Ξαφνικά Φέτος το Καλοκαίρι #8 στην ΡιβιέραΗ αγαπημένη Ιουλιάτικη σινεφίλ συνήθεια, επιστρέφει φέτος για όγδοη συνεχόμενη χρονιά, μιας και για μια ολόκληρη εβδομάδα, τα φιλαράκια μας εκεί στο freecinema.gr, που αγαπούν, όπως κι εμείς τα φιλμς του κλασικού ρεπερτορίου, πιστά στο ετήσιο ραντεβού τους, θα περιμένουν το κοινό της πρωτεύουσας, για νύχτες δροσερά ψυχαγωγικές, στο φιλόξενο περιβάλλον της Ριβιέρας, στα Εξάρχεια. Με γενικό τίτλο του φετινού αφιερώματος, "Η Ζωή σε Άσπρο + Μαύρο", το μπουκέτο των ταινιών που θα παρουσιαστούν από τις 18 μέχρι τις 24 του μήνα αποτελείται από δώδεκα διαμάντια που υπόσχονται ταξίδια σε μαυρόασπρους κόσμους μαγικούς, αλλά και μια τετράχρωμη πανελλήνια πρώτη, που ήδη συζητείται ως μια από τις πλέον αναμενόμενες της περιόδου. Πρεμιέρα του προγράμματος με το Ζήτημα Ζωής και Θανάτου (A Matter of Life and Death, 1946) των Michael Powell και Emeric Pressburger και κλείσιμο με το πολυδιαφημισμένο - Πανελλήνιο ντεμπούτο!! - Μεσοκαλόκαιρο (Midsommar, 2019) του Ari Aster, που έχει προκαλέσει ξεχωριστή αίσθηση, όπου έχει προβληθεί. Το Ξαφνικά, πραγματοποιείται με την ευγενική υποστήριξη της Ταινιοθήκης της Ελλάδας και καθημερινά θα έχει δύο παραστάσεις, βραδινές στις 9 και στις 11, με γενική τιμή εισόδου τα 6€ ή double bill τα 10€.

Ξαφνικά Φέτος το Καλοκαίρι #8 στην Ριβιέρα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ

ΠΕΜΠΤΗ 18 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΖΗΤΗΜΑ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΥ (A MATTER OF LIFE AND DEATH) (1946) 104′ (21:00)
των Michael Powell, Emeric Pressburger
Στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, ένας Βρετανός πιλότος ξεγελά τον θάνατο και παραμένει στη Γη, παρενοχλώντας τη συμπαντική ροή της μοίρας. Ο «πάνω κόσμος» θα του ζητήσει τον λόγο κι εκείνος θα απαιτήσει προσφυγή στο… ουράνιο δικαστήριο! Η τετραχρωμία της θνητής ευτυχίας συναντά το μαυρόασπρο της μεταθανάτιας ζωής, σε ένα από τα σημαντικότερα αριστουργήματα του κινηματογράφου, από το περίφημο δημιουργικό δίδυμο των «Κόκκινων Παπουτσιών» (1948).

ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ (DER HIMMEL ÜBER BERLIN) (1987) 128′ (23:00)
του Wim Wenders
Ένας άγγελος που παρατηρεί τους ανθρώπους από τον ουρανό, επιθυμεί να μετατραπεί σε κοινό θνητό για να ζήσει τον έρωτα. Ο Wenders ξεψαχνίζει την ψυχή μας και αναζητά τις αιτίες της αγάπης που παρασύρει τους αγγέλους στον γήινο κόσμο μας. Ο Henri Alekan φωτογραφίζει εκπληκτικά ένα ασπρόμαυρο Βερολίνο, με το εγκόσμιο πέρασμα να γίνεται φαντεζίστικα έγχρωμο, αλλά το τοπίο να παραμένει θλιβερό. Λες και ο έρωτας είναι ένα μαγικό ψέμα. Η πιο μεγάλη ανθρώπινη προδοσία.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΦΛΟΓΑ ΚΑΙ ΠΑΘΟΣ (A FOREIGN AFFAIR) (1948) 116′ (21:00)
του Billy Wilder
Το 1947 Επιτροπή του Κογκρέσου των Ηνωμένων Πολιτειών καταφθάνει στο βομβαρδισμένο και υπό κατοχή Βερολίνο για να ελέγξει τα αμερικανικά στρατεύματα που έχουν σταθμεύσει εκεί. Φυσικά, υπάρχει και η ρομαντική υποπλοκή, όμως η προτεραιότητα του Wilder εδώ είναι ένας κωμικά αμοραλιστικός κυνισμός (με διαχρονική σημασία) απέναντι στις πολιτικές των υπερδυνάμεων που εξευτελίζουν λαούς με τα παιχνίδια (πολέμου) τους. Εξαιρετική και μνημειώδης η παρουσία της Marlene Dietrich.

