NETFLIX IS THE FAVOURITE

Το παιχνίδι των οσκαρικών προβλέψεων (γιατί μόνο ως παίγνιο έχει έννοια να ιδωθεί) είναι γοητευτικό μέσα στην αυθαιρεσία του, καθοδηγώντας τους μαντεψάκηδες, κυριότερα τους νεόκοπους στο σπορ οι οποίοι σαρώνουν το #FilmTwitter, ώστε να καλλιεργούν την ψευδαίσθηση ότι έχουν καθοριστικό ρόλο επηρεασμού στην ψηφοφορία. Πρόσεχε όμως δε θα υποστηρίξω ότι είναι πλήρως αμέτοχοι. Στην εποχή όπου ο Trump κυβερνά αλυχτώντας με τιτιβίσματα, με τον Καμμένο να ακολουθεί κατά πόδας, τα Όσκαρς περιστρέφονται με μανία γύρω από τον άξονα της διακράτησης της καλής φήμης, του Θεσμού και των επιλογών που φέρει τη βραβευτική σφραγίδα τους. Η ανακοίνωση των 91ων Υποψηφιοτήτων, έτσι μαγικά και δυσπρόβλεπτα όπως λειτουργεί η πλειονοψηφία των εξακισχιλίων+ ψηφοφόρων, φανερώνει την ισορροπία που τόσο απεγνωσμένα ψάχνει η Ακαδημία ώστε να επιστρέψει στο ισοζύγιο βράβευσης περισσότερο δημοφιλών ταινιών, τη στιγμή που η ατυχής στιγμιαία σύλληψη της κατηγορίας Best Popular Film κάηκε στο ζέσταμα.

Oscars 2019 Nominations

Εκπλήξεις (ευτυχώς) υπήρξαν κι εφέτος. Προσωπικά έπιασα ένα μέτριο για τα δεδομένα μου 76% όταν το ταβάνι των κορυφαίων προγνωστικιστών έπιασε οριακά το 80%. Σε ντοκιμαντέρ και μικρομηκάδηκα τα περισσότερα ξαφνιάσματα. Διότι ευκολάκι οι μόλις οκτώ (8) υποψήφιες για Καλύτερη Ταινία, σε μια χρονιά που το αμερικανικό σινεμά βυθίστηκε στη μετριότητα, εξού και η πρωτοκαθεδρία των παγκοσμίως αναγνωρισμένων Roma (Μεξικό) και ColdWar (Πολωνία) σε σημαντικές κατηγορίες. Το Roma με τις 10 noms είναι η 10η προσπάθεια των Μεχικάνων για νίκη στο ξενόγλωσσο και η 10η+1 ταινία στην ιστορία που εκτός από την οικεία κατηγορία έχει προταθεί και ως Καλύτερη Ταινία. Ποτέ δεν έχει συμβεί ως σήμερα να νικήσει ξενόγλωσσο φιλμ το κορυφαίο αγαλματίδιο, πόσο μάλλον και τα δυο ταυτόχρονα. Ο πειρασμός μεγάλος για νίκη ασπρόμαυρης (όπως και το Cold War) ταινίας (θυμήσου The Artist, 2011) και ακόμη μεγαλύτερος για πρωτιά παραγωγής που ουσιαστικά δεν παίχτηκε στις αίθουσες παρά μόνο για τους συνδρομητές του Netflix.

Τα προωθητικά $20Μ (και βάλε) του Ted Sarandos που επενδύθηκαν στα χέρια της ιέρειας Lisa Taback (που βρίσκεται ΚΑΙ πίσω από την παραγωγή του φετινού υποψηφίου μικρομηκάδικου ντοκιμαντέρ Period. End of Sentence) έπιασαν απολύτως τόπο. Δες τις από το πουθενά τρεις (3) (αν και καθόλα άξιες) νομινέσες του The Ballad of Buster Scruggs των Κοένηδων. Την... στην τσίλια παρείσφρηση των Aparicio και De Tavira στις γυναικείες ερμηνείες που εξισορροπούν την απουσία του Roma από τα SAGs, αποκαθιστώντας το φιλμ στις προτιμήσεις του κυρίαρχου εκλεκτορικού σώματος των ηθοποιών. Ο ίδιος ο Quaron παίρνει πάνω του τέσσερις (4) προσωπικές υποψηφιότητες (χάνοντας μόνο το Μοντάζ που θα του έδινε απόλυτο δικαίωμα στην τελική επικράτηση του Roma). Με δυο λόγια, η λογική οδηγεί στο περίπου αναπόφευκτο συμπέρασμα ότι ο εκ των Three Amigos θα κάνει το 5/6 (απίστευτο σερί για τους Τσικάνους) και το Όσκαρ θα φτάσει στη Ρώμη εκτός εάν...

ΤΡΑΓΑΝΙΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ

Στα 90 έτη των Academy Awards, το 96% των νικητών στην Καλύτερη Ταινία είχε κερδίσει υποψηφιότητα και στην Σκηνοθεσία (άρα A Star Is Born και Green Book εκτός κούρσας), 90% και στο Σενάριο (έξω τα Black Panther που έσπασε την βραβευτική κατάρα της Marvel και Bohemian Rapsody αν και ήδη εκτός λόγω απουσίας και από τη Σκηνοθεσία). Τέλος (δώσε βάση) το 82% των νικητών δηλώνει διαχρονικά παρουσία και στο Καλύτερο Μοντάζ (ξανά όξω A Star Is Born, Black Panther αλλά και ROMA). Ποιά είναι τα τρία (3) φιλμς που παίζουν παντού στις κυρίαρχες κατηγορίες; Tα BlacKkKlansman, Vice (τρομερή έκπληξη οι οκτώ υποψηφιότητες για μια φοβερά άνιση ταινία) και – εδώ συγκρατούμε αλλαλαγμούς ευχαρίστησης – το The Favourite του Λάνθιμου και του Μαυροψαρίδη με τα ήδη 10 τρόπαια (κι ας μην κερδίσει εντέλει κανένα) που κοιτά τη Roma κατάματα σε μια τελική αναμέτρηση που θεματολογικά δείχνει αποκλειστικά γυναικεία υπόθεση. Για περισσότερα cineρπαστικά οσκαρικά τρίβια, τσέκαρε τον κορυφαίο μαθηματικό οσκαρολόγο Ben Zauzmer εδώ: https://twitter.com/i/moments/1087432365444460544

