Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών (Nightmare Alley) PosterΔεν ξεγελάς του ανθρώπους, ξεγελιόνται μόνοι τους! O Οσκαρικός Guillermo Del Toro (Η Μορφή του Νερού) παρουσιάζει την ταινία με τον τίτλο Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών (Nightmare Alley), γεμάτη μυστήριο, ονειρικούς εφιάλτες και μεγαλοπρεπή ατμόσφαιρα νουάρ και αγωνίας. To σενάριο βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του αριστοτέχνη William Lindsay Gresham και ταξιδεύει τον θεατή από τον μαγικό, παρακμιακό κόσμο ενός περιοδεύοντα θιάσου μέχρι τα πολυτελή σαλόνια της αμερικανικής ελίτ του 1940. O χαρισματικός και φιλόδοξος Stanton Carlisle γίνεται μέλος ενός περιοδεύοντα θιάσου και κερδίζει την εύνοια του μέντιουμ Zeena και του συζύγου της Pete. Σύντομα, θα χρησιμοποιήσει τις νέες του γνώσεις για να κάνει κομπίνες σε βάρος της πλούσιας ελίτ της Νέας Υόρκης του 1940. Έχοντας την αγνή Molly πιστή στο πλευρό του, ο Stanton καταστρώνει ένα κόλπο με στόχο έναν μεγιστάνα, με τη βοήθεια μιας μυστηριώδους ψυχιάτρου, που μπορεί να είναι και η πιο επικίνδυνη αντίπαλός του.

Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών (Nightmare Alley) Movie

Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο Bradley Cooper, ενώ ο Mεξικανός δημιουργός έχει φροντίσει να συγκεντρώσει ένα υπερταλαντούχο καστ δίπλα του με τους Cate Blanchett, Toni Collette, Willem Dafoe, Richard Jenkins, Rooney Mara, Ron Perlman, Mary Steenburgen και David Strathairn. Το φιλόδοξο μείγμα υπόσχεται μία ταινία που θα καταγραφεί ως ένα ακόμα αριστούργημα του Guillermo Del Toro και ένα σίγουρο φαβορί για την κούρσα των Όσκαρ.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Ιανουαρίου 2022 από την Feelgood Ent.!

Περισσότερα... »

Έρημη Χώρα (Dashte Khamoush / The Wasteland) PosterΚανείς δεν χρησιμοποιεί τούβλα πια! Δραματική είναι η πρώτη ταινία του σκηνοθέτη Ahmad Bahrami, Έρημη Χώρα (The Wasteland), η οποία κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο τμήμα Orizzonti του Φεστιβάλ Βενετίας, καθώς και το Βραβείο Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Fipresci στο ίδιο Φεστιβάλ. Επίσης, απέσπασε τα Βραβεία Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας στο Φεστιβάλ του Χονγκ Κονγκ καθώς και το Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ της Μπογκοτά. Συνολικά η ταινία έχει πραγματοποιήσει μια ζηλευτή πορεία σε εκλεκτά διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου όπως στο Βαγιαδολίδ, στη Στοκχόλμη (Int’l Critics Competition), στη Σιγκαπούρη (Asian Feature Competition), στο Τόκιο (World Focus), στο Ταλίν (Current Waves), στην Πολωνία στο Φεστιβάλ New Horizons, αλλά και στη Μελβούρνη. Σε ένα απομακρυσμένο παραδοσιακό εργοστάσιο οικοδομικών υλικών ο επιστάτης Λοτφολά αποτελεί για χρόνια τον επιτυχημένο ενδιάμεσο ανάμεσα στον ιδιοκτήτη του και τους εργάτες, ένα πειθήνιο όργανο έτοιμο να κατευνάσει οποιαδήποτε αντίδραση. Όταν ανακαλύπτει ότι ο ιδιοκτήτης του εργοστασίου σκοπεύει να το κλείσει και να αφήσει τους εργάτες στο δρόμο θα αναγκαστεί για πρώτη φορά να πάρει μια διαφορετική θέση για να προστατέψει τη γυναίκα με την οποία είναι ερωτευμένος.

Έρημη Χώρα (Dashte Khamoush / The Wasteland) Movie

Πρωταγωνιστούν οι Touraj Alvand, Ali Bagheri, Majid Farhang, Mahdie Nassaj, Farrokh Nemati, Mohamad Ramezani Pour, Sepehr Sepi.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Ιανουαρίου 2022 από την One From The Heart!

Περισσότερα... »

Πίτσα Γλυκόριζα (Licorice Pizza) Poster ΠόστερΠίτσα Γλυκόριζα
του Paul Thomas Anderson. Με τους Alana Haim, Cooper Hoffman, Sean Penn, Tom Waits, Bradley Cooper, Benny Safdie.

