Για να μπορέσεις να αλλάξεις, χρειάζεσαι μια ευκαιρία. Με το κατάλληλο πνεύμα όμως, όλα είναι πιθανά. Το The Angel's Share, αυτοσυστήνεται ως η σκοτσέζικη απάντηση στο πραγματικά απολαυστικό - όσο και συνάμα προβληματισμένο The Full Monty. Με ποιον ακριβώς τρόπο? Ο Ρόμπι μπορεί να μοιάζει με συνηθισμένο βρετανό αλητάκο, στην πραγματικότητα όμως είναι πανέξυπνος κι έχει κάνει μεγαλεπήβολα πλάνα για το μέλλον του. Ένα μέλλον που σε αυτό συμπεριλαμβάνεται και η αγαπημένη του μνηστή, που μόλις έφερε στον κόσμο τον γιο τους, ένα αγοράκι που ώθησε τον μέχρι πρότινος κανάγια να πάρει βαρύ όρκο πως δεν θα ξαναπαρανομήσει. Μια ώθηση στο όνειρο ζητάει μόνο κι αυτήν θα του την δώσει η επίσκεψη μαζί με την - αναλόγου αριθμού φυλακίσεων - παρέα του, σε ένα μυστηριώδες αποστακτήριο, εκεί όπου βγαίνει το καλύτερο, γευστικότερο, αλλά και ακριβότερο ουίσκι των Χάιλαντς. Από τον δαιμόνιο νου του καλοσυνάτου, αλλά με χίλια μύρια προβλήματα να τον παραμονεύουν σε κάθε γωνιά άντρα, θα περάσουν αμέτρητες σκέψεις για το πως μπορεί το όποιο χάρισμα γευσιγνωσίας του να του δείξει το σωστό δρόμο, το τι θα συμβεί στο μέλλον όμως, πρόκειται να το παρακολουθήσουμε στην ολοκαίνουργη δημιουργία του πλέον αγαπημένου των Βρετανών σκηνοθετών Ken Loach, Που όπως το συνηθίζει εσχάτως, παίζει ένα υπέροχο παιχνίδι ανάμεσα στο δράμα και την κομεντί, δίχως ποτέ να αφήνει στο περιθώριο την κοινωνική αναζήτηση.


Λατρεμένος των ευρωπαϊκών φεστιβάλ ο Loach, συμμετέχει με το The Angel's Share στο 65ο φεστιβάλ των Καννών, διεκδικώντας για μια ακόμη φορά το βαρύτιμο τρόπαιο, 11η στο διαγωνιστικό και 17η συνολικά από την εποχή του Kes (1970) έχοντας αποσπάσει έναν Χρυσό Φοίνικα για το Wind That Shakes The Barley. Όσον αφορά το Μερίδιο των Θεών, που αποτελεί σενάριο του μόνιμου συνεργάτη του Paul Laverty με πρωταγωνιστές τους Paul Brannigan, John Henshaw και Gary Maitland, αναμένεται να κάνει πρεμιέρα και για το ευρύ κοινό στις αρχές του Ιούνη στο μεγάλο νησί και λίγο αργότερα στην υπόλοιπη χερσαία Γηραιά Ήπειρο.

Στις δικές μας αίθουσες? Μάλλον από Σεπτέμβρη...


Περισσότερα... »

Το ξεκαθάρισμα λογαριασμών μεταξύ των συμμοριών της πόλης καλά κρατεί και κάποια εμπόδια πρέπει να φύγουν από την μέση και μάλιστα άμεσα. Είναι η ώρα του στυγερού πληρωμένου καθαριστή Κόγκαν να πιάσει την κοντόκανη καραμπίνα και να τους εξοντώσει, σύμφωνα με τις προσταγές των ανωτέρων του. Η μέθοδος του είναι να τους βγάζει από την μέση από μεγάλη απόσταση, αποφεύγοντας έτσι να έρθει σε άμεση επαφή μαζί του, να ακούσει τα τελευταία παρακάλια και τις προσευχές τους. Αυτή όμως η πιο πρόσφατη αποστολή που πρέπει να φέρει εις πέρας, κρύβει ιδιαιτερότητες, τις οποίες ο εκτελεστής δεν είναι έτοιμος να τις αντιμετωπίσει. Καθώς φαίνεται η προσωπικότητα του σκηνοθέτη Andrew Dominik, θέλγει τους διοργανωτές των μεγάλων ευρωπαϊκών φεστιβάλ, αφού κατοπινά του Assassination Of Jesse James, που κοίμισε τη Βενετία στα 2007 και οι Κάννες προσκάλεσαν τον Νεοζηλανδό για να παρουσιάσει πρώτα εκεί την νέα του ταινία. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες πιθανότατα προς αναζήτηση του καινούργιου Drive, που τόση αναστάτωση προσκάλεσε κατά την περσινή διοργάνωση, άσχετα αν μετά ψιλοεξαφανίστηκε από box office και βραβεύσεις, ανήκοντας και το Killing Them Softly στην ξεχωριστή κατηγορία των πειραγμένων γκαγκστερικών ταινιών. Αν πάντως δεν σε βγάλει ο δρόμος προς Ριβιέρα τον Μάιο, τότε θα σου δοθεί η ευκαιρία να δεις το φιλόδοξο φασαριόζικο ταινιάκι στους κινηματογράφους κάπου στα μέσα του Σεπτέμβρη.


