Η Επιστροφή του Μπεν (Ben is Back) PosterΜια οικογένεια, μια μέρα! Η ταινία Η Επιστροφή του Μπεν (Ben is Back) έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Τορόντο, όπου θεωρήθηκε φαβορί για τα φετινά Όσκαρ, χάρη στις εξαιρετικές ερμηνείες και το συγκινητικό της σενάριο. Μια ανθρώπινη ιστορία, συμπυκνωμένη σε ένα 24ωρο, για τις οικογενειακές ισορροπίες που χάνονται, όταν έστω και ένα μέλος υποφέρει, παρασύροντας όλους τους υπόλοιπους με την απρόσμενη επιστροφή του. O 19χρονος Ben Burns γυρίζει απροσδόκητα στο πατρικό του το πρωί της Παραμονής των Χριστουγέννων. Η μητέρα του, Holly, ανακουφίζεται με την επιστροφή του και τον υποδέχεται εγκάρδια, αλλά ανησυχεί για το εάν είναι όντως αποφασισμένος, όπως υποστηρίζει, να ξεπεράσει τον εθισμό του στα ναρκωτικά. Ένα κρίσιμο 24ωρο ξεκινάει, με νέες συνταρακτικές αλήθειες να έρχονται στο φως, και την αγάπη της μητέρας για τον γιο της να δοκιμάζεται μέσα από σοβαρές προκλήσεις τις οποίες πασχίζει να πολεμήσει κάνοντας τα αδύνατα δυνατά.

Η Επιστροφή του Μπεν (Ben is Back) Movie

Η βραβευμένη με Όσκαρ σπουδαία Julia Roberts (Erin Brockovich) επιστρέφει με μία συγκλονιστική ερμηνεία σε μία τρυφερή και καθηλωτική ταινία για την άνευ όρων αγάπη μιας μητέρας. Συμπρωταγωνιστής της ο ανερχόμενος και εξαιρετικά ταλαντούχος Lucas Hedges (υποψήφιος για Όσκαρ για το Manchester by the Sea) σε σενάριο και σκηνοθεσία του μάστερ στο είδος των δραματικών ταινιών με επίκεντρο την οικογένεια, Peter Hedges (Pieces of April).

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 10 Ιανουαρίου 2019 από την Feelgood Ent.!



Περισσότερα... »

Το Βράδυ που Έφαγε τον Κόσμο (La nuit a dévoré le monde) PosterArt house τρόμος στο κατειλημμένο από ζόμπι Παρίσι! Η ταινία Το Βράδυ που Έφαγε τον Κόσμο (La nuit a dévoré le monde) σε σκηνοθεσία του Dominique Rocher, προέρχεται από το ομώνυμο μυθιστόρημα του Pit Agarmen (αναγραμματισμός και ψευδώνυμο του Martin Page) που θίγει τη μοναχικότητα και τους δεσμούς με τους άλλους ανθρώπους. Ξυπνώντας σε κάποιο διαμέρισμα μετά από ένα ξέφρενο πάρτυ, ο Σαμ έρχεται αντιμέτωπος με μια φριχτή πραγματικότητα: Ένας στρατός από ζόμπι έχει εισβάλλει στους δρόμους του Παρισιού και εκείνος είναι ο μοναδικός επιζών. Τρομοκρατημένος, κλείνεται μέσα στο κτήριο και οργανώνει την επιβίωσή του. Αναρωτιέται πόσο καιρό μπορεί να αντέξει στη σιωπή και στη μοναξιά και η απάντηση έρχεται όταν ανακαλύπτει ότι τελικά δεν είναι μόνος.

Το Βράδυ που Έφαγε τον Κόσμο (La nuit a dévoré le monde) Movie

Πρωταγωνιστούν οι Anders Danielsen Lie, Golshifteh Farahani, Denis Lavant.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 10 Ιανουαρίου 2019 από την Odeon!

Περισσότερα... »

Το παιχνίδι με τη φωτιά (Burning) PosterΓια να το πω απλά, "παίζω"! Έχοντας πάρει συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών 2018 και αποσπάσει το Βραβείο FIPRESCI Φεστιβάλ Καννών 2018, η Υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας και μέλος της τελικής 9αδας για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, έρχεται η καινούργια δημιουργία του Νότιοκορεάτη σκηνοθέτη Lee Chang-Dong, Το παιχνίδι με τη φωτιά (Burning). Η ταινία είναι βασισμένη στο διήγημα «Barn Burning» του Haruki Murakami. Ο Γιόνγκσου έχασε μόλις τη δουλειά του. Τυχαία θα συναντήσει τη Χάεμι, ένα κορίτσι που έμενε κάποτε στη γειτονιά του. Εκείνη του ζητάει να προσέχει τη γάτα της όσο θα λείπει σε ταξίδι. Με την επιστροφή της, συστήνει στο Γιόνγκσου ένα μυστηριώδη νεαρό άντρα με το όνομα Μπεν, που γνώρισε όσο έλειπε. Ο Μπεν μιλάει στο Γιόνγκσου για τις περίεργες συνήθειες του, ο έρωτας και η εμμονή του Γιόνγκσου για τη Χάεμι μεγαλώνει και η πραγματικότητα δεν είναι πια ευδιάκριτη.

Το παιχνίδι με τη φωτιά (Burning) Movie

Με τους Steven Yeun, Ah-in Yoo, Jong-seo Jun.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 10 Ιανουαρίου 2019 από την Seven Films!

Περισσότερα... »

Η Στολή του Λοχαγού (Der Hauptmann / The Captain) PosterFollow The Leader! Η ταινία του Robert Schwentke, Η Στολή του Λοχαγού (Der Hauptmann / The Captain), βασισμένη στην αληθινή ιστορία του Ουίλι Χέρολντ, γνωστού ως «Εκτελεστή του Έμσλαντ», ξεκίνησε τη φεστιβαλική της πορεία με πολλές διακρίσεις (Σαν Σεμπαστιάν - Καλύτερης Φωτογραφίας, Βίλνιους - Βραβείο Κριτικών για Καλύτερη ταινία και βραβείο FIPRESCI, Μπάρι - Σκηνοθεσίας και Α’ Ανδρικού Ρόλου) ενώ, όπου προβλήθηκε απέσπασε διθυραμβικές κριτικές, κερδίζοντας και τις εντυπώσεις του κοινού. Λίγο πριν το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, με την ήττα της Γερμανίας να θεωρείται πλέον δεδομένη, πολλοί στρατιώτες των Ναζί λιποτακτούν, καθώς δεν θέλουν να σκοτωθούν σε κάποια από τις τελευταίες μάχες. Ένας απ’ αυτούς είναι και ο νεαρός Γερμανός στρατιώτης Ουίλι Χέρολντ, ο οποίος, δύο εβδομάδες πριν το τέλος του πολέμου, το μόνο που θέλει είναι να καταφέρει να παραμείνει ζωντανός και όχι να επιστρέψει στη διμοιρία του και να πολεμήσει με τους συμπολεμιστές του. Ενώ, όμως, τρέχει να διαφύγει, βρίσκει, μέσα στο εγκαταλειμμένο αυτοκίνητο ενός αξιωματικού, μια βαλίτσα με το παλτό, τη στολή και ένα ζευγάρι παπούτσια κάποιου λοχαγού. Σε μια ύστατη προσπάθειά του να ζεσταθεί, φοράει τη στολή και το παλτό του λοχαγού και, ως δια μαγείας, μεταμορφώνεται στον απόλυτο σωσία του λοχαγού, όχι μόνο εμφανισιακά, αλλά και ως προς την τερατώδη προσωπικότητά του!


Η Στολή του Λοχαγού (Der Hauptmann / The Captain) Movie

Πρωταγωνιστούν οι Max Hubacher (βραβείο ερμηνείας - Bari International Film Festival), Frederick Lau, Milan Peschel, Alexander Fehling.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 10 Ιανουαρίου 2019 από την Weird Wave!

Περισσότερα... »

Η Απίστευτη Ιστορία του Γιγάντιου Αχλαδιού (The Incredible Story of the Giant Pear) PosterΗ Απίστευτη Ιστορία του Γιγάντιου Αχλαδιού
των Amalie Næsby Fick, Jørgen Lerdam, Philip Einstein Lipski. Με τις φωνές των Alfred Bjerre Larsen, Liva Elvira Magnussen, Peter Frödin Peter Frödin, Henrik Koefoed, Peter Plaugborg, Søren Pilmark, Jakob Oftebro.


