Το σενάριο που άναψε φωτιές (Tel Aviv On Fire) - Trailer / Τρέιλερ PosterΜια καλόκαρδη κωμωδία! Επίσημη πρόταση του Λουξεμβούργου για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, Επίσημη συμμετοχή Φεστιβάλ Βενετίας, Επίσημη συμμετοχή Φεστιβάλ Τορόντο, όχι και λίγες οι διακρίσεις της ταινίας του Sameh Zoabi, Το σενάριο που άναψε φωτιές (Tel Aviv On Fire). Ένας 30χρονος ασκούμενος σε τηλεοπτικό στούντιο, πηγαίνει καθημερινά στη Ραμάλα για τα γυρίσματα της δημοφιλούς σαπουνόπερας «Το Τελ Αβίβ φλέγεται». Στο σημείο ελέγχου του Ισραηλινού στρατού, συναντά έναν αξιωματικό που του δίνει ιδέες για το σενάριο - σύντομα η καριέρα του θα εκτοξευθεί. Τελ Αβίβ, μοιραίο έτος 1967. Οι φήμες για πόλεμο φουντώνουν. Η Μανάλ, μια πανέμορφη κατάσκοπος, κυκλοφορεί ως Ρέιτσελ - υποτίθεται ότι είναι Εβραία μετανάστρια από τη Γαλλία. Αποστολή της: Να αποπλανήσει τον Γεχούντα, ηγετική φιγούρα του Ισραηλινού στρατού για να αποκαλύψει τα σχέδια τους. Η Μανάλ είναι σεφ κι άνοιξε ένα από τα καλύτερα Γαλλικά εστιατόρια του Τελ Αβίβ, ακριβώς απέναντι από τα γραφεία του αρχηγείου του Ισραηλινού στρατού. Με τα υπέροχα γλυκά της θα κερδίσει την προσοχή του Γεχούντα. Σύντομα θα γίνουν εραστές. Το μυστικό για να κατακτήσεις έναν πανίσχυρο άντρα άλλωστε είναι το στομάχι του. Μήπως όμως τον ερωτεύτηκε; Ξέχασε το σκοπό της; Ότι είναι κόρη προσφύγων από τη Τζάφα; Κι ο εραστής της, ο Μαρβάν; Το μαχητή της Παλαιστινιακής αντίστασης που την έστειλε σε αυτή την επικίνδυνη αποστολή;

Το σενάριο που άναψε φωτιές (Tel Aviv On Fire) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Πρωταγωνιστούν οι Kais Nashef, Yaniv Bitton, Maisa Abd Alhady, Lubna Azabal, Salim Dau, Nadim Sawalha.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 31 Οκτωβρίου 2019 από την Seven Films!

Περισσότερα... »

Γέτι: ο Χιονάνθρωπος των Ιμαλαΐων (Abominable) Poster ΠόστερΓέτι: ο Χιονάνθρωπος των Ιμαλαΐων
της Jill Culton. Με τις φωνές των Chloe Bennet, Albert Tsai, Tenzing Norgay Trainor, Eddie Izzard, Sarah Paulson, Tsai Chin, Michelle Wong.


Η βιολιστής στη Στέγη. Του Κόσμου!
του zerVo (@moviesltd)

Πρόκειται για την 37η δημιουργία μεγάλου μήκους, του στούντιο της Dreamworks Animation, φίρμας που για περισσότερες από δύο δεκαετίες, από τον καιρό του ντεμπούτο με τα Antz, έχει υπηρετήσει πιστά το κινούμενο σκίτσο, προσφέροντας τεράστιες εμπορικές επιτυχίες, σαν τα σίριαλ των Shrek, Madagascar, How To Train Your Dragon. Εννοείται πως οι συνεργασίες με την Aardman, την Paramount, την Fox, έχουν εκτοξεύσει την ποιότητα των πολύχρωμων δημιουργιών, οδηγώντας την μέχρι την κορυφαία καλλιτεχνική διάκριση, την υποψηφιότητα, στην δύσκολη Οσκαρική κατηγορία. Αλλά και την τελική επικράτηση. Και αυτή εδώ η νέα δημιουργία της SKG κινείται ακριβώς στα ίδια υψηλά στάνταρντς που απαιτεί το σύγχρονο σχέδιο.

Γέτι: ο Χιονάνθρωπος των Ιμαλαΐων (Abominable) Quad Poster Πόστερ
Αιχμάλωτο στα κελιά των εργαστηριακών εγκαταστάσεων του πάμπλουτου επιχειρηματία Μπέρνις, καθώς υποβάλλεται σε συνεχείς μελέτες από την επιστήμονα Δόκτορα Ζάρα, ένα γιγαντιαίο καλοκάγαθο Γέτι, θα καταφέρει να αποδράσει και να ξεχυθεί ελεύθερο στους δρόμους της πολύβουης Σαγκάης. Πόλης που φιλοξενεί την πολυάσχολη πιτσιρίκα Γι, μια μοντέρνα τινέιτζερ που ζει μαζί με την μητέρα της σε ένα φτωχικό και μικρό διαμέρισμα, ελπίζοντας κάποια στιγμή να πραγματοποιήσει τα όνειρα του προσφάτως χαμένο της πατέρα: Πρωτίστως να γίνει μια διάσημη βιολονίστρια και ακολούθως να καταφέρει να ταξιδέψει σε ολάκερη την επικράτεια της αχανούς πατρίδας της.

Καταφεύγοντας κάθε βράδυ στην μυστική της σοφίτα η μικρή, θα αντιληφθεί την παρουσία του περίεργου και τραυματισμένου φυγά, που παλεύει να το σκάσει από τους διώκτες του. Αφού του γιάνει, έστω και ελαφρώς φοβισμένη, τις πληγές και καταφέρει να παραπλανήσει τα ελικόπτερα που τον αναζητούν από στέγη σε στέγη, θα κερδίσει την εμπιστοσύνη του. Και θα καταλάβει πως το μοναδικό πράγμα που ζητά, ο Έβερεστ, όπως θα τον ονοματίσει, είναι να επιστρέψει στον τόπο του, στα χιονισμένα Ιμαλάια, εκεί που τον περιμένουν οι δικοί του.

Και κάπως έτσι, κατόπιν της γέννησης αυτής της ιδιόμορφα ασύμμετρης φιλίας (ιδέας παρμένης φυσικά από την σχέση του Ψάρη με τον Φαφούτη στο Dragon) θα πάρει μπροστά ένα road trip, με αφετηρία τα σοκάκια της Μητρόπολης και κατάληξη τις κατάλευκες πλαγιές των πιο ψηλών ορέων της γης. Εννοείται πως η συντροφιά που συνοδεύει τον Γέτι στο σπίτι του (στην ομήγυρη θα προστεθούν ακόμη τα δύο κολλητάρια της μπέμπας, ο παχουλούλης Πενγκ, που του αρέσουν όλα τα σπορ και ο μορφονιός Τζιν, που είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στην μαθητική κοινότητα) καταδιωκόμενη από τους τεχνολογικά προηγμένους ερευνητές, θα διανύσει από άκρου εις άκρο την τεράστια Κίνα. Τις θάλασσες του Νότου, τις ερήμους της Γκόμπι, τα νερά του Κίτρινου ποταμού, τις τούνδρες στους πρόποδες των βουνών. Και πόσο όμορφα ζωγραφισμένες στο εκράν όλες αυτές οι τοποθεσίες!

Το ιδιαίτερο της σκιτσαρισμένης περίστασης, εμφανίζεται στις στιγμές των δυσκολιών, όταν σκάνε οι αντιξοότητες, που φαντάζουν απροσπέλαστες. Σαν να μπήκε στο μυαλό της πραγματικά ταλαντούχας δημιουργού Jill Culton, η συλλογιστική του μάγου Miyazaki, τα πάντα αποκτούν μια περίφημη φόρμα σουρεαλισμού και χάρη στις μαγικές ικανότητες του Γιέτι, τα λουλούδια αλλάζουν σε ωκεανούς και τα σύννεφα σε προστατευτικές αγκάλες. Υπέροχη αρμονία αποχρώσεων και άριστων σχεδίων, που συνοδεύει ένα μελετημένο σενάριο, ικανό τα τραβήξει το ενδιαφέρον τόσο των μικρών, όσο και των πιο ενήλικων θεατών που θα επιλέξουν το Abominable για την διασκέδαση τους.

Πολύ σοφά το φιλμ βρίσκει τα θεμέλια του στην συνύπαρξη της παιδούλας με το "τέρας". Ενός κοριτσιού δηλαδή τωρινού, ροκ, που εργάζεται έστω και σε πολύ μικρή ηλικία, που έχει όνειρα και βλέψεις που στέκει στο πλάι ενός θεριού τόσο χαριτωμένου που δεν θα υπάρξει κανείς στην αίθουσα να μην επιθυμήσει να το υιοθετήσει. Οι κωμικές πινελιές δεν λείπουν, όπως όμως και οι συγκινητικές, ειδικά όσο πλησιάζουμε στο φινάλε των αναμενόμενων αποχαιρετισμών, όταν τα πάντα παίρνουν σωστά τον δρόμο τους. Πολύ καλή δουλειά, από τις ποιοτικότερες μιας ακόμη ιδιαίτερα αποδοτικής, στο είδος, σεζόν.

