Greenland, Το Τελευταίο Καταφύγιο (Greenland) PosterThe Comet is Back! Από τους παραγωγούς του franchise του John Wick και των ταινιών The Town και Clash Of The Titans, έρχεται μια ταινία καταστροφής, που βαδίζει στα πρότυπα της προ 25ετίας επιτυχίας Deep Impact. Πρόκειται για την περιπέτεια Greenland, που υπογράφει ο Ric Roman Waugh, πρώην στάντμαν και νυν σκηνοθέτης (Shot Caller, Angel Has Fallen) που υπόσχεται να παρουσιάσει στην μεγάλη οθόνη μια ακόμη περίπτωση Αποκάλυψης. Ένας κομήτης του διαστήματος που πλησιάζει με καταστροφικές διαθέσεις την Γη, έχοντας διαλυθεί σε αμέτρητα κομμάτια, απειλεί να αφανίσει ολόκληρη την ανθρωπότητα. Ένα αντρόγυνο μαζί με τον ανήλικο γιο τους, έχουν επιλεγεί από το σχέδιο διάσωσης μαζί με χιλιάδες ακόμη πολίτες, να κρυφτούν σε υπόγειο καταφύγιο για να σωθούν από την ολοκληρωτική καταστροφή, έχοντας περιθώριο μόλις 48 ώρες.

Greenland, Το Τελευταίο Καταφύγιο (Greenland) Movie

Τον δυναμικό οικογενειάρχη που θα παλέψει να σώσει την φαμίλια του από τον αφανισμό υποδύεται ο ιδανικός για τέτοιους ρόλους Gerard Butler, ενώ το υπόλοιπο καστ συμπληρώνουν οι Morena Baccarin, Scott Glenn, Andrew Bachelor και David Denman.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 17 Σεπτεμβρίου 2020 από την Spentzos Films!

Περισσότερα... »

Άλυτη Poster ΠόστερΆλυτη
του Μίνωα Νικολακάκη. Με τους Προµηθέα Αλειφερόπουλο, Αναστασία - Ραφαέλα Κονίδη, Κώστα Λάσκο, Μάνο Βακούση, Αλέκα Τουµαζάτου, John De Holland.


Σαν «Suntan» και «Σκοτεινό χωριό». Λέμε τώρα...
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

«Άλυτη» μ' είπες μια βραδιά, χωρίς καμιάν αιτία...

Αυτή είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί ο Μίνως Νικολακάκης. Συνυπογράφει και το σενάριο με τον John De Holland, ο οποίος με τη σειρά του κρατάει έναν μικρό ρόλο στην ταινία, αυτόν του ετεροθαλή αδελφού του Πάνου (Προµηθέα Αλειφερόπουλου). Η ταινία γυρίστηκε στο μεγαλύτερο μέρος της σε ένα καστανοδάσος στην καρδιά του Πάρνωνα.

Άλυτη Poster Πόστερ Wallpaper
Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της στο 44ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηµατογράφου του Τορόντο (TIFF) και την προβολή της στο 35ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηµατογράφου της Βαρσοβίας και στο 60ο Φεστιβάλ Κινηµατογράφου Θεσσαλονίκης (στο οποίο τιμήθηκε με το βραβείο «Best Location»), η Άλυτη προβλήθηκε στο 50ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηµατογράφου Γκόα (Ινδία), το 24ο Bucheon Φεστιβάλ Φανταστικού Κινηματογράφου (Κορέα), και το 39ο Διεθνές Φεστιβάλ Κωσταντινούπολης (Τουρκία).

Η υπόθεση: Ο Πάνος είναι ένας 35χρονος γιατρός. Μετά την κηδεία του πατέρα του κι αφού έχει ακόμα μία κόντρα με τον μεγαλύτερο – ετεροθαλή – αδελφό του, ο Πάνος αποφασίζει να πάει στο χωριό Άλυτη, μέσα στα δάση του Πάρνωνα στην Πελοπόννησο, προκειμένου να κάνει το αγροτικό του. Στο δρόμο χτυπάει με το αυτοκίνητό του μια νεαρή κοπέλα, η οποία εξαφανίζεται πριν εκείνος προλάβει να τη βοηθήσει. Στο χωριό τα πράγματα δεν είναι έτσι όπως τα περιμένει ο Πάνος. Οι κάτοικοι είναι κατά βάση ηλικιωμένοι, κανείς δεν τον επισκέπτεται και ο Πάνος βαριέται.

Αποφασίζει να εξερευνήσει το δάσος. Και συναντά την κοπέλα που χτύπησε με το αυτοκίνητο. Είναι η Δανάη, η οποία ζει μαζί με έναν γηραιό κύριο σε μια καλύβα μέσα στο δάσος. Ισχυρίζεται πως ο γηραιός κύριος είναι ο πατέρας της. Είναι αλήθεια αυτό; Γιατί δεν αφήνει ποτέ να σβήσει η φωτιά που καίει στο τζάκι; Και ποια ασθένεια κάνει το δέρμα της σε συγκεκριμένα σημεία να μοιάζει με φλοιό δέντρου; Ο Πάνος, ολοφάνερα σαγηνευμένος από τη Δανάη, θα προσπαθήσει να μάθει την αλήθεια. Στην προσπάθειά του αυτή ο ορθολογισμός του θα δεχτεί απανωτά χτυπήματα. Τι συμβαίνει στην πραγματικότητα;

Η άποψή μας: Να τώρα, προσπαθούσα να βρω το αντίθετο του ορθολογισμού. Βασανίστηκα. Είναι ο παρα-λογισμός; Μήπως ο αντι-λογισμός; Ίσως ο μη-λογισμός; Ή εντέλει ο α-λογισμός; Το «Πράσσειν άλογα» δεν είναι το αντίθετο του «πράσσειν λογικά»; (Παρένθεση: αν έκανα κάποιο χοντρό εκφραστικό, γραμματικό ή συντακτικό λάθος με τα αρχαία, συγχωρέστε με, ποτέ δεν ήταν το δυνατό μου σημείο). Α, και τώρα που είπα «άλογα», θυμήθηκα κι ένα ανέκδοτο: μπαίνει ένα άλογο σε ένα μπαρ. Παραγγέλνει ποτό και αρχίζει στα ξεκούδουνα να βρίζει τα άλογα! «Και τι άθλια ζώα είναι τα άλογα» και «Πόσο ηλίθια τα άλογα» και «Μωρέ μόνο σανό τρώνε τα άλογα» και άλλα τέτοια και χειρότερα που η αστική μου ευγένεια δεν μου επιτρέπει να αναπαράγω εδώ. Ο μπάρμαν, τρελαμένος, το ρωτάει: «Καλά ρε μαν μου, είσαι τόση ώρα εδώ και βρίζεις τα άλογα. Εσύ άλογο δεν είσαι». Και απαντάει το άλογο «Άλλο 'γω». Μουάχαχαχαχαχαχαχα.

Ναι. Έτσι που λέτε. Άντε, ας οριοθετήσουμε το τερέν και τις ομάδες που αντιπαλεύουν η μία την άλλη: ορθή λογική εναντίον μεταφυσικής. Αν ήταν στο χέρι μου το ματς θα έληγε άνευ αγώνος με 100 – 0 υπέρ της ορθής λογικής, μιας που η μεταφυσική δεν θα είχε καμία θέση. Μεταφυσική είναι όλα όσα ο ανθρώπινος νους δεν έχει καταφέρει ακόμα να εξηγήσει. Το δυστύχημα είναι πως – ακόμα – είναι πάρα πολλά τα ανεξήγητα. Άσε που ισχύει πως όταν ο Θεός (ε, χμ) μοίραζε μυαλά κάποιοι κρατούσαν ομπρέλες... Όπως «με ιστορίες αλλόκοτες ο θρύλος το 'χει ζώσει» (ετούτο το μαχαίρι, εδώ, που θέλεις ν' αγοράσεις) έτσι και με το Δάσος, τη Δανάη, το Διηνεκές της φωτιάς.

