Η Καλοσύνη των Ξένων (The Kindness of Strangers) PosterΜια βοήθεια που θα πάρει δρόμο μακρινό! Η ταινία Η Καλοσύνη των Ξένων (The Kindness of Strangers) αποτελεί τη νέα σκηνοθετική δουλειά της Lone Scherfig (An Education, One Day, The Riot Club), η οποία άνοιξε το 69ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου το 2019. Στη Νέα Υόρκη του σήμερα, το ρωσικό εστιατόριο του εκκεντρικού ιδιοκτήτη Τίμοφι αποτελεί κομβικό σημείο για τις ζωές τεσσάρων αγνώστων μεταξύ τους προσώπων. Η Κλάρα, μια νεαρή μητέρα που ξεφεύγει μαζί με τα παιδιά της από τον βίαιο σύζυγό της. Ο Μαρκ, ένας πρώην κατάδικος και νυν μάνατζερ του εστιατορίου. Η Άλις, μία χαμηλών τόνων νοσοκόμα και ερασιτέχνης θεραπεύτρια. Ο Τζεφ, ένας νεαρός άνδρας που ψάχνει απεγνωσμένα για δουλειά και αναγνώριση. Σε καιρούς ραγδαίας κοινωνικής ανασφάλειας, ακόμα και οι μικρότερες συμπτώσεις μπορούν να φέρουν εκπληκτικά αποτελέσματα για τους ήρωες της ιστορίας καθώς οι ίδιοι ανακαλύπτουν σταδιακά πως η ελευθερία και η ελπίδα βρίσκονται ανάμεσά τους.

Η Καλοσύνη των Ξένων (The Kindness of Strangers) Movie

Πρωταγωνιστούν οι Zoe Kazan, Andrea Riseborough, Tahar Rahim, Caleb Landry Jones, Jay Baruchel, Bill Nighy.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 18 Ιουνίου 2020 από την Odeon!

Περισσότερα... »

Ραντεβού με τους Μαλάουα (Rendez-Vous Chez Les Malawas) PosterΠεριπέτεια στην μαύρη ήπειρο! Μια κωμωδία που μας οδηγεί στην άγρια φύση…και στην ανθρώπινη φύση, σκηνοθετημένη από τον James Huth (Η Αγάπη δεν Έρχεται Μόνη / Un Bonheur N'Arrive Jamais Seul, Lucky Luke) είναι το Ραντεβού με τους Μαλάουα (Rendez-Vous Chez Les Malawas). Ένας παρουσιαστής ειδήσεων, μια ηθοποιός, ένας σταντ απ κομίντιαν και ένας ποδοσφαιριστής ταξιδεύουν στον κόσμο για να γνωρίσουν την εξωτική και απομονωμένη φυλή των «Μαλάουα». Φυσικά οι αναποδιές που θα τους τύχουν στην άλλη άκρη του κόσμου, κάτω από τον καυτό ήλιο, ούτε καν είχαν περάσει από την σκέψη τους, στην αφετηρία αυτής τους της περιήγησης.

Ραντεβού με τους Μαλάουα (Rendez-Vous Chez Les Malawas) Movie

Ο ξεκαρδιστικός βασιλιάς της Γαλλικής κωμωδίας, Christian Clavier επιστρέφει σε μια ακόμα μοναδική επιτυχία, έχοντας στο πλευρό του τουςMichael Youn, Ramzy Bedia και Sylvie Testud. 

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 18 Ιουνίου 2020 από την Weird Wave!

Περισσότερα... »

Μάντεψε Ποιος Ήρθε για τα Γενέθλια σου (Fête De Famille) PosterΜάντεψε Ποιος Ήρθε για τα Γενέθλια σου
του Cédric Kahn. Με τους Catherine Deneuve, Emmanuelle Bercot, Vincent Macaigne, Cédric Kahn, Laetitia Colombani, Luàna Bajrami, Isabel Aimé Gonzalez-Sola.

Σύναξη Παλαβών
του zerVo (@moviesltd)

Πως γίνεται στα μέρη μας: Από πολύ νωρίς όλοι οι φίλοι και οι συγγενείς έχουν μαζευτεί στον ηλιόλουστο χώρο γιορτής, φορώντας το καλύτερο κεφάτο χαμόγελο τους. Γύρω από το κάτασπρου σεντονιού, τεράστιο σε σχήμα Π τραπέζι, που πάνω του έχουν ριχτεί άτσαλα τα μαχαιροπήρουνα, η Μία παρέα χωρίς ξέχωρα πηγαδάκια, κλακάρει, μέσα σε κακαριστά γέλια, τους μαστόρους που ψήνουν παΐδια στα κάρβουνα, την ώρα που οι κυρίες του σπιτιού πηγαινόρχονται, φέρνοντας σαλάτες και τζατζίκια. Ο οίνος ρέει άφθονος και τα στη διαπασών τραγούδια από το στέρεο, ανεβάζουν τόσο την διάθεση, ώστε τάχιστα θα στηθεί ο καλαματιανός. Κάποια στιγμή, ώρες μετά, που η κόπωση από τα Καγκέλια θα επέλθει, θα φτάσει και η τούρτα για να ακουστεί το ευχετήριο ποιηματάκι. Βασική προϋπόθεση: Οι παλαβοί μουργέλες, ακόμη και της στενότερης συγγενικής σχέσης, απουσιάζουν, ως επιδεικτικά ακάλεστοι και ανεπίδεκτοι της φιέστας.

Αλλού, γιορτή σημαίνει, διαγωνισμός για το ποιος θα αναδειχτεί ο πιο σχιζοφρενής!

Μάντεψε Ποιος Ήρθε για τα Γενέθλια σου (Fête De Famille) Quad Poster
Γενέθλια ημέρα για την Μάμα Αντρέα στην Γαλλική εξοχή και σύσσωμη η φαμίλια δηλώνει το παρόν για να της ευχηθεί το Joeyeux Anniversaire. Στην πραγματικότητα η μοναδική απουσία, εκείνη της κόρης της εορτάζουσας, της Κλερ που έχει εξαφανίσει τα ίχνη της εδώ και περίπου τρία χρόνια, δεν πολυφαίνεται. Μέχρι την στιγμή που το τηλέφωνο θα κτυπήσει και η μεγαλοκοπέλα θα ενημερώσει πως είναι ξανά κοντά σε όλους μετά από τόσο καιρό. Τα δάκρυα χαράς της μητέρας που θα ξαναδεί την θυγατέρα της, σύντομα θα σβήσει η καταρρακτώδης βροχή που θα αλλάξει τα σχέδια του υπαίθριου γιορτάσματος. Η έλευση δε της μανιοκαταθλιπτικής θυγατέρας, θα σβήσει και την παραμικρή υποψία διασκέδασης, στην σκέψη της ομήγυρης.

