Το Αυτό Κεφάλαιο 2 (It Chapter 2) Poster ΠόστερΤο Αυτό Κεφάλαιο 2
του Andy Muschietti. Με τους Jessica Chastain, James McAvoy, Bill Hader, Isaiah Mustafa, Jay Ryan, James Ransone, Andy Bean, Bill Skarsgård.


Μυστικά και Αίματα!
του zerVo (@moviesltd)

Δεν ξέρω πόσοι ενδεχόμενα έχουν ζήσει και θυμούνται, εκείνη την, δύο συνολικά βιντεοκασετών και εξάωρης διάρκειας, πρώτη κυκλοφορία του Αυτού, το 1990. Εννοείται πως σε οποιοδήποτε τομέα, κυρίως στον τεχνικό, τις δύο εκδοχές, την τοτινή τηλεοπτική και την τωρινή φιλμική, ποιοτικά χωρίζουν παρασάγγες, για να πω την μαύρη αλήθεια όμως, σε ένα κομμάτι, προτιμούσα την βερσιόν του (πρωτόγονου, με βάση τα σύγχρονα δεδομένα) μέσου αναπαραγωγής: Με μια ενοικίαση ρεφενέ, σύσσωμη η παρέα, σε ένα Σαββατοβραδάκι το είχε ξεπετάξει το δίπτυχο του τρόμου, ενώ τώρα, αυτά τα δύο έτη κενού μεταξύ της αρχής και του φινάλε, φάνταζαν αιώνας. Όχι από κανά θέμα τεράστιας προσμονής, αλλά το κυριότερο λησμονιάς. Οπωσδήποτε έπρεπε να φρεσκάρω στην μνήμη μου το τι παρακολούθησα στο Chapter 1 δύο Σεπτέμβρηδες πριν, προτού προχωρήσω στο επικό φίνις. Σύμφωνοι μιλούμε για σινεμά, για άλλα μέτρα και σταθμά, μα φρόντισε καλό μου στούντιο να μειώσεις τις χρονικές αποστάσεις των εξόδων, για το καλό όλων μας. Μην ψάχνουμε μετά τους λόγους που οι τηλεοπτικές σειρές, πλέον, σαρώνουν εμπορικά, καθώς μονομιάς δύναται κανείς να παρακολουθήσει όλα τα επεισόδια μιας σεζόν. Έστω κι αν αναφερόμαστε για την πιο προσοδοφόρα στα χρονικά, ταινία του horror genre.

Το Αυτό Κεφάλαιο 2 (It Chapter 2) Quad Poster Πόστερ
27 χρόνια έχουν διαβεί από εκείνη την ημέρα που η φράξια των πιτσιρικάδων Λούζερς, έβγαζε νοκ άουτ το παλιατσόμορφο τέρας, που με λημέρι τους υγρούς και σκοτεινούς υπονόμους, είχε σκορπίσει τον φόβο και τον τρόμο στο επαρχιακό Ντέρι της πολιτείας του Μέιν. και σύμφωνα με τον αστικό μύθο, μόλις έκλεισε η περίοδος της επανεμφάνισης του. Γνωρίζοντας καλά και προετοιμασμένος πως όπου νάναι ο Πέννυγουάιζ θα γυρίσει για να επαναλάβει το φρικιαστικό του έργο, ο μεσήλικας πλέον Μάικ - ο μοναδικός έγχρωμος της νεανικής επτάδας - δεν θα νιώσει την παραμικρή έκπληξη στο άκουσμα του αποτρόπαιου φονικού, δίπλα στις όχθες του ποταμού. Και αυτόματα θα βάλει μπροστά το σχέδιο μάζωξης των παλιών του φίλων, για να πραγματοποιηθεί ο όρκος αίματος που είχαν δώσει, εκείνο το καλοκαίρι της νιότης τους. Και θα τους εντοπίσει όλους έναν προς έναν.

Ο ανασφαλής Μπιλ, πια έχει αποκτήσει οικογένεια και είναι ένας ανερχόμενος συγγραφέας / σεναριογράφος, που όμως δεν διαθέτει καμία αυτοπεποίθηση, καθώς πιστεύει πως τα έργα του, δεν διαθέτουν κατάλληλο φινάλε. Αντιθέτως ο Ρίτσι, δεν έχει ακόμη αποκατασταθεί, εργάζεται ως σταντ απ κωμικός και πάντα μέσα του ανησυχεί μην τυχόν και αποκαλυφθεί το καλά κρυμμένο του μυστικό. Επιτυχημένος στον τομέα του, ως αρχιτέκτονας, είναι ο πάλαι ποτέ χοντρούλης Μπεν, που κι εκείνος μένει μόνος, μη έχοντας ξεπεράσει την μοναδική νεανική του αγάπη. Όπως χαρισματικός επαγγελματίας είναι και ο χρηματιστής Έντι, που δεν καταφέρνει να βγάλει από το μυαλό του την υπερπροστασία της μητρός του. Γονική καταπίεση που βίωσε στα νιάτα της και η όμορφη Μπεβ, αίσθημα που νιώθει ακόμη και σήμερα, από τον εύπορο, ζηλόφθονο και επιθετικό σύζυγό της. Όλοι τους θα απαντήσουν στην αγωνιώδη κλήση του Μάικ και άμεσα θα επιστρέψουν στην γενέτειρα τους. Όλοι εκτός από τον Στάνλει, τον πιο φοβισμένο και αναστατωμένο ψυχικά της επτάδας, που μπροστά στην επερχόμενη επανάληψη του ολέθρου, θα δώσει πρόωρο τέλος στην ζωή του.