Let me roll it...
του zerVo (@moviesltd)

Από κανέναν δεν έχει βγει άχνα εδώ και κανά τέταρτο. Αποτέλεσμα της δεδομένης αμηχανίας που πλανάται στον αέρα, ενόσω εκείνη, στο πλάι ακριβώς ξαπλωμένη, παραμένει με τα μάτια σφαλιστά, καρτερώντας υπομονετικά την αποτελεσματική κίνηση. Ο κόσμος έχει ερημώσει τριγύρω και δεν υπάρχει τίποτα άλλο στο σύμπαν πέρα από την μορφή της, τα μαλλιά, το δέρμα της, το κορμί της. Η αγορίσια παλάμη υψώνεται δειλά, μετρίως αποφασιστικά να προσεγγίσει τον πόθο. Έφτασε η στιγμή. Το κορίτσι το αντιλαμβάνεται, μα δεν αντιδρά, ολοσχερώς αφημένη στην επιθυμία. Και τότες τα δάκτυλα κιοτεύουν κι επιστρέφουν στενοχωρημένα στην βάση τους, ελπίζοντας πως θα τους δοθεί ξανά, κάποτε, μια ακόμα ευκαιρία. Αργήσαμε, θα με γυρίσεις σπίτι?

Πίτσα Γλυκόριζα (Licorice Pizza) Quad Poster
Η επίσημη φωτογράφιση για την σχολική επετηρίδα του Καλιφορνέζικου γυμνασίου του Ενσίνο, θα γίνει η αφορμή για να γνωριστούν ο 15χρονος μαθητής Γκάρι Βάλενταιν και η κατά δέκα έτη μεγαλύτερη του, Αλάνα. Παρότι εκείνη, κυρίως λόγω της ηλικιακής τους απόστασης, ποτέ δεν θα αποδεχτεί την πρόσκληση του για ραντεβού, μονομιάς θα γίνουν αχώριστοι. Κι αν και μεγαλωμένη σε αυστηρό οικογενειακό περιβάλλον, με αρχές εβραϊκές και περιοριστικές, πολύ σύντομα θα νιώσει μια έντονη έλξη από τον δαιμόνιο πιτσιρικά, που από το μυαλό του περνούν χίλιες σκέψεις για επαγγελματική εξέλιξη. Όποτε του αφήνει κενό η εικόνα της, που συνεχώς στριφογυρνά στον νου...

Και παιδί θαύμα δηλαδή, που συμμετέχει μαζί με μια ντουζίνα ακόμη συνομηλίκους του σε ταινία της σούπερ σταρ Λουσίλ Ντούλιτλ και από την μια στιγμή στην άλλη επιχειρηματίας, καθώς προωθεί σε ολόκληρη την Γκόλντεν Στέιτ τα μοντέρνα στρώματα νερού Soggy Bottom με μεγάλη επιτυχία, όπως και διορατικός μπίζνεσμαν, που ενδεχόμενα θα αρπάξει την ευκαιρία από τα μαλλιά, μόλις οι αρχές επιτρέψουν την δημιουργία πολυχώρων με φλιπεράκια. Και παντού ο κοκκινομάλλης μπουλούκος σημαδεύει διάνα στον στόχο. Μονάχα μια αστοχία τον βαρύνει, που δεν έχει πετύχει κέντρο στην καρδιά της ομορφούλας κολλητής.

Για να βάζουμε αποξαρχής τα πράγματα στην θέση τους, καμία πίτσα δεν παίζει στο σενάριο και ακόμη πιότερο, καμία γλυκόριζα. Όπως άλλωστε δεν υπήρχε γκράφιτι στo δημιουργικό ντεμπούτο του τεράστιου George Lucas, ταινίας που τιμά το Licorice ως θεματικά θεμελιώδους, στήνοντας το στόρι του στον χρόνο δημιουργίας της, στα 1973. Κι εκεί ακριβώς παραμένει καρφωμένος ο ετήσιος δείκτης, ακόμη κι αν η πλοκή σου δίνει την εντύπωση πως ο χρόνος κυλά πολύ πιο γοργά, τάχιστα, απλά ούτε το περιβάλλον αλλάζει, ούτε οι ηλικίες των ηρώων της. Μένουμε πάντα παιδιά, από την μια? Ή οι ζωές περιστρέφονται χωρίς σταματημό, σαν δίσκος πάνω στο πλατό, στην αντάμωση με την αλληγορία της μαρκίζας, ενόσω το βινύλιο στα 70s παρομοιάζει με το στρογγυλό ζυμάρι, με την γευστική σάλτσα και τα αλλαντικά. Που δεν έχει υπάρξει ούτε ένας άνθρωπος σε ετούτη την πλάση, να μην το έχει για γευστικά λατρεμένο. Πως κουμπώνουν καμιά φορά τα πράγματα...