Κοντά μια ντουζίνα είναι στο σύνολο τους οι συγκεντρωμένοι, στο ριγιούνιον της Αντρέα. Εκτός του συνομήλικου αντρός της, στην βίλα βρίσκονται πια και τα τρία της παιδιά. Πέραν της άσωτης Κλερ, ο μελαγχολικός και αγέλαστος Βενσάν, που από την πρώτη στιγμή θα δείξει προβληματισμένος για τον αναπάντεχο ερχομό της και ο πολυλογάς ματαιόδοξος Ρομέν, μαζί με την εκρηκτική συμβία του, που νομίζει πως είναι μεγάλος και τρανός οπερατέρ. Το μοναδικό στοιχείο που θυμίζει πανηγύρι, είναι τα χάχανα και τα τρεχαλητά μιας τετράδας ντούρασελ πιτσιρίκων / εγγονών, που δεν έχουν βάλει δευτερόλεπτο κώλο στα στασίδια.

Κι εκεί που νομίζεις πως η γενέθλιος ημέρα θα κυλήσει, έστω και μέσω ελαφρών αναταραχών, ήρεμα και νήνεμα, η θεοπάλαβη πενηντάρα, θα κάνει ότι περνά από το χέρι της, για να τραβήξει πάνω της την προσοχή των πάντων. Ο ορισμός της παρανόιντ έτσι? Που θα τους κάνει όλους, όχι πως ήθελαν και πολύ δηλαδή, ανάστα ο Κύριος με την σχιζοειδή συμπεριφορά της. Φτάνοντας, στο αποκορύφωμα της παράκρουσης κι αφού έχει ξεπεράσει προ πολλού τα όρια, να κτυπά μανιωδώς το κεφάλι της πάνω στην τάβλα. Μάλλον γιατί κάποιος άλλος εκείνη την ώρα της έκλεψε την δόξα. Ζουρλομανδύας άμεσος! Μαρκομιχελάκη και γεια σας!

Για να πω την μαύρη μου αλήθεια, δεν κατανόησα ποτέ τι ήθελε να σχηματίσει σε εικόνα, με φόντο της γιορτή της μητέρας αφέντη, ο Cédric Kahn, που τουλάχιστον μια δραματική δημιουργική στιγμή της καριέρας του, μου είχε αρέσει κάποτε (Μια Καλύτερη Ζωή / Une Vie Mellieure). Στην ουσία το φιλμ ετούτο δεν θα έπρεπε να υπάρχει καν, ούτε ως στήσιμο, απούσης εκείνης που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα έπρεπε επ ουδενί να βρίσκεται εκτός του ιδρύματος. Αντιλαμβάνομαι τα ψυχικά και ψυχολογικά ζόρια που ενδεχόμενα να αντιμετωπίζει - δυστυχώς - μια γυναίκα της μέσης ηλικίας της, μόνη, απομακρυσμένη, βυθισμένη σε άρρωστη κατάθλιψη. Αλλά ποιος ακριβώς είναι ο λόγος της αναπαραγωγής αυτού του ασθενούς παρόντος στην μεγάλη οθόνη? Απλά και μόνο η ανάδειξη της αλυσιδωτής αντίδρασης που θα επιφέρει ο αλλοπρόσαλλος ερχομός της?

Φυσικά και το Fête De Famille απέχει παρασάγγες από το κοντώνυμο προ δεκαετιών Δανέζικο, που αν θυμούμαι καλά, πέραν του τίτλου, πάλι με γενέθλια προσώπου είχε να κάνει. Και η αίσθηση που παίρνω είναι πως ποτέ δεν προσπαθεί το παρόν, να αποτινάξει από πάνω του τον συσχετισμό με τον Vintenberg, παρότι στην πορεία τους οι δύο Φέστες ελάχιστη σχέση έχουν. Συνεχές στρες, προβληματισμός θολούρας, δήθεν ποιητικές σκηνές σουρεαλισμού, με φόντο - μετά την μπόρα - ένα ηλιόλουστο πανώ, που μόνο αισιοδοξία και ανάταση δεν προκαλεί στον θεατή του.

Σύμφωνοι, η Μεγάλη Αικατερίνη, στα σιμά 80 της, με την εμπειρία της και μόνο, δίνει άλλο κύρος στο γενικό φιλμικό σύνολο. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό, καθώς ο ντιρέκτορας δείχνει μια άκρατη εμμονή στο φοκουσάρισμα των διαβαθμισμένων τρελών, που ο καθένας τους αποδίδεται υπερεκθετικά από τον αντίστοιχο ηθοποιό του. Προεξαρχούσης της ξανθιάς νταβραντισμένης Bercot, που από το καλημέρα νιώθεις πως θα τα κάνει όλα γης μαδιάμ. Η οποία συνεπικουρείται από τον τάχαμου σκηνοθεταρά μικρό της αδελφό, που τον αποδίδει ο πολυδιαφημισμένος Macaigne, πείθοντας με πως οι Φραντσέζοι έχουν ανακαλύψει τον δικό τους διάττοντα Γαλυφιανάκη. Πολυλογίες, σατιρικές στιγμές ξεχειλωμένες, εκκεντρικότητες ασαφείς, ένας πανζουρλισμός φωνακλάδικος, που παρακαλάς μέσα σου κάποια στιγμή να σιγάσει, μπας και τσιμπήσεις το κομματάκι γενέθλιου κέικ που σου αναλογεί και την κάνεις με ελαφριά...

Μάντεψε Ποιος Ήρθε για τα Γενέθλια σου (Fête De Famille) Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 11 Ιουνίου 2020 από την Tanweer!
Περισσότερα... »

Μη Με Λες Κύριο (Sir) Poster ΠόστερΜη Με Λες Κύριο
της Rohena Gera. Με τους Tillotama Shome, Vivek Gomber, Geetanjali Kulkarni, Divya Seth Shah, Anupriya Goenka.


«Let's (not) play master and servant»
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Ε, όχι και Σταχτοπούτα ρε παιδιά!

Αυτή είναι η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί η Ινδή Rohena Gera. Η πρώτη της ήταν το ντοκιμαντέρ «What's Love Got to Do with It?» (2013). Τούτη η ταινία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο φεστιβάλ των Καννών του 2018, όπου έλαβε μέρος στο παράλληλο τμήμα «Εβδομάδα της Κριτικής», κερδίζοντας το βραβείο Gan Foundation.

