Από Έρωτα PosterΑπό Έρωτα
του Θοδωρή Αθερίδη. Με τους Θοδωρή Αθερίδη, Σμαράγδα Καρύδη, Παναγιώτα Βλαντή, Γιώργο Χρυσοστόμου, Γιάννο Περλέγκα, Μάρθα Καραγιάννη, Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη


Μια φωνή μου ψιθυρίζει, μυστικά...
του zerVo (@moviesltd)

Κανόνας: Ποτέ δυο άνθρωποι που τους δένει μια μεγάλη αγάπη δεν πρέπει να χωρίζουν, είναι πρόσταγμα της μοίρας που τους έφερε κοντά, που τους έδεσε. Η αλυσιδωτή αντίδραση που θα προκαλέσει ο ανεπιθύμητος από το ριζικό χωρισμός, θα έχει τόσο θορυβώδη ισχύ, που θα συμπαρασύρει στο διάβα τους τις μαραζωμένες ψυχές του γκρεμισμένου δεσμού. Κι όταν ο καθένας τραβήξει τον αντίθετο δρόμο του, τάχαμου απελευθερωμένος κι ευτυχής, διαρκώς θα παλεύει με μανία να καλύψει το θεόρατο κενό που άφησε το προορισμένο του μισό. Όχι από καμία ανάγκη, μα Από Έρωτα...

Από Έρωτα Wallpaper
Ελάχιστες ώρες πριν στεφανωθεί την εδώ και έναν χρόνο σύντροφο του, Νατάσα, μια όμορφη Μολδαβή νοσοκόμα, ο Αντώνης, ψυχικά ζορισμένος το τελευταίο χρονικό διάστημα πυροσβέστης, θα δει εντελώς αναπάντεχα να τον καρτερεί στο κατώφλι του σπιτιού του η Άννα. Ο μεγάλος έρωτας της ζωής του, μια γυναίκα που ο ίδιος έσωσε από βέβαιο θάνατο σε πυρκαγιά κι έκτοτε πέρασε μαζί της μια παραμυθένια περίοδο πάθους, μέχρι που εκείνη, στην κορύφωση της αγάπης τους, τον εγκατέλειψε, πιστεύοντας πως του κόβει τον δρόμο προ της ευτυχία. Μια όχι και τόσο τυχαία συνάντηση που θα ανατρέψει τα δεδομένα γύρω από τον επερχόμενο γάμο, μα και θα προβληματίσει ακόμη περισσότερο τον ακόμη ερωτευμένο Αντώνη, που δεν καταφέρνει να διαχωρίσει αν όλα όσα ονειρικά ξαναζεί στο πλάι της καρδιάς του, είναι πραγματικότητα ή δημιούργημα της φαντασίας του.

Δεν μου ήταν και τόσο εύκολο να αποδώσω τις πέντε σειρές της πλοκής δίχως να αποκαλύψω την (ικανή) ανατροπή της, που δεν αργεί και τόσο πολύ χρονικά να σκάσει στην αφήγηση αυτής της υπερβολικά ευαίσθητης για γεννημένης σε αντρικό μυαλό, ερωτικής, δραματικής  ιστορίας. Που ουσιαστικά κινείται σε αρκετούς διαφορετικούς διηγηματικούς άξονες, χρησιμοποιώντας δίχως καμία φειδώ, αλλά όχι και χωρίς συνοχή, τα φλας μπακς για να κτίσει πάνω τους τους βασικούς χαρακτήρες, αλλά και να επεξηγήσει όλα όσα έχουν συμβεί από την στιγμή που η αγγελικής αύρας Άννα, έκλεισε πίσω της την πόρτα, αφήνοντας μόνο ένα ραβασάκι σπαρακτικού αποχαιρετισμού.

Για να εκκινήσω από όσα δεν με ικανοποίησαν, οφείλω να πω πως το σενάριο δεν διεκδικεί δάφνες αρτιότητας, αφού και κενά προκαλεί στην ματιά του τελειομανή θεατή, αλλά κυρίως χωρίζει στην εξέλιξη του το έργο σε δύο σημαντικά άνισες πράξεις, με πολύ πιο ισχυρή σε κινηματογραφικό όγκο την πρώτη, εκεί που λαμβάνει χώρα και το όχι και τόσο απρόβλεπτο τουίστ. Είναι όμως ευρηματικές οι ιδέες που χρησιμοποιεί ο δημιουργός και εμπνευστής του φιλμ, στον τρόπο που χειρίζεται την εικόνα του κατακερματισμένου μεσήλικα που η ψυχή του έχει κοπεί στα δυο, εξαιτίας της απουσίας εκείνης που ξαστέρωνε την συννεφιά του, εκείνης που ανέπνεε απλά και μόνο στην ιδέα πως θα γυρίσει στο σπίτι για να την αγκαλιάσει. Μα είναι δυνατόν τέτοιες αγάπες να τελειώνουν? Το γιατί το επεξηγεί ο Θοδωρής στην πορεία και δεν είναι διόλου, μα διόλου απίθανο να έχει συμβεί και στ' αλήθεια. Κι αυτό είναι το ακόμη περισσότερο συγκλονιστικό...

