Ραντεβού εκεί ψηλά (Au revoir là-haut / See You Up There) ΠόστερΡαντεβού εκεί ψηλά
του Albert Dupontel. Με τους Albert Dupontel, Nahuel Pérez Biscayart, Laurent Lafitte, Mélanie Thierry, Niels Arestrup, Émilie Dequenne, Kyan Khojandi


Μνημεία πεσόντων – αρπαχτές!
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Ο Εντουάρ πήρε τη μάσκα του!

Αυτή είναι η έκτη μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας που σκηνοθετεί ο – ηθοποιός κατά βάση – Albert Dupontel! Και στις έξι ταινίες του υπογράφει ή συνυπογράφει και το σενάριο. Και στις έξι του ταινίες είναι ο ένας από τους πρωταγωνιστές. Το σενάριο της ταινίας είναι βασισμένο στο μυθιστόρημα του Pierre Lemaitre «Καλή Αντάμωση Εκεί Ψηλά» που κυκλοφορεί στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Μίνωας. Το βιβλίο έχει μεταφραστεί σε περισσότερες από 30 γλώσσες, ενώ το 2013 τιμήθηκε με το βραβείο Goncourt που αποτελεί το μεγαλύτερο λογοτεχνικό βραβείο της Γαλλίας. Έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 600.000 αντίτυπα, ενώ βρίσκεται ακόμη στη λίστα με τα ευπώλητα βιβλία, έξι χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία.

Ραντεβού εκεί ψηλά (Au revoir là-haut / See You Up There) Poster Πόστερ
Η ταινία Ραντεβού εκεί ψηλά (Au revoir là-haut) ήταν υποψήφια για 13 βραβεία Cesar (τα γαλλικά Όσκαρ) κερδίζοντας τελικά τα πέντε: καλύτερης σκηνοθεσίας, διασκευασμένου σεναρίου, φωτογραφίας, καλλιτεχνικής διεύθυνσης και κοστουμιών. Στη Γαλλία την ταινία είδαν γύρω στα δύο εκατομμύρια θεατές και οι εισπράξεις της στη χώρα ξεπέρασαν τα 15 εκατομμύρια ευρώ.

Η υπόθεση: Μαρόκο, Νοέμβριος 1920. Ο Αλμπέρ Μαγιάρ ανακρίνεται σε ένα αστυνομικό τμήμα. Είναι ένας βετεράνος που έχει να αφηγηθεί «μια μεγάλη και περίπλοκη ιστορία» που ξεκινά στις 9 Νοεμβρίου 1918 στα χαρακώματα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Γάλλοι και Γερμανοί είναι σίγουροι πως πλησιάζει επιτέλους το τέλος του πολέμου: είναι κουρασμένοι και θέλουν να ξεμπερδεύουν. Στα χαρακώματα φτάνει η είδηση της Εκεχειρίας. Μόνον που ο στρατόκαβλος υπολοχαγός Πραντέλ, αδιαφορεί. Και διατάζει μιαν άσκοπη επίθεση. Ο Αλμπέρ σχεδόν θάβεται σε μια τρύπα παρέα με ένα άλογο. Θα τον σώσει ο συνφάνταρός του, ο Εντουάρ Περικού.

Μόνο που ο Εντουάρ δεν θα σταθεί τυχερός: ένα βλήμα ανατινάζεται μπροστά του και εξαφανίζει το σαγόνι του! Επιβιώνει όμως. Αλλά θέλει να τον θεωρούν όλοι νεκρό – ιδίως ο πατέρας του, ένας πλούσιος Παριζιάνος, που πάντα τον απέρριπτε για την καλλιτεχνική του φύση. Ο Αλμπέρ τον βοηθά: του παρέχει μια νέα ταυτότητα και τον φροντίζει, καθώς του είναι αιωνίως ευγνώμον. Καθώς ο Πραντέλ σχεδιάζει να κάνει μια περιουσία πάνω στα πτώματα των θυμάτων του πολέμου, ο Αλμπέρ και ο Εντουάρ ετοιμάζουν μια μνημειώδη απάτη με τις οικογένειες των πενθούντων. Πώς θα τελειώσει όμως όλη αυτή η ιστορία;

Η άποψή μας: Καιρό είχαμε να δούμε τόσο χορταστικό σινεμά από Γαλλία μεριά. Στο τσακ και θα είχαμε κάτι του επιπέδου της «Αμελί»! Ο Dupontel τα δίνει όλα στο επίπεδο της εικόνας και η ταινία του είναι ένα χάρμα ιδέσθαι! Η κάμερά του είναι ένας πολύ... κουτσομπόλης παρατηρητής: μπαίνει παντού! Ακολουθεί τους πάντες, δεν καταλαβαίνει νόμους βαρύτητας, ξεκινάει από έξω και εισβάλει μέσα στα σπίτια, ακολουθεί ήρωες σε διαδρόμους, σε αιφνιδιάζει ευχάριστα την κάθε στιγμή. Και πιάνει στιγμές απίστευτης ομορφιάς ενώ ταυτόχρονα έχει την ικανότητα του... Μέσι να ξεγλιστράει ανάμεσα στο πλήθος: η σκηνή όπου ο Αλμπέρ πηγαίνει στο σπίτι του πατέρα του Εντουάρ και περνάει η κάμερα ανάμεσα στον κόσμο, που προχωράει με απίστευτη γεωμετρική στοίχιση, σαν να τρέχεις με 200 και περνάς με κόκκινο φανάρια, με αμάξια να τρέχουν γύρω σου σταυρωτά αλλά να μην σε ακουμπάνε καν, ε, είναι φανταστική!

Οι σινεφιλικές αναφορές είναι πάμπολλες και σκόρπιες αλλά τρομερά δεμένες με το τελικό φιλμικό αποτέλεσμα. Ο μασκοφόρος Εντουάρ είναι ένα άλλο «Φάντασμα της Όπερας». Οι σκηνές στα χαρακώματα ακολουθούν το τράβελινγκ από το «Σταυροί στο μέτωπο». Ο τραυματίας φαντάρος του Α' Παγκοσμίου Πολέμου που δεν μπορεί να επικοινωνήσει, παραπέμπει ευθέως στο «Ο Τζόνυ πήρε το όπλο του» (εκεί χρησιμοποιούσε σήματα Μορς, εδώ τον... μεταφράζει μια πιτσιρίκα). Και κάθε σκηνή είναι η αποθέωση ενός γενναιόδωρου σινεμά, ενός σινεμά που σου λέει ευθέως «φάτε μάτια ψάρια». Στη χαρακτηριολογία δεν τα πάει καλά ο σκηνοθέτης. Αναγκαστικά, θα έλεγε κανείς. Με τόσο φορτωμένη πλοκή, ίντριγκα, ανατροπές, δεν υπάρχει χώρος και χρόνος για εμβάθυνση στους χαρακτήρες. Οπότε, περισσότερο λειτουργούν ως στερεότυπα. Ιδίως ο κακιασμένος Πραντέλ σκιαγραφείται ωσάν καρικατούρα. Όμως, αυτό είναι κάτι το ελάχιστο, που δεν είναι – και δεν θα έπρεπε να είναι – κάτι που θα αποτρέψει το κοινό από το να απολαύσει την ταινία.

Μια ταινία που μιλάει για την αναζήτηση ταυτότητας. Για την ανάγκη να ζήσει κανείς μέσα στον πόλεμο με κάθε κόστος, αλλά και την ανάγκη να... αποχωρήσει κάποιος όταν αντιλαμβάνεται τη μεγάλη χίμαιρα (η σκηνή του... πετάγματος από το μπαλκόνι είναι απλώς συγκλονιστική). Που μιλάει για το τέλος του πολέμου, μιαν εποχή αβεβαιότητας και μεγάλων ελπίδων, όπου έδρασαν επιτήδειοι, όπως κάνουν πάντα σε εποχές ανάλογες. Που μιλάει για το πόσο κερδοφόρα μπίζνα είναι ο πόλεμος. Που μιλάει για φέρετρα τα οποία κουβαλούν χρήματα. Που μιλάει για τη δυσκολία επικοινωνίας ανάμεσα σε έναν πατέρα κι έναν γιο. Που μιλάει για την ανάγκη αποδοχής. Κι όλα αυτά ενταγμένα σε ένα άψογο αισθητικά πλαίσιο. Και ναι, όπως συμβαίνει καμιά φορά στις ταινίες, κάποιοι καλοί δικαιώνονται και κάποιοι κακοί λαμβάνουν το τέλος που τους αξίζει. Από ερμηνείες ξεχωρίζει ο Nahuel Pérez Biscayart, ο μασκοφόρος στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας Εντουάρ (η μάσκα η φτιαγμένη από χρήματα είναι απίστευτη!). Ένας Αργεντίνος ηθοποιός, που έκλεψε την παράσταση και στο «120 χτύποι το λεπτό». Κι εδώ παίζει ουσιαστικά μόνον με τα μάτια. Τεράστιο επίτευγμα.

Όπως είναι και η ταινία. Μια ταινία μεγαλόπρεπου σινεμά, που λείπει ολοένα και περισσότερο στις μέρες μας.

