Air, κυνηγώντας έναν θρύλο (Air) Poster ΠόστερAir, κυνηγώντας έναν θρύλο
του Ben Affleck. Με τους Matt Damon, Ben Affleck, Jason Bateman, Chris Tucker, Chris Messina, Marlon Wayans, Viola Davis, Matthew Maher, Julius Tennon, Barbara Sukowa, Jay Mohr.


Aeras… kopanistos!
γράφει ο Θόδωρος Γιαχουστίδης(@PAOK1969)

Προσοχή: περιέχει τοποθέτηση προϊόντος - μόνο

Αυτή είναι η πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί ο γεννημένος τον Δεκαπενταύγουστο του 1972 στο Μπέρκλεϊ της Καλιφόρνιας (στις ΗΠΑ), Benjamin Géza "Ben" Affleck-Boldt. Οι προηγούμενες τέσσερις ταινίες που σκηνοθέτησε, είναι οι εξής: «Χωρίς ίχνη» (Gone Baby Gone, 2007 – η μόνη από τις ταινίες του στην οποία δεν έχει ούτε καν μικρό ρόλο), «The Town» (2010), «Επιχείρηση: Argo» (Argo, 2012) και «Ο νόμος της νύχτας» (Live by Night, 2016). Ο (σαφώς γνωστότερος ως ηθοποιός) Ben, έχει κερδίσει δύο Όσκαρ: ένα, μαζί με τον Διόσκουρό του, τον Matt Damon, για το πρωτότυπο σενάριο της ταινίας «Ο ξεχωριστός Γουίλ Χάντινγκ» (Good Will Hunting, 1997) κι ένα καλύτερης ταινίας, ως παραγωγός δηλαδή, μαζί με τους Grant Heslov και George Clooney για το «Επιχείρηση: Argo». Α, κι αυτήν τη στιγμή είναι παντρεμένος με την Jennifer Lopez, ενώ ήταν παντρεμένος με την επίσης ηθοποιό, Jennifer Garner, με την οποία έχει αποκτήσει τρία παιδιά.

Air, κυνηγώντας έναν θρύλο (Air) Poster Πόστερ Wallpaper
Η ταινία σηματοδοτεί την 20η συνεργασία του Ben Affleck με τον Matt Damon μπροστά ή πίσω από την κάμερα. Επίσης, είναι η πρώτη ταινία της εταιρίας παραγωγής «Artists Equity» των δύο κολλητών φίλων, η οποία μοιάζει να βαδίζει πάνω στα χνάρια της United Artists, προωθώντας έναν πιο δίκαιο και... σοσιαλιστικό τρόπο διανομής των κερδών κάθε ταινίας που η συγκεκριμένη εταιρία παράγει. Για τη συγκεκριμένη ταινία – η οποία αρχικά ήταν να προβληθεί κατευθείαν στην πλατφόρμα της Amazon, μόνο τηλεοπτικά δηλαδή, αλλά επειδή είχε πολύ θετική ανταπόκριση σε screen test, βγήκε και στους κινηματογράφους – ο Ben Affleck, για να μείνει όσο το δυνατόν πιο πιστός στα γεγονότα, συμβουλευόταν συχνά – πυκνά τον Michael Jordan. Το μόνο που ζήτησε ο Jordan ήταν πως τη μητέρα του έπρεπε να υποδυθεί η Viola Davis.

Η υπόθεση: 1984. Η αμερικάνικη εταιρία αθλητικών παπουτσιών Nike, ενώ τα πάει σχετικά καλά σε ότι αφορά τα παπούτσια της για τρέξιμο, δεν «πουλάει» κι έρχεται τρίτη και καταϊδρωμένη σε ότι αφορά τα παπούτσια για μπάσκετ, πίσω από την Converse και τη γερμανική εταιρία Adidas. O Σόνι Βακάρο, ένα από τα υψηλόβαθμα στελέχη του τμήματος παπουτσιών μπάσκετ της Nike, στον οποίο πιστεύει πολύ ο ιδρυτής και CEO της εταιρίας, Φιλ Νάιτ, προσπαθεί να βρει τρόπο να ανεβάσει τις πωλήσεις. Θεωρεί ότι η πορεία της εταιρίας θα πάρει την ανιούσα εφόσον καταφέρει να υπογράψει τον ρούκι Michael Jordan, τρίτη επιλογή στα drafts του NBA. O Βακάρο θεωρεί ότι ο Jordan θα γίνει το μεγαλύτερο όνομα στο άθλημα. 

