The Batman PosterΕγώ είμαι η εκδίκηση! Στην αναγέννηση ενός θρυλικού τίτλου, στηρίζει τις ελπίδες της η DC Comics για την μεγάλη της αντεπίθεση. Αγκαζάροντας έναν σκηνοθέτη που έχει δώσει τα διαπιστευτήρια του σε επιτυχημένα φιλμς όπως τα The Pallbearer, Cloverfield, Let Me In, Dawn of the Planet of the Apes, and War for the Planet of the Apes, η φημισμένη μπράντα μαζί με την εμπειρία της Warner Bros, ποντάρει τα πάντα στην μεγάλη επιστροφή του Σκοτεινού Ιππότη, στο ριμπούτ The Batman. Ο μασκοφόρος τιμωρός, στην πραγματικότητα ένας εκκεντρικός πολυεκατομμυριούχος επιχειρηματίας με το όνομα Μπρους Γουέιν, έχει δώσει όρκο τιμής να προστατέψει την πόλη του Γκόθαμ Σίτι από τον εγκληματικό υπόκοσμο που την έχει βουλιάξει στο έγκλημα. Παγκόσμια πρεμιέρα, την 1η ημέρα του Οκτώβρη του 2021!

The Batman Movie

Στην ταινία που σκηνοθετεί ο Matt Reeves, πρωταγωνιστούν οι Robert Pattinson ως Μπάτμαν, η Zoë Kravitz ως Κατγούμαν, ο Paul Dano ως Ρίντλερ, ο Jeffrey Wright ως επιθεωρητής Γκόρντον, ο John Turturro ως Καρμάιν Φαλκόνε, ο Peter Sarsgaard ως εισαγγελέας του Γκόθαμ Σίτι Γκιλ Κόλσον, η Jayme Lawson ως υποψήφια δήμαρχος της μεγαλούπολης Μπέλα Ρεάλ, ο Andy Serkis ως Άλφρεντ και ο Colin Farrell ως Πιγκουίνος.

Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί!

Περισσότερα... »

Let Him Go PosterΠάλεψε για την φαμίλια σου! Ένα δράμα γεμάτο σασπένς και αγωνία, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Larry Watson, είναι το φιλμ Let Him Go, που σκηνοθετεί και υπογράφει το σενάριο του, ο Αμερικάνος κινηματογραφιστής Thomas Bezucha (Big Eden, The Family Stone, Monte Carlo). Αμέσως μετά τον τραγικό χαμό του γιου τους, ο συνταξιοδοτημένος σερίφης Τζορτζ Μπλάκλετζ και η σύζυγός του Μάργκαρετ, εγκαταλείπουν το ράντσο τους στην Μοντάνα, προκειμένου να εντοπίσουν τα ίχνη του ευρισκόμενου σε κίνδυνο εγγονού τους, κάπου στην Ντακότα, ο οποίος απειλείται από την επιθετική συμμορία της φημισμένης Μπλανς Γουέμπι. Όταν θα αντιληφθούν πως το παιδί είναι όμηρος των κακοποιών, που δεν έχουν κανέναν σκοπό να το απελευθερώσουν, θα οργανώσουν σχέδιο εκδίκησης και τιμωρίας τους, προκειμένου να προστατέψουν την ακεραιότητα της φαμίλιας. Πρεμιέρα στις διεθνείς αγορές αυτόν τον Νοέμβριο από την Focus Features.

Let Him Go Movie

Ταιριαστό το κάστινγκ, τόσο στους βασικούς ρόλους των γεροπαππούδων γουέστερν τιμωρών, για τον Kevin Costner και την Diane Lane, όσο και για την Leslie Manville που υποδύεται την ορκισμένη εχθρό τους. Στην ταινία συμμετέχουν ακόμη και οι Kayli Carter, Booboo Stewart, Jeffrey Donovan, Will Brittain, Ryan Bruce, Adam Stafford, Bradley Stryker.

Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί!

Περισσότερα... »

The Batman LogoΛίγο πριν την έναρξη των εκδηλώσεων της DC FanDome, που το πρώτο της μέρος το Σάββατο 22 Αυγούστου έχει σαν τίτλο της Hall Of Heros, εκεί που αναμένεται να δοθούν πολύ περισσότερες πληροφορίες γύρω από το πρότζεκτ, ο ιθύνων νους του πλάνου Matt Reeves, έδωσε στην δημοσιότητα το επίσημο logo της ταινίας The Batman, που έχει σχεδιάσει ο μετρ στο είδος Jim Lee. Trade Mark αλλά κι ένα πρώτο σχέδιο του σούπερ ήρωα, που ουσιαστικά ανοίγουν την όρεξη για όλα όσα έχει να διαρρεύσει το προμόσιον όλο το υπόλοιπο χρονικό διάστημα που απομένει μέχρι την επίσημη έξοδο του φιλμ στις αίθουσες, την 1η Οκτωβρίου του 2021.

The Batman Movie

Στην ταινία που σκηνοθετεί ο Matt Reeves, πρωταγωνιστούν οι Robert Pattinson ως Μπάτμαν, η Zoë Kravitz ως Κατγούμαν, ο Paul Dano ως Ρίντλερ, ο Jeffrey Wright ως επιθεωρητής Γκόρντον, ο John Turturro ως Καρμάιν Φαλκόνε, ο Peter Sarsgaard ως εισαγγελέας του Γκόθαμ Σίτι Γκιλ Κόλσον, η Jayme Lawson ως υποψήφια δήμαρχος της μεγαλούπολης Μπέλα Ρεάλ, ο Andy Serkis ως Άλφρεντ και ο Colin Farrell ως Πιγκουίνος.
Περισσότερα... »

Ben Affleck, The FlashΜοιάζει με πραγματική έκπληξη, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τις αρνητικές δηλώσεις που είχε κάνει ο σούπερ σταρ, στο ενδεχόμενο αν επιστρέψει στον ρόλο, η αλήθεια είναι όμως πως ο Ben Affleck θα φορέσει για ακόμη μια φορά την στολή του Μπάτμαν, παίζοντας έναν περιφερειακό ρόλο στην ταινία The Flash. Ενός φιλμ που την σκηνοθετική του επιμέλεια έχει αναλάβει ήδη ο δημιουργός του It, Andy Muschietti, που συνυπογράφει και το σενάριο μαζί με το θρύλο των κόμικ Grant Morrison, ενώ στον βασικό ρόλο του Μπάρι Άλεν (Φλας), που είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο Batman v. Superman: Dawn of Justice θα εμφανιστεί ο Ezra Miller. Η πρώτη σόλο ταινία του Φλας αποτελεί διασκευή για την μεγάλη οθόνη του κόμικ Flashpoint από το 2011, υπογραφής των Geoff Johns και Andy Kubert, που βρίσκει τον σούπερ ήρωα να κινείται σε κάποιες εναλλακτικές διαστάσεις και παράλληλα χρονικά σύμπαντα.

