Γκαστόν, ο Γκαφατζής (Gaston Lagaffe) PosterΤα όνειρα πραγματοποιούνται την νύχτα! Η νέα ταινία του ανερχόμενου παραγωγού του «Θεέ Μου, τι Σου Κάναμε;», Γκαστόν, ο Γκαφατζής (Gaston Lagaffe), φέρνει στις οθόνες μας έναν ήρωα που έχει μεγαλώσει γενιές Ευρωπαίων με τις εφευρέσεις του αλλά και τις ξεκαρδιστικές γκάφες του. Γνωρίστε τον γκαφατζή Γκαστόν, τον ευέξαπτο κύριο Πρινέλ, τη δεσποινίδα Ζαν με τη χαρακτηριστική αλογοουρά, τον αστυνόμο Λονγκταρέν και, βέβαια, τον τρομερό και φοβερό κύριο ΝτεΜεσμεκέρ! Τρελές εφευρέσεις, γκάφες και καταστροφές «με το κιλό» δίνουν το παρών στις νέες περιπέτειες του ευφυούς πολυτεχνίτη που το μόνο που θέλει είναι να κάνει καλό στους γύρω του. Μια ξεκαρδιστική κωμωδία που θα μείνει αξέχαστη σε όλη την οικογένεια. Ο κύριος Πρινέλ δεν περίμενε ποτέ αυτή την έκπληξη… Γυρνώντας στο γραφείο από τις διακοπές του, βρίσκει εκεί τον νέο ασκούμενο, τον Γκαστόν, που σε δύο μόλις βδομάδες θα καταφέρει να φέρει τα πάνω κάτω στην πολλά υποσχόμενη StartUpπου διευθύνει, αναστατώνοντας τους πάντες με την πολύ διαφορετική του προσέγγιση για την «ζωή στο γραφείο»!Ο Γκαστόν, έχοντας φέρει για παρέα τον γλάρο - κατοικίδιο του, την ιδιότροπη και ευέξαπτη γάτα του αλλά και το χρυσόψαρό του, έχει κάνει το νέο του γραφείο σαν σπίτι του, τόσο που συνέχεια θέλει να παίρνει έναν υπνάκο, τόσο που ο προϊστάμενός του, Πρινέλ, γίνεται συνέχεια έξαλλος με το πόσο τεμπέλης και γκαφατζής είναι.Ο (αντι)ήρωάς μας όμως, παρόλη την βαρεμάρα του, είναι γεμάτος ενέργεια όταν είναι να κάνει κάποια εντελώς άχρηστη εφεύρεση ή να βρει έναν νέο τρόπο να φροντίσει τα κατοικίδιά του. Είναι στην πραγματικότητα ένα παιδί στον ενήλικο κόσμο, με ιδιαίτερες απόψεις για την οικολογία, την τεχνολογία, την εργασία και την ίδια τη ζωή. Ό,τι κάνει, το κάνει με καλή καρδιά και πιστεύει ότι πάντα βοηθάει.Ακόμη και όταν τα κάνει μούσκεμα με ξεκαρδιστικό τρόπο...

Γκαστόν, ο Γκαφατζής (Gaston Lagaffe) Movie

Το καστ της ταινίας περιλαμβάνει κάποιους από τους πιο φρέσκους και ανερχόμενους Γάλλους ηθοποιούς, συμπεριλαμβανομένων των Τεό Φερνάντεζ ως Γκαστόν Λαγκάφ, Πιέρ-Φρανσουά Μαρτέν-Λαβάλ ως Πρινέλ, Αρνό Ντικρέ ως αστυνόμος Λονγκταρέν, Ζερόμ Κομαντέρ ως Ντε Μεσμεκέρ και Άλισον Γουίλερ ως Δεσποινίδα Ζαν.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 12 Απριλίου 2018 από την Odeon!


Περισσότερα... »

Ο Ήλιος του Μεσονυχτίου (Midnight Sun) PosterΤα όνειρα πραγματοποιούνται την νύχτα! To Ο Ήλιος του Μεσονυχτίου (Midnight Sun) γεννήθηκε χάρη στον παραγωγό John Ricard και την ομάδα του, οι οποίοι αποφάσισαν να δουλέψουν την αμερικανική εκδοχή της ιαπωνικής ταινίας «Song of the Sun» σε σκηνοθεσία Νοριχίρο Κοϊζούμι. Μετά την ολοκλήρωση του σεναρίου, ο Ricard απευθύνθηκε στον Scott Speer για να αναλάβει τη σκηνοθεσία. Κινδυνεύοντας από την έκθεση στο φως του ήλιου, η 17χρονη Κέιτι περνάει την ημέρα της στο σπίτι συντροφιά με τον πατέρα της και την καλύτερή της φίλη. Τα βράδια όμως ο κόσμος της αλλάζει και γίνεται μαγικός: μπορώντας πλέον να κυκλοφορεί άφοβα, η Κέιτι περνά την ώρα της στον σιδηροδρομικό σταθμό, παίζοντας κιθάρα. Μια νύχτα, η μοίρα την ενώνει με τον Τσάρλι και οι δυο τους ερωτεύονται βαθιά κατά τη διάρκεια ενός ιδανικού καλοκαιριού. Η αγάπη θα τους αλλάξει για πάντα – μπορεί όμως το όνειρο να κρατήσει; Μια μοναδική ιστορία για τη δύναμη της θέλησης και του έρωτα.

Ο Ήλιος του Μεσονυχτίου (Midnight Sun) Movie

Το νεανικό πρωταγωνιστικό δίδυμο συνθέτουν οι Bella Thorne και Patrick Schwarzenegger, ενώ σε περιφερειακούς ρόλους συμμετέχουν και οι Rob Riggle και Quinn Shephard.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 12 Απριλίου 2018 από την Odeon!


Περισσότερα... »

Η Προσβολή (L' insulte) PosterΟι λέξεις αλλάζουν τα πάντα! Έχοντας θητεύσει δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς της διεθνούς σκηνής, όπως ο Quentin Tarantino, αφού υπήρξε βοηθός του στους Reservoir Dogs και στο Pulp Fiction, ο Λιβανέζος σκηνοθέτης Ziad Doueiri, έχει ακολουθήσει μια αξιοπρεπή καριέρα μέχρι στιγμής, με τις ταινίες του να προβάλλονται στα επίσημα προγράμματα των σημαντικών κινηματογραφικών φεστιβάλς. Όπως ακριβώς συνέβη και με την τέταρτη δημιουργία του Η Προσβολή (L' insulte) που συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ της Βενετίας, αποσπώντας μάλιστα και την τιμητική διάκριση της καλύτερης ανδρικής ερμηνείας του θεσμού. Εκτός των άλλων δε, το φιλμ υπήρξε στην λίστα των υποψηφιοτήτων για την καλύτερη μη αγγλόφωνη ταινία, στην αντίστοιχη σημαντική κατηγορία των όσκαρς. Στη σημερινή Βηρυτό, μια προσβολή που ξεφεύγει από κάθε έλεγχο, οδηγεί τον Τόνι, έναν Χριστιανό Λιβανέζο, και τον Γιάσερ, έναν Παλαιστίνιο πρόσφυγα, να λύσουν τις διαφορές τους στο δικαστήριο. Η δίκη διχάζει την κοινωνία του Λιβάνου, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης βάζουν φωτιά στην ήδη τεταμένη κατάσταση, και παλιές πληγές βγαίνουν στο προσκήνιο, όπως και τραυματικές αποκαλύψεις. Ο Τόνι και ο Γιάσερ καλούνται να επανεξετάσουν τις ζωές τους και τις προκαταλήψεις τους.

Η Προσβολή (L' insulte) Movie

Εξαιρετική η πρωταγωνιστική ερμηνεία του Kamel El Basha που του χάρισε το Βραβείο Βόλπι στην Μόστρα. Συμμετέχουν επίσης και οι Adel Karam και Rita Hayek.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 12 Απριλίου 2018 από την Seven Films!


