Δίκτυο Κατασκόπων (Spider In The Web) - Trailer / Τρέιλερ PosterΧίλια μίλια βήματα! Έχοντας πάρει Επίσημη Συμμετοχή στο Δεκαπενθήμερο των σκηνοθετών στο πιο πρόσφατο Φεστιβάλ Καννών, αλλά και Επίσημη Συμμετοχή στο Διαγωνιστικό Τμήμα του τελευταίου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, έρχεται η Αυστριακής προέλευσης και βασισμένη σε πραγματικά περιστατικά ταινία Λίλιαν (Lillian) που σκηνοθετεί ο Andreas Horvath, σε σενάριο δικό του. Η Λίλιαν βρίσκεται στην Νέα Υόρκη με ληγμένη την βίζα της και δεν έχει άλλη επιλογή από το να επιστρέψει πίσω στην Ρωσία. Χωρίς να γνωρίζει την γλώσσα αποφασίζει να διασχίσει τις Ηνωμένες Πολιτείες ώστε να φτάσει στην Αλάσκα και από εκεί απέναντι, στην χώρα της.

Δίκτυο Κατασκόπων (Spider In The Web) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Στην ταινία πρωταγωνιστεί η Patrycja Planik.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 5 Δεκεμβρίου 2019 από την AMA Films!

Περισσότερα... »

Η Ανιές με τα λόγια της Βαρντά (Varda par Agnès) Poster ΠόστερΗ Ανιές με τα λόγια της Βαρντά
της Agnès Varda.


Ό,τι θυμάται, χαίρεται! Με την καλή έννοια!
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Η δημιουργικότητα δεν κοιτάζει ηλικίες

Η Agnès Varda γεννήθηκε ως Arlette Varda στις Βρυξέλλες στις 30 Μαΐου του 1928, όπου και μεγάλωσε με 4 αδέρφια. Η μητέρα της ήταν Γαλλίδα, από την πόλη Σετ και ο πατέρας της ήταν ελληνικής καταγωγής, με ρίζες από τη Μικρά Ασία. Το 1940, ο πόλεμος ανάγκασε την οικογένειά της να μετακομίσει στη νότια Γαλλία. Η Agnès Varda πέρασε την εφηβεία της στην πόλη Σετ κι έπειτα μετακόμισε στο Παρίσι όπου σπούδασε στη Σχολή του Λούβρου και παρακολούθησε μαθήματα φωτογραφίας στην Εθνική Σχολή Λουί-Λιμιέρ. Όταν έκλεισε τα 18 της χρόνια άλλαξε νόμιμα το όνομά της από Arlette σε Agnès. Η Varda έγινε φωτογράφος για τον ηθοποιό Jean Vilar όταν ίδρυσε το θεατρικό φεστιβάλ Αβινιόν το 1948 κι έπειτα για το Εθνικό Λαϊκό Θέατρο στο Παλέ Ντε Σαγιό του Παρισίου. Έκανε την πρώτη της έκθεση στην αυλή του σπιτιού της το 1954. Την ίδια χρονιά, έκανε στροφή προς τον κινηματογράφο χωρίς κάποια εκπαίδευση. Ίδρυσε την Ciné Tamaris για την παραγωγή και τη σκηνοθεσία της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας της, με τίτλο «Πουάντ-Κουρτ» (La pointe-courte), που της χάρισε τον τίτλο «Νονά του Γαλλικού Νέου Κύματος». Έκτοτε σκηνοθέτησε μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες, μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ. Το 2003 ξεκίνησε η καριέρα της ως visual artist στη Biennale της Βενετίας. Σύζυγος του Jacques Demy και μητέρα της σχεδιάστριας κοστουμιών Rosalie Varda και του παραγωγού και ηθοποιού Mathieu Demy, η Agnès Varda έφυγε πλήρης ημερών στα 90 της χρόνια στις 29 Μαρτίου του 2018.