Ο ΤΡΙΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ (THE THIRD MAN) (1949) 104′ (23:10)
του Carol Reed
Αμερικανός συγγραφέας καταφθάνει στη μεταπολεμική Βιέννη σε αναζήτηση παιδικού φίλου που του είχε προτείνει δουλειά εκεί. Θα τον βρει… στην κηδεία του, και η παραμονή του στην πόλη θα έχει πια σκοπό να αναζητηθούν τα μυστηριώδη αίτια του θανάτου του. Η ατμόσφαιρα του φιλμ νουάρ συναντά ιδανικά το πένθιμο μαυρόασπρο (Όσκαρ καλύτερης φωτογραφίας) της αυστριακής πρωτεύουσας που ούτε και τη νύχτα μπορεί να κρύψει τα σημάδια από το πέρασμα του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.

ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΙΟΥΛΙΟΥ

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ (WOMAN OF THE YEAR) (1942) 114′ (21:00)
του George Stevens
Εκείνη ανταποκρίτρια διεθνών υποθέσεων, εκείνος αθλητικογράφος. Εργάζονται στην ίδια εφημερίδα αλλά φθονούν ο ένας τον άλλον μέσα από τις στήλες τους. Θα συναντηθούν, θα ερωτευτούν κεραυνοβόλα και… θα παντρευτούν! Μπορεί να στεριώσει ο γάμος ανάμεσα σε δύο καριερίστες; Υπόδειγμα ρομαντικής κωμωδίας με περιεχόμενο (Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου) για τον πόλεμο των δύο φύλων. Katharine Hepburn και Spencer Tracy λιώνουν από έρωτα στην οθόνη.

ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗ ΝΥΧΤΑ (ALL NIGHT LONG) (1962) 91′ (23:10)
του Basil Dearden
Κατά τη διάρκεια γιορτής για την επέτειο του γάμου ενός μουσικού και της διάσημης τραγουδίστριας συζύγου του που έχει αποσυρθεί από το επάγγελμα, ένας υπερφιλόδοξος drummer μηχανορραφεί εναντίον του ζεύγους ώστε να το διαλύσει. Ο σαιξπηρικός «Οθέλλος» σε ελεύθερη «μετάφραση» στους λονδρέζικους δρόμους των jazz clubs των ‘60s περιλαμβάνει εμφανίσεις θρυλικών μουσικών του είδους όπως οι Charlie Mingus, Dave Brubeck, Tubby Hayes, John Scott, John Dankworth κ.α.

ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΥΠΟΨΙΕΣ (SUSPICION) (1941) 99′ (21:00)
του Alfred Hitchcock
Ακαταμάχητος playboy «τυλίγει» γοητευτική κληρονόμο, παντρεύονται, όμως σταδιακά εκείνη υποψιάζεται ότι ο μοναδικός του στόχος είναι να τη σκοτώσει. Ρομαντικό θρίλερ του maître του σασπένς, γεμάτο ύπουλες ψυχαναλυτικές πτυχές για τον έγγαμο βίο. Ο Cary Grant εμφανίζεται για πρώτη φορά σε πρωταγωνιστικό ρόλο χιτσκοκικού φιλμ, ενώ η Joan Fontaine βραβεύτηκε με το Όσκαρ καλύτερης γυναικείας ερμηνείας (ήταν ξανά υποψήφια για τη «Ρεβέκκα» έναν χρόνο πριν).

ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΤΗΣ ΤΖΕΝΙ (PORTRAIT OF JENNIE) (1948) 86′ (23:00)
του William Dieterle
Φτωχός ζωγράφος συναντά όμορφο νεαρό κορίτσι στο Σέντραλ Παρκ. Θα του ζητήσει να της κάνει το πορτρέτο, μα σε κάθε επόμενη συνάντησή τους εκείνη θα δείχνει… μεγαλύτερη σε ηλικία! Από τα ρομαντικά φιλμ που μας έδωσε το Χόλιγουντ, σίγουρα η πιο παράδοξα σουρεαλιστική ιστορία ενός έρωτα «απέθαντου», που δοκιμάζει να αναμετρηθεί με το τι είναι αληθινό και το σε τι μπορούμε να ελπίζουμε… πέρα από το αληθινό. Ένα συγκινητικό αριστούργημα που τιμήθηκε με Όσκαρ καλύτερων εφέ.

