Διακοπές στη Βενετία (Venice Calling) - Trailer / Τρέιλερ PosterΑυτό σίγουρα δεν είναι ένα ευχάριστο ταξίδι! Η καλοκαιρινή κωμωδία Διακοπές στη Βενετία (Venise n'est pas en Italie / Venice Calling) μας ταξιδεύει από τη Γαλλία στην Ιταλία μέσα από τις αστείες και συγκινητικές περιπέτειες, που θα φέρουν την ανορθόδοξη οικογένεια ακόμα πιο κοντά. Το σενάριο βασίζεται στο μυθιστόρημα του σκηνοθέτη Ivan Calbérac (Irene), το οποίο έχει μεταφερθεί στο θέατρο με μεγάλη επιτυχία. Ο 14χρονος Εμίλ παλεύει να μεγαλώσει φυσιολογικά, αλλά βρίσκεται εγκλωβισμένος σε ένα παλιό τροχόσπιτο, όπου ζει με τον αλλοπρόσαλλο, μεγαλύτερο αδελφό του και τους ανορθόδοξους γονείς του, ένα εκκεντρικό ζευγάρι που βρίσκει πάντα τρόπο να τον φέρνει σε δύσκολη θέση. Όταν η Πολίν, ο μεγάλος του έρωτας από το σχολείο, τον προσκαλεί στο κονσέρτο της στη Βενετία, ο πατέρας ανακοινώνει ότι πρόκειται για την τέλεια ευκαιρία να κάνουν ένα οικογενειακό ταξίδι. Με προορισμό τη Βενετία, αυτή η δυσλειτουργική ομάδα ξεκινάει ένα ταξίδι με το τροχόσπιτο, που θα εξελιχθεί σε μία απίστευτη, ξεκαρδιστική και καταλυτική περιπέτεια.

Διακοπές στη Βενετία (Venise n'est pas en Italie / Venice Calling) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Οι εξαιρετικοί κωμικοί ηθοποιοί Benoît Poelvoorde (H ολοκαίνουργια… Καινή Διαθήκη) και Valérie Bonneton (Η Οικουγένεια) υποδύονται τους ξεκαρδιστικούς γονείς μιας αξιαγάπητης και ιδιόρρυθμης οικογένειας που ζει σε ένα παλιό τροχόσπιτο.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 4 Ιουλίου 2019 από την Tanweer!

Περισσότερα... »

Η Μάχη της Επικράτησης (The Current War) - Trailer / Τρέιλερ PosterΆσε την φιλοδοξία σου να ηλεκτρίσει τον κόσμο! Μια συναρπαστική ταινία που βασίζεται σε αληθινά γεγονότα περιγράφει η ταινία Η Μάχη της Επικράτησης (The Current War) που σκηνοθετεί ο Alfonso Gomez-Rejon, δημιουργός κάποιων επεισοδίων των τηλεοπτικών σειρών Glee και American Horror Story, αλλά και του φιλμ Me and Earl and the dying girl. 1880. Ο εφευρέτης Τόμας Έντισον και ο επιχειρηματίας Τζορτζ Γουέστινγκχαουζ βρέθηκαν στο επίκεντρο μιας θρυλικής διαμάχης για την ηλεκτροδότηση του κόσμου που θα σηματοδοτούσε την έναρξη μιας νέας εποχής. Ο Έντισον υποστήριζε την παροχή του συνεχούς ρεύματος, ενώ ο Γουέστινγκχαουζ το εναλλασσόμενο, με την υποστήριξη πολλών Ευρωπαίων βιομηχάνων και, φυσικά, με την ανεκτίμητη βοήθεια του Νίκολα Τέσλα.

Η Μάχη της Επικράτησης (The Current War) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Συμμετέχει ένα διακεκριμένο καστ ηθοποιών που απαρτίζουν οι Benedict Cumberbatch, Michael Shannon, Katherine Waterston, Tom Holland, Tuppence Middleton, Matthew Macfadyen, Nicholas Hoult.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 24 Οκτωβρίου 2019 από την Odeon!

Περισσότερα... »

Anna - Trailer / Τρέιλερ PosterΠοτέ μην βάλεις στόχο το ίδιο σου το όπλο! Ο κορυφαίος δημιουργός Luc Besson (Lucy, Nikita, Leon) επιστρέφει με την ταινία Anna που κινείται γρήγορα, είναι γεμάτη σασπένς και την παρακολουθείς με κομμένη την ανάσα. Πίσω από την καθηλωτική ομορφιά της Άννα Πολιάτοβα κρύβονται βαθιά μυστικά που θα την οδηγήσουν στον επικίνδυνο κόσμο της κατασκοπείας. Η Άννα έχει στρατολογηθεί από έναν πράκτορα την KGB που πιστεύει ότι έχει το μυαλό και τις απαραίτητες δεξιότητες που μπορούν να φανούν χρήσιμες στην κυβέρνηση. Όμως, η νέα της εκπαιδεύτρια δεν πιστεύει ότι η Άννα μπορεί να τα βγάλει πέρα στην πρώτη της αποστολή. Πρόκειται για την Όλγκα, μια βετεράνο της KGB που η τελειομανία της αρχίζει να μεταφέρεται και στην Άννα και τότε Όλγκα κάνει κάτι που δεν το περιμένει: εμπιστεύεται την Άννα.

Anna - Trailer / Τρέιλερ Movie

Η πρωτοεμφανιζόμενη Sasha Luss ενσαρκώνει την εκθαμβωτική και επικίνδυνη Άννα. Την βετεράνο της KGB υποδύεται η βραβευμένη με Όσκαρ Helen Mirren (Η Βασίλισσα). Οι περιφερειακοί ρόλοι περιλαμβάνουν έναν πράκτορα της KGB που υποδύεται ο Luke Evans (Μαχητές των Δρόμων 8, Η Πεντάμορφη και το Τέρας), έναν αντίπαλο πράκτορα της CIA που υποδύεται ο υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα Cillian Murphy (Peaky Blinders, 28 Μέρες Μετά, Ζωή σε Ανάποδη Τροχιά) και μια Γαλλίδα μοντέλο που υποδύεται η Lera Abova.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 18 Ιουλίου 2019 από την Odeon!

Περισσότερα... »

Toy Story 4 Poster ΠόστερToy Story 4
του Josh Cooley. Με τις φωνές των Tom Hanks, Tim Allen, Annie Potts, Tony Hale, Keegan-Michael Key, Jordan Peele, Madeleine McGraw, Christina Hendricks, Keanu Reeves, Ally Maki, Jay Hernandez, Lori Alan, Joan Cusack.


Η ιστορία μιας ζωής...
του zerVo (@moviesltd)

Για κάποιους σαν και του λόγου μου, δεν είναι απλά μια Ιστορία των Παιχνιδιών, αλλά εκείνη μιας ολάκερης ζωής. Σαν τώρα φέρνω βλέπεις στο μυαλό την εικόνα, σχεδόν 25 χρόνων πριν, που το πρώτο μας το μωρό ησύχαζε στο ριλάξ, μόνο όταν άκουγε - για νηοστή φορά - το μελωδικό τραγουδάκι Εγώ κι Εσύ Μαζί, που σήμαινε πως στην τηλεόραση σε λίγο θα εμφανιστεί ο κούκλινος καμπόης με το κίτρινο ριγέ πουκάμισο. Ή στο δεύτερο και το τρίτο επεισόδιο της σειράς, την ανυπομονησία να τρέξουμε πρώτοι από όλους στην αίθουσα για να μάθουμε την μεταγλωττισμένη εξέλιξη, σε βάθος χρόνου, των καλοσχηματισμένων φιγούρων και πως πέρασαν σταδιακά από τα χέρια του ενός παιδιού στο νεότερο. Μαζί με εκείνα τα παιδάκια, μεγάλωσαν και τα δικά μας, όμως, γεράσαμε κι εμείς, άρα η απάντηση στην πληροφορία που μοίρασα τις προάλλες, έχοντας κατά νου ακόμα εκείνο το παλιό το παρελθόν, πως όπου νά'ναι βγαίνει και το τέταρτο μέρος, μάλλον ήλθε φυσιολογική από μεριάς τους: Άσε μας ρε πατέρα με τα Μικι Μάους...

