Ελληνικό Box Office 4 - 7 Ιουλίου 2019 by BenQ


Φιλμ
Διανομή
Wks Αίθουσες
4ήμερο Ελλάδας
Σύνολο Ελλάδας
1
Spider-Man: Far From Home
Feelgood Ent.
1
185
51.641
51.641
2
Toy Story 4
Feelgood Ent.
3
94
12.109
124.572
3
Annabelle Comes Home
Tanweer
2
59
9.044
55.898
4
Yesterday
Tulip Ent.
2
49
7.513
40.243
5
Gloria Bell
Feelgood Ent.
1
27
6.341
6.341
6
Ibiza
Seven Films
1
21
5.230
5.230
7
Venise n'est pas en Italie
Tanweer
1
16
4.009
4.009
8
Murder by Death
Seven Films
2
5
2.764
6.262
9
Aladdin
Feelgood Ent.
7
26
1.845
140.812
10
Il Conformista
Weird Wave
1
1
877
877


Περισσότερα... »

Spider-Man: Μακριά από τον Τόπο του (Spider-Man: Far From Home) Poster ΠόστερSpider-Man: Μακριά από τον Τόπο του
του Jon Watts. Με τους Tom Holland, Samuel L. Jackson, Zendaya, Cobie Smulders, Jon Favreau, J. B. Smoove, Jacob Batalon, Martin Starr, Marisa Tomei, Jake Gyllenhaal.


Επιπόλαιος, αφελής, απερίσκεπτος. Νικητής!
του zerVo (@moviesltd)

Αστεία, αστεία, μπορεί να μοιάζει με χθες, έχουν περάσει όμως 17 ολόκληρα χρόνια, από εκείνο το upside down φιλί - ορόσημο, της αεράτης Μαίρη Τζέιν στον αγαπημένο της Άνθρωπο Αράχνη. Και πόσα πράγματα δεν έχουν αλλάξει έκτοτε, καθώς την εισαγωγική τριλογία, υπογραφής Sam Raimi - ασυζητητί η ποιοτικότερη - ακολούθησε ένα δίπτυχο αναγέννησης των περιπετειών του Σπάιντερμαν, με την μορφή του Andrew Garfield, προτού η Sony και η Disney αποφασίσουν να τον εντάξουν στην απεραντοσύνη του Marvelικού σύμπαντος. Του οποίου το Spider-Man Far From Home, ορίζει το 23ο κύμα και δεύτερο, αυτόνομο για τον επιπόλαιο, αφελή και απερίσκεπτο πιτσιρικά, που αν μη τι άλλο κερδίζει σταδιακά την συμπάθεια και την αγάπη, του οπαδικού, για το είδος, κοινού.

Spider-Man: Μακριά από τον Τόπο του (Spider-Man: Far From Home) Quad Poster Πόστερ
Μετά από τον απροσδόκητο θάνατο του μέντορα του, Τόνι Σταρκ, ο πιτσιρικάς κολλεγιόπαις Πίτερ Πάρκερ, που όταν αντιλαμβάνεται πως ο κόσμος βρίσκεται σε κίνδυνο, μεταμορφώνεται σε Σπάιντερμαν, ελπίζοντας να βοηθήσει στην σωτηρία του, απογοητευμένος από την μοιραία τροπή που έχει πάρει η κατάσταση, θα δηλώσει συμμετοχή στην ομαδική εκδρομή του σχολείου του στην Ευρώπη, επιδιώκοντας τουλάχιστον να αποκομίσει ένα κέρδος ερωτικό: Προσεγγίζοντας την μορφονιά της τάξης Μισέλ Τζόουνς, που όχι και λίγοι μνηστήρες την τριγυρίζουν, ξεχνώντας όσο του δίνεται η ευκαιρία το μοιρολόι για τον χαμό του δασκάλου του, Άιρον Μαν. Μόνο που από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα διαβεί τα βενετσιάνικα κανάλια, θα αντιληφθεί πως επέλεξε να βρεθεί στο λάθος σημείο, την πιο λανθασμένη στιγμή...

...αφού μια άγνωστης προέλευσης δύναμη, πανίσχυρη και δομημένη από το υγρό στοιχείο, θα κάνει την εμφάνιση της, μετατρέποντας σε συντρίμμια το Ριάλτο και την Γέφυρα των Στεναγμών. Ελάχιστες στιγμές πριν την ολοκληρωτική καταστροφή, ο Μπόμπιρας Αράχνη, βρίσκοντας απρόβλεπτο σύμμαχο στο πρόσωπο ενός εξίσου παντοδύναμου αγνώστου, του Κουέντιν Μπεκ, που ο ίδιος τον αποκαλεί Μιστέριο, θα επαναφέρει την τάξη, εξολοθρεύοντας τον εχθρό. Αντίδραση ηρωική μεν, αλλά όχι και εντελώς αποδεκτή από τον απαιτητικό Νικ Φιούρυ, που δεν εκτιμά πως ο μικρός έχει τις ικανότητες και το σθένος, για να εξελιχθεί σε αληθινό Αβέντζερ...

Εντάξει, δεν μπορεί να κανείς να φέρει αντίρρηση στις προσταγές της κραταιάς ερυθρόλευκης μπράντας των κόμικ και στις μεθόδους που επιθυμεί να ακολουθήσει, ώστε να μετατρέψει τις σελίδες της σε σελιλόιντ. Το βασικό κολπάκι που της έχει πετύχει τα εμπορικά χατίρια εσχάτως και έχει να κάνει με τον εύθυμο αφηγηματικό κορμό και τις ακατάπαυστες χιουμοριστικές πινελιές, ακόμη κι αν τριγύρω επικρατεί πανδαιμόνιο, εννοείται πως ακολουθείται κι εδώ κατά γράμμα, τουλάχιστον μέχρι να φτάσουμε στο σημείο εκείνο, που κατόπιν του, δεν υπάρχουν και πολλά περιθώρια για πλάκες.

Παραμένοντας στο πόστο του σκηνοθέτη και μετά το Homecoming, καθώς το στούντιο έκρινε το έργο του επαρκές, ο Jon Watts, ακολουθεί πιστά την συνταγή των ολιγόλεπτων επεξηγηματικών σεκάνς, που λειτουργούν ως γεφυράκια για να ακολουθήσει ο εξαιρετικής CGI γραφής όλεθρος, που θα ισοπεδώσει την μία μετά την άλλη τις μεγαλουπόλεις που επισκέπτεται το κολέγιο. Το σόου, πάντως, σε κάθε περιοχή (έπονται Πράγα, Βερολίνο, Λόνδρα)  που οι φονικοί Ελεμένταλς επιθυμούν να μετατρέψουν σε σκόνη και θρύψαλα, μετά την ολοκλήρωση του, ομοιάζει με φινάλε σπαγγέτι γουέστερν, καθώς εκεί ακριβώς που πριν ελάχιστα δευτερόλεπτα χανόταν ο κόσμος, τώρα σύσσωμη η τάξη, συνοδεία αποτυχημένα ανεκδοτικών καθηγητών, σαν να μην συμβαίνει τίποτα, σχεδιάζει την επόμενη βόλτα της. Είπαμε, κόμικ, αλλά εδώ έπεσε παραξήλωμα...

