Απάτη σε Μαύρο Φόντο (Carbone) Poster ΠόστερΑπάτη σε Μαύρο Φόντο

του Olivier Marchal. Με τους Benoît Magimel. Gringe Gringe, Idir Chender, Laura Smet, Michaël Youn, Dani, Patrick Catalifo, Gérard Depardieu


Antoine's Way
του zerVo (@moviesltd)

Με αφορμή την καταπολέμηση του φαινόμενου του θερμοκηπίου, που έχει σαν συνέπεια την υπερθέρμανση του πλανήτη, η Ευρωπαϊκή Ένωση το 2005 εφάρμοσε νόμο αποδίδοντας μπόνους σε όλες εκείνες τις βιομηχανικές επιχειρήσεις που δεν ξερνούσαν ετησίως το όριο εκπομπής ρύπων στην ατμόσφαιρα. Τα κενά και τις ασάφειες των συγκεκριμένων διατάξεων, εκμεταλλεύτηκε κατά την διετία 2008 - 09 σπείρα απατεώνων, που έστησε το τέλειο κόλπο καταφέρνοντας να επιβαρύνει τόσο τα εθνικά, όσο και τα κοινοτικά ταμεία με το αστρονομικό ποσό των 10 δισεκατομμυρίων ευρώ! Πάνω σε αυτή την υπόθεση που συγκλόνισε την κοινή γνώμη της Γαλλίας, μένοντας γνωστή στα χρονικά ως η Μεγάλη Απάτη του Άνθρακα, στήνεται το υπέροχο και ρυθμικό θρίλερ, Απάτη σε Μαύρο Φόντο (Carbone), από τον μετρ του είδους Olivier Marchal.

Απάτη σε Μαύρο Φόντο (Carbone) Quad Poster Πόστερ
Με τα χρέη της εταιρίας του προς τους πιστωτές της, να έχουν αγγίξει τα θεόρατα ύψη πολλών εκατομμυρίων, ο Παριζιάνος επιχειρηματίας Αντουάν Ροκά, δεν βρίσκει καμία άλλη λύση από το να την ρίξει σε καθεστώς εκκαθάρισης, βάζοντας της οριστικά λουκέτο. Δίχως να καταφέρνει να πάρει την παραμικρή βοήθεια από τον μόνιμα εχθρικό προς το πρόσωπο του, εύπορο και εξέχων στέλεχος της Εβραϊκής κοινότητας της πρωτεύουσας, πεθερό του, Άρον Γκολντστάιν, προκειμένου να σώσει την φάμπρικα που με θυσίες έστησε, ο Αντουάν θα δει να διαλύονται οι κόποι μιας ζωής μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα. Και μαζί τους να γκρεμίζεται ολοσχερώς ο γάμος του, το σπιτικό του, η φαμίλια του.

Με το φάσμα της απόγνωσης να τον έχει τυλίξει και με ελάχιστα ευρώ στον τραπεζικό του λογαριασμό, ο ευρηματικός Ροκά θα σκεφτεί το απόλυτο τρικ, αντιλαμβανόμενος πως το κράτος αποδίδει σε όλες τις επιχειρήσεις επίδομα, αν και εφόσον εκείνες δεν ξεπερνούν μέσα σε ένα χρόνο τα επιτρεπτά επίπεδα εκπομπής διοξειδίου CO2: Να δημιουργήσει την μία μετά την άλλη ανύπαρκτες εταιρίες φάντασμα, διεθνών και παράκτιων συμφερόντων, που θα αποκομίσουν το κονδύλι του πριμ, δίχως να αποδώσουν στην χώρα μάλιστα τον προκαθορισμένο ΦΠΑ. Βρίσκοντας τους απαιτούμενους χρηματοδότες, στα κατώτερα κλιμάκια του υποκόσμου, ο Ροκά και οι (ελάχιστοι) συνεργάτες του, σε χρόνο ρεκόρ θα καταφέρουν να κτίσουν περιουσίες μυθικές, γεγονός που δεν θα δει με καθόλου καλό μάτι η τοπική Μαφία. Αλλά και ο, με ισχυρές γνωριμίες στα κυβερνητικά κλιμάκια, πατέρας, της πρώην (πλέον) συζύγου του, που διεκδικεί εξ ολοκλήρου την επιμέλεια του εγγονού του...

