Πουλιά στον Αέρα (Le Dindon) PosterΌλοι μπορούν να εξ-απατηθούν! Ο πολυαγαπημένος του ελληνικού θεατρόφιλου κοινού Georges Feydeau (πέντε έργα του ανέβηκαν φέτος στις θεατρικές σκηνές της Αθήνας) “μετακομίζει” στη μεγάλη οθόνη, με μια από τις πιο ευρηματικές και σπαρταριστές δημιουργίες του. Μια ξεκαρδιστική κωμωδία για τη συζυγική απιστία και τα απίθανα ευτράπελα που φέρει ένα ερωτικό τρίγωνο που μπορεί να καταλήξει σε… πεντάγωνο. Στην αιώνια ρομαντική Πόλη του Φωτός, ο κατεργάρης κύριος Ποντινιάκ ερωτεύεται μια όμορφη νεαρή γυναίκα. Αυτό που δεν είχε προβλέψει είναι το ότι η γυναίκα αυτή δεν είναι άλλη από τη Βικτουάρ, δηλαδή η σύζυγος του στενού του φίλου, Βατλέν. Και ακόμη κι αν ο Βατλέν το πάρει καλά, η ίδια η Βικτουάρ αποδεικνύεται δύσκολη περίπτωση. Κι όλα αυτά πριν μπουν στο παιχνίδι ο Ρεντιόπ, επίσης ερωτευμένος με τη Βικτουάρ, και η Σούζι, παλιά σύντροφος του Βατλέν που μοιάζει να έχει επιστρέψει έτοιμη για όλα…. Το παιχνίδι, οι παρεξηγήσεις και οι ανατροπές μόλις ξεκίνησαν! Ο απελευθερωτικός άνεμος της δεκαετίας του ‘60 συναντάει την καυστική σάτιρα της ατομικής και κοινωνικής υποκρισίας στη νέα ταινία του Jalil Lespert (IrisYves Saint Laurent), Πουλιά στον Αέρα (Le Dindon). Η ερωτική απελευθέρωση και το παιχνίδι της απιστίας ποτέ δεν ήταν πιο αστεία!

Πουλιά στον Αέρα (Le Dindon) Movie

Στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Dany Boon, Guillaume Gallienne, Alice Pol, Ahmed Sylla, Laure Calamy.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 25 Ιουνίου 2020 από την Rosebud 21!

Περισσότερα... »

Ρουά Ματ (Fahim) PosterΘα κυνηγήσει τα όνειρα του μέχρι το τέλος του κόσμου! Βασισμένο σε αληθινή ιστορία, το Ρουά Ματ (Fahim) σε σκηνοθεσία του Pierre-François Martin-Laval (Γκαστόν, ο Γκαφατζής), παρακολουθεί τη γεμάτη αντιξοότητες πορεία ενός νεαρού παιδιού σε μία ξένη χώρα, μια πορεία γεμάτη κουράγιο, αγάπη για τη ζωή και ελπίδα. Η ταινία αφηγείται την ιστορία ενός παιδιού που μαθαίνει να ζει χωρίς τη μητέρα του, μακριά από την πατρίδα, τις ρίζες και τη μητρική του γλώσσα. Η ιστορία του Φαχίμ δεν είναι απλά ένα συγκινητικό ιστορικό της ζοφερής πραγματικότητας, που βιώνει ένα κομμάτι της υποτιθέμενης «πολιτισμένης» κοινωνίας μας, αλλά και μια δυνατή απόδειξη της πατρικής θέλησης, της καλοσύνης των ξένων και του θάρρους που κρύβει η ψυχή ενός μικρού αγοριού που θα παλέψει για να πετύχει. Ο 8χρονος χαρισματικός σκακιστής Φαχίμ αναγκάζεται να εγκαταλείψει τη χώρα του, το Μπαγκλαντές, για να φτάσει κατατρεγμένος μαζί με τον πατέρα του στο Παρίσι. Η αίτησή τους για άσυλο απορρίπτεται, και ως λαθρομετανάστες πια, καταλήγουν άστεγοι και απελπισμένοι.Η τύχη τους χαμογελά όταν ο Φαχίμ γνωρίζει τον Σιλβάν, έναν κορυφαίο Γάλλο προπονητή σκακιού, που τον εκπαιδεύει και του δίνει σκοπό στη ζωή. Οι αγώνες του πάνω στη σκακιέρα, αντανακλούν τις νίκες και τις συντριπτικές ήττες του στην πορεία για μια φυσιολογική ζωή. Ο Φαχίμ διακρίνεται σε τοπικά και εθνικά τουρνουά και τελικά, το 2012, κερδίζει τον τίτλο του Πρωταθλητή Σκακιού της Γαλλίας, σε ηλικίες κάτω των 12 ετών.

Ρουά Ματ (Fahim) Movie

Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο μεγάλος σταρ της Γαλλίας Gérard Depardieu (Συρανό ντε Μπερζεράκ) στο πλευρό του νεαρού Ασάντ Αχμέντ. Το καστ συμπληρώνουν οι Mizanur Rahaman, Assad Ahmed και Isabelle Nanty (Αμελί).

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 25 Ιουνίου 2020 από την Tanweer!

Περισσότερα... »

Διαρρήκτης Υψηλής Τέχνης (The Burnt Orange Heresy) PosterΔεν μπορείς να κρύψεις την αλήθεια! Ο κόσμος της τέχνης και ο υπόκοσμος συγκρούονται στο δυνατό νουάρ θρίλερ Διαρρήκτης Υψηλής Τέχνης (The Burnt Orange Heresy) που αποτελεί κινηματογραφική μεταφορά του κλασικού ομώνυμου μυθιστορήματος του Charles Willeford από το 1971. Την σκηνοθεσία του φιλμ, έχει αναλάβει ο Ιταλός Giuseppe Capotondi στην δεύτερη δημιουργική του απόπειρα μετά από το The Double Hour. Έχοντας προσληφθεί να κλέψει έναν πανάκριβο πίνακα υπογραφής ενός από τους πλέον αινιγματικούς ζωγράφους, ο οποίος έχει αποτραβηχτεί στην βίλα του στην Ιταλία, ένας φιλόδοξος κριτικός τέχνης και έμπορος κειμηλίων, θα παρασυρθεί από την ίδια του την ματαιοδοξία σε ένα ιλιγγιώδες παιχνίδι που σύντομα θα χάσει τον έλεγχο του.

Διαρρήκτης Υψηλής Τέχνης (The Burnt Orange Heresy) Movie

Πρωταγωνιστεί ο Claes Bang έχοντας στο πλευρό του την όμορφη Elizabeth Debicki, αλλά και την συνδρομή δύο σπουδαίων ονομάτων όπως ο Mick Jagger και ο Donald Sutherland, σε ρόλους κλειδί της ίντριγκας.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 25 Ιουνίου 2020 από την Odeon!

Περισσότερα... »

Οι Μεταφραστές (Les Traducteurs) PosterΟι Μεταφραστές
του Régis Roinsard. Με τους Lambert Wilson, Olga Kurylenko, Riccardo Scamarcio, Sidse Babett Knudsen, Eduardo Noriega, Alex Lawther, Anna-Maria Sturm, Frédéric Chau, Maria Leite, Μανώλη Μαυροματάκη.

