Δεν είμαι από εκείνους που ενθουσιάζονται στο άκουσμα ενός ολοκαίνουργου ριμέικ, ταινίας που έχει γράψει μια ξεχωριστή σελίδα στην αιώνια κινηματογραφική Βίβλο. Πόσο μάλλον όταν αυτή η μοντέρνα διασκευή αφορά ταινία που υπέγραψε κάποτε ένας τόσο σημαντικός δημιουργός σαν τον Brian De Palma και δεν είναι άλλη από την Carrie, που μέσα από τις προοπτικές της το 1976, όρισε καινούργιους δρόμους έκφρασης στον κινηματογραφικό τρόμο. Αν κάτι μοιάζει αισιόδοξο στην ολοκαίνουργη βερσιόν του πολυδιαβασμένου βιβλίου του σπουδαίου Stephen King, δεν είναι ούτε το όνομα της δημιουργού Kimberlie Peirce, που μια φορά κι έναν καιρό είχε παρουσιάσει το αξιόλογο Boys Don't Cry, πριν εξαφανιστεί από προσώπου γης, ούτε πολύ περισσότερο του παντελώς άγνωστου σεναριογράφου Roberto Aguirre Sacasa. Από την στιγμή που η διανομή της Sony έδωσε στην δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες των πρωταγωνιστριών της γνωστής σε κάθε σινεφίλ ιστορίας, κάποια συναισθήματα μεταλλάχθηκαν προς το θετικό, εφόσον αμφότερες ανήκουν στο πιο ταλαντούχο τμήμα της επιμέρους γενιάς τους. Κάπως έτσι λοιπόν η πιτσιρίκα Chloe Grace Moretz, βρέθηκε πλημμυρισμένη στο αίμα, όπως συνέβη κάποτε με την Sissy Spacek, στον ρόλο της νευρωσικής έφηβης, με την δαιμόνια εκδικητική μανία, που της χάρισε δίκαια την Οσκαρική υποψηφιότητα, ακριβώς το ίδιο που συνέβη και με την Piper Laurie, που έδωσε μια συγκλονιστική οντότητα στην υπερπροστατευτική συντηρητική μητέρα, χαρακτήρα που στο ριμέικ υποδύεται η χαρισματική - όσο και αντιπαθής, ως κοκκινομάλλα με φακίδες - Julianne Moore. Η νέα  εκδοχή της ανατριχιαστικής Κάρι, αναμένεται στις 15 του Μαρτίου του νέου χρόνου. Μέχρι τότε και για να ανάψει το παιχνίδι των συγκρίσεων, καλό θα είναι να πάρουμε μερικές επαναλήψεις από το κλασσικό του μετρ De Palma...

Περισσότερα... »

Come here, come close, now kiss me. I Love you. Δεν μπορεί, κάτι περισσότερο θα είδε από τους υπόλοιπους, σε μια ανιαρή και για τα γαλλικά μέτρα και σταθμά, συντηρητική ερωτική ιστορία, σαν κι αυτή που περιέγραφε το Love Crime του Corneau, για να θελήσει ο μέγας Brian να την διασκευάσει. Ή πιθανότατα θα διέκρινε το που ακριβώς θα μπορούσε να της προσθέσει εκείνο το σέξι πιπεράτο στοιχείο, προκειμένου να εκτοξεύσει το λιμπιντικό της σασπένς. Όχι πως ο σκηνοθέτης των Αδιάφθορων και του Σημαδεμένου δεν γνωρίζει τον τρόπο - βλέπε Body Double - να αναδείξει την καυτή πλευρά ενός σεναρίου, όπως αυτό που στηρίζεται το Passion, που περιγράφει μυστηριώδη σχέση εκδίκησης που αναπτύσσεται ανάμεσα σε μια νεαρή και φιλόδοξη εργαζόμενη πολυεθνικής, αντιλαμβανόμενη πως η αφεντικίνα της κλέβει στεγνά τις φρέσκιες επαγγελματικές της ιδέες. Φυσικά ακόμη και τις...ειδήσεις να σκηνοθετήσει ο De Palma θα γίνουν δεκτές με δάφνες σε όλα τα μεγάλα φιλμικά ραντεβού της υφηλίου, λογική λοιπόν η επιλογή του Πάθους για το line up τόσο της Ιταλιάνικης Μόστρας, όσο και του Καναδέζικου Tiff, που θα το προβάλουν στις οθόνες τους στις αρχές του Σεπτέμβρη, πριν κάνει επίσημα την έξοδο του στους κινηματογράφους τον Φλεβάρη του νέου έτους.


Δεν μπορώ να πω πως το ντουέτο της πάντοτε σέξι Ludivine Sagner και της όμορφης σαν το παλιό κρασί Scott Thomas δεν είχε την δυναμική να βγάλει πάθος στην σκηνή, αλλά η σημαντική διαφορά ηλικίας μεταξύ τους, ποτέ δεν δημιούργησε την σωστή χημεία στην φραντσέζικη εκδοχή. Ζήτημα που καλείται να δώσει λύση η ένωση της πραγματικά κούκλας Rachel McAdams και της Σουηδέζας Noomi Rapace, που τα κατορθώματα της υπήρξαν θρυλικά στην τριλογία του Κοριτσιού με το Τατουάζ, σε μια άτυπη κόντρα των δύο κυριών που έρισαν για την καρδιά του πιο πρόσφατου Sherlock Holmes. Από τις πλέον αναμενόμενες στιγμές της νέας σεζόν, ελπίζω να μην αποβεί απογοητευτική...

