Μήλα (Apples) - Trailer / Τρέιλερ PosterΠόσο επιλεκτική είναι η μνήμη μας? Οκτώ χρόνια μετά το KM, την βραβευμένη μικρού μήκους που συμμετείχε σε πάνω από 40 διεθνή φεστιβάλ μεταξύ των οποίων των Ρότερνταμ, Παλμ Σπριγνκς, Σίδνει, ο Χρήστος Νίκου επιστρέφει με τα Μήλα (Apples) για να αφηγηθεί μια γοητευτικά αλλόκοτη, πρωτότυπη ιστορία με ήρωα έναν άνδρα που πάσχει από απώλεια μνήμης σε μια πόλη που ξαφνικά ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων έχει αρχίσει να ξεχνά. Μια αναπάντεχη επιδημία, που προκαλεί ξαφνική αμνησία στους ανθρώπους, βρίσκει τον Άρη, ένα άνδρα γύρω στα 40, να ακολουθεί ένα πρόγραμμα αποκατάστασης που έχει ειδικά σχεδιαστεί για να χτίσει ένας αμνησιακός μια καινούργια ζωή. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει καθημερινές αποστολές που είναι ηχογραφημένες από τους γιατρούς του. Μετά την ολοκλήρωση κάθε αποστολής, ο Άρης βγάζει μια φωτογραφία polaroid ως αποδεικτικό στοιχείο. Προσπαθώντας να δημιουργήσει μια νέα ζωή και αναμνήσεις θα συναντήσει την Άννα, μια γυναίκα που βρίσκεται στο ίδιο πρόγραμμα. Το ντεμπούτο του Χρήστου Νίκου διαθέτει μια σουρεαλιστική και αινιγματική πρώτη ύλη και καταλήγει ως μια γοητευτική εξερεύνηση της ταυτότητας και των ορίων της πραγματικότητας, σε μια κοινωνία που θα πρέπει να αντιμετωπίσει μια μη αναστρέψιμη επιδημία.

Μήλα (Apples) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Πρωταγωνιστούν οι Άρης Σερβετάλης, Σοφία Γεωργοβασίλη, Άννα Καλαϊτζίδου, Αργύρης Μπακιρτζής.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 3 Ιουνίου 2021 από την Feelgood Ent.!

Περισσότερα... »

Ένα Ήσυχο Μέρος 2 (A Quiet Place 2) - Trailer / Τρέιλερ PosterΌσοι απέμειναν δεν είναι από αυτούς που αξίζει να σωθούν! Από τo στούντιο της Paramount έρχεται το πολυαναμενόμενο σίκουελ μιας εκ των πιο επιτυχημένων περιπετειών τρόμου της περασμένης δεκαετίας. Σε σκηνοθεσία και πάλι από τον John Krasinski, σε σενάριο του ιδίου, η ταινία Ένα Ήσυχο Μέρος 2 (A Quiet Place Part II) υπόσχεται να συνεχίσει να μοιράζει ανατριχίλες τρόμου, ανάλογες με εκείνες της πρώτης φοράς. Ακολουθώντας τα θανατηφόρα γεγονότα στο σπίτι, η οικογένεια των Άμποτ πρέπει τώρα να αντιμετωπίσει τους κινδύνους του έξω κόσμου καθώς συνεχίζουν τον αγώνα για επιβίωση σιωπηλοί. Αναγκασμένοι να κινούνται προς το άγνωστο, γρήγορα συνειδητοποιούν ότι τα πλάσματα που κυνηγούν βασισμένα στον ήχο δεν αποτελούν τη μοναδική απειλή που καρτερεί πίσω από το μονοπάτι της άμμου.

Ένα Ήσυχο Μέρος 2 (A Quiet Place 2) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Επιστρέφουν για μια ακόμη φορά στους ρόλους τους οι Emily Blunt, Millicent Simmonds και Noah Jupe, ενώ στο καστ προστίθενται και οι Cillian Murphy, Djimon Hounsou, Wayne Duvall και Lauren-Ashley Cristiano.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 3 Ιουνίου 2021 από την Odeon!

Περισσότερα... »

Έντιμος Κλέφτης (Honest Thief) PosterΈντιμος Κλέφτης
του Mark Williams. Με τους Liam Neeson, Kate Walsh, Robert Patrick, Anthony Ramos, Jeffrey Donovan, Jai Courtney.

Έρωτας είναι (και πως ν'αντισταθώ)...
του zerVo (@moviesltd)

Η περίπτωση του Liam Neeson, αποδεικνύει έμπρακτα πως ακόμη και το ίδιο το Χόλιγουντ, μπορεί σε βάθος χρόνου να καλύψει αδικίες που κατάφορα έχει διαπράξει. Πρωταγωνιστής στο απόλυτο άριστα δέκα του Spielberg, o Βορειοιρλανδός, είδε το χρυσό αγαλματάκι της Ακαδημίας να φεύγει μέσα από τα χέρια του - για εκείνα του Tom Hanks, που ούτε καν πλησίαζε την δική του επική απόδοση στην Λίστα - γεγονός που του στοίχησε σημαντικά στην εξέλιξη της καριέρας του, στην οποία ποτέ δεν του δόθηκαν κορυφαίας γραμμής ευκαιρίες. Μέχρις ώτου, πλησιάζοντας στα mid 50s, από έμπειρος, κατά κύριο λόγο υποστηρικτικός ρολίστας, θα εξελιχθεί δια μέσου του χιτ Taken, στον απόλυτο (σιτεμένο) υπερήρωα, που θα κληθεί να βάλει στην θέση του τον απανταχού υπόκοσμο. Όλα πήγαν μια χαρά γι αυτόν, επί μιάμιση δεκαετία. Καιρός να επιστρέψει μου φαίνεται στα πιο σοβαρά, στα πιο της ηλικίας του.

Έντιμος Κλέφτης (Honest Thief) Quad Poster
Ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά εννιά εκατομμύρια δολάρια είναι η ληστρική μπάζα του Τομ Ντόλαν, πρώην πεζοναύτη του αμερικάνικου στρατού, που έχει ξαφρίσει όλα τα θησαυροφυλάκια των περιφερειακών τραπεζών της Βοστόνης. Κι εκεί που θα περίμενε κανείς πως αυτό το ιλιγγιώδες ποσό στην τσέπη του ηλικιωμένου άντρα, θα αποτελούσε μια χαρά κομπόδεμα σύνταξης, ώστε να διαβιώσει με όλα τα κομφόρ, πλέον, εκείνος θα αποφασίσει να προχωρήσει στην απόλυτη ανατροπή ζωής: Να παραδοθεί στις αρχές και να επιστρέψει στον κράτος την λεία μέχρι δραχμής, με αντάλλαγμα την επιείκεια του δικαστηρίου προς το μετανιωμένο πρόσωπο του.

Ευθύνη για την πλήρη μεταστροφή του χαρακτήρα του, που βαραίνει την μορφονιά Άννι Γουίλκινς, υπάλληλο εταιρείας αποθήκευσης και απόφοιτο του τμήματος ψυχολογίας του τοπικού πανεπιστημίου, που αγνοώντας την πραγματική ταυτότητα του Τομ, θα του δώσει την αγάπη, την λατρεία και την στοργή που πάντοτε του έλειπε. Με την μοναδική διαφορά πως το σχέδιο μετάνοιας του Ντόλαν, αποξαρχής θα πάει λάθος, αφού οι μπάτσοι που θα αναλάβουν την περίπτωση του, θα αποδειχθούν μοιραία διεφθαρμένοι, επιδιώκοντας να κρατήσουν για εκείνους τα λεφτά, βγάζοντας τον συνάμα από την μέση.

Εννοείται βέβαια πως για να τσουλήσει η ανέμη αυτού του μάλλον τείνοντα προς το sci fi - με την έννοια πως όλα όσα συμβαίνουν ξεφεύγουν ακόμη κι από τα όρια της φαντασίας - περιπετειακιού, ούτε της μπατσαρίας το πλάνο θα πάει κατ ευχήν, συνεπώς θα εκκινήσει ένα ανθρωποκυνηγητό, όπου οι τρεχάμενοι και οι τρεχαλητές, αλλάζουν πόστα με ρυθμό πολυβόλου. Και να πεις πως υπάρχει μια αξιοπρεπής θεματική βάση που θα περιστρέψει γύρω της το φασαριόζικο γαϊτανάκι, άιντε κομμάτια να γίνει. Εδώ τα πάντα συμβαίνουν στην πιο ακραία εκδοχή τους, ενόσω σερβίρονται από τον σόφομορ ντιρέκτορα Mark Williams (ντεμπούτο το ρηχό Family Man) ως τουσέ. Έλα μωρέ, τι? Δεν πέφτει ένας εβδομηντάρης από την ταράτσα στο πεζοδρόμιο και δεν σηκώνεται μονομιάς αγρατσούνιστος?

