Ferrari Poster ΠόστερFerrari
του Michael Mann. Με τους Adam Driver, Penélope Cruz, Shailene Woodley, Sarah Gadon, Gabriel Leone, Jack O’Connell, Patrick Dempsey, Michele Savoia, Erik Haugen.


Μια Φεράρι που λαγκάρει
γράφει ο Θόδωρος Γιαχουστίδης(@PAOK1969)

“Αγώνας ταχύτητας, μου 'χεις γίνει και πονάω...”

Ο Michael Kenneth Mann (όπως είναι το πλήρες του όνομα) γεννήθηκε στις 5 Φεβρουαρίου του 1943 στο Σικάγο των ΗΠΑ. Σε λίγες μέρες δηλαδή θα γιορτάσει τα 81α γενέθλιά του! Σπούδασε Αγγλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο του Ουισκόνσιν, στο Μάντισον και πήρε BA (Bachelor of Art). Ακολούθως, έφυγε για τη Μεγάλη Βρετανία, όπου σπούδασε Κινηματογράφο στο London International Film School. Οι πρώτες του εμπειρίες ήταν δουλεύοντας στην τηλεόραση και στην κινηματογραφική παραγωγή. Επέστρεψε στις ΗΠΑ το 1971. Και γύρισε την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία 10 χρόνια μετά, όταν πλέον ήταν 38 ετών.

Ferrari Poster Πόστερ Wallpaper
Το Ferrari είναι μόλις η δωδέκατη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθέτησε, σε 42 χρόνια καριέρας! Λέγεται πως ήθελε να γυρίσει τη συγκεκριμένη ταινία εδώ και 30 χρόνια!!! Αρχικά, ως πρωταγωνιστής στο ρόλο του Φεράρι προαλείφονταν ο Robert De Niro, πίσω στο 1993 όταν άρχισε να σκέφτεται την ταινία ο Mann. Το σχέδιο εγκαταλείφθηκε, για να το ξαναπιάσει το 2015, με πρωταγωνιστή τον Christian Bale, ο οποίος τελικά αποσύρθηκε, επειδή δεν είχε τον απαιτούμενο χρόνο να βάλει τα απαιτούμενα κιλά προκειμένου να υποδυθεί τον Έντσο! Μετά, το όνομα που ακούστηκε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο ήταν εκείνο του Hugh Jackman. Εντέλει, τον Ιανουάριο του 2022, επιλέχθηκε ο Adam Driver. Η ταινία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο 80ο φεστιβάλ Βενετίας, τον περασμένο Σεπτέμβριο. Και τώρα, την περίοδο υποψηφιοτήτων και βραβεύσεων που διανύουμε, έχει τσιμπήσει μια υποψηφιότητα για BAFTA ήχου, ενώ η Penélope Cruz είναι υποψήφια για βραβείο β' γυναικείου ρόλου στα SAG (Screen Actors Guild) Awards. 

Φιλμογραφία: Τις δύο πρώτες μεγάλου μήκους ταινίες του Michael Mann δεν τις έχω δει ακόμα. Μιλάμε για τις ταινίες «Η λεωφόρος της βίας» (Thief, 1981) και «Το οχυρό» (The Keep, 1983). Οι υπόλοιπες δέκα ταινίες του (έχει σκηνοθετήσει 12 μεγάλου μήκους ταινίες συνολικά έως τώρα) αξιολογικά για τον γράφοντα – από την πιο αγαπημένη, στη λιγότερο αγαπημένη – είναι οι εξής: 1) «Ένταση» (Heat, 1995), 2) «The Insider» (1999), 3) «Ο ανθρωποκυνηγός» (Manhunter, 1986), 4) «Η διαδρομή» (Collateral, 2004), 5) «Ο τελευταίος των Μοϊκανών» (The Last of the Mohicans, 1992), 6) «Ali» (2001), 7) «Δημόσιος κίνδυνος» (Public Enemies, 2009), 8) «Ferrari» (2023), 9) «Miami Vice» (2006) και 10) «Blackhat» (2015).

Η υπόθεση: Το καλοκαίρι του 1957, ο πρώην οδηγός αγώνων αυτοκινήτων, Έντσο Φεράρι βρίσκεται σε κρίση. Σε πολλά επίπεδα. Αρχικά και κύρια, ο αγαπημένος του γιος, ο Ντίνο, έχει πεθάνει από μυική δυστροφία μόλις έναν χρόνο πριν, σε ηλικία 24ων ετών. Η προσωπική του ζωή είναι ένα χάος. Με την γυναίκα του και συνέταιρό του, τη Λάουρα, βρίσκονται μονίμως στα μαχαίρια (ή τα... πιστόλια αν προτιμάτε), στα όρια διαζυγίου (που απαγορευόταν στην Καθολική Ιταλία της εποχής) και στα πρόθυρα αγριοτήτων. Παράλληλα, πέρα από τις δεκάδες παράνομες ερωτικές του σχέσεις, έχει και μια... μόνιμη, κρυφή σχέση επί χρόνια, με την όμορφη Λίνα, με την οποία έχει αποκτήσει κι έναν γιο, τον Πιέρο, 12 χρονών πλέον, τον οποίο η Λίνα πιέζει τον Έντσο να τον αναγνωρίσει. 

Η εταιρία του, που έχει ως επωνυμία το επίθετό του και κατασκευάζει υπερπολυτελή, γρήγορα αυτοκίνητα, βρίσκεται επίσης σε κρίση: τα έξοδα είναι περισσότερα από τα έσοδα, ο περφεξιονισμός του Έντσο αυξάνει το κόστος παραγωγής και η πτώχευση βρίσκεται μόλις ένα βήμα μακριά. Η Ford θέλει να εξαγοράσει την εταιρία του, ο ανταγωνισμός με την Maserati (που έχει το εργοστάσιό της επίσης στην ευρύτερη περιοχή της Μόντενα) είναι έντονος και ο Φεράρι εναποθέτει όλες τις ελπίδες για την σωτηρία του σε όλα τα επίπεδα, σε έναν αγώνα δρόμου αυτοκινήτων 1000 μιλίων στην Ιταλία, τον εμβληματικό «Mille Miglia». Θα καταφέρει κάποιος από τους οδηγούς του που συμμετέχουν στον αγώνα να τον κερδίσει; Και με ποιο τίμημα;

Η άποψή μας: Η αλήθεια είναι πως η τελευταία πραγματικά καλή ταινία του αγαπημένου μας Michael Mann ήταν το Collateral, σχεδόν 20 χρόνια πίσω. Ό,τι την ακολούθησε, κατέγραφε μια συνεχόμενα πτωτική πορεία: Miami Vice, «Δημόσιος κίνδυνος» και Blackhat, που σίγουρα αποτελεί το ναδίρ της καριέρας του. Οχτώ χρόνια μετά από το Blackhat, ο ευρισκόμενος πλέον στην Τρίτη Ηλικία σκηνοθέτης δείχνει αν μη τι άλλο, να σταματάει την καθοδική του πορεία, με μια ταινία που ήθελε πολύ να την γυρίσει εδώ και πολλά πολλά χρόνια. Προσοχή: οι επιδόσεις του εδώ δεν δείχνουν έναν σκηνοθέτη σε φόρμα και τούτη η ταινία δεν μπορεί να συγκαταλεχθεί ανάμεσα στις κορυφαίες του. Αν μη τι άλλο, όμως, φαίνεται να επανακάμπτει. 

Το περίεργο είναι πως, μετά από τόσα χρόνια προετοιμασίας της ταινίας και χωρίς να πρόκειται για μια αδιάφορη ανάθεση αλλά για κάτι που έκαιγε τον Mann, τον αφορούσε προσωπικά και ήθελε διακαώς να το μοιραστεί με τον κόσμο, η ταινία είναι κάπως... χαώδης. Καλοφτιαγμένη αλλά αναρχική, με την κακή έννοια. Αυτό που λένε οι Αμερικάνοι «all over the place». Σκόρπια, με πολλά ανοιχτά μέτωπα, χωρίς ουσιαστική κορύφωση, χωρίς να γραπώνει τον θεατή, χωρίς να τον σκλαβώνει. Ενίοτε, θαυμάζεις το στιλ. Ενίοτε, θαυμάζεις κάποιες από τις σκηνές (το πώς μοντάρεται και ολοκληρώνεται το «Mille Miglia» με το τραγικό δυστύχημα, δείχνει πως υπήρχε υλικό για πολύ καλύτερο τελικό αποτέλεσμα). Ενίοτε, παραμυθιάζεσαι – που είναι και το ζητούμενο. 

