Μου έδωσες μια στολή, μου έδωσες ένα νούμερο στην πλάτη, εγώ θα σου δώσω τα...καρύδια! Η θρυλική ιστορία του σπουδαίου Τζάκι Ρόμπινσον δεν έχει να κάνει μόνο με τις εμφανίσεις του με την στολή των Ντότζερς που τον ανέδειξαν σε έναν από τους κορυφαίους παίκτες του μπέιζμπολ όλων των εποχών, δεν έχει να κάνει μόνο με τις ροπαλιές, τα σκορ και τους θριάμβους που έζησε στον χώρο του διαμαντένιου γηπέδου. Περισσότερο έχει να κάνει με το κοινωνικό επίτευγμα για την εποχή του, να είναι ο πρώτος αφροαμερικάνος που υπέγραψε ποτέ επαγγελματικό συμβόλαιο στο φημισμένο πρωτάθλημα του MLB πίσω στα 1947. Με την πραγματικά απίστευτη ιστορία του Ρόμπινσον που ξεκίνησε από μια φτωχική πόλη του Νότου για να κατακτήσει τίτλους, πρωταθλήματα και δόξα, ασχολείται θεματικά η νέα ταινία του έμπειρου σκηνοθέτη Brian Helgeland (Payback, A Knight's Tale, Όσκαρ σεναρίου για το L.A. Confidential) που μόλις παρουσίασε το πρώτο της τρέιλερ, το οποίο αναμένεται να ενθουσιάσει τους (κατά βάση αμερικάνους) φανατικούς φίλους του συγκεκριμένου αθλήματος. Όντας η δεύτερη μαζί με το Trouble With The Curve με τον Clint, δημιουργία που περιστρέφεται γύρω από το όχι ιδιαίτερα δημοφιλές στα μέρη μας σπορ, το 42 (από το νούμερο της φανέλας του παίκτη) αναμένεται να κάνει την εμφάνιση του στους κινηματογράφους έχοντας την αμέριστη συμπαράσταση της Warner, στις 12 Απριλίου του 2013.


Ρόλος καριέρας είναι για τον όχι γνωστό στο ευρύ κοινό Chadwick Boseman, αυτός του μαύρου επαναστατημένου αθλητή και δεν σκοπεύει να αφήσει αυτή την ευκαιρία να περάσει ανεκμετάλλευτη. Ειδικά όταν έχει δίπλα του για υποστήριξη έναν από τους ζωντανούς θρύλους του Χόλιγουντ, τον Harrison Ford, που υποδυόμενος τον γενικό μάνατζερ της ομάδας Μπραντς Ρίκι, που τον ανακάλυψε, τον στήριξε και τον προώθησε, μετά από καιρό μοιάζει να μην βαριέται αυτό που κάνει.

Στις δικές μας αίθουσες? Πολύ δύσκολα εκτιμώ.
Περισσότερα... »

Αυτή η πόλη, αυτή η ζωή. Όλα πεθαίνουν! Ακόμη μια ταινία που αναμένεται να παίξει σημαντικότατο ρόλο στις επερχόμενες οσκαρικές εξελίξεις, μόλις εκκίνησε τις προωθητικές της διεργασίες, μέσω του τρέιλερ, το οποίο αποκαλύπτει σημαντικά στοιχεία από την υπόθεση της, συνάμα όμως μοιάζει και ιδιαίτερα ελκυστικό στην εξέλιξη της θεματικής της. Εξουσιοδοτημένος από τον ενεργειακό κολοσσό στον οποίο εργάζεται, μοναχικός εμπειρογνώμονας θα ταξιδέψει μαζί με την συνεργάτιδα του σε μικρή κωμόπολη του Κεντάκι, προκειμένου να εντοπίσει τα κοιτάσματα αερίου, όπου η εταιρία του στοχεύει να δημιουργήσει παραγωγική ζώνη. Η άμεση επαφή με τους καλοσυνάτους κατοίκους της περιοχής, θα μεταλλάξει όχι μόνο τον τρόπο σκέψης του, αλλά και ολόκληρη την ζωή του. Αυτά τα μελοδραματικής υφής, όσο και κοινωνικού προβληματισμού περιστατικά λαμβάνουν χώρα στην καινούργια ταινία του μεγάλου Gus Van Sand, Promised Land, που επεξεργάζεται τις υπάρχουσες στην αμερικάνικη πραγματικότητα ρήξεις ανάμεσα στα μεγάλα συμφέροντα και τις φτωχικές μικρές πολιτείες. Η γοητευτική δημιουργία του πολυβραβευμένου σκηνοθέτη αναμένεται να κάνει την επίσημη πρώτη της στις αίθουσες την τελευταία Παρασκευή του χρόνου - 28 Δεκεμβρίου - προκειμένου να προλάβει τις καταληκτικές ημερομηνίες της Ακαδημίας.


Δυο δεκαετίες κατοπινά της συνεργασίας με τον Van Sand, που του άνοιξε διάπλατα τον δρόμο προς την καταξίωση, ο Matt Damon βρίσκει και πάλι τον μέντορα του στον Good Will Hunting, του φιλμ που του έχει χαρίσει την μεγαλύτερη διάκριση της καριέρας του, το όσκαρ σεναρίου. Ο σταθερά υψηλού επιπέδου ερμηνείας ηθοποιός, δύσκολα δεν θα βρεθεί και πάλι στα ερμηνευτικά nods, έχοντας την υποστήριξη ενός απίθανου επιτελείου, που συνθέτουν η εκρηκτική ρολίστα Frances McDormand, ο John Krasinski, ο βετεράνος Hal Holbrook και η αξιαγάπητη Rosemarie DeWitt, που από το τρέιλερ και μόνο εκτιμώ πως δύσκολα δεν θα βρεθεί στις πεντάδες των δεύτερων γυναικείων ρόλων.

