Πράκτορες 355 (The 355) - Trailer / Τρέιλερ PosterΜπες στην ομάδα, αν θες να επιβιώσεις! Από το στούντιο που έχει προσφέρει τις εξαιρετικές περιπέτειες δράσης του Jason Bourne, έρχεται το κατασκοπικό θρίλερ The 355, που σκηνοθετεί ο Simon Kinberg, στην δεύτερη δημιουργική του προσπάθεια μετά από το X-Men: Dark Phoenix. Το σενάριο υπογράφει η ομάδα των Theresa Rebeck και Simon Kinberg. Όταν ένα πανίσχυρο μυστικό όπλο πέσει στα χέρια των μισθοφόρων, η πράκτορας της CIA Μέισον Μπράουν θα κληθεί να ενώσει τις δυνάμεις της, με την Γερμανίδα ομόλογο της Μαρί, την εκπαιδευμένη στην ΜΙ6 πάνω στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές Καντίτζα, την Κολομβιανή ψυχολόγο Γκρατσιέλα, την στιγμή που τις κινήσεις τους παρακολουθεί η μυστηριώδης Κινέζα Λι Μινγκ Σενγκ. Καθώς η δράση κινείται από τα κοσμοπολίτικα καφέ του Παρισιού μέχρι τις λαϊκές αγορές του Μαρόκου και την χλιδή της Σαγκάης, οι τέσσερις γυναίκες πρέπει να οργανωθούν κατάλληλα, ώστε να καταφέρουν να σώσουν τον κόσμο. Παγκόσμια πρεμιέρα από την Universal στις 15 Ιανουαρίου 2021, καλώς εχόντων των πραγμάτων.

Πράκτορες 355 (The 355) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Πέντε σούπερ σταρς συμμετέχουν στο αγωνιώδες φιλμ, επιπέδου των Jessica Chastain, Diane Kruger, Lupita Nyong'o, Penélope Cruz και Fan Bingbing, ενώ το καστ συμπληρώνουν οι Sebastian Stan και Edgar Ramírez.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 13 Ιανουαρίου 2022 από την Spentzos Fims!

Περισσότερα... »

Bruce Springsteen's Letter to You PosterΈνα γράμμα για σένα! Ένα ακόμη μουσικό ντοκιμαντέρ, με πρωταγωνιστή τον κορυφαίο ρόκερ Bruce Springsteen, έρχεται να συνοδεύσει την κυκλοφορία του νέου του άλμπουμ. Το οποίο είναι και το πρώτο που ο Boss γράφει λάιβ στο στούντιο με το συγκρότημα του, από το 1984 και την εποχή του Born in The USA. Σε συνέχεια του περσινού φιλμ Western Stars, το Letter To You, παρακολουθεί από κοντά τις πρόβες στο στούντιο μαζί με την πλήρους σύνθεσης E Street Band, σε σκηνοθεσία του στενού του συνεργάτη Thom Zimny (The Promise: The Making of Darkness on the Edge of Town, The Ties That Bind, Elvis Presley: The Searcher, The Gift: The Journey of Johnny Cash). Στην ταινία παρουσιάζονται και τα δέκα καινούργια τραγούδια του LP, που αποτελούν συνθέσεις του Springsteen.

Bruce Springsteen's Letter to You Movie

Η Apple Plus θα κυκλοφορήσει το καινούργιο ντοκιμαντέρ με τον θρύλο της ροκ στις 23 Οκτωβρίου, σε Video On Demand.

Στις δικές μας αίθουσες? Δεν υπάρχει περίπτωση...

Περισσότερα... »

Free Guy PosterΗ ζωή είναι πολύ μικρή για να παραμένεις περιφερειακός χαρακτήρας! Βίντεοπαιχνίδι, περιπέτεια δράσης, κομεντί, όλα αυτά μαζί σε ένα πακέτο υπόσχεται να τα προσφέρει η καινούργια ταινία του επιτυχημένου στο είδος σκηνοθέτη Shawn Levy, Free Guy, που προηγούμενα έχει προσφέρει τα φιλμς Address Unknown, Just in Time, Big Fat Liar, Just Married, Cheaper by the Dozen, Date Night, Real Steel, The Internship, This Is Where I Leave You, αλλά και την τριλογία των Night at the Museum. Ένας τυπικός καθημερινός υπάλληλος τραπέζης, ανακαλύπτει πως είναι ένας αυτοματοποιημένος παίκτης στο φόντο ενός videogame, οπότε αποφασίζει να γίνει εκείνος ο ήρωας της αγωνιώδους ιστορίας. Τώρα όμως που έχει εξελιχθεί σε ήρωα, θα πρέπει να γίνει εκείνος ο τύπος που θα σώσει τον κόσμο, προτού να είναι πολύ αργά. Το σενάριο υπογράφεται από τους Matt Lieberman και Zak Penn και βασίζεται σε μια πρωτότυπη ιστορία του πρώτου. Η Fox έχει προγραμματίσει να κυκλοφορήσει την ταινία, καλώς εχόντων των πραγμάτων, στις 11 Δεκεμβρίου.

Free Guy Movie

Ακόμη μια πρωταγωνιστική στιγμή για τον αστέρα Ryan Reynolds, που εδώ θα έχει στο πλάι του τους Jodie Comer, Joe Keery, Lil Rel Howery, Utkarsh Ambudkar και Taika Waititi.

Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί!

Περισσότερα... »

The Craft: Legacy PosterΑς ξεκινήσει η τελετουργία! Με τις ευχές της Blumhouse και της Sony, που συνεργάζονται σε παραγωγή και διανομή, έρχεται το σίκουελ / ριμέικ μιας αξιόλογης εμπορικής επιτυχίας στην Αμερικάνικη κυρίως αγορά από το μακρινό 1996, με τον τίτλο The Craft: Legacy, που την σκηνοθεσία του έχει αναλάβει η και ηθοποιός Zoe Lister Jones, στην δεύτερη ταινία υπογραφής της, κατόπιν του Band Aid. Μια τετράδα εκλεκτικών και χαρισματικών νεαρών μαγισσών, αποκτά ακόμη μεγαλύτερες δυνάμεις και ανατρέπει τα δεδομένα της περιοχής της, με γνώμονα μόνον τις δικές της απαιτήσεις. Η Columbia Pictures έλαβε την απόφαση να ρίξει το φιλμ στην μάχη του video on demand απευθείας, χωρίς να το κυκλοφορήσει στις αίθουσες, ελέω πανδημίας, στις 28 Οκτωβρίου 2020, καταμεσίς του Χάλογουίν!

The Craft: Legacy Movie

Στους βασικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους συναντάμε τους νεαρούς ηθοποιούς Cailee Spaeny, Gideon Adlon, Lovie Simone, Zoey Luna, Nicholas Galitzine, αλλά και τους πιο έμπειρους Michelle Monaghan και David Duchovny.

Στις δικές μας αίθουσες? Απίθανον!

Περισσότερα... »

Jingle Jangle: A Christmas Journey PosterΌλα είναι δυνατά! Ως η πιο γιορτινή ταινία μιας πραγματικά απελπιστικής χρονιάς, μας συστήνεται η περίπτωση του μουσικοχορευτικού Jingle Jangle: A Christmas Journey, μιας δημιουργίας φτιαγμένης για όλη την οικογένεια, που σκηνοθετεί ο David E. Talbert (First Sunday, Baggage Claim, Almost Christmas). Στην ολοζώντανη πόλη του Κόμπλετον, ο χαρισματικός και θρυλικός κατασκευαστής παιχνιδιών Τζερόνικους Τζάνγκλ, καταφέρνει κάθε χρόνο να δημιουργεί πραγματικά θαύματα, που ενθουσιάζουν τα μικρά παιδιά. Όταν όμως ο έμπιστος μαθητευόμενος του κλέψει την πιο πολύτιμη δημιουργία του, η αγαπημένη και εξίσου πανέξυπνη εγγονή του, με την βοήθεια ενός ξεπερασμένου και ντεμοντέ παιχνιδιού, θα επιχειρήσουν να βάλουν τα πράγματα στην θέση τους. Αποκλειστική πρεμιέρα από το κανάλι του Netflix στις 13 Νοεμβρίου 2020.