Γέτι: ο Χιονάνθρωπος των Ιμαλαΐων (Abominable) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 24 Οκτωβρίου 2019 από την Tulip Ent.!
Περισσότερα... »

3 Δευτερόλεπτα (The Informer) Poster Πόστερ3 Δευτερόλεπτα
του Andrea Di Stefano. Με τους Joel Kinnaman, Rosamund Pike, Clive Owen, Common, Ana de Armas, Joanna Kaczynska, Edwin de la Renta, Sam Spruell.


Μπαγλάρωμα ή Θάνατος
του zerVo (@moviesltd)

Μην φανταστεί κανείς πως τα 3 Δευτερόλεπτα της μαρκίζας, ετούτου του υπερβολικά φιλόδοξου Crime Thriller, έχουν κάποια ψυχαναγκαστική βάση στο σενάριο, στην ίντριγκα ή στην εξέλιξη. Απλώς ορίζουν το χρονικό διάστημα, που θα χρειαστεί ο θεατής του φιλμ, για να καταλάβει πως το έχει ξαναδεί και μάλιστα όχι μία, αλλά δεκάδες φορές στο παρελθόν. Με άλλους πρωταγωνιστές, πανομοιότυπους όμως χαρακτήρες, ολόιδια σκηνικά, ταυτόσημους διαλόγους, εναλλαγές, ανατροπές. Η ανακύκλωση των σκριπτ καλά κρατεί το λοιπόν και στην περίπτωση της ταινίας που μας προσφέρει ο γνωστός από το προηγούμενο πόνημα του, Esxobar: Paradise Lost, σκηνοθέτης Andrea Di Stefano.

3 Δευτερόλεπτα (The Informer) Quad Poster Πόστερ
Έχοντας εκτίσει το ένα τέταρτο της εικοσαετούς ποινής κάθειρξης που του επιβλήθηκε, για ένα έγκλημα τιμής που διέπραξε, ο παρασημοφορημένος πρώην πεζοναύτης Πιτ Κόσλοβ, ερχόμενος σε μυστική συμφωνία με τις αρχές, θα διεισδύσει, ως μέλος, στο πολωνικό κύκλωμα του καρτέλ, αποσπώντας και παρέχοντας σημαντικές πληροφορίες για την λειτουργία του. Δίχως κανείς να έχει υποψιαστεί την διττή του ύπαρξη στην συμμορία, ο άριστα εκπαιδευμένος στον στρατό άντρας, θα βρεθεί στο λάθος μέρος, στην λάθος στιγμή, ως συμμέτοχος στον φόνο ενός μυστικού αστυνομικού, θα αναγκαστεί από τις συνθήκες να επιστρέψει στο σωφρονιστικό ίδρυμα, δίνοντας με αυτό τον τρόπο ακόμη περισσότερα στοιχεία για την δράση του κυκλώματος.

Και τότε ακριβώς θα εκκινήσουν οι σταδιακές εγκαταλείψεις και τα κρεμάσματα από τους έτερους συνεργούς του, τους εκπροσώπους του νόμου, που ώρα με την ώρα θα τον αφήσουν έρμαιο στις ορέξεις των στυγερών εγκληματιών, αν και εφόσον αποκαλυφθεί πως στην ουσία δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα καρφί. Κι όχι τίποτα άλλο, αλλά ευρισκόμενος πίσω από τα κάγκελα, δεν μπορεί να προστατέψει τα λατρεμάν του πρόσωπα, την σύζυγο και την ανήλικη θυγατέρα του, που διατρέχουν τεράστιο κίνδυνο από τις εκδικητικές ορέξεις των μαφιόζων.

Αυτό μέσες άκρες είναι το πλήρες, ελάχιστα αγωνιώδες, πακέτο που μας προσφέρει το The Informer, που για να ξετυλίξει το στόρι του, χρησιμοποιεί ακόμη και το πιο χιλιοιδωμένο κλισέ του είδους. Από την σύνταξη της περσόνας του κεντρικού (αντι)ήρωα, μέχρι το πως πέφτει από την μια παγίδα στην άλλη, αγνοώντας τον βασικό κανόνα της παρανομίας, που έχει να κάνει με τα πίτουρα και τις όρνιθες. Τα περισσότερα δεδομένα για το παρελθόν του πληροφοριοδότη δεν τα βλέπουμε στο πανί, αλλά τα μαθαίνουμε μέσα από τις στιχομυθίες με τα λοιπά μέλη της οργάνωσης, κύκλου του υποκόσμου, που ούτε καν αναρωτιέται - περιέργως - το πως βγήκε από την στενή, τόσο γρήγορα ενάς δολοφόνος, πριν τον εντάξει στις υπηρεσίες της. Το αλισιβερίσι καλά κρατεί για το πρώτο αργότατο σε ρυθμούς, μισό της αφήγησης, ωσότου ξεκινήσουν μαζί με τα τουίστ και τα νταούλια. Και ο καλός μας φίλος βρεθεί επί ξύλου κρεμάμενος, να τρέχουν ξωπίσω του καλόπαιδα, φυλακισμένοι, δεσμοφύλακες, undercover agents και λοιποί μεσάζοντες. Τώρα πλέον μπορείς να μετρήσεις τις φορές που έχεις επαναλάβει ακριβώς την ίδια θέαση...

Ο Joel Kinnaman, αξιοπρεπής Αμερικάνος ηθοποιός, που εδώ κρατά και τον βασικό ρόλο, είναι από τις περιπτώσεις εκείνες που δεν θα εξελιχθούν ποτέ σε σταρ, έστω μέσου βεληνεκούς. Σκληρή αδυναμία της κλισεδιάρας περιπέτειας, που θα ζητούσε ένα πιο όνομα για να δώσει οντότητα - τύπου Statham ασούμε, που ταιριάζει ταμάμ - και να σταθεί δίπλα στον, ακριβά επιλεγμένο, ερμηνευτικό περίγυρο. Που συνθέτουν, με ενοχλητικές αδυναμίες στις ατάκες τους, η Pike, ο τυποποιημένος Owen και ο φοβερός Common, που πιστεύω πως αν μου ζητούσαν να οργανώσω κάστινγκ για αυτής της μορφής τα φιλμάκια, θα τον επέλεγα πρώτο και καλύτερο. Ως; τον μοναδικό που έδωσε έναν κάποιο ιδιαίτερο τόνο σε αυτό το Stallonικό παραμύθι,. το μέτρια πρωτότυπο και ενδιαφέρον θεματικά, που όμως με ελάχιστα πιο προσεγμένη οργάνωση και στήσιμο θα μπορούσε να δείξει το κάτι παραπάνω.

3 Δευτερόλεπτα (The Informer) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 24 Οκτωβρίου 2019 από την Spentzos Films!
Περισσότερα... »

Κρατικά Μυστικά (Official Secrets) Poster ΠόστερΚρατικά Μυστικά
του Gavin Hood. Με τους Keira Knightley, Matt Smith, Matthew Goode, Rhys Ifans, Adam Bakri, Ralph Fiennes, Indira Varma, Jeremy Northam, Conleth Hill, Tamsin Greig.


Το πρώτο θύμα ενός πολέμου είναι πάντα η αλήθεια
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Χρειάζεται μια θαρραλέα πράξη για να βγουν μυστικά στη φόρα

Αυτή είναι η όγδοη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί ο γεννημένος στο Γιοχάνεσμπουργκ στις 12 Μαΐου του 1963 Νοτιοαφρικανός σκηνοθέτης. Έχει κερδίσει Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας για το φιλμ του «Tsotsi» (2005), για το οποίο είχε τιμηθεί και με το βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης εκείνης της χρονιάς, πριν πάρει το Όσκαρ.

Κρατικά Μυστικά (Official Secrets) Poster Πόστερ Wallpaper
Μεταξύ των executive producers τούτης της ταινίας ξεχωρίζει το όνομα του Colin Firth. Το σενάριο της ταινίας βασίζεται σε αληθινή ιστορία. Η Κάθριν Γκαν, της οποίας την κορυφαία πράξη του βίου της παρακολουθούμε στην ταινία, ζει πλέον στην Τουρκία μαζί με τον σύζυγό της και την πιτσιρίκα κόρη της.

Η υπόθεση: 2003. Ο Τζορτζ Μπους Τζούνιορ, Πρόεδρος των ΗΠΑ, με την συνεπικουρία του Τόνι Μπλερ, πρωθυπουργού της Μεγάλης Βρετανίας, θέλουν να εισβάλλουν στο Ιράκ και να... απαλλαγούν από τον Σαντάμ Χουσεϊν, έχοντας ως πρόφαση πως ο Σαντάμ διαθέτει όπλα μαζικής καταστροφής, επικίνδυνα για τον δυτικό κόσμο. Για να κρατήσουν τους τύπους, όμως, επιθυμούν όσο τίποτε άλλο ένα ομόφωνο ει δυνατόν ψήφισμα από το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ. Η Κάθριν Γκαν είναι μια νεαρή ιδεαλίστρια, παντρεμένη με έναν Κούρδο, ιρακινής καταγωγής. Εργάζεται ως μεταφράστρια του Αρχηγείου Επικοινωνιών της βρετανικής κυβέρνησης (ουσιαστικά, είναι κατάσκοπος!), καθώς γνωρίζει άπταιστα κινέζικα.