Γιατί μιλάει έτσι παράξενα η Δανάη; Ελληνικά είναι, ναι, το αναγνωρίζουμε όλοι, αλλά έρχονται θαρρείς από άλλες εποχές, έχουν μια ποιητικότητα, μιαν σοβαρότητα που αντηχεί στον χρόνο. Γιατί είναι σαν ξωτικό η Δανάη; Γιατί φοράει πάντα το ίδιο λευκό φόρεμα; Και ο γέρος, που η Δανάη ισχυρίζεται πως είναι πατέρας της; Τι σχέση έχει με μιαν εξαφάνιση, λίγο καιρό πριν; Γιατί ο γιατρός δεν μπορεί να βγει από το δάσος, λες και είναι ένας από τους καλεσμένους στο σπίτι, στον «Εξολοθρευτή άγγελο» του Μπουνιουέλ; Ποια είναι εκείνη η δύναμη που τον «περιτυλίγει» (Entwined είναι ο αγγλικός τίτλος της ταινίας, μιας που μιλάμε για μια ελληνοβρετανική παραγωγή) θαρρείς και είναι ένα από τα θύματα που «βιάζει» το δάσος όπως στο «Evil Dead» - το πρώτο, το οριγκινάλε;

Στην πρώτη του προσπάθεια ο σκηνοθέτης δείχνει πως «το έχει»: η αφήγηση είναι στρωτή, οι εικόνες δυνατές, η επιλογή των χώρων γυρισμάτων η κατάλληλη. Και τα ερωτήματα που θέτει είναι ενδιαφέροντα. Και το πάντρεμα των κινηματογραφικών ειδών αν μη τι άλλο, δηλώνει τόλμη: και ταινία τρόμου και ερωτικό δράμα και θρίλερ φαντασίας και φολκλορική παραμυθία. Μόνο που οι αναφορές από ένα σημείο και μετά υπερισχύουν της όποιας ουσίας της ταινίας. Και το σενάριο, αχ αυτό το καταραμένο, προβληματικό σενάριο. Εντάξει, και το μπάτζετ είναι λειψό, κάτι που φαίνεται – πολύ όμως – στο aging κάποιων από τους πρωταγωνιστές (πάντως, από τον σκορτσεζικό «Ιρλανδό», εδώ τα πράγματα είναι καλύτερα!). Και οι ερμηνείες, ε, δεν τις λες και κορυφαίες. Και ο αδελφός τρεις και λίγο να τηλεφωνεί – εντάξει, βοηθάει στη λύση του φινάλε αλλά πολύ αδύναμος κρίκος. Φιλότιμη πρώτη, πάμε για βελτιωμένη δεύτερη προσπάθεια.

Άλυτη Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 10 Σεπτεμβρίου 2020 από την Neo Films!
Περισσότερα... »

Ο Προδότης (Il traditore / The Traitor) PosterΟ Προδότης
του Marco Bellocchio. Με τους Pierfrancesco Favino, Luigi Lo Cascio, Fausto Russo Alesi, Maria Fernanda Cândido, Fabrizio Ferracane, Nicola Calì.

Sono un Siciliano, un Siciliano vero!
του zerVo (@moviesltd)

Μαφία: Έννοια συνυφασμένη με τον υπόκοσμο, την διαφθορά, το οργανωμένο έγκλημα, το παράνομο, βρώμικο κέρδος. Κι όμως ακόμη και σε αυτό το σαθρό περιβάλλον, υπάρχουν κανόνες, ισχύουν ηθικές αρχές, που η σωστή τους τήρηση υπόσχεται να διατηρήσει ζωντανό και αναλλοίωτο, ακόμη και αυτό τον, θεωρητικά υπεράνω αξιών, οργανισμό. Σε αντίθετη περίπτωση, θα υποκινηθεί διαδικασία τσακίσματος των κανόνων, γεγονός που στοιχειοθετεί καταδοσία μεταξύ των μελών της συμμορίας. Επί της βάσης. Συνεπώς ο μοναδικός που δεν θα έπρεπε να θεωρείται προδότης, είναι εκείνος που ενδεχόμενα θα δημοσιοποιούσε (ακόμη και για ίδιον όφελος) τα μυστικά της οργάνωσης, την ιεραρχία, τα μέλη και τις κολάσιμες πράξεις που επιδόθηκαν. Δεν γίνεται να θεωρηθείς καταπατητής σε κάτι που έχει πεθάνει. Il Traditore...

Ο Προδότης (Il traditore / The Traitor) Quad Poster
Αρχές της δεκαετίας του 80, το μεθοδευμένο παράνομο κύκλωμα της Σικελίας, η Κόζα Νόστρα, δεν διάγει και τις καλύτερες ημέρες του, καθώς οι παδρόνε, συνεπαρμένοι από τα θεόρατα κέρδη του λαθρεμπορίου ναρκωτικών, θα επιδείξουν τάσεις πλεονεξίας που θα οδηγήσει σταδιακά στην ανατροπή των ισορροπιών ανάμεσα στις κυρίαρχες φαμίλιες. Αλλά και στον μηδενισμό των νόμων λειτουργίας του οργανισμού, κυρίως του σεβασμού των οικογενειών, συζύγων και παιδιών των αντιπάλων τάξεων, μια κατάσταση που δεν θα αργήσει να επιφέρει τον πόλεμο ανάμεσα στις φατρίες του Παλέρμο.

Αντιλαμβανόμενος τον κίνδυνο που τον περιβάλλει, ο γεννημένος στρατιώτης υπέρ των συμφερόντων της Μαφίας, Τομάζο Μπουσέτα, θα πάρει το ρίσκο να εγκαταλείψει το φλεγόμενο νησί, για να εγκατασταθεί κάτω από καινούργια ταυτότητα, μαζί με την οικογένεια του, στο φαινομενικά ασφαλέστερο Ρίο Ντε Τζανέιρο. Τα διαδοχικά φονικά και οι εν ψυχρώ εκτελέσεις συγγενών των συμμοριτών, ανάμεσα τους και των δύο μεγαλύτερων γιων του Μαζίνο, θα οδηγήσουν τις σχέσεις των Ντον στα άκρα.

Ταυτόχρονα η εισαγγελική έρευνα που θα ξεκινήσει η Ιταλική Κυβέρνηση, με μπροστάρη τον άτεγκτο δικαστικό Τζοβάνι Φαλκόνε, θα αναζητήσει τις πληροφορίες εκείνες, που ενδεχόμενα θα παγιδεύσουν τα μεγάλα αφεντικά. Και ο χαροκαμένος Μπουσέτα, που έχει αηδιάσει από την λάθος τροπή που έχει πάρει η υπέρτατη έννοια της Κόζα Νόστρα στο μυαλό του, φαντάζει ως ο ιδανικός που θα μπορούσε να σπάσει την ομερτά. Η σύλληψη του στην Βραζιλία και η έκδοση του στην Ρώμη, θα σημάνει την απαρχή της διαρροής όλων όσων γνωρίζει, επί σαράντα και πλέον έτη, που αποτελεί ένα από τα πλέον διακεκριμένα στελέχη του αιμοσταγούς συνδικάτου.

Πεντακόσιες ολόκληρες σελίδες, με καρφώματα κατά πρώην συνεργατών και κομπανιέρων, έχοντας το συναίσθημα πως εκείνοι τον πρόδωσαν πρώτοι, συνεπώς δεν είναι εκείνος που εκκίνησε τις εχθροπραξίες, ορίζουν τον φάκελο που συγκέντρωσε στις κατ ιδίαν συζητήσεις με τον Μπουσέτα, ο αδιάφθορος Φαλκόνε. Υλικό αρκετό για να δέσει χειροπόδαρα, οδηγώντας ισόβια πίσω από τα κάγκελα, κουμάσια σαν τους Πίππο Καλό και Τοτό Ριίνα, τους ανωτέρους της σχετικής μαφιόζικης πυραμίδας. Κι αν χρειαστεί, καλώς εχόντων των πραγμάτων, να φτάσει μέχρι και τα διαβρωμένα πολιτικά κλιμάκια, που με τις κυβερνητικές αποφάσεις τους καλύπτουν τις ακαθαρσίες των σιχαμάτων.

