Στο λυκόφως μιας αυτοκρατορίας, μια ερωτική σχέση θα σοκάρει το έθνος! Εκ προοιμίου η περίπτωση της διασκευής ενός από τα πιο αγαπημένα κλασσικά μυθιστορήματα, από την στιγμή που έχει βάλει φαρδιά πλατιά πάνω του την ανεξίτηλη σφραγίδα της η Σουηδέζα Σφίγγα, σε τέτοιο βαθμό που μόνο στην σκέψη του, να το συνδέεις με την Θεϊκή της υπόσταση, υπέχει τεράστιου ρίσκου. Συνήθως κάθε ριμέικ του αξεπέραστου έργου του Τολστόη, κατόπιν αυτού του αξεπέραστης αισθητικής από το 1935, συμπεριλαμβανομένου κι εκείνου με την σπουδαία Vivien Leigh του '48, είχε λιγοστές φιλοδοξίες, που περιορίζονταν απλώς στις λιγοστές ίντσες της τηλεόρασης. Είναι δυνατόν μια ολοκαίνουργη εκδοχή του γραμμένου στα 1877 έρωτα ανάμεσα σε μια καλοπαντρεμένη κυρία της υψηλής κοινωνίας της Τσαρικής Ρωσίας κι έναν γοητευτικό αξιωματικό του ιππικού, να προκαλέσει εφάμιλλα ρίγη συγκίνησης με εκείνα που μια φορά κι έναν καιρό σκόρπισε η Garbo? Θεωρητικά πάντοτε ναι. Στο πρακτικό κομμάτι της απεικόνισης της νέας Anna Karenina κολλάει το ζήτημα. Ή τουλάχιστον κολλούσε μέχρι να καταφτάσει το πρώτο ολοκληρωμένο τρέιλερ της βρετανικής παραγωγής, δια χειρός του πρώτου μάστορα στην αναπαράσταση εποχής Joe Wright, ειδικά όταν καλείται να διαχειριστεί το σενάριο ενός μετρ όπως ο Tom Stoppard. Οι λέξεις επικό, πολύχρωμο, ζωντανό, ενθουσιώδες είναι πολύ λίγες στο να εκφράσουν τα συναισθήματα που μπορεί να προκαλέσει η θέαση και μόνο ενός δίλεπτου προωθητικού κλιπ. Ελπίζω σε αυτές να μην προσθέσω και την φράση παραπλανητικό, από τα μέσα του Σεπτέμβρη και μετά. όταν η φιλόδοξη για ψηλά, πολύ ψηλά, διανομή της Focus Features το μοιράσει πρώτα στους ευρωπαϊκούς κινηματογράφους.


Και δύσκολα δεν μπορείς να τρέφεις θετικές ελπίδες όταν η μορφή της ερωτευμένης Ρωσίδας, φοριέται στο πρόσωπο της πιο καλλίγραφης στο πανί παγκόσμιας σταρ. Η Κnightley διαθέτει ή όχι ταλέντο, έχει αυτό το μοναδικό χάρισμα να ζωγραφίζει με τις εκφράσεις της την μεγάλη οθόνη. Στην τρίτη της συνεργασία με τον Wright, φιλοδοξεί να μετατρέψει την απλή οσκαρική υποψηφιότητα του Pride & Prejudice σε χρυσό αγαλματάκι τον ερχόμενο Φλεβάρη. Παραστάτες στην δύσκολη απόπειρα της, ο Jude Law, ως μελαγχολικός Καρένιν και ο Aaron Johnson, ως γητευτής Κόμης Βρόνσκι, ορίζουν ένα εντυπωσιακό τρίγωνο, που πάνω του μπορεί να κτιστεί η βάση μιας μεγάλης επιτυχίας. Ή μήπως ο βαρύς - και ξεπερασμένος, για να μην γελιόμαστε - τίτλος, παραείναι μακρυά από τα γούστα και τις απαιτήσεις του σύγχρονου θεατή?

Στις δικές μας αίθουσες? Το Φθινόπωρο του 2012
Περισσότερα... »

Σε πελάγη ευτυχίας πλέει ο έμπειρος σκηνοθέτης Paul Verhoeven, αντιλαμβανόμενος πως ένα από τα πλέον φιλόδοξα σχέδια της μεγάλης καριέρας του, παίρνει επιτέλους μπροστά. Υπόδειγμα δημιουργικής διπροσωπίας ο Ολλανδός, που έχει χαρίσει στο σινεμά αξέχαστες στιγμές όπως τα De Vierde Man, Robocop, Total Recall και φυσικά το Basic Instinct, αλλά και μετριότητες επιπέδου Showgirls και Starship Troopers, έχει ήδη συγγράψει ένα βιβλίο που περιστρέφεται θεματικά γύρω από τον βίο του Θεανθρώπου που φέρει τον - λογικό - τίτλο Jesus Of Nazareth και εδώ και χρόνια αναζητά χρηματοδότη, προκειμένου να το μετατρέψει σε κινηματογραφικό έργο. Ως εκ θαύματος η καινούργια φιλμική απόδοση της πορείας του Ιησού, πήρε μπροστά και βρίσκεται στο στάδιο του προσχεδιασμού της, με την Muse Productions να δηλώνει πανέτοιμη να επενδύσει στο πλάνο, ορίζοντας συνάμα ως σεναριογράφο, τον χαρισματικό Roger Avary, που σε σημαντικό βαθμό δικά του ήταν επίσης τα σκριπτ του Pulp Fiction, του Reservoir Dogs και του True Romance. Σύμφωνα με τις πρώτες εξαγγελίες, ο Verhoeven πρόκειται να εστιάσει περισσότερο στο ανθρώπινο πρόσωπο του Χριστού, αποφεύγοντας να δώσει σημασία στα θαύματα που έπραξε, δίνοντας μια πιο πολιτική χροιά στο έργο του, αντιμετωπίζοντας το από την παραβολική του σκοπιά. Προβλέπω φυσικά έντονες αντιδράσεις από τους εκκλησιαστικούς φορείς - ειδικά αν ο ντάτσμαν προβάλλει και πάλι την προβοκατόρικη ματιά του, ενώ ενδιαφέρον θα έχουν οι κόντρες με το χιλιοιδωμένο πόνημα του Zefirelli, μα και το πιο πρόσφατο ανεπανάληπτο κρεσέντο του Gibson.