Μη Με Λες Κύριο (Sir) Poster Πόστερ Wallpaper
Έχει μεγάλο ενδιαφέρον το σημείωμα της δημιουργού για την ταινία, έτσι όπως παρατίθεται στο δελτίο τύπου της εγχώριας εταιρίας διανομής: «Η Ινδία έχει ένα οικιακό εργατικό δυναμικό που φτάνει τα 40 εκατομμύρια. Πρόκειται κυρίως για γυναίκες που εργάζονται ανασφάλιστες, χωρίς δικαιώματα, σε συνθήκες που θυμίζουν σύγχρονη σκλαβιά. Δεν προστατεύονται από τον νόμο σε ό,τι αφορά τον κατώτατο μισθό ή το ωράριο, ούτε έχουν ασφάλεια υγείας, επίδομα ανεργίας ή κάποια άλλη νομική κατοχύρωση. Αυτές οι γυναίκες είναι πλήρως εξαρτώμενες από τους εργοδότες τους. Πολλοί από τους εργοδότες πληρώνουν αυτές τις γυναίκες στις 7 ή στις 10 του μήνα, για να μην μπορούν να παραιτηθούν, αφού δεν μπορούν να χάσουν αυτές τις 7 ή 10 μέρες εργασίας. Εκτός από την ακραία σωματική κούραση και τη μεγάλη οικονομική ανασφάλεια, υπόκεινται σε καθημερινές ταπεινώσεις. Τρώνε αποφάγια, κοιμούνται σε στρώματα στο πάτωμα (στην κουζίνα, στον διάδρομο ή αν είναι τυχερές σε ένα μικροσκοπικό δωμάτιο υπηρεσίας), χρησιμοποιούν διαφορετικά ποτήρια και διαφορετική τουαλέτα (καμιά φορά μία κοινή τουαλέτα που μοιράζονται με τους σοφέρ του κτιρίου). Αυτό που είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό είναι ότι αυτό το φαινόμενο είναι αποδεκτό από τις προνομιούχες κάστες της Ινδίας. Στον πυρήνα αυτής της ακραίας αδικίας βρίσκεται η ευρέως αποδεκτή ρατσιστική προσέγγιση ανθρώπων που θεωρούνται κατώτεροι. Θυμίζει τον ρατσισμό στην Αμερική του ’50, όταν οι μαύροι θεωρούνταν θεμελιακά κατώτεροι. Στην Ινδία, δεν υπάρχει κάποιο σοβαρό κίνημα για τα δικαιώματα των οικιακών βοηθών ούτε κάποια αναγνώριση του γεγονότος ότι όλοι συμμετέχουν στην καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων». Κατά λάθος (;) λοιπόν, μια ταινία που με όσα συμβαίνουν ανά τον κόσμο μετά τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ, αποδεικνύεται και επίκαιρη κατά μία έννοια...

Η υπόθεση: Η Ράτνα είναι μια νεαρή, φτωχή γυναίκα, η οποία έμεινε χήρα στα 19 της καθώς ο άντρας της (από συνοικέσιο) πέθανε δύο μόλις μήνες μετά το γάμο τους. Επιστρέφει στη Μουμπάι προκειμένου να δουλέψει ξανά ως οικιακή βοηθός του συνομήλικού της, πολύ πλούσιου, Άσγουιν, ο οποίος γυρίζει στην πόλη από τις ΗΠΑ, καθώς διαλύει τον (επίσης από συνοικέσιο) αρραβώνα του, εξαιτίας... κέρατου. Με τα λεφτά που βγάζει η Ράτνα χρηματοδοτεί τις σπουδές της μικρότερης αδελφής της: δεν θέλει να έχει τη μοίρα της.

Κι όνειρό της είναι η ίδια να γίνει σχεδιάστρια μόδας και η αδελφή της να χειραφετηθεί και να αποκτήσει την ανεξαρτησία της. Το παλεύει παρά το γεγονός ότι όλα είναι εναντίον της. Κι όταν βλέπει πως ο Άσγουιν, που τα διαθέτει φαινομενικά όλα, έχει παραιτηθεί από τα δικά του όνειρα, νιώθει την ανάγκη να τον τσιγκλίσει, όσο της επιτρέπεται από τη θέση της. Ανάμεσά τους αρχίζει να αναπτύσσεται κάτι πολύ τρυφερό. Όμως, καθώς οι κόσμοι τους συγκρούονται, τα εμπόδια ανάμεσα τους μοιάζουν όλο και πιο απροσπέραστα...

Η άποψή μας: Ο ινδικός κινηματογράφος χωρίζεται στο Μπόλιγουντ και σε... όλα τα υπόλοιπα, όλοι το ξέρουν αυτό. Το Μπόλιγουντ, που πάει άνετα μια κόντρα το Χόλιγουντ, παλιότερα μπορεί να έκανε γκελ σε κάτι χώρες όπως η Ελλάδα, που ανήκουν εις την Δύση (βεβαίως, βεβαίως), αλλά είναι Ανατολίτισσες, πώς να το κάνουμε, πλέον όμως απευθύνεται στο (τεράστιο, είναι η αλήθεια) εσωτερικό κοινό. Είναι δηλαδή για εγχώρια κατανάλωση. Και μόνον (;). Παραγωγές εκτός Μπόλιγουντ γίνονται με μεγάλη δυσκολία στην Ινδία. Και ασθμαίνουν να βρουν ένα διεθνές κοινό, αφού πρώτα περάσουν από την γνωστή παρέλαση από διεθνή φεστιβάλ.

Στην Ελλάδα βλέπουμε ελάχιστες ταινίες made in India. Αν θυμάμαι καλά, τα τελευταία χρόνια έχουμε δει το The Lunchbox, που επίσης είχε ξεκινήσει τη διεθνή του πορεία από την Εβδομάδα Κριτικής των Καννών (τον Μάιο του 2013, ταινία που είδαμε στη χώρα μας το 2014) και Το δικαστήριο (Court) (με παγκόσμια πρεμιέρα στο τμήμα «Ορίζοντες» του φεστιβάλ Βενετίας το 2014 και προβολή στην Ελλάδα το 2015). Πολύ ενδιαφέρουσες ταινίες και οι δύο προαναφερθείσες. Ακόμα πιο ενδιαφέρουσα η ταινία «Newton», που προβλήθηκε στο «Φόρουμ» του φεστιβάλ Βερολίνου του 2017, προβλήθηκε και στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης της ίδιας χρονιάς, αλλά εμπορικά στις αίθουσες της χώρας μας δεν παίχτηκε ποτέ. Και φτάνουμε στο Sir.

Και... σε πιάνει μια στεναχώρια. Ο κύριος λόγος είναι πως διαπραγματεύεται μιαν ιστορία, που άνετα θα στέκονταν ως μελόδραμα της «χρυσής» εποχής του ελληνικού κινηματογράφου, απλά με όρους... φεστιβαλικούς. Πώς θα αντιμετωπίζατε αλήθεια μια ταινία made in Greece όπου φτωχή πλην τίμια κοπέλα από χωριό ερωτεύεται το πολύ πλούσιο αφεντικό της, έναν μοσχοαναθρεμμένο αστό, ο οποίος την ερωτεύεται επίσης, αλλά οι κοινωνικές συμβάσεις (!!!) τους εμποδίζουν να είναι μαζί; Και μάλιστα, χωρίς να προκύπτει έστω μια ξεπέτα, μια σεξουαλική επαφή που δεν μπορεί παρά να προκύψει από το πάθος ανάμεσα σε δύο ερωτευμένους νέους; Αλλά όλο αυτό με μια χαμηλότονη, φεστιβαλική (όχι απαραίτητα κουλτουριάρικη) αισθητική, έτσι;

Και – βασικό: η ρομαντζάδα να λαμβάνει χώρα σήμερα! Στο απίστευτα κυνικό και σκληρό 2020! Ε, δεν θα βάζατε τα γέλια; Δεν θα κράζατε; Δεν θα λέγατε «δεν γίνονται αυτά τα πράγματα»; Δεν θα ουρλιάζατε «μας δουλεύουν»; Δεν σας μιλάω για δαντελένιες, υπέροχες δημιουργίες, όπως πχ «Τα απομεινάρια μιας μέρας», που είναι ενταγμένες μέσα σε ένα εντελώς διαφορετικό πλαίσιο, σε μια εντελώς διαφορετική εποχή, όπου και πάλι αβέρτα γαμιώσαντο, ας μην κρυβόμαστε, αλλά ρε παιδί μου, εξαιτίας προφανώς και της λογοτεχνίας και του ρομαντισμού ως κυρίαρχου κινήματος, τέτοιοι έρωτες όχι μόνον γίνονται αποδεκτοί, αλλά θεοποιούνται κιόλας, όπως τους αξίζει. Εντάξει, καταλαβαίνω πως στην Ινδία ακόμα και σήμερα τα πράγματα είναι διαφορετικά. Αλλά δεν μπορώ να κατεβάσω όλες μου τις άμυνες και να πειστώ.