Ben Affleck, The Flash

Μια fuzzy λογική για την παραγωγή της DC, που δικαιολογεί κατά κάποιο τρόπο την συνύπαρξη στο στόρι μιας ακόμη μορφής του Σκοτεινού Ιππότη / Μπρους Γουέιν, εκείνης του Michael Keaton, που επίσης έχει ανακοινωθεί από το στούντιο πως θα συμμετάσχει στο πρότζεκτ. Η ταινία πάντως έχει οριστεί να φτάσει στις αίθουσες, καλώς εχόντων των πραγμάτων, στις 3 Ιουνίου του 2022.
Περισσότερα... »

Gucci MovieΈνα πλήθος διάσημων αστεριών είναι πανέτοιμο να προστεθεί στο λαμπερό καστ της νέας ταινίας του Ridley Scott, Gucci, που φυσικά περιστρέφεται θεματικά γύρω από την στυγερή δολοφονία του τελευταίου των κληρονόμων της διάσημης μπράντας του χώρου της μόδας. Αστέρες μεγέθους των Al Pacino, Robert De Niro, Adam Driver, Jack Huston, Reeve Carney αλλά και ο Jared Leto, αναμένεται να ενταχθούν στην ερμηνευτική ομάδα του φιλόδοξου πονήματος, προκειμένου να περιβάλλουν την ήδη ανακοινωμένη σόου γούμαν Lady Gaga. Η δημοφιλής τραγουδίστρια έχει οριστεί να υποδυθεί την Μαύρη Χήρα Πατρίτσια Ρετζάνι, πρώην σύζυγο του δολοφονηθέντα στα σκαλοπάτια του γραφείου του στις 27 Μαρτίου 1995 Μαουρίτσιο Γκούτσι, η οποία κρίθηκε ένοχη για ανθρωποκτονία και καταδικάστηκε σε 29 χρόνια φυλάκισης το 1988. Μέσα από το σενάριο που υπογράφει ο έμπειρος Roberto Bentivegna, βασισμένος στο βιβλίο έρευνα της Sara Gay Forden, The House Of Gucci, τίθενται αμείλικτα ερωτηματικά για τον λόγο που προξένησε το φονικό. Η Ρετζάνι το έκανε αντιλαμβανόμενη πως ο πρώην σύζυγος της σπαταλά την περιουσία του αλόγιστα? Το έπραξε ως εκδίκηση για την εγκατάλειψη της από τον Γκούτσι? Ή μήπως δεν το έκανε καθόλου?

Gucci Movie, De Niro, Pacino

Οι διαδικασίες του Pre production του φιλμ αναμένεται να εκκινήσουν με την ολοκλήρωση από τον Scott, των γυρισμάτων της ταινίας The Last Duel. Η παραγωγός MGM πάντως έχει ορίσει ως ημερομηνία επίσημης κυκλοφορίας του έργου την 24η Νοεμβρίου 2021, αν και είναι πιθανότατο λόγω της πανδημίας, να μετακυλήσει για τον επόμενο χρόνο.
Περισσότερα... »

On The Rocks Poster- Hi Dad. - Hey Kiddo! Η ταινία On The Rocks είναι η όγδοη μεγάλου μήκους που υπογράφει η Sofia Coppola. Και εκείνη που σηματοδοτεί την επανένωση της με τον πάντα εξαίρετο Bill Murray, δεκαεπτά ολόκληρα χρόνια κατόπιν του Lost In Translation, αναμφίβολα του πιο σημαντικού βήματος μέχρι στιγμής για την θυγατέρα FFC. Όπως άλλωστε και για τον ηθοποιό που στην Μετάφραση βρήκε το σημείο εκείνο της καριέρας του που χρειαζόταν για να πάρει την πάνω βόλτα, μετά από μια σειρά ολοκληρωτικά αποτυχημένων εμφανίσεων σε κομεντί δεύτερης διαλογής. Στο επίκεντρο της ιστορίας του φιλμ, βρίσκεται μια νεαρή μητέρα, η Λουάρα, που πιστεύει πως ο μετά πρότινος ευτυχισμένος μαζί της σύζυγός της την απατά με μια καινούργια του συνάδελφο. Πάνω στην απόγνωση της να βρει στοιχεία που θα αποδεικνύουν την ενοχή του, μετά από καιρό συναντά τον πατέρα της Φέλιξ, έναν αμετανόητο Νεουρκέζο σιτεμένο πλέιμποι. Μια συνάντηση που θα γεννήσει για εκείνην αμέτρητες περιπέτειες. Φυσικά τον ρόλο του πατρός κρατά ο Murray ενώ εκείνον της κόρης του, η υποτιμημένη σχετικά Rashida Jones, ενώ τον μπερμπάντη γαμπρό ερμηνεύει ο Marlon Wayans.

On The Rocks Movie

To On the Rocks θα κυκλοφορήσει στις αίθουσες και στο Apple TV+ τον ερχόμενο Οκτώβριο.

Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί!

Περισσότερα... »

Έγκλημα Στον Νείλο (Death On The Nile) PosterΟ ρομαντισμός της ερήμου κρύβει την δύναμη της αποπλάνησης! Ίσως να πρόκειται για την πιο προβλέψιμη κίνηση της 20th Century Fox, μετά την τεράστια επιτυχία του ριμέικ μιας από τις πλέον φημισμένες νουβέλες μυστηρίου της μοναδικής Agatha Christie, Murder On The Orient Express (1η σε εισιτήρια στην χώρα μας την σεζόν 2017-18). Η επιστροφή στο γραπτό κείμενο, ως σενάριο, της κορυφαίας στο είδος της βρετανίδας συγγραφέως, πραγματοποιείται στην διασκευή του εξίσου εκπληκτικού σε σύλληψη Death On The Nile (Έγκλημα Στον Νείλο), επαναφέροντας στην δράση τον νούμερο ένα ερευνητή φονικών Ηρακλή Πουαρώ. Ο Βέλγος δαιμόνιος ντέτεκτιβ αποφασίζει να περάσει λίγες ημέρες διακοπών πάνω στο πολυτελές ποταμόπλοιο που διασχίζει τον Νείλο, ένα φρικτό έγκλημα που θα λάβει χώρα εν πλω, θα τον αναγκάσει να ξεχάσει την ξεκούραση και να μπει σε διαδικασία ανεύρεσης του δολοφόνου. Διασχίζοντας τα συγκλονιστικά τοπία της Αιγύπτου, τις άρτια δομημένες πυραμίδες της Γκίζας και τις αχανείς καυτές ερήμους, πάνω στο πλοίο θα εξελιχθεί μια ιστορία φθόνου, πάθους και διαφθοράς που όμοια της δεν έχει υπάρξει στο παρελθόν. Ποιος από όλους τους κοσμοπολίτες ταξιδιώτες, είναι εκείνος που έχει βάψει τα χέρια του με αίμα?

Έγκλημα Στον Νείλο (Death On The Nile) Movie

Κάτω από την εποπτεία του πάντα αξιόλογου Εγγλέζου κινηματογραφιστή Kenneth Branagh (Mary Shelley's Frankenstein, Hamlet, Love's Labour's Lost, As You Like It, The Magic Flute, Sleuth, Thor, Macbeth, Jack Ryan: Shadow Recruit, Cinderella, Artemis Fowl), που για ακόμη μια φορά ντύνεται την στολή του εκκεντρικού Πουαρώ, στοιχίζεται ένα εντυπωσιακό διεθνές καστ αστέρων. Αποτελούμενο από τους Tom Bateman, Annette Bening, Russell Brand, Ali Fazal, Dawn French, Gal Gadot, Armie Hammer, Rose Leslie, Emma Mackey, Sophie Okonedo, Jennifer Saunders, Letitia Wright. Πρεμιέρα διεθνής όπως έχει προγραμματιστεί την 23η Οκτωβρίου 2020.

Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί!

Περισσότερα... »

Μαρί Κιουρί: Η Γυναίκα που Άλλαξε τον Κόσμο (Radioactive) PosterΜαρί Κιουρί: Η Γυναίκα που Άλλαξε τον Κόσμο
της Marjane Satrapi. Με τους Rosamund Pike, Sam Riley, Anya Taylor-Joy, Cara Bossom, Aneurin Barnard, Katherine Parkinson, Simon Russell Beale, Tim Woodward.