Περισσότερα... »

I Love College! Η περίπτωση του Monsters Inc, που έκανε την εμφάνιση του μια δεκαετία και κάτι πριν, είναι εκείνη που έβαλε την επίσημη σφραγίδα πως στα εργαστήρια της Pixar κάτι περίεργα δημιουργικό συμβαίνει. Ξεπερνώντας λοιπόν την αρχική τεράστια έκπληξη του Toy Story, οι φανατικοί του animation κατάλαβαν με την sophomore έμπνευση του στούντιο που γεννήθηκε στα σπλάχνα της Disney, πως το μέλλον ανήκει στην τρομερή παρέα των Lasseter και Docter. Ακόμη και σήμερα που οι ταινίες της Pixar κοντεύουν να αγγίξουν αριθμητικά την ντουζίνα, πιστεύω πως σεναριακά το αβίαστο γέλιο που έβγαλε το Μπαμπούλας ΑΕ, δεν το έχει πετύχει καμία ομόσταυλη δημιουργία. Και μου προκαλεί την σχετική απορία, για ποιο λόγο άργησε τόσο να κάνει την εμφάνιση του η συνέχεια των περιπετειών του διδύμου των φοβιστών, του γαλάζιου γίγαντα Σάλι και του μικροσκοπικού μονόφθαλμου πρασινιάρη Μάικ Βαζόφκσι. Η αναμονή για το δεύτερο μέρος λοιπόν τερματίζεται, εφόσον το Monsters University μπαίνει και επίσημα με την κυκλοφορία του πρώτου τίζερ τρέιλερ στον τελευταίο γύρο, μέχρι να φτάσει στις αίθουσες, σε ένα καλοκαίρι ακριβώς από σήμερα και πιο συγκεκριμένα στις 13 Ιουνίου, όταν και έχει προγραμματιστεί από την διανομή η έξοδος του στις αμερικάνικες αίθουσες.


Από τον τίτλο και μόνο γίνεται εύκολα αντιληπτό, πως το ζευγάρι των αστείων τύπων που έχουν σαν επάγγελμα να τρομάζουν τα παιδάκια στα όνειρα τους, γυρίζει τον χρόνο προς τα πίσω, στις ημέρες που οι δυο τους σπούδαζαν στο Πανεπιστήμιο του Τρόμου και δεν ήταν κατ ανάγκη οι κολλητοί όπως τους γνωρίσαμε. Την σκυτάλη στην σκηνοθετική καθοδήγηση εδώ αναλαμβάνει ένα από τα χρυσά παιδιά της Pixar, o Dan Scanlon, ενώ στην φωνητική ερμηνεία επανέρχονται οι γνώριμοι από το πρωτότυπο John Goodman και Billy Crystal. Την διασκεδαστική ομάδα συμπληρώνουν και οι Steve Buscemi, John Ratzenberger, Kelsey Grammer, Frank Oz, που θα υποδυθούν σε νεαρότερη ηλικία τους ίδιους χαρακτήρες με εκείνους που έπαιξαν στο ορίτζιναλ.

Στις δικές μας αίθουσες? Τον Ιούνιο του 2013
Περισσότερα... »

The Epic Finale, that will live forever! Επιτέλους το πολυαναμενόμενο κλείσιμο της αυλαίας για μια από τις πλέον δημοφιλείς κινηματογραφικές σειρές, μπαίνει στην τελική του ευθεία και η ζάπλουτη ελέω και Twilight Saga παραγωγή, βάζει μπρος τα μεγάλα της όπλα για να το διαφημίσει. Όπερ σημαίνει πως η Lionsgate με την Summit Entertainment - που ήδη οραματίζονται το ριμπούτ του στόρι, αν και κάτι τέτοιο μάλλον θα παραμοιάσει παρατραβηγμένο - έδωσαν στο διψασμένο κοινό το πρώτο ολοκληρωμένο τρέιλερ, διάρκειας μόλις 75 δευτερολέπτων, που μοιάζει όμως πληρέστερο σε ίντριγκα, από τα τρία προηγούμενα επεισόδια της σειράς. Η Μπέλα και ο Έντουαρντ είναι πλέον γονείς, έχοντας φέρει στον κόσμο ένα κοριτσάκι, που λογικά έχοντας πάρει από τα γονίδια τους, δεν μοιάζει και ιδιαίτερα φυσιολογικό. Το μαντάτο της γέννησης της Ρενέσμε όμως, θα φέρει την φατρία των Κάλεν ενώπιον των κακίστρων και πανίσχυρων Βολτούρι, συνεπώς η μάχη βρίσκεται προ των πυλών, με το αγαπημένο ζευγάρι να δίνει και την τελευταία ικμάδα της δύναμης του, προκειμένου να προστατεύσει το τζιέρι του. Φυσικά και μιλάμε για ένα από τα φιλμ που θα σαρώσουν εισπρακτικά τον ερχόμενο χειμώνα, αφού η επίσημη παγκόσμια πρεμιέρα του Breaking Dawn Part 2 έχει οριστεί για τις 16 του Νοέμβρη, με την νεολαία να σκίζει ιμάτια στον τερματισμό του σίριαλ που σημάδεψε μια ολόκληρη γενιά.