Πέραν της κατά περιόδους θολής συνάφειας, με αρωγούς τους εξαιρετικούς επαγγελματίες του συνεργείου που έχει σιμά του, ο Αθερίδης, τα καταφέρνει περίφημα όμως στο καλλιτεχνικό κομμάτι, του κτισίματος ενός λοβ στόρι, δυτικού προσανατολισμού και ευρωπαϊκής εκτέλεσης, που βασίζεται για δεύτερη συνεχόμενη φορά σε δικό του θεατρικό έργο, μετά το επιτυχημένο εμπορικά, μα σαφώς πιο αδύναμο από το παρόν, Μια Μέλισσα τον Αύγουστο. Είναι πασιφανές πως ο αγαπημένος του κοινού, πολυπράγμων καλλιτέχνης, έχει μελετήσει αρκετά το σινεμά των Μεσόγειων σπουδαίων δημιουργών κι αυτό περνά μέσα από τα απίστευτης οικονομίας αλλά εξαιρετικής αισθητικής, ρωμαίικου λυρισμού και αφηγηματικής ευαισθησίας πλάνα, που δείχνουν πως οι ικανότητες του είναι για πολύ υψηλότερα από ότι αρχικά κανείς θα μπορούσε να υπολογίσει. Οι σεκάνς της γνωριμίας και του γάμου, εμπλουτισμένες με τις νότες του Ζαμπέτα και του Κραουνάκη αντίστοιχα, κλέβουν την καρδιά και εύκολα τοποθετούνται στην κορυφή των πιο καλογραμμένων που πρόσφερε φέτος το Made In Greece σινεμά.

Χρησιμοποιώντας για φόντο στα εξωτερικά του κατ, την ομορφότερη αστική συνοικία ολάκερης της Ελλάδας και στα ενδότερα ίσως το πιο αξιοζήλευτο για να ζήσει κανείς σπίτι της Πειραϊκής, με το θαλασσινό στοιχείο να χαϊδεύει κάθε κίνηση της κάμερας, αυτομάτως έχει το αβαντάζ πως το παραμύθι που εξιστορεί διαθέτει το περιβάλλον που του αρμόζει. Κι επειδή στο Από Έρωτα είναι και πιο έμπειρος φιλμικά, αλλά και δεν λειτουργεί στο πόδι (όπως είχε διαφανεί στην Μέλισσα) είναι προσεχτικός στις κινήσεις του και δεν βιάζεται, αντίθετα βραδυφλεγώς και μέσα από διαλόγους μη τηλεοπτικούς (αυτή κι αν είναι διάνα!) υφαίνει τις περσόνες του πλοτ με έκδηλη μαεστρία.

Κάποιους μάλιστα, πέρα των προφανών δύο βασικών, ίσως και περισσότερο από όσο θα έπρεπε, δίνοντας τους και χρόνο στο εκράν παραπάνω από τον απαιτούμενο. Η υποιστορία με το αστυνομικό ύφος, μάλλον είναι αχρείαστη και υπερβολική, ίσως και να αποσπά την προσοχή από τα όσα τόσο ποιητικά, μα και ανθρώπινα διαμείβονται ανάμεσα τον Πυροσβέστη (ο ίδιος ο Αθερίδης σε φόρμα και κοψιά εντελώς αντιφατική του πλέον επιθυμητού στο γυναικείο φύλο επαγγέλματος) και στο όραμα του, Εκείνη που ξαναγύρισε για να φέρει στην αγκαλιά του το Καλοκαίρι. Άνω τελεία. Αυτή είναι η Σμαράγδα Καρύδη, που δεδομένα στην ποιοτικότερη στιγμή της on screen καριέρας της, πείθει ακόμη και τον πιο δύσπιστο, χορεύοντας, τραγουδώντας, παιδιαρίζοντας, κάνοντας πλάκες αλλά και δακρύζοντας μονομιάς, πως το τάλαντο της περισσεύει, ίσως και να είναι πιότερο από την φυσική της ομορφάδα, που (προσωπικώς αναφέρω) στο ξανθό την εκτοξεύει στα ουράνια. Και για να το πάω μισό βήμα παραπέρα, δεν θυμάμαι όχι απλά στην σεζόν, μα και σε ολόκληρη την χρονιά, καλύτερη γυναικεία ερμηνεία, από αυτή της Σμαράγδας, σε ταινία ελληνική. Αντίθετα η επιλογή της Βλαντή για να υποδυθεί την Βαλκάνια νοσηλεύτρια είναι μελανό σημείο του κάστινγκ, μιας και ποτέ της δεν έπεισε πως δεν παλεύει να κάνει λάθος στην γραμματική και στο συντακτικό (επίσης στα καλά φωτισμένα πλάνα της, είναι ιδιαίτερα όμορφη πάντως) δίνοντας έτσι την ευκαιρία να κερδίσει τον τίτλο του καλύτερου υποστηρικτικού ρόλου του φιλμ, ως funny partner, ο Γιώργος Χρυσοστόμου.