Όπως δεν μιλάμε και για μια ιδιαίτερη, ξεχωριστή ή βασανισμένη στην σκέψη της υπόθεση. Με την ασυνέχεια να βασιλεύει, το έργο δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια συρραφή από σκόρπια κλιπάκια, όπου το αδόκιμο ζευγάρι πρωταγωνιστεί, δημιουργώντας τις συνθήκες εκείνες που και το σιγοβράζων ειδύλλιο να αναπτυχθεί και στο φόντο να τσουλήσει ιστορικά η δεδομένη περίοδος της "Land Of The Free". Διόλου ασυμπτωματική η στίξη. Υπέροχη η αναβίωση της εποχής, τόσο βάσει των άριστα μελετημένων σκηνικών, κοστουμιών, κομμώσεων, κυρίως όμως χάρη σε ένα πανάκριβα εντυπωσιακό σάουντρακ, που ορίζει παρέλαση θρύλων μεγέθους McCartney, Bowie, Morrison, Nina Simone, Sonny And Cher. Ειλικρινά, η μεγαλύτερη αδημονία μου, ήταν να δω ποια θα ερχόταν ως η επόμενη επιλογή του φιλμικού ντι τζέι...

...κατ εντολή φυσικά του έχοντα το γενικό πρόσταγμα. Ο οποίος μετά από μια εικοσαετή περίοδο δημιουργικής σκοτεινιάς στο βλέμμα, επανέρχεται στην φωτεινάδα, το παστέλ και τον χιουμοριστικό προβληματισμό της εποχής της Magnolia, μα κυρίως των Boogie Nights. Ο, μακράν του δεύτερου, έτσι για να χωρίζουμε τα σύκα από την σκάφη, σπουδαιότερος κινηματογραφικός μάστορας με το επώνυμο Anderson, σκοινοβατεί ξανά μεταξύ πραγματικότητας και συναισθηματικής φαντασίας, για να μας σερβίρει μια μελέτη όχι τίποτα ξεχωριστών, μα απλών, κοινότυπων, χαρακτήρων τιγκάτη στην νοσταλγία, την αγνότητα, τα όνειρα. Που όσο τα συντροφεύει η ελπίδα και το όνειρο, άλλο τόσο τα σημαδεύει η ανασφάλεια και η αναποφασιστικότητα. Ρομάντζο στην βασική του άποψη. Που το τυλίγει ένα έντονα ευθύβολο σατιρικό πνεύμα, μπόλικου προβληματισμού γύρω από διαχρονικά ζόρια, σαν την ανεργία, την ενεργειακή κρίση, τους ταλανιζόμενους δεσμούς κάθε φαμίλιας.

Κι αν στις επιμέρους βινιέτες, με γλαφυρότατη μόστρα παρελαύνουν τοτέμ μεγέθους Sean Penn, Bradley Cooper ή Tom Waits, η κεντρική ιδέα του χαρτονένιου εξωφύλλου της Licorice Pizza ανήκει ολοκληρωτικά σε δύο πρωτοεμφανιζόμενους στο εκράν. Της όχι εντυπωσιακής σε θωριά, μα υπέρμετρα σέξι σε ντυσίματα και συμπεριφορές, ποπ σταρ Alana Haim, που πειθήνια ζωγραφίζει το ποθένιο αντικείμενο του ούτε καν ενήλικου Γκάρι. Που καλά να είναι το παλικάρι, με το ονοματεπώνυμο Cooper Hoffman, με ταξίδεψε τριάντα χρόνια πίσω στο παρελθόν, στην πρεμιέρα του Scent Of A Woman, χωρίς κόπο διέκρινα το καλά κρυμμένο χρυσάφι, πίσω από το όσκαρ του Pacino και τις πιασάρικες νότες της Por Una Cabeza, στην παρουσία του κατ ομοίωση αξεπέραστου πατρός του, Philip Seymour.

Το ταλέντο είναι αδιαμφισβήτητο, ουδείς μπορεί να προβλέψει αν η πορεία του μικρού θα είναι όμοια με αυτή την τρομερή του γονιού. Σε κάθε περίπτωση, ο μπόμπιρας, αντάμα με την γλυκιά του ντάμα, ντύνονται τον μελαγχολικό μανδύα του (υποτίθεται) ανέμελου εφήβου και αγκαζέ βολτάρουν σε ολάκερο το εύρος της μακράς και ανεμοδαρμένης αφήγησης. Που σε αντίθεση με το άψογο σε σχεδιαστική ομοιομορφία χθες του Paul Thomas, φαντάζει ελαφρώς άνιση στο διάβα της, σίγουρα όμως πολύ πιο παραμυθένια και ελκυστική στο βλέμμα του θεατή. Σαν τα νιάτα και τα κάλλη, δηλαδή, που για δυο ώρες ματαγυρίσαν πάλι.