Δαίδαλος!
του zerVo (@moviesltd)

Η χρονιά είναι το 2013 και ελάχιστες εβδομάδες πριν φτάσει στα ράφια το Inferno του Dan Brown, οι διαχειριστές της αμύθητης λογοτεχνικής περιουσίας που οσονούπω θα διαβαστεί από δισεκατομμύρια αναγνώστες, θα καλέσουν μια ντουζίνα translators για να αποδώσουν το θρίλερ στην δική τους γλώσσα. Σαν αιχμάλωτοι πολέμου, έναντι αδράς αμοιβής, οι μετεγγραφείς θα εσωκλειστούν σε ένα καταφύγιο του Μιλάνο, δίχως να έχουν την παραμικρή επικοινωνία με τον έξω κόσμο, τους δικούς τους ανθρώπους, τις οικογένειες τους. Ο εγκλεισμός τους είχε διάρκεια δύο μηνών και στο τέλος τα πάντα πήγαν περίφημα, δίχως να έχει ξεφύγει από την τεχνητή φυλακή ούτε λέξη. Τι θα συνέβαινε όμως, αν από αυτό το αποστειρωμένο περιβάλλον, το έσκαγε όχι απλά μια παράγραφος, μια σελίδα ή ένα κεφάλαιο, αλλά ολόκληρο το πολυδιαφημισμένο έργο?

Οι Μεταφραστές (Les Traducteurs) Quad Poster
Η ημερομηνία της επίσημης εξόδου στις προθήκες των βιβλιοπωλείων, για το τελευταίο και πολυαναμενόμενο μέρος της τριλογίας των Μπεστ Σέλλερς Δαίδαλος, που υπογράφει ο εκκεντρικός, ως αφανής στο κοινό, συγγραφέας Όσκαρ Μπραχ, πλησιάζει. Και ο υπεύθυνος για την κυκλοφορία του έργου, εκδοτικός οίκος που διοικεί με σιδηρά πυγμή ο αυταρχικός Έρικ Άνγκστρομ, προετοιμάζεται, κάτω από άκρα μυστικότητα, για την ταυτόχρονη μετάφραση του τόμου σε όλες τις γνωστές λαλιές της γης.

Για τον σκοπό αυτό, θα συναχθούν εννέα επαγγελματίες μεταφραστές, σε τόπο καλά φυλασσόμενο και χωρίς καμία πρόσβαση στον έξω κόσμο, που θα μετατρέψουν το πρωτότυπο γαλλόφωνο πόνημα, στις δικές τους διαλέκτους. Μια διαδικασία που κυλά σαν ρουτίνα, κάτω από τον αυστηρό έλεγχο των οπλισμένων φυλάκων, μέχρι την στιγμή που θα γίνει αντιληπτό πως δέκα σελίδες κειμένου, έχουν φτάσει στα χέρια ενός στυγνού χάκερ. Που θα ζητήσει από τον μεγαλοεκδότη ένα υπέρογκο ποσόν, προτού βγάλει στο ίντερνετ ολόκληρο το βιβλίο που αποδεδειγμένα έχει, χωρίς κανείς να γνωρίζει το πως, στην κατοχή του.

Ποιος είναι ο φταίχτης της διαρροής από την ετερόκλητη αυτή ομάδα? Και πως στην ευχή κατάφερε να φτάσει στο καθ ολοκληρία του έργο και συνάμα να το αποδράσει από ένα καταφύγιο, που κανείς δεν μπορεί να κινηθεί, χωρίς να τον αντιληφθούν οι μπρατσαράδες δεσμοφύλακες? Και το κυριότερο, ποιος εγγυάται πως αν πληρωθούν τα λύτρα, το Daedalus δεν θα υπάρχει την επόμενη ημέρα ονλάιν προς δωρεάν τέρψη των πάντων? Στην ουσία τα ερωτηματικά που τίθενται από την στιγμή που το μπλακμέιλ θα κτυπήσει στο κινητό του κυνικού βορειοευρωπαίου μπον βιβέρ, δεν είναι λίγα, για όποιον διαθέτει μέσα του ενισχυμένο το αστυνομικό δαιμόνιο.

Και που δεν πρόκειται να ξεμπλέξει εύκολα αυτό τον λαβυρινθώδη γρίφο που ξετυλίγεται μπρος του, η αλήθεια είναι με έναν κάπως μπερδευτικό τρόπο, τουλάχιστον σε ότι έχει να κάνει με τις σημαιοφόρες προσωπικότητες που έχουν καθίσει στον ατομικό τους ηλεκτρονικό δακτυλογράφο, για να μεταφράσουν το βέβαιο μπεστ σέλλερ. Ένας ανακατεμένος Κινέζος, μια ζορισμένη ψυχικά Σκανδιναβή, μια τάχαμου δυναμική Πορτογαλέζα, ένας φοβιτσάρης Σπανιόλος, ένας αγριεμένος Ιταλιάνος, μια εκθαμβωτική Ρωσίδα, μια αποφασιστική Γερμανίδα κι ένας free spirit Εγγλέζος. Κι ανάμεσα τους, ως η ήρεμη δύναμη, ως ο ψύχραιμος φιλόσοφος, αλλά και βάσει σεναρίου ο βασιλιάς της μάσας των χρημάτων της Ενώσεως, ένας Έλληνας, που τουλάχιστον στο φινάλε αποδεικνύεται ο λιγότερο λαμόγιο όλων (οποία τιμή για τον έξοχο ρολίστα Μανώλη Μαυροματάκη, από την γηπεδική λουκανικούμπα, να βρεθεί στο πλάι αυτού του αστραφτερού ιντερνάσιοναλ καστ).

Το Les Traducteurs που υπογράφει ο όχι και τόσο δραστήριος Régis Roinsard, μια οκταετία κοντά κατόπιν του ιλουστρασιόν ρομαντζαδίρ Χτυποκάρδια στο Γραφείο (Populaire), διαθέτει πάμπολλα θετικά, αλλά και αντίστοιχου νούμερου αρνητικά στοιχεία, ικανά για να το αποκαλέσει ο θεατής του ισορροπημένης δυναμικής ή άνισης αφήγησης, ανάλογα με την θετική για αρνητική ψυχική του διάθεση. Η θεματική ιδέα είναι υπέροχη, δεν είναι όμως αντίστοιχα σοβαρή η μέθοδος σύστασης του μεταφραστικού τιμ και η ένταξη του στην περιορισμένη κοινότητα. Οι ανατρεπτικοί σπινθήρες που κρατούν το ενδιαφέρον ψηλά είναι ευρηματικοί, αντιθέτως οι εμβόλιμες αργόσυρτες επεξηγηματικές σεκάνς τώρα, χθες ή αύριο χρονικά, χαλούν το όποιο σασπένς τέμπο παλεύει να σταθεροποιηθεί. Το κλειστοφοβικό χαμηλόφωτο κλίμα, που είναι βέβαιο πως αργά ή γρήγορα θα οδηγήσει σε φονικό, τσακίζεται από τις εξόδους του σκριπτ από την φωλιά, μέσω των (απαιτούμενων πάντως) φλασμπακς. Στους αλληγορικούς συμβολισμούς των διακρατικών συνασπισμών, αλλά και στις προδοσίες των εύθραυστων κολεγιών, δεν θα σταθώ καν, θεωρούμενες σαν μην υπαρκτές για μένα...