Η θεματική βάση εξ ορισμού είναι συγκλονιστική. Εκτός από πραγματική, αφού ότι εξιστορείται, πέραν των ελάχιστων μυθοπλαστικών παρεμβάσεων, ανήκει στην αλυσίδα εκείνων των γεγονότων που συγκλόνισαν την γείτονα χώρα, λίγο πριν την εκπνοή του περασμένου αιώνα. Το μόνο που χρειαζόταν ήταν εμπειρία και σύνεση στον σχεδιασμό της παραγωγής του φιλμ, ώστε αυτά τα αληθινά περιστατικά να περάσουν μεθοδικά από τις σελίδες της ιστορίας, στην μεγάλη οθόνη. Και πόσο πιο πεπειραμένο μάτι μπορεί να βρεθεί, από εκείνο ενός σιμά ογδοντάχρονου κινηματογραφιστή, με τεράστιο παρελθόν στα φιλμικά δρώμενα της Ατζούρας? Το καίριο ερώτημα θα ήταν αν όλη αυτή η βετεράνα άποψη, πετύχαινε να συνδυαστεί με μια πιο μοντέρνα αισθητική και με πιο φρέσκες ιδέες. Και εκεί ακριβώς κρύβεται ο θρίαμβος του Il Traditore.

Στηριγμένος πάνω στον άξονα της προσωπικότητας του Μπουσέτα, του Βασιλιά των Δύο Κόσμων, αν και ποτέ του δεν υπήρξε αρχηγός κάποιας από τις σιτσιλιάνικες φατρίες, ενός αγράμματου, πλην ενταγμένου στο μαφιόζικο κίνημα από μικρό παιδί, ενός νάρκισσου, πολυλογά έως και φαντασμένου γυναικά μπον βιβέρ, που όμως το συνδικάτο είναι ο υπέρτατος έρωτας, η φαμίλια του, το είναι του, ο Bellocchio, σερβίρει ένα ακόμη υψηλής ποιότητας μάθημα σινεμά. Πάνω στην ηθικών (όσο κι αν ακούγεται παράταιρη η φράση) αξιών βάση, το οικοδόμημα του ρετζίστα, τοποθετεί τουβλάκι τουβλάκι, ένα υποδειγματικό σενάριο, που αυξομειώνει εντάσεις και παλμούς, ενόσω η δράση μεταφέρεται εντός κι εκτός των δικαστικών αιθουσών. Ένα εξουθενωτικής αναπαράστασης πινγκ πονγκ, ανάμεσα στις αιμοσταγείς εξοντώσεις και τις δικανικές ρητορείες. Τους λυγμούς από τις απώλειες της εμφύλιας αναμέτρησης μέχρι τις ανήκουστες ύβρεις ενώπιον των μπερδεμένων αεροπαγιτών. Τα πισώπλατα μαχαιρώματα των καμουφλαρισμένα τάχαμου φιλαράκων μέχρι την πρόταξη της ατέρμονης ματαιοδοξίας για κέρδος, δύναμη, επιβάλλον.

Η αφήγηση, μη ακολουθώντας έστω έναν γραμμικό κανόνα, καθηλώνει τον (ακόμη και γνώστη του θέματος) θεατή προσφέροντας του επιπλέον ίνφος για το ποιο είναι στα αλήθεια το πρόσωπο της Μαφίας και το κυριότερο, πόσο έχει διεισδύσει στην συνείδηση του απλού φτωχού κοσμάκη ως η σανίδα σωτηρίας που έχει ανάγκη για να κρατηθεί σε αυτή την μίζερη ζωή. Δεν χρειάζεται να σκεφτεί κανείς και πολύ, για να αντιπαραβάλλει αυτή την εικόνα των υποκοσμικών σιτσιλιάνων, που πήραν ετσιθελικά τα ηνία μιας ολόκληρης χώρας στα χέρια τους, με το τι επακολούθησε, εκλεγμένα αυτή την φορά, στον ιταλιάνικο πρωθυπουργικό θώκο, με διοικήσεις ζάπλουτων καπιταλιστών, που μεγέθυναν ακόμη πιότερο τις κοινωνικές αντιθέσεις του τόπου. Ανοίγοντας διάπλατα την ψαλίδα πλούτου - εξαθλίωσης, μεταξύ τους βιομηχανικά αναπτυγμένου Βορρά και του κατακερματισμένου αναλφάβητου Νότου.

Όπλα του Ντον Marco, εκτός από το σκριπτ που τσακίζει κόκαλα, κρατώντας το ενδιαφέρον σε πανύψηλες στάθμες, σε σημείο που το δυομισάωρο να τσουλήσει νεράκι, η υπέροχη ντίτζιταλ φωτογραφία των εσωτερικών λήψεων, που δίνει αμέτρητους τόνους ρεαλισμού στο σύνολο, οι κλασικές συγχορδίες που ανατριχιαστικά συνοδεύουν τις σεκάνς θρίλερ, το υποβόσκων χιούμορ, που σφυρηλατεί την γενικότερη αντίληψη του "κοίτα ρε φίλε, κάτι τιποτένιοι που την είδαν μεγάλοι και τρανοί". Τα είκοσι αναπάντεχα δευτερόλεπτα, δε, της στυγνής ενέδρας κατά Φαλκόνε, ορίζουν μια από τις σπουδαιότερες σκηνές ανθολογίας, της ένθεν μιλένιουμ κινηματογραφικής εποχής.

Αφήνω τελευταίο, για να αποσπάσει και το πιο πολύ χειροκρότημα όπως του αξίζει, τον στέρεο πυλώνα της καλλιτεχνικής επιτυχίας του Προδότη, που πάνω του δομήθηκε ολάκερο το φιλμ, καθώς η μορφή του δεν απουσιάζει ποτέ από το εκράν. Τον είχα αδικήσει κατάφωρα στο παρελθόν τον Pierfrancesco Favino, έναν σούπερ αστέρα στην πατρίδα του, αλλά και καρατερίστα σε ουκ ολίγες ιντερνάσιοναλ και μάλιστα ακριβές παραγωγές. Εκτιμώντας τον σαν μόστρα φωτονοβέλας, αδύναμο υποκριτικά και όχι ιδιαίτερα ικανό να σηκώσει στις ράχες του μια ερμηνεία τόσο απαιτητική σαν του αποφασισμένου να πάει μέχρι τέλους Τομαζίνο. Φάουλ μου και το παραδέχομαι.

Θυελλώδης και σαρωτικός ο 52χρονος Ρωμάνος, αγκάλιασε τον ρόλο του, λες και δεν υπήρχε αύριο για την καριέρα του και αποδείχθηκε επιλογή ιδανική και καταλυτική για το πρότζεκτ, που ζητούσε πρόσωπο ευμετάβλητης κοψιάς, για να παίξει χαρακτήρα χρονικού εύρους μισού αιώνα. Το κυριότερο, πέτυχε να συνδυάσει άψογα ακραία συναισθήματα, νίκης, τρόμου, ευτυχίας, θλίψης, ικανοποίησης, ανασφάλειας, κυριαρχίας, πόνου, άνεσης και σπαραγμού, όπως δεν το πράττουν ονομαστότεροι συνάδελφοι του. Donatello Award, εννοείται, στο τσεπάκι του πανάκριβου κοστουμιού του, ένα από τα έξι που καρπώθηκε η ταινία, μακράν η ποιοτικότερη ιταλιάνα της σεζόν και βάθρο των ευρωπαϊκών της ίδιας περιόδου.

Ο Προδότης (Il traditore / The Traitor) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 10 Σεπτεμβρίου 2020 από την Rosebud 21!
Περισσότερα... »

Μουλάν (Mulan) Poster ΠόστερΜουλάν
της Niki Caro. Με τους Yifei Liu, Donnie Yen, Tzi Ma, Jason Scott Lee, Gong Li, Yoson An, Ron Yuan, Rosalind Chao, Nelson Lee, Cheng Pei-Pei, Jet Li.


Loyal, Brave, True.
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Τίγρης και Δράκος. Και Φοίνικας!