Στις δικές μας αίθουσες? Σίγουρα τον χειμώνα του 2013...
Περισσότερα... »

Το Δικό μας Βαλς
της Sarah Polley. Με τους Michelle Williams, Luke Kirby, Seth Rogen, Sarah Silverman


Ε, κάθε μέρα κοτόπουλο, κοτόπουλο...
του zerVo
Αντρικό το προνόμιο μέχρι τα τώρα. Και που άλλοτε συνοδευόταν από την ώριμη συμβουλευτική παρότρυνση προς την νύφη, της έμπειρης ηλικιωμένης, συνήθως μαμάς, για υποχώρηση, προκειμένου να διατηρηθεί το σπιτικό ακέραιο, αφού μια φορά κι έναν καιρό είχε περάσει κι εκείνη τα ίδια και χειρότερα, μα με την επιμονή της τον επανέφερε τον αχάριστο μπερμπάντη στα νερά της. Αλλάξαν τα ήθη, αλλάξαν οι εποχές και οι παντελονάτες πλέον κυρίες, δίχως τον φόβο του ακραίου κακοχαρακτηρισμού από τον στενό περίγυρο, δείχνουν πιο απελευθερωμένες κι έτοιμες να τα τινάξουν όλα στον αέρα, προκειμένου να κάψουν την βαρεμάρα της σιγουριάς. Μια τέτοια περίπτωση ορίζει και η "εγώ τα σπάω, εγώ πληρώνω" μαντάμ του μελαγχολικού ρομάντζου που αφηγείται το Take This Waltz.

Εδώ και πέντε χρόνια, το ζευγάρι της όμορφης Μάργκο και του συνεσταλμένου Λου, αποτελεί το καμάρι της γειτονιάς των προαστίων του Τορόντο. Αγαπημένοι και δίχως να δίνουν την παραμικροί αφορμή για κοινωνικό σχόλιο, ορίζουν το αψεγάδιαστο υπόδειγμα για την γεμάτη μικροπροβλήματα παρέα τους. Έως ότου στην ζωή της όμορφης Καναδέζας, μπει ο προκλητικά γοητευτικός γείτονας, Ντάνιελ, ένας χαρισματικός ανεξάρτητος καλλιτέχνης και ενίοτε ερασιτέχνης κούλης, που στην μονότονη καθημερινότητα της θα σπείρει ζιζάνια απιστίας. Όσο η συμπεριφορά του συμβίου της όμως είναι γεμάτη μέλια και γλυκόλογα, αν και της περνά διαρκώς από το νου, δεν τολμά να κάνει το απαγορευμένο βήμα.

Πόσο μπορεί όμως να αντέξει αυτή την επαναλαμβανόμενη ρουτίνα, της τραγουδιστής καλημέρας,  του αγκαλιασμένου ξυπνήματος και του παγωμένου αστείου στη μπανιέρα? Και για πόσο καιρό θα μπορεί να γεύεται το ίδιο, νοστιμότατο και σε διάφορες παραλλαγές, κοτόπουλο, που ο καλός της ειδικεύεται ως αναγνωρισμένος συγγραφέας μαγειρικής, δίχως να ξεσπάσει τρέχοντας στην θερμότατη αγκαλιά του πολλά υποσχόμενου γειτονόπουλου? Η Sarah Polley και στο δεύτερο σκηνοθετικό της βήμα, μετά το Away From Her, τοποθετεί στην μέση του σεναρίου της, ένα προβληματισμένο ερωτικό τρίγωνο, προβάλλοντας μια διόλου σπάνια ιστορία που πανεύκολα θα μπορούσε να συμβαίνει στο διπλανό σου διαμέρισμα. Με γνώμονα της αισθητικής της την λιτότητα, προσώπων και διαλόγων και κινούμενη πάνω στην τροχιά του ρεαλισμού, η Polley ζωγραφίζει με ζεστά χρώματα την γωνιά της (όποιας) μεγαλούπολης, για να αναδείξει τα συνεχή ερωτηματικά που ταλανίζουν τους μοντέρνους αστούς. Δίνοντας συνάμα και την συμβουλή της, στους οσονούπω παρατημένους, πως άπαξ κι έχουν συνηθίσει την εικόνα της καλής τους, καθισμένη στη λεκάνη του μπάνιου, πάει το πουλάκι του έρωτα πέταξε. Πάμε γι άλλα τώρα...

Για πες: Η Michelle Williams, η πρωθιέρεια του σύγχρονου indie αμερικάνικου σινεμά, συνεχίζει να υποδύεται ρόλους αντιπαθέστατους στην αντρική ματιά. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως μια από τις πλέον χαρισματικές κι ελπιδοφόρες ερμηνεύτριες, δεν πιάνει τα γνωστά υψηλά της στάνταρντς, ως αλλοπρόσαλλης, άστατης, έως και ανήθικης σκεπτικής θήλυ, έχοντας σαν άξιους παραστάτες τον συμπαθέστατο όσο ο χρόνος περνά Seth Rogen και τον μορφονιό - πέτρα σκανδάλου Luke Kirby. Ειδικής μνείας χρήζει η παρουσία της Sarah Silverman πάντως, που δίνει τον ορισμό του γυναικείου υποστηρικτικού σιγόντου σε τουλάχιστον τρεις δραματικής υφής σεκάνς, εκ των οποίων η τελευταία, ανήκει στο ύστατο φρενήρες εικοσάλεπτο, που μετατρέπει μια boring ταινία σχέσεων, σε πραγματικά ξεχωριστή.