Στην πλακίτσα λοιπόν περνά η συλλογιστική της πλατείας, καθώς τα λεπτά κυλούν και οι ακρότητες διαδέχονται η μία την άλλη για ψύλλου πήδημα. Και όσο ο κλοιός σφίγγει γύρω από τον ληστή που δεν ζητάει και τίποτα, αφού για ένα καθαρό κούτελο και για έναν έρωτα ζούμε, οι προβλέψιμες ανατροπές εισβάλλουν εξίσου άτακτα και το παραμύθι παίρνει πλέον το σχήμα του αχταρμά. Και το κακό είναι πως δεν υπάρχει το αγωνιώδες υπόβαθρο της καλογυρισμένης τρίπτυχης Αρπαγής και των κλώνων της, ώστε να πάρει την μορφή σωσιβίου που θα αποτρέψει τον πνιγμό.

Σκηνές έντασης και βίας στημένες στο πόδι, ειδικά εφέ που δεν τα φτιάχνει ούτε πρωτοετής της σχολής σε πέντιουμ, σενάριο που βγάζει γέλιο πάνω στην απελπισμένη σοβαροφάνεια του, ερμηνείες ανέκδοτο, ειδικά από τον κακό του στόρι, που σε οδηγεί μέχρι την απορία αν έχει διδαχθεί ποτέ στην ζωή του υποκριτική. Και εν μέσω όλων ο Liam, όχι κουρασμένος, ούτε εξαντλημένος ως μεσόκοπος δράστης, μα παθιασμένα αγκαζέ με την λατρεμένη κυρά (η Kate Walsh ορίζει την σωστή μόστρα της κάζουαλ 55άρας) παλεύει να περάσει στο εκράν ως  το εφηβάκι, που όλοι τριγύρω, έχουν βάλει αμέτι μοχαμέτι να του στερήσουν το όνειρο. Ούτε στο βίντεο...

Έντιμος Κλέφτης (Honest Thief) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 27 Μαΐου 2021 από την Tanweer!
Περισσότερα... »

Μάρτιν Ίντεν (Martin Eden) Poster ΠόστερΜάρτιν Ίντεν
του Pietro Marcello. Με τους Luca Marinelli, Jessica Cressy, Vincenzo Nemolato, Marco Leonardi, Denise Sardisco, Carmen Pommella, Elisabetta Volagoi, Carlo Cecchi, Anna Patierno, Giustiniano Alpi, Pietro Ragusa.


Οράματα και αυταπάτες
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

«Εμένα δεν θα μου τη φέρετε ποτέ»!

Αυτή είναι η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας που σκηνοθετεί ο γεννημένος στις 2 Ιουλίου του 1976 στην Καζέρτα της Ιταλίας Pietro Marcello. Την πρώτη του, το «Όμορφη και χαμένη» (Bella e perduta, 2015) την είχε προβάλει το φεστιβάλ Θεσσαλονίκης εκείνης της χρονιάς στο τμήμα «Ρεύματα» των «Ανοιχτών Οριζόντων». Ο Marcello έχει γυρίσει μπόλικα ντοκιμαντέρ μικρού και μεγάλου μήκους. Η επόμενη ταινία μυθοπλασίας του βρίσκεται στο pre-production, έχει τον τίτλο «L'envol» και πρωταγωνιστές της θα είναι οι Louis Garrel και Noémie Lvovsky. Το «Martin Eden» έλαβε μέρος στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Βενετίας του 2019, όπου και τιμήθηκε με το βραβείο καλύτερης ανδρικής ερμηνείας για τον Luca Marinelli.

Μάρτιν Ίντεν (Martin Eden) Poster Πόστερ Wallpaper
Το σενάριο της ταινίας βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Jack London, που εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1909 – ο συγγραφέας το έγραψε στα 32 του χρόνια! Με αρκετά αυτοβιογραφικά στοιχεία, δεν είχε την τεράστια δημοφιλία άλλων βιβλίων του σπουδαίου Αμερικανού συγγραφέα, όπως «Το κάλεσμα της άγριας φύσης» και «Ο ασπροδόντης». Η κινηματογραφική απόδοση του Marcello είναι η τρίτη που έχει επιχειρηθεί, με πρώτη το 1914 και με δεύτερη το 1942, στο «The Adventures of Martin Eden», όπου πρωταγωνιστούσε ο Glenn Ford. Έχει γυριστεί και μίνι τηλεοπτική σειρά αλλά και τηλεταινία με βάση το βιβλίο. Πάντως, το βιβλίο και ο ομώνυμος ήρωας έχουν επηρεάσει πολλά έργα τέχνης, με αναφορές σε τραγούδια και ταινίες. Χαρακτηριστικά, να αναφέρουμε πως ο νεαρός Νουντλς στο αριστούργημα του Sergio Leone «Κάποτε στην Αμερική» (Once Upon a Time in America, 1984) σε κάποια σκηνή φαίνεται να διαβάζει το βιβλίο.

Η υπόθεση: Ο Μάρτιν Ίντεν είναι ένας όμορφος νεαρός ναυτικός, που ανάμεσα στα μπάρκα του, μένει στο φτωχικό σπίτι του αδελφού του και της γυναίκας του στη Νάπολη. Μια μέρα σώζει τον νεαρό Αρτούρο Ορσίνι από ξυλοδαρμό στο λιμάνι. Ο Αρτούρο τον προσκαλεί στο σπίτι του για να ευχαριστήσει τον Μάρτιν. Εκεί ο Μάρτιν θα δει την Έλενα, την αδελφή του Αρτούρο, και θα την ερωτευθεί κεραυνοβόλα. Η Έλενα είναι μεγαλοαστή, μια μορφωμένη και καλλιεργημένη κοπέλα, ανήκει δηλαδή στο απέναντι ταξικό στρατόπεδο σε σχέση με τον προλετάριο Μάρτιν. Θα του «συστήσει» τον Μποντλέρ και ο Μάρτιν θα κεραυνοβοληθεί για δεύτερη φορά! Διψώντας για γνώση, θα αρχίσει να διαβάζει κι ένας ολόκληρος νέος κόσμος θα του φανερωθεί. 

Ουσιαστικά αυτοδίδακτος σε ότι αφορά τη μόρφωση, θα αρχίσει να γράφει μανιωδώς, καθώς πλέον όνειρό του είναι να γίνει συγγραφέας. Οι συνεχείς απορρίψεις δεν θα τον λυγίσουν. Η γνωριμία του με τον κυνικό γηραιό, ασθενικό αριστοκράτη σοσιαλιστή, Ρους Μπρισεντέν, θα είναι καθοριστική. Εντέλει, ο Μάρτιν Ίντεν εκεί που πλέον δεν το περιμένει, θα πετύχει. Θα γίνει διάσημος συγγραφέας και θα βγάλει πολλά χρήματα. Τελικά, όμως, η υπαρξιακή του απόγνωση θα γιγαντωθεί και ο Μάρτιν δεν θα έχει από που να κρατηθεί...

Η άποψή μας: Το σινεμά είναι η πιο λαϊκή τέχνη. Βασικός της στόχος είναι να διασκεδάζει τη μεγάλη πλειοψηφία θεατών. Να προσφέρει γέλιο, κλάμα, αγωνία, συγκίνηση. Όταν μια ταινία, που φτιάχτηκε για τον πολύ κόσμο, είναι και καλή ταινία, τότε αυτή η ταινία έχει πετύχει τον στόχο της. Έχει πιάσει την πεμπτουσία του σινεμά. Και με τον έναν ή άλλο τρόπο, θα καταφέρει να πλησιάσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό. Σε μια τέτοια περίπτωση δημιουργοί, παραγωγοί, κριτικοί και κοινό είναι όλοι ευχαριστημένοι, ίσως και ευτυχισμένοι, ενδεχομένως και εκστασιασμένοι. Σίγουρα συντονισμένοι. 