Θα ήταν υπερβολή τόσο να υποστηρίξει κανείς πως η νίκη της Roma είναι τελειωμένη υπόθεση όσο κι ότι η αρπαγή του θρόνου από την Ευνοούμενη είναι πολύ κοντινή, δεδομένου του τολμηρού, κωμικά αναιδούς σινεμά του Λάνθιμου. Μαύρο άλογο (punnotintended) φαίνεται να είναι ο βετεράνος Spike Lee (BlacKkKlansman) με την ελπίδα η Ακαδημία να Do The Right Thing 30 χρόνια (αλλά κι ένα τιμητικό όσκαρ πρόσφατα) μετά. Θα μπορούσε βέβαια να τον βολέψει στο Διασκευασμένο Σενάριο, πάντως δε διανοούμαι να μείνει αβράβευτος κι αυτή τη φορά. Μεγάλη χαρά μου, αφού το φέρνει ο λόγος, η πρώτη (...) παρουσία του Paul Schrader στο Πρωτότυπο Σενάριο και άφατη στενοχώρια η ανεξήγητη απουσία των Ντοκυμαντέρ Won’t You Be My Neighbour και Three Identical Strangers από την 91η Απονομή. Για τις επιμέρους κατηγορίες ανάμενε τις τελικές μου μαντεψές, λίγο πριν τη σούπερ Κυριακή της 24ης Φεβρουαρίου.

Βρες με στο Twitter: @TakisGaris. To μεγάλο ραντεβού στα Οσκαράδικα κοντοζυγώνει. Εμπρός αδέρφια! #ΥorgosTheFavourite

gaRis
Περισσότερα... »

Η Dilili Στο Παρίσι (Dilili à Paris) Poster ΠόστερΗ Dilili Στο Παρίσι
του Michel Ocelot. Με τις φωνές των Aναστασίας Γουλιάμου, Bαγγέλη Ευαγγέλου, Άννας Κουτσαφτίκη, Φώτη Πετρίδη, Τζίνης Παπαδοπούλου, Κωνσταντίνου Στελούδη, Κωστή Σφυρικίδη.


«Ονομάζομαι Dilili και είμαι ευτυχισμένη που σας γνωρίζω»!
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Θα λυθεί το μυστήριο των Κυρίαρχων Ανδρών;

Αυτή είναι η έβδομη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί ο Michel Ocelot (στις δύο από αυτές είχε και συνσκηνοθέτη). Η έως τώρα φιλμογραφία του 76χρονου Γάλλου δημιουργού έχει ως εξής: «Ο Κιρικού και η μάγισσα» (Kirikou et la sorcière, 1998 – μαζί με τον Raymond Burlet), «Πρίγκιπες και πριγκίπισσες» (Princes et princesses, 2000), «Ο Κιρικού και τα άγρια θηρία» (Kirikou et les bêtes sauvages, 2005 – μαζί με την Bénédicte Galup), «Ιστορίες της νύχτας» (Les contes de la nuit, 2011), «Ο Κιρικού και οι άνδρες και οι γυναίκες» (Kirikou et les hommes et les femmes, 2012) και «Ivan Tsarévitch et la princesse changeante» (2016).

Η Dilili Στο Παρίσι (Dilili à Paris) Poster Πόστερ Wallpaper
Η παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας Η Dilili Στο Παρίσι (Dilili à Paris) έγινε τον περασμένο Ιούνιο, όταν το φιλμ αποτέλεσε την ταινία έναρξης του φεστιβάλ κινουμένων σχεδίων του Ανεσί. Το κόστος της έφτασε τα 6,9 εκατομμύρια ευρώ ενώ οι εισπράξεις της από τις κινηματογραφικές προβολές της στη Γαλλία έφτασαν τα 4,5 εκατομμύρια δολάρια. Η Ελλάδα είναι η τέταρτη χώρα στην οποία προβάλλεται εμπορικά η ταινία, μετά τη Γαλλία, τη Σλοβακία και τον Λίβανο! Η ταινία προβάλλεται και μεταγλωττισμένη στα ελληνικά αλλά και στα γαλλικά με ελληνικούς υποτίτλους.

Η υπόθεση: Παρίσι κατά τη διάρκεια της Μπελ Επόκ (σημείωση: Μπελ Επόκ είναι η περίοδος της ευρωπαϊκής ιστορίας που διήρκεσε από το 1871 έως την έναρξη του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, το 1914). Η Ντιλιλί είναι ένα ευγενέστατο μικρό κοριτσάκι. Προέρχεται από τη Μελανησία, είναι δηλαδή Κανάκ, οπότε το χρώμα του δέρματός της δεν είναι λευκό, όπως όλων των κατοίκων της γαλλικής πρωτεύουσας, κάτι που της προκαλεί προβλήματα. Οι τρόποι της, πάντως, και τα άψογα γαλλικά της, παραπέμπουν σε ένα κορίτσι καλλιεργημένο. Ο Ορέλ είναι ένας μεγαλύτερός της έφηβος, που οδηγεί τρίκυκλο και τη συμπαθεί από την πρώτη στιγμή που τη βλέπει. Οι δυο τους γρήγορα θα γίνουν φίλοι. Και μαζί θα αποφασίσουν να εξιχνιάσουν τις μυστηριώδεις εξαφανίσεις νεαρών κοριτσιών, οι οποίες μαστίζουν τη μεγαλούπολη.

Όσο προχωρά την έρευνά της η Ντιλιλί, στο δρόμο της βρίσκει μία σειρά από απίθανους χαρακτήρες και επιφανείς φιγούρες της επιστήμης, της κοινωνίας και της τέχνης: συναντά τον Μονέ και τον Προυστ, τον Παστέρ και τον Ντεμπισί, γίνεται φίλη με την Μαρί Κιουρί, επισκέπτεται το γραφείο του Γουστάβου Άιφελ στην κορυφή του ομώνυμου πύργου και ο Φερδινάνδος φον Ζέπελιν τής δανείζει το αερόπλοιό του. Ο κάθε ένας από αυτούς τής δίνει στοιχεία για να τη βοηθήσουν στην αποστολή της. Θα καταφέρει να λύσει το μυστήριο; Και πόσο θα κινδυνεύσει;

Η άποψή μας: Αυτό που με εντυπωσιάζει στις ταινίες του Ocelot είναι το γεγονός πως καταφέρνουν να αρέσουν το ίδιο σε παιδιά και ενήλικες. Θα περίμενε κανείς πως τα παιδιά, που στην συντριπτική τους πλειοψηφία μεγαλώνουν με ταινίες της Disney, παλιές και καινούργιες, αλλά και με ό,τι προβάλλουν τα κανάλια της Disney και με τηλεοπτικές σειρές συγκεκριμένης, «εύκολης» και κοινής αισθητικής, θα «κλωτσούσαν» σε κάτι το οποίο ξεφεύγει από τη νόρμα. Σε κάτι τόσο χειροποίητο, τόσο διαφορετικό, και γιατί όχι, απαιτητικό. Κι όμως, η ανταπόκριση είναι εξαιρετική. Εντάξει, δεν περιμένει κανείς τούτη η ταινία να κόψει τα εισιτήρια του «Γκριντς» ή του «Coco» αλλά, αν κρίνω από την αντίδραση της 7χρονης κόρης μου, η ταινία θα κάνει γκελ. Κι ας παρελαύνουν από αυτήν γύρω στους 100 (!!!) χαρακτήρες, από αυτούς που κυριαρχούσαν στην πολιτιστική και κοινωνική ζωή του Παρισιού της συγκεκριμένης εποχής.

