Οι Τρεις Σωματοφύλακες

του Paul W.S. Anderson. Με τους Logan Lerman, Matthew Macfadyen, Luke Evans, Ray Stevenson, Milla Jovovich, Orlando Bloom τον Mads Mikkelsen και τον Christoph Waltz


Του Ιουλίου Βερν...
του zerVo
Βασισμένο λέει στο πολυδιαβασμένο μυθιστόρημα του Αλεξάνδρου Δουμά (πατρός). Παραμύθια της Χαλιμάς! Εκτός κι αν σαν βάση θεωρείται από την πανάκριβη - κάπου εξήντα εκατομμύρια ευρώ έριξαν οι Γερμαναράδες της Constantin Films - παραγωγή, το γεγονός πως τρεις ικανοί ξιφομάχοι, ανακαλύπτουν κι έναν τέταρτο, πιο χαρισματικό και όλοι παρέα βάζουν σαν σκοπό να σώσουν την πατρίδα τους από τον κίνδυνο. Έτσι ναι, η πολλοστή φορά που στην μεγάλη οθόνη παρελαύνουν οι The Three Musketeers - είκοσι χρόνια παρά κάτι, μετά την τελευταία εκδοχή που θυμάμαι σε πρώτη προβολή, με το ξιφομαχικό τρίο Sutherland / Platt / Sheen - μπορεί και να στηρίζει την θεματική της στην κλασσική νουβέλα. Βέβαια δεν πρέπει να εξαιρούμε την πιθανότητα να μπερδεύτηκαν οι σεναριογράφοι και να μελέτησαν συνάμα τα sci-fi του Ιουλίου Βερν, προσαρμόζοντας το γνώριμο στόρι κάπου μεταξύ του περίφημου Master Of The World του, των Πειρατών της Καραϊβικής (άσχετο) και των Πυθωνικών Time Bandits (ακόμη πιο άσχετο). Όλοι για τον έναν παιδιά! Όλοι για τον έναν!

17ος αιώνας. Η ειρήνη στην Ευρώπη κρέμεται από μια κλωστή, ειδικά όταν τα ηνία των υπερδυνάμεων, όπως του βασιλείου της Γαλλίας, κρατούν άπειροι και δίχως παραστάσεις μονάρχες, όπως ο νεαρός Λουδοβίκος. Γνωρίζοντας καλά την αδυναμία του να διατηρήσει τον έλεγχο της κατάστασης, οι αυλικοί, παρακινούμενοι από τον κακίστρο καρδινάλιο Ρισελιέ θα στήσουν μια καλά δομημένη μηχανορραφία, που σαν σκοπό έχει να οδηγήσει στην οριστική ρήξη με την Αγγλία. Μια συνομωσία που οι παροπλισμένοι, αλλά και ορκισμένοι, προστάτες του βασιλιά, πρέπει να αποτρέψουν πριν εκδηλωθεί...

Όπερ σημαίνει πως συνεσταλμένος Άθως, γκροτέσκος Πόρθος και μελαγχολικός Άραμις, πρέπει να αρματωθούν και πάλι τις πανοπλίες τους και να ενώσουν τα σπαθιά τους, για να γλυτώσουν την χώρα από τις φλόγες μιας καινούργιας σύρραξης. Απρόσμενος σύμμαχος τους ένας επαρχιώτης πιτσιρικάς, άσος της ξιφασκίας όμως, ο ατρόμητος Ντ'Αρτανιάν, που θα παλέψει στο πλευρό τους ενάντια στις σατανικές ορέξεις της διπρόσωπης Μιλαίδης Ντε Βίντερ, που δρα υπογείως και φυσικά πολεμοχαρώς. Αυτά μάλιστα. Είναι κάποια από τα στοιχεία του έργου του Δουμά, που ο αμφιβόλου ποιότητας σκηνοθέτης - εμπνευστής του σίριαλ Resident Evil και νεκροθάφτης και του Alien και του Predator - Paul W.S. Anderson, απλώς δανείστηκε για να τα περιτυλίξει με τα τετριμμένα κλισέ των σύγχρονων adventures. Και καλά, ας πούμε κάποια σλόου μόσιον και μερικά υπερβολικά CGI πάνω στον αταίριαστο τρισδιάστατο καμβά του φιλμ μπορεί και να αντέχονται με το ζόρι. Αυτές οι ιπτάμενες αεριωθούμενες μηχανές, που αλωνίζουν πάνω από Παρίσι, Λονδίνο και Βενετία, που στην ευχή τις εμπνεύστηκε ο Εγγλέζος και μας τις παρουσιάζει ως νεοκλασσικές?

Για πες: Θα μου πει από την απέναντι, ο συνήγορος του διαβόλου, βρε φίλε αν ήθελα να παρακολουθήσω το παλιομοδίτικο με τις μπέρτες, τα άλογα και τις άμαξες, θα έψαχνα στο βίντεο, την χιλιοπαιγμένη βερσιόν με τον York και τον Chamberlain, δίχως να μου φύγει το δωδεκάρι από την τσέπη, ελέω και του 3D. Και δεν θα έχει απόλυτα άδικο, οπότε ας του εντοπίσουμε τα θετικά, μιας και είναι αποφασισμένος. Από δράση μπόλικη, σε βαθμό βαρεμάρας, από σκηνικά, προσεγμένα τα ορίτζιναλ κάστρα της Βαυαρίας, που και στην πραγματικότητα είναι πολύ εντυπωσιακά, όχι και τόσο καλογραμμένα τα σχεδιασμένα στο PC όμως και από καστ, ένα σωρό πασίγνωστοι ηθοποιοί - από τον eternal κακό Waltz μέχρι τον eternal πολύ κακό Mikkelsen και από τον έντονα μακιγιαρισμένο Bloom, μέχρι την "μην πεις κακή κουβέντα, για την γυναίκα του σκηνοθέτη" Jovovich - που πήραν ένα γερό μεροκάματο για να φορέσουν ψεύτικα μούσια, μουστάκια και φουρό, ώστε να μας γυρίσουν εμφανισιακά πολλούς αιώνες πίσω. Ε, με την αρωγή των λίτρων κοκακόλας - που ήπια μην φανταστείς πως το κάνει και κανένας στο φιλμ - ας πούμε πως οι εκμοντερνισμένοι Σωματοφύλακες χωνεύονται. Ας πούμε...






Στις δικές μας αίθουσες, 6 Οκτωβρίου 2011 από την Odeon

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δική σου κριτική