Ελληνικό Box Office 17 - 20 Νοεμβρίου 2016 by OPTOMA


Φιλμ
Διανομή
Wks Αίθουσες
4ήμερο Ελλάδας
Σύνολο Ελλάδας
1
Fantastic Beasts And Where to Find them
Tanweer
1
160
58.176
58.176
2
Trolls
Odeon
3
61
17.601
70.406
3
The Light Between Oceans
Odeon
2
48
11.406
35.532
4
Jack Reacher: Never Go Back
UIP
2
41
8.494
38.863
5
Hacksaw Ridge
Spentzos Films
2
35
7.380
26.283
6
The Accountant
Tanweer
5
22
6.463
172.045
7
Doctor Strange
Feelgood Ent.
4
30
5.893
158.934
8
La Pazza Gioia
Strada Films
1
11
5.303
5.303
9
I, Daniel Blake
Feelgood Ent.
3
12
4.670
22.120
10
L'Avenir
Spentzos Films
1
7
3.306
3.306


Περισσότερα... »

Hidden Figures PosterΓια να κατορθώσουν το αδύνατο, πρέπει να αλλάξουν την ιστορία! Βασισμένο σε πραγματικά περιστατικά, που ουδέποτε είδαν το φως της δημοσιότητας, είναι το φιλμ Hidden Figures, που περιγράφει όσα απίστευτα γεγονότα κρύβονται πίσω από την πτήση ορόσημο του αστροναύτη Τζον Γκλεν, που στις 20 Φεβρουαρίου 1962 έγινε ο πρώτος Αμερικανός που τέθηκε σε τροχιά γύρω από την Γη και συνολικά ο πέμπτος που βρέθηκε στο διάστημα. Πίσω από αυτό το μεγαλειώδες επίτευγμα για την NASA σε μια περίοδο που η κόντρα με την Σοβιετική Ένωση βρισκόταν στα ύψη για το ποιος θα επιτύχει πρώτος την κατάκτηση του διαστήματος, υπάρχει το άγνωστο στόρι τριών Αφροαμερικανίδων, επιστημόνων μαθηματικών, που με τις γνώσεις τους βοήθησαν την πατρίδα τους να κόψει πρώτη το νήμα, σε αυτή την περίπτωση. Το στοιχείο φυσικά πως πρόκειται για μαύρες και μάλιστα γυναίκες, σε μια εποχή που οι φυλετικές διακρίσεις βρίσκονταν στην κορύφωση τους, ορίζει και το κοινωνικό μήνυμα της φιλόδοξης ταινίας που σκηνοθετεί ο Theodore Melfi, όνομα που οι πιο πολλοί θα θυμούνται από την προηγούμενη του δημιουργία, το κωμικότερο St Vincent. Η 20th Century Fox πάντως τρέφει πολλές ελπίδες, κυρίως στον ερμηνευτικό τομέα, για μια αξιόλογη πορεία του έργου στις Οσκαρικές υποψηφιότητες γι αυτό και θα το κυκλοφορήσει σε περιορισμένο κύκλωμα στα μέσα Δεκεμβρίου, πριν την επίσημη έξοδο του στις αίθουσες στις 13 Ιανουαρίου 2016.

Hidden Figures Movie

Κάτι που διαφαίνεται άλλωστε και από το τρέιλερ, όπου οι τρεις βασικές πρωταγωνίστριες δείχνουν δυναμισμό στις παρουσίες τους ως Κάθριν Τζόνσον (Taraji P. Henson), Ντόροθι Βον (Octavia Spencer) και Μαίρη Τζάκσον (Janelle Monae). Μαζί με τις τρεις κυρίες σε σημαντικές θέσεις της πλοκής συμμετέχουν επίσης και οι Kevin Costner, Kirsten Dunst, Jim Parsons, Mahershala Ali, Aldis Hodge και ο Glen Powell.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 23 Φεβρουαρίου 2017 από την Odeon

Περισσότερα... »

Έχοντας παραμείνει άπραγος για αρκετό καιρό, αφού η τελευταία του δημιουργία The Grandmaster, ήδη μετρά δυο χρόνια που κυκλοφόρησε, ο σπουδαίος Ασιάτης δημιουργός Wong Kar-Wai, μέσα στα πλάνα του είχε την συνεργασία με τον Κινέζικο τηλεοπτικό κολοσσό της Huanxi Media, για να αναλάβει την σκηνοθεσία κάποιων επεισοδίων μιας πανάκριβης σειράς για την μικρή οθόνη. Ανταυτού όμως τα νέα που έρχονται από την Άπω Ανατολή είναι ακόμη πιο εντυπωσιακά, αφού ο ντιρέκτορας του 2016 και του In The Mood For Love, είναι πανέτοιμος να συνεργαστεί με το στούντιο της Annapurna Productions για την δημιουργία μιας κινηματογραφικής ταινίας, γύρω από τον μύθο της φίρμας Gucci. Μιας ιστορίας που θα ορίσει την δεύτερη αγγλόφωνη απόπειρα του μετά το My Blueberry Nights και θα ασχοληθεί με το διαβόητο φονικό του εγγονού του ιδρυτή της αυτοκρατορίας του χώρου της μόδας, Μαουρίτσιο Γκούτσι, που στα 1999 οδήγησε στην φυλακή ως ένοχο ανθρωποκτονίας, την πρώην σύζυγό του Πατρίτσια Ρετζάνι. Το πρότζεκτ είχε τεθεί επί χάρτου και παλαιότερα, με τα ονόματα των Angelina Jolie και Leonardo DiCaprio να έχουν αναμειχθεί σε εκείνα των προτεινόμενων σταρς, ενώ και ο Ridley Scott είχε ακουστεί σαν υποψήφιος για να καθίσει στην καρέκλα του σκηνοθέτη. Εντέλει αυτό που απέμεινε από εκείνες τις απόπειρες είναι τα προσχέδια σεναρίων που συνέγραψαν οι ταλαντούχοι Andrea Berloff και Charles Randolph, που μάλλον θα χρησιμοποιηθούν σαν μπούσουλας και στην παρούσα παραγωγή.

Gucci Wong Kar-Wai

Ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό πάντως αν μέσα σε αυτό το σκριπτ θα υπάρχει θέση και για τον χαρακτήρα του σχεδιαστή - και νυν σημαντικού σκηνοθέτη - Tom Ford, που έχει γράψει την δική του ιστορία με τα έργα του στον οίκο, που εγκατέλειψε για να ασχοληθεί ενεργά με την Έβδομη Τέχνη.
Περισσότερα... »

Στην Καρδιά του Δάσους (Into The Forest) PosterΣτην Καρδιά του Δάσους
της Patricia Rozema. Με τους Ellen Page, Evan Rachel Wood, Max Minghella, Callum Keith Rennie, Wendy Crewson, Michael Eklund, Sandy Sidhu


Με κατεβασμένο τον γενικό!
του zerVo (@moviesltd)

Πόσα χρόνια, αναρωτιέται το ένα αδελφάκι, κάπου εκεί προς το φινάλε, υπάρχει ο άνθρωπος σε αυτόν εδώ τον κόσμο? Εκατό, διακόσιες χιλιάδες χρόνια, είναι η απόκριση που θα πάρει. Και σε πόσα από αυτά, υπάρχει το ηλεκτρικό ρεύμα στην ζωή του ανθρώπου? Μόλις στα 140 πρόσφατα, απαντά η μικρότερη της δυάδας. Οπότε μπορούμε να ζήσουμε και χωρίς αυτό, είναι το επιμύθιο που κλείνει με αισιόδοξη πενιά το φοβιστικό αν μη τι άλλο προηγούμενο δίωρο. Στο εφεξής? Αναρωτιέμαι εγώ. Διότι καλές και άγιες όλες οι ακτιβιστικές και περιβαλλοντικές ανησυχίες, μα σκοπός του ανθρώπου είναι να εξελίσσεται προκειμένου να κάνει την ζωή του, ανετότερη, βολικότερη, ασφαλέστερη και όχι να μετατραπεί σε τρωγλοδύτη, με μέσο όρο ζωής τα 25 με 27 χρόνια. Γιατί όλα όμορφα και ωραία είναι όλα όσα μας εξιστορεί το προβληματισμένης λογικής Into The Forest, αλλά αν ρίχνουμε την ευθύνη για την κλιματική αλλαγή σε όποιον φουκαρά ανάψει κομματάκι το θερμοσίφωνο για να μην μπανιαριστεί με τον χιονιά, είναι σαν να συμφωνούμε πως για την οικονομική καταστροφή, υπάιτιος είναι ο αγοραστής του σησαμένιου κουλουριού, που δεν γύρεψε απόδειξη...

Στην Καρδιά του Δάσους (Into The Forest) Wallpaper
Παράξενα, πολύ παράξενα και ανεξήγητα συμβάντα λαμβάνουν χώρα στις Βορειοδυτικές πολιτείες των ΗΠΑ, καθώς για αγνώστους προς το παρόν λόγους, όλη η αχανής περιοχή που εκτείνεται από τα ορεινά, ίσαμε τα παράλια του Ειρηνικού έχει βυθιστεί στο σκοτάδι, εξαιτίας ενός μπλακ άουτ διαρκείας. Γεγονός που έχει προκαλέσει τον πανικό, όπως είναι φυσικό των κατοίκων, που εγκαταλείπουν τις εστίες τους, αναζητώντας τρόφιμα, καύσιμα, υλικά διαβίωσης, σπάνια αγαθά πια, όπως τα έχει καταστήσει η πλήρης απώλεια ενέργειας.

