2020 Toronto Film Festival Poster

Έφθασε λοιπόν η στιγμή να φορέσω τη φανέλα με το 9. Ξεκινώντας στα 2012 (θαυμάσια χρονιά), μπήκα σταδιακά στο τριπ αυτής της κινηματογραφικής πανηγύρεως, αρχικά με τους σιαγώνας - αλέτρι και πλέον με τη σιγουριά του δοκιμασμένου στο πρώτο στον πλανήτη από πλευράς εκπροσώπησης φεστιβάλι. Εννοώ, εδώ θα βρεις γκαραντί επαγγελματισμό ακόμη κι από τον πιο άπειρο εθελοντή. Υπάρχουν κανόνες, διάνθισμα όλων των ιδιαίτερων κοινωνικών ομάδων, σεβασμός στη διαφορετικότητα και μια απεύθυνση στα καλύτερα στοιχεία της προσωπικότητας των συμμετεχόντων, από το φαν κοινό ως το press & industry σινάφι. Φέτο ήρθε και θρονιάστηκε και τούτος ο COVID-19 πανάθεμά τον που έχει καταφέρει πλήγμα βαθύ στο καλλιτεχνικό προϊόν, αναγκάζοντας τους συνυθύνοντες νόες Cameron Bailey -Joana Vincente να πολεμούν την πανδημία με τα όπλα του...εχθρού. Τι πάει να πει αυτό;


Ότι δηλαδή η φεστιβαλική εμπειρία (10-19 Σεπτέμβρη) θα υπαχθεί σε μια λογική ψηφιακής πλατφόρμας, τουτέστι στρήμινγκ κυρίες μου και κύριοι. Social distancing vs theater experience σημειώσατε 1 (ξερό). Από τη μια χαλαστικό κι από την άλλη λυτρωτικό, βολικό και ταιριαστό με το ζοφερό κλίμα των ημερών μας. Ananomaly, μια παρένθεση, ή μήπως οιωνός για το μέλλον που μας περιμένει στην (επόμενη) γωνιά; Μη τα γυρεύουμε όλα μονά-ζυγά δικά μας. Με Cannes στο βρόντο, μια μασκοφορούσα Mostra κι ένα ακυρωμένο Telluride, το TIFF2020 κρατιέται στο ύψος του, με μια καθαρά γυναικεία δυναμική καθότι το εντυπωσιακότατο 45% των ταινιών που συμμετέχουν στα προγράμματά του είναι (συν)σκηνοθετημένα από γυναίκες. Περί τα τέλη του Ιουλίου ο κορμός αριθμούσε περί τη μια 50άδα, ενώ με περηφάνια σήμερα το πρωί καταμέτρησα 97 τεμάχια (χώρια τα shortcuts, απλωτά σε 5 διαφορετικές ομαδοποιήσεις).

Focus, WB και (φυσικά) Netflix απουσιάζουν καθότι τα βαριά πυροβόλα καμουφλάρονται για αργότερα, δεδομένης της οσκαρικής παράτας μέχρι Μάρτη: Mank (Fincher), Still Water (McCarthy του Spotlight) κι ο καινουργής Sorkin (The Trial of the Chicago 7) μένουν εκτός. Όχι πως τα πάμε κι άσχημα όμως, αφού ανοίγουμε με Spike Lee (American Utopia, η κινηματογραφημένη παράσταση του David Byrne) και κλείνουμε με τα πρώτα δυο επεισόδια της σειράς Suitable Boy με την υπoγραφή της βετεράνας Mira Nair. Αν τώρα με ρωτάς τι περιμένω με ανυπομονησία, λίγα πράγματα. Σίγουρα το Apples του Christos Nikou με τον αγαπημένο μου έλληνα ηθοποιό εσχάτως Aris Servetalis. Πανδημικό, weird wave και πολλά υποσχόμενο. Μετά τα The Father (Neon) και Ammonite (Sony pictures Classics) που μυρίζουν χρυσά αγάλματα βραβευτικά. Και φυσικά τις πρωτάρες πίσω από την κάμερα Halle Berry (Bruised), Regina King (One Night in Miami) με καλή συντροφιά τον (πλέον και) σκηνοθέτη Viggo Mortensen. Cineτονίσου μόνο στο MoviesLtd για την καθιερωμένη Τοροντιανή σου ενημέρωση. Ακολουθούν μπόλικες ταινίες κατά αλφαβητική σειρά: KALO MAS TIFF45!