Ταξίδι στ' άγνωστο!
του zerVo (@moviesltd)

Και να που σταδιακά, η μία μετά την άλλη όλες οι χώρες, εισέρχονται στον στίβο ενός από τα πλέον εξελίξιμα κινηματογραφικά είδη, το animation. Οι Δανοί, ενεργότατα στελέχη της δυναμικής Σκανδιναβικής βιομηχανίας, έχουν ήδη στήσει κάποιους στέρεους πυλώνες στην παραγωγή αξιόλογων μοντέρνων κινουμένων σκίτσων, μέσα από ταινίες όπως τα Help I'm A Fish, The Ugly Duckling And Me και Up And Away, με τα δύο πρώτα να έχουν πάρει και διανομή στα μέρη μας, είτε θεατρικό, είτε κατευθείαν στο βίντεο. Από την γειτονιά του Χανσ Κρίστιαν Άντερσεν, η φίρμα Einstein Film, έκανε το πρώτο δημιουργικό της βήμα το 2011 με την ταινία Ronal Barbaren και επιστρέφει στην δράση επτά χρόνια κατοπινά, με το αξιοπρεπές παραμύθι The Incredible Story of the Giant Pear.

Η Απίστευτη Ιστορία του Γιγάντιου Αχλαδιού (The Incredible Story of the Giant Pear) Wallpaper
Η ονειρική καθημερινότητα του πανέξυπνου όσο και φοβιτσάρη ελεφαντάκου Σεμπάστιαν και της άφοβης αλλά και επιπόλαιης γατούλας Μίτσο, στον ηλιόλουστο παράδεισο της Σάννυτάουν που ζουν, θα διαλυθεί μονομιάς από την στιγμή που ο αγαπημένος τους γερο-δήμαρχος, θα εξαφανιστεί εντελώς αναπάντεχα. Με τον κοντοπίθαρο πάμπλουτο κακίστρο αντιδήμαρχο Κβιστ να τρίβει τα χέρια του, που πλέον μπορεί απροβλημάτιστα να ορθώσει τον πανύψηλο μεταλλικό ουρανοξύστη που θα κρύβει τις αχτίνες του ζωοδότη, τα δύο ζωάκια θα κληθούν να κάνουν ότι περνά από το χέρι τους, για να εντοπίσουν τον χαμένο τους φίλο. Και ένα πρώτο στοιχείο για το που μπορεί να βρίσκεται, θα το λάβουν από το μήνυμα που βρίσκεται μέσα στο γυάλινο μπουκάλι που θα ξεβράσει η θάλασσα και τους πληροφορεί πως βρίσκεται χαμένος σε ένα μακρινό νησί, στην άλλη άκρη του κόσμου.

Χωρίς να το σκεφτούν πολύ, τα δύο φιλαράκια, θα σαλπάρουν με προορισμό το άγνωστο, πάνω στο γιγαντιαίο αχλάδι που άξαφνα θα φυτρώσει στην αυλή τους, έχοντας μαζί τους για υποστήριξη τον τρελο-επιστήμονα Γλυκόζη, που με την ανατρεπτική τους λογική θα τους βοηθήσει να ξεπεράσουν τις αντιξοότητες. Δηλαδή τους φοβερούς και τρομερούς πειρατές, τους σιδερένιους θηριώδεις μηχανικούς δράκοντες - υποβρύχια και την πυκνή ομίχλη που πίσω από την πίσσα της κρύβει την καταπράσινη ατόλη, όπου έχει παγιδευτεί ο καλοσυνάτος Δήμαρχος.

Και κάπως έτσι, θα εκκινήσει η περιπέτεια για τα δυο αγαπημένα, μα παντελώς αντίθετου χαρακτήρα κολλητάρια, που μοιάζει σαν να έχει ξεπηδήσει μέσα από τις σελίδες του "20.000 λεύγες υπό την θάλασσα" καθώς κύμα με το κύμα, τα εμπόδια ίσαμε τον τελικό τους προορισμό θα πολλαπλασιάζονται. Είναι η στιγμή που στο κάδρο θα εισέλθουν τα μεταφυσικά φαινόμενα, με την μορφή των φαντασματένιων πειρατών των ωκεανών - ένας εξ αυτών, ο καπετάνιος, μακρινός πρόγονος του Σεμπάστιαν - που βλέποντας την αγωνία της ετερόκλητης ομήγυρης, θα τους προστατέψουν από τα στοιχεία της φύσης και θα τους οδηγήσουν με ασφάλεια στην μυστηριώδη νήσο.

Το έργο που βασίζει την θεματική του στην ομώνυμη νεανική νουβέλα του Jakob Martin Strid, ενδεχόμενα εκ πρώτης όψης να μοιάζει φτιαγμένο για υπερβολικά νεαρής ηλικίας θεατές, στην εξέλιξη του όμως δείχνει ικανό να προκαλέσει το ενδιαφέρον και του πιο εφηβικού κοινού, χάρη στα όμορφα ηθικά διδάγματα που μοιράζει με κέφι και χιούμορ. Σύμφωνοι, τα όχι τίποτα σπουδαίων λεπτομερειών σκίτσα δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσουν την αρτιότητα των άρτιων αμερικάνικων, η προσπάθεια όμως των Βόρειο Ευρωπαίων είναι συμπαθητική, δεν κουράζει αφού το τέμπο δεν καταλαγιάζει ποτέ, ενώ διαθέτει και έναν ποιητικό σουρεαλισμό που σε αρκετά σημεία θα ταξιδέψει και τους ενήλικες της πλατείας. Σαφώς και ξεχωρίζει από τον σωρό που έχει προκαλέσει η καταιγίδα της κυκλοφορίας του (τουλάχιστον) ενός καρτούν την εβδομάδα.

Η Απίστευτη Ιστορία του Γιγάντιου Αχλαδιού (The Incredible Story of the Giant Pear) Rating






Στις δικές μας αίθουσες? Στις 3 Ιανουαρίου 2019 από την Weird Wave!
Περισσότερα... »

Μια Δεύτερη Ευκαιρία (Second Act) PosterΜια Δεύτερη Ευκαιρία
του Peter Segal. Με τους Jennifer Lopez, Vanessa Hudgens, Leah Remini, Annaleigh Ashford, Dan Bucatinsky, Freddie Stroma, Milo Ventimiglia, Treat Williams.


Dream to me...
του zerVo (@moviesltd)

Πως περνάει τόσο γρήγορα αυτός ο ρημάδης ο χρόνος ε? Είκοσι δύο (22) ολάκερα έτη έχουν διαβεί από εκείνη την επική βραδιά στην Opera Assos Odeon, όπου η σερνική πλατεία λοξοκατάπιε στην όπισθεν θωριά μιας μελαψής Λατίνας, που σε γκρο πλαν στο εκράν, έσκυβε, φορώντας μια θεόστενη χακί φόρμα, μέσα στα θολά νερά του Αμαζονίου, ψάχνοντας την θηριώδη Anaconda. Στις απορίες της συμμορίας για ποια στο διάολο είναι αυτή η μορφονιά, η δική μου απάντηση ήταν πως την είχα ματαδεί πρόσφατα σε μια βίντεο κασέτα - αν θυμάμαι καλά βγαλμένη σε δύο μέρη - που έπαιζε μια (πλήρως άγνωστη μου) μεχικάνα τραγουδίστρια με κακό τέλος. Και εκεί μου είχε δώσει την εντύπωση πως μια χαρά κάνει για αρτίστα της ποπ, αντί για ηθοποιός, όπως άλλωστε αποδείχτηκε και στην μετέπειτα πορεία της, αφού το κορίτσι από τις φτωχογειτονιές του Μπρονξ, εξελίχθηκε σε μεγάλο και τρανό αστέρι. Γεννημένη μόνο 65 ημέρες μετά από μένα, η Τζένη από το Μπλοκ, πενηνταρίζει κι όπως συμβαίνει με όλους μας εκεί γύρω, κάτι τέτοιο δεν της αρέσει. Κι αφού η μπογιά της καραπερνάει, μια χαρά κάνει να το παίζει μια δεκαετία (τουλάχιστον) πιο πιτσιρίκα...

Μια Δεύτερη Ευκαιρία (Second Act) Wallpaper
Τίποτα δεν πηγαίνει καλά στην ζωή της έξυπνης και φιλόδοξης Μάγια Βάργκας, ελάχιστες στιγμές πριν φυσήξει στην τούρτα, τα σαράντα της κεράκια. Έχοντας μόλις χάσει την μεγάλη της ευκαιρία να πάρει το πόστο της προϊσταμένης, στην υπεραγορά που εργάζεται για μια δεκαπενταετία, θα καταλάβει πως οι ευκαιρίες που θα συναντήσει μπροστά της λιγοστεύουν, ειδικά από την στιγμή που δεν διαθέτει στα χέρια της ένα πτυχίο κολεγίου. Μια ευχή για να είχε έστω λιγάκι ποιοτικότερο βιογραφικό, που θα πραγματοποιηθεί την ημέρα των γενεθλίων της, καθώς το αγαπημένο της βαφτιστήρι, ένας δαίμονας των ηλεκτρονικών υπολογιστών, θα της δημιουργήσει στον κυβερνοχώρο την τέλεια προσωπικότητα, σπουδαγμένη, ταξιδεμένη, με αμέτρητες γνωριμίες και εμπειρίες, ελπίζοντας να κάνει την νονά του ανάρπαστη, σε όποιον προσφέρει εργασία, υψηλού επιπέδου.

