Χωρίς Οικογένεια (Rémi sans famille) Poster ΠόστερΧωρίς Οικογένεια
του Antoine Blossier. Με τους Daniel Auteuil, Maleaume Paquin, Virginie Ledoyen, Jonathan Zaccaï, Jacques Perrin, Ludivine Sagnier, Albane Masson.


Κάθε εμπόδιο για καλό
του zerVo (@moviesltd)

Πεντακόσιες σελίδες βιβλίο. Με χοντρό κάλυμμα, άθραυστο της Άγκυρας, που στο πορτοκαλί εξώφυλλο του απεικόνιζε έναν πιτσιρικά σκυθρωπό, καθισμένο στον αγρό, έχοντας πλάι του το αγαπημένο του τετράποδο, να τον κοιτάζει μέσα στα μάτια. Πρέπει να το είχα διαβάσει περισσότερες φορές από όσα ήσαν τα φύλλα του. Και πάντοτε με το ίδιο συναίσθημα να κορυφώνεται γραμμή με την γραμμή. Επάνω που έλεγες τελείωσαν τα βάσανα του μικρού, φτου και πάλι από την αρχή το δράμα να παίρνει μπροστά και να εκτοξεύει την συγκίνηση. Και μανά βούρκωμα και ξανά ο ίδιος κύκλος, αισιοδοξία - απόγνωση. Δεν νομίζω να αγάπησα ποτέ άλλο ανάγνωσμα περισσότερο. Σίγουρα δεν διάβασα κανένα άλλο πιο πολύ. Δια χειρός Έκτορος Μαλό. Χωρίς Οικογένεια...

Χωρίς Οικογένεια (Rémi sans famille) Quad Poster Πόστερ
Στο απομακρυσμένο από την πρωτεύουσα αγροτόσπιτο, μεγαλώνει ο εντεκάχρονος Ρεμί, δίπλα στην μοναχική μητέρα του, που κυριολεκτικά τον λατρεύει. Μια ζωή φτωχική, χωρίς ανέσεις, με ζόρια οικονομικά και κακουχίες, που όμως μέσα από την ευαίσθητη ματιά του μικρού, οδηγούνταν σε καταστάσεις ισορροπημένης ευτυχίας. Κατάσταση που θα αλλάξει άρδην, με την άφιξη στο σπίτι, μετά από χρόνια απουσία, του αγριεμένου από την πρόσφατη αναπηρία του, πατέρα, που όχι μόνο θα αποκαλύψει στον μπόμπιρα πως δεν είναι παρά ένας νόθος, που μωρό μάζεψε από το καλντερίμι, ένα παγωμένο βράδυ, αλλά και αδυνατώντας να τον συντηρήσει θα τον οδηγήσει ίσαμε το κατώφλι του ορφανοτροφείου.

Ελάχιστες στιγμές πριν το διαβεί, ένας ηλικιωμένος, άγνωστος άντρας, ο Βιτάλης, περιπλανώμενος μουσικός, διασκεδαστής και εκπαιδευτής ζώων, θα πάρει το ρίσκο να αποσπάσει από τον άκαρδο κηδεμόνα τον φοβισμένο Ρεμί, γλυτώνοντας τον από τα δεινά του ιδρύματος. Και να τον πάρει μαζί του, στο ατελείωτο ταξίδι ανά την γαλλική επικράτεια, δείχνοντας εμπιστοσύνη στο κελάηδισμα της φωνής του, ελπίζοντας πως θα γίνει ισότιμο στέλεχος του θιάσου του δρόμου, μαζί με τον πανέξυπνο σκύλο και την δαιμόνια μαϊμού, που ορίζουν την συντροφιά. Ένας δρόμος δύσκολος και δύσβατος, γεμάτος εμπόδια και αντιξοότητες, όμως ελεύθερος και ορθάνοιχτος σε κάθε φιλοδοξία για τα μέλη της ετερόκλητης μπάντας.

Το ημερολόγιο έδειχνε το σωτήριο έτος 1878, όταν ο φημισμένος φραντσέζος συγγραφέας, κυκλοφορούσε το πλέον διάσημο έργο της καριέρας του. Το Χωρίς Οικογένεια, χάρη στις διαρκείς του ανατροπές και το μέχρι τέλους ενδιαφέρον του, όχι και λίγες φορές μεταβλήθηκε σε κινηματογραφικό σενάριο, άλλοτε ακολουθώντας πιστά το πρωτότυπο και άλλες φορές προβάλλοντας μια πιο ελεύθερη διασκευή της πολυδιαβασμένης πλοκής. Μια ενδιάμεση κατάσταση ορίζει και η πιο πρόσφατη βερσιόν του κλασικού έργου, που χρονικά έρχεται λιγάκι πιο κοντά στην εποχή μας, αφηγούμενη από έναν εβδομηντάχρονο κύριο, που δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον Ρεμί, που ξετυλίγει μπροστά στο αμιγώς νηπιακό κοινό του τις θύμησες.

Μια ευφυής έμπνευση από τον, όχι και τόσο γνωστό διεθνώς τρικολόρ σκηνοθέτη Antoine Blossier, που επιφυλάσσει μάλιστα και μια γλυκύτατη ανατροπή στο φινάλε. Ο δημιουργός δεν αποκλίνει ποτέ των βασικών στοιχείων της (φαντάζομαι, γνωστής στους πάντες) ιστορίας, συνθέτοντας σε μια όμορφη και περιποιημένη διάταξη, χωρίς να καταφεύγει στις επαναλήψεις ή στα πλατιάσματα, διατηρώντας έτσι σταθερό το αφηγηματικό τέμπο ίσαμε το τέλος, όπου η φόρτιση είναι διάχυτη στην ατμόσφαιρα.

Τα προσεγμένα ντεκόρ, διττής υπόστασης και αληθινά, αλλά και σχεδιασμένα στον υπολογιστή, πολύχρωμα άλλοτε, πιο σκοτεινιασμένα όταν οι αβάσταχτες συνθήκες το απαιτούν, αποτελούν το ιδανικό περιτύλιγμα για να συρθεί πάνω τους η πλοκή. Επαρχία, Παρίσι, Λονδίνο στην εκπνοή, όταν οι αποκαλύψεις, θα βάλουν μια για πάντα τα πράγματα στην σωστή τους θέση. κακά τα ψέματα όμως, το περισσότερο χειροκρότημα ανήκει στην ζεστασιά της χημείας που αναδίδει το παράξενο κουαρτέτο, που κερδίζει τον θαυμασμό τόσο των θεατών της πλατείας, όσο και των παρευρισκομένων στο υπαίθριο σόου του.

Για τον ρόλο του Sans Famille άσπιτου νομάδα αρτίστα, με το σκοτεινό, γεμάτο έντονες στιγμές δόξας αλλά και οδυνηρού πόνου παρελθόν, η παραγωγή επέλεξε τον πιο σημαντικό Γάλλο ερμηνευτή της τελευταίας τριακονταετίας, κάστινγκ άψογο στο πρόσωπο του κορυφαίου Daniel Auteuil. Ο οποίος με την εμπειρία του κατευθύνει σωστά τόσο τον άμαθο ανήλικο συμπρωταγωνιστή του, Maleaume Paquin, που αποδίδει αξιοπρεπώς το ορφανό, όσο και την διάσημη περιφέρεια, που ορίζουν αστέρες σαν την Sagnier, τον Perrin και την Ledoyen.

Σε γενικές γραμμές αυτή η καινούργια εκδοχή του πασίγνωστου μυθιστορήματος, στεκούμενη με απόλυτο σεβασμό στο ορίτζιναλ κείμενο, αποσπά από εκείνο ολάκερη την δυναμική του, μοιράζοντας στον χώρο τα ηθικά διδάγματα που πηγάζουν από τους στίχους του. Περί φιλίας, αλληλεγγύης, συνεχούς προσπάθειας για το καλύτερο και φυσικά οράματος για το ποιοτικότερο αύριο που ξημερώνει. Έστω και όχι κάτω από τις καλύτερες προϋποθέσεις. Κάθε εμπόδιο για καλό είναι το σύνθημα. Και που ακολουθώντας το πιστά, δύσκολα κάποιος δεν θα βγει κερδισμένος...

