Fantasy Island - Trailer / Τρέιλερ PosterΑνακαλύψτε που τελειώνει η φαντασίωση! Βασισμένο στην φημισμένη τηλεοπτική σειρά της δεκαετίας του 70 που εμπνεύστηκε ο Gene Levitt, είναι το καινούργιο horror της επιτυχημένης Blumhouse, παραγωγού των Get Out και Halloween, Fantasy Island, που σκηνοθετεί ο Jeff Wadlow, δημιουργός ταινιών όπως οι Cry Wolf, Never Back Down, Kick-Ass 2, True Memoirs of an International Assassin, Truth or Dare. Σ’ ένα πολυτελές αλλά απομακρυσμένο θέρετρο, ο αινιγματικός κος Ρορκ κάνει τις πιο κρυφές επιθυμίες των τυχερών επισκεπτών του, πραγματικότητα. Αλλά όταν οι φαντασιώσεις γίνονται εφιάλτες, οι φιλοξενούμενοι θα πρέπει να λύσουν το μυστήριο του νησιού για να μπορέσουν να δραπετεύσουν από αυτό ζωντανοί.

Fantasy Island - Trailer / Τρέιλερ Movie

Τον Κύριο Ρορκ υποδύεται ο Michael Peña, ενώ το υπόλοιπο καστ που συμμετέχει σε αυτό το φανταστικό παιχνίδι τρόμου αποτελούν οι Lucy Hale, Maggie Q, Portia Doubleday, Jimmy O. Yang, Ryan Hansen, Kim Coates και Michael Rooker.

Στις δικές μας αίθουσες? Τον Φεβρουάριο του 2020!

Περισσότερα... »

Tenet - Trailer / Τρέιλερ PosterΟ χρόνος τελειώνει! Μια επική περιπέτεια δράσης, με έντονο το στοιχείο της διεθνούς κατασκοπείας, που υπόσχεται αμέτρητα ταξίδια όπως συνήθως στα διαφορετικά επίπεδα του χωροχρόνου, είναι το Tenet, η καινούργια δημιουργία του σπουδαίου Βρετανού σκηνοθέτη Christopher Nolan (Memento, Insomnia, Batman Begins, The Prestige, The Dark Knight, Inception, The Dark Knight Rises, Interstellar, Dunkirk). Η παραγωγή της Warner Bros έρχεται σε σενάριο του ίδιου, με διεύθυνση φωτογραφίας από τον Hoyte Van Hoytema και μουσική από τον μαέστρο Ludwig Göransson, σύμφωνα με τις πρώτες εικόνες από το προωθητικό κλιπ, μοιάζει με ένα καλοστημένο adventure παιχνίδι επιστημονικής φαντασίας, όπου τίποτα δεν δείχνει στην πραγματικότητα αυτό που φαίνεται.

Tenet - Trailer / Τρέιλερ Movie

Τον βασικό πρωταγωνιστικό ρόλο κρατά ο John David Washington, έχοντας πλάι του πλειάδα σημαντικών αστέρων όπως οι Robert Pattinson, Aaron Taylor-Johnson, Elizabeth Debicki, Kenneth Branagh, Clémence Poésy, Dimple Kapadia, Yuri Kolokolnikov και φυσικά ο Michael Caine.

Στις δικές μας αίθουσες? Το καλοκαίρι του 2020!

Περισσότερα... »

Ντούλιτλ (Dolittle) - Trailer / Τρέιλερ PosterΗ ειδικότητα του δεν είναι οι άνθρωποι! Ο Robert Downey Jr. δίνει ζωή και φρέσκια ενέργεια σε έναν από τους πιο διαχρονικούς και λατρεμένους ήρωες της λογοτεχνίας, σε αυτήν τη ζωηρή αναβίωση της κλασικής ιστορίας του ανθρώπου που μπορούσε να επικοινωνεί με τα ζώα: τον Ντούλιτλ (Dolittle). Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο βραβευμένος Stephen Gaghan (Syriana, Traffic), και η παραγωγή ανήκει στους Joe Roth και Jeff Kirschenbaum (Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων, Maleficent), μαζί με την Susan Downey (Sherlock Holmes). Επτά χρόνια μετά το χαμό της συζύγου του, ο εκκεντρικός Δόκτωρ Ντούλιτλ, ξακουστός γιατρός και κτηνίατρος της Βασίλισσας Βικτώρια, έχει απομονωθεί στην κατοικία του, με μοναδική συντροφιά τα εξωτικά του ζώα. Όταν όμως η νεαρή βασίλισσα αρρωσταίνει σοβαρά, ο αυτοεξόριστος Ντούλιτλ αναγκάζεται να αναχωρήσει για μια επικών διαστάσεων περιπέτεια ώστε να αναζητήσει το αντίδοτο σε ένα μυθικό νησί. Θα πρέπει να επανακτήσει λοιπόν τις ικανότητες και το κουράγιο του, καθώς θα αναζητήσει παλιούς αντιπάλους του και θα ανακαλύψει θαυμαστά πλάσματα. Την αναζήτηση του Ντούλιτλ θα συνοδεύει ένας νεαρός, αυτόκλητος μαθητευόμενος και μια τρελή κομπανία ζώων, η οποία περιλαμβάνει έναν ανήσυχο γορίλα, μια ενθουσιώδη αλλά ανόητη πάπια, μια κυνική στρουθοκάμηλο, μια αισιόδοξη πολική αρκούδα και έναν ισχυρογνώμονα παπαγάλο, ο οποίος μάλιστα εκτελεί χρέη εμπιστευτικού συμβούλου.

Ντούλιτλ (Dolittle) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Στην ταινία συμμετέχουν οι: Antonio Banderas, Michael Sheen, Emma Thompson, Rami Malek, John Cena, Kumail Nanjiani, Octavia Spencer, Tom Holland, Craig Robinson, Ralph Fiennes, Selena Gomez, Marion Cotillard.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 16 Ιανουαρίου 2020 από την Tulip Ent.!

Περισσότερα... »

Netflix LogoΜε την έλευση του νέου έτους, η Netflix Film έδωσε στην δημοσιότητα τις 21 ταινίες μεγάλου μήκους που πρόκειται να κάνουν πρεμιέρα μέσα στο 2020, εντός του προγράμματος του ομώνυμου τηλεοπτικού διαύλου. Μια λίστα που είναι σίγουρο πως θα μεγαλώσει στην πορεία, ειδικά μετά τις αγορές που θα κάνει το κανάλι κατά την διάρκεια του φεστιβάλ του Σάντανς στα τέλη του Γενάρη. Προς το παρόν πάντως ο κατάλογος περιλαμβάνει μερικά από τα πιο αναμενόμενα δράματα της σεζόν, που υπογράφουν σπουδαίοι σκηνοθέτες, ακολουθώντας την λογική του Martin Scorsese με το The Irishman, του Noah Baumbach με το Marriage Story ή του Fernando Meirelles με το The Two Popes. Αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχει το ενδεχόμενο και οι τρεις προαναφερόμενες ταινίες να συνυπάρξουν στην ομάδα των υποψηφιοτήτων για το Best Film της Ακαδημίας Τεχνών, κάτι που για το Netflix θα συμβεί για πρώτη φορά. Και όπως φαίνεται ο γίγαντας του streaming θα συνεχίσει στο ίδιο τέμπο μέσα στο 20 με φιλμς που φέρουν την σφραγίδα δημιουργών όπως οι David Fincher, Spike Lee, Dee Rees, Ben Wheatley, Charlie Kaufman, Gina Prince-Bythewood.

Η πιο αναμενόμενη ταινία από τον κατάλογο είναι το Mank, η πρώτη του σπουδαίου David Fincher μετά από το 2014 και το Gone Girl. Το φιλμ αναμένεται να κυκλοφορήσει το φθινόπωρο όπως τα περισσότερα οσκαρικά έργα. Πρωταγωνιστή του είναι ο Gary Oldman που υποδύεται τον Herman J. Mankiewicz, τον οσκαρούχο σεναριογράφο του Πολίτη Κέιν. Το υπόλοιπο καστ περιλαμβάνει και τους Amanda Seyfried, Charles Dance και Lily Collins.