Η Ανιές με τα λόγια της Βαρντά (Varda par Agnès) Poster Πόστερ Wallpaper
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που κάνει κάτι αυτοβιογραφικό η Varda. Το 1994 κυκλοφόρησε το βιβλίο της με τίτλο ακριβώς τον ίδιο που έχει και η συγκεκριμένη ταινία. Και το 2008 βγήκε στις αίθουσες το ντοκιμαντέρ της «Οι παραλίες της ζωής μου» (Les plages d'Agnès) όπου έκανε κάτι ανάλογο με αυτό που κάνει εδώ... Η ταινία «Varda par Agnès», που έμελλε να είναι και η τελευταία της ζωής της, έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο προηγούμενο φεστιβάλ Βερολίνου, όπου συμμετείχε στο επίσημο πρόγραμμα, εκτός συναγωνισμού.

Η υπόθεση: Η Agnès Varda, φωτογράφος, installation artist και πρωτοπόρος της Nouvelle Vague, αποτελεί θεσμό για το γαλλικό κινηματογράφο. Λίγο πριν το θάνατό της, κάθισε στην καρέκλα του σκηνοθέτη και χρησιμοποιώντας φωτογραφίες κι αποσπάσματα από τις ταινίες της, μίλησε η ίδια για το ανορθόδοξο έργο της. Το ντοκιμαντέρ χωρίζεται σε δύο μέρη: στο πρώτο αναφέρεται στην «αναλογική περίοδο» από το 1954 έως το 2000, και η σκηνοθέτιδα βρίσκεται σε πρώτο πλάνο. Ήταν μια νέα γυναίκα που ήθελε να επαναπροσδιορίσει το σινεμά, ένας άνθρωπος που ήταν πάντα ανοιχτόμυαλος, που σε κάθε της ταινία άλλαζε την αφήγηση. Στο δεύτερο μέρος, η Varda εστιάζει στη χρονική περίοδο από το 2000 έως το 2018 και μας δείχνει πως χρησιμοποιεί την ψηφιακή τεχνολογία για να περιγράψει τον κόσμο με τον μοναδικό της τρόπο. Είτε μπροστά από την κάμερα είτε πίσω από αυτήν, η Varda διηγείται ιστορίες μέσα από εικόνες κι αποφεύγει τις συμβατικές μεθόδους αφήγησης. Μαζί με τους συνεργάτες της, μεταφέρουν το θεατή σε ένα ταξίδι ανορθόδοξων εικόνων.

Η άποψή μας: Και ξαφνικά (κι ανέλπιστα) μετά την – αναπάντεχη – επιτυχία του ντοκιμαντέρ «Πρόσωπα και ιστορίες», όλοι μιλούσαν για την Agnès Varda. Δεν είναι κακό αυτό. Είναι ωραίο να ανακαλύπτει ο (ας το ονοματίσουμε συμβατικά και πολιτικώς ορθά) πιο ψαγμένος από τον μέσο όρο cinema-goer μια δημιουργό τόσο τρομερή για όσα έκανε όσο και αξιαγάπητη ως περσόνα. Με τη χαρακτηριστική δίχρωμη κόμμωσή της, τον μειλίχιο τρόπο ομιλίας της και το διαρκώς εν εγρηγόρσει μυαλό της, η μικροκαμωμένη γηραιά κυρία καθισμένη στην καρέκλα του σκηνοθέτη (κυριολεκτικά) κάνει μια παρουσίαση του έργου της με έναν τρόπο απολύτως δικό της. Βλέποντας την ταινία είναι σαν να είσαι μέλος του κοινού που παρακολουθεί σε μια μεγάλη αίθουσα ένα masterclass – αν και νομίζω πως η Varda δεν θα γούσταρε καθόλου τη χρήση της συγκεκριμένης λέξης.

