Ο κύριος και η κυρία Αντελμάν (Monsieur & Madame Adelman) ΠόστερΟ κύριος και η κυρία Αντελμάν
του Nicolas Bedos. Με τους Doria Tillier, Nicolas Bedos, Denis Podalydès, Pierre Arditi, Zabou Breitman, Julien Boisselier, Christiane Millet


Love and marriage, love and marriage...
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Ένα παντρεμένο ζευγάρι όπως όλα τα άλλα – ή μήπως όχι;

Αυτή είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί ο Nicolas Bedos, γιος του ηθοποιού Guy Bedos. Και στην ταινία Ο κύριος και η κυρία Αντελμάν (Monsieur & Madame Adelman) έχει πολλαπλούς ρόλους. Πέρα από σκηνοθέτης είναι ο πρωταγωνιστής, υπογράφει το σενάριο μαζί με την σύντροφό του στην πραγματική ζωή, Doria Tillier (με την οποία συμπρωταγωνιστεί) και συνυπογράφει και τη μουσική υπόκρουση!

Ο κύριος και η κυρία Αντελμάν (Monsieur & Madame Adelman) Poster Πόστερ
Αυτή είναι η πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση της Doria Tillier. Για να εμφανίζεται γριά για το ρόλο σε μεγάλη ηλικία χρειαζόταν να κάθεται στο μακιγιάζ για εφτά ολόκληρες ώρες κάθε μέρα, την ώρα που ο Nicolas Bedos ως γηραιός κύριος χρειαζόταν έξι ώρες μακιγιάζ!

Η υπόθεση: Ο Βικτόρ Αντελμάν ήταν ένας διάσημος συγγραφέας. Στην κηδεία του εμφανίζεται πλήθος κόσμου. Ένας δημοσιογράφος, που θέλει να γράψει τη βιογραφία του εκλιπόντος, προσεγγίζει τη χήρα του, τη Σαρά, για να τον βοηθήσει. Εκείνη δέχεται. Κι αρχίζει να αφηγείται. Η σχέση τους ξεκινάει 45 χρόνια πριν, το 1971. Τότε είναι που η Σαρά συναντά για πρώτη φορά τον Βικτόρ. Γόνος καλής οικογενείας εκείνος, με ένα πάθος να γίνει συγγραφέας. Παιδί Εβραίων μεταναστών εκείνη, που πρώτος της στόχος ήταν πάντα η επιβίωση. Όταν η Σαρά λοιπόν γνωρίζει τον Βικτόρ, τον ερωτεύεται παράφορα. Υπάρχει ένα μικρό εμπόδιο για να ανθίσει η σχέση τους: εκείνος είναι με μια άλλη γυναίκα. Το εμπόδιο, όμως, ξεπερνιέται. Σιγά – σιγά, αποκαλύπτονται όλες οι κρυμμένες πτυχές και των δύο.

Νευρωτικός, εγωκεντρικός και ανώριμος από τη μία, αλλά γοητευτικός και ταλαντούχος από την άλλη, ο Βικτόρ αποδοκιμάζει και απορρίπτει τη ζωή της μπουρζουαζίας, καθώς ο ίδιος απολαμβάνει τη φήμη και την μποέμ στάση που του εξασφαλίζει η δουλειά του συγγραφέα. Η Σαρά, ανεξάρτητη, χωρίς αναστολές, αφήνει τις επιθυμίες και τα συναισθήματα να διεγείρονται στην κοινή τους ζωή, με σύμμαχο την δημιουργία και την ελευθερία της λογοτεχνίας. Ναι, αλλά τι είναι αλήθεια στην αφήγησή της και τι ψέμα; Και τι είχε να πει ο ίδιος ο συγγραφέας για όλα αυτά;

Η άποψή μας: Αυτή είναι μια γαλλική ρομαντική κομεντί. Με ολίγη από δράμα. Με όλα τα καλά και τα κακά που μπορεί να της προσάψει η χώρα προέλευσής της. Είπαμε, γαλλική ταινία. Άρα, έχει φινέτσα. Άρα, δεν πάσχει από πουριτανισμό. Άρα, βλέπει τα πράγματα λίγο λοξά και μπορεί να αφορά κι ένα μεγαλύτερο κοινό από τις αντίστοιχες αμερικάνικες ρομαντικές κομεντί. Ναι, αλλά είπαμε, είναι γαλλική. Άρα, είναι φλύαρη. Και μεταφορικά και κυριολεκτικά. Όμως, κερδίζει τον θεατή. Μας παρουσιάζει με πολύ έξυπνο τρόπο μια πολύ ενδιαφέρουσα σχέση. Το πως ξεκινά, πως κάνει τα πρώτα της βήματα, πως οδηγείται στο γάμο, πως ο έρωτας φθίνει, πως μπαίνει στην εξίσωση η αγάπη, αλλά και η ρουτίνα και η βαρεμάρα και οι καυγάδες και η φθορά. Θα μπορούσαμε να πούμε πως οι δημιουργοί έχουν αντλήσει – χωρίς να κοπιάρουν – πολλές ιδέες από ταινίες που ξεκινούν από τον «Πόλεμο των Ρόουζ» και το «Σκηνές από έναν γάμο» μέχρι το πολύ πρόσφατο «45 χρόνια»! Και ναι, υπάρχει και μια δόση πρώιμου Γούντι Άλεν σε όλο αυτό.

Το πρωταγωνιστικό ζευγάρι είναι απολαυστικό! Η εκτός γυρισμάτων χημεία μεταφέρεται και στη μεγάλη οθόνη – κάτι που δεν αποτελεί πάντα τη νόρμα. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις κινηματογραφικών ζευγαριών που φαίνονται σκατά στη μεγάλη οθόνη κι ας μοιράζονται ερωτικό πάθος ή γάμο εκτός αυτής. Η κυρία κερδίζει τον κύριο στα σημεία αλλά ο κύριος είναι η πηγή των πιο αστείων σκηνών της ταινίας. Ο ντεμέκ ασυμβίβαστος αριστερός, που μια χαρά και τους συμβιβασμούς του κάνει και... δεξιά τσέπη διαθέτει. Οι πιο απολαυστικές είναι οι σκηνές με τον ψυχίατρο, στο ρόλο του οποίου κεντάει πραγματικά ο Denis Podalydès. Βρε μέχρι και ο πρώην διάσημος υπουργός Πολιτισμού της Γαλλίας επί εποχής Μιτεράν, ο Ζακ Λανγκ, εμφανίζεται στην ταινία!

Κι αυτή είναι μία μόνο από τις πολλές εκπλήξεις που παρουσιάζει το φιλμ. Το πρόβλημά του, το αναφέραμε πιο πάνω: φλυαρία. Και... δεν συμμαζεύεται. Δύο ώρες διάρκεια είναι πολλές για την ταινία και κάπου, από κάποια στιγμή και μετά, ο θεατής νιώθει μια αίσθηση επανάληψης, ένα κακώς νοούμενο dejavu, ένα repetition. Ας είναι. Παρά τρίχα έξοχο φιλμ, εξόχως ψυχαγωγικό, άκρως αποκαλυπτικό, με φοβερή οξυδέρκεια και take no prisoners ματιά πάνω στο γάμο. Και συγκίνηση διαθέτει στο φινάλε και μεγάλη ανατροπή (για όσους δεν είναι ψυλλιασμένοι από την αρχή). Και ο κυνισμός μετατρέπεται σε τρυφεράδα. Μια χαρά θα περάσετε. Απλά, ίσως να σκεφτείτε ότι χάθηκε μια ευκαιρία για κάτι πολύ, πολύ σπουδαιότερο.