Toy Story 4 Quad Poster Πόστερ
Έχοντας προσαρμοστεί, τόσο ο ίδιος όσο και τα φιλαράκια του, στο καινούργιο τους περιβάλλον, ως παιχνίδια κληροδοτήματα, του μεγάλου αδελφού Άντι, στην μικρούλα Μπόνυ, ο καλόκαρδος και πάντα αλληλέγγυος σερίφης Γούντυ, θα βρεθεί μπροστά σε ένα τεράστιο ηθικό δίλημμα. Αντιλαμβανόμενος πως η χειροτεχνία που η μικρούλα θα φτιάξει μόνη της από διάφορα πλαστικά υλικά, το ασύμμετρο κουκλάκι Φόρκι, που τόσο εκείνη λατρεύει, δεν νιώθει από την μεριά του τόσο παιχνίδι, όσο σκουπίδι, θα κάνει τα πάντα για να το μεταπείσει πως στην πραγματικότητα σημαίνει πολλά για εκείνη που τον δημιούργησε.

Έχοντας να κοντράρει την μόνιμη αντίδραση του Πηρουνάκια, ο Γούντυ κατά την διάρκεια μιας οικογενειακής εκδρομής στην ύπαιθρο, όπου η Μπόνυ θα πάρει αντάμα της όλα της τα παιχνιδάκια, από ένα στιγμιαίο λάθος, θα βρεθούν εκτός του τροχόσπιτου και πλέον ολομόναχοι θα κληθούν να βρουν τον δρόμο που θα τους οδηγήσει ξανά στην ζεστασιά της φαμίλιας. Ολομόναχοι? Όχι ακριβώς, αφού στην περιπλάνηση τους, θα βρουν και πάλι μπροστά τους, την πανέμορφη πορσελάνινη βοσκοπούλα Λόλα, που έχοντας φύγει καιρό από κοντά τους, έχει βιώσει τόσες εμπειρίες που την έχουν δυναμώσει ψυχικά, ώστε να μπορεί να τους βοηθήσει να ξεπεράσουν κάθε πρόκληση, όπως και κάθε πιθανό κίνδυνο.

Ως πιο περιπετειώδης λοιπόν μας συστήνεται αυτό το καινούργιο τεύχος, της πλέον θρυλικής animation συλλογής και εκείνης που εδραίωσε στην ουσία το όνομα του στούντιο της Pixar, ως το κορυφαίο του είδους. Αγωνία στην πορεία της πλοκής, που και πάλι στηρίζεται στην γνώριμη βάση του σπασίματος της βασικής ομάδας των Toys και την απομάκρυνση του ενός από την εστία, στοιχείο που αυτόματα σημαίνει συναγερμό για όλα τα παιχνιδάκια, που αμά την απουσία των αφεντικών τους ζωντανεύουν, ως πραγματικά ανθρωπάκια. Μακριά από την βάση του λοιπόν θα βρεθεί και πάλι ο χαρισματικός, πανέξυπνος, αλλά και ριψοκίνδυνος ρέιντζερ, που σε καμία περίπτωση το συναίσθημα της προστασίας των πιο αδύνατων, δεν θα τον αφήσει να εγκαταλείψει στην μοίρα του, το ασύμμετρο "έργο τέχνης" της πιτσιρίκας...

Του Φόρκυ, που στην ουσία ορίζει και τον πιο βασικό προσθετικό χαρακτήρα του καινούργιου αυτού τσάπτερ, μιας περσόνας που φτιάχτηκε από σκουπιδάκια - ένα πλαστικό πιρούνι μιας χρήσης για κορμί, ένα σπασμένο ξυλάκι παγωτού για πόδια, ένα σύρμα καθαρισμού για χέρια και δυο, ο Θεός να τα κάνει μάτια. Και που το μέσα του, προς το καλάθι των αχρήστων το οδηγεί, εκεί που όπως νιώθει αξίζει, αντί για την θαλπωρή της ζεστής αγκάλης του μικρού παιδιού, που όπως όλα τα συνομήλικα του, δεν κάνουν λεπτό δίχως το καινούργιο τους κοσκινάκι. Όμορφη, πολύ όμορφη αυτή η σεναριακή βάση, όπως και η κατά κάποιον τρόπο road movie εξέλιξη της, όπου ο συνεσταλμένος Γούντυ, με την γλυκύτατη χροιά της φωνής του αγέραστου Tom Hanks, επιβάλλεται παντί τρόπω να βάλει μυαλό στο απαισιόδοξο και με τάσεις αυτοχειρίας "καραγκιοζάκι". Στοιχείο θλίψης είναι η αλήθεια αυτό, για την ματιά των δεκάχρονων...

Θλίψης στιγμιαίας πάντως, που πηγαίνει πολύ γρήγορα περίπατο, καθώς τα διασκεδαστικά τρικς και οι αστείες σκηνές πολύ γρήγορα δίνουν την σκυτάλη ξανά στο κέφι και την πολυχρωμία, που εκτυλίσσεται πέριξ του λαμπερού Λούνα Παρκ. Αλλά και εντός των τεσσάρων τειχών ενός παλαιοπωλείου, όπου λαμβάνει χώρα μια άλλη, μελαγχολική ενίοτε, αλλά και με τάσεις τρόμου, υποιστορία. Εκείνη της όμορφης κούκλας Γκάμπι Γκάμπι (Christina Hendricks) που έχοντας χαλασμένο το ηχειάκι της ομιλίας της, δεν είναι δυνατόν να αγοραστεί ως μεταχειρισμένη από κανένα παιδάκι. Κι αυτό της έχει προκαλέσει τόσο πόνο, ώστε να σχεδιάσει μαζί με την συμμορία των κακίστρων μαριονετών φίλων της την απαγωγή του Γούντυ, προκειμένου να του κλέψει το άριστα διατηρημένο υλικό φωνής. Είναι οι στιγμές που το σασπένς, με horror διάθεση, να το πούμε κι αυτό, ανεβάζει παλμούς. Κατεβάζοντας όμως τους τόνους της συγκίνησης και του μελοδράματος, στοιχείων που τα τρία προηγούμενα ξεχείλιζαν σε κάθε τους δευτερόλεπτο.