Ονόματα που πέφτουν με καταιγιστικό ρυθμό, που σε ιδεατές καταστάσεις τα παιδιά που θα δουν την ταινία να γνωρίζουν το 10% από τα πρόσωπα πίσω από τα ονόματα και το έργο τους, κι όμως, μετά την παρακολούθηση της ταινίας σε μια πολύ όμορφη avant premiere που οργάνωσε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, η Δανάη ήταν ενθουσιασμένη! Γιατί; Μα γιατί τα συγκεκριμένα ονόματα γίνονται εργαλεία μιας ίντριγκας εξαιρετικά ενδιαφέρουσας. Αποτελούν κομμάτια ενός παζλ: χρησιμοποιούνται για να ολοκληρωθεί η εικόνα. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Η ταινία λοιπόν έχει σασπένς και αγωνία για τους μικρούς θεατές. Έχει και πλάκα. Διαθέτει και απίστευτα χρώματα! Διαθέτει και υπέροχη μουσική. Κι έχει ως πρωταγωνιστές ένα αγόρι κι ένα κορίτσι – οπότε υπάρχει δυνατότητα ταύτισης ένθεν κι ένθεν.

Τα παιδιά λοιπόν χορταίνουν θέαμα και ακρόαμα: η οπτικοακουστική πανδαισία είναι εξασφαλισμένη. Αγωνιούν και για την εξέλιξη καθώς η ταινία διαθέτει σασπένς. Όλα τα υπόλοιπα, αυτά που ικανοποιούν τους ενήλικες, τα καρπώνονται ασυνείδητα. Γιατί η ταινία λειτουργεί πολλαπλώς και σε διάφορα επίπεδα. Είναι μια ταινία που έχει αρχικά, σε πρώτο επίπεδο, εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Και μόνο για δυο, τρία πρόσωπα να ρωτήσουν τα παιδιά «μπαμπά, ποιος ήταν ο Τουλούζ Λοτρέκ;» ή «μαμά, τι ακριβώς έκανε η Μαρί Κιουρί;», το κέρδος είναι εξασφαλισμένο. Είναι μια ταινία πλημμυρισμένη νοσταλγία. Είναι μια ταινία που λειτουργεί και ως... ταξιδιωτικός οδηγός, δείχνοντάς μας το Παρίσι σε όλο του το υπέροχο μεγαλείο. Είναι κλισέ αλλά η πόλη είναι ένας από τους βασικούς πρωταγωνιστές της ταινίας. Συντελούν σε αυτό και φωτογραφίες από εκείνη την εποχή, οι οποίες «μπολιάζονται» μέσα στον animated κόσμο, συνθέτοντας ένα σύμπαν άφατης κομψότητας. Δεν μπορείς να ξεχωρίσεις το «πραγματικό» από το «ζωγραφιστό». Ξεχωρίζεις όμως το μαγικό, το συναρπαστικό, το φευγάτο.

Και μετά, έρχονται τα μηνύματα. Όχι ως από καθέδρας ρητορεία. Όχι. Προκύπτουν αβίαστα, χωρίς άγχος, λειτουργικά και με σαφήνεια. Μηνύματα που βάζουν στο στόχο τους κάθετι από εκείνα τα πράγματα, που λειτουργούν ως ενδείξεις... βλακείας. Εννοείται με προβολές στο σήμερα. Πχ, κάποια στιγμή, ο Ορέλ δαγκώνεται από λυσσασμένο σκύλο. Αν δεν του χορηγηθεί αντιλυσσικός ορός, θα πεθάνει. Ποιος τον σώζει; Μα ο ίδιος ο Παστέρ! Κι αν αυτό δεν είναι η πιο άμεση και πειστική απάντηση στο αντιεμβολιαστικό κίνημα, τότε δεν ξέρω τι άλλο μπορεί να είναι. Πιο καίρια είναι τα χτυπήματα ενάντια στον ρατσισμό και τον σωβινισμό. Η μικρή μαυρούλα, η φτωχή Ντιλιλί, που βρίσκεται στη γαλλική πρωτεύουσα ως... έκθεμα, καταφέρνει να γίνει το πιο δημοφιλές κοριτσάκι στο Παρίσι! Σκαμπίλι. Ο μπουνταλάς οδηγός, ο ρατσιστής, μέσα από τη γνώση, συνειδητοποιείται. Και καταλαβαίνει. Αλλά κι όλο αυτό με τους Κυρίαρχους Άνδρες...

Στην εποχή του #metoo, ο Γάλλος δημιουργός παρουσιάζει μια ζοφερή εικόνα: άνδρες, νοσταλγοί μιας παλιότερης εποχής, όπου όλα ήταν... καλύτερα (σας θυμίζει κάτι όλο αυτό;) απαγάγουν νεαρά κορίτσια, τα ντύνουν με ολόμαυρα ρούχα από την κορυφή ως τα νύχια (κι άλλη επίκαιρη νύξη εδώ, ενάντια στον μουσουλμανικό φονταμενταλισμό) και τα «εκπαιδεύουν» να γίνουν δουλικά, αναγκάζοντάς τα να κυκλοφορούν «στα τέσσερα», σαν ζώα. Η Ντιλιλί, όμως, θα σηκώσει ανάστημα. Η Ντιλιλί θα αντιδράσει. Η Ντιλιλί θα επαναστατήσει. Η Ντιλιλί θα προσπαθήσει να ξεφύγει, να αποδράσει. Κι ας αναγκαστεί να βυθιστεί μέσα στους παρισινούς υπονόμους... Έτσι λοιπόν ο Ocelot επιτυγχάνει να φτιάξει μια ταινία προσβάσιμη σε όλες τις ηλικίες, ευχάριστη στα μάτια και τα αυτιά, με αστυνομικό μυστήριο και ποτισμένη από τις αρχές του Διαφωτισμού, του Ουμανισμού, ενάντια σε κάθε μισαλλοδοξία.