Χωρίς Οικογένεια (Rémi sans famille) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 14 Νοεμβρίου 2019 από την Feelgood Ent.!
Περισσότερα... »

Σκυλομπελάς (Trouble) - Trailer / Τρέιλερ PosterΜια τρελή, απίθανη, αστεία περιπέτεια με πολλά γαυγίσματα!  Η θεία πέθανε και τα ανίψια της είναι έτοιμα να ξεκοκαλίσουν την τεράστια περιουσία της! Αυτό που δεν γνωρίζουν είναι ότι οι χρυσοί κληρονόμοι δεν είναι αυτοί αλλά το καλοαναθρεμμένο της σκυλάκι, ο Μπελάς που οι ίδιοι φρόντισαν να πετάξουν στον δρόμο. Τώρα θα πρέπει να τον βρουν και να τον φέρουν πίσω πριν να είναι αργά. Το κινούμενο σχέδιο Σκυλομπελάς (Trouble) που σκηνοθετεί ο Kevin Johnson, είναι μια παραγωγή της Vanguard Films and Animation, που στο παρελθόν πάνω στο είδος έχει προσφέρει φιλμς όπως τα Charming, Valiant Και Happily n Ever After.

Σκυλομπελάς (Trouble) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 14 Νοεμβρίου 2019 από την Spentzos Films!

Περισσότερα... »

Κόντρα σε Όλα (Ford v Ferrari) - Trailer / Τρέιλερ PosterΜετέτρεψαν το αμερικάνικο όνειρο, σε μια κούρσα! Η ταινία Κόντρα σε Όλα (Le Mans '66) περιγράφει την αξιοσημείωτη πραγματική ιστορία του οραματιστή Αμερικανού σχεδιαστή αυτοκινήτων Κάρολ Σέλμπι και του ατρόμητου Βρετανού επαγγελματία οδηγού Κεν Μάιλς, οι οποίοι έδωσαν μάχη ενάντια στις επιχειρηματικές παρεμβάσεις, τους νόμους της φυσικής, καθώς και τους προσωπικούς τους δαίμονες να κατασκευάσουν ένα επαναστατικό αγωνιστικό αυτοκίνητο για την Φορντ και να αναλάβουν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα του Έντσο Φεράρι στον περίφημο αγώνα των 24 ωρών του Λε Μαν στη Γαλλία το 1966. Είναι μία από τις πιο θρυλικές ιστορίες στην ιστορία των μηχανοκίνητων αθλημάτων. Ο Κάρολ Σέλμπι, σε στενή συνεργασία με τον δεινό δοκιμαστικό του οδηγό Κεν Μάιλς, αναπτύσσει ένα επαναστατικό αυτοκίνητο που στέκεται αντάξιο απέναντι στο στόλο οχημάτων που κατασκευάστηκε από τον Ιταλό θρύλο των αγώνων ταχύτητας Έντσο Φερράρι κατά τη διάρκεια του περίφημου αγώνα των 24 ωρών του Λε Μαν το 1966. Αυτή είναι η ιστορία μιας ομάδας ασυνήθιστων στοχαστών που ξεπερνούν τις ελάχιστες πιθανότητες να επιτύχουν εξαιρετικό αποτέλεσμα, μέσω της εφευρετικότητας, της αποφασιστικότητας και της βούλησης που διαθέτουν. Το φιλμ σκηνοθετεί ο James Mangold (Walk the Line, Το Τελευταίο Τρένο για τη Γιούμα, Επικίνδυνες Παρέες).

Κόντρα σε Όλα (Ford v Ferrari) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Οι βραβευμένοι με Όσκαρ Matt Damon και Christian Bale Μοιράζονται τους βασικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους, έχοντας δίπλα τους πλειάδα αστέρων όπως οι Jon Bernthal, Caitriona Balfe, Tracy Letts, Josh Lucas, Noah Jupe, Remo Girone, Ray McKinnon.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 14 Νοεμβρίου 2019 από την Odeon!

Περισσότερα... »

Last Christmas - Trailer / Τρέιλερ PosterΜερικές φορές πρέπει απλά να πιστέψεις! Η Κέιτ βρίσκεται στο Λονδίνο και τριγυρνάει δυσαρεστημένη, παρέα με μια στοίβα κακών αποφάσεων που έχει πάρει στη ζωή της, ακούγοντας το χτύπημα των κουδουνιών στα παπούτσια της - μια άλλη ενοχλητική συνέπεια από τη δουλειά της ως «ξωτικό» σε ένα χριστουγεννιάτικο κατάστημα. H Κέιτ έχει καλή φωνή. Τόσο καλή που θα μπορούσε να είναι pop star, αλλά την έχει παραμελήσει. Ο Τομ φαίνεται πολύ καλός για να είναι αληθινός, όταν μπαίνει στη ζωή της και αρχίζει να βλέπει και να καταλαβαίνει πολλούς από τους εσωτερικούς της φραγμούς. Καθώς το Λονδίνο μεταμορφώνεται στην πιο υπέροχη εποχή του χρόνου, τίποτα δεν φαίνεται να λειτουργεί για τους δυο τους. Αλλά, μερικές φορές, πρέπει να αφήσεις το χιόνι να πέσει όπου μπορεί, πρέπει να ακούσεις την καρδιά σου... και όπως λέει και ο Τζορτζ Μάικλ, πρέπει να έχεις πίστη (Faith). Η δύναμη της ιστορίας κρύβεται στην ιστορία μιας νεαρής και ταλαντούχας γυναίκας, που κάπως έχει χάσει το δρόμο της, εξαιτίας μιας περιπέτειας με την υγεία της και λόγω της οικογενειακής της κατάστασης, καθώς η μητέρα της δυσκολεύεται ως μετανάστρια σε ένα Λονδίνο στα πρόθυρα του Brexit. Η ηρωίδα βρίσκει στο δρόμο της έναν καλοπροαίρετο και τρυφερό άντρα, που ενώ τη γεμίζει με αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση, την ίδια στιγμή φαίνεται απόμακρος και μυστηριώδης.

Last Christmas - Trailer / Τρέιλερ Movie

Η Emilia Clarke (Game of Thrones), ο Henry Golding (Μια Μικρή Χάρη, Crazy Rich Asians), η Michelle Yeoh και η Emma Thompson πρωταγωνιστούν στην ταινία Last Christmas σε σκηνοθεσία Paul Feig (Μια Μικρή Χάρη, Spy, Φιλενάδες), μια ρομαντική κομεντί εμπνευσμένη από το τραγούδι του George Michael, σε σενάριο της βραβευμένης με Όσκαρ Thompson (Λογική και Ευαισθησία, Το Μωρό της Μπρίτζετ Τζόουνς) και της θεατρικής συγγραφέως Bryony Kimmings. Στην ταινία Last Christmas πρωταγωνιστεί η μουσική του George Michael και των «Wham!» απ’ όπου ξεκίνησε την καριέρα του. Φυσικά στο φιλμ ακούγεται και η ομώνυμη κλασική επιτυχία του τίτλου, μαζί με ένα ολοκαίνουριο ακυκλοφόρητο τραγούδι του θρυλικού καλλιτέχνη της pop, ο οποίος έχει καταφέρει να πουλήσει πάνω από 115 εκατομμύρια δίσκους και να φτάσει στο Νο1 των single chart, 10 φορές στη μεγαλειώδη πορεία του.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 14 Νοεμβρίου 2019 από την Tulip Ent.!

Περισσότερα... »

Ένας καλός ψεύτης (The Good Liar) - Trailer / Τρέιλερ PosterΨάξε ανάμεσα στα ψέματα! Ο Ρόι Κόρτνεϊ, ένας επαγγελματίας απατεώνας, έχει βάλει στο μάτι τον επόμενο στόχο του: τη χήρα Μπέτι ΜακΛις με τεράστια περιουσία στη διάθεση της. Και ο Ρόι σκοπεύει να πάρει ό,τι της ανήκει. Από την πρώτη τους συνάντηση, ο Ρόι αρχίζει να βομβαρδίζει την Μπέτι με τα δοκιμασμένα κόλπα του και η Μπέτι, που μοιάζει γοητευμένη, παρασύρεται. Αλλά αυτή τη φορά, αυτό που ξεκίνησε σαν μια ακόμα κομπίνα κλιμακώνεται σε ένα κυνηγητό γάτας-ποντικιού όπου παίζονται όλα για όλα. Αποκαλύψεις ενός δόλου πιο σκοτεινού τους οδηγούν σε ένα ναρκοπέδιο κινδύνου, ίντριγκας και προδοσίας. Την ταινία Ένας καλός ψεύτης (The Good Liar) σκηνοθετεί ο Bill Condon, ο βραβευμένος με Όσκαρ σεναριογράφος του Gods and Monsters, ενώ το σενάριο του Jeffrey Hatcher (Mr. Holmes) μεταφέρει στο πανί το συναρπαστικό μπεστ σέλερ του Nicholas Searle.