...is in the air for you and me
του zerVo (@moviesltd)

Εδώ και αν ταιριάζει ταμάμ το αντεστραμμένο ρητό "ουδέν καλόν, αμιγές κακού", στην ανακάλυψη, στην εφεύρεση, στην καινοτομία. Καλή ώρα όπως στην περίπτωση του κεντρικού προσώπου της βιογραφίας που πρόκειται να παρακολουθήσουμε. Τα κατορθώματα του οποίου, στην μετεξέλιξη της χρήσης τους, βελτίωσαν τις συνθήκες ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, βοήθησαν στον εντοπισμό καινούργιων θεραπειών, εφαρμόστηκαν στην καταπολέμηση ακόμη και των πιο δύσκολων και ανίατων παθήσεων. Θεραπεύουμε δηλαδή τον καρκίνο? Που εμείς τον προκαλέσαμε σκορπώντας ένθεν κακείθεν Μπεκερέλ, στις διαρροές του Τσερνομπύλ και της Φουκουσίμα. Άγιοι είμαστε! Ας είναι, καλύτερα να παραμείνουμε στην μονοδιάστατη προβολή του βίου ενός ανθρώπου που αφιέρωσε την ζωή του στην επιστήμη κι ας μην εισέλθουμε σε τέτοιες φαυλοκυκλωτικές κουβέντες.

Μαρί Κιουρί: Η Γυναίκα που Άλλαξε τον Κόσμο (Radioactive) Quad Poster
Παρίσι, 1893. Χωρίς να έχει ξεπεράσει ακόμη τον θάνατο της λατρεμένης της μητέρας, απώλεια που την κοστίζει από τα πολύ νεανικά της χρόνια, η Πολωνέζα Μαρία Σκλοντόβσκα, συνοδεία της αδελφής της, θα εγκαταλείψει τα πάτρια εδάφη, αναζητώντας μια καλύτερη τύχη στην προοδευτικότερων αντιλήψεων, καθώς πιστεύει, Πόλη του Φωτός. Ατυχώς για εκείνη, τόσο η καταγωγή της, όσο κυρίως το φύλο της, θα σταθούν τροχοπέδη στην ένταξη της στους έγκυρους επιστημονικούς κύκλους της Σορβόνης.

Δίχως να το βάζει κάτω, πνεύμα ανήσυχο και μαχητικό, θα επιδιώξει, έστω και δίχως σπουδαίο οικονομικό υπόβαθρο, να στήσει το δικό της εργαστήρι μελετών. Είναι η στιγμή που στην ζωή της θα εισβάλλει σαν χείμαρρος, ο εξίσου διορατικός Πιέρ Κιουρί, από τους πλέον διακεκριμένους φυσικούς της πρωτεύουσας, που θα επιδιώξει την άμεση συνεργασία μαζί της. Κολεγιά που οσονούπω θα επεκταθεί σε ερωτικό πάθος και σμίξιμο, καθώς οι δυο τους θα έρθουν σε γάμου κοινωνία. Και από κοινού θα ριχτούν με ακόμη μεγαλύτερη θέληση και ζήλο, στα πειράματα για την γέννηση καινούργιων χημικών στοιχείων.

Μια προσπάθεια που σύντομα θα αποδώσει καρπούς, καθώς όχι ένα, αλλά δύο νέες ουσίες θα προστεθούν στις ήδη γνωστές. Το Πολώνιο και το Ράδιο, ευρήματα που όχι απλά θα εκτοξεύσουν το ζεύγος στην ιεραρχία της τοπικής κοινότητας, αλλά θα τους οδηγήσουν μέχρι και την αίθουσα των απονομών της Βασιλικής Σουηδικής Ακαδημίας, για να παραλάβουν το πανάκριβο βραβείο Νόμπελ Χημείας. Και είναι σίγουρο, πως η καθημερινή μάχη για την διάνοιξη νέων δρόμων, δεν σταματά εδώ.

Συνεπώς με τα πιο βασικά αποσπάσματα από την συναρπαστική είναι η αλήθεια ζωή της Μαρίας Κιουρί, απαρτίζεται αυτό το άλμπουμ αφιέρωμα στην πορεία μιας θαυμαστής προσωπικότητας. Που έμοιαζε σαν να γεννήθηκε με έναν και μοναδικό σκοπό, να αφιερώσει ολάκερο το είναι της στην σκαπάνη οριζόντων, που μέχρι πρότινος ουδείς είχε καν φανταστεί. Η σκεπτική της δημιουργού Marjane Satrapi, δεν είναι με την μία να ηρωοποιήσει την Πολωνέζα για τα επιτεύγματα της, άλλωστε μέσα από εμβόλιμες σεκάνς, όχι και με τον πιο επιδέξιο τρόπο θα έλεγα, παρουσιάζει και τις αρνητικές συνέπειες των επιστημονικών της ευρημάτων. Η ατομική βόμβα στην Χιροσίμα, οι πυρηνικές δοκιμές στην Νεβάδα, τα ανυπολόγιστων συνεπειών ατυχήματα στα εργοστάσια της Ουκρανίας και της Ιαπωνίας, στην ουσία ορίζουν περαιτέρω εφαρμογές της δικής της έρευνας. Σύμφωνοι, το απενοχοποιητικό αλιμπάι, παίζει από πολύ πριν στο εκράν. Αν πέσουν οι εφευρέσεις αυτές στα λάθος χέρια...

Μα δεν είναι βέβαιο αποξαρχής πως θα έπεφταν και στα σωστά. Κι εκεί ξεκινά να κτίζεται το φωτοστέφανο γύρω από την συντηρητικής έως και ατημέλητης εμφάνισης σκαπανέα. Εκείνη μόχθησε πρώτη για να φτάσει μέχρι το πολεμικό μέτωπο του πρώτου παγκοσμίου ο σωτήριος ακτινογράφος, εκείνη έβαλε στήθος μπροστά, παραδίδοντας ακόμη και τα χρυσά μετάλλια της, για να φτιαχτούν σύγχρονα νοσοκομεία, εκείνη μόστραρε την εικόνα της ανεξάρτητης και προοδευτικής γυναίκας, σε μια εποχή που το όμορφο φύλο θεωρούνταν κάτι παραπάνω από παρακατιανό και περιθωριοποιημένο.

Και κάπου εκεί εισβάλλει η ένσταση μου για το παρόν έργο της Περσίδας, που αν μη τι άλλο είχε φροντίσει στο παρελθόν της να δείξει πολύ πιο δυναμικό και διεισδυτικό βλέμμα, από ετούτο εδώ το επίπεδο και ιδιαίτερα επιφανειακό. Άρρυθμα στημένο το δράμα εποχής, στην ουσία τοποθετεί στο επίκεντρο του μια περσόνα εργασιομανή, υπέρμετρα φιλόδοξη, επαναστάτρια και πασιονάρια, σε μέγεθος που να ξεπερνά ακόμη κι εκείνο της παράνοιας. Θα μου πεις, από την άλλη, ποιος κανονικός άνθρωπος θα έσπαζε όλη μέρα αυτά τα ειδικά πετρώματα, για να τα βράσει σε πρόσμιξη με άλλα εύφλεκτα υλικά, με την ελπίδα και μόνο πως το αποτύπωμα του αποτελέσματος θα όρισε την επανάσταση σε όσα γνώριζε μέχρι τότε ο κόσμος.