Κάποια στιγμή θα υποπέσει στην αντίληψή της ένα άκρως απόρρητο e-mail των αμερικανικών αρχών, που ουσιαστικά ζητάει από τις βρετανικές μυστικές υπηρεσίες να κατασκοπεύσουν τους αντιπροσώπους από μικρότερα και μη μόνιμα κράτη - μέλη του Συμβουλίου του ΟΗΕ, ώστε να τα εκβιάσουν και να κερδίσουν μία θετική ψήφο από τις χώρες αυτές για την εισβολή στο Ιράκ. Η Κάθριν Γκαν αποφασίζει να διαρρεύσει το συγκεκριμένο e-mail, προκειμένου να σταματήσει τον προκάτ πόλεμο. Και η εφημερίδα Observer το δημοσιεύει. Μετά από κάποιο διάστημα η ίδια αποφασίζει να αποκαλυφθεί και να μην κρύβεται πίσω από την ανώνυμη κίνησή της. Όταν ασκείται ποινική δίωξη σε βάρος της με βάση τον νόμο περί κρατικών μυστικών, η Γκαν και οι δικηγόροι της κάνουν ό,τι μπορούν για να υπερασπιστούν τις πράξεις της. Καθώς η ζωή, η ελευθερία και ο γάμος της απειλούνται, καλείται να υπερασπιστεί τα πιστεύω της...

Η άποψή μας: Μετά από ένα ενδιαφέρον σερί πολλών καλών ταινιών που είδαμε τελευταία, πέφτουμε εκ νέου στη λούμπα του «ναι μεν, αλλά». Θέλω να πω, γουάου, τι ενδιαφέρουσα ιστορία είναι αυτή που μας αφηγείται η συγκεκριμένη ταινία; Προσωπικά δεν γνώριζα τίποτε για την Κάθριν Γκαν πριν δω το συγκεκριμένο φιλμ. Και μετά το πέρας της ταινίας δεν μπορώ παρά να θρέφω θαυμασμό και μόνο για το πρόσωπό της. Όμως, η ίδια η ταινία κινείται σε ρηχά νερά. Ο Gavin Hood, που σε όλη του τη φιλμογραφία παρουσιάζει ιστορίες με επίκεντρο κάποιον αδύναμο που τα βάζει με ολόκληρο, ισχυρό, κραταιό και οργανωμένο σύστημα, με επιτυχία συνήθως, εδώ, ενώ τα πάντα είναι υπέρ του, μας δίνει ένα μέτριο αποτέλεσμα. Και η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εντοπίσω 100% τι φταίει. Εντέλει, καταλήγω στην ατολμία του. Στην αδυναμία του ή στη μη διάθεσή του να πάρει ρίσκα.

Παίρνει μια τρομερή ιστορία και το παίζει safe, προκειμένου, εικάζω, να μπορέσει μέσω της ακαδημαϊκής γραφής του να πλησιάσει όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο. Εμ, όταν προσπαθείς να κάνεις κάτι εκ του ασφαλούς, συνήθως αποτυγχάνεις. «Αναγκαστικά» εξιδανικεύει την πρωταγωνίστριά του: κανένα ψεγάδι δεν έχει επάνω της. Ακόμα και το γεγονός ότι δουλεύει για τις Μυστικές Υπηρεσίες της χώρας της, προσπαθεί να το περάσει στο ντούκου. Ιδεαλίστρια στις μυστικές υπηρεσίες; Γιατί; Για να πολεμήσει το σύστημα από μέσα; Anyway, όπως και να έχει, η πράξη της Κάθριν Γκαν ήθελε πολύ μεγάλο ψυχικό σθένος και άντερα, που εμείς οι κοινοί θνητοί – δυστυχώς – δεν διαθέτουμε. Όντως διακινδύνευσε τα πάντα με την ελπίδα πως η πράξη της θα μπορούσε να αποτρέψει έναν κατασκευασμένο εξαρχής πόλεμο. Σκέφτηκε κι έπραξε εντελώς ανιδιοτελώς. Και παραλίγο να πληρώσει το τίμημα.

Σ' αυτό το σημείο ο σκηνοθέτης επιλέγει παραπομπές σε ότι αφορά το κλίμα και την ατμόσφαιρα στις μεγάλες ταινίες της δεκαετίας του '70, εκείνες που ασχολούνταν με αντιήρωες που αμφισβητούσαν ανοιχτά την καθεστηκυία τάξη των πραγμάτων. Κάτι όμως δεν κάνει σωστά. Γιατί ακόμα και στις πιο αγωνιώδεις στιγμές της η ταινία ουσιαστικά δεν πείθει. Ακόμα κι όταν ο σύζυγος της Κάθριν είναι στο τσακ να απελαθεί, ξέρεις από μέσα σου ότι θα σωθεί. Ακόμα κι όταν η Κάθριν καταλαβαίνει ότι την παρακολουθούν, ξέρεις από μέσα σου ότι δεν θα πάθει τίποτε. Ακόμα κι όταν η ηρωίδα μας νιώθει παγιδευμένη, ξέρεις από μέσα σου ότι θα δικαιωθεί. Αυτή η έλλειψη σασπένς εντέλει χαντακώνει την ταινία: όχι για όσα θέλει να πει αλλά για τον τρόπο που τα λέει. Δεν βοηθάει και η ερμηνεία της Keira Knightley στον πρωταγωνιστικό ρόλο (όπως και του Adam Bakri στο ρόλο του συζύγου της) όταν όλο το υπόλοιπο καστ είναι υπέροχα βρετανικό και στο υποκριτικό του ύψος – με πιο ενδιαφέροντα από όλους (για άλλη μια φορά) τον Ralph Fiennes.

Δεν ξέρω, ίσως ειδικά εδώ ένας Αμερικανός σκηνοθέτης να έδινε μια πιο έντονη δομή στην ταινία, να την έκανε πιο αξιοπρόσεκτη, πιο ρυθμική, πιο ιντριγκαδόρικη, πιο... κινηματογραφική. Ο Hood διεκπεραιώνει, πιστεύοντας πως η δύναμη της ιστορίας που αφηγείται και το καστ του αρκούν για να δώσουν μια υψηλή κινηματογραφική εμπειρία στο κοινό του. Κι εκεί είναι που την πατάει. Η ταινία κάθε άλλο παρά κακή είναι, να τα λέμε κι αυτά. Απλά, δεν ξεχωρίζει εντέλει από μια αξιοπρεπή τηλεοπτική παραγωγή του BBC λόγου χάρη. Το νόστιμο είναι πως η ταινία βγαίνει σε μια εποχή όπου στις ειδήσεις κυριαρχεί όλο αυτό το παράλογο πράγμα που έχει να κάνει με το Brexit. Το πόση κοροϊδία πέφτει, το τι έχει συμβεί στο παρασκήνιο, το ποιες δυνάμεις τίθενται αντιμέτωπες, το πως χειραγωγείται ένθεν κι ένθεν η κοινή γνώμη, ίσως το μάθουμε «φτιασιδωμένο» σε καμιά δεκαριά χρόνια, όταν μια άλλη θαρραλέα γυναίκα ή άνδρας, αποκαλύψουν πράγματα, τα οποία δεν γνωρίζουμε τώρα.

Το timing είναι άριστο, το τελικό αποτέλεσμα ήθελε δουλίτσα. Και τονίζω ξανά: αυτή δεν είναι μια κακή ταινία. Είναι μια ταινία καλών προθέσεων που ήθελε πιο... γκαβλωμένους συντελεστές πίσω από την κάμερα. Γνώμη μου.

Κρατικά Μυστικά (Official Secrets) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 24 Οκτωβρίου 2019 από την Tanweer!
Περισσότερα... »

Τζούντι (Judy) Poster ΠόστερΤζούντι
του Rupert Goold. Με τους Renée Zellweger, Finn Wittrock, Rufus Sewell, Michael Gambon, Jessie Buckley, Richard Cordery, Bella Ramsey, Royce Pierreson.


Να με θυμάσαι και να μ' αγαπάς
του zerVo (@moviesltd)

Δεν πρέπει να είχα βγάλει το δημοτικό ακόμα. Εποχές που καλοκαίρι στο εξοχικό σήμαινε κάθε μέρα σινεμά, θερινό, ταινιάρες, με τον κοσμάκη να γεμίζει ακόμη και τις μάντρες για να απολαύσει κινηματογράφο. Εμένα δεν μου επέτρεπαν μαζί με τα άλλα παιδάκια να πάω στα Τρινιτα και η αλήθεια είναι ζήλευα, αφού με τραβοτάναγαν μαζί τους στα μεγαλίστικα. Σήμερον, Cabaret. 11 χρονώ εγώ, έπρεπε καλά και σώνει να κάνω δημόσια κριτική του φιλμ, στον γυρισμό για το σπίτι, σάμπως και είχα πιάσει το νόημα το βαθύ. Άσκημη, λέω στην πρώτη μου κουβέντα, η πρωταγωνίστρια, όλα στραβά είναι στην μούρη της, μύτη, μάτια, στόμα. Πολύ άσκημη. Εμ, από την μάνα της, την κούκλα, δεν πήρε ούτε σταγόνα, έρχεται η ακαριαία απάντηση από την δική μου την μαμά. - Και ποια είναι ευτούνη, που έχει παίξει? - Σε πολλά, δεν την ξέρεις. Ε, κάποτε θα την μάθαινα κι εκείνη...