Όπερ και εγένετο καθώς μια από τις πιο διάσημες μπράντες στον χώρο της γυναικείας περιποίησης, όχι απλά θα έλθει σε επαφή μαζί της, αλλά θα της αποδώσει και την, παχυλού μισθού, θέση της συμβούλου. Αξιοζήλευτο αξίωμα και αυτό που για πάντα επιζητούσε, ακόμη κι αν οι απαιτήσεις είναι πανύψηλες και επιβάλλεται να συνεργαστεί με την απότομου χαρακτήρα, Ζόι, την θυγατέρα του νέου της αφεντικού. Το μεγάλο της ζόρι όμως δεν θα είναι το να ρίξει φρέσκες ιδέες στο τραπέζι, που θα δημιουργήσουν καινούργια πιο ελκυστικά και κερδοφόρα προϊόντα, μα να ξεπεράσει το εμπόδιο του ανήθικου ψέματος, πάνω στο οποίο πλέον στηρίζεται η κίβδηλη καριέρα της.

Και κάπως έτσι η μεγαλοκοπέλα μας, που ελάχιστες ημέρες πριν φορούσε νοικοκυρεμένα την ποδίτσα της υπαλλήλου του σούπερ μάρκετ με μισθό λίγες εκατοντάδες δολάρια, πλέον απολαμβάνει την πόλη από ψηλά και μέσα στα ακριβά της ταγιέρ, χάρη στην θέα που της προσφέρει η γραφειάρα της στον νηοστό όροφο του ουρανοξύστη. Και με πολλαπλάσιες αποδοχές και με μπόνους και με δυνατότητες μετεξέλιξης αν και εφόσον οι καινοτόμες προτάσεις της πιάσουν διάνα. Και όλα ετούτα χάρη σε ένα τοσοδά ψεματάκι, που έστησε ο τεκ φρικ νερντ βαφτισιμιός. Μήπως όλα αυτά είναι τόσο όμορφα για να είναι αληθινά, για την αδικημένη από την μοίρα της Μάγια? Ή μήπως ακόμη χειρότερα πίσω από όλη αυτή την στιγμιαία εξέλιξη, κρύβεται ένα μυστικό από το (σε απόγνωση) παρελθόν της, που θα δυσκολευτεί υπερβολικά να αντέξει στην αποκάλυψη του?

Ένα ακόμη κλωνάρι του αμερικάνικα ονειρικού Working Girl, ξετυλίγεται στις οθόνες μας, wanabe αστείο, που δεν τα καταφέρνει, πετυχαίνοντας όμως να βγάλει έστω μισή νότα αισιοδοξίας, ειδικά μέσα στις γιορτινές ημέρες που διανύουμε. Την όχι και τόσο ευρηματική σεναριακή βάση, διαδέχονται μια σειρά από (υποτίθεται) κεφάτα κλιπάκια όπου η βασική μας ηρωίδα περνά διάφορες δοκιμασίες για να αποδείξει στον γεμάτο αμφιβολίες περίγυρο πως πραγματικά έχει φοιτήσει στο...Χάρβαρντ, όπως διαλαλεί το κιουρίκουλουμ της. Το ανέκδοτο όμως απαιτεί και κάποιον χαβαλετζή για να το πει, οπότε απούσης της όποιας κωμικής έκφρασης της JLO δεν πρέπει να ζητάμε και κάτι περισσότερο από την διεκπεραίωση. Και το ατυχές ετούτη την φορά για εκείνη, είναι το γεγονός πως δεν παίζει και ρομάντζο σημαντικό - αυτό με τον "καλό της" Ventimiglia, άχρωμο και νωθρό έχει σβήσει από πολύ νωρίς - για να κρατήσει το δευτερεύων ενδιαφέρον, πέραν του επαγγελματικού, ζωντανό μέχρι το φινάλε.

Και σε αυτή την αφελή αναβίωση του σιτεμένου Εργαζόμενου Κοριτσιού, που σκηνοθετεί ο μετρ της πολύ ανάλαφρης κομεντί Peter Segal, τα εύσημα πηγαίνουν στην...επιμελήτρια της ενδυματολογίας, που βγάζει κορμάρα το Jennάκι - λες και δεν είναι - όπως και αναδεικνύει το my style rocks της ομορφούλας Hudgens, που δίνει τον νεανικό, ανταγωνιστικό (?) τόνο στην πλοκή. Άντε και στην ανατροπή της, για την οποία θα χρειαστείς μερικές οκάδες καλής θέλησης για να την αποδεχθείς, αν και εφόσον ανήκεις στην σχολή των basic ορθολογιστών. Αν πάντως παίζεις από την μεριά των κούγκαρς, μιλφ, γκιλφ και τα τοιαύτα, ίσα που σηκώνεις και παντιέρα πανηγυρική με την Μια Δεύτερη Ευκαιρία, αφού είπαμε, τα χρόνια μπορεί να πέρασαν για την Lopez, πάνω της όμως δεν δείχνουν διόλου βαριά, ώστε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε άνετα για χάρη της, το γνωμικό με την πουλάδα και το ζουμάκι...

Μια Δεύτερη Ευκαιρία (Second Act) Rating






Στις δικές μας αίθουσες? Στις 3 Ιανουαρίου 2019 από την Odeon!
Περισσότερα... »

Η Άγρια Αχλαδιά (Ahlat Agaci / The Wild Pear Tree) Poster ΠόστερΗ Άγρια Αχλαδιά
του Nuri Bilge Ceylan. Με τους Aydin Doğu Demirkol, Murat Cemcir, Bennu Yıldırımlar, Hazar Ergüçlü, Serkan Keskin, Tamer Levent, Akin Aksu, Öner Erkan.


Ό,τι κρατάει μυστικό ένας πατέρας αποκαλύπτεται στο γιο του
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Δεν υπάρχουν γεγονότα, μόνο ερμηνείες

Ο Nuri Bilge Ceylan είναι ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Τούρκους σκηνοθέτες – αν όχι ο σημαντικότερος. Γεννήθηκε στις 26 Ιανουαρίου του 1959 στην Κωνσταντινούπολη, σε λίγες μέρες δηλαδή γίνεται 60 ετών. Αυτή είναι μόλις η όγδοη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί σε 21 χρόνια καριέρας. Η φιλμογραφία του έχει ως εξής: «Η μικρή πόλη» (Kasaba, 1997), «Σύννεφα του Μάη» (Mayis Sikintisi / Clouds of May, 1999), «Μακριά» (Uzak / Distant, 2002), «Κλίματα αγάπης» (Iklimler / Climates, 2006), «Τρεις πίθηκοι» (Üç Maymun / Three Monkeys, 2008), Κάποτε στην Ανατολία (Bir Zamanlar Anadolu'da / Once Upon a Time in Anatolia, 2011) και Χειμερία νάρκη»(Kis Uykusu / Winter Sleep, 2014). Οι δύο πρώτες ταινίες του συμμετείχαν στο φεστιβάλ Βερολίνου. Οι υπόλοιπες έξι πήραν όλες μέρος στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ των Καννών, όπου ο Ceylan κέρδισε μπόλικα βραβεία, από το βραβείο σκηνοθεσίας για το «Τρεις πίθηκοι» μέχρι τον Χρυσό Φοίνικα για την προηγούμενη ταινία του, τη «Χειμερία νάρκη». Αυτή είναι η πρώτη του ταινία που διαγωνίστηκε στις Κάννες και δεν κέρδισε κανένα βραβείο!

Η Άγρια Αχλαδιά (Ahlat Agaci / The Wild Pear Tree) Poster Πόστερ Wallpaper
Τούτη είναι η δεύτερη μεγαλύτερη σε διάρκεια ταινία του Ceylan. Μάλιστα, λέγεται πως από το φεστιβάλ των Καννών του ζητήθηκε να τη μικρύνει σε διάρκεια, ο Ceylan όμως αρνήθηκε. Μετά το πρώτο μοντάζ, η διάρκεια της ταινίας ξεπερνούσε τις πέντε ώρες! Ουσιαστικά το σενάριό της περιγράφει τη σχέση του συνσεναριογράφου της ταινίας, Akin Aksu, με τον πατέρα του, τον Ιντρίς. Ο Aksu είναι ανιψιός του Ceylan. Τα γυρίσματα της ταινίας κράτησαν 3,5 μήνες και μετά το πέρας της επίσημης πρώτης προβολής της στις Κάννες, το κοινό έκανε standing ovation για 15 λεπτά. Η ταινία αποτέλεσε την επίσημη πρόταση της Τουρκίας για το ξενόγλωσσο Όσκαρ, αλλά δεν κατάφερε να μπει στην shortlist των εννέα ταινιών, από τις οποίες θα προκύψουν οι πέντε που θα διεκδικήσουν το βραβείο της Αμερικάνικης Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Η υπόθεση: Ο Σινάν είναι ένας νεαρός, ο οποίος επιστρέφει στην γενέθλια πόλη Τσαν, όπου μένουν οι γονείς του, αφού έχει ολοκληρώσει τις σπουδές του στην παιδαγωγική ακαδημία στο Τσανάκαλε (Δαρδανέλια). Αν πετύχει και στις εξετάσεις που έπονται, θα διεκδικήσει μια δουλειά δασκάλου στα βάθη της Ανατολίας, μια προοπτική με την οποία δεν τρελαίνεται. Ο πατέρας του, ο Ιντρίς, είναι δάσκαλος στο Τσαν. Είναι όμως και... αλογομούρης: έχει χάσει μια ολόκληρη περιουσία στον τζόγο και χρωστάει στους πάντες. Ξέρει πως δεν μπορεί να ξεφύγει. Πως είναι μπλεγμένος σε έναν φαύλο κύκλο.

