Καρδιοκατακτητής
(Le Retour du heros) PosterΉρωας ή Απατεώνας? Μία κωμωδία ηθών που θυμίζει Τζέιν Όστιν, μία ταινία εποχής με επίκαιρα θέματα, ένα ακαταμάχητο δίδυμο που ξιφομαχεί με τις λέξεις και μία ρομαντική ιστορία των αρχών του 19ου αιώνα στη Γαλλία, είναι ο Καρδιοκατακτητής (Le Retour du heros). Τη σκηνοθεσία αναλαμβάνει ο Laurent Tirard, σκηνοθέτης του τρομερά επιτυχημένου Μικρού Νικόλα, ο οποίος συνυπογράφει και το εμπνευσμένο σενάριο. Η ταινία διαδραματίζεται με φόντο καθηλωτικά σκηνικά της Γαλλίας του 19ου αιώνα, ντύνει τους πρωταγωνιστές με εντυπωσιακά κουστούμια και χαρίζει έξυπνους και χιουμοριστικούς διαλόγους, πολλές σκηνές γέλιου και άψογου κωμικού ρυθμού σε μία ιστορία για την αιώνια πάλη των δύο φύλων, αλλά και για τον έρωτα που έρχεται από εκεί που δεν τον περιμένεις. Γαλλία, 1809. Ο γοητευτικός λοχαγός Neuville ετοιμάζεται να παντρευτεί την αφελή Pauline (Noémie Merlant), όμως ξεσπάει πόλεμος κι αναγκάζεται να φύγει για το μέτωπο. Όταν η Pauline δεν λαμβάνει νέα του για μήνες, πέφτει σε βαριά μελαγχολία. Για να της φτιάξει το κέφι η αδελφή της Elisabeth γράφει ψεύτικες και φαντασμαγορικές επιστολές εκ μέρους του Neuville, πιστεύοντας ότι ο εξαφανισμένος αρραβωνιαστικός δεν θα ξαναγυρίσει ποτέ. Όταν ο Neuville τελικά επιστρέφει αναπάντεχα, τον καλωσορίζουν με δόξες και τιμές, αφού κανείς δεν ξέρει ότι στην πραγματικότητα είναι ένας λιποτάκτης και δειλός καιροσκόπος. Η Elisabeth, όμως, που ξέρει την αλήθεια, αποφασίζει να τον εκθέσει. Οι δύο αντίπαλοι δολοπλόκοι θα αρχίσουν μία διαμάχη, συνωμοτώντας ο ένας εναντίον του άλλου με όποιο κόλπο μπορούν να σκεφτούν.

Καρδιοκατακτητής
(Le Retour du heros) Movie

Ο Καρδιοκατακτητής έχει πρωταγωνιστή τον εξαιρετικό στις κωμωδίες και βραβευμένο με Όσκαρ Jean Dujardin (The Artist) και συμπρωταγωνίστρια την, εκτός από αιθέρια, απρόσμενα ξεκαρδιστική Mélanie Laurent (Inglourious Basterds).

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 28 Ιουνίου 2018 από την Feelgood Ent.!


Περισσότερα... »

Πρόβατα Εναντίον Λύκων (Sheep & Wolves) PosterΜπες στο πετσί του άλλου! Σε μια μαγική χώρα κάπου μακριά, σε ένα όμορφο χωριό που μοιάζει με ζωγραφιά ζουν ανέμελα ένα κοπάδι πρόβατα. Η ειδυλλιακή ζωή τους διακόπτεται όταν μια αγέλη λύκων έρχεται να κατασκηνώσει δίπλα στην ρεματιά τους. Σύμφωνα με αρχαίες παραδόσεις ο αρχηγός τους πρόκειται να αποσυρθεί και ο διάδοχός του θα πρέπει να αποδείξει ότι είναι άξιος εξολοθρεύοντας όλους τους αντιπάλους του. Όταν ο δυνατός και πάντα ετοιμοπόλεμος Ραγκλαρ βγαίνει μπροστά, ο μόνος που τολμά να σταθεί απέναντι του είναι ο Γκρέι, ένας αξιαγάπητος αλλά αδέξιος νεαρός λύκος. Για να γίνει αρχηγός και να κερδίσει πίσω την καρδιά της Μπιάνκα, ο Γκρέι πηγαίνει στο δάσος όπου ανακαλύπτει μια κατασκήνωση από τσιγγάνους κουνέλια. Η Μάμι, το κουνέλι μέντιουμ του δίνει ένα μαγικό φίλτρο και ο Γκρέι το πίνει και επιστρέφει στο λημέρι των λύκων, για να ανακαλύψει πως έχει μεταμορφωθεί σε...κριάρι!

Πρόβατα Εναντίον Λύκων (Sheep & Wolves) Movie

Μία όμορφη ιστορία είναι αυτή που αφηγείται το animation των Ρώσων Andrey Galat, Maxim Volkov, Πρόβατα Εναντίον Λύκων (Sheep & Wolves) γεμάτη δράση, χιούμορ και πολλά μηνύματα για την διαφορετικότητα και το να μην κρίνεται κάποιος από την εμφάνιση του καθώς και την ιδέα ότι αν θες κάτι πολύ μπορείς να το καταφέρεις!

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 28 Ιουνίου 2018 από την Spentzos Films!


Περισσότερα... »

Sicario 2: Η μάχη των εκτελεστών (Sicario: Day of the Soldado) PosterΚάποιες αποστολές χρειάζονται έναν εκτελεστή. Κάποιες άλλες όμως έχουν ανάγκη ένα στρατιώτη! Στο Sicario 2: Η μάχη των εκτελεστών (Sicario: Day of the Soldado) που σκηνοθετεί ο Stefano Sollima σε σενάριο του Taylor Sheridan ξεκινάει ένα νέο κεφάλαιο. Στον πόλεμο μεταξύ των εμπόρων ναρκωτικών δεν υπάρχουν κανόνες και όταν η κυβέρνηση των ΗΠΑ αρχίζει να υποψιάζεται ότι πλέον τα Καρτέλ δεν εισάγουν παράνομα μόνο ναρκωτικά αλλά και τρομοκράτες, ο ομοσπονδιακός πράκτορας Matt Graver καλεί τον μυστηριώδη Alejandro για να τερματίσει τον πόλεμο με διαφόρους και όχι πάντα ηθικούς τρόπους. Ο Alejandro απαγάγει την κόρη ενός από τους αρχηγούς του Καρτέλ για να πυροδοτήσει τις συμπλοκές αλλά όταν το κορίτσι αντιμετωπίζεται απλώς σας ενέχυρο, η μοίρα της θα βρεθεί στα χέρια των δύο αντρών οι οποίοι θα αρχίσουν να αμφισβητούν την αξία του αγώνα τους.

Sicario 2: Η μάχη των εκτελεστών (Sicario: Day of the Soldado) Movie

Επιστρέφουν μετά την παρουσία τους στο ορίτζιναλ, για να υποδυθούν και πάλι τους ρόλους τους οι Benicio Del Toro και Josh Brolin, έχοντας κοντά τους τους Isabela Moner, Jeffrey Donovan, Manuel Garcia-Rulfo, Catherine Keener.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 28 Ιουνίου 2018 από την Spentzos Films!


Περισσότερα... »

Ιστορίες Αγάπης που δεν Ανήκουν σ’ Αυτόν τον Κόσμο (Amori che non sanno stare al mondo) Poster ΠόστερΙστορίες Αγάπης που δεν Ανήκουν σ’ Αυτόν τον Κόσμο
της Francesca Comencini. Με τους Lucia Mascino, Thomas Trabacchi, Valentina Bellè, Iaia Forte, Carlotta Natoli


Αγάπα την αν τολμάς!
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Κι αν όλο αυτό δεν είναι απλώς υστερία;;;

Αυτή είναι η 9η μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας της Francesca Comencini κι αν τα έχω υπολογίσει σωστά τα γράμματα, είναι η πρώτη της που βλέπουμε εμπορικά στην Ελλάδα. Βέβαια, έχει σκηνοθετήσει και 13 επεισόδια από την τηλεοπτική σειρά «Gomorrah: The Series». Είναι θυγατέρα του συχωρεμένου Luigi Comencini, διάσημου Ιταλού σκηνοθέτη, ταινίες του οποίου έλαβαν μέρος στα διαγωνιστικά τμήματα των τριών μεγάλων κινηματογραφικών φεστιβάλ του πλανήτη (και στις Κάννες και στο Βερολίνο και στη Βενετία λοιπόν).

Ιστορίες Αγάπης που δεν Ανήκουν σ’ Αυτόν τον Κόσμο (Amori che non sanno stare al mondo) Poster Πόστερ Wallpaper
Την παγκόσμια πρεμιέρα της η ταινία Ιστορίες Αγάπης που δεν Ανήκουν σ’ Αυτόν τον Κόσμο (Amori che non sanno stare al mondo) την έκανε στο περσινό φεστιβάλ του Λοκάρνο. Προβλήθηκε επίσης στα φεστιβάλ της Χάιφας και του Τουρίνου.

