Banderas είναι ο απόλυτος πρωταγωνιστής του που εδώ στο Pain and Glory παίζει το άλτερ ήγκο του δημιουργού, κατάπως το δίδυμο Μαρτσέλο / Φελίνι του 8 ½ . Ο Πετράν ανακατεύει καλά την τράπουλα των κρίσεων και καταχρήσεων του ήρωά του και κρατά την έκπληξη για το τέλος, αν και το καλύτερο χαρτί του είναι η ερμηνεία του Banderas που στην τρίτη ηλικία αποδεικνύει τη λανθασμένη διαχείριση της καριέρας του στο Χόλυγουντ ως λατίνου εραστή.

Το Just Mercy είναι ένα θανατοποινίτικο δικαστικό δράμα από τον ελπιδοφόρο Destin Daniel Cretton (Short Term 12, όπου ανακαλύφθηκε η Brie Larson η οποία έχει ένα ρολάκι εδώ) που παρά την υπερβολική του διάρκεια και την μάλλον προβλέψιμη ανάπτυξή του, έχει το απήλ της ταινίας καταγγελίας αλλά προπαντός τον ηλεκτρικό ερμηνευτή Michael B. Jordan στο ρόλο του αγιοποιημένου υπερασπιστή αθώων καταδικασθέντων και τον Jamie Foxx της χρονιάς που μας πέσαν τα σαγώνια με Ray / Collateral. Προγραμματισμένη για Χριστούγεννα η ταινία, έκανε αίσθηση στο TIFF19 στο κοινό που γουλάρει ενήλικο δράμα εκτός τσιχλοφουσκόκοσμου Μάρβελ (ακούς μαρή Brie;)


Νάσου και η πρώτη μου πρώιμη αποχώρηση (ναι, είμαι από δαύτους, σχώρνα με καρντάση), παρότι το Roy Thomson Hall είναι καραχλιδάτο και μάλιστα στο μπαλκόνι που καθόμουν είχα μια αίσθηση πτήσεως αλλά τεσπά. Το Blackbird είναι η τρανή επιβεβαίωση της υποψίας που ο έμπειρος cineφίλ έχει σχετικά με τον Roger Michell: Πως καλύτερα να σερβίρει καραμελωμένα φρούτα τύπου Notting Hill παρά να χάνεται στη μετάφραση δανέζικων οικογενειακών δραμάτων (κύρια υπεύθυνος ο Christian Thorpe που διασκευάζει το δικό του Silent Heart), αφήνοντας ένα συμπαγέστατο καστ (Sarandon - Winslet - SamNeil - Wasikowska) να βολοδέρνει μεταξύ παρατεταμένων συσπάσεων προσώπου και περιττών θεατρινισμών στο παίξιμο. Η δε «ανατροπή» να ζέχνει του μακρόθεν οπόταν κι εγώ ο τλήμων αναγκάστηκα να τρέξω ολοταχώς κι ανεπιστρεπτί προς την έξοδο.

gaRis

Toronto Film Festival 2019
Περισσότερα... »

2019 Toronto Film Festival Poster
Παρά τον ετήσιο κατακλυσμό των τριακοσίων (και βάλε) φιλμς κάθε είδους και διαμετρήματος όπως και την παγκοσμίου κλίμακος χωρών προέλευσης (ογδόντα και ξαναβάλε), το TIFF19 φέτο επιχειρεί την επιστροφή στις ρίζες με ντόπιο τάλαντο και opening film εβραιοκαναδού ντοκιμαντερίστα (πρωτιά στα χρονικά), με αντικείμενο τον ροκά σούπερ σταρ και γεννημένο στο Six Nations, frontman των TheBand, Robbie Robertson. To Once Were Brothers: Robbie Robertson and The Band του Daniel Roher ανθολογεί από Springsteen, Clapton, Scorsese, (παραγωγός εδώ και παρόντας στην πρεμιέρα) μέχρι Van Morrison και Peter Gabriel. Μια σαραντάρα έτη μετά το The Last Waltz, o Robbie είναι ένας διανοούμενος του rock και το έργο του Roher αξιοσημείωτο στη διασκευή της προ 3ετίας αυτοβιογραφίας του πρώτου με τον τίτλο Testimony: A Memoir. Για όσους κάποτε ξεροστάλιαζαν με το περιοδικό Rolling Stone (μέχρι και τη δεκαετία του 90 για να κρίνω εξ’ ιδίων τα αλλότρια), οι ταινίες για τη δυναμική των μελών μπαντών μεγάλης εμβέλειας ήταν πάντοτε η ένοχη απόλαυση. Εδώ προσθέτεις και την ιστορική αξία του εγχειρήματος, γιατί, (πτου) κακά τα ψέμματα αλλά 50 χρόνια μετά το Woodstock η ροκιά είναι πλέον μουσειακό είδος.