Η πορεία της Rosamund Pike, είκοσι σχεδόν χρόνια μετά την σύσταση της στο ευρύ κοινό ως Μποντ Γκερλ, είναι μονάχα ανοδική. Η Βρετανίδα, έχοντας στην φαρέτρα ήδη μια υποψηφιότητα για Όσκαρ (Gone Girl), με προσεκτικές κινήσεις αρπάζει τον ένα αξιόλογο πρωταγωνιστικό ρόλο μετά τον άλλο, κάτι που σημαίνει πως με μαθηματική ακρίβεια θα φτάσει και στην κατάκτηση κάποια στιγμή του πολυπόθητου αγαλματιδίου. Αυτό δεν θα συμβεί στα σίγουρα με το Radioactive, περίπτωση ιδανική υπό άλλες συνθήκες για να πάει την διαδρομή all the the way to the top, παρότι τα δίνει όλα για την επίτευξη του σκοπού της. Η συνολικά αργή, άνευρη, ανέμπνευστη, άναρθρη και εντέλει άνιση ταινία είναι πιο αδύναμη από την ίδια της την πρωταγωνιστική παρουσία κι αυτό δεν είναι δίκαιο για εκείνη. 

Μαρί Κιουρί: Η Γυναίκα που Άλλαξε τον Κόσμο (Radioactive) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Αυγούστου 2020 από την Spentzos Films!
Περισσότερα... »

6.5 Εκτός Ελέγχου (Metri Shesh Va Nim / Just 6.5) Poster Πόστερ6.5 Εκτός Ελέγχου
του Saeed Roustayi. Με τους Payman Maadi, Navid Mohammadzadeh, Hooman Kiaie, Parinaz Izadyar, Farhad Aslani, Maziar Seyedi, Ali Bagheri.


Ο άνθρωπος από την Περσία
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Ιστορίες εθισμού στην Τεχεράνη

Αυτή είναι η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί ο Saeed Roustayi. Η πρώτη ήταν το «Abad va yek rooz» (Life and a Day, 2016). Και στις δύο ταινίες, εκτός από τη σκηνοθεσία υπογράφει και το σενάριο. Η ταινία ξεκίνησε την πορεία της στις αίθουσες με παγκόσμια πρεμιέρα στο φεστιβάλ της Φαζρ τον Ιανουάριο του 2019. Έκανε πρεμιέρα στο Ιράν τον Μάρτιο του 2019 κι αποτέλεσε τεράστια εμπορική επιτυχία, τη μεγαλύτερη εγχώρια, εκτός κωμωδιών. Διεθνώς, έλαβε μέρος σε μια σειρά από φεστιβάλ, ξεκινώντας από εκείνο της Βενετίας, όπου διαγωνίστηκε στο τμήμα Orizonti.

6.5 Εκτός Ελέγχου (Metri Shesh Va Nim / Just 6.5) Poster Πόστερ Wallpaper
Και στις δύο ταινίες του ο Roustayi δούλεψε με τους ίδιους βασικούς πρωταγωνιστές. Πιο γνωστός είναι ο Payman Maadi (που στην ταινία υποδύεται τον Σαμάντ), ηθοποιός που έλαμψε στις ταινίες του Asghar Farhadi «Τι απέγινε η Έλι» (2009) και κυρίως Ένας χωρισμός (2011) κι έκανε και συμμετοχές σε χολιγουντιανές παραγωγές όπως το «13 ώρες: Οι μυστικοί στρατιώτες της Βεγγάζης» και το «6 Underground», και οι δύο ταινίες που σκηνοθέτησε ο Michael Bay, έχει δε ρόλο και στην τρίτη σεζόν του «Westworld»! Ο Navid Mohammadzadeh (που στην ταινία υποδύεται τον Νασέρ) ήταν συγκλονιστικός στην ταινία Περίπτωση συνείδησης (2017) του Vahid Jalilvand, ενώ πρωταγωνιστούσε και στο Ο φύλακας (2019) του Nima Javidi, το οποίο είδαμε στη χώρα μας στην τρέχουσα κινηματογραφική σεζόν. Στην ίδια ταινία πρωταγωνιστικό ρόλο κρατούσε η (ναι, κι άλλη πανέμορφη Περσίδα!) Parinaz Izadyar, που εδώ κρατάει μικρότερο ρόλο ως η πρώην σύντροφος του Νασέρ.

Η υπόθεση: Ο Σαμάντ και ο Χαμίντ είναι δύο αστυνομικοί της Δίωξης Ναρκωτικών στην Τεχεράνη. Και οι δύο πιστεύουν πολύ αυτό που κάνουν και θεωρούν πως με τη δουλειά τους μπορούν να μειώσουν τον αριθμό των χρηστών στη χώρα τους. Κατά την αντίληψη του κράτους και της ηγεσίας τους, το πρόβλημα των ναρκωτικών θα αντιμετωπιστεί καίρια με τη σύλληψη των εμπόρων ναρκωτικών. Και η ποινή για καταδίκη για εμπορία ναρκωτικών είναι ο θάνατος. Από τη μια, είναι ιδεολόγοι, από την άλλη ο Σαμάντ καλοβλέπει την περίπτωση να πάρει προαγωγή ενώ τα κίνητρα του Χαμίντ είναι και προσωπικά, καθώς έχει χάσει τον γιο του εξαιτίας των ναρκωτικών.

Μετά από μήνες ερευνών ο Σαμάντ φτάνει στα ίχνη ενός μικρέμπορου. Με συστηματικές πιέσεις και εκβιασμούς βρίσκει ολοένα και μεγαλύτερα ψάρια προσδοκώντας να φτάσει στο πιο μεγάλο ψάρι από όλα. Το όνομά του είναι Νασέρ κι έχει αγγίξει τα όρια του μύθου: είναι πραγματικό πρόσωπο; Θα καταφέρει ο Χαμίντ να μάθει την ταυτότητα του Νασέρ; Θα τον συλλάβει; Κι αν όλα αυτά δεν είναι ακριβώς όπως τα περίμενε; Κι αν όλα αυτά που κάνει αυτός και οι συνάδελφοί του δεν έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα;

Η άποψή μας: Αστυνομική επιχείρηση λαμβάνει χώρα για σύλληψη εξαρτημένων ναρκομανών, οι οποίοι ζουν μέσα σε τεράστιους τσιμεντένιους σωλήνες ύδρευσης, κατά εκατοντάδες. Οι περισσότεροι είναι σε κατάσταση... ντάγκλας και δεν προβάλουν καμία αντίσταση. Κάποιοι είναι... νεκροί και κανείς δεν το έχει πάρει χαμπάρι. Ένα βαποράκι, όμως, προσπαθεί να το σκάσει. Αρχίζει ανθρωποκυνηγητό. Το βαποράκι τρέχει ανάμεσα στα στενά, στην κίνηση, στους δρόμους, ξεφορτώνεται τα ναρκωτικά του. Ξωπίσω του, ένας αστυνομικός. Τον φτάνει σε απόσταση αναπνοής. Και ξαφνικά, τον χάνει. Το βαποράκι εξαφανίζεται. Θαρρείς και τον κατάπιε η γη. Χμ, ναι, κάτι τέτοιο συμβαίνει.