Οπότε ίσα βάρκα ίσα πανιά για το γαλλόφωνο φιλόδοξο εργάκι, που ξεκινά σαν αγωνιώδες whodunit, για να καταλήξει σε ταχύτατο heist movie, πολλών, πάρα πολλών τρυπών και ακροτήτων, που χρειάζονται πολλά λίτρα σόδας για να τις καταπιεί αμάσητες η πλατεία. Η διανομή των ρόλων είναι σπέσιαλ, με αστεράτους εκπροσώπους από όλων των λογιών τις φυλές, την Kurylenko, την Knudsen, τον Scamarcio, τον Chau, τον Noriega, φυσικά τον άτεγκτο ενορχηστρωτή Lambert Wilson κι αυτό από μόνο του είναι συν, για όποιον αρέσκεται στο να απολαμβάνει γνώριμες μουτσούνες ηθοποιών στο εκράν. Ζητούσε λίγη παραπάνω προσοχή από τον ντιρέκτορα, ο ρυθμός, ο διαμοιρασμός των hints που αποκαλύπτουν πολλά χωρίς να πρέπει και η τρίτη πράξη που περιλαμβάνει όλο το περιπετειώδες ζουμί, για να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη υπόθεση μοντέρνου τεχνολογικά φιλμ μυστηρίου.

Οι Μεταφραστές (Les Traducteurs) Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 18 Ιουνίου 2020 από την Feelgood Ent.!
Περισσότερα... »

Το κυνήγι (The Hunt) Poster ΠόστερΤο κυνήγι
του Craig Zobel. Με τους Betty Gilpin, Hilary Swank, Wayne Duvall, Christopher Berry, Sturgill Simpson, Ike Barinholtz, Amy Madigan, Emma Roberts, Steve Coulter, Ethan Suplee.


Πολύ ωραίος τρόπος να κυνηγάς... θεατές
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Ενημέρωση με χειρομαντεία και με... μάδημα της τουλίπας

Το κυνήγι (The Hunt) Poster Πόστερ Wallpaper

Η υπόθεση: Δώδεκα ξένοι μεταξύ τους άνθρωποι ξυπνούν σε ένα ξέφωτο. Δεν γνωρίζουν πού βρίσκονται, ούτε πώς έφτασαν εκεί. Δεν γνωρίζουν ότι τους έχουν επιλέξει… για έναν πολύ συγκεκριμένο σκοπό… Το Κυνήγι. Στη σκιά μιας σκοτεινής ιντερνετικής θεωρίας συνωμοσίας, μια ομάδα εκλεκτών συγκεντρώνεται για πρώτη φορά σε μια απομακρυσμένη έπαυλη για να κυνηγήσουν ανθρώπους για.. σπορ. Αλλά τα σχέδιά τους θα ανατραπούν, καθώς μία από τις «κυνηγημένες», η Κρίσταλ (Betty Gilpin, Glow) γνωρίζει τους κανόνες του παιχνιδιού καλύτερα και από τους ίδιους. Αντιστρέφει τους όρους, διαλέγοντάς τους δολοφόνους έναν έναν, και κατευθύνεται προς τη μυστηριώδη γυναίκα (η βραβευμένη με Όσκαρ Hilary Swank) που βρίσκεται στο κέντρο όλων. Από τον Jason Blum, παραγωγό των ταινιών Τρέξε! και Η Κάθαρση, και τον Damon Lindelof, συν-δημιουργό των τηλεοπτικών επιτυχιών The Leftovers και Lost, έρχεται ένα νέο μυστηριώδες κοινωνικό θρίλερ.

Σημείωση: Με μεγάλη μας έκπληξη, πληροφορηθήκαμε... από σπόντα, πως η συγκεκριμένη ταινία βγαίνει από την Πέμπτη 18 Ιουνίου σε έναν θερινό κινηματογράφο της Θεσσαλονίκης και σε έναν θερινό της Κρήτης. Η εγχώρια εταιρία διανομής της ταινίας, η Tulip Entertainment, δεν θεώρησε απαραίτητο να μας πληροφορήσει με κάποιο δελτίο τύπου για αυτήν την έξοδο. Στη σελίδα της εταιρίας στο facebook επίσης απουσιάζει μέχρι τη στιγμή που γράφεται αυτό το σημείωμα (01.30 μετά τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 18 Ιουνίου) οποιαδήποτε σχετική πληροφορία. Δια την εις άτοπο απαγωγή ανακαλύψαμε πως ο θερινός κινηματογράφος που προβάλλει την ταινία στη Θεσσαλονίκη, ανέβασε την είδηση για την έξοδο της ταινίας στα δικά του social media, στη σελίδα του στο facebook, στις 22.10 της Τετάρτης 17 Ιουνίου!

Συνήθως, οι εταιρίες διανομής, που ξέρουν ότι η προς διανομή ταινία είναι σκουπίδι, βρίσκουν απίστευτες δικαιολογίες για να μην κάνουν δημοσιογραφική προβολή της. Γιατί πιστεύουν πως μια κακή κριτική θα σακατέψει τις εμπορικές προοπτικές μιας ταινίας, που ξέρουν και οι ίδιοι ότι είναι βαλούτα. Το ότι μια εταιρία αποφασίζει να αποκρύψει (;) την έξοδο μιας εξαιρετικά ενδιαφέρουσας ταινίας, μας συμβαίνει πρώτη φορά στην 25η ενασχόλησή μας με το αντικείμενο!

Στύβω το μυαλό μου για να βρω τις αιτίες αλλά δεν! Μήπως θεωρούν ότι η ταινία θα πρέπει να επικοινωνηθεί μόνο όταν υπάρξει προοπτική προβολής της στην Αθήνα; Αθλιότητα για το κοινό Θεσσαλονίκης και Κρήτης. Μήπως άλλαξε χέρια η διανομή της ταινίας; Μπα, στην επίσημη ιστοσελίδα του θερινού το γράφει με καθαρά γράμματα: Tulip Entertainment. Μήπως η ταινία προβάλλεται πιλοτικά σε Θεσσαλονίκη και Κρήτη; Ναι, αλλά όλη αυτή η βιασύνη και η μη ενημέρωση δεν είναι δηλωτική ενός άγχους και μιας ύποπτης προσπάθειας να βγει η ταινία στα κρυφά; Μήπως πέρασε ένα ρακούν και... έκλεψε την ταινία; Η επιστήμη σηκώνει τα πόδια ψηλά! Έχασαν την αξιοπιστία τους (την ποια;) και τα Ελληνικά Hoaxes και δεν μπορούμε να καταλάβουμε αν όλο αυτό είναι fake news! Ρε τι τραβάμε...

Αξιολόγηση: 6/10 για την ταινία, 0/10 για τους χειρισμούς της εγχώριας εταιρίας διανομής της.

Το κυνήγι (The Hunt) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 18 Ιουνίου 2020 από την Tulip Ent.!
Περισσότερα... »

Ραντεβού με τους Μαλάουα (Rendez-Vous Chez Les Malawas) PosterΡαντεβού με τους Μαλάουα
του James Huth. Με τους Christian Clavier, Michaël Youn, Ramzy Bedia, Sylvie Testud, Pascal Elbé, François Levantal, Camille Japy, Bass Dhem, Vanessa Dolmen.