Μια ταινία απαραίτητη όσο ποτέ άλλοτε, σήμερα σε μια μπερδεμένη εποχή, όπου βλέπουμε ολοένα και περισσότερες στρατευμένες φεμινιστικές ταινίες πχ, οι οποίες δεν πιάνουν μία μπροστά στη δυναμική και την αθωότητα της Ντιλιλί. Με αγάπη, από την Πόλη του Φωτός, ένα πραγματικό κομψοτέχνημα. Και μην αγχώνεστε: τα παιδιά καταλαβαίνουν πολλά περισσότερα από όσα νομίζουμε. Κι ότι δεν καταλαβαίνουν μένει στο πίσω μέρος του μυαλού τους για να αναδυθεί την κατάλληλη στιγμή. Ένα κορίτσι πάνω σε έναν γατόπαρδο. Μία από τις χαρακτηριστικές, και τόσο δυνατές εικόνες της ταινίας, που λένε πολλά περισσότερα από χίλιες λέξεις. Αντέστε.

Η Dilili Στο Παρίσι (Dilili à Paris) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 24 Ιανουαρίου 2019 από την Seven Films / Rosebud 21!
Περισσότερα... »

Μαίρη Η Βασίλισσα της Σκωτίας (Mary Queen Of Scots) PosterΜαίρη Η Βασίλισσα της Σκωτίας
της Josie Rourke. Με τους Saoirse Ronan, Margot Robbie, Guy Pearce, David Tennant, Jack Lowden, Joe Alwyn, Gemma Chan, Martin Compston, Ismael Cruz Córdova, Brendan Coyle, Ian Hart.


Βασίλισσα δυο κρατών. Και κάτι...
του zerVo (@moviesltd)

Η Μαρία Στιούαρτ ή Μαρία, βασίλισσα της Σκωτίας, είναι μια από τις πλέον αμφιλεγόμενες προσωπικότητες στα ιστορικά κιτάπια της Γηραιάς Αλβιόνας, καθώς ο βίος της υπήρξε ταραχώδης και άστατος μέχρι και το τραγικό της φινάλε. Σε ηλικία μόλις έξι (6!) ημερών διαδέχτηκε στον θρόνο της πατρίδας της τον πατέρα της Ιάκωβο τον Ε', ουσιαστικά αφήνοντας τον τόπο ακέφαλο και κάτω από τις ορέξεις αυλικών και αντιβασιλέων. Ούτε καν νήπιο μετέβη στην Γαλλία, εκεί που στα 16 της χρόνια παντρεύτηκε τον επίσης γαλαζοαίματο Φραγκίσκο Β', μετέπειτα βασιλέα, τίτλο που κράτησε κι εκείνη δίπλα του ίσαμε τον πρόωρο θάνατο του, από βαριά ωτίτιδα. Με την επιστροφή της στο νησί, οι πιέσεις του καταπιεστικού περίγυρου για έναν καινούργιο γάμο τελεσφόρησαν τέσσερα έτη κατοπινά, καθώς αποδέχτηκε την πρόταση του εξάδελφου της Ερρίκου Στιούαρτ, Δούκα του Άλμπανι, ο οποίος εν μέσω πολιτικών αναταραχών βρέθηκε κι εκείνος νεκρός, κάτω από παράξενες και αδιευκρίνιστες συνθήκες, μετά από έκρηξη στην βασιλική κατοικία. Το πλέον περίεργο στοιχείο της υπόθεσης είναι πως ο νούμερο ένα ύποπτος για την πιθανή δολοφονία του αινιγματικού συζύγου της βασιλίσσης, Ιάκωβος Χέπμπορν, υπήρξε και ο τρίτος άντρας που παντρεύτηκε, ελάχιστες εβδομάδες μετά, συνταράσσοντας την συντηρητική κοινή γνώμη της Σκωτίας, που εξαρχής δεν την έβλεπε με καλό μάτι, λόγω των θρησκευτικών της πεποιθήσεων όσο και των ακραία εν πολλοίς, φιλελεύθερων ιδεών της. Ιδιαίτερη πάντως και όχι πλήρως καταγράψιμη στους πάπυρους των ιστορικών, υπήρξε η σχέση της με την Ελισάβετ Α' της Αγγλίας, εξαδέλφη της επίσης, που πέρασε αμέτρητα κύματα ωσότου η Στιούαρτ να κατηγορηθεί για προδοσία εναντίον της και να οδηγηθεί στον δήμιο. Πτυχές αυτού του ιδιόμορφου διπόλου, επεξεργάζεται το βιογραφικό δράμα Mary Queen Of Scots, που επιχειρεί να ρίξει φως σε αδιαφανείς λεπτομέρειες της διαδρομής της Μαρίας, από την στιγμή που εγκατέλειψε για πάντα την γη που μεγάλωσε.

Μαίρη Η Βασίλισσα της Σκωτίας (Mary Queen Of Scots) Wallpaper
1561. Χήρα πριν καλά καλά προλάβει να κλείσει τα 19 της έτη, η Μαρία Στιούαρτ, θα αφήσει πίσω της την Γαλλία, το μέρος που την γαλούχησε με πιο προοδευτικές αρχές, για να επιστρέψει στα πάτρια Σκοτσέζικα εδάφη, επιθυμώντας να καθίσει στον βασιλικό θρόνο που πάντοτε την καρτερούσε. Καθολική στο θρήσκευμα, γρήγορα θα κινήσει τις αντιδράσεις των ορκισμένων αντιπάλων της Προτεσταντών, που καθοδηγούμενοι από τον λαϊκιστή μεταρρυθμιστή Τζον Νοξ, θα κηρύξουν ανένδοτο εναντίον της, μέχρι και πραξικόπημα που θα ηγηθεί ο ετεροθαλής αδελφός της Ιάκωβος, 1ος Κόμης του Μόρει. Ξεπερνώντας τις εσωτερικές αντιξοότητες με ευκολία, ο επόμενος σκοπός της θα είναι να διεκδικήσει τον βασιλικό θρόνο της Αγγλίας, ούσα η κοντινότερη συγγενής της Ελισάβετ, που ήδη έχει πάρει στα χέρια της τα ηνία της διακυβέρνησης, οι ασθένειες και οι δολοπλοκίες στο δικό της παλάτι, δεν της επιτρέπουν ακόμη να την ορίσει επίσημα σαν διάδοχο της. Και για να κερδίσει χρόνο θα ρίξει στο τραπέζι το ζήτημα του δεύτερου γάμου της, αποστέλλοντας της σαν υποψήφιο γαμπρό, τον ευνοούμενο - και εραστή της - Ρόμπερτ Ντάντλει, που όπως όλοι οι υπόλοιποι ευγενείς από όλους τους οίκους της Ευρώπης, έτσι κι εκείνος θα πάρει αρνητική απάντηση στην πρόταση του...