Όσο κι αν νεωτερίζεται το Φεστιβάλι, το πρώτο 2ήμερο παραμένει παραδοσιακά δυο οπλισμένες Cannes. Αυτή τη φορά, η εσοδεία είναι λίαν ικανοποιητική, αν κρίνουμε από την ηχηρώς θετική υποδοχή των καραγκαγκάν τίτλων του φετινού Μαγιού: Εκκινώντας από το Parasite (Gisaengchung) του Bong Joon Ho, ο οποίος έσπασε το ρόδι για την Κορέα αποσπώντας με την πανέξυπνη αστική του σάτιρα τον Φοίνικα από τον πρόεδρα Αλεχάντρο Ινιαρίτου. Μια αιμοδιψής φάρσα ανατροπής της απατηλής μπουρζουαζί, καμωμένη για υπερατλαντικά βραβευτικά ταξίδια σε ξενόγλωσσο, ταινία και σενάριο. Ο νεο-χριστιανός Τέρρυ Μάλικ, μετά το θριαμβευτικό Tree of Life, βούλιαξε στην καλλιτεχνικά ανύπαρκτη αδολεσχία με κάτι αλήστου To the Wonder (2013) και τοιαύτα, όμως εντέλει (πάντα με μια τουλάχιστον έξτρα ώρα επαναλαμβανόμενα πλάνα που γλίστρησαν στη μονταζιέρα) το A Hidden Life (με τα στερνά πλάνα του πρόσφατα αναχωρήσαντος Bruno Ganz) έχει αυτό το αιθέρια χορταστικό πλανάρισμα των φυσικών τοπίων (ναι ρε, βουνά, ναι βουνά, έχεις κανά πρόβλημα;) και τη γνωστή προβληματική Πίστης εναντίον Θρησκείας που στοιχειώνει τον καλλιτέχνη την τελευταία 20ετία.

Μια μικρή αποκάλυψη είναι το Portrait of a Lady on Fire της Celine Sciamma (Girlhood) που μπλέκει ζωγραφική με λεσβιακό ειδύλλιο σε μια εκδοχή Roman Holiday συναντά το παθιασμένο βλέμμα του Blue Is The Warmest Color στη Γαλλία του 18ου αιώνα. Εμφανής η προσπάθεια της Sciamma να διαδηλώσει τη γυναικεία σεξουαλική αφύπνιση σε μια εποχή αυστηρά ανδροκρατούμενη, κίνηση που βρίσκει εύκολα ανταπόκριση στο σημερινό woke και gender fluid φιλοθεάμον. Η αταξική μητριαρχική ουτοπία στα κυματοδαρμένα τοπία είναι μια ικανή καλλιτεχνική ονείρωξη που έκανε αίσθηση στο φεστιβαλικό κοινό, ιδιαίτερα των σινεκριτικών που γουλάρουν γαλλικό τζιβιτζιλίκι με το ουισκάκι ανά χείρας. Και μια που πιάσαμε τα κύματα, μάλλον ευρέθη το καινούργιο Moonlight για την A24, με το Waves (σημειωτέον ότι μαζί με το ως ανωτέρω Portrait και το Parasite στρογγυλοκάθονται στο απόλυτο 100% Fresh στο RT) του Trey Edward Shultsο οποίος μόλις έπιασε τα τριάντα του έχοντας προίκα το σενάριο του It Comes at Night (2017). Οικογενειακό δράμα ερμηνειών που σιμώνει τις εντάσεις στη Magnolia του PTA με το λυρισμό του American Honey, έχει όντως σηκώσει κύματα ιαχών που αντηχούν ίσαμε το People’s Choice Award της 15/09.


