Περίπου σαράντα ημέρες πριν ήταν όταν ξεκίνησε η διαδικασία του κάστινγκ της καινούργιας ταινίας που έχει στα σκαριά ο ιδιαίτερος Terry Gilliam, μάλιστα από τον βασικό, τον πρωταγωνιστικό ρόλο του The Zero Theorem, όπως θα είναι ο τίτλος του φιλμ, εκείνον του μισοτρελαμένου επιστήμονα Κόχεν Λεθ, που αναζητά μέσω της άριστης γνώσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών, την προέλευση της ανθρώπινης ψυχής, τον οποίο θα κρατήσει ο Οσκαρούχος Γερμανός Christoph Waltz. Καθώς το pre production της φιλόδοξης sci fi παραγωγής της εταιρίας Voltage Pictires βρίσκεται σε εξέλιξη, μια ακόμη σπουδαία ερμηνεύτρια της εποχής μας, η Tilda Swinton, προστέθηκε στην ερμηνευτική ομάδα του Μηδενικού Θεωρήματος, τα (ολιγοήμερα, όπως έχει καθοριστεί) γυρίσματα του αναμένεται να ξεκινήσουν στα τέλη του Οκτώβρη. Η Βρετανίδα, που αυτή την στιγμή βρίσκεται στο σετ της ταινίας του Bong Joon Ho, Snowpiercer, μαζί με τους Chris Evans και Alison Pill, αποτελεί έτσι το τελευταίο κομμάτι του πρωταγωνιστικού παζλ του έργου του Monty Python, με προηγούμενες σημαντικές προσθήκες τον Lucas Hedges (Moonrise Kingdom), την Γαλλίδα Melanie Thierry και τον πάντα αξιόλογο David Thewlis, που θα μεταβεί στο πλατό αμέσως μόλις ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις του στην περιπέτεια με τους συνταξιούχους πράκτορες Red 2.

Περισσότερα... »

Καιρό είχαμε να πληροφορηθούμε μαντάτα γύρω από την ερμηνευτική δράση του Jason Statham. Ο Βρετανός όμως δεν αφήνει καθώς φαίνεται το φανατικό του κοινό δίχως την μάτσο παρουσία του, αφού η καινούργια περιπέτεια που πρωταγωνιστεί, με τον τίτλο Parker, είναι ήδη έτοιμη και μόλις ξεκίνησε την προωθητική της διαδρομή, μέχρι τις 25 του Ιανουαρίου του 2013, όταν και θα κάνει την επίσημη πρεμιέρα της στις αίθουσες του κόσμου. Σε σκηνοθεσία του βετεράνου Taylor Hackford (δικό του είναι το εξαιρετικό Ray) ο Εγγλέζος υποδύεται τον Πάρκερ του τίτλου, έναν σκληροτράχηλο άνθρωπο του υποκόσμου, που ακολουθεί τους δικούς του κανόνες τιμής: Ποτέ δεν θα κλέψει από εκείνον που δεν έχει, ποτέ δεν θα κτυπήσει εκείνον που δεν έχει κάνει κακό. Στην τελευταία ληστεία που θα οργανώσει οι συμμορίτες του θα τον προδώσουν, θα του αποσπάσουν την λεία και θα τον εγκαταλείψουν θεωρώντας τον νεκρό.

Φυσικά ένας Statham δεν έχει πει ακόμη την τελευταία του λέξη, βγαίνει ζωντανός από την μάχη, μεταμφιέζεται σε Τεξανό μεγαλοεπιχειρηματία και παρακολουθεί τα ίχνη των πρώην συνεργατών του στο Παλμ Μπιτς, εκεί που σχεδιάζουν το μεγάλο κόλπο. Συντροφιά με μια μια εντυπωσιακής εμφάνισης - όσο και πανέξυπνη - κλέφτρα, θα οργανώσουν το πως θα αποσπάσουν από τους άσπονδους φίλους τους, την πανάκριβη λεία. Στο βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Donald Westlake φιλμ, πέρα από τον ατρόμητο Jason, συνυπάρχουν η κάθε μέρα που περνάει και ομορφότερη JLO, που δεν μου μοιάζει να είναι η ίδια μορφή που τον συνιδεύει στο πόστερ, ο Michael Chiklis, o Wendell Pierce και ο βετεράνος ρολίστας Nick Nolte.