Πίτσα Γλυκόριζα (Licorice Pizza) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 6 Ιανουαρίου 2022 από την Tulip Ent.!
Περισσότερα... »

Η Ζωή Συνεχίζεται (C'Mon C'Mon) Poster ΠόστερΗ Ζωή Συνεχίζεται
του Mike Mills. Με τους Joaquin Phoenix, Gaby Hoffmann, Scoot McNairy, Molly Webster, Jaboukie Young-White, Woody Norman.


Επιτηδευμένη Ειλικρίνεια. Γίνεται;
του gaRis (@takisgaris)

Έχει περάσει γιομάτη μια 10ετία από εκείνο το αλυσσοδερμένο από την παγκόσμια κριτική Extremely Loud & Incredibly Close, που μάλλον ευπρόβλεπτα κατέληξε όπου ακριβώς παρέπεμπε το όνομα του 9χρονου αυτιστικού πρωταγωνιστή του, Oskar (wink). Και κλάμα η κυρία (μου) ρε παιδάκι μου! Κι εγώ, ξεδιάντροπα. Κλασική περίπτωση βλάβης. Το πράμα κάνει μπαμ από μίλια μακριά για πορνό του δακρυικού αδένα, αλλά αντίσταση πενιχρή, καθότι ποιός αντιστέκεται στα πάθια ενός παιδιού; Η ανθρώπινη κατάσταση πέστο ένα πράμα. Από την άλλη, τη μελούρα πολλοί εμίσησαν, το μελομακάρονο ουδείς. Ένοχη απόλαυση, ντρέπομαι μα με άρεσκε πολλά και τα τοιαύτα. Τότε λοιπόν, ήταν ο σεσημασμένος Stephen Daldry (ξαφανισμένος έκτοτε, τόχει πλέον γυρίσει στο Broadway). Ο Mike Mills όμως; Το λες και έκπληξη.

Η Ζωή Συνεχίζεται (C'Mon C'Mon) Quad Poster
Διότι ο Mike Mills των Beginners και 20th Century Women έχει αποδεδειγμένα ισορροπήσει μεταξύ φιλολογικής γλαφυρότητας και φυσικότητας έκφρασης των χαρακτήρων του. Τούτη τη φορά όμως παρασύρεται σε μια βουτιά παιδικού συναισθηματισμού, διανθισμένου με όμορφες, μεγαλίστικες κουβέντες από το στόμα του 9χρονου στην ταινία Jesse (Woody Norman ο οποίος μοιάζει να έχει αποδράσει από ταινία του συνονόματου Allen) που σε γλυκαίνουν αρχικά, ξινίζουν στην πορεία και σχεδόν εκνευρίζουν εντέλει, προκαλώντας δυσφορία με την επιλογή του σκηνοθέτη να δασκαλέψει το παιδί, για να μας ορμηνέψει περί της ανθρώπινης κατάστασης ναούμ. 

Το story, σκαρίφημα απλό. Ο Johnny (Joaquin Phoenix), μοναχικός ραδιοφωνατζής που περιφέρεται μεταξύ LA - New York - Detroit - New Orleans, συνεντευξιάζοντας σχολιαρόπαιδα με θέμα τις ανησυχίες τους για τις αλλαγές της νέας εποχής στην Αμερική. Η οικογένεια της αδερφής του Gaby Hoffmann δοκιμάζεται από τον διπολισμό του συζύγου Scoot McNairy, με αποτέλεσμα ο ιδιαίτερα ώριμος για την ηλικία του Jesseνα χρειάζεται προσωρινά τη φροντίδα του Johnny. Αυτό το ταξίδι προσωπικής αναζήτησης του θείου με παρέα τα ψυχολογικά σκαμπανεβάσματα του ανεψού είναι ο πυρήνας της ταινίας του Mills. 

To C’mon, μεταξύ voiceovers, τσιτάτα από φιλοσοφικά άρθρα της αμερικανικής σύγχρονης διανόησης και τις επαναλαμβανόμενες εκρήξεις του Gen - Z Jessie που τρομοκρατούν τον χιπστεράκο Johnny, ολοφάνερα έχει την πρόθεση να συνδέσει την άδολη ενέργεια της νέας γενιάς με το χτίσιμο του καινούργιου κόσμου, όμως, πέρα από απροσχημάτιστα, το διαπράττει άγαρμπα, σε σημείο που νοιώθεις ότι πετάς δίχως σαφή προορισμό σε μια φούσκα που θα σπάσει με την εμφάνιση των τίτλων τέλους και την ανώμαλη προσγείωση στην καθημερινότητα. Ο Joaquin, αμέσως μετά την τσιρκολάνικη μαεστρία του Joker, επιστρέφει στο νατουραλισμό της Her εποχής, συνεπικουρούμενος από το τρισκεχαριτωμένο εγγλεζάκι Norman που είναι στο επάγγελμα από τα επτά του χρόνια και στέκεται επάξια απέναντί του. 

