Καθρέφτη, Καθρεφτάκι μου
του Tarsem Singh. Με τους Julia Roberts, Lily Collins, Armie Hammer, Nathan Lane, Sean Bean, Robert Emms, Mare Winningham


Και ζήσαν αυτοί καλά...
του zerVo
Σύμφωνοι, η επέτειος των διακοσίων χρόνων από τότε που τα ευφάνταστα αδελφάκια Βίλχελμ και Τζέικομπ Γκριμ, σκαρφίστηκαν ένα από τα πλέον αγαπημένα παραμύθια όλων των εποχών, δίνει μια πρώτης τάξης αφορμή στο Χόλιγουντ για να επιχειρήσει ένα θεματικό αφιέρωμα στην λατρεμένη πρωταγωνίστρια των ροζουλί κοριτσίστικων ονείρων Snowhite. Τουλάχιστον η άφιξη της πρώτης και πιο κοντινής στο κουκί και στο ρεβίθι ταινίας με την Χιονατούλα - μιας και η επερχόμενη δεύτερη θα την αποδώσει σχεδόν ως ηρωίδα του Tolkien ενώ η τρίτη, που γυρίζεται τώρα, θα την ντύσει πολεμίστρια του...Κουνγκ Φου - ακόμη κι αν δεν είχε να παρουσιάσει κάποιες θεματικές εκπλήξεις, διέθετε αυτό που λέμε σκηνοθετικό χαρακτήρα. Και αυτόν τον ρούμπο θα πρέπει να τον πιστωθεί εξολοκλήρου ο δημιουργός της, που αν μη τι άλλο στο παρελθόν, έχει επικριθεί αρκετά για τις φανφαρόνικες επιλογές του.

Μια φορά κι έναν καιρό, σε έναν τόπο πέρα από το μαγικό δάσος, υπήρχε ένα τρισευτυχισμένο βασίλειο, που οι κάτοικοι του ολημερίς γιόρταζαν και τραγουδούσαν στο όνομα του λατρεμένου τους μονάρχη, που από την μεριά του φρόντιζε να διατηρείται η ειρήνη και η κοινωνική δικαιοσύνη στην επικράτεια. Μέχρι την στιγμή που με δόλιους τρόπους στην ζωή του μπήκε η ποταπή ματαιόδοξη μάγισσα κι αφού τον πότισε με τα κακόβουλα ξόρκια της, τον εξαφάνισε από προσώπου γης, στέφθηκε βασίλισσα και βύθισε ολάκερη την χώρα στην φτώχεια, την απελπισία και την ανέχεια. Φροντίζοντας συνάμα ως κακίστρω μητριά, να απομονώσει για πάντα εντός του παλατιού, την αγαπημένη του κόρη, την πριγκίπισσα Χιονάτη, ζηλεύοντας την φρεσκάδα και την νιότη της και διεκδικώντας για τον εαυτό της τον τίτλο της ομορφότερης του κόσμου.

Έλα όμως που ο Θεός αγαπάει τον κλέφτη, περισσότερο νοιάζεται όμως για τον νοικοκύρη κι έτσι το κοριτσόπουλο, αφού την βραδιά των 18ων γενεθλίων του θα καταφέρει να το σκάσει από την χλιδάτη φυλακή του, θα αντιληφθεί τις απαίσιες βουλές της απεχθούς Σιδηράς Κυρίας και θα ξεκινήσει ενάντια της επανάσταση, έχοντας την υποστήριξη επτά μικροσκοπικών λωποδυτάκων, που μέχρι τα χτες φρόντιζαν να ξαφρίζουν τις τσέπες των ανυποψίαστων αριστοκρατών. Καταλύτης για την απόφαση της μικρής όμως θα σταθεί η συνάντηση της με τον λαμπερό πρίγκηπα Άλκοτ, που άμεσα στην καρδιά της θα ξυπνήσει τα πρώτα ερωτικά σκιρτήματα.

Με ελάχιστες λοιπόν αποκλίσεις στην ίντριγκα, από όλα όσα μαθαίνουμε στην προσχολική μας ηλικία, γύρω από το ορφανό κοριτσάκι με το ολόλευκο δέρμα και την καταμελάχρινη κώμη, έρχεται η διασκεδαστική περιπετειούλα Mirror Mirror, που φυσικά παίρνει τον τίτλο της από την ιδιόμορφη σχέση της μάγισσας με τον ανατριχιαστικά ζωντανό της καθρέφτη. Αποκλίσεις που έχουν περισσότερο να κάνουν με την στροφή προς το πιο φεμινιστικό πρόσωπο της κεντρικής ηρωίδας, που δεν στέφει ως σωτήρα της τον μπρατσωμένο και καβάλα στο άλογο πρίγκιπα, αλλά προτιμά να πάρει την κατάσταση στα χέρια της μαθαίνοντας να χειρίζεται το ξίφος. Φυσικά μην φανταστείς πως όλα αυτά που ακούγονται τόσο εντυπωσιακά, λαμβάνουν χώρα σε κανένα δαιμονικό σκηνικό, αφού ούτε το κεφάτο πνεύμα που οι νάνοι μπολιάζουν με γλαφυρότητα διαρκώς, ούτε η μονίμως ημίγυμνη θωριά του ζεν πρεμιέ, αφήνουν την εξέλιξη να ξεφύγει από την διασκεδαστική της χροιά. Που έτσι κι αλλιώς, με τον τρόπο που έχει τεχνηέντως επιχρωματιστεί από τον ντιρέκτορα, σε ντεκόρ και λούσα, δύσκολα θα μπορούσε να ρίξει το ηθικό του θεατή της.