Στις δικές μας αίθουσες? Στις 23 Αυγούστου 2012 από την Odeon
Περισσότερα... »

Τεντ
του Seth MacFarlane. Με τους Mark Wahlberg, Mila Kunis, Seth MacFarlane, Joel McHale, Giovanni Ribisi


A Teddy-Boy Bear by The Family Guy
του gaRis (@takisgaris)
Η κωμωδία είναι αυτό το ζόρικο είδος που λειτουργεί αποτελεσματικότερα όταν μοιράζεται κοινούς κώδικες με την ποπ κουλτούρα του θεατή. Έχει συμβεί σε πάμπολλες περιπτώσεις μια κωμωδία, αμερικάνικης κοπής να περάσει απαρατήρητη από το overseas κοινό γιατί χτυπά νότες που δεν έχουν αφομοιωθεί από το αισθητήριο του μη-Αμερικανού δέκτη. Φυσικά αυτός δεν είναι λόγος να αισθάνεται κομπλεξικά κανείς Ευρωπαίος, άλλωστε αυτό το σύμπλεγμα κατωτερότητας ώθησε την αμερικάνικη επιδρομή υποκουλτούρας από τα 50s και μετά, να αλώσει την νεολαία, παράγοντας μια στρατιά, ειδικότερα μετά τα απενοχοποιημένα 90s, μια στρατιά λέω κινηματογραφιάδων να μηρυκάσει την όποια σαβουροειδή αμερικλανιά, η οποία βέβαια (για να επιστρέψω στο θέμα) έχει μεταλλαχθεί σ’αυτή τη λέρα των Φαρέλλιδων και των Appatows –φυλάρχων της κωμωδίας του 21ου αιώνα.

Αν τραβήξεις την αναλογία σε επίπεδο τηλεοπτικού animated show, είδος δυστυχώς σχεδόν αγνώστου στην Ελλάδα, από το 1999 και ως σήμερα ο Seth McFarlane, δημιουργός του Family Guy είναι το πιπεράτο alter ego της οικογένειας Simpsons. O δημοκρατικός Seth, εκπέμπει ανελλιπώς από την ακραιφνώς συντηρητική τηλεοπτική συχνότητα της Fox, επιτιθέμενος με ρατσιστικά, σεξιστικά και πολιτικώς ανορθόδοξα χιουμοριστικά βέλη, δημιουργώντας ένα πολιτισμικό φαινόμενο οικιακού τύπου. Αυτή τη φορά, ο χαρισματικός κομίστας, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στην πρώτη του ταινία, δίνοντας φωνή και υπόσταση στον Τed, για τον οποίο εύκολα διαπιστώνει ο The Family Guy fan, ότι πρόκειται για μια ακόμη ανθρωπομορφική προέκταση όπως αυτή του Brian, σκύλου της οικογένειας Griffin.

To απλό, σχηματικό φορμά, γραμμένο μαζί με το πετυχημένο team πίσω από τον Family Guy, A. Sulkin και W. Wild, ξεκινά προ 27ετίας, όταν ο 8χρονος sociopath John Bennett (Mark Wahlberg) κάνει μια ευχή ανήμερα Χριστούγεννα, να ζωντανέψει το αρκουδάκι του ο Ted, ο μόνος του αληθινός φίλος, δίνοντας υπόσχεση να μην τον εγκαταλείψει ποτέ. Όπερ και εγένετο, γεγονός που συγκλόνισε την τοπική κοινωνία της Βοστόνης, φέρνοντας τον μικρούλη Ted μέχρι τα πλατό του The Late Night Show, επί εποχής Johnny Carson (προ David Letterman). Το μέχρι πρότινος αδιανόητο έγινε καθημερινότητα για τον Johnny οποίος δεν πήγε και ιδιαίτερα μπροστά στη ζωή του έκτοτε,καταλήγοντας πωλητής αυτοκινήτων, ίσως (και) επειδή οι ατέλειωτοι μπάφοι και οι κραιπάλες με τον Ted (δεν πρόκειται να ξαναδείς αρκουδάκι από εμένα anymore Tina μου!), τον κρατούν σε μια λού(μ)πα arrested development, στο βαθμό που η για μια 4ετία σύντροφός του Lorri Collins (Mila Kunis) θα του δώσει το τελεσίγραφο: Το αρκούδι ή εγώ!

Οι συμβολισμοί που φωτίζουν σύνδρομο Peter Pan είναι προφανέστατοι, όπως και οι θανατηφόρες ατάκες ενός (ακόμη) αρχετυπικού bromance, χάνουν ελαφρώς τη σπιρτάδα της τηλεοπτικής τους καταβολής. Ο Wahlberg αποδεικνύεται για πολλοστή φορά πολύ συγκεντρωμένος, αφοσιωμένος στην αλήθεια του χαρακτήρα του, τομέας που είναι πρωταθλητής στην κατηγορία, δηλαδή του everyday man (με μόνο συναγωνιστή για την πρωτιά τον Matt Damon). Η Mila Kunis έχει αυτήν την –τανιά που την κάνει να μοιάζει τόσο έξω από τα νερά της εδώ, αναγκασμένη να παίξει μια υπομονετικότατη φιλενάδα που ανέχεται τα στραβοπατήματα του ανώριμου και μονίμως στα χαμένα δεσμού της. Δεν είναι τυχαίο πως οι πιο προκλητικές σκηνές έχουν ήρωα τον Ted, κάτι που κάνει απαγορευτική την ταινία στο ανήλικο ή το οικογενειακό κοινό. Επομένως εντέλει αποβαίνει μάλλον συντηρητική για το ενήλικο target group, αυτό που έχει μεγαλώσει με Star Wars και Star Trek και Flash Gordon (μακράν η πιο trash-cult sci fi παραγωγή της μετα Ed Wood εποχής). Ιδιαίτερα οι Gordon fans θα ξετρελαθούν με τη συμμετοχή του Sam Jones, ενώ οι μη σχετικοί θα θαυμάσουν την αγαστή συνύπαρξη ανθρώπων-εικονικών χαρακτήρων (του Ted) δια χειρών Jenny Fulle και Blair Clark. (Ποιος θυμάται ακόμη το Who Framed Roger Rabbit;)

Για πες: O Ted ξεφουσκώνει στην τρίτη πράξη όπου το πράμα μελώνει μετά από μια αχρείαστη ιστορία καταδίωξης με κακό τον ανεκδιήγητο (κι εδώ) Giovanni Ribisi, o οποίος χορεύει με τέτοια τσαχπινιά και σπάσιμο λεκάνης (του) που άνετα θα του έβρισκε δουλειά ο Soderberh στο Magic Mike, ακούγοντας το “I think we are alone now” της Tiffany σε ένα απροσδόκητο Silence of The Lambs tribute (βλ. “Buffalo Bill” να χορεύει *περίπου* γυμνός μπροστά στην τηλεόραση). Το τέλος, προβλέψιμο, γλυκερό και εμπορικά εκμεταλλεύσιμο, δίνει μεν την ευκαιρία στα $50Μ παραγωγής να γίνουν με μιας $120Μ, αλλά αφαιρούν μπόλικη από την μαγκιά του Ted κρατώντας τον McFarlane σε στάση αναμονής ως προς την κατάκτηση της πρωτοκαθεδρίας στην κινηματογραφική κωμωδία, μετά την άλωση της TV.