Στις δικές μας αίθουσες? Τον χειμώνα του 2013.
Περισσότερα... »

Από την στιγμή που θα τον δεις, τίποτα δεν μπορεί να σε σώσει! Ασυζητητί ότι πιο ανατριχιαστικό έχει να κάνει με προωθητικό τρέιλερ εδώ και πολύ καιρό, είναι αυτό που παρουσίασε η περίπτωση του Sinister, ενός τρομακτικού ψυχολογικού θρίλερ, που καταφτάνει με τις καλύτερες των διαπιστεύσεων. Όπως τονίζει το εξίσου creepy πόστερ, πρόκειται για μια παραγωγή εκείνων που ευθύνονται για το εξαιρετικά ενδιαφέροντος, ασχέτου επαναλήψιμης συνέχειας Paranormal Activity, αλλά και για το πολύ καλό στο είδος του προπέρσινο Insidious. Συγγραφέας σκοτεινών μυθιστορημάτων αναζητά την χαμένη του έμπνευση, μέσω της έρευνας κάποιων παλαιών στοιχείων μιας υπόθεσης μαζικών που είχε λάβει χώρα πολλές δεκαετίες πριν, κοντά στον τόπο κατοικίας του. Όσο εμβαθύνει στην μελέτη του, τόσο θα κατανοήσει πως κάτι μεταφυσικό σχετίζεται με εκείνη και τον ίδιο, που θα απειλήσει τόσο την δική του ακεραιότητα, όσο και της φαμίλιας του. Σκηνοθέτης του φιλμ είναι ο Scott Derrickson, που είχε αφήσει υποσχέσεις για τις ικανότητες του στο The Exorcism Of Emily Rose. Αρκεί να δούμε αν θα φανεί αντάξιος των προσδοκιών στις 12 Οκτωβρίου, όταν και η Summit έχει προγραμματίσει να κυκλοφορήσει την φοβιστική αυτή ιστορία στις αμερικάνικες αίθουσες.


Μετά από πάρα πολύ καιρό συναντάμε τον Ethan Hawke σε έναν ρόλο εντελώς διαφορετικό από εκείνους τους ανεξάρτητους χαμηλότονους που έχει ερμηνεύσει στην πρόσφατη καριέρα του. Ιδανική επιλογή μοιάζει για να υποδυθεί τον άκρατα τρομοκρατημένο άντρα, έχοντας ως υποστηρικτική ερμηνευτική συνοδεία τους Vincent D'Onofrio, Clare Foley, James Ransone και Fred Dalton Thompson.

Στις δικές μας αίθουσες? Τον χειμώνα του 2013.
Περισσότερα... »

Το τέλειο σχέδιο, μόνο που υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα! Απίθανη ιστορία. Λονδρέζος που συμβουλεύει με την εμπειρία πλούσιους συλλέκτες έργων τέχνης, αποφασίζει να προχωρήσει στο απόλυτο πλάνο εξαπάτησης του πλουσιότερου άντρα στο μεγάλο νησί, πείθοντας τον να αγοράσει έναν αμύθητης αξίας Μονέ, που στην πραγματικότητα όμως είναι κάλπικος, ακριβής κόπια του ορίτζιναλ. Για να πετύχει τον σκοπό του θα προσλάβει μια ξανθιά αμερικανίδα ροντέο γκερλ, που θα κάνει το ταξίδι στην Βρετανία - και καλά - ως η εγγονή εκείνου που έσωσε την ζωγραφιά από την καταστροφή, κατά το τέλος του μεγάλου πολέμου. Ε, αυτή ακριβώς την κωμική υπόθεση, που κάποτε - για την ακρίβεια το 1966 - είχε παρουσιαστεί ως Gambit στην πρώτη της εκδοχή στο κοινό, πήραν οι αδελφοί Coen και την μετέτρεψαν σε μια πιο μοντέρνα βερσιόν, που διευθύνει από την καρέκλα του σκηνοθέτη ο Michael Hoffman του δραματικού Τολστόη-biopic The Last Station. Το τρέιλερ μοιάζει ξεκαρδιστικό, διαθέτοντας σε υπερθετικό βαθμό το Αλβιονικό φλέγμα, όπως ακριβώς ελπίζω να είναι και στο σύνολο της η con κωμωδία, που θα κάνει την πρώτη της εμφάνιση στις - εγγλέζικες φυσικά - αίθουσες στις 21 Νοεμβρίου του 2012.


Αβαντάζ του πρότζεκτ. Δίχως άλλο το προσεγμένο κάστινγκ, στο οποίο επιλέχθηκε για τον ρόλο του απατηλού εκτιμητή ο Οσκαρούχος Colin Firth, για εκείνον του μεγιστάνα ο κορυφαίος ρολίστας Alan Rickman, ενώ την φαντεζί γιάνκισσα υποδύεται η Cameron Diaz, που χρόνο με το χρόνο γίνεται όλο και πιο εντυπωσιακή. Κερασάκι στην τούρτα ο Stanley Tucci που πάντοτε έχει από την μεριά του να βάλει την δική του ευχάριστη πινελιά στο όλο σκηνικό. Από τα αναμενόμενα της σεζόν...

Στις δικές μας αίθουσες? Τον χειμώνα του 2013.
Περισσότερα... »

Ο Allen είναι ο ένας από τους δύο σκηνοθέτες αδελφούς Hughes, που ως δίδυμο μέχρι τώρα έχουν παρουσιάσει μια αξιόλογη διασκευή των πεπραγμένων του Τζακ του Αντεροβγάλτη στο From Hell και μια εξίσου ικανή μετά αποκαλυπτική ιστορία στο Book Of Eli Με τον Denzel Washington. Ξεχωριστά από τον δημιουργικό παρτενέρ του έχει μέχρι στιγμής παρουσιάσει μία μόνο ταινία το ακυκλοφόρητο ακόμη Broken City με τους Wahlberg και Crowe ενώ μόλις έγινε γνωστό πως προσλήφθηκε για να διευθύνει την αμερικάνικη εκδοχή της καλύτερης Κορεάτικης ταινίας των τελευταίων ετών - ίσως και παντοτινά - του συγκλονιστικού Bittersweet Life, που στα 2005 είχε παρουσιάσει ο σπουδαίος Kim Jee Woon. Πρόκειται για την ιστορία ενός μάνατζερ ξενοδοχείου, που το βουτηγμένο στην παρανομία αφεντικό του τον εμπιστεύεται να παρακολουθήσει την σύζυγο του, με την υποψία πως τον απατά και με την βοήθεια της συμμορίας του να βγάλει τους μοιραίους εραστές από τη μέση. Εκείνος ερωτευμένος με την καλλονή κυρά, δεν θα ακολουθήσει την εντολή του μπος, παρά θα πράξει κατά βούληση, με συνέπεια να βρεθεί αντιμέτωπος με την οργή του, γνωρίζοντας καλά όμως πως δεν πρόδωσε την κρυφή αγάπη του για εκείνη. Το στόρι που ακούγεται - και το κυριότερο είναι - λυρικό, ευαίσθητο όσο και θορυβωδώς ιντριγκαδόρικο συνάμα, θα διασκευάσει στην αγγλική γλώσσα ο σεναριογράφος Anthony Pechman (Sherlock Holmes) σε μια παραγωγή που βρίσκεται ήδη στο pre production και στην αναζήτηση των πρωταγωνιστών που θα μοιραστούν τους ρόλους της ιστορίας.