Αφού μέχρι τότε ο σούπερ σταρ Brad Pitt και πρωταγωνιστής του, θα έχει γυρίσει την μισή υφήλιο για να προωθήσει την πιο πρόσφατη πρωταγωνιστική του στιγμή - εδώ το ίδιο έκανε και για το Tree Of Life - με αφετηρία βεβαίως την Κρουαζέτ, όπου υπήρξε το λαμπερότερο πρόσωπο ολάκερης της διοργάνωσης. Παρέα με τον όμορφο Brad από τις εικόνες του Killing Them, παρελαύνει ένα εντυπωσιακό ρολίστικο καστ που ορίζουν οι James Gandolfini, Richard Jenkins, Ben Mendelsohn και Ray Liotta.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Σεπτεμβρίου 2012


Περισσότερα... »

Προ τριών περίπου μηνών, δόθηκε στην δημοσιότητα η επίσημη ανακοίνωση της αφετηρίας ενός ακόμη κινηματογραφικού πρότζεκτ, που θα βασιστεί σε νουβέλα του σπουδαίου συγγραφέα κατασκοπικών περιπετειών John Le Carre, επιζητώντας να επαναλάβει την εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία του φετινού Tinker Tailor Soldier Spy. Το A Most Wanted Man, περί ου ο λόγος, που περιγράφει την διαδρομή ενός μυστηριώδη άντρα, που αναζητά στην Γερμανία τον αμύθητο θησαυρό ενός παμπλουτου Ρώσου, δράση που θα υποπέσει στην αντίληψη των τοπικών αντικατασκοπευτικών αρχών, ήδη ξεσκονίζεται σεναριακά από τον Andrew Bovell (Edge Of Darkness) πριν δοθεί σε ολοκληρωμένη φόρμα στον Ολλανδό σκηνοθέτη Andrew Corbijn, ο οποίος έχει αναλάβει να το φέρει εις πέρας διευθυντικά. Το νεότερο στοιχείο που το στούντιο παραγωγής άφησε να διαρρεύσει, είναι πως στο πλάι του Philip Seymour Hoffman, που έχει ήδη οριστεί να ερμηνεύσει τον ακραίων μεθόδων Γερμανό πράκτορα, θα βρεθεί η κούκλα Rachel McAdams, κρατώντας τον ρόλο της δικηγόρου υπερασπίστριας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που θα βρεθεί μπλεγμένη στον ιστό αυτής της διεθνούς ίντριγκας. Η όμορφη αμερικανοκαναδέζα, θυμίζω μόλις ολοκλήρωσε τα γυρίσματα του αγγλόφωνου ριμέικ του ερωτικού θρίλερ Passion, κάτω από την καθοδήγηση του Da Palma, με τις πρώτες εικόνες του να δείχνουν ιδιαίτερα αποκαλυπτικές.

Περισσότερα... »