Για πες: Πάντως η μπολιγουντιανής λογικής εκδοχή της Χιονάτης, όπως την παρουσίασε ο Ινδός Tarsem Singh - που στο παλμαρέ του, σημειωτέον, δεν έχει καταγράψει καμία ταινία της συγκεκριμένης σχολής - δεν με χάλασε, αντίθετα ήταν μια ευχάριστη έκπληξη, που δεν περίμενα σε ακόμη μια διασκευή του χιλιωειπωμένου στόρι. Αντίθετα πιστεύω πως με μια εκφραστικότερη ενζενί στον βασικό ρόλο από την κορούλα του μεγατάλαντου Phil, Lily Collins, αλλά και με μια λιγότερο δυσκοίλια σταρ από την Roberts, ντυμένη τα φουρό της Βικτορίας - ο Hammer και οι νάνοι του κυριολεκτικά κάνουν τα πάντα - το φιλμ ίσως στην εκτίμηση μου να καθόταν καλύτερα από ένα πανηγυράκι για όλη τη φαμίλια... 






Στις δικές μας αίθουσες στις 15 Απριλίου 2012 από την Village
Περισσότερα... »

Εντέλει η επόμενη στάση του δημιουργικού ταξιδιού του μεγάλου Woody Allen, δεν θα είναι η Κοπεγχάγη, όπως πολλοί υποστήριζαν, κατά την μεγάλη βόλτα του ανά την Γηραιά Ήπειρο, σε Βαρκελώνη, Λονδίνο, Παρίσι και εσχάτως Ρώμη. Ούτε βεβαίως η Αθήνα, όπως θα θέλαμε εμείς, εκτιμώντας πως το τρελοκομείο μας θα αποτελούσε ένα πρώτης τάξης φυσικό σκηνικό για το πόνημα του. Σύμφωνα με δηλώσεις του, στην διάρκεια της ευρωπαϊκής πρεμιέρας του To Rome With Love, ο 77χρονος κινηματογραφιστής, έβαλε τέλος στις όποιες φήμες τον ήθελαν να συνεχίζει την διαδρομή του ένθεν του Ατλαντικού, αναφέροντας πως η επόμενη ταινία του θα γυριστεί στα πάτρια (του) εδάφη, τα αμερικάνικα. Πιο συγκεκριμένα με μια επίσημη ανακοίνωση, που έρχεται σε μια κάποια κόντρα με τις προηγούμενες, που έλεγαν πως είναι δύσκολο να καταφέρει εμπορική επιτυχία στον τόπο του, ο Allen ανέφερε πως η νέα του δημιουργία θα γυριστεί κατά το μεγαλύτερο μέρος της στο Σαν Φρανσίσκο, ενώ θα υπάρχουν και πλάνα που θα λάβουν χώρα στην αγαπημένη του Νέα Υόρκη. Συνεπώς η επιστροφή του Woody στο Αμέρικα, θεωρείται δεδομένη μετά από τρία χρόνια και το Whatever Works, ενώ αυτή θα είναι μόλις η δεύτερη ταινία του που θα έχει γυριστεί στις ΗΠΑ, από τις οκτώ τελευταίες που έχει βάλει την υπογραφή του!

Περισσότερα... »

Μια σημαντική ανακοίνωση που δόθηκε σήμερα στην δημοσιότητα από την Sony, που έχει αναλάβει την παγκόσμια διανομή του φιλμ, ρίχνει λίγο περισσότερο φως πάνω στο τελευταίο πρότζεκτ του Quentin Tarantino, Django Unchained. Στην ουσία το στούντιο με το έγγραφο του, διασαφηνίζει κάποια στοιχεία της υπόθεσης, που λίγο έως πολύ όμως ήταν γνωστά στους σινεφίλ, στην πραγματικότητα όμως ενημερώνει για κάποια στοιχεία της παραγωγής, που έως τώρα αποτελούσαν ερωτηματικό. Για όσους δεν γνωρίζουν πάντως, το φιλμ μας μεταφέρει χρονικά δύο μόλις χρόνια πριν την έκρηξη του αμερικάνικου εμφυλίου πολέμου και παρακολουθεί την περιπέτεια του Τζάνγκο (Jamie Foxx), ενός μαύρου σκλάβου, που συνεργαζόμενος με τον - πρώην αφέντη του - Γερμανικής καταγωγής ανθρωποκυνηγό Δόκτορα Κινγκ Σουλτζ (Christoph Waltz), θα αναζητήσει τα ίχνη της χαμένης από χρόνια σε σκλαβοπάζαρο γυναίκας του (Kerry Washington). Ο δρόμος τους θα τους οδηγήσει σε μια τεράστια φυτεία του Νότου, την Κάντιλαντ, ιδιοκτησίας του πάμπλουτου Κάλβιν Κάντι (Leonardo DiCaprio) τόπο που καθημερινά, υπό την εποπτεία του εκπαιδευτή Έις Γούντι (Kurt Russell) μαύροι δούλοι, δίνουν την ζωή τους σε αιματηρές μονομαχίες. Οι ύποπτες κινήσεις τους θα υποπέσουν της αντίληψης του (επίσης μαύρου) επιστάτη Στέφεν (Sam Jackson) που αφού πληροφορήσει γι αυτές το αφεντικό, θα οργανωθεί σχέδιο σύλληψης και εξόντωσης τους. Κι όσο ο κλοιός γύρω τους ολοένα και σφίγγει, εκείνοι θα βρεθούν μπροστά σε ηθικά διλήμματα που πρέπει να επιλύσουν.