Με μια δόση νοσταλγίας θα πραγματοποιηθεί λοιπόν το αναμενόμενο σμίξιμο των ενήλικων πλέον κομπανιέρων, που φαντάζονται τον λόγο που τους φώναξε πίσω στα πάτρια εδάφη, εκείνος που ουδέποτε τα εγκατέλειψε, αλλά δεν θέλουν καν να τον διανοηθούν. Και αφού είναι ο μόνος που έχει μελετήσει καλά τον τρόπο αντιμετώπισης του σιχαμερού κλόουν, έχει καταλήξει στο ότι ο καθένας τους πρέπει να προσφέρει και από ένα ζωντανό κειμήλιο της παιδικής του ηλικίας, σε μια μυστικιστική τελετή που πιστεύεται πως θα ξορκίσει το Κακό. Θα αποδιώξει όμως ταυτόχρονα και το χάντικαπ που βασανίζει εκ γενετής την ψυχούλα τους, μήπως και βρουν επιτέλους την λύτρωση που ψάχνουν, τόσες δεκαετίες τώρα?

Η πραγματικότητα, για κάθε βιβλίο του King που πέρασε από τις σελίδες στο σελιλόιντ, είναι κομματάκι ιδιότροπη, καθώς τα κείμενα του πιο διαβασμένου συγγραφέα του είδους ποτέ, δεν είναι εύκολο να μετατραπούν σε εικόνες με λίγα λόγια και καλά. Συνεπώς δεν προκαλεί καμία απολύτως έκπληξη το γεγονός πως η συνολική διάρκεια του φιλμ, αγγίζει το τρίωρο, νούμερο υπερδιπλάσιο περίπου, από όσο κρατούν τα κλασικά χόρορ της σειράς. Είναι όμως και το It συνολικά ένα φιλμ που αμιγώς ανήκει σε αυτή την κατηγοριοποίηση? Από την πρώτη φορά του ανανεωτικού Stand By Me, είχε διαφανεί πως δεν είναι, μα ουσιαστικά αποτελεί μελέτη ψυχοσύνθεσης μιας φράξιας ατόμων, που έχουν αποθηκευμένα εντός τους ζόρια ανθρωπινά. Κοινά! Κοινότατα! Που δεν τους καθιστούν ψυχασθενείς, αλλόκοτους, διαφορετικούς, μα ανάλογους με το λοιπό σύνολο. Το οποίο όμως πετυχαίνει να μην αποκαλύπτει τα ας τα πούμε πάθη του, ούτως ώστε να τον πιάνουν στην κοροϊδία οι πάσης ηλικίας μπούληδες.

Ετούτοι εδώ οι αντιηρωικοί Επτά, για να φτάσουν στο σημείο να βάλουν πλάτη τον Πέννυγουάιζ, επιβάλλεται πρωτίστως να καθαρίσουν εντός τους. Όχι διότι πράττουν ή έπραξαν κάτι παραβατικό, που μπορεί να τους έχει μολύνει, αλλά γιατί το περιβάλλον τους έχει καταστήσει Χαμένους, μηδενικούς, τρεκλιάρηδες. Και οι κυριότερες εξομολογήσεις θα πρέπει να γίνουν εντός της παρέας, οι δικές τους μάσκες να πέσουν πρώτες, πριν να προλάβει ο κλοουνίστικος καθρέφτης να τους καταπιεί.

Η απόπειρα του Andy Muschietti να οπτικοποιήσει, το δυσκολότερο γι αυτό τον σκοπό, ίσως, πόνημα του Μετρ, αποξαρχής είχε φανεί πως θα στεφθεί με δάφνες. Πολλών λογιών. Εισπρακτικές, που θα διαδώσουν το όνομα του και θα χαροποιήσουν το στούντιο που τον στηρίζει. Δημιουργικές, που θα αναδείξουν τις ικανότητες του να δομήσει σωστά ένα τσούρμο από ανατριχίλες και να τις μοιράσει μελετημένα στην πλατεία. Καλλιτεχνικές, που θα τονίσουν την αρτιστική του παιδεία και προσπάθεια του να αποτίσει φόρο τιμής σε πρώτους μάστορες όπως ο Carpenter (κυρίως), ο Zemeckis, ο De Palma. Σε όλα τα μποξάκια ο Αργεντίνος παίρνει τικ, δίχως δεύτερη σκέψη, όντας αυτός που βγήκε περισσότερο κερδισμένος από το πρότζεκτ It.

Ένα πλάνο που αν εξαιρέσουμε την (ασούμε δικαιολογημένη) αργοπορία άφιξης του Chapter 2, μοιάζει να έχει οργανωθεί άρτια, προκειμένου να μην αφήσει ούτε έναν φαν των κειμένων του 72χρονου διοπτροφόρου νοβελίστα - τι ωραίο το καμέο του - απογοητευμένο. Το αντίθετο, το μάτι χορταίνει θέαμα μέσα από τις επιμέρους βινιέτες ανάλυσης των προσωπικοτήτων, σε σημείο βαρυστομαχιάς! Με ολόσωστες δόσεις τρόμου, ακρότητας, σασπένς και φυσικά χιούμορ, με σούπερ αστέρια λάμψης μεγέθους McAvoy, Chastain και ιδίως συγκινητικού Hader, που έτρεξαν να προλάβουν να κλείσουν θέση μεταξύ των "Magnificent" Seven, με το ζητούμενο, τέλος, ονειρικό ταξίδεμα και στο δικό μας έφηβο παρελθόν. Εμάς των πιο παλιών, ειδικά, που κοιμόμασταν κάτω από το πόστερ των χιλιοιδωμένων Goonies και αγκαλίτσα με την μισοσκισμένη φωτογραφία της κοκκινότριχης Κουκλίτσας με τα Ροζ. Και στα τρεμάμενα κρυφά από την υπόλοιπη άγρια συμμορία που κέφαρε Motorhead και Dio, ακούγαμε Juice Newton και Angel In The Morning. Αιτία καζούρας το λιγότερο, μέχρι και εμφάνισης κόκκινων μπαλονιών τριγύρω, αν διέρρεε ποτέ της η φλωριά μας...