Ένας καλός ψεύτης (The Good Liar) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Δύο θρύλοι, η βραβευμένη με Όσκαρ Helen Mirren (The Queen) και ο δύο φορές υποψήφιος για Όσκαρ Ian McKellen (Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, Gods and Monsters) συμπρωταγωνιστούν σε ταινία για πρώτη φορά και μάλιστα σε ένα ευφυέστατο, αγωνιώδες θρίλερ για τα μυστικά που κρύβουν οι άνθρωποι και τα ψέματα που βιώνουν.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 14 Νοεμβρίου 2019 από την Tulip Ent.!

Περισσότερα... »

Οι Άθλιοι (Les miserables) - Trailer / Τρέιλερ PosterΦωτιά στο σύγχρονο Παρίσι.! Τιμημένο με Βραβείο της Επιτροπής στο τελευταίο Φεστιβάλ Καννών, Βραβείο Κοινού στις Νύχτες πρεμιέρας, Βραβείο Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Νύχτες πρεμιέρας και η Επίσημη πρόταση της Γαλλίας για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας είναι το φιλμ Οι Άθλιοι (Les miserables). Στη Μονφερμέιγ, στα προάστια του Παρισιού, εκεί που ο Βίκτωρ Ουγκώ έστησε το σκηνικό για τους «Άθλιους», δρα μια ομάδα της αστυνομίας κατά του εγκλήματος. Σε μια κατά τ’άλλα συνηθισμένη περίπολο, ένα drone καταγράφει ένα σκηνικό που θα μπορούσε να εκθέσει την ομάδα και τις μεθόδους τους. Εμπνευσμένη από την εξέγερση στο Παρίσι το 2005, η ταινία του Ladj Ly είναι μια προκλητική ματιά στις εντάσεις μεταξύ κατοίκων και αστυνομίας.

Οι Άθλιοι (Les miserables) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Ο σκηνοθέτης Ladj Ly, γέννημα θρέμμα της Μονφερμέιγ, είναι ιδιαίτερα γνωστός για τα ντοκιμαντέρ του που απεικονίζουν την πραγματικότητα της κοινωνικής και πολιτικής ζωής της Γαλλίας.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 14 Νοεμβρίου 2019 από την Seven Films!

Περισσότερα... »

Μια ευτυχισμένη γυναίκα (The Escape) - Trailer / Τρέιλερ PosterΟ μόνος τρόπος για να βρεις τον εαυτό σου, είναι πρώτα να τον χάσεις! Μια γυναίκα βάζει στόχο να επανακτήσει τη ζωή της σε αυτή την εμπνευσμένη, πλούσια συναισθηματικά ματιά στη σημασία των νέων ξεκινημάτων. Η Τάρα, μια νοικοκυρά στα προάστια του Λονδίνου, ζει μια ζωή που δεν είναι πια δική της: ανήκει στον εργασιομάνη, εγωκεντρικό σύζυγό της , στο νεαρό γιο και στην κόρη της, και στη ληθαργική ρουτίνα των δουλειών του σπιτιού και της φροντίδας των παιδιών. Βρισκόμενη σε δεινή θέση και αποζητώντας μια αλλαγή, μία μέρα η Τάρα παίρνει μια θαρραλέα απόφαση. Αγοράζει ένα εισιτήριο χωρίς επιστροφή για το Παρίσι και αφήνει τα πάντα πίσω της ώστε να προσπαθήσει να ξαναβρεί τον εαυτό της σε μια καινούργια πόλη. Αλλά το να εγκαταλείψεις τα πάντα στη ζωή σου δεν είναι τόσο απλό...

Μια ευτυχισμένη γυναίκα (The Escape) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Χτισμένη γύρω από μια σπουδαία πρωταγωνιστική ερμηνεία από την Gemma Arterton, η ταινία Μια ευτυχισμένη γυναίκα (The Escape) που σκηνοθετεί ο είναι ένα διορατικό, βαθιά συμπονετικό πορτρέτο μιας γυναίκας στο δύσκολο δρόμο της αναζήτησης του πραγματικού εαυτού της.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 14 Νοεμβρίου 2019 από την Neo Films!

Περισσότερα... »

Χωρίς Οικογένεια (Rémi sans famille) - Trailer / Τρέιλερ PosterΠώς μπορεί κάποιος να ξεφύγει από τη φτώχεια, τη βιοπάλη και να βρει τον δρόμο του; Βασισμένη στο ομώνυμο κλασικό αριστούργημα της γαλλικής λογοτεχνίας του Έκτορα Μαλό, που έχει μεγαλώσει γενιές παιδιών σε όλο τον κόσμο, η ταινία Χωρίς Οικογένεια (Rémi sans famille) μεταφέρει για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη την ιστορία του μικρού Remi σε μια σύγχρονη, επική ταινία με μοντέρνο αέρα, υπέροχα σκηνικά, νοσταλγική ατμόσφαιρα και μια συγκινητική και πάνω απ’ όλα αισιόδοξη ιστορία ενηλικίωσης για μικρούς και μεγάλους. Ο Remi, ένα ορφανό αγόρι, μεγαλώνει με τη θετή του μητέρα, την ευγενική Mrs. Barberin, μέχρι που την αποχωρίζεται στα δέκα του χρόνια και βρίσκεται υπό την επιμέλεια του Vitalis, ενός μυστηριώδους περιπλανώμενου θιασάρχη. Κοντά του, ο Remi σκληραγωγείται στη δύσκολη ζωή του περιπλανώμενου θιάσου, όπου τραγουδάει για να κερδίσει το ψωμί του. Με παρέα τον πιστό του σκύλο Capi και τη μικρή μαϊμού Joli-Coeur, ο Remi θα περιηγηθεί στη Γαλλία και μέσα από γνωριμίες, φιλίες, αλλά και μοναξιά, θα καταλήξει να μάθει το μυστικό της καταγωγής του.

Χωρίς Οικογένεια (Rémi sans famille) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Στη γαλλική υπερπαραγωγή πρωταγωνιστούν οι Daniel Auteuil (Caché) και ο πρωτοεμφανιζόμενος νεαρός Maleaume Paquin πλάι στους Virginie Ledoyen (8 Femmes), Jacques Perrin (Les choristes) και Ludivine Sagnier (Swimming Pool). Την εξαιρετική αυτή κινηματογραφική μεταφορά με την παραμυθένια αίσθηση και τα διαχρονικά μηνύματα υπογράφει ο ταλαντούχος Antoine Blossier (Proie).

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 14 Νοεμβρίου 2019 από την Feelgood Ent.!

Περισσότερα... »

Zombieland: Διπλή βολή (Zombieland: Double Tap) Poster ΠόστερZombieland: Διπλή βολή
του Ruben Fleischer. Με τους Woody Harrelson, Jesse Eisenberg, Abigail Breslin, Emma Stone, Rosario Dawson, Zoey Deutch, Luke Wilson, Thomas Middleditch, Bill Murray.


Elvis has left the building!
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Τα ζόμπι χτυπάνε πάντα δυο φορές!

Αυτή είναι η πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας που σκηνοθετεί ο γεννημένος στις 31 Οκτωβρίου του 1974, στη Γουάσινγκτον, Αμερικανός Ruben Fleischer. Η έως τώρα φιλμογραφία του έχει ως εξής: Zombieland (2009), Ληστεία σε... 30' (30 Minutes or Less, 2011), Οι διώκτες του εγκλήματος (Gangster Squad, 2013) και Venom (2018). Η μόνη του ταινία που δεν έχει προβληθεί εμπορικά στην Ελλάδα στους κινηματογράφους είναι η πρώτη, η οποία βγήκε στη χώρα μας κατευθείαν σε dvd. Επόμενη ταινία του θα είναι το «Jekyll» με πρωταγωνιστή τον Chris Evans. Ο Fleischer είναι και παραγωγός και σεναριογράφος ενώ έχει ασχοληθεί πάρα πολύ δημιουργικά και με την τηλεόραση.

Zombieland: Διπλή βολή (Zombieland: Double Tap) Poster Πόστερ Wallpaper
Τούτη η ταινία γυρίστηκε για να γιορταστούν τα δέκα χρόνια από την έξοδο στους κινηματογράφους της πρώτης ταινίας! Και οι δύο ταινίες στους τίτλους έναρξης έχουν τραγούδι των Metallica! Στο «Zombieland» το τραγούδι ήταν το «For Whom the Bell Tolls» ενώ στο σίκουελ Zombieland: Διπλή βολή (Zombieland: Double Tap) το τραγούδι είναι το «Master of Puppets».

