Το δεύτερο σημαντικότερο γεγονός της ετήσιας έκθεσης Wondercon, πέρα από την παρουσίαση του πρώτου ολοκληρωμένου προωθητικού βίντεο του Prometheus, αποτέλεσε η προβολή του τρέιλερ της ταινίας Looper, που είναι μία από τις πιο πολυσυζητημένες της φετινής σεζόν. Ο Rian Johnson του Brick και του The Brothers Bloom, παρουσιάζει μια φουτουριστική ιστορία δράσης, που εκτυλίσσεται την εποχή που πραγματοποιούνται ταξίδια μέσα στο χρόνο, με την διαφορά πως θεωρούνται παράνομα και αποτελούν προνόμιο όσων μπορούν να τα αποκτήσουν στην μαύρη αγορά. Οι περισσότεροι κάτοχοι των χρονικών αυτών μεταβάσεων, οι μαφιόζοι, τα εκμεταλλεύονται προκειμένου να στέλνουν στο παρελθόν πληρωμένους εκτελεστές, τους Λούπερς του τίτλου, που αναλαμβάνουν να εξοντώσουν τωρινούς πλούσιους επιχειρηματίες και αντιπάλους του συστήματος, πριν εκείνοι δημιουργηθούν. Ένας εξ αυτών των Looper είναι και ο Τζο, που απολαμβάνει την γεμάτη πλούτο, εξαιτίας του επαγγέλματος του ζωή, μέχρι την στιγμή που ο εαυτός του από το μέλλον καταφτάνει για να κλείσει τον κύκλο.

Η υπόθεση που αποτελεί ένα παρακλάδι της πρωτότυπης θεματικής του Terminator, έχει ήδη αποκτήσει φανατικούς οπαδούς πέραν του Ατλαντικού, που αδημονούν για το πότε θα βγει και στα δίκτυα το πρώτο τίζερ - κάπου στα μέσα Απριλίου - μέχρι τότε όμως, δύο πρώτα φωτογραφικά στιγμιότυπα, που απεικονίζουν τον Joseph Gordon Levitt (τον νεαρό εαυτό του Bruce Willis δηλαδή) επί το έργον, είναι αρκούντως ενημερωτικά για όσα πρόκειται να δούμε στις 28 Σεπτεμβρίου, όταν και το φιλμ θα κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες.


Περισσότερα... »

Κάθε φαμίλια έχει τα δαιμόνια της! Με ένα σκοτεινό, μυστηριώδες, γοτθικό, όσο και γλαφυρών προεκτάσεων παραμύθι, όπως άλλωστε το συνηθίζει, κάνει την μεγάλη επιστροφή του ο αγαπημένος του κοινού Tim Burton, δύο χρόνια μετά το όχι ανάλογο του πανύψηλου επιπέδου του Alice In Wonderland και λίγο πριν κυκλοφορήσει το κατάμαυρο animation του Frankenweenie. Πρόκειται για το Dark Shadows, που βασίζει την ιστορία του σε μια από τις πλέον δημοφιλείς ασπρόμαυρες αμερικάνικες σειρές της δεκαετίας του 60, που περιγράφει την ιστορία του Μπαρνάμπας Κόλινς, ενός φιλόδοξους και ερωτευμένου νέου του 18ου αιώνα, που πέφτει θύμα κατάρας μιας στριμμένης μάγισσας, πεθαίνει και ξυπνά 200 χρόνια μετά ως νεκροζώντανος, για να αντιληφθεί πως στην έπαυλη του διαβιώνει μια παράξενη φαμίλια. Μετά από μακρά περίοδο αναμονής, με κάποιες λίγες φωτογραφίες να διαρρέουν απλώς από το σετ, η διανομή της Warner κυκλοφόρησε επιτέλους το τρέιλερ, που είναι πραγματικά ενδεικτικό του τι θα δούμε στις αίθουσες, στις 11 Μαΐου, όταν ο Μπαρνάμπας ξαναγυρίσει και πάλι στο Κόλιννγουντ. 


Για την επίτευξη του σκοπού του, ο Burton στηρίχθηκε σε σενάριο που υπογράφει ο συγγραφέας εξίσου σκοτεινών ιστοριών Seth Grahame-Smith του Abraham Lincoln: Vampire Hunter, εκεί που ο παραμυθάς ανταποδίδει την χάρη ως συμπαραγωγός. Το καστ του Dark Shadows, όπως πάντα είναι εντυπωσιακό, με τους γνώριμους συνεργάτες του Tim να δηλώνουν και πάλι το παρόν, όπως ο Johnny Depp που κρατά φυσικά τον αλλόκοτο βασικό ρόλο και η Helena Bonham Carter, έχοντας παρέα τους τους Eva Green, Michelle Pfeiffer, Chloe Moretz, Jackie Earle Haley, Jonny Lee Miller και Bella Heathcote.

Στις δικές μας αίθουσες? Την Άνοιξη του 2012...


Περισσότερα... »

Ως ηθοποιός δεν μου έχει πει και πολλά πράγματα, ως σκηνοθέτης όμως, ο ταλαντούχος Guillaume Canet, από την εποχή του Tell No One, μου έχει δείξει δείγμα των ικανοτήτων του. Κατόπιν λοιπόν του συγκινητικού και νοσταλγικού Les Petits Mouchoirs, ο σαραντάχρονος Γάλλος, επιστρέφει στην δημιουργική δράση, με μια ακόμη πιο υψηλού προϋπολογισμού παραγωγή, στην οποία θα συμμετάσχουν και αστέρες της διεθνούς κι όχι μόνο της γαλλόφωνης σκηνής. Πρόκειται για το θρίλερ Blood Ties, που ξετυλίγει την δράση του την δεκαετία του 70 και περιγράφει την αγωνία ενός απελπισμένου άντρα, να πείσει τον ήδη φυλακισμένο μεγαλύτερο αδελφό του, ώστε να συμμετάσχουν παρέα σε ένα καλοσχεδιασμένο κόλπο, που θα σώσει την οικογένεια από την οικονομική καταστροφή. Τους ρόλους των δύο αδελφών του σεναρίου κρατούν ο υποτιμημένος Billy Crudup και ο Clive Owen - δεν μοιάζουν - ενώ μεταξύ των μελών του ακριβού καστ, βρίσκονται ακόμη η σύζυγος του σκηνοθέτη Marion Cotillard, η Mila Kunis, η Zoe Saldana και ο βετεράνος James Caan. 