Ραντεβού εκεί ψηλά (Au revoir là-haut / See You Up There) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 22 Μαρτίου 2018 από την Odeon
Περισσότερα... »

Η Συμμορία του Τυφώνα (The Hurricane Heist) Poster ΠόστερΗ Συμμορία του Τυφώνα
του Rob Cohen. Με τους Toby Kebbell, Maggie Grace, Ryan Kwanten,Ralph Ineson, Melissa Bolona, Ben Cross


Καταστροφή!
του zerVo (@moviesltd)

Πάντα σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις, η θύμηση ταξιδεύει κάτι δεκαετίες πίσω, σε εκείνο το πολλά υποσχόμενο καλοκαίρι του 1996, όταν άπαντες καρτερούσαν με αγωνία μια κινηματογραφική σεζόν, τιγκάτη στις φαντασμαγορικές disaster movies, που τα στούντιος είχαν φροντίσει με πανίσχυρο προμόσιον να διαλαλήσουν. Με τα ειδικά εφέ να έχουν πετύχει την δική τους επανάσταση στις εικόνες, τω καιρώ εκείνω, ταινίες καταστροφής, όπως το πρωτοποριακό ID4 και το καθηλωτικό, έδειξαν πως το σινεμά μπορεί να προσφέρει μια ιδιαίτερα ρεαλιστική αναπαράσταση ενός ενδεχομένου ισοπέδωσης του πλανήτη από παράγοντες εξωγενείς ή φυσικούς αντίστοιχα. Κατά κάποιο τρόπο είναι κρίμα λοιπόν, που το είδος παρέμεινε στάσιμο στο χθες και δεν προχώρησε κάποια βήματα παραπέρα, επιμένοντας στις ημέρες μας να ξοδεύεται σε φασαριόζικες δευτεράντζες του τύπου The Hurricane Heist.

Η Συμμορία του Τυφώνα (The Hurricane Heist) Quad Poster Πόστερ
Καραβάνι φορτηγών, κατάμεστων με χαρτονομίσματα που οδηγούνται προς καταστροφή και στο σύνολο τους ξεπερνούν το μισό δισεκατομμύριο δολάρια, διασχίζει την Αλαμπάμα, κάτω από την αυστηρή επίβλεψη της ρισκαδόρας πράκτορα Κέισι και του χαμηλών τόνων συναδέλφου της Πέρκινς. Λίγο πριν οι παλιοκαιρισμένοι παράδες οδηγηθούν στην πολτοποίηση, το μηχάνημα θα εμφανίσει προβλήματα, με συνέπεια να ζητηθεί η αρωγή του ντόπιου μηχανικού Μπριζ, προκειμένου να το επισκευάσει. Σχεδόν ταυτόχρονα όμως, όπως έχει προειδοποιήσει ο μετεωρολόγος (και συνάμα αδελφός του προβληματικής συμπεριφοράς συντηρητή) Γουίλ, την περιοχή πρόκειται να κτυπήσει τυφώνας, πέμπτου βαθμού, συνεπώς πρέπει να εκκενωθεί άμεσα, ώστε να μην χαθούν από την οργή της φύσης ανθρώπινες ζωές.

Πέρα όμως από την επίθεση της φονικής καταιγίδας Τάμμυ, μια ακόμη απειλή βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς ο διπρόσωπος Πέρκινς και η μυστική συμμορία του, έχουν εκπονήσει πλάνο κλοπής των χρημάτων, γεγονός που θα πιάσει εν μέσω πανικού την συνεργάτιδα του απροετοίμαστη. Με την βοήθεια του δυναμικού γεωεπιστήμονα, που γνωρίζει καλά πως η ζωή του αδελφού του βρίσκεται σε κίνδυνο, ενόσω εκείνος βρίσκεται στα χέρια των υπέρ το δέον φιλόδοξων ληστών, η Κέισι θα κληθεί στο μέσον του ματιού του κυκλώνα, να δείξει πυγμή και σθένος, ώστε να αποτρέψει τους κακοποιούς από το να πραγματοποιήσουν το μοχθηρό σχέδιο τους.

Λογικό κι επόμενο είναι κάτω από αυτές τις συνθήκες, ειδικότερα μετά το πέρας της ολιγόλεπτης εισαγωγής, όπου τα αδέλφια σε μικρή ηλικία, κοντά είκοσι χρόνια πριν, χάνουν τον αγαπημένο τους πατέρα από την μήνη μιας ακόμη φυσικής συμφοράς, να μην έρθει κατά νου η περίπτωση της ρυθμικά απίθανης δημιουργίας του Jan De Bont. Στην πραγματικότητα εκείνο που την διαφοροποιεί από το αμιγώς ισοπεδωτικό, χάρη στην επίθεση της πλάσης, χαρακτηρισμό, είναι πως εισέρχεται από νωρίς στα μονοπάτια ενός έτερου είδους, που γνωρίζει μια μικρή άνθηση εσχάτως, του ληστρικού heist, άρα μιλάμε για μια πρόσμιξη των δύο περιπτώσεων σε πακέτο του ενός, προς τέρψην του κοινού που διψά για ακατάπαυστη δράση.

Το βασικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει όμως Η Συμμορία του Τυφώνα (...) είναι η ίδια του η σεναριακή βάση, που δεν γίνεται να πηγάσει ούτε από έμπνευση μικρού παιδιού. Πλήρως και απογοητευτικά ρηχός ο σπινθήρας, προσπαθεί να μας πείσει, έστω στα ψέμματα του σινεμά, πως μια ολάκερη περιουσία του δημοσίου δεν συνοδεύεται από αδιάφθορους πεζοναύτες, σε έναν τόπο που δεν έχει κανείς πληροφορηθεί εβδομάδες πριν, για την πιθανότητα έκρηξης των καιρικών φαινομένων και απλώς η μοναδική συνοδός της πομπής που δεν είναι στο κόλπο, θα βρει απάγκιο και απανέμι, στην ράχη ενός μορφονιού ερευνητή του γεωπεριβάλλοντος, που τρέμει στην ιδέα και μόνο της έλευσης μιας νέας Κατρίνα. Και που φυσικά έχει πάμπολλα προσωπικά θέματα να λύσει με το αδελφάκι του, που μετά το μοιραίο συμβάν με τον μπαμπά τους, τα λόγια τους είναι περιορισμένα...

Η μπογιά του Rob Cohen, που εβδομηνταρίζει ηλικιακά, έχει όμως αρχίσει να ξεθωριάζει κι αυτό είναι εμφανές σε κάθε στιγμή του πονήματος του. Ο σκηνοθέτης περιπετειών που έχουν γράψει πραγματικά ιστορία, όπως του Daylight, του XxX και του εισαγωγικού Fast And Furious, εκτός φόρμας ολοσχερώς, αφήνει το αδύναμων θεμελίων adventure του ξεκρεμαστο, εκτιμώντας πως κάποια μανιασμένα βουίσματα του αγέρα και το σήκωμα στα ουράνια βαρύτατων αντικειμένων, από μόνα τους είναι ικανά να ξεδιψάσουν την ανάγκη του κοινού για υπερθέαμα. Κι εδώ, ατυχώς για τον βετεράνο ντιρέκτορα, δεν υπάρχει κανένας Σούπερμαν Sly για να τον σώσει, απλά και μόνο με την μπρατσωμένη του θωριά. παρά μόνο κάτι τρίτης (και πιο κάτω) διαλογής αστερίσκοι, που και βέβαια μόνο για καστ b-movie θα μπορούσαν να επιλεγούν. Άρα από την φυσική καταστροφή, τον επιθετικό προσδιορισμό μπορείτε να τον αφαιρέσετε άφοβα, ώστε να έχετε μια πλήρη γεύση για το τι ακριβώς σημαίνει The Hurricane Heist.

Η Συμμορία του Τυφώνα (The Hurricane Heist) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 22 Μαρτίου 2018 από την Odeon!
Περισσότερα... »

19ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Πόστερ
19ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου
20 - 28 Μαρτίου 2018 Αθήνα / 29 Μαρτίου - 4 Απριλίου 2018 Θεσσαλονίκη

Episode II Απολύεστε!

Σκληρή κουβέντα αν την αντικρίσεις. Γνωρίζοντας καλά πως στο άκουσμα της πόσα όνειρα που είχες κτίσει πάνω σε ετούτη την δουλίτσα πάνε στράφι, πόσες υποχρεώσεις καρτερούν το μηνιάτικο αποτέλεσμα της πλέον μένουν εκκρεμείς, πόσες αγωνίες ξυπνά η επαύριο, καθώς με τεράστιο άγχος θα πρέπει να ριχτείς στο κυνήγι της αναζήτησης καινούργιας εργασίας. Φαινόμενο καθημερινό, σε κάθε γωνιά αυτού του κόσμου, που βιώνει την κοντά δεκαετίας ζωής πια, οικονομική κρίση, με απρόβλεπτα αποτελέσματα και αντιδράσεις από το υποκείμενο που παίρνει την άγουσα για το ταμείο αρωγής. Ένας λόγος παραπάνω για εκείνους τους φουκαράδες που έχουν περάσει το κατώφλι της μέσης ηλικίας και από τον περίγυρο έχουν κριθεί σαν απόμαχοι, συνεπώς δεν τους λογίζει και κανείς ως εργασιακά ισχυρούς για να τους προσλάβει, προτιμώντας, λογικότατα, φρέσκα, νεανικά (και σαφώς λιγότερων δικαιωμάτων) χέρια.

Με το ζήτημα της απειλής της ανεργίας καταπιάνονται οι τρεις ταινίες που είδαμε στο Γαλλόφωνο Φεστιβάλ, η καθεμιά από την μεριά της με εντελώς διαφορετικό τρόπο, αλλά με συγκλίνουσα προς το κυρίως θέμα κατεύθυνση. Κι επειδή είναι γνωστό πως οι Φραντσέζοι παρότι παίρνουν πολύ στα σοβαρά τέτοιου είδους κοινωνικά ζητήματα, αρέσκονται ταυτόχρονα στο να τα προσεγγίζουν με μια κάποια γλαφυρότητα, όλες τους ανήκουν στην κατηγορία της κομεντί. Όχι της σπαρταριστής, αλλά της σοσιολογικά σατιρικής, με αρκετά δραματικά στοιχεία στην αφήγηση τους.