Jingle Jangle: A Christmas Journey Movie

Με το σάουντρακ να περιλαμβάνει τραγούδια από τους John Legend, Philip Lawrence, Davy Nathan, ανάμεσα τους το This Day των Usher και Kiana Ledé, τους βασικούς νεανικούς ρόλους κρατούν οι πιτσιρικάδες Keegan-Michael Key και Madalen Mills. Το καστ των πιο έμπειρων συμπληρώνουν οι Forest Whitaker, Sharon Rose, Phylicia Rashad, Anika Noni Rose, Ricky Martin, Kieron Dyer, Justin Cornwell, Lisa Davina Phillip και Hugh Bonneville.

Στις δικές μας αίθουσες? Πιθανόν!

Περισσότερα... »

Hubie Halloween PosterΤο Σάλεμ τον χρειάζεται! Καθαρόαιμη περίπτωση κομεντί με πρωταγωνιστή τον Adam Sandler, που συνδυάζει όμως και το μεταφυσικό της συγκεκριμένης καρναβαλικής ημέρας, είναι αυτή της ταινίας Hubie Halloween, που σκηνοθετεί ο Steven Brill, υπεύθυνος στο παρελθόν για φιλμς όπως Heavyweights, Little Nicky, Mr. Deeds, Without a Paddle, Drillbit Taylor, Walk of Shame, The Do-Over και Sandy Wexler πρόσφατα. Ο Χάμπι Ντιμπουά, είναι ένας φιλήσυχος πολίτης που πιστεύει πως σε κάθε περίοδο του Χάλογουίν, οι συμπολίτες του γιορτάζουν τηρώντας τους κανόνες του εθίμου. Αλλά φέτος τα πράγματα θα αλλάξουν ριζικά, καθώς η άφιξη στην πόλη ενός στυγνού κατάδικου που το έσκασε από την φυλακή, αλλά και ενός μυστηριώδους καινούργιου γείτονα, θα προκαλέσουν την αντίδραση του πανέτοιμου για να αντιμετωπίσει κάθε κίνδυνο άντρα. Πρεμιέρα στον τηλεοπτικό δίαυλο του Netflix στις 7 Οκτωβρίου 2020.

Hubie Halloween Movie

Εκτός από τον Sandler, την οθόνη μαζί του μοιράζονται από λίγο έως πολύ στενοί συνεργάτες του κατά το παρελθόν όπως οι Kevin James, Rob Schneider, June Squibb, Kenan Thompson, Shaquille O’Neal, Michael Chiklis, Julie Bowen, Ray Liotta, Noah Schnapp, Steve Buscemi, Maya Rudolph.

Στις δικές μας αίθουσες? Σίγουρα όχι...!

Περισσότερα... »

The Haunting of Bly Manor PosterΤο στρίψιμο της βίδας! Η επιστροφή του χαρισματικού σκηνοθέτη του είδους των ταινιών τρόμου, Mike Flanagan, δημιουργού φιλμς όπως τα Makebelieve, Still Life, Ghosts of Hamilton Street, Absentia, Oculus, Hush, Before I Wake, Ouija: Origin of Evil, Gerald's Game και Doctor Sleep, πραγματοποιείται αυτή την φορά στην μικρή οθόνη και πιο συγκεκριμένα στον δίαυλο του Netflix, στην μίνι σειρά The Haunting of Bly Manor, που αποτελεί την λογική συνέχεια της επιτυχίας του The Haunting of Hill House. Το σίριαλ βασίζεται στο μυθιστόρημα The Turn of the Screw του Henry James από το 1898. Ένας νεαρός άντρας προσλαμβάνεται από εύπορο κύριο προκειμένου να προσέχει τα ανίψια του, στο απομακρυσμένο από τον πολιτισμό εξοχικό της οικογένειας. Σύντομα όμως στην περιοχή θα κάνουν την εμφάνιση τους μυστηριώδη φαινόμενα που θα στοιχειώσουν την σκέψη όλων όσων θα βρεθούν εκεί παγιδευμένο. Πρεμιέρα στους δέκτες από τις 9 Οκτωβρίου 2020.

The Haunting of Bly Manor Movie

Πρωταγωνιστούν οι Victoria Pedretti, Henry Thomas, Oliver Jackson-Cohen, T'Nia Miller, Rahul Kohli, Benjamin Evan Ainsworth, Amelie Smith, Amelia Eve.

Στις δικές μας αίθουσες? Σίγουρα όχι...!

Περισσότερα... »

Holidate PosterΠοιο είναι το τέλειο άλλο σου μισό? Μια ρομαντική κομεντί που λαμβάνει χώρα κατά την διάρκεια της γιορτινής περιόδου των Χριστουγέννων, είναι η περίπτωση του Holidate που σκηνοθετεί ο John Whitesell, δημιουργός προηγούμενα ταινιών όπως οι Calendar Girl, See Spot Run, Malibu's Most Wanted, Big Momma's House 2, Deck the Halls, Big Mommas: Like Father Like Son και Thunderstruck. Η Σλόαν και ο Τζάκσον σιχαίνονται τις γιορτές. Συνήθως η παραμονή τους βρίσκει ολομόναχους, αμήχανους, δίχως την παραμικρή συντροφιά να μην έχουν καν την αίσθηση των ημερών. Γι αυτό και όταν θα γνωριστούν, θα πάρουν την απόφαση στο εξής τις γιορτές να τις περνούν μαζί, υποδυόμενοι το ζευγάρι, χωρίς όμως να υπάρχει κάποιο ερωτικό ενδιαφέρον ανάμεσα τους. Ωστόσο μετά το πέρας κάθε χριστουγεννιάτικης εποχής, η ανάγκη της ύπαρξης του ενός για τον άλλο, γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη. Πρεμιέρα στον τηλεοπτικό δίαυλο του Netflix, στις 28 Οκτωβρίου.

Holidate Movie

Το ντουετάκι της ιστορίας μας συνθέτουν οι Emma Roberts και Luke Bracey, έχοντας στο πλευρό τους τους Andrew Bachelor, Jessica Capshaw, Manish Dayal, Alex Moffat, Jake Manley, Cynthy Wu, Frances Fisher, Kristin Chenoweth.

Στις δικές μας αίθουσες? Ενδεχόμενα ποτέ!

Περισσότερα... »

Borat 2 PosterΦορέστε Μάσκα, σώστε ζωές! Αυτή κι αν είναι τεράστια έκπληξη, αφού ο τύπος χωρίς να το περιμένει κανίς επέστρεψε. Σε συνέχεια λοιπόν της τεράστιας επιτυχίας του 2006, που έφτασε μέχρι και τις παρυφές των όσκαρς, ο δαιμόνιος ρεπόρτερ από το Καζακστάν, Μπόρατ, είναι και πάλι εδώ και μάλιστα εν μέσω πανδημίας. Στο Borat 2, που γυρίστηκε κάτω από άκρα μυστικότητα, μπορεί να μην υπάρχει όνομα δίπλα στο Directed By, υπάρχει όμως ημερομηνία εξόδου, δυστυχώς όχι στις μεγάλες, αλλά στις μικρές οθόνες ελέω Κόβίντ και πιο συγκεκριμένα του Amazon Prime, από τς 23 Οκτωβρίου του 2020. Δεκατέσσερα χρόνια μετά την πρώτη του βόλτα στις Στέιτς, ο Μπόρτα Σαγκντίγιεφ, ο ανατρεπτικός δημοσιογράφος από τα βάθη της Ανατολίας, ξαναγυρίζει στην Αμερική, για να φέρει εις πέρας την κρυφή αποστολή Borat Subsequent Moviefilm: Delivery of Prodigious Bribe to American Regime for Make Benefit Once Glorious Nation of Kazakhstan. Το καινούργιο σενάριο πάνω στην εκκεντρική περσόνα του μυστακιοφόρου τηλεπαρουσιαστή της Καζάκικης τηλεόρασης, υπογράφουν οι Sacha Baron Cohen, Anthony Hines, Nina Pedrad και Dan Swimer.

Borat 2 Movie

Φυσικά ο Cohen είναι εκείνος που υποδύεται για δεύτερη φορά τον ρόλο που και ταμεία έσπασε και πλήθος φανατικών θαυμαστών του δημιούργησε, καθιστώντας τον ώς έναν από τους πλέον περιζήτητους κωμικούς της πετά μιλένιουμ περιόδου. 

Στις δικές μας αίθουσες? Ενδεχόμενα ποτέ!