Έτσι ξεκινάει η πολύ ενδιαφέρουσα ταινία, που μας παρουσιάζει μια διαφορετική πλευρά του ιρανικού κινηματογράφου, την οποία δεν είχαμε συνηθίσει. Την εμπορική! Ναι, αυτή θα μπορούσε να είναι χαλαρά μια παραγωγή χολιγουντιανή, μια μεγάλου μπάτζετ πανευρωπαϊκή συμπαραγωγή. Ο στόχος της είναι το μεγάλο κοινό. Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν μιλάμε για κακή ταινία. Κάθε άλλο. Γιατί οι Ιρανοί στις ταινίες τους θέτουν μια σειρά από πολύ ενδιαφέροντα ηθικά ζητήματα, περίπλοκα, με τα οποία δεν ξεμπερδεύεις με λύσεις τύπου «άσπρο – μαύρο». Κάποιες φορές, απλά το παρακάνουν. Κι εδώ εντοπίζουμε το μικρό αγκαθάκι σε τούτη την ταινία. Τον (σε μικρές ποσότητες ευτυχώς) διδακτισμό και τον (σε μεγαλύτερες ποσότητες) αχρείαστο μελοδραματισμό. Θα επανέλθουμε...

Αν θέλουμε να ταξινομήσουμε την ταινία, θεωρητικά έχουμε εύκολο έργο μπροστά μας. Αστυνομική περιπέτεια λοιπόν. Χμ, ναι καλά. Μήπως είναι και κοινωνικό δράμα; Είναι. Μήπως είναι και ψυχολογικό δράμα; Είναι. Μήπως είναι κι ένα φιλμ – κατηγορώ κατά της θανατικής ποινής; Είναι. Κι όλα αυτά στη συσκευασία του ενός. Το σπουδαίο με την ταινία είναι ότι – εν αντιθέσει με τις περισσότερες που παρακολουθούμε πια – δεν μπορείς να προβλέψεις ούτε ακριβώς πού το πάει και κυρίως δεν μπορείς να προβλέψεις τη διαδρομή. Ακόμα ένα ατού της: η ηθική των ηρώων της κινείται σε γκρίζες ζώνες. Δεν υπάρχουν οι ξεκάθαροι καλοί και οι ξεκάθαροι κακοί. Δεν είναι τυχαίο ότι οι τρεις βασικοί πρωταγωνιστές, σε κάποια στιγμή της ταινίας, φοράνε χειροπέδες!

Κι εντάξει, αυτό φαντάζει λογικό και αναμενόμενο για τον μεγαλέμπορο ναρκωτικών, αλλά για τους αστυνομικούς; Έχουν πολύ ενδιαφέρον οι αντιθέσεις και η σκιαγράφηση των χαρακτήρων, το πώς τους έχει δώσει σάρκα και οστά το σενάριο. Ο Σαμάντ είναι ένας φιλόδοξος αστυνομικός και δεν το κρύβει. Προκειμένου να διεκδικήσει προαγωγή, ξαναπαντρεύεται την πρώην γυναίκα του, από την οποία είχε χωρίσει επειδή εκείνη του το είχε ζητήσει! Βλέπετε, για να διεκδικήσει προαγωγή, πρέπει να είναι παντρεμένος. Χρησιμοποιεί κάθε μέσο, θεμιτό κι αθέμιτο προκειμένου να πετύχει τον στόχο του. Θέλει πραγματικά να πετύχει νίκη εναντίον των ναρκωτικών, που βλέπει ότι καταστρέφουν τους συμπατριώτες του. Η ήττα στο φινάλε είναι σαρωτική.

Από την άλλη, ο Νασέρ γίνεται μεγαλέμπορος ναρκωτικών από... ανάγκη. Το προφίλ που του φτιάχνει ο σεναριογράφος δεν είναι εκείνο του απόλυτου κακού. Ήθελε να ξεφύγει από την φτώχεια του κι αυτός ήταν ο πιο εύκολος δρόμος. Έχει συνείδηση αυτού που κάνει. Όμως, πέρα από την καλοπέραση, στοχεύει και σε άλλα πράγματα, πιο ουσιαστικά. Θέλει να προσφέρει μια καλύτερη ζωή στους γονείς του. Και με τα ναρκοδολάρια σπουδάζει τα ανίψια του στον Καναδά. Να αποκτήσουν ευκαιρίες στη ζωή, τις οποίες ο ίδιος δεν είχε. Και δεν λέει ψέματα – αν και όλοι στην ταινία ψεύδονται! Επειδή υπάρχει και μια διακριτική αίσθηση του χιούμορ στο σενάριο, έχει πλάκα πως όλοι όσοι εμπλέκονται στο κύκλωμα των ναρκωτικών αρνούνται κάθε ανάμειξή τους με το θέμα, πριν αποκαλυφθεί το εξόφθαλμο ψέμα τους. Η σκηνή με τα τετράπαχα βαποράκια, που έχουν καταπιεί τα ναρκωτικά έτσι ώστε τίποτε να μην μπορεί να φανεί στο σκανάρισμά τους στο αεροδρόμιο, είναι από τις πιο αστείες της ταινίας.

Ταινία που στη σκηνή του απαγχονισμού σε κάνει να ανατριχιάζεις. Και είναι η κρίσιμη καμπή, που κάνει τον Σαμάντ να αλλάξει εντελώς πλώρη. Το subplot με το παιδάκι, που πρέπει να αποφασίσει αν θα καρφώσει τον ανάπηρο πατέρα του ή θα πάρει επάνω του την ευθύνη ως βαποράκι είναι από τα φάουλ της ταινίας, μιας που στοχεύει στην εύκολη συγκίνηση και στο... τουμπάρισμα των θεατών. Και ο διδακτισμός που βγαίνει κυρίως από τον χαρακτήρα του δικαστή είναι λίιιιγο πιο έντονος από όσο χρειαζόταν, θέλω να πω, δεν χρειαζόταν καθόλου, αλλά still. Η ταινία, όμως, συνολικά, είναι ταυτόχρονα και εξόχως ψυχαγωγική και ενδιαφέρουσα ως ψυχογράφημα.

«Μόλις 6,5» είναι ο αγγλικός τίτλος της ταινίας, ειρωνικότατος, καθώς μιλάει για τα 6,5 εθισμένων στα ναρκωτικά ανθρώπων σε μια χώρα 60 εκατομμυρίων! Τεράστιο ποσοστό. Λέγεται πως το πλήθος των κομπάρσων που συμμετέχει στην ταινία είναι χρήστες στην πραγματικότητα. Τρομερό. Όπως τρομερός είναι και ο συμβολισμός της πρώτης σκηνής που σας αναφέραμε: δεν μπορείς να ξεφύγεις από τα ναρκωτικά, κάποια στιγμή θα σε θάψουν. Πώς εγκλωβίστηκε η Παπούλια στο πορτ μπαγκάζ του αυτοκινήτου στο συγκλονιστικό φινάλε του «Κυνόδοντα»; Κάντε τους παραλληλισμούς σας.

6.5 Εκτός Ελέγχου (Metri Shesh Va Nim) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Αυγούστου 2020 από την Neo Films!
Περισσότερα... »

Κάνε Παιδιά να Δεις Καλό (Figli) PosterΚάνε Παιδιά να Δεις Καλό
του Giuseppe Bonito. Με τους Valerio Mastandrea, Paola Cortellesi, Stefano Fresi, Giorgio Barchiesi, Andrea Sartoretti, Fabio Traversa, Paolo Calabresi.