Στις δικές μας αίθουσες, στις 23 Αυγούστου 2012 από την UIP
Περισσότερα... »

Πιθανότατα το όνομα του Adam Berg να μην λέει τίποτα σε κανέναν, εκτός ίσως μόνο από την ντόπια Σουηδική τηλεοπτική αγορά εκεί όπου έχει να επιδείξει κάποιες επιτυχίες ως δημιουργός διαφημιστικών σποτς. Παρότι παντελώς άπειρος ο Σκανδιναβός, έχοντας να επιδείξει μόνο μια ταινία μικρού μήκους με τον τίτλο Carousel, επιλέχθηκε από την Universal ως ο σκηνοθέτης του ριμέικ μιας από τις κορυφαίες δημιουργίες του David Cronenberg, του γεμάτου προφητικές αντιλήψεις για την εξέλιξη των ΜΜΕ Videodrome, που κυκλοφόρησε το 1983. Το στούντιο που οραματίζεται να παρουσιάσει στην καινούργια εκδοχή ένα σπλάτερ φαντασίας, από αυτά που προσελκύουν κατά κύριο λόγο το ενδιαφέρον του νεανικού κοινού, μάλλον ξεφεύγει από την αρχική ιδεολογική προσέγγιση του θέματος από τον Καναδό, στην παρουσίαση ενός διευθυντή καναλιού (ο σπουδαίος James Woods ήταν αυτός, που χάθηκε από το προσκήνιο εδώ και καιρό, δίχως να δίνει σημεία καλλιτεχνικής ζωής) που εισάγει στο πρόγραμμα του σταθμού την εκπομπή Βίντεοντρομ, που προβάλλει ακραίες εικόνες δολοφονιών και βασανιστηρίων. Για την διασκευή του αρχικού σεναρίου, που πιθανότατα θα εισάγει και καινούργιες τεχνολογίες, όπως το διαδίκτυο, στην ίντριγκα ήδη έχει προσληφθεί ο Ehren Kruger, διάσημος από την δουλειά του στο Transformers: Dark Of the Moon.

Περισσότερα... »

Τίποτα δεν είναι ισχυρότερο από την ανθρώπινη θέληση. Το 2004 μια από τις μεγαλύτερες τραγωδίες στην ιστορία της ανθρωπότητας κτύπησε τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας, όταν κατόπιν του καταστροφικού σεισμού, θαλάσσιο φονικό τσουνάμι σάρωσε τις ακτές της περιοχής, σκορπώντας τον θάνατο σε χιλιάδες κατοίκους. Το The Impossible είναι μια ταινία που περιγράφει την τραγική περιπέτεια που βίωσε μια πενταμελής οικογένεια, που ταξίδεψε στην Ταιλάνδη επιζητώντας λίγες ημέρες Χριστουγεννιάτικης ξεκούρασης στον τροπικό παράδεισο, που μετατράπηκε σε κόλαση, χάρη στις διαθέσεις των ακραίων φυσικών φαινομένων. Πρόκειται για την πρώτη αγγλόφωνη προσπάθεια του ταλαντούχου Καταλανού Juan Antonio Bayona, που πέντε χρόνια πριν είχε σκορπίσει αμέτρητες ανατριχίλες στον εξώστη με το καταπληκτικό μεταφυσικό του θρίλερ El Orfanato, ο οποίος εδώ υποστηρίζεται από την Warner Bros και την Summit που αναμένεται να παρουσιάσουν το φιλμ για πρώτη φορά στο επερχόμενο φεστιβάλ του Τορόντο, πριν να το κυκλοφορήσουν στους κινηματογράφους στις 21 του ερχόμενου Δεκέμβρη. Το τρέιλερ που ουσιαστικά συστήνει την ακριβή και γεμάτη ειδικά εφέ στο κοινό, πραγματικά κόβει την ανάσα την στιγμή που το θηριώδες κύμα κτυπά την ανυποψίαστη παραλία, εκτίμηση μου είναι όμως, πως είναι τιγκαρισμένο στα σπόιλερς, δίχως να αφήνει και πολλά στοιχεία της πλοκής δίχως να τα αποκαλύπτει.


Το χαρακτηριστικότερο στοιχείο της διανομής των ρόλων, είναι πως αρκετοί εξ αυτών δόθηκαν σε επιζώντες της συμφοράς, που επιλέχθηκαν παρότι όχι επαγγελματίες ηθοποιοί, προκειμένου να δώσουν μια μεγαλύτερη ρεαλιστικότητα στην αναπαράσταση του συμβάντος. Οι βασικοί χαρακτήρες πάντως, εκείνοι του τραγικού αντρόγυνου που η μοίρα χώρισε σε μια στιγμή, είναι δοσμένοι στους εξαιρετικούς πρωταγωνιστές Ewan McGregor και Naomi Watts, που φαντάζουν ιδανικές επιλογές για να τους αποδώσουν στην μεγάλη οθόνη.