Πρέπει να πείσει τον Νάιτ, τον διευθυντή μάρκετινγκ, Ρομπ Στράσερ ενώ έχει συμμάχους του τον συνάδελφό του στην εταιρία Χάουαρντ Γουάιτ, ενώ παίρνει και πολύτιμες πληροφορίες από τον φίλο του, προπονητή της εθνικής μπάσκετ των ΗΠΑ (που κοούτσαρε τον Jordan), Τζορτζ Ρέιβελινγκ. Αλλά αφού πάρει το ok από όλους αυτούς μέσα στην εταιρία του, έχει ένα μεγαλύτερο βουνό να ανέβει: πρέπει να πείσει τον ίδιο τον Jordan, που δεδομένα δεν θέλει να έχει καμία σχέση με τη Nike, όντας πολύ κοντά στο να υπογράψει είτε στην Converse είτε στην Adidas. Θα προσπαθήσει να τον πείσει εμμέσως, πλησιάζοντας τους γονείς του Michael και κυρίως τη μητέρα του, την Ντελόρις, δυσαρεστώντας τα μάλα τον μεγαλοατζέντη της εποχής, Ντέιβιντ Φολκ, του οποίου πελάτης είναι ο Jordan...

Η άποψή μας: Τούτο το φιλμ αποτελεί ένα κινηματογραφικό παράδοξο για μένα. Κάποιες κριτικές από το εξωτερικό γράφουν για μια από τις καλύτερες αθλητικές ταινίες όλων των εποχών – κι ας είναι ο χρόνος που βλέπουμε κάποιον να αθλείται ή να παίζει μπάσκετ συσσωρευτικά το πολύ πέντε λεπτά για ταινία διάρκειας σχεδόν δύο ωρών! Και οι εγχώριες κριτικές από φίλους, συναδέλφους κι άλλες δημοκρατικές δυνάμεις, είναι το λιγότερο θετικά διακείμενες απέναντι στο φιλμ του Affleck. Όταν στην ουσία έχουμε να κάνουμε με ένα... μεγάλης διάρκειας διαφημιστικό σποτ! 

Καλογυρισμένο, με φοβερή προσοχή στις λεπτομέρειες, αλλά... διαφημιστικό σποτ! Ένα success story μιας χούφτας ανθρώπων, μια – ακόμα (μουάχαχαχαχα, γελάνε και τα τσιμέντα) – απόδειξη πως το Αμερικάνικο Όνειρο υφίσταται αλήθεια και το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να το πιστέψεις και πως δεν είναι... μαρκετινίστικο κατασκεύασμα! Ναι, τα Air Jordan άλλαξαν για πάντα την ιστορία του μπάσκετ. Ναι, με το ότι ο Michael Jordan (ή αν θέλετε, όπως μας λέει η ταινία, η μητέρα του) κατάφερε στη συμφωνία του να διασφαλιστεί για πρώτη φορά πως ο αθλητής θα έπαιρνε ποσοστά επί των κερδών της πώλησης των συγκεκριμένων παπουτσιών, έκανε τα πράγματα πιο δίκαια για τους αθλητές (σχεδόν... κομουνιστικό αυτό, έτσι; μουάχαχαχαχαχαχα). 

Αλλά, διάολε, δεν θυμάμαι άλλη ταινία, από την εποχή του άθλιου «Evolution» (2001) του Ivan Reitman, όπου γίνεται τόσο ξεκάθαρη τοποθέτηση προϊόντος (τότε ήταν το... Head & Shoulders, για όσους δεν το θυμούνται). Α, και στον «Καζαντζάκη» (τον οποίο ακόμα δεν έχω δει, απαράδεκτος!) υπάρχει η... γκρίζα διαφήμιση για τα κρητικά παξιμάδια Τσαρτσαρωνάκη. Οπότε, το πρόβλημα που έχω με την ταινία είναι.. ιδεολογικό! Γιατί εδώ η διαφήμιση δεν είναι γκρίζα: η εταιρία Nike είναι... δομική στο σενάριο της ταινίας. Η ταινία δεν θα υπήρχε χωρίς αυτήν. Θα με πεις: καλά ρε μαν, υπήρξε ταινία «Ford vs Ferrari», την οποία μάλιστα καραγούσταρες, με τον Matt Damon και πάλι πρωταγωνιστή. Εκεί γιατί τα έκανες όλα αυτά γαργάρα; Ε; Δεν μιλάς, ε; Τι να πω, με πιάσατε. 