Περισσότερα... »

Αυτό κι αν αποτελεί σούπερ καυτό ραντεβού. Δύο από τι πιο καυτές πρωταγωνίστριες της εποχής μας, η hot Zoe Saldana, που η καριέρα της κατόπιν του Avatar απογειώθηκε και πλέον ποζάρει ως πρώτο όνομα και η hotter Megan Fox, η οποία ακόμη ψάχνει να βρει ρυθμό μετά από το φευγιό της από τους Transformers (μόλις αυτή την εβδομάδα την είδαμε και στο χαριτωμένο Friends With Kids) πρόκειται να συνυπάρξουν στα καρέ της περιπέτειας δράσης με τον τίτλο Swindle. Πρόκειται για μια ρυθμική heist movie, που την παραγωγή της έχει αναλάβει η Paramount και ο Michael Da Luca του Moneyball, αλλά ακόμη δεν έχουν γίνει γνωστά, περισσότερα στοιχεία από την υπόθεση, αλλά ούτε και ο σκηνοθέτης. Οι δύο πανέμορφες ενζενί μέχρι να βρεθούν στο ίδιο σετ, ασχολούνται με τα τρέχοντα πρότζεκτ του, πιο συγκεκριμένα η Saldana με την συνέχεια του επιτυχημένου ριμπούτ του Star Trek και το θρίλερ ριμέικ του Guillaume Canet, Blood Ties, στο πλάι των Clive Owen, Marion Cotillard και Mila Kunis, ενώ η Fox, κρατά έναν σημαντικό ρόλο στην νέα κομεντί του Judd Apatow, This Is Forty.

Περισσότερα... »


13ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου - Το Εκτός Συναγωνισμού τμήμα
21 - 28 Μαρτίου 2012



Επτά φιλμς, με συμμετοχή στα μεγαλύτερα ευρωπαικά κινηματογραφικά ραντεβού, αλλά και εξαιρετική πορεία στα Γαλλικά Box Offices, συνθέτουν το γκρουπ των συμμετοχών στο εκτός συναγωνισμού πρόγραμμα της φετινής διοργάνωσης. Τμήμα του θεσμού που συνήθως φιλοξενείς και τους διασημότερους σταρς της χώρας, όπως τους Francois Cluzet και Omar Sy στους Intouchables, τον Tahar Rahim στο Love And Bruises, την Isabelle Huppert στο Mon Pire Cauchemart, τους Louis Garrel και Monica Bellucci στο Un Ete Brulant, την Melanie Laurent στο Et Soudain, Tout Le Monde Me Manque και τις Hafsia Herzi και Seline Sallette στο πιπεράτο L' Apollonide. Την επτάδα συμπληρώνει το κινούμενο σχέδιο του Joann Sfar, Le Chat Du Rabbin, που υπήρξε υποψήφιο για καλύτερο animation στα φετινά Cesar.

Οι 7 επιλογές του φετινού hors competiotion λεπτομερέστερα, με τις ακριβείς ημερομηνίες προβολής τους για το κοινό, που θα λάβουν χώρα στις αίθουσες των Ideal και Danaos.

Intouchables / Άθικτοι

Σκηνοθεσία: Éric Toledano, Olivier Nakache Διάρκεια: 112’
Πρωταγωνιστούν: François Cluzet, Omar Sy, Audrey Fleurot, Anne Le Ny, Clotilde Mollet, Alba-Gaïa Kraghede Bellugi

Έπειτα από ένα ατύχημα που είχε καθώς πετούσε με αλεξίπτωτο πλαγιάς, ο Philippe, πλούσιος και αριστοκράτης, προσλαμβάνει ως οικιακό βοηθό τον Driss, έναν νεαρό από τα προάστια που μόλις έχει βγει από τη φυλακή... Με δυο λόγια, ο Driss είναι το πιο ακατάλληλο άτομο για αυτή τη δουλειά. Μαζί οι δυο τους θα κάνουν τον Βιβάλντι να συνυπάρξει με τους Earth, Wind & Fire, τις καθώς πρέπει λέξεις με τις χοντροκομμένες πλάκες, τα κοστούμια με τις αθλητικές φόρμες... Δύο διαφορετικοί κόσμοι θα συγκρουστούν, μετά θα μαλακώσουν και θα γεννήσουν μια τόσο θεοπάλαβη, αστεία, δυνατή όσο και απρόσμενη φιλία, μια μοναδική σχέση που θα δέσει τόσο καλά και θα κάνει τους δύο ήρωες... άθικτους.
Προβολές: ΤΕΤΑΡΤΗ 21 ΜΑΡΤΙΟΥ 20:00 Ideal (ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ) & ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 23 ΜΑΡΤΙΟΥ 22:00Danaos

Et Soudain, Tout Le Monde Me Manque / Και Ξαφνικά Όλοι μου Λείπουν

Σκηνοθεσία: Jennifer Devoldère Διάρκεια: 98’
Πρωταγωνιστούν: Mélanie Laurent, Michel Blanc, Florence Loiret, Claude Perron, Guillaume Gouix

Μπερδεμένα τα πράγματα μέσα στην οικογένεια... Κυρίως όταν ο πατέρας, ο Eli, που σύντομα θα πατήσει τα 60, περιμένει παιδί από την καινούργια του γυναίκα. Με το που ανακοινώνει το νέο, οι δυο μεγάλες του κόρες, η Dom, που ψάχνει να βρει παιδί να υιοθετήσει, και η Justine, που περνάει από το ένα αγόρι στο άλλο με μεγάλη ευκολία, δείχνουν να ταράζονται. Για να έρθει πιο κοντά με τη Justine, με την οποία ποτέ δεν μπόρεσαν να τα βρουν, ο Eli έχει τη φαεινή ιδέα να γίνει φίλος με όλους τους πρώην της... Χωρίς εκείνη να το μάθει. Όμως, όταν η Justine ερωτεύεται για ακόμη μια φορά και ο Eli είναι έτοιμος να κάνει χαλάστρα, έρχεται και η έκρηξη μέσα στην οικογένεια. Άραγε θα κατορθώσει όλος αυτός ο μικρόκοσμος να συμφιλιωθεί πριν να είναι πάρα πολύ αργά;
Προβολές: ΠΕΜΠΤΗ 22 ΜΑΡΤΙΟΥ 17:30 Danaos

L' Apollonide Souvenirs De La Maison Close / Οίκος Ανοχής

Σκηνοθεσία: Bertrand Bonello Διάρκεια: 125’
Πρωταγωνιστούν: Hafsia Herzi, Céline Sallette, Jasmine Trinca, Adèle Haenel

Στο ξεκίνημα του 20ού αιώνα, σε έναν οίκο ανοχής στο Παρίσι. Μια ουλή σημαδεύει το πρόσωπο μιας πόρνης, στο χαμόγελό της αποτυπώνεται κάτι τραγικό. Γύρω από τη γελαστή πόρνη βλέπουμε πώς οργανώνεται η ζωή των άλλων κοριτσιών, τις αντιπαλότητές τους, τους φόβους τους, τις χαρές τους, τους πόνους τους… Δεν γνωρίζουν τίποτα από τον έξω κόσμο. Ο οίκος είναι κλειστός.
Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ των Καννών 2011
Υποψηφιότητες στα βραβεία César 2012 στις κατηγορίες καλύτερου β΄ γυναικείου ρόλου, καλύτερης πρωτοεμφανιζόμενης ηθοποιού για την Adèle Haenel και τη Céline Sallette, καλύτερης πρωτότυπης μουσικής, καλύτερης ηχοληψίας, καλύτερης φωτογραφίας, καλύτερων κοστουμιών, καλύτερων σκηνικών
Βραβείο καλύτερων κουστουμιών στην Anaϊs Romand
Προβολές: ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 21:45 Ideal