Περισσότερα... »

Συνωμοσία (Unlocked) - Trailer / Τρέιλερ PosterΗ αλήθεια έχει πολλούς εχθρούς! Από τους παραγωγούς των Salt και RED έρχεται ακόμη μια εκρηκτική κατασκοπική περιπέτεια δράσης, που φέρει την μαρκίζα Unlocked και την σκηνοθετική υπογραφή ενός βετεράνου Βρετανού σκηνοθέτη, του Michael Apted, δημιουργού ταινιών όπως τα Gorillas In The Mist, Extreme Measures, Chronicles Of Narnia: Voyage Of The Dawn Treader, Chasing Mavericks, αλλά και του Τζειμσμποντικού The World Is Not Enough. Στο επίκεντρο της πλοκής, βρίσκεται μια αναγνωρισμένη στον τομέα της μυστική πράκτορας, που καλείται από την υπηρεσία της να αναλάβει μια μυστική αποστολή, σε συνεργασία με έναν κατάσκοπο της MI5, προκειμένου να αποκαλύψουν τι κρύβεται πίσω από το ενδεχόμενο τρομοκρατικό κτύπημα, με δηλητηριώδες αέριο, που απειλεί να αφανίσει ολόκληρο το Λονδίνο. Από ταχύτητα, δράση και πολυβολικό πανζουρλίσμό επί της οθόνης, άλλο τίποτα, στο τρέιλερ που έριξε μόλις στην κυκλοφορία η Lionsgate, ανακοινώνοντας συνάμα την επίσημη κυκλοφορία του φιλμ στις αμερικάνικες αίθουσες, την 1η Σεπτεμβρίου 2017, καθώς ήδη έχει ξεκινήσει (αναιμικά έως αόρατα είναι η αλήθεια) η διανομή του στην Μεγάλη Βρετανία.

Συνωμοσία (Unlocked) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Ευκαιρία να αναδειχθεί σε αστέρι πρώτης σειράς, δίνεται στην Σουηδέζα Noomi Rapace, που μέχρι στιγμής δεν έχει καταφέρει να ξεχωρίσει στην πέραν της Dragon Tattoo Σκανδιναβίας καριέρα της, καθώς της ανατέθηκε ο ρόλος της εκτελέστριας της αντιτρομοκρατικής, που επιζητά την λύση στο σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Βρετανική πρωτεύουσα. Εκτός από τους πεπειραμένους σε όλα τα είδη βετεράνους Michael Douglas και John Malkovitch, στο πλευρό της βορειοευρωπαίας βρίσκονται ακόμη και οι Orlando Bloom, Toni Collette και Akshay Kumar.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 12 Απριλίου 2018 από την Spentzos Films!


Περισσότερα... »

Rampage: Το Απόλυτο Χάος (Rampage) PosterΤο μεγάλο συναντά το τεράστιο! Ο επιστήμονας πρωτοζωολόγος Ντέιβις Οκόγιε, ένας άνδρας που κρατάει τον κόσμο σε απόσταση, μοιράζεται έναν ακλόνητο δεσμό με τον Τζορτζ, έναν εντυπωσιακά έξυπνο γορίλα τον οποίο φροντίζει από τη γέννησή του. Αλλά ένα παράνομο γενετικό πείραμα που πήγε στραβά μεταμορφώνει τον πράο γορίλα σε ένα οργισμένο τέρας. Τα πράγματα θα χειροτερέψουν, όταν σύντομα αποκαλύπτεται πως υπάρχουν και άλλα ζώα-κυνηγοί που έχουν τροποποιηθεί με παρόμοιο τρόπο. Καθώς τα προσφάτως δημιουργημένα τέρατα διασχίζουν την Βόρεια Αμερική καταστρέφοντας τα πάντα στο διάβα τους, ο Οκόγιε συμμαχεί με έναν αναξιόπιστο γενετικό μηχανικό για να φτιάξουν ένα αντίδοτο, μέσα σε ένα πεδίο μάχης που συνεχώς χειροτερεύει, όχι μόνο για να αποτρέψει μια παγκόσμια καταστροφή, αλλά και για να σώσει το τρομακτικό τέρας που ήταν κάποτε φίλος του. Η σκηνοθεσία της ταινίας είναι του Μπραντ Πέιτον, το σενάριο είναι των Ράιαν Ένγλ, Κάρλτον Κουζ και ΡάιανΤζ. Κόνταλ, σε ιστορία του Ράιαν Ένγλ, βασισμένο στο videogame Rampage. Τα πλάσματα του «Rampage» θα ζωντανέψουν στη μεγάλη οθόνη από τον αναγνωρισμένο υπεύθυνο των VFX Κόλιν Στράους («San Andreas», «X-Men: Apocalypse»), και την πέντε φορές βραβευμένη με Όσκαρ εταιρία οπτικών εφέ Weta Digital (τριλογία «The Lord of the Rings», «Dawn of the Planet of the Apes»).

Rampage: Το Απόλυτο Χάος (Rampage) Movie

Στο Rampage: Το Απόλυτο Χάος πρωταγωνιστούν ο Ντουέιν Τζόνσον («San Andreas», «Furious Seven», η υποψήφια για Όσκαρ, Ναόμι Χάρις («Moonlight»), η Μαλίν Άκερμαν (τηλεοπτική σειρά «Billions»), ο Τζέικ Λέισι (τηλεοπτική σειρά «Girls»), ο Τζο Μανγκανιέλο («Magic Mike XXL», τηλεοπτική σειρά «True Blood») και ο Τζέφρι Ντιν Μόργκαν (τηλεοπτική σειρά «TheWalkingDead»). Μαζί τους οι Π. Τζ. Μπερν («The Wolf of Wall Street»), Μάρλεϊ Σέλτον («Solace»), Μπριάν Χιλ («San Andreas»), Τζακ Κουέιντ («The Hunger Games: Catching Fire») και Ματ Τζέραλντ (τηλεοπτική σειρά «Daredevil»). Η ταινία Rampage: Το Απόλυτο Χάος αποτελεί την τρίτη συνεργασία των Τζόνσον και Πέιτον, τρία χρόνια μετά το blockbuster «San Andreas», που έφτασε στο παγκόσμιο boxoffice τα 475 εκατομμύρια δολάρια εισπράξεις.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 12 Απριλίου 2018 από την Tanweer!


Περισσότερα... »

Κυρία Χάιντ (Madame Hyde) PosterΡαδιενεργή δασκάλα! Καινούργια ταινία για τον σαρανταπεντάχρονο Γάλλο σκηνοθέτη και σεναρίστα Serge Bozon, η πέμπτη στην καριέρα του μετά από το ντεμπούτο του 1997 με το L'Amitie και τα ακόλουθα Mods, La France και Tip Top. Τίτλος του φιλμ, που ουσιαστικά καυτηριάζει με σατιρική μέθοδο τις συνθήκες εκπαίδευσης που επικρατούν αυτή την εποχή στην Γαλλία, Κυρία Χάιντ (Madame Hyde) και η προσέγγιση στο θέμα γίνεται με έναν τρόπο ιδιαίτερα εκκεντρικό. Η κυρία Τζέκιλ είναι μια ντροπαλή δασκάλα που περνάει δύσκολα εξαιτίας των συναδέλφων της αλλά και των μαθητών της. Μια νύχτα που βρέχει καταρρακτωδώς καθώς πραγματοποιεί ένα πείραμα στο εργαστήριο της, ένας κεραυνός την χτυπάει και πέφτει αναίσθητη. Όταν συνέρχεται νιώθει εντελώς διαφορετική και…η εμφάνιση της κυρίας Χάιντ σύντομα θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στις μεθόδους διδασκαλίας της κυρίας Τζέκιλ!

Κυρία Χάιντ (Madame Hyde) Movie

Τον βασικό πρωταγωνιστικό ρόλο κρατά η Isabelle Huppert που υπόσχεται ακόμη μια υψηλού επιπέδου ερμηνεία στα γνώριμα στάνταρντς της, έχοντας δίπλα της τους Romain Duris, Jose Garcia και Adda Senani.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 12 Απριλίου 2018 από την Spentzos Films!