180 Degree Rule (Farnoosh Samadi | Iran)
76 Days (Hao Wu, Anonymous, Weixi Chen | USA)
Ammonite (Francis Lee | United Kingdom)
Another Round (Thomas Vinterberg | Denmark)
Bandar Band (Manijeh Hekmat | Iran / Germany)
Beans (Tracey Deer | Canada)
Beginning (Dasatskisi) (Dea Kulumbegashvili | Georgia / France)
The Best is Yet to Come (Bu zhi bu xiu) (Wang Jing | China)
Bruised (Halle Berry | USA)
City Hall (Frederick Wiseman | USA)
Concrete Cowboy (Ricky Staub | USA)
David Byrne’s American Utopia (Spike Lee | USA)
The Disciple (Chaitanya Tamhane | India)
Enemies of the State (Sonia Kennebeck | USA)
Falling (Viggo Mortensen | Canada / United Kingdom)
The Father (Florian Zeller | United Kingdom / France)
Fauna (Nicolás Pereda | Mexico/Canada)
Fireball: Visitors from Darker Worlds (Werner Herzog, Clive Oppenheimer | United Kingdom / USA)
Gaza mon amour (Tarzan Nasser, Arab Nasser | France / Germany / Portugal / Palestine / Qatar)
Get the Hell Out (Taochulifayuan) (I-FanWang | Taiwan)
Good Joe Bell (Reinaldo Marcus Green | USA)
I Care A Lot (J Blakeson | United Kingdom)
Inconvenient Indian (Michelle Latimer | Canada)
The Inheritance (Ephraim Asili | USA)
Lift Like a Girl (Ashya Captain) (Mayye Zayed | Egypt / Germany / Denmark)
Limbo (Ben Sharrock | United Kingdom)
Memory House (Casade Antiguidades) (João Paulo Miranda Maria | Brazil/France)
MLK/FBI (Sam Pollard | USA)
The New Corporation: An Unfortunately Necessary Sequel (Joel Bakan, Jennifer Abbott | Canada)
New Order (Nuevo orden) (Michel Franco | Mexico)
Night of the Kings (La Nuit des rois) (Philippe Lacôte | Côte d’Ivoire / France / Canada / Senegal)
Nomadland (Chloé Zhao | USA)
No Ordinary Man (Aisling Chin-Yee, Chase Joynt | Canada)
Notturno (Gianfranco Rosi | Italy / France / Germany)
One Night in Miami (Regina King | USA)
Penguin Bloom (Glendyn Ivin | Australia)
Pieces of a Woman (Kornél Mundruczó | USA / Canada / Hungary)
Preparations to Be Together For an Unknown Period of Time (Felkészülés meghatározatlan ideig tartó együttlétre) (Lili Horvát | Hungary)
Quo Vadis, Aïda? (Jasmila Žbanić | Bosnia and Herzegovina / Norway / The Netherlands / Austria / Romania / France / Germany / Poland / Turkey)
Shadow In The Cloud (Roseanne Liang | USA / New Zealand)
Shiva Baby (Emma Seligman | USA / Canada)
Spring Blossom (Suzanne Lindon | France)
A Suitable Boy Mira Nair | United Kingdom / India
Summer of 85 (Été 85) (François Ozon | France)
The Third Day (Felix Barrett, Dennis Kelly | United Kingdom)
Trickster (Michelle Latimer | Canada)
True Mothers (Asagakuru) (Naomi Kawase | Japan)
Under the Open Sky (Subarashikisekai) (Miwa Nishikawa | Japan)
Violation Madeleine (Sims-Fewer, Dusty Mancinelli | Canada)
Wildfire (Cathy Brady | United Kingdom / Ireland)

gaRis

Toronto Film Festival 2020