Τι γίνεται, όμως, όταν μια ταινία – όχι πειραματική, όχι ερμητικά κλειστή στους πολλούς, όχι προχώ για όλους τους σωστούς ή λάθος λόγους – είναι διαφορετική; Όταν ολοφάνερα δεν είναι για το μεγάλο κοινό αλλά ενδεχομένως να συγκλονίσει αυτούς τους λίγους που θα μπορέσουν να την ανακαλύψουν; Ποιος ο ρόλος ημών των κριτικών σε μια τέτοια περίπτωση; Μα φυσικά, να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας και τα κείμενά μας ούτως ώστε να υποστηριχθεί, να κοινωνηθεί, να αναδειχθεί. Κι ας ελλοχεύει ο κίνδυνος να συναντήσει την πλήρη αδιαφορία. 

Ακόμα χειρότερα: υπάρχει πάντα ο κίνδυνος, κάποιος που διαβάζει ένα κείμενό σου στο οποίο αποθεώνεις μια ταινία, να ψηθεί, να πάει να τη δει κι όχι μόνον να μην συμμεριστεί τον ενθουσιασμό σου, αλλά να γυρίσει να σου πετάξει κι ένα «τι μαλακία με έστειλες να δω ρε ψηλέ;». Θα με πεις, κι αυτό μέσα στο παιχνίδι είναι. Θα σε πω, δίκιο έχεις, δεν μπορούμε να τα έχουμε καλά με όλους. Αλλά τι μεγάλη ικανοποίηση να σπρώξεις κόσμο να δει μια ταινία και μετά αυτός ο κόσμος να σε ευχαριστήσει; Ό,τι καλυτερότερο! 

Όλος αυτός ο μακροσκελέστατος πρόλογος για να καταλήξω πως το Martin Eden είναι ταινιάρα, που δεν πρέπει να χάσετε επ' ουδενί! Κι ας μην είναι η τυπική ταινία για θερινό σινεμά. Και με κίνδυνο να φάω και μερικά γαμωσταυρίδια από μη ικανοποιημένους πελάτες. Θα πάω κι ας μου βγει και σε κακό... Το Μάρτιν Ίντεν είναι πρώτα και πάνω από όλα ΣΙΝΕΜΑ. Ατόφιο, πραγματικό σινεμά, σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια που μπορεί να του προσφέρει το super 16mm φιλμ. Θαρρείς και Taviani κι Antonioni, Fellini και Visconti, Bertolucci και... Αγγελόπουλος (ξέρω, ξέρω, το όνομα που κάνει τζιζ) ήρθαν κι έδεσαν αρμονικά σε τούτο το υπέροχο, μεγαλόπρεπο φιλμ. 

Να μην χορταίνεις να βλέπεις την Εικόνα. Και κάνει κάτι υπέροχο ο σκηνοθέτης, που λειτουργεί εξαιρετικά. Συχνά πυκνά ανάμεσα στις σκηνές ενθέτει κομμάτια από τα προηγούμενα «Martin Eden» που έχουν γυριστεί, αλλά και σκηνές από παλιότερα δικά του ντοκιμαντέρ, όπως και επίκαιρα «της εποχής» (συγκλονιστική η εικόνα του αναρχικού Ερίκο Μαλατέστα, να φιλάει ένα παιδί). Ένα μοτίβο τόσο απλό σε σύλληψη αλλά τόσο λειτουργικό εντέλει. Παιδιά που παίζουν, παιδιά που χορεύουν, φάτσες πραγματικών ανθρώπων σε κάδρα ανείπωτης ομορφιάς και αλήθειας. Το πρώτο πράγμα που με ενθουσίασε στην ταινία. 

Το δεύτερο είναι το άχρονο του πράγματος. Γενικώς, εκνευρίζομαι όταν σε μια ταινία δεν ξεκαθαρίζεται από την αρχή ο τόπος, ο χρόνος και τα πρόσωπα που συμμετέχουν. Εδώ λοιπόν ο χρόνος είναι απροσδιόριστος, αλλά με έναν τρόπο βγαλμένο λες μέσα από παραμύθι, σφυρηλατημένο όμως στον πιο απόλυτο ρεαλισμό. Ταιριάζει αυτό το άχρονο στην ταινία, ταιριάζουν οι αναχρονισμοί, ταιριάζει όλο αυτό με όλα όσα θέλει να πει ο σκηνοθέτης. Υπάρχουν σκηνές βγαλμένες από τις αρχές του 20ου αιώνα (το «1900» είναι ο εύκολος οδηγός) – γενικά ο 20ος αιώνας είναι κυρίαρχος – δεν υπάρχουν κινητά ή κομπιούτερ, υπάρχουν όμως πρόσφατες μελωδίες, υπάρχουν πλάνα με ηλεκτροφόρα σύρματα, υπάρχουν πλάνα που θα έλεγες ότι βρισκόμαστε λίγο πριν το ξέσπασμα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, υπάρχουν άλλα όπου θαρρείς και βρίσκεσαι στη δεκαετία του '60, τα μπουφάν των παιδιών που χορεύουν παραπέμπουν στα eighties κτλ κτλ. 

Κι ενώ θεωρητικά η ταινία είναι πνιγμένη στην Ιστορία, στην Ιστορία του 20ου αιώνα, εδώ η Ιστορία είναι παρατηρητής, δεν υποκινεί τα δρώμενα, δεν είναι εκείνη που κινεί τους ανθρώπους σαν μαριονέτες. Ο Μάρτιν Ίντεν θέλει να μορφωθεί γιατί η μόρφωση είναι (ή μήπως ήταν;) το πρώτο βήμα για καταπολεμηθεί η φτώχεια. «Αν το ψωμί είναι η μόρφωση και η σάλτσα είναι η φτώχεια τότε με μια κίνηση αυτή εξαφανίζεται» λέει ο Μάρτιν σε μια από τις πολλές χαρακτηριστικές σκηνές της ταινίας. Μιας ταινίας γεμάτης ιδέες, γεμάτης συγκρούσεις. Και καπιταλισμός και σοσιαλισμός και ατομικισμός. 

Ο Μάρτιν στα πρώτα του βήματα ως αναγνώστης ανακαλύπτει τον Χέρμπερτ Σπένσερ και επηρεάζεται βαθύτατα από τις ιδέες του. Παράξενη μορφή ο Σπένσερ. Υπέρμαχος του «survivor of the fittest», υπέρμαχος του κοινωνικού δαρβινισμού, υπέρμαχος της ιδέας ότι η ανθρωπότητα μπορεί να πάει μπροστά μόνο μέσω της ατομικής βελτίωσης, ήταν ενάντιος και στον καπιταλισμό και στον σοσιαλισμό. Αγνωστικιστής, πολυμαθής, ενάντιος στους πολέμους, με ιδέες γειτονικές με εκείνες του Φρίντριχ Νίτσε, λειτουργεί ως αφυπνιστής για τον Μάρτιν, ο οποίος όμως πέρα και πάνω από όλα δεν μπορεί να ξεχάσει (και δεν τον αφήνουν και οι γύρω του) πως είναι ένας προλετάριος. «Κολλήγα γιος του παππού μου ο παππούς, κολλήγα γιος του παππού μου ο πατέρας, κι ο παππούς μου κολλήγας κι αυτός», που έλεγε και ο Κηλαηδόνης. 

Ο London, σοσιαλιστής ο ίδιος, είχε δηλώσει πως το συγκεκριμένο βιβλίο του ήταν ένα λιθοβόλημα ενάντια στον ατομικισμό, έτσι όπως τον εκφράζει ο βασικός του ήρωας, ο Ίντεν. Όμως, εντέλει, όπως τον παρουσιάζει, μάλλον δεν το πετυχαίνει αυτό και μάλιστα είχε επίσης δηλώσει πως ίσως δεν τα κατάφερε έτσι όπως τα σχεδίαζε. Ο σκηνοθέτης ακολουθεί αυτόν το δρόμο. Ο Μάρτιν Ίντεν του είναι ένας ήρωας «καταραμένος», τον οποίο αγαπάει παρά τα ελαττώματά του. Οι λέξεις του είναι καρφιά που ξεσκίζουν τους εφησυχασμένους αστούς αλλά γδέρνουν και τους έτοιμους να επαναστατήσουν προλεταρίους όπως εκείνος. 