Η Nikola Jean Caro γεννήθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου του 1966 στην πόλη Γουέλινγκτον της Νέας Ζηλανδίας. Αυτή είναι η έβδομη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί. Έχουν προηγηθεί οι ταινίες: «Memory & Desire» (1998), «Το σημάδι της φάλαινας» (Whale Rider, 2002), «Άνιση μάχη» (North Country, 2005), «The Vintner's Luck» (2009), «Πρωταθλητές με ψυχή» (McFarland, USA, 2015) και Η γυναίκα του ζωολογικού κήπου (The Zookeeper's Wife, 2017). Επόμενή της ταινία θα είναι η κινηματογραφική απόδοση του μπεστ σέλερ του Jess Walter «Beautiful Ruins», που ουσιαστικά αναφέρεται στο παρασκήνιο της σχέσης της Elizabeth Taylor με τον Richard Burton κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της «Κλεοπάτρας».

Μουλάν (Mulan) Poster Πόστερ Wallpaper
Το μπάτζετ της Μουλάν εκτιμάται ότι κινείται στα 200 εκατομμύρια δολάρια περίπου! Έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Λος Άντζελες στις 9 Μαρτίου. Η πανδημία του κορωναϊού οδήγησε την Disney (παραγωγό εταιρία) να αναβάλλει αρκετές φορές την έξοδό της στις αίθουσες. Τελικά, αποφάσισε να την βγάλει στην τηλεοπτική της πλατφόρμα, το Disney+, με τιμή «εισιτηρίου» τα 29.99 δολάρια στις 4 Σεπτεμβρίου. Η Ελλάδα είναι μία από τις ελάχιστες χώρες όπου η ταινία βγαίνει στις κινηματογραφικές αίθουσες, όπως της αξίζει. Από τις μεγάλες κινηματογραφικές αγορές, στις οποίες δεν υπάρχει ακόμα το Disney+, η ταινία θα προβληθεί στους κινηματογράφους στην Κίνα και την Ρωσία.

Η υπόθεση: Ο Μπόρι Χαν είναι ηγέτης της νομαδικής φυλής των Ρουράν. Θέλοντας να πάρει εκδίκηση για τον θάνατο του πατέρα του, έχει βάλει ως στόχο να φτάσει στην Αυτοκρατορική Πόλη, την πρωτεύουσα της Κίνας, και να σκοτώσει τον Αυτοκράτορα. Σύμμαχός του σε αυτήν την προσπάθεια είναι η Ξιανιάνγκ, μια γυναίκα με μαγικές δυνάμεις, που θέλει να κερδίσει τη θέση της στον κόσμο, έναν κόσμο που της έχει φερθεί σκληρά. Μετά τις πρώτες επιτυχημένες επιθέσεις των Ρουράν, ο Αυτοκράτορας θορυβημένος εκδίδει διάταγμα να επιστρατεύεται ένας άντρας ανά οικογένεια στις υπηρεσίες του Αυτοκρατορικού Στρατού προς υπεράσπιση της χώρας από τους εισβολείς. Η Χουά Μουλάν είναι η μεγαλύτερη από τις δύο κόρες ενός σπουδαίου στρατιώτη.

Η Μουλάν δεν αποδέχεται την προκαθορισμένη πορεία της ως γυναίκα, που τη θέλει να παντρεύεται και να ζει απλώς μια ζωή στο πλευρό του άντρα της. Ξέρει άριστα πολεμικές τέχνες και της αρέσει να αγωνίζεται και να παλεύει. Όταν φτάνει και στο χωριό της η αντιπροσωπεία του Αυτοκράτορα που ζητά την παρουσία ενός άνδρα ανά οικογένεια, η Μουλάν δεν μπορεί να αφήσει τον άρρωστο πατέρα της να πάει στη μάχη και παίρνει τη θέση του. Μεταμφιέζεται σε άνδρα, «βαφτίζεται» Χουά Ζουν και εκπαιδεύεται με εκατοντάδες άλλους νεαρούς άνδρες προκειμένου να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τους Ρουράν. Θα μπορέσει να κρατήσει το μυστικό της; Θα βρει τη δύναμη μέσα της για να φτάσει στο αποκορύφωμα των δυνατοτήτων της; Θα βοηθήσει εντέλει τον Αυτοκράτορα;

Η άποψή μας: 22 χρόνια πριν, στις 19 Ιουνίου του 1998 συγκεκριμένα, βγήκε στις αμερικάνικες κινηματογραφικές αίθουσες μια ταινία κινουμένων σχεδίων με τίτλο Μουλάν, από το όνομα της κεντρικής ηρωίδας της. Η ταινία εκείνη είχε μπάτζετ 90 εκατομμύρια δολάρια και έκανε εισπράξεις πάνω από 300 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως! Κι όλα ξεκίνησαν από ένα... ποίημα. Από έναν μύθο, που αποτελεί μέρος της παράδοσης της Κίνας. Στο πλαίσιο των live action μεταφορών πολλών ταινιών της (με πιο πρόσφατο προηγούμενο παράδειγμα το Ο βασιλιάς των λιονταριών) η Ντίσνεϊ δεν λογάριασε έξοδα για να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη ένα υπέροχο, λυρικό έπος.

Όμως, η πανδημία είχε άλλα σχέδια. Κι έτσι, στη συντριπτική πλειοψηφία του δυτικού κόσμου, τούτη η ταινία που ολοφάνερα γυρίστηκε για τη μεγάλη οθόνη, που πλάστηκε για να προβληθεί στα σινεμά, που το μέγεθός της ασφυκτιά ακόμα και στο πανί του πιο τεράστιου κινηματογράφου, θα «καταναλωθεί» μέσα από τηλεοπτικές οθόνες, μη σου πω και οθόνες λάπτοπ, τάμπλετ ή – δυστυχώς – κινητών. Με πολύ ακριβό αντίτιμο – αν ακολουθήσει κανείς τη νόμιμη οδό... Το τελικό αποτέλεσμα, πάντως, είναι εντυπωσιακό.

Ναι, μιλάμε για μια ακαδημαϊκή, ντισνεϊκή ταινία, με το μεγάλο θέαμα για τον πολύ κόσμο να συνοδεύεται με μερικά κλασικά, συντηρητικά (εντός ή εκτός εισαγωγικών), ηθικά διδάγματα. Προσεγμένη στην παραμικρή της λεπτομέρεια, αυτή είναι μια ταινία ξεκάθαρα εμπορική. Ας μην ποινικοποιήσουμε όμως τη λέξη. Χρειάζονται αυτές οι ταινίες. Ιδίως τώρα. Χρειάζονται ταινίες, που θα οδηγήσουν τον κόσμο (με την λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας) στο σινεμά – ή έστω, θα τον κάνουν να εκτιμήσει το μεγάλο θέαμα ακόμα και μέσα από μικρές οθόνες. Το τελευταίο – το τονίζουμε για πολλοστή φορά – δεν είναι και ότι καλύτερο. Από το ολότελα...

Προχωράμε στο παρασύνθημα. Σε σχέση με την ταινία κινουμένων σχεδίων, αυτό(ς) που λείπει είναι ο Μούσου. Ο μικρούλης δράκος με τη φωνή του Eddie Murphy στο πρωτότυπο και του Πέτρου Φιλιππίδη στη μεταγλωττισμένη εκδοχή, αποτελούσε το comic relief σε εκείνη την ταινία. Στην live action ταινία οι σεναριογράφοι θέλησαν να μείνουν όσο το δυνατόν πιο πιστοί στο πρωτότυπο, στο ποίημα δηλαδή. Αυτό δεν τους εμπόδισε, ενώ από τη μια «απαλλάχθηκαν» από τον Μούσου, να προσθέσουν έναν μυθικό Φοίνικα – ως σύμβολο περισσότερο – και μια... μάγισσα, που φέρνει σε γεράκι (στο ρόλο, η Gong Li).