Πέρα από το βασικό πλοτ της ίντριγκας, όμως, δόθηκαν και κάποιες περαιτέρω πληροφορίες γύρω από την σύσταση του επιτελείου που περιστοιχίζει τον Κιου Τι. Και που κυρίως είχαν να κάνουν με το ποιος θα αναλάμβανε το μοντάζ του έργου, μετά τον περισνό χαμό της στενής συνεργάτιδας του Tarantino, Sally Menke, που εντέλει θα είναι ο βοηθός της στα δύο Kill Bills, Fred Raskin. Από την άλλη μεριά εντύπωση προκάλεσε η απουσία από την παραγωγή, του μόνιμου από τα πρώτα βήματα του σκηνοθέτη σε αυτή την θέση Lawrence Bender. Αυτή θα είναι η δεύτερη φορά που οι δρόμοι των δύο χωρίζουν, μετά το Death Proof, που μάλλον ήταν και η χειρότερη στιγμή της μέχρι τώρα καριέρας του  Quentin... Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως ο κινηματογραφιστής Robert Richardson γύρισε το έργο με 35άρι φιλμ και αναμορφικούς φακούς, κάτι που σημαίνει πως το αφιέρωμα του σκηνοθέτη στο σπαγγέτι γουέστερν θα αποδοθεί όπως του πρέπει, στην πλήρους εύρους απεικόνιση του! 

Περισσότερα... »

Μπορεί ολόκληρη η κινηματογραφική οικουμένη να αγωνιά για την πρεμιέρα της τελευταίας του ταινίας, του Prometheus, που αναμένεται να ανοίξει στις 7 του ερχόμενου Ιούνη, ο Ridley Scott ετοιμάζει πυρετωδώς το καινούργιο του πόνημα, που αν κρίνω από το καστ που μαζεύει, θα είναι εξίσου εντυπωσιακό. Κι αυτό γιατί ενώ μέχρι στιγμής ο μόνος που θεωρείτο δεδομένος στην πρωταγωνιστική ομάδα του The Counselor, το οποίο βασίζεται σε μια νουβέλα του Cormac McCarthy, που εδώ έχει αναλάβει να την καθαρογράψει για το σινεμά, ήταν ο Michael Fassbender, απόψε δόθηκαν στην δημοσιότητα δύο ακόμη ονόματα, που μονομιάς εκτόξευσαν στα ύψη την όλη παραγωγή. Το πρώτο είναι εκείνο του Javier Bardem, που για δεύτερη φορά θα υποδυθεί χαρακτήρα του McCarthy, μετά τον ρόλο του στο No Country For Old Men. Εδώ ο Σπανιόλος θα παίξει τον κακό της υπόθεσης, έναν μαέστρο του υποκόσμου, που θα αναλάβει να διδάξει στον δικηγόρο της υπόθεσης (αυτός θα είναι ο Fassbender) τον δρόμο προς την παρανομία. Το έτερο είναι του Brad Pitt, που ορίστηκε να υποδυθεί το λαμόγιο, το οποίο διευκολύνει το αδίστακτο ντουέτο στις βρομοδουλειές του. Πέρα από τους δύο σούπερ αστέρες, αναμένεται εντός ολίγου, μιας και τα γυρίσματα έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν αρχές του καλοκαιριού,  να επισημοποιηθεί και η παρουσία της Angelina Jolie, ως ο βασικός γυναικείος ρόλος στο τιμ, γεγονός που θα λαμπρύνει ακόμη περισσότερο το όλο πρότζεκτ.

Περισσότερα... »

Αφού κυριολεκτικά η πρώτη τους συνύπαρξη στην μεγάλη οθόνη έσπασε τα ταμεία πριν από επτά χρόνια με τους περιβόητους Γαμομπελάδες θα ήταν απίθανο να μην επιχειρήσουν για ακόμη μια φορά να τα πουν στα ίδια πλατό, επιζητώντας την ίδια επιτυχία. Ο λόγος για τους αξιόλογους ως κωμικούς, Owen Wilson και Vince Vaughn, που θα κρατήσουν τους βασικούς ρόλους στην ταινία The Internship, μια φιλόδοξη παραγωγή της Fox, που έχει οριστεί να σκηνοθετήσει ο Shaun Levy, δημιουργός του πολύ πρόσφατου και φασαριόζικου Real Steel. Θεματικά μπορεί η ιστορία της κομεντί να μην ομοιάζει με εκείνη των Wedding Crashers, οι βασικοί χαρακτήρες όμως μοιάζουν σημαντικά, αφού κι εδώ το ντουέτο από...παπατζιλίκι σκίζει. Πιο συγκεκριμένα οι δύο ήρωες του σεναρίου, που υπογράφει ο Vaughn, γνώριμοι από τα σχολικά τους χρόνια, μόλις ξέμειναν από δουλειά, αλλά αυτή η δυσάρεστη εξέλιξη δεν τους πτοεί, αφού δεν χάνουν την ευκαιρία όπου βρεθούν κι όπου σταθούν, να συστήνονται ως υψηλόβαθμα στελέχη ιντερνετικού κολοσσού, παραμύθι που για ακόμη μια φορά τους ανοίγει τις πόρτες της καταξίωσης. Τα γυρίσματα της ταινίας ξεκινούν τον ερχόμενο Ιούνιο και σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες οι ατάκες θα είναι τόσο πιπεράτες, που για πρώτη φορά ταινία του Levy, αναμένεται να πάρει το σφραγιδάκι ακαταλληλότητας R...