Σε ποιο επεισόδιο αναφέρεστε? Ο προαιώνιος κομπανιέρος μου, ο gaRis ήδη πρέπει να έχει ποντάρει μια περιουσία στους μπουκ, για να πετύχει την υψηλή απόδοση, υποστηρίζοντας το σαν το φιλμ που τον ερχόμενο Φλεβάρη θα υψώσει στον ουρανό του Ελ Έι το μέγιστο των ετήσιων φιλμικών βραβείων. Εγώ, πάλι, από την άλλη μεριά κρατάω μια πισινή. Όχι πως το ολοκαίνουργο πόνημα του Paul Thomas Anderson, δεν θα αποτελέσει ένα ακόμη διαμάντι - το έκτο - στην μιάμισης δεκαετίας πλέον καριέρα του. Αλλά να, εδώ ο Καλιφορνέζος μου μοιάζει να έχει επηρεαστεί υπέρ το δέον από τον Malick κι αν αυτό έχει να κάνει με την μέθοδο της κινηματογράφησης του, ουδόλως με πειράζει, ιδεολογικά είναι που δεν μασιέται το κουφέτο. Από την παραγωγή - όχι βέβαια της Universal, που τράβηξε την ουρά της πέρα γοργά γοργά από το διφορούμενο σενάριο, με πρόσχημα τα 35 εκατομμύρια του προϋπολογισμού - ελάχιστα στοιχεία διέρρευσαν γύρω από ένα πρότζεκτ που μετά κόπων και βασάνων πήρε μπροστά το καλοκαίρι του '11. Θεματική περιστροφή, λέει, γύρω από την Χαμπαρντική μορφή, ενός χαρισματικού ηγέτη όπως ο  Λάνκαστερ Ντοντ, που όρισε την δική του θρησκεία, εκμεταλλευόμενος τα κοινωνικοπολιτικά ρημάδια που άφησε πίσω του, ο δεύτερος μεγάλος πόλεμος. Σαιεντολογίας το ανάγνωσμα?

Ακόμη το πεδίο του νοήματος παραμένει κενό, αδιευκρίνιστο, θολερό, έστω και μετά την πρώτη γερή δόση πλάνων, που αυτός ο παμπόνηρος ο Weinstein μοίρασε σαν άλλο Μάννα εκ ουρανού στους διψασμένους για πληροφορία απεσταλμένους στην Γαλλική Ριβιέρα. Πουθενά θρησκείες και προσηλυτισμοί, νάδα κι από Philip Seymour Hoffman, κεντρικό αρτίστα και ερμηνευτή με το ειδικότερο βάρος στην μίζερη εποχή μας. Ο αιώνιος λούζερ Joaquin Phoenix - είτε θέλεις γιατί είναι ο μόνος από τον θρίαμβο του Μονομάχου, που έμεινε με αδειανά χέρια, είτε γιατί ο συμπρωταγωνιστής του εδώ, του έκανε πλάκα, αφήνοντας τον με τον τίτλο της αψεγάδιαστης χαλκομανίας του Johnny Cash - απλά κοιτάζει με βλέμμα θολό και με τρύπα στο δωμάτιο των αναμνήσεων τον αυταρχικό ΕΔΕά που τον ανακρίνει, ρίχνοντας ακόμη περισσότερα παζλάκια στο τραπέζι και μπερδεύοντας τον θεατή του τίζερ: Πόσιμο το υγρό της τορπίλης αξιωματικέ? Εξαρτάται τι θες να θρέψεις μέσα σου. Μα σε ποιο επεισόδιο επιτέλους αναφέρεστε? 


Δεν χωρά η παραμικρή αμφιβολία, πως το έργο ενός σκηνοθέτη που διαρκώς βαδίζει από το καλό στο καλύτερο, θα είναι μνημειώδες. Μόνο που θα είναι από εκείνες τις κινηματογραφικές στιγμές που πλάνο πλάνο θα τις συζητάς και θα τις αποκωδικοποιείς για πάντα. Οι προσδοκίες είναι πανύψηλες, οι πρώτες ανατριχίλες συνάμα δεδομένες. Με το έργο ολοκληρωμένο στο πανί, κάπου εκεί στα μέσα του φθινοπώρου, να δούμε αν κάποιος θα δικαιούται να φέρει πια τον τίτλο του The Master, ξεπερνώντας τις κορυφώσεις του χυμένου αίματος και της ανθισμένης μανόλιας.

Στις δικές μας αίθουσες? Τον Οκτώβριο του 2012


Περισσότερα... »