Περισσότερα... »

Νύχτες Πρεμιέρας 2020 Live Poster
Νύχτες Πρεμιέρας 2020 LIVE Ep.2 - Η μετάβαση προς την ενηλικίωση

του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Δεύτερη ανταπόκριση, δεύτερη τριάδα ταινιών και η αλήθεια είναι πως με παίδεψε λίγο το να βρω τι μπορεί να ενώνει τις τρεις συγκεκριμένες ταινίες υποδορίως. Κάτι πρέπει να τις ενώνει, διαφορετικά έρχεται το OCD στον ύπνο μου και με αρχίζει στα μπινελίκια. Αρχικά, σκέφτηκα κάτι του είδους «για τη δική σου μακρινή Αμερική». Η μία είναι ταινία από την Κολομβία (Λατινική Αμερική), η άλλη από την Κούβα (Καραϊβική, τμήμα της Αμερικάνικης Ηπείρου δηλαδή) και η τελευταία από τις ΗΠΑ (πιο Αμερική, πεθαίνεις). Το επεξεργάστηκα, δεν μου έκανε κλικ και σκέφτηκα, χμ, κάτι άλλο, πιο πιασάρικο. Πιτσιρίκια πρωταγωνιστούν στην πρώτη ταινία, πιτσιρίκια και στη δεύτερη, η τρίτη όμως μου χαλούσε τη σούπα. Επειδή όμως στην ταινία από την ΗΠΑ, ο νεαρός ενήλικας που πρωταγωνιστεί έχει θέματα τα οποία πηγάζουν από ένα τραύμα βίαιης ενηλικίωσης, νομίζω ότι μια χαρά μου κάθισε το όλον. Εντάξει, όχι ιδανικά. Αλλά τι είναι ιδανικό σε αυτόν τον κόσμο; Για πες.

La noche de la bestia AIFF 2020

Πρώτη ταινία με την οποία θα ασχοληθούμε σε τούτη την δεύτερη «ανταπόκριση» είναι Η νύχτα του θηρίου (La noche de la bestia / The Night of the Beast) του Mauricio Leiva-Cock, που συμμετέχει στο τμήμα «Μουσική & Φιλμ». Και ο λόγος που η συγκεκριμένη ταινία συμμετέχει στο συγκεκριμένο τμήμα είναι το γεγονός ότι βασικό ρόλο στην πλοκή της ταινίας παίζουν οι... Iron Maiden, οι οποίοι ειρήσθω εν παρόδω ετοιμάζουν νέο άλμπουμ, πέντε χρόνια μετά το τελευταίο τους, «The Book of Souls». Αυτή είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία που γυρίζει ο σκηνοθέτης μετά από αρκετές μικρού μήκους. Κι ετοιμάζει τη δεύτερη μεγάλου μήκους του – μια ταινία τρόμου ονόματι «Noche sin Fortuna». Η ταινία του έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο φεστιβάλ του Guanajuato, στο Μεξικό, λίγες μόλις μέρες πριν την προβολή της στις «Νύχτες Πρεμιέρας»!

Η υπόθεση: Μπογκοτά, 28 Φεβρουαρίου του 2008. Οι Iron Maiden, ένα από τα σπουδαιότερα συγκροτήματα της heavy metal στον κόσμο, με τη δημοφιλία τους στα ύψη, είναι έτοιμοι να δώσουν την πρώτη τους (και μοναδική) συναυλία στην Κολομβία. Ο Βάργκας και ο Τσούκι είναι δύο πιτσιρικάδες, σχολιαρόπαιδα, στα 15 τους, που λατρεύουν τους Iron Maiden. Έχουν ξοδέψει το χαρτζιλίκι τους για να αγοράσουν εισιτήρια και ετοιμάζονται για τη μεγάλη συναυλία, τη συναυλία της ζωής τους. Δεν πηγαίνουν στο σχολείο και τριγυρίζουν στην πρωτεύουσα της Κολομβίας. Πηγαίνουν στο αγαπημένο τους στέκι, ένα μεταλλάδικο, ιδιοκτήτης του οποίου είναι ένας παλιός φίλος του πατέρα του Βάργκας, που χρόνια πριν έχασε την ευκαιρία να δει τους Maiden στο Ρίο. Τα πάντα φαντάζουν ιδανικά, τα πράγματα όμως δεν θα εξελιχθούν έτσι όπως τα είχαν ονειρευτεί τα δύο φιλαράκια...

Η άποψή μας: Αγαπούσα κι εγώ τους Iron Maiden. Και άκουγα κάθε άλμπουμ τους εξ ολοκλήρου και με λατρεία μέχρι και το 1988 οπότε και έβγαλαν το έβδομο άλμπουμ της καριέρας τους, με τον απολύτως ταιριαστό τίτλο «Seventh Son of a Seventh Son». Από τη μετέπειτα δουλειά τους μόνο το τραγούδι «Fear of the Dark» αναγνωρίζω. Μεγάλωσα. Και ψάχτηκα διαφορετικά με την μουσική. Ακόμα και σήμερα όμως, ο 50άρης εαυτός μου γουστάρει τρελά να ακούει ύμνους όπως το «The Trooper», το «Running Free», το «Run to the Hills», το «Aces High», το «The Loneliness of the Long Distance Runner» και το «Can I Play with Madness»! Το έχω μετανιώσει που δεν έχω πάει σε συναυλία τους. Το συγκρότημα ήρθε 11 φορές στην Αθήνα κι άλλες 2 στη Θεσσαλονίκη, αν θυμάμαι καλά. Και η πρώτη φορά που ήρθαν ήταν το 1988... 

Οπότε, ναι, θεωρώ πως η συγκεκριμένη ταινία θα τους «πιάσει» τους μεταλλάδες κι όσους έχουν τέτοιες μνήμες. Κι ας μην διαθέτει ούτε μισό πλάνο από τη συναυλία – είτε ως αρχειακό υλικό είτε ως αναπαράσταση. Κι ας μην παίζει στη διαπασών κάποιο τραγούδι τους καθ' ολοκληρία. Είναι το κλίμα. Αυτή η αίσθηση γλυκιάς προσμονής, αυτή η έκρηξη σεροτονίνης στον εγκέφαλο, αυτή η ανυπομονησία, που όλοι οι addicts των συναυλιών τα παρουσιάζουν ως συμπτώματα, που θέλουν να τα νιώσουν ξανά και ξανά, πόσο μάλλον με το αγαπημένο τους συγκρότημα. Ο σκηνοθέτης το πιάνει αυτό το κλίμα. Και το αναπαράγει μια χαρά. Υπάρχει και το στοιχείο πως οι μεταλλάδες είναι και λίγο περιθωριακά στοιχεία: όλοι μπορούν να πάνε σε συναυλία της Madonna ή της Beyonce ξέρω 'γω. Αυτοί που θα πάνε στους Iron Maiden είναι απολύτως συνειδητοποιημένοι. Κι αυτοί που θα πάνε στους Muzz (τα 100 άτομα που τους ξέρουν) θα είναι ακόμα πιο συνειδητοποιημένα από τους χιλιάδες που πηγαίνουν στους Maiden, αλλά καταλαβαίνετε τι θέλω να πω. 

Ο σκηνοθέτης εντέλει παρά το γεγονός ότι πιάνει την ψυχολογία του φανατικού groupie, χρησιμοποιεί τη συναυλία των Maiden ως αφορμή. Και επικεντρώνεται σε άλλα πράγματα. Οι δύο πιτσιρικάδες είναι ορφανά παιδιά. Ο Βάργκας δεν έχει μητέρα και ο πατέρας του, μετά τις ένδοξες στιγμές της νιότης του, είναι ένας μεθύστακας, loser, άνεργος, κάτι που σημαίνει πως ο πιτσιρίκος τη βγάζει άσχημα την εφηβεία του, μέσα στη φτώχεια και τη στέρηση. Ο Τσούκι από την άλλη δεν έχει πατέρα και η μητέρα του είναι εργαζόμενη, η οποία όμως έχει εναποθέσει όλες της τις ελπίδες για καλύτερη ζωή στην... Παναγία. Είναι σε καλύτερη θέση οικονομικά από τον Βάργκας αλλά επίσης ζορίζεται – και τα βρίσκει μπαστούνια και με τα κορίτσια καθότι είναι λίγο χοντρούλης. Οι δυο τους όμως είναι κολλητοί. Και μέσα από την Οδύσσεια που βιώνουν κατά τη διάρκεια της ταινίας (που εξελίσσεται ολόκληρη μέσα στη μέρα κατά την οποία διεξάγεται η συναυλία) όπου μέχρι που θα τους ληστέψουν υπό την απειλή μαχαιριού, θα μαλώσουν, θα παλέψουν, θα απογοητευθούν, στο τέλος η φιλία τους θα γίνει πιο δυνατή. 