Κοιμήσου ρε σκασμένο!
του zerVo (@moviesltd)

Φυσικά και δεν κάνω υπόδειξη, ούτε σχολιάζω το αν και πότε κανείς παίρνει την απόφαση να τεκνοποιήσει. Βάσει προσωπικής πείρας, οφείλω να ομολογήσω πως η φύση είχε ξανά δίκαιο. Τα παιδιά πρέπει να τα κάνεις, βία, μέχρι τα 30. Και όχι γιατί δεν μπορείς τεχνικά, άλλωστε η πρόοδος της επιστήμης έχει αναδείξει αμέτρητους Αβραάμ και Σάρες στον καιρό μας. Μα διότι δεν αντέχεις, κυρίως σωματικά, να φέρεις εις πέρας τις απαιτήσεις ενός βρέφους. Αντάμα, εννοείται, με όλο τον συρφετό των λοιπών υποχρεώσεων. Το κατανόησα καλά αυτό, όταν ο πελαργός μας έστειλε το δεύτερο παιδάκι στα 33. Έξι χρόνια κατόπιν του πρώτου. Όπως ακριβώς και στην ταινία Figli. Που, οκ, δανείζεται φωτογραφίες από την πραγματικότητα, αλλά κάπου υπερβάλλει υπέρ το δέον. 

Κάνε Παιδιά να Δεις Καλό (Figli) Quad Poster
Ο Νικόλα και η Σάρα είναι ένα πραγματικά ευτυχισμένο κι ερωτευμένο ανδρόγυνο. Παντρεμένοι για παραπάνω από μια δεκαετία, απολαμβάνουν την συμβίωση τους στο ευρύχωρο διαμέρισμα της Ρώμης και χαίρονται με όλη τους την ψυχή, το εξάχρονο αγγελάκι τους, την Άννα, επιστέγασμα της πολυετούς τους παθιασμένης αγάπης. Έχοντας περάσει από καιρό το κατώφλι της μέσης ηλικίας, πολύ θα επιθυμούσαν να παραμείνουν μέχρι πρωίας στα θορυβώδη πάρτι που διοργανώνουν οι αδέσμευτοι κολλητοί, αλλά, κάτι το παιδί, κάτι οι επαγγελματικές τους υποχρεώσεις - εκείνος εργαζόμενος σε ντελικατέσεν, εκείνη υπεύθυνη του υγειονομικού - δεν τους αφήνουν και πολλά περιθώρια για ξενύχτια. Χαλάλι. Όλα παν καλά! Όλα?

Το μαντάτο και μόνο, πως η Σάρα, στα 45 της, έχει μείνει έγκυος, θα αναστατώσει την γαλήνη του ζευγαριού. Αμφότεροι θα δείξουν, φαινομενικά, ενθουσιώδεις που ένα νέο μωράκι θα μπει στο σπιτικό, όπως όμως και θα τρομάξουν μέσα τους στην ιδέα του πάμε πάλι από την αρχή. Νανουρίσματα, Πάμπερς, Αλμιρόν 2, καρότσια, φρουτόκρεμες. Και πραγματικά, με την έλευση του μικρούλη Πιέτρο, από την πρώτη κιόλας βραδιά αγρύπνιας, το μέχρι πρότινος ευχαριστημένο στην ισορροπία ζωής του δίδυμο, θα καταλάβει πως τα πολύ ζόρικα ήλθαν. Και άντε τώρα να βάλεις τάξη ως μεγαλογονιός, σε μια ηλικία που κανονικά θα έπρεπε να προετοιμάζεσαι για παππούς...

Εντάξει, ούτε για καμιά σούπερ σπέσιαλ πρωτότυπη θεματική ιδέα μιλάμε, ούτε για κάτι που δεν απαντά κανείς στον γειτονικό του περίγυρο με μια και μόνο ματιά. Άλλωστε στον καιρό μας, ο μέσος όρος των ετών που ο κόσμος αποκτά την ταυτότητα του γονιού, έχει μεγαλώσει σημαντικά, ακόμη και από εκείνον της δικής μας εποχής, στα μέσα των 90s. Θέλεις ο τρόπος ζωής, το προαίσθημα της πιθανής σκλαβιάς, οι πλάγιες απαιτήσεις σε δουλειά και καθημερινότητα, αναβάλλουν διαρκώς το να ακουστεί το ουά, από μια κούνια σιμά στο κρεβάτι. Αν όμως το καλό ζυγώσει, οφείλεις να είσαι απόλυτα προετοιμασμένος για το υποδεχθείς. Ακόμη κι αν σέρνει μαζί του ένα σωρό συνέπειες.

Τις οποίες το φιλμάκι, κομεντί δηλώνοντας, τις αποτυπώνει μία προς μία, δίχως να ξεχάσει την παραμικρή στο ράφι, καθώς ο νεογέννητος διαβολάκος θα μετατρέψει την ημέρα (και κυρίως την νύχτα) των γονιών του σε πραγματική κόλαση. Στην πραγματικότητα όμως ή στην προσωπική τους νιώση? Μιας και η φυσιολογική κόπωση του μισού αιώνα ζωής, το πιότερο στρες, οι εκτοξευμένες στα ύψη ανασφάλειες και οι τρόμοι, του μην τυχόν και διαλυθεί το έως χθες κομψό φαμιλιάρικο οικοδόμημα, είναι προφανές πως δεν επιτρέπουν στο ζευγάρι να πάρει τις σωστές αποφάσεις. Είναι και ο οικογενειακός περίγυρος που λειτουργεί εκνευριστικά, όχι απλά μη βοηθώντας τους, αλλά μπερδεύοντας τους ακόμη παραπάνω, οπότε μάλλον προς το ναυάγιο οδηγείται το πράγμα.

Ο ιταλιάνικος κινηματογράφος, τουλάχιστον αυτός που βολτάρει προς τα μέρη μας σε πρώτη προβολή, σε πολύ μεγάλο ποσοστό ασχολείται με τα θέματα της φαμίλιας και του μεγαλώματος των παιδιών. Καθώς φαίνεται και από το πόνημα του, με αρκετές δημιουργικές ιδέες, Giuseppe Bonito, αυτό ορίζει ένα από τα σημαντικότερα κοινωνικά ζητήματα της ατζούρας γειτονιάς μας. Και η εξιστόρηση όπως την επιχειρεί ο ρετζίστας, θεατρικού πιο πολύ ύφους και εκτέλεσης, παρουσιάζει ένα ενδιαφέρον, τόσο στην σε πρώτο πρόσωπο αφήγηση, όσο και σε κάποιες εμβόλιμες εμπνεύσεις, όπως ας πούμε στην μετάλλαξη του κλάματος του νεογνού, σε ανατριχιαστική σονάτα του Μπετόβεν.

Την πέμπτη, έκτη επαναληπτική φορά όμως, που τα πλήκτρα βαρούν σαν κανόνια του Ναβαρόνε ή που ο Valerio Mastandrea και η πάντα γοητευτική, αν και την προτιμώ στο πιο διασκεδαστικό της, Paola Cortelessi, πηδούν από το μπαλκόνι μπας και σωθούν από  την γκρίνα του μωρού, αντιλαμβάνεσαι πως το έργο δεν έχει κάτι νέο να προσθέσει και απλώς οδηγεί τον εκνευρισμό στα άκρα, αναίτια πιστεύω. Είναι η ώρα που το πειραγμένα κωμικό, δίνει την σκυτάλη στην μελαγχολία και τον φόβο και αυτό το στυλ εξ ορισμού, δεν ταιριάζει στην οποιαδήποτε μόστρα του γονιού. Τα παιδιά, ιδίως τα νεόφερτα, είναι μόνο ευτυχία και όχι βατήρας διενέξεων και πιθανού κατοπινού χωρισμού. Κι αν προβληματίζεται κάποιος μπαμπάς, που ξυπνά μέσα στην νύχτα για να χτυπήσει την πλατούλα του βρέφους, μέχρι αυτό να κάνει γκρου, τι πρέπει να πούμε για τον ίδιο, δυο, τρεις δεκαετίες μετά, που δεν κοιμάται καθόλου, αντιλαμβανόμενος πως το βλαστάρι του, που με τόσους κόπους και θυσίες μεγάλωσε, ανάθρεψε και σπούδασε, σε αυτό τον κόσμο των ελάχιστων ευκαιριών, δεν βρίσκει τον τρόπο να ανοίξει και τα δικά του φτερά? 