Netflix 2020

Η ταινία του Spike Lee Da 5 Bloods έχει πρωταγωνιστές τους Chadwick Boseman, Paul Walter Hauser, Norm Lewis, Delroy Lindo και Jonathan Majors σε μια ιστορία γύρω από από τέσσερις αφροαμερικάνους βετεράνους του Βιετνάμ, που επιστρέφουν μετά από χρόνια στο πεδίο των μαχών αναζητώντας τα απομεινάρια της χαμένης τους διμοιρίας, προκειμένου να θάψουν τα λείψανα, ευρήματα, όπως αρμόζει στους ήρωες. Είναι η πρώτη ταινία του Lee μετά από το τιμημένο με Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου BlacKkKlansman.

Ο Ben Wheatley ξανασυναντά τον πρωταγωνιστή του Free Fall, Armie Hammer στην καινούργια διασκευή της κλασικής νουβέλας της Daphne du Maurier, Rebecca, που σημειωτέον είχε στα 1940 σκηνοθετήσει και ο Hitchcock. Το νεότερο έργο του Charlie Kaufman, I’m Thinking of Ending Things, έχει για πρωταγωνιστές τους Jesse Plemons και Jessie Buckley, ως ένα ζευγάρι που αναχωρεί για ένα μακρινό οδικό ταξίδι το οποίο θα εξελιχθεί σε μια αγωνιώδη διαδρομή τρόμου.

Ακόμη δεν έχουν οριστεί οι ημερομηνίες της κυκλοφορίας των φιλμς κάτι που αναμένεται να γίνει στο προσεχές διάστημα. Η λίστα των 21 ταινιών που έχει εξαγγείλει το κανάλι είναι η ακόλουθη:

THE OLD GUARD της Gina Prince-Bythewood με τους Charlize Theron, Kiki Layne.

MISS AMERICANA της Lana Wilson, ντοκιμαντέρ γύρω από την καριέρα της Taylor Swift.

MANK του David Fincher με τους Gary Oldman, Amanda Seyfried, Charles Dance, Lily Collins.

UNCORKED του Prentice Penny με τους Mamoudou Athie, Courtney B. Vance, Niecy Nash.

REBECCA του Ben Wheatley με τους Lily James και Armie Hammer.

HILLBILLY ELEGY του Ron Howard με τους Amy Adams, Glenn Close, Gabriel Basso.

DA 5 BLOODS του Spike Lee με τους Chadwick Boseman, Paul Walter Hauser, Norm Lewis, Delroy Lindo, Jonathan Majors.

THE BOYS IN THE BAND του Joe Mantello.

TO ALL THE BOYS: P.S. I LOVE YOU με τους Lana Condor, Noah Centineo, Jordan Fisher.

EUROVISION με τους Will Ferrell και Rachel McAdams.

I’M THINKING OF ENDING THINGS του Charlie Kaufman με τους Jesse Plemons, Jessie Buckley, Toni Collette, David Thewlis.

ALL THE BRIGHT PLACES του Brett Haley με τους Elle Fanning και Justice Smith.

THE LAST THING HE WANTED της Joan Didion με την Anne Hathaway.

A FALL FROM GRACE του Tyler Perry με τους Crystal Fox, Phylicia Rashad, Bresha Webb, Cicely Tyson.

TIGERTAIL του Alan Yang.

THE WILLOUGHBYS

THE KISSING BOOTH 2 με τους Joey King, Jacob Elordi, Joel Courtney, Taylor Perez.

THE HALF OF IT της Alice Wu

DICK JOHNSON IS DEAD ντοκιμαντέρ της Kirsten Johnson.

THE PLATFORM

CRIP CAMP ντοκιμαντέρ των Nicole Newnham & Jim LeBrecht, με παραγωγούς τους Barack & Michelle Obama.

SPENSER CONFIDENTIALτου Peter Berg με τους Mark Wahlberg, Winston Duke.

SERGIO του Greg Barker με τους Wagner Moura και Ana de Armas.

OVER THE MOON του Glen Keane.

COFFEE & KAREEM με τους Ed Helms και Taraji P. Henson.

THE PROM του Ryan Murphy με τους Meryl Streep, James Corden & Nicole Kidman.

OUT OF THE FIRE του Sam Hargrave με τον Chris Hemsworth.

LOST GIRLS της Liz Garbus με την Amy Ryan.

JINGLE JANGLE του David E. Talbertμε τους Forest Whitaker, Keegan-Michael Key, Madelen Mills.
Περισσότερα... »

Ένα ψηλό κορίτσι (Dylda / Beanpole) - Trailer / Τρέιλερ PosterΟ Πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας! Έχοντας αποσπάσει Βραβείο FIPRESCI και Βραβείο Σκηνοθεσίας στο τμήμα UN CERTAIN REGARD του τελευταίου Φεστιβάλ Καννών αλλά και πάρει την Υποψηφιότητα της Ρωσίας για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, έρχεται η ταινία Ένα ψηλό κορίτσι (Dylda / Beanpole) που υπογράφει ο διακεκριμένος σκηνοθέτης Kantemir Balagov. Λένινγκραντ, 1945.Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος έχει αφήσει την πόλη σε συντρίμμια, τους ανθρώπους εξαντλημένους σωματικά και ψυχικά. Η πολιορκία τελείωσε αλλά η μάχη για τη ζωή συνεχίζεται. Δύο νεαρές γυναίκες, η Ίγια και η Μασά προσπαθούν να ξαναφτιάξουν τη ζωή τους.

Ένα ψηλό κορίτσι (Dylda / Beanpole) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Πρωταγωνιστούν οι Viktoria Miroshnichenko, Vasilisa Perelygina, Andrey Bykov.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 9 Ιανουαρίου 2020 από την Seven Films!

Περισσότερα... »

Η Κατάρα (The Grudge) - Trailer / Τρέιλερ PosterΔεν θα σε εγκαταλείψει ποτέ! Δεκαπέντε χρόνια έχουν περάσει από την αμερικάνικη εκδοχή της Κατάρας από τον Sam Raimi (Spider-Man, Drag Me to Hell). Και τώρα οι δημιουργοί της σειράς ταινιών Evil Dead, ζωντανεύουν ξανά την ακατάλληλη εκδοχή της. Η Κατάρα (The Grudge) έρχεται σε σκηνοθεσία και σενάριο του Nicolas Pesce, βασισμένο σε μια ιστορία των Nicolas Pesce και Jeff Buhler, που στηρίζεται στο Ju-On: The Grudge του Takashi Shimizu. Μια εκδικητική, πεθαμένη ψυχή, ένα φάντασμα που βρίσκει καταφύγιο σε ένα καταραμένο σπίτι δημιουργεί μια τρομακτική αλυσίδα θανάτου σε όποιον προσπαθήσει να μπει μέσα, να κατοικήσει και να αναζητήσει την προέλευση του Κακού.

Η Κατάρα (The Grudge) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Η ψυχή της ταινίας είναι η Andrea Riseborough (Mandy, Birdman), που παίζει μια αστυνομική ερευνήτρια, η οποία όμως δεν ακολουθεί την πεπατημένη των αστυνομικών, όπως τους βλέπουμε σε αντίστοιχες ταινίες. O Damian Bichir (Το Μυστικό στα Μάτια της) είναι ο ντετέκτιβ Goodman, ένας πολύ μοναχικός άνδρας, που ζει με την ανάμνηση της πεθαμένης μητέρας του, αφήνοντας το πατρικό τους, όπως ακριβώς το άφησε η μητέρα του, φεύγοντας. Ο John Choo (Searching) συμπληρώνει το cast ως Peter Spencer, ο πρώτος άνθρωπος που βλέπουμε να επισκέπτεται το καταραμένο σπίτι, με την σύζυγό του.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 9 Ιανουαρίου 2020 από την Feelgood Ent.!

Περισσότερα... »

Η Αλήθεια (La Vérité) - Trailer / Τρέιλερ PosterΤι είναι αυτό που κάνει μια οικογένεια αυτό που είναι; Η Αλήθεια (La Vérité) του φημισμένου και βραβευμένου με τον Χρυσό Φοίνικα Ιάπωνα δημιουργού Hirokazu Koreeda, για τους Κλέφτες Καταστημάτων, είναι η ταινία που άνοιξε το φετινό φεστιβάλ της Βενετίας 2019. Η Φαμπιάν είναι μια σταρ. Περιβάλλεται από ανθρώπους που την αγαπούν και τη θαυμάζουν. Όταν εκδίδει τα απομνημονεύματα της, η κόρη της έρχεται στο Παρίσι από τη Νέα Υόρκη με τον άντρα της και το παιδί τους. Η επανένωση μητέρας και κόρης θα φέρει στο φως αλήθειες, θα τις αναγκάσει να κλείσουν παλιούς λογαριασμούς και να εκδηλώσουν τα συναισθήματα που τις κατακλύζουν.