Από τους πιο γνωστούς Γάλλους ηθοποιούς, ο Ισραηλινής καταγωγής Yvan Attal, με διεθνή μάλιστα καριέρα καθώς έχει κρατήσει ρόλους σε χολιγουντιανές παραγωγές όπως το Munich του Beard και το Rush Hour 3, έχει ήδη δώσει τα διαπιστευτήρια του και πίσω από την κάμερα, καθώς από το 2001 (και το Ma Femme Est Une Actrisse, όπου πρωταγωνιστεί η πραγματικά ηθοποιός συμβία του Charlotte Gainsbourg) μέχρι σήμερα έχει υπογράψει πέντε ταινίες μεγάλου μήκους. Η τελευταία εξ αυτών και καλύτερη από όλες εκτιμώ, φέρει τον τίτλο Le Brio και κάνει την επίσημη πρώτη της παρουσίαση στα μέρη μας. στα πλαίσια του Διαγωνιστικού Τμήματος του Γαλλόφωνου Φεστιβάλ Κινηματογράφου 2919.


Από τα παλαιοτέρα στελέχη του εκπαιδευτικού προσωπικού της έγκριτης νομικής σχολής των Παρισίων Ασσάς, είναι ο αυστηρός καθηγητής Πιερ Μαζάρ, ένας μοναχικός εξηντάρης, ιδιότροπος, με μόνιμα προκλητική συμπεριφορά προς όλους τους μαθητές του, που στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στα ακραία ρατσιστικά του πιστεύω. Γεγονός που φυσικά έχει υποπέσει στην αντίληψη της Πρυτανείας που από την μεριά της προκειμένου να σώσει το κύρος του ιδρύματος έχει προβεί επανειλημμένα σε συστάσεις. Η σφοδρή επίθεση προς το πρόσωπο της πρωτοετούς, μετανάστριας τρίτης γενιάς, 18χρονης Νέιλα Σαλάχ, την ημέρα της έναρξης του εξαμήνου, θα αποτελέσει και την σταγόνα που θα ξεχειλίσει το ποτήρι, με συνέπεια ο βετεράνος δάσκαλος να οδηγηθεί στο πειθαρχικό συμβούλιο και κατοπινά στο γεροντοπαλικαρένιο σπίτι του. Απόλυση του, που θα αποτραπεί αν και εφόσον αποδεχτεί την πρόταση, να προετοιμάσει με τις αναμφίβολες γνώσεις του, την ίδια φιλόδοξη όσο και πάμφτωχη μελλοντική δικηγόρο, ώστε να εκπροσωπήσει την Σχολή στον Εθνικό μαθητικό διαγωνισμό ρητορικής. Ένας τίτλος που κάθε χρόνο αποτελεί μετάλλιο τιμής για όποιο Πανεπιστήμιο τον κατακτήσει.

Απλοϊκή, ενδεχόμενα και αφελής, στην σύσταση της η ιστορία που αφηγείται το φιλμ, στην προσπάθεια της να φέρει κοντά δύο πρόσωπα που δεν θα ταίριαζαν στην παραμικρή άλλη περίπτωση. Αντιπαλότητα που διακρίνεται από τις πρώτες κιόλας στιγμές που τα βλέμματα (και τα στόματα) τους συναντώνται στο Αμφιθέατρο της Νομικής. Εκείνος, ο ντυμένος στην πένα προφέσορας, ελάχιστο καιρό πριν την σύνταξη του, μοναχικός και απόμακρος, με λόγο προσεγμένο ίσαμε το τελευταίο σημείο στίξης του, απαράμιλλα προβοκατόρικο και σφαγιαστικό με το βαμβάκι, όμως, εκφράζει δημόσια, γνωρίζοντας και αδιαφορώντας για το τι θα πει η κοινότητα, την (προσωπική) απογοήτευση του για τον δρόμο που έχει πάρει η αγαπημένη του πατρίδα, έχοντας γεμίσει ξένους, που σταδιακά εκτοπίζουν τους γηγενείς "δικούς' του. Εκείνη, με προέλευση από κάποια επαρχία της Τυνησίας, κάτοικος σε διαμέρισμα του μουντού Κρετέιγ, ελπίζει κάποια στιγμή να ξεπεράσει την μιζέρια της κοινωνικής της κάστας και να αναρριχηθεί ταξικά, στηριγμένη αποκλειστικά και μόνο στις ικανότητες της, ελπίζοντας πως ο τόπος που ζει, θα της δώσει τις ευκαιρίες που αναζητά.

Με σημαντικές πινελιές χιούμορ, που γεννιέται στην διαλεκτική που αναπτύσσεται ανάμεσα στον στρυφνό Αλοζανφάν Ντε λα Πατρί μέντορα και την Δεν Σηκώνω Μύγα στο Σπαθί μου εκκολαπτόμενη Μετρ, η προβληματισμένη σοσιολογικά κωμωδία εξελίσσεται σε τέμπο Καράτε Κιντ, ίσαμε να οδηγηθεί στην τελική της πράξη όπου αμφότεροι της δυάδας έχουν ανταλλάξει μαθήματα συμπεριφοράς, οδηγούμενοι στον αναμενόμενα και επί γης ειρήνη επίλογο, που σηκώνει ψηλά την σημαία του όλοι μαζί για μια ενιαία Γαλλία (συν)υπάρχουμε. Όμορφο ρυθμό διατηρεί στην αφήγηση του ο Attal, δίχως να αποφεύγει τις ευκολίες ή και κάποιες ακραίες επιλογές στην μέθοδο εκμάθησης της ευφράδειας της πιτσιρίκας από τον κατά βάθος καλοσυνάτο, όπως αποδεικνύεται εντέλει Καθηγητή. Απίθανο το δέσιμο, σημείο κλειδί άλλωστε για την επιτυχία του έργου, του πρωταγωνιστικού ντουέτου, που το ορίζουν ο τόσο έμπειρος και εκ των κορυφαίων ερμηνευτών του Φραντσέζικου σινεμά ever, Daniel Auteuil και η νεαρή Αραβοκοψιά Camelia Jordana, που πανάξια για την ερμηνεία της, κατέκτησε ένα από τα πλέον δημοφιλή βραβεία Cesar, εκείνο της πιο ελπιδοφόρας νέας ηθοποιού!

Αξιόλογη είναι η περίπτωση του σκηνοθετικού διδύμου Alexandre Charlot και Franck Magnier, που ήδη έχει φέρει εις πέρας τρεις διαφορετικού ύφους κομεντί, με βασικό τους χαρακτηριστικό το ευρηματικό σενάριο. Όπως ακριβώς συμβαίνει και στην πιο πρόσφατη εκ αυτών με τον τίτλο Les têtes de l'emploi, όπου η σύλληψη του θέματος πραγματικά ξεπερνά ακόμη και την πιο ταξιδιάρα φαντασία. Όχι και μεγάλη έκπληξη πάντως για τους δοκιμασμένους και στην συγγραφή κινηματογραφιστές, αφού δική τους έμπνευση υπήρξε το σενάριο του μέγκα χιτ εντός των συνόρων Bienvenue chez les Ch'tis, που χρόνια πριν είχε αποτελέσει ταινία έναρξης του Γαλλόφωνου Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Η ταινία που επιμελούνται εδώ, προβάλλεται στον ίδιο ακριβώς θεσμό, στο επίσημο πρόγραμμα του Πανοράματος.


Απλώς κάνουν με κέφι την δουλειά τους και γι αυτό απολαμβάνουν τα θετικά αποτελέσματα των κόπων τους, οι τρεις υπάλληλοι του περιφερειακού γραφείου εύρεσης εργασίας, ο Στεφάν, η Κατί και ο Τιερί. Χάρη στην ευρηματικότητα τους αλλά και στην μέθοδο που διαχειρίζονται τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων, καταφέρνουν να βρουν δουλειά ακόμη και σε πρόσωπα με προφανή μειονεκτήματα, γεγονός που έχει μειώσει την ανεργία στην περιοχή στο μηδέν! Αποτέλεσμα τούτου, είναι πλέον το γραφείο όπου εργάζονται να μην έχει λόγο ύπαρξης και να μην χρειάζεται άλλο τις υπηρεσίες τους, με συνέπεια ως περιττούς να απαιτήσει την λύση της συνεργασίας τους. και τώρα πρέπει οι τρεις συνάδελφοι που βοήθησαν τόσο κόσμο να βολευτεί να αναζητήσουν την δική τους τύχη σε κάποιον - άλλο, ανοικτό και λειτουργικό - ΟΑΕΔ.

Απίθανη σύλληψη! Σε σημείο που να χτυπάς παλαμάκια επικροτώντας εκείνον που η σκέψη του γέννησε αυτή την ιδέα. Να πέσουν θύματα εργασιακά, οι ίδιοι που έκαναν άριστα την δουλειά τους, σε σημείο που να μην υπάρχει πια αντικείμενο για να εργαστούν! Και δείγμα όμως της φρενίτιδας απολύσεων που διακατέχει τις Δυτικές κοινωνίες, που στέλνει στην ανεργία καθημερινά χιλιάδες κόσμου, αδιαφορώντας για το πως θα τα φέρουν πέρα στο εφεξής. Μια εκτόξευση εισαγωγική όμως, που δεν συνοδεύεται από κάποια εξίσου εμπνευσμένη συνέχεια, καθώς πολύ σύντομα η αρχική έκπληξη ξεθυμαίνει και το διασκεδαστικό τρίο εισέρχεται σε μονοπάτια περισσότερο σλάπστικ για να βγάλει γέλιο, δίχως πάντοτε να το καταφέρνει με επιτυχία. Ίσως σε αυτό να μην βοηθούν και οι επιμέρους δραματικές υποιστορίες του τριγώνου, με τον αρχηγό της ομάδας να πρέπει να λύσει τα ζητήματα του γάμου του, την κυρία να υποχρεούται να τα βγάλει πέρα με τρία ανήλικα παιδιά και τον νεότερο της ομήγυρης να μην μπορεί να φέρει βόλτα μια ανέκφραστη, σχεδόν αδιάφορη σύζυγο.