Την περισσότερη ώρα, όμως, βλέπεις χωρίς να παρακολουθείς, χωρίς να σε πολυνοιάζει, χωρίς να σε αφορά αυτό που διαδραματίζεται επί της μεγάλης οθόνης. Είναι θέμα σεναρίου: πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις είναι θέμα σεναρίου. Παρά το γεγονός ότι – ευτυχώς – δεν βλέπουμε μια κλασική βιογραφία, από τη γέννηση του Έντσο, μέχρι το θάνατό του, αλλά ένα κρίσιμο τετράμηνο της ζωής και της καριέρας του, άρα, μικρό χρονικό διάστημα, πιο εύκολο να επιλέξεις τα highlights, πιο εύκολο να χωρίσεις την ήρα από το στάρι, παρ' όλα αυτά, το παιχνίδι χάνεται, γιατί δεν υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στο «ο Έντσο που θρηνεί την απώλεια του γιου του», το «ο Έντσο που μοιράζεται τη ζωή του με δυο γυναίκες», το «ο Έντσο που είναι επιχειρηματίας κοντά στο να χάσει το αγαπημένο του δημιούργημα» και «ο Έντσο που στην ουσία του δεν έχει πάψει ποτέ να είναι λάτρης της ταχύτητας και οδηγός αγώνων». 

Φαντάζει ειρωνικό το γεγονός πως το 2019, μια άλλη ταινία που είχε στον τίτλο της το όνομα «Φεράρι» - το υπέροχο Ford vs Ferrari του James Mangold - ήταν η ταινία που το Ferrari δεν είναι: μια ταινία εξαιρετική, καλοφτιαγμένη, που αφορούσε τον θεατή ακόμα κι αν μισούσε τους αγώνες ταχύτητας. Εκεί λοιπόν ο Michael Mann ήταν executive producer! Είναι ο James Mangold καλύτερος σκηνοθέτης από τον Mann; Δεν νομίζω. Πέτυχε όμως και βρήκε την ισορροπία. Και εκμαίευσε και τρομερές ερμηνείες, που προσέλκυαν τον θεατή. Στο Ferrari ούτε αυτός ο στόχος επετεύχθη. Από τους τρεις βασικούς πρωταγωνιστές καλύτερη είναι η... Shailene Woodley! Ο Adam Driver προσπαθεί αλλά τελικά αστοχεί, καθώς δείχνει χωρίς πυξίδα και χωρίς καθοδήγηση, η δε Penélope Cruz βρίσκεται στο όριο της καρικατούρας και της αυτοπαρωδίας: υπερβολική και με μια ερμηνεία αλά σαπουνόπερα, απορώ πώς δέχθηκε επαίνους για ό,τι δίνει εδώ. Καλύτερος φαντάζει ο Patrick Dempsey, σε έναν μικρό μα χαρακτηριστικό ρόλο. 

Εν κατακλείδι: το Ferrari σίγουρα δεν είναι Collateral, πόσο μάλλον Heat (by the way, καθόλου δεν μου άρεσε το άκουσμα της είδησης ότι ο Mann προετοιμάζει συνέχεια της πιο εμβληματικής του ταινίας), αλλά είναι σαφέστατα ένα έντιμο, ψυχαγωγικό φιλμ, όμορφο να το βλέπεις, με δυο - τρεις σπουδαίες σκηνές, και την αίσθηση ότι ο θάνατος παραμονεύει σε κάθε γωνία. Αυτό που σε θλίβει είναι πως υπήρχε υλικό για ένα πολύ πιο ενδιαφέρον τελικό αποτέλεσμα.

Ferrari Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 25 Ιανουαρίου 2024 από την The Film Group!
Περισσότερα... »

Μια Ζωή (One Life) Poster ΠόστερΜια Ζωή
του James Hawes. Με τους Anthony Hopkins, Helena Bonham Carter, Johnny Flynn, Lena Olin, Romola Garai, Alex Sharp, Jonathan Pryce.

Η Λίστα του Νίκι
γράφει ο zerVo (@moviesltd)

Την 30η ημέρα του Σεπτέμβρη του 1938, υπογράφηκε στο Μόναχο μια κοινή τετραμερής Συμφωνία, ανάμεσα στην Χιτλερική Γερμανία, την Μεγάλη Βρετανία, την Γαλλία και την Φασιστική Ιταλία, που προέβλεπε την προσάρτηση ενός μέρους της ανεξάρτητης Τσεχοσλοβακίας στην Ναζιστική επεκτατική μπότα. Με πρόσχημα πως το μεγαλύτερο ποσοστό των κατοίκων της Σουδητίας είχαν γερμανικές ρίζες, η περιοχή εντάχθηκε στην επικράτεια, με τις συμμετέχουσες στην Συμφωνία δυνάμεις να εκτιμούν πως με αυτή την κίνηση οι ιμπεριαλιστικές ορέξεις του Αδόλφου θα περιοριστούν. Λάθος όπως αποδείχθηκε πολύ σύντομα τεράστιο, αφού η Γερμανία δεν άργησε να δείξει τα δόντια της στους προς ανατολάς γειτόνους της, με την Συμφωνία του Μονάχου να καταγράφεται στα χρονικά ως μια παταγωδώς αποτυχημένη προσπάθεια κατευνασμού των μοχθηρών ορμών της Σβάστικας.

Μια Ζωή (One Life) Quad Poster
Πράγα, χειμώνας του 38'. Μετά την απόσχιση ενός μεγάλου κομματιού της Τσεχοσλοβακίας και την προσθήκη του στα όρια της γεμάτης επεκτατικές διαθέσεις Γερμανίας, έχουν δημιουργηθεί τεράστιες ορδές προσφύγων, που αναζητούν μια καλύτερη τύχη, αλλά και περισσότερη ασφάλεια στην πρωτεύουσα. Οικογένειες ολόκληρες, που με τα ελάχιστα υπάρχοντα τους, παλεύουν να ξεπεράσουν, ζώντας σε παραπήγματα, τον επιθετικό χιονιά, έχοντας συνάμα τον φόβο και τον τρόμο της από στιγμή σε στιγμή στρατιωτικής επέμβασης των χιτλερικών δυνάμεων. Μέσα σε αυτό το κομφούζιο, θα φτάσει στην πόλη, αψηφώντας κάθε κίνδυνο, ο ιδεαλιστής Λονδρέζος χρηματιστής Νίκολας Γουίντον, προκειμένου να βοηθήσει από κοντά την Βρετανική Επιτροπή Προσφύγων.

Αντιλαμβανόμενος πως η πλειονότητα όλων όσων κινδυνεύουν τόσο από την βαρυχειμωνιά, όσο και από την απειλητική διάθεση των Ναζί να καθαρίσει κάθε υπόνοια εβραϊκής υπόστασης, είναι παιδιά ηλικίας μικρότερης των δώδεκα χρόνων, ο Νίκι, με την αρωγή και της μητέρας του Μπάμπι, θα καταφέρει να βρει τις χρηματικές εγγυήσεις, αλλά και τις απαιτούμενες βίζες προκειμένου κάποια από αυτά να "αποδράσουν" από την σε διαρκή αναβρασμό Πράγα. Και να δοθούν σε ανάδοχες οικογένειες στην Αγγλία, ώστε να ζήσουν πλέον την ζωή τους ήρεμα και ελεύθερα, δίχως την απειλή των στρατοπέδων συγκέντρωσης να καραδοκεί.

Πολύ γνωστή ανά τον κόσμο η ιστορία με τα κατορθώματα του ανυποχώρητου Νίκι και των λιγοστών είναι η αλήθεια, συντρόφων του, που κατάφεραν να σώσουν μέσα από τα νύχια της Γκεστάπο 669 παιδάκια, μέσα από την ευρηματική λύση του Kindertransport, σε τέτοιο βαθμό ώστε στην αποκάλυψη των γεγονότων από το BBC, κοντά μισό αιώνα κατοπινά, να δοθεί στον ηλικιωμένο, πλέον, άντρα, ο τίτλος του Βρετανού Σίντλερ. Και πραγματικά το ανθρωπιστικό έργο του, φαντάζει ιδιαίτερα δυναμικό, όπως καταγράφηκε στα απομνημονεύματα που επιμελήθηκε η θυγατέρα του, με τον τίτλο If It's Not Impossible, ώστε να αποτελέσει και την θεματική βάση μιας πολύ ενδιαφέρουσας ταινίας, όπως το One Life.

Ενός φιλμ που χρονικά κινείται σε δύο ταχύτητες, φυσικά στο τότε για να μας απεικονίσει τα δραματικά περιστατικά που συνέβησαν ελάχιστα πριν την οριστική έκρηξη του WWII, αλλά και στο τώρα (1988) ενόσω ο γηρασμένος Νίκολας, παλεύει ακόμη με τις ανατριχιαστικές θύμησες, δίχως να τις έχει γνωστοποιήσει σε κανέναν, εκτός της συζύγου του. Συνεπώς μέσα από τις ευρηματικές μείξεις του χθες και του σήμερα, γινόμαστε μάρτυρες τόσο της μάχης που δίνει ο νέος Γουίντον και οι κομπανιέροι του, για να εξασφαλίσουν την ζωή των νηπίων που κινδυνεύουν, όσο και του γεμάτου ταπεινοφροσύνη αγώνα, να δημοσιοποιήσει το σαν άλμπουμ Πανίνι λεύκωμα με την φωτογραφίες των πιτσιρίκων που διέσωσε, πιο πολύ γεμάτος ερωτηματικά για το αν ζουν και γνωρίζουν από ποια δεινά γλύτωσαν.