Κι αν δεν πιστεύεις σε αυτό που βλέπεις ή αν δεν παρασύρεσαι από το σύμπαν που δημιουργεί μια ταινία, η ταινία έχασε – κι εσύ μαζί της. Πόσο πιο όμορφα έθεσε το θέμα της το Lunchbox, που αναφέραμε και πιο πάνω. Αυτό, μάλιστα. Αλλά στην περίπτωση της ταινίας που τσεκάρουμε εδώ, ο μεγάλος σκόπελος είναι ο έρωτας ανάμεσα σε μέλη από διαφορετικές κάστες. Ο οποίος, για εμένα, δεν ξεπερνιέται ποτέ. Νιώθω την ανάγκη της σκηνοθέτιδας να μας δείξει την κατάσταση στη χώρα της σήμερα, την κοινωνική ανισότητα, τη δύσκολη θέση μιας γυναίκας, τις περιορισμένες έως καθόλου ευκαιρίες που μπορεί να έχει κάποιος από χαμηλή κάστα για να κάνει κάτι που ονειρεύεται. Αλλά δυσκολεύομαι να πειστώ από την αισθηματική ιστορία. Μια χαρά τα λέει στο σκηνοθετικό της σημείωμα, η μεταφορά στο πανί, όμως, χωλαίνει.

Από εκεί και πέρα. Η ταινία είναι γυρισμένη κατά βάση μέσα στο διαμέρισμα, με ελάχιστα εξωτερικά. Θα γούσταρα περισσότερα πλάνα από την πόλη των 20 εκατομμυρίων ανθρώπων, με τους τεράστιους ουρανοξύστες. Ας είναι. Η αισθητική της ταινίας είναι ενδιαφέρουσα. Το μοντάζ την κάνει να κινείται αρμονικά, με χαμηλά ημιτόνια, χωρίς κραυγές αλλά με ψίθυρους. Οι δύο σκηνές που μπολιγουντίζουν, η μία με το μηχανάκι και η άλλη του χορού – ιδίως η σκηνή του χορού – είναι καλογυρισμένες και προσμετρώνται στα θετικά, αν και ο απόηχος Δαλιανίδη σε τσιγκλάει, λίγο ευτυχώς.

Η Tillotama Shome, που υποδύεται την Ράτνα, είναι γλυκύτατη και πολύ καλή στο ρόλο της. Ο Vivek Gomber στο ρόλο του Άσγουιν καταφέρνει να μεταδώσει τη μελαγχολία του ήρωά του. Και τη μοναξιά του. Και τη συνειδητοποίηση πως εντέλει ο μόνος άνθρωπος που δείχνει πως τον καταλαβαίνει είναι η υπηρέτριά του. Το φινάλε δίνει μια όμορφη λύση για τη δυσκολία στην οποία βρίσκονται οι δύο πρωταγωνιστές, αλλά μην περιμένετε κάποια επανάσταση ή πως «έρως ανίκατε μάχαν». Ευτυχώς, γιατί το όλον θα ήταν ακόμα πιο απίστευτο. Καλοφτιαγμένη ταινία, αλλά με βαρύ, «υπαρξιακό» πρόβλημα.

ΥΓ: Αν κατάλαβα καλά, στην Ινδία προτιμούν την φρεσκοστυμμένη... λαϊμάδα! Χυμός από δύο λάιμ, μια κουταλιά ζάχαρη, κρύο νερό και έτοιμο το δροσιστικό και ξεδιψαστικό αναψυκτικό. Θα το δοκιμάσω!

Μη Με Λες Κύριο (Sir) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 11 Ιουνίου 2020 από την Feelgood Ent.!
Περισσότερα... »

Αβάνα Η Πόλη των Κατασκόπων (Wasp Network) PosterΑβάνα Η Πόλη των Κατασκόπων
του Olivier Assayas. Με τους Penélope Cruz, Édgar Ramírez, Wagner Moura, Gael García Bernal, Ana de Armas, Leonardo Sbaraglia, Tony Plano.

Cuban Five
του zerVo (@moviesltd)

Μια από τις πιο συναρπαστικές, σκοτεινές και μυστηριώδεις σελίδες, στην γιγάντια βίβλο της ψυχροπολεμικής Αμερικανο-Κουβανέζικης ρήξης, ορίζει η περίπτωση των Cuban Five. Της πεντάδας των λατίνων agents, που εξέτισαν ποινή φυλάκισης στα σωφρονιστικά ιδρύματα των ΗΠΑ, για είκοσι και πλέον έτη, έχοντας βρεθεί ένοχοι με την κατηγορία της κατασκοπίας στα εδάφη της Αστερόεσσας. Διαβάζοντας κανείς τα πιο σημαντικά έγγραφα της δικογραφίας, δυσκολεύεται είναι η αλήθεια, να πιστέψει πως στην ευχή αποδείχθηκε τόσο διάτρητο, το φημισμένο πρακτορικό δίκτυο της CIA. Πάντως, θα ήταν προτιμότερο, για όποιον θελήσει να παρακολουθήσει το φιλμ που βασίζεται στην πολύκροτη αυτή υπόθεση, να μην γνωρίζει και πολλά, γιατί οι εκπλήξεις του στόρι, που θα βιώσει, δεν είναι και λίγες.

Αβάνα Η Πόλη των Κατασκόπων (Wasp Network) Quad Poster
Αβάνα, δεκαετία του 90. Φαινομενικά, η ζωή του Ρενέ Γκονζάλεζ, φαντάζει ιδανική, αφού τα πάντα κυλούν υπέροχα για εκείνον, τόσο οικογενειακά, όσο και επαγγελματικά, μιας και ως πιλότος των εσωτερικών εμπορικών γραμμών του νησιού, διατηρεί ψηλά το επίπεδο διαβίωσης του, στην επαναστατημένη Κούβα. Παρόλα αυτά, με την σφραγίδα του δεδηλωμένου αντι-Καστρικού, θα αυτομολήσει εντελώς αναπάντεχα και θα θέσει εαυτόν στην υπηρεσία της Αμερικής, προκειμένου να ριχτεί στην μάχη της απελευθέρωσης της πατρίδας του από τους κομμουνιστές.