Η Αλήθεια (La Vérité) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Το φιλμ φέρνει ξανά τον Ethan Hawke στη Γαλλία για να συναντήσει τη Juliette Binoche και την Catherine Deneuve για να στήσουν το γνώριμο οικογενειακό περιβάλλον του που ο σκηνοθέτης συνηθίζει να προβάλλει στις ταινίες του.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 16 Ιανουαρίου 2020 από την Seven Films!

Περισσότερα... »

1917 - Trailer / Τρέιλερ PosterΟ χρόνος είναι ο εχθρός! Στην καρδιά του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, δύο νεαροί Βρετανοί στρατιώτες, ο Σκόφιλντ και ο Μπλέικ αναλαμβάνουν μια σχετικά δύσκολη και επικίνδυνη αποστολή. Σε μια μάχη ενάντια στο χρόνο, πρέπει να περάσουν στα εδάφη του αντιπάλου και να παραδώσουν ένα μήνυμα που θα σταματήσει μια θανάσιμη επίθεση σε εκατοντάδες στρατιώτες. Ανάμεσα σε αυτούς είναι και ο αδερφός του Μπλέικ. Οι υποδεκανείς του 8ου τάγματος, αναπτύσσουν μια φιλία και ένα αίσθημα συντροφικότητας που μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα δοκιμάζεται περισσότερο από όσο κανείς μπορεί να φανταστεί. Οπλισμένοι μονάχα με φακούς, χάρτες, φωτοβολίδες και χειροβομβίδες – και ελάχιστο φαγητό – πρέπει να διασχίσουν τα χαρακώματα με στόχο να βρουν την χαμένη διμοιρία. Αυτή η αναπάντεχη, τρομακτική αποστολή θα τους αλλάξει στην πορεία μια για πάντα. Γυρισμένο σαν μονοπλάνο σε πραγματικό χρόνο από τον σκηνοθέτη του Skyfall, Sam Mendes, σε συνεργασία με τον βραβευμένο με Όσκαρ διευθυντή φωτογραφίας Roger Deakins και με ένα μεγαλειώδες καστ, το 1917 είναι μία επική πολεμική ταινία που υπόσχεται να αφήσει το στίγμα της και να μείνει κλασική.

1917 - Trailer / Τρέιλερ Movie

Όταν ο Mendes έφτασε στο σημείο επιλογής για το πρωταγωνιστικό δίδυμο, ήταν ξεκάθαρο πως ήθελε δυο νέα πρόσωπα. Έτσι, επέλεξε τον George MacKay (Captain Fantastic) για το ρόλο του Σκόφιλντ και τον Dean-Charles Chapman (Game of Thrones) για το ρόλο του Μπλέικ.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 9 Ιανουαρίου 2020 από την Odeon!

Περισσότερα... »

Jumanji: Η Επόμενη Πίστα (Jumanji: The Next Level) Poster ΠόστερJumanji: Η Επόμενη Πίστα
του Jake Kasdan. Με τους Dwayne Johnson, Jack Black, Kevin Hart, Karen Gillan, Nick Jonas, Awkwafina, Alex Wolff, Morgan Turner, Madison Iseman, Danny DeVito, Danny Glover, Rory McCann, Bebe Neuwirth, Colin Hanks.


Πάμε για high score!
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Τρεις ζωές είναι λίγες, πολύ λίγες...

Αυτή είναι η όγδοη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί ο γεννημένος στις 28 Οκτωβρίου 1974 στο Ντιτρόιτ του Μίτσιγκαν Αμερικάνος Jake Kasdan. Είναι γιος του σπουδαίου Αμερικανού σκηνοθέτη Lawrence Kasdan, δημιουργού μεταξύ των άλλων των εξαιρετικών ταινιών «Έξαψη» (Body Heat, 1981) και «Η μεγάλη ανατριχίλα» (The Big Chill, 1983). Πλάκα πλάκα, η τελευταία του ταινία ήταν η αθλιότητα «Ατίθαση συντροφιά» (Darling Companion, 2012) – έχει δηλαδή να γυρίσει ταινία σχεδόν οχτώ χρόνια! Ο... γιος είναι πιο δραστήριος, καθώς γυρίζει και επεισόδια για δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές, όπως το «Californication», το «New Girl» και το «The Grinder».

Jumanji: Η Επόμενη Πίστα (Jumanji: The Next Level) Poster Πόστερ Wallpaper
Η προηγούμενη ταινία που σκηνοθέτησε ο Jake Kasdan ήταν το reboot του «Jumanji» και συγκεκριμένα το Jumanji: Καλώς ήρθατε στη ζούγκλα (Jumanji: Welcome to the Jungle, 2017). Εκείνη η ταινία είχε μπάτζετ 90 εκατομμύρια δολάρια και οι παγκόσμιες εισπράξεις της ξεπέρασαν τα 960 εκατομμύρια δολάρια!!! Τούτη είχε μπάτζετ 125 εκατομμύρια δολάρια και οι έως τώρα παγκόσμιες εισπράξεις της έχουν αγγίξει τα 500 εκατομμύρια δολάρια!!! Οπότε, αναμένετε λίαν συντόμως και τρίτη ταινία της σειράς...

Η υπόθεση: Ο Σπένσερ, η Μάρθα, ο Φριτζ και η Μπέθανι είναι τέσσερις έφηβοι, που «μπήκαν» στην ηλεκτρονική έκδοση του παιχνιδιού «Jumanji» και κατάφεραν να επιβιώσουν μέσω των άβατάρ τους, καθώς κράτησαν τουλάχιστον μία από τις τρεις «ζωές» που είχαν μπαίνοντας σ' αυτό. Η... είσοδός τους έγινε τυχαία, από τη στιγμή όμως που κατάφεραν να επιβιώσουν αποφάσισαν πως δεν θα ξαναμπούν ποτέ στο παιχνίδι. Οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν παίζοντας είναι μεγάλη: ουσιαστικά στοιχηματίζουν την ίδια τους την πραγματική ζωή! Ο Σπένσερ, όμως, είναι δυσαρεστημένος από την καθημερινότητά του. Και μιας που η σχέση του με την Μάρθα έμεινε μετέωρη, αποφασίζει να ξαναμπεί στο παιχνίδι!

Οι φίλοι του δεν μπορούν παρά να τον ακολουθήσουν. Κατά την... εισαγωγή, όμως, γίνεται μπέρδεμα. Η Μπέθανι μένει παραδόξως εκτός παιχνιδιού ενώ συμμετέχουν αναπάντεχα ο παππούς του Σπένσερ, ο Έντι, και ο πρώην συνεταίρος του στο εστιατόριο που είχαν, ο Μάιλο. Τα άβαταρ είναι τα ίδια: ο χειροδύναμος Σμόλντερ Μπρέιβστοουν, ο χαρτογράφος Σέλντον Όμπερον, ο ζωολόγος Φράνκλιν Φίμπαρ και η κάτι-σαν-Λάρα-Κροφτ Ρούμπι Ράουντχαουζ. Ό,τι ήξεραν για το Jumanji δεν ισχύει πια, καθώς ανακαλύπτουν καινούριες περιοχές πέρα από τη ζούγκλα. Είναι αχανές, πιο επικίνδυνο και γεμάτο παγίδες και ο μόνος τρόπος να βγουν ζωντανοί είναι να στηριχτούν στις δυνάμεις τους, για να επιβιώσουν από τις αλλαγές του παιχνιδιού και να σώσουν τον Σπένσερ. Θα τα καταφέρουν;

Η άποψή μας: Escapism: the tendency to seek distraction and relief from unpleasant realities, especially by seeking entertainment or engaging in fantasy. Escapism (δεν υπάρχει αντίστοιχη λέξη στα ελληνικά): η τάση να ψάχνει κάποιος διαφυγή και ανακούφιση από την δυσάρεστη πραγματικότητα, ειδικότερα επιζητώντας διασκέδαση ή κααρταφεύγοντας στη φαντασία. Γι' αυτό ταινίες όπως το «Jumanji» κόβουν τόσο πολλά εισιτήρια παγκοσμίως. Ναι, μαλακία ταινία είναι. Αλλά τόσο μα τόσο καλοφτιαγμένη! Με υψηλά στάνταρ παραγωγής. Θεαματικότατη. Με εφέ φοβερά και τρομερά. Με χιούμορ, έστω νηπιακό ρε παιδί μου. Υπερπαραγωγή με τα όλα της. Με καλούς ηθοποιούς. Και με... νοήματα. Απλοϊκά μεν, αλλά νοήματα.