Περισσότερα... »

Τα πάντα έχουν μπει στην τελική ευθεία για την επίσημη κυκλοφορία της νέας ταινίας του μεγαλύτερου ήρωα της κινηματογραφικής ιστορίας. Ο 23ος James Bond, κάτω από την μαρκίζα του Skyfall, θα κάνει την επίσημη πρώτη του την εναρκτήρια ημέρα του ερχόμενου Νοέμβρη και άπαντες οι φανατικοί φίλοι του διαβόητου μυστικού πράκτορα αναμένουν με αγωνία το δια χειρός Sam Mendes αποτέλεσμα.

Ως είθισται λίγες εβδομάδες πριν την επίσημη έξοδο της ταινίας, έκανε την εμφάνιση του και το τραγούδι που θα συνοδεύσει τον 007 στην μεγάλη οθόνη, που αυτή την φορά αποδίδεται από την αγγελική φωνή της Βρετανίδας Adele - για πρώτη φορά Άγγλος ερμηνεύει Bond-song μετά το A View To A Kill των Duran Duran - φέρει φυσικά τον ίδιο τον τίτλο της ταινίας και αναμένεται να κυκλοφορήσει επίσημα την James Bond Day, την 4η Οκτωβρίου όπως έχει ανακοινώσει η παραγωγή του φιλμ. Το κομμάτι φέρνει άμεσα στο νου το αξεπέραστο Diamonds Are Forever της Shirley Bassey και από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του δείχνει πως εύκολα θα μπει ανάμεσα στα κλασσικότερα που έχουν ποτέ συνοδεύσει τον διασημότερο κινηματογραφικό ήρωα. Από τραγούδι θα έλεγα το Skyfall σκίζει. Το μόνο που απομένει είναι το αποτέλεσμα για την νέα εμφάνιση του αγαπημένου ήρωα να είναι και αντάξιο των πανύψηλων προσδοκιών.


Περισσότερα... »

Εδώ και δύο χρόνια, από τον καιρό που παρουσίασε την εξαιρετική αγγλόφωνη διασκευή του σκανδιναβικού σπουδαίου πρωτότυπου, Let Me In, το όνομα του σκηνοθέτη Matt Reeves είχε εμπλακεί σε μια σειρά πρότζεκτ, που είτε για τον ένα, είτε για τον άλλο λόγο, ουδέποτε ευδοκίμησαν. Ούτε το επιστημονικής φαντασίας 8 O'Clock In The Morning θα ήταν το φιλμ που θα αποτελούσε το επόμενο βήμα του ικανότατου δημιουργού, ούτε το ανατριχιαστικό The Passage, ούτε όμως και το The Invisible Woman, που αποτελούσε για εκείνον το ιδανικό καμ μπακ. Αντίθετα ο 45χρονος Νεοϋορκέζος θα καθίσει και πάλι στην καρέκλα του ντιρέκτορα στο επόμενο επεισόδιο του κινηματογραφικού σίριαλ των Πιθήκων, ως κυρίαρχων όντων του πλανήτη, που φέρει τον τίτλο Dawn Of The Planet Of The Apes, σε σενάριο των Rick Jaffa και Amanda Silver. Ο Reeves κέρδισε στο νήμα τους έτερους μνηστήρες για την συγκεκριμένη θέση στο ακριβό πρότζεκτ, ονόματα όπως εκείνα των Juan Carlos Fresnadillo, Jeff Nichols, Guillermo Del Toro και Juan Antonio Bayona, παίρνοντας το χρίσμα από το στούντιο της Fox, που έχει ορίσει ήδη ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας της ταινίας την 23η του Μάη του 2014. Με τέτοιο αξιόλογο καθοδηγητή, αλλά και με τον Andy Serkis να θεωρείται ήδη δεδομένος για τον ρόλο του ευφυούς Σίζαρ, το καινούργιο Apes έχει δημιουργήσει ήδη πολύ υψηλές προσδοκίες στους φίλους της κινηματογραφικής σειράς.