Στις δικές μας αίθουσες? Σίγουρα τον χειμώνα του 2012...
Περισσότερα... »

Ιδού έγώ αποστέλλω υμάς ώς πρόβατα έν μέσω λύκων. Ματθαίος 10:16  Ένας στίχος από την Βίβλο και η υποσημείωση πως ότι παρακολουθήσουμε βασίζεται σε πραγματικά περιστατικά, στην έναρξη του ομολογουμένως πιασάρικου τρέιλερ, είναι υπέρ αρκετά για να καταλάβουμε πως το The Frozen Ground έχει πάρει πολύ σοβαρά τον ρόλο τους, ως θρίλερ αγωνίας. Στηριγμένο θεματικά στην διαβόητη υπόθεση του κατά συρροήν δολοφόνου Ρόμπερτ Χάνσεν, που για δεκατρία ολόκληρα χρόνια δολοφονούσε ανυπεράσπιστες, κοινές γυναίκες στην πολιτεία της Αλάσκα, έχοντας μπει στο στόχαστρο των αστυνομικών αρχών ως ο νούμερο ένα καταζητούμενος της πρωτεύουσας Άνκορατζ, είναι το φιλμ που υπογράφει άπειρος Νεοζηλανδός Scott Walker. Ένα κυνηγητό που έλαβε αίσιο τέλος με την σύλληψη του παρανοϊκού δράστη εξαιτίας της επιμονής του επιθεωρητή του τμήματος ανθρωποκτονιών Γκλεν Φλόθε, που ρίσκαρε ακόμη και την ίδια του την ζωή στην αναζήτηση του δράστη και εδώ, φυσικά, κατέχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο σενάριο της παραγωγής που κόστισε 25 εκατομμύρια δολάρια και θα διανεμηθεί στις ΗΠΑ από την Lionsgate στις 30 Νοεμβρίου.


Ακόμη κι αν είναι γνωστό σε όλους πως δεν διάγουν αμφότεροι τις καλύτερες ημέρες της καριέρας τους, εντούτοις πρέπει να ομολογήσω πως τόσο ο Nicolas Cage, όσο και ο John Cusack, μοιάζουν ως ιδανικό κάστινγκ στους ρόλους που καλούνται να ερμηνεύσουν, ως αποφασισμένος ντετέκτιβ και ως τρελαμένος σίριαλ κίλερ αντίστοιχα. Εξίσου σημαντική μοιάζει και η πιπεράτη συνύπαρξη στο πλάι τους της πρώην πριγκίπισσας της Disney, Vanessa Hudgens, που εδώ δεν διστάζει να πετάξει ρούχα υποδυόμενη την ανήλικη στρίπερ, που κατάφερε να διαφύγει από τα νύχια του φονιά, στο μέσο του χιονιά και να δώσει σημαντικές πληροφορίες στις διωκτικές αρχές, για την πραγματική του ταυτότητα. Εξαιρετικά ενδιαφέρον...

Στις δικές μας αίθουσες? Ελπίζω κάποια στιγμή μέσα στον χειμώνα...
Περισσότερα... »

Αυτή την ώρα που το κούτελο σου δείχνει εκείνο που δεν φαίνεται, την ίδια πάντα ώρα, που οι κόκκινες φαλτσέτες τους διαφορετικούς σκοτώνουν... Με ένα αφιέρωμα σε μια από τις πλέον αντισυμβατικές προσωπικότητες της νεότερης ελληνικής λογοτεχνίας, επιχειρεί την επιστροφή του στο κινηματογραφικό είδος που υπηρετεί πιστά εδώ και μια δεκαετία - και το μοναδικό εξελίξιμο κατά την εκτίμηση μου - το ντοκιμαντέρ, ο Αντώνης Μποσκοΐτης. Έξι χρόνια κατόπιν των Ζωντανών στο Κύτταρο, του ιστορικής σημασίας, όσο και νοσταλγικής χροιάς φιλμ - αναφορά στα πρώτα δύσκολα βήματα της εγχώριας ροκ μουσικής, στο φημισμένο κλαμπ της οδού Ηπείρου, ο βραβευμένος κινηματογραφιστής επιχειρεί να ρίξει φως σε άγνωστες πτυχές της σύντομης ζωής της πολυτάλαντης Κατερίνας Γώγου. Της μικρής το δέμας και φοβισμένης υπηρέτριας Παγώνας, όπως την αναγνωρίζει ακόμη το τριμένο στις αμέτρητες επαναλήψεις της κλασσικής ηθογραφίας του Τζαβέλλα, κοινό, η οποία εξελίχθηκε σε θηρίο ανήμερο του ποιητικού λόγου, που σκορπούσε ένθεν κακείθεν φλογισμένους επαναστατικούς στίχους, ποτισμένους με πικρά δάκρυα, αλκοόλ και πασαλειμμένο κραγιόν δίπλα στην πίστα της Παραγγελιάς, του τότε συζύγου της και προσφάτως εκλιπόντα Παύλου Τάσιου.


Στο τρέιλερ του έργου, μουσικά διανθισμένο με τις ηλεκτρονικές νότες του συνθέτη Κωνσταντίνου Τσιώλη, κυρίαρχο ρόλο παίζουν τα (απαραίτητα) σπάνια πλάνα της καθημερινότητας της ποιήτριας, συνδυασμένα με ασπρόμαυρες στιγμές της από τις εμφανίσεις της στο πανί, αλλά και δραματοποιημένες εικόνες, που την μορφή της σχηματίζει η εκφραστική ηθοποιός Λουκία Μιχαλοπούλου (Valse Sentimental). Ως είθισται γνωστές προσωπικότητες της καλλιτεχνικής σκηνής, δίνουν το παρών, με συνεντεύξεις τους στο εκράν, πρόσωπα του στενού κύκλου της Γώγου, ο Αντώνης Καφετζόπουλος, ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, ο Γιάννης Φελέκης, οι ποιητές Γιώργος Χρονάς, Νάνος Βαλαωρίτης, μα και η Μάρω Κοντού, ο αμεσότερος συνειρμός του σινεφίλ, από την βραχεία ρολίστικη πορεία της στην μεγάλη οθόνη, κρατώντας τον ρόλο της Κυρίας στην Δε Γυνή Να Φοβήται τον Άντρα. Λόγια από τις ποιητικές συλλογές της διαβάζουν η Όλια Λαζαρίδου και η Εύα Κουμαριανού και μελοποιούν η Μαρίζα Κωχ, ο Παντελής Θεοχαρίδης και ο Λόλεκ. Το ντοκιμαντέρ «Κατερίνα Γώγου - Για την αποκατάσταση του μαύρου» θα κάνει την επίσημη πρεμιέρα του κατά την διάρκεια του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας 2012, είκοσι περίπου φθινόπωρα κατοπινά της φυγής της λογοτέχνιδας από την ζωή.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 7 Μαρτίου 2013
Περισσότερα... »