Ξεχωριστή μνεία για την ασπρόμαυρη φωτογραφία του Ιρλανδού Robby Ryan, με θητεία στις ταινίες των Ken Loach και Andrea Arnold, που έχει επίσης διαπρέψει στο The Favourite του Yorgos. Η δουλειά του αποπνέει ζεστασιά, ουμανισμό, αγάπη για τα πρόσωπα και τις πόλεις όπου διακριτικά ρίχνει τους φωτισμούς του. Το C’mon C’mon είναι ένα σκίρτημα διαλόγων, μια δωρεάν συνεδρία ανοιχτών συναισθημάτων και επαφής με το επίκεντρο της ύπαρξης που είναι η καρδιά. Τι κρίμα που ο διδακτισμός και η επαναληψιμότητα αφαιρούν καίριους πόντος από το αγαθών προθέσεων εγχείρημα.

Η Ζωή Συνεχίζεται (C'Mon C'Mon) Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 9 Δεκεμβρίου 2021 από την Tanweer!
Περισσότερα... »

Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ (Enfant Terrible) PosterΤρομερό παιδί! Μια ταινία - ωδή στον εμβληματικό σκηνοθέτη Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ. Με περίτεχνο χρώμα και αριστουργηματική φωτογραφία, ο σκηνοθέτης Oskar Roehler προσεγγίζει και καταφέρνει να μπει στο σύμπαν του “τρομερού παιδιού” του γερμανικού σινεμά με το φιλμ Enfant Terrible. Παρουσιάζει με ξεχωριστό τρόπο τη ζωή και το έργο του, σε όλες του τις εκφάνσεις: από τη σκηνοθετική του ευφυΐα, στην απελπισμένη αναζήτηση της αγάπης, την τάση του για θυματοποίηση. Όταν το 1967 ο 22χρονος Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ αναλαμβάνει τη θεατρική σκηνή του Anti-Theatre του Μονάχου, κανείς δεν υποψιάζεται ότι αυτός ο αυθάδης τύπος θα γίνει ένας από τους σημαντικότερους μεταπολεμικούς Γερμανούς σκηνοθέτες. Το πάθος και ο δυναμισμός του ελκύουν ένα τσούρμο αφοσιωμένων θαυμαστών. Σαν να το αισθάνεται ότι δεν έχει πολύ καιρό μπροστά του, γυρίζει μανιωδώς τη μια ταινία μετά την άλλη. Ταινίες του ανοίγουν στα μεγαλύτερα κινηματογραφικά φεστιβάλ του κόσμου, και λατρεύονται ή μισιούνται από κοινό, κριτικούς και συναδέλφους. Η οργή του μαζί με την βαθιά επιθυμία του για αγάπη, τον κάνουν τον πιο σημαντικό και ριζοσπαστικό σκηνοθέτη, ένα enfant terrible.

Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ (Enfant Terrible) Movie

Και για όλα αυτά μπορεί και βασίζεται απόλυτα στον χαρισματικό πρωταγωνιστή του: ο Oliver Masucci όχι μόνο υποδύεται τον μεγάλο σκηνοθέτη, αλλά γίνεται ένα με τον Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 13 Ιανουαρίου 2022 από την Cinobo!

Περισσότερα... »

Σχέδιο Διάσωσης (Extinct) PosterΗ εξαφάνιση τους είναι μόνο η αρχή! Από τους σεναριογράφους των Simpsons και τον σκηνοθέτη των Simpsons, Η Ταινία, έρχεται το κινούμενο σχέδιο Σχέδιο Διάσωσης (Extinct). Το φιλμ φέρει την δημιουργική υπογραφή των David Silverman και Raymond S. Persi, πάνω σε σκριπτ της τριάδας Joel Cohen, John Frink και Rob LaZebnik. Η Απ και ο Εντ είναι δύο αξιολάτρευτα φλάμελ, που έχουν το σχήμα ενός ντόνατ, τα οποία ταξιδεύουν κατά λάθος μέσα στο χρόνο και βρίσκονται από το 1835 στη σύγχρονη Σανγκάη. Εκεί ανακαλύπτουν το μποτιλιάρισμα, τα τρανς λιπαρά, και το χειρότερο όλων, ότι τα φλάμελ έχουν πλέον εξαφανιστεί. Είναι πλέον στο χέρι αυτού του αδέξιου διδύμου να σωθεί, να σώσει το είδος του, ακόμη και να αλλάξει την ιστορία.

Σχέδιο Διάσωσης (Extinct) Movie

Ακούγονται οι φωνές των Adam DeVine, Rachel Bloom, Zazie Beetz, Ken Jeong, Reggie Watts, Catherine O'Hara, Jim Jefferies και Benedict Wong.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 13 Ιανουαρίου 2022 από την Tanweer!