Φυσικά με το Βρετανικό Κρατικό Τηλεοπτικό Δίκτυο να αναλαμβάνει, αντάμα με την εξίσου έγκυρη FilmNation, αλλά και την See Saw Films που ευθύνεται σε μεγάλο μέρος για την επιτυχία του The King's Speech, τον σχεδιασμό, δεν θα έπρεπε να περιμένουμε τίποτα λιγότερο από το άριστο, ως αποτέλεσμα της αναβίωσης των ημερών του 1938. Βοηθούν άλλωστε στην σωστή αναπαράσταση, κοντά 90 χρόνια μετά τα συμβάντα τόσο οι άριστα διατηρημένες γωνιές μιας από τις ομορφότερες πόλεις της Ευρώπης, όσο και τα λονδρέζικα κτίρια εποχής, που στήνουν τα ντεκόρ των εσωτερικών κατά βάση λήψεων. Από την άλλη μεριά, πολύ λογικά στο πόνημα του με έντονη δράση στην μικρή οθόνη - προφανές - αλλά πρωτάρη κινηματογραφικά James Hawes, δεν υπάρχουν εκπλήξεις στην δομή του δράματος, ούτε όμως και κάποιες κορυφώσεις στην ένταση, που ενδεχόμενα θα απογείωναν τα επίπεδα της αγωνίας, όπως συμβαίνει συνήθως σε τέτοιου είδους περιπέτειες με Γκεσταπίτες και Ες Ες.

Υπέροχα προσεγμένη η διανομή, τόσο στους ρόλους του παρελθόντος, όπου τον Νίκι τριαντάρη υποδύεται ο Johnny Flynn, την μαχητική σύντροφό του η Romola Garai και την μετανάστη εκ Γερμανίας, που πλέον λογίζεται ως Εγγλέζα, η επιδέξια καρατερίστα Bonham Carter, έχουσα και την πλέον αβανταδόρικη σεκάνς - βαρόμετρο για την εξέλιξη της πλοκής. Αναμφίβολα όμως παρόντος του τιτάνα Sir Anthony Hopkins, που αποδίδει τον σωτήρα τόσων ανήλικων ψυχών στα σιμά ογδόντα του, η παραγωγή αποκτά εντελώς άλλη ποιοτική υπόσταση, ειδικά όσο πλησιάζουμε προς το φινάλε και η αποκάλυψη της δράσης του ήρωα, μοιράζει συγκινησιακές φορτίσεις στην πλατεία. Αφήνοντας τον βετεράνο και πολυβραβευμένο Ουαλό με την γνώριμη λάμψη στο βλέμμα, να θλίβεται που δεν κατάφερε να σώσει ακόμη περισσότερα ορφανά. Σίγουρα όχι στο λέβελ του I Could Have Done More, της - εύκολα - σπουδαιότερης κινηματογραφικής στιγμής των 90s, αλλά συνεπής και γεμάτη ανθρωπιά, η Μια Ζωή τήρησε με συνέπεια, όλα όσα εκ προοιμίου υποσχέθηκε... 

Μια Ζωή (One Life) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 18 Ιανουαρίου 2024 από την Spentzos Films!
Περισσότερα... »

Ο Γρήγορος Τσάρλι (Fast Charlie) Poster ΠόστερΟ Γρήγορος Τσάρλι
του Phillip Noyce. Με τους Pierce Brosnan, Morena Baccarin, Gbenga Akinnagbe, Toby Huss, Jacob Grodnik, Sharon Gless, James Caan.

Biloxi Blues
γράφει ο zerVo (@moviesltd)

Ειλικρινά μια φορά που θα βρω τον κατάλληλο ελεύθερο χρόνο, θα καθίσω να καταμετρήσω πόσες ταινίες έχω παρακολουθήσει στο μισού αιώνα παρελθόν μου ως θεατής, που στην θεματική τους βάση περιέχουν την υπόθεση "άντε να φιξάρω ακόμη μια τελευταία δουλίτσα και να την κάνω οριστικά για την σύνταξη". Λογικά το αποτέλεσμα θα αγγίξει τις μερικές εκατοντάδες, με τις περισσότερες από αυτές τις δημιουργίες να έχουν πάρει περίοπτη θέση στο ντουλάπι της λησμονιάς, δίχως κάτι αξιοσημείωτο να τις διακρίνει. Κάτι που θα ίσχυε ολοσχερώς και για το Fast Charlie, που όμως θα το κρατήσω για πάντα στην μνήμη μου ως το τελευταίο φιλμ που συμμετείχε ο θρυλικός James Caan. Και τίποτα παραπάνω...

Ο Γρήγορος Τσάρλι (Fast Charlie) Quad Poster
Μπιλόξι, Μισσισίπι. Η ηλικία του μπορεί να είναι σημαντικά προχωρημένη, εντούτοις η δεινή ικανότητα του Τσάρλι Σουίφτ στην χρήση του περιστρόφου, αλλά και η πείρα του στην μέθοδο δράσης, τον καθιστούν ακόμη ως τον υπ αριθμόν ένα εκτελεστή του τοπικού υποκόσμου. Στην πραγματικότητα ο σιτεμένος πιστολέρο δεν μετρά παρά μόνο ελάχιστα συμβόλαια ακόμη για να φέρει εις πέρας πριν αποσυρθεί από το επάγγελμα, για να την κάνει μια και καλή όπως υπολογίζει για τόπους μακρινούς, ίσαμε την ηλιόλουστη Τοσκάνη. Σε ένα από αυτά, δίνοντας παραπάνω αρμοδιότητες σε νεαρό πολυλογά διάδοχο του, θα το μετανιώσει ακριβά, καθώς ο στόχος του μπορεί να βγει από την μέση, θα μείνει όμως ακέφαλος, με συνέπεια να μην δύναται να αναγνωριστεί από εκείνους που πρόσταξαν την δολοφονία του...

Ο μοναδικός, ίσως, που θα μπορούσε να δώσει την λύση στο πρόβλημα που βασανίζει τον Γρήγορο Τσάρλι, είναι η πρώην κυρά του μακαρίτη, που ενδεχόμενα θα γνώριζε μυστικά σημάδια πάνω στο κορμί προκειμένου να ταυτοποιηθεί. Για την κατά μπόλικα χρόνια νεότερη του όμως, ταριχεύτρια στο χόμπι, Μάρσι, η απόφαση της να τον βοηθήσει, θα σημάνει πως όχι μόνο πως υπάρχουν συμφέροντα υπέρ της, αλλά και πως νιώθει μια μυστηριώδη έλξη για τον γοητευτικό πιστολέρο...

Άρα πέραν του προφανούς γκανγκστερικού υφακίου που με αργό τέμπο στήνει το σενάριο του φιλμ, στην εξίσωση μας εισέρχεται και η περίπτωση ενός τύποις ειδυλλίου, ασχέτου αν εκείνον κι εκείνην χωρίζουν τουλάχιστον εικοσιπέντε χρονάκια ζωής. Βέβαια στην εξέλιξη της ιστορίας που βασίζεται στην νουβέλα Gun Monkeys του Victor Gischler από το 2001 και είναι φουλαρισμένη από το γνώριμο μαύρο χιούμορ του παλπ, το ότι ο κεντρικός ήρως έχει 70ρίσει, δεν σημαίνει και πολλά πράγματα αφού οι ενέργειες του έστω και geriatric μοιάζουν αστραπιαίες, ενώ αν ποτέ βρεθεί σε δύσκολη θέση, θα εμφανιστούν μερικοί από μηχανής Θεοί, να σώσουν το τομάρι του.

Χωρίς κάποιες καινοτομίες στις ιδέες του, ο βετεράνος πλέον Philip Noyce, που ουδέποτε κατόρθωσε την καριέρα που υπόσχονταν οι επιτυχίες των συνεχειών του Τζακ Ράιαν ή εκείνο το αλήστου μνήμης Sliver με την Θεάρα Sharon στα φόρτε της, μας ταξιδεύει στον καταφώτεινο Αμερικάνικο Νότο, για να αφηγηθεί ένα στόρι εκκεντρικό και τίγκα στους γλαφυρά...μακάβριους αποκεφαλισμούς των αναλωσίμων περιφερειακών χαρακτήρων, που σίγουρα ο σινεφίλ κάποια βολά του, έχει ματαδεί στο εκράν. Οι ανατροπές είναι ελάχιστες κι αυτές προβλέψιμες, συνεπώς αν εντοπίζεται ένας λόγος να επιλέξει κανείς να παρακολουθήσει τον Fast Charlie, αυτός δεν είναι παρά ο σταρ που τον υποδύεται...