Τζούντι (Judy) Quad Poster Πόστερ
Ξεπεσμένη, μη αποδεκτή από κανένα βαριετέ της προκοπής, καμμένη από τις σοβαρές πίστες της Καλιφόρνια, άφραγκη, καταχρεωμένη και με δυο κουτσούβελα ανά χείρας, η Τζούντι Γκάρλαντ, περιφέρεται χωρίς να έχει που την κεφαλή κλίνη, στους σκοτεινούς δρόμους του Λος Άντζελες. Έχοντας ήδη κατηγορηθεί από την κοινή γνώμη ως μια ανάρμοστη κηδεμόνας, ως μια εγωίστρια που σκέφτεται μόνο την δική της καλοπέραση και τα λούσα, αντιλαμβανόμενη πως οι ΗΠΑ της έχουν κλείσει μια για πάντα την πόρτα, θα πάρει την απόφαση να πει το μεγάλο ναι, στην πρόταση από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, προκειμένου να εμφανιστεί σε μια σειρά δεδομένα σολντ άουτ συναυλιών στο Λονδίνο.

Παρκάροντας, με πόνο ψυχής, τα τέκνα στον τελευταίο της (τρίτο) σύζυγο, από τον οποίο μόλις πήρε διαζύγιο, η Γκάρλαντ θα προσπαθήσει να αδράξει την μοναδική ευκαιρία που θα της δοθεί, στην Ευρώπη, εκεί που τα κουτσομπολιά δεν έχουν ακόμη ξεθωριάσει το άστρο της. Με διαρκή αντίπαλο στην προσωπική προσπάθεια να ηρεμήσει ψυχικά, την αϋπνία και βρίσκοντας καταφύγιο στα αντικαταθλιπτικά χάπια που της έχουν προκαλέσει αβάσταχτο εθισμό, η σούπερ σταρ, παρόλες τις αρνητικές ενδείξεις που θα δημιουργήσει ο γνώριμος αντιεπαγγελματισμός της, θα λάμψει για ακόμη μια φορά, προκαλώντας ρίγη συγκίνησης στους χιλιάδες θαυμαστές της. Όχι για πολύ καιρό όμως, αφού σύντομα τα εσωτερικά ζόρια και οι ανασφάλειες θα την καταβάλλουν σε τέτοιο βαθμό, ώστε να μεταβληθεί σε σκιά του εαυτού της.

Με την ύστατη σοβαρή αναλαμπή, στην τεράστια καριέρα της μυθικής αυτής προσωπικότητας, καταπιάνεται το βιογραφικό πόνημα Judy, που στηρίζει το σενάριο του στο θεατρικό μιούζικαλ End Of The Rainbow του Peter Quilter. Ελάχιστους μήνες μόνο, πριν αφήσει την τελευταία της πνοή, εγκαταλελειμμένη από τους πάντες και μαραζωμένη, σε ένα νοικιάρικο δωμάτιο, ποτισμένη με δηλητήρια μέχρι την τελευταία της σταγόνα αίματος, η Γκάρλαντ θα βιώσει το τελευταίο δείγμα αγάπης από ένα κοινό που την λάτρεψε όπως ακριβώς της άξιζε. Αυτές οι λιγοστές παραστάσεις στο θέατρο της Βρετανικής πρωτεύουσας, ορίζουν την ανέμη που γύρω της ξετυλίγεται το κουβάρι του εφιάλτη που ζούσε η δύσμοιρη καλλιτέχνιδα, από τις πρώτες κιόλας στιγμές της πορείας της, κοριτσάκι ανήλικο και άβουλο, μέχρι την ώρα του στερνού αντίο. Μόλις στα 47 της χρόνια. Άδικο. Φαινόμενο σαν την Γκάρλαντ, δεν έχει γεννήσει ακόμη ο κινηματογράφος, το θέατρο, το πεντάγραμμο της Αστερόεσσας.

Η ταινία δεν ενδιαφέρεται διόλου για τα επιτεύγματα της, άλλωστε λίγο έως πολύ στους, πολύ έως και λίγο, σινεφίλ αυτά είναι πασίγνωστα. Δεν ρίχνει ματιές στο αρτιστικό παρελθόν της, παρά μόνο μέσα από μερικά εμβόλιμα φλασμπακς, επιχειρεί να προβάλλει τους λόγους της ψυχικής της φθοράς: Καταπίεση, στρες, υποχρεώσεις και χάπια, πολλά χάπια για όλους τους πιθανούς, υπαρκτούς ή μη λόγους. Μη έχουσα της δυνατότητα να κοντράρει τις προσταγές των πάμπλουτων πατρόνων της MGM, που σχεδόν αλυσοδεμένη την έστελναν στα πλατώ, για να εκμεταλλευτούν και την πιο αφανή ικμάδα του τάλαντου της, δεν μοιάζει αδικαιολόγητη η στροφή της στην μέθη και την φτιάξη των ουσιών. Που σταδιακά την μετέβαλλαν σε ένα ράκος, ένα ανθρώπινο σκουπίδι, ένα μηδενικό. Κι όμως ακόμη και κάτω από αυτές τις δυσβάσταχτες συνθήκες, θα βρει το σθένος να μοιράσει συγκινήσεις από το πάλκο, να ερωτευτεί ξανά, να ντυθεί νύφη για τέταρτη φορά, να κάνει όνειρα, να γεννήσει ελπίδες. Φρούδες. Τα στηρίγματα που επέλεξε, βλέπεις, το ένα μετά το άλλο, αποδείχθηκαν σαθρά.

Στο ίδιο μοτίβο με τις αντίστοιχες περιπτώσεις των δραματικών (τύποις) biopics για την Μέριλιν (My Week With Marilyn) ή το δίδυμο των Χοντρού Λιγνού (Stan & Ollie), όχι συμπτωματικά όλα εγγλέζικης κοπής, κινείται και η ταινία του κατά βάση θεατρικού (σώπα!) σκηνοθέτη Rupert Goold. Εσωτερικές κυρίως οι λήψεις, σε ρυθμούς αργούς και χωρίς εντυπωσιακά ξεσπάσματα, με αρκετά χρονικά πέρα δώθε να τσαλακώνουν την γραμμική ροή, αλλά και αρκετές σεκάνς φορτισμένες, η ιστορία της Judy είναι απόλυτα βέβαιο πως θα συγκινήσει τους θαυμαστές - και όχι μόνο - του γιγαντιαίου έργου της. Που κανείς, αν επιθυμεί, μπορεί να το μελετήσει πιο ολοκληρωμένα μέσα από την καταπληκτική μίνι δραματοποιημένη σειρά του 2001 και των 5 Έμμυ, Me And My Shadows, που χάρισε στην εκπληκτική (όσο και ριγμένη) Αυστραλέζα Judy Davis μια Χρυσή Σφαίρα Ερμηνείας. Τον υπέρτατο τίτλο που μπορεί να κερδίσει δηλαδή κανείς, παίζοντας σε σίριαλ της TV.

Όπως θα συμβεί δηλαδή κι εδώ, που η στάρινγκ θα υψώσει σε λίγα μηνάκια, το ολόχρυσο αγαλματίδιο α΄γυναικείου ρόλου στον ουρανό του L.A. Τυχερή και αβανταδόρα για τις ενσαρκώτριες της, η καταβεβλημένη μορφή της Γκάρλαντ. Θέλει και κότσια όμως, γερά. Και η Μπρίτζετ Τζόουνς, έχει αποδείξει πως τα διαθέτει για τα καλά. Αδικημένη κατάφορα, έχοντας απολέσει το βασικό Όσκαρ για το Chicago, σε μια χρονιά που κανείς δεν θυμάται ποια και για ποιον ακριβώς λόγο το πήρε, η Renée Zellweger πράττει κάτι που απαιτεί πολύ κουράγιο. Αποτραβηγμένη από το επίκεντρο της δράσης εδώ και καιρό, εξαιτίας της ματαιόδοξης ολικής μεταμόρφωσης του (πόσο γλυκού) προσώπου της, η Τεξανή εκμεταλλεύεται την εις βάρος της κατάσταση και ζωγραφίζει στο εκράν μια Γκάρλαντ καθηλωτική. Εκφραστική, με μορφασμούς πόνου, θλίψης, ευαισθησίας, καλοσύνης, ανηθικότητας ενίοτε, μα το πιο σημαντικό ανθρωπιάς. Πίσω από το είδωλο κρύβεται μια ψυχή, που δεν ζητά πολλά, ένα χάδι, δυο κουβέντες, λίγη φιλία.