Φάτε τους, να τελειώνουμε!
του zerVo (@moviesltd)

Κι όμως από όλο αυτό το φωνακλάδικο, φραντσέζικο πατιρντί, ένα ανέκδοτο που σε κάνει να γελάς σπαρταριστά, παρέμεινε ολοζώντανο. Και φυσικά έχει σχέση με το πομπώδες παραμύθι περί της "πιο διασκεδαστικής κωμωδίας του καλοκαιριού", που κάθε εβδομάδα του θέρους ζωντανεύει, ανάλογα με την διανομή που ρίχνει στην μάχη το ταινιάκι. Και που επιτέλους επιβάλλεται κάποια βολά να πάψει. Εκτός κι αν έχουν καταλάβει, λανθασμένα φυσικά, οι προμότερ, πως απευθύνονται σε τίποτα πάνχαζους, που ενδεχόμενα θα ξεκαρδιστούν με ετούτου του είδους την σαχλαμάρα. Που για να ολοκληρώνουμε το καταστροφικό της ίντρο, να πούμε πως οι συμπατριώτες της, με τα εισιτήρια που έκοψαν, δεν κάλυψαν, ούτε το εν πέμπτο του συνολικού της κόστους, των (άκουσον, άκουσον) 13 εκατομμυρίων ευρώ!

Ραντεβού με τους Μαλάουα (Rendez-Vous Chez Les Malawas) Quad Poster
Καινούργιος κύκλος για το δημοφιλές τηλεοπτικό ριάλιτυ "Ραντεβού στον άγνωστο κόσμο", που παρουσιάζει ο γοητευτικός και αέρινος Λεό Πολί, ξεκινά. Αυτή την φορά με προσκεκλημένους, τον διακεκριμένο, αν και σε δυσμένεια από το κανάλι του, άνκορμαν Ζουλιέν Γκοσέ Γκρανβίλ, την νευρωσική κτηνίατρο μιας εκκεντρικής εκπομπής για ζώα, Ναταλί Ντιλάκ, τον σταντ απ κομίντιαν Σαμ και τον ωραιοπαθή, όσο και αγαθοβιόλη ποδοσφαιριστή Κέβιν Κεφελέκ. Τέσσερα αστέρια της σόου μπιζ, που θα κληθούν να συμβιώσουν, κάτω από δύσκολες συνθήκες, στην άλλη άκρη του κόσμου, στον αφρικάνικο νότο, αντάμα με την μυστηριώδη και πρωτόγονη φυλή των Μαλάουα.

Εδώ καλά καλά, δηλαδή, ο καθένας δεν αντέχει τον εαυτό του και μάλιστα σε καταστάσεις φουλ κομφόρ, πως να συμβεί κάτι τέτοιο, ενόσω θα βρεθούν να κοιμούνται στο πάτωμα μιας πήλινης καλύβας, καταμεσίς της ερήμου, χωρίς καν τα απαραίτητα εφόδια και φυσικά άνευ τηλεπικοινωνιών, αφού η βασική προϋπόθεση συμμετοχής τους στο παιχνίδι, είναι να παραδώσουν κινητά και τάμπλετ κατά την αναχώρηση. Και φυσικά, σε όλη αυτή την περιπετειώδη τους βόλτα στο Άφρικα, πάντοτε πλάι τους βρίσκεται αναμμένη μια κάμερα, που τους τραβά, υποτίθεται σε μια προσπάθεια να εξυψώσουν στον λαουτσίκο που τους παρακολουθεί, το κοσμοπολίτικο ίματζ τους.

Αμ, δε! Η απουσία των υλικών αγαθών, αντάμα με τον φόβο για τους κατράμι αγρίους που τους έχουν περικυκλώσει, τάχιστα θα τους οδηγήσει στον τρόμο πως αργά ή γρήγορα θα τους ρίξουν στο τσουκάλι για να τους μαγειρέψουν. Και κάπου εκεί, ξεκινά η φάρσα, πάνω στην παρεξήγηση του ποιος είναι στην πραγματικότητα ο ανθρωποφάγος. Οι λιπόσαρκοι ιθαγενείς με το παράξενο βλέμμα και την ακόμη πιο αλλόκοτη ντοπιολαλιά, φαντάζεσαι? Ούτε καν! Ανθρωποφάγα είναι τα μίντια και η ματαιοδοξία των συμμετεχόντων σε αυτά, να δείξουν πολύ πιο λαμπεροί, αστραφτεροί, ξεχωριστοί και ηρωικοί, από όσο μηδενικοί στην πραγματικότητα είναι.

Η αλήθεια είναι πως ο θεατής, τα μαλλιά του να μην τα χάσει από όσα παρακολουθεί στο πανί, τα βαστά από πολύ νωρίς στην "κομεντί", καθώς σχηματίζεται το τιμ των ανυποψίαστων εκδρομέων. Κι αν - ας πούμε - σχηματίζεται μια κάποια βάση αρνητικής κριτικής του θέματος, προς τα αδηφάγα ΜΜΕ, η εξέλιξη από την στιγμή που η τετράς νιώθει πως προορίζεται για μεζές, περνά σε μια άλλη σφαίρα, παντελώς ανάρμοστη και γελοία. Η οργάνωση μιας εκτός πάσης λογικής απόδραση από το χωριουδάκι, θα τους οδηγήσει όλους στο μέσον της καυτής ξεραΐλας, εκεί που οι κίνδυνοι παραμονεύουν. Νερό μηδέν, σκιά καθόλου, φίδια, δηλητηριώδη ζουζούνια, λιοντάρια, γκρεμνοί. Και όλα αυτά εν μέσω ενός ακατάπαυστα θορυβώδους πανζουρλισμού, σαν βγαλμένου από τα χειρότερα μουτζαλιασμένα καρτούν, που σου τριβελίζει τα αυτιά με μανία, λες και αυτά διεκδικούν τα πρωτεία της ταλαιπωρίας, από όσα θωρούν τα μάτια.

Κι αν δυο μέλη της ομάδος, ο Christian Clavier και ο Michael Youn, το έχουν στο πρόγραμμα τους, να λαμβάνουν μέρος σε μια τέτοια ανοησία, τουλάχιστον μια φορά ετησίως, δεν συμβαίνει το ίδιο με πιο αξιόλογους πρωταγωνιστές, σαν την Testud και τον Bedia, που έχουν δείξει πιο σοβαροί στις επιλογές τους, κατά το παρελθόν. Εκτός τόπου και χρόνου, ο συνδετικός χαρακτήρας του παρουσιαστή Pascal Elbe, κομμάτι κι αυτός ενός πολυλογάδικου και εκνευριστικού σεναρίου, που σκηνοθετείται στο πόδι, από τον και πάλι ανίδεο μαστροχαλαστή James Huth, ο οποίος πετυχαίνει να μας σερβίρει την χειρότερη τρικολόρ κομεντί αυτού, του τόσο δύσκολου και ιδιόμορφου, φιλμικού καλοκαιριού. Δεν θα το αντέξω να υπάρχει κι άλλη.