Η αλήθεια είναι πως ακόμη και οι πλέον άριστοι γνώστες της βιογραφίας της Στιούαρτ, είναι μάλλον απίθανο να μην πληροφορηθούν κάτι το καινούργιο μέσα από την λεπτομερέστατη αφήγηση της κατά κύριο λόγο θεατρικής σκηνοθέτιδας Josie Rourke, που εδώ πραγματοποιεί το κινηματογραφικό της ντεμπούτο πίσω από την κάμερα. Κι αυτό το δεδομένο της φιλμικής απειρίας είναι προφανές, από την στιγμή που δεν συντρέχει η παραμικρή έννοια σεναριακής οικονομίας εντός του δίωρου της χρονικής διάρκειας, καθώς η Βρετανίδα επιθυμώντας να προβάλλει όσο το δυνατόν περισσότερα ενσταντανέ από τον εκρηκτικό βίο της ηρωίδας της, δεν αφήνει εκτός κάδρου το παραμικρό. Και πολιτικές ανατροπές και παντρειές με δόξες και τιμές και πόλεμοι και διώξεις και εξορίες και εκτοπίσεις και φυσικά έξοδο με το τσεκούρι του εκτελεστή να ίπταται στον αέρα (γνωστό τοις πάσι, μηδέν σπόιλερ),

Η εκκεντρικότητα στην εξιστόρηση της της 43χρονης δημιουργού έγκειται στο γεγονός πως παίρνει το ρίσκο να διαβεί μέσα από την κλειδαρότρυπα της μονάρχη, για να ρίξει κλεφτές ματιές ακόμη και στις πιο ιδιωτικές της στιγμές, κάτι που μετατρέπει αυτόματα το ύφος της σοβαρής παραγωγής σε πιο πιπεράτο. Μα ταυτόχρονα και πιο δραματικό, αφού είναι πασιφανής η πρόθεση να προβληθεί η μελαγχολία και η απόγνωση στο πρόσωπο της πιο πολυσυζητημένης περσόνας στο Μεγάλο Νησί κατά τον 16ο αιώνα, που όμως στερήθηκε την ευτυχία και την οικογενειακή γαλήνη. Κατ αυτόν τον τρόπο δημοσιοποιούνται (αμφίβολης εγκυρότητας, αλλά πολλές φορές ισχύει το γνωμικό ο κόσμος το έχει τούμπανο κι εμείς...) ντοκουμέντα περί των σεξουαλικών ιδιαιτεροτήτων του δευτέρου της συζύγου και βιολογικού - με την μία και μοναδική βολή - πατέρα του γιου της ή των επιθετικών ερωτικών παθών του αρχηγού της προσωπικής της ασφαλείας, που η άκρατη φιλοδοξία του τον οδήγησε στο φονικό του αντρός της Στιούαρτ και την μονομιάς αντικατάσταση του με τον ίδιο! Σεξουαλικά γαργαλιστικός μύλος, που δεν ξέρω αν ενδιαφέρει όσους θα ήθελαν μια πιο απτή προσέγγιση του μύθου.

Εκεί που η ταινία πάντως βρίσκεται στα καλύτερά της, είναι στον συσχετισμό των μορφών των δύο γυναικών / βασιλισσών που επιχειρεί, καθώς από την πλευρά της η καθεμιά δίνει την ατομική της μάχη για να κρατηθεί όσο πιο στέρεα γίνεται στην χρυσή καρέκλα. Και βεβαίως όταν από την μια μεριά υπάρχει η Μαρία, γαλλοαναθρεμένη, ομιλούσα έξι γλώσσες, πανέμορφη, πανύψηλη, για την εποχή της αεράτη my style rocks και με τις φήμες να ομιλούν για ουρές εραστών δίπλα στο κρεββάτι της, είναι σίγουρο πως στην απέναντι γωνία, θα κυριαρχεί η ζηλοφθονία και η οργή για τα κατορθώματα της εξαδέλφης. Και πραγματικά η σε άλλες κινηματογραφικές αναφορές σιδηρά Ελίζαμπεθ, εδώ απεικονίζεται σαν σε ένα διαρκές κομφούζιο, αφού κάποια άλλη της κλέβει τα πρωτεία, σε εμφάνιση, σε δημοφιλία, σε κύρος και το βασικότερο σε αποφασιστικότητα. Για όσους θεατές θα παραπλανήθηκαν από το προμόσιον, ετούτη δεν είναι η πιο καινούργια πρωταγωνιστική ταινία της Margot Robbie, που προς τιμήν της, τσαλακώνει τα αγγελικά της χαρακτηριστικά προσώπου, για να αποδώσει την μισοτρελαμένη από την ζήλια αλλά και την πανώλη ηγεμόνα, όπως και περνά σε δεύτερο πλάνο, δίνοντας μια σαφή υποκριτική υποστήριξη στην βασική στάρινγκ...

Που από την μεριά της εκπληρώνει τον οιωνό που είχε ακουστεί από τις πρώτες φορές που την απολαύσαμε στο εκράν, να υποδυθεί την μοιραία Μαρία Στιούαρτ, κυρίως λόγω της εξαιρετικής της ομοιότητας με την Βασίλισσα της Σκωτίας. Άνετη μέσα στα κλασικά ντυσίματα της εποχής, αεράτη στις κινήσεις της, ειδικά στις σεκάνς που η ηρωίδα της έχει ακόμη το πάνω χέρι, συγκινητική στα πλάνα απώλειας και σίγουρη στον (όχι αναλόγως υψηλής έντασης με το τραγικό συμβάν) επίλογο, η Saoirse Ronan προσθέτει ακόμη ένα κρικάκι θετικής παρουσίας στην αλυσίδα καριέρα της, που πλέον ξεπερνά την δεκαετία. Ένα από τα πιο σπουδαία ταλέντα της γενιάς της, που εδώ δεν βοηθιέται τόσο από το επιφανειακό σε πολλές στιγμές σκριπτ - η μητρότητα, όπλο της Μαίρη, φερειπείν, σε σχέση με την ανέραστη, μουντή εικόνα της Λιζ,  ποτέ δεν αναδεικνύεται - όσο όμως από την άριστη δουλειά που έχει γίνει στην καλλιτεχνική διεύθυνση και δεν πρόκειται να αφήσει κανενός θεατή το μάτι πεινασμένο. Με τελικό αποτέλεσμα τις δικαιότατες Οσκαρικές nods στα εκπληκτικά κοστούμια και στο εντέχνως ταλαιπωρημένο μέικ απ.