Ο κύριος και η κυρία Αντελμάν (Monsieur & Madame Adelman) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 3 Μαΐου 2018 από την Danaos Films!
Περισσότερα... »

Θάρρος ή αλήθεια; (Truth or Dare) Poster ΠόστερΘάρρος ή αλήθεια;
του Jeff Wadlow. Με τους Lucy Hale, Tyler Posey, Violett Beane, Hayden Szeto, Landon Liboiron


Χαμένο παιχνίδι
του zerVo (@moviesltd)

Παιχνιδάκι για να σπάμε πλάκα, που καμιά φορά ξεπερνούσε και τα όρια του αθώου, εισερχόμενο στα χωράφια του κάπως πιπεράτου και που του δίναμε να καταλαβαίνει στα πολύ νεανικά μας παρτάκια, μέχρι την ηλικία του γυμνασίου ήταν το Θάρρος ή Αλήθεια. Που ενδεχόμενα να είχε το γέλιο του αν κάποιος επέλεγε την πρώτη επιλογή σαφώς και οδηγούσε σε ένα μίνι αυτοκατίνιασμα, αν ο παίκτης της παρέας έδειχνε τάσεις να ξεστομίσει αυτό που πραγματικά πιστεύει για κάποιον άλλο. Ενίοτε μάλιστα γινόταν και συνδυασμός παιχνιδιών, για να μην παίρνουμε με την σειρά τους παίκτες και να έχει λίγο πιο σασπένς, γυρίζοντας μια αδειανή φιάλη στο μέσον του κύκλου και μιξάροντας έτσι το παιχνίδι με την έτερη εξίσου φημισμένη Μπουκάλα. Στις μέρες μας το λοιπόν, έρχεται ένα αμερικάνικο θριλεράκι, με βάση ετούτο το ματσάκι, υποτίθεται να μοιράσει φόβους στους θεατές του, αγνοώντας πως έφηβοι πάνω από τα 14, άντε βία 15 τους έτη,  δεν την βρίσκουν με Truth Or Dare και σαχλαμάρες...

Θάρρος ή αλήθεια; (Truth or Dare) Quad Poster Πόστερ
Ανοιξιάτικο μαθητικό διάλειμμα έχει σημάνει για μια ακόμη σεζόν και οι σπουδαστές όλων των κολεγίων, ελάχιστα πριν ριχτούν για τα καλά στην μάχη των εξετάσεων, αποφασίζουν να περάσουν λίγες ημέρες ξενοιασιάς μακρυά από σπίτια και διαβάσματα. Παρότι κάποιες υποχρεώσεις θα την ανάγκαζαν να μην ακολουθήσει την παρέα της, η χαμηλών τόνων και ντροπαλή Ολίβια, θα πάρει την απόφαση να ταξιδέψει μαζί με τους φίλους της, μέχρι το τουριστικό θέρετρο του Μεξικό, έχοντας ανάγκη αυτές τις ελάχιστες στιγμές διακοπών. Και πραγματικά για την φράξια των ανέμελων νέων, ο καιρός θα κυλήσει όμορφα, δίχως προβλήματα και εντάσεις, μέχρι την στιγμή που οι 17χρονοι θα πάρουν το ρίσκο να ακολουθήσουν έναν άγνωστο συνομήλικο τους σε μια απομονωμένη περιοχή, προκειμένου να περάσουν μια περιπετειώδη βραδιά.

Η πρόταση για να επιδοθούν στο παρείστικο παιχνιδάκι του Θάρρους ή της Αλήθειας, θα γίνει δεκτή από τους περισσότερους, δίχως όμως κανείς από τους ανυποψίαστους νέους να γνωρίζει πως ο παράξενος καινούργιος τους φίλος, είχε αυτόν ακριβώς τον σκοπό: Να τους μπάσει μέσα στο αθώο φαινομενικά παιχνίδι, μεταφέροντας τους μια καλά κρυμμένη φονική κατάρα, που αναφέρει πως τώρα που έχουν μπει στον χορό, ή θα δείξουν κουράγιο και θα πραγματοποιήσουν την εντολή του διοργανωτή ή θα πεθάνουν. Όταν σταδιακά, επιστρέφοντας στον τόπο τους, ο ένας μετά τον άλλο οι πιτσιρικάδες θα πέφτουν νεκροί, η Ολίβια, που κρύβει καλά μέσα της ένα ερωτικό μυστικό ικανό να διαλύσει την κομπανία της, θα αναζητήσει την λύση, προκειμένου οι εναπομείναντες ζωντανοί να ξεφύγουν μια για πάντα από τον κίνδυνο!

Έλα όμως που εδώ μιλάμε για horror, από εκείνα της μαζικής παραγωγής Last Summer και Final Destination, που συμμετέχουν όσο το δυνατόν περισσότεροι στο παρεάκι, ώστε να απεικονιστούν στο ενενηντάλεπτο αντίστοιχα, ευφάνταστα φονικά! Για να είμαστε δίκαιοι το παρόν μετριότατο σε σύλληψη, έμπνευση και εκτέλεση θριλεράκι απέχει πολλά χιλιόμετρα από οποιοδήποτε Βλέπω τον Θάνατο σου, μιας και μπορεί η όλη συλλογιστική να ομοιάζει, η αλλόκοτη συνέχεια είναι εκείνη που λειτουργεί καταστροφικά κατατάσσοντας το σαν ένα από τα πλέον αδιάφορα του είδους, των τελευταίων ετών. Αρχής γενομένης από το σενάριο, όπου οι διάλογοι φαντάζουν ανεκδοτικοί, ενόσω οι δεκαεφτάρηδες δείχνουν να ανήκουν σε μια κοινωνία Ηλιθίων και Πανηλιθίων. Συνεχίζοντας στο ζουμάκι, όταν η κατάρα παίρνει μπροστά και εκτελείται μέσα από τις ταυτόχρονα δισυπόστατες προσωπικότητες των παρόντων, που το διαβολικό τους σημάδι το αντιλαμβάνεσαι μέσα από την σαχλά χαμογελαστή τους φατσούλα. Και κλείνοντας μέσα σε έναν πανζουρλισμό φόνων, αυτοχειριών και για όσους αποφασίσουν να διαλέξουν την Αλήθεια, σαπουνοπερικών αποκαλύψεων περί των σεξουαλικών ορμών των στελεχών του γκρουπ.

Συνοπτικά το Truth Or Dare αποτελεί μια από τις πιο αδύναμες παραγωγικές στιγμές της Blumhouse. Αδύναμο πλήρως στόρι, σκηνοθεσία από τον Jeff Wadlow (του Kick Ass 2) που ποτέ της δεν πετυχαίνει να ανεβάσει παλμούς, σκηνικά πάμφτωχα έως ανύπαρκτα μα το κυριότερο πενιχρές ερμηνείες από ένα Under 20 γκρουπ ηθοποιών που προφανώς δεν διαθέτει ούτε μισό ταλέντο. Κανένας λογικός ειρμός στην εξέλιξη της πλοκής, ολικό fail στην αντιπαράθεση των αλληγοριών και μια αποκάλυψη στο φινάλε που σκάει απολύτως προβλέψιμη και αδιάφορη, αφού βεβαίως προηγούμενα έχει αποδεκατιστεί ολάκερη η συντροφιά και δεν βλέπεις πως είναι δυνατόν πλέον να την σκαπουλάρει σύσσωμο το κολέγιο. Με δυο λόγια χρειάζεται Θάρρος για να το παρακολουθήσεις ή αν ακούσεις την Αλήθεια μου, πρέπει να το αποφύγεις!

Θάρρος ή αλήθεια; (Truth or Dare) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 3 Μαΐου 2018 από την UIP!
Περισσότερα... »

Η καταγωγή των Σάμι (Sameblod) ΠόστερΗ καταγωγή των Σάμι
της Amanda Kernell. Με τους Lene Cecilia Sparrok, Mia Erika Sparrok, Maj Doris Rimpi, Julius Fleischanderl, Olle Sarri, Hanna Alström, Malin Crépin, Andreas Kundler, Ylva Gustafsson


Κι έρχεται η στιγμή για να αποφασίσεις, με ποιους θα πας και ποιους θα αφήσεις...
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Το μόνο που ήθελε ήταν να μην ξεχωρίζει...