Περισσότερα... »

Κυνηγημένος από το παρελθόν σου. Ήδη στην Αμερική, χάρη στο προμόσιον που έχει κάνει στις μεγάλες εκθέσεις η διανομή της Sony, επικρατεί μια μικρή παράνοια γύρω από το φουτουριστικό θρίλερ, που ξετυλίγει την δράση του την εποχή που τα ταξίδια στο χρόνο είναι πραγματικότητα. Πάντοτε άλλωστε η πιθανότητα εξεύρεσης του διαδόχου του αξεπέραστου Blade Runner στην sci fi κινηματογραφία - όπως συνέβη κάποτε και με το Total Recall - ήταν ένα από τα βασικά ζητούμενα των φαν του σινεμά της φαντασίας. Στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, λοιπόν, που οι μηχανές του χρόνου έχουν εφευρεθεί και λειτουργούν, προκειμένου να αποφευχθούν ακραία φαινόμενα, τα χρονικά πέρα δώθε έχουν απαγορευτεί, με συνέπεια να είναι διαθέσιμα μόνο στην μαύρη αγορά και να αποτελούν προνόμιο των πλούσιων ανθρώπων του υποκόσμου. Εκείνων που έχουν ανακαλύψει έναν ιδιαίτερο τρόπο εξόντωσης των μισητών εχθρών τους, στέλνοντας πίσω στον χρόνο καλοπληρωμένους εκτελεστές, τους αποκαλούμενους Looper, για να τους αφανίσουν πριν εξελιχθούν σε απειλή. Τι θα συμβεί όμως όταν ένας διακεκριμένος Λούπερ, στο επόμενο συμβόλαιο του θα κληθεί να σκοτώσει τον ίδιο του τον εαυτό? Απαντήσεις στο ερώτημα θα δώσει το πόνημα του όχι ιδιαίτερα έμπειρου στο είδος Rian Johnson - του Brick και των The Brothers Bloom - στις 28 Σεπτεμβρίου, όταν και θα κάνει την εμφάνιση τους, παγκοσμίως υποθέτω - στις αίθουσες.


Το δυνατότερο στοιχείο της παραγωγής συνθέτει το πρωταγωνιστικό δίδυμο, που στην πραγματικότητα υποδύεται τον ίδιο χαρακτήρα σε διαφορετική χρονική περίοδο όμως και ορίζεται από τον υπερταλαντούχο Joseph Gordon-Levitt και τον βετεράνο - πια - Bruce Willis, σε μια κόντρα που αναμένεται να γράψει ιστορία. Μαζί τους σε ένα προσεγμένο περιφερειακό καστ ο Jeff Daniels, η Emily Blunt, ο Paul Dano και η Piper Perabo.

Στις δικές μας αίθουσες? Ραντεβού τον Σεπτέμβρη!


Περισσότερα... »

Ποτέ δεν είναι αργά για να ξαναγράψεις την ιστορία σου... Αγαπάμε Morgan Freeman οτιδήποτε κι αν παίξει? Εννοείται! Οπότε εδώ μας δίνεται μια ακόμη πρώτης τάξης ευκαιρία να απολαύσουμε έναν εκ των κορυφαίων έγχρωμων ερμηνευτών της κινηματογραφικής ιστορίας, σε έναν ρόλο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του. Κεντρικό πρόσωπο του The Magic Of Belle Isle, ο Μόντε Γουίλθορν, από χρόνια καθηλωμένος σε αναπηρική καρέκλα αναγνωρισμένος, πολυδιαβασμένος και πολυβραβευμένος συγγραφέας περιπετειών γουέστερν, που το πάθος του για το ποτό, τον έχει απομακρύνει από την μεγάλη του αγάπη το γράψιμο. Αποφασίζοντας να αποσυρθεί σε μια φιλήσυχη κωμόπολη του Νότου, δείχνει πως δεν του περισσεύει κανένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ζωή. Μια άποψη που θα του ανατρέψουν πλήρως, μια ντόπια διαζευγμένη ευχάριστη κυρία, παρέα με τις τρεις συμπαθέστατες κορούλες της. Από τις πρώτες ματιές του τρέιλερ, φαντάστηκα πως πίσω του κρύβεται ο διασημότερος εμπνευστής τέτοιων συγκινητικών σινε - ιστοριών, ο βετεράνος πλέον Rob Reiner και εντέλει δεν έσφαλα, αφού ο σκηνοθέτης μιας ολάκερης σειράς επιτυχιών, τοποθετημένων χρονικά σε τέσσερις δεκαετίες - από το This Is The Spinal Tap και το Stand By Me, στα When Harry Met Sally, A Few Good Men και Rumor Has It - είναι εκείνος που κι εδώ έχει το γενικό πρόσταγμα. Σε σενάριο γραμμένο από τον Guy Thomas, το φιλμ αναμένεται να κάνει την αμερικάνικη πρεμιέρα του στις 6 του ερχόμενου Ιουλίου, με την προωθητική υποστήριξη της Magnolia, σε περιορισμένο όμως κύκλωμα αιθουσών.