Le Chat Du Rabbin / Ο Γάτος του Ραβίνου

Σκηνοθεσία: Joann Sfar, Antoine Delesvaux Διάρκεια: 100’
Φωνές: Francois Morel, Maurice Benichou, Hafsia Herzi, Jean-Pierre Kalfon, Fellaq, Sava Lolov, Francois Damiens, Mathieu Amalric, Marguerite Abouet

Στο Αλγέρι, τη δεκαετία του ‘20. Ο ραβίνος Sfar ζει μαζί με την κόρη του τη Zlabya, με έναν παπαγάλο που κάνει πολλή φασαρία και με έναν κατεργάρη γάτο που καταβροχθίζει τον παπαγάλο και αρχίζει να μιλάει, ξεφουρνίζοντας μόνο ψέματα. Ο ραβίνος θέλει να τον διώξει. Όμως ο γάτος είναι τρελά ερωτευμένος με τη μικρή του αφεντικίνα και θα κάνει τα πάντα για να μείνει κοντά της... ακόμα και να πάρει μέρος στην εβραϊκή τελετή για την ενηλικίωσή του!
Υποψηφιότητα στα βραβεία César 2012 στην κατηγορία καλύτερης ταινίας animation
Προβολές: ΤΡΙΤΗ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ 22:15 Danaos

Love And Bruises

Σκηνοθεσία: Lou Ye Διάρκεια: 105’
Πρωταγωνιστούν: Tahar Rahim, Jalil Lespert, Sifan Shao, Corinne Yam

Η Hua είναι μια κινέζα φοιτήτρια που μένει εδώ και λίγο καιρό στο Παρίσι. Κάποια μέρα γνωρίζει τον Mathieu, έναν νεαρό εργάτη που την ερωτεύεται. Κι έτσι ξεκινάει μια έντονη και γεμάτη πάθος ιστορία αγάπης. Αυτή η σχέση αναστατώνει τη Hua, που αποφασίζει να γυρίσει πίσω στην Κίνα. Μέχρι τη στιγμή που θα συνειδητοποιήσει πόσο σημαντικός έχει γίνει ο Mathieu στη ζωή της.
Προβολές: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 23 ΜΑΡΤΙΟΥ 22:15 Ideal & ΔΕΥΤΕΡΑ 26 ΜΑΡΤΙΟΥ 22:00 Danaos

Un Ete Brulant / Ένα Καυτό Καλοκαίρι

Σκηνοθεσία: Philippe Garrel Διάρκεια: 95’
Πρωταγωνιστούν: Louis Garrel, Monica Bellucci, Céline Sallette, Jérôme Robart, Vladislav Galard, Vincent Macaigne, Maurice Garrel

O Paul γνωρίζεται με τον Frédéric μέσω ενός κοινού τους γνωστού. Ο Frédéric είναι ζωγράφος. Ζει με την Angèle, μια ηθοποιό που γυρίζει ταινίες στην Ιταλία. Περιμένοντας κι αυτός κάποια μέρα να γίνει ηθοποιός, ο Paul κάνει τον κομπάρσο για να βγάλει τα προς το ζην. Στο πλατό κάποιου γυρίσματος ο Paul συναντιέται με μια άλλη κομπάρσο, την Élisabeth. Οι δυο τους θα ερωτευτούν. Ο Frédéric προσκαλεί τον Paul και την Élisabeth στη Ρώμη.
Συμμετοχή στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ της Βενετίας 2011
Προβολές: ΠΕΜΠΤΗ 22 ΜΑΡΤΙΟΥ 17:30 Ideal & ΤΡΙΤΗ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ 22:00 Ideal

Mon Pire Cauchemar / ...Ούτε Στον Εχθρό μου

Σκηνοθεσία: Anne Fontaine Διάρκεια: 103’
Πρωταγωνιστούν: Isabelle Huppert, Benoît Poelvoorde, Andre Dussollier

Εκείνη μένει μαζί με τον γιο της και τον άντρα της απέναντι από τους κήπους του Λουξεμβούργου στο Παρίσι... Εκείνος μένει μόνος με τον γιο του μέσα σε ένα φορτηγάκι, στο πίσω μέρος του. Εκείνη είναι διευθύντρια σε ένα διακεκριμένο ίδρυμα για τη σύγχρονη τέχνη... Εκείνος ζει από μικροδουλειές και επιδόματα. Εκείνη σπούδασε στο Πανεπιστήμιο ρόνια, έκανε και μεταπτυχιακά... Εκείνος παρά λίγο να κάνει 7 χρόνια φυλακή. Εκείνη μιλάει στον ενικό στον Υπουργό Πολιτισμού... Εκείνος μιλάει στον ενικό σε όποιο μπουκάλι αλκοόλ θα βρεθεί μπροστά του. Εκείνης της αρέσει να συζητάει για ιδέες... Εκείνου του αρέσει να κάνει σεξ με άγνωστες γυναίκες, προικισμένες με πλούσια στήθη. Δεν μοιάζουν καθόλου μεταξύ τους αυτοί οι δυο... Ούτε που ανέχονται ο ένας τον άλλον. Και όμως...
Προβολές: ΤΕΤΑΡΤΗ 28 ΜΑΡΤΙΟΥ 20:00 Ideal
Περισσότερα... »




H Optoma, η κορυφαία επιλογή στους βιντεοπροβολείς, παρουσιάζει τις νέες ταινίες της εβδομάδας!



Επτά τα φιλμς που κάνουν πρεμιέρα στις 15 Μαρτίου, δίχως όμως κανένα από αυτά να ξεχωρίζει, να κάνει την διαφορά. Κάτι που πιθανώς περιμέναμε από τις σινεφίλ αναφορές της εβδομάδας, στα καρέ του Γαλλικού, από Ρουμάνο σκηνοθέτη, La Source Des Femmes ή του Σέρβικου Beli Beli Svet. Το Contraband είναι μια τυπική περιπέτεια δράσης κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του Mark Wahlberg, το πληθώρας ειδικών εφέ Journey 2, αναμένεται να ταιριάξει περισσότερο στην νεανική φαντασία, το άνισο Friends With Kids σε καμία περίπτωση δεν μοιάζει με το περσινό Bridesmaids, στο οποίο διαρκώς αναφέρεται, ενώ ούτε η ελληνική δημιουργία με φόντο τον εμφύλιο Δεμένη Κόκκινη Κλωστή, πετυχαίνει να διακριθεί. Συν όλα τα άλλα, υπάρχει και η Madonna - σκηνοθέτης στο ρομάντζο W.E. να διατυμπανίζει την Χρυσή Σφαίρα που απέσπασε και το Όσκαρ που προτάθηκε...