Για την τριμελή φαμίλια του χήρου γονιού Ρόμπερτ, που διαβιώνει μαζί με τις δύο ενήλικες θυγατέρες τους στις παρυφές του τεράστιου δασους, αρχικά αυτή η διακοπή της ηλεκτροδότησης, πρόσκαιρης υποτίθεται, δεν θα σημάνει άμεσο συναγερμό για το σπιτικό τους. Καθώς η μικρή κόρη Νελλ, όμως, προετοιμάζεται σκληρά για τις εισαγωγικές της εξετάσεις στο Πανεπιστήμιο και η μεγαλύτερη Έβα, πρέπει να τελειοποιήσει τις χορευτικές της ικανότητες ώστε να γίνει αποδεκτή από το απαιτητικό μπαλέτο που δεν την εγκρίνει λόγω ηλικίας, με την έλλειψη των ανέσεων, που σχεδόν αγγίζει τον μήνα πια, θα δουν αμφότερες τις ελπίδες τους σταδιακά να μειώνονται. Όπως ακριβώς μειώνονται και τα εφόδια της οικογένειας, που πρέπει πια να επισκεφτεί την κοντινή κωμόπολη για να φορτώσει προμήθειες. Εκεί που οι τρεις τους δεν θα συναντήσουν παρά μόνο ρημαγμένα μαγαζιά και ερειπωμένα από την εγκατάλειψη σπίτια...

Υπάρχει αναμφισβήτητο ενδιαφέρον στην βασική σεναριακή ιδέα της Καναδέζικης παραγωγής, που σκηνοθετικά υπογράφει η ελπιδοφόρος Patricia Rozema. Αν και το έχουμε συναντήσει κι άλλη φορά στο παρελθόν, εδώ τίθεται το ζωτικό ερώτημα, του πως θα ανατρεπόταν η καθημερινότητα μας αν και εφόσον η ΔΕΗ κατέβαζε - για λόγους ανωτέρας βίας - τον διακόπτη. Προσωπικά δεν είμαι και τόσο βέβαιος πως οποιοδήποτε φιλμ θα μπορούσε να σταθεί, παρακολουθώντας την αντίδραση μιας αστικής οικογένειας, που διαβιώνει σε μια μεγαλούπολη, με όλα τα κομφόρ που της παράσχει η τεχνολογία. Το πιθανότερο θα ήταν να αντικρίσουμε την παράνοια να τους ζώνει, αμά τη απουσία ειδών πρώτης ανάγκης, που γενικότερα θα μετέτρεπαν τον περίγυρο σε κόλαση. Εδώ τα πράγματα είναι κάπως αλλιώς, αφού στο αγρόκτημα τους οι απομονωμένοι σημαντικά από τον πολιτισμό, τρεις, διαθέτουν εκείνα τα συστατικά, που θα τους συντηρήσουν, μέχρι να επανέλθει η πρότερη κατάσταση.

Κοτούλες, αυγουλάκια, χορταράκια, ξυλεία για θέρμανση κι άμα το καλύβι δεν έμπαζε νερά από την βροχή, μια χαρά θα τον περνούσαν τον "χειμώνα" που προκάλεσε το σκότος. Όμως δεν είναι μονάχα τα τρόφιμα που θα φέρουν την ευτυχία, ούτε εκείνα που αποκλειστικά θα τους διατηρήσουν ασφαλείς στην πυκνής βλάστησης ερημιά. Παράγοντες απρόβλεπτοι που δεν γίνεται πλέον να λυθούν στιγμιαία, θα θέσουν σε αμφιβολία την ύπαρξη των λιτής διαβίωσης επαρχιωτών, που θα νιώσουν ακόμη και ετούτα τα ελάχιστα απαιτούμενα να τους λείπουν. Συνεπώς αυτομάτως παίρνει μπροστά η αποπληρωμή του ψυχολογικού κόστους της τριάδας, που σύντομα θα αλλάξει εκτός από τις συνήθειες τους και τους τρόπους συμπεριφοράς. Αν καταφέρουν να συνεχίσουν να βρίσκονται όλοι μαζί, μονοιασμένοι και αγκαλιασμένοι, ενάντια στην συμφορά, που μάλλον (δεν υπάρχει η παραμικρή ενημέρωση από πουθενά) έχει κτυπήσει ολόκληρη την χώρα και στον ορίζοντα δεν διαφαίνεται ούτε μισή ηλιαχτίδα ελπίδας.

Προτροπή επιστροφής λοιπόν σε τρόπους ζωής που εστιάζουν στην αυτονομία και περιορίζουν τις ανάγκες στις ελάχιστες δυνατές είναι αυτή που ορίζει με την κεντρική του ιδέα το θρίλερ, σοσιολογικού χαρακτήρα, που δεν ακολουθεί κατά γράμμα τις προσταγές των ομοίων του μετά αποκαλυπτικών. Εμμένωντας στο να κορυφώσει και να ανδείξει τον δεσμό αίματος που υπάρχει ανάμεσα στα αδέλφια, που με Πιστεύω τους το πάθος για να παραμείνουν συντροφιά και να κοντράρουν στα ίσα τις αντιξοότητες, θα δώσουν ένα μάθημα ζωής, ακόμη και με τους διακόπτες κατεβασμένους, υπό το φως των κεριών και με τα λυκόρνια να καραδοκούν να τους κατασπαράξουν. Ντουέτο λατρείας που τονίζουν οι δύο πανέμορφες ερμηνείες από τις χαρισματικές νεάνιδες που το συνθέτουν, δηλαδή την αιώνια Juno, Ellen Page την πιο οργανωτική, ορθολογική και σοφά σκεπτόμενη σε σχέση με την πιο συναισθηματικά φορτισμένη και εκρηκτική αδελφή της Evan Rachel Wood, τον πυρόξανθο άγγελο, που ακόμη δεν έχει κάνει την καριέρα που αρχικά είχε υποσχεθεί.

Οπότε αυτό που μένει είναι τα συνθήματα ελπίδας, πως το αύριο που ξημερώνει καλό θα είναι να μας βρει ακόμη μακρύτερα και πιο βαθιά μέσα στην καρδιά του δάσους, πίσω από τα φυλλώματα και δίπλα στα άγρια θηρία, που δεν γίνεται να είναι πιο ανθρωποφάγα από τους ίδιους τους ανθρώπους. Δεν μπορώ να ξέρω πως οι Αμερικάνοι βιώνουν τα δεινά τους κι αν οι τάσεις κανιβαλισμού και πατήματος των νεκρών υπερισχύουν, αλλά υπάρχουν και πιο φτωχές γωνιές στον πλανήτη, που κοντεύουν δεκαετία ανέχειας και έχουν επιδείξει υποδειγματικό επίπεδο αλληλεγγύης. Και χωρίς ρεύμα, αφού για την απώλεια του φρόντισε ο ΕΝΦΙΑ...

Στην Καρδιά του Δάσους (Into The Forest) Rating






Στις δικές μας αίθουσες? Στις 10 Νοεμβρίου 2016 από την Odeon
Περισσότερα... »

Το μέλλον (L' avenir / Things to Come) PosterΤο μέλλον
της Mia Hansen-Love. Με τους Isabelle Huppert, Andre Marcon, Roman Kolinka, Edith Scob, Sarah Le Picard, Solal Forte, Elise Lhomeau, Lionel Dray, Gregoire Montana-Haroche, Lina Benzerti


«Αχ, πού σαι νιότη, πού 'δειχνες, πως θα γινόμουν άλλος!»
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Ο καιρός γαρ εγγύς...

To L' Avenir είναι η πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί η 35χρονη Mia Hansen-Love και μόλις η δεύτερη που βλέπουμε να έχει πάρει διανομή στη χώρα μας. Είχε προηγηθεί το πολύ δυνατό Ο πατέρας των παιδιών μου (Le père de mes enfants, 2009).

Το μέλλον (L' avenir / Things to Come) Wallpaper
Με τούτη την ταινία της η Mia Hansen-Love έλαβε μέρος στο διαγωνιστικό τμήμα του περασμένου φεστιβάλ Βερολίνου, όπου και τιμήθηκε με την Αργυρή Άρκτο καλύτερης σκηνοθεσίας! Αν σκεφτούμε πως λίγους μήνες αργότερα ο σύζυγός της, Olivier Assayas, τιμήθηκε με το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας (έστω και εξ ημισείας) στο περασμένο φεστιβάλ των Καννών για την ταινία του «Personal Shopper» καταλαβαίνουμε πως το... ζευγάρι έχει κυριαρχήσει στα μεγάλα ευρωπαϊκά φεστιβάλ! Ελπίζουμε πως στο... μέλλον θα δούμε σπουδαιότερες ταινίες από τους δυο τους, ιδίως από τον Assayas, μιας που η σύζυγός του μάλλον τα καταφέρνει καλύτερα από εκείνον τη δεδομένη στιγμή!

Η υπόθεση: Η Ναταλί είναι καθηγήτρια φιλοσοφίας σε ένα γαλλικό λύκειο. Είναι παντρεμένη με τον (επίσης ακαδημαϊκό) Χάινζ, έχει κάνει δύο παιδιά κι έχει και μια μητέρα που την τυραννά, καθώς διατείνεται ότι πάσχει από κατάθλιψη. Φαίνεται να διάγει μια ευτυχισμένη ζωή, με μόνο αγκαθάκι την κατάσταση της μητέρας της. Λατρεύει τη δουλειά της: θεωρεί τρομερά σημαντικό να βοηθάς παιδιά να μπορούν να μάθουν να σκέφτονται μόνα τους. Τα πράγματα θα αλλάξουν όταν ο σύζυγός της την εγκαταλείψει για μια άλλη γυναίκα. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την εμφάνιση εκ νέου στη ζωή της του αγαπημένου της μαθητή από το παρελθόν, ο οποίος ποτέ δεν συμβιβάστηκε και γράφει, υποστηρίζοντας όσο πιο έμπρακτα μπορεί τις αναρχικές ιδέες του, θα την ταρακουνήσουν. Η ίδια διατείνεται ότι για πρώτη φορά στη ζωή της είναι πραγματικά ελεύθερη. Μήπως όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει;

Η άποψή μας: Η αλήθεια είναι πως τούτη η ταινία με άφησε αρκετά μπερδεμένο. Διαθέτει πάρα πολλά πράγματα για να τα αγαπήσεις, όμως, αρκετά από αυτά μπορεί να λειτουργήσουν ως λόγος για να κρατήσεις τις αποστάσεις σου, καθώς λίγο απέχει από το να χαρακτηριστεί εντέλει η ταινία ως ελιτίστικη. Στο γενικό της πλαίσιο, το περίγραμμα της ταινίας αφορά μια μεσήλικη γυναίκα που καλείται να μάθει να ζει αλλιώς μετά το χωρισμό της, τον οποίο δεν περίμενε με τίποτε. Οκ, όχι και το πιο πρωτότυπο θέμα στον κόσμο κι άπτεται του σεναρίου, των ερμηνειών και της σκηνοθετικής αντιμετώπισης για να αποφανθεί κανείς εντέλει αν αυτό που είδε άξιζε τελικά τον κόπο.