Για πες: Έχοντας κάνει πέρα οτιδήποτε έχει σχέση με το θέατρο, για χάρη του σινεμά, ήλπιζα (έως και παρακαλούσα) πως κάποια στιγμή ο Αθερίδης θα μετέφερε στο σελιλόιντ το ξακουστό play του δίνοντας μου την ευκαιρία να το παρακολουθήσω κι εγώ επιτέλους. Αν εξαιρέσω τις αδυναμίες, που λογικά στο επόμενο του βήμα θα είναι λιγότερες και τους πλεονασμούς - ενδεικτικά, ο Θοδωρής εντελώς πρωτότυπα αποφάσισε να τελειώσει το πόνημα του, προβάλλοντας και με τα δύο πιθανά φινάλε που είχε κατά νου - με εξέπληξε θετικά, τηρουμένων μάλιστα και των οικονομικών δεδομένων, που δένουν μεν χέρια μα εκτοξεύουν έμπνευση. Και ακόμη περισσότερο εξεπλάγην από την ευαισθησία ενός δημιουργού, που δεν την είχε περάσει ατόφια στο κοινό του, κυρίως στο τηλεοπτικό του προφίλ, κτίζοντας μια ιστορία αγάπης, τόσο πλούσια σε ψυχή και θέληση που να μην έχει τίποτα να ζηλέψει από τις πολύ ακριβότερες ξενόφερτες.

Από Έρωτα Rating




Στις δικές μας αίθουσες? Στις 4 Δεκεμβρίου 2014 από την Village
Περισσότερα... »

Η Νύχτα Πριν Πέσει το Παρίσι (Diplomatie) PosterΗ Νύχτα Πριν Πέσει το Παρίσι
του Volker Schlöndorff. Με τους André Dussollier, Niels Arestrup, Burghart Klaußner, Robert Stadlober, Charlie Nelson, Jean-Marc Roulot, Stefan Wilkening, Thomas Arnold


Θρίαμβος της Διπλωματίας
του zerVo (@moviesltd)

Ούτε την πιο τίμια οδό ακολουθούν προκειμένου να πετύχουν τον τελικό σκοπό τους, ούτε τα πιο ενάρετα μέσα. Πάντοτε στην δράση τους χρησιμοποιούν μεθόδους παμπόνηρες και υποχθόνιες, στοχεύοντας στο να παγιδεύσουν με γοητεία και να σφάξουν με το γάντι τον απέναντι τους, που στο φινάλε της δοσοληψίας τους, ούτε καν θα κατανοήσει το πότε υποχώρησε με τόση άνεση στις προσταγές τους. Είναι ουσιαστικά εκείνοι που κινούν τα νήματα στα πολιτικά, οικονομικά, στρατιωτικά μέτωπα τους κόσμου, είναι αυτοί που καλούνται με βασικό τους εφόδιο το ιδιαίτερο χάρισμα της πειθούς τους να βγάλουν τα καυτά κάστανα από την φωτιά, προς όφελος τρίτων, όσο το δυνατόν πιο αναίμακτα και με τις λιγότερες δυνατές απώλειες. Διπλωμάτες καλούνται. Κι εγώ - έστω κι αν δεν εγκρίνω τις διεργασίες τους - τους βγάζω το καπέλο...

Η Νύχτα Πριν Πέσει το Παρίσι (Diplomatie) Wallpaper
Εντολή του Φύρερ είναι και μάλιστα πρέπει άμεσα να εκτελεστεί άμεσα και χωρίς καθυστέρηση. Τριάντα τρεις γέφυρες του Σηκουάνα, αλλά και τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Πόλης του Φωτός, το Λούβρο, η Νοτρ Νταμ, το Ορσέ, ολάκερη η Σαμπς Ελυζέ, η Όπερα, πρέπει να ισοπεδωθούν με αλυσιδωτές εκρήξεις δυναμίτιδας, πριν οριστικά οι συμμαχικές δυνάμεις ανακαταλάβουν την περιοχή. Μια ολοκληρωτική και εκδικητική καταστροφή στα πρότυπα της ήδη ισοπεδωμένης από τα στρατεύματα των Ναζί, Βαρσοβία, που θα έχει σαν τελικό, μακάβριο αποτέλεσμα τον θάνατο περισσότερων από ενάμισι εκατομμύριο αμάχων...