Όπως πχ «η ισχύς εν τη ενώσει». Όπως «όλοι για έναν κι ένας για όλους». Ναι, σαν τους «Τρεις σωματοφύλακες» ένα πράγμα. Επιλέγοντας κάποιος να πάει σινεμά και να δει μια ταινία όπως το «Jumanjι» δεν πάει για να βιώσει μια «θρησκευτική» κινηματογραφική εμπειρία. Καθόλου. Να χαλαρώσει θέλει, να κουφαθεί από την ένταση του ήχου στο πολυσινεμά, να τρίβει τα μάτια του από τα απίθανα που λαμβάνουν χώρα στη μεγάλη οθόνη, να φάει τα ποπκόρν του, να πιει το αναψυκτικό του κι από εδώ πάνε και οι άλλοι. Βέβαια, υπάρχουν και ταινίες μεγαλεπήβολες, πανάκριβες, με τρομερά εφέ, που απλά δεν... βλέπονται. Μην πάτε μακριά: το τελευταίο «Transformers». Η απόλυτη μαλακία. Ατσάλι που τσαλακώνεται. Το τελευταίο «X-Men». Πώς μπορεί να συγκρίνει κανείς τη χειρότερη ταινία της σειράς με το «Logan», που είναι ταινιάρα;

Προσπαθώ να πω πως υπάρχουν εμπορικές ταινίες που είναι εξαιρετικές, εμπορικές ταινίες που είναι μέτριες, εμπορικές ταινίες που είναι χάλια. Όπως υπάρχουν και καλλιτεχνικές ταινίες που είναι εξαιρετικές, εμπορικές ταινίες που είναι μέτριες και εμπορικές ταινίες που είναι χάλια. Τούτη εδώ είναι μια μέτρια εμπορική ταινία. Το σενάριο είναι τραβηγμένο από τα μαλλιά αλλά δεν σε νοιάζει ως θεατή. Το βασικό: δεν θα κλαις τα λεφτά σου πηγαίνοντας να δεις την ταινία. Για κάθε «χαζή» ιδέα (όπως εκείνη του νερού που σε κάνει να «μεταβιβάζεσαι» από σώμα σε σώμα) υπάρχει μια τρομερή σκηνή (όπως εκείνη της επίθεσης των άγριων μανδρίλων πιθήκων). Για κάθε ξενερωσιά από το νεαρό, βοηθητικό καστ, υπάρχει ο Kevin Hart να μιλά ως επιστήμονας, με... οξφορδιανά αγγλικά, με αργό τρόπο: έχει πλάκα, πώς να το κάνουμε.

Όπως και να το κάνουμε, το καστ το διασκεδάζει. Και αυτό περνάει στην πλατεία. Που... περνάει καλά. Αν κάτι τέτοιο ήθελε να δει, θα πάρει αυτό που επιθυμούσε. Και ναι, αυτή είναι μια ταινία για όλη την οικογένεια, οπότε είναι πολύ σωστή η απόφαση της ελληνικής εταιρίας διανομής να την προβάλει και με υποτίτλους αλλά και μεταγλωττισμένη στα ελληνικά. Για να τη δουν και πιτσιρίκια που είτε βαριούνται είτε δεν μπορούν να διαβάσουν. Προφανώς δεν θα γραφτεί με χρυσά γράμματα στη Βίβλο του σινεμά αλλά θα βγάλει φραγκάκια. Και θα προσφέρει διασκέδαση. Δεν είναι λίγο αυτό.

Jumanji: Η Επόμενη Πίστα (Jumanji: The Next Level) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 2 Ιανουαρίου 2020 από την Feelgood Ent.!
Περισσότερα... »

Κατηγορώ...! (J' Accuse) PosterΚατηγορώ...!
του Roman Polanski. Με τους Jean Dujardin, Louis Garrel, Emmanuelle Seigner, Mathieu Amalric, Melvil Poupaud, Eric Ruf, Laurent Stocker, Michel Vuillermoz, Denis Podalydès, Wladimir Yordanoff, Didier Sandre, Grégory Gadebois, Vincent Grass, Hervé Pierre.


Μετρ, άλλο τα προσωπικά, άλλο τα επαγγελματικά!
του zerVo (@moviesltd)

Η υπόθεση τραβάει από το μακρινό 1977, όταν ο Πολωνοεβραίος, διεθνώς αναγνωρισμένος και βραβευμένος, σκηνοθέτης Roman Polanski, ετών 43 τότε, βρέθηκε μπλεγμένος στην περίπτωση σεξουαλικής κακοποίησης της 13χρονης Samantha Gailey, κατά την διάρκεια φωτογράφησης για την επιθεώρηση μόδας της Vogue. Οι κατηγορίες που του απαγγέλθηκαν βαρύτατες, του επιπέδου κακουργήματος, όπως του βιασμού με την χρήση ναρκωτικών ουσιών, της διαστροφής, του σοδομισμού, της αποπλάνησης ανηλίκου κάτω των 14 και της διακίνησης ψυχοτρόπων φαρμάκων. Εντέλει μετά από μια σύντομης διάρκειας δίκη, εκείνος θα κριθεί ένοχος και θα διαταχθεί από τις αρχές να περάσει ένα τρίμηνο στην ψυχιατρική κλινική, ώστε να εξεταστεί η κατάσταση του και να αποφασιστεί η τελική ποινή του. Προτού εκπνεύσει η περίοδος εγκλεισμού στο ίδρυμα, ο Polanski θα "παρεξηγήσει" την απόφαση και θα πάρει το ρίσκο να εγκαταλείψει τις ΗΠΑ, με one way ticket για να βρει την ελευθερία του στην Ευρώπη. Έκτοτε από τις αμερικάνικες αρχές θεωρείται φυγόδικος και καταζητείται, ενώ έχει εκδοθεί και διεθνές ένταλμα σύλληψης του, με τελεική απαίτηση της έκδοσης του στις Πολιτείες, αν σε κάποια φίλια χώρα τους, γίνει τσακωτός. Ο σκηνοθέτης για τον λόγο αυτό αποφεύγει να ταξιδεύει σε κράτη που τα έχουν καλά με την Αμερική, για να μην πέσει σε περαιτέρω περιπέτειες, όπως συνέβη μια δεκαετία πριν στα εδάφη της Ελβετίας.

Φυσικά επί 43 χρόνια, δεν έχει πάψει να διακηρύττει την (αμφισβητούμενη από ευρεία μάζα του κοινού) αθωότητα του, υποστηρίζοντας πως έχει πέσει θύμα κακοδικίας. Φτάνοντας μέχρι του σημείου, να ισιάσει την δική του περίπτωση, με την μεγαλύτερη δικαστική πλάνη στα παγκόσμια χρονικά. Υπερβολές Μετρ...

Κατηγορώ...! (J' Accuse) Quad Poster
Γαλλία, 1894. Μετά από ένα συνοπτικών διαδικασιών στρατοδικείο, ο Αλσατός στην καταγωγή με Εβραϊκές ρίζες, Λοχαγός του στρατού και απόφοιτος του Πολυτεχνείου Άλφρεντ Ντρέυφους, θα κριθεί ομόφωνα ένοχος για εσχάτη προδοσία και θα οδηγηθεί να εκτίσει ποινή ισόβιας απομόνωσης στην Νήσο του Διαβόλου, ατόλη στις ανοιχτές θάλασσες της αποικίας της Γουιάνας. Ελάχιστους μήνες κατοπινά, ο υπεύθυνος και μεθοδιστής Συνταγματάρχης Ζορζ Πικάρ, θα αναλάβει την διοίκηση του, καταρημαγμένου, γραφείου πληροφοριών του στρατού, επιθυμώντας αποξαρχής να αναβαθμίσει την λειτουργία του.