Σύντομα το παράδειγμα του θα ακολουθήσει και ο συνάδελφος του, Χουάν Πάμπλο Ρόκε, ένας ακόμη αντικαθεστωτικός, που επιθυμώντας μια πιο λαμπερή ζωή, θα εγκαταλείψει τα πάτρια εδάφη, για χάρη της χλιδής του Μαϊάμι. Αμφότερους θα τους προσεγγίσουν οι μυστικοί παρακρατικοί του συνδέσμου CANF (Cuban American National Foundation), για να τους εντάξουν στις τάξεις τους, ως πιλότους  διασώστες, όλων όσων Κουβανέζων επιχειρούν να διασχίσουν το κανάλι. Επιχειρήσεις που δεν θα αρκεστούν μόνο στο σώσιμο όσων το σκάνε από την αγκαλιά του Φιντέλ, ούτε στην απλή ρίψη προβοκατόρικων φυλλαδίων πάνω από την πρωτεύουσα, αλλά και σε πιο φονικές ενέργειες, τρομοκρατικού χαρακτήρα. Που θα έχουν σαν στόχο, να πλήξουν ακόμη περισσότερο, την ήδη τσακισμένη, από το διεθνές εμπάργκο, επαναστατική διοίκηση της Αβάνας.

Προδότες, λοιπόν, για σύσσωμη την κοινωνία του κόκκινου αστεριού της Καραϊβικής οι κάπτεν. Τιποτένιοι και βδελυροί, που δεν άντεξαν να ακολουθήσουν τον ηρωικό Κουβανέζικο λαό στις τεράστιες θυσίες του και παράτησαν αρχές, αξίες και φαμίλιες, με αντάλλαγμα από ένα Big Mac. Και τα αγαπημένα τους πρόσωπα, πίσω στην νήσο, να πικραίνονται από την κιότεψη τους, δίχως καν να νοιάζονται που δεν έχουν δεύτερο ρούχο να αλλάξουν, αρκούμενοι που ζουν κάτω από ελεύθερο καθεστώς, ενάντιο στα απέναντι Γεράκια. Και η καλοζωία των Εφιαλτών, στην ηλιόλουστη Φλόριντα, καλά κρατεί, αφού έχουν φροντίσει να τους παρέχουν τα πάντα, οι "κυρίαρχοι των πάντων". Άλλο όμως είναι το φαίνεσθαι και εντελώς αλλιώτικο το είναι...

Δύσκολο το εγχείρημα της μεταφοράς στην μεγάλη οθόνη της περίφημης υπόθεσης του Wasp Network. Όχι τόσο, γιατί πάντοτε τα ζόρια είναι γνωστά από πριν, για την ανάπτυξη ενός δαιδαλώδους κατασκοπικού θρίλερ, μα κυρίως διότι εδώ καλείται, μια δυτική παραγωγή, να αφηγηθεί μια ιστορία που έχει σαν ήρωες, θανάσιμους εχθρούς της Μέκκας. Το κύριο σφάλμα της παραγωγής, μου μοιάζει μάλλον η επιλογή του ντιρέκτορα, που ναι μεν είναι γνώστης του χειρισμού της κάμερας, το βασικό χαρακτηριστικό της πολυλογίας του στην μελέτη των χαρακτήρων, παρατραβάει χρονικά την εξέλιξη, σε σημείο που να την βαρύνει, με κουραστικές λεπτομέρειες και ανούσιες επαναλήψεις.

Το πιο σημαντικό όμως μισμάτς στην δημιουργική διάθεση του Olivier Assayas, είναι το παράξενης υφής σενάριο, με τα συνεχή χρονικά πέρα δώθε και τις ακατάπαυστες εμβόλιμες παρουσιάσεις καινούργιων προσώπων του στόρι (ο χαρακτήρας του Bernal εισάγεται, σχεδόν στην τρίτη πράξη) προκειμένου να κλείσει κάπως το παζλ των συμμετεχόντων στο double agent γαϊτανάκι. Αδυναμία, που καλύπτεται σε όχι και λίγες περιπτώσεις, από την έξοχη ιλουστρασιόν κινηματογράφηση της κούκλινης αυτής ιζόλας της Καριμπίαν, καθώς ο Γάλλος σκηνοθέτης έχει την δυνατότητα να την φιλμάρει, από όλες τις δυνατές της προοπτικές.

Και δεν είναι ετούτο το μοναδικό του αβαντάζ στην φαρέτρα. Αφού στα χέρια του έχει ένα πολύ δυνατό κουαρτέτο λατινικής προέλευσης αστέρων, που ο καθείς συνεισφέρει σημαντικά, στο να ζωγραφιστούν οι επιπτώσεις που αφήνει το πρακτοριλίκι στις ανθρώπινες σχέσεις. Τα δύο αντρόγυνα της ίντριγκας, από την μια η ώριμη Penelope με τον πεπειραμένο Ramirez και από την άλλη ο γοητευτικός Moura με την θανατηφόρα De Armas, σε κάθε κοινή τους σεκάνς, προσδίδουν έναν ιδιαίτερο δυναμισμό στην εικόνα, προβάλλοντας το πίσω από την υπέρ ηρωική και άφοβη βιτρίνα, εύθραυστο στοιχείο της ψυχοσύνθεσης τους.

Δυναμισμό και αποφασιστικότητα που δεν έδειξε - ξανά, όπως και στον Carlos - ο Assayas, μην παίρνοντας το ρίσκο να υποστηρίξει με πιο θέρμη, τους μοναδικούς ήρωες της περίπτωσης που κλήθηκε να οπτικοποιήσει. Αντικειμενικά δεν είναι και τόσο εύκολο στον καθένα, μη Κουβανό ή έστω βαμμένο κόκκινο, να σηκώσει πανύψηλα το ριζοσπαστικό μπαϊράκι της Hasta La Victoria Siempre, για ευνόητους λόγους. Από την άλλη μεριά, ποιος ο λόγος να μείνει το πόνημα ημιτελές και να στέκει ως ένα απλά ισορροπιστικό, χωρίς ιδιαίτερες εντάσεις, μη γραμμικό, χρονικό της περίφημης ιστορίας, αν δεν δοξαστούν πλήρως εκείνοι που την έγραψαν? Αφού λέξεις όπως παρτιζάνος, αντάρτης, κομαντάντε ή venceremos, απουσιάζουν, σχεδόν επιδεικτικά, από τις ατάκες. Λες και είναι απαγορευμένες...

Αβάνα Η Πόλη των Κατασκόπων (Wasp Network) Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 11 Ιουνίου 2020 από την Spentzos Films!
Περισσότερα... »

Πινόκιο (Pinocchio) Poster ΠόστερΠινόκιο
του Matteo Garrone. Με τους Roberto Benigni, Federico Ielapi, Rocco Papaleo, Massimo Ceccherini, Marine Vacth, Gigi Proietti, Alessio di Domenicantonio, Maria Pia Timo, Maurizio Lombardi, Davide Marotta.


Όσο λέω ψέματα η μύτη μεγαλώνει / ΜΓΔ
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Παραμύθι χωρίς δράκους...

Αυτή είναι η 10η μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας, του γεννημένου στις 15 Οκτωβρίου του 1968 στη Ρώμη, Ιταλού σκηνοθέτη Matteo Garrone. Και είναι μόλις η πέμπτη του ταινία που βλέπουμε εμπορικά στις αίθουσες της Ελλάδας μετά τις «Πρώτος έρωτας» (Primo amore, 2004), «Γόμορρα» (Gomorra, 2008), Το παραμύθι των παραμυθιών (Il racconto dei racconti - Tale of Tales, 2015) και Dogman (2018).