Το μόνο που ονειρεύεται είναι μόλις πάρει σύνταξη, να πάει στο σπίτι που έχει στο χωριό του, κοντά στο Τσαν, και να ασχοληθεί με το κτήμα. Του έχει γίνει έμμονη ιδέα ότι σκάβοντας πηγάδι στο κτήμα μπορεί να βρει νερό – μάταια πάντως. Δεν εγκαταλείπει όμως τις προσπάθειές του. Ο Σινάν φοβάται πως θα γίνει σαν τον πατέρα του, κάτι που δεν θέλει με τίποτα. Είναι όμως και προβληματισμένος με το μέλλον του: αν δεν γίνει δάσκαλος, μήπως να γίνει μπάτσος; Πιο πολύ από όλα, τον ενδιαφέρει να εκδοθεί ένα μυθιστόρημα που έχει γράψει. Ψάχνει εναγωνίως για τα λίγα χρήματα που απαιτούνται ώστε να γίνει το όνειρό του πραγματικότητα. Συναντά μια σειρά από ανθρώπους, με τους οποίους ανταλλάσσει κουβέντες πολύ σημαντικές. Θα καταφέρει το στόχο του;

Η άποψή μας: Δεν υπάρχουν πολλοί συναρπαστικοί σκηνοθέτες εκεί έξω, όπως είναι ο Ceylan. Ένας δημιουργός γνωστός για την ποιητική δύναμη των εικόνων του, την εικαστική μαγεία που προσφέρουν οι ταινίες του και τη μελαγχολική οπτική πάνω στην ανθρώπινη κατάσταση. Που ξέρει να μπολιάζει τις ταινίες του με ένα ιδιότυπο χιούμορ. Που συχνά πυκνά χρησιμοποιεί σε διάφορα πόστα – και μπροστά στην κάμερα – συγγενείς του, όπως και τη γυναίκα του αλλά και τον ίδιο! Η πορεία του ήταν διαρκώς ανοδική: κάθε φορά που έβλεπες ταινία του έλεγες πως έφτασε στο απόγειο της τέχνης του. Κι έβγαινε η επόμενη ταινία του κι έλεγες ακριβώς το ίδιο! Πριν από οχτώ χρόνια μας έδωσε το απόλυτο αριστούργημά του: το «Κάποτε στην Ανατολία». Οι επόμενες δύο ταινίες του αποτυπώνουν μια κάμψη. Μια κάμψη που έχει να κάνει και με τη συνειδητή απόφαση του δημιουργού να φτιάξει τις ταινίες του πιο βερμπαλιστικές. Μιλάνε τόσο πολύ πια οι ήρωές του στις ταινίες του που αναρωτιέσαι: είναι τώρα αυτό ταινία ή είναι διάλεξη;

Γιατί όλα αυτά τα πολύ ενδιαφέροντα που αναφέρονται δεν αποτελούν υλικό ενός πρώτης τάξεως μυθιστορήματος και γίνονται αδέξια και θαρρείς καταναγκαστικά, διαλογικά μέρη μιας πυκνής σε λόγο ταινίας, που ξεχειλώνει σε χρόνο; Άντε βγάλε άκρη. Ο θεατής βρίσκεται στην όχι και την πιο βολική θέση του κόσμου, να προσπαθεί ασθμαίνοντας να «πιάσει» το νόημα σε καθετί που λέγεται. Και να 'σου οι αναφορές, και δώστου τα σύμβολα και τίποτε δεν γίνεται τυχαία και too much job ρε παιδί μου. Ναι, έχει σημασία που η δράση λαμβάνει χώρα στο συγκεκριμένο γεωγραφικό στίγμα του κόσμου. Στην περιοχή τοποθετείται η αρχαία Τροία, εκεί που η πόλη έπεσε όταν εισήλθε μέσα από τα απόρθητα τείχη ο Δούρειος Ίππος. Στην περιοχή βρίσκεται και η Καλλίπολη, εκεί όπου η οθωμανική αυτοκρατορία σημείωσε μία από τις μεγαλύτερες και πιο ένδοξες νίκες της κατά τη διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Μια περιοχή λοιπόν γεμάτη μύθο και ιστορία. Με πλούσιο παρελθόν. Μόνο που από το ένδοξο κλέος του παρελθόντος το μόνο που έχει απομείνει είναι η ρέπλικα του Δούρειου Ίππου σε ένα παρών μουντό, σκοτεινό, αδιέξοδο.

Και ναι κυρίες και κύριοι, παρά τις αντιρρήσεις μας που έχουν να κάνουν με τον πάρα πολύ λόγο, ο Ceylan κατορθώνει πολλά πράγματα – κι ένα από αυτά είναι να περιγράψει επακριβώς την αμηχανία της νέας γενιάς στο τωρινό παγκόσμιο γίγνεσθαι. Μπέρδεμα, αδιέξοδα, πού να δουλέψω, πώς να ζήσω, τι να κάνω, πού να πάω; Ο Σινάν ξέρει τι τον περιμένει: ο καπιταλισμός του δίνει προδιαγεγραμμένες πορείες, η κατάληξη των οποίων είναι πάντα η ίδια: σκλάβος του χρήματος! Πολύς αγώνας, άγριες και άχαρες δουλειές για λίγα λεφτά και διέξοδος καμία. Το βλέπει και στον πατέρα του: εγκλωβισμένος σε ένα σύστημα από το οποίο δεν μπορεί να ξεφύγει. Με τίποτε. Γι' αυτό και του πάει κόντρα, γι' αυτό τον «μισεί», γι' αυτό κουβαλάει τόσο πολύ θυμό ο Σινάν μέσα του: γιατί ξέρει πως όσο κι αν δεν το θέλει, θα γίνει σαν τον πατέρα του. Ο οποίος εν πολλοίς έχει υποθηκεύσει το μέλλον του.

Ευτυχώς, ευτυχώς, ο Ceylan δεν ξεχνά να μας δώσει και πάλι εικόνες σπάνιας ομορφιάς, καίριας σημασίας, που σου τρυπάνε το μυαλό και μένουν εκεί για πολύ καιρό. Τα μαλλιά μιας όμορφης κοπέλας που ανεμίζουν στον άνεμο αφού έχει λύσει την μαντήλα της. Ένα μωρό που κοιμάται και επάνω στο πρόσωπό του περπατάνε μυρμήγκια – εντελώς Νταλί αυτό, έτσι; Ένας δρόμος που μαγικά ξεπροβάλλει μέσα από τα χιόνια – εδώ κάπου βρίσκεται κρυμμένος ο Kiarostami. Μικρά, πανέμορφα ιντερλούδια που έρχονται για να δώσουν ανάσες στις διαλογικές σκηνές, στις οποίες, ναι, σημασία έχει ο διάλογος – ιδίως όταν αυτές είναι γυρίσματα εσωτερικά. Η συζήτηση με τον δήμαρχο – εσωτερικό: δεν χρηματοδοτεί βιβλίο που δεν είναι τουριστικό. Η συζήτηση με τον επιχειρηματία – εσωτερικό: δεν χρηματοδοτεί βιβλίο που δεν είναι πατριωτικό. Η συζήτηση με τον συγγραφέα – εσωτερικό (κατά βάση): η κουβέντα εδώ έχει να κάνει κυρίως με τη συγγραφή και τους συγγραφείς ως κατάσταση, με «καρφιά» να πετάγονται ένθεν και ένθεν.