Από τις πρώτες κιόλας στιγμές στην νέα του υπηρεσία, ο Πικάρ, μελετώντας τα άκρως απόρρητα και αδιάσειστα στοιχεία που θα φτάσουν στα χέρια του, θα καταλήξει, δίχως τον παραμικρό ενδοιασμό στο συμπέρασμα πως ο Ντρέυφους είναι αθώος! Και πως αντί αυτού, την θέση του στην εξορία του Ατλαντικού θα έπρεπε να έχει πάρει ήδη ο αμφιβόλου ηθικής Ταγματάρχης του Πυροβολικού Φερδινάντ Εστερχάζι, που βάσει των δεδομένων έρχεται σε άμεση συνεργεία με τους Γερμανούς δίνοντας τους πληροφορίες για την ύπαρξη καινούργιων όπλων στο στράτευμα. Αρνούμενο να αποδεχτεί το σφάλμα του όμως, το γενικό Επιτελείο Στρατού, θα αντικρούσει το πόρισμα του Κολονέλου, δίνοντας του την διαταγή να αποκρύψει τα ευρήματα του και να μην υποκινήσει ενδεχόμενη αναψηλάφηση που πιθανότατα θα πλήξει το κύρος των Στρατηγών.

Πρόκειται λοιπόν για την στιγμή εκείνη, που στα τέλη του 19ου αιώνα χώρισε στα δύο ολάκερη την φραντσέζικη κοινωνία. Καθώς οι μισοί, οι πιο σκληροπυρηνικοί και συντηρητικοί βρέθηκαν να στηρίζουν τα υψηλόβαθμα στελέχη του στρατού και την απόφαση τους, να τιμωρήσουν έναν κοινό κανάγια σαν τον Juif Λοχαγό, την ώρα που όλοι οι υπόλοιποι, οι πιο προοδευτικοί και ριζοσπάστες, υποκινούμενοι από την ορμή των δημοσιογράφων όπως την κατέγραψαν στις εφημερίδες της εποχής, αντιδρούσαν σθεναρά, υιοθετώντας το Δόγμα Πικάρ. τα πάντα, δε, τελεσιδίκησαν δώδεκα έτη κατοπινά, μετά από αναρίθμητα στρατοδικεία και μόνο με την παρέμβαση του Προέδρου της χώρας Λουμπέ, που δίδοντας χάρη στον Ντρέυφους, ουσιαστικά απέτρεψε τον εμφύλιο και προετοίμασε την χώρα για τον μεγάλο παγκόσμιο που βρισκόταν προ των πυλών.

Δεν είναι φυσικά η πρώτη φορά που ο κινηματογράφος ασχολείται με την διαβόητη μηχανορραφία, καθώς πριν καν μπούμε στα 1900 δραματοποιημένες εκδοχές της ιστορίας, είχαν αρχίσει να κάνουν την εμφάνιση τους. Στηριγμένες κατά κύριο λόγο στην έντονη αντίδραση της εφημερίδα Ορόρ του εκδότη και μετέπειτα Πρωθυπουργού, Ζορζ Κλεμανσό, που παίρνοντας θέση υπέρ του αδικημένου Ντρέυφους, δημοσίευσε στο εξώφυλλο της το πύρινο Κατηγορώ...! του κορυφαίου συγγραφέα Εμίλ Ζολά. Λόγος καταδικαστικός κατά των ένστολων και των διεφθαρμένων μεθόδων τους, αλλά και καυστικός κατά των εκδηλώσεων αντισημιτισμού, που το στράτευμα είχε οργανώσει με παρακρατικά συλλαλητήρια και αντιδημοκρατικές μαζώξεις.

Αυτή την φορά η αφήγηση της υπόθεσης γίνεται μέσα από τα μάτια ενός συνεσταλμένου, ακραίου πατριώτη και υπερήφανου στρατιωτικού, που από την μια στιγμή στην άλλη βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα, να μάχεται με αμέτρητα εσωτερικά διλήμματα. Δεδηλωμένος αντισημίτης, ευχαριστημένος αρχικά που ένας από την αλληλέγγυα μεταξύ των μελών της φατρία, οδηγήθηκε στο μπουντρούμι, στην πορεία θα νιώσει προδομένος από τους ίδιους τους συντρόφους του, από το πόσο πρόχειρα έστησαν την παγίδα σε έναν αξιωματικό που δεν είχε την παραμικρή σχέση με την κατασκοπεία. Η προσέγγιση της προσωπικότητας του Πικάρ, συνθέτει και το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της δομής του φιλμ, καθώς σταδιακά θα πέσει κι εκείνος θύμα του συστήματος, γνωρίζοντας λόγω "ανάρμοστης συμπεριφοράς" και "κατάχρησης εξουσίας" όλα τα κελιά των τρισάθλιων φυλακών της παρισινής πρωτεύουσας.

Εννοείται πως ξεχωριστό κομμάτι της έκφανσης του σεναρίου του Robert Harris, που στηρίζεται σε δικό του σύγγραμμα από το 2013, ορίζει η μήνη κατά των Εβραίων, πολύ καιρό πριν εκφραστεί στο Ολοκαύτωμα από την Ναζιστική ιδεολογία. Η επιμονή του Polanski στην απεικόνιση των διώξεων, δεν μοιάζει να συνάδει ιδιαίτερα με το γενικότερο σύνολο (παρότι υπήρξε αναπόσπαστο κομμάτι του στην πραγματικότητα) μιας και οι σκηνές των πογκρόμ δεν είναι ούτε σωστά υλοποιημένες. Μάλλον προς το προπαγανδιστικές τείνουν - και αυτό το λέει ένας από τους μεγαλύτερους υπέρμαχους του φίλιου έθνους του Ισραήλ - όταν για παράδειγμα, την στιγμή των ταραχών, πάνω στις τζαμαρίες των καταστημάτων εβραϊκής ιδιοκτησίας, γράφονται τα γνωστά συνθήματα, ελάχιστες στιγμές πριν εκείνες καταρρεύσουν από τον πετροπόλεμο. Ποιος ο λόγος της διπλής αυτής κατευθυντήριας γραμμής, μέσω της υπερβίαιης εικόνας? Το έπος του άλλωστε ο Roman το έστησε στον Πιανίστα όπου και αποθεώθηκε. Δεν μου κάθισε καλά το επίμονο μάτι του στην έχθρα του αστεριού του Δαυίδ.

Όπως επίσης όμορφα δεν αποδέχθηκα την παρουσία της Κυρίας του στην διανομή, σε έναν ρόλο (της συζύγου του αναπληρωτή υπουργού Εξωτερικών και ερωμένης του Πικάρ) που ελάχιστα δένει με όλα τα υπόλοιπα. Κάπου προφανώς όφειλε να ταιριάξει και την σιτεμένη Seigner, που πέραν των δικών του ταινιών από τον καιρό των Μαύρων Φεγγαριών, παίζει κάπου στα αζήτητα. Σε πλήρη αντίθεση για να λέω την αλήθεια, με το συνολικό, κατά κύριο λόγο αρσενικό, κάστινγκ, εκεί από όπου κάνει παρέλαση η μισή εθνική Γαλλίας. Προεξάρχοντος του Οσκαρούχου Jean Dujardin, που αποδίδει με το γνώριμα γοητευτικό, αγέρωχο και ατσαλάκωτο στυλ του τον ενοχλημένο, από τις αρχές που για τόσα χρόνια υπηρέτησε, στρατιωτικό. Έξοχη για μια ακόμη φορά η ερμηνεία του Αρτίστα, που προσθέτει ακόμη έναν κρίκο στην άλυσο των υψηλού κύρους στάρινγκ στιγμών του. Οι πάντες γύρω του περιφέρονται ιδανικά, σαν σε μια χορογραφία εποχής που κυριαρχεί το άλικο χρώμα του πανταλονιού της στρατιωτικής στολής. Ο Poupaud ως άτυχος συνήγορος υπεράσπισης Λαμπορί, ο Amalric ως κακεντρεχής γραφολόγος, ο καταπληκτικός Gadebois ως ανήθικος υπασπιστής, οι Vuillermoz, Podalydes, Sandre ως συνωμότες εν ονόματι του στρατιωτικού νόμου, ο λιγοστού χρόνου επί σκηνής, σε σχέση με την ιστορία που κτίζεται πάνω του, αγνώριστος Louis Garrel ως Ντρέυφους.