Ραντεβού με τους Μαλάουα (Rendez-Vous Chez Les Malawas) Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 18 Ιουνίου 2020 από την Weird Wave!
Περισσότερα... »

Μόνοι στο Παρίσι (Deux moi / Someone, Somewhere) Poster ΠόστερΜόνοι στο Παρίσι
του Cédric Klapisch. Με τους Ana Girardot, François Civil , Camille Cottin, François Berléand, Simon Abkarian, Pierre Niney, Eye Haïdara, Paul Hamy.


Τόσο κοντά κι όμως τόσο μακριά
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Ο έρωτας δεν είναι τυφλός, έχει ψυχολογικά

Αυτή είναι η 13η μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί ο γεννημένος στις 4 Σεπτεμβρίου του 1961 στην πόλη Νιγί (πολύ κοντά στο Παρίσι) Γάλλος σκηνοθέτης. Αυτή είναι η έκτη από αυτές που βρήκαν διανομή στη χώρα μας. Οι προηγούμενες πέντε είναι οι εξής: «Όταν λείπει ο γάτος» (Chacun cherche son chat, 1996), «Euroflirt» (L'auberge espagnole, 2002), «Paris» (2008), «Μια Γαλλίδα στο Μανχάταν» (Casse-tete chinois, 2013) και η προηγούμενή του «Επιστροφή στη Βουργουνδία» (Ce qui nous lie, 2017). Μάλιστα, το πρωταγωνιστικό δίδυμο της τελευταίας του ταινίας πρωταγωνιστούσε και στην προηγούμενη ταινία του Cédric Klapisch – γενικώς, του αρέσει να συνεργάζεται με τους ίδιους ηθοποιούς, πχ με τον Romain Duris, τον οποίο ο ίδιος ανακάλυψε, έχουν συνεργαστεί σε επτά ταινίες.

Μόνοι στο Παρίσι (Deux moi / Someone, Somewhere) Poster Πόστερ Wallpaper
Η ταινία Μόνοι στο Παρίσι (Deux moi) έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο φεστιβάλ γαλλόφωνου σινεμά της Αγκιγιέμ πέρσι τον Αύγουστο. Και ήταν υποψήφια για δύο βραβεία Globes de Cristal (το γαλλικό αντίστοιχο των Χρυσών Σφαιρών) για τους βασικούς πρωταγωνιστές της.

Η υπόθεση: Ρεμί και Μελανί. Δύο νέοι άνθρωποι στο κατώφλι των 30 τους χρόνων, που ζουν στο σύγχρονο Παρίσι. Ο Ρεμί δουλεύει στην τεράστια αποθήκη μιας εταιρίας τύπου Amazon. H Μελανί εργάζεται ως ερευνήτρια σε μια εταιρία που προσπαθεί να βρει ένα αποτελεσματικό φάρμακο κατά του καρκίνου. Εκείνος δεν μπορεί να κοιμηθεί εύκολα. Εκείνη δεν μπορεί να ξυπνήσει εύκολα. Και οι δύο πάσχουν από κατάθλιψη. Και οι δύο πάσχουν από μοναξιά.

Και οι δύο προσπαθούν να βρουν σύντροφο μέσω... ηλεκτρονικών εφαρμογών: του Tinder και του Facebook. Και οι δύο προσπαθούν να βρουν λύση στα προβλήματά τους επισκεπτόμενοι ψυχολόγους. Και οι δύο ψωνίζουν από το ίδιο τοπικό σούπερ μάρκετ, το οποίο διευθύνει ένας πανούργος Άραβας. Και οι δύο ζουν στον ίδιο δρόμο, σε διαφορετικές πολυκατοικίες αλλά τους χωρίζει απλώς μια μεσοτοιχία. Δεν προσέχουν ο ένας τον άλλο παρά το γεγονός ότι βρίσκονται τόσο κοντά. Υπάρχει πιθανότητα οι πορείες τους, αν και φαίνονται παράλληλες, εντέλει να συμπέσουν;

Η άποψή μας: Γράφω το κείμενο για τούτη την ταινία ακούγοντας το νέο άλμπουμ των I Break Horses – αυτήν τη στιγμή συγκεκριμένα περνάει από τα ηχειάκια του λάπτοπ ένα από τα καλύτερα τραγούδια του άλμπουμ, το «Baby You Have Travelled For Miles Without Love In Your Eyes» - και, κοίτα κάτι πράματα, μια χαρά κολλάει με την ταινία. Μια ταινία που ο πρωτότυπος τίτλος της θα μπορούσε να μεταφραστεί ως «Δύο εγώ». Με την έννοια, δύο ίδιοι ακριβώς άνθρωποι, όχι δύο εγωιστές βρε, αμάν. Δύο νέοι άνθρωποι, που κουβαλάνε στις αδύνατες πλάτες τους όλο το βάρος του κόσμου.

Μην φανταστείτε τίποτα ακραία δραματικό. Εκείνος, έχει ως χαίνουσα πληγή μέσα του μια οικογενειακή τραγωδία από τα παιδικά του χρόνια. Από την άλλη, η συνείδησή του δεν του επιτρέπει να νιώθει «ευτυχισμένος» όταν κατορθώνει να είναι ένας από τους ελάχιστους υπαλλήλους στη δουλειά του, που καταφέρνει να μην απολυθεί. Χωρίς να (φαίνεται να) έχει κάποιο ιδιαίτερο προσόν σε σχέση με τους άλλους. Έτσι κι αλλιώς, δουλειά ανειδίκευτου κάνει – και πριν και μετά. Εκείνη, δεν αποδέχθηκε ποτέ το τραύμα του χωρισμού των γονέων της. Και κατηγορεί τη μητέρα της γι' αυτό. Νιώθει – όχι sometimes αλλά always – «like a motherless child», που λέει και το τραγούδι.

Παιδικά τραύματα και για τους δύο λοιπόν, με έδρα την οικογένεια. Ένα το κρατούμενο. Δύο: αποξένωση. Δυσκολία επικοινωνίας. Αδυναμία ανεύρεσης ουσιαστικού αισθηματικού – ερωτικού ταιριού (sic). Μιλάμε, στα όρια του «Unlovable», που έλεγαν και οι Smiths τα παλιά εκείνα χρόνια. Και στο σήμερα του φιλμικού σύμπαντος, η εύκολη, ίσως και η μόνη λύση, είναι τα dating apps. Απρόσωπη αξιολόγηση, σύστημα με αστεράκια, «thank you, next» και πάει λέγοντας. Πώς να καλυφθείς συναισθηματικά; Θα μου πεις και χωρίς τα app ρουλέτα είναι το dating, πριν τις εξάρες θα φέρεις πολλές, πολλές φορές ασόδυα, έτσι είναι. Ίσως μάλιστα ο κυνισμός να σε προφυλάσσει – ωπ, να το ρήμα που όλους μας κρατάει safe. Και ο ρομαντισμός κύριε; Και το φλερτ; Και το κυνήγι; Πφ, παράπλευρες απώλειες. Λέω εγώ τώρα.