Εννοείται πως το τέταρτο Toy Story, στην αφήγηση του, ακόμη κι αν ο λατρεμένος μας Μπαζ Λάιτγιαρ (πάλι ο Tim Allen στην απόδοση) περιορίζεται χρονικά, από βασικός κολλητός κάπου στο φόντο, μαζί με όλη την παλιοπαρέα, είναι και πάλι καλό. Πολύ καλό! Δεν είναι όμως αφοπλιστικά συγκλονιστικό όπως οι προκάτοχοι του, μιας και δεν καταφέρνει να οδηγήσει το φίλινγκ της πλατείας του στα άκρα, να την κάνει να βουρκώσει, σαν άκοπα το κατάφερναν τα αριστουργήματα του Lasseter και του Unkrich. Το σχέδιο αριστεύει όπως συνήθως, δημιουργώντας ένα οπτικοακουστικό υπερθέαμα, αντάξιο για σίκουελ της μοναδικά ονειρικής Ιστορίας των Παιχνιδιών. Σίκουελ... Μια λέξη αταίριαστη για το εισαγωγικό τρίπτυχο, που λειτούργησε στις ψυχές των θεατών του, ως μονάδα μία. Και εντέλει πιστεύω πως αυτό εδώ το μέρος, μολονότι καλοφτιαγμένο και έξοχα εκτελεσμένο, δείχνει να αποστασιοποιείται από τα πρότερα, να απομακρύνεται από τον θεμελιώδη νόμο της θελκτικής κορύφωσης, να ξεφεύγει από την προδιαγεγραμμένη ομήγυρη. Όπως ο κεντρικός ήρωας του, ένα πράγμα. Καλή τύχη σου Μαν! Το γραμμένο όνομα στην σόλα της μπότας σου, ποτέ δεν θα σε κάνει να λησμονήσεις από που ξεκίνησες!

Toy Story 4 Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Ιουνίου 2019 από την Feelgood Ent.!
Περισσότερα... »

Το Ένστικτο της Ζωής (Animal) - Trailer / Τρέιλερ PosterΗ παράνοια του καπιταλιστικού κόσμου που ζούμε! Ο βραβευμένος με Όσκαρ® σεναρίου για το Birdman, Armando Bo, σκηνοθετεί το πρωτότυπο θρίλερ Το Ένστικτο της Ζωής (Animal), που έκανε ρεκόρ εισιτηρίων στην Αργεντινή. Ο Αντόνιο έχει την τέλεια ζωή: μια αγαπημένη οικογένεια, πολύ καλή δουλειά κι ένα όμορφο σπίτι. Η φούσκα στην οποία ζει, όμως, θα σκάσει, όταν θ’ ανακαλύψει ότι χρειάζεται επειγόντως μεταμόσχευση νεφρού. Ο Αντόνιο ζούσε πάντα με το γράμμα του νόμου, αλλά όταν όλοι οι νόμιμοι οδοί στερεύουν, το ήθος του θα δοκιμαστεί. Ο Αντόνιο αφού αποτυγχάνει με όλους τους νόμιμους τρόπους να βρει ένα νεφρό, βρίσκει ένα νεαρό ζευγάρι που θα του προσφέρει νεφρό με αντάλλαγμα ένα σπίτι. Αποδεχόμενος αυτήν την σκοτεινή και ύποπτη πρόταση, σύντομα θα συνειδητοποιήσει ότι οι άνθρωποι με τους οποίους διαπραγματεύεται, συνεχώς αλλάζουν τους όρους της συμφωνίας. Όταν η απόφαση του θα του κοστίσει την οικογένειά του και θα αρχίζει να απειλεί την ίδια του τη ζωή, ο Αντόνιο θα αναγκαστεί να πάρει απεγνωσμένα μέτρα, και να παραβιάσει κάθε κανόνα, για να συνεχίσει να ζει.

Το Ένστικτο της Ζωής (Animal) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Με τους Guillermo Francella, Carla Peterson.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 27 Ιουνίου 2019 από την Seven Films!

Περισσότερα... »

Κινηματογράφος Και Πόλη (Μέρος Α’) - Η Εποχή Του Βωβού PosterΣΑΒΒΑΤΟ ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΚΗ 29-30 IOYNIOY
ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ
ΘΕΡΙΝΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ“ΛΑΪΣ”

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδoς συνεχίζει την επιτυχημένη συνεργασία της με το Φεστιβάλ Αθηνών και δίνει καλοκαιρινή γεύση στην κινηματογραφοφιλία με το αφιέρωμα Κινηματογράφος Και Πόλη - Η Εποχή Του Βωβού το οποίο θα διεξαχθεί το Σαββατοκύριακο 29 και 30 Ιουνίου στον θερινό κινηματογράφο Λαΐς (Ιερά Οδός 48 και Μεγάλου Αλεξάνδρου 134-136). ‘Ωρα έναρξης: 21:00.

Το διήμερο αυτό αφιέρωμα στον βωβό κινηματογράφο περιλαμβάνει τρεις ταινίες γυρισμένες στις αρχές του 20ου αιώνα σε Αθήνα και Βερολίνο (Οι Περιπέτειες του Βιλλάρ, Άνθρωποι την Κυριακή, Κοινωνική Σαπίλα) και αποτελεί το πρώτο μέρος ενός ευρύτερου αφιερώματος με γενικό τίτλο «Κινηματογράφος και πόλη» που θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο (12-18/9) κατά την διάρκεια μιας εβδομάδας προβολών με εμβληματικές, ομιλούσες, ταινίες γυρισμένες σε σημαντικές μητροπόλεις όλου του κόσμου (από την Αθήνα και το Παρίσι, μέχρι το Τόκιο και τη Βενετία).

Κινηματογράφος Και Πόλη - Η Εποχή Του Βωβού
Από το χώρο της Ιεράς Οδού και του ιστορικού κινηματογράφου Λαΐς, η Ταινιοθήκη δέχεται την πρόκληση/πρόσκληση του Φεστιβάλ Αθηνών να προσελκύσει παλιούς και νέους φίλους του κινηματογράφου σε έναν κινηματογραφικό «περίπατο» στην Αθήνα και το Βερολίνο των αρχών του 20ου αιώνα.

Τρεις ταινίες του βωβού, διασώζουν πολύτιμες εικόνες των δύο μητροπόλεων από την δεκαετία 1920-1930 οι οποίες δεν υπάρχουν πια. Σχεδόν αγνώριστη, η Αθήνα πρωταγωνιστεί και στις δύο ταινίες με τα νεοκλασικά της κτίρια που πλέον έχουν γκρεμιστεί, ενώ το Βερολίνο μας αποκαλύπτεται όπως ήταν πριν από τους βομβαρδισμούς.

Κινηματογράφος Και Πόλη (Μέρος Α’) - Η Εποχή Του Βωβού

Το Σάββατο 29 Ιουνίου θα προβληθούν δύο ταινίες:

Στις κωμικές Περιπέτειες του Βιλλάρ (1924) του Ζόζεφ Χεπ, ο Βιλλάρ αναζητά τον έρωτά του σε όλη την Αθήνα. Πρόκειται για την πρώτη σωζόμενη ελληνική ταινία μυθοπλασίας και ένα ανεκτίμητης αξίας πορτρέτο της Αθήνας στη δεκαετία του ’20.

Στην ταινία Άνθρωποι την Κυριακή (1929-30, Βερολίνο), παρακολουθούμε πέντε αστούς σε μια κυριακάτικη απόδραση στην πόλη: μια ανάλαφρη ματιά στη μεσοπολεμική καλοκαιρινή μητρόπολη σε μια στιγμή συλλογικής ευδαιμονίας, πριν την άνοδο του Χίτλερ. Το σενάριο υπογράφει ο Μπίλι Ουάιλντερ και την σκηνοθεσία οι Ρόμπερτ Σιόντμακ, Έντγκαρ Ούλμερ και Ρόχους Γκλίζε.