Περισσότερα... »

Νικώντας Το Σκοτάδι
της Agnieszka Holland. Με τους Robert Więckiewicz, Benno Fürmann, Maria Schrader, Herbert Knaup


Η Λίστα του Λέοπολντ
του zerVo
Το έχω ξαναπεί πολλές φορές στο παρελθόν. Λαός που λησμονεί την ιστορική του παράδοση, χάνει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις ισχυρές βάσεις, πάνω στις οποίες θα κτίσει ένα καλύτερο μέλλον. Κινηματογραφικά υπάρχουν χώρες που έχουν διαγράψει ολοσχερώς, αυτή την σχέση της ιστορίας με το πανί - βλέπε και Ελλάς, που άντε και να εμφανιστεί αραιά και που κανένας Σμαραγδής, να ρίξει μια ματιά στα γεγονότα που σημάδεψαν την τύχη του δύστυχου τόπου μας. Υπάρχουν όμως και λαοί που εκείνα τα δεινά που τους γιγάντωσαν ως έθνος, τα διατηρούν ακόμη στις φιλμικές τους αναμνήσεις, όπως καλή ώρα οι φίλοι μας οι Πολωνοί, στην περίπτωση του δραματικού In Darkness.

1942. Η πολύπαθη Πολωνία βρίσκεται υπό την κατοχή της Ναζιστικής μπότας, με τους Γερμανούς, πέραν όλων των δεινών που έχουν προκαλέσει να έχουν ξεκινήσει την λυσσαλέα καταδίωξη των Εβραίων της επικράτειας. Σε κάθε πόλη έχει στηθεί και από ένα γκέτο όπου περιθωριοποιημένοι κουρελήδες με το αστέρι του Δαυίδ στο μπράτσο, περιμένουν με αγωνία την στιγμή που θα σταλούν στα φονικά στρατόπεδα συγκέντρωσης. Μια ντουζίνα ανθρώπων θα σκεφτεί να κρυφτεί, για να γλυτώσει από το ταξίδι στο κρεματόριο, στους βρωμερούς υπονόμους της πόλης Λβιβ, ζητώντας έναντι αδράς αμοιβής, την βοήθεια του εργαζόμενου στις αποχετεύσεις Λέοπολντ Σόσα. Εκείνος θα πει διστακτικά το ναι, σκεπτόμενος και το οικονομικό όφελος, τα χρήματα σύντομα όμως θα τελειώσουν και ο κλοιός των Ουκρανών γερμανοτσολιάδων ολοένα και θα σφίξει γύρω από τους καταχωνιασμένους στις ποντικότρυπες Εβραίους.

Πραγματική είναι η υπόθεση που προβάλλει στην τελευταία της δημιουργία η μαθήτρια του Wajda και του Zanussi, Agnnieszka Holland, που οι καλές στιγμές του δημιουργικού της παλμαρέ χάνονται προ εικοσαετίας (Europa, Europa, Total Eclipse, The Secret Garden). Μέσα από την δράση ενός τυπικού Πολωνού εργάτη, που ρισκάρει τόσο την δική του ζωή, όσο και της φαμίλιας του προκειμένου να σώσει από την μήνη της Γκεστάπο άγνωστους μέχρι πρότινος συμπολίτες του, διαφαίνεται η ψυχοσύνθεση ολάκερου του λαού της μέχρι πρότινος δεξιάς χείρας της Κομεκόν. Αλέγκροι, συντροφικοί, ομαδικοί και κυρίως Σολινταρνόσκοι

Για πες: Το φιλμ σε καμία του στιγμή δεν δραπετεύει από τα τετριμμένα κλισέ, που διακρίνουν αυτού του τύπου τις παραγωγές, τις ασχολούμενες με τις θηριωδίες του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. Ακραίες στιγμές δραματουργίας και μελοδραματικής συγκίνησης, ανατριχιαστικά πλάνα κρεμασμένων και εκτελεσμένων στους δρόμους, κλειστοφοβικά βογγητά, φοβισμένες κραυγές, δάκρυα απόγνωσης, αθώο αίμα και κυρίως τρόμος όποτε η κάννη του περιστρόφου πλησιάζει τους φουκαράδες Ιουδαίους. Όχι όμως και φρέσκες ιδέες ή εξέλιξη πάνω στο θέμα που εστιάζει περισσότερο στον τοπικιστικό καθολικό χαρακτήρα, παρά σε μια πιο ευρύτερη φόρμα. Ο ηθοποιός που υποδύεται τον Σόσα, με αξιοπρέπεια τουλάχιστον, ο Robert Wieckiewicz, μέσα στην χρονιά θα υποδυθεί και την διασημότερη προσωπικότητα - μετά από τον Πάπα - που γέννησε ποτέ η Πολωνία, τον Λεχ Βαλέσα, στην βιογραφική ομώνυμη παραγωγή.






Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Σεπτεμβρίου 2012 από την Seven
Περισσότερα... »

Brave
των Mark Andrews, Brenda Chapman. Με τις φωνές των Kelly Macdonald, Billy Connolly, Emma Thompson, Julie Walters, Robbie Coltrane, Kevin McKidd


Το Αγοροκόριτσο και η μάνα της η Αρκούδα
του gaRis (@takisgaris)
Προληπτικός δεν είμαι αλλά το 13ο φιλμ της θρυλικής Pixar, δεύτερο στη σειρά μετά το μετριότατο Cars 2, σαφές δείγμα του πόσο θετικά επέδρασε η συνένωση με τη μαμά πλέον Disney το 2010, μόνο γουρλίδικο δεν είναι. Πρόκειται για το animated που χρίστηκε πρόωρα φαβορί για τα φετινά Oscars, ειδικότερα μετά την προβολή του πρώτου ημιώρου στο τελευταίο ετήσιο φεστιβάλ animation του Vegas, όπου ο πολύς John Lasseter έκανε την πρώτη του παρουσίαση. Για τους γνωρίζοντες, το τελικό προϊόν εμφανίζεται ως πρώτη σκηνοθετική απόπειρα του Mark Andrews, στην πραγματικότητα όμως αυτός ανέλαβε μετά την αποχώρηση της Brenda Chapman (συν-σκηνοθέτις του μετρίου Prince of Egypt), γεγονός που φαίνεται μετά την εμφάνιση του plot twist, λίγο πριν τα μισά της ιστορίας.

Τα δεδομένα πάντως είχαν εξαρχής σχεδιαστεί για να κάνουν πραγματικότητα τη θριαμβευτική επιστροφή της Pixar στα δυσθεώρητα ύψη των Up, Ratatouille, Toy Story, Finding Nemo και Wall-E: Αγοροκόριτσο - πριγκήπισσα με πάθος την τοξοβολία…check. Σε μια χρονιά που οι ηρωίδες δίνουν και παίρνουν την εκδίκησή τους στα blockbusters από Hunger Games μέχρι Mirror, Mirror και Snow White And The Huntsman ως τον Prometheus, η κοκκινομάλλα Merida (Kelly Mc Donald) είναι μια κοπέλα που μεγαλώνει βασιλικά από τους Σκωτσέζους - Χαϊλάντερς γονείς της King Fergus (Billy Connolly) και Queen Elinor (Emma Thompson), προορισμένη να παντρευτεί τον γιο ενός από τους τέσσερις μεγαλύτερους τοπικούς άρχοντες, οι οποίοι είναι φυσικά πάρε τον έναν και χτύπα τον άλλον από εμφάνιση ως IQ.