Ο Luca Marinelli που τον ερμηνεύει είναι στιβαρός, ταγμένος στο ρόλο, γήινος και απίστευτα δυνατός. Η αλήθεια είναι πως η μετάβαση στο δεύτερο (μικρότερο σε διάρκεια) μέρος της ταινίας, εκείνο που ακολουθεί την επιτυχία του Μάρτιν, γίνεται κάπως απότομα και το φιλμ δείχνει να χάνει τη δυναμική του. Ο Μάρτιν όχι μόνο νιώθει πως έχει προδώσει την τάξη του (προσπαθεί να εξιλεωθεί χρηματοδοτώντας αριστερούς), το βασικότερο είναι πως νιώθει ότι έχει εξαπατηθεί από τα ίδια του τα όνειρα. Η επιτυχία δεν είναι αυτό που φανταζόταν, ο έρωτας γκρεμίζεται ως η απόλυτη αυταπάτη, κάτι το αγοραίο, κυρίως όμως βιώνει την απομάγευση, την απογοήτευση, την ήττα. 

Κι αυτό επειδή καταλαβαίνει πως, ενώ ο ίδιος πέτυχε αυτό που ήταν εξαρχής ο στόχος του, δηλαδή να βρει τον καλύτερο εαυτό του, να βελτιωθεί φτάνοντας στην καλύτερη εκδοχή του, να πετύχει τη μέγιστη επίδοση του ατομικισμού, δεν μπορεί να χαρεί καθώς η κοινωνία παραμένει ίδια! Δεν αλλάζει, δεν βελτιώνεται, δεν γίνεται καλύτερη επειδή έγινε καλύτερος ο ίδιος! Μόνη διέξοδος: η θάλασσα. Αυτή, που ποτέ δεν τον πρόδωσε...

Μάρτιν Ίντεν (Martin Eden) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 27 Μαΐου 2021 από την Weird Wave!
Περισσότερα... »

Ένας Χρόνος Στη Νέα Υόρκη (My Salinger Year) PosterΈνας Χρόνος Στη Νέα Υόρκη
του Philippe Falardeau. Με τους Margaret Qualley, Sigourney Weaver, Douglas Booth, Seána Kerslake, Colm Feore, Brían F. O'Byrne.

Η πόλη σε αλλάζει, όχι εσύ εκείνη...
του zerVo (@moviesltd)

Στις 8 Δεκεμβρίου του 1980, ο θρύλος John Lennon εξερχόμενος από την είσοδο της οικίας του στο κέντρο του Μανχάταν, συνοδευόμενος από την σύζυγο του Yoko Ono, θα αφήσει την τελευταία του πνοή, δεχόμενος από απόσταση αναπνοής, τέσσερις σφαίρες. Δολοφονική επίθεση που σχεδίασε και εκτέλεσε ο ψυχωτικός Mark David Chapman, φανατικός οπαδός των Beatles και ολοκληρωτικά ενάντιος στις προσωπικές επιλογές του Σκαθαριού, που καθώς θεωρούσε οδήγησαν στην διάλυση του γκρουπ. Ο αμετανόητος φονιάς παρέμεινε παγερός στον τόπο του εγκλήματος αναμένοντας την αστυνομία να τον συλλάβει, διαβάζοντας επιδεικτικά το βιβλίο The Catcher In The Rye, του J. D. Salinger, συγγραφέα που όσο κανείς άλλος στιγμάτισε την λογοτεχνική τάση της Μητρόπολης του κόσμου, κατά το δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα.

Ένας Χρόνος Στη Νέα Υόρκη (My Salinger Year) Quad Poster
Καλοκαίρι του 1995. Η νεαρή Τζοάνα, έχει μόλις εγκαταλείψει την ηλιόλουστη Καλιφόρνια, αναζητώντας την τύχη της ως εκκολαπτόμενη συγγραφέας στην αντίπερα ακτή της Αμερικής, στο πολύβουο Μεγάλο Μήλο. Η μοίρα της θα την στείλει ολοταχώς στην πόρτα ενός από τα πιο έγκυρα πρακτορεία της πόλης, το Harold Ober Associaates, που μεταξύ άλλων εκπροσωπεί και τον κορυφαίο γραφιά της γενιάς του, Τζέρι Σάλιντζερ. 

Κάτω από την διεύθυνση της αυστηρής, ιδιότροπής όσο και ενάντιας σε κάθε είδους τεχνολογική καινοτομία Μάργκαρετ, η πανέξυπνη Τζοάνα, θα αναπτύξει μια ιδιαίτερη και εκ του μακρόθεν σχέση με τον δημιουργό του Φύλακα στη Σίκαλη, ακόμη κι αν δεν έχει διαβάσει ούτε μισή αράδα από το περίφημο μπεστ σέλλερ. Φτάνοντας μέχρι του σημείου να απαντά η ίδια - εν αγνοία όλων - στις χιλιάδες επιστολές που του στέλνουν οι αναγνώστες, ζητώντας την προσωπική του γνώμη πάνω στα ζητήματα που τους απασχολούν.

Όπως είναι πανεύκολα αντιληπτό, μιλάμε για ένα σενάριο που βασίζεται στα απομνημονεύματα της Joanna Rakoff, στα οποία περιγράφει τους δώδεκα μήνες που βίωσε μέσα στο ημιφωτισμένο διαμέρισμα / γραφείο, λαμβάνοντας ως γραμματέας παραστάσεις και εμπειρίες μοναδικές και ανεξίτηλες. Wanabe ποιήτρια η ίδια, κάτι που δεν αποκαλύπτει σε κανέναν μιας και το πόστο δεν θα το έπαιρνε ποτέ, θα συναντήσει από κοντά πρότυπα και είδωλα της στον τρόπο γραφής, που θα πλάσουν την ανώριμη ακόμη προσωπικότητα της, στον υπέρτατο βαθμό.

Απαιτείται όμως κι αυτό που λέμε να είσαι διαβόλου κάλτσα και η μαμαζέλ τον τρόπο της τον κατείχε στο να ρουφάει σαν σφουγγάρι μεθόδους, κανόνες και τρόπους συμπεριφοράς ωσότου φτάσει στο σημείο να πάρει τις προσωπικές της αποφάσεις. Χαμηλό προφίλ, έμπροσθεν της κυκλοθυμικής γεροντοκόρης, όπως πιστεύει, προϊσταμένης, που άλλοτε ζητά έμπιστα την βοήθεια της και άλλοτε της φέρεται σαν δούλα. Δυναμική αντίδραση πίσω από την πλάτη της, συντάσσοντας δοκίμια ως το άλτερ έγκο του Σάλιντζερ και αποστέλλοντας τα προς πάσα κατεύθυνση, μοιράζοντας συμβουλές και νότες σε κάθε ενδιαφερόμενο. Κι αν το μπέρδεμα στην ιδιωτική της ζωή φαντάζει γόρδιος δεσμός, δεν θα αργήσει ακόμη κι αυτό να το βάλει σε τάξη.

Ούτε δραματική, ούτε όμως και κωμική είναι η χροιά της ταινίας που υπογράφει ο γαλλόφωνος Καναδός Philippe Falardeau, γεγονός που στερεί ένα γενικότερο συν από την ταυτότητα της. Ούτε φυσικά μπορεί κανείς να κατατάξει το My Salinger Year σε μια ενδεχόμενη κάστα biopics αφού ούτε η κεντρική ηρωίδα είναι διάσημη, ούτε το πασίγνωστο όνομα της μαρκίζας εμφανίζεται ποτέ (ή σχεδόν ποτέ) ζωντανά στο εκράν. Απλά η μορφή, ο λόγος του, τα κείμενα του, ο παλμός του, περιφέρεται διαρκώς στον αέρα, ορίζοντας τον βασικό τόνο, που πάνω του κτίστηκε εξ ολοκλήρου η κουλτούρα της μοντέρνας Νέας Υόρκης.