Αρκετά καλή η συνύπαρξη τριών αξιόλογων Γάλλων ερμηνευτών, του αγνώριστου πίσω από τα πρόσθετα προσώπου Franck Dubosc που αναλαμβάνει να κινήσει τα νήματα της αντίδρασης των απολυμένων ενάντια στο αδηφάγο τραστ, της πενηντάρας αλλά καλοδιατηρημένης Elsa Zylberstein που ως ζωντοχήρα κρατά τον ρόλο του υπαρχηγού της σπείρας και του εκφραστικού μπουλούκου Francois Xavier Demaison, που αποδίδει με όρεξη το εκτελεστικό όργανο της ομάδας. Που πραγματικά όσο πλησιάζουμε στο φινάλε, οδηγείται σε κάποιες ακρότητες μάλλον εξωφρενικές και ενίοτε σουρεαλιστικές, που απομακρύνουν την ματιά από το κοινωνικό πρόβλημα, που στον πρόλογο του μέσα από τηλεοπτικά ντοκουμέντα, υπόσχονται να επιλύσουν στα λόγια, όλοι οι μεγάλοι και τρανοί Πρόεδροι της σύγχρονης Γαλλικής Δημοκρατίας.

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Εύελπι δημιουργού Eric Gravel ορίζεται μέσα από την ταινία Crash Test Aglae, μιας ταχύτατης και έξυπνης κομεντί, που επίσης από την μεριά της προσεγγίζει με τρόπο κεφάτα σατιρικό  το ενδεχόμενο της απώλειας εργασίας.  Πρόκειται για μια καθαρόαιμη road movie που παλεύει μέσα από τα μάτια μιας νεαρής, άπειρης και με άγνοια του πραγματικού κινδύνου κοπέλας, να αναδείξει το σαθρό πρόσωπο των αδηφάγων πολυεθνικών, που παίζουν διαρκώς παιχνίδια κερδοφορίας στις ράχες όσων έχουν στην δούλεψη τους. Πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Φρανκοφωνίας στο τμήμα του Πανοράματος.


Κυριολεκτικά την λατρεύει την εργασία της η 26χρονη Αγκλαέ Λανκτό, μια μοναχική κοπέλα που δουλεύει στην βαριά βιομηχανία αυτοκινήτων, στο κομμάτι του ελέγχου ασφαλείας των οχημάτων, προετοιμάζοντας με επαγγελματική συνέπεια τις δοκιμές των κρας τεστ. Όλα αυτά μέχρι την ημέρα που η εταιρία θα ανακοινώσει στους υπαλλήλους της - ανάμεσα τους και την ίδια - το κλείσιμο της φάμπρικας στην Γαλλία και την μετάβαση του στην μακρινή Ινδία, όπου το εργατικό κόστος είναι θεαματικά μικρότερο. Με την παρότρυνση μάλιστα πως όσοι επιθυμούν μπορούν να διατηρήσουν το πόστο τους, αρκεί να μεταβούν - ιδίοις εξόδοις - μέχρι την Καλκούτα, καμιά δεκαριά χιλιάδες χιλιόμετρα μακρυά από το Παρίσι. Αποφασισμένη να μην εγκαταλείψει την δουλειά της, η Αγκλαέ, συντροφιά με δυο ακόμη μη έχουσες στον ήλιο μοίρα συναδέλφους της θα φορτώσουν μπαγκάζια στο χιλιαράκι αμαξάκι τους και θα τραβήξουν ρότα ακολουθώντας τον ατελείωτο δρόμο της Ανατολής!

Σφύζει από αλληγορίες, που άλλες φορές είναι εύκολα και άλλες πολύ πιο δύστροπα επεξηγήσιμες η κωμωδία που στην ουσία προβάλλει το μέχρι που μπορεί να οδηγηθεί κανείς προκειμένου να μην πέσει στην ανεργιακή καταρράκωση. Το κορίτσι που για την ηλικία του δείχνει απίστευτη επαγγελματική ωριμότητα και που στον ελεύθερο χρόνο που του απομένει, ασχολείται με το κρίκετ, ελπίζοντας κάποια στιγμή να γίνει πρωταθλήτρια στο μη δημοφιλές αυτό σπορ, ούτε καν διανοείται πως μπορεί άλλος να στήσει καλύτερα τις δοκιμαστικές κούκλες μέσα στα αμάξια που με ταχύτητα καρφώνονται στους τοίχους. Κατά συνέπεια, αφραγκίας γαρ, ούτε διανοείται να μην το σκάσει για τις Ινδίες, ούτε καν γνωρίζοντας πως πρέπει να διασχίσει χώρες αφιλόξενες και άβατες, όπου παραμονεύουν κίνδυνοι αμέτρητοι. Το δεύτερος μέρος του έργου μάλιστα, ενόσω η Αγκλαέ, περνά μέσα από τα δυσπρόσιτα εδάφη του Καζακστάν και της Ρωσίας, έχοντας αφήσει πίσω τις φιλενάδες που εγκατέλειψαν την προσπάθεια, είναι κι εκείνο που διαθέτει την μεγαλύτερη θεματική συνέπεια, εστιάζοντας πάνω στο πρόσωπο της πραγματικής παθούσας. Και όχι στις αποπροσανατολιστικές βινιέτες των έτερων (μεγαλο)κοριτσιών, που προφανώς χρησιμοποιήθηκαν από την παραγωγή, λόγω του βαρύτατου πρωταγωνιστικού ονόματος τους (η θυγατέρα Depardieu και η Yolande Moreau).

Λογικό κι επόμενο τα υποκριτικά βάρη να πέσουν πάνω στις ράχες της ξανθούλας ζουμπουρλούς India Hair, που θυμόμαστε από την Camille Redouble που επίσης είχε προβληθεί στο Γαλλόφωνο Φεστιβάλ και την είχε στείλει μέχρι τις πεντάδες των Cesar στις πιο ελπιδοφόρες νέες παρουσίες, έξι χρόνια πριν. Με αγριεμένες εκφράσεις η ταλαντούχα ηθοποιός, αλλά και με μια διάθεση να βγάλει προς τα έξω μια εικόνα σαν να μην έχει καταλάβει επακριβώς τι έχει αποφασίσει η φίρμα που υπηρετεί, προσεγγίζει με αξιοπρέπεια τον ρόλο, αλλά χωρίς την παραμικρή κωμική νότα στην θωριά της. Γεγονός που λογικά παίζει εις βάρος του συνόλου, το οποίο παλαντζάρει στο να διαλέξει ταυτότητα είδους και που παρότι έχει ένα πιο ανάλαφρο στυλ σχεδόν στο σύνολο του, στο φινάλε του καταφεύγει σε πιο ελεύθερες και μεταφορικές λύσεις, παρασυρμένο εμφανώς από το ανατολίτικο κλίμα και την πολυχρωμία της Ινδίας.

zerVo
Περισσότερα... »

19ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Πόστερ
19ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου
20 - 28 Μαρτίου 2018 Αθήνα / 29 Μαρτίου - 4 Απριλίου 2018 Θεσσαλονίκη

Episode I - Quelle Ministre!

Μετά από δεκαοκτώ παρουσίες σε πρεμιέρες του συγκεκριμένου φεστιβάλ, άντε να έχω χάσει το πολύ μια ή δυο, είμαι απόλυτα προετοιμασμένος για το ποιους πρόκειται να συναντήσω εισερχόμενος στην αίθουσα. Η γιορτή αυτή του σινεμά άλλωστε ξεχωρίζει από κάθε άλλη στα μέρη μας, εφόσον αφορά σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό και τα μέλη μιας κοινότητας φιλοξενούμενης στα μέρη μας, εν προκειμένης της Γαλλικής. Συνεπώς σε κάθε λαμπερή ουβερτίρ του FFF, σε όποιο σινεμέγαρο κι αν διεξαχθεί, είμαι βέβαιος πως θα δω ξανά στο ανοιξιάτικο ραντεβού μας, τα ίδια αγαπημένα πρόσωπα του τμήματος επικοινωνίας του IFG στην ρεσεψιόν, τους σχεδόν ίδιους πρεσβευτές των συναφών χωρών στα επίσημα, περίπου τους ίδιους προσκεκλημένους στην πλατεία που θέλγονται από τα πλούτη του γαλλικού (και συνολικά γαλλόφωνου) σινεμά, τον ίδιο παρουσιαστή που θα αναλάβει να βάλει σε μια τάξη το τελετουργικό. Όμορφη πάντα η διοργάνωση,.δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως είναι η μοναδική από τις ξενόγλωσσες που αποπειράθηκαν να ευδοκιμήσουν στην Ελλάδα, που εδώ και πολύ καιρό αποτελεί θεσμό. Για ένα πράγμα μόνο δεν ήμουν έτοιμος, πρέπει να ομολογήσω...