Ο Σκοτεινός Ιππότης: Η Επιστροφή
του Christopher Nolan. Με τους Christian Bale, Michael Caine, Gary Oldman, Tom Hardy, Joseph Gordon-Levitt, Cillian Murphy, Anne Hathaway, Marion Cotillard, Morgan Freeman,


The Dark Knightfall
του gaRis (@takisgaris)
Αυτό δεν είναι το first review του τέλους της τριλογίας του κατά Christopher Nolan Batman. Είναι περισσότερο μια πικρή ελεγεία για την πτώση του τελευταίου ασφαλούς καταφυγίου της δημοφιλέστερης, τιμής ένεκεν καλούμενης 7ης Τέχνης: του σινεμά. Του movie theater. Της κινηματογραφικής αιθούσης. Η σφαγή στο Colorado του Denver είναι η θανατική καταδίκη σε ισόβια απώλεια της αθωότητας του movie experience, υπογεγραμμένη από τα αιμοσταγή χέρια του υποψήφιου διδάκτορα της νευρολογίας James Holmes / The Joker, φορώντας τη μάσκα του Occupy - Movie Theater- Bane. 12 στον τάφο, 58 στο νοσοκομείο. Τι ακριβώς θέλεις τώρα να σου πω για το αναμενόμενο αριστούργημα, μήνες προ θεάσεως, σε βαθμό απειλών κατά της ζωής όσων κριτικών απετόλμησαν μετά το τέλους του “embargo” της περασμένης Κυριακής να γκρεμίσουν το fangasm των χιλιάδων geeks - θιασωτών του Bruce Wayne;

Ήμουνα κι εγώ εκεί, σε μια αίθουσα γεμάτη, στην πρώτη, μεταμεσονύχτια προβολή της Πέμπτης. Τρομερή αδημονία, να αναστενάζει το Twitter στην Bat-mania. Όταν εντέλει έπεσαν τα φώτα, δεν ξανάναψαν ποτέ. Ο Nolan γουστάρει το IMAX (και ποτέ 3D) celluloid του σε στιλπνό ημίφως, μαύρο –μπλε, έτσι, για να διδάξει απόκοσμο, Gotham-style μύθο. To Batman Begins είναι ο Φόβος, The Dark Knight το Χάος/Αναρχία. The Dark Knight Rises o Πόνος. Ra’s Al Ghul, στο Κολαστήριο /Καθαρτήριο, πίσω ξανά στο Batman Begins, ωσάν τον όφι που δαγκώνει την ουρά του. O Bane (Tom Hardy), ισοδύναμο του Batman (Christian Bale), είναι το εξορισμένο τρομοκρατικό σκυλί της League of Shadows, έτοιμος να δώσει την αιματηρή λύση σε μια σεσημμένη Gotham, με λαϊκό δικαστή, σαν άλλο Ροβεσπιέρο, τον Cillian Murphy. Εξορία ή Θάνατος σε πλούσιους και ισχυρούς, σύμφωνα με τα Dickensιανά πρότυπα του Tale of Two Cities.

Χρηματιστηριακό κράχ και Occupy Wall Street ιδεολογία μεταστρέφουν τον Νυχτερίδα σε ιδεολογικό έμβολο της ρεπουμπλικανικής σοφιστείας περί σταθερότητας, δόγμα που ούτως ή αλλιώς υπηρετούσε σταθερά εκ της γεννήσεώς του στα χρόνια του ’30, για να ξορκίσει το σκοτάδι του The Great Depression. Bain η εταιρία που απασχολούσε τον Mitt Romney κι όλα αυτά λίγο πιο πριν η Αμερική ψηφίσει το Νοέμβριο, για το αν θα διατηρήσει τον Obama που φορολογεί για να έχουν όλοι υποχρεωτική ασφάλιση υγείας ή θα επαναφέρει τη λαίλαπα των Big Corporations όπως ακριβώς αυτή του Wayne, με πυρηνικούς αντιδραστήρες για οικολογικούς σκοπούς, που μετατρέπονται μεμιάς σε όπλο μαζικής καταστροφής από το μέγα αφεντικό του Bane, (SPOILER ALERT) Miranda Tate (Marion Cotillard), μεγάλη philanthropist, παιδί της League of Shadows και προέδρου των χρεοκοπημένων Wayne Enterprises, που θα σπρώξει βαθιά το μαχαίρι στη σπλήνα του σκοτεινού ιππότη της Gotham.