Τεςπα, το βασικό είναι ότι οι δύο αυτοί νεαροί θα βρεθούν στην καρέκλα του ψυχαναλυτή. Εκείνος είναι πολύ επιφυλακτικός στην αρχή και δύσπιστος. Εκείνη πιστεύει πως θα βοηθηθεί όντως. Και ναι, βοηθιούνται και οι δυο. Γιατί αυτό που ανακαλύπτουν εντέλει – κι εδώ βρίσκεται και η κεντρική ιδέα της ταινίας – είναι πως αν δεν αγαπήσουν τον εαυτό τους, δεν πρόκειται να αγαπήσουν άλλους ή να αγαπηθούν, έτσι όπως βαθιά το επιθυμούν. Γιασάν ο μάγκας και να χαρώ εγώ. Το θέμα είναι πως ο Klapisch φτάνει εκεί που θέλει μέσω μποτιλιαρισμένης Πανεπιστημίου. Για μια διαδρομή 15 λεπτών κάνει δύο ώρες!

Δεν αμφισβητώ τον ουμανισμό του ούτε τα αγαθά του κίνητρα. Απλά, η ταινία του έχει την αίσθηση του παλιακού. Ιδίως σε ότι αφορά το κομμάτι του σύγχρονου dating μοιάζει με τον θείο που στις οικογενειακές συγκεντρώσεις λέει «εγώ θα κάτσω εδώ, μαζί με τη νεολαία». Κάθεται αλλά προφανώς έχει μαύρα μεσάνυχτα για τη νεολαία. Αμ το άλλο; Εκεί που μια συνάδελφος του Ρεμί υποστηρίζει πως υπάρχουν τρεις κατηγορίες ανθρώπων: αυτοί στους οποίους αρέσουν τα χάμπουργκερ, αυτοί στους οποίους αρέσουν τα τζίζμπεργκερ και αυτοί στους οποίους αρέσουν τα τσίκεν νάγκετς, οι κοτομπουκιές ντε. Μον ντιε! Βαθύ. Ντιπ.

Σκηνές τρυφερές, όπως εκείνη με τη γατούλα (έχει κόλλημα ο σκηνοθέτης με τις γάτες) ή εκείνη με το «Histoire d'un amour» που τραγουδάει εκείνη στο μπάνιο κι ακούει εκείνος στο διαμέρισμά του χάνονται σε έναν κυκεώνα δροσερής μπαναλιτέ. Και οι ηθοποιοί, μια χαρά τα πάνε αλλά δεν έχουν σενάριο γερό, δυνατό, για να πατήσουν. Με άνεση ξεχωρίζει ο François Berléand στο ρόλο του ψυχαναλυτή που είναι να βγει στη σύνταξη. Ο Simon Abkarian προσπαθεί να φέρει λίγη ζωή στο ρόλο του ιδιοκτήτη του σούπερ μάρκετ αλλά θάβεται κάτω από τον κλισέ χαρακτήρα που αναγκάζεται να υποδυθεί. Αυτή δεν είναι μια κακή ταινία per se. Είναι μια ταινία που πασχίζει να γίνει ενδιαφέρουσα. Πασχίζει, όμως, πολύ. Κι εντέλει, δεν τα καταφέρνει.

Μόνοι στο Παρίσι (Deux moi / Someone, Somewhere) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 18 Ιουνίου 2020 από την Spentzos Films!
Περισσότερα... »

Η Καλοσύνη των Ξένων (The Kindness of Strangers) PosterΗ Καλοσύνη των Ξένων
της Lone Scherfig. Με τους Zoe Kazan, Andrea Riseborough, Tahar Rahim, Caleb Landry Jones, Jay Baruchel, Bill Nighy.


Η Δική μου Καλοσύνη Εξαντλήθηκε Νωρίς
του gaRis (@takisgaris)

Ζούμε την εποχή όπου η τηλοψία ή πιότερο, η στρημοψία βαράει λιμιτάπια. Τώρα δα με τον κορωναϊό οι αίθουσες άρχισαν εντελώς αναμενόμενα να βαρούν μπιέλα. Αλλού κίνησα να το πάω, αλλού με πήγε μόνο του. Το ζητούμενο ένα και το αυτό: Έχει θέση το The Kindness of Strangers στους ούτως ή άλλιώς κατατρεγμένους σινεμάδες; Και έτι παραπέρα: Εάν ήσουνες Netflix, πόσο θα ποντάριζες στο έσχατο δαύτο πόνημα της Lone Scherfig που άνοιξε την περσινή Berlinale, όταν μια εύκολη ματιά πιάνει τόνους προβλέψιμης δραματουργικής διαπλοκής, μιας πλειάδας χαρακτήρων, που υποτίθεται διατρανώνουν της αξία της κοινωνικής αλληλεγγύης, με έναν τρόπο αμήχανα, τάχαμου ρεαλιστικό και συναισθηματικά γληγορομπούχτιστο;

Η Καλοσύνη των Ξένων (The Kindness of Strangers) Quad Poster
Νέα Υόρκη, Μανχάταν, μουντό και βροχερό, πρώτη χαμένη ευκαιρία για μαγικό ρεαλισμό, μη φανταστείς μεγάλα πράματα, ασούμε κάτι-σαν Garry Marshall ή Richard Curtis ξερω γώ ensemble cast να διασταυρώνει πορείες σε πολυσύχναστο αστικό τοπίο. Ούτε καν. Εδώ υπάρχει PG δράμα με ενοχλητικό score που παραπέμπει σε όσους (όχι εντελώς δικαιολογημένα) εμίσησαν με πάθος το Extremely Loud & Incredibly Close. Μια δυσπίστευτη geekιά λουζεράδων που ψάχνουν συγχώρεση - λύτρωση - επιβεβαίωση.

Η μάνα με τα δυο αγόρια (Zoe Kazan) που τρέχει από το Buffalo στο Big Apple χωρίς φράγκο για να κρυφτεί από τον abuser μπάτσο - σύζυγο. O φυλακόβιος (Tahar Rahim) που τρέχει με τον μπάκουρα δικαιόρο του (Jay Baruchel) σε support meetings όπου αρχηγεύει ταλαίπωρη νοσοκόμα επειγόντων (Andrea Riseborough) χωρίς προσωπική ζωή. Ο παρακμιακός ρωσικής καταγωγής εστιάτορας (Bill Nighy) που προσλαμβάνει τον φυλακόβιο μπας και του αναστήσει το μαγαζί. Ο απροσάρμοστος αφελούλης νεαρός (Caleb Landry Jones) που χάνει τη μια δουλειά πίσω από την άλλη.

Η μόλις 60άρα Scherfig, η οποία μοίρασε υπόσχεσες με το Dogme 95 Italian for Beginners (2000) για να τις πραγματοποιήσει με το οσκαρικότατο An Education (2009), έφθασε μεν μέχρι το 2016 ικανοποιητικά με το female empowerment εποχής Their Finest, όμως εδώ τσαλαβουτάει στα αβαθή ύδατα όλων δαύτων των χειμωνιάτικων ταινιών που διδάσκουν ψυχολογία για dummies. Τουλάχιστον φαίνεται ενθαρρυντικό πως αυτή δωνά τη γλύτωσε από τον ατζέντη του Will Smith. Το ρωσικό αξάν του (επίσης συμπαραγωγού) Bill Nighy συναγωνίζεται τη φλατ ερμηνεία του Rahim σε προχειρότητα ενώ η περσόνα που υποδύεται ο Landry Jones γκελάρει άσχημα με το δραματικό υπόστρωμα που παράσχουν οι προσωπικές ιστορίες των δυο γυναικών.