Με όπλο του την βραδυφλεγή, σχεδόν υπνωτιστική καταχώρηση των δεδομένων, ο Polanski φτιάχνει ένα καθαρά προσωπικό του J' Accuse με διάθεση αλληγορίας, θέτοντας εαυτόν από πριν στο εδώλιο του άδικα κατηγορουμένου. Σύμφωνοι, βαδίζοντας ηλικιακά στα 87, μάλλον δεν έχει και ιδιαίτερο νόημα για την κοινωνία των σινεφίλ το μανιφέστο του, περί του αν κυνηγιέται δικαίως ή αδίκως από τα Γεράκια. Με καταπληκτική κινηματογράφηση και άριστη αναπαράσταση της περιόδου, σε τοποθεσίες προσεχτικά επιλεγμένες για να δείξουν απόλυτα ρεαλιστικές, ξετυλίγει τις βινιέτες του μυστηρίου, κατά τρόπο τέτοιο που παρασύρει τον θεατή στην αγωνία, έστω κι αν ο επίλογος της υπόθεσης είναι γνωστός τοις πάσι. Αποσπάσματα, κατά τόπους συγκλονιστικά - αποκορύφωμα η σιωπηλή, συννεφιασμένη εισαγωγική σεκάνς της ατιμωτικής καθαίρεσης - που αναδεικνύουν για ακόμη μια φορά το τεράστιο δημιουργικό μέγεθος του, ακόμη και υπερήλικα, Πολωνού. Ενός αληθινού τοτέμ, για να μην ξεχνιόμαστε, της Έβδομης Τέχνης.

Κατηγορώ...! (J' Accuse) Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Την 1η Ιανουαρίου 2020 από την Odeon!
Περισσότερα... »

Και Μετά Χορέψαμε (And Then We Danced) Poster ΠόστερΚαι Μετά Χορέψαμε
του Levan Akin. Με τους Levan Gelbakhiani, Bachi Valishvili, Ana Javakishvili, Giorgi Tsereteli, Kakha Gogidze, Tamar Bukhnikashvili, Ana Makharadze, Levan Gabrav.


Αγάπη μόνο!
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

«Μα εγώ μ' ένα άγριο περήφανο χορό / σαν αετός πάνω απ' τις λύπες θα πετάξω»...

Αυτή είναι η τρίτη μεγάλου μήκους που σκηνοθετεί ο γεννημένος στις 14 Δεκεμβρίου του 1979 στη Στοκχόλμη της Σουηδίας, Γεωργιανός Levan Akin. Έχουν προηγηθεί οι απρόβλητες εμπορικά στη χώρα μας ταινίες: «Katinkas kalas» (Certain People, 2011) και «Cirkeln» (The Circle, 2015).

Και Μετά Χορέψαμε (And Then We Danced) Poster Πόστερ Wallpaper
Η ταινία Και Μετά Χορέψαμε (And Then We Danced) έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο περασμένο φεστιβάλ των Καννών, όπου συμμετείχε στο τμήμα «Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών» και αποτελεί την επίσημη πρόταση της Σουηδίας (κι όχι της Γεωργίας) για το ξενόγλωσσο Όσκαρ – δεν κατάφερε πάντως να μπει στη shortlist με τις 10 ταινίες, από την οποία θα προκύψει η τελική πεντάδα. Γενικώς, η ταινία συνάντησε πολλά προβλήματα για να ολοκληρωθεί, στη Γεωργία, καθώς η ομοφυλοφιλία είναι θέμα – ταμπού στη συντηρητική χώρα της πρώην ΕΣΣΔ. Κανένας επίσημος φορέας της χώρας δεν την υποστήριξε. Μέχρι και χρήματα για να παραβρεθούν οι συντελεστές στις Κάννες στην επίσημη πρώτη προβολή της ταινίας δεν δόθηκαν κι έτσι οι πρωταγωνιστές κάλυψαν το ταξίδι με δικά τους έξοδα. Τέλος, κατά την επίσημη πρεμιέρα της ταινίας στη Γεωργία υπήρξε μεγάλη ένταση, προπηλακισμοί και ξύλο (!!!) από εξαγριωμένους Γεωργιανούς εναντίον τόσο των συντελεστών της ταινίας όσο και όσων τόλμησαν να προσπαθήσουν να την παρακολουθήσουν, υπό την προστασία μάλιστα ισχυρών αστυνομικών δυνάμεων.

Η υπόθεση: Τιφλίδα, Γεωργία, σήμερα. Ο Μεράμπ χορεύει από μικρή ηλικία στην Εθνική Ακαδημία Χορού. Και ο χορός είναι ένας από τους τρόπους για να ξεφύγει κάποιος από τη φτώχεια που κυριαρχεί στη χώρα: είναι ένα από τα πιο αναγνωρισμένα εξαγώγιμα «προϊόντα» της Γεωργίας. Όλη η οικογένειά του ασχολήθηκε με το χορό. Οι – χωρισμένοι – γονείς του, η γιαγιά του στο παρελθόν και ο μικρότερος αδελφός του, ο ταραχοποιός Δαυίδ, όλοι χορευτές. Πιο κοντά στο να πετύχει τον στόχο, πάντως, και να μπει στην Εθνική Ομάδα Χορού (μιας που μια θέση άνδρα χορευτή έχει χηρέψει πρόσφατα) είναι ο Μεράμπ. Με την παρτενέρ του, τη Μαίρη, έχουν μια ιδιότυπη – πέρα από φιλική – σχέση και η Μαίρη χαίρεται για τις προοπτικές που ανοίγονται για τον Μεράμπ. Προσμένει, όμως, η σχέση τους να προχωρήσει παραπάνω.

Μέχρι που στην εικόνα προστίθεται ο Ηρακλής. Ο Ηρακλής είναι ένας όμορφος νεαρός, που πηγαίνει να παρακολουθήσει τα μαθήματα στην Εθνική Ακαδημία Χορού, υπό τις οδηγίες του βλοσυρού δασκάλου, του Αλέκο. Ο Ηρακλής είναι πολύ ταλαντούχος και κερδίζει κατευθείαν την προσοχή του Μεράμπ. Ένας παράξενος ανταγωνισμός αναπτύσσεται ανάμεσα στους δύο νεαρούς άνδρες, που διεκδικούν επί ίσοις όροις τη μία και μοναδική, πολυπόθητη θέση. Μήπως όμως ο ανταγωνισμός δεν θα είναι το μόνο πράγμα που θα αναπτυχθεί ανάμεσά τους;

Η άποψή μας: Πέντε πράγματα που γνωρίζουμε για την Γεωργία: 1) έχει ένα από τα πλέον ιδιαίτερα και μοναδικά αλφάβητα στον κόσμο και κατ' επέκταση, μια πολύ συγκεκριμένη και ιδιαίτερη γραφή, 2) είναι η πατρίδα του κρασιού καθώς στην περιοχή παράγεται οίνος εδώ και οχτώ χιλιάδες χρόνια, 3) ο Ioseb Besarionis dzе Jughashvili, ο γνωστός σε όλους μας πατερούλης Ιωσήφ Στάλιν, γεννήθηκε στην πόλη Γκόρι της Γεωργίας, 4) η Κολχίδα, που στη μυθολογία είναι ο τόπος όπου ο Ιάσονας άφησε να φυλάσσεται το περίφημο χρυσόμαλλο δέρας δεν είναι άλλη από τη Γεωργία και 5) οι χοροί της χώρας είναι εντυπωσιακοί και βρίσκονται στη λίστα της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO!

Αυτό το τελευταίο αποτελεί σαν να λέμε «ένα το κρατούμενο». Το άλλο... κρατούμενο είναι πως η χώρα είναι βαθιά συντηρητική. Χωρίς να μπορούμε να κοντράρουμε με επιχειρήματα την πεποίθηση πως η Ελλάδα συνεχίζει να είναι μια επίσης πολύ συντηρητική χώρα, η Γεωργία είναι σαν να λέμε κάτι σαν την Ελλάδα της δεκαετίας του '70. Ιδίως σε ότι αφορά το θέμα της ομοφυλοφιλίας. Αλλά και του προγαμιαίου σεξ. Όλα αυτά τα στοιχεία είναι χρήσιμα για να μπορεί κάποιος να απολαύσει καλύτερα την ταινία. Όχι πως αν δεν τα γνωρίζει δεν θα περάσει καλά. Αλλά να, είναι πιο εύκολο να κατανοήσεις και να εξηγήσεις συμπεριφορές και αντιδράσεις των ηρώων του φιλμ αν γνωρίζεις κάτι και από το context μέσα στο οποίο λαμβάνουν χώρα.