Το θετικότερο στοιχείο, για όσους δεν γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις, μη έχοντας τριβεί με τα ορίτζιναλ αφηγήματα του Stan Lee - όπως εγώ δηλαδή - είναι το τουίστ που λαμβάνει χώρα εκεί κοντά κάπου στην μέση, όταν σκάζει στο εκράν ο πραγματικός κακός του στόρι. Ανατροπή που δεν ισχύει δηλαδή για το συντριπτικό ποσοστό των θεατών / φανς, που γνωρίζουν απόξω και ανακατωτά ποιοι είναι οι φίλιοι και ποιοι οι villains, όλων των κομικένιων επών, συνεπώς για εκείνους δεν παίζει το τρικ της έκπληξης. Οφείλω να παραδεχτώ πάντως, πως στο πέρασμα του χρόνου, οι κακοί που καλείται να κοντράρει ο Σπάιντι, έχουν ευρηματική γέννεση. Αντιθέτως το μεγάλο σουρπρί, για όλους, μηδενός εξαιρουμένου, εκρηγνύεται στους τίτλους του φινάλε, αφήνοντας λογαριασμούς ορθάνοικτους (και αποκαλυπτικούς) για την συνέχεια.

Σε γενικές γραμμές η ροή του timeline, διατηρείται ακέραιη και φτιάχνει τους οπαδούς του σινε - superhero - σίριαλ, που μέσω παρακλαδιών και διασταυρώσεων μοιάζει να μην έχει τελειωμό, όχι κατ ανάγκη αρνητικό δεδομένο για τους παραγωγούς που συνεχίζουν να μετρούν τα εκατομμύρια των εισπράξεων. Κρίκο - κρίκο, αυξάνοντας ραγδαία την αλυσίδα του Universe, που ενθουσιάζει φυσικά τους οπαδούς, μα κακά τα ψέμματα, δεν είναι και τόσο εύκολο για κάποιον όχι μυημένο να θυμάται όλα όσα έχουν συμβεί στο παρελθόν. Συνεπώς δεν αποκλίνει ούτε πόντο από το γνώριμο πατρόν, το Μακριά από τον Τόπο του.

Ένα καλοστημένο καλοκαιρινό περιπετειάκι, με ευχάριστες και διασκεδαστικές κατά τόπους πενιές, ωσότου έρχεται η στιγμή να σοβαρέψουν τα πάντα, πριν τον καταιγιστικό επίλογο και that's all folks, μέχρι το επόμενο ραντεβουδάκι. Αξιόλογος, ξανά, ως προβληματισμένος (και ερωτοχτυπημένος) Πάρκερ, ο Tom Holland, έχει δίπλα του ως στηρίγματα, εκτός από την αγαπημένη του Εμ Τζέι (Zendaya), τόσο τον μονόφθαλμο προστάτη Sam Jackson, όσο και τον πρωτοφανέρωτο στο κόλπο Jake Gyllenhaal, που ο ρόλος του Μιστέριο, του ταιριάζει γάντι. Τώρα που το ξανασκέφτομαι, δεν πρέπει να υπήρχε δεύτερος μέσα στην κατάμεστη αίθουσα, που να τον νόμιζε φίλο κι αδελφό, ίσαμε το ημιχρόνιο. Υπέρ μου, δεν βαριέσαι...

Spider-Man: Μακριά από τον Τόπο του (Spider-Man: Far From Home) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 4 Ιουλίου 2019 από την Feelgood Ent.!
Περισσότερα... »

Διακοπές στην Ίμπιζα (Ibiza) Poster ΠόστερΔιακοπές στην Ίμπιζα
του Arnaud Lemort. Με τους Christian Clavier, Mathilde Seigner, Leopold Buchsbaum, Pili Groyne, Joey Starr, Olivier Marchal, Frédérique Bel.


Μύκονοοοοοοοοοοοοοοοςςςς!!!
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Πάμε όλοι μαζί, σε μια παραλία!

Αυτή είναι η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί ο Arnaud Lemort – και η πρώτη του που προβάλλεται εμπορικά στην Ελλάδα. Οι προηγούμενες ταινίες του ήταν οι εξής: «L'amour, c'est mieux à deux» (2010), σε συνσκηνοθεσία με τον Dominique Farrugia και «Dépression et des potes» (2012).

Διακοπές στην Ίμπιζα (Ibiza) Poster Πόστερ Wallpaper
Η παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας Διακοπές στην Ίμπιζα (Ibiza) δόθηκε την Παρασκευή 28 Ιουνίου στην Ελλάδα! Συγκεκριμένα, η Seven Films (εγχώρια εταιρία διανομής της ταινίας) σε συνεργασία με τον ραδιοφωνικό σταθμό En Lefko 87,7, διοργάνωσαν την avant premiere της ταινίας στον Λυκαβηττό, όπου ουσιαστικά στήθηκε ένα τεράστιο Drive In!

Η υπόθεση: Ο Φιλίπ είναι ένας μεσήλικας ποδολόγος με... κοιλίτσα, που ζει και εργάζεται στη Λιλ, στη βόρεια Γαλλία. Είναι διαζευγμένος εδώ και πολύ καιρό. Στο δρόμο του θα βρεθεί η Καρόλ. Είναι αρκετά νεώτερή του, διατηρούσε ρεστοράν με τον σύζυγό της, με τον οποίο έχει μόλις χωρίσει (αποδείχτηκε... πηδηχτούλης) κι έχει δύο παιδιά: τον έφηβο Ζουλιέν και την 13χρονη Μανόν. Ο Φιλίπ και η Καρόλ δείχνουν – και είναι – πολύ ερωτευμένοι μεταξύ τους. Προσπαθώντας να κερδίσει τα δύο νεαρά παιδιά της συντρόφου του, ο Φιλίπ είναι έτοιμος να κάνει τα πάντα. Έτσι, μέσω της Καρόλ, θα κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα συμφωνία με τον Ζουλιέν: εάν ο νεαρός γράψει καλά στις τελικές εξετάσεις του και πάρει το απολυτήριο, θα επιλέξει εκείνος τον προορισμό των καλοκαιρινών διακοπών τους.

Ο Ζουλιέν αποκτάει κίνητρο, τα καταφέρνει μια χαρά και η επιλογή του είναι η Ίμπιζα. Για τον Φιλίπ, που είναι συνηθισμένος σε ήρεμες διακοπές, αυτή η επιλογή δεν του... κάθεται καλά. Εντέλει , όμως, θα πειστεί να συντονιστεί. Οπότε, το ζευγάρι και τα δύο παιδιά της Καρόλ πηγαίνουν στην Ίμπιζα. Ένα σωρό εκπλήξεις και εμπειρίες τους περιμένουν εκεί. Εκείνο, όμως, που ενδιαφέρει περισσότερο από όλα τον Φιλίπ είναι ένα: θα καταφέρουν να λειτουργήσουν σαν οικογένεια; Θα μπορέσει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των παιδιών της Καρόλ;

Η άποψή μας: Ζούμε σε πολύ παράξενες εποχές. Σε εποχές στις οποίες πάμπολλες βεβαιότητες και δεδομένα έχουν πάψει να υφίστανται. Η καθημερινότητα πλέον αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς σε σχέση πχ με 40 χρόνια πίσω. Κι ενώ στερεότυπα και συμπεριφορές αιώνων είναι ριζωμένα βαθιά στους ανθρώπους και δεν αλλάζουν από τη μια μέρα στην άλλη, γίνεται προσπάθεια εν πάση περιπτώσει η επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων να είναι όσο το δυνατόν πιο ανεκτική, λιγότερο προσβλητική, περισσότερο θετική. Στην προσπάθεια αυτή γίνονται και πάρα πάρα πάρα πολλές υπερβολές και πολλά φάουλ, αλλά γενικώς κάποια πράγματα έπρεπε να αλλάξουν. Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια, λοιπόν, από τότε που μπήκε στη ζωή μας η πολιτική ορθότητα. Που δεν έχουμε μάθει ακόμα να τη χρησιμοποιούμε σωστά. Αντιθέτως, κάποιοι την έχουν εργαλιοποιήσει (ουφ, πολύ ήθελα να χρησιμοποιήσω αυτό το νέο ρήμα, που πλέον είναι πολύ της μοδός), σε τέτοιο βαθμό που η πολιτική ορθότητα άνετα παραπέμπει πια σε... φασισμό και ολοκληρωτισμό – τις ίδιες τις καταστάσεις υποτίθεται τις οποίες πολεμάει!