Οι, προφανώς, μυθοπλαστικές περσόνες που την κυκλώνουν, πέρα από τις γνώριμες επώνυμες, δυο γκέι φανατικοί της οπαδοί, η λιγομίλητη βοηθός, ο προστατευτικός κιθαρίστας της ορχήστρας, είναι το πασπάλισμα στην κεντρική ιδέα που επιχειρεί το έργο να προσεγγίσει, παρακολουθώντας την ελεύθερη πτώση του αυτοκαταστροφικού τοτέμ. Μοναξιά, περιθωριοποίηση, στυγνή εκμετάλλευση, παραμύθιασμα, σε ώρες που εκείνη ζητούσε το ακριβώς αντίθετο. Η τελική έξοδος, μακριά από τα χρώματα του ουράνιου τόξου, θα είναι η λύτρωση. Η Γκάρλαντ, ξέρεις, δεν είναι η εξαίρεση. Κι αυτό είναι το τραγικότερο...

Τζούντι (Judy) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 24 Οκτωβρίου 2019 από την Spentzos Films!
Περισσότερα... »

Η Μάχη της Επικράτησης (The Current War) PosterΗ Μάχη της Επικράτησης
του Alfonso Gomez-Rejon. Με τους Benedict Cumberbatch, Michael Shannon, Katherine Waterston, Tom Holland, Tuppence Middleton, Matthew Macfadyen, Nicholas Hoult.


AC Εσύ – DC Εγώ
του gaRis (@takisgaris)

Προπέρσινα (στην κυριολεξία) ξινά σταφύλια, δηλαδή της TIFF17 φεστιβαλικής εσοδείας - τρέχα τώρα στο κατακαλόκαιρο στους θερινούς, ενώ ο μεγαλοπαραγωγός μάλλον το έχει και ο ίδιος ξεχάσει το φιλμάκι. Διότι το 2017 ήταν μια κάκιστη χρονιά για τον Harvey Weinstein, αφού ήταν Οκτώβρης, όταν οι N.Y. Times τον αφανίσανε από προσώπου γης για τα σεξουαλικά του, με #MeToo και #Time’sUp να σέρνουν τον χορό έκτοτε, απειλώντας με (το λιγότερο) παγκόσμια διαπόμπευση τον μισό+βάλε-βάλε ανδρικό πληθυσμό του πλανήτη. Περιληπτικά: H ΤWC, μετά την οσκαρική γλύκα στο στόμα από το The Imitation Game (άγαλμα για Διασκευασμένο Σενάριο και πλήθος υποψηφιότητες (8) στα 2015), κρατά Cumberbatch - Middleton ως ηλεκτρικό (DC) ζεύγος Θωμά Έντισον και αντιπαραθέτει εγγυημένης κλάσης σκατόφατσα ανταγωνιστή Michael Shannon ως καπιτάλα βιομήχανο του εναλλακτικού ηλεκτρικού ρεύματος (AC).

Φόντο η φωταγώγηση της παγκόσμιας έκθεσης του Chicago (1893), με καταλύτη την παρουσία του Σέρβου Νικόλα Τέσλα (ναι, ναι εξ’ού ονοματίσθηκε, τιμής ένεκεν, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο Tesla), αλλά και του άλλοτε πιστού βοηθού του Edison, όπου αμφότεροι (στους ρόλους οι Nicholas Hoult και Tom Holland) τάσσονται στο πλευρό του George Westinhouse (Shannon) στην πρώτη μεγάλη μονομαχία μπράντς της βιομηχανικής επανάστασης.

Η Μάχη της Επικράτησης (The Current War) Quad Poster
Τώρα βέβαια, μια 2ετία αργότερα, με την TWC να έχει (κατεβάσει ρολά και) πουλήσει την ταινία που προβλέπεται να βγει Αμερική Οκτώβριο, το πράμα μυρίζει ναφθαλίνη και βεβαίως ευθύνεται και o μεξικάνος σκηνοθέτης Alfonso Gomez-Rejon ο οποίος ξαναμοντάρησε (μετά το κάζο του TIFF17) την ιστορία του, έκοψε 10’, πρόσθεσε πέντε σκηνές, ράβε - ξήλωνε και καταλαβαίνεις που πάει η δουλειά. Αν είσαι φίλος Sundance, θυμάσαι το 2015 που ένα τετριμένης νεανικής αγχώδους νευροπάθειας ταινιάκι, το Me, Earl& the Dying Girl πήρε τα μεγάλα του βραβεία; Αυτός το έφκιασε. Σκέφτηκε λοιπόν ο Χάρβη, δυνατός ο νεαρός, με θητεία δίπλα στοn Ιναρίτου (Βαβέλ) και Άφλεκ (Argo), τίγκα στους στυλιστικούς εφφέδες και τους σκηνοθετικούς κατηφέδες στο Me, Earl κλπ...οπότε την οσφράνθηκε την επιτυχία και αυτοδιορίστηκε executive producer, όπερ σημαίνει μοντάζ παρουσία του ιδίου στο editing room. Αλλά δεν...

Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των μεγαλοερμηνευτών, ιδιαίτερα του Shannon που βγάζει μια ανθρωπίλα πριν από σερί τερατοκαρικατουρέ κακών (Nocturnal Animals, The Shape of Water) που χρονικά επακολούθησε του The Current War. Ο δε Benedict Cumberbatch, πέρα από την Dr. Strange μαρβελική του παρουσία, μετά την υποψηφιότητα του The Imitation Game δεν είδε το άστρο του να μεσουρανεί και ίσως η ερμηνεία του εδώ ως Thomas Edison να δίνει μιαν εξήγηση για αυτό: Παθιασμένος και έντονα εκφραστικός αλλά και δυο τσικ παραπάνω θεατρικός, ίσως το Hollywood δε του χαμογελά τόσο διάπλατα όσο οι σεξπηρικοί ρόλοι.

Και νάσου τα στριφογυριστά πλαναρίσματα και τα splitscreen so Gomez, δαιμωνιώδεις ρυθμοί, πολύ κοστούμι και ελαφρώς αναληθοφανούς καλλιγραφίας production design. Έλα μου όμως που το σενάριο του Michael Mitnick είναι σαφώς ακεντράριστο, με σκηνές που λειτουργούν ως εντύπωση κι όχι διαύγεια δραματουργική (με τρανταχτή περίπτωση την εφεύρευση-από-σπόντα της... ηλεκτρικής καρέκλας). Το The Current War εντέλει μένει από ρεύμα και κρατά μόνο την πλήξη χωρίς το ήλεκτρο, καθώς δεν καταφέρει να ομογενοποιήσει τα ατού μιας ταινίας εποχής ακολουθώντας μια αταίριαστα ρηξικέλευθη σκηνοθετική βιρτουοζιτέ. Αξίζει μια ευκαιρία ως μάθημα ιστορίας και διδακτικό κλείσιμο ματιού στο νέο-γενναίο κόσμο του (κοντά πια) 2020, υπενθυμίζοντας ότι πίσω από κάθε τεράστια τεχνολογική ανακάλυψη ελλοχεύει η ζέουσα αποφορά του άπληστου κέρδους και της με κάθε προσωπικό κόστος επικράτησης για τη διασφάλιση της επιθανάτειας φήμης. Εν αναμονή του FordVsFerrari στο φετινό TIFF.

Η Μάχη της Επικράτησης (The Current War) Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 24 Αυγούστου 2019 από την Odeon!
Περισσότερα... »

Οικογενειακή Ευτυχία Α. Ε. (Family Romance, LLC) Poster ΠόστερΟικογενειακή Ευτυχία Α. Ε.
του Werner Herzog. Με τους Yuichi Ishii, Mahiro Tanimoto, Miki Fujimaki, Takashi Nakatani, Shun Ishigaki, Umetani Hideyasu, Take Nakamura.


Ιαπωνίς, μήπως πονείς;
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Όταν ο Χέρτζογκ παθαίνει... Λάνθιμο! Ή το αντίστροφο!

Αυτή είναι η 20η μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας (το τονίζουμε αυτό το τελευταίο) του γεννημένου στο Μόναχο, στις 5 Σεπτεμβρίου του 1942 (είναι δηλαδή 77 ετών), Γερμανού σκηνοθέτη, το πραγματικό όνομα του οποίου είναι Werner H. Stipetic. Την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας, τα «Σημάδια ζωής» (Lebenszeichen, 1968), τη γύρισε στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Κω! Μάλιστα, με την ταινία εκείνη έλαβε μέρος στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Βερολίνου, όπου και τιμήθηκε με την Αργυρή Άρκτο καλύτερης ταινίας πρωτοεμφανιζόμενου! Ήταν υποψήφιος για Όσκαρ μόνο μια φορά για το ντοκιμαντέρ του «Encounters at the End of the World» (2007). Η ταινία που εξετάζουμε εδώ, έλαβε μέρος στο περασμένο φεστιβάλ των Καννών, όπου συμμετείχε στο επίσημο πρόγραμμα του φεστιβάλ, εκτός συναγωνισμού, ως Ειδική Προβολή. Στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ των Καννών ο Werner Herzog έλαβε μέρος τέσσερις φορές και κέρδισε βραβεία για δύο από τις συμμετοχές του. Με την πρώτη του συμμετοχή, «Το αίνιγμα του Κάσπαρ Χάουζερ» (Jeder für sich und Gott gegen alle, 1974) κέρδισε τα βραβεία της FIPRESCI, το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής και το Βραβείο της Οικουμενικής Επιτροπής. Το 1982, στο ίδιο φεστιβάλ, κέρδισε το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας για τη δουλειά του στην ταινία «Ο τυχοδιώκτης του Αμαζονίου» (Fitzcarraldo), με πρωταγωνιστή έναν εκ των μονίμων συνεργατών του, τον Klaus Kinski, η σχέση του με τον οποίο ήταν παροιμιώδης και χαρακτηριστική της φράσης «αγάπης και μίσους».

