Πρώτη ημέρα για το κινηματογραφικό ραντεβού του Sundance και ήδη από τις προβολές που έλαβαν χώρα, γίνεται σαφές πως το επίπεδο και φέτος θα είναι ιδιαίτερα υψηλό. Μπροστά στις κατάμεστες αίθουσες του φεστιβάλ, ξεκίνησαν τα διαγωνιστικά τμήματα - feature film και ντοκιμαντέρ, διεθνή και US - με τις πιο σημαντικές στιγμές της έναρξης να κάνουν ήδη όνειρα για πιθανή βράβευση στις κατηγορίες τους.

The Queen Of Versailles - Η επίσημη πρεμιέρα του αμερικάνικου διαγωνιστικού των ντοκιμαντέρ, έγινε με το φιλμ της Lauren Greenfeld, The Queen Of Versailles, που παρακολουθεί από πολύ κοντά τις ζωές του ζεύγους των εκατομμυριούχων, της Τζάκι και του Ντέιβιντ. Ενός ντουέτου που η ματαιοδοξία τους τους ωθεί να κτίσουν το μεγαλύτερο σπίτι στην αμερικάνικη επικράτεια, συνολικού εμβαδού 90 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, στα πρότυπα των βασιλικών παλατιών των Βερσαλιών! Αντίστοιχα και οι ζωές τους ακολουθούν τους ίδιους κανόνες νεοπλουτισμού, μέχρι που η οικονομική κρίση που μαστίζει την χώρα, θα σταθεί τροχοπέδη στα μεγαλεπήβολα σχέδια τους. "Θα μπορούσε να παρουσιαστεί σαν η ιστορία του καθενός, που βιώνει αυτή την δύσκολη περίοδο, αφού η μελαγχολία που πηγάζει από την πτωτική πορεία της φαμίλιας, σε κάποια αναλογία φωτογραφίζει όλα τα μέλη της κοινωνίας μας, ομολογεί η σκηνοθέτιδα στον πρόλογο της, λίγο πριν την έναρξη του φιλμ. Τα όνειρα, μικρά ή μεγάλα είναι προνόμιο του καθενός, που όταν τα πραγματοποιήσει τα γεύεται με όση όρεξη μπορεί, όταν επέλθει όμως η συμφορά, τότε αυτή είναι μια πραγματικά τραγική εικόνα. Παρούσα στην αίθουσα και η πρωταγωνίστρια του έργου, παρακολουθώντας σιωπηλή την εξέλιξη της πραγματικής ιστορίας της οικογένειας της, με τις φήμες να αναφέρουν πως ζήτησε νέο μοντάζ του φινάλε, για να δειχτεί η ανάκαμψη των οικονομικών της, με την δημιουργό να το αρνείται, πιστεύοντας πως δεν είναι αυτός ο βασικός σκοπός της τριετούς της προσπάθειας.


Searching For Sugar Man - Αφιερωμένο σε έναν αφανή μουσικό της δεκαετίας του 70, του Ροντρίγκεζ, που οι δύο δίσκοι που κυκλοφόρησε στην Αμερική πέρασαν εντελώς απαρατήρητοι, δεν συνέβη όμως το ίδιο και στην Νότιο Αφρική, που οι φιλελεύθεροι στίχοι του αποτέλεσαν όπλο των καταπιεσμένων ενάντια στο Απαρτχάιντ, είναι το φιλμ που ανοίγει την αυλαία του διεθνούς διαγωνιστικού των ντοκιμαντέρ του Sundance. Υπογεγραμμένο εξ ολοκλήρου από τον Σουηδό κινηματογραφιστή Malik Bendjelloul, το φιλμ, που τα γυρίσματα του διήρκεσαν περίπου τέσσερα χρόνια, παρουσιάζει την διαδρομή του τραγουδιστή εδώ και τέσσερις δεκαετίες, που ο θρύλος ανέφερε πως είχε καεί ζωντανός σε μια ζωντανή του εμφάνιση, μα στην πραγματικότητα είχε κρυφτεί από τα φώτα της δημοσιότητας εργαζόμενος σκληρά στα εργοστάσια του Ντιτρόιτ για να βγάλει τα προς το ζην. Παρόντας στην προβολή και ο ίδιος ο Ροντρίγκεζ, που με την παρουσία του έβαλε οριστικό τέλος σε αυτές τις μακάβριες φήμες και ταυτόχρονα αναδεικνύοντας την ερευνητική εργασία του σκηνοθέτη, που ξεκίνησε εκ του μηδενός να ανακαλύψει τον Ζαχαράνθρωπο, που ούτε καν εμφανιζόταν για να λάβει τα μερίδια των πωλήσεων των έργων του, αγνοώντας συνάμα πως σε μια άλλη γωνιά του πλανήτη είναι ένας πραγματικός θρύλος!