Η υπόθεση: Για ανεξήγητους λόγους, μια επιδημία έχει εξαπλωθεί στον κόσμο, μετατρέποντας τους ανθρώπους σε ζόμπι. Ο Κολόμπους επιβιώνει επειδή χρησιμοποιεί το μυαλό του και τους κανόνες του. Ο Ταλαχάσι επιβιώνει επειδή υποστηρίζει την οπλοχρησία και την οπλοκατοχή και επειδή ξέρει να ξεπαστρεύει ζόμπι. Και οι αδελφές Γουίτσιτα και Λιτλ Ροκ, επειδή μένουν ενωμένες και φροντίζουν να αποστασιοποιούνται όποτε χρειάζεται. 10 χρόνια μετά το ξέσπασμα της επιδημίας, οι τέσσερείς τους, μάλλον από τους ελάχιστους κανονικούς ανθρώπους που ζούνε στη Γη, βρίσκουν καταφύγιο στον... Λευκό Οίκο και ζουν σαν μια κανονική οικογένεια. Ο Κολόμπους είναι ζευγάρι με την Γουίτσιτα – στα πρόθυρα του γάμου – ενώ ο Ταλαχάσι συμπεριφέρεται όπως ένας εντελώς εναλλακτικός πατέρας θα συμπεριφέρονταν σε μια έφηβη όπως η Λιτλ Ροκ.

Όμως, η μικρή έχει ανησυχίες. Δεν μπορεί να δεχτεί ότι η ζωή της είναι μόνο τρεις άλλοι άνθρωποι, διαρκής προετοιμασία για το χειρότερο και τίποτε άλλο. Νιώθει εγκλωβισμένη. Κι όταν και η Γουίτσιτα νιώσει πιεσμένη από τον Κολόμπους, οι δύο αδελφές το... σκάνε. Εντέλει, η Λιτλ Ροκ θα γνωρίσει έναν πασιφιστή νεαρό, που θα την πείσει να τον ακολουθήσει στη Βαβυλώνα, μια κοινότητα χωρίς βία, γεμάτη κόσμο νεαρής ηλικίας, που δεν πιστεύει στη χρήση βίας εναντίον των ζόμπι. Η Γουίτσιτα θα ξαναβρεί τους Κολόμπους και Ταλαχάσι και θα κινηθούν στο κατόπι της Λιτλ Ροκ. Αφού κάνουν μια στάση στην Γκρέισλαντ, την πόλη όπου μεσουράνησε ο Έλβις Πρίσλεϊ, θα βρεθούν κι αυτοί στη Βαβυλώνα, αφού πρώτα συναντήσουν μια σειρά από άλλους επιζήσαντες. Το θέμα είναι πως τα ζόμπι έχουν βελτιωθεί πάρα πολύ. Θα καταφέρουν να τα νικήσουν και να συνεχίσουν να είναι ζωντανοί;

Η άποψή μας: Η αλήθεια είναι πως την πρώτη ταινία «Zombieland» την είδα πριν λίγους μήνες. Στο Netflix. Είχα διαβάσει πολλά καλά πράγματα για την ταινία – η οποία δεν είχε βγει στους κινηματογράφους στην Ελλάδα – ήξερα ότι γυριζόταν και σίκουελ και με βαριά καρδιά και λίγο ανόρεχτα, είπα να της δώσω μια ευκαιρία. Πέρασα μούρλια! Συμβαίνει συχνά αυτό όταν έχεις χαμηλές προσδοκίες. Εκπλήσσεσαι ευχάριστα. Δεν σας έχει συμβεί κι εσάς αυτό; Εντάξει, δεν ήταν και «Shaun of the Dead» αλλά αυτός ο συνδυασμός ζόμπι μακελειού και χιούμορ που τσακίζει κόκαλα (μουάχαχαχαχαχα) ήταν ακαταμάχητος και διασκεδαστικός. Και μέσα στον αιματηρό πανζουρλισμό όπου μπερδεύονται γλυκά χυμένα μυαλά και πραγματικά αστείες καταστάσεις (σε έναν συνδυασμό που μπορείς να τον πεις και αμοραλιστικό αν έχεις ψηφίσει Νέα Δημοκρατία ξέρω 'γω), τσουπ, πετάγονται μέσα στο φιλμικό σώμα και τσαχπινιές για την ανάγκη της οικογένειας. Όχι με την κλασική έννοια, αλλά την ευρύτερη.

Οικογένεια, στην οποία μέλη της δεν είναι απαραίτητα συγγενείς εξ... αίματος (μουάχαχαχαχαχα, μα πού τα σκέφτομαι ο μπαγάσας!) αλλά άνθρωποι (όχι «ζωντανοί – νεκροί») οι οποίοι νοιάζονται ο ένας για τον άλλο. Ακομπλεξάριστα. Η ανάγκη να ανήκεις κάπου. Και να παλεύεις για κάτι μεγαλύτερο από εσένα. Εντάξει, καλή η επιβίωση για τον εαυτό σου (αίσθημα αυτοσυντήρησης, έτσι, όχι αστεία) αλλά ακόμα καλύτερη όταν επιβιώνεις μαζί με άλλους και για τους άλλους, προσπαθώντας να τους σταθείς και να τους προστατέψεις. Είχες και τον θεό Harrelson πρωταγωνιστή (ο οποίος ειρήσθω εν παρόδω, είχε συλληφθεί κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων επειδή κάπνισε ένα τρίφυλλο ο άνθρωπας) να τα «σπάει» και να κάνει την πιο γλυκιά γκρίζα διαφήμιση στην ιστορία του σινεμά, δίνοντας το μισό του... βασίλειο για ένα κεκάκι Twinkies, όλα καλά – μέχρι και ο συνήθως σπασίκλας υπερκινητικός Jesse Eisenberg ήταν συμπαθής. 10 χρόνια μετά, δεν έχουν αλλάξει πολλά.

Η ενέργεια υπάρχει, το μείγμα συνεχίζει να είναι εκρηκτικό και διασκεδαστικό, αλλά όπως και να το κάνεις, λείπει η έκπληξη της πρώτης φοράς. Νέα στοιχεία έρχονται να προστεθούν στην εξέλιξη των γεγονότων. Ο γάμος φοβίζει την Γουίτσιτα και την... κάνει με ελαφρά, ο Κολόμπους... ξεδίνει με την «κανείς-δεν-ξέρει-πώς-κατάφερε-να-επιβιώσει-παρά-την-έλλειψη-μυαλού» Μάντισον, θυμίζοντας τη σχέση του Ρος με την Ρέιτσελ από τα «Φιλαράκια» και το περίφημο «We were on a break!», η Λιτλ Ροκ ως κανονικότατη έφηβη θέλει να ξεφύγει από τον σφιχτό εναγκαλισμό έστω κι αυτής της ιδιότυπης οικογένειας και ο Ταλαχάσι πάντα λέει πως θα φύγει και πάντα μαζί τους μένει. Τα ζόμπι έχουν εξελιχθεί και ο nerd Κολόμπους τα έχει χωρίσει σε κατηγορίες: Όμερ είναι τα βλαμμένα, τύπου Όμερ Σίμπσον, Νίντζα είναι εκείνα που όταν αντιληφθείς την παρουσία τους είναι ήδη πολύ αργά για σένα, Χόκινγκ είναι τα ευφυή, τύπου... Στίβεν Χόκινγκ και Τ-800 είναι τα... απέθαντα, όπως το μοντέλο του «Εξολοθρευτή».

Η «Βαβυλώνα» ως νέα «Γη της Επαγγελίας» γίνεται αυτοσκοπός για τους μικρότερους ηλικιακά πασιφιστές, η επίσκεψη στην Graceland έχει πλάκα, η Rosario Dawson είναι μια πολύ ευχάριστη προσθήκη, το δίδυμο Luke Wilson και Thomas Middleditch λειτουργούν ως inside joke μέσα στην ίδια ταινία, καθώς αναπαράγουν ακριβώς το δίδυμο Woody Harrelson και Jesse Eisenberg, δεν υπάρχει πρόβλημα ρυθμού, δεν λείπουν οι πολύ αστείες σκηνές (όπως το βραβείο για το καλύτερο ξεπάστρεμα ζόμπι ever, με νικητή τον Ιταλό που χρησιμοποιεί τον... Πύργο της Πίζας!), γενικώς η ταινία λειτουργεί ως καλοκουρδισμένο ρολόι. Αλλά θα ήθελες και το «πουτάνα όλα» στοιχείο του «Deadpool» (να επισημάνουμε εδώ ότι οι δύο από τους τρεις σεναριογράφους τούτης της ταινίας, οι Rhett Reese και Paul Wernick, υπογράφουν τα σενάρια για τα δύο «Deadpool»), θα ήθελες κι έναν αιφνιδιασμό βρε αδελφέ, θα ήθελες ένα πιο «take no prisoners» attitude. Δεν πειράζει. Και πάλι μια χαρά περνάς. Ιδίως αν έχεις δει την πρώτη ταινία.