Τα δύο έργα θα προβληθούν με ζωντανή εκτέλεση μουσικής από τον ίδιο τον συνθέτη Μηνά Ι. Αλεξιάδη.

Την Κυριακή 30 Ιουνίου, θα προβληθεί η γυρισμένη στην Αθήνα, βωβή ταινία Κοινωνική Σαπίλα (1932) του Στέλιου Τατασόπουλου, το πρώτο ελληνικό φιλμ κοινωνικής κριτικής, πρόδρομος του νεορεαλισμού στην Ελλάδα. Είναι η πρώτη ταινία μυθοπλασίας που ασχολήθηκε με τη δεινή κατάσταση των άνεργων και φτωχών εργατικών πληθυσμών των αστικών κέντρων, και ταυτόχρονα απεικόνισε τους αγώνες για την οργάνωση της βιομηχανικής εργασίας σε συνδικάτα. Η πρώτη διανομή του στις αίθουσες συνοδεύτηκε από αστυνομικές επεμβάσεις και ματαιώσεις προβολών.

Η ταινία θα παιχτεί με πρωτότυπη μουσική επένδυση από τον Κωνσταντίνο Βήτα.

Κινηματογράφος Και Πόλη (Μέρος Α’) - Η Εποχή Του Βωβού

Οι ταινίες αναλυτικά

Οι περιπέτειες του Βιλλάρ
The Adventures of Villar
Μυθοπλασία, Ελλάδα, 1924, 26’
DCP, α/μ, Βωβό
Σκηνοθεσία: Ζόζεφ Χεπ
Σενάριο: Σφακιανός Νικόλαος
Παραγωγή: Παλλάς Φιλμ
Ηθοποιοί: Σφακιανός Νικόλαος, Φιλοσόφου Νίτσα
Προέλευση/ Αποκατάσταση: Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Στην πρώτη σωζόμενη ελληνική ταινία μυθοπλασίας, ο δημοφιλής λαϊκός κωμικός ηθοποιός Νικόλαος Σφακιανός, στον ρόλο του Βιλλάρ, πιάνει δουλειά σε ένα καθαριστήριο, αλλά όντας ερωτευμένος, κυνηγάει την υποψήφια αγάπη του σε ολόκληρη την Αθήνα, από τα νεοκλασικά κτήρια της οδού Πανεπιστημίου, το Ναό του Ολυμπίου Διός, το Ωδείο Ηρώδου του Αττικού μέχρι τα παραθαλάσσια προάστια του Φαλήρου. Ο Χεπ μαζί με τον Σφακιανό υιοθετούν το στυλ κωμωδίας του Μακ Σένετ και το προσαρμόζουν στην αθηναϊκή σκηνή, υπογράφοντας ένα ανεκτίμητης αξίας τεκμήριο της ελληνικής πρωτεύουσας στην δεκαετία του 20’.

Ζόζεφ Χεπ
Joseph Hepp (1887-1968)
Γεννήθηκε στη Βουδαπέστη. Στενός συνεργάτης του Δήμου Βρατσάνου, το 1920 συνεργάζεται με τον Νικόλαο Σφακιανό στην πρώτη τους πετυχημένη κωμωδία «Ο Βιλλάρ στα γυναικεία λουτρά του Φαλήρου». Εργάστηκε ως δ/ντής φωτογραφίας σε πολλές πετυχημένες ταινίες, όπως «Οι Γερμανοί ξανάρχονται…» (1947) και «Ο μεθύστακας» (1950). Εργάστηκε επίσης ως επίσημος εικονολήπτης του ελληνικού στρατού στις στρατιωτικές επιχειρήσεις στη Θράκη και τη Μ. Ασία. Τα ντοκουμέντα αυτά καθώς και η κινηματογράφηση του κατά τον ελληνοιταλικό και τον εμφύλιο πόλεμο αποτελούν τεκμήρια ανεκτίμητης αξίας.

Κινηματογράφος Και Πόλη (Μέρος Α’) - Η Εποχή Του Βωβού

Άνθρωποι την Κυριακή
Menschen am Sonntag
Μυθοπλασία, Γερμανία, 1929-30, 67’
DCP, α/μ, Βωβό
Σκηνοθεσία: Robert Siodmak, Edgar G. Ulmer, Rochus Gliese
Σενάριο: Billy Wilder (βασισμένο σε ρεπορτάζ του Kurt Siodmak)
Φωτογραφία: Eugen Schüfftan, Fred Zinnemann (uncredited)
Παραγωγή: Filmstudio Berlin
Ηθοποιοί: Erwin Splettstößer, Brigitte Borchert, Wolfgang von Waltershausen, Christl Ehlers, Annie Schreyer
Προέλευση/ Αποκατάσταση: Deutsche Kinematek, Praesens-Film AG

«Μια ταινία χωρίς ηθοποιούς» αναφέρεται στους τίτλους αρχής του σκηνοθετικού ντεμπούτου των αδελφών Σιόντμακ και σεναριακού ντεμπούτου του Μπίλυ Ουάιλντερ. Παραγωγός της ταινίας, που εντάσσεται στο λεγόμενο καλλιτεχνικό κίνημα της Νέας Αντικειμενικότητας (Neue Sachlichkeit),‎ ήταν ο Αμερικανό-αυστριακός σκηνοθέτης Έντγκαρ Ούλμερ, ο οποίος συνεργάστηκε και στη σκηνοθεσία, ενώ πίσω από την κάμερα βρίσκονταν ο Αυστριακός σκηνοθέτης Φρεντ Τσίνεμαν και ο Γερμανός Οϋγκεν Σύφταν, γνωστός από τα ειδικά εφέ του «Μετρόπολις» μόλις δύο χρόνια πριν. Μια χαμηλού προϋπολογισμού παραγωγή μεγάλων αστέρων λίγο πριν αποδράσουν από τη χιλτερική Γερμανία για να αφήσουν έντονο το αποτύπωμά τους στο Χόλυγουντ. Η ταινία καταγράφει μια ομάδα πέντε αστών, ερασιτέχνες ηθοποιοί όλοι τους, σε μια κυριακάτικη απόδραση στην πόλη, μια ανάλαφρη ματιά στη μεσοπολεμική καλοκαιρινή μητρόπολη με σκηνικό το Βερολίνο της Βαϊμάρης σε μια στιγμή συλλογικής ευδαιμονίας πριν την άνοδο του Χίτλερ.

Ρόμπερτ Σιόντμακ / Robert Siodmak (1900-1973)
Γερμανός σκηνοθέτης. Με την άνοδο του ναζισμού έφυγε για το Παρίσι και στη συνέχεια εγκαταστάθηκε στο Χόλιγουντ το 1939 όπου σκηνοθέτησε πολλές ταινίες.

Έντγκαρ Ούλμερ / Edgar Ulmer (1904 – 1972)
Γεννημένος στην Τσεχία και μεγαλωμένος στην Βιέννη εργάστηκε ως ηθοποιός και σκηνογράφος.

Ρόχους Γκλίζε / Rochus Gliese (1891-1978)
Γερμανός σκηνοθέτης και ηθοποιός. Έμεινε γνωστός στις Ηνωμένες Πολιτείες για το έργο του ως καλλιτεχνικού διευθυντή στην ταινία «Η Αυγή» (1927).