Και πάλι, οι πιο ωραίες διαλογικές σκηνές είναι εκείνες που γίνονται σε εξωτερικό χώρο. Η συζήτηση με την κοπέλα στο χωράφι: το τσιγάρο και η «απελευθέρωση» από τη μαντήλα δείχνουν χειραφέτηση, η κοπέλα, όμως, θα κάνει γάμο συμφέροντος – δεν γίνεται διαφορετικά. Και όχι, στην προτροπή listen to your heart, είναι αρκετά ρεαλίστρια για να γνωρίζει ότι οι καρδιές σε τέτοιες περιπτώσεις δεν μιλάνε – υπακούνε. Η συζήτηση με τους δύο νεαρούς ιμάμηδες, οι οποίοι... κλέβουν μήλα, σαν να λέμε, τον απαγορευμένο καρπό! Ό,τι λέγεται, ό,τι ακούγεται, είναι σημαντικό. Ακόμα και οι ατάκες των ηρώων από το τηλεοπτικό σίριαλ δεν είναι τυχαίες. Είναι πολύ δύσκολο για τον Ceulan να γυρίσει κακή ταινία. Εδώ, όμως, φλερτάρει με το να χαρακτηριστεί η ταινία του πληθωρικά γεμάτη λόγο. Αλλά, είπαμε: ο δημιουργός, με οδηγό τον Ντοστογιέφσκι και τον Τσέχοφ, διαλογίζεται για τη θρησκεία, την πατρίδα, τη θέση της γυναίκας, τη θέση των νέων, την τέχνη, τη σημασία της, το πως η χώρα του βρίσκεται με το ένα πόδι στο μοντέρνο και με το άλλο πόδι στη βαθιά συντήρηση.

Κάποιες κουβέντες θα σας αρέσουν περισσότερες, για άλλες θα αδιαφορήσετε, ίσως να νιώσετε κάποια στιγμή ότι κουράζεστε. Δεν χρειάζεται απελπισία. Έτσι κι αλλιώς, αν επιλέξετε να δείτε την ταινία, κάπως προετοιμασμένοι θα είστε. Δεν μπορεί να είστε κοινό των multiplex. Δεν είδατε την αφίσα και είπατε «χμ, ενδιαφέρον, για να μπω». Γνωρίζετε τον Τούρκο δημιουργό ή αν είστε... νέοι στο άθλημα, έχετε μια ζέση να τον ανακαλύψετε. Μην αποκαρδιωθείτε. Στο τέλος, η ταινία (παρά τις αντιρρήσεις μας) θα σας αποζημιώσει. Και ο Σινάν θα καταλάβει στο φινάλε πως δεν είναι μάταια όλα στη ζωή. Ή μάλλον ας το διατυπώσω κάπως καλύτερα όλο αυτό: όσο μάταιο κι αν φαίνεται, είναι καθήκον μας να σκάβουμε βαθιά για να βρούμε νερό. Διαφορετικά, τα πάντα θα παραμείνουν ξερά. Και στη στέρφα γη μονάχα λίγες άγριες αχλαδιές θα απομείνουν. Για να μας θυμίζουν πως δεν προσπαθήσαμε αρκετά. Ίσως την επόμενη φορά...

Η Άγρια Αχλαδιά (Ahlat Agaci / The Wild Pear Tree) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 3 Ιανουαρίου 2019 από την AMA Films!
Περισσότερα... »

Γουίλι (Wheely) PosterΓουίλι
του Yusry Abd Halim. Με τις φωνές των Ogie Banks, Gavin Yap, Bill J. Gottlieb, Brock Powell.


Καρμπόν!
του zerVo (@moviesltd)

Παρακολουθώντας τις πρώτες κιόλας εικόνες αυτού εδώ του φιλόδοξου animation, στο μυαλό μου επέστρεψε μια σκηνή από την κωμωδία Ο Πρίγκιπας της Ζαμούντα, που προβλήθηκε στις αίθουσες τριάντα χρόνια πριν. Σε αυτή, το υπερφίαλο αφεντικό του διαδόχου του θρόνου της αφρικανικής χώρας, που εργάζεται σαν καθαριστής σε φαστφουντάδικο του Κουίνς, προσπαθεί να πείσει τον αγαθό Ακίμ, πως άδικα η αλυσίδα Mc Donalds τον κατηγορεί για αντιγραφέα των trade marks της. "Μα εκείνα ονομάζονται Μακ Ντόναλντς, τι δουλειά έχουν με τα δικά μου τα Μακ Ντάουελς? Μα εκείνοι έχουν για σύμβολο τις δύο χρυσές αψίδες κι εγώ τις χρυσές θύρες, που υπάρχει κάτι κοινό? Και τι με νοιάζει που το καλύτερο τους χάμπουργκερ είναι το Big Mac, εγώ έχω το Big Mic!" Ε κάπως έτσι κι εδώ, δεν πάει να το λέει η Pixar, Cars το έργο της, εμείς το δικό μας το αποκαλούμε Wheely!

Γουίλι (Wheely) Wallpaper
Μια φορά κι έναν καιρό ο Γουίλι υπήρξε μια από τις ταχύτερες αγωνιστικές κούρσες, έχοντας αποσπάσει αμέτρητα τρόπαια στα σιρκουί, μέχρι που ένα μοιραίο ατύχημα έβαλε τέλος μια για πάντα στην καριέρα του στις πίστες. Αφού πέρασε από ένα γερό σέρβις, επανήλθε στην δράση, όχι όμως στα ράλι, αλλά στους δρόμους της μεγαλούπολης σαν ταξί, έχοντας πάντοτε μέσα του ζωντανό το όνειρο να επιστρέψει ξανά στους αγώνες. Η γνωριμία του με την κουκλίστικη κούρσα Μπέλα, εκτός ότι θα κάνει την καρδιά του να σκιρτήσει, θα τον βάλει και τον ίδιο σε μπελάδες, αφού την αγαπημένη του έχει βάλει στο μάτι ένας λαθρέμπορος πανάκριβων και ταχύτατων αυτοκινήτων που θα επιχειρήσει να την απαγάγει. Είναι η ώρα που ο Γουίλι και οι φίλοι του θα κληθούν να ενώσουν τις δυνάμεις τους, για να σώσουν την γυαλιστερή κατακόκκινη αμαξάρα από τα νύχια του αρπακτικού...

Να μιλήσουμε και για το μοναδικό θετικό στοιχείο της παρούσας περίπτωσης, που δεν είναι άλλο από το γεγονός πως στην λίστα εκείνων που ασχολούνται με το σύγχρονο κινούμενο σχέδιο, προστίθεται ακόμη μια χώρα, εντελώς απρόβλεπτη θα έλεγα, η Μαλαισία, μέσω της νεοσύστατης μπράντας Kartun Studios. Στο δια ταύτα όμως, αν είναι κάθε τρεις και λίγο κάποιοι χαρισματικοί χρήστες των υπολογιστών, να στήνουν εταιρείες σκίτσων που θα κοπιάρουν τόσο ξεδιάντροπα τα ορίτζιναλ αμερικάνικα, τότε καλύτερα να μας λείπει. Κι αυτό που μας σερβίρει εδώ ο σκηνοθέτης Yusry Abd Halim, δεν μπορώ να διανοηθώ πως δεν έχει εξοργίσει ακόμη την Disney, αφού είναι ηλίου φαεινότερο πως στο κτίσιμο του Wheely δεν έχει προσφέρει ούτε μισή ιδέα δική του. Εννοείται πάντως πως δεν μιλάμε για αντίγραφο, αφού κάτι τέτοιο ενδεχόμενα να είχε και ένα κάποιο ενδιαφέρον, αλλά για ένα πάμφτωχο κακέκτυπο των περιπετειών του Κεραυνού Μακουίν...

Σε σημείο που να υπάρχει ακόμη και ο διασκεδαστικός κολλητός με το σήμα κατατεθέν τα πεταχτά δοντάκια, δεν είναι όμως ένα σαράβαλο φορτηγάκι σαν τον Μπάρμπα, αλλά ένα σκουτεράκι τύπου Λουίτζι (ιδίου χρώματος!) που τουλάχιστον έχει άλλο όνομα (Πατ Πατ...). Θα μου πεις τι από όλα αυτά μπορεί να νοιάξει την πιτσιρικαρία, που θα τρέξει στην αίθουσα για να γουστάρει πολυχρωμία στο πανί, αυτοκινητάκια με ματάκια, στοματάκι και φωνούλες και άντε και μια υποτυπώδη πλοκή, που ενδεχόμενα θα τα διασκεδάσει? Τίποτα απολύτως, αφού οι νηπιακής ηλικίας θεατές, δεν νοιάζονται για κόπιες, καρμπόν και αντίγραφα. Νοιάζονται όμως οι ενήλικες συνοδοί τους, που για μιάμιση περίπου ώρα, θα κάνουν να κοιτάξουν το ρολόι τους ίσαμε διακόσιες φορές από την βαριεστημάρα, αφού επί του εκράν δεν συντρέχει το παραμικρό ενδιαφέρον για εκείνους.

Γουίλι (Wheely) Rating






Στις δικές μας αίθουσες? Στις 3 Ιανουαρίου 2019 από την Tanweer!
Περισσότερα... »

Το Βαποράκι (The Mule) PosterΤο Βαποράκι
του Clint Eastwood. Με τους Clint Eastwood, Bradley Cooper, Laurence Fishburne, Michael Peña, Dianne Wiest, Andy García, Alison Eastwood, Taissa Farmiga.