Η tomboy πριγκιπέσα θα τους νικήσει όλους στον αγώνα τοξοβολίας, που γίνεται με έπαθλο τα γαμήλια δεσμά της και είναι ακριβώς εκεί που επέρχεται το καθοριστικό ρήγμα με τη βασιλομήτορα. Τι πιο φυσικό λοιπόν, η αφελής κατά τα λοιπά Γενναία (δεύτερο check o τίτλος της ταινίας καθώς και το υπέροχο σκωτικό τοπίο που παραπέμπει ανενδοίαστα στο επικό Braveheart), το σκάει στο δάσος όπου μια γριά μάγισσα (Julie Walters) της φτιάχνει το magic cake, όπου μεταμορφώνει τη μαμά -κατσάδα σε μια μεγαλοπρεπή αρκούδα, ωσάν δαύτη που έφαγε το πόδι του φασαριόζου πατέρα της όταν ήταν μικρή. Εκεί λοιπόν που τα χνώτα μάνας και κόρης δεν ταίριαζαν, τώρα θα βρωμίσουν κιόλας (από την πείνα) καθότι η Elinor πρέπει να μάθει αρκουδίσιους τρόπους τροφής και συμπεριφοράς ώστε να βρει τρόπο μαζί με τη σαστισμένη Merida να λύσει τα μάγια, εντός διορίας δύο ημερών και να ξεφύγει ταυτόχρονα από τα βέλη του άνδρα της Fergus, ο οποίος τη βλέπει σαν μια ακόμη μισητή αρκούδα!

Ιδού λοιπόν η πρωτοτυπία του εγχειρήματος, να στρίψει στα ψυχαναλυτικά μονοπάτια της δύσκολης διαχρονικά σχέσης μάνας - κόρης, αφήνοντας στην απέξω πρίγκιπες του παραμυθιού και επικές μάχες με εχθρικούς στρατούς. Σε μια δεύτερη ανάγνωση, ο κακός της υπόθεσης είναι η ίδια η Merida, καθώς τιμώρησε με τον χειρότερο τρόπο μια μητέρα, που δεν πείθει για ότι μοχθηρότερο έχει περπατήσει επί γης (ας ρωτήσει αν θέλει και τη Χιονάτη να της πει δυο φωνήεντα επ’αυτού). Είναι με λύπη το ότι οφείλουμε να αποδεχθούμε πως το Brave είναι η λιγότερο καλογραμμένη ιστορία της Pixar, αποτυχημένη ως πρώτη προσπάθεια να χτιστεί ο μύθος γύρω από γυναικείο χαρακτήρα, θύμα ενδεχομένως των υψηλών προσδοκιών που το ένδοξο παρελθόν του studio έχει δημιουργήσει ως προς τις παραγωγές του.

Για πες: Φαίνεται ότι πλέον ούτε το πολύ καλό σχέδιο αρκεί (με εξαίρεση τα αντιπαθητικά τρίδυμα αδελφάκια της Merida) ούτε οι προθέσεις διαφοροποίησης από τον Disneyκό κόσμο του γενναίου πρίγκηπα που σώζει την ξανθιά βασιλοπούλα από τον κακό δράκο, φτάνουν για να αλλάξουν την τελική κατάταξη του Brave: Δύο κλάσεις κατώτερο από το παρόμοιας θεματολογίας και αισθητικής How to Train Your Dragon (της αντιπάλου Dreamworks).






Στις δικές μας αίθουσες, στις 20 Σεπτεμβρίου 2012 από τη Feelgood
Περισσότερα... »

Resident Evil: Η Τιμωρία
του Paul W. S. Anderson. Με τους Milla Jovovich, Michelle Rodriguez, Sienna Guillory, Aryana Engineer, Johann Urb, Kevin Durand, Shawn Roberts, Oded Fehr, Colin Salmon, Boris Kodjoe, Li Bingbing


Alice? Who the F%ck is Alice?
του zerVo
Εντάξει. Βιντεοπαιχνίδι είναι. Και ως τέτοιο έχει συστηθεί και στις πέντε μέχρι στιγμής εκδοχές του, τίποτα παραπάνω. Ούτε λογική ψάχνει, ούτε ειρμό αναζητά, ούτε θεματική συνέχεια ονειρεύεται, ούτε φυσικά αποπειράται να δώσει εξηγήσεις σε όσα εξιστορεί. Ούτε βεβαίως και τις ζήτησε κανείς από τους οπαδούς του Resident Evil. Εκτός κι αν είναι από εκείνους που το ψάχνει για πάνω από δύο δευτερόλεπτα, όταν έχει χάσει κανονάκι στο x-box, Για ποιον ακριβώς λόγο πατώντας το restore, είναι και πάλι υγιέστατος και πανέτοιμος για μάχη...

Ο πλανήτης βρίσκεται σε κατάσταση συναγερμού, από την στιγμή που ο όχι μόνο θανατηφόρος αλλά και μεταλλακτικός ιός που έχει απελευθερώσει ο γενετικός κολοσσός της Umbrella Corporation, έχει κυριεύσει κάθε ανθρώπινο οργανισμό από άκρου εις άκρον της γης. Με τον τρόμο να κυριεύει τους ελάχιστους εναπομείναντες υγιείς πολίτες, η δυναμική πολεμίστρια Άλις, που έχει βάλει σκοπό ζωής να κοντράρει τα συμφέροντα της πολυεθνικής, θα προτάξει το ατρόμητο σθένος της, ώστε να αφανίσει τον virus και τους νεκροζώντανους μανιασμένους ζόμπις.

Το βασικό ζόρι είναι πως η τεχνητή νοημοσύνη που λειτουργεί το Hive - και εμφανίζεται με την όχη της ανήλικης Κόκκινης Βασίλισσας - έχει επανεκκινηθεί από την πανίσχυρη τεχνολογικά εταιρία και έχει αποκτήσει τέτοια δύναμη, που κανείς δεν μπορεί να της αντισταθεί. Όχι μόνο έχει παράγει αμέτρητους κλώνους των πλέον ισχυρώ μαχητών που έχει στο πλευρό της, όχι μόνο διατηρεί στις τάξεις της την πρώην σύντροφο και νυν Νέμεση της Άλις, Τζιλ Βάλενταιν, αλλά έχει επιτύχει την προσομοίωση μεγάλων πόλεων του κόσμου - Νέα Υόρκη, Μόσχα, Ουάσιγκτον, Τόκιο - ως εκρηκτικών πεδίων μάχης, που στην περίπτωση μας λειτουργούν ως πίστες, που δύσκολα ή πολύ δύσκολα, καλούνται να ξεπεράσουν οι παρτιζάνοι.