Περισσότερα... »

Τραγούδα! 2 (Sing 2) Poster ΠόστερΤραγούδα! 2
του Garth Jennings. Με τις φωνές των Matthew McConaughey, Reese Witherspoon, Scarlett Johansson, Taron Egerton, Bobby Cannavale, Tori Kelly, Nick Kroll, Pharrell Williams, Halsey, Chelsea Peretti, Letitia Wright, Eric André, Adam Buxton, Garth Jennings, Peter Serafinowicz, Jennifer Saunders, Nick Offerman, Bono.


Ξανά-μανά (κι όλα καλά)
του gaRis (@takisgaris)

Θα με πεις πως εδώ ο κόσμος χάνεται κι αυτοί (Illumination Entertainment) άλλα τραγούδια να αγαπιόμαστε – και χίλια δίκια με το μέρος σου βέβαια. Όμως ο Κόβιντ θέλει καλοπέραση, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για τσι λιλιπούτειοι θεαταί και τους εντελώς ΟΚ boomer συνοδούς τωνε. Σε μια προβληματική εισπρακτικά χρονιά (αν εξαιρεθεί το φαινόμενο Spiderman), διόλου υπερβολικό δεν είναι ότι τα ανημέισο τα πήρε φέτο φαλάγγι η κάτω βόλτα. Με φωτεινή εξαίρεση το ευφυώς υβριδικό ντόκου - ανημέιτεντ Flee, η τριάδα Encanto - Luca - The Mitchels Against the Machines δεν κούνησαν τη βάρκα και κολύμπησαν στα ξώβαθα. Ε, αν αυτό το κατεβάσεις μια (τουλάχιστο) ταχύτητα παρακάτω, το σήκουελ του προ 5ετίας animal karaoke τιτλοφορούμενου Sing, πατάει πάνω στην πετυχεσά ($270Μ στο Αμέρικα, $634Μ στην υδρόγειο) του προκατόχου, δίχως το τάλαντο των Seth Mc Farlane – John C. Reilly αλλά με τη δυναμική των McConaughey, Witherspoon και το υπερ-ατού BonoVox, μπροστινού των θρυλικών U2, στην πρώτη του εμφάνιση στη μπίζνα του σπηκάζ.

Τραγούδα! 2 (Sing 2) Quad Poster
Όπου ο Bono κάμνει τον Clay Calloway, ροκ σταρ σε απόσυρση (τς, τς...) τον οποίο ο δαιμόνιος Buster Moon (Matt McConaughey) θα επιστρατεύσει για να στήσει ένα μέγκα σόου μαζί με την παρέα του, καλή ώρα σαν τα πρώτα. Και στο κατόπι, όλα τα καλώς μαθημένα υπερκινητικά κόλπα της illumination (βλ. Despicable Me, Minions) με κάθε λογής ζωάκια να εκτελούν με lip - sync έναν εσμό χιτάκια (μεταξύτωνε τα Girl on Fire, Cake by the Ocean, I Like it και το κλάσικ I Still Haven’t Found What I’m Looking For με εκλεκτή παρεούλα Bono (αμ πως) και Σκαρλετίτσας). 

Τι με άλλες κουβέντες επαναπράττει εδωνά ο Garth Jennings (σκηνοθέτης επίσης του καλτ A Hitchhiker’s Guide to Galaxy, 2005); Έχει πάρει εντολή από Universal Studios να ξεπατικώσει τη σιγουράντζα του πρώτου Sing, που έχει ένα καλό αποτέλεσμα μεν (μπικικίνια), αλλά και ένα κακό: Το παιδικό μάτι - γούρλα από την σπιντάτη πολυχρωμία και με τον μεσήλικα λάρυγγα να προβάρει ένα ατέρμονο μιξ τέιπ (ηλικιακό τσεκ: Θυμάσαι τα «Χιτάκια Ελληνάκια, 1989» με Δεν Παντρεύομαι, Συλλαβιστά Ψιθυριστά, Ποιός Μωρό μου, Ποιός; Αυτό είναι σα το «Χιτάκια Ελληνάκια Νο2, 1990» με Ένα λεπτό Περιπτερά, Καρδιοπάθειες και Ήθελα Νάξερα Δε Ντρέπεσαι). 

Σε διαβεβαιώ θεατάρα μου ότι ο Jennings όχι μόνο που δεν ντρέπεται αλλά κοτσάρει και μια χαλκομανία ανημέισο που λες, δεν μπορεί, το ρολόι σταμάτησε στα 2016. Έρχεται λοιπόν το αμείλικτο το ερώτημα τώρα: Σου άρεσκε το πρώτο Sing, ναι ή ο; Οπότε, έχεις και διαλέγεις. Απόφυγέ το ή κάτσε και τραγούδα. Να διαφύγεις μιαν ολιά της άτιμης της καντήφλας βρε αδερφέ. 