Η μοίρα θα ορίσει ως εκτελεστή της προσταγής, τον Διοικητή των SS στο Παρίσι, Στρατηγό Φον Τζόλτιτζ, καριερίστα στρατιωτικό τρίτης γενιάς, που έχει ήδη αντιληφθεί μέσα του πως οι ημέρες της κυριαρχίας του Τρίτου Ράιχ είναι μετρημένες. Στην οικία του και κέντρο πολεμικών επιχειρήσεων, που εδρεύει στην σουίτα του ξενοδοχείου Μερίς, ο αξιωματικός δα δεχθεί την απροσδόκητη επίσκεψη του Σουηδού διαπραγματευτή και πεπειραμένου διπλωμάτη Ραούλ Νόρντλινγκ, που από την διεθνή κοινότητα έχει λάβει την οδηγία να τον πείσει να μην κάνει πράξη την φονική απόφαση του παρανοϊκού του ηγέτη.

Για σκάρτα ενενήντα λεπτά, ελάχιστες είναι εκείνες η στιγμές που η κάμερα ξεφεύγει από τα στενά όρια των πενήντα τετραγωνικών του δωματίου, όπως και πολύ λίγες είναι εκείνες οι φορές που το καρέ μοιράζονται περισσότεροι των βασικών δύο πρωταγωνιστών της ιστορίας. Χάρη σε ένα εξαιρετικά καλογραμμένο σενάριο, που στηρίζεται πέρα από τα προφανή αληθινά περιστατικά, στο φημισμένο πλέυ του Cyril Gely, όλα όσα έλαβαν χώρα τα ξημερώματα της 25ης Αυγούστου του '44, μεταφέρονται σε εικόνα με τέτοια ένταση, περιγραφικότητα και ζωντάνια, όσο πολλές φορές δεν το έχουν καταφέρει όλα τα ειδικά εφέ του κόσμου. Όπλο του Diplomacy στην κορύφωση της ίντριγκας, οι κοφτοί διάλογοι, ένα ιδιόμορφο πινγκ πονγκ επιχειρημάτων για το ποια είναι εντέλει η σωστή επιλογή (της ισοπέδωσης της πόλης ή όχι) μεταξύ ενός Σκανδιναβού εκφραστή της ουδετερότητας κι ενός εγωιστή τιμητή της Σβάστικας, που όσο περνά ο χρόνος, εξελίσσεται σε μαραζωμένο οικογενειάρχη, που τρέμει για τις τύχες των λατρεμένων του προσώπων.

Ο πεπειραμένος σκηνοθέτης Volker Schlondorff, λάτρης της ιλουστρασιόν πλήρους λεπτομερειών εικόνας και γνήσιο τέκνο των καλών ημερών του Γαλλικού σινεμά, ζωγραφίζει με φινέτσα την κλεισούρα του δωματίου, ρίχνοντας κλεφτές ματιές στο φόντο της ομορφότερης (μετά την Βασιλεύουσα) πόλης στον κόσμο, ποντάροντας πάντως πολλά στην υποκριτική ικανότητα των δύο κύριων ερμηνευτών του. Κι εκεί ακριβώς κρύβεται το μυστικό της καλλιτεχνικής επιτυχίας του φιλμ, στις ευθύβολες ματιές και στις κοφτερές λέξεις που ανταλλάσσουν ο ψυχρά κοτσονάτος Andre Dussolier ως πρέσβης και ο σαφώς δραματικότερος Niels Arestrup ως ηττημένος Στρατηγός, δείγμα της τεράστιας θεατρικής τους παιδείας και των αναμφισβήτητων ικανοτήτων τους.

Για πες: Εντελώς αντιφατικά από ότι κανείς θα μπορούσε να πιστέψει για ένα εσώκλειστο μονόπρακτο δύο μόλις χαρακτήρων, δεν υπάρχει ούτε δευτερόλεπτο που να μην διατηρείται η ματιά σε εγρήγορση για το τι πρόκειται να συμβεί στην πορεία της υψηλών τόνων κουβέντας. Ακόμη κι αν άπαντες γνωρίζουμε πως και ο Πύργος του Άιφελ και τα Ηλύσια Πεδία ουδέποτε καταστράφηκαν και παραμένουν ολοζώντανα ως απαράμιλλου κάλλους αξιοθέατα.