Ο Βάργκας θα πάει με την κοπέλα που τον γουστάρει στο αστεροσκοπείο όπου συχνά πήγαινε με τη μητέρα του (μια από τις πιο γλυκές σκηνές της ταινίας), ο Τσούκι θα ξεπεράσει τον φόβο του και θα ανοιχτεί στην πανέμορφη υπάλληλο του αντίστοιχου κολομβιανού μπουγατζατσίδικου στο οποίο συχνάζει: απαραίτητες σκηνές για να σπάσει λίγο και η ματσίλα. Και η κοινωνική ματιά του σκηνοθέτη, πάντα παρούσα: η αστυνομοκρατία, η φτώχεια, η παρανομία, όλα είναι εκεί, όπως και τα υπέροχα, τεράστια γκράφιτι στην μεγαλούπολη αυτή της Λατινικής Αμερικής. Η ανάγκη για τη δημιουργία μύθων (το ταξίδι στο Ρίο), η ανάγκη δικαίωσης, η θυσία (τρομερή η σκηνή με το τρύπωμα στη συναυλία από αλλού και το πέσιμο από τους σεκιουριτάδες) και η επόμενη μέρα. Και μέσα σε όλα αυτά ο Eddie (η μασκότ των Maiden), τα σκίτσα που δίνουν μια άλλη διάσταση σε συγκεκριμένες σκηνές και «Ο λύκος της στέπας» του Έρμαν Έσε, που έρχεται να υπογραμμίσει όμορφα την ιδιαίτερη ψυχολογική κατάσταση των δύο φίλων. Ωραιότατο.

(η ταινία είχε μία και μοναδική προβολή/ μπορείτε να τη δείτε διαδικτυακά από την πλατφόρμα του aiff μέχρι τις 11 Οκτωβρίου)

Agosto AIFF 2020

Συνεχίζουμε το κινηματογραφικό μας ταξίδι με μια ταινία από την Κούβα. Τίτλος της: Αύγουστος (Agosto / August) του Armando Capó. Η ταινία λαμβάνει μέρος στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ. Έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο φεστιβάλ του Τορόντο τον Σεπτέμβριο του 2019. Εκτός από την Κούβα, για την ολοκλήρωσή της χρησιμοποιήθηκαν κεφάλαια από την Κόστα Ρίκα και από τη Γαλλία. Ο Armando Capó γεννήθηκε στην Γκιμπάρα της Κούβας. Σπούδασε Ντοκιμαντέρ στο Πανεπιστήμιο των Τεχνών της χώρας. Το «Agosto» είναι το ντεμπούτο του στις μεγάλου μήκους ταινίες μετά από έναν αριθμό μικρού μήκους που σκηνοθέτησε.

Η υπόθεση: Καλοκαίρι του 1994. Στην Γκιμπάρα, μια παραθαλάσσια πόλη της Κούβας, όπως και σε ολόκληρη τη χώρα, τα σχολεία κλείνουν και αρχίζουν οι καλοκαιρινές διακοπές του Αυγούστου. Ο Κάρλος, ένα όμορφο, 14χρονο αγόρι, νιώθει παράξενα με το τέλος της σχολικής χρονιάς. Ζει με τους γονείς του και τη γιαγιά του στο φτωχικό τους σπίτι. Το φαγητό είναι λίγο και το παίρνουν είτε με το δελτίο είτε ψαρεύοντας και οι διακοπές ρεύματος είναι συνεχείς. Τον Κάρλος, όμως, δεν φαίνεται να τον ενοχλούν όλα αυτά. Περνάει τον χρόνο του με τους κολλητούς του, αρχίζει να ενδιαφέρεται για τις γυναίκες και ερωτεύεται για πρώτη φορά. Δεν αντιλαμβάνεται τις αλλαγές που συντελούνται στη χώρα του μετά την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης έως ότου ο ένας μετά τον άλλον, γείτονες και φίλοι φεύγουν με στόχο μια καλύτερη ζωή, που νομίζουν πως τους περιμένει στις ακτές των ΗΠΑ του Μπιλ Κλίντον. Αυτό το καυτό καλοκαίρι, ο κόσμος του Κάρλος θα έρθει τα πάνω κάτω.

Η άποψή μας: Η κρίση που βίωσε η Κούβα του Φιντέλ Κάστρο τον Αύγουστο του 1994 ήταν μία από τις μεγαλύτερες που κλήθηκε να αντιμετωπίσει το μεγάλο νησί της Καραϊβικής σε όλα τα χρόνια της διακυβέρνησής της μετά την Επανάσταση. Ονομάστηκε «The Balseros Crisis» όπου Balseros ήταν όλοι εκείνοι οι Κουβανοί που με αυτοσχέδιες σχεδίες προσπάθησαν να φύγουν από τη χώρα. Πάνω από 35 χιλιάδες Κουβανοί εγκατέλειψαν την πατρίδα τους εκείνο το καλοκαίρι και πολλοί από αυτούς δεν τα κατάφεραν και πνίγηκαν στα νερά του Ατλαντικού, καθώς οι σχεδίες τους δεν άντεξαν. Με έντονα αυτοβιογραφικά στοιχεία, ο σκηνοθέτης φτιάχνει μια από εκείνες τις ταινίες όπου οι μικρές, προσωπικές ιστορίες διαμορφώνονται από το αδυσώπητο πέρασμα της μεγάλης, παγκόσμιας Ιστορίας ή/ και της Ιστορίας της χώρας. 

Ο Κάρλος ως 14χρονο αγόρι δεν θα ζούσε ό,τι βιώνει αν εκείνο το καλοκαίρι ήταν ένα παιδί στην Ελλάδα. Οι συγκεκριμένες, διαμορφωμένες συνθήκες δίνουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται ο πιτσιρικάς. Όπως σήμερα: όλοι βιώνουμε τις συνέπειες της πανδημίας. Αλλιώς όμως τις ζει ένα 14χρονο αγόρι στην Ελλάδα, αλλιώς στην Κούβα, αλλιώς στην Κίνα, αλλιώς στη Νιγηρία, αλλιώς στη Βραζιλία. Ο Κάρλος θεωρεί δεδομένα όλα όσα ζει. Θεωρεί δεδομένο ότι θα φροντίζει την κατάκοιτη γιαγιά του. Θεωρεί δεδομένο ότι θα φάει το φτωχικό φαγητό που θα βρεθεί στο τραπέζι του. Θεωρεί δεδομένο ότι θα υπάρχουν καθημερινές διακοπές ρεύματος. Όμως, η καθημερινότητά του, τα δεδομένα του, οι σιγουριές του κλονίζονται βίαια. Όταν στην αρχή άγνωστοί του συμπατριώτες και στη συνέχεια γνωστοί και ολοένα πιο κοντινοί σε αυτόν άνθρωποι φεύγουν από τη ζωή του. Για να πάνε αλλού. Για να κυνηγήσουν το όνειρο. Όνειρο στο οποίο θα απουσιάζουν οι μάχες για λίγα τρόφιμα με το δελτίο και το φάσμα της πείνας. 

Μετά από μια σειρά από απογοητεύσεις (από τον κολλητό του, από την κοπέλα που τον απέρριψε όταν εκείνος, άβγαλτος, συμπεριφέρθηκε λίγο πιο «έντονα» από όσο εκείνη επιθυμούσε, από τον πατέρα του) ο Κάρλος αρχίζει να βλέπει τη μεγαλύτερη εικόνα. Και συμπεριφέρεται σπασμωδικά. Χωρίς πυξίδα, χωρίς πραγματικά να ξέρει γιατί κάνει ό,τι κάνει. Εννοείται, χωρίς ιδεολογική κατεύθυνση: πόσο πολιτικά συνειδητοποιημένο μπορεί να είναι ένα 14χρονο αγόρι; Που δεν έχει και μέτρα σύγκρισης; Πάντως, μεγαλώνει. Μεγαλώνει βίαια. Το πρώτο του φιλί. Το πρώτο του χαμούρεμα. Η πρώτη απόρριψη. Ο αυνανισμός. Το να ακούει τους γονείς του να κάνουν σεξ. Το να ακούει τις τρομερές αφηγήσεις της γιαγιάς του για το πόσοι την ήθελαν όταν ήταν νέα, πόσους πολλούς άφησε να της τον «χώσουν», πως ο παππούς του δεν ήταν ιδιαίτερα προικισμένος («είχε μικρό πουλί ο παππούς γιαγιά;») αλλά ήξερε να το χρησιμοποιεί. 