Όσοι με διαβάζετε είμαι σεσημασμένος: Αγαπώ το σινεμά του Robert Eggers όπως μας το συνέστησε με το μαγευτικό The Witch. Με το The Lighthouse η New England ανθρωπογεωγραφία του μεταφυσικού τρόμου φωτίζει με το ασπρόμαυρο του γερμανικού εξπρεσιονισμού δυο σκιαχτικές θαλασσοδαρμένες φιγούρες που λες ξεπήδησαν από το Μόμπι Ντικ του Χέρμαν Μέλβιλ. Ο Γουίλεμ Νταφόου, στο υπερθετικό σερί μετά το Florida Project κι ως Van Gogh, είναι εξαφανισμένος στο ρόλο του καπετάνιου ενώ ο κατά δήλωση ηθοποιός Rob Pattinson εδώ μεταποιείται σε φιγούρα του βωβού ως μούτσος για καντάρια βραβείων. Η μεγαλεπήβολη αισθητική συναντά την άξαφνη, την αδόκητη τρέλα και κάπου σε τούτο το σημείο σταματώ το ρέηβ ώστε να αναλάβω δυνάμεις για ένα ΣΚ πλήρες κινηματογραφικής όσφρησης στις ατέλειωτες ουρές των φεστιβαλικών βένιουζ. Καλή μου δύναμη κι ευχαριστώ τα μάλα.

gaRis

Toronto Film Festival 2019
Περισσότερα... »

2019 Venice Film Festival Poster
Συνήθως αν μια χώρα από την Ιβηρική συμμετέχει στο διαγωνιστικό κομμάτι μεγάλου κινηματογραφικού φεστιβάλ, αυτή είναι η Ισπανία, χάρη κυρίως στην συνεχή παρουσία σε αυτά τα μεγάλα ραντεβού του πάντα προσκεκλημένου Almodovar. Εδώ η Πορτογαλία όμως κάνει την μεγάλη ανατροπή καθώς ένα φιλμ από τον όμορφο αυτό τόπο συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των 21 διαγωνιζομένων για τον Χρυσό Λέοντα. Πρόκειται για το τρίωρης διάρκειας φιλμ που υπογράφει ο Tiago Guedes, A Herdade (The Domain), που χρονικά μας ταξιδεύει στα 1974, χρονιά της Επανάστασης των Γαρυφάλλων, που έθεσε τέρμα σε μια βάναυση δεκαετή δικτατορία και επανέφερε την Δημοκρατία στην Λισαβόνα. Το έργο παρακολουθεί την ζωή του Φερνάντες, ενός νεαρού και φιλόδοξου γαιοκτήμονα, ιδιοκτήτη μιας τεράστιας αγροτικής έκταση στην νότια όχθη του Τάγου, που παλεύει κόντρα στις αντιξοότητες να την διατηρήσει ζωντανή. Συνάμα όμως, εκτός από τον υπόλοιπο κόσμο που καραδοκεί για να του αρπάξει την περιουσία, οι καιροί αλλάζουν και ο αυταρχικός οικογενειάρχης τσιφλικάς, δεν δείχνει την διάθεση να προσαρμοστεί στις μεταβολές. "Αλληγορικά ο Φερνάντες διαθέτει την δική του συναισθηματική κληρονομιά και σκέφτεται πως είναι δυνατόν για εκείνον να διατηρήσει παντί τρόπω αυτή την παράδοση ζωντανή, όλα γύρω του όμως μεταλλάσσονται τόσο γοργά, που κάτι τέτοιο θα σταθεί αδύνατο για εκείνον" αναφέρει ο σκηνοθέτης στην συνέντευξη τύπου.