Δυόμισι δεκαετίες κοντά, έχουν διαβεί από τότε που τραβούσαμε μαλλιά και σκούζαμε τι θα κάνουμε πια χωρίς εκείνον να ντύνεται το σμόκιν του 007, έτσι για να αντιλαμβανόμαστε το πόσο γοργά περνά ο καιρός. Ο Pierce Brosnan εδώ δεν παριστάνει τίποτα περισσότερο από τον αέρινο Κουστουμάτο, όπως μας έχει συνηθίσει, καταφέρνοντας να μπει στο πετσί του ελάχιστα πριν την σύνταξη ήρωα του, ακόμη κι αν χρειάζεται γι αυτό να εγκαταλείψει την ιρλανδέζικη λαλιά, για να έρθει λίγο κοντύτερα σε λίναρντ σκίναρντ. Από την δική της μεριά η 45 Μαίων Καριόκα κούκλα Morena Baccarin, μια χαρά στέκει στο πλευρό του, ως το ας πούμε ερωτικό αντικείμενο ενός πόθου που οι δυο τους δεν το νιώθουν εξαρχής, το αντιλαμβανόμαστε όμως χωρίς κόπο εμείς, αναμένοντας πως και πως να περάσει το 90λεπτο για να τους ευχηθούμε να ζήσουν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα...

Ο Γρήγορος Τσάρλι (Fast Charlie) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 18 Ιανουαρίου 2024 από την Tanweer!
Περισσότερα... »

Oscar Awards 2024Oscar Noms Predix 2024: POOR OPPENHEIMER OF THE BARBIE MOON

Ας γυρίσει άλλη μια βολά η ανέμη πριχού τις τελικές ανακοινώσεις των αυριανών 96ων οσκαρικών υποψηφιοτήτων μιας χρονιάς με μαζικές και εντέλει επιτυχημένες απεργιακές κινητοποιήσεις των σωματείων σεναριογράφων και ηθοποιών στην Αμερική. Όπως διεφάνη εξαρχής τα τρία βαριά πυροβόλα δια χειρών Nolan- Gerwig- Scorcese μονοπώλησαν το ενδιαφέρον των προγνωστικολόγων για την πρωτοκαθεδρία στην οσκαρική κούρσα. Ο Nolan (Oppenheimer) γιατί δεκαετίες πλέον άγχεται για την τελική βραβευτική αναγνώριση. Η Greta (Barbie) ήδη ριγμενη προσωπικά στο παρελθόν, επίσης σάρωσε το box office. Ο δε Marty (Killers of the Flower Moon) που μεταπήδησε στρημώνες από Netflix σε Apple, παρέδωσε τη νιοστή παραλλαγή του κόνσεπτ μαφιόζικο αμέρικαν ντρημ χτισμένο πάνω στο αίμα των αθώων. Κι ως εδώ καλά, έλα όμως που υπάρχει και ο απρόβλεπτος παράγων, πολλάκις κλέφτης της τελευταίας στιγμής του μεγάλου επάθλου. Αυτό λοιπόν το αστάθμητο, το αδόκητο, έχει χρώμα ελληνικό.

Oscar Awards 2024

Ο Yorgos είναι πονηρός κι αυτά που δείχνει μη τα τρως. Κι από σήμερα και μπρος κυκλοφοράει για γαμβρός. Της καταξίωσης. Ουδείς εξ ημών των Ελλήνων στην ιστορία δεν έχει κατορθώσει μπρος- πίσω διψήφιες οσκαρικές υποψηφιότητες. Μετά την Ευνοούμενη ο Lanthimos ανέβηκε λέβελ. Το Poor Things είναι η σφραγίδα στο διαβατήριο του πατριάρχη του ελληνικού weird wave που του ανοίγει διάπλατα τα μεγαλύτερα σαλόνια. Με μούσι ολοένα προς το κιουμπρικό και μούσα την ατρόμητη αμαζόνα Emma Stone ο Γιωργάρας διαθέτη χρυσοποίκιλτη υπογραφή στην οποία, ανεξαρτήτως γούστων και προσωπικής αισθητικής ομού θεατώνε τε και κριτικώνε, οφείλουμε να υποκλιθούμε. Ως παραγωγή, σεναριακά και ερμηνευτικά, σα σύνολο εντέλει, το Poor Things έχει βάλει πλώρη για το μεγάλο ταξείδι κοιτώντας στα μάτια το προπορευόμενο τρίο της χολυγουντιανής νομενκλατούρας. 

Η 10δα που σου δίνω είναι και η τελική. Στις ερμηνείες κοιτάμε πάντα 4/5 πετυχεσιές. ‘Εχω στεναχωρευτεί που θα απουσιάσουν Nic Cage και Dream Scenario από τις λίστες. Διαβλέπω αναγνώριση στο βραβευμένο ευρωπαικό σινεμά των φεστιβάλ (Anatomy of a Fall + The Zone of Interest παρά τις εν μέρει επιφυλάξεις μου ειδικά για το δεύτερο). Χαίρομαι που μέχρι στιγμής δεν έχω γίνει μάρτυρας smear campaign εναντίον κανενός οσκαρικού παίκτου από την άλλη καιρός υπάρχει μέχρι την παρέλαση της Απονομής και για τέτοιες ασχημόνιες. Οπόταν να προχωρήσω στις πατροπαράδοτες μαντεψιές, χωρίς φόβο αλλά δυστυχώς ούτε περισσό πάθος, ύστερα από την παγιωμένη την τελευταία 10ετία συνήθεια της Ακαδημίας να προτάσσει πολιτικοκοινωνικά μηνύματα εις βάρος της καλλιτεχνικής ουσίας. Μετά από τα μητούδια και τα οσκαρςσογουάιτ πρέπει να αρέσουμε βλέπς και για τους άλλους δε θα μπορέσουμε μια φάση...

ΤΕΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΟΣΚΑΡΙΚΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΩΝ

BEST PICTURE 
1 Oppenheimer
2 Killers Of The Flower Moon
3 Poor Things
4 Barbie
5 The Holdovers
6 Maestro
7 Past Lives
8 American Fiction
9 Anatomy Of A Fall
10 The Zone Of Interest

BEST DIRECTOR 
1 Christopher Nolan / Oppenheimer
2 Martin Scorsese / Killers Of The Flower Moon
3 Yorgos Lanthimos / Poor Things
4 Greta Gerwig / Barbie
5 Alexander Payne / The Holdovers

BEST ACTRESS 
1 Emma Stone / Poor Things
2 Lily Gladstone / Killers Of The Flower Moon
3 Carey Mulligan / Maestro
4 Sandra Huller / Anatomy Of A Fall
5 Greta Lee / Past Lives

BEST ACTOR 
1 Bradley Cooper / Maestro
2 Jeffrey Wright / American Fiction
3 Cillian Murphy / Oppenheimer
4 Paul Giamatti / The Holdovers
5 Leonardo DiCaprio / Killers Of The Flower Moon

BEST SUPPORTING ACTRESS 
1 Danielle Brooks / The Color Purple
2 Da'Vine Joy Randolph / The Holdovers
3 Emily Blunt / Oppenheimer
4 Julianne Moore / May December
5 Jodie Foster / Nyad

BEST SUPPORTING ACTOR 
1 Willem Dafoe / Poor Things
2 Robert Downey Jr. / Oppenheimer
3 Ryan Gosling / Barbie
4 Robert De Niro / Killers Of The Flower Moon
5 Mark Ruffalo / Poor Things

BEST ADAPTED SCREENPLAY 
1 American Fiction
2 Oppenheimer
3 Poor Things
4 Killers Of The Flower Moon
5 The Zone Of Interest

BEST ORIGINAL SCREENPLAY 
1 Past Lives
2 Anatomy Of A Fall
3 The Holdovers
4 Maestro
5 May December

BEST CINEMATOGRAPHY 
1 Poor Things
2 The Zone Of Interest
3 Killers Of The Flower Moon
4 Oppenheimer
5 Maestro

BEST COSTUME DESIGN 
1 Poor Things
2 Barbie
3 The Color Purple
4 Killers Of The Flower Moon
5 Wonka

BEST FILM EDITING 
1 Oppenheimer
2 Poor Things
3 Killers Of The Flower Moon
4 Barbie
5 Maestro

BEST MAKE UP AND HAIRSTYLING 
1 Poor Things
2 Maestro
3 Oppenheimer
4 Killers Of The Flower Moon
5 Golda

BEST PRODUCTION DESIGN 
1 Poor Things
2 Barbie
3 Asteroid City
4 Oppenheimer
5 Killers Of The Flower Moon

BEST SCORE 
1 Oppenheimer
2 Spider-Man: Across the Spider-Verse
3 Indiana Jones and the Dial of Destiny
4 Poor Things
5 Killers of the Flower Moon