Ποιο χάσμα γενεών? Στο σύγχρονο Τόκιο ζει η Ακίκο, μια νεαρή σπουδάστρια, που προκειμένου να καλύψει τα δίδακτρα της σχολής της, δεν διστάζει να ακολουθήσει το αρχαιότερο επάγγελμα, εκδίδοντας το κορμί της έναντι αδρής αμοιβής σε καλοπληρωμένες βίζιτες, μια καθημερινότητα που την έχει κουράσει ψυχικά και σωματικά. Ο Τακάσι, είναι ένας ηλικιωμένος διανοούμενος, που θα την κλείσει για μια βραδιά στην μοναχική του κατοικία. Ανάμεσα στην αγαθών προθέσεων πιτσιρίκα και τον ντροπαλό γεράκο θα αναπτυχθεί μια ιδιαίτερη σχέση, όπου ο ενθουσιασμός της μιας θα συμπληρώσει την σοφία των χρόνων του άλλου. Μετά το αδιάφορο έως και κακό Copie Conforme, που παρουσίασε μόλις πριν δύο χρόνια, ο 72 ετών παρακαλώ Ιρανός Abbas Kiarostami, κάνει την επανεμφάνιση του στην δημιουργική καρέκλα, με μια παράξενη ιστορία σεβασμού που εκτυλίσσεται στην πρωτεύουσα της χώρας του Ανατέλλοντος Ήλιου. Παίρνοντας τον τίτλο του το Like Someone In Love από το περίφημο τραγούδι της Ella Fitzgerald, που ο παππούς αρέσκεται να ακούει στο διαμέρισμα του από το παλιό πικάπ - το ίδιο που ακούγεται και στο προωθητικό τρέιλερ της MK2 - το φιλμ ουσιαστικά προβάλλει το δικαίωμα του καθενός στον έρωτα, όποια κι αν είναι η ηλικία ή η ψυχοσύνθεση του. Πάντως για το φιλμ που μέχρι πρότινος έφερε τον τίτλο The End, δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημες ημερομηνίες εξόδου στους κινηματογράφους.


Κάτι που δεν θα αργήσει προβλέπω να συμβεί, από την στιγμή που συμμετέχει στο διαγωνιστικό τμήμα του 65ου φεστιβάλ των Καννών, τόπο που ο Kiarostami έζησε τις σημαντικότερες στιγμές της καριέρας του κερδίζοντας τον Χρυσό Φοίνικα προ 15ετίας με το Ta'm E Guilass. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους συναντάμε τον βετεράνο Ιάπωνα ρολίστα Tadashi Okuno και την όμορφη συμπατριώτισσα του Rin Takanashi.

Στις δικές μας αίθουσες? Άγνωστο, μάλλον θα την δούμε σε κάποιο από τα φθινοπωρινά φεστιβάλ.


Περισσότερα... »

Ακόμη δεν είδατε τίποτα! Μετά τον θάνατο του, διάσημος θεατρικός συγγραφέας, μαζεύει όλους τους φίλους του ηθοποιούς στον χώρο που κάποτε μεγαλούργησαν, προκειμένου να παρακολουθήσουν την παράσταση της Ευρυδίκης, ενός έργου που άπαντες κάποια στιγμή είχαν συμμετάσχει στην διανομή των ρόλων. Το αστείο από τον τάφο που ξεσηκώνει ο μακαρίτης, θα προκαλέσει τους αγαπημένους του παλιούς συνεργάτες, να δουν τον μύθο του Ορφέα, που έφτασε μέχρι και τον Άδη για χάρη της αγαπημένης του, με διαφορετική ματιά από εκείνη που την είχαν προσεγγίσει, να δεχτούν να πάρουν μέρος σε αυτό το παιχνίδισμα ανάμεσα στον έρωτα και τον θάνατο, σαν να υποδύονται ξανά τους χαρακτήρες της ιστορίας. Η αλληγορική αυτή ιδέα, ανήκε στον σπουδαίο Γάλλο δραματουργό Jean Anouilh (1910 - 1987) που πλέον πέρασε δια μέσου της έμπνευσης του 89χρονου παρακαλώ Alain Resnais στο σελιλόιντ κι έγινε ταινία με τον τίτλο Vous N'Avez Encore Rien Vu. Όπως συνηθίζει ο δάσκαλος μοίρασε τους ρόλους του φιλμ, σε πρόσωπα αγαπημένα, που έχει πολλάκις μοιραστεί το ίδιο πλατό κατά το παρελθόν, συνεπώς δεν είναι τυχαίο που από τα πλάνα του παρελαύνει η μισή ερμηνευτική εθνική Γαλλίας. Δηλαδή η Sabine Azema - σιγά μην έλειπε - ο Pierre Arditi, ο Michel Piccoli, ο Mathieu Amalric, ο Denis Podalydes, η Anne Consigny κι ένα σωρό ακόμη γνώριμα πρόσωπα της τρικολόρ κινηματογραφίας.


Η πρώτη φορά που ο Resnais πάτησε το πόδι του στο φεστιβάλ των Καννών, ήταν το 1959, πέντε και βάλε δεκαετίες πριν, με το Hiroshima Mon Amour, γεγονός που από μόνο του αναδεικνύει το μέγεθος του μάστερ, σε σχέση με τον θεσμό. Με την καινούργια του ταινία ο βετεράνος σκηνοθέτης βρίσκεται για ακόμη μια φορά - πέμπτη - μεταξύ των διαγωνιζόμενων για τον Χρυσό Φοίνικα της 65ης εκδοχής του μέγιστου φιλμικού ραντεβού, δίχως όμως να έχει καταφέρει να υψώσει στον ουρανό της Ριβιέρας ακόμη το βαρύτιμο τρόπαιο. Η ταινία θα κάνει την πρεμιέρα της για το κοινό στα τέλη του Σεπτέμβρη, με πρώτη στάση φυσικά την πατρίδα της την Γαλλία. 