Περισσότερα... »

Σε εκείνους τους σινεφίλ που αρέσκονται να παρακολουθούν φιλμάκια που αποτελούνται από πολλές πολλές επιμέρους ρουμπρίκες, σκηνοθετημένες από διάφορους καλλιτέχνες και από τα καρέ τους παρελαύνουν ένα σωρό διάσημοι πρωταγωνιστές - όπως φερειπείν το Paris Je T'Aime ή το New York I Love You - είναι αφιερωμένη η κομεντί Movie 43, που υπόσχεται να είναι κάτι πολύ διαφορετικό από όλες τις άλλες. Ποιοι και πόσοι σούπερ σταρς συμμετέχουν στο πρότζεκτ? Μια πρόχειρη καταμέτρηση κάνει λόγο για την αρμάδα που περιλαμβάνει τους Emma Stone, Halle Berry, Terrence Howard, Gerard Butler, Kristen Bell, Chloe Moretz, Josh Duhamel, Hugh Jackman, Johnny Knoxville, Elizabeth Banks, Naomi Watts, Kate Winslet, Richard Gere, Anna Faris, Justin Long, Liev Schreiber, Uma Thurman, Seann William Scott, Kieran Culkin, Leslie Bibb, Kate Bosworth, Tony Shalhoub, Chris Pratt, Jason Sudeikis αλλά και πόσους ακόμη, που κάτω από την καθοδήγηση των Elizabeth Banks, Steven Brill, Steve Carr, Rusty Cundieff, James Duffy, Griffin Dunne , Peter Farrelly , Patrik Forsberg, James Gunn, Bob Odenkirk και Brett Ratner δηλώνουν το παρόν σε αυτή την σύναξη αστέρων. Ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό το πως θα μπορούσαν να ταιριάξουν ως χημεία όλες αυτές οι προσωπικότητες κάτω από την ίδια φιλμική στέγη, η οποία ήδη έχει πάρει την σήμανση Ακατάλληλο από τον σχετικό φορέα, απλώς μερικές πινελιές από την πλοκή έχουν διαρρεύσει από τον εμπνευστή του πρότζεκτ Peter Farrelly. Όπως το ότι η Winslet στην δική της ιστορία, κλείνει ραντεβού στα τυφλά με τον αφοπλιστικά γοητευτικό Jackman και βρίσκεται προ εκπλήξεως μόλις αντιλαμβάνεται πως πάσχει από μια γενετική δυσλειτουργία ή στην αντίστοιχη με την Watts που υποδύεται μια σε κατάσταση παροξυσμού μητέρα, η οποία αποκαλύπτει την πραγματική ζωή του συζύγου της (Schreiber) αλλά και τις πομπές του κανακάρη της, που το παίζει ζόρικος στους συμμαθητές του. Αναμφισβήτητα μιλάμε για το μεγάλο ραντεβού της σεζόν, που θα κάνει επίσημη πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου του 2013. Μέχρι τότε και έως την στιγμή που θα κάνει την εμφάνιση του το προωθητικό τρέιλερ, η διανομή αποκάλυψε μια σειρά φωτογραφιών, πλήρως ενδεικτικών του ύφους της ταινίας.


Περισσότερα... »

Μια μεγάλη έκπληξη έκρυβε η ανακοίνωση από την AMPAS του ονόματος εκείνου που θα παρουσιάσει την λαμπερή τελετή της απονομής των βραβείων όσκαρ για το 2013. Η Ακαδημία κρίνοντας πως ο βετεράνος πλέον Billy Crystal δεν τα πήγε και τόσο καλά ως οικοδεσπότης της περσινής τελετής, αποφάσισε να δώσει το χρίσμα στον χαρισματικό Seth McFarlane, τον δημιουργό του πανέξυπνου Family Guy, αλλά και εκείνον που ευθύνεται για την μεγάλη επιτυχία του περσινού Ted, στο οποίο συνάμα πρωταγωνιστούσε στο πλάι του Marky Mark. "Είναι πραγματικά ένα τεράστιο προνόμιο να σου ζητούν να παρουσιάσεις την πιο σημαντική βραδιά του σινεμά. Οι πρώτες σκέψεις μου είναι πως θα κάνω τα πάντα για να σταθώ στο ίδιο επίπεδο με τους προκατόχους μου και δεύτερον να πείσω πως δεν ήμουν ο ίδιος που παρουσίασε την...απονομή του Charlie Sheen." είπε με χιούμορ ο πολυτάλαντος κωμικός, αμέσως μόλις του γνωστοποιήθηκε η ανάθεση του hosting. Η επιλογή στο πρόσωπο του McFarlane χαιρετίστηκε με ενθουσιασμό από όλους τους κινηματογραφικούς κύκλους και δεν απομένει παρά να δούμε στις 24 Φλεβάρη, όταν και θα λάβει χώρα η 85η Οσκαρική Βραδιά, αν ο σαραντάχρονος ηθοποιός αποδειχτεί ιδανικός για τον ρόλο που καλείται να φέρει εις πέρας.