Κάνε Παιδιά να Δεις Καλό (Figli) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Αυγούστου 2020 από την Rosebud.21!
Περισσότερα... »

Παιχνίδια Φωτιάς (Joueurs / Treat Me Like Fire) Poster ΠόστερΠαιχνίδια Φωτιάς
της Marie Monge. Με τους Tahar Rahim, Stacy Martin, Bruno Wolkowitch, Marie Denarnaud, Karim Leklou, Jean-Michel Correia.


Τζογαδόρα ψυχή
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Σ'τα 'δωσα όλα κι έμεινα στον άσο!

Αυτή είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί η Marie Monge. Έχει σκηνοθετήσει και δύο μικρού μήκους ταινίες, το «Les ombres bossues» (2009) και το «Marseille la nuit» (2012). Στα Παιχνίδια φωτιάς υπογράφει και το σενάριο. Η ταινία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της τον Μάιο του 2018, λαμβάνοντας μέρος στο φεστιβάλ των Καννών, στο τμήμα «Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών».

Παιχνίδια Φωτιάς (Joueurs / Treat Me Like Fire) Poster Πόστερ Wallpaper
Η Stacy Martin γεννήθηκε στις 20 Μαρτίου του 1990 στο Παρίσι. Ο κομμωτής πατέρας της είναι Γάλλος και η μητέρα της είναι Αγγλίδα. Στα 7 της χρόνια «μετακόμισε» μαζί με την οικογένειά της στο Τόκιο όπου έζησε μέχρι τα 13 της χρόνια. Μετά, επέστρεψε στο Παρίσι και αφού τελείωσε την υποχρεωτική εκπαίδευση μετακόμισε στο Λονδίνο όπου έκανε Media and Cultural Studies στο University of the Arts London's College of Communication ενώ παράλληλα εργαζόταν ως μοντέλο. Αυτή είναι η 11η μεγάλου μήκους ταινία στην οποία συμμετέχει. Το βάπτισμα του πυρός το πήρε κολυμπώντας κατευθείαν στα βαθιά: ο Lars Von Trier την επέλεξε για να υποδυθεί τη Charlotte Gainsbourg ως Joe σε νεαρή ηλικία, στην προβοκατόρικη ταινία «Nymphomaniac» (και στα δύο Vol) πίσω στο 2013. Προσεχώς, μεταξύ των άλλων, ετοιμάζεται να πρωταγωνιστήσει στη νέα ταινία του Dario Argento (!!!) «Occhiali neri», η οποία αναμένεται να βγει στους κινηματογράφους τον Μάρτιο του 2021, εννέα ολόκληρα χρόνια μετά την προηγούμενη σκηνοθετική προσπάθεια του μαέστρου του giallo, o οποίος είναι πλέον 80 ετών!

Η υπόθεση: Η Έλα είναι μια νεαρή γυναίκα που ζει στο Παρίσι. Δουλεύει στο εστιατόριο του πατέρα της, ο οποίος τη βάφτισε έτσι προς τιμήν της Ella Fitzgerald, της διάσημης τραγουδίστριας της τζαζ. Η ζωή της είναι τακτοποιημένη, χωρίς ρίσκα. Ακολουθεί τη ρουτίνα της, είναι καλή στη δουλειά της, όλα καλά. Έως ότου στη ζωή της μπαίνει ως ανεμοστρόβιλος ο Αμπέλ. Αρχικά, σχεδόν επιβάλλει την παρουσία του στο μαγαζί. Εντέλει, αποκαλύπτεται πως βασική του επιδίωξη ήταν η πρόσβαση σε πηγή χρημάτων – και μάλιστα άμεσα. Είναι τζογαδόρος.

Θα μπάσει την Έλα στον κοσμοπολίτικο, υπόγειο κόσμο των παράνομων παιχνιδιών του Παρισιού, όπου η αδρεναλίνη χτυπάει κόκκινο και τα ποσά που παίζονται ξεπερνάνε κάθε φαντασία. Η Έλα ελκύεται από αυτόν τον κόσμο. Νιώθει να ελκύεται και από τον Αμπέλ. Δεν αργούν να γίνουν εραστές. Αγαπιούνται πραγματικά. Όμως, όσοι ασχολούνται με τον τζόγο δεν κερδίζουν ποτέ. Και το προδιαγεγραμμένο φινάλε καταφθάνει με ταχύτητα που σπάει τα φρένα...

Η άποψή μας: Κοίτα να δεις που ακόμα και σήμερα είναι χρήσιμες εκείνες οι... ανταποκρίσεις από τα φεστιβάλ όπου πηγαίναμε τα παλιά, καλά χρόνια, πριν δύο έτη δηλαδή, μουάχαχαχαχα. Είχα γράψει τότε, δύο χρόνια πριν: «Αυτή είναι μία ταινία από εκείνες που συμμετέχουν στο επίσημο πρόγραμμα του τμήματος ''Το Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών''. Και επιβεβαιώνει ένα ξεκάθαρο πάτερν στο φετινό φεστιβάλ. Οι εμπορικών δυνατοτήτων ταινίες, όπως τούτη εδώ, δεν ξεπερνούν τη μετριότητα. Και οι καλλιτεχνικές ταινίες, είναι τόσο αυτιστικές που καταλήγουν να μην αφορούν κανέναν...».

Αυτή λοιπόν ήταν μία από τις σχετικά εμπορικές ταινίες που προβλήθηκαν στο φεστιβάλ των Καννών του 2018 σε κάποιο από τα επίσημα τμήματα κι όχι στο Marche, στην Αγορά δηλαδή, εκεί όπου προσπαθούν κάθε χρόνο να πουληθούν ταινίες κάθε είδους, μεγέθους, διαμετρήματος, χώρας και... ποιότητας. Το ζήτημα είναι το εξής: ok, αυτή είναι όντως μια ταινία που έχει προοπτικές να προσεγγίσει ένα μεγάλο κοινό. Τι έχει να προσφέρει; Η μαύρη αλήθεια είναι, όχι και πολλά. Το θέμα του τζόγου, το πόσο πολύ μπορεί να εξιτάρει όσους είναι εθισμένοι σε αυτόν, το πόσο πολύ σε γκαβλώνει η διαδικασία (όχι απαραίτητα τα κέρδη), το έχουμε δει πάμπολλες φορές στο σινεμά και σε πολλές και διαφορετικές εκδοχές.

Επίσης, έχουμε δει πόσο πολύ μπορεί να σε καταστρέψει. Ο τζόγος. Να σε οδηγήσει στη μοναξιά, στα χρέη που δεν μπορείς να αποπληρώσεις ποτέ, στην καταστροφή τελικά. Όλοι οι τζογαδόροι έχουν ιστορίες να διηγηθούν για εκείνη τη φορά που κέρδισαν ενώ όλα ήταν εναντίον τους. Όλοι τους έχουν κάποιο γούρι. Όλοι ακολουθούν κάποιους κανόνες. Κι όλοι τους, τους καταπατούν. Ε, αυτά πάνω κάτω μας λέει η ταινία, που διαθέτει δύο φωτογενείς πρωταγωνιστές, τον Tahar Rahim και τη Stacy Martin και μας πάει λίγο στον υπόγειο κόσμο του τζόγου, όχι τον επίσημο, όχι τα καζίνο, τις χαρτοπαικτικές λέσχες, το διαδικυακό στοίχημα κτλ, αλλά χώρους που τους ξέρουν λίγοι, μπαίνουν με κωδικούς και γνωρίζουν ο ένας τον άλλον, με τα καλά και τα κακά του.