Η σκηνοθέτιδα (σύζυγος του Olivier Assayas, που της ρίχνει και 26 χρονάκια, να τα λέμε κι αυτά, τα κουτσομπολίστικα!) υπογράφει και το σενάριο και μεταφέρει κατά κάποιο τρόπο την εμπειρία της από τη δική της ζωή, καθώς μεγάλωσε με γονείς ακαδημαϊκούς. Ο Ρουσό, ο Αντόρνο, ο... Ζίζεκ, ο Γιουναμπόμπερ αποτελούν συνεχείς αναφορές στην ταινία, όπως γενικότερα η Σχολή της Φρανκφούρτης κι άλλοι πολλοί που δεν συγκράτησα τα ονόματά τους. Κι εδώ αρχίζουν τα δύσκολα: ok, μακάρι όλοι μας να είχαμε ή να έχουμε εντρυφήσει βαθιά στη φιλοσοφία ώστε πέρα από το να γνωρίζουμε τα ονόματα των φιλοσόφων, να μπορούμε να... προλάβουμε να σκεφτούμε τα φιλοσοφικά θέματα που θέτει η ταινία. Από την καθαρότητα της αλήθειας μέχρι τον ορισμό της ευτυχίας. Όπερ σημαίνει πως μόνο ψυλλιασμένο κοινό μπορεί να παρακολουθήσει τους ιδιαίτερους διαλόγους χωρίς να νευριάσει. Ίσα ίσα, οι ψυλλιασμένοι και οι ανοιχτόμυαλοι θα κάνουν πάρτι με τα διάφορα debate που λαμβάνουν χώρα. Οι υπόλοιποι όμως; Δεν θα βαρεθούν; Αν δεν μπορείς να «πιάσεις» τις αναφορές, δεν μένεις εκτός ταινίας; Ακόμα και η ταινία που παρακολουθεί η Ναταλί στο σινεμά, κλείνει το μάτι στους επαΐοντες: πόσοι έχουν αλήθεια δει το παρεξηγημένο εν πολλοίς αριστούργημα του Abbas Kiarostami «Γνήσιο αντίγραφο» (Copie conforme, 2010); Ακόμα και ο χοντρός μαύρος γάτος (αυτό θα μπορούσε να λέγεται και κάρμα – κάτι δικά μου...) ονομάζεται... Πανδώρα! Η πρώην κομουνίστρια καθηγήτρια έχει συμβιβαστεί ως αστή κι όταν της το επισημαίνει ο αναρχικός μαθητής της, ενοχλείται. Πολύ ωραία όλα αυτά, αλήθεια.

Και η πρωταγωνίστρια, η Isabelle Huppert, τι να πούμε γι' αυτήν. Εξαιρετική για ακόμα μια φορά. Ίσως η σπουδαιότερη εν ζωή ηθοποιός στον πλανήτη μας αυτήν τη στιγμή! Και το σάουντρακ είναι πανέξυπνο και υπέροχο ταυτόχρονα και η σκηνοθεσία λειτουργεί αψεγάδιαστα. Μόνη μας ένσταση: μήπως η ταινία απευθύνεται μόνο σε διανοούμενος ή σε όσους νομίζουν ότι είναι διανοούμενοι, δυσκολεύοντας τους υπόλοιπους θεατές; Είναι ένα ρίσκο που η Mia Hansen-Løve παίρνει και φέρνει το όραμά της εις πέρας. Είθε να συναντήσει και το κοινό της.

Το μέλλον (L' avenir / Things to Come) Rating




Στις δικές μας αίθουσες? Στις 17 Νοεμβρίου 2016 από την Spentzos Films
Περισσότερα... »

Η Τρελή Χαρά (La Pazza Gioia) PosterΗ Τρελή Χαρά
του Paolo Virzì. Με τους Valeria Bruni Tedeschi, Micaela Ramazzotti, Valentina Carnelutti, Marco Messeri, Anna Galiena, Tommaso Ragno, Bob Messini


Ασ' τις τρελές στην τρέλα τους!
του zerVo (@moviesltd)

Τι ωραία που σου χαιδεύει την θωριά, ο μοναδικός, ξεχωριστός, καυτός Τοσκανέζος ήλιος, με την ιδιαίτερη, τόσο γοητευτική λαμπάδα του στις πρώτες, εισαγωγικές στιγμές της La Pazza Gioia. Τόσο που αν δεν γνωρίζεις πολλά για το τι πρόκειται να δεις στο κατόπι, ονειρεύεσαι πως οι δυο ζουρλές, οσονούπω κάτω από την "κάντε τα όλα λίμπα" προτροπή του ζωοδότη, όπου νάναι θα το σκάσουν από την στενή (λέγε με και ίδρυμα), θα βουτήξουν το πανάκριβο κουρσάκι (ευχή που πιάνει!), θα βγουν με τα χίλια στην επαρχιακή οτοστράντα (εκεί να δεις αν πιάνει!) και με το συγχωροχάρτι που τους παρέχει η κουκουρουκοσύνη τους, θα ισοπεδώσουν τα πάντα στο πέρασμα τους στην διαδρομή Μοντεκατίνι - Βιαρέτζο. Και μαζί και την πλατεία που θαυμάζει τα διασκεδαστικά επιτεύγματα τους. Ατυχώς - για μένα δηλαδή, άλλοι μπορεί να έκαναν τρομερό κέφι που η πλοκή απλώς έκανε έναν περίεργο κύκλο κι έκλεισε αναιμάκτως - η Τρελή Χαρά είχε πολύ περιορισμένη έκταση εντέλει και ποτέ δεν έπιασε τις επιθυμητές κορυφώσεις, επιλέγοντας να ακολουθήσει από ένα σημείο και μετά το μονοπάτι του ορθολογικού μελοδράματος, αντί της ζητούμενης έκρηξης.

Η Τρελή Χαρά (La Pazza Gioia) Wallpaper
Από τις πλέον ατίθασες τροφίμους της Βίλλα Μπιόντι, εξευγενισμένης ψυχιατρικής κλινικής ακριβώς στο μέσον της κατάφυτης μεσοιταλιάνικης πεδιάδας είναι η Μπεατρίτσε, ψηλομύτα, ξεπεσμένη αριστοκράτισσα, που ακόμη μέσα της η μεγαλομανία την κυβερνά, πιστεύοντας πως όσα ζει είναι ένα κακό όνειρο και πολύ σύντομα όλοι γύρω της θα της απολογηθούν για την ενάντια στάση τους, αφήνοντας την επιτέλους να επιστρέψει στο παλάτι της και στην θερμή αγκάλη του ανδρός της, που όπως πιστεύει την λατρεύει. Κι αν δεν πάρει ποτέ της αυτή την άδεια επίσημα, είναι σίγουρο πως κάποια ώρα θα αποδράσει από το όχι και τόσο καλά φυλασσόμενο συγκρότημα, για να πάρει και πάλι την τύχη στα χέρια της. Αν της λείπει κάτι για να εκκινήσει το πλάνο της, είναι η παρακίνηση από ένα άτομο ίδιας εκρηκτικής και επαναστατικής ιδιοσυγκρασίας. Αλλά, μπα, όλοι μέσα στο ΨΝΑ φοβούνται ακόμη και την σκιά τους...

Κατάσταση που θα αλλάξει άρδην με την έλευση στην μονάδα θεραπείας της Ντονατέλα, ελαφρώς νεότερης ηλικιακά της Μπεατρίτσε καινούργιας τροφίμου με συνεχείς αυτοκτονικές τάσεις, που με την χαρντ ροκ, γεμάτη τατουάζ στα χέρια και στο κορμί εμφάνιση, πανεύκολα θα κερδίσει την εκτίμηση της, πιστεύοντας πως ορίζει την κατάλληλη συνεργό γα να βάλει μπροστά το τρελό σχέδιο της. Και πραγματικά, μια στιγμιαία αμέλεια των συνοδών των δύο γυναικών στον χώρο εργασίας τους, θα τους ανοίξει διάπλατα τον δρόμο της φυγής, οδηγώντας τις ανεξέλεγκτων αντιδράσεων φιλενάδες (πια) σε ένα λυτρωτικό ταξίδι που η καθεμιά τους, θα ανακαλύψει και κατοπινά θα συμβιβαστεί με τους πραγματικούς λόγους που την οδήγησαν σε ετούτη την κατάντια.