Το Αυτό Κεφάλαιο 2 (It Chapter 2) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 5 Σεπτεμβρίου 2019 από την Tanweer!
Περισσότερα... »

2019 Venice Film Festival Poster
Προσεγγίζοντας με εντελώς διαφορετικό τρόπο, την τυπική ταινία υπερηρώων και επιχειρώντας να προβάλλει την περσόνα της Νέμεσης του πανίσχυρου Μπάτμαν, μέσα από την μετάλλαξη ενός μοναχικού χαρακτήρα στον απόλυτο κακό, το Joker του Todd Phillips, έδωσε στην κριτική επιτροπή του φεστιβάλ Βενετίας, την δυνατότητα να το αναδείξει ως την καλύτερη ταινία του φετινού διαγωνιστικού τμήματος. Μια ταινία που ήδη είχε δημιουργήσει θόρυβο γύρω από το όνομα της πολύ πριν ανάψουν τα φώτα στο Λίντο και που με το βαρύτιμο τρόπαιο στις αποσκευές, ήδη κοιτάζει με μεγάλη αισιοδοξία την Οσκαρική κούρσα, που ήδη έχει πάρει μπρος. Όπως συνέβη στο παρελθόν με άλλους κατόχους του Χρυσού Λέοντα, σαν το περσινό Roma.

Με μια κίνηση έκπληξη, η Κριτική Επιτροπή βράβευσε με με τον Ασημένιο Λέοντα, την ταινία J'Accuse του Roman Polanski, που τα προβλήματα του με τον νόμο δεν του επέτρεψαν να παραβρεθεί στην Βενετία. προηγούμενα πάντως το γεγονός πως συμπεριελήφθει στο Κονκόρσο η δημιουργία του, είχε προκαλέσει έντονη αποδοκιμασία, καθώς εκκρεμούν εις βάρος του κατηγορίες για το αδίκημα της σεξουαλικής παρενόχλησης. Η Επιτροπή δικαιολόγησε την απόφαση της, μέσω του μέλους της Paolo Virzi, αναφέροντας πως βράβευσε το καλλιτεχνικό πόνημα και όχι τον συγκεκριμένο άνθρωπο. Το βραβείο πάντως παρέλαβε η σύζυγος του και πρωταγωνίστρια στο φιλμ, Emmanuelle Seigner.

Awards Ceremony Venice Film Festival 2019 Awards Ceremony Venice Film Festival 2019
Awards Ceremony Venice Film Festival 2019 Awards Ceremony Venice Film Festival 2019
Awards Ceremony Venice Film Festival 2019 Awards Ceremony Venice Film Festival 2019

Photo: Getty Images Europe / zimbio.com



Περιέργως πάντως ο θρίαμβος του Joker δεν συνεχίστηκε και στις βραβεύσεις των ερμηνειών, όπως αναμενόταν χάρη στην εντυπωσιακή παρουσία του Joaquin Phoenix στον ρόλο του γελαστού παλιάτσου. Ανταυτού το τρόπαιο στα αντρικά απέσπασε ο Ιταλός Luca Marinelli για τον ρόλο του στην ταινία Martin Eden, ενώ στις γυναίκες αντίστοιχα τιμήθηκε η έξοχη ρολίστα Ariane Ascaride για τον ρόλο της στο φιλμ Gloria Mundi. Το βραβείο καλύτερης Σκηνοθεσίας απονεμήθηκε στον Σουηδό Roy Andersson για την ταινία τους About Endlessness, ενώ αντίστοιχα εκείνο του καλύτερου Σεναρίου δόθηκε στον Κινέζο κινηματογραφιστή Yonfan για το έξοχο animation του No.7 Cherry Lane.
Περισσότερα... »

2019 Venice Film Festival Poster
Η ταινία που έκλεισε την παρέλαση του φετινού διαγωνιστικού προγράμματος της Βενετίας, είναι το Waiting For The Barbarians, ένα δράμα εποχής που σκηνοθετεί ο Ciro Guerra. Βασισμένο στο μυθιστόρημα του J.M. Coetzee από το 1980, μας ταξιδεύει σε μια απομονωμένη, συνοριακή πολιτεία, μέρος μιας απροσδιόριστης αυτοκρατορίας, που την διοίκηση της έχει ο Μαγίστρος, ένας δίκαιος και αναγνωρισμένος από όλους τους πολίτες ηγέτης. Όταν την περιοχή επισκεφθεί ο Συνταγματάρχης Τζολ, για να ερευνήσει τις δυνατότητες του τόπου να αντιμετωπίσει μια ενδεχόμενη πολεμική επίθεση από τους...Βαρβάρους. Οι άγριες μέθοδοι του νεοφερμένου στρατιωτικού, που έχουν να κάνουν με τον φόβο που θα σκορπίσει για τον υποτιθέμενο εχθρό, θα σοκάρουν τόσο τον Μαγίστρο, όσο και την φιλήσυχη μέχρι πρότινος κοινωνία. Πρωταγωνιστής στον ρόλο του εκκεντρικού αξιωματικού, ο σούπερ αστέρας Johnny Depp, δίνει την δική του λάμψη στην συνολική παραγωγή. "Μπορεί η υπόθεση να εκτυλίσσεται σε ένα απομακρυσμένο σκηνικό, μιας παλιάς χρονικής περιόδου, αυτό όμως δεν σημαίνει πως όλα όσα αναφέρονται στο έργο, δεν θα μπορούσαν να συμβούν σε οποιοδήποτε σημείο του κόσμου σήμερα. Τα πάντα είναι τόσο κοντινά και γνώριμα, αφού τα συναντάμε διαρκώς στις ημέρες μας" αναφέρει γύρω από το πρότζεκτ ο μπέιμπι φέις, που στην συνέντευξη τύπου εμφανίστηκε με γυαλιά ηλίου, για να τονίσει το ύφος του κακού που υποδύεται στο έργο, όπως είπε αστειευόμενος.