American Nightmare
του zerVo (@moviesltd)

Δεδομένα η φωτογραφία του είναι καρφωμένη δίπλα στο λήμμα Διάσημοι Ρεπουμπλικάνοι Αστέρες, μιας και ουδέποτε έκρυψε την στήριξη του προς τους Ελέφαντες, συμμετέχοντας ενεργά τόσο στα συνέδρια του Κόμματος, όσο και μάχιμα στις προεκλογικές συγκεντρώσεις. Για μια περίοδο της καριέρας του μάλιστα, την εποχή που μεσουρανούσε στα εκράν με την μορφή του Dirty Harry, οι δεξιές του πολιτικές πεποιθήσεις, δημιούργησαν έναν επιπλέον μύθο, εκείνον του φανατικού και ακραίου σοβινιστή, που βγάζει τα απωθημένα του στην μεγάλη οθόνη μέσα από τις φασιστικές (έτσι ακριβώς ειπώθηκε) βιαιότητες του μπάτσου που υποδύεται. Είναι γνωστό πως η άκρατη πίστη στην Σημαία, στο Έθνος, στους Θεσμούς του Κράτους - την οποία ουδέποτε ο Clint απαρνήθηκε - στο ενδεχόμενο της κατάρρευσης τους ως αξίες, στα μάτια αυτού που τις θεωρεί ιερές, θα του προκαλέσει πολλαπλάσια απογοήτευση άπαξ και νιώσει τον κατακερματισμό τους. Και αυτό ακριβώς έχει συμβεί εδώ και χρόνια με τον Μπλοντ, το όνειρο της ένδοξης Αστερόεσσας έχει εξελιχθεί σε τέτοιο εφιάλτη στην σκεπτική του, ώστε να μην τον αφήνει ήσυχο, ούτε στην προχωρημένη ηλικία των 88 χρόνων, να πει το αντίο στην λατρεμένη του κάμερα. Παρά να επιμένει να κριτικάρει την Αμερική του, που τον στενοχωρεί και τον θλίβει, μέσα από δραματικά αλληγορικές ιστορίες, σαν κι αυτή που αφηγείται το The Mule.

Το Βαποράκι (The Mule) Wallpaper
Έχοντας για μια ολόκληρη ζωή, αφιερωθεί ολοκληρωτικά στην δουλειά του, ως βοτανολόγος, διαβαίνοντας το κατώφλι της όγδοης δεκαετίας της ζωής του ο αγέρωχος Ερλ Στόουν, θα βιώσει την απόρριψη από όλα τα αγαπημένα του πρόσωπα, την για μισό και πλέον αιώνα σύζυγό του, την λατρεμένη του θυγατέρα, ακόμη και την αδυναμία του, την όμορφη, αλλά και εύθραυστη στις αντιλήψεις της, εγγονή του. Ευρισκόμενος σε απόγνωση και δίχως να μπορεί να καλύψει λόγω των οικονομικών του χρεών ακόμη και τις πιο βασικές, προσωπικές του ανάγκες, θα πάρει ένα ρίσκο, τεράστιο, όσο και άκρως αντίθετο με τον μέχρι ώρας έντιμο βίο του. Να γίνει, έναντι αδράς ανταμοιβής, βαποράκι ναρκωτικών ουσιών, υπηρετώντας το Μεξικάνικο καρτέλ κοκαΐνης, μοιράζοντας την πανάκριβη πραμάτεια με το αγροτικό φορτηγάκι του, στους κατά τόπους εμπόρους του Ιλινόις.

Και για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα να περνά απαρατήρητος κάτω από την μύτη των διωκτικών αρχών, αφού ούτε η μεγάλη ηλικία του, ούτε το ηρωικό του παρελθόν, μιας και πολέμησε ως στρατιώτης στην Κορέα, ούτε κυρίως το κατάλευκο ποινικό του μητρώο, κινούσαν τις υποψίες πως εκείνος είναι το διαβόητο βαποράκι, με το παρατσούκλι Τάτα. Που στα τρυφερά σπανιόλικα, ακόμη κι αν τα χρησιμοποιούν τα μεγαλύτερα αποβράσματα του υποκόσμου, σημαίνει "παππουλάκος". Και που σε καμία περίπτωση οι κυνηγοί της DEA δεν μπορούν να πιστέψουν πως το συνθηματικό είναι κυριολεκτικό και αφορά σε έναν υπερήλικα, που έχοντας μπει στην τελική ευθεία της διαδρομής του σε αυτόν τον "υπέροχο" κόσμο, δείχνει πως δεν έχει τίποτα να χάσει. Μιας και όλα τα άλλα τα έχει απολέσει, φαμίλια, εργασία, αξιοπρέπεια, κοινωνικότητα...

Και ω του Θαύματος! Οι κακές συναναστροφές, γεμίζοντας τις τσέπες του με (ακραία παράνομους) παράδες, θα του δώσουν το κίνητρο εκείνο που είχε τόση ανάγκη, για να μπει και πάλι σε λειτουργία. Πλέον έχει την ευχέρεια να χρηματοδοτήσει τις ανάγκες των συγγενικών του προσώπων, το πορτοφόλι του είναι ικανό για να στήνει ολονύχτιες κάντρι φιέστες, όπου άπαντες οι συμμετέχοντες πίνουν ουίσκι στο όνομα του, ενώ με το περίσσευμα καταφέρνει να επαναδραστηριοποιήσει τον παρατημένο σύλλογο βετεράνων του πολέμου της Ασίας, με τα συντρόφια να του βγάζουν όλοι το τζόκει! Ένας είναι ο Έρλ, χαλάλι του που τα ξοδεύει τα ντόλαρς για την πάρτη του και το κέφι μας, όσο για το που μπορεί να τα βρήκε, δεν καίγεται καρφάκι κανενός. Η απασχόληση να πηγαίνει πρίμα και ο Αζτέκος βαρόνος της άσπρης σκόνης Λάτον (όχι άλλο Andy Garcia σε αυτό το ρόλο, πλιζ) να έχει τυφλή εμπιστοσύνη στο γεροντάκι και όλα θα πηγαίνουν ρολόι. Όσο οι Αρχές πετάνε αετό αποπροσανατολισμένες και όσο οι πάνοπλοι κομπανιέροι δεν μπουν στον πειρασμό να του στήσουν παγίδα, λιμπιζόμενοι το πανάκριβο φορτίο που κουβαλά.

Πραγματική είναι και πάλι η ιστορία που χρησιμοποιεί σαν βάση της δεύτερης ταινίας του μέσα στο 2018 (μετά το φαουλτάκι του 15:17 to Paris), ο Eastwood, που επανέρχεται ως πρωταγωνιστής δικού του πονήματος, μια δεκαετία μετά το αρκετά ριγμένο στην εποχή του Gran Torino. Το σενάριο που υπογράφει ο Nick Schenk, ο ίδιος δηλαδή με το προαναφερόμενο φιλμ του 2008, στηρίζεται στο άρθρο της New York Post γύρω από την δράση του Λίο Σαρπ, ενός σιμά 90άρη ήρωα του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, που αποφάσισε στα στερνά του να αφήσει τον σταυρό από το χέρι, για να υπηρετήσει το καρτέλ της Σιναλόα. Και πραγματικά εκείνη η παράξενης αντίδρασης υπόθεση που συγκλόνισε την κοινή γνώμη, στέκεται μια χαρά ως θεμέλιο ανάπτυξης της διαμαρτυρίας του προς την ίδια την πολιτικοκοινωνική κατάσταση του τόπου του, που τον έχει μεταβάλλει σε αγανακτισμένο διαβολέα του φημισμένου JFK ρητού: Επιτέλους ας δούμε τι μπορεί να κάνει η Αμερική και για μας, εμείς για εκείνη έχουμε δώσει ακόμη και το αίμα μας...

Η αφήγηση του Eastwood δεν περιορίζεται σε μια επίπεδη γραμμή, χρησιμοποιεί αρκετές φορές τον παρελθοντικό χρόνο για να αναδείξει το ζήτημα που στήνεται στο μυαλό του γέροντα, χωρίς γερά υποστηρίγματα από το σκριπτ στην ανάπτυξη άλλων χαρακτήρων πέραν του Ερλ, δεν ξεπερνά ποτέ ως είδος το όριο του προσωποπαγούς δράματος. Επιδερμική η παρουσίαση της οικογένειας του σιτεμένου βαπορακίου, με συνέπεια μια πολύ καλή σεκάνς προς το φινάλε, να πετυχαίνει απλά και μόνο λόγω της έμπειρης παρουσίας της Diane Wiest δίπλα στον Clint, Έως και μηδενική η ανάλυση των μπάτσων (δεν θυμάμαι την τελευταία τόσο άχρωμη εμφάνιση του Bradley Cooper) που βρίσκονται στο κατόπι του, άρα ποτέ δεν φλέγεται κανένα αστυνομικό θρίλερ ή στήνεται κανένα στοιχειώδες σασπένς που θα τυλίξει με την αγωνία του την ατάραχη μόντα του γέροντα που όμως το λέει ξεκάθαρα η καρδιά του.