Τη βλέπουμε να σταματάει και να εξηγεί πράγματα για χαρακτηριστικές στιγμές της καριέρας της. Για το πρωτοποριακό για την εποχή της «Η Κλεό από τις 5 έως τις 7», που γυρίστηκε σε πραγματικό χρόνο (λόγω έλλειψης μπάτζετ – ανάγκα και οι θεοί πείθονται!) παρακολουθώντας την ηρωίδα της, την Κλεό, από τις 5 έως τις 7 το απόγευμα! Για την «Ευτυχία» (την είδαμε το περασμένο καλοκαίρι σε επανέκδοση και στη χώρα μας), όπου χρησιμοποίησε την πραγματική οικογένεια του πρωταγωνιστή της, Jean-Claude Drouot, με τη μυθοπλασία να μπερδεύεται γλυκά με το ντοκιμαντέρ. Για το «Δίχως στέγη, δίχως νόμο», μάλλον την πιο εμβληματική από τις ταινίες μυθοπλασίας της, όπου καθοδήγησε στα πρώτα της βήματα ουσιαστικά την Sandrine Bonnaire. Για την τάση της να χρησιμοποιεί ερασιτέχνες ηθοποιούς στις ταινίες μυθοπλασίας της. Για την άλλη τάση της, να κινηματογραφεί τα πάντα και να κάνει ντοκιμαντέρ με τη λογική «ό,τι βρέξει ας κατεβάσει»!

Το τελευταίο είναι σπουδαίο, ιδίως για όσους φερέλπιδες σκηνοθέτες δουν τη συγκεκριμένη ταινία: η γυναίκα ξεκινούσε να γυρίσει κάτι, πολλές φορές έτσι, χωρίς πρόγραμμα, και το τυχαίο που συναντούσε στο διάβα της δεν την ενοχλούσε – ίσα ίσα, το επιδίωκε και το αγαπούσε! Να ξεκινάς να γυρίσεις ντοκιμαντέρ για την παλιά σου γειτονιά πχ και να γυρνάς τελικά ένα ντοκιμαντέρ για ένα ζευγάρι που λατρεύει τα τρένα σε όλες τους τις μορφές! Τέτοια πράγματα! Με χιλιάδες ιδέες το δευτερόλεπτο, με τόσα πολλά πράγματα που κατάφερε στη ζωή της, με τόσα ταξίδια, με τόσες παραστάσεις, τόσο πολυτάλαντη και multitasking, δεν μπορείς παρά να της βγάλεις το καπέλο. Πάντα κοινωνικά ανήσυχη, πάντα με το μάτι στραμμένο στην κοινωνία, πάντα πολυάσχολη, κινηματογράφησε από Μαύρους Πάνθηρες έως ανθρώπους που μαζεύουν πατάτες από χωματερές, μιας που δεν είναι στο μέγεθος που τις θέλουν τα σούπερ μάρκετ! Να πειραματίζεται με τα θέματα, να πειραματίζεται με τη φόρμα, να πειραματίζεται με άλλες τέχνες.

Και οι φωτογραφίες της είναι σπουδαίες και τα installation της και η φιλοσοφία της. Να κάνει έργα τέχνης το... μνήμα της αγαπημένης της γάτας! Να φτιάχνει «κινηματογραφικές καλύβες» καμωμένες από μπομπίνες και από φιλμ 35mm παλιών της ταινιών! Θεά! Θα ήθελα περισσότερα ανεκδοτολογικά στοιχεία, όπως η συνομιλία της με την Bonnaire. Θα γούσταρα να δω τον Robert De Niro, τον Alain Delon και την Catherine Deneuve πχ να μιλάνε για την τεράστια... αποτυχία που ήταν το φιλόδοξο πρότζεκτ «Les cent et une nuits de Simon Cinéma». Και θα ήθελα... λιγότερο «Πρόσωπα και ιστορίες», καθώς είναι πολύ πρόσφατο στη μνήμη όλων όσων είδαν τη συγκεκριμένη ταινία, αν και δίνει ένα πολύ ωραίο φινάλε, η αλήθεια είναι. Oh well.