Η Νύχτα Πριν Πέσει το Παρίσι (Diplomatie) Rating




Στις δικές μας αίθουσες? Στις 4 Δεκεμβρίου 2014 από την Odeon
Περισσότερα... »

Jimmy's Hall PosterJimmy's Hall
του Ken Loach. Με τους Barry Ward, Simone Kirby, Jim Norton, Andrew Scott, Francis Magee, Mikel Murfi, Sorcha Fox, Martin Lucey, Shane O’Brien


Περί ηθικής ανωτερότητας της αριστεράς και άλλων δαιμονίων
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Χέρι – χέρι Κλήρος κι Εξουσία

Μερικές φορές οι προγραμματισμοί των εταιριών διανομής πέφτουν... διάνα στο πλαίσιο του χωροχρόνου όπου διαγκωνίζονται και στριμώχνονται, διεκδικώντας μερίδιο της πίτας από το κινηματογραφικό κοινό που έχει απομείνει «ζωντανό». Κοντοζυγώνει η επέτειος της δολοφονίας Γρηγορόπουλου, συνεχίζεται η απεργία πείνας του Ρωμανού και η χώρα μας είναι αστυνομοκρατούμενη, με την Εκκλησία να ρίχνει τη σκοταδιστική σκιά της σε πάρα πολλά πράγματα και ημιμαθείς «καλονές» (εκ του αρσενικού κάλου - στον εγκέφαλο - κι ουχί εκ του ουδέτερου κάλλους που δηλώνει ομορφιά) τύπου Παπαγγέλη να κάνουν το... κομμάτι τους – επειδή μπορούν.

Jimmy's Hall Wallpaper
Κι άντε πείτε μου εσείς τις μεγαλειώδεις διαφορές ανάμεσα στην προπολεμική Ιρλανδία και την Ελλάδα του 2014. Το μόνο που διαφοροποιείται είναι πως εντέλει και ο Άλντους Χάξλεϊ και ο Τζορτζ Όργουελ είχαν ταυτόχρονα δίκιο. Ο Ολοκληρωτισμός είναι εδώ, βρίσκεται παντού και πλέον οι άνθρωποι ποδηγετούνται και πνευματικά και σωματικά.

Η υπόθεση: Ιρλανδία, 1921. Ο Τζίμι Γκράλτον, μαζί με συγχωριανούς του, χτίζει έναν χώρο, όπου οι νέοι μπορούν να παρακολουθήσουν μαθήματα, να συζητήσουν, να γυμναστούν, να ονειρευτούν και πάνω από όλα να χορέψουν. Η εκκλησία όμως και ορισμένοι πολιτικοί έχουν αντιρρήσεις και ο Τζίμι αναγκάζεται να φύγει από τη χώρα. Η αίθουσα χορού κλείνει και εγκαταλείπεται. Δέκα χρόνια μετά, ο Τζίμι επιστρέφει από την Αμερική, αποφασισμένος να φροντίσει τη μητέρα του και να ζήσει μια ήσυχη ζωή, δουλεύοντας τη γη. Η κοινότητα όμως πείθει τον Τζίμι να ανακαινίσει τη ρημαγμένη αίθουσα χορού. Για δεύτερη φορά, ο Τζίμι θεωρείται επικίνδυνος και μπορεί να χάσει τα πάντα...

Η άποψή μας: Εδώ ο Loach δεν βρίσκεται στις μέγιστες φόρμες του. Ακόμα όμως και η χειρότερη ταινία τούτου του σπουδαίου δημιουργού είναι παρασάγγας καλύτερη από το μέσο όρο των ταινιών που κυκλοφορούν εκεί έξω. Ποιο είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα του Loach; Μα η ηθική του. Κι εδώ, επειδή μπερδέψαμε τα μπούτια μας τελευταία, είναι θεμιτό να κάνουμε μια διευκρίνηση: ο άνθρωπος δεν ηθικολογεί. Η στάση του, όμως, η σκοπιά του απέναντι στην Ιστορία κι απέναντι στον Άνθρωπο είναι εκείνη που τον ορίζει και τον ξεχωρίζει. Είναι αριστερή αλλά και... χριστιανική στο βαθύτερο πυρήνα της: αυτόν που επιτάσσει «αγάπα τον πλησίον σου ως εαυτόν». Ο πρωταγωνιστής του είναι προλετάριος. Ξέρει την τάξη του, ξέρει τη θέση του στον κόσμο, είναι συνειδητοποιημένος. Έχει διαβάσει αλλά δεν είναι διανοούμενος. Άνοιξε όμως το πνεύμα του. «Έμαθε να κάνει ερωτήσεις και να αμφισβητεί» λέει κάποια στιγμή η μητέρα του, που λειτουργούσε παλιότερα κινητή βιβλιοθήκη. Βγήκε και έξω, είδαν τα μάτια του πολλά, νιώθει. Το μόνο που θέλει είναι να κάνει τον κόσμο καλύτερο. Ναι, αλλά σ' αυτές τις περιπτώσεις, είναι πολλά τα συμφέροντα που διακυβεύονται. Η εξουσία, χέρι – χέρι με την εκκλησία, προσπαθεί να φοβίσει. Θα σε πούμε άθεο – στην Ιρλανδία όπου είναι πιο... καθολικοί και από την Ιταλία, αυτό ισούται περίπου με ισόβια κάθειρξη στην πυρά της κολάσεως! Θα σε στριμώξουμε, θα σε δείρουμε (χαρακτηριστική η σκηνή του μαστιγώματος της ανοιχτόμυαλης κόρης από τον φασίστα πατέρα της), θα σε λοιδορήσουμε. Θα βρούμε τρόπο να απαλλαγούμε από εσένα που μας χαλάς τη φτιάξη, χωρίς να σε ηρωοποιήσουμε.

