Captain America Civil War PosterDivided We Fall! Μια από τις πιο φιλόδοξες στιγμές του καινούργιου κύματος ταινιών, βασισμένων σε κόμικ της Marvel, είναι ετούτη που σηματοδοτεί την τρίτη κατά σειρά της κινηματογραφικής πορείας του πιο αγαπημένου, σίγουρα του Γιάνκικου κοινού, ήρωα της Κάπτεν Αμέρικα. Όπως άλλωστε μαρτυρά και ο ο τίτλος Captain America: Civil War, πρόκειται να παρακολουθήσουμε στην μεγάλη οθόνη την οριστική ρήξη στις σχέσεις δύο εκ των πιο χαρακτηριστικών μορφών των Avengers, μιας και ο πανίσχυρος ασπιδοφόρος θα έλθει σε άμεση κόντρα με τον εξίσου πανίσχυρο, αλλά και πολεμοχαρή Iron Man. Το εισαγωγικό τρέιλερ που οι διανομείς της Disney έκτισαν για να κεντρίσουν ακόμη περισσότερο το ενδιαφέρον του φανατικού του είδους κοινού για το φιλμ, που πρόκειται να κυκλοφορήσει στις αίθουσες στις 29 Απριλίου 2016, είναι πολύ εντυπωσιακότερο του αναμενόμενου, προδιαθέτει πως η τιτανομαχία που θα παρακολουθήσουμε στο εκράν θα είναι άνευ προηγουμένου και υπόσχεται ένα συγκλονιστικό υπερθέαμα, όπως έχει συμβεί στο μεγαλύτερο άλλωστε τμήμα των κυκλοφοριών της ερυθρόλευκης μπράντας. Το σενάριο επιμελείται το δίδυμο των Christopher Markus και Stephen McFeely, που ήδη έχει πάρει το κολάι από τις προηγούμενες συνεργασίες του πάνω στις περιπέτειες του υπέρ ήρωα, ενώ η σκηνοθεσία υπογράφεται από το δοκιμασμένο ντουέτο των αδελφών Anthony και Joe Russo.

Captain America Civil War Movie

Η τρίτη φορά στον ρόλο του Στιβ Ρότζερς / Πρώτου Εκδικητή, μετά τον The First Avenger και τον The Winter Soldier, για τον σούπερ σταρ πια Chris Evans, αναμένεται να είναι και η πιο αξιομνημόνευτη, μιας και ο πόλεμος ενάντια στον Τόνι Σταρκ, που και βέβαια υποδύεται ο Robert Downey Jr, αναμένεται συγκλονιστική. Στους γνώριμους από τις προηγούμενες εμφανίσεις τους ρόλους τους, επιστρέφουν και οι Scarlett Johansson ως Μαύρη Χήρα, Sebastian Stan σαν Winter Soldier, Anthony Mackie σαν Φάλκον, Paul Bettany ως The Vision, Jeremy Renner ως Χόκαι, Elizabeth Olsen ως Scarlet Witch.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 5 Μαΐου από την Feelgood Ent.

Περισσότερα... »