Waiting For The Barbarians Venice Film Festival 2019 Waiting For The Barbarians Venice Film Festival 2019
Waiting For The Barbarians Venice Film Festival 2019 Waiting For The Barbarians Venice Film Festival 2019

Photo: Getty Images Europe / zimbio.com



"Είναι τρομακτικά ενδιαφέρον να εντοπίζεις περσόνες ανήθικες στην ιστορία και να επιχειρείς να τις προσεγγίσεις ερμηνευτικά. Αυτοί οι χαρακτήρες είναι δομημένοι κακοί κατά τέτοιο τρόπο, δεν ξύπνησαν ένα πρωινό και είπαν σήμερα θα καταστρέψουμε ολόκληρο το σύμπαν. Ο Τζολ διαφέρει κατ εμέ στο είδος της ανηθικότητας που πρεσβεύει. Πρέπει να κατανοήσουμε με ποιον τρόπο χτίστηκε ο ψυχισμός αυτού του ανθρώπου, πως ορθώθηκαν τα τείχη που δεν του επιτρέπουν να βγάλει προς τα έξω ένα θετικότερο πρόσωπο προς όλους." Τον ρόλο του αγαπητού στο βασίλειο γηρασμένου ηγέτη, που ο κόσμος του ανατρέπεται λίγο πριν αποσυρθεί, κρατά ο έμπειρος ρολίστας Mark Rylance. "Αυτή η ταινία έχει δυνατότητες να προκαλέσει στο κοινό έντονη συμπάθεια και συμπόνοια. Όπως είναι βέβαιο πως θα δημιουργήσει μέσα στην ψυχή του κάθε θεατή, αμέτρητα ερωτηματικά."

Η ταινία Waiting For The Barbarians θα προβληθεί στην χώρα μας τον χειμώνα του 2020.

zerVo

Venice Film Festival 2019
Περισσότερα... »

2019 Venice Film Festival Poster
Από τις πλέον ιδιαίτερες περιπτώσεις δημιουργού, ο Robert Guédiguian, επανέρχεται και φέτος στο διαγωνιστικό τμήμα της Βενετίας, έχοντας στο πλευρό του, την ίδια ακριβώς ερμηνευτική ομάδα που τον συνόδευσε και πριν από δύο χρόνια, όταν παρουσίασε το πολύ καλό του φιλμ The House By The Sea. Η νέα δημιουργία του Γάλλου σκηνοθέτη, Gloria Mundi, μας μεταφέρει στην σημερινή Μασσαλία, εκεί όπου ένα αντρόγυνο χαίρεται την γέννηση του παιδιού του, της μπέμπι Γκλόρια. Πέρα από την ευτυχία που νιώθουν όμως, οι νεαροί γονείς βρίσκονται σε μια περίεργη κατάσταση, καθώς στην ζωή τους έχει εισβάλλει αναπάντεχα, ο παππούς της μικρής, ένας απατεώνας, πρώην κατάδικος. "Είναι σαν να εργάζομαι με έναν μόνιμο θεατρικό θίασο, που εγώ απλά είμαι ο διευθυντής, ο οδηγός των συνεργατών μου. Ζούμε λοιπόν διαρκώς μαζί, αναπνέουμε παρέα, μοιραζόμαστε σκέψεις και ιδέες και γνωρίζω άριστα τις σκέψεις τους για την τέχνη, τον κινηματογράφο, συνεπώς ότι γράφω το μοντάρω άμεσα πάνω στις δικές τους μορφές. Φυσικά δεν θα ήταν δυνατόν να συνεργαζόμασταν έτσι όλο τον χρόνο, ο καθένας έχει και τα δικά του πρότζεκτ που απασχολείται, αλλά από καιρού εις καιρό συναντιόμαστε για να επαναφέρουμε στην δράση την άτυπη ομάδα μας. Μιλάμε για την κοινωνία και τον κόσμο, ζούμε όπως ακριβώς μια οικογένεια" είναι τα λόγια του σκηνοθέτη, που εξηγούν τους λόγους που επιλέγει να συνεργαστεί σχεδόν πάντα με τους ίδιους ανθρώπους.

Gloria Mundi Venice Film Festival 2019 Gloria Mundi Venice Film Festival 2019
Gloria Mundi Venice Film Festival 2019 Gloria Mundi Venice Film Festival 2019

Photo: Getty Images Europe / zimbio.com



Η νέα ταινία του σημαντικού Φραντσέζου ντιρέκτορα, έχει μια πιο σκοτεινή χροιά σε σχέση με τα προηγούμενα έργα του, που είναι πιο ηλιόλουστα, πιο εύθυμα, πιο γλαφυρά στην αφήγηση τους. "Έχεις την επιλογή να φτιάξεις είτε μια κωμωδία, είτε ένα δράμα. Στην πραγματικότητα καλείσαι να παρουσιάσεις τον κόσμο είτε όπως είναι, είτε όπως θα έπρεπε να είναι. Στην δεύτερη περίπτωση η κωμωδία ταιριάζει καλύτερα. Μου αρέσουν και τα δύο είδη και τα θεωρώ αμφότερα αναγκαία. Ανάλογα με την διάθεση της στιγμής λοιπόν, συγγράφω υπέρ του ενός ή του άλλου. Έχω φτιάξει και πιο σκοτεινές ταινίες από την τελευταία, όπως φυσικά και πιο αισιόδοξες και φωτεινές. Νομίζω πως στο προσεχές μέλλον θα επανέλθω σε αυτό το στυλ." Στην ταινία τους βασικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους κρατούν οι Ariane Ascaride, Jean-Pierre Darroussin, Gérard Meylan, Anaïs Demoustier, Robinson Stévenin, Lola Naymark και Grégoire Leprince-Ringuet.