Οι κριτικές των φιλμς από το moviesltd



Περισσότερα... »

Το Τελικό Κτύπημα
του Baltasar Kormákur. Με τους Mark Wahlberg, Kate Beckinsale, Ben Foster, Giovanni Ribisi, Lukas Haas


Ocean's 11 των φτωχών
του gaRis (@takisgaris)
O Γενάρης, αν και παραδοσιακά χαρακτηρίζεται εισπρακτικά ως αυτός των ισχνών αγελάδων, εφέτος έχει παρουσιάσει στα κατά δω μέρη πάνω από 50% αύξηση από τα πέρσι. Κι αν κατά περίπτωση αυτό μεταφράζεται σε απρόσμενα ικανοποιητικές για την εποχή παραγωγές (βλ. The Grey, Chronicle, The Woman In Black) ή ονόματα μεγέθους Soderbergh (Haywire), δυστυχώς υπάρχουν περιπτώσεις όπως αυτή του Contraband, όπου η μπαναλιτέ συναντά το paycheck a’ listers όπως ο Wahlberg. Ας πάρουμε όμως τα δεδόμενα εξαρχής.

Στα 2008 υπήρξε ένα ισλανδικό hitάκι, το Reykjavik – Rotterdam, όπου πρωταγωνιστής ήτο ο σκηνοθέτης τουτουδώ hollywoodιανού remake, Baltasar Kormakur. Προ 10ετίας, ο αναγνωρισμένος αυτός φέρελπις είχε κουνήσει τα νερά με την offbeat comedy 101 Reykjavik όπου θαμάξαμε την αλμοδοβαρική μούσα Victoria Abril. Το πέρασμα της όχθης του Ατλαντικού έρχεται καθυστερημένα και σίγουρα όχι με ένα story στα μέτρα του. Όχι πως η πρωτότυπη ταινία ήταν μνημειώδες heist, όμως υπήρχε ένα εκκεντρικό βόρειο χιουμοράκι και μια οικογενειακού προφίλ σεναριακή σκιαγράφηση.

Στην εδώ dumbed down έκδοση, ο οσκαρικός Marky Mark των Departed και The Fighter έχει μείνει στο ράφι, καθώς το μόνο που υπνοβατεί στα gritty πλάνα είναι αυτή η freeze frame φάτσα του η οποία βγάζει κάτι μεταξύ παπαδοπαιδίου και κωλοπαιδαρίου γειτονιάς, με την κουκούλα του jumper να σκεπάζει το κεφάλι. Είναι ο Danny Ocean (βλ. Ocean’s 11) των φτωχών που προσπαθεί να σώσει το αδερφάκι του από τα νύχια του κάκιστου αρχιλαθρεμπόρου Giovanni Ribisi (σε ένα ακόμη επονείδιστο ρεσιτάλ overacting) που του χρωστάει σε δανεικά περίπου…τη ζωή του.

Για πες: Οπότε ένα ταξιδάκι στον Παναμά μαζί με την τρελοπαρέα του για να μεταφέρουν ένα φορτίο πλαστά χαρτονομίσματα είναι η μόνη λύση, το κλασικό τελευταίο κόλπο όπου όλα θα πάνε στραβά, οι μόνοι όμως που θα την πληρώσουν θα είναι αυτοί οι κακοί λατίνος για τους οποίους δεν ενδιαφερόμαστε. Χαλάλι όμως γιατί είναι κι αυτή η μοιροχτυπημένη η Kate Beckinsale που περιμένει ως πιστή Πόπη (από το Πηνελόπη) τον Marky να γυρίσει. Ή μήπως απλά κοιτάει πότε θα κουδουνίσει το κινητό, ώστε να πάει στο διπλανό στούντιο που γυρνά παράλληλα το Underworld 4 (βλ. ερμηνευτικό της κισμέτ);






Στις δικές μας αίθουσες στις 15 Μαρτίου 2012 από την UIP
Περισσότερα... »

Η Πηγή των Γυναικών
του Radu Mihaileanu. Με τους Leïla Bekhti, Hafsia Herzi, Biyouna, Sabrina Ouazani, Saleh Bakri, Hiam Abbass


Λύσης Στράτες...
του zerVo
Ένα από (αρκετά) ζητήματα που επεξεργάζεται στην θεματική της, η καλογυρισμένη Πηγή των Γυναικών, είναι η δικαιοσύνη. Η ίδια η ταινία όμως δεν εμφανίζεται διόλου δίκαια στις βιβλιογραφικές της αναφορές, αφού θα έπρεπε τουλάχιστον στα εισαγωγικά κρέντιτς, στο πλάι του ονόματος του σεναριογράφου, να αναφέρεται πως η ιδέα, φωτογραφίζει (για να μην πω το βαρύ αντιγράφει ολοκληρωτικά) ένα από τα πιο διάσημα έργα της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας, που πρωτοπαρουσιάστηκε τέσσερις ολόκληρους αιώνες πριν την έλευση του Χριστού. Με την μόνη διαφορά, πως μια φορά κι έναν καιρό οι κυρίες στέρησαν το κοκό από τους συμβίους τους, προκειμένου εκείνοι να βάλουν ένα τέλος στις ανόητες πολεμικές ορέξεις τους, ενώ εδώ τα κίνητρα τους έχουν έναν κάπως διαφορετικό χαρακτήρα. Θα μου πεις από την άλλη, σιγά μην είναι η πρώτη φορά που ο Αριστοφάνης δανείζει τον σεναριακό σπινθήρα σε έναν μοντέρνο κινηματογραφιστή, δίχως αυτός να τον μνημονεύσει καν ως τον κύριο πυλώνα της έμπνευσης του...

Σε βορειοαφρικάνικο χωριό ελάχιστων κατοίκων, κάπου στις παρυφές του Άτλαντα, οι εργασίες παραδοσιακά έχουν κατανεμηθεί ανάμεσα σε άντρες και γυναίκες, με τους πρώτους να έχουν αναλάβει τα βαριά καθήκοντα της πόσης τσαγιού, του κουραστικού αγναντέματος και της αφήγησης ανεκδότων στον τοπικό καφενέ, την ώρα που τα θηλυκά καλούνται βρέξει χιονίσει να ανέβουν τον κακοτράχαλο γκρεμό, για να κουβαλήσουν το πολυπόθητο νερό από την απομακρυσμένη πηγή. Αντιλαμβανόμενες πως η ριψοκίνδυνη υποχρέωση τους, υπέχει αμέτρητους κινδύνους, τόσο για τις ίδιες, όσο και για τα παιδιά που κυοφορούν, παρακινούμενες από την μόνη σπουδαγμένη της συντροφιάς, την όμορφη Λειλά, θα πάρουν μια πρωτότυπη όσο και καίρια απόφαση: Να αρνηθούν οποιαδήποτε σεξουαλική προτροπή του συντρόφου τους, απεργώντας από τα συζυγικά τους καθήκοντα και απαιτώντας να βρεθεί άμεση λύση στην ύδρευση του συνοικισμού.