Περισσότερα... »

Η Υπόσχεση της Αυγής (La Promesse de l’ Aube) PosterΜε την ευχή της! Ο Eric Barbier σκηνοθετεί την ταραχώδη ζωή ενός από τους μεγαλύτερους συγγραφείς της Γαλλίας με επίκεντρο την τρικυμιώδη σχέση με την πληθωρική, συντριπτική, παθιασμένη γυναίκα της ζωής του, που δεν ήταν άλλη από τη μητέρα του. Η ταινία ταξιδεύει το κοινό σε ένα φιλόδοξο, επικό και θεαματικό σινεμά, όλο και πιο σπάνιο στις μέρες μας, που παρά τα απίστευτα γεγονότα, είναι βασισμένο σε μια άκρως αληθινή ιστορία. Γυρισμένη σε 5 χώρες μέσα σε 14 εβδομάδες, η ταινία μας ξεναγεί από την Πολωνία του ’20 μέχρι το Μεξικό του ’50, διασχίζοντας την αφρικανική έρημο με ενδιάμεσες στάσεις τη Νίκαια, το Παρίσι πριν τον πόλεμο και το υπό βομβαρδισμό Λονδίνο... Από τη δύσκολη παιδική του ηλικία στην Πολωνία μέχρι την εφηβεία του στην ηλιόλουστη Νίκαια και τα κατορθώματα του ως πιλότος πολεμικής αεροπορίας στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Romain Gary έζησε μια απίστευτη ζωή. Αυτή την αφοσίωση να ζήσει εκατό ζωές, να γίνει ο μεγάλος άντρας και ο διάσημος συγγραφέας τη χρωστούσε στην μητέρα του Nina. Χάρη στη συντριπτική αγάπη αυτής της αξιολάτρευτης, εκκεντρικής γυναίκας που θα τον έκανε έναν από τους μεγαλύτερους μυθιστοριογράφους του 20ού αιώνα, αυτός ο άντρας έκανε μία ζωή γεμάτη περιπέτεια, πάθος και μυστήριο.

Η Υπόσχεση της Αυγής (La Promesse de l’ Aube) Movie

Η υπόσχεση της αυγής (La Promesse De L'Aude), το διάσημο αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα του Romain Gary, ένα αριστούργημα της γαλλικής λογοτεχνίας που έγινε best seller, μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη σε μία εντυπωσιακή υπερπαραγωγή, μία συναρπαστική και συγκινητική βιογραφία στην καρδιά της Ιστορίας. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο ενσαρκώνει ο σπουδαίος Γάλλος ηθοποιός Pierre Niney (Yves Saint Laurent, Φραντς) ως Romain Gary, ενώ τον απαιτητικό ρόλο της μητέρας του υποδύεται η μοναδική Charlotte Gainsbourg (Nymphomaniac, Antichrist).

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 12 Απριλίου 2018 από την Feelgood Ent.!


Περισσότερα... »

Ένα Ήσυχο Μέρος (A Quiet Place) Poster ΠόστερΈνα Ήσυχο Μέρος
του John Krasinski. Με τους Emily Blunt, John Krasinski, Noah Jupe, Millicent Simmonds


Μισό κιχ και πέθανες!
του zerVo (@moviesltd)

Η χρονιά που διανύουμε είναι το 1975 όταν ένας ανερχόμενος, ούτε καλά καλά τριάντα χρονώ, μουσάτος ντιρέκτορας, ανατρέπει ολόκληρη την συλλογιστική του κινηματογραφικού τρόμου, αποφεύγοντας κατά το μεγαλύτερο κομμάτι της νέας ταινίας του, να απεικονίσει στο εκράν την φονική απειλή. Χρησιμοποιώντας πανέξυπνα σαν μέσο πίεσης το ίδιο το ένστικτο του φόβου που στην ψυχή του θεατή γεννά η ιδέα και μόνο του αγριεμένου σαρκοφάγου όντος, με κάποιες ελάχιστες υποβρύχιες σκιές, ένα κινούμενο πτερύγιο και συντροφιά τους ανατριχιαστικούς συριστικούς ήχους του σάουντρακ να σκάνε σε προσεγμένα σημεία, κατάφερε να κρατήσει το κοινό του για ένα δίωρο στην κόψη του καθίσματος του, με τα νύχια του καθενός να πιέζουν βαθιά το βελούδο της καρέκλας σε κάθε τρομακτικό πλάνο που έκανε την εμφάνιση του το θηρίο. 43 μόλις χρονάκια κατοπινά, ανάμεσα σε πάμπολλους, διάσημους και μη, που ρίσκαραν και δεν πέτυχαν και πολλά, κινούμενοι πάνω σε αυτό το εμπνευσμένο πατρόν, ο John Krasinski αποδεικνύεται ο καλύτερος μαθητής του ενός και μοναδικού The Beard!

Ένα Ήσυχο Μέρος (A Quiet Place) Quad Poster Πόστερ
89 ημέρες έχουν διαβεί από την στιγμή που τα τερατόμορφα δολοφονικά όντα έχουν κάνει την εμφάνισή τους από το πουθενά και έχουν σκορπίσει τον θάνατο σε κάθε τους βήμα. Καταφέρνοντας, το βασικό τους ντεσαβαντάζ, την μειωμένη σε μηδενικό βαθμό όραση τους, να το υποκαθιστούν με την εκπληκτικής ευαισθησίας ακοή, βελτιωμένη αίσθηση που τα καθοδηγεί με ακρίβεια στα χνάρια των υποψηφίων θυμάτων τους. Οι μεγαλουπόλεις έχουν αφανιστεί και οι ελάχιστοι επιζώντες αναζητούν την τύχη τους στις αχανείς και ερειπωμένες αγροτικές εκτάσεις της περιφέρειες, εκεί που ελπίζουν πως τα τυφλά θηρία θα χάσουν τα ίχνη τους.

Μεταξύ αυτών και η πενταμελής φαμίλια των Άμποτ, που ψάχνει καταφύγιο στις απέραντες φυτείες καλαμποκιού, κάτω από συνθήκες άκρας σιωπής, μην τυχόν και ο παραμικρός ψίθυρος προκαλέσει τα άλιεν να τους κατασπαράξουν. Με καθοδήγηση από τον ευρηματικό πατέρα Λι που έχει ορκιστεί να προστατέψει τόσο την λατρεμένη - και εγκυμονούσα - σύζυγό του Έβελυν, όσο και τα τρία ανήλικα τέκνα του, τον μικρούλη Μπο, τον ζωηρό Μάρκους και την φιλήσυχη τινέιτζερ, με αρκετά προβλήματα ακοής Ρίγκαν, η οικογένεια θα ψάξει για το καινούργιο της ασφαλές σπιτικό, στην γόνιμη επαρχία της Νέας Υόρκης. Ένα μοιραίο περιστατικό, που θα προκαλέσει τον τραγικό θάνατο του βενιαμίν από την επίθεση του αγνώστου ταυτότητας αρπαχτικού, όμως, θα θέσει σε αμφισβήτηση την συνοχή των εναπομεινάντων στην ζωή, περιπλανώμενων φυγάδων.

Απίθανη ιδέα, αν και όχι πρωτότυπη κινηματογραφικά, αφού η ρίζα της εντοπίζεται κάποιες δεκαετίες πριν, όταν σε μια κατάφυτη ζούγκλα μια ομάδα πάνοπλων πεζοναυτών αποτέλεσε το θήραμα ενός πανούργου κτήνους, που καταλάβαινε με ακρίβεια το που βρίσκονταν χρησιμοποιώντας ως όπλο του τον ανιχνευτή θερμότητας που διέθετε η όραση του. Σαν τύποις φόρο τιμής στον μυθικό Predator, άλλωστε, η μορφή των παρόντων τεράτων δεν απέχει και πολύ από εκείνου, όταν πραγματοποιείται η ολόσωμη αποκάλυψη τους προς το φινάλε του έργου, όταν και αναμένεται η κορύφωση της αντιπαράθεσης. Σε αντίθεση όμως με το - ένα ακόμη - μέγκαχιτ του Schwartz από το 87, που στην ουσία υπήρξε μια καταιγιστική περιπέτεια δράσης, στην περίπτωση του A Quiet Place, έχουμε να κάνουμε με ένα αμιγές horror, όπου οι σχεδόν άοπλοι και με μοναδικό εφόδιο το ότι μάχονται εντός έδρας και σε γνώριμα εδάφη, πολίτες, καλούνται να επιζήσουν σε καθεστώς απόλυτης σιγής. Όπου οι μετακινήσεις, οι επικοινωνίες, οι συνομιλίες πραγματοποιούνται εν πλήρη ησυχία και με το στόμα ραμμένο. Και το αντίθετο, ακόμη κι αν οφείλεται σε απροσεξία, ήδη το έχουν πληρώσει ακριβά οι Άμποτ, που επιβάλλεται πλέον να προτάξουν την εξυπνάδα και την ευφυΐα τους, απέναντι στα σουβλερά δόντια των Πρεντατορς.