Περισσότερα... »



Ελληνικό Box Office 27 - 30 Σεπτεμβρίου 2012 by TOSHIBA


Φιλμ
Διανομή
Wks Αίθουσες
4ήμερο Αθήνας
Σύνολο Αθήνας
4ήμερο Ελλάδας
Σύνολο Ελλάδας
1
Brave
Feelgood
2
88


14.582
39.697
2
To Rome With Love
Odeon
4
39


12.736
128.493
3
Madagascar 3: Europe's Most Wanted
UIP
5
58


10.139
213.571
4
Looper
Odeon
1
20


9.540
9.540
5
Step Up Revolution
Odeon
3
27


8.126
57.384
6
Resident Evil: Retribution
Feelgood
2
57


8.126
36.874
7
The Dark Knight Rises
Village
7
22


3.535
336.257
8
Cosmopolis
Village
1
17


3.224
3.224
9
Ice Age: Continental Drift
Odeon
13
21


2.137
291.812
10
Un Cuento Chino
Feelgood
4
5


1.996
11.936


Περισσότερα... »

Trouble With The Curve
του Robert Lorenz. With Clint Eastwood, Amy Adams, Justin Timberlake, Matthew Lillard, John Goodman


Trouble With The Clint
του gaRis (@takisgaris)
It’s hard to play it tough with the iconic figure of American machismo in Hollywood, especially when, at his 82, he’s being bold enough to expose himself in front of the camera, defying all rules of geriatrics. That being said, there’s an entirely different story when it comes to embarrassingly awkward moments such as smearing at a make - believe - Obama empty chair at the recent Republican National Convention, or even worse so, coming back from acting obscurity (his self-retirement since 2008’s republican manifesto Gran Torino) to rehearse, well, the cranky, grouchy, crusty and cantankerous Gran Torino turn. First on camera appearance in a film other than himself directing since 1993’s In the Line of Fire. Clint is also the producer, hiring his assistant director/producing partner Robert Lorenz for this baseball scout going out of sight (literally) story about Gus Lobel (Clint Eastwood), the Atlanta Braves seasoned talent-discoverer who can actually hear a good batter/hitter from miles away. His ingenious, semi-estranged, workaholic attorney of a daughter Mickey (Amy Adams) proves she’s equally knowledgeable of the sport, when hitting a home run, by finding a phenomenal athlete selling peanuts at the North Carolina stadium, just when things seem to go downhill concerning: a. Gus’s glaucoma, b. her promotion she loses to support her father, c. her romantic life that gets reignited by former baseball player (yeah, Gus knows talent) turned into scout (so Gus’s rival, but never really so) and aspiring sports caster Johnny –the flame-Flanagan (neutrally played by charmer Justin Timberlake).

Oh boy, this Women’s Channel type - stinker of a sports movie, could really use some lessons from Moneyball about computer generated Billy Beane statistics vs old school scouting. There are moments of ludicrous melo, such as the graveyard scene, where the widower Gus is “sharing” beers with his late wife, singing “You are my Sunshine” in tears. Forced sentimentality, insipid chemistry between Adams and Timberlake and effective supporting turns by the ever reliable John Goodman (guess I must have written this a gazillion times before) and the greasy, stay-at-office stats guru of a scout, Mathew Lillard. Predictability lies in abundance here, while the only new Eastwood acting chops we see in display are Scott Eastwood (Clint’s son) ones, signifying his 4th appearance in a father’s film. What I really kept from this mediocre misfire is that pointy nosed Amy Adams is closer to her overambitious off-screen character here, as opposed to her adorable, sugar coated turn in her breakthrough role in Enchanted. Somehow I sense that her borderline dominatrix turn in brilliant The Master is not a real stretch as it pertains to her portrayal array. It is also plain to see how bad the youngest generation of thespians long to play alongside living legends of Eastwood’s grand esteem, even though that project is as boring as much it is inept like Trouble with the Curve. On the contrary, one would pray this will not be The Clint’s swan song as an actor. It would not do justice to his sprawling bloom of 57 - year film career.