Ακούγεται - και είναι - γλαφυρή η θεματική αφετηρία της υπόθεσης, κωμικό στοιχείο που τονίζεται ακόμη περισσότερο από τις συμπεριφορές και τις αντιδράσεις των επαναστατημένων ανατολίτισσων, στην πιπεράτη συνεδρίασης της βουλής...του χαμάμ. Στο διάβα του χρόνου όμως, το όποιο αστείο σιγά σιγά εξαφανίζεται δίνοντας την θέση του στο πραγματικό δράμα της κοινωνικής, οικονομικής και γενικής ανισότητας των δύο φύλων, που λαμβάνει χώρα στις χώρες του ισλάμ. Οι παγιδευμένοι στις ορέξεις τους, τεμπέληδες μπουνταλάδες, με τον ένα (τον ήρεμο, την απειλή του χωρισμού, την θρησκευτική κατάρα, το στίγμα της αθείας) ή με τον άλλο τρόπο, τον άγριο, βάναυσο και απάνθρωπο, θα προσπαθήσουν να επηρεάσουν τις γυναίκες, προκειμένου να τις ωθήσουν να τερματίσουν την ιδιόμορφη στάση τους. Καλά! Πως λέει εκείνο το παλιό καλό γνωμικό? Σαν δεις καράβι στο βουνό, ξέρεις (!) τι τό' χει σύρει..

Ο Radu Mihaileanu είναι ένας αξιοπρόσεκτος σκηνοθέτης, που έχει καταγράψει αρκετά καλές στιγμές στο παλμαρέ του με αποκορύφωμα το προ επταετίας εξαιρετικό δράμα Va, Vis Et Deviens. Δημιουργικά εδώ, ο Ρουμάνος με την Γαλλική παιδεία, ακολουθεί ακριβώς την ίδια συλλογιστική στην ανάπτυξη του θέματος του, εστιάζοντας στο άνισο, στο άδικο και το λανθασμένο, που λαμβάνει χώρα σε μια (φιλήσυχη κατά τα άλλα) γωνιά του σύγχρονου κι όχι του προϊστορικού κόσμου. Προκειμένου να δώσει όσες παραπάνω υποστάσεις μπορεί στο δίωρο του όμως, πέφτει στο σφάλμα να πλατιάσει υπερβολικά στις υποϊστορίες που σιγοβράζουν κάτω από την βασική, αποπροσανατολίζοντας όσο ο χρόνος περνά την ματιά από τον βασικό στόχο.

Για πες: Την ίδια στιγμή που το σενάριο αδυνατεί, η λυρική υπόσταση του φιλμ όμως βασιλεύει και είναι εκείνη που διατηρεί το ενδιαφέρον ζωντανό, μέχρι και το τελευταίο - λυτρωτικό - δευτερόλεπτο. Η καταπληκτική, έντεχνα σκονισμένη φωτογραφία του αλγερινού τοπίου, συνδυασμένη με το παραδοσιακό φολκλόρ, συνθέτοντας ένα ντοκιμαντερίστικης υφής παραμύθι, αναδεικνύουν πολύ περισσότερο τα τοπικά ήθη και έθιμα από τις μελό ατάκες. Στιγμές ρυθμικές, που ξεχωρίζει το φυσικό κάλλος των νεαρών πρωταγωνιστριών του La Source Des Femmes, προεξάρχουσας της πανέμορφης Leila Bekhti (Un Prophete) που υποστηρίζεται ερμηνευτικά, με ξεχωριστό τρόπο, από την βετεράνο Biyouna, κορυφαία σταρ στον τόπο της, που με στιβαρότητα κρατά τον ρόλο της σοφής κυράς του χωριού, η οποία με την πείρα της, διατηρεί την διαμαρτυρία ζωντανή.






Στις δικές μας αίθουσες, στις 15 Μαρτίου 2012 από την Strada
Περισσότερα... »

Κολλητοί με Παιδί
της Jennifer Westfeldt. Με τους Jennifer Westfeldt, Adam Scott, Jon Hamm, Kristen Wiig, Maya Rudolph, Chris O'Dowd, Megan Fox, Edward Burns


Βαριά η ευθύνη...
του zerVo
Στην Νέα Υόρκη δεν έχει τύχει να ζήσω. Για να είμαι ειλικρινής, στην Νέα Υόρκη δεν έχω καν ταξιδέψει. Συνεπώς αυτό το μαγικό άγγιγμα του Μεγάλου Μήλου, δεν έχει ποτίσει - τι ποτίσει, ούτε καν έχει αγγίξει - την ψυχοσύνθεση μου κι ακόμη σκέφτομαι και λειτουργώ με τις παλαιολιθικές αντιλήψεις, που διδάχτηκα σε αυτή την οπισθοδρομική γωνιά της ανατολικής Μεσογείου. Πιθανόν γι αυτό το λόγο εντόπισα νωρίς το έτερον ήμισυ κι άνοιξα το σπιτικό μου, πριν διαβώ το κατώφλι των εικοσιπέντε, δίχως να προβώ στις ανατρεπτικές συνήθειες της μετά μοντέρνας μητρόπολης. Επιλέγοντας έτσι να μην κάνω την ζωή μου κομεντί, κάνοντας έναν γιο με την κολλητή μου, έτσι για να τον κάνω και πιθανότατα να θεωρούμαι στους κύκλους μου "προχώ". Πέρα από την πλάκα, τώρα, κάποιος πρέπει στους fellow americans, να διδάξει πως το να φέρεις στον κόσμο ένα παιδί, συνεπάγεται βαριά ευθύνη και δεν σημαίνει - όσο κι αν εμμένουν κι επιμένουν - ισόβια κάθειρξη...

Σαραντάρης πολυάσχολος νεοϋορκέζος γεροντοπαλικαράς, σε ένα διάλειμμα της πολυποίκιλης ενασχόλησης του με τις χιλιάδες κατακτήσεις, αντιλαμβανόμενος πως οι στενοί του φίλοι, δεν διάγουν και τον πλέον ευτυχισμένο οικογενειακό βίο, θα τσιγκλήσει συνομήλικη του συμπολίτισσα, μεγαλοκοπέλα του ραφιού, να αποκτήσουν παρέα ένα παιδί, δίχως να τους βαραίνουν στο κεφάλι τα στέφανα του γάμου. Με αυτό τον τρόπο και ως γονείς μπορούν να λογιστούν, αλλά και το κέφι τους, δίχως περιττές δεσμεύσεις θα μπορούν να κάνουν, στην προσπάθεια τους να εντοπίσουν τον ιδανικό παρτενέρ. Κι εκείνη θα συμφωνήσει...

Παραλλαγή στο γνώριμο θέμα της αδυναμίας συνύπαρξης φιλίας και έρωτος, ανάμεσα σε άτομα διαφορετικού φύλου, αποτελεί και η περίπτωση του Friends With Kids, που επιχειρεί να εισχωρήσει στην ψυχοσύνθεση των ατόμων της κρίσιμης μέσης ηλικίας, από την στιγμή που αποφασίζουν να κτίσουν την δική τους φαμίλια, ρισκάροντας τα μέλια, τα λουλούδια και τις χαρές του in love ενθουσιασμού τους. Και εκτιμώ πως δεν είναι η τελευταία φορά που μια εναλλακτική βερσιόν, του "τα φτιάχνουμε, αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι, γιατί εμείς είμαστε κολλητάρια και δεν θα χαλάσουμε αυτό το όμορφο που έχουμε δημιουργήσει, προς χάριν μιας στιγμής αδυναμίας" μας κτυπά την πόρτα, μα το θέμα κρατά πολύ κουβεντολόι ακόμη. Μάλιστα επί της παρούσης, το φιλμάκι δεν συστήνεται ως ένα τυπικό αμερικάνικο rom - com, αλλά στρίβει το κεφάλι του εκ περιτροπής, άλλοτε αριστερά και κοιτάζει προς την καθαρόαιμη κωμωδία και άλλοτε δεξιά, υποτίθεται φορώντας το ρουχαλάκι του δράματος. Στην δική μου λογική, όμως, η σεναριακή ιδέα είναι φτηνά αστεία, άσε που η ολοκλήρωση της της στο πανί, είναι ένα πραγματικό δράμα!