Η Amanda Kernell γεννήθηκε το 1986 στην πόλη Umeå στη βόρεια Σουηδία, από πατέρα Σάμι και μητέρα Σουηδή. Σπούδασε στη σχολή σκηνοθεσίας της Εθνικής Κινηματογραφικής Σχολής της Δανίας και αποφοίτησε από εκεί το 2013. Από το 2006 και μετά, η Amanda έχει σκηνοθετήσει πολλές βραβευμένες μικρού μήκους ταινίες, μεταξύ των οποίων και το «Stoerre Vaerie», μιας ταινίας ουσιαστικά που αποτέλεσε τον πιλότο για την ταινία «Η καταγωγή των Σάμι». Το «Stoerre Vaerie» έκανε πρεμιέρα στο φεστιβάλ του Σάντανς κι έχει κερδίσει πολλά βραβεία, όπως το βραβείο κοινού στο φεστιβάλ του Γκέτεμποργκ.

Η καταγωγή των Σάμι (Sameblod) Poster Πόστερ
Η ταινία Η καταγωγή των Σάμι (Sameblod) είναι η πρώτη μεγάλου μήκους της σκηνοθέτιδας. Έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο φεστιβάλ Βενετίας του 2016, όπου συμμετείχε στο τμήμα «Venice Days», στο οποίο και τιμήθηκε με το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη. Από εκεί και πέρα συμμετείχε σε πάμπολλα φεστιβάλ, μεταξύ των οποίων αναφέρουμε τα φεστιβάλ του: Τορόντο, Τόκιο, Σάντανς, Σίδνεϊ, Εδιμβούργου και Ρέικιαβικ. Στη Θεσσαλονίκη πήρε μέρος στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ το 2016, όπου και τιμήθηκε με το Βραβείο της Βουλής των Ελλήνων «Ανθρώπινες Αξίες».

Η υπόθεση: Η Κριστίνα είναι μια γηραιά κυρία που ζει στην Ουψάλα της Σουηδίας. Όταν πεθαίνει η Νίνα, η μικρότερη αδελφή της, με την οποία είχαν να βρεθούν για πάρα πολλές δεκαετίες, δεν μπορεί παρά να παραβρεθεί στην κηδεία της, παρέα με τον γιο της και την εγγονή της. Η Κριστίνα δεν προλαβαίνει να πατήσει το πόδι της στο σουηδικό βορρά, στη Λαπωνία, όπου ζουν τα μέλη της φυλής των Σάμι, και το μόνο που θέλει, είναι να εξαφανιστεί το ταχύτερο δυνατόν από εκεί. Νιώθει πληγωμένη, δεν τη χωράει ο τόπος, ασφυκτιά. Καθώς χαλαρώνει, θυμάται. Θυμάται τον εαυτό της, 14 ετών, τότε που ζούσε εκεί, τη δεκαετία του '30, και την έλεγαν Έλε Μάργια.

Η Έλε Μάργια ζούσε σε δύσκολες συνθήκες με την οικογένειά της, που όπως όλοι οι Σάμι, ασχολούνταν με την εκτροφή ταράνδων. Όταν πέθανε ο πατέρας της η μητέρα της αναγκάστηκε να στείλει τις δύο κόρες της σε ένα οικοτροφείο. Εκεί, η Έλε Μάργια ήρθε σε επαφή με τον ρατσισμό στη χειρότερη μορφή του. Ήρθε, όμως, σε επαφή και με τα γράμματα. Η Έλε Μάργια άρχισε να ονειρεύεται μιαν άλλη ζωή. Αλλά προκειμένου να ζήσει το όνειρό της, έπρεπε να γίνει κάποια άλλη, να σπάσει όλους τους δεσμούς με την οικογένεια και την κουλτούρα της, να γίνει μια καθωσπρέπει Σουηδή.

Η άποψή μας: Ευτυχώς στην Ελλάδα δεν περάσαμε Διαφωτισμό! Γιατί οι ευρωπαϊκές χώρες που τον πέρασαν, μετά τον Διαφωτισμό το ρίξανε στον ρατσισμό και προετοίμαζαν ως κοινωνίες το καλωσόρισμα του ναζισμού! Ας πούμε, όπως δείχνει και τούτη η ταινία, οι Άριοι Σουηδοί, ψηλοί, ξανθοί, ευθυτενείς, με γαλάζια μάτια, φέρονταν στους ιθαγενείς Σάμι οι οποίοι κατοικούσαν στη Λαπωνία, στα βόρεια της χώρας, σαν να μην ήταν άνθρωποι! Είναι χαρακτηριστική η σκηνή όπου μια ομάδα... Μένγκελε επισκέπτεται το οικοτροφείο όπου φοιτά η Έλε Μάργια για να εξετάσουν τα παιδιά, τα οποία χειρίζονται σαν πειραματόζωα: μετράνε τη διάμετρο της κεφαλής, τσεκάρουν τα δόντια και βγάζουν βιαίως γυμνές φωτογραφίες, τη συνοδεία δηλώσεων του στυλ «ο εγκέφαλος των Σάμι είναι μικρότερος από των Σουηδών» και τέτοια. Καλοί άνθρωποι.

Η Έλε Μάργια, όμως, όχι μόνο δεν αποθαρρύνεται (παρά το γεγονός μάλιστα πως, κάποιο αγόρι βγάζει όλο του το μίσος επάνω της κόβοντας το αυτί της, έτσι όπως οι Λάπωνες μαρκάρουν τους ταράνδους!) αλλά με περισσό θάρρος στα όρια του θράσους κυνηγάει αυτό που θέλει πιο πολύ: να μην ξεχωρίζει. Να ενταχθεί. Και να μάθει γράμματα. Είναι διπλός ο αγώνας της. Από τη μια έχει να αντιμετωπίσει την οικογένειά της. Τις προσδοκίες που έχουν από εκείνη. Να βοηθήσει στην εκτροφή των ταράνδων. Να ακολουθήσει τις παραδόσεις. Εντέλει, να παίξει το ρόλο για τον οποίο γεννήθηκε. Από την άλλη έχει να αντιμετωπίσει την εχθρική σουηδική κοινωνία. Που δεν θέλει τους ξένους ανάμεσά της. Που στην καλύτερη βλέπουν τα μέλη της την Έλε Μάργια ως κάτι φολκλόρ και στη χειρότερη τη βλέπουν ως κάτι μιαρό, κάτι βρώμικο, που θα τους... μολύνει! Πέρα από τον ρατσισμό, όμως, ένθεν κι ένθεν, η Έλε Μάργια είναι ένα κορίτσι που μεγαλώνει. Και δυναμώνει ως γυναίκα. Και καλείται να αντιμετωπίσει και τον έρωτα. Και την πιθανή απόρριψη. Μέσα σε ένα πλαίσιο πέρα από όσα γνώριζε. Και πάλι όμως το παλεύει. Δεν τα παρατάει. Εντέλει, ξεφεύγει. Εντέλει, κάνει αυτό που ήθελε. Γίνεται κι ευτυχισμένη; Μήπως μετανιώνει στο τέλος; Ο απολογισμός είναι ένα δύσκολο πράγμα ακόμα κι αν έχεις πλάσει τη ζωή σου έτσι όπως ήθελες...