Πάντα το σύστημα βρίσκει τον τρόπο. Το θέμα είναι να φυτευτεί ο σπόρος της αμφισβήτησης. Και η νεολαία είναι έτοιμη. Το φινάλε της ταινίας είναι επίσης χαρακτηριστικό: προσομοιάζει με το αντίστοιχο από τον «Κύκλο των χαμένων ποιητών». Γενικώς τούτη η ταινία του Loach με εκείνη την ταινία του (σπουδαίου κάποτε...) Weir έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά. Το κυριότερο: τα μυαλά είναι πάντα έτοιμα. Χρειάζεται να βρεθούν οι άνθρωποι, οι καταστάσεις, οι συνθήκες να ανοίξουν για να αρχίσουν να δουλεύουν.

Και ο έρωτας έχει τη θέση του. Δεν νομίζω να είδα φέτος πιο ρομαντική σκηνή από εκείνη όπου η καλή του ήρωα φοράει το φόρεμα που της αγόρασε εκείνος και χορεύουν στην άδεια σάλα.

Σε ότι αφορά τα προβλήματα: έχουν να κάνουν κατά βάση με τη σχηματοποίηση κάποιων καταστάσεων και την έλλειψη εκπλήξεων. Ξέρουμε πως θα καταλήξει η ταινία (βασισμένη εξάλλου σε πραγματικά γεγονότα). Είναι πρόδηλη η πορεία της. Και... δεν καταδικάζεται ολοκληρωτικά η Εκκλησία, ως όφειλε να κάνει ο σκηνοθέτης. Ο ρόλος του γέρου ιερέα που μισεί και θαυμάζει ταυτόχρονα τον Τζίμι αποτελεί σκηνοθετική και σεναριακή ευκολία. Και, εν πάση περιπτώσει, ο Ζβιάγκινστεφ στο «Λεβιάθαν» (που θα βγει αργότερα στις αίθουσες) είπε τα ίδια πάνω – κάτω, πολύ καλύτερα. Και πάλι όμως: δείτε την ταινία. Γιατί αυτά που θα δείτε και θα ακούσετε τα γνωρίζετε. Ίσως απλά δεν τα έχετε συνειδητοποιήσει...


Jimmy's Hall Rating




Στις δικές μας αίθουσες? Στις 4 Δεκεμβρίου 2014 από την Feelgood
Περισσότερα... »

Ηλίθιος και Πανηλίθιος 2 (Dumb And Dumber To) PosterΗλίθιος και Πανηλίθιος Δίο
των Bobby Farrelly, Peter Farrelly. Με τους Jim Carrey, Jeff Daniels, Laurie Holden, Kathleen Turner, Brady Bluhm, Steve Tom, Rachel Melvin, Rob Riggle, Paul Blackthorne


Γερασμένη δευτεράντζα
του zerVo (@moviesltd)

Θρυλικός τίτλος. Όχι τόσο από άποψης καλλιτεχνικής, αφού κακά τα ψέμματα είκοσι χρόνια πριν κανέναν δεν συγκλόνισε με την ποιότητα της αισθητικής του, όσο για το γεγονός πως ουσιαστικά υπήρξε εκείνη η ανατρεπτική φιλμική στιγμή, που έθεσε στα 1994 τις βάσεις για το ύφος των σπαρταριστών (?) κωμωδιών που θα ακολουθούσαν. Τεράστια επιτυχία κατέγραψαν ο Ηλίθιος και ο Πανηλίθιος, σαρωτική, αφού ελάχιστοι θεατές δεν παρακολούθησαν εκείνη την πρώτη τους απρόσμενα ιδιόμορφη συνάντηση στο πανί, μοναδική. Τόσο μοναδική, που το νέο τους ραντεβού στο Dumb And Dumber To, δυο ακριβώς δεκαετίες μετά το πρώτο, να μοιάζει, άκαιρο, αχρείαστο, μια επαναλήψιμη γερασμένη δευτεράντζα, που σκοπό της έχει απλά και μόνο να εκμεταλλευτεί εμπορικά, την δημοφιλή μαρκίζα.