Κινηματογράφος Και Πόλη (Μέρος Α’) - Η Εποχή Του Βωβού

Κοινωνική σαπίλα
Ελλάδα, 1932,42΄
DCP, α/μ, βωβή
Σκηνοθεσία – Σενάριο: Στέλιος Τατασόπουλος
Φωτογραφία: Μ. Γαζιάδης
Μουσική επένδυση: Κ. Βήτα
Παραγωγή: Φύζιο Φιλμ
Ηθοποιοί: Σ. Τατασόπουλος, Δ. Γρίζου, Τ. Γαρμπή, Κ. Σπαθόπουλος, Κ. Λογαριαστάκης
Προέλευση & αποκατάσταση κόπιας: Ταινιοθήκη της Ελλάδος
Το σχέδιο αποκατάστασης πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Documenta 14: Learning from Athens. Συνεργάτης: CINEMATEK. Συμπαραγωγός: COSMOTE TV. Με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

Ένας φοιτητής εγκαταλείπει τις σπουδές του λόγω οικονομικών δυσκολιών και εργάζεται σ΄έναν θίασο. Απογοητευμένος από τον έρωτά του με την πρωταγωνίστρια, γίνεται καπνεργάτης. Έρχεται αντιμέτωπος με την εκμετάλλευση των εργατών και ηγείται του αγώνα για κοινωνική δικαιοσύνη. Πρόκειται για την πρώτη ελληνική ταινία «κοινωνικού προβληματισμού». Η διανομή της στις αίθουσες συνοδεύτηκε από αστυνομικές επεμβάσεις και ματαιώσεις προβολών. Θεωρούνταν χαμένη μέχρι τα μέσα του 80, όταν ανακαλύφθηκαν διασωθέντα υλικά που οδήγησαν στην πρώτη αποκατάστασή της το 1989. Με το νέο σχέδιο ψηφιακής αποκατάστασης του 2017, το υπάρχον υλικό βελτιώθηκε. Ψηφιοποιήθηκε σε ανάλυση 2Κ επιτρέποντας την αποκατάσταση τμήματος του πρωτότυπου κάδρου. Οι αντεστραμμένες σκηνές διορθώθηκαν, οι κολλήσεις φιλμ απαλείφθηκαν, η τονική διαβάθμιση βελτιώθηκε και αναπροσαρμόστηκε η πρωτότυπη ταχύτητα αναπαραγωγής των καρέ.

Στέλιος Τατασόπουλος (1908-2000)
Έλληνας σκηνοθέτης, γεννημένος στην Πόλη, με σπουδές υποκριτικής στο Παρίσι. Σκηνοθέτησε 27 ταινίες, μεταξύ των οποίων τις «Κοινωνική Σαπίλα» και «Μαύρη γη» οι οποίες διακρίνονται για την κοινωνική κριτική τους.

Το αφιέρωμα πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Goethe Institut Athen
Συνεργάτης προγράμματος: projectitling

INFO
Γενική είσοδος: 5 ευρώ.
Tαινιοθήκη της Ελλάδος, Θερινός Κινηματογράφος Λαϊς
Ιερά Οδός 48 και Μεγάλου Αλεξάνδρου, μετρό Κεραμεικός, τηλ. 210 3612046
Περισσότερα... »

Ποτέ Δεν Είναι Αργά Κύριε Καθηγητά (Richard Says Goodbye) - Trailer / Τρέιλερ PosterΤο καλύτερο μάθημα θα είναι το τελευταίο! Η ταινία Ποτέ Δεν Είναι Αργά Κύριε Καθηγητά (Richard Says Goodbye) του Wayne Roberts θέτει ένα δύσκολο ερώτημα: Τι θα έκανες αν πλησίαζε το τέλος της ζωής σου; Η ζωή του Ρίτσαρντ έρχεται πάνω κάτω όταν μαθαίνει ότι έχει καρκίνο του πνεύμονα. Ο γιατρός τού δίνει ενάμιση χρόνο ζωής αν κάνει θεραπεία, όμως εκείνος αποφασίζει να μην κάνει. Έχοντας, λοιπόν, πλέον μόνο έξι μήνες ζωής, αποφασίζει να σταματήσει να υποκρίνεται πως η ζωή του δεν είναι μια αποτυχία και, σοκάροντας τη σύζυγό του και τον πρύτανη του πανεπιστημίου, επαναστατεί και ξεκινά να ζει ένα διαρκές πάρτι, πηγαίνοντας ενάντια σε κάθε μορφής εξουσία και υποκρισία. Οδηγεί συνέχεια φορώντας γυαλιά ηλίου και έχοντας τον σκύλο του αγκαλιά. Αρχίζει να καπνίζει και αρχίζει να πειραματίζεται σεξουαλικά. Για την ασθένειά του μιλά μόνο σε έναν συνάδελφό του, τον Πίτερ. Όλοι οι υπόλοιποι νομίζουν ότι απλώς αρχίζει και τα χάνει! Με τον νέο τρόπο ζωής του και καθώς ο χρόνος του εξαντλείται, ο Ρίτσαρντ θα καταλάβει πολλά πράγματα για τη ζωή, ενώ θα έρθει κοντά με τους ανθρώπους που αγαπά, για ένα τελευταίο αντίο. Μια ξεκαρδιστική αλλά και συγκινητική ταινία, για το πώς ένας άνθρωπος αποφασίζει να ζήσει τη ζωή στο έπακρο ακόμα κι όταν το ταξίδι του τελειώνει.

Ποτέ Δεν Είναι Αργά Κύριε Καθηγητά (Richard Says Goodbye) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Στον πρωταγωνιστικό ρόλο συναντάμε τον υποψήφιο για 3 Όσκαρ Johnny Depp («Οι Πειρατές της Καραϊβικής», «Sweeney Todd: Ο Φονικός Κουρέας της Οδού Φλιπ»), σε μια γλυκόπικρη ερμηνεία που απογειώνει με το υποκριτικό ταλέντο και το ξεχωριστό ταμπεραμέντο του. Η Rosemarie Dewitt («La La Land», «Η Αδερφή της Αδερφής σου», «Η Ρέιτσελ Παντρεύεται») υποδύεται τη σύζυγό του, Βερόνικα, με την οποία έρχονται πιο κοντά όταν παραδέχονται και οι δύο ότι προτιμούν να κοιμούνται με άλλα άτομα. Μένουν, όμως, μαζί για χάρη της κόρης τους, που την υποδύεται η Odessa Young (High Life), η οποία του κλέβει για λίγο την δόξα όταν αποκαλύπτει ένα καλά κρυμμένο μυστικό της. Στον ρόλο του πρύτανη του πανεπιστημίου, Χένρι, θα δούμε τον ταλαντούχο ηθοποιό και υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα Ron Livingston (Tully: Τα Παιδιά Είναι Ευτυχία;, Boardwalk Empire), σε έναν ρόλο που του πηγαίνει πολύ. Το ανερχόμενο αστέρι Zoey Deutch (The Disaster Artist, Όλοι Θέλουν από Λίγο!) υποδύεται μια μαθήτρια του Ρίτσαρντ, με την οποία αναπτύσσει μια ιδιαίτερη φιλία. Τον ρόλο του καλού φίλου του Καθηγητή, τέλος, κρατά ο αξιόλογος ρολίστας Danny Huston.

Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί από την Odeon!