The Bronze PosterShe'll pull the nasty, in Gymnastycs! Ακολουθώντας πιστά την παράδοση που θέλει την ταινία πρεμιέρας του φεστιβάλ του Sundance να παίρνει τον δρόμο της καλλιτεχνικής, μα και εμπορικής επιτυχίας, όπως ακριβώς συνέβη έναν χρόνο πριν με το Whiplash, το The Bronze, είναι ένα φιλόδοξο φιλμ που αναμένεται να κάνει εξαιρετική καριέρα στις αίθουσες. Πρόκειται για αθυρόστομη, όπως ακριβώς αποκαλύπτει το κατακόκκινο τρέιλερ και ανεξάρτητης κοπής κομεντί, που την σκηνοθεσία της υπογράφει ο Bryan Buckley και έχει αθλητικό χαρακτήρα, μεταφέροντας την δράση της πάνω στα ταπί του γυμναστηρίου. Εκεί που έχει ρίξει τόνους ιδρώτα η Χόουπ Άναμπελ Γκρέγκορυ, Ολυμπιονίκης και κάτοχος του χάλκινου μεταλλίου των αγώνων του 2004 - της Αθήνας δηλαδή - που κατόπιν της τεράστιας διάκρισης της, πρέπει πλέον να ακολουθήσει έναν καινούργιο δρόμο στην ζωή της. Με την φήμη, ακόμη και στην μικρή κοινωνία της γενέτειρας της σιγά σιγά να ξεθωριάζει, η πρώην πρωταθλήτρια καλείται να διατηρεί τα επίπεδα του βεντετισμού της ψηλά, ενόσω ένα καινούργιο αστέρι στο σπορ, από την περιοχή της ανατέλλει. Πρεμιέρα για το φιλμ που πάντως δεν έτυχε και της καλύτερης μεταχείρισης από την κριτική, στην πρεμιέρα του στην Γιούτα, στις 16 Μαρτίου 2016 από την Sony Classics.

The Bronze Movie

Πρωταγωνίστρια, αλλά και σεναριογράφος, μαζί με τον σύζυγό της Winston, η Melissa Rauch, νέο αστεράκι που έκανε την εμφάνιση του στο κόκκινο χαλί του Sundance, που εδώ αποδίδει με σθένος όπως φαίνεται την αθυρόστομη, αλλά και σχετικά απελπισμένη που η λάμψη της αργοσβήνει, γυμνάστρια. Δίπλα της συνυπάρχουν και οι Gary Cole, Thomas Middleditch και Sebastian Stan.

Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί

Περισσότερα... »

High-Rise PosterHigh-Rise
του Ben Wheatley. Με τους Tom Hiddleston, Jeremy Irons, Sienna Miller, Luke Evans, Elisabeth Moss, James Purefoy, Peter Ferdinando, Reece Shearsmith, Sienna Guillory, Dan Renton Skinner, Augustus Prew, Stacy Martin


“In a completely sane world, madness is the only freedom.” - J.G. Ballard
του gaRis (@takisgaris)

Με άφατη ευχαρίστηση και μέχρι τελικής εξαντλήσεως θα υποστηρίξω ότι η σειρούλα από το Brighton, ο ιδιοφυής Ben Wheatley είναι ο συναρπαστικότερος σκηνοθέτης από την εποχή του Kubrick (στο λουκ του οποίου φέρνει έντονα τελευταία). Είναι από τις περιπτώσεις (εύκολα μου έρχεται στο νου ο Tarantino) που η σφραγίδα του ξεπερνά το στόρυ, ίσως και ενάντια στη φυσική του ροή, άναρχα, με φλογισμένη ζωντάνια και παράτολμη καλλιτεχνικά ακροβασία. Κάθε ταινία του μετά το σφιχτό, γυρισμένο σε ένα 8ημερο Down Terrace (2009), υποχρεωτική παρακολούθηση για cineπεις άρτχάους αφισιονέιντος: Το αριστουργηματικό χόρορ Kill List (2011), η δηλητηριώδης εγκληματική κωμωδία Sightseers (2012), το ντοπαρισμένο μανιτάρι του μεσαιωνικού τριπ A Field in England (2013), άπαντα παραδίδουν μαθήματα οργιαστικής σκηνοθεσίας.