Ξηγημένες κουβέντες, το Sing 2 των χαμηλών προσδοκιών, κάνει κασάουτ χωρίς αναστολές, παίζοντας στην κατηγορία των συμπαθεστάτων Trolls, παίρνοντας τη ρεβάνς στο δεύτερο ημιχρόνιο από το Trolls2: World Tour γιατί, κακά τα ψέμματα, άλλο Justin Timberlake και άλλο, πιο μεγάλο μέγεθος ο Bono, έστω κι ως παροπλισμένος ροκ λέτζεντ (και διηγώντας τα να κλαις).

Τραγούδα! 2 (Sing 2) Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 16 Δεκεμβρίου 2021 από την Tulip Ent.!
Περισσότερα... »

Μικρή Μαμά (Petite Maman) Poster ΠόστερΜικρή Μαμά
της Céline Sciamma. Με τους Joséphine Sanz, Gabrielle Sanz, Nina Meurisse, Stéphane Varupenne, Margot Abascal.


Τα παιδία παίζει
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Μια αναπάντεχη γνωριμία

Αυτή είναι η πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας που σκηνοθετεί η γεννημένη στις 12 Νοεμβρίου του 1980 στην πόλη Pontoise, Val-d'Oise της Γαλλίας, Céline Sciamma. Συνολικά, η (μεγάλου μήκους) φιλμογραφία της έχει ως εξής: «Νούφαρα» (Naissance des pieuvres, 2007), «Αγοροκόριτσο» (Tomboy, 2011), «Τα κορίτσια» (Bande de filles, 2015), «Το πορτρέτο μιας γυναίκας που φλέγεται» (Portrait de la jeune fille en feu, 2019) και τώρα «Μικρή μαμά» (Petite maman, 2021).

Μικρή Μαμά (Petite Maman) Poster Πόστερ Wallpaper
Η ταινία Μικρή μαμά βγήκε στις γαλλικές κινηματογραφικές αίθουσες στις 2 Ιουνίου (όπου την παρακολούθησαν πάνω από 60 χιλιάδες θεατές) ενώ συμμετείχε στο φεστιβάλ του Βερολίνου (την καλοκαιρινή έκδοση, αυτήν που είχε και live θεατές στις αίθουσες) στις 15 Ιουνίου, λαμβάνοντας μέρος στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα. Τα εξωτερικά της ταινίας γυρίστηκαν στην πόλη όπου γεννήθηκε η σκηνοθέτιδα, ενώ το εσωτερικό του σπιτιού που βλέπουμε στην ταινία, δημιουργήθηκε σε στούντιο, με εμμονή και στην παραμικρή λεπτομέρεια, παραπέμποντας στα σπίτια των γιαγιάδων της.

Η υπόθεση: Η οκτάχρονη Νελί μόλις έχασε την αγαπημένη της γιαγιά, χωρίς να προλάβει να την αποχαιρετήσει έτσι όπως ήθελε. Η Νελί, μαζί με τη μαμά της, Μαριόν και τον μπαμπά της, πηγαίνουν στο πατρικό της Μαριόν, στο σπίτι της γιαγιάς. Προφανής στόχος, να μαζέψουν όσα πράγματα θεωρούν χρήσιμα ή απαραίτητα, να τακτοποιήσουν τα υπόλοιπα και να το κλείσουν, μιας που κανείς δεν θα μένει μόνιμα πια σε αυτό. Τη δεύτερη μέρα, η Μαριόν θα φύγει, καθώς δεν αντέχει τον πόνο που της προκαλεί η παλιά οικογενειακή εστία. 

Η Νελί με τη σειρά της εξερευνά το σπίτι όπου μεγάλωσε η μαμά της, και το δάσος όπου έπαιζε κι είχε χτίσει ένα δεντρόσπιτο, για το οποίο έχει ακούσει τόσα πολλά. Αναζητώντας παρηγοριά στο δάσος για να αντιμετωπίσει τον χαμό της γιαγιάς της και την απουσία της μαμάς της, η Νελί θα συναντήσει ένα κορίτσι της ηλικίας της που χτίζει ένα δεντρόσπιτο. Το όνομά της είναι Μαριόν...