Να πω την αμαρτία μου, μετά το φινάλε τούτου του φιλμ, δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να δω τις περιπέτειες των τεσσάρων φίλων σε μια τρίτη ταινία της σειράς. Εννοείται με τον Bill Murray και πάλι σε cameo εμφάνιση, να τα... σπάει και να μην έχει κανένα πρόβλημα να αυτοσαρκάζεται. Άκου... Garfield 3! Ε, είναι δυνατόν μετά να μην ξεκινήσει επιδημία ζόμπι; Από μένα, είναι ναι.

Zombieland: Διπλή βολή (Zombieland: Double Tap) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 7 Νοεμβρίου 2019 από την Feelgood Ent.!
Περισσότερα... »

Πόνος και Δόξα (Dolor Y Gloria) Poster ΠόστερΠόνος και Δόξα
του Pedro Almodóvar. Με τους Antonio Banderas, Asier Etxeandia, Leonardo Sbaraglia, Nora Navas, Julieta Serrano, Penélope Cruz.


El Primer Deseo!
του zerVo (@moviesltd)

Όχι, εμένα τα πρώιμα νεανικά κινηματογραφικά μου χρόνια, δεν είχαν άρωμα από γιασεμί και θαλασσινό αεράκι. Άργησε πολύ δαύτο να συμβεί, μετά τα δέκα μου, όταν η φαμίλια αποφάσισε τα καλοκαίρια μας, να την κάνουμε από την πρωτεύουσα για ολάκερο το τρίμηνο και να το σκάμε για το εξοχικό. Εκεί ναι, μια χαρά μύριζε το φύσημα του μπάτη, περνώντας φιλτραρισμένος μέσα από την πρασιά, που χώριζε τους μέσα από τους απέξω. Πιο πολύ η αίσθηση της κλεισούρας που έρχεται εμένα σαν ανάμνηση από εκείνο το θεοσκότεινο και χωρίς παράθυρα σινεάκ του Δήμου, που μας γαλούχησε στην ιδέα του κινηματογράφου, από το νήπιο κιόλα. Καλά για οσμή κάτουρου, ούτε γι αστείο. Όποιος πήγαινε στην δημόσια τουαλέτα, παρόντος επιστάτη Χίμλερ, την εγκατέλειπε αιώνες καθαρότερη από ότι την επισκεπτόταν. Νόμος και τάξη, πειθαρχεία και φόβος. Ο σινεμάς, σινεμάς όμως. Δυο φορές την εβδομάδα, δωρεάν, Γκοτζίλα και Χοντρός Λιγνός...

Αλήθεια ο Pedro πως θα το εκλάμβανε το γεγονός πως το προνόμιο αφορούσε μόνο τους άρρενες? Η είσοδος απαγορευόταν αυστηρά στις κορασίδες. Όπως το αυτό ίσχυε και για εμάς, που ούτε γι αστείο δεν θα έπρεπε να διαβούμε την πόρτα του "κεντήματος" την ίδια ακριβώς ώρα, έναν όροφο παρακάτω. Πόνος και Δόξα!

Πόνος και Δόξα (Dolor Y Gloria) Quad Poster Πόστερ
Αποκαμωμένος από τις συνεχόμενες επεμβάσεις στην σπονδυλική του στήλη, γεμάτος σωματικούς πόνους και οδύνες, σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από όσους αντέχει η μεσηλικία του, μα το κυριότερο έχοντας παραδοθεί στην προσωπική εκτίμηση πως δεν μπορεί πλέον να ασχοληθεί στα σοβαρά με την συγγραφή σεναρίων, ο πάλαι ποτέ μεγάλος και τρανός σκηνοθέτης Σαλβαδόρ Μάγιο έχει αποσυρθεί στο μοναχικό διαμέρισμα - μαυσωλείο του στην Μαδρίτη, βουτηγμένος στην απόγνωση και την εσωστρέφεια.

Με τις θύμησες του παλιού καλού καιρού να στροβιλίζουν τον νου του διαρκώς, προκαλώντας του ακόμη μεγαλύτερη ψυχική αναστάτωση, θα αναζητήσει διέξοδο στις παυσίπονες αρχικά και στις πιο σκληρές ουσίες στην πορεία, εκτιμώντας πως αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος να διαφύγει από τις καταθλιπτικές κρίσεις. Ερχόμενος σταδιακά σε επικοινωνία με πρόσωπα αγαπημένα, που η αρνητικά μεγαλομανής στάση του όμως πίκρανε σφόδρα, θα πετύχει να ξυπνήσει μέσα του μια αμυδρή ελπίδα πως ακόμη δεν έχει ξοφλήσει. Κι ακόμη κι αν έχουν διαβεί δεκαετίες ολόκληρες από την ύστατη κινηματογραφική του επιτυχία, το κοινό δείχνει να καρτερεί από εκείνον να επανέλθει, δυναμικός, καίριος, μα το κυριότερο ευθύβολος και γεμάτος βαθιά νοήματα στον λόγο του. Όπως τότε...

Αστεία, αστεία, μπορεί να μην αντιλαμβανόμαστε το πόσο γοργά κυλά ο καιρός, μια ματιά στα ημερολόγια γνωστοποιεί και επίσημα πως από την εποχή της Πέπης και της Μπομ, έχουν περάσει σαράντα ολόκληροι Μάηδες. Και ο Pedro, εκείνος ο πρωτοπόρος νεαρός Μαδριλένος που λέγαμε τότε, μόλις εβδομηντάρησε. Απίστευτο ε? Και μοιάζει μόλις με χθες, που στο εκράν ζωγραφιζόταν ο Λαβύρινθος του Πάθους, ξετυλιγόταν ο μύθος του Ματαντόρ, τα σε Νευρική Κρίση Γυναικάκια αλώνιζαν στις μπαλκονάρες ή τα γκλιτεράτα, φουστοφορεμένα αγοράκια σάρωναν το πανί υπό τους ήχους του Ρικορνταρά. Ήρθε λες η στιγμή της αναπόλησης για τον Μοβίδα, η ώρα που θα κοιτάξει πίσω του και θα μαζέψει σε ένα άλμπουμ, μία προς μία τις ξεθωριασμένες καρτ ποστάλ του χθες? Αυτό ακριβώς...

Σαν να μας καθίζει λοιπόν τριγύρω του για να μας απαγγείλει μικρές μικρές στιγμές από το διάβα του σε ετούτο τον κόσμο, μοιάζει ετούτος εδώ ο Pedro. Από τα μικράτα του στην πάμφτωχη επαρχία, δίπλα σε μια μάνα καταπιεστική αλλά και συμπονετική συνάμα, σε ένα σπιτικό - σπηλιά που το άπλετο φως του όμως ήταν αρκετό για να διαβάζει χιλιάδες γραμμές βιβλίων. Μέχρι το τώρα (κοντινό χθες για την ακρίβεια) που τα μεγαλεία (ας πούμε) έχουν περάσει και δίπλα του δεν στέκονται παρά μόνο ελάχιστοι έως μηδενικοί φίλοι. Και ο ίδιος για να ξεπεράσει τους καημούς το έχει ρίξει στις τζούρες και τις μυρωδιές.

Η πιο προσωπική, μα όχι βιογραφική, στιγμή του El Deseo, σαγηνεύει με την γνώριμη εμμονή των άλικης απόχρωσης σκηνικών, που τραβούν το βλέμμα σαν μαγνήτης, περικλείοντας μέσα τους περιστατικά του τόσο πενιχρού παρόντος, του κάποτε σπουδαίου, κατά το σενάριο δημιουργού. Σε αντιδιαστολή με τα ανέμελα, πέτρινα, στην κυριολεξία της εστίας και όχι μεταφορικά, χρόνια, όπου ο ήλιος ήταν ο καλύτερος σύντροφος του δεκάχρονου μανιώδη αναγνώστη. Συγκίνηση, ενόσω η μορφή του θα κάνει τον κύκλο της μέσα από την γκραβούρα του αναλφάβητου, μπρατσαρά, ερασιτέχνη ζωγράφου - υδραυλικού. Έτσι μεγάλωσα...