O Chris Nolan, μαζί με το αδερφάκι τον Jonathan και τον David S. Goyer, πειράζουν τα Knightfall και No Man’s Land bat-strips στην ύστατη, φιλότιμα ημι-επιτυχημένη προσπάθεια να τα πουν όλα. Να δώσουν ένα κατακλυσμιαίο finale στους fans, να αναπτύξουν μια ντουζίνα χαρακτήρες με κόστος τον περιορισμό του κεντρικού χαρακτήρα σε μια περίπου guest star εμφάνιση από πλευράς διάρκειας. Αποτυγχάνοντας οικτρά στο κεντρικό θέμα για το genre του villain, ο Nolan χαραμίζει το τεράστιο ταλέντο του Tom Hardy πίσω από μια μάσκα η οποία παραμορφώνει την εκκεντρική (εμπνευσμένη από τον “King of Gypsies” περιπλανώμενο ιρλανδό παλαιστή Bartley Gorman) προφορά του, με αποτέλεσμα μια ακατάληπτη, μονοδιάστατα ζωώδη ερμηνεία, οπτικά και ηχητικά. Η οσκαρούχος Cotillard βρίσκεται καθαρά εκτός κλίματος τριλογίας στο ρόλο που θα μπορούσε να αλλάξει παντελώς την κατεύθυνση της ταινίας, όπως το διέπραξε ο αλησμόνητος Heath Ledger ως Joker. H Catwoman (Ann Hathaway) εμφανώς το καταδιασκεδάζει, πανούργα, sexy και τρωτή στις σωστές αναλογίες, δίνει ιδανικό σεκόντο στον Bale, που γέρνει το βάρος της ερμηνείας του στην αγωνιώδη αντιμετώπιση του φυσικού/πνευματικού πόνου που του προξενεί ο Bane, όσο και του ψυχικού από τον προ 8ετίας χαμό της αγαπημένης του Rachel, την ψευδεπίγραφη ηρωοποίηση του D.A. Harvey Dent που σήμανε τη δική του περιθωριοποίηση / δαιμονοποίηση στα μάτια των Gothamιτών.

Η παρέα του Inception είναι εδώ (Hardy, Cotillard, Levitt, Michael Caine), ενώ δε λείπει από το απαστράπτον cast ο Morgan Freeman με τον χαμένο στο πετσί του Commissioner Gordon Gary Oldman. Ολοφάνερα οδεύουμε σε spin-off  ραμμένο στις πλάτες του αξιαγάπητου (αλλά αταίριαστου σε τέτοιους larger than life ρόλους) Joseph Gordon Levitt, ενώ ξαφνιάζει δυσάρεστα ο συνήθως cool as **ck Caine σε συνεχή δακρύβρεχτα πλάνα, σε μια αγωνιώδη προσπάθεια να μπολιαστούν με ικανές δόσεις συναισθήματος οι ουρανομήκεις, πομπώδεις, πιεστικά εκκωφαντικές εικόνες του Nolan, συνοδευόμενες από ένα bombastic score από τον Hans Zimmer, το οποίο υποτίθεται ντύνει τα πρωτοφανή πλάνα μιας συντέλειας που δε συνάδει με τις μάλλον αναμενόμενες στη σύνθεσή τους για ένα blockbuster $250M σεκάνς χορογραφημένων συγκρούσεων, με δύο εξαιρέσεις: Την καθαρά James Bondική αεροπειρατεία στην απαρχή, όπως και την τελική στο γήπεδο (αμερικάνικου) ποδοσφαίρου, με 10.000 κομπάρσους και λήψη που μεταφέρει ακαριαία στους νευρώνες ό,τι καλύτερο προσέφερε το ευφάνταστα σκηνοθετημένο και οπτικά εμβληματικό Inception.

H σύνοψη λοιπόν: Το The Dark Knight Rises ωχριά μπροστά στο επικό, κατηγορία από μόνο του, The Dark Knight. Αυτό όμως δεν είναι το μεγαλύτερο κρίμα του. Αργεί κοντά στη μία ώρα από τα αχρείαστα 165 λεπτά του να μπει σε ρυθμό, ενώ πέφτει σε αμάρτημα που υποτιμά το κοινό, όταν σχεδόν υπαγορεύει όσα εύκολα μπορούσε να υπαινιχθεί αναφορικά με το αποσκοπούμενο ιδεολογικό του μανιφέστο. Και φυσικά, τα πρόδηλα αμαρτήματα μιας ακόμη Nolan δημιουργίας: Υπέρμετρη φιλοδοξία που εξαντλείται ως υψηλές προσδοκίες στην εκτέλεση. Αξεκαθάριστη σημειολογικά θέση, εξαντλημένη σε συγκρουσιακή αποδόμηση των χαρακτήρων του. Μολαταύτα, η ταινία θα μπορούσε να είναι ισάξια του Memento, κάτι που επιβεβαιώνεται τρανά στο τελευταίο κυριολεκτικά λεπτό όπου δένονται μαεστρικά οι κλωστές του επιμυθίου. Μετά όμως από τον ανηλεή βομβαρδισμό οπερατικής μανίας, μόνο ως κλείσιμο του ματιού στους παροικούντες την Gotham σινεφίλους μπορεί να εκληφθεί αυτό.

Αισθάνομαι πως ο Nolan, υπό το βάρος της τραγικής ευθύνης διαχείρισης του Batman, όπως δείχνει η σφαγή του Κολοράντο, έκανε την ταινία που θα έστελνε με καλό κατευόδιο τον Bruce Wayne στην Φλωρεντία να πιει espresso με τη μελλοντική του σύζυγο, σύμφωνα με την επιθυμία του battler του Alfred. H τριλογία του θα μείνει στην ιστορία ως εκείνη που άλλαξε τον ρου, όχι μόνο των graphic novels στο πανί, αλλά και της κινηματογραφικής βιομηχανίας at large. Οι ισχνές ελπίδες του The Dark Knight Rises στα Oscar νομίζω πως έχουν ταφεί ερμητικά μετά από τα θλιβερά προχθεσινά, όμως το σημαντικότερο παραμένει, πέρα από τα φαιδρά της απαγόρευσης cosplay εντός των αιθουσών που σπεύσαμε να εξαγγείλουμε ως γνήσιοι Καναδιάρηδες, να επαναξετεσταστούν οι νόμοι της οπλοκατοχής στα States και της κατάργησης του gun registry στα δικά μας μέρη. Για να παραμείνουν άθικτα τα κινηματογραφικά (και μη) όνειρά μας, εντός (και εκτός) αιθούσης.