Ηλίθιος και Πανηλίθιος 2 (Dumb And Dumber To) Wallpaper
Ξυπνώντας από τον εθελούσιο εικοσαετή του λήθαργο - αστειάκι για να την φέρει στον κολλητό του, που όλο αυτό τον καιρό στάθηκε βράχος στο πλάι του, ο Λόιντ Κρίστμας θα βρεθεί και πάλι κοντά στον πολυαγαπημένο του φίλο Χάρι Νταν και μαζί θα κινήσουν για νέες περιπέτειες προκειμένου να καλύψουν το κενό τόσων χρόνων. Ο δρόμος θα τους βγάλει στο μονοπάτι μιας παλιάς μεγάλης αγάπης του Χάρι, της Φράιντα, εξαιτίας μιας επιστολής της, που έφτασε στα χέρια του, αργοπορημένη κατά πέντε Ολυμπιάδες, με την οποία τον πληροφορούσε για την νεανική της εγκυμοσύνη. Αυτό είναι! Ο Χάρι είναι μπαμπάς! Κι η κόρη του, που ζει πλέον στην άλλη άκρη της χώρας ως θετή θυγατέρα ενός εκ των κορυφαίων επιστημόνων της Αμερικής, πρέπει κατά την γνώμη του άμεσα, να πληροφορηθεί το χαρμόσυνο μαντάτο. Ίσως μάλιστα και να συνδράμει ως αίμα του, στην απαίτηση του για ένα καινούργιο νεφρό που το έχει άμεση ανάγκη...

Πιάσ' το αυγό και κούρευτο δηλαδή. Μην αναζητάς ειρμούς και συνέχειες σε ένα σενάριο που έξι μυαλά φημισμένων σκρίπτερς στύφτηκαν για να γεννηθεί. Το σλάπστικ κι η σιχασιά εκτίθεται σε όλο της το μεγαλείο, καθώς το αντισυμβατικό ντουέτο - των πενηντάρηδων πλέον μπρόδερς - δρόμο παίρνει, δρόμο αφήνει για να φτάσει κοντά στο κορίτσι του ενός. Που συνάμα αποτελεί και ερωτικό αντικείμενο του πόθου του άλλου, άσχετα αν αδυνατεί πλήρως να το εκστομίσει, φοβούμενος την όποια αντίδραση του. Σε μια τέτοια σαματατζίδικη κατάσταση που βασιλεύει όχι η κοινή λογική μα η ηλιθιότητα (ίσως κι η πανηλιθιότητα) θα ήταν κομματάκι περίεργο να ψάχνουμε για εξελίξεις που έχουν την παραμικρή σχέση με την φαιά ουσία.

Μα θα μου πει κανείς, τι το τόσο διαφορετικό είχε το πρωτότυπο που καθιστά αυτό εδώ το αντίγραφό του κουραστικό, σαχλό και εντέλει βαρετό. Μα αυτή ακριβώς την ορίτζιναλ συλλογιστική, που τότε στα μέσα των 90s πήγε το κουφό χιούμορ των Zucker μισό βηματάκι παραπέρα. Οι Farrelly κουρασμένοι και εμφανώς στερεμένοι από διασκεδαστικές ιδέες, πήραν την ίδια ακριβώς θεματική βάση και την ξεχείλωσαν, δίχως να έχουν τον παραμικρό στόχο, σκοπό και προορισμό. Αν γελάσεις δηλαδή είναι αποκλειστικά ζήτημα ευδιαθεσίας της στιγμής και τίποτα άλλο. Μάλλον αν το δεις και με πιο σύνεση, ίσως και να κουνήσεις το κεφάλι με θυμηδία στην θωριά δύο μεσήλικων που συμπεριφέρονται σαν νήπια. Τι κρίμα για το ταλέντο τους...

Για πες: Το οποίο αμφότεροι ξετύλιξαν σε όλο του το εύρος με εξαιρετικές ερμηνείες στο πέρασμα αυτών των δύο δεκαετιών, άσχετα αν πάντα, ακόμη και στον πιο σοβαρό τους ρόλο, στο πίσω μέρος του μυαλού ερχόταν οι θύμησες από τις σαχλαμάρες τους. Δεν χρειαζόταν ούτε ο Carrey, ούτε ο Daniels να συναινέσουν σε μια τέτοια ανούσια επιστροφή, που τους πήγε πολλά βήματα πίσω στις σινεφίλ εκτιμήσεις. Κι αυτό δεν είναι αστείο για να γελάσουμε...

Ηλίθιος και Πανηλίθιος 2 (Dumb And Dumber To) Rating




Στις δικές μας αίθουσες? Στις 4 Δεκεμβρίου 2014 από την Feelgood
Περισσότερα... »