Για πες: Εκμεταλλευόμενη το γκελ της καλύτερης made in America κομεντί της περασμένης σεζόν  (του ευφυούς Bridesmaids) η Jennifer Westfeldt, ξανθούλα σταρ κυρίως της tv, αποσπά το κυριότερο κομμάτι του καστ της και το μεταφέρει εδώ υπό την επίβλεψη της, επιθυμώντας οι γνώριμοι - περίπου ίδιοι - χαρακτήρες να δώσουν ώθηση στο δικό της πόνημα. Δεν είναι όμως τόσο απλά τα πράγματα, ακόμη και όταν πραγματικά η τετράδα Wiig - O' Dowd - Rudolph και Hamm, στέκεται στο ύψος της, ως υποστηρικτικό ανσάμπλ. Κι αυτό γιατί το βασικό σετ απ, παραμένει υπερβολικά αδύναμο και μέτριο ως έμπνευση, ενώ το δίδυμο, δε, που καλείται να το φορτσάρει, δηλαδή η ίδια η σκηνοθέτις - σεναριογράφος - συμπαραγωγός - μπεμπέκα, που πενηνταρίζει, αλλά δεν παραλείπει να  βγάλει από την τσαντούλα την πράσινη σαλάτα, που θα της κρατήσει σιλουέτα, ώστε να μπορεί να κυκλοφορεί ως άλλη Μανίνα, με accesorize καλτσούλα στον χιονιά και ο μυτόγκας Adam Scott, υπερεκτίθενται και από ένα σημείο και μετά χάνουν από τα χέρια τους την μπάλα. Την ίδια στιγμή, που οι ενέσεις ενδιαφέροντος του έργου και ακούν στα ονόματα Megan Fox και Ed Burns, ως δια μαγείας εξαφανίζονται από προσώπου γης, για να καταλήξει η ελευθερίου πνεύματος κομεντί, σε σαπουνοπερέτα, που δεν θα προβαλλόταν ούτε στις αζήτητες ώρες οποιουδήποτε τηλεοπτικού προγράμματος.






Στις δικές μας αίθουσες, στις 15 Μαρτίου 2012 από την Odeon
Περισσότερα... »

Άσπρος Άσπρος Κόσμος
του Oleg Novkovic. Με τους Jasna Djuricic, Hana Selimovic, Uliks Fehmiu


Δάκρυα για την Ηλέκτρα
του zerVo
Τσίμπα κατιτίς από το αρχαίο ελληνικό δράμα, τσίμπα κατιτίς από την Όπερα της Πεντάρας, πασπάλισε το αποτέλεσμα με λίγη άχνη μάρκας decadence και νάσουτο πανέτοιμο το σινεφίλ πόνημα, που πανάξια - και το πιστεύω - πρέπει να έχει φορτωθεί ουκ ολίγους τίτλους τιμής στα περιφερειακά φεστιβάλ που σίγουρα παρήλασε. Πίσω από την βιτρίνα της αξιοπρεπούς κινηματογράφησης του παρακμιακού τοπίου και την παρουσίαση των αυτοκαταστροφικών χαρακτήρων που κινούνται στο σκηνικό της, κάποια στιγμή καλούμαστε να βγάλουμε το τελικό συμπέρασμα, την κεντρική ιδέα. Κι εκεί επέρχεται το ερώτημα μου: Το ζόρι που αντιμετωπίζει ο εργατικός μικρόκοσμος της κωμόπολης αφορά μόνο τον ίδιο? Απεικονίζει την συνολική καθοδική πορεία της φίλιας γειτονικής χώρας? Ή αποτελεί μια γενικότητα, παγκοσμιοποιημένης μορφής? Αν είναι το πρώτο, τότε συνολικά το θέμα καταλήγει αδιάφορο. Αν είναι το δεύτερο επέτρεψε μου καμαράτ να μην σε πιστέψω. Την τρίτη πιθανότητα, δεν θα ήθελα καν να την συζητήσω. Το Beli Beli Svet δεν έχει το κουράγιο να σηκώσει τέτοιο βάρος στις πλάτες του...

Έχοντας ξοδέψει τα νιάτα της στην φυλακή, κατηγορούμενη ως  φόνισσα του άντρα της, η μεσήλικας Ρόζα θα βγει από το ίδρυμα και θα ρισκάρει να επιστρέψει στην φτωχή γενέτειρα της, το επαρχιακό Μπορ, εκεί που την περιμένει η εικοσάχρονη κόρη της και ο υπερήλικας πατέρας της. Η εικόνα που θα αντικρίσει δεν είναι και πολύ διαφορετική από ότι την άφησε κάποτε, μουντός καιρός κι ομίχλη, παντού σκυμμένα αγέλαστα κεφάλια εργατών στο τοπικό ανθρακωρυχείο, ξεπεσμένοι τσαμπουκάδες μπεκρήδες, σκελετωμένα πρεζόνια κι ο άντρας που κάποτε αγάπησε, ένας πρώην μποξέρ και τωρινός μπάρμαν, βυθισμένος μέσα στην κατάθλιψη του.

Για το μόνο που δεν είναι προετοιμασμένη, είναι η ερωτική σχέση που από καιρού εις καιρό συντηρεί μαζί του η μοναχοκόρη της Ρουζίτσα, μια άεργη νέα γυναίκα, δίχως το παραμικρό όνειρο για το μέλλον της, που ξοδεύει την στείρα καθημερινότητα της στο πλάι ενός συνομηλίκου της, που η βελόνα είναι διαρκώς καρφωμένη στο μπράτσο. Μπερδεμένη ακόμη για τα πραγματικά της συναισθήματα προς το πρόσωπο του (εσαεί καθώς φαίνεται λατρεμένου της) Βασιλιά, η Ρόζα θα παλέψει με όση δύναμη της απομένει να τον απαγκιστρώσει από την μικρή και να τον φέρει ξανά κοντά της. Η μοίρα όμως, για δεύτερη φορά, θα σταθεί σκληρή στο διάβα της.