Η ταινία Gloria Mundi θα προβληθεί στην χώρα μας τον χειμώνα του 2020.

zerVo

Venice Film Festival 2019
Περισσότερα... »

2019 Toronto Film Festival Poster
Η μέρα ξεκινά με οιωνούς παρολίγον εξαιρετικούς, καθότι ο Fernando Mereilles ουσιαστικά επιστρέφει στον κινηματογραφικό χάρτη μετά το εντυπωσιακό 1-2 στις αρχές του αιώνα με City of God (2003) και The Constant Gardener (2005). Το The Two Popes ανθολογείται από δυο πανευτυχείς συγκυρίες. Η μια, ο σεναρίστας Anthony McCartenο οποίος έχει γράψει κατά σειρά τα Theory of Everything–Darkest Hour – Bohemian Rhapsody. 3/3 δηλαδή στα όσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου. Η άλλη, ακριβώς ως συνέχεια του προηγούμενου επιχειρήματος, οι Tony Hopkins - Jonathan Pryce κεντάνε ως Πάπες Βενέδικτος - Φραγκίσκος, αρπάζοντας από τα ράσα τους σπαρταριστούς διαλόγους φαντασιακής ιδιωτικότητας που περνούν γενεάς δεκατέσσερις τα κακώς κείμενα της Καθολικής εκκλησίας. Αν δεν υπήρχαν ένα ματσάκι αχρειάστα πλάνα και ειδικότερα το τελευταίο 15λεπτο με την απαράδεκτα αντι-κλιμακτική σκηνή των credits, θα μιλούσαμε για εννιάδα το Φλεβάρη. Ακτιβιστές ανθρωπίνων δικαιωμάτων και πιστοί λαϊκοί προσέλθετε.


Δεν ξεύρω σε ποια κατηγορία ανήκεις αναφορικά με τον Πάπα Πέδρο, τη σύστριγκλη σε εποχές που η γκέη κουλτούρα (που του χρωστά πολλά) ήταν στο περιθώριο ή την πιο ώριμη όπου ο Αλμοδόβαρ ερωτεύτηκε των Χίτσκοκ και άρχισε τα σεναριακά τουίστς. Πάντως διαχρονικότατα, για πιότερα από 30 έτη και 8 ταινίες (από το Labyrinth of Passionως το The Skin I Live in), ο Antonio Banderas είναι ο απόλυτος πρωταγωνιστής του που εδώ στο Pain and Glory παίζει το άλτερ ήγκο του δημιουργού, κατάπως το δίδυμο Μαρτσέλο / Φελίνι του 8 ½ . Ο Πετράν ανακατεύει καλά την τράπουλα των κρίσεων και καταχρήσεων του ήρωά του και κρατά την έκπληξη για το τέλος, αν και το καλύτερο χαρτί του είναι η ερμηνεία του Banderas που στην τρίτη ηλικία αποδεικνύει τη λανθασμένη διαχείριση της καριέρας του στο Χόλυγουντ ως λατίνου εραστή.

Το Just Mercy είναι ένα θανατοποινίτικο δικαστικό δράμα από τον ελπιδοφόρο Destin Daniel Cretton (Short Term 12, όπου ανακαλύφθηκε η Brie Larson η οποία έχει ένα ρολάκι εδώ) που παρά την υπερβολική του διάρκεια και την μάλλον προβλέψιμη ανάπτυξή του, έχει το απήλ της ταινίας καταγγελίας αλλά προπαντός τον ηλεκτρικό ερμηνευτή Michael B. Jordan στο ρόλο του αγιοποιημένου υπερασπιστή αθώων καταδικασθέντων και τον Jamie Foxx της χρονιάς που μας πέσαν τα σαγώνια με Ray / Collateral. Προγραμματισμένη για Χριστούγεννα η ταινία, έκανε αίσθηση στο TIFF19 στο κοινό που γουλάρει ενήλικο δράμα εκτός τσιχλοφουσκόκοσμου Μάρβελ (ακούς μαρή Brie;)


Νάσου και η πρώτη μου πρώιμη αποχώρηση (ναι, είμαι από δαύτους, σχώρνα με καρντάση), παρότι το Roy Thomson Hall είναι καραχλιδάτο και μάλιστα στο μπαλκόνι που καθόμουν είχα μια αίσθηση πτήσεως αλλά τεσπά. Το Blackbird είναι η τρανή επιβεβαίωση της υποψίας που ο έμπειρος cineφίλ έχει σχετικά με τον Roger Michell: Πως καλύτερα να σερβίρει καραμελωμένα φρούτα τύπου Notting Hill παρά να χάνεται στη μετάφραση δανέζικων οικογενειακών δραμάτων (κύρια υπεύθυνος ο Christian Thorpe που διασκευάζει το δικό του Silent Heart), αφήνοντας ένα συμπαγέστατο καστ (Sarandon - Winslet - SamNeil - Wasikowska) να βολοδέρνει μεταξύ παρατεταμένων συσπάσεων προσώπου και περιττών θεατρινισμών στο παίξιμο. Η δε «ανατροπή» να ζέχνει του μακρόθεν οπόταν κι εγώ ο τλήμων αναγκάστηκα να τρέξω ολοταχώς κι ανεπιστρεπτί προς την έξοδο.

gaRis

Toronto Film Festival 2019
Περισσότερα... »