Αν και είμαι σχεδόν βέβαιος πως η δημοτικότητα του Freeman, στην δεύτερη κοντινή συνεργασία του με τον Reiner μετά το The Bucket List, γρήγορα θα επεκτείνει την πρώτη προβολή του. Μαζί με τον σπουδαίο ερμηνευτή, συναντάμε ξανά την αγαπημένη των εφηβικών Electric Dreams μας, Virginia Madsen (υποψήφια για Όσκαρ θυμίζω στο Sideways) αλλά και τους Kenan Thompson, Madeline Carroll, Fred Willard.;

Στις δικές μας αίθουσες? Πιθανότατα...


Περισσότερα... »

Στρίτντανς 2
των Max Giwa, Dania Pasquini. Με τους George Sampson, Sofia Boutella, Falk Hentschel, Tom Conti


Χορέψετε, χορέψετε!
του zerVo
Η πρώτη φορά του Streetdance, μου είχε αφήσει ιδιαίτερα θετική εντύπωση. Πέρα της ταχύτατης κινηματογράφησης του και της ευρωπαϊκής αισθητικής που απέδωσε σε ένα θέαμα, καθαρόαιμα - μέχρι τότε - αμερικάνικο, περιείχε στην θεματική του κι έναν κάποιο προβληματισμό, για τα καθημερινά ζόρια που αντιμετωπίζουν οι μοντέρνοι έφηβοι. Ως δια μαγείας, στην ακριβότερου προϋπολογισμού συνέχεια, ενώ - ας πούμε - το τέμπο παρέμεινε το ίδιο και τα πλάνα - ας πούμε - διατήρησαν την λογική του καλογυρισμένου βίντεο κλιπ, αυτή η κριτική περί ανισοτήτων, εξαφανίστηκε ολοσχερώς, λες και πλέον κανείς τινέιτζερ δεν νοιάζεται για δαύτες. Από την άλλη μεριά, αν το θες, είναι ιδιαίτερα αισιόδοξη η λογική, να νοιάζεται ο 18άρης μόνο για το πως θα χοροπηδήξει καλύτερα, μετά μουσικής, πάνω στην πίστα...

Έχοντας φύγει ντροπιασμένος από την σκηνή που επιχείρησε την τελευταία κόντρα του, εναντίον των (κυριολεκτικά) Αήττητων, ο Ας, ένας νεαρός ονειροπόλος χορευτής, θα δείξει σημάδια απογοήτευσης για το μέλλον. Παρακινούμενος όμως, από τον αισιόδοξο πολυλογά Έντι, θα δεχτεί να ηγηθεί της ομάδας χορευτών του δρόμου που εκείνος θέλει να σχηματίσει, προκειμένου να λάβουν μέρος στον μεγάλο αγώνα streetdance, που θα λάβει χώρα στην Πόλη του Φωτός και θα συμμετάσχουν οι πλέον ταλαντούχες και ικανές ομάδες της Ευρώπης. Η αντίστροφη μέτρηση για την κορυφαία μάχη, που θα πραγματοποιηθεί σε μόλις οκτώ εβδομάδες, ξεκινά...

Έτσι λοιπόν το παρεάκι, αφού περιδιαβεί τύπου Κολιάτσου - Παγκράτι, την μισή Γηραιά Ήπειρο (μέτρησα Άμστερνταμ, Μπερλίν, Κοπεγχάγη, Ζυρίχη, Ρώμη και άλλες τόσες που ξεχνάω) θα στρατολογήσει τους καλύτερους αρτίστες του εξτρίμ χορού, φτιάχνοντας έτσι ένα πανίσχυρο τιμ, που οι βλέψεις του φτάνουν πολύ ψηλά, ίσαμε το τρόπαιο. Κίνηση ματ, η εισαγωγή στην χορογραφία και λάτιν πινελιών, ιδέα που θα προκύψει στην θέα της φλογερής Έβα, να κάνει το δικό της πρόγραμμα στην σκηνή Παρισινού κλαμπ. Αυτή συνοπτικά είναι όλη η εξέλιξη του φιλμ που υπογράφουν ξανά οι Max και Dania, έχοντας αναμφισβήτητο κέφι για να προσφέρουν στους λάτρεις της τέχνης της κίνησης, ένα τουλάχιστον αξιοπρεπές θέαμα, χωρίς όμως να δίνουν ιδιαίτερη βάση στο σενάριο, που οριοθετείται κάπου μεταξύ του απλοϊκού και του προσχηματικού.

Για πες: Για να μην το πολυψάχνουμε, το ανήλικο κοινό, δίχως άλλο θα περάσει ζάχαρη στο αντίκρυ του ντουέτου του γραμμωμένου Falk Hentschel και της ομορφούλας από το Αλγέρι Sofia Boutella, να λικνίζεται (κι όχι μόνο) στο Τροκαντερό κάτω από τον ίσκιο του Πύργου του Άιφελ. Δίχως πολλές πολλές ατάκες, λειτουργώντας περισσότερο σαν συρραφή ρυθμικών στιγμιοτύπων, από αυτές που σε κάνουν να κουνάς το πόδι κάτω από το κάθισμα και με ελάχιστες χιουμοριστικές ενεσούλες από τον βετεράνο ρολίστα Tom Conti, που παίζει τον σοφό ηλικιωμένο κλαμπάρχη, το Streetdance 2, προσθέτει ακόμη ένα κρικάκι στην μακρά αλυσίδα των ανάλαφρων μουσικοχορευτικών νεολαιίστικων φιλμς, που δίχως να αποτελούν κάτι το ιδιαίτερο, καταφέρνουν στο φινάλε να σου φτιάξουν το κέφι.