Στις δικές μας αίθουσες? Άγνωστο, μάλλον θα την δούμε σε κάποιο από τα φθινοπωρινά φεστιβάλ.


Περισσότερα... »



Ελληνικό Box Office 17 - 20 Μαϊού 2012 by TOSHIBA


Φιλμ
Διανομή
Wks Αίθουσες
4ήμερο Αθήνας
Σύνολο Αθήνας
4ήμερο Ελλάδας
Σύνολο Ελλάδας
1
Dark Shadows
Village
1
85


52.030
52.030
2
The Avengers
Feelgood
4
67


10.862
220.784
3
Haywire
Village
2
21


4.143
18.128
4
Ghost Rider: Spirit of Vengeance
Audiovisual
2
36


3.301
16.340
5
The Pirates! Band of Misfits
Feelgood
6
37


2.498
41.583
6
The Lorax
UIP
7
41


2.299
60.713
7
21 Jump Street
Feelgood
3
14


1.794
25.724
8
Mirror Mirror
Village
6
15


1.271
96.702
9
The Cabin In The Woods
Feelgood
6
7


993
63.632
10
Battleship
UIP
5
10


949
74.598


Περισσότερα... »

Αγκέντ Προβοκατέρ! Δεν τίθεται θέμα αν θα είναι μια καλή ταινία, άλλωστε εδώ και δύο επεισόδια, στον καλλιτεχνικό τομέα, ο υπερκατάσκοπος σκίζει. Και φέροντας εδώ την σφραγίδα ενός από τους πλέον ικανούς δημιουργούς της εποχής μας, το τελικό αποτέλεσμα δεδομένα θα είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό. Μποντ θα είναι όμως? Αυτό είναι το καίριο ερώτημα που ταλανίζει τους δισεκατομμύρια φανατικούς οπαδούς του σπουδαιότερου και πιο αναγνωρισμένου ήρωα της κινηματογραφικής ιστορίας, που ενώ για είκοσι επί σκηνής τεύχη είχαν αλλιώς συνηθίσει, τώρα είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθήσουν ένα εντελώς διαφορετικό, πολύ πιο νευρωτικό κι εύθραυστο, γενικώς πιο ανθρώπινο πρότυπο. Το ότι ο παλιός καλός 007 έχει αποκτήσει καμιά δεκαριά κλώνους από το 2006 και κατοπινά του Casino Royale, σημαίνει πως το κοινό επιθυμεί την παλιά, υπεράνθρωπη, φανφαρόνικη, εντελώς απίθανη εκδοχή του μύθου. Για να δούμε, ο Sam Mendes θα τους (μας) κάνει την χάρη, να το γυρίσει στην πρότερη φόρμα ή θα συνεχίσει στο ίδιο σινεφίλ τροπάρι και στο Skyfall, που μπορεί έτσι να σαρώσει τα αστεράκια, αλλά δύσκολα θα πάρει θέση στην εκτίμηση των φανς, στο πλάι των τοπ From Russia With Love, The Spy Who Loved Me και Goldeneye. Επί του παρόντος και σε ότι αφορά την τρίτη φορά του Daniel Craig στο φόρεμα του κοστουμιού του κορυφαίου πράκτορα, η Sony έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στο προμόσιον, όπως αναδεικνύεται και στο καταπληκτικό τρέιλερ που μόλις έδωσε στην κυκλοφορία, πέντε περίπου μήνες πριν την επίσημη πρώτη του στους κινηματογράφους.


Εκεί που θα λάβει χώρα ένα ανεπανάληπτο ραντεβού, φιλμαρισμένο σε Λονδίνο (φυσικά), Νέο Δελχί, Σανγκάη και στην ομορφότερη Πόλη του κόσμου, στο οποίο συμμετέχουν ονόματα του επιπέδου των Ralph Fiennes, Javier Bardem και Albert Finney, περιστοιχιζόμενα από την δεδομένη Μ, Judi Dench, την Berenice Marlohe, την Naomie Harris και την δική μας συμμετοχή - έκπληξη Τόνια Σωτηροπούλου!