Δεν είναι λοιπόν ότι αυτή η ταινία είναι κακή. Κάθε άλλο. Και η σκηνοθέτιδα δείχνει πως κατέχει τον τρόπο για να στήσει τη σωστή ατμόσφαιρα ενώ και οι ερωτικές σκηνές έχουν γυριστεί καλόγουστα και αρκούντως ερεθιστικά, κάτι στο οποίο συμβάλλει η αδιαμφισβήτητη χημεία ανάμεσα στους δύο πρωταγωνιστές. Το... κακό είναι πως απλά αυτή είναι μια ταινία που την έχουμε... ξαναδεί. Λίγο παραπάνω σινεμά να έχεις δει, ξέρεις τι θα γίνει στην ταινία σε κάθε της στιγμή, στο επόμενο πλάνο και στο μεθεπόμενο και τι θα γίνει στο φινάλε. Οπότε, το παιχνίδι είναι... στημένο. Και η ταινία δεν μπορεί να... κερδίσει. Κι ας διαθέτει πολλά ατού στα χέρια της. Κυρίως, επειδή δεν... τζογάρει!

ΥΓ: Φίλοι ΠΑΟΚτζήδες, ιδίως εσείς, αποφύγετε την ταινία, γιατί θα σας πάει ο νους σας στον δικό μας Αμπέλ, την προπονητάρα μας, και θα νευριάσετε ακόμα περισσότερο!

Παιχνίδια Φωτιάς (Joueurs / Treat Me Like Fire) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Αυγούστου 2020 από την Weird Wave!
Περισσότερα... »

Καπόνε (Capone) PosterΚαπόνε
του Josh Trank. Με τους Tom Hardy, Linda Cardellini, Jack Lowden, Noel Fisher, Kyle MacLachlan, Matt Dillon, Al Sapienza.


Βρωμοσαπίλα
του gaRis (@takisgaris)

Νάναι λέει καλοκαιράκι κορωναίικο, νάχει πέσει δεύτερο κύμα μολύνσεων και να μην έχεις δυνατότητα απόσυρσης στις ούτως - ή αλλιώς συνωστιζόμενες ακρογιαλιές. Τι μένει σε δαύτη την παλιοζωή του καύσωνα και της ανέχειας; ένα σινεμαδάκι ίσως; OK, νο προμπλέμο. Να δεις κάτι ρε ξάδερφε που να γουλάρεις, να την κάνεις, να ξεφύγεις ναούμ. Τι να σου προτείνω λοιπόν; To Capone μήπως; Ούτε στον έχθρό μου φίλος. Απο-κε-κλείεται. Παρότι το στόρυ (ο τελευταίος χρόνος ζωής του αρχιμαφιόζου Αλ Καπόνε) όσο και το πρωτομαρκιζάτο όνομα του Tom Hardy, σου τάζουν φύκια για μεταξωτές κορδέλες.

Καπόνε (Capone) Quad Poster
Εξόν εάν καρατσεκάρεις το σκηνοθετικό όνομα του κάποτε υποσχόμενου Josh Trank (Το Χρονικό), που τα θαλάσσωσε με μια άθλια αναβίωση των Fantastic 4 και του πήρε μια 5ετία να ξαναβγεί στον αφρό, τσοντάροντας και μια εκατοπενηνταρού χιλιάρικα για να σπρώξει τον Καπόουν. Που θα λεγόταν Fonzo - από το Alphonse - αφού κανείς στο νοσηρό περίγυρο του θρυλικού γκάνγκστερ δεν είχε το δικαίωμα να τον φωνάζει Al.

O Καπόνε αφού θέρισε το Σικάγο απάκρου εις άκρου εντέλει μπουζουριάστηκε για φοροδιαφυγή (έλα τώρα αφού τόχεις διεί το κατά De Palma Untouchables, 1987) και πέρασε μια γεμάτη 10ετία στην ψειρού προτού αποφυλακιστεί, σε έναν ιδιότυπo κατ’οίκον εγκλεισμό στη Φλόριντα, με προχωρημένη σύφιλη και ντεμένσια, όπου θα αποβιώσει μετά από μια θεαματική κατρακύλα απώλειας σώματος, μυαλού και συνείδησης ένα μόλις ένα χρόνο αργότερα στα 48 του.

Ο Trank πολύ γρήγορα κάνει πασίδηλες τις προθέσεις του. Δεν τον ενδιαφέρει ένα στρωτό μπαϊόπικ μα πιότερο μια φουλ ντεκαντάντ, σοκαριστική αποδόμηση του άλλοτε κραταιού αρχιμαφιόζου. Πάρε λοιπόν θεατά μου εμέτους και χεσίδια με τη σέσουλα, κι έναν αλλόκοτα ασχημοτρελάντρα Καπόνε να γρυλίζει, μουγκρίζει, ακκίζεται, πολύ εγγύτερα στην bigger-than-life Bane ερμηνεία του στο The Dark Knight Rises.Η αηδία διαδέχεται τη βαρεμάρα και τανάπαλιν, καθότι οι στοκ χαρακτήρες που πλαισιώνουν τον ορεξάτο για ερμηνευτική σαρώθρα Hardy, δε δουλεύουν ούτε ως υποτυπωδώς εναύσματα πλοκής (πλήρως αναξιοποίητοι οι Matt Dillon και Linda Cardellini ως μέντορας και σύζυγος του Fonzo αντίστοιχα).

Η λουσάτη εικονογράφηση μου έκανε μια γκραντιόζα αισθητική τύπου Paolo Sorrentino ενώ η hiphopα-τονικότητα του EL-P (κατά κόσμον Jamie Meline) με ενόχλησε ιδιαίτερα ως πλήρως ασύνδετη με την αφήγηση, εξαιρουμένων των σκηνών που περιγράφουν τους εφιάλτες του ταλαίπωρου Καπόνε, οι οποίες λειτουργούν ικανοποιητικά αυτοτελώς και μόνο. Ακριβώς όπως και η για ακόμη μια φορά Μεθοδική προσέγγιση του Hardy, που φέρνει καραμπαμπάμ στον Μπράντο, αλλά δεν φρενάρει ούτε σκάβει αρκετά, σε ένα ρόλο που είναι κουτί με δεδομένα τα Lawless (2012), Legend (2015) και το τηλεοπτικό Peaky Blinders(2016-2019).

Ειδικά η σκηνή με τις πάνες, το καρότο αντί για πούρο στο στόμα και το χρυσό τόμυ γκαν, να θερίζει κοσμάκη στην εξοχή, είναι τραγέλαφος. O Capone του Josh Trank, απευθείας στο στρημάρισμα (κι όχι μόνο λόγω Κόβιντ) είναι μια νοσηρά δυσάρεστη κινηματογραφική εμπειρία, που παραμένει στη μνήμη για όλους τους λάθος λόγους. Ίσως εντέλει αν θα διέθετε μια πιο αυτοπαρωδική προσέγγιση στο υπερπλεονάζον γκροτέσκ στοιχείο της, να βλεπόταν λιγουλάκι πιο ευχάριστα, αφήνοντας το νου να δραπετεύσει για λίγο από την περιρρέουσα δυσωδία του εγχειρήματος.

Καπόνε (Capone) Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Αυγούστου 2020 από την Odeon!
Περισσότερα... »