Η ταινία που φτιάχνει η Kernell (η μητέρα της οποίας είναι Σάμι) βασιζόμενη σε δικό της σενάριο, είναι πάρα πολύ καλή. Δεν χωράει καμία αμφιβολία περί τούτου. Η αφήγηση είναι στρωτή, χωρίς κενά, χωρίς υστερίες, χωρίς άχρηστους συναισθηματισμούς και υπερβολές. Δεν ξεπέφτει ποτέ στην παγίδα του μελοδράματος η ταινία, αλλά κρατάει και τους θεατές καρφωμένους με τα μάτια τους στη μεγάλη οθόνη, καθώς τους εμπλέκει συναισθηματικά. Τους νοιάζει – μας νοιάζει η τύχη της Έλε Μάργια. Με φοβερή αυτοπεποίθηση η δημιουργός καταθέτει μια ταινία ξεκάθαρων προθέσεων, που δεν κραυγάζει το θέμα της, που αποφεύγει εντέχνως τον διδακτισμό, δίνει όμως μπόλικη τροφή για σκέψη. Και οι επιδόσεις που πιάνει τόσο καλλιτεχνικά όσο και κατασκευαστικά, είναι σπουδαίες.

Πάντως, αυτή είναι μία από εκείνες τις ταινίες που λες πως δεν θα ήταν η ίδια αν δεν διέθετε το συγκεκριμένο καστ και ιδίως τη συγκεκριμένη πρωταγωνίστρια. Η Lene Cecilia Sparrok που υποδύεται την Έλε Μάργια όταν είναι νεαρή, διαθέτει το πρόσωπο, το βλέμμα και τη σωματική στάση όχι απλά για να μας πείσει στο ρόλο της αλλά για να μας συνεπάρει. Πραγματικά κουβαλάει την ταινία στην πλάτη της. Και να σκεφτεί κανείς πως είναι ερασιτέχνης ηθοποιός κι αυτή είναι η πρώτη της κινηματογραφική εμφάνιση... Και μια γαργαλιστική λεπτομέρεια, άσχετη με την ουσία της ταινίας, αλλά still: τη Σουηδέζα δασκάλα υποδύεται η Hanna Alström, η οποία υποδυόταν τη βασίλισσα της Σουηδίας στις δύο ταινίες «Kingsman» - μάλιστα, στην πρώτη την... πηδάει οθωμανικό τω τρόπω υποτίθεται ο πρωταγωνιστής της ταινίας! Μα τι μαθαίνετε εδώ ρε παιδιά, τς τς τς...

Η καταγωγή των Σάμι (Sameblod) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 3 Μαΐου 2018 από την Seven Films!
Περισσότερα... »

Ζευγάρι με το Ζόρι (Overboard) PosterΜια απίθανη ιστορία. Αρκεί να μπορούσε να την θυμηθεί! Στην αξέχαστη ρομαντική κομεντί «Γυναίκα στη Θάλασσα», με την Γκόλντι Χόουν και τον Κερτ Ράσελ, μία κακομαθημένη πλούσια έπεφτε στη θάλασσα από το γιοτ της, πάθαινε αμνησία και έπεφτε στα «δίχτυα» ενός αγροίκου μαραγκού, που δεν είχε πληρώσει για τις υπηρεσίες του, ο οποίος, για να την εκδικηθεί, την έπειθε ότι ήταν η σύζυγός του και μητέρα των τεσσάρων παιδιών του. Σ’ αυτό το σύγχρονο ριμέικ της, με τον τίτλο Ζευγάρι με το Ζόρι (Overboard) που σκηνοθετεί το δίδυμο των Bob Fisher, Rob Greenberg σεναριογράφων των We're The Millers και Wedding Crashers, οι ρόλοι έχουν αντιστραφεί. Ο Λεονάρντο είναι ένας κακομαθημένος πλεϊμπόι, γόνος μιας εκ των πλουσιότερων οικογενειών του Μεξικού, που πέφτει στη θάλασσα από το γιοτ του και παθαίνει αμνησία. Η Κέιτ, μια ανύπαντρη εργαζόμενη μητέρα στην οποία ο δύστροπος και αλαζόνας γόης χρωστά χρήματα, τον βρίσκει τυχαία και τον περιμαζεύει, μόνο για να τον πείσει ότι είναι ο άνδρας της και πατέρας των παιδιών της!

Ζευγάρι με το Ζόρι (Overboard) Movie

Το φοβερό παιδί του ισπανόφωνου κινηματογράφου, Eugenio Derbez, συναντά την american sweetheart Anna Faris σε μια απολαυστική αισθηματική κωμωδία που, αν και εμπνέεται από την κλασική ταινία του 1987, είναι πλήρως προσαρμοσμένη στη σημερινή πραγματικότητα.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 3 Μαΐου 2018 από την Tanweer!


Περισσότερα... »

Truth Or Dare PosterΠρόσκληση σε παιχνίδι! Οι παραγωγοί των εξαιρετικά εμπορικών Horror Films, Get Out, The Purge και Happy Death Day, μας προσκαλούν σε ένα ακόμη ανατριχιαστικό ραντεβού, που θεματικά στηρίζεται στο πασίγνωστο νεανικό, ομαδικό παιχνίδι. Από το στούντιο της ραγδαία ανερχόμενης Blumhouse Productions έρχεται το Truth Or Dare, σε σκηνοθεσία του Jeff Wadlow, που είναι ο ίδιος ο οποίος σκηνοθέτησε το Kick-Ass 2, που μπορεί να φέρει τον ίδιο τίτλο με μια αντίστοιχη δημιουργία του 2017, εδώ όμως φαίνεται πως το πρότζεκτ έχει μάλλον προσεχθεί περισσότερο από τους σχεδιαστές του. κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας ένας νεαρός μαθητής, που έχοντας συμμετάσχει στο διασκεδαστικό παιχνίδι με την παρέα του, θα βρεθεί παγιδευμένος σε μια φονική, μεταφυσική δίνη, από όπου δεν είναι δυνατόν να διαφύγει, προκαλώντας συνάμα αιματηρά δεινά στους γύρω του. Όπως άλλωστε μαρτυρά και το πιασάρικο τρέιλερ της Universal που θα ρίξει το έργο σε κυκλοφορία τον προσεχή Μάιο του 2018, η τιμωρία έρχεται για όσους στην ομήγυρη λένε ψέμματα ή αποφεύγουν να μπουν σε επίπονη διαδικασία.

Truth Or Dare Movie

Άγνωστο κατά βάση το καστ που ορίζουν νεαροί και ελάχιστα προβεβλημένοι αστέρες, όπως είναι οι Lucy Hale, Tyler Posey star in this, along with Violett Beane, Nolan Gerard Funk, Hayden Szeto και Sophia Taylor Ali.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 3 Μαΐου 2018 από την UIP!

Περισσότερα... »

Anon (Το Τέλος της Ανωνυμίας) PosterΑντέχεις να τη δεις? Η ταινία που σόκαρε κοινό και κριτικούς στα μεγαλύτερα κινηματογραφικά φεστιβάλ του κόσμου, όπως στη Μέκκα του ανεξάρτητου κινηματογράφου, Sundance, αλλά και σε αυτό του Τορόντο. Ένα indie διαμάντι γεμάτο συμβολισμούς, εκδίκηση και πολύ αίμα είναι το Revenge που σκηνοθετεί η Coralie Fargeat. Τρεις πλούσιοι, παντρεμένοι άνδρες συναντιούνται για το ετήσιο, καθιερωμένο κυνήγι τους στην έρημο. Μόνο που αυτήν τη φορά, ο ένας θα φέρει μαζί και την ερωμένη του, μια σέξι «Λολίτα» που με το σεξαπίλ της θα προκαλέσει γρήγορα το ενδιαφέρον των άλλων δύο. Τα πράγματα θα βγουν εκτός ελέγχου όταν οι τρεις άνδρες εκμεταλλεύονται τη νεαρή κοπέλα και την εγκαταλείπουν στην κόλαση της ερήμου, θεωρώντας τη νεκρή. Διψασμένη για εκδίκηση, εκείνη θα επιστρέψει και θα μετατρέψει το κυνήγι στο πιο ανελέητο και αιματηρό ανθρωποκυνηγητό.