Προς δικαιολόγησή μου, θα πω πως εκείνη η ταινία ήταν απολαυστικότατη, είχε σκηνές αγώνων αυτοκινήτου, είχε αγωνία, σασπένς, ήταν μεγαλειώδες σινεμά και δεν ένιωθες ότι σου γινόταν promo ένα προϊόν. Εδώ δεν υπάρχει αγωνία, αφού ξέρουμε πως τελείωσαν όλα, δεν υπάρχουν αγώνες, δεν, δεν, δεν. Κλώτσησα. Δεν θα παραγνωρίσω πάντως αρετές. Γιατί θέλω να είμαι δίκαιος. Το σάουντρακ συνολικά είναι απολαυστικό. Η σκηνοθεσία του Affleck είναι, αν μη τι άλλο, αξιοπρόσεκτη. Το καστ - και ως ονόματα και ως ερμηνείες - είναι ενδιαφέρον. 

Από τον παράξενο και ανά πάσα στιγμή έτοιμο για βουδιστικά αφελή γνωμικά Φιλ Νάιτ του ίδιου του Affleck και την πάντα δυνατή Viola Davis (που εδώ δεν έχει να κάνει και πολλά – γενικώς, οι γυναίκες λείπουν από την ταινία) μέχρι τον αγαπημένο – κι από ότι φαίνεται, ξεχασμένο από τη βιομηχανία – Chris Tucker (που έκανε όνομα με την τριλογία του «Rush Hour» κι έχει να εμφανιστεί σε ταινία από το 2016!!!) και τον πάντα αξιόπιστο Matt Damon, με προσθετική κοιλίτσα (κρίμα πάντως που δεν τον έπαιξε τον ρόλο πραγματικά χοντρούλης ηθοποιός – πλάκα κάνω ρε οπαδοί της πολιτικής ορθότητας), όλοι στέκονται στο ύψος τους. Πάντως, να τα λέμε κι αυτά: περισσότερη ουσία είχε η σκηνή με τον Damon να τα... παρατάει στον στίβο λίγο πριν το φινάλε της ταινίας, παρά η προβλεπόμενη σκηνή με τον εμψυχωτικό λόγο περί του πόσο πολύ σημασία δεν έχουν τα παπούτσια αλλά αυτός που τα φοράει! Γουάου! 

Α, και ο ίδιος ο Jordan... λάμπει δια της απουσίας του: σκηνοθετική επιλογή να εμφανιστεί μόνο ως... πλάτη και ως φωνή, αλλά ποτέ ως πρόσωπο. Τι να πω, στο σινεμά την είδα την ταινία, σε ειδική πρεμιέρα, αλλά νομίζω πως αυτή είναι όντως μια ταινία που άνετα μπορεί κάποιος να περιμένει και να τη δει σε μια πλατφόρμα. Γνώμη μου.

Air, κυνηγώντας έναν θρύλο (Air) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 6 Απριλίου 2023 από την Tanweer!
Περισσότερα... »

Oscar Awards 202395th Academy Awards Aftermath: OSCARS ΓΙΑ (ΠΟΛΛΑ) ΜΠΟΥΚΕΤΑ

Ζήσαμε ακόμη μια προβλέψιμη, τόσο από πλευράς βραβεύσεων όσο και δακρύβρεχτων ευχαριστήριων λόγων αποδοχής των, διάρκειας 3 ½ πανήγυρι που κύλησε με βηματισμό ακροδαχτύλων, προς αποφυγήν περσινών ξεφτιλιζασιόν καταστάσεων (Will Smith), με τον χώστη Jimmy Kimmel να ξεδιπλώνει διακριτικά το στεγνό χουμοράκι του, αφήνοντας χώρο σε μια πλειάδα νικητών που μας έγκωσαν με το δραματικό τους κάμπακ στόρυ. Όχι ότι δε δάκρυσα με τον Oscar winner Brendan Fraser (The Whale), προς Θεού κι Ανθρώπου δηλαδή αλλά, τα μηνύματα περί inclusion/diversity/equity πέσανε ωσάν χαλάζι (και το γυαλί στενάζει). Με άρεζε το In Memoriam για Irene Papas και Vangelis, το ροκ - πλήρως ατημέλητο σόου της Γκάγκας αλλά στεναχωρέθηκα με το 0 - 41 για Inisherin - Fabelmans - Tar - Elvis - Triangle - Babylon - Living - The Batman (ναι, ναι!). Βλέπεις, τα μάτια των Ψηφοφόρων είδαν Τα Πάντα Όλα κωλυόμενα στο Δυτικό Μέτωπο.