Περισσότερα... »

Γκλόρια (Gloria Bell) - Trailer / Τρέιλερ PosterΑγαπάς. Ζεις! O βραβευμένος με Όσκαρ Χιλιανός Sebastian Lelio (A Fantastic Woman, Disobedience) επιστρέφει στα λημέρια του Gloria - που το 2013 του χάρισε βραβεία στα Φεστιβάλ Βερολίνου και Σαν Σεμπαστιάν - και παρουσιάζει την αγγλόφωνη εκδοχή αυτής της κομψής ρομαντικής κομεντί που δείχνει ότι η αγάπη μπορεί να σε βρει ανά πάσα στιγμή, ότι οι σχέσεις δεν είναι ποτέ απλές και πως τίποτα δεν μπορεί να σε ρίξει όσο χορεύεις. Η διαζευγμένη Gloria Bell είναι ένα ελεύθερο πνεύμα που περνάει τις μέρες της σε μία συντηρητική δουλειά γραφείου και τις νύχτες της σε χορευτικές πίστες σε διάφορα κλαμπ, όπου ξεδίνει χορεύοντας. Μετά τη γνωριμία της με τον Arnold σε μία νυχτερινή έξοδο της, βρίσκεται να ζει έναν αναπάντεχο έρωτα, με όλες τις χαρές και τις επιπλοκές των ραντεβού, της αναζήτησης ταυτότητας της και της οικογένειας.

Γκλόρια (Gloria Bell) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Τον εμβληματικό ρόλο αναλαμβάνει η σπουδαία, βραβευμένη με Όσκαρ Julianne Moore (Still Alice) στο πλευρό του απολαυστικού John Turturro (Barton Fink).

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 4 Ιουλίου 2019 από την Feelgood Ent.!

Περισσότερα... »

Soul Disney PixarΜπορεί το τελευταίο χρονικό διάστημα, η συνεργασία των κραταιών του animation, Disney και Pixar, να στηρίζεται κατά κύριο λόγο σε συνέχειες περασμένων επιτυχιών τους, όπως τα Finding Dory, The Incredibles 2 ή το πολύ πρόσφατο Toy Story 4, ήδη όμως έχει γίνει εξαγγελία για δύο ολοκαίνουργιες δημιουργίες, που δεν έχουν εμφανιστεί ξανά στο παρελθόν. Η πρώτη που έχει ανακοινωθεί είναι η περίπτωση του Onward, ενώ μόλις τώρα ανακοινώθηκαν περισσότερες πληροφορίες για την δεύτερη, που θα φέρει στην μαρκίζα της τον τίτλο Soul. Που στην σκηνοθετική της καθοδήγηση θα έχει το κορυφαίο όνομα των κινουμένων σχεδίων - και γενικό διευθυντή της Pixar, μετά την φυγή του John Lasseter - Pete Docter, δύο φορές κάτοχο Όσκαρ, για την δουλειά του στα Monsters Inc και Inside Out. Και η αλήθεια είναι πως παρότι το Soul δεν είναι σίκουελ του δεύτερου, ουσιαστικά οι λίγες λέξεις που συνοδεύουν την σύνοψη του, δείχνουν πως και πάλι έχουμε να κάνουμε με ένα πολύχρωμο ταξίδι εντός του υπαρξιακού κόσμου. Το λέει άλλωστε και η επικεφαλίδα, Ψυχή και αυτό που υπόσχονται τα στούντιο, δεν είναι παρά ένα ταξίδι από τους πολύβουους δρόμους της Νέας Υόρκης, μέχρι το διάστημα, εισερχόμενο ταυτόχρονα στην εσωτερική πραγματικότητα των ηρώων, προς αναζήτηση απαντήσεων στα πιο σημαντικά ερωτήματα.

Soul Disney Pixar

Το πολύ ενδιαφέρον, όπως όλα άλλωστε τα πλάνα των Disney / Pixar, πλάνο, που φέρει την παραγωγική σφραγίδα της Dana Murray, δημιουργού του μικρού μήκους Lou από το 2017, αναμένεται να φτάσει στις αίθουσες όλου του κόσμου, στις 19 Ιουνίου 2020.
Περισσότερα... »

Ο Έρωτας της Βιρτζίνια Γουλφ (Vita & Virginia) Poster ΠόστερΟ Έρωτας της Βιρτζίνια Γουλφ
της Chanya Button. Με τους Gemma Arterton, Elizabeth Debicki, Isabella Rossellini, Rupert Penry-Jones, Peter Ferdinando.


Δύο ασυμβίβαστες γυναίκες, μία αντισυμβατική σχέση
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Πολύ ερωτευμένες γυναίκες

Η ταινία Ο Έρωτας της Βιρτζίνια Γουλφ (Vita & Virginia) έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο περασμένο φεστιβάλ του Τορόντο. Είναι η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας που σκηνοθετεί η Chanya Button, μετά το «Burn Burn Burn» του 2015. Το σενάριο της ταινίας το συνέγραψε η σκηνοθέτιδα με την 85χρονη (!!!) σήμερα ηθοποιό Eileen Atkins και βασίζεται στα γράμματα που αντάλλαξαν μεταξύ τους η Virginia Woolf με την Vita Sackville-West, υλικό που έδωσε τη βάση για το θεατρικό που έγραψε η Atkins το 1993. Για τον ρόλο της Virginia αρχικά είχε επιλεγεί η Eva Green, η οποία όμως δεν μπόρεσε να πάρει μέρος στα γυρίσματα. Ο ρόλος προτάθηκε μετά στην Andrea Riseborough, η οποία επίσης δεν στέριωσε στην παραγωγή, με τον ρόλο τελικά να καταλήγει στην Elizabeth Debicki.

Ο Έρωτας της Βιρτζίνια Γουλφ (Vita & Virginia) Poster Πόστερ Wallpaper
Η εταιρία διανομής της ταινίας στο δελτίο τύπου που έστειλε, παρουσιάζει ένα πολύ ενδιαφέρον χρονολόγιο, το οποίο παραθέτουμε ευθύς αμέσως:
1882 Γέννηση της Virginia Woolf
1892 Γέννηση της Vita Sackville-West
1912 Η Virginia παντρεύεται τον Leonard Woolf
1912 H δημιουργία του ομίλου Bloomsbury, θα φέρει έναν νέο, σύγχρονο και προοδευτικό αέρα στην τέχνη, τον φεμινισμό και την σεξουαλικότητα.
1912 Η πρώτη γκέι παμπ του Λονδίνου ανοίγει στην οδό Heddon
1913 Η Vita παντρεύεται τον Σερ Harold Nicolson
1914 Ξεσπάει ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος
1917 Η Virginia και ο Leonard Woolf, ιδρύουν τον εκδοτικό οίκο Hogarth Press
1918 Περνάει ο νόμος που επιτρέπει στις γυναίκες ηλικίας άνω των 30 ετών, να ψηφίσουν
1920 Η Vita το σκάει με την ερωμένη της, Violet Keppel. Οι σύζυγοι και των δύο γυναικών θα τις καταδιώξουν για να τις τιμωρήσουν.
1921 Η Βουλή των Κοινοτήτων ψηφίζει την ποινικοποίηση των «άσεμνων σεξουαλικών πράξεων» μεταξύ γυναικών, αλλά η Βουλή των Λόρδων απορρίπτει την τροπολογία με το σκεπτικό ότι θα «εξιδανικεύσει την γυναικεία ομοφυλοφιλία»
1922 Η Virginia και η Vita συναντιούνται για πρώτη φορά
1925 Η Virginia γράφει το «Η κυρία Ντάλογουεϊ»
1926 Η Vita εκδίδει το «Seducers in Ecuador» από τον εκδοτικό οίκο των Woolf, για να τους βοηθήσει με τα μεγάλα χρέη τους
1928 Περνάει ο νόμος για την ισότητα των δικαιωμάτων. Οι γυναίκες έχουν πλέον, τα ίδια δικαιώματα ψήφου με τους άνδρες
1928 Η Virginia εκδίδει το «Orlando: A Biography», εμπνευσμένο από την σχέση της με την Vita
1928 Η έκδοση του, λεσβιακής θεματικής, βιβλίου της Radclyffe Hall, «Το πηγάδι της μοναξιάς» (Well of Loneliness), θα προκαλέσει μια πολυσυζητημένη δίκη του εκδότη στην οποία θα παραστεί η Virginia για να υπερασπιστεί την συγγραφέα. Το βιβλίο τελικά θα απαγορευτεί επειδή απεικονίζει «αφύσικες πρακτικές»
1932 Η Vita γράφει το «Family History», το πρώτο από τα βιβλία της με λεσβιακό θέμα
1939 Ξεσπάει ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος
1941 Η Virginia Woolf πνίγεται στον ποταμό Όοζ, στα 59 της
1962 H Vita Sackville-West πεθαίνει στο κάστρο της στο Κεντ, στα 70 της.