Και βέβαια το λατρεμένο των τινς ντουέτο της Kristen Stewart και του Robert Pattinson επιστρέφει για μία ακόμη, τελευταία φορά στους ρόλους που το κατέστησαν δημοφιλέστατο, έχοντας όμως ανάμεσα τους το μικρούλι πλασματάκι - καρπό του έρωτα τους, που φέρει την μορφή της μικρούλας Mackenzie Foy. Μαζί τους εννοείται πως παρελαύνει όλη εκείνη η συμπρωταγωνιστική ομάδα που αποτελούν ο περιορισμένων πλέον πλάνων Taylor Lautner, η Dakota Fanning, η Maggie Grace, η Ashley Greene, ο Kellan Lutz, ο Michael Sheen, η Nikki Reed, o Billy Burke και ο Peter Facinelli. Στην ενορχήστρωση και πάλι, όπως και στο πρώτο μέρος της Χαραυγής, ο Bill Condon του Kinsey και των πολύχρωμων Dreamgirls.

Στις δικές μας αίθουσες? Τον Νοέμβριο του 2012
Περισσότερα... »

Πίσω στα 1984, ένας νεαρός όσο και φιλόδοξος κινηματογραφιστής, δημιούργησε μια μικρού μήκους animation ταινία με τον τίτλο Frankenweenie, που περιέγραφε την αγωνιώδη προσπάθεια ενός μικρού, με επιστημονικές γνώσεις, αγοριού, να επαναφέρει στην ζωή τον λατρεμένο τους σκύλο, που μόλις απεβίωσε. Η διασκευή της γνώριμης ιστορίας του καθηγητή Φρανκενστάιν, που δεν δίστασε να πειραματιστεί ώστε να ξαναζωντανέψει την όμορφη αγαπημένη του, αποτέλεσε τον βατήρα που εκτόξευσε την καριέρα ενός σκηνοθέτη - φαινόμενο σαν τον Tim Burton. Τρεις δεκαετίες σχεδόν μετά το πρωτόλειο ορίτζιναλ, η Disney παίρνει το ρίσκο, με την χρήση της μοντέρνας τεχνολογίας να επαναφέρει το στόρι στην μεγάλη οθόνη, σε μια μεγάλου μήκους πια παραγωγή, με τον ίδιο τίτλο και βεβαίως τον ίδιο δημιουργό, που χάρη στην έμπνευση του πάνω στην δύσκολη τεχνική του στοπ μόσιον, οι αμέτρητοι οπαδοί του ελπίζουν να επανέλθει στα υψηλά παλαιότερα επίπεδα ποιότητας του έργου του, που εσχάτως περνούν μια κάποια τρικυμία. Λίγους μήνες πριν η Disney κυκλοφορήσει στις αίθουσες σε 3D τον νέο Frankenweenie, επιχειρεί μέσω οκτώ υπέροχων ασπρόμαυρων μπάνερ την γνωριμία με τους βασικούς χαρακτήρες της υπόθεσης:

Βίκτορ Φρανκεστάιν (Charlie Tahan) - Είναι ένας πανέξυπνος δεκάχρονος, που ζει με τους γονείς και το αγαπημένο του ζωηρό σκυλάκι και που λατρεύει να ασχολείται με νέες ανακαλύψεις, αλλά και να γυρίζει δικές του ταινίες στην σοφίτα του σπιτιού του. Όταν ο σκύλος του ο Βίκτορ, πέσει θύμα αυτοκινητιστικού δυστυχήματος, ο Βίκτορ θα χρησιμοποιήσει την εφευρετικότητα του, για να τον γυρίσει στη ζωή!

Σπάρκι - Είναι το παιχνιδιάρικο μπουλ τεριέ του Βίκτορ, που συνοδεύει το αφεντικό του ολημερίς στις επιστημονικές αναζητήσεις του. Αγαπημένο του παιχνίδι να κυνηγάει μπάλες, κάνοντας τον πρωταγωνιστή στα φιλμάκια του μικρού του μπος, αποπνέοντας τόνους ενέργειας και ενθουσιασμού, που δεν πρόκειται να περιοριστούν ούτε όταν άξαφνα θα χάσει την ζωή του!