Οι σκηνές μάχης είναι εντυπωσιακές, η χορογραφία των σκηνών με μεγάλα πλήθη είναι υπέροχη, η επίδειξη των ικανοτήτων στις πολεμικές τέχνες σου κόβει την ανάσα και κάποιες σκηνές αγγίζουν την ποίηση. Και το κωμικό στοιχείο υπάρχει (ιδίως στα προξενητέματα της Μουλάν), μοντάζ, διεύθυνση φωτογραφίας, μουσική πιάνουν μεγάλες επιδόσεις και η «μεταμφίεση» της Μουλάν σε αγόρι δεν παραπέμπει (ευτυχώς) στον αλήστου μνήμης «Πίπη» της Αλίκης Βουγιουκλάκη. Οπότε, no camp here. Κάθεσαι, βλέπεις την ταινία, και περνάς καλά. Και έπραξαν εξαιρετικά οι άνθρωποι της εγχώριας εταιρίας διανομής (προφανώς με τις ευλογίες της Ντίσνεϊ) που βγάζουν την ταινία και με υποτίτλους αλλά και μεταγλωττισμένη στα ελληνικά. Έτσι, δεν αποδιώχνουν ένα βασικό τμήμα του τάργκετ γκρουπ της ταινίας: τα παιδιά.

Τα παιδιά είναι το κύριο τάργκετ γκρουπ – και θα ευχαριστηθούν κάθε δευτερόλεπτο της ταινίας, όπως και οι ενήλικες συνοδοί τους. Πάμε τώρα στο tricky κομμάτι, αυτό των νοημάτων. Όπως λέει και το tagline της ταινίας κι όπως επαναλαμβάνεται αρκετές φορές κατά τη διάρκειά της, αυτά που έχουν σημασία είναι: το να είσαι πιστός (Loyal) σε μια ανώτερη αρχή (εδώ, ο Αυτοκράτορας, αλλά και οι σύντροφοί σου στον αγώνα για διαφύλαξη των ιδανικών σου), να είσαι γενναίος (Brave) σε κάθε έκφανση της ζωής σου, σπάζοντας στεγανά, τολμώντας πράγματα που φαίνονται αρχικά απαγορευμένα και να είσαι αληθινός (True) αυθεντικός, γνήσιος, όχι υποκριτής, ψεύτης, μίζερο σκουλήκι.

Όλα αυτά μέσα στο πλαίσιο μιας ταινίας που υπερτονίζει και τη σημασία της Οικογένειας (στην εξιδανικευμένη της μορφή) και τη σημασία της – ναι, κατά μία έννοια, τυφλής – υποταγής στον Αυτοκράτορα είναι κάπως... σόνικα. Αυτό που σώζει την ταινία από το να χαρακτηριστεί στρατόκαβλη και υπερσυντηριτική είναι από τη μια η παραμυθένια της προέλευση – προσέγγιση (διαφορετικά, θα πρέπει να απορρίψουμε ως μιαρή ακόμα και την ομηρική «Ιλιάδα») και από την άλλη, το θέμα της γυναικείας ενδυνάμωσης. Η Μουλάν σπάει πολλά ταμπού και αποδεικνύει το καταφανέστατο πως οι γυναίκες μπορούν να κάνουν όλα αυτά που οι πατριαρχικές κοινωνίες τις τα έχουν αρνηθεί. Όσο να πεις είναι ένα πολύ πιο ελπιδοφόρο, πιο χρήσιμο, πιο ουσιαστικό, πιο ευγενές μήνυμα από το «μήνυμα» που ξεχύνεται ως οχετός από ριάλιτι τύπου «Big Brother» και από το προμόσιον εν είδει μαγκιάς – κλανιάς, της κουλτούρας του βιασμού. Θέλω να πω, θα χαρώ πολύ που θα δει την ταινία η 9χρονη κόρη μου, θα περάσει καλά και θα πιστέψει ακόμα περισσότερο στον εαυτό της. Δεν είναι λίγο αυτό, ε;

Σε ότι αφορά τους ηθοποιούς, η 33χρονη Yifei Liu είναι άψογη στον πρωταγωνιστικό ρόλο, χαρισματική και υπέροχη. Γενικά, το να βλέπεις τιτάνες όπως ο Donnie Yen, ο Tzi Ma και ο Jet Li (αγνώριστος στο ρόλο του Αυτοκράτορα) προκαλεί συγκίνηση και ενθουσιασμό στους επαΐοντες, η Gong Li είναι πάντα θεσπέσια και ο Jason Scott Lee, προσπαθεί να είναι όσο το δυνατόν πιο πειστικός στο ρόλο του κακού – και τα καταφέρνει. Όπως και η ταινία. Δεν θα εκπλαγώ αν το φιλμ παίξει σε πολλές οσκαρικές κατηγορίες – covid επιτρέποντος...

Μουλάν (Mulan) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 10 Σεπτεμβρίου 2020 από την Feelgood Ent.!
Περισσότερα... »

2020 Toronto Film Festival Poster
Έφθασε λοιπόν η στιγμή να φορέσω τη φανέλα με το 9. Ξεκινώντας στα 2012 (θαυμάσια χρονιά), μπήκα σταδιακά στο τριπ αυτής της κινηματογραφικής πανηγύρεως, αρχικά με τους σιαγώνας - αλέτρι και πλέον με τη σιγουριά του δοκιμασμένου στο πρώτο στον πλανήτη από πλευράς εκπροσώπησης φεστιβάλι. Εννοώ, εδώ θα βρεις γκαραντί επαγγελματισμό ακόμη κι από τον πιο άπειρο εθελοντή. Υπάρχουν κανόνες, διάνθισμα όλων των ιδιαίτερων κοινωνικών ομάδων, σεβασμός στη διαφορετικότητα και μια απεύθυνση στα καλύτερα στοιχεία της προσωπικότητας των συμμετεχόντων, από το φαν κοινό ως το press & industry σινάφι. Φέτο ήρθε και θρονιάστηκε και τούτος ο COVID-19 πανάθεμά τον που έχει καταφέρει πλήγμα βαθύ στο καλλιτεχνικό προϊόν, αναγκάζοντας τους συνυθύνοντες νόες Cameron Bailey -Joana Vincente να πολεμούν την πανδημία με τα όπλα του...εχθρού. Τι πάει να πει αυτό;


Ότι δηλαδή η φεστιβαλική εμπειρία (10-19 Σεπτέμβρη) θα υπαχθεί σε μια λογική ψηφιακής πλατφόρμας, τουτέστι στρήμινγκ κυρίες μου και κύριοι. Social distancing vs theater experience σημειώσατε 1 (ξερό). Από τη μια χαλαστικό κι από την άλλη λυτρωτικό, βολικό και ταιριαστό με το ζοφερό κλίμα των ημερών μας. Ananomaly, μια παρένθεση, ή μήπως οιωνός για το μέλλον που μας περιμένει στην (επόμενη) γωνιά; Μη τα γυρεύουμε όλα μονά-ζυγά δικά μας. Με Cannes στο βρόντο, μια μασκοφορούσα Mostra κι ένα ακυρωμένο Telluride, το TIFF2020 κρατιέται στο ύψος του, με μια καθαρά γυναικεία δυναμική καθότι το εντυπωσιακότατο 45% των ταινιών που συμμετέχουν στα προγράμματά του είναι (συν)σκηνοθετημένα από γυναίκες. Περί τα τέλη του Ιουλίου ο κορμός αριθμούσε περί τη μια 50άδα, ενώ με περηφάνια σήμερα το πρωί καταμέτρησα 97 τεμάχια (χώρια τα shortcuts, απλωτά σε 5 διαφορετικές ομαδοποιήσεις).

Focus, WB και (φυσικά) Netflix απουσιάζουν καθότι τα βαριά πυροβόλα καμουφλάρονται για αργότερα, δεδομένης της οσκαρικής παράτας μέχρι Μάρτη: Mank (Fincher), Still Water (McCarthy του Spotlight) κι ο καινουργής Sorkin (The Trial of the Chicago 7) μένουν εκτός. Όχι πως τα πάμε κι άσχημα όμως, αφού ανοίγουμε με Spike Lee (American Utopia, η κινηματογραφημένη παράσταση του David Byrne) και κλείνουμε με τα πρώτα δυο επεισόδια της σειράς Suitable Boy με την υπoγραφή της βετεράνας Mira Nair. Αν τώρα με ρωτάς τι περιμένω με ανυπομονησία, λίγα πράγματα. Σίγουρα το Apples του Christos Nikou με τον αγαπημένο μου έλληνα ηθοποιό εσχάτως Aris Servetalis. Πανδημικό, weird wave και πολλά υποσχόμενο. Μετά τα The Father (Neon) και Ammonite (Sony pictures Classics) που μυρίζουν χρυσά αγάλματα βραβευτικά. Και φυσικά τις πρωτάρες πίσω από την κάμερα Halle Berry (Bruised), Regina King (One Night in Miami) με καλή συντροφιά τον (πλέον και) σκηνοθέτη Viggo Mortensen. Cineτονίσου μόνο στο MoviesLtd για την καθιερωμένη Τοροντιανή σου ενημέρωση. Ακολουθούν μπόλικες ταινίες κατά αλφαβητική σειρά: KALO MAS TIFF45!