High-Rise Wallpaper
Ίσως αναπόφευκτα, ο ορκισμένος παραγωγός του κορυφαίου βιβλίου του αιρετικού J.G. Ballard (συγγραφέας του ημι-αυτοβιογραφικού Empire of the Sun εκ χειρών Spielberg στα 1987), μιλώ για το φαυλεπίφαυλο Crash με το νυστέρι του χειρουργού Cronenberg, ο σημαντικός Jeremy Thomas (βραβευμένος με Oscar για τον Τελευταίο Αυτοκράτορα) τον επιλέγει να εκτελέσει εν ψυχρώ άλλο ένα ανφίλμαμπολ πρότζεκτ που όχι άδικα φέρνει στο νου το εξαιρετικών συντελεστών μα ημι-επιτυχημένο Inherent Vice (Έμφυτο Ελάττωμα) του Thomas Pychon με την υπογραφή του τετραμέγιστου Paul Thomas Anderson. Ο Ben, με εμφανώς βελτιωμένο μπάτζετ και πάντα α λα μπρατσέτα την σόουλμέητ Amy Jump βουτά σε έναν ουρανοξύστη που εντελώς Καφκικά συμβολίζει την προ-Θατσερική Αγγλία του ουρμπανισμού, της καταναλωτικής παραφοράς, της καννιβαλιστικής σοσιοελίτ. Έξωκοσμο και άσπλαχνο, καμωμένο από απαθή γρανίτη και γυάλινες επιφάνειες που αποκαλύπτουν τα σεσηπότα ήθη του Royal (o ημίθεος Jeremy Irons αρχοντεύει το πλατό με τον Le Corbusier εστετισμό του), αρχιτέκτονα αυτού του μιάσματος που θα γενεί πεδίο βίαιης πάλης των τάξεων μετά την έλευση του κουλ υπεργόητα (δεν υπάρχει πιο υπέροχη ρετσινιά που τριβελίζει το νου στη θέα του Tom Hiddleston) παθοφυσιολόγου Dr. Laing.

Αποφεύγω τα πολλά για να ξαφνιαστείς από την παρέλαση φθισικών χαρακτήρων και τα ραδιούργα κολλάζ του Γουίτλι, συνοδεία μάλιστα ενός κολασμένου κάβερ του SOS των ABBA από τους Portishead. Το High-Rise έπαιξε στο πρόγραμμα Platform μαζί με νιόφερτα επί το πλείστον ταλέντα στο TIFF15 και αν μπορέσει την επόμενη φορά να κρατήσει γκέμια εις όφελος της ιστορίας και της αλήθειας των χαρακτήρων του, είμαι σίγουρος πως θα βρει περπατησιά τρανή στα ρετιρέ, φεστιβαλικά και μεγαλοστουντιακά αντάμα.

High-Rise Rating




Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί
Περισσότερα... »



Ελληνικό Box Office 19 - 22 Νοεμβρίου 2015 by OPTOMA


Φιλμ
Διανομή
Wks Αίθουσες
4ήμερο Ελλάδας
Σύνολο Ελλάδας
1
Spectre
Feelgood Ent.
2
184
85.174
335.428
2
The Peanuts Movie
Odeon
3
62
8.058
47.418
3
Hotel Transylvania 2
Feelgood Ent.
5
49
7.048
146.874
4
Son Of Saul
Filmtrade
2
5
4.723
12.944
5
Dheepan
Seven / Spentzos
1
8
4.391
4.391
6
Minuscule
Seven / Spentzos
1
43
3.946
3.946
7
Tale Of Tales
Odeon
1
22
3.719
3.719
8
The Lobster
Feelgood Ent.
5
24
3.661
58.262
9
Love The Coopers
Odeon
2
16
2.625
8.928
10
The Last Witch Hunter
Odeon
4
12
2.283
51.173


Προηγούμενο ΤΟΠ - Επόμενο ΤΟΠ
Περισσότερα... »

Οι 33 (The 33) PosterΟι 33
της Patricia Riggen. Με τους Antonio Banderas, Rodrigo Santoro, Juliette Binoche, James Brolin, Lou Diamond Phillips, Mario Casas, Juan Pablo Raba, Kate del Castillo, Cote de Pablo, Jacob Vargas, Bob Gunton, Gabriel Byrne, Naomi Scott, Marco Treviño, Oscar Nunez


Όλοι οι Άγιοι στο πλευρό τους
του zerVo (@moviesltd)

