Δεύτερη ημέρα προβολών στο αγαπημένο φεστιβάλ κινηματογράφου του Sundance, με τις σημαντικότερες στιγμές να είναι οι προβολές της νέας ταινίας του Rodrigo Cortes, Red Lights, του ντοκιμαντέρ παραγωγής Peter Jackson, West Memphis Three, του κοινωνικού δράματος του Spike Lee, Red Hook Summer και του ερωτικού θρίλερ του Antonio Campos, Simon Killer.



Red Hook Summer - Μπορεί να φαντάζει απίθανο κι όμως είναι αλήθεια πως ο Spike Lee, ένας από τους πλέον πρωτοποριακούς Αμερικάνους δημιουργούς, με μακρά πορεία στον ανεξάρτητο χώρο, ουδέποτε παρουσίασε δημιουργία του στο φεστιβάλ του Sundance. Η ευκαιρία να το πράξει για πρώτη φορά του δόθηκε μόλις φέτος, με το φιλμ Red Hook Summer, ένα κοινωνικό δράμα γύρω από ένα αγόρι, που καλείται να περάσει το καλοκαίρι του, κάτω από την εποπτεία του πάστορα παππού του στο Μπρούκλυν. Φορώντας όπως πάντοτε το αγαπημένο του κασκέτο των New York Knicks και μόνιμα ευδιάθετος ο Αφροαμερικάνος σκηνοθέτης παρουσίασε το έργο του ενώπιον του κοινού, δίχως να χάσει την ευκαιρία να μιλήσει για την πρόοδο που επέδειξαν οι έγχρωμοι δημιουργοί από τις αρχές του 80, που ο ίδιος ξεκίνησε να κινηματογραφεί: "Σαφέστατα και υπάρχει μια σημαντική βελτίωση στην ματιά των ομοφύλων μου, κυρίως για τον λόγο πως το κοινό που απευθύνονται έχει αλλάξει αισθητά από εκείνο που ήταν πριν από 15-20 χρόνια. Το Shame για παράδειγμα είναι η αγαπημένη μου ταινία για φέτος, ενώ στο Pariah που έκανε τόσο σημαντική πορεία, υπήρξα συμπαραγωγός." Και η ευχή του για το τελευταίο του πόνημα: "Με την βοήθεια του Θεού θα βρούμε διανομέα στις ΗΠΑ για να προβληθεί το φιλμ κάπου στο καλοκαίρι, ώστε να μοιραστούμε την ιστορία μας με τον υπόλοιπο κόσμο!"


West Of Memphis - Από τις πλέον αναμενόμενες στιγμές του φετινού προγράμματος είναι το ντοκιμαντέρ που αναφέρεται στην περιβόητη υπόθεση που έλαβε χώρα στο Άρκανσο το 1993, όταν τρεις ανήλικοι κρίθηκαν ένοχοι για την στυγερή δολοφονία τριών οκτάχρονων αγοριών. Δεκαοκτώ χρόνια μετά, νέα στοιχεία που ήρθαν στην επιφάνεια, απέδειξαν την αθωότητα των φερόμενων ως δραστών, μια ανατριχιαστική ιστορία που αποτελεί την θεματική βάση του West Of Memphis που υπογράφει η Amy Berg έχοντας την αμέριστη υποστήριξη του Peter Jackson και της Fran Walsh. Ο υπεύθυνος για την τεράστια επιτυχία της τριλογίας του Δακτυλιδιού, παραβρέθηκε φυσικά στην πρώτη παρουσίαση του έργου στο κοινό του φεστιβάλ και μέσα σε μια έντονα συγκινησιακά φορτισμένη ατμόσφαιρα, λόγω κυρίως της παρουσίας των γονιών των δολοφονημένων παιδιών, αλλά και των συνηγόρων υπεράσπισης κατά την διάρκεια της αναψηλάφισης, τόνισε τις αδυναμίες του δικανικού συστήματος της χώρας: "Αυτή η υπόθεση απέδειξε πόσο εύθραυστοι είναι οι νόμοι μας, αλλά και πόσο εύκολα μπορεί μια δύσκολη δικαστική μάχη να εκτροχιαστεί από την πραγματική, την σωστή της πορεία." Το φιλμ όπως είναι αναμενόμενο έχει ήδη κινήσει το ενδιαφέρον πάμπολλων εταιριών διανομής, αλλά όπως τόνισε ο παραγωγός του, θα επιλεγεί εκείνη που θα φροντίσει να το προωθήσει με την απαιτούμενη ευαισθησία που του αρμόζει.