Είναι δύσκολο το να προσπαθήσεις να το παίξεις σκληρός με την πλέον εικονική φιγούρα της αμερικάνικης χολιγουντιανής κυριαρχίας, ειδικά όταν στα 82 του, τολμά να εκθέσει τον εαυτό του μπροστά στην κάμερα αψηφώντας όλους τους κανόνες της γηριατρικής. Δεν είναι όμως και τόσο εύκολο να προσπεράσεις αδέξιες στιγμές που κηλιδώνουν μια ολόκληρη πορεία, όπως η πρόσφατη επικριτική ομιλία κατά του Προέδρου Ομπάμα, μπροστά στην κενή καρέκλα στο Συνέδριο των Ρεπουμπλικάνων και ακόμη χειρότερα η επιστροφή από την ερμηνευτική αφάνεια - κατόπιν του σημείου της υποκριτικής αυτοσυνταξιοδότησης του, στα 2008 με το Gran Torino - για να υποδυθεί και πάλι τον εκκεντρικό, δύστροπο, γκρινιάρη και μίζερο ηλικιωμένο. Για πρώτη φορά μετά από το 1993 και το In The Line Of Fire, ο Clint παίρνει ρόλο στην οθόνη που δεν καθοδηγείται σκηνοθετικά από τον ίδιο - η παραγωγή φυσικά είναι ολοδικιά του - αλλά από τον επί χρόνια βοηθό του δίπλα στην καρέκλα και στενό του συνεργάτη στα πιο πρόσφατα πρότζεκτ, Robert Lorenz. Πρόκειται για μια αθλητική ιστορία που αποδίδεται (κυριολεκτικά) από την ματιά του Γκας Λομπέλ (αυτός είναι ο Clint Eastwood) του κυνηγού ταλέντων της ομάδας μπέιζμπολ των Ατλάντα Μπρέιβς, που έχει την δυνατότητα να εντοπίζει τον πιο ελπιδοφόρο πίτσερ από πολλά χιλιόμετρα μακρυά. Η ευφυέστατη, αλλά και αποξενωμένη, εργασιομανής δικηγόρος κόρη του Μίκυ (Amy Adams) θα αποδείξει πως διαθέτει στον ίδιο βαθμό το χάρισμα του σκάουτ, όταν θα ανακαλύψει από το πουθενά έναν καταπληκτικό παίκτη στα γήπεδα της Βόρειας Καρολίνα, μια επιτυχία που θα έρθει κόντρα στις αντιξοότητες που βιώνει εσχάτως. Κι έχουν να κάνουν με το γλαύκωμα του πατρός της, που του έχει μειώσει σημαντικά την ικανότητα όρασης και πρέπει με κάποιον τρόπο να του συμπαρασταθεί, γεγονός που θα προκαλέσει στασιμότητα στην προσωπική της καριέρα, αλλά και θα έχει συνέπειες και στην ερωτική της ζωή, όταν σε αυτή θα εισέλθει ο πρώην αστέρας και νυν επίδοξος σπορτ κάστερ Τζόνι Φλάναγκαν, ο οποίος ερμηνεύεται επίπεδα από τον Justin Timberlake.