Πανέμορφη η ερμηνεία του γίγαντα Antonio, που με εμφανείς τις αισθητικές παρεμβάσεις στην κόμμωση κατά κύριο λόγο, πανεύκολα φωτογραφίζει την περσόνα που υποδύεται. Δραματικός όσο ποτέ, επιβλητικός στην έκφραση αλλά και με μόνιμη την ζήτηση συμπόνοιας από την πλατεία, ο Banderas βγάζει στο εκράν σπουδαίες υποκριτικές δυνατότητες, τιμώντας κατά τον καλύτερο τρόπο, Εκείνον που ευθύνεται για την εκτόξευση της σταρικής του καριέρας. Σινεμά κορυφαίου επιπέδου ξανά, μετά από την κοιλίτσα διαρκείας του Almodovar, νοσταλγικό, φορτισμένο, λατρεμένο, όπως ακριβώς το αγαπήσαμε. Από τότε...

Πόνος και Δόξα (Dolor Y Gloria) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 31 Οκτωβρίου 2019 από την Odeon!
Περισσότερα... »

Δυστυχώς απουσιάζατε (Sorry We Missed You) Poster ΠόστερΔυστυχώς απουσιάζατε
του Ken Loach. Με τους Kris Hitchen, Debbie Honeywood, Rhys Stone, Katie Proctor, Ross Brewster.


Το μεροκάματο του τρόμου!
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Η τεχνολογία είναι καινούρια, η εκμετάλλευση είναι παλιά ιστορία...

Αυτή είναι η 26η (αν τις μέτρησα σωστά!) μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας που γύρισε ο γεννημένος στις 17 Ιουνίου του 1936 Βρετανός σκηνοθέτης Ken Loach. Η πρώτη του ήταν το «Όχι δάκρυα για την Τζόυ» (Poor Cow, 1967). Από το 1996 και την ταινία «Το τραγούδι της Κάρλα» (Carla's Song) συνεργάζεται αποκλειστικά με τον Paul Laverty, ο οποίος έχει υπογράψει το σενάριο σε 13 ταινίες του Loach. Η μόνη ταινία του Ken Loach από το 1996 μέχρι σήμερα στην οποία το σενάριο δεν το υπογράφει ο Laverty είναι το «Ο Πολ, ο Μικ και οι άλλοι» (The Navigators, 2001). Η ταινία έλαβε μέρος στο διαγωνιστικό τμήμα του περασμένου φεστιβάλ των Καννών.

Δυστυχώς απουσιάζατε (Sorry We Missed You) Poster Πόστερ Wallpaper
Το σενάριο της ταινίας Δυστυχώς απουσιάζατε (Sorry We Missed You) βασίζεται εν μέρει στην ιστορία του Don Lane, ενός κούριερ που εργαζόταν για την εταιρία DPD ο οποίος πέθανε τον Ιανουάριο του 2018, αφού δούλευε ενώ ήταν άρρωστος κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων, οπότε και γίνεται πανικός με την αυξημένη παράδοση πακέτων. Ο Don παρέλειψε να πάει σε μια σειρά από προγραμματισμένες επισκέψεις σε νοσοκομείο προκειμένου να λάβει θεραπεία για τον διαβήτη τύπου 1 από τον οποίο έπασχε, καθώς τη μία φορά που πήγε, η εταιρία DPD τον χρέωσε με 150 λίρες πρόστιμο, καθώς έχασε με αυτόν τον τρόπο αρκετές παραδόσεις δεμάτων. Οπότε, προκειμένου να μην χρεωθεί με άλλο πρόστιμο, ο Don συνέχιζε να δουλεύει εξαντλητικά, έως ότου και πέθανε.

Η υπόθεση: Ο Ρίκι και η Άμπι είναι ένα παντρεμένο ζευγάρι, που συνεχίζει να αγαπιέται παρά το γεγονός ότι ζουν πολλά χρόνια μαζί. Ζουν στο Νιούκαστλ κι έχουν και δύο παιδιά, τον Σεμπ, ο οποίος έχει ταλέντο στο γκράφιτι αλλά τραβάει δύσκολη εφηβεία, κάτι που τον φέρνει σε σύγκρουση με τον πατέρα του και το σχολείο, και την πιτσιρίκα Λίζα, το κορίτσι που προσπαθεί να κρατήσει τις ισορροπίες μέσα στην οικογένεια. Είναι μια δεμένη οικογένεια και – παρά τις εντάσεις – ο ένας νοιάζεται για τον άλλο. Ο Ρίκι αλλάζει συνεχώς δουλειές ενώ η Άμπι δουλεύει ως οικιακή νοσοκόμα, φροντίζοντας ηλικιωμένους ή γενικότερα ανθρώπους, που δεν μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν.

Παρόλο που οι δυο τους δουλεύουν όλο και περισσότερες ώρες, όλο και πιο σκληρά, συνειδητοποιούν ότι ποτέ δεν θα αποκτήσουν το δικό τους σπίτι. Όταν προκύπτει κάτι που φαντάζει ως μια χρυσή ευκαιρία για τον Ρίκι, η Άμπι αναγκάζεται να πουλήσει το αυτοκίνητό της προκειμένου ο σύζυγός της να αγοράσει ένα φορτηγάκι και να δουλέψει ως αυτοαπασχολούμενος μεταφορέας πακέτων. Κι όπως συμβαίνει συνήθως στους εργάτες όταν ονειρεύονται μια καλύτερη ζωή στο πλαίσιο του σύγχρονου καπιταλισμού, το όνειρο γρήγορα μετατρέπεται σε εφιάλτη...

Η άποψή μας: Εδώ ο Loach δεν βρίσκεται στις μέγιστες φόρμες του. Ακόμα όμως και η χειρότερη ταινία τούτου του σπουδαίου δημιουργού είναι παρασάγγες καλύτερη από τον μέσο όρο των ταινιών που κυκλοφορούν εκεί έξω. Ποιο είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα του Loach; Μα η ηθική του. Κι εδώ, επειδή μπερδέψαμε τα μπούτια μας τελευταία, είναι θεμιτό να κάνουμε μια διευκρίνηση: ο άνθρωπος δεν ηθικολογεί. Η στάση του, όμως, η σκοπιά του απέναντι στην Ιστορία κι απέναντι στον Άνθρωπο είναι εκείνη που τον ορίζει και τον ξεχωρίζει. Είναι αριστερή αλλά και... χριστιανική στον βαθύτερο πυρήνα της: αυτόν που επιτάσσει «αγάπα τον πλησίον σου ως εαυτόν»''... Πήρα αυτούσια την έναρξη της κριτικής που είχα γράψει, εδώ στο moviesltd, τον Δεκέμβρη του 2014, στα πρώτα μου – κυριολεκτικά! – βήματα της συνεργασίας μου με τον Γιώργο και τον Τάκη, για την προ-προηγούμενη ταινία του Βρετανού σκηνοθέτη, το «Jimmy's Hall». Αυτόν τον μήνα συμπληρώνονται πέντε χρόνια παρουσίας μου εδώ – να τα εκατοστήσουμε – και να τα λέμε κι αυτά!

Ενδιάμεσα, ο Loach κέρδισε για δεύτερη φορά τον Χρυσό Φοίνικα για το συγκλονιστικό «Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέικ» (2016). Τα έχει κερδίσει όλα, είναι παγκοσμίως αποδεκτός, το έργο του είναι απαράμιλλο, κι αυτός συνεχίζει αγέρωχος, να μας χαρίζει ιστορίες με ήρωες ανθρώπους από την εργατική τάξη, που δεν πάνε στον παράδεισο. Δεν φτιάχνει ψεύτικο σινεμά, επιτηδευμένο, τηλεοπτικό, δήθεν. Η γλώσσα του όμως είναι αυτή του λαού. Δεν βάζει την κάμερά του και τον εαυτό του πάνω από τους ανθρώπους. Με περισσή ταπεινότητα την κρατάει στο ύψος τους, ίσως και πιο χαμηλά, και καταγράφει. Καταγράφει την εντιμότητα. Καταγράφει τον αγώνα. Καταγράφει την περηφάνια της εργατικής τάξης. Αλλά και τη συντριβή της. Έτσι όπως τ' ακούτε: τη συντριβή της. Τα αδιέξοδά της. Οι εργάτες ευρισκόμενοι σε καπιταλιστικό περιβάλλον συχνά παγιδεύονται σε μικροαστικά όνειρα. Ο Loach δεν τα χλευάζει. Δεν τα δαιμονοποιεί. Δεν τα κατακρίνει. Εξάλλου, τι πιο τίμιο για κάποιον άνθρωπο να επιδιώκει το καλό της οικογένειάς του; Να έχει ένα κεραμίδι πάνω από το κεφάλι του, να βρίσκει χρόνο να διασκεδάζει, να βλέπει τα παιδιά του χορτασμένα, καλοντυμένα, και να τους παρέχεται παιδεία τέτοια που να μπορεί να τα κάνει καλύτερους ανθρώπους.