Saturday Fiction Venice Film Festival 2019 Saturday Fiction Venice Film Festival 2019
Saturday Fiction Venice Film Festival 2019 Saturday Fiction Venice Film Festival 2019

Photo: Getty Images Europe / zimbio.com



Ο ηθοποιός Albano Jeronimo παίζει τον βασικό πρωταγωνιστικό ρόλο του ραντσέρη, ο οποίος με την πάροδο του χρόνου δεν πρέπει να διατηρήσει μόνο την γη του κερδοφόρα, αλλά και να αντιμετωπίσει ένα μακροχρόνιο οικογενειακό μυστικό. "Όλα στην υπόθεση του έργου βασίζονται στην ατέλεια. Προσπάθησα να υποδυθώ τον Φερνάντες οικοδομώντας τον όχι σαν φανταστικό χαρακτήρα, μα σαν πραγματικό άνθρωπο. Και αυτός ο τύπος είναι γεμάτος ατέλειες, συνεπώς η απόπειρα μου είχε αυτόν τον στόχο, να αποδώσω κάτι το ημιτελές."

Η ταινία A Herdade θα προβληθεί στην χώρα μας τον χειμώνα του 2020.

zerVo

Venice Film Festival 2019
Περισσότερα... »

2019 Venice Film Festival Poster
Με την κρυφή ζωή μιας χαρισματικής ηθοποιού του σινεμά και του θεάτρου, που όμως κρατούσε καλά κρυμμένη την πραγματική της ταυτότητα, την περίοδο λίγο πριν την καταστροφική επίθεση των Ιαπώνων στο Περλ Χάρμπορ, ασχολείται το ασπρόμαυρο ιστορικό κατασκοπικό δράμα Saturday Fiction, που μόλις έκανε την επίσημη πρεμιέρα του στα πλαίσια του φεστιβάλ της Βενετίας. Εκεί που βρίσκεται ανάμεσα στις 21 διαγωνιζόμενες για το βαρύτιμο έπαθλο του Χρυσού Λέοντα. Κεντρικό πρόσωπο της υπόθεσης που διευθύνει ο χαρισματικός μαέστρος Lou Ye, είναι η σούπερ σταρ στην πατρίδα της Ζαν Γιου, που την πρώτη εβδομάδα του Δεκέμβρη του 41' επιστρέφει στην εμπόλεμη Σαγκάη για να πρωταγωνιστήσει στο θεατρικό που υπογράφει ο πρώην σύζυγός της. Γύρω της θα μαζευτεί συνάμα το σύνολο της αντικατασκοπείας της Άπω Ανατολής, τόσο από την πλευρά των Συμμάχων όσο και από εκείνη του Άξονα, θεωρώντας την ως κρυφή πράκτορα, ειδικά από την στιγμή που ο εν διαστάσει σύζυγός της, έχει πέσει αιχμάλωτος στα χέρια των Γιαπωνέζων. "Το παρασκήνιο της ιστορίας που περιγράφει η ταινία μου, μοιάζει χαοτικό και ιδιαίτερα επικίνδυνο. Παρότι όλα όσα αναφέρονται δεν απέχουν παρά ελάχιστες ημέρες από την γενίκευση του μεγάλου πολέμου, εγώ ήθελα περισσότερο να εστιάσω στα πρόσωπα και τα προβλήματα τους, λίγες μόνο ώρες πριν συμβεί ένα ιστορικό γεγονός" αναφέρει ο σκηνοθέτης στην συνέντευξη Τύπου στην Βενετία.

