The Lie PosterThe Lie

της Veena Sud. Με τους Mireille Enos, Peter Sarsgaard, Joey King, Cas Anvar, Devery Jacobs, Nicholas Lea.

Έτσι που την κάνατε...
του zerVo (@moviesltd)

Παρατηρώντας (όχι μόνο με την ιδιότητα του γονιού) τις συμπεριφορές των νέων, εκεί γύρω στο μεταίχμιο της ενηλικίωσης, πρέπει να ομολογήσω πως οι κοπέλες βρίσκονται σε σκέψη, οργάνωση, μεθοδικότητα και εκτέλεση, πολλά σκαλοπάτια πιο ψηλά από τους άρρενες. Παλιό, πολύ παλιό το ποίημα θα μου πεις, του συσχετισμού ωρίμανσης ανάμεσα στα δύο φύλα, καθώς το γυναικείο μυαλό τρέχει πολλά χιλιόμετρα ταχύτερα από το σερνικό. Σε σημείο που να έχουμε εντοπίσει και κάποιες ακρότητες στις συμπεριφορές, απόρροια αυτής του ιδιώματος. Ε, όχι όμως και τόσο παρατραβηγμένες, σαν κι ετούτες που μας περιγράφει η ταινία The Lie. Έστω κι αν διατείνεται, πως στηρίζει την δράση της σε πραγματικά περιστατικά...

The Lie Quad Poster
Παιδί χωρισμένων γονιών είναι η μελαγχολική Κέιλα. Η τεταμένη σχέση ανάμεσα σε εκείνους που την έφεραν στον κόσμο, την πολυάσχολη δικηγόρο Ρεμπέκα και τον σιτεμένο ρόκερ Τζέι, της έχει δημιουργήσει αμέτρητες ανασφάλειες και φοβίες, με αποτέλεσμα η συμπεριφορά της πολλές φορές να είναι απρόβλεπτα εκρηκτική. Αποκορύφωμα της στάσης της, κατά την ώρα της μετάβασης στο μάθημα από τον πατέρα της, το μοιραίο σπρώξιμο της κολλητής της συμμαθήτριας, Μπρίτανι, από γέφυρα στα παγωμένα νερά του διερχόμενου χειμάρρου, με την αιτιολογία της εκδίκησης για όλα τα δεινά που της έχει προκαλέσει στο πρόσφατο παρελθόν.

Με την κοπέλα να αγνοείται και την μικρή να μην έχει ακόμη κατανοήσει την πράξη της, οι γονείς της θα κληθούν να αντιμετωπίσουν το ηθικό δίλημμα, αν πρέπει να την προστατέψουν ή να την παραδώσουν στις αστυνομικές αρχές. Με τον πατέρα της αγνοούμενης να τους έχει γίνει στενός κορσές, αντιλαμβανόμενος πως κάτι κρύβουν και μπροστά στο φάσμα της απώλειας του παιδιού τους, πίσω από τα κάγκελα της φυλακής, δεν θα διστάσουν να πάρουν το ρίσκο να την καλύψουν, σκορπώντας παγίδες παραπλάνησης των αρχών, που αναζητούν πλέον την άκρη στο νήμα της εξαφάνισης του κοριτσιού.

Μια κοινωνική μελέτη επιχειρεί να γίνει το φιλμ, πάνω στο πως μια ομάδα ανθρώπων υψηλού διανοητικού επιπέδου - στην περίπτωση μας το τρίγωνο των έξυπνων, ορίζουν μια διακεκριμένη νομικός, ένας επαγγελματίας μουσικός, μια νεαρή ταλαντούχα εκκολαπτόμενη χορεύτρια - μπορεί να πέσει στο ένα ηλίθιο σφάλμα μετά το άλλο. Το πρώτο ντόμινο από την μεριά της πιτσιρίκας πέφτει με την εκδικητική - όπως υποστηρίζει - κίνηση προς το πρόσωπο της φιλενάδας και κατοπινά ακολουθεί η πτώση των γειτονικών, ωσότου οδηγηθούμε στο τελικό αδιέξοδο, όπου δεν υπάρχει πλέον περιθώριο για καινούργιο λάθος. Τα πάντα έχουν τελειώσει!

Καταλύτης αυτής της σοσιολογικής ανάλυσης, το πιο εύκολο πράγμα που μπορεί να σκεφτεί κανείς για να σκεπάσει μια δυσμενή για εκείνον κατάσταση, το ψέμα. Η παραποίηση της αλήθειας, που σταδιακά εξελίσσεται σε βραχνά, καθώς επιβάλλεται να ανακαλυφθεί ένα καινούργιο παραμύθι για να στηρίξει το προηγούμενο, καθώς ο κλοιός σφίγγει και τα πάντα κινδυνεύουν να βγουν στην επιφάνεια. Αποτέλεσμα αυτής της συμπεριφοράς από την τριάδα, είναι να σκορπίζει διαρκώς βολές εκνευρισμού σε όποιον παρατηρεί στην μεγάλη οθόνη τόσο την ανίερη δράση, όσο και την ακατάσχετη ανοησία της, σε στιγμές που ο κρύος ιδρώτας έχει αποκλείσει την παραμικρή κίνηση λογικής.

Υπό σοβαρές κινηματογραφικές συνθήκες, με σωστή σκηνοθετική καθοδήγηση ενός ευπρεπούς καστ, θα μπορούσαμε να είχαμε μπροστά μας ένα κλωνάρι του Gone Girl, που θα μας κρατούσε σε εγρήγορση ίσαμε το φινάλε της "τώρα θα πληρώσετε ηλίθιοι" εξόδου. Ανταυτού στην αγγλόφωνη διασκευή του προ τριετίας γερμανικού ορίτζιναλ Wir Monster, με την μέτρια διεθνή καριέρα, η αφήγηση είναι τόσο απελπιστικά νωθρή, ώστε να σπάζει διαρκώς την πιθανότητα κτισίματος ενός αξιοπρεπούς ψυχολογικού θρίλερ. Σε καμία στιγμή το ψυχρό περιβάλλον του χιονισμένου περίγυρου, δεν αποτελεί εκμεταλλεύσιμο εργαλείο που πάνω του θα κτιστούν ανατριχίλες, με την άσημη και προφανώς περιορισμένων ικανοτήτων Καναδέζα ντιρέκτορα Veena Sud, να μην δείχνει ικανή να εκμεταλλευτεί συγκυρίες που υπό άλλες προϋποθέσεις θα την βοηθούσαν να αναπτύξει το θέμα της ποιοτικότερα.

Είναι και αυτό το ερμηνευτικό αντρόγυνο, που δεν χωνεύεται με την καμία, αφού δεν σε πείθει δευτερόλεπτο πως ο ατάλαντος Sarsgaard και η κενής έκφρασης Enos, κάποτε θα μπορούσαν να φτιάξουν μια φαμίλια της προκοπής. Συνεπώς τα βάρη για να αναδειχθεί Το Ψέμα, πέφτουν στην μικρούλα Joey King, που ούτε καν έχει την υποκριτική δυνατότητα να φτιάξει περσόνα ζορισμένη ψυχικά ώστε να οδηγηθεί στο φονικό, συνεπώς το φιλμικό όλον καταλήγει σαν ένα πάμφθηνο αστείο ανεκδοτικών διαλόγων, όχι άξιο να αποτελεί τμήμα του θριλερικού μπουκέτου της Blumhouse. Το αντίθετο, θα έλεγα, με χάλασε...

The Lie Rating
Στις 6 Οκτωβρίου 2020 από την πλατφόρμα Amazon Prime!