Πιο έντονα από όλα πλήττεται παραδόξως η τέχνη! Και δη η κωμωδία και η σάτιρα! Επιτρέπεται να κάνεις πλάκα στους γκέι; Στους πόντιους; Στους μαύρους; Στους ανθρώπους με σωματική αναπηρία; Στις ξανθιές; Στους βετζετέριανς; Στους χίπστερ; Στους new age; Κι αν κάνεις πλάκα, με ποιον τρόπο και ποιος θα μας πει, αν όντως κάνεις πλάκα, που ξεπερνάει τις περιχαρακώσεις της πολιτικής ορθότητας ή αν πουσάρεις μια πολιτική ατζέντα ρατσιστική, στρεβλή, μικρόμυαλη και λίγη; Προσωπικά, δεν μπορώ να δώσω μία απάντηση... erga omnes: έναντι όλων. Εντέλει, νομίζω πως τα πάντα είναι θέμα αισθητικής. Και της αντίληψης που έχει ο καθένας μας. Που σε μια ταινία κάτι μη πολιτικά ορθό μπορεί να του φανεί ριζοσπαστικό και σούπερ γουάου, και δώσε και κάνε τους τη μούρη κιμά κυρ σκηνοθέτα και σε μια άλλη ταινία το ίδιο μη πολιτικά ορθό αστείο να είναι κακόγουστο, φασιστικό και ίου.

Στη συγκεκριμένη ταινία γίνεται προσπάθεια να ξεπεραστούν μη πολιτικώς ορθά εσκαμμένα. Και οι γκέι γίνονται στόχος (το φιλί μεταξύ ανδρών μέσα στο αεροπλάνο, που προκαλεί την αμηχανία του ποδόγιατρου) και κυρίως οι άνθρωποι με οικολογικές ευαισθησίες (όλη η φάση με τη σκατοθύελλα λίγο πριν το φινάλε). Το θέμα για μένα είναι άλλο: ότι αυτές οι προσπάθειες... δεν είναι αστείες! Περισσότερο κακόγουστες φαντάζουν παρά οτιδήποτε άλλο. Έχεις μια υποτίθεται οικογενειακή κωμωδία στο πλαίσιο του fish out of water και ακόμα και ο πιο καλοπροαίρετος θεατής δυσκολεύεται να γελάσει. Γιατί; Μα γιατί αυτά που βλέπει να ξετυλίγονται μπροστά στα μάτια του δεν είναι αστεία.

Εκεί, ντε και καλά το «I still loving you» των Scorpions και το «I love rock'n'roll» της Joan Jett να είναι και καλά ντροπιαστικά στην εποχή που κυριαρχούν τα beat. Ήμαρτον. Να παίρνουν οι γέροι ναρκωτικά (χωρίς να το ξέρουν) και να περνούν την καλύτερη νύχτα της ζωής τους και οι έφηβοι να λειτουργούν ως ενήλικες. Φοβερό! Τι μήνυμα περνιέται έτσι όμως; Παιδιά, μην κάνετε ναρκωτικά, αλλά κι εσείς ρε παππούδια, που δεν έχετε πάρει ποτέ, δοκιμάστε βρε, δεν ξέρετε τι χάνετε; Τρικυμία εν κρανίω! Γενικώς, αυτή είναι μία από τις κλασικές γαλλικές κωμωδίες του καλοκαιριού, που έχουν δώσει στις γαλλικές κωμωδίες του καλοκαιριού κακό όνομα! Θέλω να πω, τι σχέση έχει αυτή η ταινία με το «Κολύμπα ή αλλιώς βυθίσου»; Καμία απολύτως!

Οι ηθοποιοί επίσης φαίνεται να δουλεύουν σε αυτόματο πιλότο. Ο Christian Clavier βασίζεται στη μανιέρα του και είναι στο όριο να μετατραπεί σε... Σεφερλής! Η σκηνή στο κλαμπ όπου... παίζει air guitar το τραγούδι της Joan Jett με το πλήθος από κάτω να παραληρεί (!!!!!) είναι, ε, χμ, άθλια! Η Mathilde Seigner, η λιγότερο γνωστή αδελφή της Emmanuelle, της συζύγου του Polanski, τα πάει καλύτερα, τα πιτσιρίκια είναι αδιάφορα και δυστυχώς, δεν βλέπουμε πολλά βυζγιά και κώλους στην ταινία. Ή μήπως... βλέπουμε; Κρίμα. Πάντως, ως νησί η Ίμπιζα δείχνει ενδιαφέρον και λογικά αξίζει τον κόπο να το επισκεφτεί κανείς. Ακόμα κι αν δεν είναι 20άρης. Λέω εγώ τώρα.

Διακοπές στην Ίμπιζα (Ibiza) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 4 Ιουλίου 2019 από την Seven Films!
Περισσότερα... »

Το Αριστούργημα Μου (Mi obra maestra / My Masterpiece) Trailer / Τρέιλερ PosterΘες να πετύχεις? Πες ψέματα! Μετά τη βραβευμένη στη Βενετία ταινία του Ο επιφανής πολίτης (El ciudadano ilustre), ο Gastón Duprat, παρουσιάζει μια...αριστουργηματική κωμωδία για την τέχνη της.. απάτης με τον τίτλο Το Αριστούργημα Μου (Mi obra maestra / My Masterpiece)! Ο Αρτούρο είναι ένας γοητευτικός, εκλεπτυσμένος και αρκετά αδίστακτος γκαλερίστας. Έχει τη δική του γκαλερί στο κέντρο του Μπουένος Άιρες, μια πόλη που τον συναρπάζει. Ο Ρένζο είναι ένας δύστροπος καλλιτέχνης, ένας πικρόχολος ζωγράφος σε σαφή παρακμή. Μισεί οποιαδήποτε μορφή κοινωνικότητας και ζει απομονωμένος σε ένα απεριποίητο σπίτι. Παρόλο που τους δύο άντρες τους συνδέει μια παλιά φιλία, δε συμφωνούν σχεδόν σε τίποτα. Οι απόψεις και οι ιδέες τους είναι τόσο αντίθετες, που δημιουργούν συνέχεια μεταξύ τους μεγάλες εντάσεις και συγκρούσεις. Ωστόσο, παρά τις διαφορές αυτές, είναι σπουδαίοι φίλοι. Και αυτή η κωμωδία είναι γι’ αυτή τη φιλία και τις συνέπειες της.

Το Αριστούργημα Μου (Mi obra maestra / My Masterpiece) Trailer / Τρέιλερ Movie

Πρωταγωνιστούν οι Guillermo Francella, Luis Brandoni, Raúl Arévalo.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 11 Ιουλίου 2019 από την Rosebud 21 και την Seven Films!