Πιστεύω πως αυτή η περισσότερο γυναικείου ενδιαφέροντος ταινία, σε αντιδιαστολή με όπως συμβαίνει κατά βάση στα φιλμς που επικεντρώνονται στο δημοφιλές σπορ, θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει κάποιες από τις ιδέες του πρόσφατου παρόμοιας θεματικής Moneyball, ειδικά στον τρόπο επιλογής καινούργιων ταλέντων με την χρήση της στατιστικής και όχι με την παλιομοδίτικη μέθοδο της κατ ιδίαν παρακολούθησης. Υπάρχουν στιγμές που το φιλμ καταντά αφόρητο μελό, ειδικά στην σεκάνς του νεκροταφείου όπου ο χήρος Γκας πίνει μπύρες με την μακαρίτισσα σύζυγό του, τραγουδώντας γεμάτος δάκρυα το You Are My Sunshine. Καταναγκασμένος συναισθηματισμός, ανούσια χημεία ανάμεσα στην Adams και τον Justin, αποτελεσματικές υποστηρικτικές ενέσεις από τον πάντοτε αξιόπιστο John Goodman - υποθέτω πως κάτι παρόμοιο πρέπει να το έχω πει γύρω στο ένα εκατομμύριο φορές στο παρελθόν - κι ένας χαρτογιακάς άριστος γνώστης της μελέτης των αριθμών που τον υποδύεται ο Matthew Lillard. Η προβλεψιμότητα ξεχειλίζει, με τους μόνους νεοτερισμούς από πλευρά Eastwood να τους παίρνουμε από τον γιο του Clint, Scott, στην τέταρτη συνύπαρξη στα ίδια πλάνα με τον θρυλικό του γονιό. Αν θα μπορούσα να κρατήσω κάτι από αυτό το μέτριο σπόρτυ δράμα, είναι αυτή η Amy Adams με την γαλλική μυτούλα, που κρίνω πως βρίσκεται πολύ κοντινότερα στον υπερ-φιλόδοξο χαρακτήρα που ερμηνεύει στο Curve, από εκείνο τον ζαχαρωμένο του Enchanted. Έχω την αίσθηση πως η μεταστροφή της ως γυναίκας - αφέντρας στο εκπληκτικό The Master, αποτελεί παρένθεση στην σειρά των ρόλων που ερμήνευσε ή θα ερμηνεύσει στο μέλλον. Είναι επίσης σημαντικό να κατανοήσουμε το πόσο υποτονική φαντάζει η καινούργια γενιά ερμηνευτών, όταν καλείται να σταθεί δίπλα σε ζωντανούς θρύλους σαν τον Eastwood, ακόμη κι αν το θέμα φαντάζει βαρετό και ανούσιο όπως στην περίπτωση του Trouble With The Curve. Από την άλλη μεριά εύχομαι αυτό να μην είναι το κύκνειο άσμα στην πρωταγωνιστική καριέρα του Clint. Κάτι τέτοιο δεν θα ήταν και το δικαιότερο φινάλε μετά από μια πραγματικά σπουδαία πορεία 57 ολόκληρων χρόνων!






Στις δικές μας αίθουσες, ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί
Περισσότερα... »

by Takis Garis (@takisgaris)

Episode 12 Some Age, Others Mature (Sean Connery, 82)

CAESAR MUST DIE (7/10)

…and ye shall know the truth, and the truth shall set you free. ... Romans 6:20

What is cinema? Anti-mimesis, as sublimely juxtaposed against Aristotelian mimesis by Oscar Wild in his seminal The Decay of Lying platonic essay. It’s reconstruction of reality, by means of breaking free from conventional matter-of-factness. Hence, life imitates art, as suggested eloquently by J.G. Ballard, 1995: “We live inside an enormous novel. It is now less and less necessary for the writer to invent the fictional content of his novel. The fiction is already there. The writer’s task is to invent reality.” It doesn’t feel a bit exaggerated to hold that the octogenarians Paolo and Vittorio Taviani are aptly realising this theorem in a virgin artistic sense with Caesar Must Die. According to their beloved Luigi Pirandello, whose five short stories have stunningly formed into their definitive masterpiece Kaos (1984), “it is so, if you think so”. So how would it be like to gather a bunch of inmates, most of them serving for life in the maximum-security of Rebibbia Prison (Italy) and stage a play rendition of Shakespeare’s Julius Caesar? Meaning, how would it feel like for you, equally as how would it feel like to them?



Is it a mere docudrama? Where does the real acting end and the harshly, monotonous incarceration routine begin? Is this an interval amidst eternal suffering in Dante’s Inferno or a windfall that is meant to transform their lives ever since? Both possibilities coexist, as Salvatore Striano (Brutus) turned into a successful actor, also staring in Matteo Garrone’s Gomorrah (2008). It was in 2006 that this inspired project took life, as director Fabio Cavalli rehearsed some openly improvisational sessions with his convicts / actors to often times impressive results. The final product is triumphant as we witness twice, already in the opening scene as well as by the end of this minute (roughly 73 min) film, to pinpoint the dramatic effect that the experience had in cast’s lifeless jail time. Both rendered in color, in contrast with overall chiaroscuro by first time DP but experienced Tavianis’ collaborator (Resurrezione, 2001) Simone Zampagni.

Before the Coens and the Dardennes or the recent bubble gum Wachowski… Starship, there have always been the Tavianis. Subtle, deeply humane, facial features and confined spaces impeccably shot. No fancy camera moves, no melodramatic narrative stretches. You have to think for yourself buddy. Who’s free, who’s doing time, what’s real, what art does to criminal minds and then…the curtain is down. Caesar must die. But what a life did he live, for a brief yet glorious time. For that purity of artistic manna, masters Vittorio and Paolo, you made me your eternal prisoner.