BEST SONG 
1 Barbie / What Was I Made For?
2 Barbie / I'm Just Ken
3 Rustin / Road to Freedom
4 The Color Purple / Keep It Movin'
5 American Symphony / It Never Went Away

BEST SOUND 
1 Oppenheimer
2 Maestro
3 The Zone Of Interest
4 Ferrari
5 Napoleon

BEST VISUAL EFFECTS 
1 Guardians of the Galaxy Vol. 3
2 Spider-Man: Across the Spider-Verse
3 Poor Things
4 The Creator
5 Godzilla Minus One

BEST ANIMATED FEATURE 
1 The Boy and the Heron
2 Spider-Man: Across the Spider-Verse
3 Elemental
4 Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem
5 Nimona

BEST DOCUMENTARY FEATURE 
1 American Symphony
2 20 Days in Mariupol
3 Still: A Michael J. Fox Movie
4 Beyond Utopia
5 Four Daughters

BEST INTERNATIONAL FILM 
1 The Zone of Interest
2 Society of the Snow
3 Fallen Leaves
4 The Taste of Things
5 20 Days in Mariupol

BEST ANIMATED SHORT 
1 Once upon a Studio
2 Letter to a Pig
3 Eeva
4 Pete
5 Ninety-Five Senses

BEST DOCUMENTARY SHORT 
1 The ABCs of Book Banning
2 Last Song from Kabul
3 Deciding Vote
4 Camp Courage
5 The Last Repair Shop

BEST LIVE ACTION SHORT 
1 The Wonderful Story of Henry Sugar
2 Strange Way of Life
3 The After
4 The Anne Frank Gift Shop
5 Red, White and Blue

gaRis
Περισσότερα... »

Ένα Γκολ για τη Νίκη (Next Goal Wins) Poster ΠόστερΈνα Γκολ για τη Νίκη
του Taika Waititi. Με τους Michael Fassbender, Oscar Kightley, Kaimana, David Fane, Rachel House, Beulah Koale, Will Arnett, Elisabeth Moss.

Βάλτε ένα γκολ, να γίνει της...κακομοίρας!
γράφει ο zerVo (@moviesltd)

Στις 11 Απριλίου του 2001 καταγράφηκε ένα από τα πιο σημαντικά, όσο και σπάνια ρεκόρ στην ιστορία του διεθνούς φουτμπόλ, αφού με την τελική επικράτηση της ισχυρής Αυστραλίας επί της ανύπαρκτης στο σπορ Αμερικάνικης Σαμόα με 31 - 0 (!!!), κατά την διάρκεια των προκριματικών του Παγκοσμίου Κυπέλου, ορίστηκε η μεγαλύτερη διαφορά στα χρονικά, μεταξύ δύο εθνικών ομάδων. Κι αν κανείς θα περίμενε πως οι ερασιτέχνες παίκτες που εκπροσώπησαν την ατόλη του ειρηνικού ωκεανού και τους 50 περίπου χιλιάδες συμπατριώτες τους - κατά αντιστοίχιση όσοι και οι κάτοικοι της Χίου για παράδειγμα - θα τα έβαφαν μαύρα γι αυτή την αβάσταχτη ήττα, εντούτοις εκείνοι, αγαθοί και γεμάτοι κέφι, δεν σταμάτησαν στιγμή να κινούνται στα ρυθμικά βήματα του παραδοσιακού χορού της πατρίδας τους. Δείχνοντας πως το ποδόσφαιρο πρώτα και πάνω από όλα είναι διασκέδαση κι όχι αγώνας ζωής και θανάτου. Στα σοβαρά τώρα, αν είχαν βάλει ένα γκολάκι έστω, ενδεχόμενα αυτή η πανωλεθρία να είχε εξελιχθεί και σε θρίαμβο ε?

Ένα Γκολ για τη Νίκη (Next Goal Wins) Quad Poster
Για περισσότερο από μια δεκαετία, την όχι και τόσο τιμητική τελευταία θέση της σχετικής λίστας της παγκόσμιας ομοσπονδίας ποδοσφαίρου, που αφορά στις εθνικές ομάδες, κρατά γερά η ομάδα της Αμερικάνικης Σαμόα. Γεγονός λογικό κι επόμενο, από την στιγμή που οι πανωλεθρίες για το αντιπροσωπευτικό συγκρότημα της νησιωτικής χώρας της Ωκεανίας, διαδέχονται η μία την άλλη κατά ριπάς και στον ορίζοντα δεν διακρίνεται ούτε μισή πιθανότητα ανάκαμψης από τον πάτο της βαθμολογίας. 

Με θετική προϋπηρεσία στις ομάδες του πρωταθλήματος των ΗΠΑ, αλλά προερχόμενος από μια κακή πορεία στο πόστο των ομάδων Ελπίδων της χώρας, ο με Ολλανδικές ρίζες προπονητής Τόμας Ρόνγκεν, προκειμένου να μην μείνει άνεργος, θα αποδεχτεί την πρόταση της Football Association of American Samoa (!!!) και θα μεταβεί στην άλλη άκρη του πλανήτη, δίχως να ξεχειλίζει από κέφι, για να αναλάβει τις τύχες της Εθνικής ομάδας του νησιού. Και αυτό που θα συναντήσει θα είναι ακόμη τραγικότερο από ότι θα περίμενε...

Αφού με μόλις τρεις εβδομάδες να απομένουν μέχρι την έναρξη των προκριματικών του Μουντιάλ 2014, που τα τελικά του θα λάβουν χώρα στην Βραζιλία, ο Ρόνγκεν, θα πρέπει να προετοιμάσει μια φράξια από ασύνδετους άμπαλους, που δεν έχουν και καμία ιδιαίτερη σχέση με το τόπι. Απογοήτευση και μόνο στην θωριά του γκολκίπερ των 150 κιλών που τα τρώει όρθιος, στην όψη του σέντερ φορ που δεν βρίσκει το αντίπαλο τέρμα ούτε όταν είναι άδειο, αλλά και στην παρουσία μιας τρανσέξουαλ στα χαφ, που αντί να μαρκάρει τους αντιπάλους, πιο πολύ ενδιαφέρεται να τονίσει το μέικ απ και να φτιάξει τις κοτσίδες της...

Θα έλεγε κανείς διαβάζοντας αυτά τα δεδομένα που έχει να βάλει σε μια τάξη ο κόουτς, πως η φαντασία των σεναριογράφων ξεπέρασε κάθε προσδοκία στο στήσιμο της πιο απελπιστικής ομάδας που κλήθηκε ποτέ να συντάξει προπονητής. Κι όμως! Τα πάντα από όσα περιγράφει το Next Goal Wins είναι βασισμένα σε πραγματικά περιστατικά, που ήδη η τεκμηρίωση τα έχει μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη, στο συνώνυμο προ δεκαετίας ντοκιμαντέρ, προβάλλοντας το πως μέσα σε είκοσι μόλις ημέρες, ένας ξένος κατάφερε να θέσει τις βάσεις το συγκεκριμένο αθλητικό σύνολο, όχι απλά να πετύχει ένα τέρμα, όπως όριζε ο βασικός αντικειμενικός στόχος, αλλά να κατορθώσει υπερήφανη νίκη για πρώτη φόρα στα χρονικά, απέναντι στην μισητή γείτονα Τόνγκα!

Φυσικά τα πάντα στην παρούσα περίπτωση, όπως μας τα σερβίρει ο Νεοζηλανδός με την πολύπλευρη δράση, από Marvel και Thor μέχρι JoJo Rabbit, είναι δοσμένα μέσα από ένα πρίσμα τονισμένης γλαφυρότητας, στην παρουσίαση του διπόλου Προπονητής - Έθνος. Από την μια μεριά γίνεται σαφής η απελπισία στην ματιά ενός τεχνικού, γνώστη του ποδοσφαίρου, που πρέπει να βάλει σε μια τάξη τα ασυμμάζευτα. Από την απέναντι προβάλλεται η αγνή προσέγγιση ενός σπορ, που δοκιμάζεται η ακεραιότητα του από τα οικονομικά συμφέροντα και τους στοιχηματισμούς, από έναν λαό που δεν σκέφτεται με αυτοσκοπό την νίκη, αλλά μόνο την συμμετοχή. Εννοείται βέβαια πως η υπερηφάνεια αμφότερων ανεβαίνει σταδιακά στο ενδεχόμενο και μόνο οι επιθετικοί να πατήσουν στην αντίπαλη περιοχή. Που να σκοράρουν κιόλας!