180 Degree Rule (Farnoosh Samadi | Iran)
76 Days (Hao Wu, Anonymous, Weixi Chen | USA)
Ammonite (Francis Lee | United Kingdom)
Another Round (Thomas Vinterberg | Denmark)
Bandar Band (Manijeh Hekmat | Iran / Germany)
Beans (Tracey Deer | Canada)
Beginning (Dasatskisi) (Dea Kulumbegashvili | Georgia / France)
The Best is Yet to Come (Bu zhi bu xiu) (Wang Jing | China)
Bruised (Halle Berry | USA)
City Hall (Frederick Wiseman | USA)
Concrete Cowboy (Ricky Staub | USA)
David Byrne’s American Utopia (Spike Lee | USA)
The Disciple (Chaitanya Tamhane | India)
Enemies of the State (Sonia Kennebeck | USA)
Falling (Viggo Mortensen | Canada / United Kingdom)
The Father (Florian Zeller | United Kingdom / France)
Fauna (Nicolás Pereda | Mexico/Canada)
Fireball: Visitors from Darker Worlds (Werner Herzog, Clive Oppenheimer | United Kingdom / USA)
Gaza mon amour (Tarzan Nasser, Arab Nasser | France / Germany / Portugal / Palestine / Qatar)
Get the Hell Out (Taochulifayuan) (I-FanWang | Taiwan)
Good Joe Bell (Reinaldo Marcus Green | USA)
I Care A Lot (J Blakeson | United Kingdom)
Inconvenient Indian (Michelle Latimer | Canada)
The Inheritance (Ephraim Asili | USA)
Lift Like a Girl (Ashya Captain) (Mayye Zayed | Egypt / Germany / Denmark)
Limbo (Ben Sharrock | United Kingdom)
Memory House (Casade Antiguidades) (João Paulo Miranda Maria | Brazil/France)
MLK/FBI (Sam Pollard | USA)
The New Corporation: An Unfortunately Necessary Sequel (Joel Bakan, Jennifer Abbott | Canada)
New Order (Nuevo orden) (Michel Franco | Mexico)
Night of the Kings (La Nuit des rois) (Philippe Lacôte | Côte d’Ivoire / France / Canada / Senegal)
Nomadland (Chloé Zhao | USA)
No Ordinary Man (Aisling Chin-Yee, Chase Joynt | Canada)
Notturno (Gianfranco Rosi | Italy / France / Germany)
One Night in Miami (Regina King | USA)
Penguin Bloom (Glendyn Ivin | Australia)
Pieces of a Woman (Kornél Mundruczó | USA / Canada / Hungary)
Preparations to Be Together For an Unknown Period of Time (Felkészülés meghatározatlan ideig tartó együttlétre) (Lili Horvát | Hungary)
Quo Vadis, Aïda? (Jasmila Žbanić | Bosnia and Herzegovina / Norway / The Netherlands / Austria / Romania / France / Germany / Poland / Turkey)
Shadow In The Cloud (Roseanne Liang | USA / New Zealand)
Shiva Baby (Emma Seligman | USA / Canada)
Spring Blossom (Suzanne Lindon | France)
A Suitable Boy Mira Nair | United Kingdom / India
Summer of 85 (Été 85) (François Ozon | France)
The Third Day (Felix Barrett, Dennis Kelly | United Kingdom)
Trickster (Michelle Latimer | Canada)
True Mothers (Asagakuru) (Naomi Kawase | Japan)
Under the Open Sky (Subarashikisekai) (Miwa Nishikawa | Japan)
Violation Madeleine (Sims-Fewer, Dusty Mancinelli | Canada)
Wildfire (Cathy Brady | United Kingdom / Ireland)

gaRis

Toronto Film Festival 2020
Περισσότερα... »

Borat 2, Sacha Baron CohenΔεκατέσσερα χρόνια μετά την αποθέωση που γνώρισε ως Μπόρατ, Καζάκος ρεπόρτερ που ταξίδεψε στην άλλη άκρη του κόσμου, δεκάδες χιλιάδες μίλια μακρυά από την πατρίδα του, για να γνωρίσει την αμερικάνικη γη της επαγγελίας, ο κωμικός Sacha Baron Cohen, ντύνεται και πάλι το άτσαλο κοστούμι του ανατολικοευρωπαίου δημοσιογράφου, πρωταγωνιστώντας στην πολυαναμενόμενη συνέχεια του καλτ θρύλου! Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες από το στρατόπεδο της παραγωγής του Borat 2, τα γυρίσματα έχουν ήδη ολοκληρωθεί κάτω από άκρα μυστικότητα. Στο καινούργιο επεισόδιο της ιδιόμορφης περσόνας που αποδίδει ο αξιόλογος ερμηνευτής, ο Μπόρατ θεωρεί πως μετά την τεράστια επιτυχία του φιλμ του 2006 πως είναι ένας πασίγνωστος σούπερ αστέρας. Γι αυτό τον λόγο προσπαθεί να κρυφτεί από το πλήθος, υποκρινόμενος πως είναι κάποιος άλλος, παίρνοντας συνεντεύξεις όμως ταυτόχρονα από το κοινό ινκόγκνιτο.

Borat 2, Sacha Baron Cohen

Ο Borat υπήρξε μια από τις θεόρατες εκπλήξεις της σεζόν 2006, καθώς απέφερε στα ταμεία με κόστος σχεδόν μηδενικό, περισσότερα από 260 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, οδηγώντας τον Cohen να κατακτήσει την Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας σε Κομεντί ή Μιούζικαλ, αλλά και το σενάριο της ταινίας να αποσπά μια τιμητικότατη οσκαρική υποψηφιότητα διασκευασμένου σεναρίου. 
Περισσότερα... »

Rebecca PosterΌλοι οι γάμοι κρύβουν τα μυστικά τους! Βασισμένη στην θρίλερ διαχρονική νουβέλα της Daphne Du Maurier από το 1938, είναι η καινούργια δημιουργία του σημαντικού σκηνοθέτη Ben Wheatley (Kill List, Sightseers, High-Rise, Free Fire) Rebecca. Ένα τίτλος θρυλικός τόσο για την παγκόσμια λογοτεχνία, όσο και στα χρονικά του σινεμά, καθώς έχει προϋπάρξει στο εκράν, μέσα από την ματιά του μετρ του είδους Alfred Hitchcock, ογδόντα ακριβώς χρόνια πριν. Μετά την γνωριμία και τον θυελλώδη έρωτα τους στο Μόντε Κάρλο, ο γοητευτικός χήρος Μαξίμ Ντε Γουίντερ και η όμορφη σύζυγός του, νεόνυμφοι πλέον, καταφθάνουν στο Μάντερλευ, στα περιφερειακά παράλια της Βρετανίας και στην οικία του εύπορου άντρα. Εκείνη ντροπαλή και άπειρη θα προσπαθήσει να στήσει μια καινούργια ζωή, πολύ σύντομα όμως θα αντιληφθεί πως πρέπει να έρθει αντιμέτωπη με το πανταχού παρόν φάντασμα της εκλεκτικής και αριστοκρατικής πρώην κυρίας Ντε Γουίντερ, όπως το διατηρεί ολοζώντανο η εχθρική της, οικονόμος της οικίας Κυρία Ντάνβερς.