Η φυγή από την οικογενειακή εστία για πρώτη φορά. Η... πρώτη φορά. Η γνωριμία με διαφορετικούς ανθρώπους. Ο φόβος που βλέπει. Η ελπίδα αλλά και ο φόβος. Κι όλα αυτά σε ένα υπέροχο νησί, με τη φύση να οργιάζει, τον ήλιο να καίει, τη θάλασσα να είναι εκεί, θελκτική, να περιμένει να γίνει κολυμπήθρα γαλήνης, δρόμος διαφυγής ή υγρός τάφος. Και στους τοίχους της πόλης συνθήματα για την Επανάσταση. Με πολλούς μη επαγγελματίες ηθοποιούς στο καστ και με μια ματιά που θα μπορούσες να πεις μέχρι και νεορεαλιστική, ο σκηνοθέτης καταθέτει όχι ένα αψεγάδιαστο κομψοτέχνημα αλλά μια δυνατή ταινία για όλα όσα κερδίζεις καθώς μεγαλώνεις μα κυρίως για όλα όσα χάνεις. Και κυρίως, την αθωότητά σου.

(η ταινία είχε μία και μοναδική προβολή/ μπορείτε να τη δείτε διαδικτυακά από την πλατφόρμα του aiff μέχρι τις 11 Οκτωβρίου)

Cicada AIFF 2020

Τελευταία ταινία για αυτήν την «ανταπόκριση», μάλλον η πιο ενδιαφέρουσα από τις τρεις που παρουσιάζουμε σήμερα. Τίτλος της: Τζιτζίκι (Cicada) του Matthew Fifer, με συνσκηνοθέτη τον Kieran Mulcare. Το πολύ ενδιαφέρον με αυτήν την ταινία είναι ότι βασίζεται σε βιώματα που έχει ζήσει ο ίδιος ο Matthew Fifer ενώ το additional story στο σενάριο έχει προσθέσει ο συμπρωταγωνιστής του στο φιλμ, Sheldon D. Brown, κι αυτός βασισμένος σε δικές του εμπειρίες. Στις Νύχτες Πρεμιέρας η ταινία συμμετέχει στο τμήμα «Τα αγαπημένα των φεστιβάλ». Η ταινία, που είναι η πρώτη μεγάλου μήκους την οποία σκηνοθετεί ο Fifer, έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στις 20 Αυγούστου στο Outfest Film Festival στις ΗΠΑ.

Η υπόθεση: Καλοκαίρι του 2012, Νέα Υόρκη. Ο 25χρονος Μπεν κάνει πίσω τελευταία στιγμή και δεν παντρεύεται αυτή που όλοι νόμιζαν πως είναι η γυναίκα της ζωής του. Ο Μπεν είναι πανσεξουαλικός λευκός και αποφασίζει να ξανακερδίσει τον χαμένο χρόνο, ζώντας μια οργιώδη σεξουαλική ζωή, με μότο «ότι κινείται, εκτελείται». Σαφώς και προτιμάει τους άντρες. Κάποια στιγμή, σε ένα υπαίθριο παζάρι βιβλίων γνωρίζει τον Σαμ, έναν μαύρο, στον αντίποδα της δικής του ιδιοσυγκρασίας. Οι δυο τους δεν θα αργήσουν να γίνουν ζευγάρι. Ο Σαμ δεν έχει αποκαλύψει στον κύκλο του, την εργασία του και την οικογένειά του πως είναι γκέι. Και κουβαλάει τα δικά του τραύματα, σωματικά και ψυχολογικά. Από την άλλη, ο Μπεν αρχίζει να αναπτύσσει παράξενα συμπτώματα και είναι πεπεισμένος πως πάσχει από κάποια σοβαρή, ανίατη αρρώστια. Την ίδια περίοδο εξελίσσεται η πολύκροτη δίκη του Τζέρι Σαντάσκι, προπονητή ποδοσφαίρου σε κολέγιο, ο οποίος κατηγορείται πως κακοποίησε σεξουαλικά 52 νεαρά αγόρια...

Η άποψή μας: Γιατί βάφτισε την ταινία του «Τζιτζίκι» ο δημιουργός της; Λέει μερικά ωραία πράγματα στην ταινία, σαφώς και όλα έχουν μεταφορικό χαρακτήρα, οπότε η ελληνική βικιπαίδεια ήρθε αρωγός και σε αυτήν την περίπτωση: «Το τζιτζίκι ή ο τζίτζικας ή (κυπρ.) ζίζιρος είναι τα λαϊκά ονόματα διάφορων ειδών εντόμων από την οικογένεια των Τεττιγιδών (Cicadidae), ονομασία η οποία προέρχεται από τη λόγια λέξη τέττιξ (Cicada), που σημαίνει τζίτζικας στα αρχαία ελληνικά (και λατινικά). Το τζιτζίκι είναι ένα έντομο που ζει συνήθως στα δέντρα και παράγει ένα χαρακτηριστικό ήχο που προδίδει την παρουσία του. Αν και έχουν αρκετά μεγάλο μέγεθος για έντομα (2 με 5 εκατοστά) είναι δύσκολο να τα εντοπίσει κανείς, γιατί το χρώμα τους είναι παρόμοιο με το χρώμα των κορμών των δένδρων. 

Τα τζιτζίκια τρέφονται με τη λύμφη των βλαστών, τους οποίους τρυπά με μια ειδική προβοσκίδα, που μοιάζει με έμβολο. Το θηλυκό γεννά τα αυγά του μέσα σε τρύπες που κάνει πάνω στους μαλακούς βλαστούς. Αυτό γίνεται κατά τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο. Από τα αυγά βγαίνουν οι προνύμφες, περίπου κατά το τέλος του καλοκαιριού, οι οποίες κατεβαίνουν από τα δέντρα, κάνουν τρύπες μέσα στη γη, κοντά στις ρίζες κι εκεί μπορούν να ζήσουν και τέσσερα χρόνια (αλλού 17 ή 13 χρόνια) μέχρι που να μετατραπούν σε κανονικές νύμφες». Το ξέρατε εσείς αυτό; Αφού εκκολαφθούν οι προνύμφες, κάνουν τρύπες μέσα στη γη και μπορούν να ζήσουν εκεί για 17 ολόκληρα χρόνια μέχρι να μετατραπούν σε κανονικές νύμφες! 

17 ολόκληρα χρόνια ζουν «κρυμμένα» τα τζιτζίκια. Τόσα είναι και τα χρόνια που βασανίζεται ο Μπεν από κάτι που συνέβη στην παιδική του ηλικία. Σόρι που θα σας το χαλάσω, αλλά θα κάνω τρομερό σπόιλερ, οπότε όσοι θέλετε να διαβάσετε χωρίς να ξέρετε τι συμβαίνει, αποφύγετε την παράγραφο ανάμεσα στα κενά: Ναι, υπέστη σεξουαλική κακοποίηση όταν ήταν παιδί. Και αυτό προφανώς είναι κάτι το οποίο τον διαμόρφωσε. Η επίσκεψή του στην ψυχίατρο (η πανέμορφη Cobie Smulders, γνωστή κυρίως από το «How I Met Your Mother», είναι η πιο γνωστή ηθοποιός στο καστ) τον βοηθάει να συνειδητοποιήσει αυτό που απλά δεν ήθελε να αντιμετωπίσει. Γι' αυτό συμπεριφέρεται τόσο αλόγιστα σεξουαλικά. Γι' αυτό πριν γνωρίσει τον Σαμ έκανε σεξ μόνον όταν ήταν τέρμα πιωμένος ή φτιαγμένος. Γι' αυτό οι κρίσεις πανικού και τα σωματικά προβλήματα που νομίζει πως έχει. Γι' αυτό και η τόσο τρομερή εξομολόγηση στον εραστή του, όταν καταλαβαίνει πια τι ακριβώς του συμβαίνει: «δεν ήθελα να είμαι ομοφυλόφιλος γιατί για μένα το να γίνω ομοφυλόφιλος σήμαινε απλά ότι εκείνος είχε νικήσει». 