Στις δικές μας αίθουσες? Στις 12 Απριλίου 2012 από την Audiovisual
Περισσότερα... »

Η Λόλα κόντρα στο σεξ. Η Λόλα κόντρα στον έρωτα. Η Λόλα κόντρα στη ζωή... Με φαρδιά πλατιά στην μαρκίζα την υπογραφή της Fox Searchlight και βεβαίως με την υποσημείωση πως πρόκειται για το ίδιο ακριβώς στούντιο που πρόσφερε προπ τριετίας το εξαιρετικό 500 Days Of Summer, έκανε την εμφάνιση του το πρώτο τρέιλερ της ανεξάρτητης κομεντί Lola Versus, που κινείται καθώς φαίνεται στα ίδια ακριβώς μονοπάτια με το πρότυπο προαναφερθέν. Η Λόλα, γυναίκα που οδεύει ολοταχώς για να κλείσει τα τριάντα, συνεπώς βρίσκεται στο κατώφλι της περιόδου με τις βαρύτερες των νευρώσεων, εγκαταλείπεται από τον μέλλοντα σύζυγό της, τρεις μόλις εβδομάδες πριν εκείνος την στεφανωθεί. Συναγερμός! Όλοι οι στενοί της φίλοι, κολλητοί και περίγυρος, θα κληθούν από την παρατημένη να περάσουν δοκιμασίες, προκειμένου η μεγαλοκοπέλα να ξεπεράσει το κόμπλεξ της πιθανής διατήρησης της και σε περίοπτη θέση μάλιστα στο...ράφι. Σκηνοθετημένο από τον πολυπράγμονα Νεοϋορκέζο Daryl Wein του Breaking Upwards, που συνυπογράφει το σενάριο παρέα με την Zoe Lister Jones, η αντιδραστική Λόλα αναμένεται να κάνει την πρώτη της εμφάνιση στις αίθουσες στις 8 του ερχόμενου Ιούνη, αφού πρώτα όμως καταχειροκροτηθεί από το κοινό της Τραιμπέκα, που λατρεύει αυτού του είδους το indie χιούμορ.


Πιο λατρεμένη πάντως είναι η μορφή της εντέχνως αμακιγιάριστης εδώ Greta Gerwig, που αφού πέρασε από τις δευτερορολίστικες δοκιμασίες σε rom com σαν τα Arthur και No Strings Attached κι ενώ πήρε ένα γερό μάθημα από τον Woody στο To Rome With Love, επιχειρεί εδώ την πρώτη πρωταγωνιστική της απόπειρα. Στον ρόλο του αρραβωνιάρη που παράτησε το κορίτσι στα κρύα του λουτρού συναντάμε τον Joel Kinnaman, που ως γνωστόν θα είναι ο επόμενος Robocop, ενώ το καστ συμπληρώνουν οι έμπειροι Debra Winger και Bill Pullman.

Στις δικές μας αίθουσες? Μπορεί και ναι, μπορεί και όχι...


Περισσότερα... »

Ακόμη δεν τους έχουμε δει μαζί στην πρώτη ταινία που θα ενώσουν στις δυνάμεις τους, την διασκευή του The Silver Linings Playbook δια χειρός του David O. Russell και ήδη η πρώτη φωτογραφία που τους απεικονίζει παρέα στην δεύτερη κοινή τους συνύπαρξη στο πανί έκανε την εμφάνιση της, ως μια μικρή διαδικτυακή διαρροή της Studio Canal. Ο λόγος για τον - κατά τεκμήριο - πιο σέξι πρωταγωνιστή την δεδομένη στιγμή Bradley Cooper και την πλέον επιθυμητή ξανθούλα ενζενί Jennifer Lawrence, που συμπρωταγωνιστούν στην κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου του Ron Rash, Serena, ένα φιλμ που υπογράφει η τιμημένη με Όσκαρ μη αγγλόφωνης ταινίας Suzanne Bier (η υπερτιμημένη In A Better World είναι αυτή). Στο επίκεντρο της  υπόθεσης που σεναριακά έχει επιμεληθεί ο Christopher Kyle (Alexander) και εκτυλίσσεται στα τέλη της δεκαετία του 30', το νιόπαντρο ζευγάρι της Σερένα και του Τζορτζ Πέμπερτον θα ταξιδέψει από την Βοστόνη στην απομονωμένη κι ορεινή Βόρεια Καρολίνα, αναζητώντας ένα καινούργιο δυναμικό ξεκίνημα. Κι ενώ πολύ σύντομα θα καταφέρουν μαζί να κτίσουν την δική τους εμπορική αυτοκρατορία, το μαντάτο πως εκείνη δεν είναι ικανή να φέρει στον κόσμο παιδιά, θα προκαλέσει σχεδόν ολοκληρωτική ρήξη στις σχέσεις τους.

Πέρα από το εντυπωσιακό ντουέτο από τις εικόνες της Serena, που αναμένεται να κάνει την πρεμιέρα της στις αίθουσες το 2013, συμμετέχουν ακόμη οι χαρισματικοί Βρετανοί ρολίστες Rhys Ifans και Toby Jones.