Προσωπικές αλήθειες, τραγικές και πικρές που δεν χρειάζεται και πολύ για να κόψουν εκείνη την κλωστή που διατηρεί το μυαλό σε ισορροπία και να στείλουν τον κάθε φουκαρά που τις έχει υποστεί, να ντυθεί μια για πάντα τον κάτασπρο ζουρλομανδύα. Το μεγαλύτερο δεινό όμως είναι πως πλέον ο ανεπιθύμητος, ο παλαβός για να τα λέμε τα πράγματα με το όνομα τους, είναι από τούδε και στο εξής μονάχος, περιθωριοποιημένος από όσα μέχρι τα χθες θεωρούσε για αγαπημένα του πρόσωπα, αφημένος στην μοίρα του να σηκώσει αβοήθητος τον αβάσταχτο σταυρό του, να τραβήξει χωρίς κανέναν δίπλα του την άδεια, κενή, χωρίς αντίκρυσμα πλέον ζωή, πίσω από τους τέσσερις τοίχους, πίσω από το χωρίς καμία προοπτική παραθύρι. Ε, λοιπόν σε αυτή την διπολική παρουσίαση των προσωπικοτήτων της πλοκής, ο Paolo Virzi, ένας από τους πλέον προβεβλημένους και τιμημένους Ατζούρο σκηνοθέτες της γενιάς του, προσεγγίζει με άνισες διαθέσεις τις ηρωίδες του, δίνοντας τους διαφορετική ερμηνευτική, δραματική και εντέλει αφηγηματική βαρύτητα.

Με υπαρκτό συνοδευτικό σε αρκετές περιπτώσεις το (θα έπρεπε να είναι λεπτό, ανταυτού δεν αποφεύγονται χοντράδες) χιούμορ, ο Λιβορνέζος παρακολουθεί με την κάμερα του αυτές τις δύο κοινής αφετηρίας ράγες να κινούνται παράλληλα, να τέμνονται, να πορεύονται σε αρκετά σημεία μαζί, δεν τους δίνει όμως ισόβαρο προορισμό, καθώς μόνο της μιας εντέλει, της λιγότερο πομπώδους και φωνακλούς, είναι αβάσταχτα θλιβερός, κατά πως το επιθυμεί ο ίδιος να εξελίξει το πόνημα του. Άλλωστε προδιαθέτει από τις εμβόλιμες φλασμπάκ στιγμές, πως στην ουσία την εξέλιξη προς την σχιζοφρένεια μόνο της μιας θα επιδιώξει να καλύψει επεξηγηματικά, αφήνοντας την έτερη με την χαρά του περιβραχιόνιου του αρχηγού, που φορά καθόλη την διάρκεια της ταινίας.

Τάση που δεν εξηγείται ούτε ερμηνευτικά, ούτε σαν αξία να το δει κανείς, μιας και η υπερτιμημένη Bruni Tedesci, προερχόμενη από την καλύτερη στα μάτια μου ερμηνεία της καριέρας της στο Capitale Umano, εδώ εμφανώς υπερ-πολεμάει να ηγηθεί του ντουέτου, χωρίς να έχει στα χέρια της όμως τα απαιτούμενα εργαλεία να διατηρήσει τον τίτλο του καπιτάνο μέχρι τέλους. Αντιθέτως, η σαφώς πιο χαμηλών τόνων και εξόφθαλμα τσαλακωμένης εκθαμβωτικής ομορφάδας, ώστε να πετύχει σε μόστρα το πανκιό Micaela Ramazzotti - τα σαγόνια ακόμη δεν έχουν σηκωθεί από το πάτωμα, στην ανάμνηση της στην La Prima Cosa Bella - αποδίδει με πιότερη σύνεση την ψυχικά ασθενή, που έχει οδηγηθεί μέχρι τέλους από την παράνοια και αυτό το γνωρίζει καλά, έχοντας πάνω από όλα τιμωρήσει η ίδια τον εαυτό της. Ασυμμετρία που χτυπάει έντονα υπέρ της Σινιόρας Virzi, που και βέβαια στην πτώση της αυλαίας είναι εκείνη που αποσπά το πιο πολύ χειροκρότημα, άσχετα αν οι ατάκες της δεν είναι ούτε οι μισές σε σχέση με την Co Star...

Όχι τυχαία φαντάζομαι, ο ντιρετόρε που φεστιβαλικά τε και βραβευτικά διάγει τις καλύτερες ημέρες της πορείας του, επέλεξε τις δύο σημαντικές Ιταλιάνες ηθοποιούς, που έπαιξαν σε βασικότατο πόστο στις δύο προαναφερόμενες δημιουργίες του. Τυλίγοντας τις με το ηλιόλουστο μεσογειακό φως και δίνοντας τους την ευκαιρία να πατήσουν πάνω στα αναλόγου σχιζοειδούς έξαψης χνάρια των Αμερικανίδων Θέλμα και Λουίζ, χωρίς όμως να τις τροφοδοτήσει και με αντίστοιχου βάθους ιστορία, που θα τις κρατήσει αξέχαστες σε βάθος χρόνου.

Η Τρελή Χαρά (La Pazza Gioia) Rating






Στις δικές μας αίθουσες? Στις 10 Νοεμβρίου 2016 από την Strada Films
Περισσότερα... »

Γυρίζοντας τον κόσμο (Voir du pays / The Stopover) PosterΓυρίζοντας τον κόσμο
των Delphine Coulin, Muriel Coulin. Με τους Soko, Ariane Labed, Ginger Roman, Karim Leklou, Ανδρέα Κωνσταντίνου, Μάκη Παπαδημητρίου, Sylvain Loreau, Pierre Deverines


This is a man's world
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Φεύγεις μέσα από τον πόλεμο, ο πόλεμος όμως δεν φεύγει από μέσα σου

Αυτή είναι η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία των αδελφών Coulin. Η πρώτη τους ήταν το εντυπωσιακό 17 κορίτσια (17 filles, 2011). Θυμίζω ότι σε εκείνη την ταινία παρακολουθούσαμε το πως η εγκυμοσύνη μιας κοπέλας οδηγεί 16 άλλες φίλες της και συμμαθήτριές της να επιδιώξουν να μείνουν επίσης έγκυες (για συμπαράσταση;), κάτι που προβληματίζει τόσο το σχολείο όσο και τη μικρή τους πόλη. Η πόλη είναι η Λοριάν (όσοι παρακολουθείτε γαλλικό ποδόσφαιρο θα την έχετε ακουστά!) στη Βρετάνη. Είναι η γενέτειρα των δύο αδελφών σκηνοθετιδών, που αρέσκονται να τη χρησιμοποιούν (ως τώρα) και ως αναφορά αλλά και ως πεδίο δράσης και εξέλιξης του σεναρίου στις ταινίες τους.

Γυρίζοντας τον κόσμο (Voir du pays / The Stopover) Wallpaper
Η ελληνογαλλική αυτή συμπαραγωγή έλαβε μέρος στο διαγωνιστικό τμήμα του περασμένου φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, που έληξε μόλις την περασμένη Κυριακή 13 Νοεμβρίου! Μάλιστα, τα γυρίσματα της ταινίας έγιναν στη Ρόδο, η οποίο... έπαιξε το ρόλο της Κύπρου (σημείωση: ακατανόητη επιλογή, μιας που μια χαρά η Ρόδος θα μπορούσε να παίξει τη... Ρόδο, χωρίς να δημιουργούνται προβλήματα, όπως αυτά που αναφέρουμε παρακάτω). Την παγκόσμια πρεμιέρα της, πάντως, η ταινία την έκανε στο περασμένο φεστιβάλ των Καννών, όπου συμμετείχε στο τμήμα «Ένα κάποιο βλέμμα», όπου και τιμήθηκε με το βραβείο καλύτερου σεναρίου!

Η υπόθεση: Μετά την ευδόκιμη θητεία τους στο Αφγανιστάν τα μέλη ενός γαλλικού λόχου σταματούν για τρεις μέρες σε ένα υπέροχο θέρετρο στην Κύπρο για «αποσυμπίεση» πριν επιστρέψουν πίσω στην πατρίδα τους. Μέσα στο λόχο υπάρχουν τρεις κοπέλες. Οι δύο από αυτές είναι παιδικές φίλες. Μαζί μεγάλωσαν στο Λοριάν, μια πόλη της Γαλλίας όπου η μόνη επαγγελματική προοπτική που σου δίνεται είναι να γίνεις μισθοφόρος του γαλλικού στρατού. Είναι η Ορόρ και η Μαριάν. Είναι δύο κοπέλες που η αποστολή τους στο Αφγανιστάν τις άφησε σημάδια και ψυχολογικά τραύματα – όπως σχεδόν σε όλα τα μέλη του λόχου. Εξ ου και θεωρείται απαραίτητη η «αποσυμπίεση».

Βασικό χαρακτηριστικό της είναι η ψυχοθεραπεία κάθε μέλους του λόχου μπροστά σε όλους του τους συντρόφους, όπου με τη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας θυμάται κάποιο περιστατικό σε όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστική αναπαράσταση. Κάποιοι όμως δεν θέλουν να θυμούνται. Κάποιοι δεν θέλουν να ξύνουν τις πληγές του (πολύ πρόσφατου) παρελθόντος. Τα κορίτσια θα γνωρίσουν δυο ντόπιους που τις φλερτάρουν. Αυτό θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερες αντιπαραθέσεις με τους άντρες της μονάδας. Αλλά και σε μία βίαια αντίδραση, η οποία θα αναγκάσει τις κοπέλες να ξανασκεφτούν τόσο τη θέση τους στο στρατό όσο και το μέλλον τους γενικότερα.