Κι έτσι έχουμε μπροστά μας ένα ανακάτεμα μπόλικων φιλμς με σπορτίφ θεματική, αφού στις εικόνες του Γκολ, εύκολα μπορεί κανείς να διακρίνει αναφορές σε ταινίες όπως το Invictus όπου το αουτσάιντερ θριαμβεύει, το Damned United στις στιγμές που επιχειρείται η ψυχική τόνωση των ποδοσφαιριστών, το Escape To Victory με το κοινό φινάλε και την εκτέλεση πέναλτι. Η προφανέστερη των αναφορών πάντως έχει να κάνει με τον κόουτς Ρόνγκεν και το όνομα του Κυρίου Μιγιάγκι που αναγράφεται στην φόρμα του, σε μια ισοσκέλιση της προπονητικής τεχνικής που χρησιμοποίησε εδώ, αντιγράφοντας τον Ιάπωνα στο Karate Kid. Με μπόλικες κωμικές δόσεις που θα ανεβάσουν το κέφι στην πλατεία, δοσμένες μέσα από τον ψυχισμό του κατ ανάγκη ομοσπονδιακού τεχνικού, όπως με πολύ χαλαρή διάθεση ερμηνεύει ο Michael Fassbender. Ο Γερμανός εδώ πετά μακριά την μπέρτα της άκρατης υποκριτικής σοβαρότητας, που τον έχει χαρακτηρίσει στο σύνολο σχεδόν της σημαντικής καριέρας του, για να φορέσει την πολύ λιγότερο απαιτητική φόρμα του ψυχολόγου πιο πολύ, που πρέπει να συντάξει σε σώμα ένα, κοντούς, χοντρούς, στραβούς, ανίκανους και τραβεστί ακόμη, εν όψει του κοινού καλού. Έκτοτε η Αμερικάνικη Σαμόα ποτέ δεν έχει πέσει ξανά στην τελευταία θέση της κατάταξης κι αυτό το λες επίτευγμα αν μη τι άλλο!

Ένα Γκολ για τη Νίκη (Next Goal Wins) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 18 Ιανουαρίου 2024 από την Feelgood Ent.!
Περισσότερα... »

Ο Μελισσοκόμος (The Beekeper) Poster ΠόστερΟ Μελισσοκόμος
του David Ayer. Με τους Jason Statham, Emmy Raver-Lampman, Josh Hutcherson, Bobby Naderi, Minnie Driver, Phylicia Rashad, Jeremy Irons.

To Bee Or Not To Bee!
γράφει ο zerVo (@moviesltd)

Παρότι δεν φημίζομαι ως φανατικός υποστηρικτής της περίπτωσης του κινηματογραφικού John Wick, το αντίθετο μάλιστα αφού εκτιμώ πως στο συγκεκριμένο φραντσάιζ δεν συμβαίνει τίποτα απολύτως στην εξέλιξη του, εντούτοις είχα την αίσθηση πως η εμπορική επιτυχία της συγκεκριμένης τριλογίας θα οδηγήσει σε μια κάποια αναβίωση της περιπέτειας δράσης. Είδους που να θυμίσω μια φορά κι έναν καιρό, εκπροσωπούνταν από μια τουλάχιστον εβδομαδιαία κυκλοφορία ανά εβδομάδα, με το κοινό να συρρέει στις αίθουσες για να καμαρώσει τα καινούργια ηρωικά κατορθώματα του Norris, του Van Damme, του Seagal, του Schwartz και φυσικά του κορυφαίου όλων των εποχών Sly Stallone. Ματαιοδοξία μου...

Ο Μελισσοκόμος (The Beekeper) Quad Poster
Η ηλεκτρονική παγίδα που θα στήσει η συμμορία των επιτήδειων απατεώνων σε μια άμαθη ηλικιωμένη, αδειάζοντας της τον τραπεζικό λογαριασμό με τους κόπους μιας ολόκληρης ζωής, θα έχει τραγικές συνέπειες, καθώς εκείνη, πλήρως απογοητευμένη, θα δώσει τέλος στην ζωή της. Ατυχώς για την καλά στημένη και υποστηριζόμενη από υψηλόβαθμα στελέχη της πολιτικής σκηνής, εγκληματική οργάνωση, αυτή τους η δράση θα πέσει στην αντίληψη του νοικάρη της αυτόχειρα, Άνταμ Κλέι, ενός φιλήσυχου και χαμηλών τόνων αγρότη, που τον τελευταίο καιρό ασχολείται με πάθος, με την μικρή μελισσοκομική του επιχείρηση. Μα που εν αγνοία όλων, κρατά καλά φυλαγμένο το μυστικό πως έχει υπάρξει στέλεχος της άριστα εκπαιδευμένης ομάδας πολεμιστών, που σαν στόχο τους έχουν την απόδοσης της δικαιοσύνης και αποκαλούνται, εντελώς συμπτωματικά (?) Μελισσοκόμοι!

Κι ενώ οι αρχικές ενδείξεις θα ρίξουν τις υποψίες των αστυνομικών αρχών, των οποίων ηγείται η θυγατέρα της θανούσης, στον μοναχικό άντρα, εντούτοις πολύ γρήγορα θα γίνει αντιληπτό πως πίσω από το απονενοημένο διάβημα, κρύβεται μια συμμορία που έχει θησαυρίσει, ξαφρίζοντας εκατομμύρια από τα ανυποψίαστα γεροντάκια που απλά σκοτώνουν την ώρα τους στα τελεμάρκετινγκ. Κι αν το FBI μοιάζει να έχει τα χέρια του δεμένα από τις παραπλανητικές εντολές που δέχεται από τα ανώτερα κλιμάκια, δεν φαίνεται να συμβαίνει το ίδιο με τον έναν αλλά λύκο Κλέι, που θα ορκιστεί εκδίκηση στο όνομα της τόσο συμπαθητικής του, σπιτονοικοκυράς.

Άρα οι βάσεις για το παλιομοδίτικης φόρμας action adventure έχουν ήδη στηθεί με την αυτόδικη τιμωρία να παίζει σε πρώτο πλάνο και σε κάθε παρουσία της δισυπόστατα μελισσοκομικής, πολεμικής μηχανής, που δεν διστάζει να τα βάλει με όλους και με όλα προκειμένου να νιώσει πρωτίστως ο ίδιος και κατοπινά η εξαπατημένη Ελοίζ, δικαιωμένοι. Εννοείται πως ο βαθμός δυσκολίας του αντιπάλου ανεβάζει επίπεδο λεπτό με το λεπτό, ωσότου να φτάσουμε στο κορυφαίο λέβελ και την εκτόνωση του φινάλε, που κινούμενο πέριξ των τειχών του Λευκού Οίκου παραμοιάζει τραβηγμένο. Η αλήθεια βέβαια είναι πως τασσόμενος αποξαρχής στο πλευρό του λιγομίλητου Κλέι, ο θεατής, μια χαρά κεφάρει που ο ήρωας του δεν δέχεται ούτε μισή μπουνίτσα, έχοντας να κοντράρει ένα ολάκερο σύνταγμα δεκάδων πάνοπλών πεζοναυτών, εντολοδόχων από ένα σαθρό και διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα.

Στην ουσία δεν κατάλαβα ποτέ τον συσχετισμό του τωρινού επαγγέλματος του Beekeeper με την παλιότερη ιδιότητα του ως μέλους της συνώνυμης και πανίσχυρης παραστρατιωτικής φράξιας. Όπως δεν αντιλήφθηκα την μεταφορική σημασία της, πέρα του προφανούς στοιχείου που ορίζεται και στο μοτό της δημιουργίας του David Ayer, που στο ένατο σκηνοθετικό του βήμα, δεν πιάνει τα στανταρντς ούτε του Fury, ούτε του Suicide Squad, ούτε του The Tax Collector. Ξεσκέπασε, λέει, την βρωμιά, προστάτεψε την κυψέλη! Κάποιες σκόρπιες, πέρα δώθε βαρύγδουπες αναφορές στην προνομιούχα βασίλισσα τους σμαριού, μερικές πομπώδεις φράσεις υπέρ αδυνάτων πολιτών / μελισσών και ο χαλασμός κόσμου δια χειρός του Τιμωρού καλά κρατεί.

Λογικά ο Jason Statham είναι και ο μοναδικός αστέρας που στις ημέρες μας μπορεί να υποστηρίξει με πειθώ την εικόνα του last action hero των 80s. Προερχόμενος μάλιστα από το εξαιρετικό Wrath Of Man, ο Εγγλέζος μου έδωσε την εντύπωση πως θα προσθέσει ακόμη έναν ικανοποιητικό κρίκο στην αλυσίδα των εκρηκτικών περιπετειών δράσης με εκείνον πρωταγωνιστή. Ατυχώς όμως στο Beekeeper παρααφήνεται ολομόναχος στην αρένα, τόσο από το πενιχρό σενάριο όσο και από το προβληματικό κάστινγκ, που μπορεί να περιλαμβάνει ονόματα, υποκριτικού διαμετρήματος Jeremy Irons, στην ουσία περνούν πλήρως ανεκμετάλλευτα, υποδυόμενα ελάχιστα πειστικούς χαρακτήρες, ισοδύναμους με  φτηνές καρικατούρες. 