Περισσότερα... »

Χαλαρώστε Κύριε Αλέν! (Un Homme Pressé) Trailer / Τρέιλερ PosterΈνας άντρας καταπιεσμένος! Μια ακόμη καλοκαιρινή Γαλλικής κοπής κομεντί είναι η περίπτωση του Χαλαρώστε Κύριε Αλέν! (Un Homme Pressé), που σκηνοθετεί ο Hervé Mimran, σε σενάριο δικό του, που βασίζεται στο βιβλίο του Christian Streiff. O Αλέν είναι ένας ισχυρός και σεβαστός επιχειρηματίας που βρίσκεται στην κορυφή της καριέρας του και δεν σπαταλά τον χρόνο του σε ανούσια ζητήματα, όπως η οικογένεια, οι φίλοι και η διασκέδαση. Όταν ένα σοβαρό εγκεφαλικό επηρεάζει την ομιλία του, όλα όσα λέει είναι από ακατανόητα έως… ξεκαρδιστικά. Προκειμένου να σώσει την καριέρα του, θα ζητήσει τη βοήθεια μιας νεαρής λογοθεραπεύτριας. Όμως, καθώς η διαδικασία της αποκατάστασης θα χρειαστεί χρόνο και υπομονή, ο Αλέν θα συνειδητοποιήσει σταδιακά πως το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του τον προσπέρασε.

Χαλαρώστε Κύριε Αλέν! (Un Homme Pressé) Trailer / Τρέιλερ Movie

Πρωταγωνιστεί ο σπουδαίος ηθοποιός του τρικολόρ θεάτρου και κινηματογράφου Fabrice Luchini, έχοντας δίπλα του την όμορφη, Τυνησιακής καταγωγής Leïla Bekhti.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 8 Αυγούστου 2019 από την Odeon!

Περισσότερα... »

Έντμοντ: Ένας Απρόβλεπτος Συγγραφέας (Edmond) Trailer / Τρέιλερ PosterΈχει τρεις εβδομάδες για να γράψει ένα αριστούργημα. Προς το παρόν έχει μόνο τον τίτλο: Σιρανό Ντε Μπερζεράκ! Βιογραφική είναι η ταινία Έντμοντ: Ένας Απρόβλεπτος Συγγραφέας (Edmond), που αφηγείται την δράση ενός εκ των πλέον διάσημων Γάλλων λογοτεχνών του 19ου αιώνα, όπως την παρουσιάζει ο σκηνοθέτης Alexis Michalik. Δεκέμβριος 1897, Παρίσι. Ο Έντμοντ Ροστάντ δεν έχει κλείσει ακόμα τα τριάντα, έχει όμως ήδη δύο παιδιά και πολλά άγχη. Δεν έχει γράψει τίποτα εδώ και δύο χρόνια. Καθώς βρίσκεται σε απελπισία, προτείνει στον μεγάλο ηθοποιό του θέατρου Κονστάντ Κοκλέν τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε ένα νέο έργο και συγκεκριμένα σε μια ηρωική κωμωδία. Υπάρχει μόνο ένα πρόβλημα: το έργο αυτό δεν έχει γραφτεί ακόμα. Παραβλέποντας τις ιδιοτροπίες των ηθοποιών, τις απαιτήσεις των παραγωγών, τη ζήλια της συζύγου του, τις πικάντικες ιστορίες του καλύτερού του φίλου και την έλλειψη ενθουσιασμού όλων των γύρω του, ο Έντμοντ αρχίζει να γράφει το έργο που κανείς δεν πιστεύει. Προς το παρόν, έχει μόνο τον τίτλο: Σιρανό ντε Μπερζεράκ.

Έντμοντ: Ένας Απρόβλεπτος Συγγραφέας (Edmond) Trailer / Τρέιλερ Movie

Πρωταγωνιστούν οι Thomas Solivérès, Tom Leeb, Olivier Gourmet, Mathilde Seigner, Dominique Pinon.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 15 Αυγούστου 2019 από την Odeon!

Περισσότερα... »

Γκλόρια (Gloria Bell) Poster ΠόστερΓκλόρια
του Sebastián Lelio. Με τους Julianne Moore, John Turturro, Michael Cera, Caren Pistorius, Brad Garrett, Jeanne Tripplehorn, Rita Wilson, Chris Mulkey, Sean Astin, Holland Taylor.


If everybody wants you, why isn't anybody callin'?
του zerVo (@moviesltd)

Με την ίδια ακριβώς απορία, είχα βγει από την αίθουσα, θυμάμαι, όταν είχα παρακολουθήσει το ριμέικ των Funny Games. Ίδιος σκηνοθέτης, καρέ καρέ το κοπιάρισμα, με την μόνη διαφορά πως δέκα χρόνια κατόπιν του ορίτζιναλ, οι πρωταγωνιστές δεν ομιλούσαν την γερμανική, αλλά την αγγλική. Και βεβαίως ήσαν και πιο γνώριμοι στο σινεφίλ κοινό ως αστέρες. Γιατί? Ποιος ακριβώς ο λόγος του ριπίτ? Ποιο ακριβώς είναι εκείνο το κίνητρο ενός δημιουργού, που θα τον ωθήσει να πάρει ένα πόνημα του και να το μεταποιήσει, απλά και μόνο σε μια άλλη γλώσσα? Το εμπορικό? Ε, όχι δα, σιγά την ταινία που θα κόψει τα πολλά εισιτήρια. Η πρώτη Gloria, μια εξαετία πριν, υπήρξε η ταινία που διέδωσε το όνομα του Τσιλένου ντιρέκτορα, πολύ πέρα από τα όρια της λατινοαμερικάνικης κοντινέντας του, καθώς σε όποια φέστα κι αν προβλήθηκε κυριολεκτικά έσκισε. Ακόμη θυμάμαι το κοινό στην πρώτη προβολή σε εκείνες τις Νύχτες Πρεμιέρας, να σιγοντάρει την ηρωίδα, χορεύοντας τον περίφημο σκοπό του Umberto Tozzi. Μέχρι κι αυτό άλλαξε εδώ, για να ακουστεί η (επίσης υπέροχη) english version της Laura Branigan. Για ποιον σημαντικό λόγο? Ξαναρωτώ...

Γκλόρια (Gloria Bell) Quad Poster Πόστερ
Διαζευγμένη εδώ και καιρό, έχοντας τα παιδιά της πια σε ηλικία της παντρειάς, η σιμά εξηντάχρονη Γκλόρια Μπελ, έχοντας μια αξιοπρεπή εργασία που της προσφέρει όλα όσα της χρειάζονται για να διαβιώσει, έχει αποφασίσει να ακολουθήσει μια μοναχική ζωή, ανεξάρτητη και όχι επιβαρυντική για τα πρόσωπα που λατρεύει. Παρότι γόνος εύπορης φαμίλιας, ποτέ δεν θα ζητήσει κάτι από την απομακρυσμένη μητέρα της, ούτε φυσικά από τον προβληματισμένο χαζομπαμπά, γιο ή την εγκυμονούσα θυγατέρα της, που ετοιμάζεται να μετακομίσει στην Σουηδία. Το μόνο που της μοιάζει υπεραρκετό, είναι να βρίσκει αραιά και που την ευκαιρία να ξεσκάει, στις ντίσκο της πόλης της, λατρεύοντας να χορεύει της επιτυχίες των νιάτων της στην πίστα.

Εκεί που μια βραδιά, μοναχική όπως πάντα, θα γνωρίσει τον επίσης ατυχήσαντα Άρνολντ, έναν συνομήλικο της πρώην στρατιωτικό, που έχει χωρίσει από την σύζυγό του προ μηνών. Μια συνάντηση που γοργά θα εξελιχθεί σε έναν ερωτικό δεσμό, που αρχικά θα πείσει την ζορισμένη Γκλόρια, πως οι ημέρες της μοναξιάς της φτάνουν στο τέλος. Η παράξενη συμπεριφορά του μνηστήρα της, σε κάθε τηλεφώνημα που δέχεται από τις διαρκώς γκρινιάρες κόρες του, θα προβληματίσει όμως την μεσήλικη γυναίκα, δίνοντας της την εντύπωση πως πίσω από την ευγενική του στάση, κρύβει κάποιο μυστικό που δεν επιθυμεί να της αποκαλύψει.