Η υπόθεση: Η Κλάουντια και ο Φλάβιο αγαπιούνταν για πολύ καιρό, παθιασμένα. Μια μέρα αυτό τελειώνει. Εκείνη είναι γύρω στα πενήντα και ο κόσμος μοιάζει ένα μέρος άγριο και αφιλόξενο, σαν ένα έρημο νησί. Εκείνος, αισθάνεται δυνατός, λάμπει από αυτοπεποίθηση κι ενώ η Κλάουντια αγωνίζεται να ξεχάσει, αυτός κυριεύεται από τη μανία να προχωρήσει. Όταν ο Φλάβιο συναντά την Τζόρτζια, κάτω από την καλοκαιρινή βροχή, ο έρωτας τούς χτυπά από την πρώτη ματιά. Η ενέργεια μιας όμορφης κοπέλας γύρω στα 30 είναι ελιξίριο νεότητας και γι’ αυτόν, και δεν αργεί να υποκύψει σε κάθε επιθυμία της.

Την ίδια περίοδο η Κλάουντια γνωρίζει στο πανεπιστήμιο τη Νίνα. Την φοβίζουν η διαφορά ηλικίας, η ιδέα και μόνο να είναι σε σχέση με μια γυναίκα, κι αυτό που την κάνει να διστάζει πιο πολύ, είναι ότι ο σεβασμός δεν θα μεταμορφωθεί ποτέ σε αγάπη. Όμως, η Νίνα είναι τόσο όμορφη και σαγηνευτική, σχεδόν ακαταμάχητη...

Η άποψή μας: Ας αφήσουμε για λίγο στην άκρη την ταινία αυτή – καθαυτή κι ας μιλήσουμε για λίγο για τη γυναίκα, το πορτρέτο της οποίας σκιαγραφεί. Από τα πρώτα λεπτά της ταινίας αυτό που θα αναφωνήσουν (έστω, από μέσα τους) άνδρες και γυναίκες θεατές είναι: «μα πόσο υστερική είναι η τύπισσα;». Και μιλάμε για θεατές στα –άντα τους, μην πω και στα –ήντα τους, καθώς 20άρηδες θεωρώ πολύ δύσκολο να δρασκελίσουν την πύλη εισόδου των κινηματογράφων που προβάλουν το συγκεκριμένο φιλμ. Θέλω να πω, αυτή θα είναι μια απολύτως φυσιολογική (βάζετε εισαγωγικά αν θέλετε) αντίδραση από ώριμους θεατές, που έχουν ζήσει πέντε-έξι πράγματα, που έχουν δοκιμαστεί μέσα στην κονίστρα των σχέσεων, που έχουν… πείρα. Εννοείται, δεν βγάζω τον εαυτό μου απ’ έξω: κι εγώ έτσι αντέδρασα, έτσι αντιδρούσα καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας.

Μετά, όμως, μπήκα σε σκέψεις: ρε γαμώτο, τόσο πολύ μας αρέσει το safe του πράγματος; Ο έρωτας εξ ορισμού είναι μια μεγάλη περιπέτεια. Είναι δυνατόν να αρνηθείς να καείς στην πυρά του επειδή η άλλη/ ο άλλος σε φοβίζει; Είναι εκτός των επιτρεπτών δεδομένων; Επειδή το απρόβλεπτο κυριαρχεί; Επειδή δεν μπαίνει στα καλούπια που κατασκευάζουμε; Ας μην μιλήσω για τις γυναίκες, έτσι κι αλλιώς ο τρόπος σκέψης τους είναι εντελώς διαφορετικός, αλλά αν μου επιτρέπεται να μιλήσω εκ μέρους του φύλου μου, τι θέλουμε από μια γυναίκα; Να είναι όμορφη, να έχει ωραία μάτια, μεγάλα βυζιά, και να μας κάνει θεούς στο κρεβάτι! Να είναι σύντροφος, να μας υποστηρίζει κι από εκεί και πέρα έρχονται τα υπόλοιπα που δεν είναι απαραίτητα αλλά καλό είναι να υπάρχουν: να είναι καλή νοικοκυρά, να μαγειρεύει καλά, να είναι έξυπνη αλλά μόνον τόσο ώστε να μην μας ντροπιάζει σε κουβέντες με φίλους (το παραπάνω είναι επικίνδυνο πολλαπλώς).

Ιδού λοιπόν η φαλλοκρατική, υγρή φαντασίωση. Μια γυναίκα σε καλούπι. Οτιδήποτε πέρα από αυτό είναι για τον εξαποδώ! Το χειρότερο όλων: η γκρίνια! Κι αν τύχει να βρεθεί μια Κλάουντια στο δρόμο μας, οι πιο πολλοί από εμάς (ελάτε μάγκες, παραδεχτείτε το) σκιαζόμαστε και όπου φύγει φύγει! Πώς να διαχειριστείς (χμ, άκομψο ρήμα, μη δίνετε σημασία) μια γυναίκα που δηλώνει τόσο εμφατικά τα συναισθήματά της, που είναι απύθμενα εκδηλωτικά τόσο στο καλό όσο και στο κακό; Πώς να ξεσετάρεις τον εγκέφαλο από τις εργοστασιακές ρυθμίσεις όταν, στο τέλος της ημέρας, αυτό που επιζητείς είναι η βολή σου και η ρουτίνα σου; Πώς να δαμάσεις το θηρίο, το οποίο σε εξαντλεί με τις ατέρμονες κουβέντες, την υπεραναλυτικότητα, το πήδημα από το ένα θέμα στο άλλο, όλα ζητήματα που ενέχουν υπαρξιακή σημαντικότητα; Και στην τελική, γιατί να το δαμάσεις το θηρίο; Ας το… δαμάσει κάποιος άλλος. Εσύ θα βγάλεις το φίδι από την τρύπα; Ωχ αδελφέ…

Γι’ αυτό πάντα λέω πως ακόμα και η χειρότερη ταινία έχει κάτι να σου δώσει – αρκεί να τη δεις και να μην κοιμηθείς βλέποντάς την. Τούτη η ταινία, λοιπόν, με οδήγησε σε όλες τις παραπάνω σκέψεις. Οπότε, κάτι είναι κι αυτό. Εννοείται πως δεν άλλαξε την… κοσμοθεωρία μου η ταινία: μπορεί στην αρχή να με έλκυε μια τέτοια γυναίκα, όπως η Κλάουντια, αλλά πολύ γρήγορα θα την απέφευγα όπως ο διάολος το λιβάνι… Καθαρά ως ταινία τώρα, κακή δεν την λες. Κουραστική, όμως, ναι. Ιδίως για τους… σεταρισμένους, όπως εγώ. Προσπαθεί να χτίσει ένα ενδιαφέρον πορτρέτο η σκηνοθέτιδα, αλλά το χάνει εξαιτίας μιας σειράς από παράγοντες. Τα διαφορετικά χρονικά διαστήματα στα οποία εξελίσσεται η ίντριγκα δεν βοηθούν γιατί σπάζουν τη συνοχή. Οι ασπρόμαυρες σκηνές από ευτυχισμένα ζευγάρια του παρελθόντος λειτουργούν μόνον ως και-καλά-καλλιτεχνικές τσόντες, θαρρείς και θέλει να γεμίσει χρόνο η δημιουργός. Το λεσβιακόν του πράγματος έρχεται ξεκούδουνα και θαρρείς πως μπήκε για να φτιαχτούν οι… άντρες θεατές (!!!) από αυτό το κάτι σαν «Η ζωή της Αντέλ» πράμα. Ο κωμικός τόνος σε κάποιες σκηνές δεν υπογραμμίζεται, ο δραματικός σε κάποιες άλλες υπολείπεται και ο θεατής μένει να αναρωτιέται καθώς το όλον βγαίνει προς τα έξω ως αμηχανία.

Η πρωταγωνίστρια κάνει ότι μπορεί αλλά δραματουργικά δεν έχει πού να πατήσει. Αυτά τα λίγα, λοιπόν. Είναι να μην σου τύχει! Ή μήπως, αν σου τύχει, θα έχεις βιώσει επιτέλους κάτι πέρα από μετριότητες; Εσύ αποφασίζεις – αν μπορείς...