Μαίρη Η Βασίλισσα της Σκωτίας (Mary Queen Of Scots) Rating






Στις δικές μας αίθουσες? Στις 24 Ιανουαρίου 2019 από την Tulip Ent.!
Περισσότερα... »

Χίτλερ εναντίον Πικάσο και των άλλων (Hitler versus Picasso and the Others) PosterΗ εμμονή των Ναζί με την τέχνη! Έχουν περάσει 80 χρόνια από τότε που το Ναζιστικό καθεστώς είχε απαγορεύσει οριστικά την επονομαζόμενη «εκφυλισμένη τέχνη», διοργανώνοντας το 1937 μια μεγάλη έκθεση για τον δημόσιο διασυρμό της, και σε μικρή απόσταση μια δεύτερη έκθεση για την ανάδειξη της «αγνής Άρειας τέχνης». Την ίδια περίοδο, υπό τις διαταγές του Χίτλερ και του Γκέρινγκ (Goering), ξεκινούσε η λεηλασία κλασσικών έργων τέχνης, αριστουργημάτων που θα καταλάμβαναν τους χώρους ενός μουσείου στο Λιντζ της Αυστρίας, το οποίο ο Χίτλερ φαντασιωνόταν ως ένα καινούργιο Λούβρο (το έργο δεν προχώρησε ποτέ), ή θα κατέληγαν στην κατοικία του Γκέρινγκ στο Carinhall κοντά στο Βερολίνο. Αντιθέτως, τα έργα της «εκφυλισμένης» τέχνης θα δημοπρατούνταν και τα έσοδα θα κατέληγαν στα κρατικά ταμεία, ώστε να χρησιμοποιηθούν αργότερα για την αγορά των έργων τέχνης που τύγχαναν της έγκρισης του καθεστώτος. Τα έργα τέχνης είτε κατάσχονταν από μουσεία των κατεχόμενων περιοχών, είτε αρπάζονταν από κατοικίες συλλεκτών, ειδικά Εβραίων. Η λεηλασία συνεχίστηκε μέχρι το τέλος του πολέμου.

Χίτλερ εναντίον Πικάσο και των άλλων (Hitler versus Picasso and the Others) Movie

Μια συγκλονιστική ματιά. Μια μεγάλη ανακάλυψη. Μια κινηματογραφική περιήγηση μέσα από 4 εκπληκτικές εκθέσεις. 80 χρόνια αφότου ο Χίτλερ κήρυξε τον πόλεμο στην «εκφυλισμένη» τέχνη, η ταινία αποκαλύπτει: Picasso, Matisse, Renoir και Chagall κ.ά. έργα τέχνης κρυμμένα, λεηλατημένα και καταδικασμένα από τους Ναζί, έρχονται επιτέλους στο φως και αποκαλύπτουν στην μεγάλη οθόνη τη ναζιστική εμμονή για τέχνη. Ξεκινώντας από την περίπτωση Gurlitt και την μεγαλειώδη Συλλογή του, ο Toni Servillo στο ντοκιμαντέρ Χίτλερ εναντίον Πικάσο και των άλλων (Hitler versus Picasso and the Others) του Claudio Poli αφηγείται την αληθινή ιστορία των αριστουργημάτων που αρπάχτηκαν, απαγορεύτηκαν και εκδιώχθηκαν κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 24 Ιανουαρίου 2019 από την Filmtrade!

Περισσότερα... »

Εγώ, η Όλγα (I, Olga) PosterΠοιο είναι το στοιχείο που μετατρέπει κάποιον σε δολοφόνο? Στις 10 Ιουλίου 1973, η Olga Hepnarová, μόλις 22 ετών, μπήκε σε ένα φορτηγό στην καρδιά της Πράγας, το ανέβασε σε ένα πεζοδρόμιο και επιτάχυνε προς το πλήθος. Σκότωσε οκτώ άτομα και τραυμάτισε σοβαρά άλλους 12. Δύο χρόνια αργότερα, εκτελέστηκε με απαγχονισμό. Ήταν η τελευταία γυναίκα που καταδικάστηκε σε θάνατο στη τότε Τσεχοσλοβακία. Το βιογραφικό δραματικό θρίλερ των Petr Kazda και Tomás Weinreb Εγώ, η Όλγα (I, Olga) εξετάζει την περίπτωση της ‘ψυχοπαθούς’ Όλγας, προσφέροντας μια νηφάλια αλλά ταυτόχρονα ανατριχιαστική ματιά στη ζωή της και πως οδηγήθηκε στο φρικτό έγκλημα. Μεγαλωμένη στη Πράγα, η Όλγκα Χεπνάροβα ήταν ένα δειλό και προβληματικό παιδί που έπεφτε συχνά θύμα εκφοβισμού από τους συμμαθητές της. Ζώντας σε ένα αυστηρό οικογενειακό περιβάλλον, μόνη και αδύναμη να αντιμετωπίσει τα προβλήματα της ζωής, σταδιακά αποξενώθηκε. Ένοιωσε ένα ορμητικό μίσος έναντι στην αδιαφορία μιας κοινωνίας που επέτρεψε στους ανθρώπους να την καταστρέψουν. Περιθωριοποιημένη και απορριφθείσα απ’ όλους,ετοίμασε σχολαστικά την εκδίκησή της.

Εγώ, η Όλγα (I, Olga) Movie

Η καταπληκτική ερμηνεία της Michalina Olszanska δίνει ζωή σε μια γυναίκα, η οποία μέχρι τη τελευταία στιγμή, όταν η ίδια ζητάει τη θανατική ποινή από το δικαστήριο, στέκεται σκληρή, προκλητική και άκαμπτη.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 24 Ιανουαρίου 2019 από την Filmboy!

Περισσότερα... »

Γυναίκα σε Πόλεμο (Woman At War) PosterΘεά Άρτεμις, η προστάτιδα του ιερού και της φύσης! Η πολυβραβευμένη, σε διεθνή φεστιβάλ, ταινία του Benedikt Erlingsson, Γυναίκα σε Πόλεμο (Kona fer í stríð / Woman At War), που απέσπασε και το κινηματογραφικό βραβείο LUX για το 2018, ενθουσιάζοντας κοινό και κριτικούς, έρχεται από την παγωμένη Ισλανδία για να μας ζεστάνει την καρδιά, ισορροπώντας ιδανικά τη δράση με το χιούμορ. Στο Ρέικιαβικ του σήμερα, η 50χρονη Χάλλα ζει μια διπλή ζωή: ο κόσμος την γνωρίζει ως μια διευθύντρια χορωδίας, ενώ ταυτόχρονα εκείνη είναι μια παθιασμένη ακτιβίστρια που έχει κηρύξει, κρυφά, πόλεμο ενάντια στην τοπική βιομηχανία αλουμινίου προκειμένου να διασώσει τη φύση της χώρας της και κατ’ επέκταση τους συνανθρώπους της. Ξεκινώντας από μικρούς βανδαλισμούς, η Χάλλα καταφέρνει να προκαλέσει ένα βιομηχανικό σαμποτάζ, τόσο μεγάλο, που προκαλεί προβλήματα στα επιχειρηματικά σχέδια της ισλανδικής κυβέρνησης. Και ενώ η Χάλλα σχεδιάζει την πιο παράτολμη ακτιβιστική της ενέργεια, λαμβάνει ένα απρόσμενο γράμμα που ανατρέπει όλα όσα είχε προγραμματίσει, καθώς θα κληθεί να πάρει τη σημαντικότερη, και μη αναστρέψιμη, απόφαση στη ζωή της. Ένα πολιτικό «παραμύθι», μια ανθρώπινη περιπέτεια με ψυχή και σθένος, που θέτει υπό αμφισβήτηση τη σημασία και το βάρος της ατομικής δράσης απέναντι στην αδράνεια των αρχών αναφορικά με την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Στο φόβο του κρατικού Γολιάθ, άραγε, πόσοι Δαβίδ, και μάλιστα γένους θηλυκού, θα μπορέσουν να αντιταχθούν προκειμένου η Φύση να διασωθεί;

