Marjoram

της Όλγας Μαλέα. Με τους Μαρία Ρισκάκη, Ναταλία Δραγούμη, Γιούλικα Σκαφιδά, Σήφης Πολυζωίδης, Τρύφων Καρατζάς, Τριαντάφυλλη Μπουτεράκου, Χριστίνα Μητροπούλου, Κόκκι


Σβόλιασε η Κουβερτούρα...
του zerVo (@moviesltd)

Όντας γονιός που έχει περιπέσει αρκετές φορές στην δίχως λογική παγίδα της μανίας επιμονής βελτίωσης των επιδόσεων των παιδιών του, διαθέτοντας πλέον την συναίσθηση και την εμπειρία να μην το επαναλάβω, εφόσον αντιλήφθηκα πως μόνον ως γραφικός μπορώ να καταλήξω στα μάτια τους, είχα την ελπίδα και την θέληση, πως μια εγχώρια κινηματογραφική παραγωγή, θα ασχοληθεί σοβαρά με αυτό το μοντέρνο και διαδεδομένο σε κάθε σπίτι φαινόμενο. Από το προωθητικό τρέιλερ μάλιστα της Ματζουράνας, πείστηκα πως πρόκειται για μια τέτοια περίπτωση, που καυτηριάζει και εξευτελίζει στο πανί τους πατεράδες που λυσσομανούν τα βλαστάρια τους να βγουν πρώτα, προκαλώντας τους ανυπολόγιστες και σε πολλές περιπτώσεις μη αναστρέψιμες βλάβες. Ίσως γι αυτόν τον λόγο και να απογοητεύτηκα πιότερο από το πόνημα της Μαλέα, που εντέλει αποδείχτηκε κάτι άλλο. 'Ενα κακοσκηνοθετημένο, κακοφωτογραφημένο, κακομονταρισμένο και κακοερμηνευμένο θρίλερ τέταρτης διαλογής, που για να βάλει και το κερασάκι στην τούρτα σοκολάτα της κακογουστιάς, πετάει και το ιντριγκαδόρικο μοτό πως "βασίζεται σε αληθινά περιστατικά"...

Έντεκα μόλις χρόνων είναι η χαριτωμένη Αννούλα κι όμως έχει καταφέρει να εξελιχθεί σε μια καταπληκτική κι ευφάνταστη μαγείρισσα, μια θεαματική ικανότητα που η νευρωσική και φιλάσθενη μητέρα της, επιθυμεί διακαώς να αναδείξει δηλώνοντας την να πάρει μέρος σε τηλεοπτικό talent show για εκκολαπτόμενους σεφ. Καθώς το παιχνίδι οδεύει προς την ολοκλήρωση του και λίγο πριν τον μεγάλο τελικό, η αγχωμένη από τα τερτίπια της μάνας της, πίσω από την κάμερα, παιδούλα, θα επιδείξει μια άκρως περίεργη και ανάρμοστη για τους κανόνες του σίριαλ συμπεριφορά, γεγονός που θα προκαλέσει το ενδιαφέρον της παιδοψυχολόγου της παραγωγής, η οποία θα διακρίνει πίσω από το θλιμμένα φοβισμένο βλέμμα της Άννας ένα καλά κρυμμένο, τρομακτικό μυστικό.

Μέσα από επαναλαμβανόμενες συνεδρίες που η επιστήμονας θα επιχειρήσει να βγάλει στην επιφάνεια το ζήτημα που προκάλεσε την έκρηξη της μικρής, κουβέντες που η ηλίθιας συμπεριφοράς μέγαιρα μητέρα και επίσης ιατρός, δεν θα δει με καλό μάτι, θα αποκαλυφθεί πως δεν ευθύνεται για την μεταστροφή η καταπίεση, αλλά κάτι άλλο, πολύ πιο ανατριχιαστικό και μακάβριο. Είναι η στιγμή που η γνωστή, μέχρι ώρας για τις ανάλαφρες και πιπεράτες ενίοτε κομεντί της δημιουργός, δίνει στο έργο της την πραγματική του ταυτότητα, για την οποία όμως ούτε προετοιμασμένη ήταν για να την ελέγξει, ούτε όμως και ικανή για να την χειριστεί.