Rebecca Movie

Τους ρόλους του ζεύγους μοιράζονται η Lily James και ο Armie Hammer, ενώ την δαιμονική οικονόμο υποδύεται η Kristin Scott Thomas. Συμπρωταγωνιστούν ακόμη και οι Keeley Hawes, Ann Dowd, Sam Riley, Tom Goodman-Hill, Mark Lewis Jones, John Hollingworth, Bill Paterson. Παγκόσμια πρεμιέρα στον δίαυλο του Netflix στις 21 Οκτωβρίου 2020.

Στις δικές μας αίθουσες? Δύσκολα, αφού προηγείται η έξοδος στην μικρή οθόνη!

Περισσότερα... »

Ratched PosterΑποκάλυψε την ρίζα του κακού! Μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες μίνι σειρές της χρονιάς, για τον τηλεοπτικό δίαυλο Netflix, είναι η περίπτωση του Ratched, που τουλάχιστον στους παλαιότερους σινεφίλ, εύκολα ξυπνά αναμνήσεις της διαβολικής περσόνας που ξεπηδά μέσα από το ψυχολογικό θρίλερ One Flew Over The Cuckoo's Nest. Η φημισμένη κακιά που γεννήθηκε από την φαντασία του συγγραφέα Ken Kesey, επιστρέφει σε ένα πρίκουελ του φιλμ, που λαμβάνει χώρα χρονικά στις αρχές της δεκαετίας του 1940, σε μια ψυχιατρική κλινική, ιδιαίτερων και εκκεντρικών μεθόδων θεραπείας των ασθενών. Εκεί που στην ουσία δημιουργήθηκε η σατανικά ψυχασθενής περσόνα της δαιμόνιας νοσοκόμας. Την παραγωγή του σίριαλ υπογράφει ο Μίδας Ryan Murphy και η πρεμιέρα έχει προγραμματιστεί για τις 17 Σεπτεμβρίου 2020.

Ratched Movie

Τον βασικό πρωταγωνιστικό ρόλο της Μίλντρεντ Ράτσεντ κρατά η πάντοτε συνεπής υποκριτικά Sarah Paulson, έχοντας δίπλα της πλειάδα αστέρων. Όπως οι Cynthia Nixon ως Γκουέντολιν Μπριγκς, Judy Davis ως νοσοκόμα Μπέτσι Μπάκετ, Sharon Stone ως Λενόρ Όσγκουντ, Jon Jon Briones ως Δρ Ρίτσαρντ Χάνοβερ, Finn Wittrock ως Έντμουντ Τολεσον, Charlie Carver ως Χακ, Alice Englert ως Ντόλι, Amanda Plummer ως Λουίζ, Sophie Okonedo ως Σαρλότ Γουέλς, Corey Stoll ως Τσαρλς Γουέινράιτ, Brandon Flynn ως Χένρι Όσγκουντ, Annie Starke ως Λίλυ Κάρτράιτ και Vincent D’Onofrio ως Κυβερνήτης Τζορτζ Γουίλμπερν.

Στους δικούς μας δέκτες? Φυσικά από το Netflix στις 18 Σεπτεμβρίου!

Περισσότερα... »

Five Eyes, Guy Ritchie, Jason StathamΩς γνωστόν ο σκηνοθέτης Guy Ritchie είναι εκείνος που τράβηξε από τον χώρο της μόδας τον πολύ Jason Statham, για να του δώσει την πρώτη του πρωταγωνιστική δουλειά, στο Lock, Stock and Two Smoking Barrels του 1998. Οι δυο τους έχουν συνευρεθεί στο εξής πάμπολλες φορές, όπως στο Snatch του 2000. στο Revolver του 2005 και στο Wrath of Man που θα δούμε του χρόνου. Αυτή την φορά το ταιριαστό δίδυμο πρόκειται να συνυπάρξει σε μια ακόμη περιπετειώδη δημιουργία, το κατασκοπικό θρίλερ Five Eyes, που ήδη βρίσκεται στα σκαριά. Στο φιλμ ο βρετανός αστέρας υποδύεται τον κατάσκοπο της MI6 Όρσον Φόρτσουν, που στρατολογείται από μια διεθνή οργάνωση, ονόματι Πέντε Μάτια, προκειμένου να σταματήσει με την εμπειρία του την παράνομη δράση μιας συμμορίας που διακινεί φονικά όπλα υψηλής τεχνολογίας. Στην προσπάθεια του αυτή, να καταστείλει την δράση του συνδικάτου, θα συνεργαστεί με έναν πράκτορα της CIA που είναι ειδικός στις καινοτομίες.

Five Eyes, Guy Ritchie, Jason Statham

Το σενάριο υπογράφουν οι Ivan Atkinson και Marn Davies (The Gentlemen, Wrath of Man) ενώ την πλήρη χρηματοδότηση του πρότζεκτ έχει αναλάβει η Miramax, ελπίζοντας σε μια εμπορική πορεία ανάλογη με εκείνη της πιο πρόσφατης δημιουργίας του Ritchie, καθώς με 22 εκ δολάρια προυπολογισμό, απέφερε στα ταμεία περισσότερα από 120!
Περισσότερα... »

After 2 Μετά τη Σύγκρουση (After We Collided) PosterAfter 2 Μετά τη Σύγκρουση
του Roger Kumble. Με τους Hero Fiennes Tiffin, Josephine Langford, Dylan Sprouse, Charlie Weber, Shane Paul McGhie, Louise Lombard, Candice King.

Μαζί δεν κάνουνε και χώρια δεν μπορούνε!
του zerVo (@moviesltd)

Αλλιώς τα περίμενε η - δεν την λες και πανάκριβη με μπάτζετ 14 εκατομμύρια - παραγωγή και αλλιώς της ήρθαν στην πορεία, αφού η επένδυση σε πολύτιμο τίτλο βιβλιοπωλείων, δεν αποδείχθηκε τζακ ποτ. Ενδεχόμενα οι πρωτιές σε κάποιες αγορές της Κεντρικής Ευρώπης να εκτόξευσαν στα ύψη την αισιοδοξία, οι τελικές εισπράξεις των κοντά 70 εκ. δημιούργησαν προβληματισμό στους ιθύνοντες της Voltage προκειμένου να δει το πράγμα αλλιώς. Αλλαγή πλεύσης λοιπόν στην δεδομένη και ανά έτος κινηματογραφική συνέχεια του συγγραφικού πονήματος της Anna Todd, με νέο ντιρέκτορα, χωρίς τα σταρικά καμέο αλλά και με τελείως άλλη οπτική, πολύ πιο σέξι πιπεράτη από του εισαγωγικού επεισοδίου.

After 2 Μετά τη Σύγκρουση (After We Collided) Quad Poster
Προσπαθώντας να ξεπεράσει την προδοσία του καλού της Χάρντιν, η ξεπεταγμένη πλέον Τέσσα Γιανγκ, θα αποτραβηχτεί από εκείνον, ανοίγοντας τα φτερά της προς τις επαγγελματικές ευκαιρίες που θα της δοθούν. Αναλαμβάνοντας καθήκοντα ως μαθητευόμενη στον εκδοτικό κολοσσό Βανς, πολύ σύντομα θα δει τον εαυτό της να εξελίσσεται στην κοινωνική ιεραρχία της πόλης, ένα κλίμα τελείως διαφορετικό από εκείνο το εσωστρεφές και απαισιόδοξο, δίπλα στον προβληματικό και ψυχικά ζορισμένο πρώην της.

Ο οποίος στιγμή δεν φεύγει όμως από τον νου της, συναίσθημα αμοιβαίο και για εκείνον, που δεν έχει μάτια για καμία άλλη πέρα από το κορίτσι που του χάρισε την καρδιά της. Αποφασισμένη να κλείσει μια για πάντα το κεφάλαιο Χάρντιν και με όλες τις ευκαιρίες να ανοίγονται διάπλατα μπροστά της, η Τέσσα θα πάρει το ρίσκο να βάλει τέλος σε αυτό τον άστατο δεσμό. Δεν θα υπολογίσει όμως την αναπάντεχη άφιξη της μαμάς του, που για να μην στενοχωρηθεί θα υποκριθεί πως ακόμη είναι μαζί του...