Πόλης που διαθέτει την ικανότητα να αλλάζει μονομιάς τα συναισθήματα του φιλοξενούμενου της. Όπως η πιτσιρίκα της ιστορίας μας, που ξεκινά ονειροπόλα και γαλουχείται ανάμεσα στους τεράστιους δρόμους, τις αχανείς λεωφόρους και τους θεόρατους ουρανοξύστες. Όμορφη ερμηνευτική απόδοση του ρόλου από την 25χρονη Margaret Qualley, μια μελαχρινή κόπια της Emma Roberts, που αν αναζητά κανείς την ρίζα της ομορφάδας της, θα την βρει στα γονίδια της μαμάς της, πιότερο μόστρα της L'Oreal, παρά σοβαρής ηθοποιού, Andie MacDowell.

Η ταλαντούχα ενζενί, βεβαίως, πριμοδοτείται από μια ακόμη άξια υποστηρικτική ερμηνεία της legendary Sigourney, των εξηνταβάλε πρωταγωνιστικών παραστάσεων σε οποιοδήποτε φιλμικό είδος. Η Ρίπλευ στα 71 της πια, γοητευτική και δίχως την παραμικρή παραμόρφωση προσώπου από προσθετικές, κάνει για πλάκα δική της την περσόνα της αυταρχικιάς ιμπρεσαρίου, σε ένα ώριμο μα παρόμοια εύθραυστο φλιπ σάιντ, του ρόλου, στην εξίσου Αμερικάνικης Ονείρωξης Working Girl του ΄88. Με την διαφορά πως η κομεντί του τότε, χάρη στην ευλυγισία της, παραμένει ακόμη και σήμερα ενδιαφέρουσα και σχετικά τωρινή, σε αντίθεση με την παρούσα περίπτωση, που χρονικά επεξεργάζεται το χθες, αλλά παραμένει εγκλωβισμένη σε συνθήκες που δεν ευνοούν την διαχρονικότητα της.

Ένας Χρόνος Στη Νέα Υόρκη (My Salinger Year) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 27 Μαΐου 2021 από την Spentzos Films!
Περισσότερα... »

Σουπερνόβα (Supernova) PosterΣουπερνόβα
του Harry Macqueen. Με τους Colin Firth, Stanley Tucci, Pippa Haywood, Peter MacQueen, James Dreyfus, Ian Drysdale, Sarah Woodward.


Ευπρεπές μεν, Άνευρο δε
του gaRis (@takisgaris)

Ο Sam (Colin Firth), επαγγελματίας πιανίστας λίγο πριν το περιπόθητο comeback, είναι ο επί 20ετία σύντροφος του Tusker (Stanley Tucci), διάσημου νοβελίστα διαγνωσμένου με dementia προ 2ετίας. Κατά την προσφιλή τους συνήθεια, οι συνοδοιπόροι διασχίζουν την επικράτεια γύρω από τη βρετανική District Lake στο άνετο RV τους, περνώντας τον λιγοστό καιρό που τους απομένει μέσα στο άγχος, το αναπόδραστο της παλιοαρρώστιας και τη διάσωση της σχέσης που είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ίδιας τους της ταυτότητας. Ο Sam είναι ο ευαίσθητος, ο ολοσχερώς δοσμένος στη φροντίδα του ταιριού του, μη υπολογίζοντας προσωπικό κόστος. Ο Tusker, ο κυνικά φιλοσοφημένος, ξεκάθαρα ασυμφιλίωτος με το αναπόφευκτο τέλος, ποθεί να κόψει το νήμα με αξιοπρέπεια και έλεγχο της φθίνουσας ύπαρξής του. Ο Sam δεν εγκαταλείπει τον αγώνα, όσο άνισος κι αν είναι. Ο Tusker έχει με κάθε μυστικότητα προδιαγράψει τον επίλογο, κάτι που δε θα μπορέσει να κάνει στο τελευταίο του βιβλίο.

Σουπερνόβα (Supernova) Quad Poster
Harry Macqueen το όνομα στη σκηνοθεσία, δεύτερη απόπειρα μετά το ίντι ρόουντ μούβι Hinterland (2015). Η θεματολογία φυσιολογικά ενέχει μια ροπή είτε προς το κίτσεν σινκ δράμα, (βλ. Still Alice), είτε προς τον παραμορφωτικό καθρέπτη του The Father. O Macqueen ψάχνει έναν τρίτο δρόμο, ποντάροντας όλο του το βαλάντιο πάνω στο ζευγάρι Firth - Tucci, σιδερώνοντας κολλαριστά την σεναριακή του εσθήτα, αποστερώντας την από κάθε τι ακραίο, ακόμη κι αν αυτό θα εδικαιολογείτο ένεκα των συνθηκών. 

Ο αγαπητός Harry δυστυχώς δεν είναι James Ivory (thanks Siri) να μιλήσει με ημιτόνια και να αναστατώσει με σφιγμένες αναπνοές. Δεν αντιλέγω, οι κολλητοί (ετερό)φιλοι στην αληθινή ζωή Firth και Tucci διαθέτουν πείρα σε όμοιους ρόλους, σταρ κουόλιτι και τεταμένες καλλιτεχνικές αντένες ώστε να κεντήσουν τις ερμηνείες τους, έστω κι αν θα τους προτιμούσα στην αρχικά αντεστραμμένη διανομή. (Άλλο επίσης ζήτημα γιατί το ζευγάρι δεν το υποδύονται δυο πραγματικά ομοφυλόφιλοι ηθοποιοί που ίσως πάλι δεν είναι η ουσία εδώ). 

Η διακριτική μουσική επένδυση, ακόμη και η ομιχλώδης κινηματογράφηση του θρυλικού Dick Pope, της Mike Leigh δόξης, χτυπούν το σκεμπάρνι δυνατά, διατρανώνοντας πως εδώ δεν πάμε για φθηνά δάκρυα ή χαμερπείς τσαχπινιές. Το Supernova είναι ο τίτλος που περιγράφει ό,τι στην πραγματικότητα δε συμβαίνει στην ταινία, παρά το χόμπυ της αστρονομίας στο οποίο είναι εμβριθής ο Τusker. 

Μια ταινία που μιλά για αστέρια ούσα καρφωμένη στη γη από έναν ασυγχώρητο καθωσπρεπισμό που καμώνεται την καλλιτεχνική καθαρότητα των αγαθών προθέσεων. Κάπου εκεί μέσα χάνονται δυο δεξιοτεχνικές ερμηνείες, ιδιαίτερα του Tucci ως πιο αβανταδόρικος ρόλος όπως και η ευγενής προσπάθεια του εμφανώς άπειρου Macqueen να εγείρει στρόβιλο συναισθημάτων και υπαρξιακών αδιεξόδων με πενιχρό, σχεδόν φλατ, αποτέλεσμα.

Σουπερνόβα (Supernova) Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 27 Μαΐου 2021 από την Filmtrade και την Tanweer!
Περισσότερα... »

Έντιμος Κλέφτης (Honest Thief) PosterΜην τολμήσεις να του κλέψεις την δεύτερη ευκαιρία στη ζωή! Μία καταιγιστική περιπέτεια σε σενάριο και σκηνοθεσία του ανερχόμενου Mark Williams (συν-δημιουργού της εξαιρετικής τηλεοπτικής σειράς Ozark) είναι η περίπτωση του φιλμ Έντιμος Κλέφτης (Honest Thief). Στο επίκεντρο της δράσης, εκτυλίσσεται μια ιστορία αγάπης με ήρωα έναν ληστή τράπεζας που σκέφτεται να παραδοθεί, επειδή ερωτεύεται και θέλει να εξιλεωθεί. Τι θα συμβεί, όμως, αν οι αστυνομικοί είναι πιο διεφθαρμένοι από εκείνον; Μία απολαυστική και αγωνιώδης πορεία, μία σειρά από περίπλοκους χαρακτήρες και ένα αναπάντεχο μήνυμα για την αγάπη που τελικά κινεί όλα τα νήματα. Ο Τομ είναι πολλά διαφορετικά πράγματα, αλλά κυρίως δύο: ένας διαβόητος ληστής και ένας φρεσκοερωτευμένος άντρας. Τα αισθήματα του για την την Άννι τον έχουν ωθήσει να διορθώσει τα λάθη του παρελθόντος και να αφήσει πίσω του την παρανομία. Αποφασίζει να παραδοθεί στο FBI και να στερηθεί τα χρήματα που έχει ληστέψει με αντάλλαγμα έναν δικαστικό συμβιβασμό και ένα νέο ξεκίνημα. Όταν όμως συνειδητοποιήσει ότι οι πράκτορες του FBI είναι πιο διεφθαρμένοι από εκείνον, αρχίζει ένα κυνηγητό γάτας-ποντικιού, όπου το κακό και το καλό μπερδεύονται και μόνο η αγάπη μένει αλώβητη.