Η Zoe Kazan (The Big Sick) βγάζει συμπόνοια και εφηβική αποφασιστικότητα, με την Andrea Riseborough (τη θυμάσαι πόσο έξοχα έπαιξε στο Birdman;) να βγάζει τη σωστή δόση συμπιεσμένου ψυχισμού που ευλόγως συναντάται στις βλοσυρές μεγαλουπόλεις όπου εγκαταβιώνουμε ναούμ. Δεν είναι κακή η Lone Scherfig όταν διασκευάζει σενάρια. Με το δικό της όμως αν με ρωτήσεις πως τα πάει, όχι και τόσο καλά. Η Καλοσύνη των Ξένων έχει τις αναμενόμενα πιασάρικες ευγενείς (wink) προθέσεις αλλά δυστυχώς η δική μου εξαντλήθηκε νωρίς.

Η Καλοσύνη των Ξένων (The Kindness of Strangers) Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 18 Ιουνίου 2020 από την Odeon!
Περισσότερα... »

Jake GyllenhaalΈχοντας εκτοξεύσει το σταρικό της επίπεδο στα ύψη την χρονιά που διανύουμε, κυρίως λόγω της τεράστιας εμπορικής επιτυχίας του Invisible Man, η Elizabeth Moss, λίγο πριν την δούμε στην μεγάλη οθόνη στις καινούργιες δημιουργίες των Wes Anderson και Taika Waititi, ανακοινώθηκε ως η πρωταγωνίστρια μιας ακόμη φιλόδοξης διεθνούς παραγωγής. Πρόκειται και πάλι, μετά από τον Αόρατο Άνθρωπο, για μια ταινία μεταφυσικού τρόμου, που φέρει τον τίτλο Run Rabbit Run και έχει αναλάβει να σκηνοθετήσει η Αυστραλή Daina Reed. Γεγονός που αυτόματα σημαίνει επανένωση με την ντιρέκτορα στο ίδιο πλατό για την ξανθομάλλα σταρ, αφού στο παρελθόν έχουν συνεργαστεί σε αρκετά επεισόδια της τηλεοπτικής σειράς The Handmaid's Tale.

Jake Gyllenhaal Snow Blind

Στο φιλμ, το σενάριο του οποίου υπογράφει η Hannah Kent (Burial Rites) η Moss υποδύεται την Σάρα, μια ορθολογίστρια γυναικολόγο, που ακολουθεί απαρέγκλιτα τους φυσικούς κανόνες κατά την εξάσκηση του επαγγέλματος της. Τα πράγματα για εκείνη θα περιπλακούν, όταν θα αναγκαστεί να δικαιολογήσει την μυστηριώδη συμπεριφορά της νεαρότερης της κόρης, Μία και η γιατρός θα υποχρεωθεί να ανασκευάσει τα πιστεύω της προκειμένου να αντιμετωπίσει μια μεταφυσική δύναμη από το παρελθόν. Δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη από τις συμπαραγωγούς της Carver Films και της XYZ Films πότε θα εκκινήσουν τα γυρίσματα, αν κι αυτό θα έχει άμεση σχέση με τo πότε κάτι τέτοιο θα κριθεί ασφαλές και πάλι από τον παγκόσμιο φορέα υγείας.
Περισσότερα... »

Eurovision Song Contest PosterNobody Wins Solo! Ήταν αναμενόμενο κάποια στιγμή, ο δημοφιλής ετήσιος διαγωνισμός τραγουδιού, να αποτελέσει την βάση μιας κινηματογραφικής παραγωγής, τιγκάτης στο γκλίτερ και την λάμψη του θεσμού. Κάτι τέτοιο πραγματοποιείται στην μουσική κομεντί Eurovision Song Contest που έρχεται με τον υπότιτλο The Story Of Fire Saga, που υπογράφει σκηνοθετικά o David Dobkin που δικά του φιλμς είναι τα 52nd St. Serenade, Clay Pigeons, Shanghai Knights, Wedding Crashers, Fred Claus, The Change-Up και The Judge. Στο επίκεντρο της ιστορίας βρίσκεται το Ισλανδικό ντουέτο των Fire, που αποτελούν ο τραγουδιστής Λαρς και η όμορφη Ζίγκριτ, που καλείται να εκπροσωπήσει την πατρίδα του, στο πιο φημισμένο μουσικό ιβέντ του κόσμου. Μια ευκαιρία που επιτέλους θα τους δοθεί μετά από αμέτρητες αποτυχημένες προσπάθειες και που θα αποδείξει πως κάθε όνειρο που αξίζει να έχεις, είναι εκείνο που αξίζει να παλέψεις.

Eurovision Song Contest Movie

Εκτός από το δίδυμο των Will Ferrell και Rachel McAdams, που ορίζουν το γκρουπάκι των Σκανδιναβών στην μεγαλύτερη λάιβ εμφάνιση της καριέρας τους, στο φιλμ συμμετέχουν και οι Dan Stevens, Pierce Brosnan, Demi Lovato, Jamie Demetriou, Natasia Demetriou και Ólafur Darri Ólafsson.

Στις δικές μας αίθουσες? Αποκλείεται! Στις 26 Ιουνίου 2020 σε stream από το Netflix!

Περισσότερα... »

7500 PosterΤο σήμα κινδύνου, θα είναι μόνο η αρχή! Έχοντας πραγματοποιήσει την επίσημη πρεμιέρα του στο περασμένο φεστιβάλ κινηματογράφου του Λοκάρνο, έρχεται το θρίλερ αγωνίας, 7500, που αποτελεί το δημιουργικό ντεμπούτο του Γερμανού σκηνοθέτη Patrick Vollrath. Μια ακόμη ημέρα ρουτίνας, στο κόκπιτ του airbus ξημέρωσε για τον νεαρό συγκυβερνήτη Τομπάιας, μέλος του πληρώματος της πτήσης από το Βερολίνο στο Παρίσι, μαζί με τον έμπειρο πιλότο Μάικλ και την αεροσυνοδό και κοπέλα του, Γκιοκσέ. Ελάχιστες στιγμές μετά την απογείωση όμως, πάνοπλοι τρομοκράτες, θα επιτεθούν στους ανυποψίαστους επιβάτες και αφού τραυματίσουν τον κυβερνήτη, θα επιχειρήσουν να εισβάλουν στην καμπίνα του. Καταφέρνοντας να τους κρατήσει μακριά από το πιλοτήριο ο Τομπάιας, θα ξεκινήσει μαζί τους πόλεμο, που θα έχει σαν αποτέλεσμα, την εν ψυχρώ εκτέλεση αθώων ομήρων. Και θα κληθεί να πάρει αποφάσεις άμεσες, που αφορούν στην επιβίωση όλων των υπολοίπων επιβαινόντων στην πτήση.

7500 Movie

Πέρασμα σε ρόλο περιπετειώδη για τον πάντοτε εξαιρετικό Joseph Gordon Levitt, που εδώ υποδύεται τον προβληματισμένο συγκυβερνήτη, που ηγείται ενός διεθνούς καστ αποτελούμενου από τους Carlo Kitzlinger, Aylin Tezel, Aurélie Thépaut, Murathan Muslu, Omid Memar και Passar Hariky.

Στις δικές μας αίθουσες? Αποκλείεται! Στις 19 Ιουνίου 2020 σε stream από την Amazon Original!

