Η Ξηρασία (The Dry) PosterΗ Ξηρασία

του Robert Connolly. Με τους Eric Bana, Genevieve O'Reilly, Keir O'Donnell, John Polson.

Άνυδρες μνήμες
του zerVo (@moviesltd)

Η γη σκάει, αφού της λείπει το ζωογόνο νερό και γίνεται εχθρική, αφιλόξενη, άγονη. Σχεδόν δεν την αναγνωρίζεις, αφού αλλιώς την ήξερες, ζωντανή, πλούσια, πολύχρωμη, έτοιμη να αγκαλιάσει, να σου μεταφέρει την ενέργεια της. Ενώ τώρα δεν την νιώθεις παρά ένα ξερό, άδειο και κενό τοπίο, μια ερημιά που ούτε καν σε συγκινεί να την αποδεχτείς σαν σπίτι σου. Και ο ερχομός της βροχής όλο κι αναβάλλεται, με τα πάντα τριγύρω σταδιακά να νεκρώνουν. Κι ο ουρανός επιμένει να παραμένει σιωπηλός. Τα σύννεφα έχουν αποδράσει. Και η ζωή δεν συνεχίζεται. The Dry...

Η Ξηρασία (The Dry) Quad Poster
Η, μετά από δύο και πλέον δεκαετίες, επιστροφή του διακεκριμένου πρωτευουσιάνου ομοσπονδιακού επιθεωρητή Άαρον Φαλκ, στα πάτρια εδάφη της Κιεβάρα, στην απομονωμένη αυστραλιανή περιφέρεια, δεν είναι για καλό σκοπό. Αφού πρέπει να παραστεί στην κηδεία του παιδικού του φίλου, Γκρεγκ, ο οποίος φέρεται να είναι εκείνος που μέσα σε παραλήρημα, προκάλεσε την σφαγή της οικογένειας του, της συζύγου και του μεγάλου του γιου, προτού τερματίσει βουτηγμένος στις τύψεις την ζωή του.

Παρακινούμενος από την επιμονή των γονιών του δράστη, που δεν έχουν ακόμη συνειδητοποιήσει την συμφορά που τους έχει βρει και αδυνατούν να πιστέψουν πως το παιδί τους είναι ένας στυγερός φονιάς, ο ντετέκτιβ θα παρατείνει την παρουσία του στην καταπιεσμένη από την ξηρασία περιοχή, προκειμένου να βοηθήσει τον άγουρο ντόπιο σερίφη να βρει την άκρη του νήματος. Η εμπειρία του αστυνομικού τον πείθει πως κάτι περίεργο κρύβεται πίσω από την τραγωδία. Για την μικρή κοινωνία της κωμόπολης, όμως, η παρουσία του είναι ανεπιθύμητη, κάτι που δεν του επιτρέπει να κινείται με άνεση μεταξύ των μελών της.

Αιτία, ένα ακόμη φονικό, που έλαβε χώρα πολλά χρόνια πριν, με θύμα την έφηβη συνομήλικη φιλενάδα του Άαρον και νεανικό αντικείμενο του πόθου του, Έλι, που βρέθηκε πνιγμένη στο κοντινό ποτάμι. Με εκείνον να αποτελεί έναν από τους βασικότερους υπόπτους τέλεσης του εγκλήματος, χάρη όμως σε ένα (αδύναμο) άλλοθι θα γλυτώσει την δίωξη, όχι όμως και την μήνη των συμπολιτών του που θα τον θεωρήσουν κύριο υπαίτιο του θανάτου της νεαρής κοπέλας. Με αποτέλεσμα να τον αποπέμψουν, μαζί με τον μοναχικό πατέρα του, μια και καλή, από την περιθωριακή Κιεβάρα...

Σε δύο παράλληλες χρονικές τροχιές τρέχει λοιπόν η αφήγηση μιας ταινίας, που εκτός της προφανούς αστυνομικής του υπόστασης, ορίζει και μια δυναμική κοινωνική μελέτη χαρακτήρων. Ο βασικός κορμός της εξέλιξης ορίζεται στο σήμερα, σε έναν τόπο, έφορο κάποτε, όταν ευνοούσαν οι καιρικές συνθήκες, μα που σταδιακά, ελλείψει της λυτρωτικής βροχής για περισσότερο από έναν χρόνο, αργοπεθαίνει. Χαριστική βολή θα δώσει στην πάμφτωχη επαρχία το ενδεχόμενο μιας πυρκαγιάς, που απειλεί να κάψει την μοναδική όαση στην περιοχή, το γειτονικό δάσος. Μέσα από τους αλλεπάλληλους εφιάλτες που βιώνει ο κεντρικός ήρωας, σημάδια που του έχει αφήσει εκείνη η ανείπωτη απώλεια των 17 του χρόνων, μεταφερόμαστε στο μακρινό χθες, για να πάρουμε τις πληροφορίες που χρειάζονται γύρω από την δολοφονία, που όπως τώρα, έτσι και τότε, συγκλόνισε τους πάντες.