Έντιμος Κλέφτης (Honest Thief) Movie

Ο αειθαλής Liam Neeson κρατά τον βασικό ρόλο του Τομ Κάρτερ, έχοντας στο πλευρό του τους Kate Walsh, Robert Patrick, Anthony Ramos, Jeffrey Donovan, Jai Courtney.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 27 Μαΐου 2021 από την Tanweer!

Περισσότερα... »

Ένας Χρόνος Στη Νέα Υόρκη (My Salinger Year) PosterΔεν ήθελα να είμαι κοινότππη. Ήθελα να είμαι μοναδική! Η ένατη ταινία του Κεμπεκουά Philippe Falardeau (Monsieur Lazhar), φέρει τον τίτλο My Salinger Year και είναι βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Joanna Smith Rakoff. Νέα Υόρκη στα ‘90s. Η Τζοάνα μόλις αποφοίτησε και αποφασισμένη να κυνηγήσει το όνειρο της και να γίνει συγγραφέας, προσλαμβάνεται ως βοηθός της Μάργκαρετ, της ατζέντισσας του Τζ. Ντ. Σάλιτζερ. Βασικό καθήκον στο παλιομοδίτικό γραφείο της είναι να διαχειρίζεται την αλληλογραφία του Τζ. Ντ. Σάλιτζερ. Καθώς διαβάζει τα γράμματα των θαυμαστών του δημοφιλούς συγγραφέα δυσκολεύεται όλο και περισσότερο να στέλνει το τυποποιημένο και απρόσωπο γράμμα, που έχει ορίσει το πρακτορείο, και αρχίζει να απαντά περισσότερο προσωπικά με συγκινητικά και αστεία αποτελέσματα. Καθώς η Τζοάνα χρησιμοποιεί την φωνή του σπουδαίου συγγραφέα ανακαλύπτει σιγά σιγά και τη δική της.

Ένας Χρόνος Στη Νέα Υόρκη (My Salinger Year) Movie

Τους δυο βασικούς γυναικείους ρόλους μοιράζονται η ανερχόμενη Margaret Qualley και η τεράστια Sigourney Weaver. Μαζί τους συμμετέχουν και οι Douglas Booth, Seana Kerslake και Colm Feore.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 27 Μαΐου 2021 από την Spentzos Films!

Περισσότερα... »

Μάρτιν Ίντεν (Martin Eden) PosterΜεγάλες προσδοκίες! Διασκευή του ομότιτλου ημι-αυτοβιογραφικού κλασικού βιβλίου του Τζακ Λόντον και τοποθετημένο στην Νάπολη στα μέσα του 20oύ αιώνα, το Martin Eden του Pietro Marcello έχει ως πρωταγωνιστή ένα διαχρονικό ήρωα που αγωνίζεται ενάντια στις κοινωνικές ανισότητες και ονειρεύεται να φτάσει πιο πέρα από εκεί που του επιτρέπει η λαϊκή καταγωγή του. Στην προπολεμική Νάπολη, όταν η άνοδος του Σοσιαλιστικού Κόμματος καθρέφτιζε την όξυνση των ταξικών αντιθέσεων, ένας ανειδίκευτος εργάτης, ο Μάρτιν, κατατρύχεται από φιλοδοξίες και αγωνίες. Φιλοδοξίες να ξεφύγει από το προδιαγεγραμμένο μέλλον που του επιφυλάσσει η ταπεινή κοινωνική και οικονομική του κατάσταση, και αγωνίες να βοηθήσει όπως μπορεί τους φτωχούς ανθρώπους του κύκλου του. Ο Μάρτιν πιστεύει, και δίκαια, πως μόνο η μόρφωση μπορεί να τον εφοδιάσει με ό,τι χρειάζεται για να επιτύχει τους σκοπούς του. Μέ τη μόρφωση, θα μπορέσει ο μη προνομιούχος Ναπολιτάνος να γίνει ένας συγγραφέας που θα αποτυπώσει στο χαρτί, θα απαθανατίσει τη στέρηση τον πόνο και την αδικία που υφίσταται η τάξη του. Τα πράγματα αλλάζουν ριζικά όταν ο Μάρτιν γνωρίζει την νεαρή και όμορφη Έλενα. Η κοπέλα είναι μεγαλοαστή, μια μορφωμένη και καλλιεργημένη κόρη οικογένειας βιομηχάνων, δηλαδή ανήκει στο απέναντι ταξικό στρατόπεδο. Η γέφυρα μεταξύ τους είναι ο έρωτας, που θα φέρει τους δυο νέους κοντά, οδηγώντας όμως παράλληλα και στην σύγκρουση μεταξύ των τάξεων, στις οποίες ανήκουν. Ο Μάρτιν θα καταφέρει να σπουδάσει, με τη βοήθεια ενός ηλικιωμένου φίλου του και ενεργού Σοσιαλιστή, και θα αγγίξει το συγγραφικό του όνειρο, κάτι όμως που είναι κυριολεκτικά και μεταφορικά ένα κόκκινο πανί για την οικογένεια της καλής του...

Μάρτιν Ίντεν (Martin Eden) Movie

Ο πρωταγωνιστής Luca Marinelli, τιμήθηκε με το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Βενετίας, για τον ρόλο του Μάρτιν Ίντεν, ενώ στο Φεστιβάλ του Τορόντο, η ταινία απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Platform.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 27 Μαΐου 2021 από την Weird Wave!

Περισσότερα... »

Σουπερνόβα (Supernova) PosterΑγάπη, ταξίδι και ένα μυστικό προσωπικό σχέδιο! Από τον σκηνοθέτη και σεναριογράφο Harry McQueen (Hinterland), η ταινία Σουπερνόβα (Supernova) είναι μια σύγχρονη συγκινητική ιστορία αγάπης ενός ζευγαριού, που οργανώνει ένα road trip για να επανασυνδεθεί με φίλους, συγγενείς και μέρη από το παρελθόν τους. Ο Σαμ και ο Τάσκερ έχουν ζήσει μαζί είκοσι χρόνια και τώρα είναι περισσότερο ερωτευμένοι όσο ποτέ. Αλλά εδώ και δύο χρόνια, από τότε που ο Τάσκερ διαγνώστηκε με άνοια σε πρώιμο στάδιο, η ζωή τους έπρεπε να αλλάξει. Καθώς η κατάσταση του Τάσκερ επιδεινώνεται, ο Σαμ αναγκαστικά θέτει τη ζωή του σε αναμονή για να φροντίσει τον σύντροφό του. Ο κοινός τους χρόνος έχει γίνει η πιο σημαντική πτυχή της ζωής τους και τώρα πια κάθε στιγμή που μοιράζονται έχει ξεχωριστή βαρύτητα. Αποφασίζουν λοιπόν να σχεδιάσουν ένα ταξίδι, ώστε ο Τάσκερ όσο είναι σε θέση να ταξιδέψει, να ξαναδεί φίλους και συγγενείς και να ξαναβρεθεί στα μέρη που έχει αγαπήσει. Ενώ κάποτε ο «βράχος» του Σαμ ήταν ο Τάσκερ, τώρα εναπόκειται στον Σαμ να αναλάβει τον έλεγχο και είναι αποφασισμένος να κάνει ό,τι περνά από το χέρι του, ώστε ο αγαπημένος του σύντροφος να ζει στιγμές χαράς και κανονικότητας. Όμως αυτές οι στιγμές χρωματίζονται από την αντιπαράθεση της εξωτερικής αποφασιστικότητας του Σαμ και του εσωτερικού αγώνα του να διαχειριστεί αυτό που συμβαίνει. Εντωμεταξύ, ο Τάσκερ γνωρίζει, ότι η κατάστασή του έχει τεράστια επίδραση στις ζωές και των δύο, και ότι αρχίζει πια να χάνει τον έλεγχο του εαυτού του. Στην πορεία του ταξιδιού οι ιδέες που έχει ο καθένας τους για το μέλλον τους αρχίζουν να συγκρούονται. Μυστικά αποκαλύπτονται, προσωπικά σχέδια ξετυλίγονται και η αγάπη δοκιμάζεται όσο ποτέ άλλοτε. Τελικά, ο Σαμ και ο Τάσκερ θα βρεθούν αντιμέτωποι με το ερώτημα τι σημαίνει η αγάπη που έχουν ο ένας για τον άλλον στα πλαίσια της μη αναστρέψιμης ασθένειας του Τάσκερ.