Simon Killer - Το ένα τρίτο της παραγωγικής ομάδας της νεουορκέζικης Borderline Films, του στούντιο που μόλις πέρσι σάρωσε τις θετικές κριτικές του φεστιβάλ, εξαιτίας του δικού του Martha Marcy May Marlene, ο Antonio Campos, επιστρέφει στην διοργάνωση αυτή την φορά από το πόστο του σκηνοθέτη / σεναριογράφου του φιλμ Simon Killer. Πρόκειται για την ιστορία ενός νεαρού Αμερικάνου, που ερωτεύεται παράφορα μια Γαλλίδα πόρνη, δημιουργώντας μια ακραία ερωτική σχέση με μοιραία κατάληξη. "Από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησα να φιλμάρω τον Simon, στο μυαλό μου περιστρεφόταν διαρκώς στο Clockwork Orange του Kubrick, ομολογεί ο κινηματογραφιστής στο Q&A του κοινού. Αλλά τελικά οι χαρακτήρες της ιστορίας, απέκτησαν την δική τους οντότητα, σε ένα παιχνίδι ανάμεσα στον ισχυρό και τον εύθραυστο του ντουέτου. Πάντως για κάποιον που θα δώσει μεγαλύτερη σημασία στο σενάριο, εύκολα θα καταλάβει πως υπάρχει πληθώρα αναφορών στην Παριζιάνικη αστυνομική λογοτεχνία, ένα είδος γραφής, που πάντοτε με συνάρπαζε και ήθελα να το περάσω στις εικόνες μου." 

Red Lights - Αμέσως μετά την πρεμιέρα της νέας ταινίας του Rodrigo Cortes που μόλις πριν δύο χρόνια είχε γνωρίσει το ενθουσιώδες χειροκρότημα του κοινού στο Sundance για το Buried, το διχασμένο κοινό ένα ζήτημα έθεσε στον παρόντα στην πρεμιέρα σκηνοθέτη: Να εξηγήσει αν είναι δυνατόν το αόριστο φινάλε της μεταφυσικής ιστορίας που μόλις παρουσίασε. "Κάτι τέτοιο είναι αδύνατον, όπως μπορείτε να φανταστείτε", υποστηρίζει ο δημιουργός του Red Lights. "Προτιμώ ο καθένας που παρακολούθησε το έργο να προσπαθήσει να εντοπίσει τις έννοιες που πρέπει από μόνος του. Δεν πιστεύω πάντως πως οι ταινίες θα πρέπει να αποκαλύπτουν όλες τις αλήθειες..." Παρόντες μαζί με τον Cortes στην σκηνή του θεάτρου Εκλς, οι πρωταγωνιστές Sigourney Weaver (η πεπειραμένη ερευνήτρια των φαινομένων), Cillian Murphy (ο νεαρός και ορθολογιστής βοηθός της) και η Elizabeth Olsen, που το όνομα της συζητείται ολοένα και περισσότερο στο φιλμικό γίγνεσθαι. Το φιλμ που κόστισε περισσότερα από 17 εκ. δολάρια και γυρίστηκε σε τοποθεσίες του Τορόντο και της Βαρκελώνης, έχοντας στις τάξεις του ένα μελετημένο καστ - απών από το φεστιβάλ ο Robert De Niro, που εδώ υποδύεται τον εξαφανισμένο επί τρεις δεκαετίες μέντιουμ - εύκολα έχει κινήσει το ενδιαφέρον των εταιριών διανομής, συνεπώς σύντομα αναμένονται και οι επίσημες ανακοινώσεις...