Μόνο θα υποκριθεί? Ή μήπως μέρα με την ημέρα θα καταλάβει όλο και πιο πολύ, πως το δέσιμο με τον bad boy της περιοχής είναι ακλόνητο και δεν σπάζει με κανέναν τρόπο? Κι έτσι εισερχόμαστε σε ένα ερωτικό παιχνίδι, που προφανώς το πάνω χέρι το έχει το κορίτσι, καθώς εκείνο είναι αυτό που ορίζει τους κανόνες της σχέσης. Με την μοναδική διαφορά πως δεν δείχνει την παραμικρή αποφασιστικότητα, με τελική συνέπεια, στα κοντά εκατό λεπτά του νεανικού αυτού, δράματος το χαλάω ότι φτιάχνω - και τούμπαλιν - να λαμβάνει χώρα με επαναληπτικούς ρυθμούς πολυβόλου.

Είναι πασιφανές πως οι εμπνευστές του σεναρίου είχαν βάλει σαν σκοπό τους, να ρίξουν στον τραπέζι τον προβληματισμό που πιθανόν μπορεί να προκληθεί σε ένα ζευγάρι εικοσάχρονων, όταν μεταξύ τους υπάρχουν έντονες κοινωνικές αντιθέσεις. Το αγόρι, δηλαδή, να είναι παιδί χωρισμένων γονιών, με έντονα τα σημάδια στο υποσυνείδητο του της ενδοοικογενειακής βίας, γεγονός που το έχει ωθήσει στην πράξη κάθε λογής παλαβωμάρας, το κορίτσι δε από την μεριά του, πιο ψηλομύτικο, πιο σνομπ, πιο ανωτέρου λέβελ, να δείχνει πως δεν θα έλεγε όχι σε μια ολοκληρωτική στροφή 180 μοιρών, με την επιλογή ενός άψογα γυαλισμένου συναδέλφου για ταίρι (όπως ο Τρέβορ καλή ώρα). Η ανατροπή του τελευταίου ακριβώς δευτερολέπτου της ταινίας, μπερδεύει ακόμη πιο πολύ τα πράγματα, δείχνοντας πως ούτε κάτι τέτοιο ισχύει, ενόψει του τελικού τσάπτερ, που θα σκάσει μύτη σε ένα περίπου χρονάκι από σήμερα.

Η αλήθεια είναι πως έχοντας απομακρυνθεί υπερβολικά σε ηλικία, από το νούμερο των δύο σφόδρα ερωτευμένων - με την πενηντάχρονη σινγκλ μητέρα Χάρντιν, φερειπείν, μια χαρά θα τα έβρισκα - δεν μου είναι και τόσο εύκολο να πιάσω τον παλμό, του πως μπορεί να σκέφτεται ετούτη η νεαρότατη γενιά και αν την ικανοποιεί το ακατάσχετο πινγκ πονγκ μεταξύ χωρισμού και δεσίματος. Ακόμη πιο πολύ αυτό το χάσμα, μπορεί να διαφανεί στην άκρως διαφορετική μου άποψη, με τον εικοσάρη θεατή του σινερομάντζου, που πιθανότατα θα περάσει μια χαρά, απολαμβάνοντας στο πανί το ερωτικό πάθος των δύο παιδιών. Μην το αδικήσω λοιπόν το After We Collided, που όμοιο του σε ακατάλληλα πλάνα, στη δική μας εποχή δεν είχαμε, καθώς ως ο πιο μπερμπάντης, φερόταν ο Rob Lowe του St Elmo, που άντε να έδινε κανένα φιλάκι παραπάνω σε καμία γκρουπίτσα του.

Θα σταθώ στα ελαφρώς θετικά του έργου λοιπόν και όχι στα αμέτρητα, κυρίως σε ρυθμό και συνοχή, αρνητικά του. Η ερμηνευτική απόδοση της νεαράς Josephine Langford πείθει κάπως ως κορίτσι ονειροπόλο και τάχαμου ευγενικό, που μονομιάς μπορεί να εξελιχθεί σε παθιασμένο διαβολικό θηλυκό με αστείρευτες ορμές. Αντιστοίχως ο μορφονιός Hero Fiennes Tiffin ούτε καν το κατέχει και μοιάζει εκτός νερών, όποτε χρειαστεί να πει δυο σοβαρές ατάκες παραπάνω. Παρόλα αυτά η χημεία τους δείχνει ανεκτή, με συνέπεια οι ερωτικές σεκάνς, που από μηδέν στο πρώτο τεύχος εδώ φτάνουν σε διψήφιο αριθμάκι, να εμφανίζουν μια κάποια αισθητική, που σίγουρα θα αναψοκοκκινήσει τα μαγουλάκια της young adult πλατείας. Αν αυτό είναι αρκετό, μα το Θεό, δεν μπορώ καν να το ζυγίσω, πηγαίνω πάσο και για να μην φανώ παλαιών αρχών, βάζω βαθμό επιείκειας, λίγο κάτω από την βάση...

ΣΣ - Η εγχώρια διανομή δεν πραγματοποίησε ποτέ δημοσιογραφική προβολή του φιλμ. Εμείς θα θεωρήσουμε ως λόγο, πως δεν έφτασε στην ώρα της η κόπια στα γραφεία της. Όχι τίποτα άλλο, που ενδεχόμενα περνάει από τον νου...

After 2 Μετά τη Σύγκρουση (After We Collided) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 3 Σεπτεμβρίου 2020 από την Spentzos Films!
Περισσότερα... »



Ελληνικό Box Office 3 - 6 Σεπτεμβρίου 2020 by OPTOMA


Φιλμ
Διανομή
Wks Αίθουσες
4ήμερο Ελλάδας
Σύνολο Ελλάδας
1
Tenet
Tanweer
2
129
17.990
76.032
2
After We Collided
Spentzos Films
1
87
16.657
16.657
3
Trolls World Tour
Tulip Ent.
4
55
3.836
38.554
4
Sabrina
Odeon
1
13
3.468
3.468
5
The New Mutants
Odeon
1
52
2.751
2.751
6

A bout de souffle
Bibliotheque
1
4
2.100
2.100
7
The Appartment
Odeon
3
17
2.021
7.904
8
Si Yo Fuera Rico
Weird Wave
1
8
1.646
1.646
9
La Odisea De Los Giles
Feelgood Ent.
5
6
887
18.988
10
Figli
Rosebud 21
3
5
686
7.677


Προηγούμενο ΤΟΠ - Επόμενο ΤΟΠ
Περισσότερα... »

Μουλάν (Mulan) PosterΠιστή. Γενναία. Αυθεντική! Η βραβευμένη σκηνοθέτιδα Niki Caro ζωντανεύει την επική ιστορία της θρυλικής πολεμίστριας της Κίνας στη Μουλάν (Mulan) της Disney, όπου μια ατρόμητη νεαρή γυναίκα ρισκάρει τα πάντα από την αγάπη για την οικογένεια και τη χώρα της, για να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους πολεμιστές της Κίνας. Όταν ο Αυτοκράτορας της Κίνας διατάζει ότι ένας άντρας ανά οικογένεια πρέπει να υπηρετήσει τον Αυτοκρατορικό Στρατό για να υπερασπιστεί τη χώρα από τους εισβολείς, η Hua Mula, η μεγαλύτερη κόρη ενός διάσημου πολεμιστή, παίρνει τη θέση του άρρωστου πατέρα της. Μεταμφιέζεται σε άντρα, τον Hua Jun, και περνάει από πολλές δοκιμασίες που θα χρειαστούν όλη της τη δύναμη για να τα καταφέρει. Είναι ένα επικό ταξίδι που θα τη μεταμορφώσει σε μία εκπληκτική πολεμίστρια που θα κερδίσει τον σεβασμό ενός έθνους...και ενός περήφανου πατέρα.

Μουλάν (Mulan) Movie

Την ατρόμητη ηρωίδα υποδύεται η Yifei Liu, έχοντας στο πλευρό της κάποιους από τους μεγαλύτερους θρύλους του κινέζικου κινηματογράφου, όπως οι Donnie Yen, Li Gong, Jet Li.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 10 Σεπτεμβρίου 2020 από την Feelgood Ent.!

Περισσότερα... »