Σε αντίθεση με τους δικούς μας ακριβοθώρητους καλλιτεχναράδες, που για να ανοίξουν κουβέντα, πρέπει να δουν το όνομα τους φιλοξενούμενο σε TV σόου της πράιμ τάιμ, άντε το λιγότερο σε κυριακάτικη εφημερίδα των πολλών χιλιάδων φύλλων, υπάρχουν και κάποιοι, σε άλλους τόπους, με μικρότερη πομπή, που δεν διστάζουν να συνομιλήσουν με το κοινό, αυτούς δηλαδή που θα πληρώσουν το εισιτήριο για να δουν την ταινία τους. Όπως για παράδειγμα συνέβη χθες βράδυ με τον σεμνό και ταπεινό Steven Spielberg, που δεν το πολυσκέφτηξε να βγει στην διαδικτυακή σέντρα, συμμετέχοντας σε διάλογο με όσους κατάφεραν να επικοινωνήσουν μαζί του, με αφορμή την επερχόμενη κυκλοφορία του γκραν φαβορί για τον τίτλο της καλύτερης ταινίας της σεζόν War Horse. Ο δις - και οσονούπω τρις, αντί για τουλάχιστον πεντάκις - φορές κάτοχος του Όσκαρ σκηνοθεσίας, κυριολεκτικά έριξε τον σέρβερ του newyorkevent, εκεί όπου συνδεδεμένοι από όλο τον κόσμο χρήστες έδωσαν τις ερωτήσεις τους. Δυστυχώς παρόλη την λάιβ προσπάθεια για να δεχθεί και από την αγαπημένη του Greece ένα ερώτημα, κάτι τέτοιο δεν στέφθηκε με επιτυχία. Παρόλα αυτά ο Μούσης, μέσα σε μια ώρα έδωσε απαντήσεις σε όσο το δυνατόν περισσότερες απαιτήσεις κοινού πρόλαβε, γύρω από το τελευταίο του πόνημα, με τις πιο πολλές να εμφανίζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον:

- Για το που γυρίστηκε το War Horse: "Σε ολόκληρη την Αγγλία."

- Για το καστ των αλόγων: "Ήταν ακριβώς η ίδια διαδικασία με εκείνη των πραγματικών ηθοποιών. Επιλέχθηκαν για τον ρόλο του Τζόι δύο άλογα, ο Φάιντερ κι ο Άμπραχαμ. Χαίρομαι που βρήκαμε μόνο δύο και όχι οκτώ!"

- Για το ποια σκηνή αποτέλεσε την μεγαλύτερη πρόκληση: "Εκείνη που ο Τζόι τρέχει ολομόναχος στην διεκδικούμενη ζώνη, ανάμεσα στα πυρά. Θα έπρεπε να είμαστε πολύ προσεκτικοί, διότι κανένα ζώο δεν έπρεπε να τραυματιστεί κατά την διάρκεια των γυρισμάτων."

- Για το ποια ήταν η σημαντικότερη έμπνευση του, το βιβλίο ή το θεατρικό έργο: "Αμφότερα είχαν την αξία τους. Διάβασα το βιβλίο από την ματιά του Τζόι και με συνεπήρε. Ομοίως το θεατρικό ήταν συναρπαστικό και μου έδωσε σημαντική δημιουργική ώθηση."

- Για το αν υπήρξε ταινία του παλιού Χόλιγουντ - όπως το Gone With The Wind - που του στάθηκαν σημεία αναφοράς: "Χρησιμοποίησα ευρυγώνιους φακούς στην λήψη, κάτι που δεν συμβαίνει σήμερα. Πάντως όχι, δεν επιχείρησα σε κάποιο πλάνο hommage σε κάποια παλιότερη δημιουργία. Είναι κάτι πιο προσωπικό, πιο ξεχωριστό το War Horse."

- Για το ποια συναισθήματα του δημιουργούν οι σημερινές πολεμικές αναταραχές, έχοντας ασχοληθεί με τον πόλεμο σε αρκετές ταινίες του: "Έχω ανάμεικτα συναισθήματα, ο πατέρας μου άλλωστε υπήρξε βετεράνος του Δευτέρου Παγκοσμίου και με δίδαξε πολλά όταν ήμουν νέος. Όπως το ότι ο πόλεμος σε μαθαίνει ποιος είναι πραγματικά ο φίλος σου. Όπως και το ότι οι ομάδες ζουν, πολεμούν και πεθαίνουν μαζί στο πεδίο της μάχης, κάτι που το έχω μεταφέρει στα φιλμς μου."

