Suburbicon PosterSuburbicon

του George Clooney. Με τους Matt Damon, Julianne Moore, Oscar Isaac, Noah Jupe, Glenn Fleshler, Megan Ferguson, Jack Conley, Gary Basaraba, Michael D. Cohen


Συμπούρμπουλο
του gaRis (@takisgaris)

Από τις εξεχόντως αναμενόμενες ταινίες του TIFF17, η νέα ταινία του σκηνοθέτη George Clooney, αυτόκλητου ιεράρχη του χολυγουντιανού φιλελευθερισμού, ανοίγει στις αίθουσες σε αψεγάδιαστο τάιμιν με τα σεξουαλικά σκάνδαλα που μαστιγώνουν τα μισερά τοτέμ της βιομηχανίας, τύπου Weinstein και σια, με - σημειωτέον - Clooney και Damon απολογούμενους για την ομερτά περί του ευεργέτη Harvey και τα κατά συρροή πεσίματά του σε κάθε (οσκαρούχες μάλιστα μερικές) σταρλέτα που πλαγιοκόπησε τα τελευταία 30 έτη. Ο George, υγρό όνειρο των Δημοκρατικών για τη θέση του πλανηταρχίδου παλαιόθεν, έχει δείξει κόνγκρεσμαν αντανακλαστικά με το Good Night & Good Luck ενώ έχει εντρυφήσει στο πολιτικό σπινάρισμα με το Ides of March. Μετά το ελαφρύ WWII caper Monuments Men γυρνά τη δική του εκδοχή κατεδάφισης του προαστιακού αμερικανικού ονείρου, παραδίδοντας ένα κρόσοβερ Pleasantville και Κοενικής ξεπατικωσούρας, πατώντας σε πραγματικά περιστατικά στα γουάιτ πάουερ 50s επί Άικ Άιζενχάουερ και ένα σενάριο των τακιμιών (4 ταινίες μαζί) Coen Bros.

Suburbicon Quad Poster

Το ζεύγος Μέγιερς (Karimah Westbrook και Leith Burke) είναι οι πρώτοι μαύροι κάτοικοι του ειδυλλιακού Suburbicon, ακριβώς ένα φράχτη χώρια από τους Λοτζ (Matt Damon και Jullianne Moore). Τα αγόρια των δυο οικογενειών Νίκι και Άντυ θα παίξουν μαζί baseball αγνοώντας τη συνολική κινητοποίηση των συμπολιτών να απαλλαγούν από το μαύρο μίασμα της φυλετικής τους καθαρότητας. Με την παστέλ φωτογράφηση του Robert Elwit (της ομάδας PTA) και τον Alexandre Desplat να μην κρατιέται με ένα ακόμη φλύαρα ευπρόβλεπτο score, o σεναριογράφος (και απών μπροστά από την κάμερα) Clooney δείχνει να μας προετοιμάζει για μια καραμπινάτη αντιρατσιστική ηθογραφία για να πάρει τουναντίον την απόφαση να το γυρίσει στο δολοφονικά γκροτέσκο ενδοοικογενειακό δράμα. Ο σκυθρωπός επιχειρηματίας Damon θέλει να ξεπαστρέψει την ανάπηρη σύζυγο Moore για να ζήσει το θυελλώδη έρωτά του με τη δίδυμη αδερφή της (διπλός ρόλος για τη θεϊκή κοκκινομάλλα). Η Vertigo αναφορά εμφανής αλλά έτι καραμπαμπάμ η επίκληση της α λα Fargo σαρδόνιας, σλάπστικ και μισανθρωπικά ανόητης βίας.

Ευπρόσδεκτος ο επίσης ανήκων στο Κοενικό σύμπαν Oscar Isaac και κρίμας το κόψιμο στη μονταζιέρα του Josh Brolin, ως προπονητής baseball που θα έδινε πόντους comic relief, σε μια ταινία που ξεκινά με κάλλιστες προθέσεις για να κρασάρει με ιλιγγιώδη ταχύτητα στα χωράφια του exploitation τρόμου, με υποψήφιο θύμα τον συμπαθέστατο μικρούλη Άντι Λοτζ (Tony Espinosa). Η χείριστη όμως συνέπεια εναπόκειται στον πλήρη σεναριακό αποπροσανατολισμό των Clooney -Heslov (της δόξας ενός Argo) από την οικογένεια Myers και τη ρατσιστική βία εναντίον τους που υφίσταται εντελώς καρυκευματικά, διασύροντας ουσιαστικά τον ηθικό πυρήνα του εγχειρήματος. Ο George Clooney έχει τιμηθεί με όσκαρ ερμηνείας, καλύτερης ταινίας, έχει προταθεί ως σεναρίστας και λογικά πρέπει να αισθάνεται από καθέδρας. Και ανθρωπιστικό κήρυγμα και ελάχιστα πειστικό σπλάτερ και αστόχως σαρκαστικό, αυτό δεν είναι Suburbicon, είναι Συμπούρπουλο: Ένα παστίτσιο βαθείας καταψύξεως, καμωμένο για τα μικροκύματα, δίχως προσωπικό δημιουργικό στίγμα και μια κυνική πικρίλα να μένει στο στόμα.

Suburbicon Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 26 Οκτωβρίου 2017 από την Odeon!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δική σου κριτική