Πινόκιο (Pinocchio) Poster Πόστερ Wallpaper
Η ταινία Πινόκιο (Pinocchio) έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στην Ιταλία στις 19 Δεκεμβρίου του 2019 και έλαβε μέρος στην περασμένη Berlinale, ως μέρος του προγράμματος Berlinale Special Gala. Ήταν υποψήφια για 15 (!!!) βραβεία David di Donatello (τα ιταλικά Όσκαρ) – εννοείται ανάμεσά τους κι εκείνα καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας – εντέλει όμως κέρδισε μόνο πέντε ήσσονος σημασίας από αυτά, ήτοι καλύτερης καλλιτεχνικής διεύθυνσης, κοστουμιών, μέικ-απ, hair design (!!!) και οπτικών εφέ – στα τελευταία ο ένας από τους δύο νικητές είναι ο ελληνικής καταγωγής Theo Demiris...

Η υπόθεση: Ο Πινόκιο, μια μαριονέτα, αρχίζει να μιλάει και να συμπεριφέρεται σαν άνθρωπος. Ο δημιουργός του, ο Τζεπέτο, τον έχει σαν γιο του. Όταν ο Πινόκιο περιπλανηθεί και χάσει το δρόμο του, θα του τύχουν έναν σωρό μπελάδες. Στο ταξίδι της αναζήτησης του εαυτού του θα έχει για μοναδικό του σύμμαχο μια νεράιδα. Η επιθυμία του Πινόκιο, όμως, να μοιάσει στα υπόλοιπα αγόρια παραμένει...

Η άποψή μας: Για κάθε έναν από εμάς που βλέπουμε ταινίες – κριτικούς αλλά και απλούς θεατές – υπάρχουν κάποιες, τις οποίες τις συναντάμε και... δεν τις αντέχουμε! Όχι επειδή δεν... βλέπονται per se αλλά για λόγους που – κάποιες φορές – παραμένουν έως και εντελώς ανεξήγητοι. Καιρό είχε να μου συμβεί (νομίζω), ήρθε όμως και με βάρεσε δυνατά στην περίπτωση τούτης της ταινίας του Garrone. Ενός σκηνοθέτη αξιολογότατου μεν, εντελώς άνισου δε, ικανού για το καλύτερο (η ταινία του που με άγγιξε περισσότερο είναι το «Dogman» κι όχι το «Γόμορρα», αδιαμφισβήτητα πολύ δυνατές ταινίες και οι δύο) αλλά και για το χειρότερο.

Νομίζω πως αυτό που με έκανε να κλωτσήσω σε τούτη την ταινία ήταν αυτό που με «χάλασε» και στο «Παραμύθι των παραμυθιών»: η προσπάθειά του να μεταφέρει με ρεαλιστικό τρόπο παραμύθια είναι ενδιαφέρουσα στο χαρτί, στη μεγάλη οθόνη, όμως, έχει θέμα. Εξ ορισμού, το παραμύθι είναι... παραμυθένιο. Γιατί να το ευνουχίσεις από το στοιχείο εκείνο που του δίνει όλη του τη γοητεία; Θέλω να πω, όλοι γνωρίζουμε τον Πινόκιο. Και η συντριπτική πλειοψηφία όσων γνωρίζουν τον ήρωα του Κολόντι, τον αγαπάνε. Άλλο ένα σημείο διαφοροποίησής μου: αυτό έτσι κι αλλιώς δεν είναι από τα αγαπημένα μου παραμύθια. Μια μαριονέτα που θέλει να γίνει αληθινό αγόρι: who gives a fuck – pardon my french.

Δεν με γοητεύει ο Πινόκιο ως χαρακτήρας, ως σύμβολο, ως κατάσταση. Μια ταινία για τον Τζεπέτο: χμ, ναι, αυτό θα είχε ενδιαφέρον για μένα. Ιδίως με τον τρόπο που τον παρουσιάζει ο Garrone. Χρησιμοποιώντας τον κάποτε πολύ αγαπημένο Roberto Benigni (ο οποίος κατά τη γνώμη μου εγκλωβίστηκε σε κάτι που ο ίδιος δημιούργησε, από το οποίο δεν δείχνει ικανός να καταφέρει να ξεφύγει) ως φτωχοδιάβολο ξυλουργό, τραβάει τα βλέμματα – παρά την έως και εκνευριστική μανιέρα του ηθοποιού. Όσο υπάρχει ο Τζεπέτο στα τεκταινόμενα, η ταινία έχει σφυγμό. Όσο κυριαρχεί ο Πινόκιο όμως, Παναγία μου.

Καταρχάς, το μέικ απ που χρησιμοποιείται για να δίνεται η εντύπωση ενός παιδιού - μαριονέτας, είναι τρομακτικό! Όποτε εμφανιζόταν ο πιτσιρίκος αυτόματα προσπαθούσα να επικεντρώσω το βλέμμα μου αλλού. Με αυτόν σκιάχτηκα και με τον τόνο (το ψάρι) που μιλάει. Τα χρειάστηκα μιλάμε. Τα πράγματα είναι τόσο λάθος που δεν σώζονται ούτε και με την παρουσία της πανέμορφης (μα τόσο ψυχρής) Marine Vacth στο ρόλο της Νεράιδας, τι να λέμε τώρα. Αντικειμενικά μιλώντας, η καλλιτεχνική διεύθυνση έχει κάνει πραγματικά παπάδες! Αλλά το πως θα συνδιαλλαχτείς με μια ταινία είναι θέμα εξόχως υποκειμενικό.

Θεωρητικά, αυτή είναι μια ταινία για όλη την οικογένεια. Θα ήθελα να ακούσω την γνώμη της κόρης μου μετά τη θέασή της, να μου πει πως θα της φανεί εκείνης. Αλλά εμένα, δεν. Δεν μου αρέσει το παραμύθι, δεν μου άρεσε η κλασική ταινία κινουμένων σχεδίων της Ντίσνεϊ, δεν μου άρεσε η ταινία που σκηνοθέτησε ο Benigni με τον ίδιο στο ρόλο του Πινόκιο (μάλλον χειρότερη και από τούτην εδώ ήταν εκείνη), δεν μου άρεσε το «A.I.» του Spielberg, που βασίζεται στο συγκεκριμένο παραμύθι, λίγο έβρισκα ενδιαφέρουσα ως πιτσιρίκος τα αρχαία χρόνια, μια τηλεοπτική σειρά κινουμένων σχεδίων με ήρωα τον Πινόκιο. Είμαι προκατειλημμένος, τι να πω! Ίσως φταίει το γεγονός ότι έχω μεγάλη μύτη από φυσικού μου και δεν χρειάζεται όταν λέω ψέματα να μεγαλώνει κι άλλο! Ουφ, ορίστε, το είπα και αμαρτίαν ουκ έχω.