Το ιδανικό, πανηγυρικό ίσως, προθάλαμο προς τα γηρατειά, βιώνει λες η Γκλόρια. Δεν έχει έγνοιες για τα καμάρια της, παρότι οι μικροανησυχίες πάντοτε υπάρχουν, για το που θα ξενιτευτεί η μια ή πως θα αλλάξει τις πάνες στο εγγόνι της ο άλλος, δεν έχει να λογοδοτήσει σε κανέναν, οι υποχρεώσεις της είναι καλυμμένες στο έπακρο και όποτε κάνει κέφι, φοράει το στρασάτο της ολόσωμο και βουρ για το κλαμπ. Δεν είναι έτσι, μιας και αυτή είναι η μία όψη του νομίσματος, η λαμπερή. Γιατί παίζει και η έτερη, η σκουριασμένη, αυτή που έχει γαριάσει από τον φόβο του τι μπορεί να της ξημερώνει. Οι ελάχιστες φίλες, μπορεί να μην την έχουν εγκαταλείψει, προέχει όμως η οικογένεια τους, συνεπώς τις παγωμένες νύχτες, τα μόνα της λόγια τα ανταλλάσσει με τον γάτο που κουλουριάζεται αδέξια στο πλάι της. Αν καταφέρει να ηρεμήσει ποτέ, καθώς ο τρόμος την κυριεύει σε κάθε εκδήλωση φρενίτιδας του γείτονα που μόνιμα την απειλεί. Όσο για την εργασία της, όλο και κάμποσα ακούγονται τελευταία για απολύσεις κι αν η μπάλα δεν πάρει την ίδια, ειδικά σε αυτή την ηλικία, σίγουρα το καμπανάκι χτυπάει για κάποια από τις αγαπημένες της συναδέλφους.

Συνεπώς η άφιξη στην καθημερινότητα της του Άρνολντ, μοιάζει με λύτρωση στην ανάγκη της για προστασία, για απανέμι, για να δείξει πως η μπογιά της περνά ακόμη, κάνοντας το κομμάτι της κι αυτή επί του πρώην προκομένου, που από καιρό έχει ξαναφτιάξει την ζωή του. Ευτυχία? Ίσως. Το πιο πιθανό για την καλοστεκούμενη Γκλόρυ, που γνωρίζει απόξω κι ανακατωτά όλα τα χιτς των Air Supply, είναι πως όσο indie αισθάνεται, άλλο τόσο αγκιστρωμένη είναι στην πραγματικότητα, στις ορέξεις όσων την τριγυρίζουν. Το ξέρει, μα... Είναι κι αυτή η μυωπία, που χειροτερεύει και δεν την αφήνει να δει την κατάσταση πιο καθαρά.

Δίχως άλλο, οι συγκρίσεις με το πρωτότυπο του Δον Lelio, είναι αναπόφευκτες. Και γενικά, παρότι η επανάληψη του Χιλιανού είναι αξιοπρεπής, προβάλλοντας το δράμα μιας γυναίκας που δεν διαφέρει και πολύ από τον μέσο όρο της κάθε αντίστοιχης της, η εδώ προσπάθεια του δεν είναι καλύτερη από την προηγούμενη. Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, δεν βγάζει περισσότερη ψυχή, από εκείνη την πρώτη φορά που με είχε κυριολεκτικά συναρπάσει. Δεν είναι πιο ανθρώπινη, πιο ζεστή, πιο αληθινή, πιο ρεαλιστική, παντού η ισπανόφωνη, σε οποιαδήποτε κόντρα υπερτερεί. Κι ας αφηγείται επακριβώς τα ίδια πράγματα, με την ίδια θλιβερή κουρτίνα να καλύπτει τον φακό, ωσότου φτάσουμε στον καθηλωτικά αισιόδοξο επίλογο.

Η επιλογή της ακόμα καυτής, στα 59 της παρακαλώ, Julianne Moore, μοιάζει ως η ιδανική για να αποδώσει την μπερδεμένη στα συναισθήματα της γυναίκα. Άλλωστε η πολυβραβευμένη σταρ, τον ίδιο ρόλο, τον έχει αποδώσει όχι και λίγες φορές, με τεράστια συνέπεια στην απόδοση της. Έστω κι έτσι, την συνταρακτική Paulina García δεν γίνεται να την φτάσει, πολύ απλά γιατί εκείνη υπήρξε η βασική Gloria, έγινε ένα μαζί της, δεν γίνεται τόσο εύκολα να αλλάξει η εικόνα του κοινού - που την ξέρει - με την μορφή κάποιας άλλης, όσο σπουδαία ηθοποιός κι αν είναι. Ο Turturro δίπλα της, ως το σιτεμένο αμόρε, φαντάζει λίγος, άλλωστε ποτέ του δεν κατάφερε να βγάλει από πάνω του, την στάμπα του διεκπαιρεωτικού καρατερίστα, την στιγμή που όλοι οι περιφερειακοί ρόλοι, είναι κατανεμημένοι, έστω και για τα λίγα λεπτά τους, σε ένα γνώριμο και μελετημένο καστ. Όπως έξοχα μελετημένη είναι και η κασέτα του σάουντρακ, που περιέχει γιγάντιες επιτυχίες των 70s, περιόδου των νιάτων της ηρωίδας, που τα είδε να χάνονται σχεδόν καταστροφικά και παλεύει με κάθε δύναμη να τα αναβιώσει. Ενώ η σωστή κίνηση θα ήταν να φροντίσει για ένα ποιοτικότερο, για εκείνη και μόνο, από δω και πέρα. Και αυτό ακριβώς θα κάνει!

Γκλόρια (Gloria Bell) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 4 Ιουλίου 2019 από την Feelgood Ent.!
Περισσότερα... »

70 Πεντακοσάρικα (70 Binladens / 70 Big Ones) Poster Πόστερ70 Πεντακοσάρικα
του Koldo Serra. Με τους Emma Suárez, Nathalie Poza, Hugo Silva, Bárbara Goenaga, Daniel Pérez Prada, Kandido Uranga.


La casa de... Raquel
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Όλα για την κόρη μου!

Αυτή είναι η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί ο Βάσκος σκηνοθέτης Koldo Serra. Η πρώτη του είχε πολύ ενδιαφέρον πρωταγωνιστικό καστ και σύμφωνα με το imdb στην Ελλάδα βγήκε κατευθείαν σε dvd με τίτλο «Ειδυλλιακός εφιάλτης». Ο πρωτότυπος τίτλος ήταν «Bosque de sombras», ήταν μια συμπαραγωγή Ισπανίας, Γαλλίας και Αγγλίας, έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν το φθινόπωρο του 2006 και είχε ως πρωταγωνιστές τους Gary Oldman, Virginie Ledoyen, Paddy Considine και Aitana Sánchez-Gijón, δηλαδή σούπερ! Και πήρε και πολύ καλές κριτικές! Τη δεύτερη ταινία του τη γύρισε 10 χρόνια μετά. Και αυτή βγήκε κατευθείαν σε dvd στην Ελλάδα και αυτή ήταν πολυεθνική συμπαραγωγή. Τίτλος της: «Guernica: Στην πρώτη γραμμή» (Gernika, 2016) και είχε πρωταγωνιστές τους James D'Arcy, María Valverde και Jack Davenport. Οπότε, η τρίτη του ταινία είναι και η πρώτη του στα ισπανικά και η πρώτη του που βγαίνει στους κινηματογράφους στη χώρα μας.