ΔΕΥΤΕΡΑ 22 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΔΙΑΒΑΣΙΣ (DARK PASSAGE) (1947) 106′ (21:00)
του Delmer Daves
Καταδικασμένος για τη δολοφονία της συζύγου του, ο Βίνσεντ αποδρά από τις φυλακές του Σαν Κουέντιν, σε μία απεγνωσμένη απόπειρα ν’ αποδείξει την αθωότητά του. Η τρίτη κινηματογραφική συνεργασία του ζεύγους των Humphrey Bogart και Lauren Bacall είναι ένα παραγνωρισμένο και εξαιρετικά σκηνοθετημένο νουάρ ανατροπών, με πρωτότυπα υποκειμενικά πλάνα του κεντρικού ήρωα που κάνει πλαστική εγχείρηση στο πρόσωπο για να μην ταυτοποιηθεί από τις Αρχές του Σαν Φρανσίσκο.

ΦΛΟΓΙΣΜΕΝΑ ΠΑΘΗ (CHAMPION) (1949) 99′ (23:00)
του Mark Robson
Η πορεία ενός ανερχόμενου πυγμάχου που θα αναρριχηθεί προς την κορυφή πατώντας επί πτωμάτων και προδίδοντας τους πάντες γύρω του, μη λογαριάζοντας τον ρόλο του οργανωμένου εγκλήματος στο παιχνίδι. Δραματικό φιλμ νουάρ το οποίο έδωσε ουσιαστική ώθηση στην καριέρα του Kirk Douglas και τον μετέτρεψε σε star (του χάρισε και την πρώτη του οσκαρική υποψηφιότητα). Η ταινία τιμήθηκε με το Όσκαρ καλύτερου μοντάζ και τη Χρυσή Σφαίρα καλύτερης (ασπρόμαυρης) φωτογραφίας.

ΤΡΙΤΗ 23 ΙΟΥΛΙΟΥ

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ (THE LAST PICTURE SHOW) (1971) 118′ (21:00)
του Peter Bogdanovich
Σε μια μικρή πόλη του Τέξας, στις αρχές του ‘51, τα πάντα δείχνουν να αργοπεθαίνουν, τόσο πολιτιστικά όσο και οικονομικά. Κατακλείδα, το επερχόμενο λουκέτο που θα βάλει το τοπικό σινεμά, ελλείψει θεατών. Δυσβάσταχτα ρεαλιστική προσέγγιση χαρακτήρων από τον Μπογκντάνοβιτς, μέσα σε μαυρόασπρα κάδρα ερήμωσης, σε ένα από τα πιο συγκλονιστικά έργα που μας έδωσε ο αμερικανικός κινηματογράφος στη δεκαετία του ’70. Όσκαρ δεύτερων ρόλων για τους Ben Johnson και Cloris Leachman.

ΝΕΜΠΡΑΣΚΑ (NEBRASKA) (2013) 115′ (23:10)
του Alexander Payne
Ο γερασμένος πατέρας θέλει να ταξιδέψει από τη Μοντάνα ώς τη Νεμπράσκα για να εισπράξει «φανταστικό» κουπόνι αξίας ενός εκατομμυρίου δολαρίων. Ο αποξενωμένος γιος του υποχρεώνεται να τον συντροφεύσει σε αυτό το άδοξο road trip. Η μετάλλαξη του αμερικανικού ονείρου τής ευημερίας, με σκληρές εικόνες της επαρχιακής αγροτικής ερήμωσης, που λες και νοσταλγούν το σπαταλημένο πέρασμα του χρόνου όπως μας το έδειξε με πίκρα ο Peter Bogdanovich στην «Τελευταία Παράσταση».

ΤΕΤΑΡΤΗ 24 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΜΕΣΟΚΑΛΟΚΑΙΡΟ (MIDSOMMAR) (2019) 140′ (21:00) (SPECIAL SCREENING / ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΠΡΕΜΙΕΡΑ)
του Ari Aster
Μετά από μία οικογενειακή τραγωδία, η Ντάνι ακολουθεί τον αγαπημένο της και την παρέα του σε ένα ταξίδι μυσταγωγίας στη Σουηδία, παρακολουθώντας ένα ντόπιο, σχεδόν παγανιστικό πανηγύρι που αρχικά δείχνει ειδυλλιακό, μα κρύβει κάτι το αναπάντεχα απειλητικό. Η δεύτερη ταινία του Aster, μετά την περσινή Διαδοχή (Hereditary), επιβεβαιώνει ένα τεράστιο ταλέντο για το σύγχρονο σινεμά. Το σοκ τού καινούργιου θα σας κάνει να παραμιλάτε μετά το τέλος της προβολής, ακόμη και για μέρες μετά...