Πινόκιο (Pinocchio) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 11 Ιουνίου 2020 από την Odeon!
Περισσότερα... »

Bloodshot PosterBloodshot
του David S. F. Wilson. Με τους Vin Diesel, Sam Heughan, Eiza González, Toby Kebbell, Guy Pearce, Lamorne Morris, Talulah Riley, Jóhannes Haukur Jóhannesson.


Γκώσαμε Από Diesel
του gaRis (@takisgaris)

Στην περίπτωση που αποκαλείται Vin Diesel, ηθοποιός σημαίνει franchise: Xavier Cage του xXx. Richard B. Riddick στο Chronicles of Riddick. Dominic Toretto του ανεξάντλητου spin-οειδούς Fast & Furious. Baby Groot του Guardians of the Galaxy. Ποιός τον θυμάται να πρωτοπερνά μπροστά στην οθόνη στα 1998 με το Saving Private Ryan; Έλα μου να σε χαρώ. Ή σάμπως στην μακράν καλύτερη ερμηνεία του ως μικρομαφιόζος κατηγορούμενος Jackie Di Norscio στο Find Me Guilty (2006) με βαριά την υπογραφή του Sidney Lumet; Εδώ σε θέλω κάβουρα. Και βεβαιότατα όταν ο Sly Stallone έκαμνε την υπέρτατη άξιον χήρο καριέρα με ομιλία καγιότι πούφαγε κλωτσιά στην οσχεϊκή βουβωνοκήλη, γιατί όχι και ο ξαδελφούλης ο Vinnie; Οργή με κλαψούρα ο ένας, νυσταλέο μουγκρητό αρκούδας που ξύπνησε μεσούσης χειμαίριας νάρκης ο έτερος εγώ. Γιατί το θέμα είναι στάνταρ και διαχρονικό. Ο θεατής που πάει σινεμά για δυο υπερσημαίνοντες λόγους (Α. Ξύλο Β. Εφφέ) είναι δαύτος που θα σώσει την παραπαίουσα σίνεπλεξ κατάσταση, αγκαζέ με τρεις γκαζόζες και δεκαπέντε ποπκόρνια. Είναι ο ίδιος που έχει αγαπημένο φαγητό στο σπίτι κρέας με πατάτες στο φούρνο. Και δεν το άλλαζει ποτένες.

Bloodshot Quad Poster
Είναι ο θεατάκος που θα μερακλώσει ασούμε βλέποντας με γουρλωμένα μάτια την παρθενική ντιρεκτόρικη κατάθεση ενός συμβούλου οπτικών εφφέ πρώτης γραμμής (Avengers: Age of Ultron, The Force Awakens) ονόματι Dave Wilson. Μια νυσταλέα συγγραφική comics προσαρμογή από το ντουέτο Jeff Wadlow (Fantasy Island) και Eric Heisserer (Birdbox, αποσιωπώ το Arrival για να μην τον πάρω με τις πέτρες). Πηγή το ομώνυμο Bloodshot της Valiant που έχει πουλήσει επτά εκατομμύρια τεύχη παγκοσμίως από τα ογδόντα συνολικά της.

Πρόκειται για τον υπερ-στρατιώτη Ray Garrison (Vin Diesel) ο οποίος ανασταίνεται σε χάιτεκ κλινικάρα με νανοτεχνολογίες και τα έτσι, ως πλέον Bloodshot, για να υπηρετήσει τα ύποπτα σχέδια του δρα Emil Harting (Guy Pearce) που ειδικεύεται στην ανάσταση (sic) βιονικών υπερμαχητών, σα τη νοστιμούλα την ΚT (ερωτικό ενδιαφέρον του Vin, γνωστή από το spin-off Hobbs and Shaw της Furious ανθολογίας). Ο Bloodshot έχει αποθάνει ήδη μια φορά από το φονιά της γυναίκας του και δε θα σταματήσει πριν τον οριστικό γδικιωμό. Όμως το τηλεκοντρόλ της μνήμης του δε βρίσκεται στα χέρια του οπόταν θα πρέπει να περάσει από πολλά ρηστάρτ μέχρι την τελική αναμέτρηση.

Γκρηνσκρινιές και σλόμο του θανατάκου με ένα κοσνσέπτιο πολυφόρετο και με δίχως επιτυχημένη αυτοπαρώδηση. Μια ιδέα μνήμης, δεύτερης ευκαιρίας, νεκρανάστασης, εύκαρπη σημειολογίας και δεκτική δραματουργίας σε ένα δεύτερο επίπεδο από κείνο του κλωτσομπουνιδιού, ξεπέφτει σε ένα μπαράζ προβλεψιμότητας φορεμένης στον 53χρονο πλέον Vin, που στα μάτια μου έχει ξωμείνει από Diesel. Έχει τιγκάρει η υπόθεσή του με τις ταινίες - οχήματα και ειδικότερα η συγκεκριμένη, δεν έχει θέση πέραν από το τοπίο του στρήμινγκ παρά την 8Κ ευκρίνεια της.

Ο δε Guy Pearce, μια γερή 20ετία μετά το δικό του breakthrough στο Nolanικό Memento, ένα θαυμαστό παίγνιο ως πραγματεία περί Μνήμης, μόνο ως ειρωνικό κλείσιμο του ματιού θα μπορούσε να λογισθεί εδωνά. Το Bloodshot είναι, μεταφορικά για το είδος που υπηρετεί, ακριβώς αυτό που κρατά άτρωτο τον ήρωά του: Ένα αμέτρητο λεφούσι οπτικού ντιστράξιον, που φυλακίζει τον αμφιβληστροειδή μακριά από ό,τι αποτελεί πραγματικό σινεμά.

Bloodshot Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 11 Ιουνίου 2020 από την Feelgood Ent.!
Περισσότερα... »

Jake GyllenhaalΣτο φινάλε της πλησιάζει η κούρσα για την κατάκτηση της πρωταγωνιστικής θέσης στην φιλόδοξη περιπετειώδη παραγωγή Snow Blind. Κι αυτό γιατί καθώς φαίνεται, οι ιθύνοντες πίσω από τον σχεδιασμό της κινηματογραφικής μεταφοράς της ομώνυμης graphic novel του 2017, που σκιτσάρει ο Tyler Jenkins, πάνω σε κείμενα του Ollie Masters, έχουν καταλήξει στο όνομα του Jake Gyllenhaal, που φαντάζει ο ιδανικός για να πάρει το χρίσμα. Αποτελεί άλλωστε και την πρώτη επιλογή του σκηνοθέτη Gustav Möller, που έχει αναλάβει το γενικό πρόσταγμα του εγχειρήματος, το σενάριο του οποίου ήδη έχει συγγράψει ο Patrick Ness, του πολύ καλού A Monster Calls και του επερχόμενου Lord Of The Flies.