Oscar Awards 2023

Εφτάρα το μεν (επιπέδου Slumdog Millionaire, τάχαμε ειπωμένα στα πρεντίξια αυτά) – τεσσάρα ξεγυρισμένη το δε. Ειδικά, το EEAAO έσκισε σε όλες τις βασικές κατηγορίες πλην Best Actor (που δεν είχε υποψηφιότητα) του Big 8, πρωτοφανώς στην ιστορία του Θεσμού. Όταν η βραδιά ξεκινάει με Jamie Lee Curtis να κλέβει το κέηκ της Angela Bassett (Wakanda Forever) τότενες η μια και μόνη λέξη που κατακλύζει το μυαλό του οσκαρογνώστη είναι ΣΟΥΗΠ. Σκούπα κύριος, για το πρώτο σάι-φάι, μάλτιβερς μπεστ πίκσερ γουίνερ, που λέμε και στη Σουβάλα ναούμ.Οι Δανιήληδες πασιχαρείς κι όχι αδικαιολόγητα, καθότι, πριχού μιαν εφταετία ξεκινούσαν χθαμαλά την καριέρα των με το Swiss Army Man στο Sundance, μια περιπέτεια επιβίωσης-μπρόμανς με τον Paul Dano να κουβαλάει σε όλη την ταινία το πτώμα του Harry Potter που τον τρέλανε στο ξεροκλανίδι. Οπόταν όσο κλάνει ο πεθαμένος, τόσο κατορθωτό κατέστη το επίτευγμα των Daniels να ανατρέψουν κάθε προϊστορία και να επιβάλλουν ένα νέο, εντελώς Α24 αισθητικά προϊόν ως νεωτεριστική/ανανεωτική απόψη για την εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα Ακαδημία. 

Τα mega-blockbusters Avatar 2 - Top Gun 2, περιορίστηκαν σε ένα άγαλμα (Εφφέδες - Ήχος) ενώ το Δυτικό Μέτωπο λίγο έλειψε να απειλήσει για την έκπληξη του αιώνα αλλά η καναδέζα Σάρα Πόλυ (του #ΜeΤοο Women Talking) επιβεβαίωσε τις προσδοκίες και τσάκωσε το Προσαρμοσμένο Σενάριο. Έλα να σε δώκω και μερικά τρίβια νάχεις να πορεύεσαι, προτού σαφήσω να αναπαυθείς ως τουλάχιστον τις Κάννες όπου επισήμως άρχεται η νέα οσκαρική περίοδος (έλα ρε Λάνθιμε!): 

- Οι 4 νίκες του Ουδέν Νεότερον είναι πανομοιότυπες με εκείνες του Τίγρης και Δράκος (International Feature / Production Design / Cinematography / Original Score) 

- Οι 7 νίκες του EEAAO ισοφαρίζουν το Gravity (χωρίς Καλύτερη Ταινία αυτό) και το Slumdog Millionaire (με Καλύτερη Ταινία αυτό, ταβάνι για την preferential ballot περίοδο) 

- Το EEAAO είναι το πρώτο φιλμ στην ιστορία που θριαμβεύει σε Καλύτερη Ταινία + 3 βραβεία ερμηνειών όπως και το μοναδικό που κερδίζει τα συγκεκριμένα επτά (συνυπολογιζομένων των Σκηνοθεσίας - Πρωτότυπου Σεναρίου και Μοντάζ). Τα έτερα δυο φιλμ που έπιασαν τα τρία στις ερμηνείες είναι το Λεωφορείο ο Πόθος (1951) και το Δίκτυο (1976) 

- Το The Whale είναι μόλις το 4ο φιλμ που κερδίζει το κόμπο Καλύτερη Aνδρική Ερμηνεία + Makeup. Τα άλλα τρία είναι τα Amadeus (1984), Dallas Buyers Club (2013) και Darkest Hour (2017). 

- Οι Daniel Kwan and Daniel Scheinert (Daniels) του ΕΕΑΑΟ είναι το τρίτο ντουέτο που θριαμβεύει στη Σκηνοθεσία μετά τα West Side Story και No Country for Old Men. 

Σας φιλώ με αγάπη Πήτουρας. 

Ακολουθεί η πλήρης λίστα βραβεύσεων:

Best picture

  • Everything Everywhere All at Once (winner)
  • All Quiet on the Western Front
  • Avatar: The Way of Water
  • The Banshees of Inisherin
  • Elvis
  • The Fabelmans
  • Tár
  • Top Gun: Maverick
  • Triangle of Sadness
  • Women Talking

Best actor

  • Brendan Fraser, The Whale (winner)
  • Paul Mescal, Aftersun
  • Bill Nighy, Living
  • Colin Farrell, The Banshees of Inisherin
  • Austin Butler, Elvis

Best actress

  • Michelle Yeoh, Everything Everywhere All at Once (winner)
  • Michelle Williams, The Fabelmans
  • Andrea Riseborough, To Leslie
  • Ana de Armas, Blonde
  • Cate Blanchett, Tar