Περισσότερα... »


by Takis Garis

Episode 19 - Πάσχα στον Τιτανικό (3D)

> Είναι πιθανό να έχεις πάθει ψιλοχοντρή ζημιά στη μέση σου και ταυτόχρονα ψωνίσει και μια εποχιακή (;) γρίπη; Να έχεις κάνει Easter (Καθολικό) και να αρχίζεις στο καπάκι νηστεία για το Πάσχα Ελλήνων (Χριστιανών); Είναι (λέμε τώρα) σα να πηγαίνουν ο γαύρος και ο βάζελος στην Πόλη ταυτόχρονα στον τελικό του μπασκετικού final 4. Μεγάλη Τρίτη, 10 Απριλίου 2012, έναν αιώνα ακριβώς από τη στιγμή που ο Τιτανικός, αναχωρεί από το Σάουθαμπτον για το παρθενικό και μόνο του μοιραίο ταξίδι για τη Νέα Υόρκη, με σταθμούς Γαλλία και Ιρλανδία, με σκοπό στις 15 Απρίλη να γράψει πρωτοσέλιδα ως το μεγαλύτερο πλοίο στον τότε πλανήτη που έκανε ένα τσιγάρο-πέντε ημέρες δρόμο το ταξείδι στη γη της ελευθερίας (όλες οι λέξεις με μικρό-για να μην παρεξηγούμεθα).

> Η ιστορία-μύθος πασίγνωστη: Τα άλλα πλοία προειδοποιούσαν από την προηγούμενη για παγόβουνα κι αυτοί χορεύανε και τραγουδούσανε (ο Di Caprio με την Winslet κουνάγανε βροντερά την αχλαδιά). Μέχρι το τέλος, 2 και 20 ξημερώματα 15 Απρίλη 1912. Οι 72 γιάρδες πριν το παγωμένο βουνό δεν ήταν αρκετές για να αποφευχθεί η πρόσκρουση, με αποτέλεσμα πάνω από 1.500 ψυχές να χαθούν στα παγωμένα νερά του Ατλαντικού επί συνόλου πλέον των 2.200 επιβατών. Το κορυφαίο; Οι βάρκες δεν επαρκούσαν παρά μόνο για τους μισούς, οπότε (μέσα στην αναμπουμπούλα) οι περισσότεροι ναυάγησαν αμαχητί στα βάθη της αβύσσου. Κυρίως άνδρες, πρωτίστως οι επιβαίνοντες στην γάμα (μη προνομιούχο) θέση και φυσικά, πλήρωμα και καρβουνοζμπρώχτες των 7 χιλιάδων τόννων στερεού καυσίμου στα αμπάρια του υπεπολυτελούς πλέοντος νεκροταφείου. Το «όχι άλλο κάρβουνο μωρέ!» σε όλο το θρηνητικό μεγαλείο.



> Οι παλιότεροι θεωρούν ως την αξιολογότερη κινηματογραφική μεταφορά του μεγαλύτερου καταγεγραμμένου δυστυχήματος της ναυσιπλοΐας το A Night to Remember (1958). Παρότι τελώ δεδηλωμένος μη fan του James Cameron (Aliens, Terminator, The Abyss, Avatar), οφείλω να υποκλιθώ στη μεγαλοφυΐα του, ανώτερη του George Lucas και εφάμιλλη των πιονέρων D. W. Griffith και D. Lean. O Τιτανικός του 1997, που στοίχισε $200Μ, γύρω στα $50Μ δηλαδή ακριβότερα (σύμφωνα με αναλογιστική μελέτη) από το θρυλικό υπερωκεάνιο, έφερε πίσω $1,8Β, ρεκόρ που μόνο ένα δικό του φιλμ (Avatar) θα μπορούσε να το καταρρίψει. Υποψήφιο για 14 oscars, με 11 τρόπαια, βρίσκεται στο βάθρο παρέα με τα Ben Hur και Lord of the Rings: The Return Of The King, πρώτη ταινία μετά το Sound of Music (1968) που κέρδισε χωρίς σεναριακή υποψηφιότητα. Διόλου τυχαίο: Το σενάριο (και ουχί η πλοκή ή τα σημαινόμενα) είναι δευτερεύοντα σε μια ταινία του υπερφίαλου, εγωμανούς αλλά πρωτοπόρου καλλιτέχνη. To mis-en-scene του ανήκει σε ξεχωριστή κατηγορία, πατά σε άλλον πλανήτη.

> Είναι νύχτα και νοιώθω πως οι προπέλες μου αρχίζουν να σβήνουν από ενέργεια. Αύριο θα χρειαστεί να ρίξω κι άλλο κάρβουνο στην βαριά χειρωνακτική μου ρουτίνα. (“I’ll show you the life of the mind!” – John Goodman, Barton Fink) Και ακόμη δεν σου έχω εξηγήσει γιατί το γράφω όλο αυτό. Πρώτα όμως να αποσώσω για τον Cameron. O οποίος έχει βεβαίως πάθει το λαλά του με τα Φαντάσματα της Αβύσσου αναφορικά με τον αληθινό Τιτανικό, όσο και προσφάτως, καταδυόμενος ο ίδιος στα 9 χλμ κάτω από το νερό, όσο βαθιά έχει φτάσει ποτέ ανθρώπινη ζωή. Η παγκόσμια ιστορία, όχι η κινηματογραφική- η παγκόσμια, δε θα γράψει Cronenberg, Almodovar ή Trier. Ταινία – μνημείο έκανε μόνο ο Cameron. Η θεματολογία του φυσικά και δεν είναι τα σινερομάντζα και οι απέθαντοι Εξολοθρευτές. Είναι η πάλη της ανθρωπότητας να βρει τα όριά της, μεταξύ γήινου και εξωγήινου, δημιουργού και δημιουργήματος, αληθινού και φαντασιακού.