Ιστορίες Αγάπης που δεν Ανήκουν σ’ Αυτόν τον Κόσμο (Amori che non sanno stare al mondo) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 21 Ιουνίου 2018 από την Danaos Films!
Περισσότερα... »

Η Συμμορία των 8 (Ocean’s 8) Poster ΠόστερΗ Συμμορία των 8
του Gary Ross. Με τους Sandra Bullock, Cate Blanchett, Anne Hathaway, Mindy Kaling, Sarah Paulson, Awkwafina, Rihanna, Helena Bonham Carter


Θηλυκή Εταιρία
του zerVo (@moviesltd)

Ο κινηματογραφικός μύθος της φράξιας των λωποδυτών του Ντάνι Όσεαν, δημιουργήθηκε, έξι περίπου δεκαετίες πριν, από την ανάγκη να ενωθούν και επί της μεγάλης οθόνης, σύσσωμοι οι λατρεμένοι διασκεδαστές του κοινού Rat Pack, που κάθε τους live εμφάνιση, τότε, αρχές των 60s, συνοδευόταν από κύματα υστερίας των φανατικών οπαδών τους. Και ποιο ιδανικότερο πεδίο για να στηθεί ένα τέτοιο φιλμικό πανηγύρι, από το είδος του heist, της καλοστημένης, γλαφυρού και ανάλαφρου ύφους ληστείας, που αν στηριχθεί σε ένα ευφυές και ευρηματικό σενάριο, είναι πολύ δύσκολο να μην ενθουσιάσει ακόμη και τον πιο απαιτητικό σινεφίλ.  Σε συνέχεια του θρύλου που έκτισε η παρέα των Sinatra, Martin, Davis, Bishop, Lawford, εκεί κάπου στην αυγή του μιλένιουμ, ο αναγεννητής Seteven Soderbergh, έδεσε στο εκράν, μια ακόμη ερμηνευτική μικτή κόσμου, με συνέπεια όχι μόνο να σπάσει ταμεία, αλλά να πετύχει και δύο ακόμη συνέχειες, με εξίσου υψηλά εμπορικά αποτελέσματα. Η άποψη μου είναι πως - έντεκα χρόνια κατόπιν του Ocean's Thirteen - μάλλον καθυστέρησε πολύ η θηλυκή βερσιόν της αεικίνητης συμμορίας. Και αυτό ίσως να δικαιολογείται από το γεγονός πως κάπως θα έπρεπε να λησμονηθούν τα κατορθώματα της κομπανίας του Clooney ώστε να τρέξει το διαφορετικού σεξ ριμπούτ, μιας και εδώ ισχύει σε απόλυτη τιμή, πως αν έχεις παρακολουθήσει έστω και ένα Ocean, ε, τότε τα έχεις δει όλα!

Η Συμμορία των 8 (Ocean’s 8) Quad Poster Πόστερ
Έχοντας μόλις βγει από την φυλακή, αφού εξέτισε πενταετή ποινή κάθειρξης για απάτη, η σεσημασμένη λωποδύτης Ντέμπι Όσεαν, αδελφή του προσφάτως εκλιπόντος, επίσης παρανόμου, Ντάνι, από τις πρώτες κιόλας στιγμές της ελευθερίας της, θα δείξει πως δεν θα παίξει για πολύ καιρό το καλό κορίτσι. Ερχόμενη σε επαφή με την Διόσκουρο, μοναδική που δεν την κάρφωσε στις αστυνομικές αρχές και βασική της συνεργάτιδα στις απατεωνιές, Λου, θα πάρουν το μεγάλο ρίσκο να στήσουν από κοινό το μεγαλύτερο κόλπο της μπαγαπόντικης καριέρας τους: Να ξαφρίσουν κατά την διάρκεια του λαμπερού ετήσιου Γκαλά του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης, το κορυφαίο κόσμημα - έκθεμα, το πανάκριβο περιδέραιο της φίρμς Καρτιέ, που ούτε λίγο ούτε πολύ, κοστολογείται περισσότερο από 150 εκατομμύρια δολάρια...

Η σκέψη εύκολη, το πλάνο συγκεκριμένο, η εκτέλεση του μοιάζει αδύνατη, ακόμη κι αν οι δυο καπάτσες γυναίκες αποξαρχής δείχνουν πανέτοιμες να τα καταφέρουν. Για να εκπληρώσουν τον σκοπό τους θα συστήσουν συμμορία, αποτελούμενη από πέντε ακόμη θηλυκά, η καθεμιά τους σαΐνι στον τομέα της: Όπως είναι η Αμίτα, κορυφαία παραχαράκτης πολυτελών διαμαντικών, η Νάιν Μπολ, με τις μαγικές ικανότητες στην χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών, η Κονστάνς, μια από τις πλέον φημισμένες μακρυχέρισσες της πόλης, η Τάμι, με τις άριστες γνωριμίες στον υπόκοσμο προκειμένου να διοχετεύσει τα κλοπιμαία και η Ρόουζ Ουέιλ, μια διακεκριμένη στυλίστρια, που θα έχει και τον πιο απαιτητικό ρόλο στο τιμ. Καλούμενη να προσεγγίσει, ώστε να την πάρει στην δούλεψη της, την φαντασμένη σταρ Δάφνε Κλούγκερ, η οποία, ως γνωστόν, την υπέρλαμπρη βραδιά θα είναι εκείνη που θα φορέσει στον λαιμό της το μυθικής αξίας κολιέ!

Και όπως έχει συμβεί και στα τρία προηγούμενα αρσενικής φύσης επεισόδια, το φιλμ μοιράζει την χρονική του διάρκεια σε τρία ισάξια μέρη, που το καθένα διαθέτει το δικό τους ξεχωριστό ενδιαφέρον, δηλαδή το εισαγωγικό του κτισίματος της γκανγκ, το κυρίως όπου λαμβάνει χώρα η mission impossible κλοπή και το φινάλε, εκεί που οι κυρίες, πλέον με τα πολύτιμα πετράδια στις τσέπες, πρέπει να διαφύγουν των μακριών πλοκαμιών του νόμου, κάτι που ούτε εύκολο είναι, ούτε υποσχόμενα θετική εξέλιξη πρόκειται να έχει. Είναι αυτό το πακέτο, κάτι που δεν έχει παρακολουθήσει ξανά ο θεατής του οποιουδήποτε παρελθοντικού Ocean? Όχι βέβαια, ολάκερη η πορεία από την σύλληψη του πλάνου, ως την κλεψιά και την μοιρασιά, είναι προκαθορισμένα στημένο κατά τέτοιο τρόπο που να μην διακρίνει κανείς την παραμικρή διαφορά από τα προηγούμενα. Πλην της προφανούς, δηλαδή, της εναλλαγής των φύλων...

Σκηνοθετημένο από τον μάλλον υπερεκτιμημένο Gary Ross το νέο επεισόδιο της σπείρας που φέρει στην μαρκίζα της το πιασάρικο επώνυμο Ocean, εμφανίζεται διαλεκτικά σαφώς λιγότερο έξυπνο από τους προκατόχους του, πολύ πιο πονηρό και κατεργάρικο όμως. Ιδίωμα της γυναικεία ιδιοσυγκρασίας το τελευταίο άλλωστε. Παρότι οι σκηνές εναλλάσσονται ταχύτατα - δεν θα μπορούσε να συμβεί και διαφορετικά μιας και μιλάμε για ληστεία που καλείται να σπάσει κάθε σχετικό ρεκόρ στο σπριντ - είναι σαφές πως από το όλο στήσιμο με την κρυφά διδακτική συμπεριφορά, απουσιάζει η ψυχή, η εμβάθυνση στους χαρακτήρες, που πλην των ενός - δύο βασικών, ούτε καν προσεγγίζονται όπως θα έπρεπε. Συνέπεια τούτου η φράξια να συντίθεται από την κάπτεν και την λοχία της κατά τρόπο σχετικά αδιάφορο και υπερβολικά πρόχειρο. Στα φιλμς σπουδαίων και ευρηματικών ληστειών, αυτός ο τομέας, πολλές φορές είναι σημαντικότερος και από τον ίδιο τον σκοπό...

Ως υλικά για την οργάνωση του μπουκέτου των εκτός νόμου κοριτσόπουλων, η παραγωγή, ως όφειλε, διάλεξε από το πάνω ράφι, ταινία άλλωστε με τέτοιο τίτλο, δεν θα μπορούσε να μην διαθέτει στις τάξεις της, μια (μίνι) ντριμ τιμ, αναγνωρισμένης αξίας αστεριών. Στον ρόλο της στρατηγού, η Αγριόγατα Bullock, με έναν αέρα κόντρα χάρης Miss Congeniality, κάνει από την πρώτη κιόλας στιγμή το γήπεδο δικό της, αφήνοντας όχι και πολύ μεγάλα περιθώρια στην ύπαρχο Blanchett, να παίξει για μια ακόμη φορά το μάτσο αντρογύναικο. Όχι στα γνώριμα νερά της ζυγισμένος ο χαρακτήρας της Hathaway, απλώς την διακρίνει από την λοιπή ρολίστικη περιφέρεια, που συνθέτουν για διάφορους, εμπορικούς κατά βάση λόγους, μια ποπ σταρ (Rihanna), μια κινέζικης καταγωγής ράπερ (Akwafina) και μια ξανθούλα (Paulson) που περνά απαρατήρητη. Στην θέση κλειδί της οκτάδος, για μια ακόμη φορά απογοητεύει η Bonham Carter, που ενδεχόμενα έχει πιστέψει πως όλες τις οι ερμηνείες επιβάλλεται να χαρακτηρίζονται από κατίτίς το Burtonικό, άρα το να βγάζει εικόνα ψαλιδοχέρη σε μια χαλαρής διάθεσης heist movie, σίγπρα προς το αταίριαστο κλείνει.