70 Πεντακοσάρικα (70 Binladens / 70 Big Ones) Poster Πόστερ Wallpaper
Τα γυρίσματα της ταινίας 70 Πεντακοσάρικα (70 Binladens / 70 Big Ones) στοίχισαν γύρω στα 6 εκατομμύρια ευρώ. Στην Ισπανία η ταινία βγήκε στις 8 Μαρτίου και οι εισπράξεις της ξεπέρασαν τις 150 χιλιάδες ευρώ. Μεταξύ των παραγωγών της ταινίας είναι και ο πολυπράγμων Álex de la Iglesia.

Η υπόθεση: Η Ρακέλ Κρέσπο, μια 40something γυναίκα που ζει στη χώρα των Βάσκων, και πιο συγκεκριμένα, στο Μπιλμπάο, πρέπει, πάση θυσία, να βρει 35 χιλιάδες ευρώ (ή αλλιώς, 70 πεντακοσάρικα) μέσα σε 24 ώρες, για ένα ζήτημα ζωής και θανάτου, που αφορά το παιδί της, τη μικρούλα Άλμπα. Μετά από πολλές αρνήσεις δανειοδότησης από διάφορες τράπεζες, έχει επιτέλους κατορθώσει να πείσει τον διευθυντή μιας τράπεζας να της δώσει το δάνειο. Για κακή της τύχη, λίγο πριν δοθεί η εντολή εκταμίευσης των χρημάτων κι ενώ ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά, στο συγκεκριμένο υποκατάστημα πραγματοποιείται ένοπλη ληστεία!

Οι δύο ληστές, η σκληροτράχηλη Λόλα και ο ναρκομανής Γιονάν, δείχνουν αποφασισμένοι για όλα και κρατάνε ομήρους όλους όσοι βρίσκονται εκείνη την ώρα στην τράπεζα. Πλέον, η Ρακέλ θα πρέπει να φανεί πολύ πιο έξυπνη από τους ληστές προκειμένου να μπορέσει να εξασφαλίσει τα χρήματά της. Και να κατορθώσει να βγει ζωντανή από όλο αυτό – και άσπιλη – καθώς η τράπεζα πολύ σύντομα περικυκλώνεται από ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις. Και οι διαπραγματεύσεις ένθεν κι ένθεν ξεκινάνε.

Η άποψή μας: Το ευρώ μπήκε στη ζωή μας την Πρωτοχρονιά του 2002. Φαντάζομαι κι εσείς θυμάστε τη χαρακτηριστική φωτογραφία του Κώστα Σημίτη με τον Λουκά Παπαδήμο, να πανηγυρίζουν που έβγαλαν τα πρώτα χαρτονομίσματα ευρώ από μηχάνημα ATM. Άσχετο: πού είναι εξαφανισμένος ο Παπαδήμος; Μέχρι και πρωθυπουργός διατέλεσε ο τραπεζίτης... Τεςπα. Εκεί, στους πρώτους μήνες, όταν το ευρώ ακόμα «μπουσουλούσε» ως νόμισμα, δοκιμαζόταν και η δυναμική του και η προοπτική του και η εύκολη χρήση του. Κατά την πορεία φάνηκε πως οι συναλλαγές ήταν ok με τη χρήση του 50άρικου. Τα 100άρικα, τα 200άρικα και ιδίως τα 500άρικα παραήταν μεγάλα χαρτονομίσματα σε αξία για να χρησιμοποιούνται στις καθημερινές συναλλαγές. 500 ευρώ είναι παλιές καλές 170 χιλιάδες δραχμές πάνω κάτω, όταν το μεγαλύτερο χαρτονόμισμα σε δραχμή μετά τη μεταπολίτευση ήταν το 10χίλιαρο! Να πας με 500 ευρώ να αγοράσεις μια τσίχλα, να γελάνε και τα τσιμέντα!

Έτσι, αργά αλλά σταθερά, τα μεγάλα χαρτονομίσματα αποσύρθηκαν από την καθημερινή χρήση μεταξύ πολιτών. Υπάρχουν εμπορικά καταστήματα που δεν δέχονται επ' ουδενί τα 500άρικα και λειτουργούν με σκεπτικισμό απέναντι στα 200άρικα και τα 100άρικα. Μόνο οι τράπεζες τα χρησιμοποιούν πια. Γιατί η τόσο μεγάλη εισαγωγή; Γιατί μου άρεσε ο πρωτότυπος τίτλος της ταινίας: 50 binladens. Ή 50 Bin Ladens! Ξέρετε, Μπιν Λάντεν, αυτού του μεγάλου τρομοκράτη, που υποτίθεται ότι ενορχήστρωσε την επίθεση στους Δίδυμους Πύργους και υποτίθεται πως τον «έφαγαν» οι Αμερικάνοι, ξετρυπώνοντάς τον σε μια σπηλιά αν θυμάμαι καλά μέσω του «Zero Dark Thirty». Επειδή λοιπόν, όπως το λέει και η ηρωίδα κάποια στιγμή μέσα στην ταινία, κανείς δεν είχε δει ουσιαστικά τον Οσάμα Μπιν Λάντεν (είτε έτσι είτε γιουβέτσι) κι επειδή κανείς δεν βλέπει πχια χαρτονομίσματα των 500 ευρώ, τα 500άρικα χαρακτηρίζονται binladens στην τραπεζική αργκό!

Πολύ μου αρέσει όταν έχω να παίξω με τέτοια ζητήματα σε μια ταινία, γιατί φεύγουν οι λέξεις χωρίς να το καταλάβεις, ιδίως αν δεν έχεις να πεις κάτι για μια ταινία. Κι όμως, γι' αυτήν την ταινία έχω (νομίζω) κάτι να πω, ουσιαστικό, που να την αφορά ως φιλμ. Λοιπόν: μια χαρά ταινία είναι αυτή. Κινείται στο πλαίσιο του νέου ισπανικού κύματος, ας το πω αδόκιμα έτσι, καθώς την τελευταία πενταετία χοντρικά, οι Ισπανοί γυρίζουν μια χαρά θρίλερ, που συνήθως κατορθώνουν να συνδυάσουν την ουσία τόσο με την ποιότητα όσο και με την εμπορικότητα. Και στη χώρα μας υπάρχει πολύς κόσμος που γουστάρει με τρέλα να βλέπει ισπανικά θρίλερ. Ήρθε και το «Casa de papel» να δημιουργήσει ψιλοπανικό κι έδεσε το γλυκό. Τούτο το θρίλερ λοιπόν αποτελεί ένα πάτσγουορκ ανάμεσα στο «Casa de papel», το «Σκυλίσια μέρα» (ναι ρε, γιατί όχι, δεν υπερβάλλω, υπάρχουν κοινά στοιχεία) και τον μέσο όρο των θρίλερ – mindfucks ισπανικής παραγωγής των τελευταίων ετών.