- Για το κύριο σκεπτικό του στο γύρισμα του Πρώτου Παγκοσμίου, σε σύγκριση με το Saving Private Ryan, που αφορά τον μεταγενέστερο μεγάλο πόλεμο: "Οι διαφορές είναι τεράστιες. Στον Α' Παγκόσμιο, οι γραμμές αμύνης ήταν αμετακίνητες για παράδειγμα για τρία και τέσσερα χρόνια, αλλά και γενικότερα οι μάχες διακρίνοντας από μεγαλύτερη βαρβαρότητα. Στον Β' Παγκόσμιο τα πράγματα ήταν πολύ πιο διαφορετικά, πιο ευέλικτα."

- Για το γεγονός πως καταφέρνει να προκαλέσει ακραία συναισθήματα στους θεατές του: "Δεν λειτουργώ προκλητικά, δεν προσδοκώ τα δάκρυα του θεατή, απλά επιθυμώ να νιώσει το συναίσθημα της εικόνας. Αλλά αν συμβεί κάτι τέτοιο χάρη στην δυναμική του σεναρίου ή των ερμηνευτών, πρέπει να το πάρω ως κομπλιμέντο."

- Για το πόσες σκηνές CGI υπάρχουν στο έργο: "Ακριβώς τρία πλάνα είναι ολοκληρωτικά βγαλμένα από υπολογιστή κι αυτό συνέβη διότι δεν θέλησα να τραυματιστούν τα άλογα."

- Για το πόσο δύσκολες ήταν οι συνθήκες των γυρισμάτων: "Το πρώτο και βασικότερο στην σκέψη ήταν τα άλογα να παραμένουν ασφαλή, ειδικά στο πλάνο της Γερμανικής Επίθεσης του Ιππικού. Ήταν πολύ δύσκολα τα πλάνα σε αυτή την περίπτωση γιατί οι κασκαντέρ έπρεπε να τρέχουν σε ανισόπεδα εδάφη κάτω από καταρρακτώδη βροχή κι αυτό έκανε το έργο τους αδύνατο."

- Για την digital κινηματογράφηση σε σχέση με το σελιλόιντ: "Όλοι αργά ή γρήγορα θα αναγκαστούμε να χρησιμοποιήσουμε την ψηφιακή κάμερα. Ο Tintin άλλωστε ήταν κατά 100% digital."

- Για το κινηματογραφικό είδος που θα ήθελε κάποια στιγμή να ασχοληθεί: "Δεν έχω καταπιαστεί ακόμη με το μιούζικαλ και θα ήθελα πολύ να το κάνω. Δεν έχω κάτι ιδιαίτερο στο νου μου όμως."

- Για την στιγμή των γυρισμάτων που θα του μείνει αξέχαστη: "Μια μέρα έπεσα μέσα σε έναν λάκκο βάθους δύο μέτρων γεμάτο νερό, αφού δεν τον είχα προσέξει..."

- Για το γεγονός πως έχει ανακαλύψει αμέτρητους ηθοποιούς, πριν εκείνοι γίνουν διάσημοι: "Πραγματικά έχω μεγάλη τύχη με τους άσημους ηθοποιούς. Λατρεύω να εργάζομαι με νέους που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο σινεμά. Είναι απόλαυση να τους βλέπεις την πρώτη εβδομάδα να προσέρχονται στο σετ τρομοκρατημένοι για το τι θα συναντήσουν."

- Για την συμμετοχή του συγγραφέα στο έργο: "Ο Michael βρισκόταν δίπλα μου σε κάθε στιγμή του γυρίσματος. Δεν συμμετείχε στην συγγραφή του σεναρίου, αλλά ενέκρινε ακόμη και την παραμικρή του γραμμή."

- Για την συμβουλή που δίνει στους σύγχρονους κινηματογραφιστές: "Με μια απλή βίντεο κάμερα μπορεί σήμερα ο καθένας να δείξει τόσο ποιο ακριβώς είναι το ταλέντο του, αλλά και η προσωπικότητα του. Κι όσο ο καιρός περνά οι προκλήσεις που θα δεχτεί είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες."

- Για το τι τον συναρπάζει σήμερα στην δουλειά του: "Μα ακριβώς η ίδια μου η δουλειά. Δεν μπορώ να περιμένω στιγμή να φτάσει το ξημέρωμα για να σηκωθώ να τρέξω στο γύρισμα. Τίποτα δεν έχει αλλάξει μέσα μου από εκείνη την στιγμή που σαν παιδί, έκανα το πρώτο μου τράβηγμα με μια μικρή κάμερα..."


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δική σου κριτική