Saturday Fiction Venice Film Festival 2019 Saturday Fiction Venice Film Festival 2019
Saturday Fiction Venice Film Festival 2019 Saturday Fiction Venice Film Festival 2019

Photo: Getty Images Europe / zimbio.com



Πρωταγωνίστρια του φιλμ, η απαστράπτουσα Gong Li, κέρδισε για ακόμη μια φορά τις καρδιές των παρευρισκομένων με την γοητευτική της παρουσία, όπως και τα αμέτρητα φλας των φωτογράφων. "Δεν ήταν εύκολη η προσαρμογή στον ρόλο που κλήθηκα να αποδώσω. Πιστεύω πως αυτή η ταινία είναι ιδιαίτερη για τον σκηνοθέτη μας και διαθέτει στην κινηματογράφηση της πάμπολλα από τα δημιουργικά του στοιχεία. Και σε εμάς όμως έδωσε απεριόριστη ελευθερία για να εκφράσουμε μέσα από τις εικόνες τους εαυτούς μας."

Η ταινία Saturday Fiction θα προβληθεί στην χώρα μας τον χειμώνα του 2020.

zerVo

Venice Film Festival 2019
Περισσότερα... »

2019 Venice Film Festival Poster
Δεν είναι και πολλές οι φορές εκείνες, που ένα σκηνοθετικό ντεμπούτο, οδηγεί την δημιουργό του μεταξύ των υποψηφίων για ένα από τα σπουδαιότερα κινηματογραφικά βραβεία παγκοσμίως. Εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα αποτελεί η περίπτωση της Αυστραλέζας Shannon Murphy, που προσεγγίζει την δακρύβρεχτη και γεμάτη πόνο ιστορία που αφηγείται, με προσεχτικό χιούμορ και ευδιαθεσία. Κεντρικό πρόσωπο της αφήγησης του Babyteeth είναι η Μίλλα, μια νεαρή κοπέλα κτυπημένη από βαριά ασθένεια, που κατά την διάρκεια των χημειοθεραπειών που υποβάλλεται, θα γνωρίσει και ερωτευτεί τον συνομήλικο της, μικροκακοποιό και βαποράκι, Μόουζες. Ένα αγόρι που σε καμία περίπτωση δεν εγκρίνουν οι γονείς της, σύντομα όμως θα αντιληφθούν πως η παρουσία του κάνει καλό στην κόρη τους, στις δύσκολες ημέρες που περνά. Βασισμένη στο ομώνυμο θεατρικό έργο της Rita Kalnejais, που έχει γνωρίσει ιδιαίτερη επιτυχία στους Αντίποδες, το έργο περιέργως διαθέτει μερικές ιδιαίτερα αστείες στιγμές, παρόλο το δραματικό του υπόβαθρο. "Μαζί με την δημιουργική μου ομάδα, θελήσαμε στον σχεδιασμό να προσθέσουμε αν είναι δυνατόν ακόμη και σε κάθε δραματική σκηνή, μια δόση χιούμορ, όπως και σε κάθε διασκεδαστική σεκάνς, ένα ψήγμα δράματος" αναφέρει η σκηνοθέτιδα στην παρουσία της στην συνέντευξη Τύπου.

Babyteeth Venice Film Festival 2019 Babyteeth Venice Film Festival 2019
Babyteeth Venice Film Festival 2019 Babyteeth Venice Film Festival 2019

Photo: Getty Images Europe / zimbio.com



Την ασθενή κοπέλα υποδύεται η ηθοποιός Eliza Scanlen και αυτή από την μεριά της έχει δυο λόγια να πει, για τον ιδιόμορφο τρόπο που προσεγγίστηκε ο χαρακτήρας της. "Είναι απίθανο το πως θέλησαν να βγάλουν την εκκεντρικότητα μέσα από μια δραματικά σκοτεινή περσόνα, δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως η Μίλλα, αλλάζει περισσότερες από μια ντουζίνα περούκες κατά την διάρκεια του φιλμ, μία από αυτές μάλιστα βαθιά μπλε απόχρωσης. Πάντως ανάμεσα από όλα αυτά τα πρόσωπα που παρελαύνουν από το στόρι, η Μίλλα είναι η πιο ώριμη από όλα." Ο αστέρας Ben Mendelsohn υποδύεται τον πατέρα του κοριτσιού, που γνωρίζει για πρώτη φορά τον έρωτα. "Είναι μια υπέροχη ιστορία αγάπης, αλλά και μια ιστορία βγαλμένη από την απλή ζωή, γραμμένη από κόσμο του περιθωρίου, της παρανομίας, θεωρούμενα ανένταχτα στην κοινωνία. Είναι μεγάλη χαρά αυτή, συγκινούμαι και μόνο που μιλάω για αυτό το σπουδαίο φιλμ."