Στις δικές μας αίθουσες? 25 Οκτωβρίου 2012, Μποντ Ντέη!


Περισσότερα... »

Ένα αθώο ψέμα, μπορεί να καταστρέψει την ζωή ενός αθώου. Ο Λούκας είναι ένας μεσήλικας, εκπαιδευτικός σε δημόσιο σχολείο, που επιχειρεί ένα καινούργιο ξεκίνημα στην ζωή του, μετά τον οδυνηρό χωρισμό του με την πρώην γυναίκα του, αποφασίζοντας να ζήσει σε ένα επαρχιακό χωριό, μαζί με την καινούργια του σύντροφο και τον αγαπημένο του γιο. Τα πάντα βαίνουν ήρεμα στην νέα του απόφαση, μέχρι την στιγμή που ένα ανόητο παραμύθι, που αρχικά θα ακουστεί σαν φήμη στην μικρή κοινωνία, σύντομα θα επεκταθεί σαν ιός, προκαλώντας υστερία στους συντοπίτες του. Τώρα ο Λούκας πρέπει να πολεμήσει με όλες του τις δυνάμεις, τόσο για να αποδείξει την αθωότητα του, όσο και για να διατηρήσει την αξιοπρέπεια του. Από τον καιρό που ο Thomas Vinterberg, κατανόησε στην δημιουργική του αντίληψη πως εκείνο το φιλμικό μανιφέστο που πήγασε από τον νου ενός παρανοϊκού Ναζί, κάπου στα 95, έχει ολοκληρωτικά πεθάνει, έχει εξελιχθεί σε ένα πολύ σπουδαίο κινηματογραφιστή. Πιθανόν στον σημαντικότερο σήμερα, της ικανότατης στο πεδίο της Έβδομης Τέχνης χερσόνησο της βόρειας Ευρώπης, που λογικά ακολουθώντας την ψυχρή, μουντή, ημιφωτισμένη ψυχοσύνθεση των κατοίκων της, αποτυπώνει τα αντίστοιχα συναισθήματα στο πανί. Τρία χρόνια κατόπιν του ευθύβολου και κριτικού για όσα συμβαίνουν πίσω από την τέλεια βιτρίνα της πατρίδας του Δανίας (αλλά και των συν αυτής Βασιλείων) Submarino, ο Vinterberg επιστρέφει με μια ακόμη σοσιαλιστική προσέγγιση της αλήθειας που βιώνει ο "θαυμαστός" από τον περίγυρο τόπος του. 


Το Jagten (The Hunt) που το σενάριο του υπογράφει ο Tobias Lindholm στην δεύτερη στη συνέχεια συνεργασία του με τον οτέρ, διαθέτει ένα εξαιρετικά προσεγμένο καστ στην απόδοση των πολύπλευρων χαρακτήρων της ιστορίας, που ορίζεται από τον κατά τεκμήριο διασημότερο βορειευρωπαίο ερμηνευτή Mads Mikκelsen, τον πάντα εξαιρετικό Thomas Bo Larsen και την καταπληκτική ρολίστα Susse Wold. Η συμμετοχή του Κυνηγιού στην 22άδα της διεκδίκησης του Χρυσού Φοίνικα στην 65η εκδοχή του φεστιβάλ των Καννών, αυτομάτως εκτοξεύσει στα ύψη την διεθνή του αναγνώριση, με συνέπεια να βρίσκεται στην κορυφή των επιλογών των αγοραστών του από το φημισμένο μάρκετ. Στην χώρα του πάντως επίσημα, θα κυκλοφορήσει στις 10 του Γενάρη του 2013.  

Στις δικές μας αίθουσες? Έχει ήδη καπαρωθεί από την Seven, θα το δούμε με την νέα χρονιά


Περισσότερα... »