Γονείς του Βίκτορ (Catherine O'Hara και Martin Short) - Ο κύριος Φρανκενστάιν είναι ένας επιτυχημένος ταξιδιωτικός πράκτορας, που βρίσκεται διαρκώς στο πλάι του του γιου του συμβουλεύοντας τον. Και οι δύο γονείς είναι υπερήφανοι για τις ικανότητες του παιδιού τους, εκφράζουν όμως και τις ανησυχίες τους, που εκείνος δεν έχει παρέες. Αλλά και η μητέρα του Βίκτορ ενθαρρύνει τον μικρό στα πειράματα του, ακόμη κι όταν συνειδητοποιεί πως τα μαγειρικά της σκεύη καταλήγουν στην σοφίτα - εργαστήριο του πιτσιρικά.



Έλσα Βαν Χέλσινγκ (Winona Ryder) - Είναι μια καλόκαρδη, αλλά και μελαγχολική συμμαθήτρια του Βίκτορ, που ζει υπό την κηδεμονία του θείου της Δημάρχου Μπέργκεμάιστερ και την παροτρύνει διαρκώς να αναδειχτεί ως η Μικρή Ολλανδέζα της χρονιάς στις φετινές εκδηλώσεις της Ημέρας της Ολλανδίας. Έχει κι εκείνη στην κατοχή της ένα μικρό κατοικίδιο, γι αυτό και νιώθει συμπάθεια για τον φίλο της μόλις εκείνος χάσει τον δικό τουσ σκύλο στο ατύχημα.

Περσεφόνη - Ο σκύλος της Έλσα, είναι ένα περιποιημένο μαύρο κανίς, που κυριολεκτικά λατρεύει το αφεντικό του. Μόλις η Περσεφόνη και ο Σπάρκι συναντηθούν για πρώτη φορά στην αυλή, η ερωτική έλξη μεταξύ τους, θα είναι ακαριαία.

Τοσιάκι (James Hiroyuki Liao) - Το αγόρι που διαρκώς ανταγωνίζεται τον Βίκτορ. Και προκειμένου να πετύχει τον σκοπό του, να κερδίσει δηλαδή το πρώτο βραβείο στον μαθητικό διαγωνισμό καινοτομιών, δεν διστάζει να χρησιμοποιήσει ύπουλες μεθόδους, ακόμη και να αντιγράψει ή να κλέψει τις ιδέες και τις εργασίες του αντιπάλου του. 



Μπομπ (Robert Capron) - Ο πιο αφελής των μαθητών του σχολείου, τυπικό παιδί της μαμάς του, που ο Τοσιάκι τον χρησιμοποιεί σαν μέσον προσέγγισης του Βίκτορ, ώστε να του αποσπά τα απόρρητα σχέδια. Ακολουθεί τον κακό φιλαράκο του παντού, αλλά κάθε φορά που χρειάζεται βοήθεια τρέχει στον Βίκτορ πρώτα!

Μαμά του Μπομπ (Conchata Ferrel) - Παχουλή επαρχιώτισσα, τυπική νοικοκυρά, που οδηγείται σε υστερικές στριγκλιές και υστερίες, κάθε φορά που αντιλαμβάνεται πως κάτι της πηγαίνει στραβά. Έχει στερεοτυπικές απόψεις για την ζωή, διαρκώς έχει τον γιο της υπό την προστασία της και υποστηρίζει πως ότι κι αν κάνει είναι μόνο προς το συμφέρον του. 


Το φιλμ θα κυκλοφορήσει πρώτα στην Ευρώπη, σύμφωνα με τις εξαγγελίες της διανομής και μετά από τρεις εβδομάδες θα κάνει την εμφάνιση του και στους αμερικάνικους κινηματογράφους.

Στις δικές μας αίθουσες, τον Οκτώβριο του 2012
Περισσότερα... »

Πενήντα τρία χρόνια συμπληρώνονται φέτος από την πρώτη παρουσία στην μεγάλη οθόνη, του ανεπανάληπτου δημιουργήματος κινουμένων σχεδίων της Disney, Sleeping Beauty και το στούντιο, όπως συνηθίζεται τελευταία με τα σενάρια που ανοίγουν ορίζοντες προς τα διάσημα παραμύθια, επιχειρεί να επιστρέψει θεματικά στον γνώριμο μύθο. Με την μοναδική διαφορά πως στο Maleficent, δεν πρόκειται να αφηγηθεί την ιστορία από την πλευρά του πανέμορφου και αθώου κοριτσιού, μα από την σκοπιά της κακίστρως μαυροντυμένης μάγισσας, με το μοχθηρό βλέμμα και την δηλητηριώδη θωριά, σε μια πιο σκοτεινή όσο και ενδιαφέρουσα εκδοχή της. Σε σενάριο της Linda Woovelton, που προηγουμένως έχει επιμεληθεί τα Lion King και The Beauty And The Beast και έχοντας στην σκηνοθετική καθοδήγηση τον Robert Stromberg, που εδώ πραγματοποιεί το ντεμπούτο του πίσω από την κάμερα, μα έχει τιμηθεί δις με όσκαρ καλλιτεχνικής διεύθυνσης, το φιλόδοξο πλάνο, μόλις ξεκίνησε τα γυρίσματα του, στην βρετανική ύπαιθρο του Buckinghamshire, έχοντας σκοπό να παρουσιαστεί στις τρισδιάστατης προβολής αίθουσες του κόσμου, στις 14 Μαρτίου του 2014.