Η ταινία Babyteeth θα προβληθεί στην χώρα μας τον χειμώνα του 2020.

zerVo

Venice Film Festival 2019
Περισσότερα... »

2019 Toronto Film Festival Poster
Και πριν καλά - καλά ανοιγοκλείσουν τα βλέφαρα, ο χρόνος κύλησε γάργαρο νεράκι από την Τερακότα του Οντάριο για να πιάσω το όγδοο cineχομενο Toronto International Film Festival που αδράχνει φέτο τα 44 πρωταθλήματα του Θρύλου, στην πραγματικότητα όμως προέκυψε δικέφαλος του βορρά (We the North άδουν οι 2019 ΝΒΑ Champions Toronto Raptors για να μη ξεχνιόμαστάνε...) κι εξηγούμαι αυθωρεί και παραχρήμα: Θυμάσαι που κάποτε λέγαμε ότι «το μέλλον είναι γυναίκα»; Βρισκόμαστε στην TIFF 2.0 φάση και το όνομα αυτής Joana Vincente. H πιονέρα του digital Independent Filmmaker Project, είναι επισήμως από τον περασμένο Νοέμβρη η καινούργια executive director και co-head του Φεστιβάλ, σε μια μορφή δυαρχίας / δικεφαλίας μετά του βετεράνου πλέον artistic director Cameron Bailey. Bah-bye Piers Handling και Michele Maheux, καλώς το νέο γενναίο κόσμο του #ShareHerJourney, του Safety & Respect και των αποχωρητηρίων δια χρήσιν κατ’όπως αισθάνεται σεξουαλικώς κανείς. Να δώσω λίγο περίγραμμα για να περάσω μετά στην φιλμολογική πενιά (υπομονή).


Τρίτη απόγευμα πετάγομαι στο TIFF Lightbox (350 King Street W, Toronto) για την παραδοσιακή παραλαβή του πολυπόθητου press pass και του lootbag. Η οποία τσάντα φέτος είναι στο περίπου άδεια (λιτότης ή έλλειψη σπόνσορς;). Λίγη η κίνηση καθότι το Φεστιβάλι έχει ανοιξιθύρια την Πέμπτη 5 Σεπτέμβρη και όπως πάντα κατεβάζει αυλαία δυο Κυριακές μετά, δηλαδή στις 15 Σεπτέμβρη, τουτέστι Cannes, Mostra, καναδέζικο σινεμά (26 ταινίες, 50% από γυναίκες δημιουργούς) και οσκαρικά πυρηνικά όπλα στο μπλέντερ κατά τα ειωθότα. Οκ, σο εκεί ψηλά στον 3ο όροφο αρχίζω να ροβολάω τις σκάλες προς τα κάτω και (στάνταρ μουβ) κάνω μια αρπαχτή για προς νερού μου. Τα γνώριμα βήματά μου με οδηγούν στην τουαλέτα των Ανδρών. Εκεί ακριβώς από κάτω από τη λέξη MEN διαβάζω: Αυτή είναι μια τουαλέτα. Όποιος αυτοπροσδιορίζεται ως άνδρας / ή ποικιλόμορφου φύλλου (gendervariant) δύναται να χρησιμοποιήσει αυτό το χώρο. Στο TIFF σεβόμαστε το δικαίωμα όλων να επιλέγουν την κατάλληλη τουαλέτα για εκείνους.