Η άποψή μας: Παιδιά, δεν είναι σπόιλερ να πούμε πως το κοριτσάκι που συναντά η Νελί στο δάσος, και το οποίο της μοιάζει πάρα πολύ, είναι η μητέρα της όταν εκείνη ήταν επίσης παιδί. Αυτό το τόσο απλό μα τόσο γλυκό και έξυπνο εύρημα είναι ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να μας προσφέρει τούτη η μικρή το δέμας (αλλά και σε διάρκεια – ευτυχώς) ταινία. Η Sciamma, της οποίας η προηγούμενη ταινία, το υπέροχο «Το πορτρέτο μιας γυναίκας που φλέγεται» καταγράφεται ως η κορυφαία – ως τώρα – επίδοση της καριέρας της, γνωρίζει πως να χειριστεί σωστά το ιδιαίτερο θέμα της χωρίς να το (εξ)ευτελίσει. 

Πολύ εύκολα θα μπορούσε να το μετατρέψει όλο αυτό σε ένα μελόδραμα με προφανή στόχο τους δακρυικούς αδένες των – εντάξει, θα το τολμήσουμε, κι ας φάμε φούμο, για την προφανή μη ακολούθηση των κανόνων της πολιτικής ορθότητας – γυναικών θεατών της ταινίας. Έχει και την ευαισθησία και τη γνώση και τον ευπρόσδεκτο μινιμαλισμό στον χειρισμό του σεναρίου και της σκηνοθεσίας για να παρουσιάσει το παράδοξο θέμα της, με την πρέπουσα προσοχή που αυτό απαιτεί. Με την κάμερα στο ύψος των ματιών των δύο αξιαγάπητων πρωταγωνιστριών της (τις οποίες υποδύονται με απόλυτη φυσικότητα οι δίδυμες αδελφές Joséphine Sanz και Gabrielle Sanz) μας παρουσιάζει μια εκδοχή του πως θα ήταν να γνωρίσουμε τους γονείς μας όταν ήταν παιδιά. 

Ναι, το είχαν κάνει εξαιρετικά – και χολιγουντιανά με την απολύτως καλή έννοια – οι τρεις ταινίες της σειράς «Επιστροφή στο μέλλον». Στην περίπτωση της Γαλλίδας δημιουργού, ο στόχος είναι σαφώς πιο μικρός, πιο εγκεφαλικός, πιο καλλιτεχνικός. Γι’ αυτό και η Sciamma δεν μπαίνει στον...κόπο να μας εξηγήσει για ποιον λόγο η μικρή Νελί βλέπει την μητέρα της, Μαριόν, ενώσω κι εκείνη ήταν στην ηλικία της. Δεν επιχειρεί επιστημονικοφανείς ακροβασίες, δεν υπαινίσεται καν ένα ταξίδι στον χρόνο: έτσι κι αλλιώς το περιβάλλον της είναι «άχρονο». Ό,τι βλέπουμε θα μπορούσε να είχε «συμβεί» σήμερα ή και 30 χρόνια πίσω. Μην είναι ένα όνειρο, ένα daydreaming, ένα συμβάν εναρμονισμό σε αυτό που αποκαλούμε μαγικό ρεαλισμό; Ναι, γιατί όχι; 

Όλα καλώς καμωμένα από τη σκηνοθέτιδα λοιπόν, οι πιτσιρίκες είναι απολαυστικές – το ότι είναι αδελφές βοηθάει πολύ, προσέξτε πόσο δείχνουν πραγματικά να το απολαμβάνουν όλο αυτό στη σκηνή που προσπαθούν να φτιάξουν τηγανίτες – η διεύθυνση φωτογραφίας είναι σούπερ, το «έρχεσαι από το μέλλον;» που ρωτάει η Μαριόν την Νελί έχει πλάκα καθώς παραπέμπει (προφανώς άθελά της) στον... «Εξολοθρευτή» (λίγο ήθελε να ακούσουμε ατάκα του στυλ «I’ll be back»), η σεμνή τελετή λαμβάνει τέλος (κάπως απότομα) κι ενώ η αλήθεια είναι πως έχεις ένα αμυδρό χαμόγελο στο πρόσωπό σου, δεν μπορείς παρά να σκεφτείς αφού περάσει λίγη ώρα μετά το πέρας της παρακολούθησης: «αυτό ήταν;». Ένα μεγαλειώδες τετ α τετ επικών διαστάσεων σμικρύνεται σε ένα χαριτωμένο δραματάκι, σε μια... σύντομη συνάντηση, που περισσότερο της αρέσει να υπαινίσεται παρά να λέει. 

Καλό, δεν λέω, αλλά το εύρημα τελικά αποδεικνύεται μεγαλύτερο και σημαντικότερο από την ίδια την ταινία. Οπότε, χαμηλώστε τις προσδοκίες σας και στην καλύτερη χρησιμοποιείστε την ταινία ως έναυσμα και τροφή για σκέψη: εσείς τι θα κάνατε ως πιτσιρίκια αν συναντούσατε την μητέρα της στα παιδικά της χρόνια;

Μικρή Μαμά (Petite Maman) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 30 Δεκεμβρίου 2021 από την Weird Wave!
Περισσότερα... »