Η πρόσφατη απώλεια του αθώου μικρούλη όμως, έχει ανατρέψει και τα δεδομένα στα ενδότερα της φαμίλιας. Ενόσω η χαροκαμένη μητέρα ψάχνει εναγωνίως την μέθοδο σιωπής για να φέρει στον κόσμο το τέταρτο παιδί της, πνίγοντας προσωπικό πόνο και μωρουδίσιο κλάμα ταυτόχρονα, τα άλλα δύο παιδιά εκτιμούν πως έχουν απολέσει την γονική στοργή, ως ποινή για την ανευθυνότητα τους, που οδήγησε στον χαμό του Μπο. Είναι η στιγμή της δεύτερης, μεσιανής και σε ειδικό βάρος κορυφαίας πράξης του φιλμ, όταν στο ηχοστεγές φρούριο που έχει στήσει ο πατέρας θα εισβάλλουν οι τύπου ράπτορς φαγάνες, την ίδια ώρα που τα ανήλικα βρίσκονται εκεί έξω στα χωράφια, πιστεύοντας πως έχουν εγκαταλειφθεί στην μοίρα τους από τους γονείς τους. Είναι το σημείο που σκηνοθετικά ο Krasinski, ομορφούλης ως ηθοποιός χαμηλών τόνων και φιλοδοξιών κομεντί, πανεύκολα λησμονήσιμος μετά την πτώση των τελικών κρέντιτς, επιδίδεται στο ατομικό του σόλο, στήνοντας ένα αγωνιώδες πινγκ πονγκ, ανάμεσα στο τροποποιημένο δίπατο και το πανύψηλο σιλό, όπου αμφότερα ενδέχεται να αποτελέσουν τον τάφο των παγιδευμένων εντός τους ατόμων. Υπέροχη σεκάνς, εξαιρετικά διαβασμένης δημιουργικής μπαγκέτας, που απελευθερώνει πλήθος συναισθημάτων ανάμεικτης υφής, αισιόδοξα και τρομαγμένα, πονόψυχα και λυτρωτικά, ανακουφισμένα, πλην όμως και αβάσταχτα πληγωμένα...

Στο στήσιμο του αμίλητου, κατεστραμμένου από τον ερχομό των (αόριστων έως μηδενικών σεναριακών πληροφοριών προέλευσης, γέννησης ή εργαστηριακής δημιουργίας) μανιασμένων τεράτων, κόσμου, ο μόλις στο δεύτερο σκηνοθετικό του βήμα δημιουργός, σχεδόν αριστεύει, αποφεύγοντας εντέχνως τις πολυλογάδικες κακοτοπιές και συμπυκνώνοντας την αφήγηση του, σε ένα σκάρτο χρονικά ενενηντάλεπτο, που ουδείς καταλαβαίνει πότε περνά. Σχεδόν βωβή η εξέλιξη, στο συντριπτικά μεγαλύτερο κομμάτι του φιλμ, κτίζει το σασπένς της πάνω στα φευγαλέα ξυπόλητα σουρσίματα στο γρασίδι, στο οξύ παίξιμο των ακουστικών, που αναπαραγάγουν τις κιθάρες του Neil Young, στο cilly τρίξιμο των δοντιών των εχθρών που ομοιάζει πλήρως με αυτό του Alien και στις προσεγμένες μέχρι πόντου εφετζίδικες ηχητικές προσθήκες, που απογειώνουν το αίσθημα περικύκλωσης της πλατείας, από τους αεικίνητους ξένους.

Το εύρημα του επιλόγου και της εξόδου της ταινίας στο ταπί, δεν το αποκαλείς και ευκολία, δεν είναι όμως και εξίσου σπουδαία έμπνευση με την εισαγωγική. Προκαλεί δε το ενδεχόμενο ύπαρξης σίκουελ, που προσωπικά μάλλον θα με απογοητεύσει στο μέλλον, καθώς ο τίτλος σίγουρα θα ξεχειλώσει και θα χάσει την σημαντικής δυναμικής (και διδακτικά μεταφορική) αξία του. Εκείνη που ώθησε μια φτωχική σχετικά και ελάχιστου προμόσιον παραγωγή, όπου ο ίδιος ο σκηνοθέτης ανέλαβε τον ένα ενήλικο ρόλο, δίνοντας στην αληθινή του συμβία, με τα τα τόσο εκφραστικά μάτια, Emily Blunt τον έτερο, περιορίζοντας το κόστος στα 17 εκατομμύρια, στον θρίαμβο του πενταπλασιασμού τους σε εισπρακτική ανταπόδοση, μόνο στο πρώτο Σαββατοκύριακο στις ΗΠΑ! Δείγμα κι αυτό της εμπορικής απήχησης όλων όσων το ισάξια συγκινητικό όσο και καθηλωτικά τρομακτικό A Quiet Place, με τόση χάρη και κομψή, χωρίς να οδηγείται σε φτηνές και προκλητικές ακρότητες, δόμηση σερβίρει.

Ένα Ήσυχο Μέρος (A Quiet Place) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 5 Απριλίου 2018 από την UIP!
Περισσότερα... »

Ιστορίες Μιας Νύχτας (Posoki) Poster ΠόστερΙστορίες Μιας Νύχτας
του Stephan Komandarev. Με τους Ivan Barnev, Georgi Kadurin, Borisleva Stratieva, Anna Komandareva, Vassil Vassilev


Με διπλή ταρίφα!
του zerVo (@moviesltd)

Όμορφη χώρα η Βουλγαρία. Όχι δα κι ο νούμερο ένα τουριστικός προορισμός, αλλά με πληθώρα σημείων που αξίζει τον κόπο να επισκεφτείς. Και με εξίσου όμορφους ανθρώπους στην πλειοψηφία τους. Φτωχούς αλλά υπερήφανους. Που μπορεί να είδαν μονομιάς να γκρεμίζεται το καθεστώς που είχαν καλομάθει κάποτε, εκείνο το δίχως ανέσεις αλλά με πρόσωπο κοινωνικό παροχών, προς τέρψη των υποτιθέμενων φιλελευθεριών, για να εξελιχθούν τρεις δεκαετίες μετά στον πρώτο στόχο των απανταχού καιροσκόπων, που εκμεταλλεύονται το διεθνές άνοιγμα της χώρας για στήσουν τις καρχαριοειδείς τους επιχειρήσεις. Αποτέλεσμα είναι ο πληθυσμός της χώρας να έχει μειωθεί κατά 30 τοις εκατό (από 10 σε 7 μόλις εκατομμύρια, μέσα σε 20 χρόνια!) με τους κρατικούς φορείς να μιλούν για παραμονή των πιο αισιόδοξων στον τόπο, που βλέπουν το μέλλον με πιο ηλιόλουστη θωριά. Ένα ακριβές δείγμα αυτού του θεωρητικού "οπτιμισμού" που έχει καταντήσει την γείτονα σε άντρο διαφθοράς και παρανομίας, παίρνουμε στο σοσιολογικό σπονδυλωτό δράμα Posoki, ελληνιστί Ιστορίες μιας Νύχτας.

Ιστορίες Μιας Νύχτας (Posoki) Quad Poster Πόστερ
Απελπισμένος από την δυσμενή οικονομική τροπή που έχει πάρει η επιχείρηση του, εργαζόμενος περιστασιακά και για να συμπληρώσει το εισόδημα του ως οδηγός ταξί, ο Μίσο, ευρισκόμενος σε απόγνωση από τις ακατάπαυστες απαιτήσεις των πιστωτικών ιδρυμάτων, με θολωμένο μυαλό και εκτός λογικής, θα δολοφονήσει εν ψυχρώ τον τραπεζίτη που τον απειλεί, λίγο πριν βάλει τέλος και στην δική του ζωή. Το θλιβερό μαντάτο, αλλά και οι δυσβάσταχτες συνθήκες που όπλισαν το χέρι του οικογενειάρχη, οδηγώντας τον τόσο στο φονικό, όσο και στο απονενοημένο διάβημα, θα γίνουν πρώτο θέμα στις ειδήσεις, περνώντας μέσα από τις συχνότητες των ερτζιανών και στους δέκτες των συναδέλφων του, που την ίδια ημέρα έχουν βάρδια και ως γνώστες των δεδομένων, θα αντιληφθούν άμεσα το μέγεθος της τραγωδίας.