Γυναίκα σε Πόλεμο (Woman At War) Movie

Πρωταγωνιστεί η Halldóra Geirharðsdóttir.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 24 Ιανουαρίου 2019 από την Weird Wave!

Περισσότερα... »

Το Νησί της Αποπλάνησης (Serenity) PosterΕδώ δεν πεθαίνει ποτέ κανείς, εκτός κι αν παραβιάσει τους κανόνες! Από τον υποψήφιο για Όσκαρ σεναριογράφο και σκηνοθέτη Steven Knight (Σε Λάθος Χρόνο, Επικίνδυνες Υποσχέσεις, Peaky Blinders), τον βραβευμένο με Όσκαρ παραγωγό Greg Shapiro (The Hurt Locker, Zero Dark Thirty) έρχεται το εξ ολοκλήρου γυρισμένο στο νησί του Μαυρίκιου συναρπαστικό θρίλερ Το Νησί της Αποπλάνησης (Serenity) γεμάτο ανατροπές και μυστήριο. Ένας καπετάνιος αλιευτικού που έχει αποσυρθεί σε ένα μικρό νησί της Καραϊβικής θα έρθει αντιμέτωπος με το σκοτεινό παρελθόν του που έρχεται για να τον στοιχειώσει και να τον εγκλωβίσει σε μια νέα πραγματικότητα που δεν είναι αυτό που δείχνει...

Το Νησί της Αποπλάνησης (Serenity) Movie

Με τους βραβευμένους με Όσκαρ ηθοποιούς Matthew McConaughey (Interstellar, Ο Λύκος της Wall Street, Dallas Buyers Club) και Ann Hathaway (Interstellar, Οι Άθλιοι, Ο Σκοτεινός Ιππότης: Η Επιστροφή)

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 24 Ιανουαρίου 2019 από την Odeon!

Περισσότερα... »

Χοντρός Και Λιγνός (Stan & Ollie) PosterΗ άγνωστη ιστορία για το πιο διάσημο κωμικό δίδυμο! Η κινηματογραφική βιογραφία Χοντρός Και Λιγνός (Stan & Ollie) σε σενάριο του υποψήφιου για Όσκαρ Jeff Pope (Philomena) και σκηνοθεσία του John C. Beard (Filth) παρουσιάζει ένα εύστοχο πορτρέτο της δυνατής -και τρικυμιώδους- φιλίας των δύο αντρών, ενώ αποτίνει έναν συγκινητικό φόρο τιμής σε αυτούς τους θρύλους της κωμωδίας. Με τη χρυσή εποχή τους ως βασιλιάδες της κωμωδίας στο Χόλιγουντ να ανήκει στο παρελθόν, οι εμβληματικοί Σταν και Όλι περιοδεύουν στη Μεγάλη Βρετανία σε μία απεγνωσμένη απόπειρα να δώσουν νέα πνοή στην καριέρα τους. Μετά από μία συγκρατημένη αρχή, αυτή η κωμική δύναμη της φύσης συγκεντρώνει ορδές θαυμαστών, καινούριων και παλιών, που γοητεύονται από τις ξεκαρδιστικές ερμηνείες των δύο θρύλων. Όμως, καθώς η περιοδεία πλησιάζει στο μεγάλο φινάλε, το δίδυμο αντιμετωπίζει απειλητικά φαντάσματα του κοινού παρελθόντος. Οι δύο άντρες, που νιώθουν ότι το κύκνειο άσμα πλησιάζει, έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν ξανά πόση αγάπη τρέφει ο ένας για τον άλλον.

Χοντρός Και Λιγνός (Stan & Ollie) Movie

Οι εξαιρετικοί John C. Reilly (Chicago) και Steve Coogan (Philomena) ενσαρκώνουν ιδανικά τον Χοντρό και τον Λιγνό καθώς μεταμορφώνονται αριστοτεχνικά στο εμβληματικό κωμικό δίδυμο που έγραψε ιστορία από τα τέλη της δεκαετίας του 1920 μέχρι τα τέλη του 1940.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 24 Ιανουαρίου 2019 από την Tanweer!

Περισσότερα... »

Πιστό Αντίγραφο (Replicas) PosterΚάποιοι δεν σταματούν πουθενά! Περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας και μυστηρίου είναι η περίπτωση του φιλμ Πιστό Αντίγραφο (Replicas) που σκηνοθετεί ο Jeffrey Nachmanoff σε σενάριο του Chad St. John. Ένας νευροεπιστήμονας χάνει ξαφνικά την οικογένεια του σε ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Αποφασίζει να κάνει τα πάντα για να τους φέρει πίσω ακόμα και αν αυτό σημαίνει να παραβιάσει ένα υπερσύγχρονο κυβερνητικό εργαστήριο ερευνών, να έρθει αντιμέτωπος με την αστυνομία αλλά και με τους ίδιους τους νόμους της φυσικής επιστήμης.

Πιστό Αντίγραφο (Replicas) Movie

Τον βασικό πρωταγωνιστικό ρόλο κρατά ο Keanu Reeves, έχοντας στο πλευρό του και τους Alice Eve,Thomas Middleditch.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 24 Ιανουαρίου 2019 από την Spentzos Films!