Η υπόθεση: Λονδίνο, δεκαετία του 1920. Η Vita Sackville-West φαίνεται να τα έχει όλα: αριστοκρατική καταγωγή (και περιουσία), μια σειρά από best seller στο ενεργητικό της, όλο το κοσμικό Λονδίνο στα πόδια της. Είναι παντρεμένη με τον διπλωμάτη Harold Nicolson, αν και οι απόψεις της περί γάμου είναι κάτι παραπάνω από προκλητικές σε σχέση με την εποχή. Ουσιαστικά, είναι εναντίον του γάμου, καθώς τον θεωρεί μια ψεύτικη κοινωνική σύμβαση. Ο γάμος της είναι γάμος πολύ... βολικός, καθώς πίσω από αυτόν κρύβει τις δικές της λεσβιακές τάσεις, ενώ και ο σύζυγός της καλύπτει την ομοφυλοφιλία του.

Μετά το σκάνδαλο της αποκάλυψης της σχέσης της με την Violet Keppel η Vita αρνείται να συμβιβαστεί, παρά τις παραινέσεις και τις απειλές τόσο της μητέρας της όσο και του συζύγου της. Και μέσα σε όλα σκάει η εμμονή της με την Virginia Woolf. Έχοντας διαβάσει τα γραπτά της, θέλει να τη συναντήσει οπωσδήποτε. Και συναντιούνται. Η Vita είναι απολύτως επιτυχημένη και η Virginia προσπαθεί να γίνει γνωστή. Από την πρώτη στιγμή η Vita φλερτάρει ανοιχτά τη Virginia. H Virginia αρχικά δείχνει αδιάφορη. Εντέλει, υποκύπτει στα ερωτικά κελεύσματα της Vita. Πόσο μέλλον μπορεί να έχει αυτή η σχέση; Και πόσο μπορεί να λειτουργήσει ως έμπνευση για τη δημιουργία ενός από τα σπουδαιότερα βιβλία όλων των εποχών;

Η άποψή μας: Κάνει πολλά πράγματα σωστά αυτό το βιογραφικό, ρομαντικό δράμα εποχής, κάποια τα κάνει... πειραματικά και κάποια τα κάνει πραγματικά χάλια. Αναλαμβάνοντας τη σκηνοθεσία τούτης της ταινίας η Chanya Button ουσιαστικά είχε μια βασική δουλειά να φέρει εις πέρας: να συστήσει (ναι, να συστήσει) τις δύο βασικές ηρωίδες στους θεατές. Και κατά δεύτερον να πείσει για το ακαταμάχητον του έρωτά τους, έρωτα που τουλάχιστον για τη μία από τις δύο, υπήρξε απελευθερωτικός και σημαδιακός. Ε, λοιπόν, η αλήθεια είναι πως δεν γνωρίζαμε όλοι από πριν την Vita Sackville-West ως περσόνα – και αυτή είναι η ουσιαστική πρωταγωνίστρια της ταινίας. Αν, με αφορμή την ταινία, δεν ανατρέξει κανείς σε πληροφορίες που μπορεί να αντλήσει από το ίντερνετ ή από αλλαχού, δεν θα μάθει ποτέ για το σημαντικό έργο της ως συγγραφέα. Στην ταινία απλά μαθαίνουμε ότι τα βιβλία της πουλούσαν πολύ καλύτερα από τα βιβλία της Virginia!

Ότι ήταν μια πεισματάρα γυναίκα, που αρνούνταν να συμβιβαστεί και πως λειτουργούσε (με βάση τα στερεότυπα) ως ερωτικό... αρπαχτικό. Λειτουργούσε λοιπόν ως... άνδρας στον έρωτα: κυνηγούσε με πάθος αυτό που της... γυάλιζε (για να το θέσω κομψά), φλέρταρε μετά μανίας και με επιμονή, πετύχαινε αυτό που ήθελε, απέφευγε τις δεσμεύσεις και... πήγαινε για άλλα! Έτσι λειτούργησε ως πρότυπο για τη δημιουργία του «Ορλάντο». Ναι, αλλά τόση απαξίωση στο συγγραφικό της έργο; Αντιθέτως, η Virginia, που έτσι κι αλλιώς είναι σαφώς πιο γνωστή από τη Vita, σκιαγραφείται πιο ολοκληρωμένα. Αν ανατρέξω λίγο στο παρελθόν, θα προτάξω ως πολύ πιο ενδιαφέρουσα και ολοκληρωμένη παρουσίαση έρωτα μεταξύ συγγραφέων το «Χένρι και Τζουν» (Henry & June, 1990) του Philip Kaufman. Σπουδαία ταινία εκείνη, που πέρα όλων των άλλων, αναδείκνυε κατά πως έπρεπε το ερωτικό πάθος των... εμπλεκομένων.

Στην ταινία της Button ο έρωτας των δύο γυναικών δεν γίνεται ποτέ... χειροπιαστός (συγχωρέστε μου το κακό αστείο). Ναι, θα μπορούσε κανείς να πει πως υπάρχει πάθος στην ερωτική σκηνή όπου η Vita επιτέλους σαγηνεύει τη Virginia αλλά δεν έχουμε ποτέ... κορύφωση. Και ο έρωτας μεταξύ των δύο γυναικών δεν γίνεται ποτέ οργανικός μέσα στην ταινία, όσο κι αν προσπαθεί η πάρα πολύ καλή Debicki και η όμορφη μεν, μειωμένων δυνατοτήτων δε Gemma Arterton, που τουλάχιστον εδώ, προσπαθεί. Δεν βοηθάει στην έκλυση του πάθους και η σκηνοθετική επιλογή να «διακόπτεται» η φιλμική δράση με σφήνες όπου κυρίως η Vita και λιγότερο η Virginia διαβάζουν on camera, απευθυνόμενες στο κοινό – και όχι η μία στην άλλη – τα γράμματά τους, που ναι, είναι ερωτικά το δίχως άλλο, αλλά έτσι δεν είναι... κινηματογραφικά. Είναι όμορφα τα ιντερλούδια αυτά, με τα φροντισμένα close up και το φόκους στα μάτια (το στόμα είναι φλου), αλλά εντέλει μάλλον γίνεται κατάχρησή τους και σαν να κόβουν το ενδιαφέρον του θεατή.