Το νέο θα ταξιδέψει από άκρου εις άκρο της πρωτεύουσας, σε ώρες που τα κίτρινα μέσα δημόσιας χρήσης παλεύουν για το μεροκάματο, για να συναντήσει κάθε λογής εργαζόμενο που η ανάγκη τον έχει στείλει να ξενυχτά πίσω από το τιμόνι. Ένας μελαγχολικός νεαρός που στην πορεία του θα συναντήσει έναν ταλαιπωρημένο καθηγητή φιλοσοφίας, στις παρυφές της γέφυρας, έτοιμο να σαλτάρει και να δώσει τέρμα στην ζωή του. Ένας αγροίκος και κακότροπος κλεφτάκος που με το τηλεκοντρόλ ανεβάζει το κόμιστρο παράνομα και γι αυτό θα δεχτεί την λεκτική επίθεση του (νομικού στο επάγγελμα) πελάτη, πριν εκείνος αποφασίσει να διεκδικήσει με κάθε τρόπο το ποσόν της κούρσας. Ένας ταλαίπωρος γεράκος που βγάζει δυο λέβα παραπάνω από την σύνταξη και ανήμπορος δεν καταφέρνει να αντισταθεί στις άγριες διαθέσεις των νεαρών αλητών. Μια ζορισμένη ψυχικά γυναίκα με έντονο παρελθόν, που θα δει στο πρόσωπο του ταξιδιώτη που μεταφέρει, τις άσχημες μνήμες να ξυπνούν και θα αντιδράσει βίαια. Ένας καλόβολος και υποτακτικός αυτοκινητιστής, που οδηγεί τον διακεκριμένο καρδιοχειρουργό στην κλινική για να πραγματοποιήσει την τελευταία του επέμβαση, ελάχιστες στιγμές πριν πάρει κι αυτός τον δρόμο της ξενιτιάς.

Ιστορίες του δρόμου, που μέσες άκρες όλο και κάποιος ταξιτζής, σε οποιαδήποτε γωνιά της γης έχει βιώσει και ο ίδιος και δύναται να αφηγηθεί, που ενώνονται μεταξύ τους από την ανακοίνωση του δραματικού πρωινού συμβάντος στο πάντοτε ανοικτό ραδιόφωνο, συνθέτουν το παζλ μιας ταινία με έντονο σοσιολογικό ενδιαφέρον. Ρεαλιστικές εικόνες παρμένες από την καθημερινότητα μιας μεγαλούπολης που σβήνει μέσα στην ίδια της την ματαιοδοξία, παίρνοντας μαζί της και τα όνειρα όσων της κατοικούν, μετατρέποντας τους σε όντα μη ανθρώπινα, με ένστικτα ζωώδη και πρωτόγονα, προκειμένου να επιβιώσουν μέσα στην ζούγκλα που τους περιβάλλει.

Ως ικανότατος ντοκμαντερίστας ο δημιουργός Stephan Koamndarev, φορτώνει την κάμερα στο πόστο του συνοδηγού και με συνεχείς μονοπλανιές, παρακολουθεί ως αυτόπτης μάρτυρας την κάθε γκαζιά του νυχτερινού ταξιτζή, στο ταξίδεμα του στους έρημους δρόμους της Σόφιας. Εκεί δίπλα στα παλιάς κοπής μπλοκ που συνωστίζονται χιλιάδες ψυχές, περικυκλώνοντας με την μελαγχολία τους τα ολόφωτα, πανύψηλα, λαμπερά και βιτρινίσια μολ, που ανορθώθηκαν μονομιάς με την αποχώρηση των...οπισθοδρομικών. Σε αυτό το βολτάρισμα μέσα στην νύχτα, με την καρδιά βαριά από το δράμα του συναδέλφου τους, στην θέση του οποίου λίγο έως πολύ έχει έλθει ο καθένας τους, οι οδηγοί στήνουν τον κινούμενο μικρόκοσμο τους, μέσα στον οποίο εισέρχεται ως πελάτης - ταξιδευτής - συνοδοιπόρος, κάθε καρυδιάς καρύδι, που θα μετατρέψει την ολιγόλεπτη διαδρομή ρουτίνας, με την παρουσία του, σε ένα απρόβλεπτο μονοπάτι έκρηξης συναισθημάτων. Με πομπούς τόσο εκείνον που εργάζεται πίσω από το βολάν, όσο κι αυτόν που κάθεται στις πίσω θέσεις και δέκτες όλους εμάς που αντιλαμβανόμαστε πως ο τόπος που μας χωρίζει μονάχα ένα λεπτό βόρειο σύνορο, δεν νιώθει και πολύ καλά στην υγειά του, μαραζώνει, μαραίνεται, δεν αναπνέει και οσονούπω κι αυτός θα σβήσει κάτω από την βαριά αρβύλα της οικονομικής ανέχειας.

Όμορφα φωτογραφημένη η μεταμεσονύκτια προαστιακή Σόφια, παίζει κι εκείνη με το θλιβερό της, μουντό και συννεφιασμένο πρόσωπο, ρόλο πρωταγωνιστικό πλάι στους στάρινγκ της πικρής, απαισιόδοξης αναφοράς στο κοινωνικοπολιτικό σήμερα της Βουλγαρίας, που παριστάνοντας τους cab drivers, στην ουσία αποδίδουν ρόλο παρατηρητή των τεκταινόμενων στην πολιτεία. Όχι και πρωτότυπη η βασική ιδέα, αφού ακόμη και στο πρόσφατο παρελθόν την έχουμε ξαναδεί στην ιντερνάσιοναλ κινηματογραφία, όμορφα δεμένη όμως η αλληγορία που ενώνει κάθε επιμέρους βινιέτα με την μοντέρνα "δημοκρατική" αλήθεια. Που σχεδόν και αποκλειστικά μόνον αρνητικά φίλινγκς - φόβο, ανασφάλεια, πεσιμισμό, αδυναμία, πόνο, οργή, μανία, ιδιοτέλεια - τρέφει στον κόρφο της. Και οι διέξοδοι προς την ελπίδα, οι φωτισμένες κατευθύνσεις της μαρκίζας δηλαδή, ολοένα και λιγοστεύουν.

Ιστορίες Μιας Νύχτας (Posoki) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 5 Απριλίου 2018 από την AMA Films!
Περισσότερα... »

Game Night Poster ΠόστερGame Night
των John Francis Daley, Jonathan Goldstein. Με τους Jason Bateman, Rachel McAdams, Billy Magnussen, Sharon Horgan, Lamorne Morris, Kylie Bunbury, Jesse Plemons, Michael C. Hall, Kyle Chandler


Ρούμπος!
του zerVo (@moviesltd)

Ωραίες βραδιές αυτές, ίσως όχι οι πιο αξιομνημόνευτες στην διαδρομή μιας συμπαγούς συντροφιάς, αλλά από εκείνες που βγάζουν το πιο πολύ γέλιο! Συνήθως χωρισμένη κατά φύλα που ορίζουν τους αντιπάλους, η φράξια, μαζεμένη - εκ περιτροπής - στο σπιτικό του ενός ζευγαριού, με ακομπανιαμέντο μπύρες, πίτσες και τα συναφή συνοδά, διασκεδάζει παίζοντας όλα εκείνα τα ματς, περιγραφικότητας (όπως Παντομίμα) ή γνώσεων (σαν το Τρίβιαλ ασούμε) με σκοπό να αναδειχτεί ο κυρίαρχος της νύχτας. Και τσακωμοί παίζουν ενίοτε και εντάσεις, ενδεχόμενα και διαπληκτισμοί αν τα επίπεδα της καζούρας ξεπεράσουν τα εσκαμμένα, είναι όμως γουστόζικες αυτές οι παιχνιδιάρικες θαλπωρικές συναθροίσεις. Ε, το πόσο ενδεχόμενα μπορεί να ξεφύγει το πράγμα μας το παρουσιάζει ευρηματικά η περιπετειώδης κομεντί με τον λογικότατο τίτλο Game Night, που φέρει την σφραγίδα των εμπνευστών του πανομοιότυπης υφής χιτ, Horrible Bosses.