> Το 3D που μας σέρβιρε εντέλει πάντως μια 15ετία κοντά μετά, ψιλοφόλα μου φάνηκε. Κατώτερο των δυνατοτήτων του, φανερά επηρεασμένο από την συγκρατημένη ψιλοβελονιά του Marty στο (συνολικά) υπερτιμημένο Hugo. Το μόνο που αναμφίβολα κατορθώνει είναι να ανακαινίσει την εικόνα, καθιστώντας την προσιτή προς μύηση στα σημερινά 16χρονα. Δεν είναι λίγο αυτό. Δεν είναι και το όλον όμως. Ο James Horner, υπεύθυνος για το ανυπέρβλητο score και το all time classic My Heart Will Go On, έχει δηλώσει ότι αρχικά είχε δει version 36 ωρών.(!) Μια ιδέα θα ήταν να δούμε μια 3D εκδοχή των κομμένων σκηνών, όσων άξιζαν τέλος πάντων. Κατά τα λοιπά, μπορεί να αποφεύχθηκε το 3D-κάζο τύπου Lion King ή Beauty & The Beast, μολαταύτα το Titanic, δε μίλησε στην ψυχή μου περισσότερο απότι το 1998 που το είδα σε πρώτη προβολή.

> Μίλησε όμως ακριβώς το ίδιο. Για τον απλούστατο λόγο ότι δεν το χρειάζεται το 3D μια τέτοια μεγαλειώδης ταινία. Ίσως ο παμπόνηρος Καμέρονας να ήθελε να αποδείξει ακριβώς δαύτο – ότι ταινιάκια τύπου Transformers: Dark of The Moon ή Episode I: The Phantom Menace δεν υπάρχουν άνευ τούτου. Ενώ ο Τιτανικός του έχει βάλει πλώρη για την αιωνιότητα (και μια ημέρα). Τώρα μη ρωτάς γιατί καταποντίστηκε στο μποξ όφις. Τρίτος και ασθμαίνων μετά από Hunger Games και American Reunion (…) O ίδιος κόσμος είναι που σε αποθεώνει των Βαϊων, αυτός που σε σταυρώνει την Μ.Παρασκευή, Θεός κι αν είσαι. Σκέψη που με οδηγεί με μαθηματική συνεπαγωγή στον ακροτελεύτιο στοχασμό μου. Αν σου φανεί γελοίος ο συνειρμός, κάτι περίπου σαν το: «Η επιθεώρηση Δελφιναρίου ΣΗΜΙΤΙΤΑΝΙΚΟΣ, με Ψάλτη, Μιχαλόπουλο, Φιλίνη και Τόνυ Άντονυ καπετάνιο σε χορογραφίες Φώτη Μεταξόπουλου και super εμφάνιση Βασίλη Παϊτέρη ήταν η πλέον προφητική για την πορεία της Ελλάδας θεατρική παραγωγή», σου ζητώ συγνώμη, γιατί αυτό που σκέφτηκα δεν απέχει παρασάγγας ως αίσθηση.

> Γιατί έπιασα καμπόσες φορές τον εαυτό μου στη θέαση του Titanic 3D να παραλληλίζω την ξέφρενη (25 κόμβοι) πορεία του προς το θάνατο με την Ελλάδα του δημοσθενικού (όχι του Λιακόπουλου – ενός άλλου πιο αρχαίου) «των οικειών υμών εμπιπραμένων, υμείς άδετε». Δεν ξέρω προσωπικά αν μπήκα στη βάρκα που θα με ξεβράσει, όπως με άλλους 4 Έλληνες πριν από 100 ακριβώς χρόνια, κουφάρι στις ακτές της καναδέζικης Nova Scotia, όπου υπάρχει το νεκροταφείο των θυμάτων του ναυαγίου. Δεν ξέρω αν η ρήση του ανόσιου ζευγαριού Γ.Α.Π. – Παπακωνσταντίνου περί Ελλάδας – Τιτανικού σημαίνει το τέλος μιας χώρας ή απλά το τέλος μιας (πέρα-βρέχει) εποχής. Ξέρω όμως άριστα ότι όσο γενναίοι σταθήκαμε αυτοί που πηδήξαμε στη θάλασσα του νόστου με βάρκα την ελπίδα, απείρως γενναιότεροι είναι εκείνοι που φτυαρίζουν ακόμα εκατομμύρια τόνους κάρβουνου χωρίς καμιά ελπίδα διάσωσης. Σε αυτούς ειδικά θέλω μέσα από την καρδιά μου να ευχηθώ ταπεινά ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ.
gaRis

Περισσότερα... »



Ελληνικό Box Office 5 - 8 Απριλίου 2012 by TOSHIBA


Φιλμ
Διανομή
Wks Αίθουσες
4ήμερο Αθήνας
Σύνολο Αθήνας
4ήμερο Ελλάδας
Σύνολο Ελλάδας
1
Wrath Of The Titans
Village
2
86


27.544
112.189
2
Intouchables
Filmtrade
2
18


16.529
40.269
3
The Lorax
UIP
1
85


12.664
12.664
4
Titanic 3D
Odeon
1
30


8.764
8.764
5
The Hunger Games
Spentzos
3
25


8.411
72.960
6
Project X
Village
1
28


6.461
6.461
7
Safe House
UIP
3
29


4.925
42.146
8
The Best Exotic Marigold Hotel
Odeon
2
11


3.572
10.127
9
Les Neiges De Kilimandjaro
Feelgood
5
4


2.355
21.861
10
50/50
Village
1
5


1.223
1.223


Περισσότερα... »