Πώς όμως μπορεί να επιτευχθεί κάτι τέτοιο σε ένα τοξικό περιβάλλον; Σε ένα περιβάλλον όπου η εκμετάλλευση πάει σύννεφο; Όπου για να τα... καταφέρεις, πρέπει να ανταγωνιστείς τους συναδέλφους σου, ήτοι, τον ίδιο σου τον εαυτό; Εμ, δεν γίνεται. Στον νέο «ουάου» Μεσαίωνα, δεν υπάρχουν πλέον συνδικάτα. Σκοτώνεσαι στη δουλειά και δεν βλέπεις τη γυναίκα σου. Σκοτώνεσαι στη δουλειά και δεν βλέπεις τα παιδιά σου. Σκοτώνεσαι στη δουλειά και – για να μην χάνεις χρόνο, τα πακέτα πρέπει να παραδοθούν στην ώρα τους – κατουράς μέσα σε ένα πλαστικό μπουκάλι. Σκοτώνεσαι στη δουλειά, σχεδόν στην κυριολεξία: τόση η κούραση που σχεδόν κοιμάσαι στο τιμόνι – κι έχεις τους αλήτες έτοιμους να σου την πέσουν για να σε ρημάξουν. Καθόλου άδικα ο γιος σου, αυτός που σε θαυμάζει περισσότερο, να σου εναντιώνεται με τόσο πάθος. Να περιφρονεί ό,τι κάνεις, ό,τι προσπαθείς, ό,τι επιδιώκεις. Θαρρείς κι έχει «δει» το έργο: ποιο μέλλον; Ποιες ευκαιρίες; Μια ζωή κολλήγας. Σαν τον πατέρα του. Και σαν τον πατέρα του πατέρα του.

Ο Laverty γράφει ένα τρομερό σενάριο κι ο Loach, έχοντας να διευθύνει ερασιτέχνες ηθοποιούς, παίρνει το καλύτερο που μπορεί. Ναι, είναι σαν να βλέπεις αληθινούς ανθρώπους να ζούνε τη δύσκολη ζωή τους μπροστά στα μάτια σου – διάολε, είναι αληθινοί άνθρωποι! Το βλέπεις ακόμα και στα λάθη τους στους διαλόγους: ο Loach δεν τα έκοψε στο μοντάζ. Ήθελε αυθεντικότητα, πραγματικότητα. Και στην πραγματικότητα κομπιάζουμε, κάνουμε συντακτικά λάθη, κάποιες φορές κεκεδίζουμε, κάποιες φορές μπερδεύουμε λέξεις. Όλοι είναι τρομεροί στους ρόλους τους και σε κερδίζουν με το καλημέρα, εκείνη, όπου που σε κάνει να μπήξεις τα κλάματα είναι η Άμπι. Η Debbie Honeywood παίζει με μια απίστευτη αξιοπρέπεια έναν ρόλο στα όρια του τραγικού, με την αρχαιοελληνική έννοια. Στωική, συμπονετική, δυνατή, κάποιες φορές λυγίζει, κάποιες φορές δεν αντέχει την αδικία εις βάρος της και εις βάρος της οικογένειάς της. Να έχεις την πάρα πολύ ψυχοφθόρα δουλειά, να φροντίζεις γέρους, αρρώστους, παράλυτους και μετά από όλη τη μέρα στο πόδι, να έχεις να φροντίσεις και τα παιδιά σου – αφού πρώτα τους νουθετήσεις και επικοινωνήσεις μαζί τους από το κινητό!

Ναι, τέτοια επικοινωνία: «σου έχω αφήσει αυτό για φαγητό, να κάνεις τα μαθήματά σου, να μην δεις πολύ τηλεόραση, να πέσεις νωρίς για ύπνο, θα προσπαθήσω να είμαι εκεί και να σε δω πριν κοιμηθείς». Τέτοια. Nice fucking life. Και δεν θέλει πολλά η οικογένεια για να περάσει καλά. Μια βόλτα βραδιάτικα με το φορτηγό – βόλτα που ακολουθείται από δουλειά εκτός ωραρίου, χωρίς να πληρώνεται, από αγνή αγάπη για τον συνάνθρωπο – με τραγούδια και φτηνό μα νόστιμο φαγητό. Δεν λείπει και το χιούμορ από την ταινία. Η αντιπαράθεση του ήρωά μας, οπαδού της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ με έναν οπαδό της Νιούκαστλ έχει πλάκα. Η προσπάθειά του να αποφύγει ένα πρόστιμο για... προσεχές παράνομο παρκάρισμα έχει πλάκα. Η πλάκα, όμως, είναι για λίγο. Και για να μην βυθιστούμε στη μαύρη κατάθλιψη. Για να μην μας πλακώσει η μιζέρια. Όπως και η κάθαρση. Έρχεται με τα λόγια της Άμπι στο νοσοκομείο, όταν παίρνει το κινητό και λέει στο... μεταμοντέρνο αφεντικό του συζύγου της όλα όσα θέλουμε όλοι μας κάποια στιγμή να πούμε σε κάθε λογής αφεντικά. Θέλεις να σηκωθείς και να χειροκροτήσεις! Να αγιάσει το στόμα σου Γυναίκα.

Όμως, το... κανονικό φινάλε είναι αδυσώπητο. Εγκλωβισμός. Διέξοδος καμιά. Και μόνον ένας δρόμος. Μπροστά. Σακατεμένος. Για να αποφύγεις τα μεγαλύτερα χρέη. Και το ξέρεις καλά: δεν θα τα καταφέρεις. «Δυστυχώς, απουσιάζατε». Εσύ θα συνεχίσεις να παραδίδεις πακέτα και να κυνηγάς την ουρά σου. Το δικό σου... πακέτο δεν θα το πάρεις. Ποτέ. Γιατί θα απουσιάζεις...

Δυστυχώς απουσιάζατε (Sorry We Missed You) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 7 Νοεμβρίου 2019 από την Feelgood Ent.!
Περισσότερα... »

Κλέφτης αλόγων (Ut og stjæle hester / Out Stealing Horses) Poster ΠόστερΚλέφτης αλόγων
του Hans Petter Moland. Με τους Stellan Skarsgård, Bjørn Floberg, Tobias Santelmann, Jon Ranes, Danica Curcic.


Norwegian Wood!
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Ενηλικίωση: it's a bitch!

Αυτή είναι η 10η μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας που σκηνοθετεί ο γεννημένος στο Όσλο, στις 17 Οκτωβρίου του 1955, Νορβηγός σκηνοθέτης Hans Petter Moland. Σε πέντε από αυτές (στις μισές δηλαδή) πρωταγωνιστής είναι ο Stellan Skarsgård. Επίσης, αυτή είναι η πέμπτη του ταινία που βλέπουμε εμπορικά στη χώρα μας. Έχουν προηγηθεί οι ταινίες: «Αντιμέτωποι με την αλήθεια» (Aberdeen, 2000), «Γη της Επαγγελίας» (The Beautiful Country, 2004), «Με σειρά εξαφάνισης» (Kraftidioten, 2014) και «Ψυχρή καταδίωξη» (Cold Pursuit, 2019) – η τελευταία ταινία αποτελεί το αγγλόφωνο ριμέικ του «Kraftidioten», γυρισμένο από τον ίδιο.

Κλέφτης αλόγων (Ut og stjæle hester / Out Stealing Horses) Poster Πόστερ Wallpaper
Η ταινία «Κλέφτης αλόγων» βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Per Petterson, που εκδόθηκε πρώτη φορά το 2003. Την παγκόσμια πρεμιέρα της η ταινία Κλέφτης αλόγων (Ut og stjæle hester / Out Stealing Horses) την πραγματοποίησε στο περασμένο φεστιβάλ Βερολίνου. Εκεί, συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα, κερδίζοντας Αργυρή Άρκτο Εξαιρετικής Καλλιτεχνικής Συνεργασίας, για τη φωτογραφία του Rasmus Videbæk. Η ταινία ήταν υποψήφια για 11 βραβεία Amanda (τα νορβηγικά Όσκαρ) και τελικά κέρδισε πέντε από αυτά, μεταξύ των οποίων εκείνα καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας. Το φιλμ αποτελεί την επίσημη πρόταση της Νορβηγίας για το ξενόγλωσσο Όσκαρ.