Περισσότερα... »

Η Αρχή της Ισότητας (On The Basis Of Sex) PosterΕίναι ένας κόσμος για άντρες. Κι εκείνη τον άλλαξε! Σε σκηνοθεσία της Mimi Leder (“Deep Impact,” “The Leftovers”) έρχεται η κοινωνικού περιεχομένου βιογραφική ταινία Η Αρχή της Ισότητας (On The Basis Of Sex), που βασίζεται σε αληθινά περιστατικά που συγκλόνισαν την αμερικάνικη κοινή γνώμη. Η πραγματική ιστορία της Ruth Bader Ginsburg, μιας αγωνίστριας δικηγόρου και νέας μητέρας που αντιμετώπισε πολλές αντιξοότητες αλλά και μια σειρά από εμπόδια στον αγώνα της για ίσα δικαιώματα μεταξύ ανδρών και γυναικών. Η Ρουθ αναλαμβάνει μια επαναστατική φορολογική υπόθεση μαζί με τον σύζυγό της δικηγόρο Martin Ginsburg, με την ελπίδα ότι θα αλλάξει ο τρόπος που τα δικαστήρια αντιμετωπίζουν τις σεξουαλικές διακρίσεις και η καριέρα της θα αλλάξει τελείως πορεία.

Η Αρχή της Ισότητας (On The Basis Of Sex) Movie

Πρωταγωνιστούν οι Felicity Jones, Armie Hammer, Justin Theroux, Kathy Bates, Sam Waterston, Jack Reynor, Cailee Spaeny.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 24 Ιανουαρίου 2019 από την Spentzos Films!

Περισσότερα... »

Μαίρη Η Βασίλισσα της Σκωτίας (Mary Queen Of Scots) PosterΔυο Βασίλισσες, ένα μέλλον! Η πρωτοπόρος θεατρική σκηνοθέτης Josie Rourke, κάνει το εντυπωσιακό της ντεμπούτο στον κινηματογράφο με την ταινία Μαίρη Η Βασίλισσα της Σκωτίας (Mary Queen Of Scots), η οποία εξερευνά την ταραχώδη ζωή της χαρισματικής Μαίρη Στιούαρτ και βασίζεται στο βιβλίο “Queen of Scots: The True Life of Mary Stuart” του John Guy. Η ιστορία φέρνει στο προσκήνιο λιγότερο γνωστές λεπτομέρειες, τόσο για την Μαίρη όσο και την Ελισάβετ Ι, με μοντέρνο τρόπο γραφής, αλλά και με έμφαση στην κλασσικότητα της αφήγησης, με τρόπο που απευθύνεται άμεσα στις γυναίκες του σύγχρονου κόσμου. Η νεαρή Μαίρη στην ηλικία των 15 ετών, παντρεύτηκε για να κληρονομήσει το θρόνο της Καθολικής Γαλλίας. Στα 18 της όμως έμεινε χήρα και αψήφησε τις πιέσεις να ξαναπαντρευτεί. Αντ' αυτού, επέστρεψε στη μητρική της Σκοτία για να διεκδικήσει τον θρόνο που της ανήκε δικαιωματικά. Στο μεταξύ, η Σκοτία και η Αγγλία βρίσκονται κάτω από την εξουσία της επιβλητικής Ελισάβετ Ι. Οι Προτεστάντες έχουν ξανά τον έλεγχο και ο ετεροθαλής αδελφός της Μαίρη κινεί τα νήματα ερήμην της. Οι δυνάμεις εξουσίας στη Σκοτία θεωρούν ότι μια γυναίκα στο θρόνο είναι μια πράξη ενάντια στη φύση και στο θέλημα του Θεού.

Μαίρη Η Βασίλισσα της Σκωτίας (Mary Queen Of Scots) Movie

Οι δυο ισχυροί αλλά και κλονισμένοι γυναικείοι χαρακτήρες της ταινίας ενσαρκώνονται ιδανικά από δύο απ’ τα πιο ανερχόμενα αστέρια του Χόλιγουντ. Η Saoirse Ronan (Εξιλέωση) που θριάμβευσε πέρσι στον ρόλο της Ladybird και η Margot Robbie (Ο Λύκος Της Wall Street) που επίσης γνώρισε την καταξίωση πέρσι με το Εγώ, η Τόνια, ανέλαβαν τους ρόλους των δυο ηρωίδων που μάχονται το περιβάλλον τους αλλά παραμένουν εύθραυστες, αληθινές και σάρκινες, δίχως ίχνος υπερβολής και επιτήδευσης.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 24 Ιανουαρίου 2019 από την Tulip Ent.!

Περισσότερα... »

Η Dilili Στο Παρίσι (Dilili à Paris) PosterΈνα μαγευτικό ταξίδι στην Πόλη του Φωτός έτσι όπως δεν το φαντάστηκες ποτέ! Μας μάγεψε με τις απίστευτες περιπέτειες του πολυαγαπημένου “Κιρικού” και τις ιστορίες που σκαρφίστηκε για τον Αζούρ και τον Ασμάρ. Μας ταξίδεψε στην Αφρική, την Ασία και όλες τις γωνιές του κόσμου. Ένα από τα πλέον μεγάλα και σεβαστά ονόματα του ευρωπαϊκού, και όχι μόνο, animation, ο Michel Ocelot, επιστρέφει με μια ακόμη “χειροποίητη” ταινία, το Η Dilili Στο Παρίσι (Dilili à Paris), γεμάτη Παρίσι, ποίηση, φαντασία και μια καρδιά που όλα τα χωράει. Μπελ Επόκ, σε ένα Παρίσι που σφύζει από ζωή και τέχνη. Με τη βοήθεια ενός φίλου της, η μικρή Ντιλιλί αποφασίζει να εξιχνιάσει τις μυστηριώδεις εξαφανίσεις κοριτσιών, οι οποίες μαστίζουν την μεγαλούπολη. Όσο προχωρά την έρευνά της, στο δρόμο της βρίσκει μία σειρά από απίθανους χαρακτήρες και επιφανείς φιγούρες της επιστήμης, της κοινωνίας και της τέχνης: συναντά τον Μονέ και τον Προυστ, τον Παστέρ και τον Ντεμπισί, γίνεται φίλη με την Μαρί Κιουρί, επισκέπτεται το γραφείο του Γουστάβου Άιφελ στην κορυφή του πύργου και ο Φερδινάνδος φον Ζέπελιν τής δανείζει το αερόπλοιό του. Ο κάθε ένας από αυτούς τής δίνει στοιχεία για να την βοηθήσουν στην αποστολή της… Θα τα καταφέρει;

Η Dilili Στο Παρίσι (Dilili à Paris) Movie

Στην πρωτότυπη εκδοχή, μιας και η ταινία προβάλλεται και μεταγλωττισμένη στα Ελληνικά, ακούγονται οι φωνές των Prunelle Charles-Ambron, Enzo Ratsito, Natalie Dessay, Elisabeth Duda, Olivier Voisin, Liliane Rovère.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 24 Ιανουαρίου 2019 από την Seven Films / Rosebud 21!

Περισσότερα... »