Για πες: Από το εφετζίδικο, φανφαρόνικο, εκρηκτικό και με μελετημένο 3D πέμπτο μέρος του σινεσίριαλ του Resident Evil, οι φανατικοί υποστηρικτές θα μείνουν απόλυτα ικανοποιημένοι, ενώ κάποιες στιγμές της έμπνευσης του Paul Anderson με το W.S. στην μέση - για να αποφεύγονται οι παρεξηγήσεις... - θα θεωρηθούν έως και ανθολογικές. Η προσωπική μου αισθητική όμως στο σινεμά, είναι πολύ μακριά από αυτή του επίπεδου και δίχως το παραμικρό συναίσθημα videogame, έστω κι αν στο επίκεντρο του έχει μια πανέμορφη Ουκρανέζα, που ενίοτε εμφανίζεται επί της οθόνης μόνο με πετσέτα, η οποία μάλιστα δεν αποκωδικοποίησα το πως ακριβώς στηρζόταν για να καλύψει τα απόκρυφα της Millas...






Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Σεπτεμβρίου 2012 από την Feelgood
Περισσότερα... »


18ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας / Νύχτες Πρεμιέρας Cosmote
19-30 Σεπτεμβρίου 2012


Σβήνοντας το 18ο κεράκι της ζωής του, το Διεθνές Φεστιβάλ της πρωτεύουσας, οι πιο γνωστές στο ευρύ κοινό Νύχτες Πρεμιέρας (μην λησμονούμε και το φετινό επώνυμο Cosmote, e?) έχω την εντύπωση πως βίωσαν την καλύτερη τελετή έναρξης της ιστορίας τους. Και σε αυτό δεν συνετέλεσε μόνο η μετακόμιση της λαμπερής βραδιάς στο εντυπωσιακό κινηματοθέατρο του Παλλάς, μερικές εκατοντάδες μέτρα πιο πάνω από τον χώρο που φιλοξένησε τις περισσότερες εξ αυτών και μέχρι τα δραματικά συμβάντα του περασμένου Φλεβάρη αποτελούσε το φυσικό σπίτι του θεσμού. Και πραγματικά η άποψη του κατάμεστου φιλόξενου σινεμά, πέρα από την τάση νοσταλγίας που δημιούργησε στους παλιότερους - ούτε θυμάμαι την τελευταία ταινία που είχα παρακολουθήσει στην οθόνη του - έφερε κι ένα κύμα ενθουσιασμού τόσο στους παρευρισκόμενους όσο και στους διοργανωτές, που πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού τους έχουν τις τραγικές ημέρες που βιώνει ο τόπος. Η νύχτα είχε και συγκινητικές στιγμές όμως...


Συγκίνηση που έβγαλε στον περιεκτικό πρόλογο του - εννέα νταν, Εγγλέζος στην ώρα του, θετική έκπληξη - ο Διευθυντής του φεστιβάλ, Ορέστης Ανδρεαδάκης, αναφερόμενος στις δυσκολίες που αντιμετώπισε φέτος ο θεσμός, αλλά κόντρα στις αντιξοότητες δήλωσε για έναν ακόμη Σεπτέμβρη, αυτόν της ενηλικίωσης του, στα πολιτιστικά δρώμενα της Αθήνας. Και ειλικρινά δεν τολμώ να σκεφτώ το συναίσθημα του σινεφίλ, δίχως το στυλό και το πρόγραμμα στο χέρι να σημειώνει ποια από τα (179, αν συγκράτησα καλά) φιλμς του καλανταριού θα παρακολουθήσει.

Στο πνεύμα του μότο "όταν απαξιώνονται οι τέχνες, η βαρβαρότητα χαμογελά" ήταν και η προβολή της ταινίας έναρξης του φεστιβάλ, της εξαιρετικής Γαλλικής ταινίας του Audiard, De Rouille Et D'Os (Rust And Bone), ένα μελόδραμα υψηλής ευαισθησίας και αισιοδοξίας, από εκείνα που αγγίζουν την ψυχή του κοινού, με μια Marion Cotillard να παραδίδει μαθήματα υποκριτικής αλλά και ζωής, υποδυόμενη την ανάπηρη ελέω ατυχήματος νεαρή γυναίκα.

Το πρόγραμμα του 18ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, ξεκινά επισήμως για το κοινό την Πέμπτη 20 Σεπτέμβρη και αναμένεται να σχηματιστούν (ξανά) ουρές έξω από τους Δαναούς της Κηφισίας, τις Όπερες της Ακαδημίας και το Ideal της Πανεπιστημίου. Καλό Μαραθώνιο!

zerVo
Περισσότερα... »

Κίλερ Τζο
του William Friedkin. Με τους Matthew McConaughey, Emile Hirsch, Juno Temple, Gina Gershon, Thomas Haden Church


In the Lone...KFC State
του zerVo
Δεν ξέρω αν πρόκειται για γενικότερη αντίληψη, μα έχω την εντύπωση πως πλανιέται στον αέρα μια αντιπαθητική αύρα κάθε φορά που ένα (όχι μιούζικαλ, λαμπερό και φωτεινό, αλλά ένα μουντό δραματικό) θεατρικό, μεταφέρεται στην μεγάλη οθόνη. Απαιτεί μαεστρία και μοντέρνα προοπτική για να μετατραπεί το πανί σε σανίδι. Φέρνοντας κατά νου την λιγότερο ελκυστική τέτοια περίπτωση των τελευταίων χρόνων, εκείνη του ιδιόμορφα κλειστοφοβικού Bug, του αξιόλογου συγγραφέα Tracy Letts και σκεπτόμενος πως ο φιλμικός δημιουργός του έχει φορτώσει ακόμη οκτώ χρόνια στην πλάτη του, γίνεται αντιληπτό πως η προδιάθεση μου για το Killer Joe - όπου σεναριογράφος και σκηνοθέτης κλείνουν ξανά ραντεβού - δεν ήταν και η θετικότερη.