Σουπερνόβα (Supernova) Movie

Ο βραβευμένος με Όσκαρ Colin Firth (The Secret Garden, The King's Speech) πρωταγωνιστεί ως Sam μαζί με τον υποψήφιο για Όσκαρ Stanley Tucci (The King's Man, The Lovely Bones) ως Tusker. Το ευρύτερο καστ περιλαμβάνει την Pippa Haywood (Green Wing της TV) ως Lilly, τον Peter Ο Macqueen ως Clive και τον James Dreyfus (Notting Hill) ως Tim.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 27 Μαΐου 2021 από την Filmtrade και την Tanweer!

Περισσότερα... »

Έξι Λεπτά Πριν Τα Μεσάνυχτα (Six Minutes To Midnight) Poster ΠόστερΈξι Λεπτά Πριν Τα Μεσάνυχτα
του Andy Goddard. Με τους Eddie Izzard, Judi Dench, Carla Juri, James D'Arcy, Jim Broadbent, Celyn Jones, Maria Dragus.


Προετοιμασία για έγκλημα
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Όταν προθερμαίνονταν η πολεμική μηχανή...

Αυτή είναι η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας που σκηνοθετεί ο Βρετανός Andy Goddard. Προηγήθηκαν οι ταινίες: «Set Fire to the Stars» (2014) και «A Kind of Murder» (2016). Ο Goddard έχει δουλέψει πολύ στην τηλεόραση, έχοντας σκηνοθετήσει επεισόδια για σειρές όπως «Downton Abbey», «The Punisher», «Altered Carbon» και «Luke Cage» μεταξύ των άλλων.

Έξι Λεπτά Πριν Τα Μεσάνυχτα (Six Minutes To Midnight) Poster Πόστερ Wallpaper
Το σενάριο της ταινίας (το οποίο συνυπογράφουν ο σκηνοθέτης, ο πρωταγωνιστής και ο έχων μικρό ρόλο στην ταινία, Celyn Jones) βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα. Όντως στην μικρή, παραθαλάσσια πόλη του Σάσεξ, Bexhill-on-Sea, λειτούργησε για επτά χρόνια (από το 1932 έως και το 1939) το Augusta Victoria College, ένα γυμνάσιο θηλέων όπου φοιτούσαν οι θυγατέρες υψηλόβαθμων Ναζί αξιωματούχων. Ο Eddie Izzard, με καταγωγή από το Bexhill-on-Sea, παθιάστηκε με τη συγκεκριμένη ιστορία, όταν επισκεπτόμενος το μουσείο της πόλης, παρατήρησε το λάβαρο του κολεγίου: στο μέσον του είχε ένα άγριο λιοντάρι, με τη σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου (Union Jack) στην αριστερή γωνία και τη σβάστικα στη δεξιά γωνία.

Η υπόθεση: Αύγουστος 1939. Αγγλία και Γερμανία βρίσκονται στα πρόθυρα της κήρυξης πολέμου μεταξύ τους. Ο Τόμας Μίλερ, με πατέρα Γερμανό και μητέρα Αγγλίδα, προσλαμβάνεται ως καθηγητής Αγγλικών στο κολέγιο Augusta Victoria, μετά τη μυστηριώδη εξαφάνιση του προκατόχου του, του Γουίτλι. Στο κολέγιο φοιτούν 20 κοπέλες, κόρες υψηλόβαθμων Γερμανών Ναζί, υπό το άγρυπνο βλέμμα της διευθύντριας, της κυρίας Ρόχολ, και της βοηθού της, της Ίλζε, που διδάσκει στα κορίτσια Γερμανικά και Γυμναστική. Ο Τόμας στην πραγματικότητα είναι Βρετανός πράκτορας, σταλμένος από την υπηρεσία του, προκειμένου να μάθει τι σχεδιάζουν οι Ναζί για το μέλλον των κοριτσιών κι αν αυτά θα μπορούσαν ενδεχομένως να λειτουργήσουν ως διαπραγματευτικό χαρτί στην περίπτωση ξεσπάσματος του πολέμου. Ο εντοπισμός του πτώματος του Γουίτλι πυροδοτεί μια σειρά από γεγονότα με τελική κατάληξη ο Τόμας να βρεθεί κατηγορούμενος για φόνο. Πώς θα καταφέρει να αποδείξει την αθωότητά του; Και πώς θα αποτρέψει τα σχέδια των εχθρών της Μεγάλης Βρετανίας;

Η άποψή μας: Το... θανάσιμο αμάρτημα της συγκεκριμένης ταινίας είναι η φτώχεια! Το χαμηλό μπάτζετ. Κάτι που χτυπάει άσχημα στο μάτι. Το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων της παραγωγής φαίνεται να έχει δοθεί για τα κοστούμια των ηθοποιών, αν αυτό σας λέει κάτι. Εντυπωσιακό το κολέγιο (έχει χρησιμοποιηθεί έπαυλη στην Ουαλία – γενικώς, η Ουαλία επιλέχθηκε να παίξει το ρόλο του φυσικού ντεκόρ) αλλά δεν σας φαίνεται σόνικο, σε ένα τόσο τεράστιο κτίριο να φοιτούν όλες κι όλες 20 κοπέλες και οι καθηγητές να είναι τρεις, οι εξής δύο: η γερμανικού και ο αγγλικός; 

Θα μου πείτε: το μπάτζετ δεν φτιάχνει την ταινία. Έχουν γυριστεί αριστουργήματα με ελάχιστα χρήματα, σωστά; Εννοείται πως ναι. Όμως, αυτή είναι μια ταινία που τα θέλει τα χρήματα. Θέλω να πω, με μεγαλύτερο μπάτζετ, τα πράγματα θα ήταν σαφώς καλύτερα. Μπορεί μάλιστα να προσλαμβάνονταν κι ένας πιο αξιόλογος σκηνοθέτης! Κάποιος που θα κατάφερνε να αντιμετωπίσει το συγκεκριμένο σενάριο κινηματογραφικά κι όχι τηλεοπτικά. Με την τηλεόραση να έχει κάνει θαύματα τα τελευταία χρόνια και να πλησιάζει κινηματογραφικά στάνταρ τόσο σε επίπεδο παραγωγής όσο και αφήγησης, είναι κρίμα και άδικο και απορίας άξιο το πως μια ταινία που καμώνεται την κινηματογραφική να είναι τόσο μα τόσο πολύ τηλεόραση. 

Από την πλανοθεσία, το μοντάζ και τον ρυθμό έως τις ερμηνείες, τα πάντα «φωνάζουν» τηλεόραση. Και είναι κρίμα, γιατί για τον Eddie Izzard όλο αυτό αποτελούσε έργο ζωής. Δυστυχώς, όμως, δεν αρκούν οι καλές προθέσεις – που, ευτυχώς, εδώ, δεν οδηγούν τουλάχιστον στην κόλαση. Αυτό που μένει είναι πως οι θεατές γίνονται γνώστες ενός ενδιαφέροντος, παράδοξου γεγονότος της Ιστορίας, ο συγκρατημένος Eddie Izzard, που είναι καλός στον ρόλο του αλλά δεν αρκεί, μια πολύ καλή δουλειά στο σάουντρακ, που υπερβαίνει σαφώς τον μέσο όρο της ταινίας και... that's it. Κουλαμάρα να βλέπεις την Judi Dench να φωνάζει «Sieg Heil» (δεν παίζει την κακιά στην ταινία – παραπλανημένη είναι) ή τον Jim Broadbent σε β' ρόλο, ως οδηγό λεωφορείου, να πετάει γραφικά γερμανικές φράσεις. Χειρότερος όλων ο James D'Arcy, ξύλινος, μονοδιάστατος, αγγούρι. 