Best actor in a supporting role

  • Ke Huy Quan - Everything Everywhere All at Once (winner)
  • Brendan Gleeson - The Banshees of Inisherin
  • Brian Tyree Henry - Causeway
  • Judd Hirsch - The Fabelmans
  • Barry Keoghan - The Banshees of Inisherin

Best actress in a supporting role

  • Jamie Lee Curtis - Everything Everywhere All at Once (winner)
  • Angela Bassett - Black Panther: Wakanda Forever
  • Hong Chau - The Whale
  • Kerry Condon - The Banshees of Inisherin
  • Stephanie Hsu - Everything Everywhere All at Once

Best director

  • Daniel Kwan with Daniel Scheinert, Everything Everywhere All at Once (winner)
  • Steven Spielberg, The Fabelmans
  • Todd Field, Tar
  • Ruben Ostlund, Triangle of Sadness
  • Martin McDonagh, The Banshees of Inisherin

Best original song

  • Naatu Naatu, Kaala Bhairava and Rahul Sipligunj (RRR) (winner)
  • Applause, Sofia Carson and Diane Warren (Tell It Like a Woman)
  • Lift Me Up, Rihanna (Black Panther: Wakanda Forever)
  • Hold My Hand, Lady Gaga (Top Gun: Maverick)
  • This is a Life, Son Lux (Everything Everywhere All at Once)

Best original score

  • All Quiet on the Western Front (winner)
  • Babylon
  • The Banshees of Inisherin
  • Everything Everywhere All at Once
  • The Fabelmans

Best makeup and hairstyling

  • The Whale (winner)
  • All Quiet on the Western Front
  • The Batman
  • Black Panther: Wakanda Forever
  • Elvis

Best costume design

  • Black Panther: Wakanda Forever (winner)
  • Babylon
  • Elvis
  • Everything Everywhere All At Once
  • Mrs Harris Goes To Paris

Best cinematography

  • All Quiet on the Western Front (winner)
  • Bardo, False Chronicle of a Handful of Truths
  • Elvis
  • Empire of Light
  • Tár

Best original screenplay

  • Everything Everywhere All at Once (winner)
  • Triangle of Sadness
  • The Fabelmans
  • The Banshees of Inisherin
  • Tar

Best adapted screenplay

  • Women Talking (winner)
  • All Quiet on the Western Front
  • Living
  • Top Gun: Maverick
  • Glass Onion: A Knives Out Mystery

Best sound

  • Top Gun: Maverick (winner)
  • All Quiet on the Western Front
  • Avatar: The Way of the Water
  • The Batman
  • Elvis

Best film editing

  • Everything Everywhere All at Once (winner)
  • The Banshees of Inisherin
  • Elvis
  • Tar
  • Top Gun: Maverick

Best production design

  • All Quiet on the Western Front (winner)
  • Avatar: The Way of the Water
  • Babylon
  • Elvis
  • The Fabelmans

Best visual effects

  • Avatar: The Way of Water (winner)
  • All Quiet on the Western Front
  • The Batman
  • Black Panther: Wakanda Forever
  • Top Gun: Maverick

Best international feature film

  • All Quiet on the Western Front (winner)
  • Argentina, 1985
  • Close
  • EO
  • The Quiet Girl

Best animated feature

  • Guillermo del Toro's Pinocchio - Guillermo del Toro, Mark Gustafson, Gary Ungar and Alex Bulkley (winner)
  • Marcel the Shell with Shoes on - Dean Fleischer Camp, Elisabeth Holm, Andrew Goldman, Caroline Kaplan and Paul Mezey
  • Puss in Boots: The Last Wish - Joel Crawford and Mark Swift
  • The Sea Beast - Chris Williams and Jed Schlanger
  • Turning Red - Domee Shi and Lindsey Collins

Best documentary feature

  • Navalny (winner)
  • All That Breathes
  • All the Beauty and the Bloodshed
  • Fire of Love
  • A House Made of Splinters

Best live action short

  • An Irish Goodbye (winner)
  • Ivalu
  • Le Pupille
  • Night Ride
  • The Red Suitcase

Best documentary short

  • The Elephant Whisperers (winner)
  • Haulout
  • How Do You Measure a Year?
  • The Martha Mitchell Effect
  • Stranger at the Gate

Best animated short

  • The Boy, the Mole, the Fox and the Horse (winner)
  • The Flying Sailor
  • Ice Merchants
  • My Year of Dicks
  • An Ostrich Told Me the World is Fake and I Think I Believe It
gaRis
Περισσότερα... »