Η ταινία διαθέτει ρυθμό, σε κρατάει σε αγωνία, δεν καμώνεται την καμπόση: παρακολουθώντας την καταλαβαίνεις πως στόχος των δημιουργών της είναι να περάσεις καλά. Δεν είναι κουλτουριάρικη ταινία, με την κακή έννοια της λέξης – πώς ευτελίστηκε τόσο πολύ η έννοια «κουλτούρα» ρε παιδί μου, ιδίως όταν είναι να συνοδεύσει ως προσδιορισμός μια ταινία. Οι ερμηνείες είναι συμπαθέστατες και αληθοφανείς παρά το γεγονός ότι οι ηθοποιοί καλούνται να ερμηνεύσουν χαρακτήρες υπερβολικούς για να το θέσουμε απλά. Και ο σκηνοθέτης δεν χάνει την ευκαιρία να τα «χώσει» σε ότι αφορά την πολιτική κατάσταση στη χώρα του απ' έξω απ' έξω, επισημαίνοντας διαφθορά σε όλα τα επίπεδα. Ο μπάτσος που πουλάει προστασία στην Ουκρανή, οι κρατικοί λειτουργοί που εκβιάζουν τη βασική πρωταγωνίστρια (σημείωση: καλά, αυτό μην το πάρετε κι εκατό τοις εκατό τοις μετρητοίς...), ο διευθυντής της τράπεζας που προσπαθεί να βγάλει λεφτά από όλη την κατάσταση – σε συνεννόηση με την υπάλληλό του, με την οποία κάνει ντιλ, και η κουβέντα που ακούγεται αρκετές φορές στην ταινία: «όλοι σ' αυτήν τη χώρα είναι διεφθαρμένοι»!

Και βεβαίως, το μεγάλο ατού της ταινίας – όπως σε όλο το νέο αυτό ισπανικό κύμα – είναι οι ανατροπές. Οι συνεχείς ανατροπές. Μόνο που εδώ θα εντοπίσω και θα επισημάνω και την αδυναμία της ταινίας. Στην προσπάθεια σεναριογράφων και σκηνοθέτη να αιφνιδιάζουν συνεχώς και αδιαλείπτως το κοινό της ταινίας, το... παρατραβάνε. Όχι σε αναληθοφάνεια. Αλλά σε... ποσότητα. Είναι πολλές οι ανατροπές Άρη – όπως και τα λεφτά! Ένα είναι σίγουρο: όσοι πάνε να δουν την ταινία θα περάσουν καλά. Κι αν τη δουν τίποτε ινφλουένσερς και την προτείνουν, ήτοι, αποκτήσει και καλό word of mouth, μπορεί να κόψει κι αρκετά εισιτήρια σε αυτό το παράξενο καλοκαίρι όπου το σινεμά δίνει πραγματική μάχη επιβίωσης...

70 Πεντακοσάρικα (70 Binladens / 70 Big Ones) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 4 Ιουλίου 2019 από την Weird Wave!
Περισσότερα... »

McQueen PosterMcQueen
των Ian Bonhôte, Peter Ettedgui. Εμφανίζονται οι Alexander McQueen, Tom Ford, Jodie Kidd, Kate Moss, Naomi Campbell, Grace Jones, Joyce McQueen, Janet McQueen.


“Fashion should be a form of escapism, and not a form of imprisonment”
Lee Alexander McQueen CBE (March 17th 1969 - February 11th 2010)
του gaRis (@takisgaris)

Μη το πας μακριά. Με μια απλή γκουγκλιά πληκτρολόγησε Alexander και ο δικός μας, ο Μακεδών βγαίνει δεύτερος ως επιλογή. Πρώτη σκέψη είναι ο ασχημούλης τσουμπωτός Lee, γόνος Ήστ - Έντερ ταρίφα από το λονδρέζικο Lewisham. Σημάδι των πάσιον - φορ - φάσιον καιρώνε; Στανταράκι. Ο βασικής εκπαίδευσης, σκωτσέζικης καταγωγής, διάπλατα ανοιχτά gay, κακοποιημένος από τον άνδρα της αδελφής του, HIV οροθετικός, παντρεμένος στην Ίμπιθα όταν δεν υπήρχε νομιμοποίηση του same sex marriage (2001), καταθλιπτικός κοκάκιας, υπέρτατος μαμάκιας (κρεμάστηκε στα 40 του, 9 ημέρες μετά το θάνατό της από καρκίνο στα 2010), ο McQueen δεν έμεινε στην ιστορία της υψηλής ραπτικής για τίποτε από όλα αυτά. Ούτε χρίστηκε CBE από τη Βασίλισσα επειδή έγραψε “CUNT” στη φόδρα του σακακιού που έραψε στον Κάρολο.

McQueen Quad Poster
Ή επειδή έντυσε τους Kate Moss, Sarah Jessica Parker, Victoria Beckham, Rihanna, Lady Gaga, Katie Holmes, Cate Blanchett, Nicole Kidman, Gwyneth Paltrow, Cameron Diaz, Kate Bosworth, Aimee Mullins, Patsy Kensit, Catherine (Kate) Middleton αλλά και Mikhail Gorbachev (δυο μαγαζά στη Μόσχα παρακαλώ). Ή ίσως γιατί μάζεψε βραβεύσεις ως British Designer of the Year (1996, 1997, 2001 and 2003), και CFDA's International Designer of the Year(2003). Ο απλός λόγος για τον οποίο ο ντροπαλός, δημιουργικά οργιώδης, εικονοκλαστικά ιδιοφυής και εκρηκτικά προκλητικός σχεδιαστής μόδας μας στοιχειώνει με τα πιο γκροτέσκα, σοκαριστικά ερεβώδη catwalks – ιεροτελεστίες (πέντε κομβικά ντεφιλέ γύρω από τα οποία ξεδιπλώνεται ο μύθος του, τα: Highland Rape (1996), Voss (2001), The Widows of Culloden (2006), La Dame Bleue (2008) και το κύκνειο άσμα του Plato’s Atlantis στα 2009) είναι ένας και συγκλονιστικός.

«I find beauty in the grotesque, like most artists»

Όταν αφήνει τα βρετανικά νησιά για το Παρίσι στα 1997 με την ομάδα του για να δει μια επίδειξη του οίκου Givenchy, βγαίνει φάτσα - φόρα και αναφωνεί “CRAP”. Αμέσως αργότερα χρίεται καλλιτεχνικός διευθυντής του, απέναντι στον Galliano του Dior με τον οποίο θα κονταροχτυπηθεί για τον τίτλο του απόλυτου enfant terrible της Μόδας. Το κατεστημένο πάντα κόντρα, να τον ξεμπροστιάζει ως μισογύνη, κυνικά εμπρηστικό, αχρεία γκροτέσκο. Ο Tom Ford υποκλίνεται στο ατίθασο τάλαντό του και δεν αποφεύγω τη σκέψη πως το Nocturnal Animals έχει ομάζ στο σκοτεινό μεγαλείο του McQueen. Το 2001 ο οίκος Gucci θα εξαγοράσει το πλειοψηφικό πακέτο των επιχειρήσεών του και πλέον ο Lee, το γυρνά σε σελεμπριτιές, ντρόγκες και λιποαναρροφήσεις, ως γνήσιο θύμα της πανάξια κατορθωμένης φήμης που ξεκίνησε στα 1992 ως ραφτάκι που άκουγε Sinead O' Connor για να επιμεληθεί μια 5ετία κατοπινά την περιοδεία του David Bowie. Διότι ο Alexander McQueen υπήρξε και θα υπάρχει για το ρούχο ό,τι ακριβώς ο Bowie για τη μουσική. Βάλε να ακούσεις Rebel Rebel και εδώ ακριβώς δέσαμε.