Σε γενικές γραμμές πάντως το Ocean's 8, τείνει προς το να το συμπαθήσει κανείς, ακόμη κι αν ενοχλείται (ως ανήρ, κυρίως) που την θέση της γυναικείας χάρης, λεπτότητας, ευαισθησίας, έχει πάρει η δεικτική συμπεριφορά της τάχαμου φεμινιστικής κυριαρχίας. Οι Κυρίες όπως όλοι μας ξέρουμε, ήταν, είμαι και θα είναι το ισχυρό φύλο, οπότε δεν περιμέναμε την Sandra και την Cate να το παίζουν ανεξάρτητες, μαγκιόρες και αδίστακτα εκδικητικές, για να το εμπεδώσουμε.

Η Συμμορία των 8 (Ocean’s 8) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 21 Ιουνίου 2018 από την Tanweer!
Περισσότερα... »

Δέκα ύποπτοι για φόνο (Crooked House) PosterΟ δολοφόνος δεν είναι ποτέ αυτός που υποψιάζεσαι... Βασισμένη στο βιβλίο της Αγκάθα Κρίστι “Αράχνες στη σοφίτα» είναι η ταινία μυστηρίου Δέκα ύποπτοι για φόνο (Crooked House) που σκηνοθετεί ο Gilles Paquet-Brenner. Αγγλία, τέλη της δεκαετίας του 1950. Ο Αριστείδης Λεωνίδης βρίσκεται νεκρός κάτω από ύποπτες συνθήκες. Μετανάστης από την Ελλάδα, κατόρθωσε να δημιουργήσει μια τεράστια περιουσία και μια οικογένεια στην οποία συμπεριφερόταν ως ο απόλυτος πατριάρχης. Η εγγονή του, η Σοφία, προσλαμβάνει τον ιδιωτικό ντετέκτιβ Τσαρλς Χέιγουορντ, πρώην εραστή της, με πατέρα σημαίνον πρόσωπο των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών, να πάει στην οικογενειακή έπαυλη και να ερευνήσει την υπόθεση. Όταν καταφτάνει στην έπαυλη, ο Τσαρλς ανακαλύπτει τρεις γενιές της δυναστείας Λεωνίδη και μια δηλητηριώδη ατμόσφαιρα πικρίας, δυσαρέσκειας και ζήλιας. Σε ένα σπίτι γεμάτο με κίνητρα, ενδείξεις και ύποπτους, θα μπορέσει να βρει τον δολοφόνο πριν εκείνος «χτυπήσει» ξανά;

Δέκα ύποπτοι για φόνο (Crooked House) Movie

Πληθώρα φημισμένων κινηματογραφικών αστέρων απαρτίζει το καστ αποτελούμενη από τους Glenn Close, Terence Stamp, Max Irons, Stefanie Martini, Julian Sands, Honor Kneafsey, Christian McKay, Amanda Abbington, Gillian Anderson και Christina Hendricks.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 28 Ιουνίου 2018 από την Seven Films!


Περισσότερα... »

Ένα Αξέχαστο Καλοκαίρι (Estiu 1993) Poster ΠόστερΈνα Αξέχαστο Καλοκαίρι
της Carla Simón. Με τους Laia Artigas, Paula Robles, Bruna Cusí, David Verdaguer, Fermí Reixach, Montse Sanz, Isabel Rocatti, Berta Pipó, Etna Campillo


Δύσκολοι αποχαιρετισμοί: Η μαμά μου
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

...και ξαφνικά να μεγαλώνεις / με χίλια δυο γιατί / μες στην καρδιά σου...

Αυτή είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Carla Simón, βασισμένη σε δικό της σενάριο, που με τη σειρά του βασιζόταν σε δικές της προσωπικές εμπειρίες. Γι' αυτό και η ταινία είναι αφιερωμένη στη μητέρα της.

Ένα Αξέχαστο Καλοκαίρι (Estiu 1993) Poster Πόστερ Wallpaper
Η παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας έλαβε χώρα στο περσινό (κι όχι στο περασμένο) φεστιβάλ Βερολίνου, όπου προβλήθηκε στο τμήμα Generation Kplus, ένα τμήμα στο οποίο συμμετέχουν ταινίες που έχουν ως ήρωες παιδιά. Κέρδισε το Μεγάλο Βραβείο του τμήματος, κυρίως όμως κέρδισε το βραβείο καλύτερης πρώτης ταινίας από όλα τα τμήματα του φεστιβάλ! Επίσης, έχει κερδίσει το βραβείο καλύτερης ισπανικής ταινίας στο φεστιβάλ της Μάλαγα καθώς και το βραβείο σκηνοθεσίας και το βραβείο κοινού στο φεστιβάλ Bafici της Αργεντινής. Κατά τη διάρκεια του πρόσφατου φεστιβάλ Καννών η ηθοποιός Salma Hayek απένειμε στην Carla Simón και το βραβείο ‘Women in Motion’ Young Talent Award που επιβραβεύει νέες γυναικείες φωνές στον χώρο του κινηματογράφου. Η ταινία Ένα Αξέχαστο Καλοκαίρι (Estiu 1993) αποτέλεσε την επίσημη πρόταση της Ισπανίας για το ξενόγλωσσο Όσκαρ ενώ τιμήθηκε και με τρία βραβεία Goya (τα ισπανικά Όσκαρ): καλύτερης σκηνοθεσίας, πρωτοεμφανιζόμενης γυναικείας ερμηνείας και β' ανδρικού ρόλου.

Η υπόθεση: Η εξάχρονη Φρίντα κοιτάζει σιωπηλά τα τελευταία αντικείμενα που μπαίνουν σε κουτιά στο διαμέρισμα της μητέρας της που έχει πεθάνει. Αποχαιρετώντας την, οι φίλοι της ακολουθούν το αυτοκίνητο κουνώντας τα χέρια τους. Αν και η οικογένεια του αγαπημένου θείου της την υποδέχεται με ανοιχτή αγκαλιά, η Φρίντα χρειάζεται πολύ καιρό να συνηθίσει το νέο της σπίτι στην εξοχή, μακριά από τη Βαρκελώνη. Οι στιγμές παιδικού ενθουσιασμού και ξεγνοιασιάς, εναλλάσσονται με μοναχικές σκέψεις. Το βράδυ, η Φρίντα προσεύχεται για τη μητέρα της, που της λείπει τόσο πολύ, ενώ την ημέρα προσπαθεί να βρει τη θέση της σε αυτή τη νέα ζωή.

Η άποψή μας: Το 2002 η Πέννυ Παναγιωτοπούλου υπογράφει μια από τις όμορφες, συγκινητικές, μεστές και ενδιαφέρουσες ταινίες του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου, το «Δύσκολοι αποχαιρετισμοί: Ο μπαμπάς μου». Εκείνη η ταινία αφηγείται την ιστορία του 10χρονου Ηλία, ο οποίος στην Αθήνα του 1969, δεν αποδέχεται τον ξαφνικό θάνατο του πατέρα του. Και, για να τον κρατήσει ζωντανό, καταφεύγει στη φαντασία του. Είναι μια ταινία που πέρα όλων των άλλων θετικών, καταγράφει μια πολύ καλή ερμηνεία από τον μικρό Γιώργο Καραγιάννη, που υποδύεται τον Ηλία. Εκείνη την ταινία θυμήθηκα, λοιπόν, βλέποντας το πολύ ενδιαφέρον τούτο ντεμπούτο της Carla Simón. Οι ομοιότητες ανάμεσα στις δύο ταινίες είναι λίγες αλλά τρανταχτές: τις σκηνοθετούν γυναίκες δημιουργοί από μεσογειακές χώρες, αποτελούν και οι δύο πρώτη σκηνοθετική απόπειρα σε μεγάλου μήκους και αποτυπώνουν το πώς αντιμετωπίζουν ανήλικα παιδιά την απώλεια του γονέα τους.