Jake Gyllenhaal Snow Blind

Το βασικό θέμα του κόμικ μοιάζει με ένα μείγμα των πλοτς του Prisoners, του History Of Violence και του Running On Empty, καθώς η πλοκή εστιάζει στην αγωνία ενός νεαρού, που αντιλαμβάνεται πως εκείνος και η οικογένεια του, βρίσκονται σε ένα μυστικό πρόγραμμα Προστασίας Μαρτύρων, σε μια απομακρυσμένη κωμόπολη των ΗΠΑ. Η κατάσταση θα εξελιχθεί σε τραγική, από την στιγμή που ένας από τους ενόχους που μαρτύρησαν οι γονείς του, μόλις έχει επιστρέψει στην περιοχή, για να ζητήσει εκδίκηση. Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, μοιάζει με προφανές, πως ο πάντοτε αξιόλογος σε κάθε εμφάνιση του, Gyllenhaal, προορίζεται για τον ρόλο του πατέρα της φαμίλιας που έχει βρεθεί στο στόχαστρο του εγκληματία.
Περισσότερα... »



Ελληνικό Box Office 4 - 8 Ιουνίου 2020 by OPTOMA


Φιλμ
Διανομή
Wks Αίθουσες
4ήμερο Ελλάδας
Σύνολο Ελλάδας
1
Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς
Αργοναύτες
14
29
5.138
12.221
2
Doubles Vies
Weird Wave
1
16
2.754
2.754
3
Onward
Feelgood Ent.
1
22
1.540
13.498
4
Αφιέρωμα στον Bong Joon Ho
Cinobo
1
3
945
945
5
Le Lion
Spentzos Films
1
6
704
704
6
The Gentlemen
Odeon
19
6
704
60.533
7
Dolor Y Gloria
Odeon
32
4
237
61.676
8
Jojo Rabbit
Odeon
20
3
118
34.856
9
-



-
-
10
-



-
-


Προηγούμενο ΤΟΠ - Επόμενο ΤΟΠ
Περισσότερα... »

Babyteeth PosterΠόσο τέλειο είναι να μην έχεις ακόμα πεθάνει... Μια συγκινητική, προκλητική, ελπιδοφόρα αλλά πάνω απ' όλα, ανθρώπινη ιστορία, περιγράφει η γλυκόπικρη κομεντί Babyteeth, που εκπροσώπησε την Αυστραλία στο διαγωνιστικό τμήμα του περασμένου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας 2019. Την ταινία που βασίζεται στην ομώνυμη νουβέλα της Rita Kalnejais, υπογράφει σκηνοθετικά η ιδιαίτερα φιλόδοξη Shannon Murphy, που εδώ πραγματοποιεί το μεγάλου μήκους δημιουργικό της ντεμπούτο. Όταν η σοβαρά άρρωστη έφηβος Μίλλα ερωτεύεται τρελά το βαποράκι Μόζες, ο χειρότερος εφιάλτης των γονιών της γίνεται πραγματικότητα. Όμως, καθώς η αναπάντεχη επαφή της Μίλλα με τον πρώτο έρωτα της φέρνει μια νέα λαχτάρα για ζωή, κάθε συμβατική ηθική στον περίγυρό τους κατεδαφίζεται.

Babyteeth Movie

Επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ Βενετίας 2019 και Βραβείο Marcello Mastrogianni Καλύτερου Ηθοποιού για τον Τoby Wallace στο ρόλο του Μόζες. Πρωταγωνιστούν επίσης και οι Εliza Scanlen, Emily Barclay, Eugene Gilfedder, Essie Davis και Ben Mendelsohn.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 18 Ιουνίου 2020 από το Cinobo!

Περισσότερα... »

You Should Have Left PosterΤο σπίτι σε βρίσκει! Ψυχολογικό θρίλερ με την υπογραφή της άκρως επιτυχημένης μπράντας Blumhouse είναι η περίπτωση του φιλμ You Should Have Left, που βασίζεται στο ομώνυμοι μυθιστόρημα του Γερμανού συγγραφέα Daniel Kehlmann. Την σκηνοθεσία και το σενάριο υπογράφει ο David Koepp, γνωστός από τα προηγούμενα έργα του, The Trigger Effect, Stir of Echoes, Secret Window, Ghost Town, Premium Rush και Ο Κύριος Μόρντεκαϊ (Mortdecai). Ο Θίο Κόνρου είναι ένας επιτυχημένος μεσήλικας, του οποίου ο γάμος με την πολύ νεότερη του, Σουζάνα, μια ταλαντούχα ηθοποιό, έχει αρχίσει να ξεθωριάζει λόγω τη εσωστρέφειας, της ζηλοτυπίας και του μυστικού του παρελθόντος. Σε μια προσπάθεια να σώσει τη σχέση του, το αντρόγυνο θα κάνει λίγες ημέρες διακοπών, σε ένα πανέμορφο, αλλά και απομακρυσμένο, μοντέρνο σπίτι στην εξοχή της Ουαλίας, παίρνοντας μαζί και την εξάχρονη κόρη τους, Έλλα. Αυτό που φαίνεται αρχικά σαν ένα τέλειο καταφύγιο, όμως, θα μεταμορφωθεί στην πορεία σε έναν τέλειο εφιάλτη, όταν θα γίνει αντιληπτό από όλους πως μια μυστική δύναμη εντός της βίλας, γνωρίζει περισσότερα από όσα έχει αποκαλύψει ο Θίο στην γυναίκα του.

You Should Have Left Movie

Μελετημένο σωστά το πρωταγωνιστικό δίδυμο, ορίζεται από τον Kevin Bacon και την Amanda Seyfried, σε αυτό το προφανές κλωνάρι της χιλιοειπωμένης ιστορίας της Λάμψης.

Στις δικές μας αίθουσες? Αμφίβολο! Παντού σε VOD από τις 19 Ιουνίου 2020!

Περισσότερα... »

Περιφρόνηση (Le Mépris) PosterMore Bold! More Brazen! And Much, Much More Bardot! Κατά πολλούς το σπουδαιότερο έργο τέχνης που παρήγαγε η μεταπολεμική Ευρώπη, είναι το φιλμ Περιφρόνηση (Le Mépris), που υπογράφει ο Jean-Luc Godard. Ο Αμερικανός παραγωγός Τζέρεμι Πρόκος προσλαμβάνει τον γνωστό Αυστριακό σκηνοθέτη Φριτς Λανγκ (υποδύεται τον εαυτό του στην ταινία) προκειμένου να μεταφέρει στον κινηματογράφο την Οδύσσεια του Ομήρου. Δυσαρεστημένος με την «καλλιτεχνική» προσέγγιση που ακολουθεί ο σκηνοθέτης, προσλαμβάνει τον Πωλ Ζαβάλ, συγγραφέα αστυνομικών ιστοριών και θεατρικών έργων, για να επεξεργαστεί το σενάριο. Η σύγκρουση μεταξύ καλλιτεχνικής έκφρασης και εμπορικής απήχησης ακολουθεί μια παράλληλη πορεία με την προοδευτική αποξένωση του Πωλ από τη σύζυγο του Καμίλ η οποία φαίνεται να ξεκινά από τη στιγμή που ο Πωλ αφήνει την Καμίλ μόνη με τον εκατομμυριούχο παραγωγό.

Περιφρόνηση (Le Mépris) Movie Poster Wallpaper

Πρωταγωνιστούν οι Brigitte Bardot, Jack Palance, Michel Piccoli, Fritz Lang, Giorgia Moll.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 18 Ιουνίου 2020 από την Neo Films!

Περισσότερα... »