Note: Caesar Must Die is the 2012 Golden Bear winner of Berlin Film Festival and Italy’s official submission at the Oscars, in the best foreign language film category.

TROUBLE WITH THE CURVE (4/10)

Trouble With The Clint

It’s hard to play it tough with the iconic figure of American machismo in Hollywood, especially when, at his 82, he’s being bold enough to expose himself in front of the camera, defying all rules of geriatrics. That being said, there’s an entirely different story when it comes to embarrassingly awkward moments such as smearing at a make - believe - Obama empty chair at the recent Republican National Convention, or even worse so, coming back from acting obscurity (his self-retirement since 2008’s republican manifesto Gran Torino) to rehearse, well, the cranky, grouchy, crusty and cantankerous Grand Torino turn. First on camera appearance in a film other than himself directing since 1993’s In the Line of Fire. Clint is also the producer, hiring his assistant director/producing partner Robert Laurenz for this baseball scout going out of sight (literally) story about Gus Lobel (Clint Eastwood), the Atlanta Braves seasoned talent-discoverer who can actually hear a good batter/hitter from miles away. His ingenious, semi-estranged, workaholic attorney of a daughter Mickey (Amy Adams) proves she’s equally knowledgeable of the sport, when hitting a home run, by finding a phenomenal athlete selling peanuts at the North Carolina stadium, just when things seem to go downhill concerning: a. Gus’s glaucoma, b. her promotion she loses to support her father, c. her romantic life that gets reignited by former baseball player (yeah, Gus knows talent) turned into scout (so Gus’s rival, but never really so) and aspiring sports caster Johnny –the flame-Flanagan (neutrally played by charmer Justin Timberlake).


Oh boy, this Women’s Channel type - stinker of a sports movie, could really use some lessons from Moneyball about computer generated Billy Beane statistics vs old school scouting. There are moments of ludicrous melo, such as the graveyard scene, where the widower Gus is “sharing” beers with his late wife, singing “You are my Sunshine” in tears. Forced sentimentality, insipid chemistry between Adams and Timberlake and effective supporting turns by the ever reliable John Goodman (guess I must have written this a gazillion times before) and the greasy, stay-at-office stats guru of a scout, Mathew Lillard. Predictability lies in abundance here, while the only new Eastwood acting chops we see in display are Scott Eastwood (Clint’s son) ones, signifying his 4th appearance in a father’s film. What I really kept from this mediocre misfire is that pointy nosed Amy Adams is closer to her overambitious off-screen character here, as opposed to her adorable, sugar coated turn in her breakthrough role in Enchanted. Somehow I sense that her borderline dominatrix turn in brilliant The Master is not a real stretch as it pertains to her portrayal array. It is also plain to see how bad the youngest generation of thespians long to play alongside living legends of Eastwood’s grand esteem, even though that project is as boring as much it is inept like Trouble with the Curve. On the contrary, one would pray this will not be The Clint’s swan song as an actor. It would not do justice to his sprawling bloom of 57 - year film career.

gaRis


The Toronto Connection brought you by DENON

Περισσότερα... »

Την ώρα που ο Steven Spielberg δηλώνει πανέτοιμος να προσφέρει στο κινηματογραφικό κοινό, την απόλυτη βιογραφία για την σημαντικότερη προσωπικότητα στην ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών, μια ακόμη ταινία επικεντρώνει την θεματική της γύρω από την μορφή του Προέδρου Αβραάμ Λίνκολν. Αυτή την φορά όμως το The Green Blade Rises, η ταινία που έχει πάρει εξ ολοκλήρου υπό την παραγωγική εποπτεία του ο Terrence Malick, επικεντρώνεται στα νεανικά χρόνια του Honest Abe, την περίοδο της ζωής του που έκτισε, δηλαδή, τον χαρακτήρα που τον μετέτρεψε σε κορυφαίο ηγέτη. Στην σκηνοθετική καρέκλα του πρότζεκτ θα καθίσει, επιχειρώντας το σκηνοθετικό του ντεμπούτο, ο AJ Edwards - βασικός μοντέρ του malick στις τρεις τελευταίες του ταινίες - ο οποίος επίσης έχει συγγράψει το σενάριο της ταινίας που βρίσκεται στην φάση της επιλογής των μελών του καστ. Τέσσερις σημαντικοί πρωταγωνιστές, έχουν πάρει ήδη θέση σε αυτό, με την διεθνή σταρ Diane Kruger και τον Jason Clarke να μοιράζονται τους ρόλους της μητριάς και του πατέρα του Λίνκολν αντίστοιχα, ενώ η όμορφη Brit Marling επελέγη για να ερμηνεύσει την βιολογική του μητέρα και ο Wes Bentley για να υποδυθεί τον πρώτο δάσκαλο στην μαθησιακή του πορεία. 