Μια πρώτη γεύση από το ύφος του φιλμ που πρόκειται να παρακολουθήσουμε, από την στιγμή που το κεντρικό πρόσωπο του πλοτ είναι ο κακός χαρακτήρας της ίντριγκας, δίνει η Disney, κυκλοφορώντας την εντυπωσιακή φωτογραφία της μάγισσας, με την - εντέχνως κεχρωσμένη από τον αρτίστα Rick Baker - μορφή της πραγματικά όμορφης Angelina Jolie, που εδώ την υποδύεται. Προσωπικό στοίχημα για την διασημότερη σταρ της εποχής μας να παίξει έναν τέτοιο διπρόσωπο χαρακτήρα, έχοντας στο πλευρό της ένα λαμπερό επιτελείο συμπρωταγωνιστών, που ορίζουν η Elle Fanning (ως Ωραία Κοιμωμένη), η Imelda Staunton, η Juno Temple, η Lesley Manville, ο Sam Riley και ο Sharlto Copley. 

Περισσότερα... »



Ελληνικό Box Office 14 - 17 Ιουνίου 2012 by TOSHIBA


Φιλμ
Διανομή
Wks Αίθουσες
4ήμερο Αθήνας
Σύνολο Αθήνας
4ήμερο Ελλάδας
Σύνολο Ελλάδας
1
American Pie: Reunion
UIP
1
37


12.780
12.780
2
Prometheus
Odeon
2
70


12.214
61.057
3
Snow White And The Huntsman
UIP
3
48


10.105
103.507
4
Les Infideles
Feelgood
1
28


9.230
9.230
5
Moonrise Kingdom
Odeon
1
6


6.004
6.004
6
Dark Shadows
Village
5
19


2.573
154.988
7
The Raven
Odeon
3
18


2.222
25.779
8
The Deep Blue Sea
Village
2
4


1.486
8.447
9
Intouchables
Filmtrade
12
5


1.173
120.584
10
Men In Black III
Feelgood
4
10


1.144
58.597


Περισσότερα... »

O Σαμαρείτης
του David Weaver. Με τους Samuel L. Jackson, Luke Kirby, Ruth Negga, Alan C. Peterson, Gil Bellows, Tom Wilkinson


Όλα για το %$Ρ#^%# μεροκάματο
του gaRis (@takisgaris)
Είσαι ο Samuel L. Jackson. To L δε θα το μάθουμε ποτέ τι σημαίνει, οπότε οι φίλοι σε φωνάζουν απλά Sam. Δεν υπήρξες ποτέ τίποτε παραπάνω από ένας εξαιρετικός ρολίστας, κι ας κατέχεις από το 2006 περίοπτη θέση στο βιβλίο Γκίνες, με τις ταινίες που έχεις εμφανιστεί να έχουν μαζέψει κοντά $7,5Β. Δύο είναι τα θέματα που συνδέονται άμεσα με το όνομά σου: Το ένα είναι η παροιμιώδης φυσική ομοιότητά σου με τον Lawrence Fishburn. To δεύτερο το γεγονός ότι γνώρισες τη μεγάλη δόξα αισίως στα 46, με τον θρυλικό all-time bad-ass ρόλο του Jules Winnfield στο εμβληματικό Pulp Fiction. Ενδεχομένως κάπου εκεί μέσα εφολλεύει αυτή η ανασφάλεια με το χρήμα, που σε «ανάγκασε» να σφραγίσεις ανεξίτηλα με την παρουσία σου το καρα-καλτ Snakes on a Plane ως Neville Flynn.

Είναι 2012 και έχεις προ καιρού πατήσει γερά τα εξήντα. Είσαι ο μονόφθαλμος (ξέρω ότι σε δυσκόλεψε στο παίξιμο αυτό γιατί το βλέμμα σου είναι σήμα κατατεθέν) Nick Fury στην 3η μεγαλύτερη ταινία ever σε εισπράξεις (άσε τις άλλες δύο- βλ. λήμμα James Cameron), το ensemble superhero The Avengers (ούτε στο δαχτυλάκι του κορυφαίου στο είδος Unbreakable). Ενσαρκώνεις τον Martin Luther King Jr. στο Broadway και συνεχίζεις επιβλητικά με το νέο Ταραντινικό Django Unchained. Όλα για πάρτη σου. Έρχομαι το λοιπό στο σημείο αυτό και σε ρωτώ κοιτώντας σε ανάμεσα στα μάτια απευθύνοντας σου το καθοριστικό ερώτημα: Τι ακριβώς εξυπηρετεί η συμμετοχή σου ως πρωταγωνιστής-συμπαραγωγός σ’ αυτό το pseudo neo-noir της οκάς, που αυτοσαρκαστικά τιτλοφορείται The Samaritan;