Σκεπτόμενος δε πως ο 56χρονος ηθοποιός μια χαρά αρέσκεται στο να συμμετέχει σε φιλμικά σίριαλς, από τα Fast And Furious μέχρι τα Expendables, δεν πρέπει να αποκλείσω την πιθανότητα της δημιουργίας ενός ακόμη πρότζεκτ σε συνέχειες, ενδεχόμενο που αφήνει ορθάνοικτο το κατόπιν του γενικού χαλασμού φινάλε. Τα πάντα θα κριθούν στο τρέχον box office, εκεί που όμως οι οιωνοί μάλλον δεν είναι με το μέρος του Μελισσοκόμου, ο οποίος στέρεψε γοργά από ιδέες στην φρενήρη εκδικητική του διαδρομή.

Ο Μελισσοκόμος (The Beekeper) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 11 Ιανουαρίου 2024 από την The Film Group!
Περισσότερα... »

Ονειρικό Σενάριο (Dream Scenario) Poster ΠόστερΟνειρικό Σενάριο
του Kristoffer Borgli. Με τους Nicolas Cage, Julianne Nicholson, Michael Cera, Tim Meadows, Dylan Gelula, Dylan Baker, Lily Bird.


Viral κατά λάθος!
γράφει ο Θόδωρος Γιαχουστίδης(@PAOK1969)

“Is this the real life? Is this just fantasy?”

Αυτή είναι η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί ο γεννημένος στο Όσλο το 1985 Νορβηγός σκηνοθέτης, που υπογράφει πάντα τα σενάρια των ταινιών του και τις περισσότερες φορές, τις μοντάρει κιόλας. Η πρώτη του ταινία ήταν το (απρόβλητο στην Ελλάδα) «DRIB» (2017), στο οποίο χαρακτηριστικό ρόλο κρατάει ο Adam Pearson (όσοι έχετε δει τα «Κάτω από το δέρμα» του Jonathan Glazer ή το υπέροχο «Ισόβιοι δεσμώτες» του Aaron Schimberg, γνωρίζετε ποιος ακριβώς είναι ο Adam Pearson). Η δεύτερη ταινία του ήταν το «Σιχάθηκα τον εαυτό μου» (Syk pike, 2022), το οποίο προβλήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο, σε περιορισμένο κύκλωμα, και στη χώρα μας. Μέσα στο 2023 σκηνοθέτησε την 12η (!!!) μικρού μήκους ταινία του, το «Willem Dafoe» στο οποίο, επί πέντε λεπτά, ο ίδιος ο σκηνοθέτης υποδυόμενος τον εαυτό του, προσπαθεί να θυμηθεί το όνομα του ηθοποιού, αρνούμενος όμως πεισματικά τη βοήθεια του ίντερνετ.

Ονειρικό Σενάριο (Dream Scenario) Poster Πόστερ Wallpaper
Την παγκόσμια πρεμιέρα της η ταινία «Ονειρικό σενάριο» την πραγματοποίησε στις 9 Σεπτεμβρίου του 2023, στο φεστιβάλ του Τορόντο. Με αυτόν τον τρόπο, έγινε η 10η ταινία σε 10 χρόνια στη σειρά, όπου ο Nicolas Cage εμφανίζεται σε φιλμ που κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Τορόντο! Κι είναι η έκτη ταινία που γύρισε ο τιτανομέγιστος και πολυάσχολος Nicolas Cage μέσα στο 2023! Υποτίθεται πως ο Nic σκέφτηκε να αποσυρθεί από την υποκριτική μετά από αυτήν την ταινία, θεωρώντας την ένα πολύ ταιριαστό κύκνειο άσμα της καριέρας του. Να πούμε απλά πως έχει ήδη τέσσερις ταινίες για το 2024 με τις οποίες είναι συνδεδεμένος και είτε έχουν ολοκληρωθεί είτε είναι στο post production είτε είναι στο pre-production!

Η υπόθεση: Ο Πολ Μάθιους είναι ένας μετρίως μέτριος και πάντα μετρημένος, βαρετός καθηγητής Πανεπιστημίου, παντρεμένος, με δύο κόρες, με φαλάκρα, κοιλίτσα και γκρίζα γένια, που το μόνο κατά πως φαίνεται... όνειρο ζωής που έχει, είναι να κάνει μια δημοσίευση σχετικά με τα μυρμήγκια και την κοινωνία τους, η οποία λειτουργεί ως υπεροργανισμός. Ένα από τα μαθήματά του έχουν να κάνουν με την Εξέλιξη και πως οι μαύρες ρίγες στις ζέβρες δεν λειτουργούν ως καμουφλάζ για να μπορούν να κρύβονται στη φύση, αλλά για να μπορεί το άτομο-ζέβρα να κρυφτεί μέσα στο κοπάδι-ζέβρες. Κάπως δηλαδή, όπως έχει κάνει και ο ίδιος ο Πολ στη ζωή του. 

Μόνο που κάποια στιγμή, αυτός ο συνηθισμένος και μη ξεχωριστός άνθρωπος, αρχίζει να εμφανίζεται στα όνειρα ανθρώπων που είτε τον γνωρίζουν (όπως η μικρή του κόρη και φοιτητές του στο Πανεπιστήμιο) είτε δεν τον έχουν δει ποτέ στη ζωή τους πριν! Στα όνειρα αυτά απλά στέκεται ή μόνο περπατάει, χωρίς να κάνει τίποτε άλλο: απλά, είναι εκεί! Ξαφνικά, ο Πολ γίνεται διάσημος, viral σαν να λέμε, και το βρίσκει αυτό καλή ευκαιρία να εκμεταλλευτεί την κατάσταση για να εκδώσει επιτέλους το βιβλίο του. Όμως, τα πράγματα θα αλλάξουν, όταν, μετά από μια κρίσιμη συνάντηση με μια όμορφη κοπέλα, θα συνεχίζει μεν να εμφανίζεται στα όνειρα πολλών ανθρώπων, απλά πλέον ως «κακός», ως σαδιστής, ως δολοφόνος. Θα φάει ακύρωση, η δημοφιλία του θα καταρρεύσει, τα όνειρά του θα γκρεμιστούν. Θα μπορέσει να συνέλθει από όλο αυτό;

Η άποψή μας: Εν αρχή είναι το σενάριο, που έγραψε ο Borgli. Το διάβασε που λέτε ο Ari Aster και ήταν έτοιμος να το σκηνοθετήσει, έχοντας επιλέξει ως πρωταγωνιστή τον Adam Sandler. Ευτυχώς, έκανε πίσω. Αποφάσισε εντέλει να αναλάβει την παραγωγή, οπότε προσέλαβε τον Kristoffer Borgli δείχνοντάς του την απαιτούμενη εμπιστοσύνη, ότι θα μπορέσει να φέρει εις πέρας δηλαδή αυτό το high concept σχέδιο. Και ο Borgli με τη σειρά του έκανε κίνηση – ματ, ζητώντας ως πρωταγωνιστή τον Nicolas Cage, ο οποίος και δέχτηκε, σημειώνοντας μάλιστα την πρώτη του συμμετοχή σε ταινία της Α24. Ο Cage, που πάντα ήθελε να συνεργαστεί με τον Aster, το πέτυχε... εμμέσως. 

Κι έδωσε τελικά μία από τις καλύτερες, αν όχι την καλύτερη (!!!) ερμηνεία της καριέρας του! Και θα είναι σκάνδαλο αν δεν συμπεριληφθεί στην πεντάδα των καλύτερων ανδρικών ερμηνειών για το 2023 (είπαμε, η ταινία προβλήθηκε μέσα στο 2023 σε διάφορα φεστιβάλ και στο UK βγήκε στις 10 Νοεμβρίου). Όχι ότι χρειάζεται τέτοιου είδους επιβραβεύσεις ο Nic fuckiiiiiiiiiiiiiin' Cage. O άνθρωπος είναι φαινόμενο και η υποκριτική του μέθοδος θα πρέπει να διδάσκεται στα πιο high και prestigious πανεπιστήμια. Ναι, μπορεί να έχει παίξει σε δεκάδες μαλακίες (ένεκα η ανάγκη) και να μην το έχει τίποτε να σου πετάξει ένα over-acting εκεί που δεν χρειάζεται, αλλά αυτό που έχει κάνει σε παλιότερες ταινίες κι αυτό που κάνει εδώ, σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό. Οπότε, μεγάλο μέρος της επιτυχίας της ταινίας οφείλεται στον Nicolas Cage. 

To άλλο μεγάλο μέρος του ότι μιλάμε για σπουδαία ταινία, οφείλεται στο σενάριο... Τούτη η ταινία θα μπορούσε να είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας του Charlie Kaufman στο σενάριο και του Spike Jonze στη σκηνοθεσία, τις καλές εκείνες εποχές που μας έδιναν ταινιάρες όπως «Στο μυαλό του Τζον Μάλκοβιτς» και «Adaptation.» - στο δεύτερο – τυχαία, χα - πρωταγωνιστής ήταν ο Nicolas Cage, πάλι στο ρόλο ενός καθόλου ξεχωριστού ανθρώπου! Ο Borgli πετυχαίνει άθλο, βασιζόμενος στο πανέξυπνο σενάριό του από τη μια, την απίθανη ερμηνεία του Cage από την άλλη, και στην απόφασή του να μην διαφοροποιήσει σκηνοθετικά τις σκηνές των ονείρων από εκείνες της φιλμικής πραγματικότητας. 