Μικροαπατεώνας πιτσιρικάς σε επαρχιακή Τεξανή κωμόπολη, αντιλαμβανόμενος πως η εθισμένη στις ουσίες μητέρα του, ξάφρισε το απόθεμα των προς πώληση ναρκωτικών του, θα βρεθεί σε απόγνωση, καλούμενος να πληρώσει ένα σεβαστό ποσό στους ντόπιους βαρόνους της ηρωίνης. Μοναδική λύση που θα περάσει από το διαβρωμένο μυαλό του, να βγάλει από την μέση την γυναίκα που τον έφερε στον κόσμο, προκειμένου να εισπράξει τα 50 χιλιάρικα της ιδιωτικής της ασφάλισης. Φονικό πλάνο που βρίσκει σύμφωνο και τον λοιπό κακόψυχο και μίζερο περίγυρο της κατακερματισμένης φαμίλιας.

Για την εκπλήρωση του σκοπού του, ο δίχως ιερό και όσιο νεαρός, θα επιλέξει τον ντόπιο διεφθαρμένο μπάτσο Τζο, που ενίοτε αναλαμβάνει και χρέη πληρωμένου δολοφόνου. Πρόβλημα οι απαιτήσεις του! Τα λεφτά μισά μισά και όλα μπροστά. Αλλιώς είτε η συνεργασία δεν προχωρά, είτε θα πάρει σαν αμανάτι την μικρούλα αδερφή του πνιγμένου στα χρέη Κρις, μέχρι την αποπληρωμή όλου του ποσού. Για να προχωρήσει η ίντριγκα όμως και για να τσαφάρει η (στα λόγια και μόνο μαύρη κομεντί - βαριά κουβέντα για να την σηκώσει κανείς) χρειάζεται να πάρει μπρος ο νόμος του Μέρφι. Ναι μεν η τζάνκι μάμα θα αποδημήσει (κατ ευχήν) εις κύριον, τα φράγκα θα τραβήξουν όμως άλλο δρόμο, όπως και η καρδιά του σαδιστή, βίαιου, εξτρεμιστικών μεθόδων δολοφόνου, που θα θρέψει μύχιες σκέψεις για την (και καλά) παρθενο-Λολίτα, που εδώ την φωνάζουν Ντότι.

Η εξιστόρηση από την ματιά του 77χρονου πια Friedkin, διακατέχεται από στοιχεία που η πείρα του γνωρίζει καλά (κτίσιμο θαμπής ατμόσφαιρας redneck Νότου, τέμπο που αυξάνει με γεωμετρική πρόοδο μέχρι το θορυβώδες και αιματηρό φινάλε) αλλά και από έλλειψη φρέσκων ιδεών και επιμονής στα χιλιοειπωμένα κλισέ (με κυρίαρχο το γκροπλανάρισμα των απόκρυφων - σιγά - σημείων της 50 Μαΐων Gershon) που προδίδουν την καλλιτεχνική του ηλικία. Οι χαρακτήρες στον κλώνο του παραμυθιού του Στάινμπεκ, διαθέτουν εκείνο το απαιτούμενο τρανσφορμάρισμα, που ποικίλει ανάλογα με το προσωπικό συμφέρον του καθενός, αποδίδονται άνισα όμως από τους συμμετέχοντες στο καστ.

Για πες:Κάτι αναμενόμενο άλλωστε από τον Emile Hirsch (ασημένιο μετάλλιο πιο αχώνευτου ζεν πρεμιέ, ολυμπιονίκης παραμένει ο Jim Sturgess) που υπερεκτίθεται και πάλι, δίχως λόγο παρασύροντας και τον βρώμικης ψυχής πατέρα του Hayden Church, σε αντίθεση με την βρετανιδούλα Juno Temple, που εδώ δείχνει μια ενδιαφέρουσα ηλικιακή ασυνέχεια, αλλά κρατά με στσθερότητα το τιμόνι του ρόλου κλειδί της υπόθεσης και φυσικά τον McConaughey, που κερδίζει όλο το παλαμάκι, όχι πετώντας επιδεικτικά το φανελάκι του (που το πράττει) αλλά τσαλακώνοντας την rom com εικόνα του, ίσως στην ποιοτικότερη παρουσία της μέχρι τώρα πορείας του, ως ψυχωσικός πιστολέρο. Από εγκυκλοπαιδικό και μόνον ενδιαφέρον, πάντως, έριξα μια ματιά στον χάρτη της αμερικάνικης επικράτειας και παρόλο που ο mr Exorcist επιθυμούσε διακαώς να με πείσει πως το Fargo ανήκει στην Πολιτεία του Lone Star, εντέλει βρίσκεται πολύ πολύ μακρύτερα, στο βόρειο άκρο της χώρας στην Μινεσότα...






Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Σεπτεμβρίου 2012 από την Audiovisual
Περισσότερα... »


18ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας / Νύχτες Πρεμιέρας Cosmote
19-30 Σεπτεμβρίου 2012


Όπως αποκαλύπτει και ο τίτλος της θεματικής ενότητας του 18 Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, πρόκειται για τις ταινίες που αναμένεται να κάνουν συντροφιά στους ξενύχτηδες σινεφίλ, εφόσον θα προβληθούν στις αίθουσες που θα φιλοξενήσουν το καλεντάρι των εκδηλώσεων, τις πρώτες πρωινές ώρες. Φυσικά όπως είναι εύκολα αντιληπτό, η θεματολογία αυτών των φιλμικών εικόνων έχει πιο ανατριχιαστική υφή, αφού και οι έξι δημιουργίες που συνθέτουν το πρόγραμμα, λίγο έως πολύ ανήκουν στην κατηγορία του τρόμου. Δύο αμερικάνικες, δύο βρετανικές, μία ισπανική και μια καναδέζικη παραγωγή, ορίζουν την εξάδα που υπόσχεται να εξάψει το φοβιστικό συναίσθηματων θεατών, που όπως έχει αποδείξει και το παρελθόν των Νυχτών δεν είναι και λίγοι, όσοι προτιμούν το after midnight (ιδίως του Σαββατοκύριακου) cinema.

Άπασες οι ιστορίες τρόμου θα προβληθούν από μία φορά - τουλάχιστον - ενώ μόλις μία, το πιο διαφημισμένο του πακέτου, Citadel, μπορεί κανείς να το δει και το πρωί με προνομιακό εισιτήριο. Ένα από τα πιο αγαπημένα section του θεσμού συμπεριλαμβάνει στο φετινό του παλμαρέ τις εξής δημιουργίες:

V/H/S
V/H/S
ΗΠΑ 115'
Των Adam Wingard, David Bruckner, Ti West, Glenn McQuaid, Joe Swanberg, Radio Silence Με τους Joe Swanberg, Calvin Reeder, Kate Lynn Shiel, Sophia Takal, Lane Hughes, Helen Rogers, Adam Wingard, Hannah Fierman.
Η σπονδυλωτή ταινία τρόμου που στοίχειωσε τα φεστιβάλ της Αμερικής, το «V/H/S», είναι ένα μωσαϊκό ιστοριών, σκηνοθετημένων από την αφρόκρεμα της νέας αμερικάνικης γενιάς σκηνοθετών του είδους. Το νήμα ξετυλίγεται αργά, όταν ένας άγνωστος προσλαμβάνει μια συμμορία για να διαρρήξει ένα έρημο σπίτι στην εξοχή και να βρει μια βιντεοκασέτα. Η φαινομενικά εύκολη αποστολή αποκτά βαθμό δυσκολίας όταν οι διαρρήκτες ανακαλύπτουν πως το σπίτι δεν ακριβώς εγκαταλελειμμένο. Στη συνέχεια, τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο, καθώς η σπάνια κασέτα που χρειάζονται βρίσκεται κάπου ανάμεσα σε εκατοντάδες home tapes που στοιβάζονται στα δωμάτια. Οταν η περιέργεια τους ωθήσει να προβάλουν κάποιες από αυτές στην οθόνη, τότε αυθεντικές εικόνες φρίκης, μυστικές σέχτες, φαντάσματα και πίδακες αίματος ξεπροβάλλουν και τους αλλάζουν τη ζωή. Το «V/H/S» είναι μια ανθολογία τρόμου φαντασίας με εντυπωσιακά μονοπλάνα και βίντεο αισθητική, που προσφέρει απλόχερα μεταμεσονύκτιες ανατριχίλες. Κυρίως, όμως, είναι η ταινία που θα σε κάνει να σκεφτείς δις πριν ξανατραβήξεις σε βίντεο τις προσωπικές σου στιγμές.
Που και πότε? Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 23:30 Odeon ΟΠΕΡΑ 1

The Pact
Η Συμφωνία
ΗΠΑ 89'
Του Nicholas McCarthy Με τους Caity Lotz, Casper Van Dien, Agnes Bruckner.
Είναι βράδυ και βρίσκεσαι μόνη στο πατρικό σου για την κηδεία της μητέρας σου. Μιλάς στο skype με την κόρη σου, ξαφνικά αυτή σε ρωτάει τρομαγμένη: «Μαμά, ποιος είναι αυτός από πίσω σου;» και εσύ γυρνάς και δεν βλέπεις τίποτα. Εκείνη τη στιγμή σου δίνεται μια ευκαιρία να ξανασκεφτείς αν πρέπει να παραμείνεις σε αυτό το σπίτι, αλλά εσύ την σπαταλάς. Λίγο αργότερα, βρίσκεις την πόρτα του ψυγείου ανοικτή και σπασμένα γυαλιά σκορπισμένα στο πάτωμα. Τότε μάλλον έχει έρθει η ώρα να εξαφανιστείς. Η Ανι όμως δείχνει να μην επηρεάζεται απ' όλα τα παραπάνω και παραμένει στο σπίτι, αποφασισμένη να αναμετρηθεί με τα φαντάσματα του παρελθόντος, μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά. Ο Νίκολας ΜακΚάρθι βασίζεται στις ευρηματικές γωνίες λήψης και τον υποδειγματικό ηχητικό σχεδιασμό για να εκτελέσει στο ακέραιο την αποστολή του, που δεν είναι άλλη απ' το να σε κάνει να τρομάξεις. Κλειστοφοβική και απόκοσμη, «Η Συμφωνία» είναι μια ιστορία φαντασμάτων μπολιασμένη με ισχυρές δόσεις σασπένς, που θα σας κόψει την ανάσα μέσα στο σκοτάδι της κινηματογραφικής αίθουσας.
Που και πότε? Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 00:00 IDEAL

Juan de los Muertos (Juan of the Dead)
O Ιωάννης των Νεκρών
Ισπανία, Κούβα 100'
Του Alejandro Brugués Με τους Alexis Días de Villegas, Jorge Molina, Andrea Duro, Andros Perugorría.
Επιλέγεις ως σκηνικό την πρωτεύουσα της Κούβας, την Αβάνα. Σκορπάς στον δρόμο απέθαντους, διψασμένους για αίμα και σάρκα, και διαλέγεις να τους εξοντώσουν κάτι απίθανοι τύποι, που στην πραγματικότητα θα προτιμούσαν να πίνουν ρούμι από το να κυνηγούν με μασέτα τους μολυσμένους. Τέλος, προσθέτεις μπόλικη κριτική για το πολιτικό καθεστώς του Κάστρο και έχεις έτοιμη την πιο εκρηκτική ζόμπι-κωμωδία της χρονιάς. Σε αυτήν, ο Χουάν μυρίζεται ζεστό χρήμα όταν η Αβάνα κατακλύζεται από τους νεκροζώντανους και ιδρύει την εταιρεία «Juan de los Muertos», η οποία αναλαμβάνει - με το αζημίωτο φυσικά - την εκκαθάριση ζόμπι σε φιλικές τιμές. Το γεγονός βέβαια πως την ομάδα απαρτίζουν αμφιβόλου εμπιστοσύνης και ικανοτήτων άτομα, καθιστά την αποστολή του ακόμη πιο δύσκολη. Βιτριολικές ατάκες, ευφάνταστα ξεκοιλιάσματα και μπόλικο χειροποίητο αίμα σε ένα φιλμ που μπορεί να φλερτάρει με τα b-movies αλλά διατηρεί τη δική του επαναστατική αισθητική, σκορπίζοντας εξίσου γέλιο, χέρια και πόδια.
Που και πότε? Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 00:30 Odeon ΟΠΕΡΑ 1 / Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 22:30 ΔΑΝΑΟΣ 2

Eddie, the Sleepwalking Cannibal
Εντι, ο Υπνοβάτης Κανίβαλος
Καναδάς, Δανία 83'
Του Boris Rodriguez Με τους Thure Lindhardt, Dylan Smith, Georgina Reilly, Alian Goulem.
Ο Λαρς Ολαφσεν είναι ένας πάλαι ποτέ διεθνούς φήμης αβάν-γκαρντ Δανός ζωγράφος, που πλέον βασανίζεται από τον εφιάλτη κάθε δημιουργού: την έλλειψη έμπνευσης. Ελπίζοντας σε μία ανανέωση, αναλαμβάνει θέση διδάσκοντος στη σχολή Καλών Τεχνών μίας μικρής καναδικής πόλης στη μέση του πουθενά, χωρίς να φαντάζεται ότι θα βρει τη μούσα του στο πρόσωπο ενός αργόστροφου γίγαντα που έχει μία «μικρή» ιδιοτροπία: όταν υπνοβατεί, ο καλοκάγαθος Εντι μεταμορφώνεται σε αιμοσταγή κανίβαλο με ακόρεστη όρεξη για ανθρώπινα μέλη και εντόσθια! Βλέποντας την έμπνευσή του να αναγεννιέται, ο Λαρς βρίσκεται μπροστά σε ένα τρομερό δίλημμα: να σταματήσει τη σκοτεινή πλευρά του Εντι πριν ξεφύγει από κάθε έλεγχο ή να αγκαλιάσει ξανά τη δόξα που του χαμογελά, να σώσει τη σχολή από τη χρεοκοπία και να κατακτήσει τη νόστιμη συνάδελφό του; Μια ακραία σάτιρα για τις πιο σκοτεινές πτυχές της δημιουργίας και την αλαζονεία του καλλιτεχνικού κυκλώματος, γεμάτη κατάμαυρο χιούμορ, ευρηματικά κωμικά γκαγκ και απολαυστικά καρτουνίστικες εκρήξεις σπλάτερ.
Που και πότε? Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 23:15 ΔΑΝΑΟΣ 1