Οικογενειακή Ευτυχία Α. Ε. (Family Romance, LLC) Poster Πόστερ Wallpaper
Εμπνευσμένος από το πραγματικό γεγονός της δυνατότητας να νοικιάσεις ανθρώπους για να παίξουν ρόλους στην ζωή σου, που είναι υπαρκτό στην Ιαπωνία, ο Herzog συνέγραψε το σενάριο για αυτήν την ταινία-fiction, που βασίζεται στη συγκεκριμένη ιδέα. Για τον τίτλο της ταινίας χρησιμοποιεί την πραγματική επωνυμία (Family Romance LLC) μιας εταιρείας που ειδικεύεται στην ενοικίαση ανθρώπων για να υποδυθούν ρόλους. Ο Yuichi Ishii, που πρωταγωνιστεί στην ταινία, δεν είναι ηθοποιός. Στην πραγματικότητα είναι ο ιδρυτής της εταιρείας Family Romance LLC κι εργάζεται υποδυόμενος συγγενείς, φίλους ή αγαπημένα πρόσωπα κατά παραγγελία. Η επαγγελματική του κάρτα έχει το σλόγκαν της εταιρείας του που είναι «Περισσότερη ευχαρίστηση από αυτήν που η πραγματικότητα μπορεί να προσφέρει». Ο ίδιος όμως υποστηρίζει ότι ο στόχος του είναι «να υπάρξει μια κοινωνία όπου κανείς δεν θα χρειάζεται τις υπηρεσίες της εταιρείας του».

Η υπόθεση: Η εταιρεία «Οικογενειακή ευτυχία» μισθώνει ηθοποιούς που αναπληρώνουν συγγενείς, φίλους ή αγαπημένα πρόσωπα για λογαριασμό των πελατών της, ώστε να εξασφαλίζεται αυτό ακριβώς που δηλώνει η επωνυμία της: η οικογενειακή ευτυχία. Οι υπάλληλοι της εταιρείας συμπαρίστανται στους πελάτες αναλαμβάνοντας ρόλους σε πάρτι, γάμους, κηδείες ακόμη και σε ιδιαίτερα προσωπικές στιγμές. Διευθυντής της εταιρίας είναι ο Yuichi Ishii. Μία πλούσια γυναίκα τον προσλαμβάνει προκειμένου να υποδυθεί τον πατέρα της νεαρής της κόρης, της 12χρονης Mahoki, της οποίας ο πραγματικός πατέρας τις εγκατέλειψε όταν η Mahoki ήταν μωρό.

Ο Yuichi υποδύεται τέλεια τον ρόλο του: είναι ευχάριστος, υπομονετικός, ακούει τη Mahoki, περνάει πολλές και δημιουργικές ώρες μαζί της, δεν την κρίνει, προσπαθεί να την κάνει να διασκεδάσει. Η Mahoki περνάει τέλεια. Γνωρίζει άραγε πως ο Yuichi δεν είναι ο πραγματικός της πατέρας; Στο Τόκιο του σήμερα, ο Yuichi παρέχει ψευδαισθήσεις επί πληρωμή. Κάποτε, όμως, η πραγματική... πραγματικότητα εισβάλει στον εικονικό κόσμο. Πώς θα διαχειριστεί την κατάσταση ο Yuichi;

Η άποψή μας: Πόσοι από εσάς έχετε δει τις «Άλπεις» του φίλτατου Γιώργου Λάνθιμου; Χμ, το φαντάστηκα. Ελάχιστοι. Ε, λοιπόν, η πένα του Ευθύμη Φιλίππου μετέφερε στο σενάριο εκείνης της ταινίας τη δομική ουσία του κάτι-σαν-ντοκουντράμα φιλμ του Herzog. Σε σημείο που σε βάζει σε σκέψεις! Θέλω να πω: είδε ο Ιάπωνας πρωταγωνιστής της ταινίας την ταινία του Λάνθιμου κι αποφάσισε να δημιουργήσει την εταιρία; Μπα, μάλλον ισχύει the other way aroung. Η ταινία του Λάνθιμου βγήκε στις αίθουσες το 2011. Και ο Yuichi Ishii, ο πρωταγωνιστής της ταινίας του Herzog και εμπνευστής της εταιρίας που νοικιάζει ανθρώπους εμφανίστηκε στην εκπομπή του Conan O'Brien «Conan Without Borders: Japan» το 2018. Ναι, αλλά όπως διάβασα στη Wikipedia, η ιστορία με το... leasing ανθρώπων εμφανίστηκε στην Ιαπωνία στις αρχές της δεκαετίας του 90!!!

Ο Yuichi Ishii δημιούργησε τη δική του εταιρία το 2009 – πριν την ταινία του Λάνθιμου λοιπόν. Και είναι σήμερα ένας από τους πιο πλούσιους ανθρώπους στην Ιαπωνία! Έχει πάνω από 100 γυναίκες και πάνω από 20 οικογένειες – κι όλα αυτά επί πληρωμή! Είναι τόσοι πολλοί οι ρόλοι πατέρα που υποδύεται καθημερινά, που όπως έχει δηλώσει ο ίδιος, είναι αρκετές οι φορές που μπερδεύεται. Αυτά πληροφοριακά. Πραγματικά, παρακολουθώντας την ταινία, νιώθεις πως οι Ιάπωνες είναι ένα μεταλλαγμένο είδος ανθρώπων, διαφορετικό από την υπόλοιπη ανθρωπότητα. Διαχειρίζονται αλλιώς την οικειότητα και την ανθρώπινη επαφή. Και τεχνολογικά έχουν ξεφύγει. Μα ποιος θα μπορούσε να σκαρφιστεί ρομποτικά ψάρια; Do androids dream of an electric sheep, που αναρωτιόταν μια ψυχή; Ε, στην Ιαπωνία, πολλοί άνθρωποι ονειρεύονται ηλεκτρικά... ψάρια!

Ή κάνουν συμφωνία με μια εταιρία ενοικίασης ανθρώπων να τους παρέχει... παπαράτσι, για να καμωθούν δημοσίως τους διάσημους! Ή, για να νιώσουν εκείνο το συναίσθημα, το τόσο όμορφο, που βίωσαν όταν κέρδισαν ένα μεγάλο ποσό στο λαχείο, προσλαμβάνουν ανθρώπους από την ίδια εταιρία, να τους κάνει... έκπληξη, ότι και καλά κέρδισαν ξανά το λαχείο! Αισθήματα από β' χέρι, αγορά των πάντων, αγοραία συναισθήματα κι όχι σεξ – μόνο «φίλοι». Δεν θα μπορούσε ο θεούλης Herzog να μην... τσιμπήσει. Έτσι κι αλλιώς ένας ταξιδευτής είναι, γυρίζει όλον τον κόσμο και προσπαθεί να μαζέψει χρήματα για να γυρίσει κάθε φορά την επόμενη ταινία του, είτε είναι ντοκιμαντέρ είτε μυθοπλασία είτε κάτι το ενδιάμεσο!

Εδώ, το θέμα είναι πάρα πολύ ενδιαφέρον αλλά ο Herzog, συνεπαρμένος από το θέμα, δεν προσέχει τη δραματοποίηση. Παίρνει τη θέση του ψυχρού παρατηρητή, που δεν κρίνει (όσο μπορεί δηλαδή) και θεωρεί ότι το θέμα του από μόνο του αρκεί για να δώσει μια σπουδαία ταινία. Έτσι, αφήνει τους χρόνους να κρεμάνε (χωρίς να μπορείς να πεις ότι η ταινία είναι άρρυθμη), και από κάποια στιγμή και μετά νιώθεις ότι απλά κάνει πράγματα για να φτάσει η ταινία τα 90 λεπτά. Μέχρι και slo-mo χρησιμοποιεί, για να καταλάβετε. Η ταινία έχει μερικές σκηνές απίστευτης ομορφιάς (όπως η αρχική, με τις περίφημες ανθισμένες κερασιές), μερικές σκηνές απίστευτου weirdness (όπως η σκηνή στην παραλία, με το σταθερό τηλέφωνο, που πανάθεμά με αν μπορώ να σας εξηγήσω πως και γιατί βρέθηκε εκεί), μερικές σκηνές απίστευτου γέλιου (όπως η σκηνή με τον διευθυντή σιδηροδρομικού σταθμού να εξευτελίζει τον – ενοικιαζόμενο – υπάλληλο, επειδή το τρένο έφυγε 20 δευτερόλεπτα πιο νωρίς από το προγραμματισμένο!!!) κι ένα φινάλε τρυφερό αλλά και παράλληλα στα όρια της τραγωδίας: χαρίζεις... ευτυχία στους άλλους και μένεις εκτός από τη δική σου, πραγματική οικογένεια.