Ήταν ένα καλοκαιρινό πρωινό Τρίτης του 2010, όταν η πιο βασανισμένη από τις ήδη πολύπαθες χώρες της Λατινικής Αμερικής, δεχόταν ακόμη ένα κτύπημα της μοίρας. Σαν σε συνέπεια των καταστροφικών σεισμών που την συγκλόνισαν μήνες πριν, ένα ολόκληρο βουνό που στα έγκατα του έτρεφε ένα κακοσυντηρημένο μεταλλωρυχείο, θα βουλιάξει, καταπίνοντας στην άβυσσο του, όλους όσους αμέριμνοι εργάζονταν εκείνη την ώρα. Η ιστορία, που είναι γνωστό σε όλους πως είχε πανευτυχή κατάληξη, μετά από 69 ημέρες, όπου αποτέλεσε το επίκεντρο της παγκόσμιας κοινής γνώμης, λογίζεται ως το σημαντικότερο θαύμα που έλαβε χώρα επί των ημερών μας, αφού κανείς δεν δύναται να πιστέψει πως βγήκαν ζωντανοί από τον τάφο, όλοι, μηδενός εξαιρουμένου, οι ταλαίπωροι εργάτες.

Οι 33 (The 33) Wallpaper
Σε συντριπτικό ποσοστό οι κάτοικοι του επαρχιακού και φτωχικού Κοπιαπό, στον Χιλιανό Βορρά, δηλώνουν σαν επάγγελμα μεταλλωρύχοι, μιας και από πάππου προς πάππου εδώ κι ενάμισι αιώνα, βγάζουν τα προς το ζην στις στοές του πλούσιου σε κοιτάσματα, τμήματος της ερήμου Ατακάμα. Μια δουλειά που έχει φέρει τους αγαθούς, ηθικούς, δουλευταράδες μα και αφάνταστα θρήσκους επαρχιώτες, τόσο κοντά, ώστε και εκτός των κοινών ωρών εργασίας να λειτουργούν όλοι τους σαν μια οικογένεια. Έτσι χαμογελαστή, παρόλο το αφάνταστα δύσκολο πρόγραμμα που είχε μπρος της, κίνησε το χάραμα της 5ης Αυγούστου, η πρωινή βάρδια, κάτω από την επιστασία του έμπειρου μηχανικού Δον Λούτσο, για το μεταλλείο, 700 ολόκληρα μέτρα κάτω από την επιφάνεια της γης.

Δεν πρέπει να υπάρχουν και πολλοί, που να μην γνωρίζουν τι ακριβώς συνέβη στους 33 άτυχους μεροκαματιάρηδες της Χιλής, εφόσον εκείνη την εποχή σύσσωμα τα τηλεοπτικά δίκτυα, πρόβαλλαν επί συνεχόμενης βάσης, τα πάντα, σχετικά με την διεθνή επιχείρηση διάσωσης τους. Αναπόφευκτο λοιπόν ετούτο το αληθινό, μα και παρά τρίχας μακάβριο θρίλερ, να αποτελέσει σύντομα την βάση ενός κινηματογραφικού σεναρίου, το οποίο σε τύπο χρονικού παρουσιάζει η Μεξικανή έμπειρη σκηνοθέτης Patricia Riggert (La Misma Luna). Η αφήγηση της, χωρισμένη σε δύο στάδια, κάνει αναφορά με σεκάνς ύφους Michael Bay, αρχικά στο πως παγιδεύτηκαν οι μεταλλωρύχοι στο υποτυπώδες καταφύγιο και πως κατάφεραν να αντέξουν την πείνα, την δίψα, την έλλειψη οξυγόνου και κυρίως την ανυπόφορη ζέστη, με μοναδικό τους όπλο την ελπίδα, εφόσον ουδείς στην επιφάνεια γνώριζε αν ήταν έστω κι ένας τους ζωντανός. Το δεύτερο κομμάτι, εστιάζει στην διαδικασία απεγκλωβισμού τους από το βάθος του πηγαδιού, τμήμα που πιθανότατα όσοι είχαν παρακολουθήσει τις live ανταποκρίσεις, ίσως και να γνωρίζουν περισσότερες λεπτομέρειες, από όσες ξετυλίγει η εδώ πλοκή.