Game Night Quad Poster Πόστερ
Πραγματικά υπέροχα τα περνάνε οι έξι τους, μαζεμένοι γύρω από τον καναπέ κάθε Σάββατο, στα ραντεβού κεφιού, όπου ο ένας συναγωνίζεται τον άλλο στο ποιος θα καταφέρει να πετύχει τους περισσότερους ρούμπους στα παρείστικα παιχνίδια που επιδίδονται. Οι συνήθως οικοδεσπότες οι αγαπημένοι Μαξ και Άννι, δεν είναι εκείνοι που έχουν καταφέρει τις περισσότερες νίκες, με το ντουέτο των Κέβιν και Μισέλ να υπερηφανεύεται πως έχει σηκώσει τα περισσότερα τρόπαια, με τον γόη της παρέας Ράιαν και την σε κάθε συνάντηση διαφορετική (και συνήθως χαζούλα) συνοδό του, να καταλήγουν όπως πάντα τελευταίοι. Η εμφάνιση μετά από καιρό στην ομήγυρη του αδελφού του Μαξ, Μπρουκ, ενός γοητευτικού, χαρισματικού και ευφυούς τυχοδιώκτη θα ανατρέψει τα δεδομένα, καθώς θα υπερισχύσει με άνεση στην αδελφική κόντρα, δίνοντας ταυτόχρονα ραντεβού για την ρεβάνς, μια εβδομάδα μετά, στην δική του έδρα, στην πολυτελή του βίλα. Δίνοντας υπόσχεση για ένα παιχνίδι που δεν θα λησμονήσει κανείς από τους συμμετέχοντες...

Και πραγματικά το πλάνο του Μπρουκ να οργανώσει μια κεφάτη βραδιά αγωνίας, με παιχνίδι πολύ διαφορετικό από τα συνηθισμένα, θα κυλήσει όπως τα είχε σχεδιάσει, με την μόνη διαφορά πως από ένα σημείο και μετά η κατάσταση θα εκτραχυνθεί και πλέον τίποτα δεν θα περνά από τα χέρια του. Με εκείνον να έχει πέσει θύμα απαγωγής από αγνώστους εισβολείς στο σπίτι, οι εναπομείναντες έξι, που εν αρχή εκτιμούν πως όλα αυτά είναι μέρος του ευρηματικού σεναρίου αυτού του κυνηγιού θησαυρού, πρέπει να αναζητήσουν συμβουλές και υποδείξεις, προκειμένου να οδηγηθούν στην άκρη του νήματος!

Με φόντο την παρεξήγηση που διαρκώς υφίσταται, πως όλα αυτά ορίζουν μέρος ενός αθώου και ακίνδυνου παιχνιδιού, μέχρι της αποδείξεων του εναντίον, τρία ζευγάρια, όχι ισοβαρούς χρονικής μοιρασιάς στο εκράν, θα ξεχυθούν προς αναζήτηση στοιχείων που θα τους στείλουν στην επίλυση των γρίφων. Σταδιακά όμως και ενόσω τα πράγματα δεν θα κυλήσουν και τόσο αναίμακτα (μάλλον το αντίθετο) όλοι τους θα καταλάβουν πως η αρχική ιδέα του διαχυτικού και κοινωνικότατου Μπρουκ δεν κνείται κατά πως αρχικά εκείνος είχε υπολογίσει και μάλλον κάποιο από τα αμέτρητα μυστικά του αινιγματικού του παρελθόντος, έχει ξυπνήσει και τον καταδιώκει. Συνεπώς το απλούστατο κουίζ γνώσεων, που άντε το πολύ να δημιουργήσουν μικροπροστριβές στους διαγωνιζόμενους, εδώ έχει δώσει την σκυτάλη σε ένα ταχύτατο πιστολίδι, που συμμετέχουν μέχρι και μαφιόζοι από τις χώρες της ανατολικής Ευρώπης! Χαμός!

Αλλά και μύλος ταυτόχρονα, αφού έχει μεν γούστο το πως προσεγγίζουν για μια ακόμη φορά το σπαρταριστό οι έξυπνοι Daley και Goldstein, σεναριογράφοι των Αφεντικών για Σκότωμα, αλλά της πιο πρόσφατης αναβίωσης του Σπάιντερμαν, όπως και δημιουργοί του ριμέικ Vacation, υποπίπτει όμως σε ουκ ολίγες ακρότητες και ασυνέχειες στην απόπειρα του να αποδειχτεί πιο φανταχτερό. Στην ουσία το σκηνοθετικό δίδυμο που έχει ξεχωρίσει την πρόσφατη δεκαετία στο είδος της μοντέρνας αμερικάνικης κωμωδίας με ψήγματα δράσης, στήνει σε φόντο βγαλμένο από το Into The Night του Landis, ένα παζλ αστείο και αρκετά ενδιαφέρον χιουμοριστικά, ως τύποις ευδιάθετου εφιάλτη που βιώνουν όλοι όσοι απροετοίμαστοι ξεκίνησαν την βραδιά τους για μια απλή, απλούστατη κοντρίτσα πάνω στο επιτραπέζιο.

Με αναφορές σε φιλμς που ξεχώρισαν στα τέλη της δεκαετίας του 90, όπως το Fight Club που εδώ αποκτά μια ολόδικη του σεκάνς - φόρο τιμής ή το The Game που σχεδόν ολάκερη η συλλογιστική του έργου είναι βασισμένη στην fake ανατροπή του, το Game Night χάρη και στις ανθρώπινες, όχι σουπερηρωικές, χαλαρές και αρκετά ευχάριστες ερμηνείες της υποκριτικής του ομάδας (ο Bateman είναι άσος στο είδος, η McAdams σαφώς του υπολείπεται, η περιφέρεια δε του καστ των υποιστοριών, είναι ιδανικά επιλεγμένη) κρατά παρέα ευχάριστη και γουστόζικη σε όσους πάρουν το ρίσκο να αφήσουν στην άκρη το ζάρι και την Μονόπολη, για να να πάρουν τον δρόμο προς την κοντινή τους σκοτεινή αίθουσα. Το βέβαιο είναι πως σε καμία περίπτωση δεν θα βγουν χαμένοι!

Game Night Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 5 Απριλίου 2018 από την Tanweer!
Περισσότερα... »

Οι δικοί μου άνθρωποι (Tesnota) ΠόστερΟι δικοί μου άνθρωποι
του Kantemir Balagov. Με τους Darya Zhovner, Olga Dragunova, Artem Tsypin, Nazir Zhukov, Veniamin Kats


Τόσο ταλέντο, τόση αλαζονεία...
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Το να δείχνεις αποκεφαλισμούς δεν είναι μαγκιά, είναι αυτοταπείνωση

Αυτή είναι η πρώτη σκηνοθετική δουλειά του Kantemir Balagov σε ότι αφορά μεγάλου μήκους ταινία. Ο Balagov θεωρείται μεγάλο ταλέντο κι έχει αποφοιτήσει από τη σχολή του Aleksandr Sokurov (σας βλέπω εσάς που ξινίζετε τα μούτρα σας). Η ταινία συμμετείχε στο τμήμα «Ένα κάποιο βλέμμα» του περασμένου φεστιβάλ των Καννών, όπου τιμήθηκε με το βραβείο της FIPRESCI. Έλαβε μέρος και στο διαγωνιστικό τμήμα του περασμένου φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Και το σενάριό της βασίζεται σε πραγματική ιστορία.

Οι δικοί μου άνθρωποι (Tesnota) Poster Πόστερ
Λίγα πράγματα τώρα σχετικά με την περιρρέουσα ατμόσφαιρα της ταινίας Οι δικοί μου άνθρωποι (Tesnota) για να καταλάβουμε τι ακριβώς συμβαίνει σ' αυτήν. Οι Καμπαρντιανοί, άνθρωποι του Βόρειου Καύκασου που μιλούν Καμπαρντιανά (μη Σλαβική γλώσσα) υπόκεινται στη Ρωσία από το 1825. Μαζί με τους Μπάλκαρ (Τουρκικής καταγωγής) έχουν ιδρύσει τη Δημοκρατία του Καμπαρντίνο - Μπάλκαρ το 1936. Γερμανικά στρατεύματα έφτασαν εκεί το χειμώνα του 1942 - 1943. Η αυτόνομη Δημοκρατία έχει έκταση 13.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα κι έχει περίπου 800.000 κατοίκους. Το Νάλτσικ είναι η πρωτεύουσα (240.000 κάτοικοι). Σ' αυτή την περιοχή βρίσκεται το ψηλότερο σημείο της Ευρώπης, το βουνό Ελμπρούς (5.642 μέτρα). Και βεβαίως, υπάρχει εκεί και μια μικρή εβραϊκή κοινότητα...