Πάρα πολύ ενδιαφέρουσα ταινία σε ότι αφορά τις προθέσεις της κι αυτά που θέλει να επισημάνει, από έναν σπουδαίο δημιουργό, όχι πάντως μία από τις καλύτερες στιγμές της φιλμογραφίας του. Ας μην ξεχνάμε πως ο άνθρωπος έχει γυρίσει αριστουργήματα, έτσι; Κι έχει λίγους μεν αλλά φανατικούς οπαδούς σε όλο τον κόσμο, που πίνουν νερό στο όνομά του. Ε, νομίζω, οι συγκεκριμένοι τουλάχιστον θα την καταβρούν με αυτό το ιδιαίτερο φιλμ. Που μια χαρά θα μπορούσε να προβληθεί κάποτε σε double bill με τις «Άλπεις». Ως κάτι πιο... ποπ.

Οικογενειακή Ευτυχία Α. Ε. (Family Romance, LLC) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 24 Οκτωβρίου 2019 από την Filmtrade!
Περισσότερα... »

3 Δευτερόλεπτα (The Informer) - Trailer / Τρέιλερ PosterΔιάλεξε προσεχτικά τους εχθρούς σου! Βασισμένο στη νουβέλα “The Informer” των Anders Roslund και Börge Hellström είναι το σενάριο της Βρετανικής περιπετειώδους ταινίας 3 Δευτερόλεπτα (The Informer) που σκηνοθετεί ο Andrea Di Stefano. Ο Pete, πρώην παρασημοφορημένος πεζοναύτης των Ειδικών Δυνάμεων βλέπει τον κόσμο του να ανατρέπεται όταν φυλακίζεται ύστερα από ένα καβγά προκειμένου να προστατέψει την γυναίκα του. Του δίνεται η ευκαιρία να αποφυλακιστεί άμεσα αν εκτελέσει χρέη πληροφοριοδότη για το FBI και χρησιμοποιήσει τις ικανότητες του για να αποκαλύψει τον πιο ισχυρό εγκληματία της Νέας Υόρκης. Αλλά όταν η επιχείρηση του FBI καταλήγει με ένα νεκρό μυστικό αστυνομικό, ο Pete αντί να αποφυλακιστεί, βρίσκεται εγκλωβισμένος ανάμεσα στα πυρά του FBI και της μαφίας.

3 Δευτερόλεπτα (The Informer) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Πρωταγωνιστούν οι Joel Kinnaman, Rosamund Pike, Clive Owen, Common, Ana de Armas.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 24 Οκτωβρίου 2019 από την Spentzos Films!

Περισσότερα... »

Τζούντι (Judy) - Trailer / Τρέιλερ PosterΟ Θρύλος πίσω από το ουράνιο τόξο! Χειμώνας 1968: Ο μύθος της Showbiz Τζούντι Γκάρλαντ φθάνει στο Λονδίνο για μία σειρά sold out εμφανίσεων στο διάσημο κέντρο διασκέδασης “The Talk of the Town”. Έχουν περάσει 30 χρόνια από την ταινία «Ο Μάγος του Οζ» που της χάρισε παγκόσμια καταξίωση, και ενώ η φωνή της έχει αποδυναμωθεί, το ερμηνευτικό της ταλέντο έχει ωριμάσει και εξελιχθεί. Καθώς ετοιμάζεται για την παράσταση, συνδιαλέγεται με την διεύθυνσή του κέντρου, κάνει πρόβες με τους μουσικούς, έρχεται σε επαφή με φίλους και θαυμαστές , το σπινθηροβόλο πνεύμα και η λάμψη της εκπέμπουν αβίαστα. Ακόμα και τα όνειρά της για έρωτα και συντροφικότητα παραμένουν ζωντανά καθώς ετοιμάζεται να προχωρήσει σε γάμο με τον Μίκι Ντιν, τον πέμπτο σύζυγο της ζωής της. Κι όμως η Τζούντι είναι εύθραυστη. Δουλεύοντας 45 από τα 47 χρόνια της ζωής της νιώθει πια εξαντλημένη. Καταδιώκεται από τις παιδικές της αναμνήσεις στο Χόλιγουντ και θέλει απεγνωσμένα να γυρίσει πίσω σπίτι, στα παιδιά της. Έχει την δύναμη να προχωρήσει; Παρουσιάζοντας κάποια από τα πιο διάσημα τραγούδια της, συμπεριλαμβανομένου του διαχρονικά κλασσικού “Over the Rainbow”, η ταινία Τζούντι (Judy) του Rupert Goold, τιμά την φωνή, την δύναμη της αγάπης και την ντελικάτη λάμψη της «σπουδαιότερης διασκεδάστριας του κόσμου».

Τζούντι (Judy) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Πανέτοιμη για το πρώτο Όσκαρ α' γυναικείου ρόλου (μετά τον υποστηρικτικό του Cold Mountain) δηλώνει η ‎Renée Zellweger που με καθηλωτικό τρόπο υποδύεται την σταρ. μαζί της συμμετέχουν στην βιογραφική ταινία και οι Finn Wittrock, Jessie Buckley, Rufus Sewell, Michael Gambon.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 24 Οκτωβρίου 2019 από την Spentzos Films!

Περισσότερα... »

Οικογενειακή Ευτυχία Α. Ε. (Family Romance, LLC) - Trailer / Τρέιλερ PosterΣτην Ιαπωνία μπορείς να νοικιάσεις έναν πατέρα! Ο πρωτοπόρος, υπερδραστήριος σκηνοθέτης Werner Herzog συνεχίζει να εργάζεται ακούραστος. Γοητευμένος από την Ιαπωνία της τεχνολογίας αλλά και της παράδοσης, σκηνοθετεί μια ταινία μυθοπλασίας για ένα υπαρκτό γιαπωνέζικο φαινόμενο. Η εταιρεία Οικογενειακή Ευτυχία Α. Ε. (Family Romance, LLC) μισθώνει ηθοποιούς που αναπληρώνουν συγγενείς, φίλους ή αγαπημένα πρόσωπα για λογαριασμό των πελατών της, ώστε να εξασφαλίζεται αυτό ακριβώς που δηλώνει η επωνυμία της: η οικογενειακή ευτυχία. Οι υπάλληλοι της εταιρείας συμπαρίστανται στους πελάτες αναλαμβάνοντας ρόλους σε πάρτι, γάμους, κηδείες ακόμη και σε ιδιαίτερα προσωπικές στιγμές. Είναι ένας κόσμος εικονικός, άλλες φορές κωμικός, συχνά τραγικός και ιδιαιτέρως παράξενος. Οι ανθρώπινοι δεσμοί μοιάζουν εύθραυστοι και προκατασκευασμένοι: Πόσους ρόλους υποδύονται στην πραγματικότητα οι άνθρωποι στις σχέσεις τους; Ποια είναι τα όρια της ευτυχίας και ποια αυτά της απεικόνισής της;

Οικογενειακή Ευτυχία Α. Ε. (Family Romance, LLC) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Ο Herzog πάντα περιπετειώδης διεισδύει στα έγκατα της Ιαπωνικής κοινωνίας και μας δίνει την ευκαιρία να στοχαστούμε γύρω από τις δικές μας ζωές.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 24 Οκτωβρίου 2019 από την Filmtrade!

Περισσότερα... »

Maleficent: Η Δύναμη του Σκότους (Maleficent: Mistress of Evil) Poster ΠόστερMaleficent: Η Δύναμη του Σκότους
του Joachim Rønninga. Με τους Angelina Jolie, Elle Fanning, Chiwetel Ejiofor, Sam Riley, Ed Skrein, Imelda Staunton, Juno Temple, Lesley Manville, Michelle Pfeiffer.


Κάλλιο να σου βγει το μάτι...
του zerVo (@moviesltd)

Με την ταινία Maleficent, περίπου μια πενταετία πριν, το στούντιο της Disney εδραίωσε την απόφαση της να επαναφέρει σε live action τους λατρεμένους τίτλους της κινουμένων σχεδίων αρχειοθήκης της. Σε συνέχεια του Alice In Wonderland που άτυπα εκκίνησε αυτή την διαδικασία, η διασκευή της Ωραίας Κοιμωμένης μπορεί κανείς να πει πως τα πήγε καλά μόνο στο εμπορικό τομέα, καθώς ποιοτικά υστέρησε και μάλιστα σημαντικά. Αφού μπορεί να πέτυχε ένα ρεκόρ της τάξης των 800 εκ δολαρίων στο box office - χωρίς να ξεχνάμε όμως πως κόστισε μαζί με το πρόμο κοντά στα 270 εκ - ούτε η ιστορία όμως, ούτε η σκηνοθετική προσέγγιση ήταν αντάξια του τίτλου, στοιχείο που αποδείχθηκε ολοκληρωτικά στο επόμενο βήμα της φίρμας, με την Cinderella, που πραγματικά έσκισε. Η αλήθεια είναι πως συνέχεια δεν περίμενα, μα εισπρακτική αδεία προέκυψε. Το άσχημο είναι πως το δεύτερο ετούτο μέρος, είναι ακόμη υποδεέστερο του πρότερου...