Προχωράμε στο παρασύνθημα: αυτή είναι μια πολύ δυνατή ταινία. Ατελής, προβληματική σε κάποια σημεία, με συχνή καταφυγή σε εύκολες λύσεις και κλισέ, αλλά πραγματικά συναρπαστική να τη βλέπεις. Τι σε κερδίζει; Σίγουρα ο χορός και ακόμα πιο σίγουρα η ερμηνεία του βασικού πρωταγωνιστή, Levan Gelbakhiani, τον οποίο ο σκηνοθέτης ανακάλυψε μέσα από το Instagram! Οι σκηνές χορού είναι πραγματικά υπέροχες. Όλες οι σκηνές από τις πρόβες δεν μπορούν παρά να σε παρασύρουν στο μεθυστικό ρυθμό τους. Όντως, κατά πως φαίνεται τουλάχιστον από την ταινία (μιας που δεν είμαστε και τίποτε ειδικοί σε ότι αφορά τους γεωργιανούς χορούς) οι χοροί είναι πραγματικά λεβέντικοι, ιδιαιτέρως τελετουργικοί και δεν μπορούν παρά να προκαλέσουν μεγάλη εντύπωση σε όσους τους παρακολουθούν. Όπως λέει χαρακτηριστικά κάποια στιγμή ο Αλέκο «δεν χωράει η ομοφυλοφιλία στους γεωργιανούς χορούς». Εννοεί: «δεν μπορείς να χορεύεις γεωργιανό χορό και να δείχνεις θηλυπρεπής».

Χμ, άρα, στο μυαλό του Αλέκο και της συντριπτικής πλειοψηφίας των συμπατριωτών του, ένας ομοφυλόφιλος δεν μπορεί να χορέψει γεωργιανούς χορούς γιατί δεν μπορεί να είναι λεβέντης. Ο Μεράμπ φροντίζει να τον διαψεύσει. Εμπράκτως. Και στην τελευταία σκηνή, της οντισιόν, παλεύει με νύχια και με δόντια να διεκδικήσει αυτό που του ανήκει. Τρομερή σκηνή. Γενικά, αυτή είναι μια ταινία που εστιάζει (και) σε έναν ομοφυλοφιλικό έρωτα, που όμως είναι προσβάσιμη (συγχωρέστε με ρε παιδιά, αλλά καταλαβαίνετε τι εννοώ) κι από ένα πιο συντηρητικό κοινό. Ο Levan Gelbakhiani, ο Μεράμπ της ταινίας είναι σπουδαίος. Άνθρωπος και πουλί, γήινος και αιθέριος, που όταν καταλαβαίνει την πραγματική σεξουαλική του ταυτότητα, παλεύει με τον εαυτό του: να την αποδεχτεί; να την απορρίψει; να κρυφτεί; Η σχέση του με τον Ηρακλή έχει την δύναμη και την τραγικότητα της σχέσης των δύο εραστών στο «Brokeback Mountain». Θα τα καταφέρουν να είναι μαζί; Ή θα αναγκαστούν να διαλύσουν τη σχέση τους; Θα συμβιβαστούν;

Μια από τις κομβικές σκηνές της ταινίας είναι προς το τέλος, εκείνη όπου ο Μεράμπ «σπάει» και ο Δαυίδ, ο «στ' αρχίδια μου όλα» αδελφός του, του δίνει κουράγιο και αγάπη. Πραγματικά όμορφη ταινία, με κάποιους σχηματικούς χαρακτήρες η αλήθεια είναι και κάποιες προκάτ σκηνές, που θα μπορούσαν να δουλευτούν καλύτερα φαντάζομαι. Μια ματιά σε μια βαθιά συντηρητική κοινωνία, όπου μεταξύ των άλλων, αν αφήσεις κάποια κοπέλα έγκυο πρέπει να την παντρευτείς. Η ελπίδα όμως υπάρχει πως τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν. Against all odds. Απλά χρειάζονται μερικοί Μεράμπ για να κινήσουν τον τροχό της ελπίδας. Και στο τέλος τέλος, ας κρατήσουν οι χοροί.

ΥΓ: Θέλω να κάνω μια – άστοχη ενδεχομένως – σύγκριση με το περσινό Girl. Τούτη η ταινία πετυχαίνει εκεί όπου η ταινία από το Βέλγιο σκόνταφτε. Και το σταματάω εδώ...

Και Μετά Χορέψαμε (And Then We Danced) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 26 Δεκεμβρίου 2019 από την Weird Wave!
Περισσότερα... »

Για Πάντα PosterΓια Πάντα
του Γιάννη Παπαδάκου. Με τους Γιάννη Τσιμιτσέλη, Κατερίνα Γερονικολού, Όλγα Δαμάνη, Χάρη Μαυρουδή, Ευγενία Σαμαρά.


Ξέρω πως δεν θα'ρθείς ξανά...
του zerVo (@moviesltd)

Περίεργο? Στην απογραφή που επιχείρησα, για το ποια ταινία παρακολούθησα τις πιο πολλές φορές στην δεκαετία που ελάχιστες ώρες πριν έκλεισε, την πρώτη θέση δεν κρατά κάποια πολυδιαφημισμένη, εφετζίδικη ή οσκαρική, αν και τις πιο επιλεγμένες τις τίμησα με διψήφιο αριθμό θεάσεων. Ανταυτού μια παραγωγή από την φιλική μας γείτονα, κρατά το πόστο στο πάνω σκαλοπάτι του βάθρου. Βοήθησε σε αυτό άλλωστε και το κανάλι του Star, που την έχει προβάλλει καμιά εκατοστή φορές, τις ώρες που πηγαίνω για ύπνο, εκεί, κοντά στα ξημερώματα. Θέλεις κάτι τα δρομάκια της πιο όμορφης Πόλης της γης, κάτι το πραγματικά τρομερό σάουντρακ που περιλαμβάνει από τις ντιβάρες Ayla Dikmen και Semiramis Pekkan, ίσαμε την Nil Burak, κάτι το μη αναμενόμενο φινάλε, πάντοτε ξενυχτούσα παρέα με το ανατρεπτικό ρομαντζάκι του Issiz Adam. Και ξαφνικά, δέκα χρόνια μετά, νά' σου σκάει η ελληνόφωνη βερσιόν. Ε, προφανώς για όσους δεν έχουν δει το ορίτζιναλ ή για όσους θα ήθελαν να το ματαδούν με πιο γνώριμα πρόσωπα στους βασικούς ρόλους...

Για Πάντα Quad Poster
Επιτυχημένος επαγγελματικά, ως ιδιοκτήτης ενός από τα πιο φημισμένα ρεστοράν των Αθηνών, ο Πέτρος, δεν γνωρίζει ανάλογες πιένες και στην προσωπική του ζωή. Μεγαλωμένος κάτω από δύσκολες συνθήκες, έχοντας γνωρίσει ανήσυχα παιδικά χρόνια στο νησί, σε μια οικογένεια που κυριαρχούσε η επιθετική μορφή ενός άστατου πατέρα, ο κορυφαίος σεφ, ξοδεύει τον ελεύθερο χρόνο που του αφήνει το μαγαζί, στις εφήμερες αγκαλιές που του προσφέρουν αφειδώς οι πόρνες και οι περαστικές γκόμενες. Για σχέση σοβαρή, ούτε λόγος. Ποτέ δεν θα άφηνε κάποια να εισβάλλει στον μοναχικό του, ειδυλλιακό κατ εκείνον, κόσμο και να τον ανατρέψει.

Μέχρι εκείνο το μοιραίο πρωινό που θα γνωρίσει την Ζωή, μια ζόρικη φαινομενικά, μα συνειδητοποιημένη στην πορεία κοπελιά, που η αγάπη της για τα παιδιά, την έχει οδηγήσει στο να ανοίξει ραφείο που φτιάχνει ξεχωριστές στολές και φορέματα για τους χαρούμενους μικρούς ήρωες. Αντιλαμβανόμενη εκείνη την ιδιαιτερότητα του χαρακτήρα του, σταδιακά θα τον προσεγγίζει ολοένα και περισσότερο, δείχνοντας του την στοργή που πάντοτε του έλειπε. Και η σχέση που με τον καιρό θα χτίσουν, δεν είναι η πρόσκαιρη, η ευκαιριακή, του πεταματού, σαν όλες τις προηγούμενες του Πέτρου...