Η υπόθεση: 1998, Ναλτσίκ, Βόρειος Καύκασος, Ρωσία. Εδώ ζει μια μικρή κοινότητα Εβραίων αλλά και μια μεγαλύτερη κοινότητα Καρμπαντιανών, μία από τις 12 φυλές των Κιρκάσιων. Η 24χρονη Ιλιάνα είναι Εβραία. Εργάζεται στο γκαράζ του πατέρα της, βοηθώντας τον να μαζέψει το μικρό εισόδημα της οικογένειας, μιας που είναι φτωχοί και πρέπει να τα βγάλουν πέρα με κάθε τρόπο. Ένα απόγευμα, η πολυμελής ευρύτερη οικογένεια και οι φίλοι της μαζεύονται για να γιορτάσουν τον αρραβώνα του μικρότερου αδελφού της Ιλιάνα, Νταβίντ. Αργότερα, το νεαρό ζευγάρι απάγεται, και καταφτάνει απαίτηση για λύτρα.

Το να κληθεί να βοηθήσει η αστυνομία δεν υπάρχει περίπτωση ούτε καν να προχωρήσει ως σκέψη. Πώς θα μαζέψει η οικογένεια τα χρήματα για να σώσουν τον Νταβίντ; Η Ιλιάνα αντιμετωπίζει την κατάσταση παράξενα. Πέρα όλων των άλλων έχει να αντιμετωπίσει και την αυστηρή μητέρα της, που θαρρείς κι έχει εξαντλήσει όλη της την αγάπη στο γιο της, μην αφήνοντας χώρο για την Ιλιάνα. Και το γεγονός ότι η Ιλιάνα αγαπάει κάποιον Καρμπαντιανό, κι όχι Εβραίο, δυσκολεύει τα πράγματα...

Η άποψή μας: Δεν είναι κακή η πρώτη σκηνοθετική δουλειά του νεαρού δημιουργού. Σαφέστατα φεστιβαλική, δεν έχει κάτι εναντίον του μεγάλου κοινού, προφανώς όμως δεν κάνει και κάτι για να το δελεάσει. Ο Balagov στήνει έξοχα το υλικό του, μας γεμίζει με κοντινά, με close up ασφυκτικά (έχει τον λόγο του), μας μπάζει σε αυτήν την κλειστή κοινωνία, μας δείχνει ήθη και έθιμα που λίγο ξενίζουν το δυτικό κοινό. Όπου φτωχός κι η μοίρα του πάντως και αυτό ισχύει και για την εβραϊκή κοινότητα. Κι ας υποτίθεται ότι κάνει ότι μπορεί για να διατηρήσει τους ιδιαίτερους δεσμούς μεταξύ των μελών της. Στην περίπτωσή μας δείχνει την πλάτη στην οικογένεια της Ιλιάνα. Και όποιοι προσφέρονται να... βοηθήσουν, έχουν εννοείται ως στόχο το κέρδος και ανταλλάγματα.

Το κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας μας είναι η Ιλιάνα. Η Ιλιάνα που είναι καλόβολη, βαριέται τα της θρησκείας της, τα πηγαίνει καλά με τον πατέρα της αλλά βρίσκεται σε μόνιμη σύγκρουση με τη μητέρα της. Μια μητέρα, που ποτέ της δεν της έδειξε αγάπη: μόνο αποδοκιμασία και κριτική. Η σχέση των δύο γυναικών έχει πολύ ενδιαφέρον. Η Ιλιάνα ακόμα και μετά την απαγωγή του αδελφού της νιώθει σε δεύτερο πλάνο, παραμελημένη, χωρίς αγάπη. Αγάπη παίρνει από τον άνθρωπο που αγαπά, τον οποίο δεν εγκρίνει η μητέρα της, μιας που δεν είναι από τη φυλή της! Η Ιλιάνα επαναστατεί με όποιον τρόπο βρίσκει, χωρίς να το πολυσκεφτεί. Και εννοείται ότι θέλει να πληγώσει τη μητέρα της, που την πληγώνει καθημερινά.

Όλα καλά και όλα ωραία ρε παιδιά και η βασική πρωταγωνίστρια στον κεντρικό ρόλο είναι πραγματική αποκάλυψη. Αλλά αυτό που δεν μου αρέσει πλέον σε καμία ταινία είναι ο εύκολος εντυπωσιασμός, ιδίως εκείνος που δεν δικαιολογείται, τα φτηνά σοκ. Σε μια σκηνή της ταινίας, λοιπόν, η Ιλιάνα πηγαίνει με τον γκόμενό της στο σπίτι του μαζί με φίλους του, στους οποίους ο γκόμενος αποκρύπτει ότι η Ιλιάνα είναι Εβραία. «Φτιάχνονται» με ναρκωτικά και μετά βάζουν μια βιντεοταινία να δουν. Τι δείχνει η βιντεοταινία; Τη σφαγή (κυριολεκτικά) Ρώσων από Τσετσένους. Το βίντεο είναι αυθεντικό, είναι σαν τα βίντεο με τους αποκεφαλισμούς που όχι πολύ καιρό πριν έβγαζε στη δημοσιότητα ο ISIS. Γιατί να μας βάλει αυτήν τη σκηνή ο σκηνοθέτης στην ταινία; Τι δικαιολογεί; Το εθνωτικό μίσος;

Μετά την προβολή του χυδαίου και αποτρόπαιου βίντεο ένας από τους φίλους του γκόμενου σχολιάζει κάτι του στιλ, και ευτυχώς που οι Ναζί έκαναν τέτοια βασανιστήρια στους Εβραίους, σχόλιο που βγάζει την Ιλιάνα από τα ρούχα της και αντιδρά! Κι όμως, πέρα από την πρόκληση και το σοκ, η σκηνή δεν χρειαζόταν, δεν εξελίσσει την πλοκή, δεν χτίζει καλύτερα τους χαρακτήρες. Είναι μια επιλογή που πέρα από αισθητικά μεμπτή, το κυριότερο είναι πως αποτελεί ηθική πρόκληση. Είναι ξεκάθαρα ανήθικη! Είναι η σκηνή που δυστυχώς συζητιέται περισσότερο από την ταινία. Κανονικά, με πολέμιους υπέρ της και εναντίον της. Εγώ είμαι σαφώς εναντίον της. Μιλάμε για πορνό θανάτου! Είπαμε: η συγκεκριμένη σκηνή δεν έχει καμία ουσιαστική σημασία στο σύμπαν της ταινίας. Και χωρίς αυτήν η ταινία θα ήταν μια χαρά. Ή έστω αν ο σκηνοθέτης μας την παρουσίαζε εμμέσως, διακριτικά, και όχι για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Ένας πιο μεγάλος σε ηλικία σκηνοθέτης, ένας σκηνοθέτης ώριμος και down to earth δεν υπάρχει περίπτωση να άφηνε αυτήν τη σκηνή να περάσει έτσι, να φτάσει στο κοινό...

Τέλος πάντων, ευτυχώς μένει μια τελική φράση που είναι όλη η ουσία της ταινίας. Δεν σας λέω την έκβαση του πράγματος, αν καταβάλλονται τα λύτρα, αν γυρίζει πίσω ο αδελφός και η γυναίκα του σώοι και αβλαβείς μετά από όλη αυτήν την περιπέτεια. Πάντως, μητέρα, πατέρας και Ιλιάνα πακετάρουν για να φύγουν από την πόλη, μιας που η μητέρα θεωρεί πως έχουν ντροπιαστεί όλοι εξαιτίας της συμπεριφοράς της Ιλιάνα. Και σε μια πολύ δυνατή στιγμή, όπου επιτέλους η μάνα καταλαβαίνει τη λάθος συμπεριφορά της τόσων χρόνων, κάνει μια προσπάθεια να προσεγγίσει την κόρη της, η οποία πολύ πικρά της λέει: «βρε μάνα, δεν σου έχει μείνει πια κανείς για να αγαπήσεις».