Μυρίζει αίμα και ιδρώτα υποκοσμικό, από το πρώτο του κιόλας δευτερόλεπτο, το πόνημα του άριστου σχεδιαστή τέτοιων γαλλόφωνων νέο νουάρ, Olivier Marchal, ενός τύπου που εγκατέλειψε δυο δεκαετίες πριν το αστυνομικό σώμα, προκειμένου να κάνει το όνειρο του πραγματικότητα και να ασχοληθεί με τις κινηματογραφικές φλικ στόρι! Και μέχρι στιγμής κάθε - μα κάθε - του βήμα, είναι κι ένα μικρό διαμάντι στο είδος, από το πρώτο του κιόλας b-movie Gangsters με την Parillaud, μέχρι τα επόμενα 36 Quai des Orfevres και MR 73 (αμφότερα με Auteuil στον κεντρικό ρόλο, αν θυμάμαι σωστά και δίχως διανομή στην Ελλάδα) ίσαμε το πιο πρόσφατο, από το 2011, Les Lyonnais, που το όνομα του έγινε ευρύτερα γνωστό και στα ιντερνάσιοναλ σινεφιλικά κοινά. Με την πέμπτη του ταινία, που δεν παρεκκλίνει ούτε μισό πόντο από το πατρόν του αγαπημένου genre, o 60χρονος πρώην επιθεωρητής της Δίωξης και με την βούλα πλέον, μπαίνει στην λίστα των πλέον αξιόλογων απόφοιτων της σχολής Melville.

Σαν μπούσουλα για το κτίσιμο της πλοκής του ο Marchal χρησιμοποιεί μια από τις πιο αναγνωρισμένες γκανγκστερικές ραψωδίες του De Palma, το θρυλικό Carlito's Way. Τα δάνεια από την Υπόθεση Μπριγκάντε, εδώ, αναφέρονται τόσο στο intro, όπου ο κεντρικός (άντι)ήρωας πέφτει νεκρός από τις σφαίρες του εκτελεστή του, όσο και στην εξέλιξη της ίντριγκας, ενόσω ο Ροκά θησαυρίζει και ακολουθεί πλέον τρόπο ζωής χλιδάτο, ζώντας σε υπερπολυτελή πεντχάουζ δίπλα στο σύμβολο του Άιφελ, δίπλα σε πανέμορφα τοπ μοντέλα και οδηγώντας ταχύτατες Πόρσε στα Ηλύσια Πεδία. Επίσης δεν είναι διόλου τυχαία η προσθήκη στο πλάι του βασικού χαρακτήρα, ενός πεπειραμένου νομικού συμβούλου (ως άλλος Sean Penn εδώ παίζει ο αξιόλογος Michael Youn) αλλά και μια μικρής φράξιας ματαιόδοξων κομπανιέρων, που βυθισμένοι στις καταχρήσεις και τις ασωτίες, θα δημιουργήσουν την συνθήκη εκείνη της τελικής ανατροπής, με την εμφάνιση του εδώ εκδικητή, που θα τραβήξει το περίστροφο ως εναλλακτικός Μπένι Μπλάνκο από το Μπρονξ.

Φανταχτερές εικόνες χλιδάτης καλοπέρασης, συνδυάζονται αρμονικά με το νοσηρό περιβάλλον του προερχόμενου από τις αραβόφωνες αποικίες περιθωριακού υποκόσμου, για να ορίσουν την ραγδαία άνοδο, μα και την με πρωτοφανή κρότο πτώση στον γκρεμό, ενός ευφυούς τύπου, που δεν ήξερε πότε ακριβώς να βάλει τελεία στις κερδοφόρες ορμές του. Ο Benoit Magimel, παρότι μόλις 45 ετών, έχει να επιδείξει μια καριέρα υποκριτική σχεδόν τριών δεκαετιών, δίνοντας το παρόν, περισσότερο σε ρόλους περιφερειακούς, σε μερικές από τις πιο αξιομνημόνευτες στιγμές του σύγχρονου Γαλλικού σινεμά. Από το θρυλικό Μίσος, τους ευρηματικούς Les Voleurs και την Haneke made Δασκάλα του Πιάνου μέχρι το πρόσφατο La Tete Ηaute, όπου και τιμήθηκε με το μοναδικό, ως τώρα, Cesar της πορείας του, ο εκφραστικός ερμηνευτής, έχει αναρριχηθεί μεθοδικά στην συνείδηση του κοινού ως ένας, τόσο εμπορικός, όσο και ποιοτικός ηθοποιός. Εδώ, με τις απαιτήσεις του Carbone, να τον χρήζουν πρωταγωνιστή, έχοντας και την αμέριστη υποστήριξη του κορυφαίου Depardieu που υποδύεται τον ηθικό του εχθρό, μια χαρά τα φέρνει βόλτα ως ο μοντέρνος Γάλλος Καρλίτο.

Πρόσωπο μυθοπλαστικό βέβαια, που γεννιέται όμως μέσα από μια ιστορία αληθινή, συγκλονιστική και όχι ιδιαίτερα γνωστή στο ευρύ κοινό, που ορίζει και την βάση αυτού του έξοχα δομημένου, σχεδιασμένου και εκτελεσμένου θρίλερ, που θα ικανοποιήσει ακόμη και τον πιο απαιτητικό φαν των φιλμικών crime περιπετειών.

Απάτη σε Μαύρο Φόντο (Carbone) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 26 Απριλίου 2018 από την Odeon!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δική σου κριτική