Anon (Το Τέλος της Ανωνυμίας) Movie

Τον βασικό πρωταγωνιστικό ρόλο της τιμωρού, κρατά η εντυπωσιακή Matilda Anna Ingrid Lutz, ενώ δίπλα της εμφανίζονται και οι Kevin Janssens, Vincent Colombe, Guillaume Bouchède.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 3 Μαΐου 2018 από την Odeon!


Περισσότερα... »

Anon (Το Τέλος της Ανωνυμίας) PosterΗ ανωνυμία είναι ο εχθρός! Ο σπουδαίος δημιουργός Andrew Niccol, που σκηνοθέτησε και έγραψε το αριστουργηματικό «Gattaca» και συνέλαβε την ιστορία του συναρπαστικού «The Truman Show» - που του χάρισε μία υποψηφιότητα για Όσκαρ Σεναρίου-, επιστρέφει με μια καθηλωτική ιστορία που διαδραματίζεται στο προσεχές μέλλον, αντλώντας έμπνευση από το παρόν. Πιστός στα θέματα που θέτουν ερωτήματα για τις ηθικές επιπλοκές της χρήσης της τεχνολογίας, ο δημιουργός εξερευνά τον ρόλο της πληροφορίας και την έλλειψη ιδιωτικότητας στην εποχή των social media, του σκανδάλου Σνόουντεν και του WikiLeaks. Στο προσεχές μέλλον δεν υπάρχει ιδιωτική ζωή ή ανωνυμία. Όλες οι προσωπικές στιγμές καταγράφονται και το έγκλημα φθίνει. Στην απόπειρα του να ρίξει φως σε μια σειρά από φόνους, ο αστυνομικός Σαλ Φρίλαντ πέφτει πάνω σε μια νεαρή γυναίκα, η οποία δεν έχει κανένα ψηφιακό αποτύπωμα και άρα είναι αόρατη στο σύστημα. Η μυστηριώδης γυναίκα γνωστή ως The Girl, δεν έχει ταυτότητα, ιστορία ή οποιοδήποτε αρχείο. Ο Σαλ πρέπει να την εντοπίσει πριν γίνει ο ίδιος το επόμενο θύμα.

Anon (Το Τέλος της Ανωνυμίας) Movie

Στο φιλόδοξο αυτό φιλμ νουάρ επιστημονικής φαντασίας, που έχει γράψει και σκηνοθετήσει ο Niccol, πρωταγωνιστεί ο καθηλωτικός Clive Owen («Εξ Επαφής», «Τα Παιδιά των Ανθρώπων») και η αιθέρια Amanda Seyfried («Mamma Mia! Η ταινία», «Οι Άθλιοι»).

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 3 Μαΐου 2018 από την Tanweer!


Περισσότερα... »

Ο Κύριος και η Κυρία Αντελμάν (Monsieur & Madame Adelman) PosterΜερικοί δυσκολεύονται να το πιστέψουν, αλλά κάποιες φορές συναντάς μη αναστρέψιμη αγάπη! Γλυκόπικρο, στοχαστικό, ανεπιτήδευτα συγκινητικό, με έξυπνους διαλόγους που αφήνουν το χιούμορ και τον σαρκασμό να διατρέχουν αβίαστα τη ροή της καθημερινότητας του ζευγαριού, το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Nicolas Bedos (γιου του δημοφιλούς Γάλλου κωμικού Guy Bedos), Ο Κύριος και η Κυρία Αντελμάν (Monsieur & Madame Adelman), αποτίει φόρο τιμής στο στυλ του Γούντι Άλεν και προσπαθεί μέσα από το είδος της γαλλικής ντραμεντί να δώσει μια πιο χρωματιστή εκδοχή του «45 Χρόνια» του Άντριου Χεϊγκ. Είναι 1971, και η Σάρα συναντά για πρώτη φορά τον Βικτόρ. Όσο περνά ο καιρός ερωτεύεται με πάθος, τόσο τον ίδιο όσο και τη δουλειά του. Όλα τα εύκολα και τα δύσκολα, τα καλά και τα κακά που έζησαν μαζί ξαναπερνούν σήμερα μπροστά από τα μάτια της, σαν να ξαναζεί μια ολόκληρη ζωή μαζί του. Νευρωτικός, εγωκεντρικός και ανώριμος από τη μία, αλλά γοητευτικός και ταλαντούχος από την άλλη, ο Βικτόρ αποδοκιμάζει και απορρίπτει τη ζωή της μπουρζουαζίας, καθώς ο ίδιος απολαμβάνει τη φήμη και την μποέμ στάση που του εξασφαλίζει το επάγγελμα του συγγραφέα. Η Σάρα, ανεξάρτητη, χωρίς αναστολές, αφήνει τις επιθυμίες και τα συναισθήματα να διεγείρονται στην κοινή τους ζωή, με σύμμαχο την δημιουργία και την ελευθερία της λογοτεχνίας.

Ο Κύριος και η Κυρία Αντελμάν (Monsieur & Madame Adelman) Movie

Εκτός από τον Nicolas Bedos που κρατά και τον βασικό ανδρικό πρωταγωνιστικό ρόλο, στην ταινία συμεμτέχει επίσης και η όμορφη Doria Tillier.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 3 Μαΐου 2018 από την Danaos Films!


Περισσότερα... »

Ο Γιος Μου (Mon Garcon) PosterΈνας πατέρας, μια εξαφάνιση, μια καταδίωξη! Πρόκειται για την πέμπτη μεγάλου μήκους δημιουργία του αξιόλογου Γάλλου σκηνοθέτη Christian Carion, μετά τις Une hirondelle a fait le printemps, Joyeux Noël, L'affaire Farewell, En mai, fais ce qu'il te plaît με τις περισσότερες εξ αυτών να έχουν πάρει διανομή και στην χώρα μας. Τίτλος του έργου είναι Ο Γιος Μου (Mon Garcon) και το σενάριο υπογράφει ο ίδιος ο σκηνοθέτης σε συνεργασία με την Laure Irrmann. Ο Ζουλιέν ταξιδεύει συνεχώς για την δουλεία του, η μόνιμη απουσία από το σπίτι του του έχει στοιχήσει τον γάμο του. Κατά την διάρκεια μιας στάσης στην Γαλλία λαμβάνει ένα απεγνωσμένο μήνυμα από την πρώην γυναίκα του, ο εφτάχρονος γιος τους εξαφανίστηκε ενώ βρισκόταν σε μια σχολική εκδρομή στα βουνά. Ο Ζουλιέν ξεκινάει την αναζήτηση του γιου του και τίποτα δεν θα τον σταματήσει από το να τον φέρει πίσω.

Ο Γιος Μου (Mon Garcon) Movie

Τον βασικό πρωταγωνιστικό ρόλο του γονιού που βρίσκεται σε απόγνωση κρατά ο Γάλλος αστέρας Guillaume Canet έχοντας δίπλα του την επίσης δημοφιλή και όμορφη Mélanie Laurent.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 3 Μαΐου 2018 από την Spentzos Films!