Καταλαβαίνετε τι μάχη δίνει αυτός ο άνθρωπος απλά να συνεχίσει να ζει την κάθε μέρα του. Η ταινία είναι τόσο προκλητική όσο ήταν το «Weekend» λίγα χρόνια πριν. Και ο πανσεξουαλικός της κεντρικός ήρωας θυμίζει τον ανάλογο που υποδύθηκε ο Michael Fassbender στο υπερτιμημένο «Shame» του Steve McQueen. Θα χρειαστεί η γνωριμία με το γιανγκ του, τον Σαμ, για να ισορροπήσει. Και να ξεκινήσει τη διαδικασία προς την ίαση. Που στη δεδομένη περίπτωση θα χρειαστεί όλο το κουράγιο του κόσμου για να πει τη δύσκολη αλήθεια στον άνθρωπο που αγαπά πιο πολύ από όλους στον κόσμο. Είναι η τελική σκηνή και ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί εξαιρετικά την εκκρεμότητα σε ένα συγκλονιστικό φινάλε. Θέλει να ωριμάσουν πολύ ακόμα οι συνθήκες για να είναι αποδεκτή αυτή η ταινία για το μεγάλο κοινό, είναι όμως μια δυνατή ταινία.

(η ταινία έχει τη δεύτερη προβολή της το Σάββατο, στις 19.45, στο Τριανόν/ μπορείτε να τη δείτε διαδικτυακά από την πλατφόρμα του aiff μέχρι τις 4 Οκτωβρίου)

Εδώ να σημειώσουμε πως το φεστιβάλ ολοκληρώνεται την Κυριακή 4 Οκτωβρίου, εμείς όμως σίγουρα θα έχουμε τουλάχιστον άλλη μία «ανταπόκριση». Και οι διαδικτυακές προβολές για αρκετές ταινίες συνεχίζονται μέχρι τις 11 Οκτωβρίου, οπότε όντως υπάρχει λόγος ύπαρξης και για άλλη ανταπόκριση.

Θόδωρος Γιαχουστίδης

TIFF 2020
Περισσότερα... »

Η Δίκη των 7 του Σικάγου (The Trial of the Chicago 7) PosterΗ Δίκη των 7 του Σικάγου
του Aaron Sorkin. Με τους Yahya Abdul-Mateen II, Sacha Baron Cohen, Joseph Gordon-Levitt, Michael Keaton, Frank Langella, John Carroll Lynch, Eddie Redmayne, Mark Rylance, Alex Sharp, Jeremy Strong, Noah Robbins, Danny Flaherty, Ben Shenkman, Kelvin Harrison Jr., Caitlin Fitzgerald, John Doman, J.C. Mackenzie.

The Whole World Is Watching
του zerVo (@moviesltd)

Μισό ακριβώς αιώνα μετά. Ο ίδιος τόπος που διατείνεται πως ορίζει την χώρα της ελευθερίας και την πατρίδα των θαρραλέων. Τρίχες κατσαρές! Η πρωτεύουσα της σαπίλας είναι, της δυσωδίας, της παράνομης μπόχας, ο παγκόσμιος ορισμός της κοινωνικής ανισότητας, του ρατσιστικού μίσους, ο worldwide χαλίφης που τα πασουμάκια του γλύφουν οι προσκυνημένοι σαν και του λόγου μας, μπας και τσιμπήσουν μισό δευτερόλεπτο εύνοιας παραπάνω, ο διαρκής και αιώνιος σερίφης, που ανακατεύεται όπου δεν τον σπέρνουν, μοιράζοντας πολεμικές μπόρες όπου του λάχει, προκαλώντας ορδές προσφύγων φουκαράδων. Η βιτρίνα του πάντως λαμπερή, ιλουστρασιόν, χλιδάτη. Εδώ θα ζήσεις το Αμέρικαν Ντριμ! Αν είσαι υποτακτικός και καταφέρεις να πάρεις ανάσα, όταν η μούρη σου είναι πατημένη στην άσφαλτο. Και μην βγάλεις κιχ για όλα αυτά. Σε καρτερεί η Θέμιδα. Με την ζυγαριά της πειραγμένη από πολύ πιο πριν. Κοντά μισό αιώνα. Και βάλε...

Η Δίκη των 7 του Σικάγου (The Trial of the Chicago 7) Quad Poster
Καυτός Αύγουστος του 68'. Η Πόλη των Ανέμων βρίσκεται σε κατάσταση αναβρασμού, ενόσω πανέτοιμη να φιλοξενήσει το Εθνικό Συνέδριο των Δημοκρατικών, οι ριζοσπαστικές οργανώσεις, εξοργισμένες από την άσχημη τροπή που παίρνει ο εφιάλτης του Βιετνάμ, θα κατεβούν με ειρηνικές διαθέσεις στους δρόμους τους Σικάγο, προκειμένου να υψώσουν αντιπολεμική φωνή αντίδρασης. Εκεί ακριβώς που θα τους στήσουν καρτέρι οι αστυνομικές δυνάμεις της πόλης, συνεπικουρούμενες από την σε κατάσταση μεγίστης ετοιμότητας Εθνοφρουρά, ένα ραντεβού που θα έχει σαν αποτέλεσμα την μετατροπή της διαδήλωσης, σε μια άνιση αιματηρή σύγκρουση με δεκάδες άοπλους πολίτες, βαρύτατα τραυματίες.

Προς γενική κατάπληξη όλων, ως συνωμότες κατά της πατρίδας, πρωτοστάτες και υπαίτιοι των ταραχών κρίθηκαν οι ηγέτες αντιπολεμικών και σοσιαλιστικής ιδεολογίας κινημάτων - οι ανατρεπτικοί φοιτητές SDS, το Κόμμα της Νεολαίας των Yippies, η επιτροπή ΜΟΒΕ υπέρ του τερματισμού της σύρραξης στην Ασία, φυσικά οι πάντοτε στο στόχαστρο Μαύροι Πάνθηρες - που αυτοστιγμεί οδηγήθηκαν στο εδώλιο, κατηγορούμενοι ως οι υποκινητές του χαλασμού στο Γκραν Παρκ. Ανάμεσα στους επτά υπόδικους, θα βρεθούν οι Άμπι Χόφμαν και Τζέρι Ρούμπιν, διάσημοι στον καλλιτεχνικό χώρο της μεγαλούπολης ως αρτίστες ενάντιοι στις μιλιταριστικές τάσεις της Κυβέρνησης, ο φιλόδοξος ιδεαλιστής Τομ Χέιντεν, ο αντιρρησίας συνείδησης Ντέιβιντ Ντελινγκερ και το υψηλόβαθμο στέλεχος των επαναστατών Πάνθερς, Μπόμπι Σιλ.

Από τις πρώτες κιόλας στιγμές της ακροαματικής διαδικασίας, θα γίνει αντιληπτό από όλους, κυρίως από το δίδυμο των αμισθί μαχόμενων συνηγόρων υπεράσπισης, Ουίλιαμ Κάνσλερ και Λέοναρντ Γουάιν γκλας, πως το θέατρο που προΐσταται ο "σεβάσμιος" δικαστής Τζούλιους Χόφμαν είναι στημένο. Και σκοπό έχει, κατόπιν των υπόγειων ενεργειών των συμμοριτών της CIA να καταδικαστούν παντί τρόπω οι εναγόμενοι, ώστε να αναδειχτεί θριαμβευτής η νέα, πλην προβληματική, ρεπουμπλικανική Διοίκηση Νίξον.

Πρόκειται φυσικά για την κινηματογραφική μεταφορά των όσων συνέβησαν πριν αλλά και κατά την διάρκεια της πολύκροτης δίκης, διάρκειας περισσοτέρων των 150 ημερολογιακών ημερών, που κυριολεκτικά συγκλόνισε την κοινή γνώμη της Αστερόεσσας. Και αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που το συγκεκριμένο θέμα απασχολεί την έβδομη τέχνη, αφού αναφορές σε αυτό έχουν κάνει στα έργα τους σκηνοθέτες τους διαμετρήματος των Godard, Woody Allen και Kerry Feltham. Είναι όμως η συγκυρία της παρουσίας στον Προεδρικό θώκο της Αμέρικα αυτού του αποκρουστικού παλιάτσου, αναβιωτή των αντιδημοκρατικών ιδεωδών, που έχει οπλίσει νομιμοφανώς το χέρι κάθε ακροδεξιού φασίστα, ώστε να εκτελεί τον ανυποψίαστο (συνήθως μειονοτικό) κοσμάκη επειδή έτσι, απλά, του κάπνισε. Σε σημείο που αν δεν υπήρχε η Δίκη στην αλήθεια, κάποιος θα επιβαλλόταν να την σκιτσάρει μυθοπλαστικά ως μεταφορά, ως αλληγορία.