2019 Toronto Film Festival Poster
Παρά τον ετήσιο κατακλυσμό των τριακοσίων (και βάλε) φιλμς κάθε είδους και διαμετρήματος όπως και την παγκοσμίου κλίμακος χωρών προέλευσης (ογδόντα και ξαναβάλε), το TIFF19 φέτο επιχειρεί την επιστροφή στις ρίζες με ντόπιο τάλαντο και opening film εβραιοκαναδού ντοκιμαντερίστα (πρωτιά στα χρονικά), με αντικείμενο τον ροκά σούπερ σταρ και γεννημένο στο Six Nations, frontman των TheBand, Robbie Robertson. To Once Were Brothers: Robbie Robertson and The Band του Daniel Roher ανθολογεί από Springsteen, Clapton, Scorsese, (παραγωγός εδώ και παρόντας στην πρεμιέρα) μέχρι Van Morrison και Peter Gabriel. Μια σαραντάρα έτη μετά το The Last Waltz, o Robbie είναι ένας διανοούμενος του rock και το έργο του Roher αξιοσημείωτο στη διασκευή της προ 3ετίας αυτοβιογραφίας του πρώτου με τον τίτλο Testimony: A Memoir. Για όσους κάποτε ξεροστάλιαζαν με το περιοδικό Rolling Stone (μέχρι και τη δεκαετία του 90 για να κρίνω εξ’ ιδίων τα αλλότρια), οι ταινίες για τη δυναμική των μελών μπαντών μεγάλης εμβέλειας ήταν πάντοτε η ένοχη απόλαυση. Εδώ προσθέτεις και την ιστορική αξία του εγχειρήματος, γιατί, (πτου) κακά τα ψέμματα αλλά 50 χρόνια μετά το Woodstock η ροκιά είναι πλέον μουσειακό είδος.


Όσο κι αν νεωτερίζεται το Φεστιβάλι, το πρώτο 2ήμερο παραμένει παραδοσιακά δυο οπλισμένες Cannes. Αυτή τη φορά, η εσοδεία είναι λίαν ικανοποιητική, αν κρίνουμε από την ηχηρώς θετική υποδοχή των καραγκαγκάν τίτλων του φετινού Μαγιού: Εκκινώντας από το Parasite (Gisaengchung) του Bong Joon Ho, ο οποίος έσπασε το ρόδι για την Κορέα αποσπώντας με την πανέξυπνη αστική του σάτιρα τον Φοίνικα από τον πρόεδρα Αλεχάντρο Ινιαρίτου. Μια αιμοδιψής φάρσα ανατροπής της απατηλής μπουρζουαζί, καμωμένη για υπερατλαντικά βραβευτικά ταξίδια σε ξενόγλωσσο, ταινία και σενάριο. Ο νεο-χριστιανός Τέρρυ Μάλικ, μετά το θριαμβευτικό Tree of Life, βούλιαξε στην καλλιτεχνικά ανύπαρκτη αδολεσχία με κάτι αλήστου To the Wonder (2013) και τοιαύτα, όμως εντέλει (πάντα με μια τουλάχιστον έξτρα ώρα επαναλαμβανόμενα πλάνα που γλίστρησαν στη μονταζιέρα) το A Hidden Life (με τα στερνά πλάνα του πρόσφατα αναχωρήσαντος Bruno Ganz) έχει αυτό το αιθέρια χορταστικό πλανάρισμα των φυσικών τοπίων (ναι ρε, βουνά, ναι βουνά, έχεις κανά πρόβλημα;) και τη γνωστή προβληματική Πίστης εναντίον Θρησκείας που στοιχειώνει τον καλλιτέχνη την τελευταία 20ετία.

Μια μικρή αποκάλυψη είναι το Portrait of a Lady on Fire της Celine Sciamma (Girlhood) που μπλέκει ζωγραφική με λεσβιακό ειδύλλιο σε μια εκδοχή Roman Holiday συναντά το παθιασμένο βλέμμα του Blue Is The Warmest Color στη Γαλλία του 18ου αιώνα. Εμφανής η προσπάθεια της Sciamma να διαδηλώσει τη γυναικεία σεξουαλική αφύπνιση σε μια εποχή αυστηρά ανδροκρατούμενη, κίνηση που βρίσκει εύκολα ανταπόκριση στο σημερινό woke και gender fluid φιλοθεάμον. Η αταξική μητριαρχική ουτοπία στα κυματοδαρμένα τοπία είναι μια ικανή καλλιτεχνική ονείρωξη που έκανε αίσθηση στο φεστιβαλικό κοινό, ιδιαίτερα των σινεκριτικών που γουλάρουν γαλλικό τζιβιτζιλίκι με το ουισκάκι ανά χείρας. Και μια που πιάσαμε τα κύματα, μάλλον ευρέθη το καινούργιο Moonlight για την A24, με το Waves (σημειωτέον ότι μαζί με το ως ανωτέρω Portrait και το Parasite στρογγυλοκάθονται στο απόλυτο 100% Fresh στο RT) του Trey Edward Shultsο οποίος μόλις έπιασε τα τριάντα του έχοντας προίκα το σενάριο του It Comes at Night (2017). Οικογενειακό δράμα ερμηνειών που σιμώνει τις εντάσεις στη Magnolia του PTA με το λυρισμό του American Honey, έχει όντως σηκώσει κύματα ιαχών που αντηχούν ίσαμε το People’s Choice Award της 15/09.