Για την ώρα που ο πρεζεντατέρ, στην προσφώνηση του, ανέφερε τον όρο "Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ"! Ωπ! Νάτο το πρόβλημα που με έπιασε αδιάβαστο. Ποια είναι η Υπουργός μας του Πολιτισμού? Με την έννοια του ποια είναι σε όνομα και όχι ως χαρακτηρισμός. Για ώρα μπλοκαρισμένος στις σκέψεις μου δεν μπορώ καν να φέρω την εικόνα της στο μυαλό μου. Ντροπή? Έ, όχι δα... Λειτουργία αφαιρετική, θα παίξω με την απαγωγή εις άτοπον για να την θυμηθώ, αν την ξέρω κιόλας. Η Τόλαινα με τα ωραία μάτια (και όχι μόνο) αποκλείεται να είναι, έχουν περάσει πολλά χρόνια απόταν έδινε το παρόν σε τέτοιες δεξιώσεις, άσε που νομίζω πως έχει αλλάξει και η κυβέρνηση και δεν μας διοικεί η Δεξιά. Ποια είναι φίλε η Υπουργός, δεν ανεβαίνει και στο πόντιουμ για να την δούμε? Έχω την ιδέα πως αν δεν το λύσω γρήγορα το ερωτηματικό δεν θα καταφέρω να παρακολουθήσω με την ησυχία μου την ταινία. Και πάνω που είχα την εντύπωση πως δεν με καρτερούσε καμία έκπληξη στην πρεμιέρα αυτή...

Πρεμιέρα που για φέτος έχει την τιμή και την χαρά να φιλοξενεί το ριμέικ της ταινίας του Jules Dassin από το 1970 La Promesse De L'Aube, Που στην τωρινή του εκδοχή υπογράφει ο αξιόλογος Φραντσέζος σκηνοθέτης Eric Barbier, στο έκτο μεγάλου μήκους δημιουργικό του βήμα, με γνωστότερο στο παρελθόν, το Le Serpent με τον Yvan Attal, που επίσης είχε προβληθεί στα πλαίσια του ανοιξιάτικου φεστιβάλ. Στην ουσία πρόκειται για το αυτοβιογραφικό δράμα της πορείας ζωής του σπουδαίου Γάλλου λογοτέχνη Ρομαίν Γκαρί, από τα πολύ παιδικά του χρόνια, στην Πολωνική επαρχία, με ενδιάμεσο σταθμό την ενηλικίωση του στο τουριστικό θέρετρο της Κυανής Ακτής και κατάληξη στις ημέρες που έχει αρχίσει να κτίζει την διεθνή του φήμη, ενόσω κάνουν την εμφάνιση τους διαφόρων ειδών ψυχολογικά ζητήματα.


Προβλήματα που έχουν την βάση τους στην μοιραία σχέση του λογοτέχνη με την καταπιεστική μητέρα του, Νίνα Κατσέβ, που οραματίζομενη ένα καλύτερο μέλλον για το παιδί της, τον Ρομάν, μετανάστευσε από την επαναστατημένη Ρωσία προς την Δύση στις αρχές της δεκαετία του 20'. Αυταρχισμός που πίσω του έκρυβε μια ανυπολόγιστου μεγέθους φιλοδοξία για την εξέλιξη του γιου, με την βεβαιότητα πως όταν θα μεγαλώσει θα εξελιχθεί σε κάποιον σπουδαίο, μεγάλο και τρανό, που θα είναι ξακουστός σε όλο τον κόσμο και κανείς δεν θα μπορεί να τον λοιδορεί για την ταπεινή του καταγωγή. Από το φτωχικό ραφτάδικο στην Βίλνα, μέχρι την πανσιόν της Νίκαιας, εκεί που με κόπους και βάσανα, κτίστηκε η ιδιόμορφα αριστοκρατική προσωπικότητα του λογοτέχνη από μια μάνα που του αφιέρωσε ολάκερο το είναι της, φτάνουμε μέχρι τις ημέρες του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, όπου ο Ρόμαν πολεμά στο πλευρό της Γαλλίας, δίχως όμως να μπορεί να πάρει βαθμό αξιωματικού ως μη γηγενής (και Εβραίος) και την κατοπινή αυτοεξορία του μέχρι το μακρινό Μεξικό. Εκεί που η τραγωδία της απώλειας, έχει κλονίσει για τα καλά την ψυχική του υγεία.

Εικαστικά μια Γαλλική ακριβή παραγωγή σαν και την Υπόσχεση της Αυγής δεν θα μπορούσε να μην αγγίξει το άριστα, αφού ο σκηνοθέτης δεν φείδεται παράδων για να κτίσει το περιβάλλον που βιώνει ο συγγραφέας. Αξιοπρεπή για τα μέτρα ειδικά εφέ στις εικόνες του πολέμου, πάμπολλοι κομπάρσοι, προσεγμένα σκηνικά στήνουν το ντεκόρ της εξέλιξης μιας δαιδαλώδους (κι ας μην της φαίνεται) οικογενειακής ιστορίας. Εκεί που η κατάσταση ξεφεύγει από τα χέρια του Barbier είναι όταν καλείται να πάρει απόφαση για το ποιες βινιέτες πρέπει να προσθέσει στην αφήγηση του, ούτως ώστε να μην χάσει την σειρά, αλλά ούτε και να σπαταλήσει κινηματογραφικό χρόνο μάταια. Ας πούμε πως το πρώτο το πετυχαίνει αναίμακτα, με ελάχιστα χρονικά πέρα δώθε να κάνουν την εμφάνιση τους. Στο δεύτερο κομμάτι όμως, το μέτρο ξεπερνιέται και μάλιστα πολύ, καθώς ο μετρ δεν σκέφτεται ποτέ οικονομικά, δεν κόβει σχεδόν τίποτα στο μοντάζ και έτσι το σύνολο μάλλον βαραίνει αγγίζοντας το δυομισάωρο.

Οι ερμηνείες του πρωταγωνιστικού διδύμου πάντως, είναι πολύ υψηλού επιπέδου, καθώς καλούνται να αποδώσουν στην έκφραση τους ένα εύρος ηλικιακό περίπου είκοσι χρόνων (συν μια δεκαετία πιότερη η μάνα) και χάρη και στην αρωγή του μακιγιάζ τα καταφέρνουν περίφημα. Εκτίμηση μου είναι, παρότι μόνιμα κινούνται ως ντουέτο, συγχρονισμός που ειδικά στο πλάνο του ταγκό αριστεύει, πως ο εκλεκτικός και εξαίσιος σε ότι κι αν έχει αναλάβει έως τώρα, Pierre Niney, βρίσκεται μισό σκαλοπάτι πιο πάνω ως δέσιμο με τον χαρακτήρα του, σε σχέση με την Charlotte Gainsbourg, μολονότι θα πίστευε κανείς περί του αντιθέτου. Ο σταδιακά εξελισσόμενος σε σούπερ αστέρα του Γαλλικού σινεμά πρωταγωνιστής, εκμεταλλεύεται με πιο σαφήνεια τις αβανταδόρικες στιγμές του σεναρίου από την κόρη του Serge, η οποία ειδικά στις σεκάνς των στερνών της - και των πλήρως μη λογικών της - παίζει σε πολύ δεύτερο πλάνο.

Με τις θετικές αναμνήσεις από μια άξια για πρεμιέρα Φεστιβάλ Φρανκοφωνίας, με τις συγκρίσεις μέσα μου σε σχέση με το ορίτζιναλ πόνημα του Τζούλη να παίζουν ανάμεικτες, αποχαιρέτησα το λαμπερό και χλιδάτο ελέω και της βραδιάς, Παλλάς, κατευθυνόμενος προς τον νυχτερινό συρμό. Με την μορφή της Μελίνας να μου έρχεται διαρκώς στο μυαλό από το μακρινό 70, στον ίδιο ακριβώς ρόλο της Νίνα, έφτασα στην στάση Ακρόπολη, εκεί που την αντίκρισα μπρος μου, αγέρωχη και χαμογελαστή, να χαιρετά με την γνωστή της παλικαριά, μπροστά στους στύλους του Παρθενώνα. Και ξέρεις το ίδιο ένθερμο γέλιο, ζωντανό θα βρίσκεται εκεί για τα επόμενα τρεις χιλιάδες χρόνια, ωσότου ισοφαρίσει σε αιωνιότητα τα ιστορικά μάρμαρα. Εντέλει, σκέφτηκα, αν έχουμε σαν λαός τους Υπουργούς Πολιτισμού που μας αξίζουν, την Μερκούρη δεν την δικαιούμαστε ποτέ...

zerVo
Περισσότερα... »

Δεν ήσουν ποτέ εδώ (You Were Never Really Here) ΠόστερΔεν ήσουν ποτέ εδώ
της Lynne Ramsay. Με τους Joaquin Phoenix, Ekaterina Samsonov, Alessandro Nivola, Alex Manette, John Doman, Judith Roberts


Ένας «Ταξιτζής» για το νέο αιώνα
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Ζητώντας απεγνωσμένα εξιλέωση...

H Lynne Ramsay γεννήθηκε στις 5 Δεκεμβρίου 1969 στη Γλασκόβη της Σκοτίας (σημείωση: εντάξει, μην δίνετε σημασία, αλλά είναι μόνον τρεις μέρες μεγαλύτερή μου σε ηλικία!). Αυτή είναι η τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί – και η τέταρτη που προβλήθηκε στο φεστιβάλ των Καννών! Η φιλμογραφία της έχει ως εξής: «Ratcatcher» (1999, προβλήθηκε στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα»), «Morvern Callar» (2002, προβλήθηκε στο τμήμα «Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών») και «Πρέπει να μιλήσουμε για τον Κέβιν» (We Need to Talk About Kevin, 2011, προβλήθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ των Καννών). Και η τελευταία της ταινία προβλήθηκε στις Κάννες την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή: για να καταλάβετε, την τοποθέτησαν να προβληθεί την τελευταία ημέρα του φεστιβάλ και στη δημοσιογραφική προβολή δεν ήταν έτοιμοι οι τίτλοι τέλους ενώ υπήρχαν και εκκρεμότητες σε ότι αφορά τον ήχο! Εντέλει, στην επίσημη προβολή της δέχτηκε 7λεπτο χειροκρότημα τη συνοδεία standing ovation και κέρδισε δύο βραβεία: καλύτερου σεναρίου (εξ ημισείας με το «Ο θάνατος του ιερού ελαφιού» του Γιώργου Λάνθιμου) και καλύτερης ανδρικής ερμηνείας για τον Joaquin Phoenix.