Ταινία με προβλήματα σαφώς, με μια φρικτή (αν)ήθικη επιλογή, αλλά για τον πιτσιρικά θα ακούσουμε περισσότερα πράγματα στο μέλλον κατά πως φαίνεται. Εκτός κι αν βραβεία όπως εκείνο της FIPRESCI αντί να τον προσγειώσουν, τον κάνουν να φουσκώσουν ακόμα περισσότερο τα μυαλά του.

Οι δικοί μου άνθρωποι (Tesnota) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 5 Απριλίου 2018 από την Seven Films!
Περισσότερα... »

Barbara ΠόστερBarbara
του Mathieu Amalric. Με τους Jeanne Balibar, Mathieu Amalric, Vincent Peirani, Fanny Imber, Aurore Clément, Grégoire Colin, Marc Bodnar


Όταν μπερδεύοντας τα όρια, μπερδεύεσαι και ο ίδιος...
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Αυτοαναφορικότητα: αυτή η μάστιγα

Θα ξεκινήσω με το εισαγωγικό κομμάτι της ανταπόκρισης από τις Κάννες όπου είδα τη συγκεκριμένη ταινία: Την Πέμπτη 18 Μαΐου ήταν και η επίσημη έναρξη όλων των παράλληλων προγραμμάτων – μεταξύ αυτών και του τμήματος «Ένα κάποιο βλέμμα». Οπότε, πολύς κόσμος στην αίθουσα Debussy, πολλοί επίσημοι, με την κριτική επιτροπή του τμήματος παρούσα – και ναι, η Uma Thurman, πρόεδρος της επιτροπής, μάζεψε όλο το χειροκρότημα όντας απαστράπτουσα. Εκεί ήταν και o Gilles Jacob, που έχει συνδέσει το όνομά του με το φεστιβάλ των Καννών και ο Arnaud Desplechin, του οποίου η νέα ταινία «Les fantômes d'Ismaël» αποτέλεσε την ταινία έναρξης του επίσημου προγράμματος, και δεν ακούσαμε και τα καλύτερα λόγια απ' όσους την είδαν, παρά το φοβερό καστ: Mathieu Amalric, Marion Cotillard, Charlotte Gainsbourg. Τι έκπληξη: ο Desplechin μπορεί να είναι και ο πιο υπερτιμημένος Γάλλος σκηνοθέτης των τελευταίων χρόνων! Ο Mathieu Amalric βρισκόταν επίσης στην τελετή έναρξης καθώς είναι ο σκηνοθέτης και ο πρωταγωνιστής της ταινίας Barbara. Αυτή είναι η πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί ο ιδιαίτερος ηθοποιός. Και τα κάνει λίγο... κουλουβάχατα. Μαζί του στη σκηνή ανέβηκε και η πρωταγωνίστριά του, Jeanne Balibar.

Barbara Poster Πόστερ
Για να συμπληρώσουμε και κάποια ακόμα πράγματα. Στις Κάννες η ταινία βραβεύτηκε με το Βραβείο Ποιητικής Αφήγησης (!!!). Η ταινία ήταν υποψήφια για εννέα βραβεία Cesar (τα γαλλικά Όσκαρ) από τα οποία τελικά κέρδισε τα δύο: καλύτερης γυναικείας ερμηνείας για την Jeanne Balibar και ήχου. Τέλος, η Jeanne Balibar και ο Mathieu Amalric ήταν παντρεμένοι κι έχουν αποκτήσει μαζί δύο παιδιά.

Η υπόθεση: Η Monique Andrée Serf (γεννημένη στις 9 Ιουνίου του 1930 – απεβίωσε στις 24 Νοεμβρίου του 1997), ήταν μια διάσημη Γαλλίδα τραγουδίστρια γνωστή με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Barbara. Το ψευδώνυμό της το πήρε από τη γιαγιά της, μια Ρωσίδα από την Οδησσό. Το τραγούδι της «L'Aigle noir» πούλησε ένα εκατομμύριο κόπιες μέσα σε 12 ώρες! Ήταν γνωστή για τη σχέση της με τον Jacques Brel. Ο Ιβ είναι ένας σκηνοθέτης τρελαμένος με την Barbara και αποφασίζει να γυρίσει μια ταινία για τη ζωή της.

 Προσλαμβάνει την Μπριζίτ, μια ηθοποιό – τραγουδίστρια κι αρχίζουν οι πρόβες και τα γυρίσματα. Η Μπριζίτ δουλεύει τον χαρακτήρα, τη φωνή, τα τραγούδια, τις παρτιτούρες, τις χειρονομίες, το... πλέξιμο, μπαίνει στο πετσί του ρόλου. Σύντομα, θα αρχίσει να ζηλεύει τον χαρακτήρα που θα ενσαρκώσει όσο αυτός μεγαλώνει μέσα της και την καταλαμβάνει, μέχρι που κανείς δεν θα μπορεί να ξεχωρίσει πια την ηθοποιό από τον ρόλο. Και ο Ιβ, μαγεμένος από το ίνδαλμά του, δεν μπορεί να αντεπεξέλθει στη συγκίνηση που νιώθει καθώς κάνει το όνειρό του πραγματικότητα.

Η άποψή μας: Κάτι σαν τη Dalida, έτσι; Καμία σχέση! Η Dalida και πιο γνωστή τραγουδίστρια ήταν από την Barbara και η κινηματογραφική βιογραφία που της επιφύλαξε η Lisa Azuelos είχε ολοφάνερα το βλέμμα στραμμένο στο κοινό μεν, χωρίς να κάνει συμβιβασμούς δε. Ήταν μια ταινία που είτε σου άρεσε είτε δεν σου άρεσε, μπορούσες τουλάχιστον να την παρακολουθήσεις. Ο Amalric κάνει κάτι τόσο μπερδεμένο, τόσο διανοουμενίστικο, τόσο επιτηδευμένο, τόσο... βαρετό εντέλει, που είναι να απορείς. Πάει χαράμι η παρουσία και η ερμηνεία της για άλλη μια φορά εξαιρετικής Jeanne Balibar.

Βλέπουμε ολόκληρες σκηνές και φαίνεται ότι είναι σκηνές από γυρίσματα, από τα γυρίσματα της ταινίας (ταινία μέσα στην ταινία δηλαδή). Αυτοσχεδιασμοί, αδιάφορες σεκάνς, μοντάζ ότι να'ναι, και καλά στο όνομα μιας προχωρημενιάς. Κι αν δεν ανατρέξεις τελικά στη wikipedia ή αλλαχού διαδικτυακώς, δεν βγαίνεις σοφότερος σχετικά με το ποια ήταν η Barbara! Θέλω να πω: είναι κάποιος θεατής και πάει να δει αυτήν την ταινία με τον τίτλο Barbara. Δεν γνώριζε πριν δει την ταινία ποια ήταν η Barbara. Ε, μετά το πέρας της θα συνεχίζει να μην γνωρίζει ποια ήταν η Barbara! Επομένως, σε ποιους απευθύνεται ο Amalric; Μόνο σε όσους γνώριζαν την Barbara; Της γυναίκας με τα μαύρα; Και οι υπόλοιποι; Χμ... Αποσπασματικότητα και το γνωστό πχια τι είναι ζωή και τι αναπαράσταση και πόσο το σινεμά μπορεί να «συλλάβει» την αλήθεια. Να κλείσει τη ζωή ενός ανθρώπου σε κάτι κοντά στις δύο ώρες μιας ταινίας.

Ωραία όλα αυτά αλλά τελικά... μηδέν εις το πηλίκον! Ας γυρίσει κάποιος μια... κανονική βιογραφία για τη γυναίκα, που φαίνεται πολύ ενδιαφέρουσα και ως προσωπικότητα και ως βίος (ομολογώ πως δεν την γνώριζα). Μέχρι και με το Aids τα έβαλε. Αλλά ο Amalric το λέει χαρακτηριστικά σε μια από τις ειλικρινείς σκηνές της ταινίας. Όχι τις... ποιητικές. Όταν τον ρωτάει η Balibar «τελικά αυτή η ταινία είναι για την Barbara ή για εσάς;» εκείνος απαντάει: «το ίδιο δεν είναι;». Ε, όχι ρε φίλε μου, δεν είναι το ίδιο...

Barbara Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 5 Απριλίου 2018 από την Weird Wave!
Περισσότερα... »