Ουσιαστικά για να αναπτύξει το θέμα της, η δημιουργός, στηρίζεται επιλεκτικά, σε κάποιες από τις προσωπικές ιστορίες, τόσο των θαμμένων, με προεξάρχοντα τον πεπειραμένο Σούπερ Μάριο Σεπουλβέδα, με τις ηγετικές τάσεις σκαφτιά, που κατάφερε να διατηρήσει το επίπεδο των κομπανιέρων σε υψηλό επίπεδο, μην αφήνοντας τους να χάσουν την αισιοδοξία τους, αλλά και των επίσης απελπισμένων υπευθύνων της αποστολής δράσης, που βαδίζουν στο σκοτάδι, δίχως να γνωρίζουν καν, που μπορεί να βρίσκονται οι αγνοούμενοι συνάνθρωποι τους. Επιμέρους ιστορίες, που έχουν να κάνουν με την απώλεια, από κάθε μεριά, των μεν της πολύτιμης ζωής τους, των δε των αγαπημένων τους προσώπων και που στήνουν ένα μελοδραματικό περιβάλλον, κάτω από τον καυτό ήλιο της αχανούς ερημικής ζώνης.

Δίχως εκπλήξεις η γραμμική αναφορά στα συμβάντα από την Riggert, που δεν προσεγγίζει ιδιαίτερα τις συνέπειες της κλειστοφοβίας στην ψυχοσύνθεση των θαμμένων, εστιάζοντας ίσως λίγο παραπάνω στον αγώνα τους για την επιβίωση, ένα σημείο που κάνει την εμφάνιση του, ένα όμορφο και συγκινητικό πλάνο ποιητικής απόχρωσης, σπάζοντας την τυπική διαδρομή των τετριμμένων. Εκεί που αναμφίβολα θα χρειαζόταν λίγη περισσότερη προσοχή, ειδικά κατόπιν της επιλογής για την στελέχωση του, καστ πασίγνωστων λατινόφωνων αστέρων, είναι που εντελώς αναπάντεχα οι πάντες ομιλούν την Αγγλική, στερώντας από το φιλμ, ένα τεράστιο κομμάτι από την αυθεντικότητα του. Όχι σε σπουδαία φόρμα ο Antonio Banderas, με έντονο όμως το γνώριμο μεσογειακό σταρικό του συναίσθημα, αποδίδει αξιοπρεπώς τον αρχηγό των εργατών, έχοντας συμπαράσταση εφάμιλλου υποκριτικού βεληνεκούς, από τον χωστό Rodrigo Santoro ως υπουργού ανάπτυξης, τον Gabriel Byrne ως υπεύθυνου των γιγάντιων τρυπανιών, τον La Bamba Phillips ως μηχανικού βάρδιας. Τεράστια απογοήτευση η μη χρησιμοποίηση από το σκριπτ, της δίχως αντίπαλο κορυφαίας ηθοποιού του τιμ, Juliette Binoche, που ουδέτερα στέκει απλώς πέρα από τα συρματοπλέγματα καρτερώντας το αδερφάκι της, όπως και ο εκμηδενισμός της σπουδαίας Adriana Barazza, σε ρόλο σχεδόν κομπάρσου.

Για πες: Σημαντικά μεγάλο σε χρονική διάρκεια το The 33, όχι όμως ανάλογα ποιοτικό σε εντάσεις και σασπένς, καταφέρνει να σταθεί ικανά σαν ντόκου μιας από τις πιο απίστευτες ιστορίες της μετά μιλένιουμ εποχής, αδιαφορώντας να πάει μισό βήμα παραπέρα, ψάχνοντας το ποιος ευθύνεται για την παρολίγον τραγωδία ή αναλύοντας τις δουλικές συνθήκες εργασίας των απανταχού δύσμοιρων αρμπάιτερ.