Η άποψή μας: Ας ξεκινήσουμε το σχόλιό μας για το Voir Du Pays με λίγο καλαμπούρι. Στην Κύπρο (όπου υποτίθεται ότι σταματάει ο γαλλικός λόχος για την αποσυμπίεση) ποτέ κανείς δεν θα έπινε μπύρα «Μύθο» αλλά την «ΚΕΟ», τη μπύρα που παράγεται και καταναλώνεται μετά μανίας στο τρίτο μεγαλύτερο νησί της Μεσογείου! Δεν θα έπινε νερό «Ιόλη» αλλά νερά τοπικής εμφιάλωσης. Δεν θα δυσκολευόταν να μιλήσει αγγλικά μιας που τα αγγλικά είναι ουσιαστικά η δεύτερη επίσημη γλώσσα της χώρας. Και βεβαίως τα αυτοκίνητα στους δρόμους δεν θα ήταν αριστεροτίμονα, όπως σε ολόκληρη την Ευρώπη, αλλά δεξιοτίμονα, όπως στην Αγγλία. Λεπτομέρειες, θα μου πείτε. Ναι, βεβαίως, και δεν μπορούν να αμαυρώσουν τη συνολική εικόνα της ταινίας. Θα ήταν καλύτερα όμως να μην υπήρχαν ώστε να μην επισημανθούν.

Πάμε στο... παρασύνθημα. Το σενάριο της ταινίας το συνυπογράφουν οι δύο (αδελφές) σκηνοθέτιδες και βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο της μίας εξ αυτών, της Delphine. Και είναι το δυνατό σημείο της ταινίας, πέρα από τις ερμηνείες. Γιατί τόσο η Soko και η πολιτογραφημένη Ελληνίδα Ariane Labed όσο και οι Ανδρέας Κωνσταντίνου και Μάκης Παπαδημητρίου δίνουν ερμηνείες υψηλού επιπέδου. Επιστρέφοντας στα του σεναρίου και όσα αυτό επισημαίνει: Όντως, τα πράγματα μπορεί να είναι πολύ πιο δύσκολα για τους στρατιώτες και τους αξιωματικούς μακριά από τα πεδία των μαχών όταν τραυματικά γεγονότα έχουν λάβει χώρα σε αυτά. Δεν είναι τυχαίο ότι βετεράνοι πολέμου, ιδίως στις ΗΠΑ (που έτσι κι αλλιώς εμπλέκονται σε όλους τους σύγχρονους πολέμους) δυσκολεύονται να επανενταχθούν σε ευνομούμενες κοινωνίες μετά τη θητεία τους και συνήθως επιδιώκουν να ξαναστρατευθούν, να πάνε και πάλι στην πρώτη γραμμή, εκεί που ξέρουν ποιοι είναι και τι πρέπει να κάνουν. Αυτό που επισημαίνει επίσης η ταινία είναι πως για τις γυναίκες τα πράγματα ενδεχομένως να είναι πιο δύσκολα. Από την άποψη πως τόσο εντός όσο και εκτός στρατού, πέρα όλων των άλλων, έχουν να αντιμετωπίσουν και τον σεξισμό, που μπορεί να φτάσει μέχρι και σημεία μισογυνισμού.

Έχει σημασία πως η ταινία κάνει κι ένα σχόλιο πάνω στο υποκειμενικό βλέμμα. Ξεκινάει με ένα εντυπωσιακό πλάνο από τα υπέροχα μάτια της Labed και καθ' όλη τη διάρκεια των «ψυχοθεραπειών» το ερώτημα δεν είναι το «τι θυμάσαι» αλλά το «τι είδες»! Κι εσύ, ο θεατής, μεταξύ των άλλων, βλέπεις στρατιώτες με στολές παραλλαγής, μπαρουτοκαπνισμένους, να σουλατσάρουν στα αρχικά πλάνα μέσα στη χλίδα ενός ξενοδοχείου, με πισίνες, γυναίκες με αποκαλυπτικά μπικίνι, άντρες με ακριβές βερμούδες και καλοντυμένα γκαρσόνια! Το βλέμμα, παιδιά, το βλέμμα! Last but not least: Ο Ανδρέας Κωνσταντίνου και ο Μάκης Παπαδημητρίου είναι τα «καμάκια» που πλησιάζουν τις κοπέλες και λειτουργούν ως καταλύτες. Σε κάποια σκηνή της ταινίας η ηρωίδα που ερμηνεύει η Labed εξηγεί στον ήρωα που υποδύεται ο Κωνσταντίνου ότι πέρα όλων των άλλων (και βιοποριστικών λόγων) κατατάχθηκε στο στρατό γιατί θεώρησε ότι με αυτόν τον τρόπο θα υπερασπιστεί τη Γαλλία! Η εντελώς αυθόρμητη δική του αντίδραση: ένα γέλιο και μια λέξη: «σοβαρά;». Τόσο απλό και τόσο αποκαθηλωτικό όλο αυτό για τους ανά τον κόσμο στρατόκαυλους, για τους ανά τον κόσμο παραπλανημένους...

Γυρίζοντας τον κόσμο (Voir du pays / The Stopover) Rating




Στις δικές μας αίθουσες? Στις 17 Νοεμβρίου 2016 από την Feelgood Ent.
Περισσότερα... »



Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 2016 TIFF 16 Live

του Θόδωρου Γιαχουστίδη

Νοσταλγώντας το μέλλον

Τέλειωσε το φεστιβάλ, δόθηκαν τα βραβεία, ήρθε και ο Ομπάμα, μεγάλες στιγμές. Εδώ στην εισαγωγή θα κάνουμε μια αναφορά μόνο στην ταινία που τίμησε η ΠΕΚΚ (Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου) στην τελετή λήξης. Βραβεύσαμε το ντοκιμαντέρ του Νίκου Τριανταφυλλίδη 90 χρόνια ΠΑΟΚ: Νοσταλγώντας το μέλλον και είναι μια βράβευση για την οποία είμαι ιδιαίτερα περήφανος! Αν μπορούσατε να ακούσετε τις συζητήσεις που κάναμε στη σύσκεψη των μελών της ΠΕΚΚ όπου βρεθήκαμε, ανταλλάξαμε απόψεις και εντέλει ψηφίσαμε την ταινία που βραβεύσαμε, θα ήσασταν κι εσείς περήφανοι. Σωματειακές (ποδοσφαιρικές εννοώ) προτιμήσεις προσπεράστηκαν, δυνατά επιχειρήματα εκφράστηκαν, ήταν μία από τις καλύτερες συνελεύσεις της Ένωσής μας. Και βέβαια, ο λόγος του προέδρου μας, Ανδρέα Τύρου, κατά τη διάρκεια της τελετής απονομής, ήταν σαφώς ο καλύτερος, μεστός και συγκινητικός που εκφωνήθηκε το βράδυ της περασμένης Κυριακής στη σκηνή του «Ολύμπιον». It's nice! Πάντα τέτοια.

57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης TIFF 2016

Εκείνο που με τριβελίζει το μυαλό μου, όμως, είναι πως, ενώ το φεστιβάλ που παρακολουθήσαμε ήταν καλό, υπάρχει δυνατότητα να γίνει καλύτερο; Τις σκέψεις και τις προτάσεις μου θα ήθελα να καταθέσω όχι ως ειδήμων αφ' υψηλού, αλλά ως πιστός θεατής του φεστιβάλ από το 1988, τότε που άφραγκος φοιτητής κρυβόμουν στις τουαλέτες του «Έσπερου» όταν τέλειωνε μία προβολή για να δω και την επόμενη προβολή χωρίς να πληρώσω δεύτερο εισιτήριο. Πολλά έχουν αλλάξει από τότε (μα η αγάπη μένει!) και ιδού κάποια πράγματα που, ξαναλέω, κατά τη γνώμη μου, μπορούν να βοηθήσουν το φεστιβάλ από καλό να γίνει ακόμα καλύτερο!

214 ταινίες μεγάλου (κατά κύριο λόγο) και μικρού μήκους προβλήθηκαν φέτος στο φεστιβάλ! Γουάου! Τεράστιος αριθμός. Πάρα πολύ μεγάλος. Μεγάλος αριθμός ταινιών δεν σημαίνει καλό φεστιβάλ. Κι αυτό επειδή διαμοιράζονται σε λίγες αίθουσες (έξι ουσιαστικά – δεν υπάρχει δυνατότητα, υποδομή ή πρόβλεψη για περισσότερες) και παίζονται οι πιο πολλές άπαξ. Και ο κόσμος δεν μπορεί να πάρει τη δέουσα πληροφορία για όλες και τρέχει αποσβολωμένος, μη χάσει κανά αριστούργημα! Και... κοστίζουν και πολύ! Τι θέλω να πω; Πολύ πιο χρήσιμο θα ήταν ένα φεστιβάλ με τις μισές ταινίες. 100, άντε μέχρι 130 το πολύ! Με τα χρήματα που θα εξοικονομούνταν με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσε:

• Να γίνει καλύτερη διαφήμιση του φεστιβάλ. Πώς κάνεις άνοιγμα στην πόλη ζητώντας από καταστηματάρχες να «στολίζονται» αλά φεστιβάλ όταν δεν υπάρχει ούτε μία αφίσα του φεστιβάλ πουθενά; Και δεν μιλάω μόνο για το ιστορικό κέντρο. Μιλώ και για περιφερειακούς δήμους, όπως η Καλαμαριά, το Πανόραμα, η Σταυρούπολη κτλ. Εντάξει, δεν είναι το ίδιο, αλλά πηγαίνεις στις Κάννες και όλη η πόλη «φωνάζει» πως γίνεται ένα σπουδαίο φεστιβάλ εκεί

• Να δοθεί λίγο μεγαλύτερη προσοχή στις... τουαλέτες. Γελάτε, αλλά ρε παιδιά, δεν είναι καθόλου ωραία εικόνα το κρεμοσάπουνο να παρέχεται στους χιλιάδες επισκέπτες – και από το εξωτερικό, μην το ξεχνάμε αυτό – μέσα σε μπουκαλάκι νερού με τρύπα στο καπάκι. Επίσης, στην Αποθήκη Γ' μονίμως μία από τις τουαλέτες των ανδρών ήταν εκτός λειτουργίας. Και, καλοί και οι αεροπομποί που στεγνώνουν τα χέρια, αλλά λίγο χαρτί για να σκουπιστούμε σαν άνθρωποι, πάρα πολύ σπάνιο.