Wish You Were Here - Το εναρκτήριο λάκτισμα στο διεθνές διαγωνιστικό έδωσε η αυστραλιανή δημιουργία του Kieran Darcy Smith, από την χώρα που έχει ιδιαίτερη σχέση με το φεστιβάλ, εφόσον δυο χρόνια πριν απέσπασε το βραβείο της κατηγορίας με το Animal Kingdom. Η ιστορία της τετράδας των φίλων - δύο ζευγαριών - που απέδρασαν για ένα ανέμελο τετραήμερο στην Καμπότζη, μα ο ένας τους εξαφανίστηκε εντελώς αναίτια, βυθίζοντας τους εναπομείναντες τρεις στην θλίψη και τον προβληματισμό, αποτελεί οικογενειακή υπόθεση, αφού το σενάριο υπογράφει η Felicity Price, σύζυγος του σκηνοθέτη, που επίσης κρατά κι έναν σημαντικό ρόλο στην ταινία. "Είναι κάτι το εξαιρετικό να φτιάχνεις ένα δημιούργημα κάτω από τέτοιες συνθήκες αλληλεγγύης, εφόσον για πολύ καιρό οτιδήποτε κι αν κάναμε πάντα γυρνούσαμε την κουβέντα γύρω από το πρότζεκτ. Πραγματικά ζούσαμε και ανασαίναμε μόνο για την ταινία μια εποχή" ομολογεί η σεναριογράφος. Παρόντες στην πρεμιέρα της Park City άπαντες οι συντελεστές, με προεξάρχοντα τον δημοφιλή και στο Χόλιγουντ πρωταγωνιστή Joel Edgerton, αλλά και τα μέλη του ανεξάρτητου στούντιο της Blue Tongue, που δια στόματος της Angie Fleder έδωσαν το στίγμα της αυστραλιανής κινηματογραφικής επίθεσης: "Υπάρχει μια δυναμική νέα γενιά δημιουργών στην χώρα κι αυτό θα φανεί σε μεγαλύτερο βαθμό στο σύντομο μέλλον. Υπάρχει μια σωστή ισορροπία ανάμεσα στο αποκαλούμενο εμπορικό και το arthouse σινεμά στην χώρα, που βοηθά πολύ τα εμπνευσμένα μυαλά να σχεδιάσουν και να δημιουργήσουν με άνεση στην Αυστραλία."

Hello I Must Be Going - Ενθουσιώδης υπήρξε η αποδοχή του κοινού για την ταινία του βετεράνου του φεστιβάλ σκηνοθέτη Todd Louiso, που περιγράφει την δραματική ιστορία μιας προσφάτως διαζευγμένης γυναίκας, που παλεύει να ξεπεράσει τον πρόσφατο χωρισμό της και δέχεται τα βέλη του έρωτα, για τα μάτια ενός κατά πολύ νεαρότερου της άντρα. Πέρα από τα ηθικά διλήμματα που γυρίζουν στο μυαλό της, έχει να αντιμετωπίσει και την κριτική για τις επιλογές της, του στενού οικογενειακού της κύκλου και ειδικότερα της μητέρας της - που υποδύεται η εξαίρετη ρολίστα Blythe Danner. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο συναντάμε την Melanie Lynskey, διάσημη indie περσόνα από προηγούμενες ταινίες που συμμετείχε όπως τα Win Win και Away We Go, ενώ τον εραστή της παίζει ο πρωτάρης Christopher Abbott, συνθέτοντας ένα άνισο ζευγάρι που ζέστανε το παγωμένο κλίμα της Utah, ανεβάζοντας συνάμα τις μετοχές του φιλμ για ένα καλό πλασάρισμα στην κούρσα του U. S. Dramatic διαγωνιστικού.