Πολύ θα ήθελα να το επαινέσω δαύτο το φιλμάκι, διότι τόσο ο ντιρέκτορας David Weaver είναι Τοροντιανός, όσο και ο εκ των συμπρωταγωνιστών Luke Kirby (Take This Waltz) έλκει την ντοπιολαλιά του γειτονικού μου Hamilton. H δε νεαρά (30 Μαϊων, στην ηλικία της κόρης του Sam, Zoe Jackson) ενζενί Ruth Negga, στις φλέβες τις οποίας ρέει ιρλανδο-αιθιοπικό αίμα, δείχνει δυνατότητες στον πρώτο ουσιαστικό της ρόλο στο πανί, παρά τη 10ετή της παρουσία στο επάγγελμα (Breakfast On Pluto). Στο ρόλο του απαραίτητου αρχιμαφιόζου ο συνομήλικος του Sam, Tom Wilkinson που προφανώς, όπως και ο Weaver, λάτρεψε την αδικημένη οσκαρικώς ερμηνεία του Albert Brooks στο περυσινό Drive, γι’ αυτό μας τη θυμίζει στα όρια της καρικατούρας. Δε λέω, χαίρομαι που βλέπω το νυχτερινό Τορόντο με τους σιωπηλούς ουρανοξύστες του να δίνει μια moody ατμόσφαιρα, αλλά σετ υποκόσμου που θα βρεις την εκδιδομένη ηρωινομανή περσόνα της Negga δε το κάνεις με τίποτα. Βέβαια, με $12Μ κόστος και σχεδόν απευθείας πέρασμα στο dvd, δεν προβλέπονται πολυτέλειες στο πλάνο γυρισμάτων.

Μια ιστορία – δάνειο από πολύ καλύτερες του είδους όπου περιγράφεται η πορεία ενός καταδίκου λωποδύτη κατά την έξοδό του από τη φυλακή που αναγκάζεται να συμμετάσχει σε ένα τελευταίο κόλπο (“grift”) από τον γιο του συνεταίρου του που δολοφόνησε για να σωθεί ο ίδιος. Εύκολα προκύπτει ότι πρόκειται για σχέδιο εκδίκησης εναντίον του ίδιου και της προστατευόμενης πόρνης που του ρίχνεται χωρίς περιστροφές, η οποία μοιράζεται ένα άγνωστο στους δυο μυστικό – clue της υπόθεσης. Αυτό το τελευταίο αποκαλύπτεται λίγο μετά τα μισά της διάρκειας, για να επακολουθήσουν διάφορα twists και μια τελική σεκάνς που επιχειρεί ό,τι ακριβώς και ο τίτλος της ταινίας. Samaritan είναι το είδος του grift όπου ο εξαπατούμενος εντέχνως φέρεται να είναι σε θέση ισχύος, από μια πληροφορία που προκύπτει από την αποκάλυψη ότι επιχειρείται η εξαπάτησή του. Το ίδιο και ο θεατής εδώ, καθώς οι ερμηνείες, η δήθεν υποτονική του Sam Jackson, η αλέγκρα σέξυ της Negga, η γλοιώδης κωλοπαιδίστικη του Kirby και η δανδίστικη, ντελαπατρίδικη θανατηφόρα α λα Bond villain του Wilkinson τίθενται στην υπηρεσία της μηχανουργίας εξαπάτησης του Weaver μέσα από απερίγραπτες φράσεις κλισέ όπως: “If you keep on doing what you've always done, you'll keep on being what you've always been, nothing changes unless you make it change. I know what it sounds like but every morning that I wake up I think about what that really means. Nothing Changes Unless You Make It Change.”

Για πες: Αυτό που φοβάμαι ότι δε θα αλλάξει ποτέ Sam είναι ότι δε θα γίνεις η σταρούμπα πρωταγωνιστής. Και δυστυχώς, όσοι κάθονται δίπλα σου στο αεροπλάνο θα σου δηλώνουν πάντοτε με θαυμασμό πόσο τους άρεσες στο The Matrix.






Στις δικές μας αίθουσες? Στις 5 Ιουλίου 2012 από την Audiovisual.
Περισσότερα... »

Wanderlust
του David Wain. Με τους Paul Rudd, Jennifer Aniston, Justin Theroux, Alan Alda, Malin Akerman


Γι αυτό σου λέω πάμε...
του zerVo
Τι καινούργιο μας λέει τώρα εδώ ο ποιητής? Όπου φύγει φύγει ο καθείς από το τρελοκομείο της μεγαλούπολης, αφού η ύπαιθρος, που διαθέτει όλα του Αβραάμ και του Ισαάκ τα καλούδια, είναι πανέτοιμη να φιλοξενήσει όλους εκείνους τους νευρωσικούς αστούς, που σε λίγο θα κυκλοφορούν με ζουρλομανδύα και με ανθρωποφαγικές τάσεις στις πολυπληθείς λεωφόρους? Σώπασε ρε φίλε! Την Αμερική ανακάλυψες! Και πάνω που όλος ο κόσμος σαν μοναδικό του όνειρο είχε να ξημεροβραδιάζεται στις φάμπρικες και στις ορθοστασίες, αντί να αρμέγει γελάδια, να κουρεύει χορτάρια και να μυρίζει τριαντάφυλλα. Είπαμε αποκέντρωση, αλλά με ποια προοπτική? Της ολοήμερης μαριχουάνας και των χορών των λουλουδιών? Άστο καλύτερα...