Περισσότερα... »

Η καταγωγή των Σάμι (Sameblod) PosterΤι σου συμβαίνει όταν κόβεις όλους τους δεσμούς σου με την κουλτούρα σου και την ιστορία σου; Ένας φόρος τιμής και αγάπης για όσους έμειναν σε – αλλά κι όσους έφυγαν από – μια κοινωνία στην άκρη του κόσμου, και ταυτόχρονα μια εναλλακτική, προσωπική αφήγηση για το αποικιοκρατικό παρελθόν μιας «πολιτισμένης» χώρας, μέσα από τα μάτια και τα βιώματα μιας έφηβης, ορίζει η νέα δημιουργία της σκηνοθέτιδας Amanda Kernell, Sameblod. Δεκαετία του '30, Σουηδία. Η 14χρονη Έλε Μάργια ανήκει στη φυλή των Σάμι, που ζουν στη Λαπωνία, στα βόρεια της χώρας, εκτρέφοντας ταράνδους. Ο ρατσισμός καλά κρατεί στη χώρα. Έτσι, στο οικοτροφείο της, γίνονται διάφορες εξετάσεις, μέσω των οποίων αποφασίζεται πότε μπορεί ένας ιθαγενής να εισαχθεί στην κοινωνία των λευκών. Η Έλε Μάργια αρχίζει να ονειρεύεται μια άλλη ζωή. Αλλά για να καταφέρει να ζήσει το όνειρό της, πρέπει να γίνει κάποια άλλη και να σπάσει όλους τους δεσμούς με την οικογένεια και την κουλτούρα της. Η Κριστίνα είναι μια γηραιά κυρία που ζει στην Ουψάλα της Σουηδίας. Όταν πεθαίνει η Νίνα, η μικρότερη αδελφή της, με την οποία είχαν να βρεθούν για πάρα πολλές δεκαετίες, δεν μπορεί παρά να παραβρεθεί στην κηδεία της, παρέα με τον γιο της και την εγγονή της. Η Κριστίνα δεν προλαβαίνει να πατήσει το πόδι της στο σουηδικό βορρά, στη Λαπωνία, όπου ζουν τα μέλη της φυλής των Σάμι, και το μόνο που θέλει, είναι να εξαφανιστεί το ταχύτερο δυνατόν από εκεί. Νιώθει πληγωμένη, δεν τη χωράει ο τόπος, ασφυκτιά. Καθώς χαλαρώνει, θυμάται. Θυμάται τον εαυτό της, 14 ετών, τότε που ζούσε εκεί και την έλεγαν Έλε Μάργια. Η Έλε Μάργια ζούσε σε δύσκολες συνθήκες με την οικογένειά της, που όπως όλοι οι Σάμι, ασχολούνταν με την εκτροφή ταράνδων. Όταν πέθανε ο πατέρας της η μητέρα της αναγκάστηκε να στείλει τις δύο κόρες της σε ένα οικοτροφείο. Εκεί, η Έλε Μάργια ήρθε σε επαφή με τον ρατσισμό στη χειρότερη μορφή του. Ήρθε, όμως, σε επαφή και με τα γράμματα. Η Έλε Μάργια άρχισε να ονειρεύεται μιαν άλλη ζωή. Αλλά προκειμένου να ζήσει το όνειρό της, έπρεπε να γίνει κάποια άλλη, να σπάσει όλους τους δεσμούς με την οικογένεια και την κουλτούρα της, να γίνει μια καθωσπρέπει Σουηδή.

Η καταγωγή των Σάμι (Sameblod) Movie

Η ταινία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο φεστιβάλ Βενετίας 2016, όπου συμμετείχε στο τμήμα «Venice Days», όπου και τιμήθηκε με το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη. Από εκεί και πέρα συμμετείχε σε πάμπολλα φεστιβάλ, μεταξύ των οποίων αναφέρουμε τα φεστιβάλ του: Τορόντο, Τόκιο, Σάντανς, Σίδνεϊ, Εδιμβούργου και Ρέικιαβικ. Στη Θεσσαλονίκη πήρε μέρος στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ το 2016, όπου και τιμήθηκε με το Βραβείο της Βουλής των Ελλήνων «Ανθρώπινες Αξίες».

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 3 Μαΐου 2018 από την Seven Films!


Περισσότερα... »

Το Απώτατο Σημείο της Ανθρωπότητας (The Farthest) Poster ΠόστερΤο Απώτατο Σημείο της Ανθρωπότητας
της Emer Reynolds


I'm wishing on a star, To follow where you are
του zerVo (@moviesltd)

Τα πάντα έχουν την βάση τους στην ακατάπαυστη ανάγκη του ανθρώπου για νέες ανακαλύψεις, που ενώ θα δώσουν απαντήσεις σε βασικά ερωτηματικά, ταυτόχρονα θα σημάνουν και την απαρχή για την δημιουργία καινούργιων αποριών, ολοκαίνουργων απαιτήσεων για γνώση και για μάθηση. Όπως ακριβώς οι πολύ μακρινοί μας πρόγονοι, μια φορά κι έναν καιρό, καβάλησαν τα καράβια τους και τράβηξαν την ρότα προς τον θαλασσινό ορίζοντα, ανοίγοντας καινούργιους δρόμους προς εξερεύνηση, έτσι ακριβώς συνέβη και με τους αντίστοιχους σκαπανείς της επιστήμης στους πιο πρόσφατους καιρούς. Με την μοναδική διαφορά πως ο ωκεανός τους, πια, δεν θα ήταν υδάτινος, αλλά ουράνιος. Και αυτό το ταξίδεμα, αποξαρχής ήταν γνωστό, πως δεν θα είχε τελειωμό, δεν θα διέθετε κατάληξη, μα για δεκαετίες θα ακολουθούσε ένα μονοπάτι χωρίς τέρμα. Το αέναο και θεοσκότεινο μονοπάτι του Σύμπαντος!

Το Απώτατο Σημείο της Ανθρωπότητας (The Farthest) Quad Poster Πόστερ
Η απόφαση για την οργάνωση του διαστημικού [προγράμματος είχε παρθεί ήδη πριν ακόμη εκπνεύσει η (μοναδική στα χρονικά) αποτυχημένη θητεία του Προέδρου Νίξον, μολονότι οι επιστήμονες είδαν την πρόταση τους για τέσσερις αποστολές στα άστρα να περικόπτωνται στις δύο. Και πραγματικά, καθώς το ημερολόγιο σημάδευε την 5η Σεπτεμβρίου 1977, το πρώτο μη επανδρωμένο σκάφος με την επωνυμία Voyager 1, θα απογειωνόταν από το Κανάβεραλ, προκειμένου να εκμεταλλευτεί την συγκυρία της ευθυγράμμισης των τεσσάρων προς μελέτη πλανητών, ξεκινώντας το μακρύ του, μοναχικό, ερευνητικό ταξίδι. Δεκαπέντε ακριβώς ημέρες μετά, ένα δίδυμο αστρόπλοιο θα ξεκινούσε κι εκείνο την βόλτα του προς το αχανές διάστημα, φορτωμένο με τις ίδιες επακριβώς εντολές με τον συνοδοιπόρο του: Να έρθουν όσο το δυνατόν κοντύτερα στα γιγάντια άστρα του ηλιακού μας συστήματος, κατά σειρά στον Δία, τον Κρόνο, τον Ουρανό και τον Ποσειδώνα. Και μέσα από τις φωτογραφικές λήψεις που θα τραβήξουν να στείλουν πίσω στους επιστήμονες τις πληροφορίες που απαιτούν για να προχωρήσουν το ερευνητικό τους έργο.

Με αφορμή την πεντηκονταετία που συμπληρώθηκε από εκείνη την σπουδαία για την ανθρωπότητα ημέρα, Βρετανοί (κυρίως Ιρλανδοί) κινηματογραφιστές, υπό την μπαγκέτα της πεπειραμένης Emer Reynolds κι έχοντας την πλήρη υποστήριξη του κραταιού και έγκυρου BBC, επιχείρησαν να ρίξουν με όσο πιο απλοϊκά λόγια γίνεται, φως σε αυτό το μοναδικό ανθρώπινο επίτευγμα. Διδύμου περιπατητών του διαστήματος, που αφού, ταξιδεύοντας με την ιλιγγιώδη ταχύτητα των 11 μιλίων το δευτερόλεπτο, ολοκλήρωσε στα 1989 το αρχικό στάδιο της μελέτης του, στον τελευταίο σταθμό της αποστολής, έλαβε την εντολή να σφαλίσει την ματιά του, να απενεργοποιήσει τις κάμερες και να βάλει πρόσω ολοταχώς για τα αχαρτοιράφητα διαγαλαξιακά νερά. Στις 25 του Αυγούστου του 2012 μέσα σε κλίμα έντονης συγκίνησης, η NASA ανακοίνωσε πως ο πρώτος Jupiter, επέστρεψε σήμα, για πρώτη φορά από το Interstellar, γινόμενο έτσι το πρώτο και μοναδικό έως τα τώρα ανθρώπινο δημιούργημα που έχει ταξιδέψει τόσο μακρυά!