• Να γίνουν περισσότερες επαναληπτικές προβολές ταινιών. Τώρα, οι ταινίες προβάλλονται είτε μία είτε το πολύ δύο φορές. Έτσι, υπάρχει το (ωραίο) φαινόμενο των sold out προβολών αλλά πολύς κόσμος δεν προλαβαίνει να δει την ταινία που θέλει να δει. Μια χαρά λοιπόν γεμίζει το πρόγραμμα με περισσότερες προβολές λιγότερων ταινιών παρά με λιγότερες προβολές περισσότερων ταινιών!

57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης TIFF 2016

Για να απεγκλωβιστούμε λίγο από το οικονομικό (αν και όλα με χρήματα γίνονται δυστυχώς δεν αρκεί μόνο το μεράκι, η οργάνωση και η γνώση) ιδού και μερικές ακόμα σκέψεις – επισημάνσεις, ατάκτως (;) ερριμένες:

- Ενίσχυση του τμήματος «Ματιές στα Βαλκάνια». Θέλουμε τον διεθνισμό του φεστιβάλ, εννοείται ότι γουστάρουμε την ενίσχυση της ελληνικότητάς του που επανα-επιχειρήθηκε φέτος, αλλά το ότι βγαίνουν τόσο ωραίες ταινίες στα Βαλκάνια και το ότι υπάρχει άνθρωπος με πείρα να το «μεγαλώσει» όλο αυτό, αποτελεί πραγματικά ευτυχή συγκυρία.

- Προβολές περισσότερων κωμωδιών! Όταν πέφτεις από τη μια βαριά κουλτούρα και ψυχόδραμα με τους ατελείωτους ρυθμούς στην άλλη, χρειάζεται να υπάρχουν ανάσες χαράς και γέλιου. Ταινίες όπως το «Στο κυνήγι των αγριανθρώπων» θα βοηθήσουν και καθόλου δεν θα ρίξουν το επίπεδο του φεστιβάλ – ίσα ίσα!

- Δυο, τρεις, τέσσερις εντυπωσιακές χολιγουντιανές πρεμιέρες! Γιατί όχι; Όλα τα φεστιβάλ το κάνουν, so what don't we; Και πάλι, ούτε ξεπουλημένος στο Χόλιγουντ καθίστασαι ούτε ξεφτιλισμένος! Απλά, δίνεις το hook να τραβήξεις και κόσμο που ακούει για φεστιβάλ και το αντιμετωπίζει με στυλ «μμμ, πάλι τα κουλτουριάρικα, τι να πάω να δω, πώς στεγνώνει η μπογιά στον τοίχο επί δίωρο;».

- Λίγο μεγαλύτερη προσοχή στον τεχνικό εξοπλισμό και τη συντήρησή του. Η προβολή της ταινίας «Home Sweet Home» πχ στην αίθουσα «Σταύρος Τορνές» στο Λιμάνι, την τελευταία ημέρα του φεστιβάλ, θαρρείς κι έγινε με φυσικό φωτισμό, ξέπνοο από δύναμη, σε συνθήκες ημισκόταδου.

- Τέλεια η ιδέα με τα τρία φιλμάκια πριν από την προβολή της κάθε ταινίας. Κάτι ανάλογο το θέλουμε και του χρόνου. Γιατί, μπορείς να κάνεις θόρυβο και συζήτηση για το φεστιβάλ με πράγματα που δεν άπτονται ακριβώς του φεστιβάλ αλλά δομούν χαρακτήρα!

- Άργησαν τα αντανακλαστικά σχετικά με το φιλμάκι για τη μη χρήση κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια των προβολών. Έστω και αργά το πρόβλημα λύθηκε. Σαφώς και ήταν αναχρονιστικό το προηγούμενο σποτάκι των τελευταίων 100 χρόνων με τα άθλια αγγλικά, αλλά αυτό που το αντικατέστησε έπρεπε να είναι έτοιμο από την πρώτη μέρα.

- Από την πρώτη μέρα έπρεπε να είναι έτοιμα όλα τα υλικά! Μεγάλο πρόβλημα δημιούργησε η έλλειψη του κατατοπιστικού προγράμματος που έδινε τις μέρες και τις ώρες των προβολών και με το οποίο μπορούσε κάποιος να κόψει τα εισιτήρια για τις ταινίες που ήθελε. Αβλεψία, καθυστέρηση, αβαρία, ότι κι έφταιξε δεν πρέπει να ξανασυμβεί!

- Κακώς, κατά την άποψή μου, «κόπηκε» μια ωραία συνήθεια της προηγούμενης διεύθυνσης να προβάλλονται την τελευταία ημέρα του φεστιβάλ οι βραβευθείσες ταινίες.

- Η Agora και το Videoroom πήραν τα πάνω τους. Πάρα πολύ ωραία. Θαρρώ πως θα ήταν πολύ χρήσιμο να επεκταθούν οι ώρες λειτουργίας του, από 10.00 με 20.00 σε 10.00 με 22.00. Συμφωνώ, δεν είναι ωραίο (και βαίνει εις βάρος της ταινίας τις πιο πολλές φορές) να βλέπεις κάτι σε μια οθόνη που δεν είναι κινηματογραφική. Πολλοί επαγγελματίες, όμως, απλά δεν προλαβαίνουν διαφορετικά.

- Κάτι για εμάς τους δημοσιογράφους – κριτικούς κινηματογράφου κτλ. Είναι πολύ χρήσιμες οι δημοσιογραφικές προβολές. Η καλύτερη περίοδος λειτουργίας τους, πάντως, ήταν όταν είχαμε συνεχείς προβολές από το πρωί έως το βράδυ, σε μια αίθουσα του «Odeon», που ήταν αγγαζαρισμένη για αυτόν το σκοπό. Προφανώς, η έλλειψη χρημάτων δυσκολεύει κάτι τέτοιο να συμβεί ξανά και λογικό είναι η νέα διεύθυνση να επιθυμεί να γίνονται όσο το δυνατόν περισσότερες προβολές για τον κόσμο. Πάντως, μια αίθουσα (ας είναι η μικρότερη του φεστιβάλ) που προβάλλει μόνο δημοσιογραφικές προβολές ήταν προτιμότερη από αυτό που συμβαίνει τώρα: με προβολές να αλληλοκαλύπτονται, καμία αίθουσα να μην γεμίζει και αναγκαστικά να πηγαίνουμε και σε προβολές για το κοινό, στερώντας εισιτήρια! Ίσως επικουρικά θα μπορούσε να λειτουργήσει μια αίθουσα από αυτές στο Μουσείο Κινηματογράφου. Προσέξτε, λέω επικουρικά. Όχι να γίνονται οι δημοσιογραφικές προβολές σε αίθουσα που έχει οθόνη λίγο μεγαλύτερη από οθόνη τηλεόρασης!

57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης TIFF 2016

Ειδικά για την τελετή λήξης θα ήθελα να πω κάποια πράγματα παραπάνω. Τόσοι σκηνοθέτες βοηθούν το φεστιβάλ – ας βοηθήσει κάποιος την τελετή! Ιδίως η τελετή λήξης είναι πάντοτε ότι πιο προβληματικό υπάρχει στο φεστιβάλ! Αμηχανία, καμία αίσθηση ρυθμού, λόγοι που δεν ακούγονται, χάλια. Επί χάρτου είναι απλά τα πράγματα:

- Η αίθουσα πρέπει να είναι με όλα της τα φώτα ανοιχτά! Φωταγωγία στο μέγιστο βαθμό! Και μόνο όταν προβάλλεται κλιπάκι από βραβευμένη ταινία ή κλιπάκι γενικώς θα πρέπει τα φώτα, όχι μόνο να χαμηλώνουν αλλά να σβήνουν εντελώς! Για να μπορέσουμε να το δούμε το ρημάδι! Κι ας παίζει για πάνω από 10 δευτερόλεπτα, δεν πειράζει, δεν θα πέσει έξω η τελετή λήξης!

- Από τη στιγμή που υπάρχουν τα υλικά των ταινιών και οι ίδιες οι ταινίες είναι απαράδεκτο να δίνεται η εικόνα που είδαμε στην τελετή λήξης. Πχ. Βραβεύτηκε η πιτσιρίκα πρωταγωνίστρια από την ιαπωνική ταινία «Ο σπορέας». Μην δείχνεις βρε αδελφέ πλάνα από το υποτιτλισμένο τρέιλερ! Αν δεν μπορεί να πληρωθεί επαγγελματίας μοντέρ ας χρησιμοποιηθούν τα παιδιά της Σχολής Κινηματογράφου. Να πάρει πλάνα της ταινίας χωρίς φυσικό ήχο, να πάρει και μουσική κινηματογραφική (ίσως από το σάουντρακ, ίσως από άλλη ταινία, αλλά κάθε φορά που βραβεύεται διαφορετική ταινία να ακούγεται διαφορετική μουσική συνοδευτική) να τα δέσει και να παγώσει από πλάνο της ταινίας ή από φωτό της παραγωγής ή από την επίσκεψη στο φεστιβάλ ΤΟΝ ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟ!!! Τη μούρη του!!! Με το ονοματεπώνυμό του γραμμένο στην οθόνη!!! Δύσκολο; Γιατί μου φαίνεται τόσο απλό εμένα;

- Από τη στιγμή που ανακοινώνεται το όνομα ενός βραβευμένου μέχρι αυτός ο βραβευμένος ή κάποιος από την ταινία να παραλάβει το βραβείο, να παίζει κάποια μουσική ρε παιδιά, να σκεπάζει την αμηχανία! 10 φορές το είπε ο Ταξιάρχης Χάνος, παρουσιαστής της τελετής, αλλά εννοείται ότι δεν είχε γίνει πρόβλεψη.