Maleficent: Η Δύναμη του Σκότους (Maleficent: Mistress of Evil) Quad Poster Πόστερ
Πέντε χρόνια κατόπιν του θανάτου του πατέρα της, Ηγεμόνα Στέφαν, η όμορφη Πριγκίπισσα Ορόρα, έχει καταφέρει μια ευαίσθητη ειρηνική ισορροπία στο βασίλειο, με τις νεράιδες, τα τελώνια και τα στοιχειά του δάσους να συνυπάρχουν σε πλήρη αρμονία με τους κανονικούς ανθρώπους. Βοηθά σε αυτή την κατάσταση ηρεμίας άλλωστε και η στάση της αναδόχου της ξανθομαλλούσας Πρινσές, της πανίσχυρης Μαλέφισεντ, της ισχυρότερης των μαγισσών, μολονότι τα κίνητρα της θεωρούνται από όλους στην επικράτεια, ως δαιμονικά. Η είδηση του λογοδοσίματος της βαφτισιμιάς της με τον Πρίγκιπα Φίλιπ, διάδοχο του θρόνου του Ούλστεντ, δεν θα ιδωθεί με καλό μάτι από την σκοτεινή ιέρεια, καθώς θα εκτιμήσει πως κάτι τέτοιο ενδέχεται να ανατρέψει τα φιλήσυχα δεδομένα στον παραμυθένιο τόπο.

Προαίσθημα που θα αποδειχθεί αληθινό κατά την διάρκεια των επίσημων αρραβώνων, εκεί που όλοι θα πιστέψουν πως επιτέθηκε ύπουλα στον Βασιλιά Τζον, πατέρα του γαμπρού, δολοφονώντας τον, σύμφωνα με τις ενδείξεις, μπροστά στα μάτια της συζύγου του Ίνγκριθ. Ένα φονικό που θα μετατρέψει την κατάσταση σε χάος, ξεκινώντας και επίσημα την διαμάχη humans vs fairies, με την Μαλέφισεντ να καταφέρνει να αποδράσει τελευταία στιγμή από το παλάτι, έστω και βαρύτατα τραυματισμένη από τους βασιλικούς φρουρούς. Αποκαμωμένη και με τις πληγές να μην τις επιτρέπουν να αναπτύξει ολάκερο το εύρος των ικανοτήτων της, η μαυροντυμένη κίρκη πρέπει να αναστηθεί μέσα από τις στάχτες της, σαν φοίνικας, προκειμένου να αποδείξει πως δεν είναι εκείνη η υπαίτια της τραγωδίας.

Κάλλιο να σου βγει το μάτι όμως, αφού όπως λέει το λαϊκό γνωμικό, ουδείς δίνει δίκαιο στην δεδηλωμένη κακίστρω, δεν γίνεται άλλωστε να εξηγηθεί με κανέναν άλλο τρόπο το πως ολάκερος γαλαζοαίματος, έπεσε νεκρός, παρουσία μόνο προσώπων που τον αγαπούν και τον εκτιμούν, κατά την διάρκεια των αμήχανων, όπως εξελίχθηκαν, αρραβώνων. Κι έτσι η καλή μας η Νονά, που ήδη με μια ταινία έχουμε πάρει μια ιδέα για το ποιόν της, πλάνο με το πλάνο μεταβάλλεται από αγαθή και πανούργα και από δόλια σε συνετή, αλλάζοντας μουτσούνες στο δευτερόλεπτο, μπερδεύοντας όχι απλά τον θεατή του φιλμ, αλλά μάλλον και τους ίδιους τους πρωταγωνιστές, που μετατρέπουν την συμπεριφορά τους κατά το δοκούν.

Εκτός ίσως από την παντελώς άβουλη πιτσιρίκα - βαφτιστήρα - Elle Fanning, που από την ώρα των γλυκών ματιών του πανέμορφου και πολυυπέροχου αρραβωνιάρη, πετάει στα ουράνια και ούτε καν καταλαβαίνει σχεδόν, τι τρέχει τριγύρω της. Ακόμη κι αν ισοπεδώνονται ολόκληρα κάστρα, έστω κι αν οι καλοί της οι φίλοι, χάρη στο κατασκευασμένο στα εργαστήρια ξόρκι, παίρνουν την μορφή λουλουδιού, χάνοντας για πάντα την νεραιδένια οντότητα τους. Δεν είναι και τόσο σοβαρά πράγματα αυτά που μας σερβίρει, κατά κάποιο τρόπο, η δεύτερη αυτή Maleficent δηλαδή, αφού δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτά από κανέναν, ούτε καν γνωρίζοντας πως πρόκειται για παραμύθι ακραίας φαντασίας. Η Disney καλώς ή κακώς (κακώς και μόνον δηλαδή) μοιάζει να μην ενδιαφέρεται για το αν το φέριτέιλ είναι αντάξιο της μαρκίζας της, αφού της είναι αρκετό το εφετζίδικο και φασαριόζικο πανηγύρι που λαμβάνει χώρα μπροστά στο CGI ζωγραφισμένο πάνελ, για να δικαιολογήσει μια δημιουργία υπογραφής της, ως ολοκληρωμένη. Ούτε καν πλησιάζει!

Το τελικό αποτέλεσμα, βάσει προσδοκιών, είναι απόλυτα απογοητευτικό. Η κεντρική περσόνα της ίντριγκας, η μίστρες με την μορφή της Jolie που χρόνο με τον χρόνο ασχημαίνει σε βαθμό τρομάγματος δίχως προσθήκες μακιγιάζ, αλλάζει φόρμες σε βαθμό κομφουζιώδη, με κουτά προβλεπτή την τελική της, η οποία προσγειώνεται στο εκράν σαν από μηχανής Θεός, τάχαμου για να βάλει μια τάξη στα πάντα, στην ουσία όμως, για να λυτρώσει όλους τους συμμετέχοντες από την ερμηνευτική τους μπερδεψούρα. Οι περισσότεροι αστέρες της πρώτης φοράς ξαναγυρνούν στους περιφερειακούς τους ρόλους - ο Riley που μάλλον η καριέρα του τελείωσε στο Control, η Temple που μάλλον το διάβα της σώθηκε στην Juno, η Manville, η Staunton. Οι προσθήκες δεν δίνουν την απαιτούμενη βαρύτητα στο όλον, αφού η Pfeiffer, σαν να έχει περάσει από απρόσεκτο Photo shop, μοιάζει εκτός υδάτων, ενώ τον Ejiofor τον είχα για πιο σπουδαία πράγματα, από το να αποδίδει ρολάκια εκτός βασικής δωδεκάδας.

Περιπετειούλα πολύχρωμη, που σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνεται στο σπουδαίο όνομα της φίρμα του Θείου Ουόλτ. Μάλλον μια πανάκριβη αρπαχτή, που δεν θα ικανοποιήσει το απαιτητικό κοινό του καλού adventure, προκαλώντας συνάμα πολλές απορίες για το μέλλον της Angelina, που με αυτή την αποδιωκτική μόστρα, αν δεν πετυχαίνει να ποζάρει και ως αφέντρα, ενδεχόμενα να μην της ταιριάζει καμία άλλη προσωπικότητα να αποδώσει στο εξής.

Maleficent: Η Δύναμη του Σκότους (Maleficent: Mistress of Evil) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 17 Οκτωβρίου 2019 από την Feelgood Ent.!
Περισσότερα... »

Αντίστροφη Μέτρηση (Countdown) - Trailer / Τρέιλερ PosterΑν μπορούσες να μάθεις ακριβώς πότε θα πεθάνεις... Θα ήθελες να ξέρεις? Αν υπήρχε μία εφαρμογή που θα σου έλεγε πότε θα πεθάνεις… θα την κατέβαζες; Όταν μια νοσοκόμα κατεβάζει μια εφαρμογή στο κινητό της που ισχυρίζεται πως μπορεί να προβλέψει πότε θα πεθάνει ένας άνθρωπος, η εφαρμογή της την προειδοποιεί πως της απομένουν μονάχα τρεις μέρες ακόμα. Καθώς ο χρόνος κυλάει και ο θάνατος πλησιάζει, πρέπει να βρει ένα τρόπο να σώσει την ζωή της πριν να είναι πολύ αργά. Όλα αυτά τα φανταστικά όσο και περιπετειώδη, συμβαίνουν στην γεμάτη σασπένς ταινία τρόμου Αντίστροφη Μέτρηση (Countdown) που σκηνοθετεί ο Justin Dec και αποτελεί μια παραγωγή της STX Entertainment.

Αντίστροφη Μέτρηση (Countdown) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Η πρωταγωνίστρια της σειράς «You» Elizabeth Lail σε ένα θρίλερ άνευ προηγουμένου. Μαζί της και οι Jordan Calloway, Talitha Bateman, Tichina Arnold, P.J. Byrne, Peter Facinelli, Anne Winters, Tom Segura.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 24 Οκτωβρίου 2019 από την Odeon!

Περισσότερα... »