Δεν ήσουν ποτέ εδώ (You Were Never Really Here) Poster Πόστερ
Το σενάριο της ταινίας βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Jonathan Ames (που εκτός από συγγραφέας είναι και ηθοποιός). Η ταινία έκανε την πανελλήνια πρεμιέρα της στο φεστιβάλ «Νύχτες Πρεμιέρας» στην Αθήνα, όπου παραβρέθηκε η Ramsay για να την παρουσιάσει.

Η υπόθεση: Ο Τζο είναι ένας βασανισμένος άνθρωπος. Ως παιδί βίωσε ενδοοικογενειακή βία, καθώς ο πατέρας του βιαιοπραγούσε τόσο πάνω στη μητέρα του όσο και πάνω στον ίδιο. Ως πράκτορας του FBI βίωσε γεγονότα, που τον στοίχειωσαν. Ως στρατιώτης στην... επέμβαση των ΗΠΑ στο Ιράκ βίωσε πράγματα, που τον συγκλόνισαν. Πλέον ζει με τη γηραιά και χρήζουσα φροντίδα μητέρα του, καταπίνει χάπια για να αντέξει τον πόνο στο χαρακωμένο και πληγωμένο μυαλό και κορμί του και φλερτάρει με την ιδέα να εγκαταλείψει οικειοθελώς τον μάταιο τούτο κόσμο. Τον κρατάει ζωντανό το γεγονός ότι θέτει τον εαυτό του στην υπηρεσία μιας αποστολής – έστω, με το αζημίωτο: να βρίσκει εξαφανισμένα ανήλικα κορίτσια, μπλεγμένα δολίως σε κυκλώματα πορνείας και να τιμωρεί όσους εμπλέκονται σε αυτά. Κι όταν λέμε «τιμωρεί» εννοούμε «σκοτώνει». Η τελευταία υπόθεση που αναλαμβάνει, όμως, θα τον φέρει αντιμέτωπο με τη διαφθορά σε ανώτερα επίπεδα, καθώς η Νίνα, το κορίτσι που ψάχνει, είναι κόρη ενός Αμερικάνου γερουσιαστή και στην εξαφάνισή της εμπλέκεται ένας άνθρωπος υπεράνω πάσης υποψίας...

Η άποψή μας: Ε, ναι λοιπόν, η Lynne Ramsay κάνει τον «Ταξιτζή» του 21ου αιώνα – οι αναλογίες είναι εμφανέστατες. Οπότε, ό,τι αρνητικές κριτικές διαβάσετε (και θα διαβάσετε αρκετές μου φαίνεται...) για την ταινία, μην πτοήστε. Ανάλογα την είχε... πατήσει ο Ραφαηλίδης με την εμβληματική ταινία του Scorsese και μάλλον το μετάνιωσε πικρά αργότερα. Γιατί βρε παιδί μου, όλες οι ταινίες με θέμα την αυτοδικία δεν είναι ίδιες. Είναι σαν να λέμε τη γνωστή φράση – πιπίλα «καταδικάζουμε τη βία από όπου κι αν προέρχεται». Έ, όχι ρε φίλε, μην εξισώνεις το θύτη με το θύμα! Ναι, η αστική δημοκρατία χρησιμοποιεί το Νόμο για να διατηρεί την Τάξη, για να μην μετατραπεί η κοινωνία, η κάθε ευνομούμενη κοινωνία, σε ζούγκλα. Και σας ρωτώ: είναι αυτό που ζούμε στις σύγχρονες δυτικές κοινωνίες δημοκρατία; Είναι δημοκρατία να είσαι παιδεραστής και να μην την πληρώνεις επειδή έχεις δύναμη και φράγκα, αλλά να μπαίνεις στη φυλακή επειδή, ξέρω 'γω, έθιξες τον... Παϊσιο;

Είναι δικαιοσύνη να εμπλέκεσαι στο σκάνδαλο της Novartis κι απλά να είναι ημέρα Πέμπτη, αλλά να σε κατεβάζουν από τον προαστιακό επειδή δεν έχεις 10 λεπτά (!!!) για να πληρώσεις το αντίτιμο του εισιτηρίου; Είναι ρητορική μίσους να λες «τσακίστε τον τραγόπαπα τον Αμβρόσιο» και δεν είναι ρητορική μίσους να λες «όταν κι όπου συναντάτε ομοφυλόφιλους, φτύστε τους»;;;;; Πίσω στην ταινία μας. Στα χέρια κάποιου άλλου σκηνοθέτη, η πρώτη ύλη από την pulp νουβέλα του Jonathan Ames θα μπορούσε να δώσει ως τελικό αποτέλεσμα κάτι στο πλαίσιο και στο μήκος κύματος του «Death Wish». Ή για να μην πάμε τόοοοσο πίσω, στις ταινίες με πρωταγωνιστή τον Charles Bronson (που προσφάτως επανήλθε ως φιλόδοξο πρότζεκτ προς... ανάσταση, με τον Bruce Willis, αλλά πάτωσε), ας μνημονεύσουμε τις ταινίες τύπου «Taken», όπου η αυτοδικία έχει γίνει πλέον απλά ένας αστερίσκος της πλοκής, το εναρκτήριο λάκτισμα, για να πάρει μπρος μια σπινταριστή περιπέτεια. H Lynne Ramsay είναι σπουδαία σκηνοθέτιδα, πραγματικά από τις λίγες γυναίκες που κάνουν τόσο σκληρό σινεμά, με κινηματογραφικά δοκίμια πάνω στη σύγχρονη βία, όχι με τον εμπορικό, εξωστρεφή και στρατόκαβλο τρόπο της Kathryn Bigelow πχ, αλλά με βαθύ, υπαρξιακό τρόπο. Και η Σκοτσέζα δημιουργός αποδεικνύει πως μια χαρά μπορεί να τα καταφέρει και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, και σε φιλμ είδους (κατά μία έννοια) χωρίς να βάζει νερό στο κρασί της.

H Lynne Ramsey λοιπόν είναι έμπειρη, ξέρει τις παγίδες και τις αποφεύγει. Σαφώς και κάνει την καταγγελία της αλλά πιο πολύ την ενδιαφέρει η ψυχή του πρωταγωνιστή της. Το λακωνικό σε λέξεις σενάριό της βρίσκει τον απόλυτο εκφραστή της στο πρόσωπο (ναι, στο πρόσωπο) και την εσωτερική ερμηνεία ενός από τους πιο σπουδαίους σύγχρονους ηθοποιούς παγκοσμίως! Με πυκνή γενειάδα που – κοίτα να δεις τώρα – μου τον έκανε να μοιάζει πάρα πολύ με τον Mel Gibson όπως εμφανίζεται στην ταινία «Βίαιη δικαιοσύνη» (Blood Father), ο Joaquin Phoenix θερίζει! Τον βλέπεις και με το βλέμμα του, την ανάσα του, τον τρόπο που λέει τις ελάχιστες λέξεις που χρησιμοποιεί, βιώνεις τον πόνο του χαρακτήρα που υποδύεται. Τον βλέπεις και ανατριχιάζεις! Τον βλέπεις και ξέρεις πως διορθώνοντας (βίαια) το κακό που κάνουν γουρούνια σε μικρά κορίτσια προσπαθεί να μην τρελαθεί, να μην σαλτάρει, να εξιλεωθεί. Δεν σώζει τα κορίτσια – εκείνα τον σώζουν! Είναι πραγματικά απίστευτος. Και εξαιρετικός στα δύο του δίδυμα μέσα στην ταινία. Τόσο με τη μητέρα του (πολύ καλή η Judith Roberts στο ρόλο) όσο κυρίως με την πιτσιρίκα Ekaterina Samsonov, που περνάει σχεδόν απαρατήρητη σε μια άλλη ταινία στην οποία την είδαμε στις Κάννες, στο διαγωνιστικό, στο «Wonderstruck».

Η σχέση του με τη μικρή Νίνα που υποδύεται η Samsonov δεν είναι ανάλογη με εκείνη του De Niro με την Foster στον «Ταξιτζή». Είναι πιο βαθιά, πιο δεμένη, πιο ολοκληρωμένη. Παρά το σκοτεινό, σκοτεινότατο θέμα της, η ταινία διαθέτει σκηνές κατάμαυρου χιούμορ. Καθώς μαθαίνει απαραίτητες αλήθειες από έναν άνθρωπο τον οποίο οδηγεί στο θάνατο, ο Τζο ξαπλώνει μαζί του στο πάτωμα, κρατιούνται χέρι χέρι και τραγουδούν μαζί το «I’ve Never Been To Me» της Charlene! Ξέρετε, αυτό το τραγούδι που μεταξύ των άλλων λέει «Oh I've been to Nice and the Isle of Greece»!!! Γενικώς, η ηχητική μπάντα είναι ένας από τους βασικούς πρωταγωνιστές της ταινίας. Όπως συμβαίνει σε κάθε ταινία της Ramsey! Τη μουσική υπογράφει ο θεούλης Jonny Greenwood των Radiohead, δεύτερη φορά για ταινία της Ramsey και τρίτη φορά για ταινία με πρωταγωνιστή τον Phoenix (καθώς ο Joaquin έχει πρωταγωνιστήσει στις δύο από τις τρεις ταινίες του Paul Thomas Anderson για τις οποίες έχει γράψει μουσική ο Greenwood).