Περισσότερα... »

Προσωπικά όσες φορές κι αν υπάρξει περίπτωση απεικόνισης της διασημότερης πρώτης Κυρίας των ΗΠΑ ποτέ, αλλά και κατοπινής συζύγου του πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο, στην μικρή ή την μεγάλη οθόνη, δύσκολα θα ξεπεράσει την εντύπωση που μου είχε προκαλέσει η τρομερή ομοιότητα της Τζάκι με την πιο όμορφη των Τσαρλικών Αγγέλων, Jaclyn Smith στην τηλεοπτική βιογραφία του 1981. Με το αντίστοιχο κινηματογραφικό biopic να βρίσκεται στα σκαριά εδώ και λίγο καιρό όμως, υπάρχει ένα μικρό ζήτημα με την ηθοποιό που θα υποδυθεί την εντυπωσιακή Kennedy - Onassis, από την στιγμή που η μέχρι πρότινος επικρατέστερη για το στέμμα Rachel Weisz, το εγκατέλειψε με την δικαιολογία του όχι και τόσο φιλικού διαζυγίου της με τον Darren Aronofsky, τον νούμερο ένα υποψήφιο δηλαδή για την ανάληψη της σκηνοθετικής του καθοδήγησης, που επίσης ευγενικά απεσύρθη. Σύμφωνα με την παραγωγή του Jackie, Fox Searchlight, η γοητευτική Natalie Portman, βρίσκεται ένα μόλις βήμα πριν πει το μεγάλο ναι στον αβανταδόρικο ρόλο, για να ερμηνεύσει την δυναμική γυναίκα, στην περίοδο της ζωής της, αμέσως μετά την δολοφονία του Προέδρου JFK. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο είναι πολύ πιθανό να επιστρέψει στην δημιουργική καρέκλα του σχεδίου και ο Aronofsky, που έχει συνεργαστεί ήδη με την Portman στο Black Swan, αμέσως μόλις ολοκληρώσει τα γυρίσματα του φιλόδοξου Noah του.

Περισσότερα... »

Κατόπιν της πραγματικά πολύ μεγάλης επιτυχίας του The Amazing Spider-Man, που με τον Andrew Garfield στον κεντρικό ρόλο επιχειρήθηκε μια διαφορετική πορεία στην συνέχιση των φιλμικών περιπετειών του θρυλικού υπέρ-ήρωα, αποφέροντας περισσότερα από 750 εκατομμύρια δολάρια στα ταμεία της παραγωγής, δεν είχε ακόμη διασαφηνιστεί αν ο κύριος υπεύθυνος του μπλοκμπάστερ θα επέστρεφε στην σκηνοθετική καρέκλα για το πρώτο σίκουελ του ριμπούτ. Από τα χείλη του Doug Belgrad, Προέδρου της Columbia Pictures έγινε μόλις γνωστό πως και η συνέχεια, που το σενάριο της ξεσκονίζει από το ορίτζιναλ του James Vanderbilt η τριάδα των Kurtzman, Orci και Pinkner, θα σκηνοθετηθεί από τον ιδιαίτερα πετυχημένο σε ότι κλήθηκε να παρουσιάσει Marc Webb, ο οποίος και πάλι θα έχει να συνεργαστεί με τον νεαρό ζεν πρεμιέ στον αβανταδόρικο ρόλο. Εκείνο που δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί από το στούντιο είναι το αν θα επιστρέψει στην περσόνα που τόσο όμορφα απέδωσε, η Emma Stone με τις πιο πρόσφατες πληροφορίες να αναφέρουν πως βρισκόμαστε στις τελικές συζητήσεις για την συμφωνία των δύο μερών. Η παραγωγή του Νούμερο δύο (Νέου) Ανθρώπου Αράχνη αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2013, με το φιλμ να έχει οριστεί ήδη να κυκλοφορήσει στις 2 Μαΐου του 2014.

Περισσότερα... »