Σχέδιο Διάσωσης (Extinct) Poster ΠόστερΣχέδιο Διάσωσης

των David Silverman και Raymond S. Persi. Με τις φωνές των Adam DeVine, Rachel Bloom, Zazie Beetz, Ken Jeong, Reggie Watts, Catherine O'Hara, Jim Jefferies, Benedict Wong.


Η εξαφάνισή τους είναι μόνο η αρχή
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Αραμπάδες και καρούλια, ραπανάκια και μαρούλια...

Αυτή είναι η τρίτη ταινία κινουμένων σχεδίων μεγάλου μήκους στην οποία εμφανίζεται ως σκηνοθέτης ο David Silverman. Η πρώτη του ήταν το λατρεμένο «Monsters, Inc.» (2001), όπου συνσκηνοθετούσε μαζί με τους Pete Docter και Lee Unkrich και η δεύτερή του ήταν το «The Simpsons Movie» (2007), όπου σκηνοθετούσε σόλο. Για τον συνσκηνοθέτη του σε τούτη την ταινία, αυτή είναι η πρώτη του δοκιμασία σε μεγάλου μήκους. Και οι δύο πάντως έχουν σκηνοθετήσει μπόλικα επεισόδια των τηλεοπτικών «Simpsons».

Σχέδιο Διάσωσης (Extinct) Poster Πόστερ Wallpaper
Η ταινία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στις 11 Φεβρουαρίου του 2021 στη Ρωσία (!!!), στις 20 Αυγούστου του 2021 προβλήθηκε στην πλατφόρμα του sky στη Μεγάλη Βρετανία και στις 19 Νοεμβρίου του 2021 βγήκε στο Netflix σε όλες τις χώρες στις οποίες δεν είχε προγραμματιστεί κινηματογραφική προβολή, όπως στη χώρα μας.

Η υπόθεση: Η Απ και ο Εντ είναι αδέλφια και φλάμελ – αξιαγάπητα χνουδωτά ζώα στο σχήμα του ντόνατ – που ζουν σε ένα νησί των Γκαλαπάγκος το 1835. Ο Εντ είναι γκρινιάρης, απαισιόδοξος και θέλει απεγνωσμένα να ταιριάξει με τα υπόλοιπα μέλη της κοινότητας. Αντιθέτως, η Απ είναι έξω καρδιά και προκαλεί μονίμως χάος και ανακατωσούρα. Η τελευταία της σκανδαλιά στέλνει τα δύο αδέλφια, μέσω ενός παράξενου φυτού, που λειτουργεί ως πόρταλ για ταξίδια στο χρόνο, στη σύγχρονη Σανγκάη. Εκεί ανακαλύπτουν το μποτιλιάρισμα, τα τρανς λιπαρά, και το χειρότερο όλων, ότι τα φλάμελ έχουν πλέον εξαφανιστεί. Είναι πλέον στο χέρι αυτού του αδέξιου διδύμου να σωθεί, να σώσει το είδος του, ακόμη και να αλλάξει την ιστορία. Συνοδοιπόροι τους θα είναι οι «Αφανισμένοι», μία παρέα από περίεργα, αφανισμένα πλάσματα, καθώς επίσης και ο Κλάρενς, ένα αξιολάτρευτο μικρόσωμο σκυλάκι. Ή μήπως κάποιοι δεν είναι ακριβώς αυτό που φαίνονται;

Η άποψή μας: Η αλήθεια είναι πως τούτη η ταινία θα μπορούσε να αποτελέσει ένα έξυπνο έναυσμα για να ενδιαφερθούν οι μικρότερης ηλικίας θεατές σχετικά με την εξαφάνιση πολλών ειδών του ζωικού – αλλά και του φυτικού – βασιλείου, λόγω κυρίως των κάθε λογής παρεμβάσεων του ανθρώπου στη φύση. Αντ' αυτού, έχουμε μια ταινία με εξωφρενικό σενάριο (που ούτε όμως αυτό το εκμεταλλεύεται για να πάει το όλον σε ενδιαφέροντα και γιατί όχι, αναρχικά σημεία πλεύσης), με «επίπεδο» κινούμενο σχέδιο, με ήρωες (πέρα από τα φλάμελ) που παραπέμπουν υπέρ του δέοντος σε ήρωες άλλων ταινιών κινουμένων σχεδίων και με κατάληξη δυστυχώς εξόφθαλμα διδακτική. 

Υπάρχουν κάποιες έξυπνες ιδέες και μερικά έξυπνα γκαγκ: πχ, όταν η Απ και ο Εντ, φτάνοντας στην Σανγκάη, βλέπουν μια βιτρίνα ζαχαροπλαστείου γεμάτη με ντόνατς, κατευθείαν πιστεύουν πως αυτά είναι φλάμελ που κινδυνεύουν, και τους κάνουν μαλάξεις για να επανέλθουν στη ζωή! Ο Δαρβίνος κάνει εμφάνα, η Ελλάδα δεν μπορεί να είναι απούσα, έστω και μέσω ενός Κύκλωπα (από τα Lidl), μέχρι και σινεφίλ παραπομπή στη... «Σκιά των τεσσάρων γιγάντων» έχουμε (η περίφημη καταδίωξη με το ψεκαστικό αεροπλάνο), εξηγείται πως προέκυψε η ιδέα του δαγκωμένου μήλου ως logo για την Apple, τέτοια. 

Η επιστημονική εξήγηση για τα ταξίδια στο χρόνο δεν είναι πειστική (εντάξει, πλάκα κάνω, σιγά μην ζητούσαμε κάτι τέτοιο από ταινία κινουμένων σχεδίων, που απευθύνεται πρωτίστως σε πιτσιρίκια 5 με 12 ετών) – ακόμα πιο... απίστευτη είναι η επιστημοσύνη πίσω από την... εξαφάνιση ενός ολόκληρου νησιού και της επανεμφάνισής του δεκάδες χρόνια μετά, στο τέλος τα παράξενα αδέλφια εννοείται πως δικαιώνονται και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα. Η ταινία στη χώρα μας προβάλλεται αποκλειστικά μεταγλωττισμένη στα ελληνικά. Τι να πω, ίσως τα πιτσιρίκια να την εκτιμήσουν. Συνολικά, μια... τρύπα στο νερό.

Σχέδιο Διάσωσης (Extinct) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 13 Ιανουαρίου 2022 από την Tanweer!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δική σου κριτική