Grabbers
Εξωγήινο Hangover
Ην. Βασίλειο, Ιρλανδία 94'
Του Jon Wright Με τους Richard Coyle, Ruth Bradley, Russell Tovey, Lalor Roddy, David Pearse.
Τι πιο ξεκαρδιστικό από ένα χωριό μεθυσμένων Ιρλανδών που προσπαθεί να αντιμετωπίσει μια εξωγήινη εισβολή; Στο νησί του Εριν, τίποτα δεν μοιάζει ικανό να διαταράξει την ηρεμία των ντόπιων, που μοιράζουν το χρόνο τους ανάμεσα στις ψαρόβαρκες και την τοπική παμπ. Μέχρι που η πτώση ενός μετεωρίτη θα φέρει στην περιοχή ένα τσούρμο ανεπιθύμητων επισκεπτών: μοβόρικα, πλοκαμοφόρα τέρατα από το έξω διάστημα, με μοναδική αχίλλειο πτέρνα την αλλεργία στο αλκοόλ! Καθώς ψαράδες εξαφανίζονται και φάλαινες ξεβράζονται νεκρές, ένας υπέρ του δέοντος ενθουσιώδης βιολόγος, ένας μονίμως πιωμένος μπάτσος και η νεοφερμένη, ξενέρωτη συνεργάτιδά του αποφασίζουν να προστατεύσουν τους κατοίκους και να αντιμετωπίσουν την απειλή με τον πατροπαράδοτο ιρλανδικό τρόπο: μια βραδιά ασύδοτης μπυροποσίας. Με οδηγό μια εξωφρενική ιδέα και πρότυπο ένοχες απολαύσεις όπως τα «Gremlins» και «Shaun of the Dead», ο Τζον Ράιτ παντρεύει b-movies επιρροές και βρετανικό φλέγμα για να μας σερβίρει μια κωμωδία τρόμου με hangover. Συμμετοχή στα Φεστιβάλ Σάντανς, Εδιμβούργου, Κάρλοβι Βάρι και Fantasia.
Που και πότε? Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 00:00 ΔΑΝΑΟΣ 1

Citadel
Citadel
Ιρλανδία, Ην. Βασίλειο 84'
Του Ciarán Foy Με τους Aneurin Barnard, James Cosmo, Wunmi Mosaku, Jake Wilson, Amy Shiels.
Εγκλωβισμένος σε ένα ασανσέρ, ο νεαρός Τόμι παρακολουθεί ανήμπορος την έγκυο σύζυγό του να δέχεται θανάσιμη επίθεση από μία ομάδα παιδιών. Εννιά μήνες αργότερα, πασχίζει να μεγαλώσει μόνος του την κόρη του, ανίκανος να βγει από το σπίτι, καθώς η τραυματική εμπειρία τον έχει φορτώσει με οδυνηρές κρίσεις αγοραφοβίας. Οταν η μυστηριώδης συμμορία επανεμφανίζεται, ο Τόμι θα αναγκαστεί να αντιμετωπίσει το παρελθόν, επιστρέφοντας στο εγκαταλειμμένο συγκρότημα κατοικιών του τίτλου και αναζητώντας τα δαιμονικά πλάσματα που μοιάζουν να τρέφονται με το ίδιο το συναίσθημα του φόβου. Στο αδυσώπητα αγχωτικό ντεμπούτο του, ο Ιρλανδός Κιέραν Φόι μετατρέπει το μουντό αστικό τοπίο σε ένα κολασμένο σκηνικό, αποστραγγισμένο από χρώμα και ελπίδα, από το οποίο ο πολιτισμός μοιάζει να έχει εγκαταλείψει οριστικά. Με μια καθηλωτική ερμηνεία από τον Ανάιριν Μπάρναρντ, το «Citadel» μεταδίδει δεξιοτεχνικά την ταραγμένη ψυχοσύνθεση του ήρωά του στο θεατή, σε ένα σφιχτοδεμένο μείγμα σασπένς, τρόμου και κοινωνικής αλληγορίας. Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ του SWSX.
Που και πότε? Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 13:00 Odeon ΟΠΕΡΑ 1Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 00:30 Odeon ΟΠΕΡΑ 1
Περισσότερα... »

Αυτή την στιγμή ο έξοχος και ιδιαίτερα ταλαντούχος πρωταγωνιστής Philip Seymour Hoffman, βρίσκεται στο μέσον των γυρισμάτων της πρώτης συνέχειας του Hunger Games, με τον τίτλο Catching Fire, στα πλατό της Ατλάντα, ενώ γεύεται την επιτυχία του ανοίγματος του The Master, που κατάφερε να γίνει η ταινία με τον μεγαλύτερο μέσο όρο ανά αίθουσες που προβάλλεται. Τα μαντάτα για τους φανατικούς φίλους του εξαιρετικού ερμηνευτή είναι ιδιαιτέρως καλά, αφού αναμένεται να επιχειρήσει το δεύτερο σκηνοθετικό του βήμα με την ταινία Ezekiel Moss, το σενάριο της οποίας εδώ και καιρό βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με τα πλέον αναξιοποίητα σκριπτς. Στο επικεντρο της ιστορίας που έχει συγγράψει ο Keith Bunin, βρίσκεται ένα νεαρό, ιδιαίτερα φαντασμένο, αγόρι σε μια μικρή κωμόπολη της αμερικάνικης επαρχίας, που πιάνει φιλίες με έναν απομονωμένο και παράξενο ξένο, ο οποίος έχει την μεταφυσική ικανότητα να συνομιλεί με τους νεκρούς. Τοποθετημένη χρονικά στην εποχή του μεγάλου κραχ, η ίντριγκα μοιάζει ως η ιδανική περίπτωση για την νέα δημιουργική απόπειρα του Hoffman, μετά το Jack Goes Boating, που τα πήγε πάρα πολύ καλά στα ανεξάρτητα φεστιβάλ που έκανε την εμφάνιση του, χωρίς όμως να έχει ανάλογη πορεία και στα γκισέ κατά την διανομή του προ τριετίας.

Περισσότερα... »