Έχουν όμως και πολλές διαφοροποιήσεις οι ταινίες. Η ταινία από την Ισπανία είναι αυτοβιογραφική. Στην ισπανική έχουμε απώλεια μητέρας, που καλείται να αντιμετωπίσει 6χρονο κοριτσάκι. Στην ελληνική έχουμε απώλεια πατέρα, που καλείται να αντιμετωπίσει 10χρονο αγόρι. Στην ιβηρική ταινία το περιβάλλον είναι εκείνο της υπαίθρου, στη βαλκανική το περιβάλλον είναι αστικό. Η βασική διαφορά όμως είναι πως η ταινία της Παναγιωτοπούλου ποντάρει στο συναίσθημα. Η ταινία της Simón, όχι. Η ταινία της Simón δεν ωραιοποιεί καταστάσεις, δεν τις δραματοποιεί, δεν χρησιμοποιεί κώδικες καλού – κακού. Όλη η ταινία είναι πάνω στην πιτσιρίκα. Έχει φάει μεγάλη κατραπακιά. Έχει συγκλονιστεί. Αυτή η απώλεια είναι κάτι που την ξεπερνάει. Και μιας που πατέρας δεν φαίνεται πουθενά στον ορίζοντα ούτε αδέλφια και μιας που δεν είναι ενήλικη, είναι αδύναμη να πάρει αποφάσεις. Απλώς, δέχεται την κατάσταση του πού θα βρεθεί, ποιοι συγγενείς θα αναλάβουν να γίνουν κηδεμόνες της. Θα μπορούσαν να είναι πολύ χειρότερα τα πράγματα…

Στην εξοχή, ο θείος και η θεία της, της δείχνουν όλη την αγάπη τους. Προσπαθούν να την κάνουν να νιώσει όμορφα, άνετα, ασφαλής. Η απώλεια, όμως, απώλεια. Και το νεαρόν της ηλικίας να καθορίζει εν πολλοίς τη συμπεριφορά. Το αξιακό σύστημα χτίζεται ακόμα. Η συνείδηση δεν έχει ωριμάσει. Οι έννοιες «καλό» και «κακό» είναι πολύ σχηματικές και δεν έχουν την ίδια σημασία με το ένστικτο, με το παιχνίδι, με την παρόρμηση της στιγμής. Με τη σκανδαλιά. Με το πείσμα. Με το μπέρδεμα. Η σκηνοθέτιδα δεν θέλει οι θεατές να λυπηθούν το κοριτσάκι. Δεν θέλει να τους κάνει κοινωνούς του δράματός της. Όχι. Απλά, χτίζει το πορτρέτο ενός κοριτσιού εντελώς αυθεντικό, που ξεπερνάει αδόκιμους και περιοριστικούς μανιχαϊσμούς. Όταν βλέπουμε τη μικρή Φρίντα να κάνει κάτι που όλοι οι ενήλικοι χωρίς πολύ σκέψη το χαρακτηρίζουμε «κακό», για την ίδια δεν είναι κάτι μεμπτό. Δεν προλαβαίνει να μπει σε τέτοια φίλτρα, χριστιανικά ή άλλα, υποκριτικά ή μη, η αντίδρασή της. Είναι ένα παιδί, τελεία και παύλα.

Το πιάνει πολύ καλά όλο αυτό η σκηνοθέτιδα. Και βοηθιέται πάρα πολύ από τις ερμηνείες όλων και ιδίως της πιτσιρίκας Laia Artigas, που υποδύεται την Φρίντα. Είναι μια ερμηνεία σπουδαία γιατί η μικρή δεν υποδύεται με όρους ενηλίκων, δεν μιμείται το παιδί της ηλικίας της, δεν καταφεύγει σε εύκολους θεατρινισμούς και υπερβολές. Ερμηνεύει σαν να παίζει και κάνει μια φίλη της, που έχει χάσει τη μητέρα της. Μεγάλο επίτευγμα αυτό από σκηνοθετικής πλευράς. Κι ακόμα μεγαλύτερο το πώς κατάφερε να πετύχει τέτοια απόλυτη φυσικότητα και σε σχέση με το μικρότερο παιδί, την ξαδέλφη της Φρίντα στην ταινία. Που υποτίθεται ότι είναι ένα τρίχρονο κορίτσι! Φανταστικό! Το μεγάλο συν όμως κουβαλάει κι ένα μεγάλο μείον: τη μη συναισθηματική εμπλοκή του θεατή. Φροντίζοντας να μην διολισθήσει προς το μελόδραμα η δημιουργός παρουσιάζει τα γεγονότα και καταγράφει τα δεδομένα με τη ματιά ενός ντοκιμαντερίστα, με αποστασιοποίηση ίσως μεγαλύτερη από όση θα επιθυμούσε ο μέσος θεατής. Είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί η μαγική αρμονία, γεγονός. Ευτυχώς για τους λάτρεις του καλού σινεμά, κυριαρχεί η αποδραματοποίηση. Δυστυχώς, για τις εμπορικές προοπτικές της ταινίας, λείπουν οι σκηνές εκείνες που θα άνοιγαν τους δακρυϊκούς αδένες.

ΥΓ: Επιτρέψτε μου να σημειώσω και μια παραξενιά μου. Αυτή δεν είναι μια ταινία ενηλικίωσης. Δεν ενηλικιώνεται η Φρίντα μετά την απώλεια της μητέρας της. Συνεχίζει να είναι παιδί. Και μέσα της αλλά και έξω,,,

Ένα Αξέχαστο Καλοκαίρι (Estiu 1993) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 21 Ιουνίου 2018 από την One From The Heart!
Περισσότερα... »

Αγαπώντας τον Πάμπλο (Loving Pablo) Poster ΠόστερΑγαπώντας τον Πάμπλο
του Fernando León de Aranoa. Με τους Javier Bardem, Penélope Cruz, Peter Sarsgaard, Julieth Restrepo, David Valencia, David Ojalvo, Giselle Da Silva


Ο άγγελός μου, ο άνθρωπός μου, ο θάνατός μου.
του zerVo (@moviesltd)

Αναρίθμητα τα αφιερώματα που έχουν συνταχθεί, τόσο στην μικρή όσο και στην μεγάλη οθόνη, για έναν από τους πλέον διαβόητους κακοποιούς της ιστορίας. Για μια δισυπόστατη προσωπικότητα, που την ίδια στιγμή που συμπεριφερόταν απάνθρωπα και ανελέητα στους εχθρούς του, εμφανιζόταν ως ο φύλακας άγγελος όλων όσων φτωχών και αδυνάτων επιθυμούσε να πάρει κάτω από την πανίσχυρη προστασία του. Με πιο σημαντική και έγκυρη σε όσα περιγράφει, βιογραφική αναφορά στον υπ αριθμόν ένα δημόσιο κίνδυνο κατά τις τελευταίες δεκαετίες του 20ου αιώνα, το τηλεοπτικό Narcos, σαφώς σοβαρότερη από την καθημερινή πολυλογάδικη, αλλά και αγωνιώδη τηλενοβέλα El Patron Del Mal, όπως και από τα δραματοποιημένα biopics Paradise Lost και Infiltrator, θα περίμενε κανείς πως έχουν ειπωθεί τα πάντα γύρω από την προσωπικότητα του διαβόητου Πάμπλο Εσκομπάρ. Εκτός την περίπτωση εκείνη, που η φιγούρα του σχηματίζεται στην οθόνη, μέσα από τα μάτια μιας γυναίκας, που όπως υποστηρίζει, τον λάτρεψε σαν Θεό...

Αγαπώντας τον Πάμπλο (Loving Pablo) Quad Poster Πόστερ
Κολομβία 1985. Έχοντας ξεκινήσει κυριολεκτικά από το μηδέν και αφού αναρριχήθηκε ένα προς ένα τα επίπεδα του σκληρού υποκόσμου της λατινοαμερικάνικης χώρας, ο δαιμόνιος Πάμπλο Εσκομπάρ θα εξελιχθεί στον Ελ Παδρόν του καρτέλ της κοκαΐνης του Μεντεγίν, έχοντας αρμοδιότητα να τροφοδοτεί με ναρκωτικά ολόκληρη την αμερικάνικη ήπειρο. Με περιουσία που ανέρχεται σε μια ντουζίνα σχεδόν δισεκατομμύρια δολάρια, έσοδα που προέρχονται κυρίως από την εκμετάλλευση της αγοράς των ΗΠΑ, πολύ σύντομα θα μπει στο στόχαστρο της Υπερδύναμης και του Προέδρου της Ρέιγκαν. Πανέξυπνα κινούμενος, ο φιλόδοξος βαρόνος, όχι μονάχα θα καταφέρει να πάρει με το μέρος του, σε μια επίδειξη απόλυτης δύναμης και κυριαρχίας, όλες τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου, αλλά θα εκλεγεί και ο ίδιος βουλευτής της εθνοσυνέλευσης, έχοντας στο πλευρό του την πλήρη υποστήριξη της πάμφτωχης, αλλά και ευεργετημένης από τον ίδιο, περιφέρειας του.

Είναι η στιγμή που στην ζωή του Πάμπλο, οικογενειάρχη ήδη με δύο παιδιά, θα μπει η εντυπωσιακού κάλλους και αέρινη παρουσιάστρια της Κολομβιανής τηλεόρασης Βιρτζίνια Βαγιέχο, μια καλοζωισμένη ρεπόρτερ, που θα επιχειρήσει να επισκεφτεί το λημέρι του για να του πάρει αποκλειστική συνέντευξη. Γνωστός για την αδυναμία του στο ισχυρό φύλο, ο Έσκομπαρ πολύ σύντομα θα υποκύψει στα ερωτικά καλέσματα της κοκέτας δημοσιογράφου και θα συνάψει μαζί της έναν θυελλώδη και παθιασμένο εξωσυζυγικό δεσμό, χαρίζοντας της τα πλούτη και την κοσμοπολίτικη αύρα που εκείνη ονειρευόταν. Μαζί με τα αγαθά, όμως, η αστραφτερή τηλεπερσόνα, γρήγορα θα κληρονομήσει και τις αρνητικές συνέπειες μιας τέτοιας ιδιαίτερης σχέσης, καθώς θα παρασυρθεί κι εκείνη από το κρατικό κύμα καταδίωξης του καταζητούμενου εραστή της, σε μια δίνη τρόμου και ανασφάλειας, που θα απειλήσει ακόμη και την ίδια της την ζωή.

Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα δηλαδή, αφού ως γνωστόν μπορεί μια ξεμυαλίστρα, μετά ευκολίας να σύρει με την λάγνα κορμοστασιά της ακόμη και το πιο αποφασιστικό και ηγετικών τάσεων αρσενικό, αν πρόκειται όμως για τον πλέον αναγνωρισμένο Νονό του τόπου, τότε το πράγμα αλλάζει. Δεν υπάρχει διέξοδος, δεν βρίσκεται τρόπος διαφυγής, δεν είναι δυνατός ο χωρισμός χωρίς να πληρωθεί το αντίστοιχα βαρύ τίμημα του. Και ενόσω οι αμερικάνικες υπηρεσίες ασφαλείας θα την προσεγγίσουν για να καρφώσει τον αγαπητικό της, με αντάλλαγμα μια καινούργιας ταυτότητας ασφαλή καθημερινότητα σε κάποια άγνωστη σε όλους γωνιά του πλανήτη, εκείνη θα διατηρήσει υψηλό το συναισθηματικό της φρόνημα και δεν θα ενδώσει, καταδίδοντας τον καλό της, στους πάνοπλυυς και μανιασμένους του εχθρούς.

Βασισμένο στα απομνημονεύματα της Vallejo, της κοντινότερης γυναίκας στον Εσκομπάρ, μετά την μητέρα των παιδιών του, νεανικό έρωτα που γνώρισε απένταρος στις γειτονιές του Μεντεγίν, και επίσημης κατ εκείνον βιογράφου του, είναι το ισπανικής παραγωγής βιογραφικό αφιέρωμα, που υπογράφει σκηνοθετικά ο Fernando Leon de Aranoa. Ως μέσον αφήγησης του, εννοείται πως χρησιμοποιεί την καλομαθημένη στις ανέσεις και τα λούσα μετρέσα, ακολουθώντας - πλην του ολιγόλεπτου ίντρο - μια γραμμικότατη πορεία, προς την ραγδαία άνοδο, την ηχηρή πτώση και φυσικά του αιματηρό τέλος του κυκλοθυμικού εγκληματία . για πολλούς άλλους όμως Ρομπέν Των Δασών. Το παζλ που συνθέτει ο Σπανιόλος αποτελείται από μικρά μικρά κομματάκια, γνώριμες στιγμές της διαδρομής του Εσκομπάρ, ως απόλυτου κυρίαρχου επί κολομβιανής γης, ως επίτιμου εισβολέα στο δημοκρατικού κοινοβούλιο, ως θεριστή της οποιασδήποτε έννοιας αντιπαλότητας, ως ξεβρακωμένου φυγά κρυμμένου στην κατάφυτη ζούγκλα του Αμαζονίου, ως τύποις εσώκλειστου στο υπερπολυτελές σωφρονιστικό ίδρυμα, ως μοναδικού επιζώντα της σφαγής της συμμορίας του, που καρτερεί υπομονετικά να επέλθει το τέλος.

Παίρνοντας τα πράγμα από την αρχή, ο θεατής αντιλαμβάνεται πως στον σχεδιασμό της παραγωγής του Loving Pablo, οι οργανωτές υπέπεσαν σε ένα βαρύγδουπο σφάλμα, παιδαριώδες και σχετικά θα έλεγα ανεξήγητο. Βάζοντας αυτή την ταινία, φτιαγμένη από Ιβηρικά χέρια, με ισπανόφωνο καστ, αναφερόμενη σε μια χώρα που λαλεί (σχεδόν μόνο) τα καστιγιάνικα, να μιλήσει σε γλώσσα αγγλική. Και όχι μόνο αυτό, αλλά να ολοκληρώσει το ανέκδοτο, χρησιμοποιώντας στον τρόπο ομιλίας σπανιόλικη χροιά, ολοκληρώνοντας έτσι έναν φαύλο κύκλο που τσαλαπατάει ολοκληρωτικά την υπόλοιπη αξιοπρεπή προσπάθεια. Διότι από σκηνοθεσία ακολουθώντας τις ταχύτατες Scorsesικές προσταγές δεν τα πηγαίνει άσχημα το biopic, διαθέτοντας δυναμικές γωνίες λήψης, ικανή αναπαράσταση της εποχής και ηλιόλουστη φωτογραφία που ζωντανεύει το κλίμα της παράνομης δράσης του καρτέλ.

Ένας λόγος παραπάνω που το φλοπ της αγγλοφωνίας γίνεται πιο αντιληπτό, είναι και οι ικανοποιητικές, κάτω από αυτές τις παράξενες συνθήκες του διδύμου που δίνει ζωή στο ντουέτο, δηλαδή του Bardem και της Cruz, που μετά από πλήθος κοινών συναντήσεων στο εκράν, είναι η πρώτη φορά που συνυπάρχουν ως πραγματικό ζευγάρι και στην ζωή. Ο Εσκομπάρ του Javier, είναι έντεχνα στημένος πάνω στην επιβλητική φόρμα του οσκαρικά τιμημένου αστέρα, με πιο χαρακτηριστικό στοιχείο την ερμηνευτική διαχυτικότητα που τον διακρίνει σε κάθε του ατάκα. Με υπερβολικά παραπανίσια κιλά για να έρθει και σωματικά κοντύτερα στον (αντι)ήρωα του και την προσθήκη της περίεργου σχήματος κατσαρής κώμης στο κεφάλι του, ο Ισπανός φέρνει με ευκολία την απαίτηση εις πέρας. Αν και είναι προφανές, την ώρα που εκστομίζει φράσεις στην μητρική του διάλεκτο, πως κι ό ίδιος θα ένιωθε καλύτερα αν δεν είχε ακολουθηθεί αυτή η λάθος επιλογή.

Ομοίως κάτι που ισχύει και για την απίστευτα αισθησιακή μέσα στα πανάκριβα Miugler της, 44χρονη Μαδριλένα, που ορίζει με την ύπαρξη της τον κινητήριο μοχλό της πλοκής. Ασυνεχής και άνιση είναι όμως η προσέγγιση της κάμερας στην προσωπικότητα της, που θα μπορούσε υπό άλλες πιο εμπνευσμένες σεναριακά συνθήκες να εκτοξεύσει στα ύψη την δραματικότητα του Αγαπώντας τον Πάμπλο. Ενός φιλμ που φαντάζει να έχει μια κάποια εμπορική τύχη, περισσότερο λόγω του πασίγνωστου προσώπου που βρίσκεται στο επίκεντρο του, αν και ελάχιστοι δεν γνωρίζουν τα πάντα για τον βίο του και λιγότερο χάρη στην καλλιτεχνική του αξία που είναι κτισμένη πάνω σε βιαστικά και μπερδεμένα θεμέλια. Κρατάμε τουλάχιστον το μήνυμα πως όσοι στήριξαν με την αγάπη τους έναν κυνικό, λαοπλάνο και χαρισματικό στον λόγο εγκληματία, το έπραξαν διαγράφοντας από την σκέψη τους τις μεθόδους της σαρωτικής επιτυχίας του. Το μόνο που τους ένοιαζε ήταν το πως χειριζόταν και διένειμε τα πλούτη, τόσο, ώστε για κάποιους ευνοημένους του, ακόμη και στις ημέρες μας να θεωρείται άγιος...

Αγαπώντας τον Πάμπλο (Loving Pablo) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 21 Ιουνίου 2018 από την Odeon!
Περισσότερα... »

Κρυφή συνταγή (The Cakemaker) Poster ΠόστερΚρυφή συνταγή
του Ofir Raul Graizer. Με τους Tim Kalkhof, Sarah Adler, Roy Miller, Zohar Strauss, Sandra Sade, Tamir Ben Yehuda


Όση γλύκα έχουνε τα χείλη σου και η ματιά σου...
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Αναζητώντας την ειρήνη στην Ιερουσαλήμ...

Ο Ofir Raul Graizer είναι Ισραηλινός σκηνοθέτης και καλλιτέχνης της βίντεο αρτ. Έχοντας εργαστεί για χρόνια σε διαφορετικούς επαγγελματικούς κλάδους, από την υφαντουργία μέχρι τη γαστρονομία, αποφάσισε να σπουδάσει κινηματογράφο στο Κολέγιο Σαπίρ του Σντερότ, στο νότιο Ισραήλ. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του σκηνοθέτησε αρκετές ταινίες μικρού μήκους, οι οποίες προβλήθηκαν σε διάφορα φεστιβάλ και κέρδισαν διεθνή αναγνώριση. Το Κρυφή συνταγή (The Cakemaker) είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του. Τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται μεταξύ Βερολίνου, Ιερουσαλήμ και Ούκερμαρκ, όπου διδάσκει την κουζίνα της Μέσης Ανατολής κι επεξεργάζεται τα επόμενα κινηματογραφικά του σχέδια.