Έτσι, ο θεατής είναι πολλές φορές που αναρωτιέται παρακολουθώντας την ταινία αν αυτό που βλέπει είναι ένα - ακόμα - όνειρο: ή μήπως όλη η ταινία είναι ένα όνειρο; Στο πρώτο μισό η ταινία βγάζει πολύ γέλιο. Το premise είναι σούπερ και ο Borgli δεν χάνει την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί το παραμικρό για να βγάλει γέλιο. Είναι ο τρόπος για να κάνει hook στους θεατές: είναι ελκυστικό να βλέπεις κάτι που σε κάνει να γελάς. Το κρίσιμο σημείο καμπής έρχεται στο μέσον περίπου της ταινίας, με την όλη φάση της προσπάθειας «αναπαράστασης» των ερωτικών ονείρων της όμορφης κοπέλας. 

Είναι τόσο συγκλονιστικός εδώ ο Cage: για πρώτη φορά στη ζωή του ο Πολ που υποδύεται, βρίσκεται τόσο κοντά στο να απολαύσει την εμπειρία να είναι ποθητός από μια γυναίκα εντελώς έξω από τα κυβικά του! Η ήττα του όμως θα είναι συντριπτική κι ο Cage απλά έχει εδώ την πιο ευάλωτη σκηνή της καριέρας του! Από το σημείο αυτό και μετά, λίγο η ταινία «χάνεται», τόσο σε ρυθμό όσο και σε χιούμορ. Η... σωτηρία από τη Γαλλία και ο συσχετισμός του Πολ με τον... Freddy Krueger (ξέρετε, αυτόν που εμφανίζεται στα όνειρα ανθρώπων και τους σκοτώνει, μουάχαχαχαχα) - όταν πλέον γίνεται... θρίλερ το όλο πράγμα - είναι πανέξυπνος κι αστείος. Και πάλι όμως - όπως ολοένα και συχνότερα συμβαίνει σε πολλές ταινίες που γούσταρα τελευταία - η τρίτη πράξη φαίνεται να στέλνει όλο το φιλμ στα βράχια. Η τελική σκηνή όμως, τόσο απλή, τόσο προφανής, τόσο λυρική και τόσο σπουδαία, απογειώνει (χε, χε) την ταινία στις αρχικές, άριστες εντυπώσεις και επιδόσεις της. Σούπερ ταινία, που δεν χάνεται με τίποτε!

Ονειρικό Σενάριο (Dream Scenario) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 11 Ιανουαρίου 2024 από την Tanweer!
Περισσότερα... »

Poor Things Poster ΠόστερPoor Things
του Yorgos Lanthimos. Με τους Emma Stone, Mark Ruffalo, Willem Dafoe, Ramy Youssef, Christopher Abbott, Jerrod Carmichael.

I Must Go Punch That Baby
γράφει ο  gaRis (@takisgaris)

Χαίρομαι σχεδόν υπερβολικά που το Poor Things του Γιωργάρα του Λάνθιμου είναι η πρώτη ταινία που καλούμαι να καταγράψω για την καινούργια χρονιά. Που γίνανε ουρές στα ταμεία, που έχει παραληρήσει το Χόλυγουντ, που προσκυνήσανε οι χρυσές Σφαίρες, που θα υποκλιθούν τα Όσκαρς, που βρυχήθηκε ο χρυσοποίκιλτος Λέων της Βενετιάς, που, που... Γιατί ο Yorgos εδώ αποδεικνύεται Γιωργάρας, μάγκας, θρασίμι, ασυμβίβαστος πωστολένε ναούμ.

Poor Things Quad Poster
Με αρχικαραμπατζετιά Fox Searchlight, μιξάρει Και το Πλοίο Φεύγει (1983), Η Ωραία της Ημέρας (1967) και τον Young Frankenstein (1974), βάνοντας τον Ευνοούμενο Tony McNamara να φέρει στο πανί τα Ζωντόβολα (1992) του Σκώτου Alasdair Gray ποιώντας το όλον παντελώς δικό του. Φιλοσοφική cineχεια του The Lobster, τιλταρισμένη εξτραβαγκάντζα προεξοχή του The Favorite. Mary Shelley πάρτα νάχεις! 

Bella Baxter (Emma Stone, μούσα και συμπαραγωγός). Νεκραναστημένη ετοιμόγεννη με εμφύτευμα το μυαλό του νεκρού μωρού της δια χειρός του τρελο-επιστήμονα Willem Dafoe. Ο δανδής δικηγορίσκος Mark Ruffalo θα τη σεξουλιάσει κατά δύναμιν, όμως η Μπέλλα είναι Μπελλάρα και βγάνει αμπάριζα με όπλο το κορμί της και την αχαλίνωτη σκέψη της για να κατακτήσει Βουδαπέστη, Παρίαι, Λισαβώνα, μέχρι τη Βόρεια Αφρική θα φτάσει η χάρη της, αιθέρια, αδιάντροπη, ασύδοτη, αντιδραστική, κυνική, αυτεξούσια, για να στείλει την Πατριαρχία εκεί που ανήκει: Στον αγύριστο! 

Κοστούμαρες, σκηνικάρες, ευρυγώνιοι φακοί – ψαράκια και ανάποδα ψαλίδια, μακιγιάζ όλα παγκοσμίου κλάσης, συνεπικουρούν το γύρισμα μιας κομμάτι sci-fi, φορές γκοθικάτο βικτωριανό δράμα, εντέλει σόφτκορ τσοντέ τύπου σέβεντις ιστορίας όπου η αφόβου και ατρομήτου γωνία Εμμάρα γκρεμίζει την αχλαδιά χωρίς μπάντυ ντάμπλ και στέλνει ερμηνευτικά αδιάβαστη κάθε ικμάδα επικριτικής σκέψης για αυτή την σαρδονιομπρουτάλ (μα πόσο πιο Λάνθιμος) αισθητική επιλογή. 

Το Poor Things είναι μια κουριοσιτέ, ένα γαϊτάνι κινηματογραφικής μαγείας με τη μπαγκέττα του Yorgos να κερνά αβέρτα κονφεταρισμένο βιτριόλι. Μη ξεγελιέσαι από το happy-go-lucky, ωσάν τίγκα στην κόκα πέρασμα της θεάρας Stone. Πρόκειται για ιστορικής αξίας παίξιμο που σπάει στεγανά. Το ανδρικό κάστ σε τσακίρικα κέφια κι επειδή ειδικά ο Ruffalo το χρειαζόταν μετά τον μακροχρόνιο Marvel εγκλεισμό (όσο κι ο Downey που επίσης θριάμβευσε στο Oppenheimer) νάσου πετιέται καρφωτή και η μεγάλη ιδέα (στούντιος ακούει;) 

Βρέστε του Yorgos, sorry, Yorgaras ήθελον ειπείν, να σιάξει, να σοροπιάσει, να σενιάρει την επόμενη κομικομπούρδα σας ναούμ, αφού ρίξτε πρώτα μια πεντακοσαρού μύρια να γουστάρει ο τυπάρας κι άστε τον σόλο κλαρίνο να φκιάσει οράματα και παροράματα κι ό,τι γουστάρει ο καταπιώνας σας. Είμαστε σε οίστρο κύριοι, κι ας μην κρατάμε το μέτρο, ούτε μας ενδιαφέρει καμιά κοσμογονική αλήθεια. Κι ας μην είμαι Χατζηδάκις, είμαι όμως Κραουνάκης. Λίγο τόχεις αυτούνο; 

Δεδομένη – αναλογικά με το ντεγκουστασιόν- η σταδωταμέρη εισπρακτική επιτυχία, εύλογη απορία των αμύητων στην καλλιτεχνότσοντα, μάλλον προβλέψιμη η αποστροφή όσων, διαχρονικά, θεωρούν το σινεμά του Λάνθιμου ένα μισανθρωπικό εσωτερικό αστείο μεταξύ παρεούλας ούλτρα σινεφιλικών καλόπαιδων. Το κυρίαρχο γιαταμέ παραμένει το εξής ένα: Ο Γιωργάρας έχει ανοίξει φτερά για τα αψηλά, κει που κανείς, ποτέ, Έλληνας σκηνοθέτης δε κατόρθωσε να φθάσει όχι ως παγκόσμια αναγνώριση πλέον, αλλά αποθέωση. Για αυτό σας λέω εσάς κειδά: Μήπως φθονάτε; Ε, τόσο πιο πολύ αγαπάτε!

Poor Things Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Την 1η Ιανουαρίου 2024 από την Feelgood Ent.!
Περισσότερα... »