Όσοι με διαβάζετε είμαι σεσημασμένος: Αγαπώ το σινεμά του Robert Eggers όπως μας το συνέστησε με το μαγευτικό The Witch. Με το The Lighthouse η New England ανθρωπογεωγραφία του μεταφυσικού τρόμου φωτίζει με το ασπρόμαυρο του γερμανικού εξπρεσιονισμού δυο σκιαχτικές θαλασσοδαρμένες φιγούρες που λες ξεπήδησαν από το Μόμπι Ντικ του Χέρμαν Μέλβιλ. Ο Γουίλεμ Νταφόου, στο υπερθετικό σερί μετά το Florida Project κι ως Van Gogh, είναι εξαφανισμένος στο ρόλο του καπετάνιου ενώ ο κατά δήλωση ηθοποιός Rob Pattinson εδώ μεταποιείται σε φιγούρα του βωβού ως μούτσος για καντάρια βραβείων. Η μεγαλεπήβολη αισθητική συναντά την άξαφνη, την αδόκητη τρέλα και κάπου σε τούτο το σημείο σταματώ το ρέηβ ώστε να αναλάβω δυνάμεις για ένα ΣΚ πλήρες κινηματογραφικής όσφρησης στις ατέλειωτες ουρές των φεστιβαλικών βένιουζ. Καλή μου δύναμη κι ευχαριστώ τα μάλα.

gaRis

Toronto Film Festival 2019
Περισσότερα... »

2019 Venice Film Festival Poster
Συνήθως αν μια χώρα από την Ιβηρική συμμετέχει στο διαγωνιστικό κομμάτι μεγάλου κινηματογραφικού φεστιβάλ, αυτή είναι η Ισπανία, χάρη κυρίως στην συνεχή παρουσία σε αυτά τα μεγάλα ραντεβού του πάντα προσκεκλημένου Almodovar. Εδώ η Πορτογαλία όμως κάνει την μεγάλη ανατροπή καθώς ένα φιλμ από τον όμορφο αυτό τόπο συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των 21 διαγωνιζομένων για τον Χρυσό Λέοντα. Πρόκειται για το τρίωρης διάρκειας φιλμ που υπογράφει ο Tiago Guedes, A Herdade (The Domain), που χρονικά μας ταξιδεύει στα 1974, χρονιά της Επανάστασης των Γαρυφάλλων, που έθεσε τέρμα σε μια βάναυση δεκαετή δικτατορία και επανέφερε την Δημοκρατία στην Λισαβόνα. Το έργο παρακολουθεί την ζωή του Φερνάντες, ενός νεαρού και φιλόδοξου γαιοκτήμονα, ιδιοκτήτη μιας τεράστιας αγροτικής έκταση στην νότια όχθη του Τάγου, που παλεύει κόντρα στις αντιξοότητες να την διατηρήσει ζωντανή. Συνάμα όμως, εκτός από τον υπόλοιπο κόσμο που καραδοκεί για να του αρπάξει την περιουσία, οι καιροί αλλάζουν και ο αυταρχικός οικογενειάρχης τσιφλικάς, δεν δείχνει την διάθεση να προσαρμοστεί στις μεταβολές. "Αλληγορικά ο Φερνάντες διαθέτει την δική του συναισθηματική κληρονομιά και σκέφτεται πως είναι δυνατόν για εκείνον να διατηρήσει παντί τρόπω αυτή την παράδοση ζωντανή, όλα γύρω του όμως μεταλλάσσονται τόσο γοργά, που κάτι τέτοιο θα σταθεί αδύνατο για εκείνον" αναφέρει ο σκηνοθέτης στην συνέντευξη τύπου.

Saturday Fiction Venice Film Festival 2019 Saturday Fiction Venice Film Festival 2019
Saturday Fiction Venice Film Festival 2019 Saturday Fiction Venice Film Festival 2019

Photo: Getty Images Europe / zimbio.com



Ο ηθοποιός Albano Jeronimo παίζει τον βασικό πρωταγωνιστικό ρόλο του ραντσέρη, ο οποίος με την πάροδο του χρόνου δεν πρέπει να διατηρήσει μόνο την γη του κερδοφόρα, αλλά και να αντιμετωπίσει ένα μακροχρόνιο οικογενειακό μυστικό. "Όλα στην υπόθεση του έργου βασίζονται στην ατέλεια. Προσπάθησα να υποδυθώ τον Φερνάντες οικοδομώντας τον όχι σαν φανταστικό χαρακτήρα, μα σαν πραγματικό άνθρωπο. Και αυτός ο τύπος είναι γεμάτος ατέλειες, συνεπώς η απόπειρα μου είχε αυτόν τον στόχο, να αποδώσω κάτι το ημιτελές."

Η ταινία A Herdade θα προβληθεί στην χώρα μας τον χειμώνα του 2020.

zerVo

Venice Film Festival 2019
Περισσότερα... »

2019 Venice Film Festival Poster
Με την κρυφή ζωή μιας χαρισματικής ηθοποιού του σινεμά και του θεάτρου, που όμως κρατούσε καλά κρυμμένη την πραγματική της ταυτότητα, την περίοδο λίγο πριν την καταστροφική επίθεση των Ιαπώνων στο Περλ Χάρμπορ, ασχολείται το ασπρόμαυρο ιστορικό κατασκοπικό δράμα Saturday Fiction, που μόλις έκανε την επίσημη πρεμιέρα του στα πλαίσια του φεστιβάλ της Βενετίας. Εκεί που βρίσκεται ανάμεσα στις 21 διαγωνιζόμενες για το βαρύτιμο έπαθλο του Χρυσού Λέοντα. Κεντρικό πρόσωπο της υπόθεσης που διευθύνει ο χαρισματικός μαέστρος Lou Ye, είναι η σούπερ σταρ στην πατρίδα της Ζαν Γιου, που την πρώτη εβδομάδα του Δεκέμβρη του 41' επιστρέφει στην εμπόλεμη Σαγκάη για να πρωταγωνιστήσει στο θεατρικό που υπογράφει ο πρώην σύζυγός της. Γύρω της θα μαζευτεί συνάμα το σύνολο της αντικατασκοπείας της Άπω Ανατολής, τόσο από την πλευρά των Συμμάχων όσο και από εκείνη του Άξονα, θεωρώντας την ως κρυφή πράκτορα, ειδικά από την στιγμή που ο εν διαστάσει σύζυγός της, έχει πέσει αιχμάλωτος στα χέρια των Γιαπωνέζων. "Το παρασκήνιο της ιστορίας που περιγράφει η ταινία μου, μοιάζει χαοτικό και ιδιαίτερα επικίνδυνο. Παρότι όλα όσα αναφέρονται δεν απέχουν παρά ελάχιστες ημέρες από την γενίκευση του μεγάλου πολέμου, εγώ ήθελα περισσότερο να εστιάσω στα πρόσωπα και τα προβλήματα τους, λίγες μόνο ώρες πριν συμβεί ένα ιστορικό γεγονός" αναφέρει ο σκηνοθέτης στην συνέντευξη Τύπου στην Βενετία.