- Ή μεταφράζουμε τα πάντα ή δεν μεταφράζουμε τίποτε! Γενικώς!

57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης TIFF 2016

Αυτά σε μέσες άκρες.

Κλείνοντας θα ήθελα να κάνω από μια σύντομη αναφορά σε ταινίες που είδαμε στο φεστιβάλ αλλά δεν προλάβαμε να γράψουμε γι' αυτές:

- «Η γέννηση ενός έθνους» (The Birth of a Nation) του Nate Parker: Πολυδιαφημισμένη ταινία για τη ρατσιστική Αμερική και δη τον Νότο της, πριν τον Αμερικάνικο Εμφύλιο, δυνατή ως μήνυμα αλλά κατασκευαστικά γεμάτη κλισέ (διανομή: Fox Entertainment)

- «Η ζωή μιας γυναίκας» (Une vie) του Stéphane Brizé: Ο δημιουργός του σπουδαίου «Ο νόμος της αγοράς» φτιάχνει μια ταινία εποχής βασισμένος σε βιβλίο του Γκι Ντε Μοπασάν. Στο φινάλε έχουμε μια φράση που συνοψίζει όλο το νόημα της ταινίας: «τα πράγματα στη ζωή δεν είναι ποτέ τόσο καλά ή τόσο κακά όσο νομίζουμε». Το ίδιο ισχύει για την ταινία! (διανομή: Ama Films)

- «Παράδοξη ευτυχία» (Gleißendes Glück) του Sven Taddicken: Η εξαιρετική Martina Gedeck (πάχυνε λιγάκι...) δίνει άλλη μια γενναία ερμηνεία ως μια παντρεμένη γυναίκα που κακοποιείται στο γάμο της, χάνει την πίστη της στο Θεό και ψάχνει σανίδα σωτηρίας σε έναν γκουρού ψυχολόγο, με τα δικά του βασανιστικά (ή μήπως αυνανιστικά;) προβλήματα (διανομή: Danaos Films)

- «Χαμένοι στο Παρίσι» (Paris pieds nus) των Dominique Abel, Fiona Gordon: Το δημιουργικό δίδυμο κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα: σλάπστικ, σωματική κωμωδία, όπως έκαναν και στη «Rumba». Κερασάκι στην τούρτα η παρουσία των Emmanuelle Riva και Pierre Richard. Ωραίο το σκηνικό με το Άγαλμα της Ελευθερίας στο Σηκουάνα. Και ποτέ δεν μάθαμε τι απέγιναν οι κάλτσες του γείτονα! (διανομή: Mikrokosmos)

- «Έτερος εγώ» του Σωτήρη Τσαφούλια: Μια από τις καλύτερες ταινίες είδους που έχουν γυριστεί στη χώρα μας! Κι όχι, δεν είναι ένα μεγάλο επεισόδιο από τις «Ιστορίες του αστυνόμου Μπέκα». Φίλιοι αριθμοί, Πυθαγόρας, François Cluzet, serial killer, μια χαρά! Και το εμπορικό μέλλον αυτής της ελληνικής ταινίας προβλέπεται λαμπρό. (διανομή: Feelgood Entertainment)

- «Κριστίν» (Christine) του Antonio Campos: Ταινία βασισμένη στην πραγματική ιστορία της Christine Chubbuck, μιας δημοσιογράφου σε τηλεοπτικό σταθμό, που πιεσμένη από προσωπικά, ψυχολογικά και ηθικά προβλήματα, αποφάσισε να αυτοκτονήσει με μια σφαίρα στο κεφάλι live στην τηλεόραση! Στον ομώνυμο ρόλο η Rebecca Hall, αρκούντως «αχώνευτη». (χωρίς διανομή προς το παρόν)

- «Home Sweet Home» του Faton Bajraktari: Η επίσημη πρόταση του Κοσόβου (!) για διεκδίκηση του ξενόγλωσσου Όσκαρ είναι μια ταινία με μια καλή βασική ιδέα αλλά με «φτωχή», θεατρική διαπραγμάτευση, καθώς όλη είναι γυρισμένη μέσα σε ένα δωμάτιο. (χωρίς διανομή προς το παρόν)

- «Porto» του Gabe Klinger: Η τελευταία ταινία που γύρισε ο αδικοχαμένος Anton Yelchin (αν και υπάρχουν άλλες τρεις που βρίσκονται στο post production...) είναι μια λοξή ερωτική ιστορία για ένα ζευγάρι που συναντιέται στο μεγάλο λιμάνι της Πορτογαλίας. Η συμπρωταγωνίστριά του, Lucie Lucas, είναι μπουκιά και συχώριο! (χωρίς διανομή προς το παρόν)

- «Στην άλλη πλευρά» (S one strane) του Zrinko Ogresta: Η επίσημη πρόταση της Κροατίας έχει (όπως κι εκείνη του Κοσόβου) ως θέμα τη διαχείριση μιας κατάστασης απότοκης του διαμελιστικού εμφυλίου πολέμου που έλαβε χώρα σε πολλά στάδια στην Γιουγκοσλαβία. Κι εδώ έξυπνο το θέμα και ιδίως μια ανατροπή προς το φινάλε, που στέλνει την ταινία να πιάσει μια υψηλή επίδοση. (χωρίς διανομή προς το παρόν)

- «Οι ονειρεμένοι» (Die Geträumten) της Ruth Beckermann: Δυο νέοι ηθοποιοί συναντιούνται σ’ ένα στούντιο ηχογράφησης για να διαβάσουν την αλληλογραφία ανάμεσα σε δύο ποιητές: την Ίνγκεμποργκ Μπάχμαν και τον Πάουλ Τσέλαν, που γνωρίστηκαν στη μεταπολεμική Βιέννη. Αυτό! Νομίζω ρε παιδιά πως αυτό δεν είναι σινεμά. Σαν θεατρικό αναλόγιο ένα πράγμα... (χωρίς διανομή προς το παρόν)

- «Ευτυχία» του Χρήστου Πυθαρά: Μια νεαρή γυναίκα στη σημερινή Αθήνα αρχίζει να βυθίζεται αργά αλλά σταθερά προς την τρέλα. Πάρα πολύ δυνατή και έξυπνη ταινία, με αναφορές στο «Μετά τα μεσάνυχτα», το σινεμά του Polanski και άλλες, εξαιρετικό σάουντρακ και πολύ εύστοχη χρήση της κινηματογραφικής γλώσσας. Μικρό διαμαντάκι λέμε! (χωρίς διανομή προς το παρόν)

- «Το αγόρι στη γέφυρα» του Πέτρου Χαραλάμπους: Σ’ ένα ειδυλλιακό κυπριακό χωριό, ο 12χρονος Σωκράτης βρίσκεται αναμειγμένος σε μια υπόθεση φόνου που συγκλονίζει αυτόν και την οικογένειά του. Δυνατό στόρι, δυνατές ερμηνείες, δυνατές και ενδιαφέρουσες ανατροπές σε ένα φιλμ που αξίζει τον κόπο να τη δούνε περισσότεροι. (χωρίς διανομή προς το παρόν)

- «Η ιστορία της Πράσινης Γραμμής» του Παννίκου Χρυσάνθου: Καλογυρισμένη ταινία κατασκευαστικά, που προκάλεσε όμως αντιδράσεις από Ελληνοκυπρίους για την μάλλον αφελή ματιά της πάνω στη συμφιλίωση των δύο κοινοτήτων στο διχασμένο νησί μετά την εισβολή των Τούρκων. (χωρίς διανομή προς το παρόν)

- «Κοινός τόπος» της Πέννυς Μπούσκα: Ταινία που πιάνει το προσφυγικό με ποιητικό τρόπο. Με ασπρόμαυρες εικόνες και με ύφος που είναι σαφώς επηρεασμένο από το σινεμά του Αγγελόπουλου έχει εικαστικό ενδιαφέρον, όπως και σημειολογικό, αλλά οι ρυθμοί της ταινίας είναι αργοί και κουράζουν παρά το γεγονός ότι η διάρκεια είναι μόλις 64 λεπτά!

Του χρόνου να είμαστε όλοι εδώ και να είναι όλα καλύτερα!
Θοδωρής Γιαχουστίδης

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 2016 TIFF 16 Live
Περισσότερα... »

Κι εκεί που το πρότζεκτ έδειχνε τελματωμένο, κυρίως λόγω της χλιαρότατης υποδοχής του πολυδιαφημισμένου πρώτου επεισοδίου της τριλογίας από το κοινό, για ταινία μάλιστα υπογραφής David Fincher, έρχεται η παραγωγή της Sony να του δώσει καινούργια ώθηση προσθέτοντας στην μηχανή του, ένα από τα πλέον ταλαντούχα δημιουργικά ονόματα της εποχής μας. Ο λόγος γίνεται για το δεύτερο επεισόδιο του τρίπτυχου του Κοριτσιού με το Τατουάζ, που φέρει τον τίτλο The Girl In The Spider's Web, που την σκηνοθετική του εποπτεία ανέλαβε και επίσημα ο Ισπανός Fede Alvarez, γνωστός στο ευρύ κοινό από το πολύ πρόσφατο θρίλερ του, Don't Breathe. Πρόκειται για απόφαση έκπληξη για το στούντιο, που δεν έμεινε διόλου ικανοποιημένο από την εμπορική συμπεριφορά του πρώτου μέρους στην αγγλόφωνη εκδοχή των μυθιστορημάτων του David Lagercrantz, να πριμοδοτήσει κατ αυτόν τον τρόπο έναν νεαρό ντιρέκτορα, που έχει πέραση στο νεανικό κοινό με τις αγωνιώδεις ταινίες του. Σε ότι αφορά πάντως στον βασικό ρόλο της δαιμόνιας και εκκεντρικής χάκερ Λίζμπεθ Σαλάντερ, αναμένεται να υπάρξει επιστροφή της Rooney Mara στον ρόλο που υποδύθηκε την πρώτη φορά, δεν συμβαίνει πάντως το ίδιο και με τον σούπερ σταρ Daniel Craig, που ακόμη δεν έχει οριστικοποιήσει την συμμετοχή του στο σίκουελ.