Οι θαυμαστές του - συνδημιουργοί του ντοκιμαντέρ McQueen (υποψήφιου για 2 BAFTAs) Ian Bonhôte και Peter Ettedgui (ο δεύτερος έχει γράψει και την πρόζα του φοβερού ντόκ Listen to Me Marlon) έχουν μαεστρικά συνθέσει τα vanity videotapes του Lee που μας φανερώνουν κρυστάλλινα τη δημιουργική του διαδικασία αλλά και την προσωπική του ζωή- ραμμένη πάνω στην τέχνη του με έναν κύκλο ορκισμένων φίλων- εραστών. Το δε σημαντικότερο είναι πως κεντούν με ακρίβεια στον καμβά των ντεφιλέ για να αποτυπώσουν τη μέθοδο που τούτη η ταλαιπωρημένη ψυχικά διάνοια διαπραγματευόταν καλλιτεχνικά και την πάλη του με την ανατροπή της προκατάληψης ότι η υψηλή ραπτική δεν είναι τίποτε περισσότερο από την απατηλή εφημερότητα της υλιστικής ματαιοδοξίας. Αναπαύου εν ειρήνη Lee, ο σεισμός που προκάλεσες άλλαξε τη σχέση της Μόδας με την Τέχνη για πάντα.

McQueen Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 4 Ιουλίου 2019 από την Spentzos Films!
Περισσότερα... »

Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (Τεντ Μπάντι, Ένας Γοητευτικός Δολοφόνος) Trailer / Τρέιλερ PosterΗ ιστορία πίσω από τον πιο διαβόητο serial killer της Αμερικής! Βασισμένη στο βιβλίο The Phantom Prince: My Life with Ted Bundy της Elizabeth Kendall, είναι η βιογραφική, αστυνομική ταινία Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (Τεντ Μπάντι, Ένας Γοητευτικός Δολοφόνος), που περιγράφει την φονική δράση ενός από τους πιο ονομαστούς κατά συρροήν δολοφόνους στα παγκόσμια χρονικά. Ο Τεντ: ωραίος, έξυπνος, χαρισματικός, τρυφερός. Η Λιζ: ανύπαντρη μητέρα, επιφυλακτική άλλα ερωτευμένη. Οι τρεις τους, μαζί με την κόρη της Λιζ, είναι μια ευτυχισμένη οικογένεια. Μέχρι την στιγμή που ο Τεντ συλλαμβάνεται και κατηγορείται για μια σειρά από ειδεχθείς φόνους. Όταν η ανησυχία μετατρέπεται σιγά σιγά σε παράνοια η Λιζ αναγκάζεται να αναρωτηθεί πόσο καλά γνωρίζει τον άνδρα με τον οποίο μοιράζεται την ζωή της καθώς όλο και περισσότερες αποδείξεις έρχονται στο φως και να αποφασίσει αν ο Τεντ είναι αλήθεια αθώος ή ένοχος.

Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (Τεντ Μπάντι, Ένας Γοητευτικός Δολοφόνος) Trailer / Τρέιλερ Movie

Τον βασικό πρωταγωνιστικό ρόλο κρατά ο αξιόλογος στις σοβαρές του απόπειρες Zac Efron, ενώ δίπλα του συμμετέχουν ακόμη και οι Lily Collins, John Malkovich, Kaya Scodelario, Jeffrey Donovan, Angela Sarafyan, Haley Joel Osment, Jim Parsons.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 11 Ιουλίου 2019 από την Spentzos Films!

Περισσότερα... »

Η Κούκλα του Σατανά (Child's Play) Trailer / Τρέιλερ PosterΟ Τσάκι θέλει να παίξετε! Η κλασική ταινία τρόμου του 1988 «Η Κούκλα του Σατανά» επιστρέφει πιο εφιαλτική από ποτέ στην καινούργια εκδοχή του Child's Play που σκηνοθετεί ο Lars Klevberg σε μια παραγωγή του γνωστού από το The It, Seth Graham Smith. Όλα ξεκινούν όταν μια νεαρή μητέρα, η Κάρεν, δωρίζει στον γιο της Άντι μια κούκλα Buddi, μη γνωρίζοντας την απειλητική και δολοφονική φύση που κρύβεται μέσα της. H αιμοδιψής κούκλα, που πλέον διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη, επιστρέφει για να σκορπίσει τον τρόμο και τον θάνατο, στοιχειώνοντας σκέψεις, ψυχές και παιχνίδια. Γνωρίστε τον Τσάκι 2.0, ένα τεχνολογικό προϊόν που μπορεί όντως να σκοτώσει. Ένα σκοτεινό, απόλυτα τρομακτικό σίκουελ, μιας από τις πιο κλασικές ταινίες τρόμου.

Η Κούκλα του Σατανά (Child's Play) Trailer / Τρέιλερ Movie

Για την Aubrey Plaza (Άτακτος Παππούς, Parks and Recreation), που την έχουμε γνωρίσει μέσα από κωμικούς ρόλους, αυτή είναι η πρώτη της ταινία τρόμου. Στην ταινίαυποδύεται την Κάρεν, μια μητέρα που μεγαλώνει μόνη της τον γιο της Άντι. Τον Άντι υποδύεται ο Gabriel Bateman (Ο Καταπληκτικός Μπέντζι, Annabelle), με τον οποίο η Πλάζα ανέπτυξε μια δυνατή σχέση, με αποτέλεσμα την πολύ καλή χημεία τους στην οθόνη. Ο φαν των ταινιών τρόμου και υποψήφιος για Έμμυ Brian Henry (Οι Χήρες, Atlanta) αναλαμβάνει τον ρόλο του ντετέκτιβ Μάικ Νόρις, ο οποίος μεγάλωσε στο κτίριο που τώρα ζει η Κάρεν με τον Άντι. Την φωνή τέλος στη δολοφονική κούκλα Τσάκι χαρίζει ο θρυλικός Mark Hamill (Ο Πόλεμος των Άστρων).

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 11 Ιουλίου 2019 από την Odeon!

Περισσότερα... »

Κάποτε στο...Χόλιγουντ (Once Upon A Time In...Hollywood) Trailer / Τρέιλερ PosterΣε αυτή την πόλη, τα πάντα μπορούν να αλλάξουν έτσι! Η ολοκαίνουργη, ένατη δημιουργία του Quentin Tarantino, το διάρκειας 160 λεπτών Κάποτε στο...Χόλιγουντ (Once Upon A Time In...Hollywood), μετά τα Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Jackie Brown, Kill Bill: Vol. 1 & Vol. 2, Sin City, Grindhouse, Inglourious Basterds, Django Unchained και The Hateful Eight, που έκανε την επίσημη πρεμιέρα της στο κινηματογραφικό φεστιβάλ των Καννών, είναι μια σατιρική περιπέτεια που μας ταξιδεύει στα τελευταία χρόνια, της χρυσής εποχής του αμερικάνικου σινεμά. Τοποθετημένη χρονικά στα 1969, περίοδο που έλαβαν χώρα τα εγκλήματα του διαβόητου Τσαρλς Μάνσον, η ταινία ακολουθεί έναν αστέρα της μικρής οθόνης, τον Ρικ Ντάλτον και τον σταντ μαν που τον αντικαθιστά στις δύσκολες σκηνές, σε μια οδύσσεια να δημιουργήσουν το δικό τους όνομα στην φιλμική βιομηχανία.

Κάποτε στο...Χόλιγουντ (Once Upon A Time In...Hollywood) Trailer / Τρέιλερ Movie

Πλειάδα αστέρων παρελαύνει από τις εικόνες του Once Upon, με πιο σημαντικούς τους Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Margot Robbie, Dakota Fanning, Al Pacino, Timothy Olyphant, Margaret Qualley, Kurt Russell, Rumer Willis, Scoot McNairy, Leslie Bega, James Marsden, Tim Roth, Damian Lewis και τον πρόσφατα χαμένο Luke Perry.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 22 Αυγούστου 2019 από την Feelgood Ent.!

Περισσότερα... »