Saturday Fiction Venice Film Festival 2019 Saturday Fiction Venice Film Festival 2019
Saturday Fiction Venice Film Festival 2019 Saturday Fiction Venice Film Festival 2019

Photo: Getty Images Europe / zimbio.com



Πρωταγωνίστρια του φιλμ, η απαστράπτουσα Gong Li, κέρδισε για ακόμη μια φορά τις καρδιές των παρευρισκομένων με την γοητευτική της παρουσία, όπως και τα αμέτρητα φλας των φωτογράφων. "Δεν ήταν εύκολη η προσαρμογή στον ρόλο που κλήθηκα να αποδώσω. Πιστεύω πως αυτή η ταινία είναι ιδιαίτερη για τον σκηνοθέτη μας και διαθέτει στην κινηματογράφηση της πάμπολλα από τα δημιουργικά του στοιχεία. Και σε εμάς όμως έδωσε απεριόριστη ελευθερία για να εκφράσουμε μέσα από τις εικόνες τους εαυτούς μας."

Η ταινία Saturday Fiction θα προβληθεί στην χώρα μας τον χειμώνα του 2020.

zerVo

Venice Film Festival 2019
Περισσότερα... »

2019 Venice Film Festival Poster
Δεν είναι και πολλές οι φορές εκείνες, που ένα σκηνοθετικό ντεμπούτο, οδηγεί την δημιουργό του μεταξύ των υποψηφίων για ένα από τα σπουδαιότερα κινηματογραφικά βραβεία παγκοσμίως. Εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα αποτελεί η περίπτωση της Αυστραλέζας Shannon Murphy, που προσεγγίζει την δακρύβρεχτη και γεμάτη πόνο ιστορία που αφηγείται, με προσεχτικό χιούμορ και ευδιαθεσία. Κεντρικό πρόσωπο της αφήγησης του Babyteeth είναι η Μίλλα, μια νεαρή κοπέλα κτυπημένη από βαριά ασθένεια, που κατά την διάρκεια των χημειοθεραπειών που υποβάλλεται, θα γνωρίσει και ερωτευτεί τον συνομήλικο της, μικροκακοποιό και βαποράκι, Μόουζες. Ένα αγόρι που σε καμία περίπτωση δεν εγκρίνουν οι γονείς της, σύντομα όμως θα αντιληφθούν πως η παρουσία του κάνει καλό στην κόρη τους, στις δύσκολες ημέρες που περνά. Βασισμένη στο ομώνυμο θεατρικό έργο της Rita Kalnejais, που έχει γνωρίσει ιδιαίτερη επιτυχία στους Αντίποδες, το έργο περιέργως διαθέτει μερικές ιδιαίτερα αστείες στιγμές, παρόλο το δραματικό του υπόβαθρο. "Μαζί με την δημιουργική μου ομάδα, θελήσαμε στον σχεδιασμό να προσθέσουμε αν είναι δυνατόν ακόμη και σε κάθε δραματική σκηνή, μια δόση χιούμορ, όπως και σε κάθε διασκεδαστική σεκάνς, ένα ψήγμα δράματος" αναφέρει η σκηνοθέτιδα στην παρουσία της στην συνέντευξη Τύπου.

Babyteeth Venice Film Festival 2019 Babyteeth Venice Film Festival 2019
Babyteeth Venice Film Festival 2019 Babyteeth Venice Film Festival 2019

Photo: Getty Images Europe / zimbio.com



Την ασθενή κοπέλα υποδύεται η ηθοποιός Eliza Scanlen και αυτή από την μεριά της έχει δυο λόγια να πει, για τον ιδιόμορφο τρόπο που προσεγγίστηκε ο χαρακτήρας της. "Είναι απίθανο το πως θέλησαν να βγάλουν την εκκεντρικότητα μέσα από μια δραματικά σκοτεινή περσόνα, δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως η Μίλλα, αλλάζει περισσότερες από μια ντουζίνα περούκες κατά την διάρκεια του φιλμ, μία από αυτές μάλιστα βαθιά μπλε απόχρωσης. Πάντως ανάμεσα από όλα αυτά τα πρόσωπα που παρελαύνουν από το στόρι, η Μίλλα είναι η πιο ώριμη από όλα." Ο αστέρας Ben Mendelsohn υποδύεται τον πατέρα του κοριτσιού, που γνωρίζει για πρώτη φορά τον έρωτα. "Είναι μια υπέροχη ιστορία αγάπης, αλλά και μια ιστορία βγαλμένη από την απλή ζωή, γραμμένη από κόσμο του περιθωρίου, της παρανομίας, θεωρούμενα ανένταχτα στην κοινωνία. Είναι μεγάλη χαρά αυτή, συγκινούμαι και μόνο που μιλάω για αυτό το σπουδαίο φιλμ."

Η ταινία Babyteeth θα προβληθεί στην χώρα μας τον χειμώνα του 2020.

zerVo

Venice Film Festival 2019
Περισσότερα... »