Εμμέσως η σκηνοθέτιδα θέλει να δείξει και τη μάχη της Virginia με την ψυχική ασθένεια που την ταλαιπωρούσε: είναι οι σκηνές στις οποίες «ξαφνικά» λουλουδιάζουν τοίχοι και συμβαίνουν κι άλλα σουρεαλιστικά. Εντέλει, όμως, το όλον παραπέμπει σε βιντεοκλίπ. Μου άρεσε πολύ πάντως το άλλο... βιντεοκλιπίστικο στοιχείο της ταινίας: η χρήση δηλαδή της πολύ όμορφης ηλεκτρονικής μουσικής, που έγραψε η Isobel Waller-Bridge. Εννοείται αναχρονιστική, εννοείται... προβλέψιμη για το για ποιον λόγο επιλέχθηκε (μοντερνισμός σε μια εποχή όπου ο συντηρητισμός και η υποκρισία κυριαρχούσαν) αλλά η αντίστιξη που πετυχαίνει είναι απολύτως... πετυχημένη!

Η παραγωγή είναι φροντισμένη, κλασικά βρετανική, που μπορεί να ικανοποιήσει τον μέσο θεατή, παρά το γεγονός ότι φέρνει λίγο σε τηλεταινία. Την ήθελα πιο τολμηρή την ταινία. Και με πιο επεξηγηματικό τρόπο να παρουσιάσει την Vita. Όπως και να έχει, διαθέτει μπόλικο ενδιαφέρον και από ερμηνευτικής αλλά και από ιστορικής πλευράς. Και αυτό είναι κάτι αν μη τι άλλο ενδιαφέρον.

Ο Έρωτας της Βιρτζίνια Γουλφ (Vita & Virginia) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Ιουνίου 2019 από την Seven Films!
Περισσότερα... »

First Look Little Women Greta GerwigΠαρότι οι κινηματογραφικές μεταφορές του κλασικού μυθιστορήματος της Louisa May Alcott είναι αμέτρητες, κάθε μία καινούργια εκδοχή των Little Women, της ιστορίας των τεσσάρων αδελφών που μεγαλώνουν κάτω από αντίξοες συνθήκες στην Αμερική μετά το πέρας του Εμφυλίου Πολέμου, μοιάζει πολύ ενδιαφέρουσα. Πόσο μάλλον όταν στην σκηνοθετική καρέκλα αυτής της νέας διασκευής κάθεται η φρέσκων ιδεών Greta Gerwig, την στιγμή που τους βασικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους μοιράζονται δύο από τα πλέον ταλαντούχα πρόσωπα της εποχής μας, η Saoirse Ronan και ο Timothée Chalamet. Ορίζοντας κατ αυτόν τον τρόπο, μια άτυπη επανένωση, του ίδιου διδύμου που συμμετείχε στην καλλιτεχνική επιτυχία της Lady Bird. Και οι πρώτες εικόνες που μοίρασε στην δημοσιότητα η παραγωγή, δείχνουν πως τουλάχιστον στον σχεδιασμό του πρότζεκτ, έχει γίνει εξαιρετική προεργασία.

First Look Little Women Greta Gerwig

First Look Little Women Greta Gerwig

Τα πρώτα πλάνα από το νέο πόνημα της Greta Gerwig, που έκαναν την εμφάνιση τους στο νέο τεύχος του Vanity Fair, δείχνουν την Ronan και τον Chalamet, στους ρόλους της Τζο Μαρτς και του Θίοντορ "Λόρι" Λόρενς, αντίστοιχα, καθώς και τις τρεις ακόμη αδελφές της φαμίλιας Μαρτς, που τις υποδύονται οι Eliza Scanlan (Μπεθ), Emma Watson (Μεγκ) και η έκπληξη του Midsommar, Florence Pugh (Έιμι). Η βετεράνος Laura Dern συμπρωταγωνιστεί στον ρόλο της μητέρας των κοριτσιών, που πρέπει να δείξει ένα πρόσωπο σκληρό, δυναμικό και αποφασιστικό, κρατώντας τα γκέμια και για τους δύο γονείς, καθώς ο πατέρας της οικογένειας (Bob Odenkirk) απουσιάζει στο μέτωπο του πολέμου. Το υποστηρικτικό καστ δε, περιλαμβάνει και την κορυφαία Meryl Streep στον ρόλο της εύπορης θείας.

First Look Little Women Greta Gerwig

First Look Little Women Greta Gerwig

Η ιστορία της όμορφης Τζο και του γοητευτικού Λόρι, δύο παιδικών φίλων που πλέον νιώθουν κάτι περισσότερο να αγγίζει τις καρδιές τους, είναι αυτή που βρίσκεται στο επίκεντρο της πλοκής. Δύο ρόλοι που τελευταίοι τους κράτησαν στο εκράν, η Winona Ryder και ο Christian Bale, στην πιο πρόσφατη εκδοχή του έργου, δια χειρός Gillian Armstrong, το 1994. Το βασικό χαρακτηριστικό που η Gerwig επιθύμησε να περάσει μέσα από τις εικόνες της, με την βοήθεια της υπεύθυνης ενδυματολογίας Jacqueline Durran, είναι μια πιο "αρσενική" μορφή της ηρωίδας, γι αυτό τον λόγο δεν είναι λίγες οι φορές που κατά την διάρκεια του φιλμ, δανείζεται ρούχα του αγαπημένου της. Μια μοντέρνα εικαστική παρέμβαση από την πραγματικά αξιόλογη σκηνοθέτιδα, καθώς όπως υποστηρίζει "Η Τζό είναι ένα κορίτσι με αγορίστικο όνομα, ο Λόρι είναι ένα αγόρι με κοριτσίστικο όνομα. Κατά κάποιον τρόπο ο καθένας είναι ο δίδυμος του άλλου."

First Look Little Women Greta Gerwig

First Look Little Women Greta Gerwig

Και συνεχίζει “Ανακάλυψαν ο ένας τον άλλον πολύ καιρό πριν σχηματοποιηθούν σε φύλο. Δεν είναι παράξενο να αποκαλέσεις την Saoirse γοητευτική και τον Timothée υπέροχο. Αμφότεροι έχουν μια ανδρόγυνη ιδιομορφία, που τους θέτει ως ιδανικούς για να συνθέσουν το ντουέτο.”

Μια από τις πλέον αναμενόμενες στιγμές της επόμενης περιόδου, οι Little Women αναμένεται να κάνουν την παγκόσμια πρεμιέρα τους τα Χριστούγεννα του 2019.
Περισσότερα... »



Ελληνικό Box Office 14 - 17 Ιουνίου 2019 by BenQ


Φιλμ
Διανομή
Wks Αίθουσες
4ήμερο Ελλάδας
Σύνολο Ελλάδας
1
Le Grand Bain
Spentzos Films
1
18
11.243
11.243
2
The White Crow
Odeon
1
37
11.150
11.150
3
Men in Black: International
Feelgood Ent.
1
103
11.029
11.029
4
Aladdin
Feelgood Ent.
4
101
10.334
123.299
5
X-Men: Dark Phoenix
Odeon
2
61
7.981
41.173
6
Pokémon Detective Pikachu
Tanweer
1
63
7.130
7.130
7
Witness for the Prosecution (RE)
Seven Films
1
4
3.357
3.357
8
Agatha and the truth of a murder
Spentzos Films
2
13
3.090
3.090
9
The Hustle
Tulip Ent.
2
28
2.956
19.403
10
Godzilla: King of the Monsters
Tanweer
3
13
1.660
30.278


Περισσότερα... »