Η υπόθεση: Νοέμβριος 1999. Ο 67χρονος Τροντ, προσπαθώντας να συνέλθει από τον αδόκητο χαμό της γυναίκας του, ταξιδεύει σε έναν απομονωμένο οικισμό κάπου στη Νορβηγία, όπου σκοπεύει να περάσει την Πρωτοχρονιά μόνος του. Όταν ένα βράδυ συναντήσει τον Λαρς, μνήμες από την παιδική του ηλικία θα τον πλημμυρίσουν. Ήταν το καλοκαίρι του 1948, όπου ο πιτσιρικάς Λαρς έκανε κάτι, που δεν το χωράει ανθρώπου νους. Ήταν το τελευταίο καλοκαίρι που πέρασε ο Τροντ με τον πατέρα του. Ήταν το καλοκαίρι όπου ο Τροντ, με τον καλύτερό του φίλο – μεγαλύτερο αδελφό του Λαρς – βγήκαν να κλέψουν άλογα, αλλά τα γεγονότα τους ξεπέρασαν. Εκείνο το μακρινό καλοκαίρι ο Τροντ ενηλικιώθηκε και μύρισε το άρωμα της γυναίκας που λαχταρούσε. Τώρα, στον παρόντα χειμώνα, πόσο θα ταρακουνήσουν τον Τροντ οι θύμισες;

Η άποψή μας: «Είναι δική σου απόφαση αν θα πονέσεις ή όχι». Χμ, μεγάλη κουβέντα. Ο χήρος Τροντ βλέπει ξεραμένες από τον χειμώνα τσουκνίδες και θυμάται εκείνο το καλοκαίρι. Με τον πατέρα του. Όταν του είπε τη συγκεκριμένη φράση. Γιατί του την είπε; Επειδή παρατήρησε πως ο γιος του, που κούρευε τα χόρτα έξω από το σπίτι τους στο δάσος, δεν πλησίαζε στις τσουκνίδες. Και για να αποδείξει πως εννοούσε αυτό που είπε, πήγε, και ξερίζωσε τις τσουκνίδες με τα γυμνά του χέρια. Δεν ξέρω αν έχετε ακουμπήσει ποτέ τσουκνίδα. Πονάει πάρα μα πάρα πολύ. Και τσούζει. Και σε κάνει να ξύνεσαι με μανία. Μιλάω από πρώτο χέρι.

Γιατί, πεντάχρονος (ίσως και λίγο μεγαλύτερος) στο Νευροκόπι, ένα καλοκαίρι που οι ξαδέλφες μου με μάθαιναν πως να κάνω ποδήλατο, και τα πήγαινα μια χαρά, ξαφνικά είδα μπροστά μου ένα τρακτέρ, αιφνιδιάστηκα, δεν ήξερα τι να κάνω, κι έγυρα το ποδήλατο σε κάτι χόρτα. Ήταν τσουκνίδες! Κι εγώ φορούσα κοντό παντελονάκι! Δεν έχω... ξυθεί περισσότερο στη ζωή μου. Οπότε, ναι ρε φίλε, δεν είχα προαποφασίσει ότι θα πονέσω, δεν ήξερα τι είναι οι τσουκνίδες, δεν είχα άποψη γι' αυτές, ούτε είχα ετοιμάσει φόβο πόνου εξαιτίας τους. Έπεσα σε αυτές, όμως, και... πόνεσα.

Από την άλλη, έχω κάτι ακόμα να θυμηθώ από την παιδική μου ηλικία. Η γιαγιά μου, η Λεμόνα, όταν πήγαινα πρώτη δημοτικού στην Προσοτσάνη, με έστειλε στο παντοπωλείο να αγοράσω ένα ξυράφι – τα πουλούσαν τότε κατά μόνας, μέσα σε κόκκινο περιτύλιγμα. Τι το ήθελε; Να κόψει αμπελόφυλλα για να κάνει ντολμαδάκια. Στο δρόμο της επιστροφής, αφού είχα αγοράσει το ξυραφάκι, πέτυχα κάτι φίλους σε μια κηδεία. Μιλήσαμε για λίγο. Κι έφυγα. Πάλι καλοκαίρι. Πάλι κοντό παντελόνι. Και παντόφλες, από αυτές τις πλαστικές. Πρέπει να άνοιξα το περιτύλιγμα του ξυραφιού. Και, χωρίς να το καταλάβω, ξυραφιάστηκα! Στον αριστερό μου μηρό. Χαμπάρι δεν πήρα! Μιλάμε, δεν κατάλαβα τίποτα! Πλησιάζοντας στο σπίτι της γιαγιάς, ένας συνομήλικός μου, γείτονας, με είδε, τρόμαξε και φώναξε: «αίματα»! Ε, όταν είδα τα αίματα, άρχισα να ουρλιάζω! Από... πόνο! Που, δεν συγκρίνεται με τον πόνο που ένιωσα όταν η Λεμόνα, να είναι καλά εκεί που βρίσκεται, μου έριξε φωτιστικό οινόπνευμα, αυτό το μπλε χρώματος, πάνω στην τομή! Ναι, αλλά καταλαβαίνετε πού θέλω να το πάω. Δεν πονούσα όσο δεν αντιλαμβανόμουνα. Ίσως όντως ο πόνος να είναι μια αντίληψη του μυαλού. Ένα παιχνίδι.

Anyway, στην ταινία μας. Ο σκηνοθέτης επιλέγει μια θραυσματική αφήγηση. Λίγο σαν σε όνειρο. Λίγο σαν σε trance. Η τρομερή μουσική, η υπέροχη φωτογραφία, τα εκπληκτικά slow motion σε οτιδήποτε έχει να κάνει με τη φύση, δεν μπορούν παρά να αφήσουν με το στόμα ανοιχτό και τον πιο... αναίσθητο από τους θεατές. Στην αρχή της ταινίας. Γιατί από ένα σημείο και μετά το όλον γίνεται μανιέρα. Κι όταν εγκαταλείπεται, αρχίζεις να νιώθεις εξαπατημένος. Σαν να σε πούλησαν φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Ένας συνηθισμένος άνθρωπος, συμβιβασμένος, μόνος, χωρίς κάτι το ξεχωριστό, θυμάται ένα καλοκαίρι όπου συνέβησαν πολλά και ασυνήθιστα, τα οποία τον στιγμάτισαν για πάντα! Αδελφοκτονίες, κερατώματα, κλεψίματα αλόγων. Αλλά πάντα, εκεί που κάλπαζε ελεύθερος, εκεί ο Τροντ έτρωγε μια σαβούρντα κι έπεφτε καταγής. Ξανασηκώνονταν, δεν λέω, αλλά η απόλυτη αίσθηση ελευθερίας για εκείνον ήταν λίγες στιγμές.

Η εικονοπλαστική ικανότητα του Moland σε γεμίζει με πανέμορφες εικόνες: πατέρας και γιος, γυμνοί, μέσα στη βροχή, να κάνουν κατακόρυφο. Ο Τροντ, πιτσιρικάς, να αγγίζει και να μυρίζει τον πρώτο του έρωτα: τη μητέρα του φίλου του – κι όπως θα διαπιστώσει αργότερα, αγαπητικιά του πατέρα του. Κουκουβάγια να φτερουγίζει. Κορμοί δέντρων να πλέουν στο ποτάμι. Τέτοια. Δεν ξέρω πόσο καλό είναι το βιβλίο πάνω στο οποίο βασίζεται η ταινία. Δεν το έχω διαβάσει. Πάντως, αν η ταινία κυλούσε στο μοτίβο της πρώτης συνάντησης των γηραιών Τροντ και Λαρς, και της ιστορίας που αφηγείται ο Λαρς για τον σκύλο που χρειάστηκε να σκοτώσει με παραίνεση της μητέρας του, θα μιλούσαμε για ένα αριστούργημα. Το τελικό αποτέλεσμα λίγο το απομυθοποιείς: το παραγεμίζει ο σκηνοθέτης, το παρατραβάει σε χρόνο, κάπου επαναλαμβάνεται, κάπου παραείναι χαλαρός, κάπου δίνει περισσότερη βαρύτητα σε μη ουσιώδη πράγματα και προσπερνάει άλλα, σημαντικά.

Ας είναι. Και η ανθρώπινη μνήμη κάπως έτσι δεν λειτουργεί; Δεν μεγαλοποιούμε κάποιες στιγμές μας; Δεν ξεχνάμε, άλλες, ακόμα και σπουδαίες; Το θέμα είναι ένα: μέσα από το μεγάλο ταξίδι να καταλαβαίνεις τελικά ότι σημασία έχει αυτό, όχι ο προορισμός, που έλεγε και ο Αλεξανδρινός ποιητής. Όμορφη ταινία να τη βλέπεις, ίσως λίγο πιο φλύαρη από όσο θα χρειαζόταν. Τι είπαμε για τον πόνο εντέλει;

Κλέφτης αλόγων (Ut og stjæle hester / Out Stealing Horses) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 7 Νοεμβρίου 2019 από την Weird Wave!
Περισσότερα... »