Ο αστερίσκος δίπλα στο *gender variant σαφέστατος: Βλέπε transgender, transsexual, two-spirit, non-binary, gender queer and / or gender diverse. Εδώ βέβαια ακούω τον Τζόρνταν Πήτερσεν να σκάει ένα σαρδονιότατο γκριν κι αν δεν τον ξεύρεις δεν κάνει, μπες στα γιουτούμπια να σακουλευθείς. Εμπάσει περιπτώσειδι σκέφτηκα, αυτό το του - σπίριτ πρωτότυπο ακούγεται - και μπήκα μέσα. Ο οποίος cineιρμός με πετάει οπίσω στο αλήστου μνήμης ΤΙΦΦ17 οπόταν υπήρξε κριτικός κινηματογράφου (με πιστούς τιτιβιστές ακολούθους στο φιλμ τουίτα) που κάλεσε 911 γιατί κάποιος έγραφε στο κινητό του σε δημοσιογραφική προβολή. Αυτό λοιπόν που τότενες ήτο το αστείο της χρονιάς, δυο έτη μετά είναι χαρτάκι στο δισάκι που μοιράζεται στους δημοσιογράφοι (όπου τεράστιο κριτήριο επιλογής είναι η αυτοένταξη του αιτούντος για διαπίστευση σε κάθε σεξουαλική ή οιαδήποτε άλλη μειονότητα) που τιτλοφορείται Safety & Respect at TIFF και προειδοποιάει για μέτρα εναντίον οιασδήποτε πράξης ή υπόνοιας προσβολής θεατών, εθελοντών και λοιπών θιασωτών σε κάθε ηβέντ του Θεσμού. #MeToo και #TimesUp το μεγαλείο σου.


Με cineπεια στο σχεδιασμό της τελευταίας 4ετίας, θα παρακολουθήσω επισταμένα (μαραθώνιος ταινιών ενταύθα) το 4ημερο 7-10 Σεπτέμβρη (Σάββατο – Τρίτη). Οσκαρικά ασκαρδαμυκτί τα κίνητρά μου - στα σημειώνω για να υπολογίζεις: Just Mercy, Pain and Glory, Blackbird, Knives Out, Dolemite is my Name, A Beautiful Day in the Neighborhood, The Aeronauts, The Report, Marriage Story, Judy, Jojo Rabbit, Harriet, Uncut Gems, The Laundromat, για να κλείσω παραδοσιακά με το υπεραναμενόμενό μου Joker (Joaquin!) και το Ford Vs Ferrari. Κι όλα δαύτα αναμετάξυ Gala Presentations, Masters, Platform, Special Presentations, In Conversation with…, Discovery, Primetime, Contemporary World Cinema, TIFF docs, Wavelengths, Short Cuts, TIFF Cinematheque, την καρακαλτάκα Midnight Madness και τα Special Events, όπως η βράβευση των Meryl Streep και Joaquin Phoenix με νιόφαντα βραβεία ερμηνειών για τη συνολική τους προσφορά και... ΔΙΚΕΦΑΛΕ ΤΡΕΛΑΙΝΟΜΑΙ!

Πάντα μέσα από το Moviesltd.gr, απαντώ τιτιβιστικά στο @TakisGaris. Με λύπη ότι θα χάσω αναπόφευκτα κάποια υψηλής προσδοκίας ταινιάκια αλλά και με την ακλόνητη πίστη πως, όπως τα πέρυσι, έτσι και εδωνά, ένα κατιτίς Green Book πράμα θα χτυπήσει βραβείο κοινού και θα εκτοξευθεί μέχρι τη μαγική βραδιά των οσκαριώνε. Εγώ δηλώνω παρών κι εδώ θα είσαι μαζί μου νοερά κι εσύ για να παίξουμε γερά και σε αυτό το υπερδιαπλανητικό Φεστιβάλι. Ντηλ μωρσύ;

*Σταυροκοπιέται κι ετοιμάζει κολατσό με ξηροκαρπίδια και μπουκαλόνερα.

gaRis

Toronto Film Festival 2019
Περισσότερα... »