Νεουορκέζικο ζευγαράκι, αφού έβαλε το κεφάλι του στον ντορβά, παίρνοντας υπέρογκο δάνειο για ένα δύο επί τρία διαμερισματάκι στο Μανχάταν, βλέπει την γη να χάνεται κάτω από τα πόδια του, μόλις ο ένας μένει αιφνιδίως άνεργος και η άλλη δεν πετυχαίνει να αποσπάσει την θετική απάντηση του τηλεοπτικού καναλιού, στην πρόταση αγοράς του τελευταίου της ντοκιμαντέρ. Μόνη τους λύση πλέον, είναι να εγκαταλείψουν την πολύβουη μητρόπολη και να φύγουν για την μακρινή Ατλάντα, για να φιλοξενηθούν στο παλάτι του αδελφού του Τζορτζ, ενός κακεντρεχή, νεόπλουτου επιδειξία, που διαρκώς προβάλλει την οικονομική του επιτυχία, πικάροντας το μικρό του καρντάσι. Κάτι η κούραση όμως, κάτι η πολύωρη οδήγηση, θα οδηγήσει το αγαπημένο ντουέτο σε μια μικρή παράκαμψη, για να βγάλει τη βραδιά, σε ένα απόμερο μοτέλ. Κι εκεί θα αλλάξουν όλα...

Κι αυτό διότι τοποθετημένο στο μέσον μιας παραδεισένιας φάρμας, το Ιλίσιουμ δεν είναι ένα κοινότυπο πανδοχείο, μα ένα κοινόβιο που τα μέλη του απολαμβάνουν τις ομορφιές της φύσης, φιλήσυχα, φιλειρηνικά, δίχως τον παραμικρό προβληματισμό που μπορεί να προκαλέσει η παράνοια του υλισμού. Τραγούδι, κέφι, ανεξαρτησία, εναλλακτικότητα, δεν βαριέσαι και κανάς μπάφος αραιά και που, συνθέτουν το βουκολικά ελκυστικό περιβάλλον, που θα γοητεύσει αρχικά τους άμαθους πρωτευουσιάνους, μα που κατοπινά θα τους ζορίσει σε ότι αφορά στην περαιτέρω σχέση τους. Υπό την αιγίδα του κακού παιδιού της αμερικάνικης κομεντί Judd Apatow, το Wanderlust γρήγορα αποκαλύπτει στοιχεία της προβοκατόρικης συλλογιστικής του παραγωγού του, αυτό όμως δεν σημαίνει πως φτάνει και στα επίπεδα των καλύτερων στιγμών του παρελθόντος του. Ρηχό σεναριακά, δίχως αξιομνημόνευτα γκαγκς, ούτε με ευρηματική πλοκή το κωμωδιάκι του David Wain, πανεύκολα εξελίσσεται σε προβλέψιμο, από την στιγμή που οι κεντρικοί χαρακτήρες μαζεύουν βαλίτσες και ρίχνουν μαύρη πέτρα στο Μεγάλο Μήλο.

Για πες: Και πιθανόν η overall αξία του να ήταν και μικρότερη αν το ανσάμπλ των συμμετεχόντων ερμηνευτών δεν έβγαζε τόσο θετική αύρα σε κάθε πλάνο. Ο Rudd είναι αξιόλογος κωμικός, του λείπει όμως η επιτυχία εκείνη, που θα τον τοποθετήσει στο πάνω πάνω ράφι των επιλογών. Η Aniston, μετά από καιρό μακριά από ένα άνοστο rom com, δεν είναι αδιάφορη, άσε που το πέταγμα του t-shirt - έστω και censored από το μωσαϊκό πιξελάκι εξάπτει την αρσενική φαντασία. Οι δυο τους με την βοήθεια μιας κεφάτης παρέας, που ηγείται ο MASHικής συμπεριφοράς Alan Alda, βοηθούν σημαντικά την επίπεδη ίντριγκα να αναπτυχθεί. Το ζήτημα είναι πως το Wanderlust από την μεριά του, δεν βοηθά τον ζορισμένο άνθρωπο της πόλης, να σκεφτεί, έστω και για λίγα δευτερόλεπτα, την ζωή του μακρυά από το μολυσμένο κλεινόν άστυ.






Στις δικές μας αίθουσες? 
Ποτέ! Κατευθείαν στο βίντεο...
Περισσότερα... »

Κι ενώ εδώ και καιρό το πλάνο του κινηματογραφικού ριμπούτ ενός από τους πιο αγαπητούς ήρωες της δεκαετίας του 80, του θρυλικού Μαντ Μαξ, έμοιαζε να χωλαίνει επικινδύνως, εσχάτως κάποιες δηλώσεις του δηλωμένου επίσημα ως πρωταγωνιστή του πρότζεκτ, Tom Hardy, αλλά και το νέο dedicated λουκ της παρτενέρ του στην υπόθεση Charlize Theron, υποδηλώνουν πως οσονούπω τα γυρίσματα ξεκινούν. Ένα σχέδιο που πήρε κάτω από την εποπτεία του εξ ολοκλήρου ο George Miller, που ήδη έχει συγγράψει το σενάριο, ενώ αναμένεται να το σκηνοθετήσει κιόλας, με την Warner να προσθέτει ήδη καινούργια ονόματα στο καστ. Πιο πρόσφατο εξ αυτών εκείνο της θεϊκά σέξι μοντέλας Rosie Huntington Whiteley, που από τις πασαρέλες της Victoria Secret, αναδείχτηκε σε τοπ δυναμική ενζενί στους τρίτους Transformers και τώρα θα διαβεί το κατώφλι του Mad Max: Fury Road, προκειμένου να υποδυθεί μία από τις Πέντε Συζύγους, που οι κακοί χαρακτήρες της ίντριγκας έχουν πάρει στο κατόπι, μέχρι που ανάμεσα τους ξα ξεπεταχτεί ο μεταποκαλυπτικός μαχητής για να τις προστατεύσει. Τις στεφανωμένες αν κρίνω από την εξίσου εντυπωσιακή Abbey Lee Kershaw, που επίσης έχει προκριθεί στο ερμηνευτικό τιμ, αναμένεται να παίξουν μόνο δίμετρες καλλονές. Αναμονή μέχρι την ολοκλήρωση του κάστινγκ, ώστε - επιτέλους - τα γυρίσματα να ξεκινήσουν κάποια στιγμή κάτω από τον καυτό ήλιο της ερήμου της Ναμίμπια.