Δεν υπάρχει χώρος για ανάπτυξη χαρακτήρων, δεν υπάρχει χώρος για ουσιαστική ανάπτυξη της ιστορίας (γι' αυτό, για να γεμίσει ο απαιτούμενος χρόνος, βλέπουμε στιγμές όπως εκείνη με την μπάντα και το κλέψιμο ρούχων από τον χαρακτήρα που υποδύεται ο Izzard), δεν υπάρχει καν χώρος για λίγους... Iron Maiden και «2 minutes to midnight». Θα ήθελε να είναι ένα κατασκοπικό θρίλερ εποχής, με μια δόση κάτι-σαν-πολιτικό-μήνυμα, λίγο Χίτσκοκ και λίγη... Ρίφενσταλ (ω, ναι). Προκύπτει ένα άνευρο, άνισο, τηλεοπτικό (αλλά όχι «του BBC» αλλά «του sky») επιφανειακό by the book έργο. Δεν ενοχλεί, σίγουρα, δεν ενθουσιάζει ακόμα πιο σίγουρα.

Έξι Λεπτά Πριν Τα Μεσάνυχτα (Six Minutes To Midnight) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Μαΐου 2021 από την Spentzos Films!
Περισσότερα... »

Wonder Woman 1984 PosterWonder Woman 1984
της Patty Jenkins. Με τους Gal Gadot, Chris Pine, Kristen Wiig, Pedro Pascal, Robin Wright, Connie Nielsen.

Φούρνος Μικροκυμάτων 1984
του zerVo (@moviesltd)

Η παραμικρή έκπληξη. Θα επρόκειτο άλλωστε για ένα τεράστιο επίτευγμα, να καταφέρει η πρώτη συνέχεια της Wonder Woman, να πλησιάσει έστω και στο ελάχιστο την ποιότητα της καλύτερης περιπέτειας, που προσέφερε η DC στο πρόσφατο κύμα των παραγωγών της. Νιώσιμο σαν σε ρεπρίζ του Superman, που μια φορά και έναν καιρό με είχε αφήσει άφωνο ως οκτάχρονο σινεφίλ αγοράκι, προτού σκορπίσει σαν ενδιαφέρον στις πανομοιότυπες συνέχειες του. Που όπως τότε έτσι και σήμερα, έμοιασαν σαν να βγήκαν κόπια πάστη, ξαναζεσταμένες από τον φούρνο μικροκυμάτων.

Wonder Woman 1984 Quad Poster
Ουάσινγκτον, μέσα της δεκαετίας του 80. Έχοντας συνηθίσει πια να διαβιώνει στον κόσμο των κοινών θνητών, η Πριγκίπισσα Νταϊάνα, γνήσια απόγονος των Αμαζόνων, εργάζεται ως στέλεχος στο Πνευματικό Κέντρο Σμιθσόνιαν. Δίχως να λησμονεί συνάμα να βάζει σε τάξη οποιαδήποτε αναστάτωση προκαλούν οι κοινοί κακοποιοί, δίνοντας ένα χεράκι βοηθείας στις τοπικές αστυνομικές αρχές, γεγονός που έχει εκτοξεύσει στα ύψη την δημοτικότητα της πανίσχυρης Γουόντερ Γούμαν.

Επιφορτισμένη με το καθήκον της ασφαλούς φύλαξης των πανάρχαιων κειμηλίων του ιδρύματος, η εντυπωσιακή μελαχρινή δεν θα αντιληφθεί άμεσα πως ο περίγυρος της, έχει βάλει στο μάτι την Ονειρόπετρα, έναν μαγικών ικανοτήτων λίθο που μπορεί να πραγματοποιήσει ακόμη και την πιο ακραία προσδοκία όποιου τον κατέχει. Δυνάμεις που σύντομα θα μεταλλάξουν προς το απροσδόκητα χείριστο, τις μορφές τόσο της ντροπαλής και χαμηλών τόνων γεωλόγου Μπάρμπαρα Αν Μινέρβα, όσο και του υπερφίαλου αποτυχημένου επιχειρηματία Μάξγουελ Λορεντζάνο. Δίχως να αφήσουν ανέγγιχτη την ίδια την Νταϊάνα, που θα μπει κι εκείνη στον πειρασμό να εκφράσει μια απίθανη επιθυμία...

Πράγμα που σημαίνει πως τσουυύπ, νάσουτον από το πουθενά αναστημένος σαν Λάζαρος και ο χαμένος στην λίμπο των περασμένων δεκαετιών, πιλότος Στιβ Τρέβορ, για να μετατραπεί το παραμύθι και σε μια πιο μεταφυσική - όσο και ακαταλαβίστική - κουτουράδα. Που εννοείται πως όσο περνά η ώρα, απομακρύνεται πολλά ποιοτικά χιλιόμετρα μακριά, από το εξαιρετικά δομημένο δεκαπεντάλεπτο ίντρο της Αρτεμισίας, αλλά και από την ανεξήγητη επιλογή της χρονικής τοποθέτησης της πλοκής καταμεσίς της χρυσής δεκαετίας του 20ου αιώνα.

Όπως προτάσσει και η μαρκίζα του superhero movie δηλαδή, με την μοναδική διαφορά πως αντί να χρησιμοποιηθεί αυτή η πολύχρωμη ποπ κουλτούρα της εποχής έστω τουλάχιστον στο φόντο των εξελίξεων, αποτέλεσε έναν απλό κομπάρσο που δεν δικαιολόγησε καν τον ντόρο του τίτλου. Ούτε τραγούδια σήματα κατατεθέντα του τρομερού 84, ούτε σκόρπια trade marks στα σκηνικά που πανεύκολα θα αναγνώριζαν όσοι το βίωσαν, απλά και μόνο πέντε έξι αλλαξιές ρούχων του...Λαζάρου Pine, δεν στάθηκαν ικανές να αναπαραστήσουν την πολυαναμενόμενη ειτίλα. Κρίμα...

Η δομή του νέου WW σε κανένα σημείο δεν ξεφεύγει από την πεπατημένη όλων των προηγούμενων φιλμς του είδους. Βαθμηδόν αύξηση ταχυτήτων, δια μέσου μιας ρηχής ανάπτυξης στο στόρι, ωσότου φτάσουμε σε ένα ρυθμικό και εκρηκτικό μεν φινάλε, που ούτε στα ειδικά εφέ του, όμως, ούτε στην έμπνευση της μιας κάποιας ανατροπής, μπορεί κανείς να το κατατάξει ψηλά. Ευθύνη που βαρύνει κατά πολύ την κάκιστη επιλογή στο πρόσωπο του βιλέν της υπόθεσης, ενός πειραγμένου παρανόιντ Ντόναλντ Τραμπ, όπως τον αποδίδει ο υπερβολικός Χιλιάνος Pedro Pascal, μα κυρίως την αστοχία της βύθισης μιας εντέχνως γκαφατζούς σαγηνεύτρας όπως η  καταπληκτική (παντού αλλού) Kristen Wiig, στην λάσπη του μέτριου CGI.

Συνεπώς αν κάτι περισώζει την κατάσταση, αυτό δεν είναι άλλο από το κορίτσι του στάρινγκ, που με την χάρη, την ομορφάδα του, την γοητεία και τις αέρινες κινήσεις του, αποδεικνύει - όπως κάποτε και ο πρώτος διδάξας Christopher Reeve - πως γεννήθηκε για να αποδώσει την θρυλική Αμαζόνα. Διόλου τυχαίο πως οποιοδήποτε πλάνο απουσίας της κούκλας Gal Gadot, χωλαίνει, με την ισορροπία να επανέρχεται μόνο με την άφιξη της και πάλι στο εκράν. Άρα με πάσα βεβαιότητα, μπορώ να υποστηρίξω πως με λίγη προσοχή στο σενάριο και με κάποιες σοβαρές προσθήκες ανανέωσης, εφόσον η μαγιά υπάρχει, το επόμενο τσάπτερ της Wonder, θα μπορέσει να σταθεί επάξια ως συνεχιστής του καταπληκτικού ορίτζιναλ. Αυτό εδώ όχι.

Wonder Woman 1984 Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Μαΐου 2021 από την Tanweer!
Περισσότερα... »