Στην πραγματικότητα έχουμε να κάνουμε με το ρυτιδιασμένης πρωταγωνιστικής χροιάς φλιπ σάιντ του Old Man & The Gun, μόνο που εδώ κανείς δεν παίρνει όρκο πως ετούτο θα είναι το κύκνειο άσμα του Clint, σε αντίθεση με το δηλωμένο αντίο του ιδίου μυθικού επιπέδου και κατά έξι χρόνια νεότερου και παντελώς αντίθετης πολιτικής παράταξης, συνταξιοδοτημένου πια, Redford. Η βασική διαφοροποίηση όμως μεταξύ των δύο πρωταγωνιστικών περσόνων, που βουτούν από ξέχωρο μονοπάτι στο έγκλημα, έχει να κάνει με το γεγονός πως εδώ ο Στόουν βγάζει αντίδραση με την παραβατική συμπεριφορά του. Νιώθει μηδενισμένος από το σύστημα που ο ίδιος με τόση θέρμη στήριξε, αισθάνεται πικραμένος που όλοι τον θεωρούν ως σκουπίδι και διοργανώνει την ολόδικη του επανάσταση, έχοντας πιάσει τον πάτο του βαρελιού, κάτι που ποτέ του, ρεπουμπλικάνικα σκεπτόμενος θα περίμενε. Και να τον τσακώσουν δηλαδή τι έγινε, ποιος ψηλά στην εκτίμηση του θα τον κακολογήσει, από όσους του έστριψαν την πλάτη στα ζόρικα? Άσε που στην αγροτική φυλακή θα έχει στρέμματα ολόκληρα για να φυτέψει τα λουλούδια του, σε αντίθεση με το πενιχρό κηπάκι που του απέμεινε, μετά από δεκαετίες ολόκληρες, ευσεβούς τήρησης των κανόνων.

Το Βαποράκι (The Mule) Rating






Στις δικές μας αίθουσες? Στις 3 Ιανουαρίου 2019 από την Tanweer!
Περισσότερα... »

Destroyer PosterDestroyer
της Karyn Kusama. Με τους Nicole Kidman, Sebastian Stan, Toby Kebbell, Tatiana Maslany, Bradley Whitford, Jade Pettyjohn, Scoot McNairy, Toby Huss


Nicole’s Monster
του gaRis (@takisgaris)

O ντόρος που συνόδεψε τη Nicole Kidman στο TIFF18 ήταν μουσώνας σωστός, σε στίχους Καββαδία μη σου πω ένα πράμα. Δυο εμφανίσεις, μια μετρημένη στον πόντο, μάνα κουράγιο του Lucas Hedges στο Boy Erased η πρώτη. Ήταν η δεύτερη όμως, εκείνη στο διπολικής διαταραχής εξ’ απόψεως αφηγηματικού ρυθμού Destroyer που άφησε με τα σαγόνια κάτω κοινό και κριτικούς. Το hype λίγο πριν την επίσημη πρεμιέρα έξυνε ουράνια ενώ η σκηνοθεσία της Karyn Kusama, με ορέξεις ενοχλητικά έντονου neo - noir, βαρύγδουπα δήλωνε πως εδώ το πράμα είναι με αγαπάς - με μισείς πάντως αδιάφορη δε θα με πεις ποτέ. Αληθινά πάντως, για να το γυρίσω στα δημογραφικά των studios, ζούμε στους καιρούς που ήπρεπε να φθάσει έφτασε ως τα πέρυσι ώστε η Greta Gerwig (Lady Bird) να γίνει μόλις η 5η σκηνοθέτις που προτάθηκε στα χρονικά για όσκαρ. Κάτι ψήνεται λοιπόν, καθότι ειδικά φέτο ευλογηθήκαμε από ουκ ολίγες δουλειές με γυναικεία υπογραφή. Δράττομαι λοιπόν της ευκαιρίας που λέμε και στο West Mississauga του Ontario για να σου συστήσω ταινίες τις οποίες πρέπει να δεις και να υποστηρίξεις αν γουλάρεις περισσότερη θηλυκή ματιά στο mainstream. Ο λόγος για τις Nadine Labaki (Capernaum), Marielle Heller (Can You Ever Forgive Me?), Sara Colangelo (Kindergarten Teacher), Josie Rourke (Mary, Queen of Scots), Kay Cannon (ναι-ναι, Blockers) και προσπερνώντας την αποτυχία (δυστυχώς) της Ava Du Vernay (A Wrinkle in Time), αφήνω στο τέλος τις αριστεύσασες: Tamara Jenkins (Private Life), Betsy West - Julie Cohen (το docu RBG) και βεβαιότατα τη Lynne Ramsay (You Were Never Really Here). FunFact: Αριθμός υποψηφιοτήτων των ως ανωτέρω στις κοντοζυγιάζουσες Golden Globes = 0. Ζερό!
Destroyer Quad Poster
Το που ακριβώς εμφιλοχωρεί η Karen Kusama στη λίστα δαύτη είναι θέμα οπτικής. Γιατί το Destroyer ακολουθεί ευλαβικά την κακοτράχαλη διαδρομή καριέρας της από το στυλιστικά μόνο ενδιαφέρον (και μετά το χάος) Aeon Flux (2005) στο αγωνιώδες μυστήριο του The Invitation (2015) που έδωσε υπόσχεσες οι οποίες ελαφρώς διαψεύδονται επί του παρόντος. Και δεν είναι ότι η 50χρονη δημιουργός δεν ξέρει το μέσο. Ή ότι δεν προσπαθεί, παθιασμένα μάλιστα. Το καταταλαίπωρο είδος της αστυνομικής περιπέτειας όμως απαιτεί εκφραστική λιτότητα, έστω αυτοσυγκράτηση χωρίς πολλούς εφφέδες και κατηφέδες. Δες Karyn μου το Heat του Michael Mann όπου δοξάζεται η οργανική σχέση της δράσης με την αρχιτεκτονική χωροταξία (sic). Είναι και η μουσική επένδυση του Theodore Shapiro που βγάζει σχεδόν ύποπτα σε Elliot Goldenthal. Ύστερις είναι και αυτό το πολύ το πέρα - δώθε με τα επεξηγηματικά φλάσμπακς εκεί δηλαδή όπου τα θαλάσσωσε προ 16ετίας η LAPD ντητέκτιβ Erin Bell (Nicole Kidman) όταν μπήκε αντερκάβερ σε σπείρα ληστών κάπου στην έρημο για να προλάβει ληστεία (ανεπιτυχώς). Χώρια που για κάποιον αδιευκρίνιστο λόγο τα μέλη της σπείρας αυτής περιφέρονται στην πόλη χωρίς ουδείς να έχει αλλάξει φάτσα και...πλανήτη τόσα έτη μετά.

Η σχέση της Erin με την τηνέιτζερ κόρη της (Jade Pettyjohn) που νταραβερίζεται με αλητεία είναι στα τάρταρα. Η ίδια περιφέρεται σα ζόμπι, πιωμένη, εν εξάλλω, κακογερασμένη και αδιάφορη για ό,τι κι αν συμβεί από εδώ και στο εξής στη ζωή της, φθάνει να βρει εξιλέωση καθαρίζοντας τον εγκέφαλο της σπείρας Silas (Toby Kebbel). Και εδώ λοιπόν σκάει ο παράγοντας Nicole που από αγαλμάτινη μούσα του Dior, παίρνει την οδό της μεταμόρφωσης α λα Charlize Theron στο Monster, προβάροντας φαταλιστικά ένα παγωμένο βλέμμα σιχασιάς και απάθειας μαζί. Είναι κι αυτή η ξέμαλλη καούκα που φορεί στο κεφάλι που τερματίζει την εικόνα μιας ψυχής η οποία έχει μόλις αναδυθεί από την κόλαση. Για να στο δέσω κόμπο στο φινάλε-φινάλε με αυτό το τέρας τον Γοακίν στο You Were Never Really Here όπου δίνει μια σχεδόν μεταφυσική χροιά στο παίξιμο, στη σκηνή ειδικά που συνομιλεί με τον ετοιμοθάνατο από το χέρι του δολοφόνο στο σπίτι της νεκρής μάνας του. Γιατί ο Ηθο-ποιός μεγαλουργεί όταν χάνεται μέσα στο έρεβος ενός ενστίκτου δια του οποίου προσεγγίζει τον ρόλο πιότερο ως στοίχειωμα και η Nicole το γνωρίζει αποδεδειγμένα καλά αυτό.