Στις δικές μας αίθουσες, στις 21 Αυγούστου 2012 από την Village
Περισσότερα... »

12 ώρες, 10 εκατομμύρια δολάρια, 1 κόρη όμηρος... Πόσες φορές έχει συμβεί στο παρελθόν, ταινία με πρωταγωνιστή τον Nicolas Cage, είκοσι ημέρες πριν κάνει την εμφάνιση της στους κινηματογράφους, όχι μόνο να μην έχει επιδείξει προωθητικό τρέιλερ, μα κανείς να μην έχει ακούσει γι αυτήν το παραμικρό. Σε αυτό το ταπεινό σημείο έχει φτάσει η καριέρα του ανιψιού Coppola, μετά τους σωρηδόν σαχλαμαρίστικους ρόλους που έχει παίξει στο πανί. Κι όμως η περίπτωση του Stolen, επί της παρούσης, δεν μοιάζει για σκουπιδαριό, αφού τόσο το δίλεπτο κλιπάκι μοιάζει κάπως ελκυστικό, ενώ το συντροφεύει και η υπογραφή του Simon West, ικανού σκηνοθέτη περιπετειών δράσης, αν θυμηθώ το Con Air κάποτε και το Expendables 2, μόλις την προηγούμενη εβδομάδα. Το θέμα του σεναρίου που υπογράφει ο David Guggenheim (του Safe House) δεν έχει να επιδείξει και ιδιαίτερες πρωτοτυπίες, έχοντας στο επίκεντρο του έναν άρτι αποφυλακισθέντα κακοποιό, που μπήκε στη στενή, ως συνεργός ληστείας τραπέζης, μα τώρα που είναι ελεύθερος, ένας πρώην συνεργάτης του, πιστεύοντας πως έχει κάπου κρυμμένη την λεία, θα του απαγάγει την κόρη, ζητώντας λύτρα αξίας δέκα εκατομμυρίων δολαρίων. Η Millenium που έχει αναλάβει την διανομή, προγραμμάτισε να κυκλοφορήσει το φιλμ στις 14 Σεπτεμβρίου στις ΗΠΑ, με λιγοστή διαφήμιση όπως φαίνεται και με αμφίβολα εμπορικά αποτελέσματα.


Παρόλα αυτά η διανομή των ρόλων, πέραν του Cage, δεν έχει γίνει σε τυχαίους ερμηνευτές, αν αναλογιστεί κανείς πως ανάμεσα τους βρίσκεται ο εξαιρετικός ρολίστας Danny Huston, η πραγματικά όμορφη Malin Akerman, ο αξιόλογος Josh Lucas, ενώ την θυγατέρα του λωποδύτη ερμηνεύει η πιτσιρίκα Sami Gayle.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 14 Μαρτίου 2013
Περισσότερα... »

Την ώρα που τα γυρίσματα βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη στην Νέα Ορλεάνη, η παραγωγή της ταινίας The Butler, που περιγράφει την πραγματική ιστορία του μακροβιότερου στελέχους του προσωπικού του Λευκού Οίκου, του Γιουτζίν Άλεν, ο οποίος βρέθηκε στην δούλεψη οκτώ (!) Προέδρων των ΗΠΑ, από τον Χάρι Τρούμαν μέχρι και τον Ρόναλντ Ρέιγκαν, έδωσε στην δημοσιότητα το πρώτο επίσημο φωτογραφικό καρέ, που απεικονίζει την σιλουέτα του πρωταγωνιστή Forest Whitaker, ντυμένου την φορεσιά του υπηρέτη. Πρόκειται για την πιο φιλόδοξη μέχρι στιγμής δημιουργία του χαρισματικού σκηνοθέτη Lee Daniels, ο οποίος αφού κέρδισε το χειροκρότημα κοινού και κριτικής με την Precious, έχει πάρει σειρά περιμένοντας την προβολή της νέας του ταινίας The Paperboy, που απέσπασε θετικά σχόλια στις Κάννες. Εκτός από τον κάτοχο Όσκαρ ανδρικής ερμηνείας για την παρουσία του στον The Last King Of Scotland, στο καστ του ιστορικού περιεχομένου φιλμ, συμμετέχει πλειάδα αστέρων, με τον καθένα να ερμηνεύει μια εμβληματική προσωπικότητα για τα αμερικάνικα δρώμενα. Πιο συγκεκριμένα θέση Προέδρων έχουν ήδη πάρει ο John Cusack (Νίξον), ο James Marsden (Κένεντι), ο Robin Williams (Αιζενχάουερ), ο Alan Rickman (Ρέιγκαν), ο Liev Schreiber (Λίντον Τζόνσον), ενώ πλάι τους συνυπάρχουν ακόμη οι Oprah Winfrey, David Oyelowo, Cuba Gooding Jr, Melissa Leo και Jane Fonda. Φτιαγμένο για να πάει all the way την Οσκαρική κούρσα το The Butler, αναμένεται να κάνει την εμφάνιση του στις αίθουσες, λογικά, στα τέλη του 2013.

Περισσότερα... »



Ελληνικό Box Office 16 - 19 Αυγούστου 2012 by TOSHIBA


Φιλμ
Διανομή
Wks Αίθουσες
4ήμερο Αθήνας
Σύνολο Αθήνας
4ήμερο Ελλάδας
Σύνολο Ελλάδας
1
The Expendables 2
Odeon
1
56


30.366
30.366
2
Ice Age: Continental Drift
Odeon
7
49


5.589
256.032
3
7 Days In Havana
Feelgood
1
5


5.008
5.008
4
The Amazing Spider-Man
Feelgood
6
26


3.510
161.188
5
Comme Un Chef
Village
5
18


3.454
53.393
6
The Dictator
UIP
5
18


2.515
84.496
7
La Vie D'Une Autre
Videorama
3
7


1.959
11.174
8
Whatever Happened To Baby Jane
Seven
1
2


1.529
1.529
9
Headhunters
Odeon
6
5


898
16.429
10
Les Neiges De Kilimandjaro
Feelgood
24
4


896
41.627


Περισσότερα... »