Wild Card PosterΤζόκερ! Αρχικά είχε οριστεί ο κορυφαίος Brian De Palma να σκηνοθετήσει την κινηματογραφική αυτή διασκευή της ταινίας Heat (όχι φυσικά το θρίλερ του Michael Mann, αλλά εκείνο με πρωταγωνιστή τον Burt Reynolds από το 1987) εντέλει ο κλήρος όμως έπεσε στον Simon West που έρχεται με φόρα από τις action επιτυχίες των The Mechanic και The Expendables 2. Τίτλος του φιλμ Wild Card (στην Ευρωπαϊκή αγορά θα προβληθεί ως Joker) και στο επίκεντρο της βρίσκεται ένας σκληροτράχηλος άντρας ο Νικ Ουάιλντ, πρώην πεζοναύτης, αλλά και εθισμένος στην χαρτοπαιξία, που οραματίζεται να πετύχει το τέλειο κόλπο στα καζίνο του λας Βέγκας, προκειμένου να αφήσει πίσω του την παρανομία. Μέχρι την στιγμή που η μνηστή του, θα βρεθεί βάναυσα χτυπημένη και εγκαταλελειμμένη στην ερημιά από αγνώστους, γεγονός που θα τον ωθήσει να αναζητήσει τους υπαίτιους διψασμένος για εκδίκηση. Το μονοπάτι θα τον οδηγήσει στην συμμορία του Ντάνι Ντε Μάρκο, του πανίσχυρου βαρόνου του υποκόσμου της περιοχής, με τον οποίο θα έλθει σε ανοιχτή ρήξη. Το φιλμ αναμένεται να κάνει την επίσημη πρεμιέρα της στην Γηραιά Ήπειρο αρχικά μέσα στον Ιανουάριο και κατοπινά αναμένεται να ταξιδέψει και στην πέρα του Ατλαντικού αγορά.

Wild Card Movie

Ευτυχώς για τους φίλους της φιλμικής δράσης που ο Βρετανός Jason Statham κρατά ψηλά ακόμη την σημαία του είδους, συμμετέχοντας σε παλιομοδίτικου ύφους, αλλά τόσο αγαπημένες περιπέτειες δράσης. Δίπλα στον κορυφαίο action performer εμφανίζεται και το φλογερό Κολομβιανό ηφαίστειο η Sofia Vergara, αλλά και οι Michael Angarano, Hope Davis, Milo Ventimiglia, Stanley Tucci, Jason Alexander, και Anne Heche.

Στις δικές μας αίθουσες? Τους πρώτους μήνες του 2015


Περισσότερα... »

Cake PosterΌσο ζω, ελπίζω! Με ανάμεικτες αντιδράσεις από όσους το παρακολούθησαν στην επίσημη πρεμιέρα του στο φεστιβάλ του Τορόντο, έρχεται το δραματικό φιλμ Cake, μια ανεξάρτητη αμερικάνικη παραγωγή που υπογράφει σκηνοθετικά ο Daniel Barnz. Κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας η Κλερ, μια σαραντάχρονη γυναίκα που υποφέρει ψυχικά, έχοντας επιλέξει να αποτραβηχτεί από όλους τους φίλους και γνωστούς της, στην οικία της στο Λος Άντζελες, έχοντας σαν μοναδικό της στήριγμα την οικονόμο της, την Λατίνα Σιλβάνα. Έχοντας μόλις εγκαταλειφθεί από τον σύζυγό της, αλλά και τεθεί στο περιθώριο από το θεραπευτικό γρουπ χρόνιου πόνου που συμμετείχε, βλέπει τα πάντα στο μέλλον της να σκοτεινιάζουν μέχρι που ένα μοιραίο συμβάν θα της αλλάξει ολόκληρο τον τρόπο σκέψης. Η αυτοκτονία μιας από τις συντρόφους της στην ομάδα, θα την συνταράξει παρακινώντας την συνάμα να ερευνήσει τους λόγους που την οδήγησαν στην αυτοχειρία. Όσα ανακαλύψει για εκείνη, περιέργως και ελαφρώς μεταφυσικώς, θα σταθούν σαν βάλσαμο στον ατελείωτο πόνο που για τόσο καιρό βιώνει. Το πρώτο τρέιλερ για την ταινία που θα κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ τον Ιανουάριο - σε περιορισμένο κύκλωμα πριν εκπνεύσει η χρονιά - έχει σκοπό να προβάλλει την πρωταγωνίστρια του, που για πρώτη φορά στην καριέρα της βαδίζει στον δρόμο της καλλιτεχνικής καταξίωσης.

Cake Movie

Μακριά από τους χαριτωμένους ρόλους που την έκαναν διάσημη στα κινηματογραφικά ρομάντζα που κράτησε τους βασικούς ρόλους, η Jennifer Aniston, πραγματοποιεί εδώ την σημαντικότερη κατά πολλούς ερμηνεία της καριέρας της, που πιθανόν να την οδηγήσει ακόμη και στις οσκαρικές υποψηφιότητες. Μαζί με την συμπαθέστατη συμπατριώτισσα μας εδώ συνυπάρχουν και οι Anna Kendrick, William H. Macy, Adriana Barraza, Felicity Huffman, Sam Worthington, Chris Messina και Mamie Gummer.

Στις δικές μας αίθουσες? Τους πρώτους μήνες του 2015


Περισσότερα... »