Εννοείται πως σε κανένα σημείο η ιστορική έρευνα δεν παρακάμπτει δεδομένα, που είτε έχουν καταγραφεί στα πρακτικά της διαδικασίας, είτε συνέβησαν στην πραγματικότητα εκείνο το καυτό καλοκαίρι του 68', το στιγματισμένο από τις δύο συνταρακτικές πολιτικές δολοφονίες, των Ρόμπερτ Κένεντι και Μάρτιν Λούθερ Κινγκ. Το ζήτημα επί της παρούσης ήταν το ποιος ικανός γραφιάς, θα κατάφερνε να πάρει τα υπάρχοντα ντάτα και να τα μετουσιώσει σε σενάριο τέτοιο, που ούτε να βαρύνει από τις μακροσκελείς απολογίες, μαρτυρίες, ενστάσεις και αγορεύσεις, ούτε να χάσει μισό ψήγμα ρεαλισμού, ως αντανάκλαση του υπαρκτού δοσιλογικά χθες, στο καθρεφτίζων του απόψε.

Δεν νομίζω πως γύρισε και πολύ η κληρωτίδα πριν καταλήξει στο όνομα του Aaron Sorkin, εκεινού που με την πένα του έχει σχηματίσει όσο κανείς το σύγχρονο πολιτικό γίγνεσθαι των Στέιτς, μέσα από φιλμς έντονου σοσιολογικού προβληματισμού σαν τα Social Network, Steve Jobs και Moneyball. Καθήμενος και στην καρέκλα του έχοντα το γενικό πρόσταγμα ο 60χρονος Νεουορκέζος, γνωρίζει καλά πως έχει στα χέρια του μια ξυραφένια ιστορία, με θεμέλια τόσο στέρεα, ώστε πάνω τους να πετύχει να κτίσει μια ταινία που ναι μεν λαμβάνει χώρα πολύ πιο πριν, αλλά αντανακλά όσο τίποτα άλλο στο ανάξιας διακυβέρνησης σήμερα. Κι αυτό ακριβώς, πέρα από οποιαδήποτε άλλη αρτιστική αξία του έργου, είναι που καθιστά το The Trial Of The Chicago 7 τόσο σημαντικό. Σε αξία, έννοια, μαθησιακή γνώση, προκειμένου The Whole World που Watching να εκπαιδευτεί για το τι τρέχει στις μέρες του, μέσα από το ίδιο του το παρελθόν.

Κάποια πράγματα βλέπεις δεν αλλάζουν ποτέ, ίδια παραμένουν σε βάθος χρόνου, ειδικά αν μιλούμε για τις ΗΠΑ, που οι κολυμπήθρες του Σιλωάμ τους, λειτουργούν οσιοποιητικά για κάθε λογής απόβρασμα, κατακάθι, μπάτσο, ματατζή, μάρσαλ, πράκτορα, διπλωμάτη, γερουσιαστή, υπουργό, ίσαμε πλανητάρχη, που πράττει δίχως το παραμικρό ανθρωπιστικό κίνητρο. Και αυτό το ντέζα βου είναι που κατορθώνει σε απόλυτο βαθμό ο Sorkin, δείχνοντας στο πόνημα του, το πόσο η καλοπερασάδικη κοινωνία παραμένει στάσιμη και ανενεργή μπροστά στα ακραία φαινόμενα βίας που προκαλούν ένστολοι και μυστικοί, με άνωθεν εντολή.

Το δίωρο της διάρκειας της Δίκης κυλάει νερό, με τον μαέστρο να μεταθέτει σαν σε πινγκ πονγκ την δράση από την ημιφωτισμένη, μουχλιασμένη αίθουσα του δικαστηρίου (μαγική η κινηματογράφηση του Φαίδωνα Παπαμιχάλη ξανά) στο φλασμπάκ μπάχαλο των αναταραχών. Φροντίζοντας συνάμα να μην αφήσει ούτε μισή από τις, όχι και λίγες, συμμετέχουσες στο στόρι περσόνες αναξιοποίητη. Είναι φυσικό η κατανομή του ειδικού βάρους σε καθεμιά τους να μην είναι το ίδιο, επί συνόλου στο φινάλε όμως, κανένα από τα τεμάχια του παζλ δεν αφήνει κάποιο κενό, έστω ελάχιστο, ώστε ο θεατής να αισθανθεί μια πιθανή σεναριακή τρύπα - παράπονο. Και σκηνοθετικά ισχύει αυτό, αν κάποιος διατηρεί το γνώριμο φίλινγκ της αδυναμίας των γραφιάδων να συντάξουν σωστά τις εικόνες τους.

Μοιάζει με γρίφο, το να αναδείξει κανείς εκείνον τον ηθοποιό που δικαιούται το περισσότερο χειροκρότημα από το πολυπληθές καστ, πασίγνωστων αστέρων. Εκτιμώ όμως πως η πιο ξεχωριστή ερμηνεία, από ένα ανσάμπλ που η ποιότητα του αγγίζει ουρανούς, ανήκει στον γηραιότερο της φράξιας, έναν καταπληκτικό ρολίστα με τριψήφιο αριθμό συμμετοχών στην φιλμογραφία του. Ο καθηλωτικός Frank Langella, φορώντας την τήβεννο του απαθή, σημαδεμένου αποξαρχής δικαστή, στην ουσία προσωποποιεί μια ολόκληρη τάξη αστών καλοβαλμένων, που κινούνται ως καλογυαλισμένα γρανάζια του κρατικού μηχανισμού, δίνοντας του με το κύρος τους το άλλοθι που επιζητούν για τις πομπές τους. Δεν ξέρω σε πόσα οβερούλντ του, έψαξα να βρω το κρυφό μονοπάτι προς το εκράν, μήπως του αρπάξω το σφυράκι από το χέρι.

Στο νήμα επάνω, ακολουθεί η παρουσία του τόσο πειστικού ως δικηγόρου Κάνσλερ με το τριμμένο σακάκι και τα λιγδωμένα μαλλιά, Οσκαρούχου Mark Rylance, που συνθέτει αντάμα του ένα απίστευτο κόντρα ντουέτο, ενορχηστρωτικό της άψογης ομάδας που συνυπάρχει τριγύρω. Του αβανταρισμένου στον επίλογο Redmayne, του χαμαιλέοντα χίπη Sacha Baron Cohen που μαζί με τον διόσκουρο Jeremy Strong ορίζουν (και) το γλαφυρό πεδίο του σκριπτ, του γιγάντιου ως αλυσοδεμένου αφροαμερικάνου σκλάβου Yahya Abdul Mateen, του ζορισμένου από την απανθρωπιά, αν και δημόσιου κατήγορου Gordon Levitt.

Προσωπικά θα έβαζα και στοίχημα όλο μου το βιος, πως πίσω από κάθε κατ και άξιον των γυρισμάτων κρύβεται ινκόγκνιτο ο Spielberg. Η ντιρεκτορική γραμμή είναι σήμα κατατεθέν του, ενώ η γνώριμη εμμονή του εδώ και δεκαετίες με την υπόθεση των Επτά, με πείθει όλο και πιο πολύ πως δεν πρέπει να έλειψε μέρα από το σετ. Ακόμη κι αν μια τέτοια εικασία δεν ισχύει, από την αξία μιας τεράστιας δημιουργίας όπως αυτή των Chicago 7, δεν αφαιρείται ούτε πόντος. Νόημα, ζουμί, προβληματισμός, άψογος ρυθμός, πάθος, συναίσθημα, αγώνας. Αναπαράσταση! Μια ταινία του άτυχου 2020, που με τεράστια ευκολία θα πίστευα πως γυρίστηκε εκεί πίσω στα μαγικά 70s. Την εποχή δηλαδή που μας έκαμε να αγαπήσουμε τον σινεμά και έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί.

Η Δίκη των 7 του Σικάγου (The Trial of the Chicago 7) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Την 1η Οκτωβρίου 2020 από την Odeon!
Περισσότερα... »

Vivarium Poster ΠόστερVivarium
του Lorcan Finnegan. Με τους Jesse Eisenberg, Imogen Poots, Jonathan Aris, Senan Jennings, Eanna Hardwicke.


Σπίτι σου, σπίτι μου ή και κάπου αλλού
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Συνεκδοχή να 'χαμε να λέγαμε

Αυτή είναι η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί ο γεννημένος στις 25 Μαΐου του 1979 στο Δουβλίνο, Ιρλανδός Lorcan Finnegan. Η πρώτη του ήταν το απρόβλητο στη χώρα μας «Without Name» (2016). Έχει γυρίσει κι αρκετές μικρού μήκους ταινίες, οι οποίες συμμετείχαν σε μια σειρά από φεστιβάλ.