Και το μοντάζ είναι πρωταγωνιστής και η διεύθυνση φωτογραφίας είναι εξαιρετική, τίποτα δεν μοιάζει άστοχο, ακόμα και οι σινεφίλ αναφορές είναι έξυπνα χωμένες στο σύμπαν της ταινίας (εκείνο το διαλυμένο γυαλί πόσο «Αδέσποτα σκυλιά» και Peckinpah είναι ρε παιδιά – άλλη ταινία που κατηγορήθηκε για φασιστική στην εποχή της, όπως και ο «Ταξιτζής» για το θέμα της αυτοδικίας – είπαμε, είναι και η οπτική και η ηθική με την οποία διαπραγματεύεσαι ένα θέμα). Αλλά και... «Oldboy» έχουμε – ο δικός μας σκοτώνει με σφυρί – είθε να κρατούσε και δρεπάνι! Υπάρχουν σκηνές πραγματικής ποίησης (όπως εκείνη της βύθισης στο ποτάμι, με τις πέτρες, μια διπλή υγρή ταφή με μία επιστροφή) υπάρχει και μία αστοχία: το φινάλε πριν το φινάλε. Που φτιάχτηκε για να σοκάρει αλλά μάλλον προβλέψιμο είναι.

Φοβερό σε δύναμη, σοκαριστικό, «η ζωή αλλάζει δίχως να κοιτάζει τη δική σου μελαγχολία» και ματωμένα χρήματα, αλλά λίγο γίνεται προς εντυπωσιασμό. Το happy end (κι όμως!) εντέλει το κερδίζουν οι δύο ήρωες. Σπουδαία ταινία, indeed. Και σε όσους δεν άρεσε, δεν ήταν πραγματικά εκεί όταν προβαλλόταν...

Δεν ήσουν ποτέ εδώ (You Were Never Really Here) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 22 Μαρτίου 2018 από την Seven Films
Περισσότερα... »

Pacific Rim: Εξέγερση (Pacific Rim: Uprising) PosterRise Up! Η ταινία Pacific Rim: Εξέγερση (Pacific Rim: Uprising) αποτελεί συνέχεια του πρώτου Pacific Rim σε σκηνοθεσία του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο όπου πολυδύναμα γιγάντια ρομπότ με χειριστές ανθρώπους, ως πιλότους, αγωνίστηκαν προκειμένου να σώσουν την ανθρωπότητα από τα τεράστια τέρατα που εισέβαλαν, μέσω μιας πύλης που άνοιξε στον Ειρηνικό Ωκεανό, από την άλλη διάσταση. Χάρη στην μεγάλη του επιτυχία, το Pacific Rim Jaeger πρόγραμμα εξελίχθηκε στην ισχυρότερη παγκόσμια αμυντική δύναμη στην ιστορία της ανθρωπότητας και τώρα, δέκα χρόνια μετά τη μεγάλη μάχη, οι ωκεανοί είναι ήρεμοι, αλλά ανήσυχοι. Η PPDC τώρα καλεί τους καλύτερους και ευφυέστερους να πάρουν την σκυτάλη και να γίνουν η νέα γενιά ηρώων που θα αντιμετωπίσει την γιγάντια απειλή των Καϊτζού. Η διαμάχη ανάμεσα στα τεράστια τέρατα μαζικής καταστροφής, τα Καϊτζού και στα γιγαντιαία ρομπότ, τα Γιάγκερ, τα οποία ελέγχονται ταυτόχρονα από δυο πιλότους μέσα από μια γέφυρα νευρώνων, ήταν μονάχα η αρχή για την νέα, απόλυτη απειλή που βιώνει η ανθρωπότητα στην ταινία Pacific Rim Εξέγερση. Αυτήν τη φορά, ο Τζέικ, ο άλλοτε πολλά υποσχόμενος πιλότος των Γιάγκερ, του οποίου ο θρυλικός πατέρας έδωσε τη ζωή του για να εξασφαλίσει τη νίκη της ανθρωπότητας ενάντια στα τερατώδη Καϊτζού, καλείται, προκειμένου να γλιτώσει τη φυλακή, να εγκαταλείψει τον υπόκοσμο, όπου έχει μπλεχτεί, και να φανεί αντάξιος της κληρονομιάς του πατέρα του, αντιμετωπίζοντας τα εξωγήινα τέρατα. Στο πλευρό του Τζέικ βρίσκουμε τον Λάμπερτ και τη δεκαπεντάχρονη Αμάρα, οι οποίοι μαζί με τους υπόλοιπους επίλεκτους πιλότους ξεκινούν μια παγκόσμια εξέγερση ενάντια στις δυνάμεις που απειλούν με αφανισμό την ανθρωπότητα.

Pacific Rim: Εξέγερση (Pacific Rim: Uprising) Movie

Τους βασικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους τους σίκουελ μοιράζονται οι Τζον Μπογιέκα, Σκοτ Ίστγουντ, Ρίνκο Κικούτσι, Άντρια Αριόνα.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 22 Μαρτίου 2018 από την UIP!

Περισσότερα... »

Η Συμμορία του Τυφώνα (The Hurricane Heist) PosterΒάλε ζώνη, πάτα γκάζι, έρχεται καταιγίδα! Ο άνθρωπος πίσω από το κινηματογραφικό φαινόμενο του «Fast & Furious» Ρομπ Κοέν επιστρέφει με μια ταινία δράσης με τον τίτλο Η Συμμορία του Τυφώνα (The Hurricane Heist) που σας βάζει στην καρδιά του μεγαλύτερου τυφώνα στην ιστορία των ΗΠΑ για μια εξωφρενική ληστεία που όμοιά της δεν έχετε ξαναδεί! 1992, Αλαμπάμα. Ένα σκληρό παιχνίδι της μοίρας παίρνει τη ζωή του αφοσιωμένου πατέρα και επαγγελματία κυνηγού καταιγίδων Μπρους Ράτλετζ, αφήνοντας τους γιους του, Ουίλ και Μπριζ, στο έλεος της Φύσης. 25 χρόνια μετά, ο Ουίλ εργάζεται για την κυβέρνηση ως μετεωρολόγος και παρακολουθεί την γέννηση του πιο δυνατού τυφώνα στην ιστορία των ΗΠΑ. Καθώς οι ντόπιοι εγκαταλείπουν τα σπίτια τους ενόψει της επέλασης του εφιαλτικού φυσικού φαινομένου, μία σπείρα θα βάλει στόχο να κλέψει 600 εκατομμύρια σε χαρτονομίσματα που αποσύρονται από την κυκλοφορία. Ο Ουίλ, μαζί με τον αδελφό του και μία κυβερνητική πράκτορα, είναι οι μόνοι που μπορούν να τους αποτρέψουν - αν δεν παρασυρθούν από τον τυφώνα φυσικά...

Η Συμμορία του Τυφώνα (The Hurricane Heist) Movie

Στην καταιγιστική αυτή περιπέτεια τους βασικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους κρατούν οι Τόμπι Κέμπελ («Ο Πλανήτης των Πιθήκων: Η Σύγκρουση», «Μπεν-Χουρ»), Ράιαν Κουάντεν («True Blood») και Μάγκι Γκρέις («Taken», «Lost»).

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 22 Μαρτίου 2018 από την Odeon!

Περισσότερα... »

Μαρία Μαγδαληνή (Mary Magdalene) PosterΗ Ιστορία της! Η ιστορία του Ιησού Χριστού έχει εμπνεύσει γενιές και γενιές σκηνοθετών, μεταξύ αυτών τον Πιέρ Πάολο Παζολίνι, τον Μάρτιν Σκορσέζε και τον Μελ Γκίμπσον. Πρόκειται για μια ιστορία που έχει ειπωθεί με τόσους διαφορετικούς τρόπους, αλλά, η οποία, ούσα τόσο πλούσια και ανοιχτή σε ερμηνείες, ενέπνευσε τους παραγωγούς της συγκεκριμένης ταινίας ώστε να την προσεγγίσουν από διαφορετική σκοπιά, με εφαλτήριο ένα αρχαιολογικό εύρημα. Ο Γκαρθ Ντέιβις (Lion) συνεργάζεται με τους επιτυχημένους παραγωγούς των ταινιών «Lion» και «Ο Λόγος του Βασιλιά» και σκηνοθετεί το ανθρώπινο πορτρέτο μιας από τις πλέον αινιγματικές και αμφιλεγόμενες προσωπικότητες στην Ιστορία στο φιλμ Μαρία Μαγδαληνή (Mary Magdalene). Η Ρούνεϊ Μάρα, στην ιδιαίτερη αυτή βιογραφία, υποδύεται τη Μαρία, μια νεαρή γυναίκα που αναζητά ένα νέο τρόπο ζωής και, αψηφώντας τις ιεραρχίες και τις αξίες της παραδοσιακής της οικογένειας, γίνεται μέλος ενός κοινωνικού κινήματος με επικεφαλής τον Ιησού το Ναζωραίο (στο ρόλο ο Χοακίν Φίνιξ). Σύντομα, η Μαρία βρίσκει τη θέση της μέσα στο κίνημα και το πνευματικό της ταξίδι την τοποθετεί στην καρδιά μιας ιστορίας που θα τη φέρει αντιμέτωπη με το πεπρωμένο του Ιησού και τη δική της θέση σ' αυτό. Η ανείπωτη ιστορία της Μαρία Μαγδαληνής, της πιστής ακολούθου του Ιησού, για πρώτη φορά θα ακουστεί.

Μαρία Μαγδαληνή (Mary Magdalene) Movie

Και ποια ιδανικότερη για Μαρία Μαγδαληνή από τη Ρούνεϊ Μάρα με την οποία ο σκηνοθέτης είχε συνεργαστεί στην ταινίας LION και η οποία «… έχει τη δυνατότητα να «ουρλιάζει» στην απόλυτη σιωπή. Οι δύο πρωταγωνιστές στην πορεία είναι ο Ιησούς (Χοακίν Φοίνιξ) και ο Πέτρος (Τσιουέτελ Ετζιοφόρ), ένας άνθρωπος με τον οποίο το κοινό μπορεί να ταυτιστεί.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 22 Μαρτίου 2018 από την UIP!