Παρακολουθώντας, σχεδόν με την αναπνοή κομμένη, παρότι ενδεχόμενα κάποιος να είναι και άμεσος γνώστης του σπουδαίου αυτού πρότζεκτ, το χρονικό του εγχειρήματος, από την οργάνωση του, την υλοποίηση του και τελικώς την διατήρηση του σε συνεχή λειτουργία ωσότου οι ενεργειακές του πηγές, σωμένες πλέον, το παύσουν, δεν μπορείς παρά να νιώσεις δέος. Διπλό! Τόσο για το τι κατάφεραν με τα πρωτόγονα σε σχέση με το σήμερα, τεχνολογικά μέσα της εποχής μισού αιώνα πριν, οι μεγαλοφυείς αστροφυσικοί, κυρίως όμως για ασύλληπτο μέγεθος του Όλου που μας περιβάλλει. Η ύστατη φωτογραφία του Voyager 1, κάπως σαν σέλφι θα έλεγε κανείς, την στιγμή που αποχαιρετά για πάντα τον Νεπτούνα και χάνεται στην απεραντοσύνη, με φόντο ξωπίσω του τα άστρα που συνάντησε στο διάβα του, είναι η πιο χαρακτηριστική για να κατανοήσει ακόμη και ο πιο αδαής το πόσο μικρός είναι ο κόσμος μας συγκριτικά με το Σύμπαν. Ούτε καν μια αμυδρή ημίφωτη κουκκίδα, κάπου στο πολύ βάθος, σαν γρατσουνιά σε κάποιον απειροελάχιστο κόκκο του κάδρου. Ανατριχίλα!

Από αυτό το μαγευτικό ριγιούνιον που έστησε η Ιρλανδέζα σκηνοθέτις δεν απουσιάζει ούτε ένας από τους εν ζωή συμμετέχοντες σε οποιαδήποτε πτυχή του πειράματος. Με βασικότερη απουσία εκείνη του εμπνευστή και σχεδιαστή του, αστρονόμου Καρλ Σαγκάν, που έχει εγκαταλείψει τα εγκόσμια από το 1996, όλοι οι σύντροφοί του δηλώνουν το παρόν προκειμένου ο καθένας από την μεριά του να πει κι από μια υπέροχη ιστορία, μια ανάμνηση από τις ώρες αγωνίας που κύλησαν όσο τα δίδυμα αστρόπλοια ταξίδευαν στους ουρανούς. Κι εκεί που νομίζεις πως οι όροι που θα χρησιμοποιήσουν θα σε ορίσουν ξένο, λιγοστό, σχεδόν μηδενικό μπροστά στην ατελείωτη γνώση τους, οι πραγματικοί αυτοί υπεράνθρωποι, μιλούν σε γλώσσα απλή, καθημερινή, λειτουργική, περνώντας ακόμη και στον πιο άμαθο νου, όλη εκείνη την πληροφορία που χρειάζεται για να κατανοήσει το κατόρθωμα του Σχεδίου Βόγιατζερ!

Ξεχωριστή θέση στο όλο ντοκουμέντο, που εννοείται πέραν των δεκάδων συνεντεύξεων διανθίζεται από από επίκαιρα και αληθινά πλάνα της εποχής, όπως και από τα αποτελέσματα που έστειλαν πίσω στην Γη τα σκάφη, κρατά η βινιέτα της αποστολής εντός του κελύφους των σκαφών, των φημισμένων Χρυσών Δίσκων, που στις δύο πλευρές τους είναι καταχωρημένες όλες οι πληροφορίες που μπορεί να διαβάσει ο εξωγήινος κόσμος, ερχόμενος σε επαφή μαζί τους. Χαιρετισμοί φιλικοί γραμμένοι σε κάθε γνωστή ανθρώπινη διάλεκτο, φωτογραφίες που απεικονίζουν σε όλο τους το εύρος το ανθρώπινο είδος, αλλά και μελωδίες συνοδευτικές που θα προτάξουν την κουλτούρα της φύσης μας, από αριστουργήματα της κλασσικής μουσικής του Μπαχ και του Μπετόβεν, μέχρι και το Johnny B Good του μοναδικού Chuck Berry.

Παρότι δίωρο σε χρονική διάρκεια, στοιχείο που ενδεχόμενα στην σκέψη και μόνο να προκαλέσει κόπωση διάθεσης σε όποιον επιθυμήσει να παρακολουθήσει το The Farthest, εντούτοις καταπίνεται μονορούφι, σχεδόν σαν ποίημα, σαν λυρικό έπος, που βασικά υπόσχεται μα κυρίως πραγματοποιεί τον στόχο του: Να αναδείξει έστω και μόνο ως ιδέα την έννοια του απέραντου, μέσα από ένα κατόρθωμα ανεπανάληπτο! Που φορτίζεται δραματικά από τις λέξεις των ίδιων του των σχεδιαστών, που τονίζεται λαϊκά από τους στίχους των Floyd και των Carpenters, που εντέλει ζωγραφίζει το μεγαλειώδες δίχως φανφάρες και τυμπανοκρουσίες. Ανθρώπινο! Σε όλα του!

Το Απώτατο Σημείο της Ανθρωπότητας (The Farthest) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 26 Απριλίου 2018 από την Filmtrade!
Περισσότερα... »

Απάτη σε Μαύρο Φόντο (Carbone) Poster ΠόστερΤο Μπαλκόνι - Μνήμες Κατοχής
του Χρύσανθου Κωνσταντινίδη


...μηνών τεσσάρων, Αβάπτιστο.
του zerVo (@moviesltd)

Ούτε ένα σημείο δεν υπάρχει στην πανέμορφη μεγαλούπολη της Ηπείρου, που αν βρεθείς και σηκώσεις το βλέμμα ψηλά προς την μεριά της Πίνδου, να μην το αντικρίσεις αυτό το όμορφο χωριουδάκι, που στέκει αγέρωχο εκεί πάνω στο Μιτσικέλι, αγναντεύοντας τα νερά της Παμβώτιδας. Κι από την σκέψη σου διαβαίνει μονομιάς η απέναντι καρτ ποστάλ, εκείνη η πανοραμική που θωρούν κάθε μέρα, αιώνες τώρα οι Λιγκιάδες, αυτό το μάζεμα τριάντα, σαράντα σπιτιών, που για τον λόγο αυτό αποκλήθηκε κοσμητικά, ως το Μπαλκόνι των Ιωαννίνων. Τύχη και Λάχεση μοναδική, που η μοίρα όμως ζήλεψε σφόδρα, ζητώντας να τιμωρήσει τον ορεινό οικισμό για τούτο του το προνόμιο. Μεσημέρι ήταν, Οκτωβριάτικο. Του κατοχικού χειμώνα του 43'...