Περισσότερα... »

Τι κι αν έχουν κυκλοφορήσει ήδη δύο επίσημα τρέιλερ, τι κι αν το προμόσιον έχει πάρει τον δρόμο του, από την στιγμή που το θέλει ο σκηνοθέτης, μπορεί να κάνει όσες προσθήκες θέλει ακόμη και την ύστατη ώρα. Πόσο μάλλον όταν ο δημιουργός φέρει το βαρύ όνομα Tarantino, αφού ο εκκεντρικός Pulp Fictioner, αποφάσισε στο ενενήντα και κάτι, να προσθέσει ακόμη έναν αστέρα στο ήδη λαμπερό επιτελείο του, τον χαρισματικό νεαρό καρατερίστα Jonah Hill (21 Jump Street, Moneyball, Cyrus). Ο Hill, που πιθανότατα θα αποτελέσει και την τελευταία προσθήκη στο καστ, από το Pre production είχε ακουστεί για τον ρόλο του Σκότι Χάρμονι, που είναι εκείνος ο οποίος χάνει στον τζόγο την Μπρουμίλντα από τον γαιοκτήμονα Κάλβιν Κάντι, ξεκινώντας έτσι την μακρά αναζήτηση του Τζάνγκο να εντοπίσει την χαμένη γυναίκα του. Πάντως κατόπιν της ανακοίνωσης της παραγωγής, δεν έχει γίνει γνωστό, ποιον χαρακτήρα θα υποδυθεί στο πρότζεκτ. Η πολυαναμενόμενη νέα ταινία του Tarantino έχει προγραμματιστεί να κάνει την επίσημη παγκόσμια πρεμιέρα της στις 25 του ερχόμενου Δεκέμβρη.

Περισσότερα... »

Είχε την τέλεια ζωή. Είχε την τέλεια οικογένεια. Τι συμβαίνει όμως, όταν όλα αυτά δεν είναι παρά μια ψευδαίσθηση? Συμβαίνει πως η Άλις επιστρέφει! Αφού ζούσε για τόσο καιρό σε έναν παραμυθένιο κόσμο, η μοναδική σούπερ ηρωίδα ικανή να τα βάλει με τα τερατουργήματα της Umbrella Corporation θα εμφανιστεί και πάλι στον πραγματικό κόσμο, που φαίνεται να κρέμεται σε μια κλωστή πριν την ολοκληρωτική του κατάρρευση. Το πέμπτο ραντεβού της ατρόμητης πολεμίστριας, μετά το ορίτζιναλ που μετέφερε για πρώτη φορά το Videogame στην μεγάλη οθόνη πριν από μια δεκαετία, το Apocalypse, το Extinction και το Afterlife, καταφτάνει με τον τίτλο Resident Evil: Retribution και από το τρέιλερ μονάχα, μοιάζει το πλουσιότερο σε θέαμα και ειδικά εφέ όλων, το αρτιότερο τεχνικά, αλλά και το πιο φιλόδοξο να γεμίσει τα ταμεία της Sony / Screen Gems στις 14 Σεπτεμβρίου, όταν και θα κάνει την πρώτη του παρουσία στους κινηματογράφους του κόσμου. Ήδη έναν πόντο παραπάνω τον κατέχει, αφού στην σκηνοθετική του καρέκλα, κάθεται και πάλι, ο μετρ στο είδος Paul W.S. Anderson, δημιουργός του πρωτότυπου αλλά και του τέταρτους σκέλους του franchise, όπως και των Mortal Kombat, Event Horizon, AVP, Death Race αλλά και της πιο μεταμοντέρνας εκδοχής των The Three Musketeers.


Όπως βεβαίως είναι και ο σύζυγος του αγαπημένου Πέμπτου Στοιχείου, της Ουκρανέζας κούκλας Milla Jovovich, που χρόνο με τον χρόνο γίνεται ολοένα και πιο σέξι, με αποκορύφωμα την πέμπτη της - και σύμφωνα με τις εξαγγελίες τελευταία - παρουσία στον κεντρικό ρόλο του Retribution. Ακόμη κι αν δεν είναι κανείς φανατικός της σειράς, το ανελέητο κυνηγητό σε κάθε γωνιά του πλανήτη, από την Ουάσινγκτον στο Τόκιο και από την Νέα Υόρκη στην Μόσχα, φαντάζει ιδιαίτερα ενδιαφέρον, ειδικά όταν συνοδεύεται και από μια αναμενόμενα εντυπωσιακή 3D φόρμα...


Στις δικές μας αίθουσες? Το φθινόπωρο του 2011

Περισσότερα... »