Κρυφή συνταγή (The Cakemaker) Poster Πόστερ Wallpaper
Η ταινία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο περσινό φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι, όπου συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα, κερδίζοντας τελικά και το Βραβείο της Οικουμενικής Επιτροπής. Στην Ελλάδα την είδαμε στο περασμένο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, όπου συμμετείχε στο τμήμα «Ανοιχτοί Ορίζοντες».

Η υπόθεση: Ο Τόμας, ένας ταλαντούχος Γερμανός ζαχαροπλάστης, είναι ο εραστής του Όρεν, ενός παντρεμένου άνδρα από το Ισραήλ, που επισκέπτεται συχνά το Βερολίνο για δουλειές. Όταν ο Όρεν σκοτώνεται σε τροχαίο, ο Τόμας ταξιδεύει στην Ιερουσαλήμ για να μάθει περισσότερα για το παρελθόν του αγαπημένου του. Έτσι, θα πλησιάσει τη γυναίκα του, την Ανάτ, κρατώντας κρυφή την ταυτότητά του και προτείνοντάς της να δουλέψει στο καφέ της. Εκείνη δέχεται. Αρχικά, δουλεύει λάντζα, μετά όμως γίνεται ο ζαχαροπλάστης του καταστήματος. Τα γλυκά που φτιάχνει θα φέρουν κοσμοσυρροή στο μαγαζί, αλλά ο ίδιος κάνει δύο βασικά λάθη: δεν χρησιμοποιεί κοσέρ υλικά και αδυνατεί να προβλέψει πού θα καταλήξει η σχέση του με τη νεαρή χήρα. Και προκειμένου να προστατέψει την πραγματική του ταυτότητα θα τραβήξει το ψέμα του μέχρι απροσδόκητα άκρα.

Η άποψή μας: «Στον Ιουδαϊσμό το ζύμωμα έχει μια ιδιαίτερη σημασία και υπάρχει ένα ολόκληρο σύστημα από κανόνες που οριοθετούν και ορίζουν τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται». Αυτό είναι ένα απόσπασμα από το δελτίο τύπου της εταιρίας διανομής της ταινίας στην Ελλάδα. Είναι τμήμα του σκηνοθετικού σημειώματος. Ο σκηνοθέτης λοιπόν μας ανοίγει μια πόρτα προκειμένου να αναγνώσουμε καλύτερα την ταινία του. Μια συμπαθέστατη ταινία, χαμηλών ημιτονίων, που με ψυχραιμία παρουσιάζει το πολύ ενδιαφέρον και πολυδιάστατο θέμα της. Το μείγμα που επιλέγει να παρουσιάσει ο σκηνοθέτης εν δυνάμει είναι μέχρι και εκρηκτικό, θα μπορούσε να πει κανείς. Αλλά, επιτρέψτε μας να σημειώσουμε πως εντέλει επιλέγει να «μαγειρέψει» τα υλικά του σε σιγανή φωτιά. Ναι, το κάνουμε αυτό όσοι γράφουμε για σινεμά συχνά πυκνά: ανάλογα με το περιεχόμενο μιας ταινίας δανειζόμαστε όρους για να κάνουμε τη γραφή μας πιο ελκυστική – και στην περίπτωσή μας – πιο... νόστιμη (ναι, το έκανα ξανά!).

Πλάκα πλάκα, αυτούς τους κανόνες τσεκάρει ο σκηνοθέτης: όχι με διάθεση ανατρεπτική, αλλά αφήνοντας μπόλικη μελαγχολία να εκχυλίζεται ανάμεσα από τις ρωγμές των εικόνων. Κανόνες στο μαγείρεμα: για να πετύχει οποιοδήποτε φαγητό πρέπει να μην κάνεις του κεφαλιού σου αλλά χρειάζονται οι σωστές δοσολογίες, οι σωστοί χρόνοι, οι σωστές θερμοκρασίες, οι σωστοί συνδυασμοί. Άντε μετέφερέ το όλο αυτό στις ανθρώπινες σχέσεις. Υπάρχουν κανόνες στις ανθρώπινες σχέσεις; Διερωτάται ο σκηνοθέτης. Λες αυτό, φοράς εκείνο, κοιτάς με συγκεκριμένο τρόπο και... έριξες το αντικείμενο του πόθου σου; Αμ δε! Ιδίως στις ερωτικές σχέσεις δεν υπάρχουν κανόνες. Δεν υπάρχουν ντιρεκτίβες. Δεν υπάρχουν 10 + 1 τρόποι για το σίγουρο κρεβάτι. Η σχέση δύο ανθρώπων είναι δυναμική. Κι αν θεωρήσουμε τον εαυτό μας ως σταθερά (που δεν είναι) το αν συμπεριφερόμαστε α σε έναν άνθρωπο και το ευχαριστιέται, δεν σημαίνει ότι αν συμπεριφερθούμε το ίδιο α σε έναν άλλο άνθρωπο, θα το ευχαριστηθεί το ίδιο...

Αλλά ας μην μακρηγορούμε. Ο Graizer πειραματίζεται με όλα όσα δομούν την ανθρώπινη ταυτότητα: την πατρίδα, τη θρησκεία, τη σεξουαλικότητα. Και παντού βάζει ενδιαφέρουσες εν δυνάμει συγκρούσεις: ένας Γερμανός ζητάει συγχώρεση στην Ιερουσαλήμ; Ένας μοναχικός γκέι ζητάει την εξιλέωση με τη σύζυγο του εραστή του; Ένας ζαχαροπλάστης που έχει μάθει να μαγειρεύει χωρίς περιορισμούς μπορεί να αντεπεξέλθει στους κανόνες που θέτει μια θρησκεία; Μια γυναίκα με ελεύθερο πνεύμα είναι δυνατόν να υπακούσει σε όλα όσα την περιορίζουν εξαιτίας του φύλου της, της θρησκείας της, της πατρίδας της; Ενδιαφέρουσα όλα τα ζητήματα που τίθενται επί τάπητος κι ευτυχώς ο σκηνοθέτης ούτε σε διδακτισμό υποκύπτει ούτε σε μελοδραματισμούς. Και τις ανατροπές της έχει η αφήγησή του και τους ήρωές του αγαπάει, ήρωες που δεν είναι εννοείται χωρίς ελαττώματα, και κατορθώνει να κάνει την ταινία του αυτό που σε καθαρά ελληνικά λέμε «crowd-pleaser».

Εννοείται ότι έχει προβλήματα η ταινία. Πχ η όλη κατάσταση που εκτονώνεται με την ερωτική σκηνή αλά «Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δύο φορές» είναι λίγο... απίστευτη. Ο Γερμανός πρωταγωνιστής είναι (γνώμη μας) εντελώς ακατάλληλος για το ρόλο: δεν αλλάζει έκφραση καθ' όλη τη διάρκεια της ταινίας και δεν καταφέρνει να μεταφέρει πειστικά τόσο τη μοναξιά του όσο και την εσωτερική του πάλη. Από την άλλη η εξαιρετική συνήθως Sarah Adler (θυμηθείτε την στο αριστουργηματικό «Foxtrot») εδώ δεν κάνει κάτι ιδιαίτερο. Η μουσική είναι σούπερ, εντελώς ταιριαστή με το κλίμα της ταινίας, η φωτογραφία επίσης είναι λειτουργικότατη, υπάρχει η λογική του food-porn, αλλά είναι εντελώς... λογική, κι ευτυχώς, άλλο ένα θετικό που πιστώνεται στον δημιουργό είναι η μη τουριστική αντιμετώπιση των δύο μεγαλουπόλεων: της Ανατολής και της Δύσης.

Μια διαφορετική ελεγεία πάνω στη μοναξιά. Δοκιμάστε την.

Κρυφή συνταγή (The Cakemaker) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 21 Ιουνίου 2018 από την Seven Films!
Περισσότερα... »

Ιστορίες Αγάπης που δεν Ανήκουν σ’ Αυτόν τον Κόσμο (Amori che non sanno stare al mondo) PosterΜια ξεκάθαρη δήλωση αγάπης! Η Ιταλική ταινία Ιστορίες Αγάπης που δεν Ανήκουν σ’ Αυτόν τον Κόσμο (Amori che non sanno stare al mondo) της Francesca Comencini είναι ένα πορτρέτο ερωτικών σχέσεων, μια δυνατή ιστορία που μιλάει για εμάς, την αναζωογονητική έκρηξη του πάθους και την επώδυνη επούλωση της μνήμης. Ό,τι ακριβώς σημαίνουν οι ιστορίες αγάπης για τις ζωές μας. Η Claudia και ο Flavio αγαπιούνταν για πολύ καιρό, παθιασμένα. Μια μέρα αυτό τελείωσε. Εκείνη είναι γύρω στα πενήντα και ο κόσμος μοιάζει ένα μέρος άγριο και αφιλόξενο, σαν ένα έρημο νησί. Εκείνος, αισθάνεται δυνατός, λάμπει από αυτοπεποίθηση και ενώ η Claudia αγωνίζεται να ξεχάσει, αυτός κυριεύεται από τη μανία να προχωρήσει. Όταν ο Flavio συναντά τη Giorgia, κάτω από την καλοκαιρινή βροχή, ο έρωτας τούς χτυπά από την πρώτη ματιά. Η ενέργεια μιας όμορφης κοπέλας γύρω στα 30 είναι ελιξίριο νεότητας και γι’ αυτόν, και δεν αργεί να υποκύψει σε κάθε επιθυμία της. Την ίδια περίοδο η Claudia γνωρίζει στο πανεπιστήμιο τη Νίνα. Την φοβίζουν η διαφορά ηλικίας, η ιδέα και μόνο να είναι σε σχέση με μια γυναίκα, κι αυτό που την κάνει να διστάζει πιο πολύ, είναι ότι ο σεβασμός δεν θα μεταμορφωθεί ποτέ σε αγάπη. Όμως, η Νίνα είναι τόσο όμορφη και σαγηνευτική, σχεδόν ακαταμάχητη...