Καμπανάκι λοιπόν! Για κάποιον καλομαθημένο, που δεν γουστάρει ούτε αναφορές να δίνει, ούτε συγνώμες να σκορπά, ούτε να απολογείται κάθε τρεις και λίγο, ούτε να μοιράζεται τα συναισθήματα του, έχοντας επιλέξει να παραμένει στείρος και άφιλος, μέσα στον κλωβό της ανύπαρκτης ευτυχίας που έχει δομήσει. Η Ζωή - διόλου τυχαία η επιλογή του ονόματος - θα τον κάνει αυτόν τον κυκλοθυμικό (και παραδοσιακό, μέχρι της αποδείξεως του αντιθέτου) άντρα να κοιτάξει τα πράγματα με άλλο μάτι, να τους δώσει φως, χρώμα, ζωντάνια, υπόσταση. Ώσπου να ρίξει στο τραπέζι το καίριο ερώτημα για το αν πραγματικά επιθυμεί να ακολουθήσει το δικό της τέμπο και αφού πλησιάζει στα σαράντα του, κάποια ώρα να νοικοκυρευτεί, μπας και κάνει και το χατήρι της δόλιας της μάνας του, που τον έχει ολημερίς έγνοια εκεί πίσω στην Νάξο.

Είναι πολύ λογικό κι επόμενο, για ένα φιλμ που έχω δει μερικές ντουζίνες φορές, να πέφτω στην παγίδα της σύγκρισης των δύο εκδοχών. Αν και δεν είναι αυτό το σωστό, θα πρέπει να πω, πως με ξένισε σημαντικά ο τρόπος που επιχείρησε η παραγωγή να πλησιάσει στο πρωτότυπο. Όταν αναφερόμαστε σε μια Ελληνόφωνη βερσιόν, θα περίμενε κάποιος να υπάρχουν και μια, δυο μικροεκπλήξεις στο θέμα, όχι στην βασική του δομή εννοείται, αλλά στην αφήγηση. Να μην είναι απλώς ένα ακριβές αντίγραφο του Τούρκικου, σχεδόν πλάνο - πλάνο, χρησιμοποιώντας στο σενάριο αυτούσιες, ακόμη και τις πιο απίθανες λεπτομέρειες. Ξεπατικούρα που λέγαμε κάποτε όταν κάναμε ζωγραφιές στο στυπόχαρτο. Χμ, στο συντριπτικό ποσοστό του "καινούργιου" κάπως έτσι συμβαίνει. Θα με ρωτήσεις από την άλλη πόσοι έχουν ρίξει βλέφαρο στο σεβγκιλίμ παλαιό? Λίγοι, ελάχιστοι, σε νούμερο που να μην μας νοιάζει. Ξενύχτες του τηλεοπτικού δέκτη...

Η προσπάθεια του Γιάννη Παπαδάκου, που ήδη τα μεγάλου μήκους βήματα του έχουν φτάσει στα τρία τον αριθμό και να υποσημειώσω με αξιοσημείωτη εμπορική διάνα (χάρη στις δυο ύστατες συνέχειες των Bachelors) να ξεσηκώσει την Πολίτικη Ρομαντζαδούρα στα γραικά, χαρακτηρίζεται το λιγότερο ως αξιοπρεπής. Κάτι που θα κατανοήσουν δια γυμνού οφθαλμού όσοι θα έρθουν για πρώτη φορά σε επαφή με το προϊόν, καθώς η κάμερα του διάσημου και από τα αμέτρητα βίντεο κλιπ που έχει φκιάσει ντιρέκτορα, ηλιόλουστη και τουριστική, δεν θα αφήσει ούτε ένα από τα όμορφα σημεία της πρωτεύουσας που να μην το κοτσάρει στο φόντο της Belle Histoire. Κόπια πάστη να συμπληρώσω, εγώ ο έμπειρος, αφού στο πρωτογενές, τα πάντα κινούνταν στα υπέροχα σοκάκια του Μπέιγιογλου, γειτονιάς που δύσκολα όποιος έχει επισκεφτεί δεν έχει αφήσει καρδιά. Βρε καλέ μου, όμως, έτσι λιγάκι να ξεφεύγαμε από την Πλάκα και το Μοναστήρι, να κατηφορίσουμε για λίγο στην μοναδική παραλία του Σαρωνικού, που δεν υπάρχει σε όλο τον κόσμο? Τροφή για την επόμενη φορά αγαπητέ σκηνοθέτα, ελπίζω με μια ιστορία που θα είναι πρωτοφανέρωτη πια και όχι επανάληψη.

Η οποία όπως τότε (στα 2009) έτσι και τώρα δεν εμφανίζει λίγα κενά στην ανάπτυξη των περσόνων της. Μπερδεματάκια βασικά, αφού ανά δεκάλεπτα αλλάζουν οι ψυχοσυνθέσεις των κεντρικών ηρώων. Από αποφασιστικοί, μεταλλάσσονται σε βαλτωμένοι, από τόσο κοντινοί, βάζουν απότομα ένα συρματόπλεγμα ανάμεσα τους, από απίθανα δοτικοί, δείχνουν να τα παρατούν μονομιάς, μόλις ο ουρανός μουντώσει κομματάκι. Το τεράστιο υπέρ του σκριπτ, δίχως καμία αμφιβολία, ορίζει το τελευταίο δεκαπεντάλεπτο του έργου, που την εναλλαγή του δύσκολα μπορεί να (ξανά)πετύχει, ακόμη και ο πιο φανατικός οπαδός του αισθηματικού δράματος. Μέγδοβας το δάκρυ. Με αναφιλητά. Και πόσα γιατί ταξιδεύουν μονομιάς για τον αέρα...

Όντας ζευγάρι και στην πραγματική καθημερινότητα, ο Γιάννης Τσιμιτσέλης (υπεύθυνος για το σεναριακό ξεσκόνισμα) με την Κατερίνα Γερονικολού, δεν περιμένει κανείς να μην δένουν στο πανί απόλυτα, είτε στις ευχάριστες, είτε στις πιο δραματικές στιγμές. Ο πρώτος μάλιστα πρέπει να έχει παρακολουθήσει το μεμέτικο πιο πολλές φορές και από εμένα, μιας και οι κινήσεις και οι εκφράσεις του είναι ολόιδιες με του Αλπέρ, δίχως την παραμικρή απόκλιση. Η κοπελιά μας από την μεριά της, είναι σαφώς πιο κουκλίνα από την ομόλογη της, λιγότερο όμως γήινη, από τις περιπτώσεις μόστρας που δεν γίνεται να πιστέψεις πως είναι ελεύθερη και ωραία, ας πούμε. Τουλάχιστον στο παρόν, ο Παπαδάκος - θα μου πεις και ένα ολάκερο δεκάχρονο μετά - αποφεύγει τόσο τα κακοστημένα πρώτα πρόσωπα στον φακό, που αποτέλεσαν την αχίλλειο πτέρνα του Για Πάντα Μόνος, όσο και (ορθότατα) την πρόταση των έντονων διαφορών του άστεως με την οπισθοδρομική επαρχία....

Το δικό του Για Πάντα, το λοιπόν, παρότι πόντο πόντο αντιγραφή, δεν είναι καλύτερο του προηγούμενου. Παλμός, λαμπάδα στην φωτογραφία, ντουέτο ευειδές και ταιριαστό, ναι! Πετυχεσιά άψογη. Στην ψυχή υστερεί, στις νοσταλγικές του χθες πινελιές, που θα του έδιναν ξέχωρη προσωπικότητα. Όπως φερειπείν στις μουσικές επιλογές, καθώς θα καρτερούσα κάτι πολύ πιο δυνατό για την κορύφωση του τέλους από την μπουατική Μαρινέλλα (το καθηλωτικό Anlamazdin, είχε ανεβάσει τον πήχη στα ουράνια), κάτι πιο σπάνιο να βρεθεί σε βινύλιο από τους Olympians, κάτι ευρηματικό βρε αδερφέ να συνοδεύσει την σεκάνς γνωριμίας, από το ολόιδιο με το παρελθόν, σανσόν του Michel Fugain. Κομμάτι θρυλικό, που πάντως δίνει ταυτότητα στο πιο καθαρόαιμα γαλλικό σινερομάντζο της πρόσφατης κινηματογραφίας, που ποτέ του, όμως, δεν μίλησε φραντσέζικα.

Μετα-Μορφωμένοι Πράκτορες (Spies in Disguise) Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Την 1η Ιανουαρίου 2020 από την Village!
Περισσότερα... »