Περισσότερα... »

Ραντεβού Εκεί Ψηλά (Au revoir là-haut) PosterΠλούτη στον αέρα! O χαρισματικός ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης Αλμπέρ Ντιποντέλ παίρνει το βραβευμένο με Goncourt μυθιστόρημα του Πιέρ Λεμέτρ, Ραντεβού Εκεί Ψηλά (Au revoir là-haut) και φτιάχνει ένα εξαιρετικό κινηματογραφικό έργο που εντυπωσίασε κοινό και κριτικούς, αποσπώντας 5 βραβεία César, μεταξύ των οποίων και καλύτερης σκηνοθεσίας. Νοέμβριος 1918. Λίγες μέρες πριν από την Εκεχειρία, ο Εντουάρ Περικού σώζει τη ζωή του Αλμπέρ Μαγιάρ. Οι δύο άνδρες δεν έχουν τίποτα κοινό, εκτός από τον πόλεμο. Ο υπολοχαγός Πραντέλ, διατάζοντας μια άσκοπη επίθεση, καταστρέφει τις ζωές τους. Στα ερείπια του μακελειού του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, αποφασισμένοι να ζήσουν, οι δυο τους προσπαθούν να επιβιώσουν όπως μπορούν. Έτσι, και καθώς ο Πραντέλ σχεδιάζει να κάνει μια περιουσία πάνω στα πτώματα των θυμάτων του πολέμου, ο Αλμπέρ και ο Εντουάρ ετοιμάζουν μια μνημειώδη απάτη με τις οικογένειες των πενθούντων... Το «Ραντεβού Εκεί Ψηλά» είναι μια συγκλονιστική ταινία για το τραύμα του πολέμου, για τον θάνατο, τη διαφθορά και τη χειραγώγηση. Η ταινία έχει γνωρίσει τεράστια επιτυχία στη Γαλλία, μένοντας για τρεις μήνες στην κορυφή του καταλόγου με τις πιο εμπορικές ταινίες και κάνοντας πάνω από 15 εκ. δολάρια στο γαλλικό box office. Έχει μαγέψει κοινό και κριτικούς, ενώ απέσπασε 5 βραβεία César: «Καλύτερης Σκηνοθεσίας» για την εξαιρετική δουλειά του Αλμπέρ Ντιποντέλ, «Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου» (Αλμπέρ Ντιποντέλ, Πιερ Λεμέτρ), «Καλύτερης Φωτογραφίας» για την υπέροχη εικόνα του Βενσάν Ματιάς, «Καλύτερης Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης» για τα καταπληκτικά σκηνικά δια χειρός Πιέρ Κεφελάν και «Καλύτερης Ενδυματολογίας» για εντυπωσιακά κοστούμια της Μιμί Λεμπικά.

Ραντεβού Εκεί Ψηλά (Au revoir là-haut) Movie

Στην ταινία τους βασικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους μοιράζονται οι Nαουέλ Περέζ Μπισκαγιάρ, Αλμπέρ Ντιποντέλ, Λορέν Λαφίτ, Νιλς Άρεστραπ, Μελανί Τιερί.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 22 Μαρτίου 2018 από την Odeon!

Περισσότερα... »

Σέρλοκ Ζουμπόμς (Sherlock Gnomes) PosterΜικρός ντετέκτιβ, μεγάλη περιπέτεια! Οι πολυαγαπημένοι μας νάνοι των κήπων βιώνουν μια θεότρελη περιπέτεια στο Λονδίνο. Όταν ο Ζουμπαίος και η Ιουλιέτα φτάνουν στην πόλη παρέα με τους φίλους και την οικογένειά τους, η μεγαλύτερή τους ανησυχία είναι να προλάβουν να ετοιμάσουν το νέο τους κήπο για την άνοιξη. Γρήγορα, όμως, συνειδητοποιούν πως κάποιους απάγει νάνους του κήπου και η μόνη λύση ακούει στο όνομα Σέρλοκ Ζουμπόμς. Ο διάσημος ντετέκτιβ και ορκισμένος προστάτης των νάνων που ζουν στους κήπους του Λονδίνου, παρέα με τον πιστό του συνεργάτη Γουάτσον, αναλαμβάνουν να λύσουν το μυστήριο και τίποτα στο Λονδίνο δεν πρόκειται να μείνει στη θέση του. Όλα αυτά τα εντυπωσιακά λαμβάνουν χώρα στο σίκουελ του κινούμενου σκίτσου Gnomeo And Juliet που φέρει τον πιασάρικο τίτλο Σέρλοκ Ζουμπόμς (Sherlock Gnomes)!

Σέρλοκ Ζουμπόμς (Sherlock Gnomes) Movie

Την Μετάφραση στα Ελληνικά έχει αναλάβει η Ελένη Κουβοπούλου, την σκηνοθετική Επιμέλεια η Μαρία Πλακίδη, ενώ τις βασικές φωνές του animation στην μεταγλώττιση που έλαβε χώρα στο Sierra Post στούντιο χαρίζουν οι Τηλέμαχος Κρεβάικας, Κώστας Φιλίππογλου, Χρήστος Θάνος, Λένα Παπαθανασίου, Άλκης Ζερβός, Χριστίνα Βαρζοπούλου.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 22 Μαρτίου 2018 από την UIP!

Περισσότερα... »

Το Όραμα (L' Apparition) PosterΔεν έχουμε να κρύψουμε τίποτα! Η έβδομη δημιουργική στιγμή του αξιόλογου Γάλλου σκηνοθέτη Xavier Giannoli, Το Όραμα (L' Apparition) που μέχρι στιγμής μας έχει προσφέρει φιλμς όπως τα Les Corps impatients, Une aventure, Quand j'étais chanteur, À l'origine, Superstar και Marguerite είναι ένα κοινωνικό δράμα που ασχολείται με ένα καυτό θρησκευτικό ζήτημα που παρατηρείται έντονα στην εποχή μας. Ο Ζακ είναι δημοσιογράφος σε μία μεγάλη γαλλική εφημερίδα. Φημίζεται για την αμεροληψία του και θεωρείται χαρισματικός ερευνητής γι’ αυτό και τραβά την προσοχή του Βατικανού που του αναθέτει μια ιδιαίτερη αποστολή: να γίνει μέλος της επιτροπής που ερευνά την εγκυρότητα ενός οράματος σε ένα μικρό γαλλικό χωριό. Πρόκειται για μια αληθινή έρευνα βάσει θεσμοθετημένων κανόνων. Αμέσως μετά την άφιξη του στο χωρίο , γνωρίζει την εύθραυστη Άννα που ισχυρίζεται ότι εμφανίστηκε στη ίδια η Παρθένος Μαρία. Την ακολουθεί ένα πλήθος ευλαβών και φανατικών πιστών με αποτέλεσμα η Άννα να είναι εγκλωβισμένη μεταξύ της Πίστης της και των αμέτρητων Παρακλήσεων που δέχεται συνεχώς. Αντιμέτωπος με αντίθετες οπτικές από τα μέλη των κληρικών και από τους σκεπτικιστές της Επιτροπής, ο Ζακ σταδιακά αποκαλύπτει τα κρυφά κίνητρα της «ιερής εμφάνισης» και νιώθει τις πεποιθήσεις του να κλονίζονται.

Το Όραμα (L' Apparition) Movie

Ο έξοχος Φραντσέζος ηθοποιός Vincent Lindon κρατά τον βασικό πρωταγωνιστικό ρόλο, προσφέροντας μια ακόμη σημαντική ερμηνεία, έχοντας μαζί τους και τους Galatéa Bellugi και Patrick d'Assumçao.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 22 Μαρτίου 2018 από την Spentzos Films!

Περισσότερα... »

Δεν ήσουν Ποτέ Εδώ (You Were Never Really Here) PosterΚαι Ταξιτζής και Drive. Γεννημένη στη Γλασκώβη, η Lynne Ramsay θεωρείται από τις σπουδαιότερες φωνές του ανεξάρτητου κινηματογράφου σήμερα. Η Σκοτσέζα σκηνοθέτιδα επιστρέφει δυναμικά μετά το «Πρέπει να μιλήσουμε για τον Κέβιν» με την νέα της δημιουργία που στο πρόσφατο φεστιβάλ των Καννών απέσπασε τα βαρύτιμα τρόπαια της Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας και τους Καλύτερου Σεναρίου. Στο Δεν ήσουν Ποτέ Εδώ (You Were Never Really Here) που βασίζεται σε μυθιστόρημα του σημαντικού συγγραφέα και τηλεοπτικού παρουσιαστή Jonathan Ames, του υπεύθυνου δηλαδή για τις επιτυχίες της μικρής οθόνης Bored to Death και Blunt Talk, παρακολουθούμε την περιπλάνηση μέσα στην βουή της μεγαλούπολης ενός άντρα ψυχικά ζορισμένου που αναζητά την εξιλέωση. Ένα κορίτσι αγνοείται. Ένας βασανισμένος τιμωρός σε αποστολή διάσωσης. Διαφθορά κι εκδίκηση μέσα σε μια δίνη βίας που μπορεί να οδηγήσει στη λύτρωση του.

Δεν ήσουν Ποτέ Εδώ (You Were Never Really Here) Movie

Μια ακόμη σπουδαία ερμηνεία από τον Joaquin Phoenix που εδώ κρατά τον απαιτητικό πρωταγωνιστικό ρόλο, έχοντας δίπλα του τους Ekaterina Samsonov, Alex Manette, John Doman, Judith Roberts, Alessandro Nivola, ενώ η μουσική επένδυση του έργου ανήκει στον κιθαρίστα των Radiohead, Johnny Greenwood

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 22 Μαρτίου 2018 από την Seven Films!

Περισσότερα... »