Ήταν 2005 όταν σε ένα ορθόδοξο μοναστήρι στα σύνορα Ρουμανίας - Μολδαβίας, μια νεαρή καλόγρια έχασε την ζωή της, κατά την διάρκεια μιας αιματηρής τελετής εξορκισμού, Το συμβάν αυτό, που συντάραξε την κοινή γνώμη της βαλκανικής χώρας, προξένησε το ενδιαφέρον της ανταποκρίτριας του BBC, Tatiana Bran, που συνέγραψε δύο νουβέλες, non fiction όπως υποστηρίζει ή ίδια, πάνω σε αυτή την ακραία περίπτωση διωγμού του Κακού από το σώμα του δαιμονισμένου. Αυτά τα συγγράμματα που καυτηριάζουν έντονα τις μεθόδους της εκκλησίας, αποτέλεσαν την σεναριακή βάση της καινούργιας δημιουργίας του σκηνοθέτη Cristian Mungiu, εκείνου δηλαδή που χάρη στο εξαιρετικό δραματικό του βλέμμα στο 3 Months, 2 Weeks And 2 Days, απέσπασε τον Χρυσό Φοίνικα του Φεστιβάλ των Καννών το 2007. Η ταινία παρακολουθεί την πορεία επιστροφής στην πατρίδα από την Γερμανία όπου έχει μεταναστεύσει, μιας νεαρής γυναίκας της Αλίνα, προς αναζήτηση του μοναδικού προσώπου που κυριολεκτικά λατρεύει στην ζωή της, της συνομήλικης της Βοίτσιτα. Τα ίχνη της θα την οδηγήσουν σε μια μονή κάπου στην βόρεια άκρη της χώρας, εκεί που η αγαπημένη της φίλη έχει πάρει την απόφαση να γίνει Ιερομόναχη, ακολουθώντας πιστά τον δρόμο του Θεού. Αυτή η απίστευτη πνευματική σχέση πόσο μπορεί να κλονίσει την ιδιόμορφη σχέση των δύο γυναικών?


Φυσικά ο Mungiu όντας τροπαιούχος στην Ριβιέρα, πάντοτε είναι δεκτός στον θεσμό προκειμένου να υποστηρίξει τον τίτλο του. Έτσι ο Ρουμάνος επιστρέφει στο διαγωνιστικό κομμάτι της 65ης εκδοχής του μεγάλου κινηματογραφικού ραντεβού, με το Dupa Dealuri, που μεταφράζεται στην αγγλική ως Beyond The Hills, διεκδικώντας ξανά το μεγάλο βραβείο της χρονιάς. Σε ότι αφορά στο μάρκετ πάντως, το φιλμ που υποστηρίχθηκε τόσο από το Ρουμάνικο Κέντρο Σινεμά, όσο και από το πρόγραμμα Eurimages, μπορεί ακόμη να μην έχει πάρει διανομή στις μεγάλες αγορές, εκτίμηση μου είναι πως μετά τις πρώτες θετικές αναφορές των παρευρισκομένων στις Κάννες, δεν θα δυσκολευτεί ιδιαίτερα να τις αποκτήσει...

Στις δικές μας αίθουσες? Πιθανότατα με την καινούργια σεζόν!




Περισσότερα... »

Το σύστημα μπορεί να αποτύχει, ο γονιός ποτέ! Ναι καλά, τρεις λαλούν και δυο χορεύουν. Το περίμενα πως κάποια στιγμή θα έβγαινε ταινιάκι με θέμα την βραδυγλωσσία των πιτσιρικάδων, την σούπερ μόδα της εποχής, που έχει καταφέρει να γεμίσει κάθε γειτονιά με δεκάδες "επιστημονικά ελεγμένα" κέντρα λογοθεραπείας. Εμ, βέβαια στην δική μας εποχή του δημοτικού, οι γονιοί μας φρόντιζαν να μας μιλάνε μεγαλώνοντας μας, αντί να είναι ολημερίς στο φέις για να στέλνουν LOL, ROLF, LMAO και παντός είδους μπούρδες. Τέτοιες μαμάδες που αντιμετωπίσουν ζόρια με την προσαρμογή των παιδιών τους στο λόγο, είναι και οι κυρίες της ιστορίας που επεξεργάζεται το Won't Back Down, ένα δράμα που βασίζεται όπως τονίζει το τρέιλερ σε πραγματικά περιστατικά. Αντιλαμβανόμενες οι δυναμικές μαντάμ πως το ισχύον εκπαιδευτικό σύστημα δεν κάνει τίποτα για να βοηθήσει τα τζιέρια τους θα κινήσουν πασιοναριακό αγώνα προκειμένου τα βλαστάρια τους να αποκτήσουν τον σωστό δάσκαλο που τους πρέπει. Μάλιστα... Περισσότερο με διαμαρτυρία προς τις μεθόδους εκπαίδευσης της μοντέρνας Αμερικής μοιάζει το σενάριο των Brin Hill και Daniel Barnz με τον δεύτερο κατόπιν του κακού του Beastly να αναλαμβάνει και την σκηνοθετική καθοδήγηση ενός καστ, βαρύτατου σε οσκαρικές βραβεύσεις και υποψηφιότητες.