Απάτη σε Μαύρο Φόντο (Carbone) Quad Poster Πόστερ
Κατόπιν εντολής του στρατιωτικού διοικητή της περιοχής, μια διμοιρία επίλεκτων μαχητών της Βέρμαχτ, στελεχών της φημισμένης μεραρχίας αλπινιστών Έντελβάις, αφού αποκλείσει τις εξόδους του χωριού, θα πραγματοποιήσει έφοδο σε κάθε σπίτι, βγάζοντας στους δρόμους τους αιφνιδιασμένους κατοίκους. Όσους είχαν απομείνει στον τόπο, εκείνο το μοιραίο απόγευμα, καθώς οι περισσότεροι είχαν από νωρίς ταξιδέψει ίσαμε τος κοντινές Καρυές, για να φορτώσουν καρύδια, λιγοστά εφόδια κι εκείνα για να ξεπεράσουν την πείνα. Μόνο οι υπερήλικες και τα γυναικόπαιδα βρίσκονταν την ώρα αυτή στα κονάκια τους, μόνο εκείνους τους αμάχους εντόπισαν οι μανιασμένοι Ναζί και πάνω τους ξέσπασαν ολάκερο το μίσος και την απανθρωπιά, εκτελώντας τους εν ψυχρώ και καίγοντας τους ζωντανούς. Επί παραδειγματισμό! Για να δουν όλοι, από κάθε γωνιά της πόλης πως τιμωρούν τους στασιαστές οι κυρίαρχοι, οι εξαίρετοι, οι Άριοι.

82 νεκρούς θρήνησε εκείνη την μαύρη ημέρα το μαρτυρικό χωριό των Λιγκιάδων, το ένα τρίτο περίπου του συνολικού του πληθυσμού. Οι εικόνες δε που αντίκρισαν οι ανυποψίαστοι συντοπίτες επιστρέφοντας και βλέποντας μπροστά στα κατεστραμμένα τους σπίτια να κυλά ποτάμι το αίμα των αγαπημένων τους προσώπων, φρικιαστικές, από αυτές που ριζώνουν βαθιά μέσα στην ψυχή και δεν λευτερώνονται ποτέ, ακόμη κι όταν εκείνη ταξιδέψει. Όσο για τους ελάχιστους που κατάφεραν να ξεφύγουν από τα νύχια των Γερμανών, οι εφιάλτες από την ανείπωτη τραγωδία, επέστρεφαν ολοζώντανοι μέχρι τα στερνά τους, βυθίζοντας τους και πάλι στην απόγνωση και την οδύνη.

Τα επίσημα έγγραφα του τρίτου Ράιχ, δικαιολόγησαν την ματοβαμμένη έφοδο του στρατού ως πράξη πολέμου, ενάντια σε μια πιθανή αντιστασιακή επίθεση που είχε σαν βάση της το χωριουδάκι. πράξη πολέμου, δηλαδή, ενάντια σε ενενηντάχρονους και μόλις τεσσάρων μηνών αβάπτιστα! Η πραγματικότητα έχει τις ρίζες της ελάχιστες ημέρες πριν το Ολοκαύτωμα, καθώς σε ενέδρα των πατριωτών έχασε την ζωή του ο αντισυνταγματάρχης και προσωπικός φίλος του Χίτλερ, Γιόσεφ Ζάλιμιγκερ. Συνεπώς η απόφαση για τον ολοκληρωτικό αφανισμό του οικισμού, είχε χαρακτήρα εκδικητικό, προς άοπλους και αμάχους, πράξη που εξ ορισμού ορίζει έγκλημα, ακόμη και αν λάβει χώρα σε περίοδο εμπόλεμης ρήξης.

Με τα δραματικά περιστατικά που σημάδεψαν ιστορικά το Μπαλκόνι της Παμβώτιδας, ασχολείται στην τεκμηρίωση του ο ερευνητής - κινηματογραφιστής, με καταγωγή από την περιοχή, Χρύσανθος Κωνσταντινίδης, παραθέτοντας στοιχεία και ντοκουμέντα παρμένα σε δύο διαφορετικές περιόδους. με καταλύτη της αφήγησης του τον Γερμανό φιλέλληνα και βαθύτατα ντροπιασμένο για τα αίσχη των συμπατριωτών του, ιστορικό, Κριστόφ Γκουστάβους, που επιχείρησε μια πρώτη προσέγγιση των επιζώντων της θηριωδίας, τριάντα χρόνια πριν, το 1989. Το υλικό, παρμένο από τις μαρτυρίες που καταγράφηκαν σε κασέτες, συνδυασμένο με τις τωρινές αφηγήσεις των κατοίκων του χωριού που απώλεσαν ανθρώπους δικούς τους στις 3 του Οκτώβρη του 43, στοιχειοθετεί ένα πλήρες, από κάθε άποψη οπτικοακουστικό χρονικό, για όσα έλαβαν χώρα κατά τον αφανισμό των Λιγκιάδων. Αλλά και κατοπινά, αφού οι συνέπειες της ολοκληρωτικής καταστροφής και του πόνου της απώλειας, ρήμαξαν τις ζωές εκείνων που επιβίωσαν.

Η δουλειά του Κωνσταντινίδη είναι προσεγμένη, επιμελής, μελετημένη κατά τρόπο που να αποφεύγει τις υπαρκτές κραυγές εκδίκησης και εξιλέωσης, αλλά και λογικά φορτισμένη συγκινησιακά, ειδικά την στιγμή της εμφάνισης του μοναδικού εν ζωή, ηλικιωμένου πια, που σώθηκε σαν από θαύμα μέσα από τα χαλάσματα. Η ματιά, στο δεύτερο μέρος της αφήγησης, ταξιδεύει και πέρα από τα Ιωάννινα, φτάνοντας μέχρι την Γερμανία και ψάχνοντας νέα στοιχεία για το αν και κατά πόσο τιμωρήθηκαν οι υπαίτιοι για το μαζικό φονικό. Η απάντηση είναι ακριβώς η ίδια, που ίσχυσε σε όλες τις παρόμοιες, εξίσου πικρές και νοσηρές στιγμές που κατέγραψε ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος, καθώς κανείς δολοφόνος δεν πλήρωσε και όλοι τους στην πορεία πέρασαν ζωή χαρισάμενη, αποδεχόμενοι και τιμές μάλιστα, ως απόστρατοι που δόξασαν το εθνόσημο. Την Σβάστικα δηλαδή, για να γινόμαστε και πιο συγκεκριμένοι. Και όχι την τρίχρωμη, που στόλισε το στεφάνι ντροπής που κατέθεσε στο μνημείο των πεσόντων, ο Γερμανός Πρόεδρος - ανδρείκελο, εκφωνώντας προς τους χαροκαμένους ένα βαρύγδουπο σόρι! Συνοδεία, από ότι είδα, του (τότε) Έλληνα - Γιαννιώτη στην καταγωγή - ομόλογου του, που ούτε δεκάχρονος, όπως υποστηρίζει, παρίστανε το 40', τον Παρτιζάνο στις βουνοκορφές...

Το Μπαλκόνι - Μνήμες Κατοχής, αποτελεί έναν θησαυρό παράδοσης, που υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της σχολικής διδασκαλίας. Σε χώρες βεβαίως που η εθνική συνείδηση - και όχι η εθνικόφρων, για να μην συγχέουμε καταστάσεις - είναι ζωντανή και δεν έχει πέσει θύμα βαλτών, από τα ξένα κέντρα αποφάσεων και προδοτικών κυβερνήσεων, που μεταστρέφουν εν μια νυκτί την σαφή λαϊκή ετυμηγορία, καλή ώρα. Υπό αυτές τις δύσκολες έως αβάσταχτες περιστάσεις διατήρησης του πνεύματος και της διάδοσης στις επερχόμενες γενιές, της ιστορίας του τόπου μας, ζωντανών, ο Χρύσανθος δικαιούται έναν, τουλάχιστον, τιμητικό έπαινο, αν μη τι άλλο για την πλήρη και σφαιρική καταγραφή που μας πρόσφερε με το πολύ ενδιαφέρον έργο του.

Απάτη σε Μαύρο Φόντο (Carbone) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 26 Απριλίου 2018 από την New Star!
Περισσότερα... »