Ιστορίες Αγάπης που δεν Ανήκουν σ’ Αυτόν τον Κόσμο (Amori che non sanno stare al mondo) Movie

Τοους βασικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους στο φιλμ μοιράζονται οι Lucia Mascino, Thomas Trabacchi, Carlotta Natoli, Valentina Bellè, Camilla Semino Favro, Filippo Dini.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 21 Ιουνίου 2018 από την Danaos Films!


Περισσότερα... »

Αγαπώντας τον Πάμπλο (Loving Pablo) PosterΜισώντας τον Εσκομπάρ! Οι συστάσεις για τον Πάμπλο Εσκομπάρ περιττεύουν. Ο άνθρωπος που στιγμάτισε την ιστορία του εγκλήματος κατά τις τελευταίες δεκαετίες του 20ου αιώνα εντός κι εκτός Αμερικής ήταν ο γιος ενός αγρότη που κατάφερε χάρη στις παράνομες δραστηριότητες του καρτέλ του, αλλά και τη δημοφιλία του στον λαό, να γίνει ο έβδομος πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη, με μια περιουσία που σε σημερινά χρήματα θα άγγιζε τα 55 δις δολάρια. Ο «βασιλιάς της κοκαΐνης», όπως τον αποκαλούσαν, εκτόξευσε την πώληση του συγκεκριμένου ναρκωτικού στις ΗΠΑ, ενώ ήταν ο πρώτος που το εισήγαγε στην Ευρώπη. Όμως δεν έμεινε εκεί, καθώς η δίψα του για σεβασμό και εξουσία είχε ως αποτέλεσμα τη σύντομη ανάμειξή του στην πολιτική της χώρας του, μια κίνηση που η κολομβιανή κοινωνία έστεψε με δάφνες καθώς ο Εσκομπάρ έγινε η ισχυρή φωνή των φτωχών και αδυνάμων. Η περίοδος της «ηγεμονίας» του καρτέλ του Εσκομπάρ οδήγησε την Κολομβία σε μια φριχτή, ταραχώδη εποχή που κανείς δεν θέλει να θυμάται, μια εποχή που η χώρα έμοιαζε με εμπόλεμη ζώνη και κόστισε τη ζωή σε 3.000 ανθρώπους, ενώ κατέστησε τον Εσκομπάρ τον πιο περιζήτητο καταζητούμενο στον κόσμο. Η προσωπικότητά του έχει εμπνεύσει από τον θάνατό του το 1993 μέχρι σήμερα τη δημιουργία πολλών ντοκιμαντέρ, σειρών και ταινιών. Η άνοδος και η πτώση του μεγαλύτερου βαρόνου ναρκωτικών στον κόσμο, Πάμπλο Εσκομπάρ, ορίζεται στο φιλμ Αγαπώντας τον Πάμπλο (Loving Pablo) του Fernando Leon De Aranoa μέσα από τα μάτια της ερωμένης του και διάσημης δημοσιογράφου Βιρχίνια Βαγιέχο. Η ταινία καταγράφει την «ηγεμονία» του καρτέλ του Εσκομπάρ στην Κολομβία, σε μια περίοδο βίας και τρομοκρατίας που χώρισε τη χώρα στα δύο και είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο χιλιάδων ανθρώπων. Η ταινία είναι βασισμένη στα απομνημονεύματα της Βαγιέχο με τίτλο «Loving Pablo, Hating Escobar».

Αγαπώντας τον Πάμπλο (Loving Pablo) Movie

Το «Αγαπώντας τον Πάμπλο» είναι η πρώτη φορά που ο Ισπανός σκηνοθέτης συνεργάζεται με τη βραβευμένη με Όσκαρ Penelope Cruz, κάτι που δεν ισχύει για τον σύζυγό της, επίσης βραβευμένο με Όσκαρ Javier Bardem, με τον οποίο ο De Aranoa μετρά πια τρεις συνεργασίες, με πιο αλησμόνητη εκείνη στις βραβευμένες «Δευτέρες με Λιακάδα» (2002). Ταυτόχρονα, η ταινία σηματοδοτεί την τέταρτη κινηματογραφική συνάντηση του ζεύγους Cruz - Bardem, μετά τα «Vicky Christina Barcelona» (2008), «Ο Συνήγορος» (2013) και «Jamon Jamon» (1992).

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 21 Ιουνίου 2018 από την Odeon!


Περισσότερα... »

Ένα Αξέχαστο Καλοκαίρι (Estiu 1993) PosterΟ Αύγουστος της νιότης μας! Η εξάχρονη Φρίντα κοιτάζει σιωπηλά τα τελευταία αντικείμενα που μπαίνουν σε κουτιά στο διαμέρισμα της μητέρας της που έχει πεθάνει. Αποχαιρετώντας την, οι φίλοι της ακολουθούν το αυτοκίνητο κουνώντας τα χέρια τους. Αν και η οικογένεια του αγαπημένου θείου της την υποδέχεται με ανοιχτή αγκαλιά, η Φρίντα χρειάζεται πολύ καιρό να συνηθίσει το νέο της σπίτι στην εξοχή, μακριά από τη Βαρκελώνη. Οι στιγμές παιδικού ενθουσιασμού και ξεγνοιασιάς, εναλλάσσονται με μοναχικές σκέψεις. Το βράδυ, η Φρίντα προσεύχεται για τη μητέρα της, που της λείπει τόσο πολύ, ενώ την ημέρα προσπαθεί να βρει τη θέση της σε αυτή τη νέα ζωή. Η Karla Simon αφηγείται σχεδόν αυτοβιογραφικά την προσωπική της ιστορία σε ένα σπάνιο σκηνοθετικό ντεμπούτο αφοπλιστικής ειλικρίνειας αφιερώνοντας την ταινία στη μητέρα της. Ο συνδυασμός των καλοκαιρινών χρωμάτων και του γνώριμου μεσογειακού τοπίου με τους σοβαρούς τόνους αυτού του δράματος ενηλικίωσης και της ανάγκης δημιουργίας μιας νέα οικογένειας, αποδεικνύεται ξεχωριστά συγκινητικός και ακαταμάχητα γοητευτικός χάρις στις εκπληκτικές αβίαστες ερμηνείες τόσο των μικρών όσο και των ενήλικων πρωταγωνιστών που καλούνται και αυτοί να αντιμετωπίσουν νέες ευθύνες και προκλήσεις. Το καλοκαιρινό φως διαλύει σχεδόν μαγικά τις σκιές του παρελθόντος σε μια μαγική πορεία προς μια νέα ζωή γεμάτη δυνατότητες. Το Ένα Αξέχαστο Καλοκαίρι (Estiu 1993) μας συστήνει ένα νέο μεγάλο ταλέντο του ισπανικού σινεμά στο πρόσωπο της νεαρής Κάρλα Σιμόν σε μια από τις καλύτερες ταινίες που παρουσιάστηκαν στο περσινό Φεστιβάλ Βερολίνου.

Ένα Αξέχαστο Καλοκαίρι (Estiu 1993) Movie

Η ταινία από την Ισπανία έκανε την πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Βερολίνου όπου απέσπασε δύο βραβεία, το Βραβείο Καλύτερης Πρώτης Ταινίας ανάμεσα σε όλες τις πρώτες ταινίες σε όλα τα προγράμματα του Φεστιβάλ Βερολίνου καθώς και το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Generation Kplus. Ήταν η Επίσημη Πρόταση Ισπανίας για το Βραβείο Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας. Επιπλέον, κέρδισε και 3 ΒΡΑΒΕΙΑ GOYA από την Ισπανική Ακαδημία Κινηματογράφου, τα Βραβεία Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Καλύτερης Πρωτοεμφανιζόμενης Γυναικείας Ερμηνείας και Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας Β’ Ρόλου για τον γοητευτικό Νταβίντ Βερνταγκουέρ (10.000 Χιλιόμετρα). Επίσης, έχει κερδίσει το Βραβείο Καλύτερης Ισπανικής Ταινίας στο Φεστιβάλ της Μάλαγα καθώς και το Βραβείο Σκηνοθεσίας και το Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Bafici της Αργεντινής.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 21 Ιουνίου 2018 από την One From The Heart!


Περισσότερα... »