Vivarium Poster Πόστερ Wallpaper
Το Vivarium έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο περσινό φεστιβάλ των Καννών όπου έλαβε μέρος στο διαγωνιστικό μέρος του τμήματος «Εβδομάδα της Κριτικής». Οι πρωταγωνιστές της ταινίας Jesse Eisenberg και Imogen Poots, έχουν παίξει ξανά μαζί στο φιλμ «The Art of Self-Defense» (επίσης του 2019) κι εδώ έχουν και ρόλο ως executive producers.

Η υπόθεση: Ο Τομ και η Τζέμα είναι ένα νεαρό ζευγάρι. Εκείνος, Αμερικάνος, επαγγελματίας κηπουρός. Εκείνη, Βρετανή, δασκάλα σε σχολείο. Δεν είναι παντρεμένοι ακόμα αλλά η σχέση τους είναι σοβαρή και σκέφτονται να συγκατοικήσουν. Απορρίπτουν το ένα σπίτι μετά το άλλο και στην αναζήτησή τους πέφτουν επάνω σε ένα συγκρότημα κατοικιών στα προάστια ονόματι Yonder (θα το μεταφράζαμε σαν κάτι «εκεί πέρα μακριά»). Τους οδηγεί εκεί ένας παράξενος υπάλληλος του μεσιτικού γραφείου ονόματι Μάρτιν. 

Τα σπίτια είναι ok αν εξαιρέσεις το γεγονός ότι όλα είναι ίδια, πανομοιότυπα, βαμμένα στο ίδιο πράσινο χρώμα, χωρίς ίχνος άλλου ανθρώπου πουθενά! Ο Τομ και η Τζέμα απορρίπτουν αμέσως την πιθανότητα να μείνουν εκεί. Το θέμα είναι πως ο Μάρτιν εξαφανίζεται. Και στην προσπάθειά τους να βγουν από το συγκρότημα απλά δεν τα καταφέρνουν! Κι όταν τους τελειώνει η βενζίνη, αποφασίζουν να μπουν «για λίγο» στο σπίτι με το Νο9, αυτό που τους έδειξε ο Μάρτιν. Ο εφιάλτης τους μόλις έχει ξεκινήσει...

Η άποψή μας: Έχεις μια ωραία ιδέα για ταινία. Να χαρώ εγώ. Βρίσκεις λεφτά, βρίσκεις ηθοποιούς και ξεκινάς να τη γυρίσεις. Πάρα πολύ ωραία. Δεν καταλαβαίνεις πως το υλικό που έχεις στα χέρια σου κάνει για μια εξαιρετική μικρού μήκους και μόνο; Δεν το διαπιστώνεις; Κρίμα. Κι αν το διαπιστώνεις και δεν κάνεις τίποτε να το διορθώσεις, ε, τότε, δυο φορές κρίμα. Κι άδικο. Για τους θεατές. Αυτό συμβαίνει στο «Vivarium». Αλήθεια, δεν σας θυμίζει τη λέξη Planitarium το Vivarium; Ή τη λέξη Aquarium; Λοιπόν, Vivarium στα λατινικά σημαίνει «τόπος ζωής». Πλέον, σημαίνει μια περιοχή, συνήθως κλειστή, για τη διατήρηση και την εκτροφή ζώων ή φυτών προς παρατήρηση ή έρευνα. Συχνά, ένα τμήμα του οικοσυστήματος για ένα συγκεκριμένο είδος ζώου ή φυτού, προσομοιώνεται σε μικρότερη κλίμακα, διαθέτοντας τους απαραίτητους ελέγχους αναφορικά με τις περιβαλλοντικές συνθήκες. 

Οπότε, το vivarium του τίτλου μας τα λέει όλα: θα παρακολουθήσουμε σαν πείραμα, τη ζωή ενός ζευγαριού στα προάστια. Ωραίο; Ναι, μια χαρά ακούγεται. Η πραγματικότητα, όμως, είναι κάθε άλλο παρά «μια χαρά». Η ταινία ξεκινά υποβλητικά. Καθώς πέφτουν τα ζενερίκ της έναρξης βλέπουμε αυτό που έχουμε ακούσει για τους κούκους. Οι κούκοι δεν φτιάχνουν φωλιές και αφήνουν τα αυγά τους σε φωλιές άλλων πουλιών. Από τη στιγμή που εκκολάπτονται, τα νεογνά κουκάκια προσπαθούν με κάθε τρόπο να... εξαφανίσουν τον ανταγωνισμό. Με κινήσεις τους πετούν τα άλλα αβγά από τη φωλιά ή τα άλλα νεογνά! Και ταΐζονται από πουλιά – τους γονείς των άλλων νεογνών – που δεν είναι γονείς τους. Άθλιοι οι κούκοι, σωστά; Μάλιστα. Εδώ, και η κινηματογράφηση είναι σούπερ και η μουσική είναι αρκούντως απειλητική οπότε ο σκηνοθέτης μας βάζει κατευθείαν στο κλίμα της ταινίας. 

Αυτό που θα παρακολουθήσουμε είναι μια κοινωνική αλληγορία. Για όποιους δεν κατάλαβαν, υπάρχει και η σκηνή αμέσως μετά όπου η Τζέμα εξηγεί σε ένα κοριτσάκι αυτό που μέχρι εκείνη τη στιγμή υπονόησαν οι εικόνες. «Γιατί το έκαναν αυτό;», σκέφτεσαι. Και μετά λες «δεν πειράζει μωρέ, τα εξηγεί η κοπέλα για όσους δεν κατάλαβαν». Μουάχαχαχαχαχαχα, ναι, είθε να ακολουθούσε αυτήν την τακτική ο σκηνοθέτης και αργότερα, όταν αρχίζει το mindfuck που είναι όμως ντεμέκ και δήθεν και mindfuck για το mindfuck ήτοι, πνευματικός αυνανισμός του χειρίστου είδους. Γιατί από τη στιγμή που παγιδεύεται το ζευγάρι στο σπίτι με το Νο9, με ελάχιστες εκλάμψεις, αυτό που βλέπουμε είναι απλούστατα βασανιστικό για τον θεατή! Καταρχήν, δεν μπορείς να αποσαφηνίσεις τους στόχους του σκηνοθέτη. 

Τι είναι η ταινία του; Ένας καφκικός εφιάλτης για την δυσβάσταχτη βαρύτητα του είναι; Μια κριτική για τη σύμβαση της ύπαρξης; Ένα ανελέητο ξιφούλκημα εναντίον των προαστίων και όλων όσων αντιπροσωπεύουν; Μια weird επίθεση στον κομφορμισμό; Με ολίγη από προσπάθεια αποσαφήνισης του τι είναι μητρότητα; Ο Τομ σκάβει ως άλλος Σίσσυφος την αδιέξοδη τρύπα στο έδαφος, η Τζέμα λέει διαρκώς «I'm not your mother» στο μούλικο που την αποκαλεί μητέρα και αυτό συνεχίζεται ατέρμονα, μέχρι εξαντλήσεως της υπομονής του θεατή! Λίγο «Twilight Zone» εδώ, λίγο «Truman Show» εκεί, μια τζούρα «Invasion of the Body Snatchers», μια εσάνς «Εξολοθρευτή Άγγελου», μια κουταλιά Roy Andersson και αυτό το πάτσγουορκ εντέλει δεν λειτουργεί. 

Τρομερή η δουλειά στην καλλιτεχνική διεύθυνση, προσπαθούν όσο μπορούν και οι ηθοποιοί, αλλά το τελικό αποτέλεσμα απλά είναι... αχώνευτο. Σαν το παιδάκι που μεγαλώνει το ζευγάρι, το οποίο όταν μιλάει έχει άθλια χροιά φωνής (γουάι;;;;) κι όταν τσιρίζει, θέλεις να μπεις μέσα στην οθόνη και να το σαπίσεις στο ξύλο! Σαδιστής ο σκηνοθέτης, δεν εξηγείται αλλιώς. Και ο θεατής εντέλει συμπάσχει με το ζευγάρι κι έχει τις ίδιες αντιδράσεις με αυτό: από το αρχικό «Help» που γράφουν ο Τομ και η Τζέμα στην ταράτσα του σπιτιού με το Νο9 αναμένοντας μάταια βοήθεια, καταλήγουν στο ανορθόγραφο μα τόσο εύγλωττο «Fuc U»!

Vivarium Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Την 1η Οκτωβρίου 2020 από την Weird Wave!
Περισσότερα... »