Fede Alvarez The Girl In The Spider’s Web

Συνεπώς υπάρχει εκκρεμότητα για το ποιος θα ερμηνεύσει τον ρεπόρτερ Μίκαελ Μπλομκβιστ και εκδότη της επιθεώρησης Millenium, που εδώ ξαναγυρίζει στην δράση έχοντας μόλις πάρει πληροφορίες από μια (αρχικά, αφού στην εξέλιξη αποκαλύπτεται πως πρόκειται για την Λίζμπεθ) άγνωστη γυναίκα για κάποια μυστικά σχέδια που αφορούν στην ασφάλεια των Ηνωμένων Πολιτειών. Οι δυο τους θα επιχειρήσουν ξανά να ενώσουν τις δυνάμεις τους, ώστε να αντιμετωπίσουν τους τρομοκράτες, που κινούμενοι άριστα στον κυβερνοχώρο θα επιχειρήσουν να καταστρέψουν το κύρος της Υπερδύναμης.
Περισσότερα... »

Ali & Nino PosterΚαθώς ο κόσμος γύρω τους κατέρρεε, εκείνοι βρήκαν λύτρωση στην αγάπη. Έχοντας κατακτήσει την υπέρτατη διάκριση, ως κάτοχος ενός ολόχρυσου Όσκαρ για το βιογραφικό ντοκιμαντέρ του γύρω από την ζωή της σπουδαίας φωνής Winehouse, με το Amy, αφού είχε προειδοποιήσει για την καλλιτεχνική του αξία, προηγούμενα με το εξαιρετικό Senna, ο σκηνοθέτης Asif Kapadia επιστρέφει στις δημιοργικές του ρίζες, με το δράμα εποχής Ali & Nino. Μια ταινία που βασίζει την θεματική της στο ομώνυμο μυθιστόρημα, που εδώ διασκευάζει για τον κινηματογράφο σε σενάριο ο φημισμένος Christopher Hampton (Atonement) ταξιδεύοντας μας στο μακρινό Αζερμπαϊτζάν, της περιόδου του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Στα 1918 εποχή δύσκολη για την περιοχή της Ανατολίας, εκεί που θα συναντηθούν, θα γνωριστούν και θα αγαπηθούν ο Μουσουλμάνος Αλί και η Χριστιανή Νίνο, που αδιαφορώντας για τις προσταγές των θρησκειών και των οικογενειών τους, θα έλθουν εις γάμου κοινωνία. Ένας γάμος που πολύ σύντομα θα κληθεί να δοκιμαστεί ακραία, καθώς εκείνη μαθημένη στον Δυτικό τρόπο ζωής θα βρεθεί παγιδευμένη σε έναν βαθιά παραδοσιακό περιβάλλον κι εκείνος με το ξέσπασμα των ταραχών θα στρατολογηθεί για να υπερασπιστεί τα πάτρια εδάφη. Επικού χαρακτήρα το φιλμ, όπως διακρίνουμε από το τρέιλερ, αλλά και πλούσιο σε σκηνικά, κοστούμια και καλλιτεχνική διεύθυνση, αναμένεται να προσεγγίσει τις διεθνείς αίθουσες και το Video On Demand, στις 18 Νοεμβρίου 2016 από την IFC Films.

Ali & Nino Movie

Το βασικό πρωταγωνιστικό δίδυμο υποδύονται η Maria Valverde και ο Adam Bakri, ενώ ένα εξίσου σημαντικό διεθνές καστ τους περιβάλλει, με πιο διάσημους τους Mandy Patinkin, Connie Nielsen και Homayon Ershadi.

Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί.

Περισσότερα... »

Η μυστική γραφή (The Secret Scripture) PosterΗ μυστική γραφή. Βασισμένη στο ομώνυμο πολυδιαβασμένο μυθιστόρημα του Sebastian Barry, είναι η καινούργια δημιουργία του σημαντικότατου Ιρλανδού σκηνοθέτη Jim Sheridan (My Left Foot, In The Name Of The Father) The Secret Scripture, που έκανε την επίσημη πρεμιέρα της στο πρόσφατο φεστιβάλ κινηματογράφου του Τορόντο. Πρόκειται για ένα δράμα εποχής, που μας ταξιδεύει μισό αιώνα πριν στην καταπράσινη νησιωτική χώρα, μέσα από τις αναμνήσεις της γηρασμένης και τροφίμου του ψυχιατρικού ιδρύματος του Ρόσκομον, σήμερα, Ροζάν Μακ Νάλτυ, όπως τις αφηγείται στον θεράποντα ιατρό της, Δόκτορα Γκρεν, που δείχνει ένα έντονο ενδιαφέρον για το πως δημιουργήθηκαν τα ανεξίτηλα σημάδια στην ψυχή της. Επιχειρώντας εκείνος να μελετήσει τα χειρόγραφα σχέδια και σκαριφήματα που εκείνη έχει γεμίσει την Βίβλο που μονίμως την συντροφεύει, θα γίνει μάρτυρας της αφήγησης των όσων θυμάται από τα νιάτα της, όταν εργαζόταν στο καφέ της θείας της στο επαρχιακό Σλίγκο και είχε ερωτευτεί έναν συνομήλικό της επιδέξιο αεροπόρο, την ίδια στιγμή που η γοητεία της είχε βρει στόχο στην καρδιά του τοπικού καθολικού ιερέα. Κινούμενο σε δύο χρονικές τροχιές είναι επίσης και το προωθητικό τρέιλερ που η παραγωγή του μόλις έριξε στην κυκλοφορία, αναζητώντας διανομή και στην αμερικάνικη ήπειρο, μετά την έξοδο του στην πατρίδα του την Βρετανία, τις πρώτες ημέρες του Νοέμβρη.

Η μυστική γραφή (The Secret Scripture) Movie

Αν μη τι άλλο το καστ είναι ξεχωριστό και μελετημένο, με την βασική ηρωίδα να δανείζεται την μορφή της, σαν νεαρή από την Rooney Mara και σε προχωρημένη ηλικία από την θρυλική Vanessa Redgrave. Τους δύο άντρες που βρίσκονται στο κυνήγι του έρωτα της, υποδύονται οι Jack Reynor και Theo James, ενώ αποδέκτης των όσων θυμάται η Ροζάν σαν γιατρός της, είναι ο Eric Bana.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 6 Απριλίου 2017 από την UIP

Περισσότερα... »

Valerian and the City of a Thousand Planets PosterΈνας κόσμος δίχως τέλος, χρειάζεται ήρωες χωρίς όρια! Η μεγάλη επιστροφή του δαιμόνιου Luc Besson στο κινηματογραφικό είδος που λατρεύει, την επιστημονική φαντασία, επιχειρείται μέσα από την ταινία Valerian And The City Of A Thousand Planets, που βασίζεται στις φημισμένες Γαλλικές κόμικ νουβέλες Valerian And Laureline που υπογράφουν οι Pierre Christin και Jean Claude Mezieres. Κεντρικά πρόσωπα της ιστορίας είναι ο Βαλέριαν και η Λόρελιν, ειδικά εκπαιδευμένοι μαχητές που καλούνται να φέρουν εις πέρας ειδικές αποστολές ορισμένες από την παγκόσμια κυβέρνηση, που πρέπει να έλθουν εις πέρας σε ακόμη και στο πιο ακραίο σημείο του Σύμπαντος. Κάτω από την καθοδήγηση του προιστάμενου τους οι δύο νεαροί ταξιδιώτες θα λάβουν την εντολή να φτάσουν μέχρι την απόμακρη μητρόπολη Άλφα, που φιλοξενεί εκατομμύρια διαφορετικά είδη όντος από τις τέσσερις γωνιές του γαλαξία. Και ανάμεσα σε αυτούς τους 17 εκατομμύρια κατοίκους της γιγάντιας πρωτεύουσας, ζουν και κάποιοι που θα εκμεταλλευτούν την τεχνολογική γνώση τους για να κάνουν πραγματικότητα τα ανήθικα σχέδια τους, ώστε να καταστρέψουν την ανθρωπότητα. Ταξίδι στον 28ο αιώνα δηλαδή είναι αυτό που πρόκειται να παρακολουθήσουμε στην καινούργια δημιουργία της Europa Corp - πιο συγκεκριμένα η πλοκή λαμβάνει χώρα το 2720 - που το τρέιλερ της μόλις είδε το φως της δημοσιότητας και με πολύ εντυπωσιακό, τρισδιάστατο και θορυβώδη τρόπο, διαλαλεί την ημερομηνία κυκλοφορίας του στις 21 Ιουλίου 2017.

Valerian and the City of a Thousand Planets Movie

Δυναμικό το νεανικό ντουετάκι που κρατά τους δύο βασικούς ρόλους, αποτελούμενο από τον Dane DeHaan και την Cara Delevingne, δύο από τα πιο φρέσκα και ανερχόμενα ονόματα του Χόλιγουντ δηλαδή. Τον ρόλο του καθοδηγητή τους κρατά ο Clive Owen, θέση στο καστ κατέχει ο Ethan Hawke, ενώ πολύ δύσκολα θα ξέφευγε της αντίληψης του θεατή του κλιπ, η παρουσία της για μια ακόμη φορά εντυπωσιακής Rihanna.

Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί...

Περισσότερα... »