Destroyer Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 3 Ιανουαρίου 2019 από την Odeon!
Περισσότερα... »

Το Πράσινο Βιβλίο (The Green Book) PosterΤο Πράσινο Βιβλίο
του Peter Farrelly. Με τους Viggo Mortensen, Mahershala Ali, Linda Cardellini, Dimeter Marinov, Mike Hatton, Iqbal Theba, Sebastian Maniscalco


White Mansplaining
του gaRis (@takisgaris)

Δεν υπάρχει χρονιά στην καταγεγραμμένη μνήμη που να μην ανασύρω μια ξεκάθαρη περίπτωση Oscar-bait, τουτέστιν (πάρε βαθιά ανάσα) εξαιρετικά συμπαθητική καλλιγραφία, απεικονίζουσα την εντός - του - κυτίου λογική και ευαισθησία του διαβόητου ηλικιακού κοινού των λευκών γερόντων της Ακαδημίας. που καταπίνουν αμάσητο κάθε φιλμάκι πασπαλισμένο συμπόνοια με ανάμικτη ενοχή για τα ρατσιστικά χαΐρια της Αμερικής. Και ειλικρινά, πιο κραυγαλέα περίπτωση από το κλασικό ρεζιλίκι (best picture winner) του Driving Miss Daisy δεν ανέμενα να ματαδώ, αλλά ζούμε κυρίως για να διαψευόμαστε: Εν έτι 2018, υπάρχει μια ταινία σκηνοθετημένη από τον Peter Farrelly (NAI, των gross out θριαμβευτικών Dumb and Dumber και There’s Something About Mary) που πέρασε τυφώνας από το Τορόντο, αρπάζοντας το People’s Choice Award όπερ έστι μεθερμηνευόμενον πρωτοκαθεδρία (περίπου) στην οσκαρική κούρσα. Υπερβολές, θα πεις (έχεις δίκιο) αλλά έτσι πήγε και το 12 Years A Slave (μέρα με τη νύχτα) και έδρεψε τον κότινο βουτηγμένο στο αίμα και τα πάθια της αφρο-αμερικανικής δουλείας.

Το Πράσινο Βιβλίο (The Green Book) Quad Poster
Σε ένα από τα πολλά προεκλογικά του ράλλυ προ 2ετίας ο 45ος The Donald, σε μια αποστροφή του κατακεραυνωτικού, μισαλλόδοξου και ρατσιστικού (“badhombres”) λόγου του, στρέφεται προς το αλαλάζων (“lockherup!”) πλήθος (“the deplorables”) και δαχτυλοδείχνει έναν μαύρο κύριο λέγοντας «λένε ότι δεν με ψηφίζουν οι μαύροι. Εγώ όμως αγαπώ τους μαύρους και όχι για ψηφοθηρία όπως η (“crooked”) Hilary! Ορίστε λοιπόν ένας μαύρος! Οι μαύροι με αγαπούν! Γεια σου μαύρε φίλε μου! (*thumbsup*). Το λοιπό, το ένα-και-το-αυτό πράττει και ο Φαρέλλης εδωνά. «Ξέρω κι εγώ ένα μαύρο» σου δηλώνει με περηφάνια οπότε το λύσαμε το ρατσιστικό ζήτημα της Αμερικής, που ακόμη ταλανίζει κόσμο, σε άλλη κλίμακα και ένταση βέβαια την υπερδύναμη ως τις μέρες μας. Διότι Ο Σοφέρ του Don Shirley θα έπρεπε να λέγεται το φιλμ, βασισμένο στην αληθινή ιστορία των Tony “Lip” Vallelonga (o ιταλικής καταγωγής σοφέρ, Viggo Mortensen) και Don “Doc” Shirley (o μαύρος βιρτουόζος πιανίστας, Mahershala Ali) που με googlemaps το τοτινό Green Book (1936-1966) διέσχισαν τον αμερικανικό Νότο ψάχνοντας μέρη που ήταν ενδεδειγμένα μόνο για μαύρης φυλής Αμερικανούς πολίτες.

Παρότι 1962, στη μισή Αμερική οι μαύροι εξακολουθούν να λογίζονται αντικείμενα, ακόμη κι αν στην περίπτωση του Don τον υποδέχονται με θαυμασμό αιτιολογημένο από τη μουσική του ιδιοφυΐα. Εκτός σκηνής, ο εκλεπτυσμένου γούστου, υψηλής κουλτούρας και ιδιαιτέρων σεξουαλικών προτιμήσεων (για να δέσει το σετάκι που κρούει οσκαρικές καμπάνες) Mahershala θα πάει για κατούρημα έξω στα δέντρα ή θα φάει αστακό στα αποδυτήρια. Ο αλέγκρος, ρατσιστάκος του κοινού αστικού δικαίου Viggo, φαταούλας και άξεστος, πότε πορτιέρης - πότε οδηγός και το μεροκάματο να βγαίνει, θα γίνει ο προστάτης - σωτήρας του, θα αλλάξει θεωρίες και πιστεύω, θα γενεί καλύτερος άνθρωπος βρε παιδί μου, πιο μορφωμένος μάλιστα καθώς το αφεντικό θα του υπαγορεύσει λέξη - λέξη τα ερωτικά γράμματα προς τη νοικοκυρούλα γυναίκα του (η στωικά γλυκυτάτη Linda Cardellini). Και να εστιάζει ατακαδόρικα ο Farrelly την Univisium 2.00:1 κάμερά του στα πειράγματα του Tony και τα ξεφυσήματα δυσφορίας του Doc. Και να διαδέχεται η μια χοντράδα σε στυλ Gene Wilder - Richard Pryor το άλλο δραματικό ενσταντανέ τύπου Mississippi Burning. Λες, μα που βρίσκομαι; Στα θλιβερά 80s που οι αντιρατσιστικές ριπές από Χόλιγουντ μεριά ήταν η μπαναλιτέ του «ο άμοιρος Μαύρος σώζεται από Λευκό Μεσσία»;

Στη χρονιά του Black Panther και του Blackkklansman, το Green Book παρά τις αξιοβραβεύσιμες ερμηνείες των Mortensen (τριάδα φαβορί με Cooper - Bale) και Mahershala Ali (που - αν και ως category fraud - θα διεκδικήσει δεύτερο όσκαρ με αντίπαλο τον Richard E. Grant) και τα γουστόζικα ιντερλούδια στο μουσικό του σκοράρισμα (Kris Bowers), είναι παλιακό κυρίως ως ιδεολόγημα και δε βλέπω το πως θα φτάσει ως το τέρμα, με δεδομένη την κατάφωρα προχώ στροφή του μέμπερσιπ της Ακαδημίας. Από τις περιπτώσεις που αν δεν την πάρεις σοβαρά, θα καταναλωθεί ευχάριστα έως λυτρωτικά από όσους πιστεύουν στο «έλα μωρέ και οι μαύροι άνθρωποι είναι» και πέραν τούτου ουδέν. Για τους άλλους όμως...σόδες. Πολλές.

Το Πράσινο Βιβλίο (The Green Book) Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 3 Ιανουαρίου 2019 από την Spentzos Films!
Περισσότερα... »

Η Απίστευτη Ιστορία του Γιγάντιου Αχλαδιού (The Incredible Story of the Giant Pear) PosterΠάρε μια γερή δαγκωνιά! Η Απίστευτη Ιστορία του Γιγάντιου Αχλαδιού (The Incredible Story of the Giant Pear) απέσπασε το βραβείο του πιο δύσκολου κοινού, εκείνου των παιδιών, που δεν το ξεγελάς ποτέ, στο 1ο Παιδικό & Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας, κι αυτό γιατί η ζουμερή αυτή, γεμάτη ψυχή, περιπέτεια animation μάς θυμίζει πόσο σημαντική είναι η πλοκή και οι χαρακτήρες σε μια ιστορία. Η ζωή είναι πολύ όμορφη για τον ελέφαντα Σεμπαστιάν και την κολλητή του φίλη, τη γάτα Μίτσο, μέχρι που, ξαφνικά, ο δήμαρχος της ηλιόλουστης πόλης τους εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Εντούτοις, πριν εξαφανιστεί, ο δήμαρχος προλαβαίνει να στείλει ένα μήνυμα μέσα σε ένα μπουκάλι, ενημερώνοντας ότι έχει ναυαγήσει στο Μυστηριώδες Νησί και ότι έχει κάνει μια τρομερά σπουδαία ανακάλυψη. Μέσα στο μπουκάλι υπάρχει κι ένας σπόρος που οι δύο φίλοι, ο Σεμπαστιάν και η Μίτσο, φυτεύουν και την επόμενη μέρα διαπιστώνουν ότι στη θέση του έχει φυτρώσει ένα γιγάντιο αχλάδι. Από το τεράστιο αυτό φρούτο, που αρχικά μετατρέπεται σε σπίτι, ο ιδιοφυής καθηγητής Γκλουκόζ, κατασκευάζει ένα πλοίο με το οποίο σαλπάρουν οι ήρωές μας για το νησί, προκειμένου να βρουν το δήμαρχο του νησιού τους, μολονότι και οι δυο τους δεν τα πάνε καλά με το νερό...

Η Απίστευτη Ιστορία του Γιγάντιου Αχλαδιού (The Incredible Story of the Giant Pear) Movie

Την Δανέζικη παραγωγή σκηνοθετούν οι Amalie Næsby Fick, Jørgen Lerdam, Philip Einstein Lipski.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 3 Ιανουαρίου 2019 από την Weird Wave!

Περισσότερα... »