Μετράμε δηλαδή δύο nods για την Viola Davis, μία στο Doubt και μία φέτο στο The Help, στην κατηγορία που εμφανιζόταν ως το απόλυτο φαβορί, μέχρι την στιγμή που άνοιξε ο φάκελος, ακόμη μία β' ρόλου για την Maggie Gyllenhaal για το προπέρσινο Crazy Heart και τέσσερις για την αγαπημένη Holly Hunter, εκ των οποίων η μία - The Piano - μετατράπηκε σε βραβειάκι. Μην σου πω πως το προωθητικό κλιπάκι, κλέβει ακόμη ένα από το σύνολο, μη παρουσιάζοντας την Rosie Perez, που κρατά ένα μικρό ρόλο και προ αμνημονεύτων χρόνων είχε μπει κι αυτή στις πεντάδες. Συνεπώς με τέτοιο δυνατό καστ, το φιλμάκι αναμένεται να τρέξει και εμπορικά από τις 28 Σεπτεμβρίου όταν και θα παρουσιαστεί στους αμερικάνικους κινηματογράφους από την Walden Media, ενώ ίσως με λίγο πάλεμα να το δούμε και στην Ακαδημαϊκή κούρσα που θα επακολουθήσει...

Στις δικές μας αίθουσες? Πιθανότατα το φθινόπωρο.


Περισσότερα... »

Το σκοτάδι κρύβεται μέσα της! Σε λίγο καιρό αν η κινηματογραφία συνεχίσει να ασχολείται στα σενάρια του με τα δαιμονισμένα (αθώα μέχρι πρότινος) παιδάκια, τότε αυτό το ειδικό θέμα του τρομαχτικού genre θα αποτελεί ένα ξεχωριστό αυτόνομο είδος. Που αν κρίνω πάντως από το γκελ που κάνει στα (νεανικά κυρίως) κοινά, τίποτε δεν πρέπει να προκαλεί την παραμικρή έκπληξη που τα wannabe Exorcists εμφανίζονται ανά σεζόν με ρυθμούς πολυβόλου. Τέτοια περίπτωση αποτελεί και το The Possession, που φέρει την βαρύτατη υπογραφή του μετρ της ανατριχίλας Sam Raimi, ουσιαστικά όμως δεν εμφανίζει τίποτα ιδιαίτερες καινοτομίες στην αφήγηση του. Κοριτσάκι που μεγαλώνει σε φαμίλια εν διαστάσει γονιών, αγοράζει ως δώρο του μπαμπά, από πλανόδιο παζάρι, ένα μυστηριώδες ξύλινο κασελάκι, παιχνίδι που στο εξής θα έχει διαρκώς στο πλάι της. Εκείνο που δεν γνωρίζει είναι πως από την στιγμή που θα το ανοίξει, θα απελευθερώσει την κόλαση, που θα μετατρέψει την άσπιλη παιδούλα σε δαιμονισμένο κτήνος, που το μόνο που επιθυμεί είναι να σκορπά τον τρόμο και το Κακό. Φυσικά η ταινία του Δανέζου Ole Bornedal που μια φορά κι έναν καιρό είχε υπογράψει τόσο το ευρωπαϊκό πρωτότυπο του Nightwatch, όσο και του αμερικάνικου αδιάφορου ριμέικ με τον McGregor, υπόσχεται να κρατήσει τον θεατή της όσο το δυνατόν τσιτωμένο στο κάθισμα του και σε αυτό τον τομέα τουλάχιστον, το εμπνευσμένο προωθητικό κλιπ, λειτουργεί άψογα. Ελπίζω πως από τις 31 του Αυγούστου, όταν η Lionsgate (φυσικά) θα διανείμει το The Possession στα μούλτιπλεξ, η βασισμένη σε πραγματικά περιστατικά ιστορία να είναι άξια λόγου... 


...που για να πω την αλήθεια δεν το πολυπιστεύω, αφού κυρίαρχο ρόλο στο καστ, κρατά αυτός ο νερόβραστος ο Jeffrey Dean Morgan, που κάθε του παρουσία σε φιλμάκι (δες Watchmen, δες Taking Woodstock, δες The Losers, δες Jonah Hex, δες Resident, θα δεις και Texas Killing Fields) αποτελεί κακό μαντάτο. Η μπέμπα Natasha Calis πάντως ως διαολεμένη Εμ το παλεύει κατά το δοκούν, ενώ η μαμά Kyra Sedgwick - η αρχηγός Τζόνσον δηλαδή του The Closer και από 25ετίας κυρία Kevin Bacon - ελπίζει σε ένα αξιοπρεπές κινηματογραφικό come back, κατόπιν του Woodsman από το 2004. 

Στις δικές μας αίθουσες? Πιθανότατα το φθινόπωρο.


Περισσότερα... »