Για πες: Ενώ θεματικά και τεχνικά, κατά κάποιο τρόπο ο Σέρβος Oleg Novkovic, πετυχαίνει να προσελκύσει την ματιά του θεατή του, βοηθούμενος από τις λιτές γεωμετρικά λήψεις της - σε ξέφρενη καθοδική πορεία - μουτζουρωμένης επαρχίας και από τις Μπρεχτικές τραγουδιστικές παρεμβολές των προσώπων της ίντριγκας, εντούτοις σε κανένα σημείο δεν καταφέρνει να πείσει για την αληθοφάνεια των χαρακτήρων του. Αντιηρωικές προσωπικότητες, δηλαδή, που ποτέ δεν πετυχαίνουν να κερδίσουν την συμπάθεια - εκτός της μητρικής, της τελικής πράξης, που έπεται του προβλέψιμου τουίστ, δηλαδή της Hana Selimovic που διαθέτει και την πιο μεστή ερμηνεία - και που εκτιμώ πολύ γρήγορα μετά την πτώση των credits τέλους θα λησμονηθούν. Και μαζί τους παρέα και ο ΠΓΛΛ Κόσμος...






Στις δικές μας αίθουσες στις 15 Μαρτίου 2012 από την New Star
Περισσότερα... »

W.E.
της Madonna. Με τους Abbie Cornish, Andrea Riseborough, James D'Arcy, Oscar Isaac, Richard Coyle, James Fox


Η Διπλή Ζωή της...Γουόλης
του gaRis (@takisgaris)
Πλην της Barbra Streisand, αδυνατώ να βρω πρόχειρη άλλη pop culture mega persona που να φτάσει μέχρι τα Oscars, υπογράφοντας σκηνοθετικά (γράφοντας και το σενάριο μάλιστα) ταινία μυθοπλασίας. Είναι η Madonna, αυτό το τέρας φωνητικής και υποκριτικής ικανότητας που διάλεξε στα 53 της το έσχατο vanity project αυτοεπιβεβαίωσης, μπερδεύοντας την μπαγκέτα του μαέστρου εικόνων με τα υπέροχα κομπινεζόν των βασανισμένων πρωταγωνιστριών της. Έχω την… βαριά εντύπωση, ότι άνευ του The Punisher (Harvey Weinstein), όχι τη χρυσή υδρόγειο (Golden Globe) για καλύτερο τραγούδι δε θα’ παιρνε (η α λα La Ιsla Bonita σαχλίτσα “Masterpiece” ) ούτε απέξω από την Ακαδημία…Πλάτωνος δε θα περνούσε. Κι όμως, περιέργως όσο κι αξίως πως, το ανέμπνευστο ντεφιλέ με το τάχα μου κωδικό όνομα W.E. (που αναφέρεται στa αρχικά Wallis + Edward και ντεμέκ συμβολικά διαβάζεται we=εμείς) ήταν φέτος υποψήφιο για Oscar καλύτερων κοστουμιών. Προσδοκώμενο για την πρώτη κυρία της pop η οποία έκανε διαχρονικά πάταγο με τη μόδα που λάνσαρε σε κάθε της cd, με αποκορύφωμα τα αμαρτωλά 80s.

Αναμενόμενα λοιπόν, το W.E. αφορά περισσότερο την ανασφάλεια της κατά κόσμο Maria Luisa Ciccone, παρά ένα ορθοτομημένο καλλιτεχνικό όραμα. Εύγλωττα η προσπάθεια έγκειται στο να αναδειχθεί μια δυναμική αλλά και τρωτή συναισθηματικά γυναίκα (ring a bell?) σε μια ανδροκρατούμενη, μοναρχική, μεσοπολεμική εποχή (1936) η οποία κατάφερε να πείσει έναν βασιλιά να αρνηθεί το θρόνο του για πάρτη της (dream on Madge!) και μετά να…κάνει την TWC να γυρίσει το The King's Speech (2010) παίρνοντας την κούπα μέσα από το ανοιχτό στόμα του Finch! (The Social Network). Ναι, ναι, ο Δούκας του Windsor, ο φιλοναζί και ολίγον gay, όπως και η Wallis Simpson (bisexual κάπως λιγότερο ανοιχτά από ότι η δεδηλωμένη Madonna), ήταν ο αδερφός του τραυλού Γιωργάκη του Έκτου που άφησε τα βρετανικά νησιά για να μετακομίσει στο πλέον φιλελεύθερο Μανχάταν για να ζήσει μέχρι το τέλος μαζί της τον ανεμοδαρμένο έρωτά τους.

Όπου 60 χρόνια μετά συναντούμε (μέσα από εκνευριστικά πέρα-δώθε στο χρόνο) την Wally Winthorp, η οποία (λόγω παρόμοιας βάναυσης συμπεριφοράς του συντρόφου της – τρέμε Sean Penn – το’πιασες το υπονοούμενο!) έχει πάθει μια ψιλοταύτιση, τριγυρίζοντας στα Σόθμπυς όπου κάποτε (πριν καταλήξει καταθλιπτικιά) δούλευε κιόλας, για να αγγίξει ό,τι απέμεινε από το θλιβερό στις καθημερινές του λεπτομέρειες, μεγαλείο του ζευγαριού που αντιστάθηκε στο κατεστημένο. Όπως, εντελώς γραφικά, κάνει η Madge όταν βάζει μουσική υπόκρουση Sex Pistols (Pretty Vacant) σε ένα από τα πολλά τσάρλεστον που χορεύει η ναζιάρα Wallis για τον προβληματικό βλεπάκια παρολίγον εστεμμένο της. Η μονταζιέρα κόβει ασύστολα τα πλάνα, το μοντάζ περιορίζεται στο να συνδέσει δήθεν αρτίστικα τα απόντος νοήματος σεναριακά ιντερλούδια, με διάλογο τετριμμένο και πομπώδη, σαπουνοπερατικό.

Για πες: Η μόνη ερμηνεία που διασώζεται είναι αυτή της Wallis - βρετανίδας Andrea Riseborough (Happy-Go-Lucky) χωρίς να της λείπουν οι κορώνες, ενώ εκείνη που απογοητεύει ως Wally είναι η Abbie Cornish (Bright Star, Limitless), σε μια άχαρη, υποτιθέμενα υποστηρικτική της προγόνου –Wallis κατάθεση, χωρίς να ξεχνούμε ότι η σκηνοθέτις Madonna έχει μερίδιο σ’ αυτή την αστοχία που βέβαια δεν είναι η μόνη σε αυτή την δυνητικά ενδιαφέρουσα ιδέα: Το W.E. θα μπορούσε τουλάχιστον να αγγίξει την ευπρέπεια του μάλλον βαρετού Julie & Julia, καθώς δεν αποτολμώ να φέρω στο νου την περίπτωση άντλησης έμπνευσης από το αριστουργηματικό H Διπλή Ζωή της Βερόνικα του μέγα Κισλόφσκι. Πρώτον γιατί αμφιβάλλω σθεναρά για την πιθανότητα να έχει ακούσει καν για την ταινία η βασίλισσα της σαπουνόφουσκας και δεύτερον έχω την εντύπωση πως όλο το θέμα ήταν να βγει το W.E. στις αμερικάνικες αίθουσες κοντά -κοντά με την ουλτρακιτσάτη εμφάνισή της στο Super Bowl, λίγο πριν την κυκλοφορία (26 Μαρτίου) του καινούργιου της δίσκου με τίτλο MDNA (όπως…W.E. – με πιάνς;) Γιατί όλα είναι μόδα (vogue) και εμφάνιση (performance), στον δικό της αστραφτερό αλλά τόσο κενό κόσμο, δεν είναι;