Περισσότερα... »

Da 5 Bloods PosterDa 5 Bloods
του Spike Lee. Με τους Delroy Lindo, Jonathan Majors, Clarke Peters, Norm Lewis, Isiah Whitlock Jr., Mélanie Thierry, Paul Walter Hauser, Jasper Pääkkönen, Jean Reno, Chadwick Boseman.


Spike’s Joint Matters
του gaRis (@takisgaris)

Έχω τη μεγάλη ικανοποίηση να αναφέρω ότι επιτέλους έχουμε την πρώτη δυνατή ταινία της εποχής του κορονοϊού, εντός του 2020, με τα Όσκαρς να κάνουν ταυτόχρονα την απονενοημένη κίνηση να πάνε 2 μήνες πίσω, μήπως και κάνουνε σεφτέ. Ο Spike Lee, φουριόζος μετά την τελευταία θριαμβευτική επιστροφή του (BlacKkKlansman) και τη δικαίωση με το χρωστούμενο όσκαρ σεναρίου (από το ακόμη αξεπέραστο Do the Right Thing), έρχεται ξανά, ως άλλος Michael Moore της μυθοπλασίας, για να ζητήσει τα χρωστούμενα από τις λευκεπίλευκες αμερικανικές κυβερνήσεις και τον συστημικό τους ρατσισμό, από τον πόλεμο του Βιετνάμ ως τις εσχατιές του Black Lives Matters, όπως ζωντανά παρακολουθούμε καθημερινά μετά την ανθρωποκτονία του George Floyd, 25 Μαΐου στη Μινεάπολις. Κι αν ο Dave Chappelle (black comedian βραβευμένος με Mark Twain Award) στο 8.46 (όσα και τα λεπτά που το γόνατο του δολοφόνου αστυνομικού βυθιζόταν στο λαιμό του Floyd μέχρι να τον στείλει στο θάνατο) stand up special του περιγράφει την οργή διαφυλετικής αντίδρασης που ξεχύθηκε στους δρόμους παγκοσμίως, Ο Spike φκιάνει ένα ακόμη jointπου χτυπά κόκκαλο, υπογράφοντας μια ταινία που βρίσκεται κοντά στον Tarantino όσο ποτέ άλλοτε.

Da 5 Bloods Quad Poster
Το Da 5 Bloods είναι η επιστροφή των τεσσάρων επιζώντων, βετεράνων του ‘Νάμ, στον τόπο των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας, τον χαμένο πόλεμο, τον αχρείαστο πόλεμο-όνειδος για την αστερόεσσα. Οι Paul (Delroy Lindo), Eddie (Norm Lewis), Mel (Isiah Whitlock Jr.) και Otis (Clarke Peters) αναζητούν το λείψανο του ήρωα - αρχηγού - πνευματικού καθοδηγητή Stormin’ Norman (Chadwick Boseman, ορθά κασταρισμένος αν και η έλλεψη de-aging αποπροσανατολίζει στα φλάσμπακς) και συνάμα τις κλεμμένες από τον αμερικανικό στρατό ράβδους χρυσού. Μια πανέξυπνη, κλέψας - του - κλέψαντος παραβολή που συνεχώς αναπαράγει εδώ ο διοπτροφόρος μάγιστρος του πολίτικαλ μπλαξπλοϊτέσιον: Οι μαύροι στρατιώτες, 11% μόλις επί του συνολικού πληθυσμού, αποτελούν το 32% του εκστρατευτικού σώματος, με ελάχιστους μικρο-αξιωματικούς και πάντα την πρώτη γραμμή του ολέθρου. Οι καταδυναστευόμενοι εντός Αμερικής, βορά των Βιετκόνγκ, υπερασπιζόμενοι μια επιδρομή με ναπάλμ και εκατομμύρια ντόπιους αμάχους νεκρούς. Μισό αιώνα αργότερα, οι επιζήσαντες, σε φουλ PTSD κατάστα, συνομιλώντας αγκαλιά με τα φαντάσματα του πολέμου, επιστρέφουν να αρπάξουν χρυσάφι-δικαίωσης-αποκατάστασης.

Όμως τα πράγματα θα περιπλεχθούν έτι πιότερο, με το γιο του Paul, David (Jonathan Majors) να προστίθεται στο κάδρο διεκδικώντας μερτικό, κυρίως από την αγάπη του μαστιζόμενου από ενοχές και πίκρα, υποστηρικτή του Trump, πατέρα του και μια παρέα λευκών ΜΚΟάδων που εξειδικεύονται στην ναρκαλίευση, ιδιότητα που θα αποδειχθεί χρήσιμο εργαλείο στην οδύσσεια της παρέας μέσα στην αφιλόξενη ζούγκλα. Ο Θησαυρός της Σιέρρα Μάντρε, αναφορές από την Αποκάλυψη Τώρα ως το Ράμπο, ευθυτενής αναπαραγωγή της γουέστερν αφήγησης και με σπαρταριστούς διαλόγους βγαλμένους από το ταραντινικό σύμπαν, ένα κοκτέιλ περίπου 2 ½ ωρών για το στρημάδι-γίγαντα του Netflix, που ξεχειλώνει φορές για να αποζημιώσει με μια ερμηνεία τύπου βασιλιά Lear, στα χνάρια του D.D. Lewis στο There Will Be Blood από τον μονιμά θεσπιέα (για τέταρτη φορά σε joint του Lee) Delroy Lindo. O άρχοντας καθηλώνει, σπαράζει, σε μαγκώνει θυμίζοντάς σου πως η τέλεια Samuel L. Jackson ερμηνεία θα μπορούσε να είναι, αν αγκυροβολούσε δυο παλάμες πιο κάτω από το ύψος του προσώπου, εκεί όπου αγκομαχά μια καρδία συντετριμμένη και τεταπεινωμένη. Το ensemble έξοχο, τα Marvin Gaye μουσικά περάσματα εύστοχα, όπως και μερικά απολαυστικά τράκιν σότς.

Δεν περιμένεις αντικειμενικότητα και αποφυγή κηρύγματος από τον Spike, κορόιδο δεν πιάνεσαι εσύ. Η Αμερική τρώει τις σάρκες της, εν μέσω πανδημικού λοιμού και ρατσιστικών ανομημάτων που καταδεικνύουν πως θα έχουμε μια ακόμη αξέχαστη προεδρική εκλογή το φθινόπωρο. Το Da 5 Bloods είναι μια κραυγή αγωνίας για την εμπειρία του να ζεις ως μαύρος σε μια υπερδύναμη που σου συμπεριφέρεται ως εκ προοιμίου δυνάμει εγκληματία. Αν τα όσκαρ αποδίδονταν με βάσει το βαθμό στον οποίο το καλλιτεχνικό έργο βρίσκεται σε πλήρη σύνδεση και ταύτιση με τα κοινωνικά δρώμενα ΤΩΡΑ, ο Lee (παρά τις αφηγηματικές του περικοκλάδες) θα έπρεπε να στεφθεί τροπαιούχος άνευ αγώνος. Και η κινηματογραφική χρονιά κατουσίαν μόλις άνοιξε αυλαία.

Da 5 Bloods Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Netflix και ξερό ψωμί!
Περισσότερα... »