Είναι τρελοί αυτοί οι Βόρειοι


του Dany Boon. Με τους Kad Merad, Dany Boon, Zoé Félix.

Κοινωνικό φαινόμενο
του zerVo
Δεν νομίζω να υπάρχει κανένας άλλος προσδιορισμός που μπορεί να αποδοθεί στο Bienvenue, από εκείνον του κοινωνικού φαινομένου. Αν μιλήσω για unique θεατές ανά εισιτήριο, τότε τα 20 εκατομμύρια (plus) που έκανε συνολικά στο box office, ανταποκρίνονται σε έναν στους τρεις κατοίκους της Σαρκοζιλάνδης. Εξτραορντινέρ, όπως θα έλεγε κι ο χωροφύλακας της διαφήμισης. Εδώ όμως υπάρχει μια μικρή ιδιαιτερότητα, που είναι αναγκαία και διαρκής ώστε να μπορεί να παρακολουθήσει ο εγχώριος θεατής την ταινία: Να ξεφύγει από την γαλλική συσκευασία που περιβάλλει σε απόλυτο βαθμό το έργο και να το προσαρμόσει σε ελληνικά καλούπια, να το φέρει σε δικά του μέτρα. Αλλιώς κινδυνεύει να χάσει την ουσία...

Στέλεχος των γαλλικών ταχυδρομείων, αντί να πάρει την πολυπόθητη μετάθεση για τον θερμό Νότο, στέλνεται από την υπηρεσία του σε μια παγωμένη - όπως πιστεύει - πόλη του Βορρά. Τα φαινόμενα πολύ σύντομα θα διαψεύσουν την αρνητική αρχική εντύπωση που έχει για τους Ch'tis. Το φιλμ έχει κατά βάση κοινωνικό χαρακτήρα, που επιχειρεί να τον βγάλει μέσα από μια σύγχρονη ηθογραφία. Σύμφωνα με την παράδοση, οι Βόρειοι είναι χωριάτες, είναι αγροίκοι, είναι μπεκρήδες, μιλούν ακαταλαβίστικα, έχουν ανάρμοστη συμπεριφορά που δεν συνάδει με το εκλεπτυσμένο στυλ των ένθεν των Παρισίων. Όμως μεγαλύτερη σημασία δεν έχει τι λένε οι urban legends αλλά τι ισχύει στ' αλήθεια. Κι εκεί ο φουκαράς ταχυδρομικός θα βρει την πραγματική γαλήνη, που έψαχνε τόσο καιρό, τόσο για εκείνον όσο και για την οικογένεια του.


Οι κωμικές στιγμές του φιλμ, ειδικά στο πρώτο μισό του είναι πάμπολλες και ξεκαρδιστικές, ειδικά από την ώρα που το κοινό θα ξεχάσει τα φράγκικα και θα μετατρέψει την ουσία στα ρωμέικα. Κι αυτό γιατί δεν είναι λίγα τα παραδείγματα της πατρίδας μας, που ταξιδεύοντας σε κάποιες γωνιές της, νιώθει κανείς απόμακρος από τους κατοίκους της. Και πάντοτε συμβαίνει αυτό που προστάζει το γνωμικό: "Ξένε μπορεί να ήρθες στον τόπο μας κλαίγοντας από στενοχώρια, μα φεύγοντας θα είσαι πάλι βουρκωμένος. Και τότε θα είναι από λύπη που τον εγκαταλείπεις."

Για πες: Δίχως την φιγούρα του Kad Merad, ως το κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας, πιθανόν τα πράγματα να ήταν διαφορετικά. Κι αυτό γιατί ο γεννημένος στην Αλγερία έξοχος ρολίστας, απεικονίζει σε όλο το εύρος των εκφράσεων του, την ψυχοσύνθεση του σύγχρονου Γάλλου, που ξεκινά σνομπ και κρύος, μα μόλις δει ανοιχτή καρδιά απέναντι του, γίνεται χαλί για πάτημα. Με αδυναμίες η σκηνοθεσία του κωμικού Dany Boon, που παρασύρεται από την έντονη επιθυμία, να παρουσιάσει ένα φιλμ για τον "αφιλόξενο" τόπο του. 20 μιλιούνια συμπατριώτες του τον εμπιστεύτηκαν και με το παραπάνω. Πράξτε το ίδιο και δεν θα απογοητευτείτε!





Στις αίθουσες 16 Απριλίου από την Audiovisual

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δική σου κριτική