Οι 33 (The 33) Rating




Στις δικές μας αίθουσες? Στις 14 Ιανουαρίου 2016...
Περισσότερα... »

Νοτιάς PosterΟ Δούρειος Ίππος τι ήταν τελικά? Φοράδα ή επιβήτορας? Δώδεκα ολόκληρα χρόνια, μετά την Πολίτικη Κουζίνα, ταινία που (πανάξια) έκοψε κοντά στο ενάμισι εκατομμύριο εισιτήρια στις αίθουσες στην πρώτη της προβολή, ο σκηνοθέτης Τάσος Μπουλμέτης επιχειρεί το επόμενο του δημιουργικό βήμα με τον Νοτιά, μια γεμάτη νοσταλγία αλλά και χιουμοριστικές εκφάνσεις αφήγηση. Μια εξιστόρηση που διανύει περίπου δύο δεκαετίες της πρόσφατης ελληνικής ιστορίας, ξεκινώντας από τα ταραχώδη πολιτικά χρόνια των μέσων της δεκαετίας του 60 και ολοκληρώνεται την εποχή της Αλλαγής του 81, μέσα από τα μάτια ενός παιδιού που σταδιακά αυτή την περίοδο ενηλικιώνεται. Ο Σταύρος, ο κεντρικός ήρωας της υπόθεσης, κοντά στα τριάντα του πια, νέος με έκδηλες καλλιτεχνικές ανησυχίες, έχει έναν δικό του τρόπο αντιμετώπισης της πραγματικότητας, προσεγγίζοντας την μέσα από τις ιστορίες που διδάχθηκε μικρός από τον στενό οικογενειακό του κύκλο. Φέρνοντας στον νου του θύμησες από το παρελθόν του, θα τις τυλίξει με αχαλίνωτη φαντασία, δίνοντας τους το σχήμα που ο ίδιος επιθυμεί, σε μια προσπάθεια να ανακαλύψει τον ίδιο του τον εαυτό. Δεν χρειάζεται κανείς να δει, παρά μόνο δύο τρία πλάνα από το τρέιλερ που η διανομή της Feelgood έδωσε στην κυκλοφορία για την συμπαραγωγή του Ote TV, της View Master, της Magikon, της Rosebud 21 και της Onion Films, ώστε να καταλάβει πώς πίσω από την κάμερα βρίσκεται ο δημοφιλής Έλληνας δημιουργός, μιας και το ύφος του είναι αναγνωρίσιμο, πέρα από ελκυστικό. Η διεύθυνση της κινηματογράφησης ανήκει στον Σίμο Σαρκετζή, που έκανε εξαιρετική δουλειά στην Μικρά Αγγλία, η σκηνογραφία στον Σπύρο Λάσκαρη, τα ενδύματα επιμελείται η Εύα Νάθενα, ενώ η μουσική επένδυση - σήμα κατατεθέν πηγάζει από την έμπνευση της Ευανθίας Ρεμπούτσικα. Τα γυρίσματα του έργου έλαβαν χώρα στο ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας, αλλά και σε επιλεγμένες τοποθεσίες όπως η Στοά Πανταζόπουλου στην πλατεία Κάννιγγος, το Θέατρο Τέχνης και ο Πειραϊκός Σύνδεσμος. Η έξοδος του Νοτιά στις αίθουσες υπολογίζεται για τις αρχές του 2016.

Νοτιάς Movie

Τον βασικό χαρακτήρα, στην μεγαλύτερη του ηλικία, υποδύεται ο Γιάννης Νιάρος, τον οποίο περιστοιχίζει πλήθος σημαντικών ερμηνευτών, αποτελούμενο από τους Θέμη Πάνου, Μαρία Καλλιμάνη, Ταξιάρχη Χάνο, Αργύρη Ξάφη, Ερρίκο Λίτση, Όμηρο Πουλάκη, Μελισσάνθη Μάχουτ, Xαρά Μάτα Γιαννάτου, Γιώργο Βουρδαμή, Δημήτρη Ήμελλο, τον μικρό Φοίβο Ταραμπίκο και την θεότητα Ζωζώ Σαπουντζάκη σε ρόλο έκπληξη.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις αρχές του 2016


Περισσότερα... »