Στις δικές μας αίθουσες, στις 15 Μαρτίου 2012 από την Village
Περισσότερα... »

Ταξίδι 2: Το Μυστηριώδες Νησί
του Brad Peyton. Με τους Dwayne Johnson, Michael Caine, Josh Hutcherson, Vanessa Hudgens, Luis Guzmán, Kristin Davis


Έλα να πάμε στο Νησί...
του gaRis (@takisgaris)
Το μυαλό τρέχει 30 χρόνια πίσω, όταν κάθε Σάββατο ο Χρήστος Οικονόμου (με την αγέρωχη Buffalo Bill φυσιογνωμία) παρουσίαζε το «Σάββατο Μία και Μισή». Αμέσως μετά άρχιζε η καθιερωμένη μεσημεριανή ταινία η οποία τις μισές φορές ήταν γουέστερν - ταρζάν -ζορό - ρομπέν των δασών- πειρατικό με τον Έρολ Φλυν και τις υπόλοιπες εξωτική περιπέτεια στις άγριες θάλασσες και τα νησιά του Νοτίου Ειρηνικού. Δεν μπορούσα να ξεκολλήσω από την οθόνη, παιδάκι με τα κοντά τα παντελονάκια, δημοτικάριος σινεφίλ. Ωωωωραία χρόνια! Το γαριδάκι jumbo-φοφίκο ή «ωραίες πατάτες» - όλα στιβαγμένα σε ένα τεράστιο μπωλ με επιδόρπιο σοκοφρέτα-κουκουρούκου ή σοκολάτα σεράνο. Εγγυημένη διασκέδαση. Αν το καλοσκεφτείς, αυτή είναι η ορίτζιναλ χολυγουντιανή διασκέδαση. Η ταινία είναι (όχι μόνο το μικρότερο αναλογικά έξοδο αλλά) απλά η αφορμή για μια γερή δόση junk food παρέα με εκλεκτή παρέα. Φαίνεται πως ελάχιστα έχουν στην πραγματικότητα αλλάξει από τότε.

Στην ηλικία του 12ετούς Πλοιάρχου, είχα καταδυθεί 20.000 Λεύγες κάτω από τη Θάλασσα παρέα με τον Κάπτεν Νέμο, έτοιμος για το μαγικό ταξίδι Από τη Γη στη Σελήνη αφού περιπλανήθηκα εκστατικός στο Μυστηριώδες Νησί που με οδήγησε σε ένα εκθαμβωτικό Ταξείδι στο κέντρο της Γης. Ομολογώ μετά περισσής παρρησίας ότι ήμουν ένας πραγματικός die hard του Ιουλίου Βερν (J.K. Rowling, who?). O μυθιστοριογράφος – μελλοντολόγος Ιούλιος Βερν (Philip Dick, who again?), η πηγή έμπνευσης του Ζωρζ Μελιές, είναι… πλαγίως ο πατέρας του (φανταστικού) κινηματογράφου. Κι αναρωτιέμαι μεγαλοφώνως, για ποιον λόγο ο Marty δεν τόλμησε με αυτό το κολοσσιαίο budget των 200+ εκατομμυρίων να αποτίσει φόρο τιμής στον Βερν, παρά προτίμησε να αφηγηθεί μια προσχηματική ιστορία κάποιου Hugo Cabret ώστε να δηλώσει τη λατρεία του για το σινεμά;

Διότι, αυτό το χλιαρό sequelάκι του Βερνικού Journey to the Center of The Earth (2008, 101 εκατ. δολάρια εισπράξεις εδώ) είναι επίσης καμωμένο σε 3D, μολαταύτα, 4 έτη μετά, το αποτέλεσμα επί της οθόνης είναι αναιμικό, καθότι τροχονόμος (σκηνοθέτης στην περίπτωσή μας είναι βαριά κουβέντα), δεν είναι ο δις υποψήφιος για Oscar Οπτικών Εφφέ Eric Brevig (Hook, Pearl Harbor) αλλά ο ασήμαντος Brad Peyton κάποιου…Cats & Dogs: The Revenge of Kitty Galore. Τόμπολα. Εξακολουθεί να μας βασανίζει ο πιτσιρικάς – ερμηνευτική παραφωνία του The Kids Are Alright, Josh Hutcherson, ενώ η ουσιαστικά μόνη γυναικεία παρουσία του story είναι η νοστιμούλα – Sucker Punch, Vanessa Hudgens, το εφηβικό ερωτικό ενδιαφέρον του μικρού Indiana Jones-wannabe που ξεκινά να ανταμώσει τον παππού του - εξερευνητή (Michael Caine, για το paycheck στα 78 του) παρέα με τον όχι ιδιαίτερα αγαπητό και στους δύο θετό του πατέρα The Rock (Dwayne Johnson). H Hudgens είναι η δυναμική κορούλα του χαζομπαμπά-πιλότου Luis Guzman, που έχει αναλάβει, πέρα από να μεταφέρει πατριό και γιο στο μυστηριώδες νησί, ένα έτι δυσκατόρθωτο έργο: Να δώσει comic relief (του κάκου) σε ένα παιδαριώδες (με την κακή έννοια) σενάριο, που απλά υπάρχει για να δίνει αβάντα από τη μια - στην άλλη σκηνή δράσης.

Για πες: Η διασκεδαστική αξία της ταινίας δεν είναι (έκπληξη!) ο μαϊντανός Caine, ο οποίος παίζει ωσάν υπνωτισμένος, αναγκασμένος να καβαλά κάτι γιγάντιες μέλισσες (bumblebees) και να συνοδεύει την πρωταγωνιστική τετράδα σε ένα σωρό προβλέψιμες σεκάνς που έχουν πάντα κάτι να «αναπλάσουν δημιουργικά» από Jurassic Park και Avatar. Είναι η καλοκάγαθη φιγούρα του The Rock (προσεχώς Hercules) να τραγουδά What A Wonderful World παίζοντας το ukulele ή να δείχνει στον ψαρωμένο γιο του το περίφημο “pec pop of love”, τουτέστιν το πως θα ρίξει τη γκομενίτσα κουνώντας ρυθμικά τους υπερτροφικούς μύες του στήθους του. Αν έχετε απορία, θα σας γλιτώσω το εισιτήριο λέγοντας ότι το κόλπο δε του χρειάστηκε τελικά, απλούστατα γιατί δεν υπήρχε άλλος συνομήλικος της Hudgens στο Νησί για να τον ανταγωνιστεί. Όσο για την έτερη απορία, ναι, θα υπάρξει και δεύτερο sequel, όπως άγαρμπα αποκαλύπτεται στην τελική σκηνή, κι αυτό θα είναι το Από τη Γη στη Σελήνη. Γιατί η κινηματογραφική matine – junk food κατάνυξη είναι ένα combo με διαχρονική αξία και κάπου εκεί επιβεβαιώνεται ακριβώς το ρηθέν (Oscar Wilde) ότι η βλακεία μοιάζει φορές ακατανίκητη.






Στις δικές μας αίθουσες, στις 15 Μαρτίου 2012 από την Village
Περισσότερα... »