Κοινό στοιχείο αμφότερων των περιπτώσεων, το αδιαμφισβήτητο γεγονός πως όλοι, μα όλοι, οι με οποιονδήποτε τρόπο εμπλεκόμενοι στα δύο φονικά, κάτι κρύβουν, κάτι γνωρίζουν, μα κρατούν το στόμα τους ερμητικά σφαλιστό. Είτε για να προστατέψουν τους ίδιους, είτε για να καλύψουν ενδεχόμενες παραβατικές συμπεριφορές φίλων τους, Με συνέπεια, όχι απλά να μην βοηθούν τις αρχές να διαλευκάνουν τις υποθέσεις, αλλά να προσθέτουν τον εαυτό τους στην λίστα των πιθανών δραστών. Σταδιακά ο κατάλογος υπόπτων του πεπειραμένου αστυνομικού θα γεμίζει με περισσότερο κόσμο, καθώς για όλους θα εντοπιστεί μικρό ή μεγάλο κίνητρο. Οι εκπλήξεις στην πορεία θα είναι τεράστιες. Οι συσχετισμοί του σήμερα με το χθες, στο μπερδεμένο κι ας μην το δείχνει μυαλό του ντετέκτιβ Φαλκ, θα του δημιουργήσουν οδυνηρούς συνειρμούς, με μόνο έναν τρόπο να του απομένει, ώστε να γλυτώσει επιτέλους από τα σαδιστικά φαντάσματα που τον καταδιώκουν. Να λύσει τους γρίφους. Και τους δύο, ο ένας από μόνος του, δεν του είναι αρκετός.

O Robert Connolly είναι ένας από τους σημαντικότερους κινηματογραφιστές των Αντιπόδων, άσχετα αν το The Dry - με μικρή πιθανότητα σφάλματος μου - είναι η πρώτη του δημιουργία από τις τουλάχιστον μια ντουζίνα, που παίρνει διανομή στην χώρα μας. Και σκηνοθετικά είναι εξαιρετικός στην μέθοδο που χειρίζεται το δαιδαλώδες σενάριο που στηρίζεται στην νουβέλα της Jane Harper. Με υπομονή και σύνεση, κτίζει πόντο με τον πόντο το σκηνικό του διπλού εγκλήματος, τρέχοντας πέρα δώθε στον χρόνο χωρίς να γίνεται ενοχλητικός, μπολιάζοντας τον νου του θεατή με τις απαιτούμενες πληροφορίες που θα τον οδηγήσουν στην λύση του whodunnit. Η αποκάλυψη, θα γείρει την πλάστιγγα του genre ακόμη περισσότερο στην μεριά του φορτισμένου κοινωνικού δράματος, παρά σε αυτή του μυστηριώδους θρίλερ, φωτογραφίζοντας με θαυμαστό τρόπο την εικόνα μιας παραδοσιακής, στενόμυαλης, φοβισμένης επαρχίας, που μέρα με την ημέρα οδηγείται σε μαρασμό.

Πρόκειται για μια από τις πλέον αξιομνημόνευτες (παρούσης εκείνης του Μονάχου, καμία ποτέ δεν θα πάρει την πινακίδα της σπουδαιότερης) πρωταγωνιστικές στιγμές του Eric Bana. Χαμηλών τόνων ερμηνεία, χωρίς υπερβολές, με εξάρσεις εκφραστικές, που υπογραμμίζουν τα μπλεγμένα συναισθήματα, που αναζητούν απελευθέρωση. Κινούμενος πάνω σε ένα τεντωμένο σκοινί, ο τσακισμένος ψυχικά άντρας, οφείλει να δείξει ισχυρός και ψύχραιμος ως ονομαστός ερευνητής εγκλημάτων, δίχως στιγμή να αφήσει να διαρρεύσουν σε δημόσια θέα όσα νιώθει, κρίνει, αξιολογεί. Κι αυτή την περσόνα την αποδίδει όμορφα ο Αυστραλός, βοηθούμενος από ένα πλήθος περιφερειακών ρολιστών, ανεβάζοντας ένα τουλάχιστον επίπεδο επάνω, την συνολική αξία, της καλύτερης ταινίας που μας έστειλε φέτος το Down Under...

Η Ξηρασία (The Dry) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 2 Σεπτεμβρίου 2021 από την Spentzos Films!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δική σου κριτική