Και τι δεν επιστρατεύει η Μαλέα για να δημιουργήσει ντεκόρ Carrie στα πλάνα της: Σούπερ σλόου μόσιον και έντονα γκρο πλαν, μπας και ανεβάσει το συγκινησιακό θερμόμετρο, σκυλάκια πειραματόζωα, σκάκια γίγαντες, κατακόκκινα πιτσιλίσματα στον φακό, ατέρμονα αμπέλια και ερημικές απομακρυσμένες τοποθεσίες, συνθέτοντας ένα παζλ, που τα κομμάτια του δεν μπορούν να ταιριάξουν με κανέναν τρόπο. Κι όταν το σενάριο, που θα μπορούσε με άνεση στα χέρια του Κοκκινόπουλου να γίνει ένα από τα καλύτερα μεταμεσονύκτια επεισόδια των Κόκκινων Κύκλων του, ξεσκεπάζει το δράμα, το φιλμ δεν εστιάζει πάνω του, ως όφειλε, αλλά συνεχίζει αυτοστιγμεί όπως ξεκίνησε, σαν να μην συνέβη τίποτα απολύτως. Πάμε για το τρόπαιο Αννούλα του χιονιά, πάμε να εντυπωσιάσουμε τον κύριο Σκαρμούτσο...

Εκεί που τα πάντα βαλτώνουν και δεν υπάρχει η παραμικρή δυνατότητα επιστροφής, είναι στην λιγοπρόσωπη διανομή - τέσσερις, πέντε χαρακτήρες όλοι κι όλοι και προκαλούν κομφούζιο - με την Δραγούμη στα άνετα εμπριμέ της, να ουρλιάζει αντί να ερμηνεύει την παρανοϊκή μάνα, τον Πολυζωίδη να ορίζει την έννοια του πατέρα - κατσουλίνου και την Σκαφιδά - λες και το ζητήσαμε - να φτιάχνει με την ώθηση του μέντορα της  με το ύφος των οκτακοσίων ΦρόιντΤρύφωνα Καρατζά, την δική της υποιστορία, που ποτέ μου δεν αντιλήφθηκα τον λόγο ύπαρξης της. Άρα όλα τα βάρη - έτσι κι αλλιώς έτσι ήταν γραφτό να συμβεί αυτό - πέφτουν πάνω στους αδύναμους ώμους της πιτσιρίκας Μαρίας Ρισκάκη, που λογικά δεν αγγίζει καν την μπάρα, αν και θα ήταν το λιγότερο ανέντιμο να ρίξει κανείς πάνω της τις ευθύνες του ολοκληρωτικού ναυαγίου. Συνεπώς καλούμαι να συμφωνήσω με τα γραφόμενα στο δελτίου Τύπου. Πραγματικά η Κόκκι έσκισε!

Για πες: Πάλεψα με νύχια και με δόντια για να μην αποκαλύψω την παραμικρή σπόιλερ κουβέντα, για τους λόγους της κατάθλιψης του ανήλικου μίσχου της ιστορίας. Ακόμη σκληρότερα όμως, όπως αποδείχτηκε, πάλεψα για να βάλω σε μια σειρά, σκέψεις και συναισθήματα (που κινούνται από την ενόχληση μέχρι την στενοχώρια) που μου δημιούργησε η αποτυχημένη προσπάθεια της Όλγας Μαλέα, να παίξει σε ένα διαφορετικό τερέν, από τα γνώριμα της. Να επιστρέψει στην κομεντί, λοιπόν, δεν το έχει...






Στις δικές μας αίθουσες? Στις 11 Απριλίου 2013 από την Feelgood

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Σβόλιασε η τρυπιδα σου - παρδον - η γραφιδα σου,
θαμνοσύχναστε υπερσυντέλικε ...
... να επιστρεψεις στην αποτριχωτική,
δε το χεις με τη ξυριστική ...
... στομώνει το τριχωτόν της ανοησίας ...



zerVo είπε...

Μην μπαίνεις ρε φίλε συνέχεια, να δεις αν σου απάντησα. Δεν θα το κάνω. Εγώ δεν έχω συμφέρον από την ταινία όπως εσύ.

Γιώργος Καλαποθαράκος είπε...

Πολύ καλά τα λες και λίγα λες. Δεν το έχει καθόλου. Ναυάγιον.

Δημοσίευση σχολίου

Η δική σου κριτική