Όσοι – λίγοι – θέλετε να τη γνωρίσετε λίγο παραπάνω, αυτή η ταινία είναι η ευκαιρία σας. Και είναι λογικό να μην συρρεύσουν τα πλήθη να την παρακολουθήσουν. Καθότι, είπαμε: αυτό είναι περισσότερο ένα κινηματογραφικό (κι όχι μόνον) μάθημα, παρά μια «κανονική» ταινία. Και τι πειράζει; Η γυναίκα αυτή έπαιξε το παιχνίδι με τον μοναδικό τρόπο που γνώριζε: το δικό της.

Η Ανιές με τα λόγια της Βαρντά (Varda par Agnès) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 28 Νοεμβρίου 2019 από την Seven Films!
Περισσότερα... »

Η Βασίλισσα της Καρδιάς (Dronningen) - Trailer / Τρέιλερ PosterΠοιο είναι το λάθος και ποιο το σωστό? Η ταινία Η Βασίλισσα της Καρδιάς (Dronningen), που σκηνοθετεί η May el-Toukhy, είναι εκείνη που απέσπασε το Βραβείο Κοινού, Φεστιβάλ Sundance 2019, αναδείχθηκε Καλύτερη Σκανδιναβική Ταινία, Φεστιβάλ του Γκέτεμποργκ 2019 ενώ είναι Υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας 2020, ως η επίσημη πρόταση της Σουηδίας. Η Αν, μια πετυχημένη και αφοσιωμένη δικηγόρος, που ειδικεύεται στις υποθέσεις νεαρών και ανηλίκων παραβατών, ζει μια τέλεια ζωή με τον γιατρό σύζυγο της Πίτερ και τις δίδυμες κόρες τους. Όμως… κάτι λείπει από τη ζωή της. Όταν ο Γκουστάβ, ο παραστρατημένος γιος του άντρα της μετακομίζει ξαφνικά μαζί τους, οι φευγαλέες ματιές που ανταλλάσσουν εξελίσσονται, μοιραία, σε ένα απαγορευμένο ειδύλλιο.

Η Βασίλισσα της Καρδιάς (Dronningen) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Πρωταγωνιστούν οι Trine Dyrholm, Gustav Lindh.

Στις δικές μας αίθουσες? Τον Ιανουάριο του 2020 από την Odeon!

Περισσότερα... »

Κατηγορώ...! (J' Accuse) - Trailer / Τρέιλερ PosterΕίμαι Αθώος! Η ταινία Κατηγορώ...! (J' Accuse), που βασίζεται στο ομώνυμο πολυδιαβασμένο έργο του Εμίλ Ζολά, πήρε στο 76ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας τον Αργυρό Λέοντα και το βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου. Το 1894, ο Γάλλος λοχαγός Άλφρεντ Ντρέιφους κατηγορείται άδικα για προδοσία και καταδικάζεται σε ισόβια κάθειρξη στο Νησί του Διαβόλου. Ο κορυφαίος ντιρέκτορας Roman Polanski («Το Μωρό της Ρόζμαρι», «Chinatown», «Ο Πιανίστας») με την νέα του ταινία μας παραθέτει μια άλλη οπτική της Υπόθεσης Ντρέιφους, καθώς αφηγείται την ιστορία από την πλευρά του άνδρα που βοήθησε στην σύλληψη του λοχαγού, πριν ανακαλύψει την αλήθεια.

Κατηγορώ...! (J' Accuse) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Ο πολυβραβευμένος Πολωνός δημιουργός σκηνοθετεί τους Jean Dujardin, Louis Garrel, Emmanuelle Seigner και Grégory Gadebois σε μια μοναδική ταινία που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα που δίχασαν τη Γαλλία στα τέλη του 19ου αιώνα.

Στις δικές μας αίθουσες? Τον Ιανουάριο του 2020 από την Odeon!

Περισσότερα... »

Ο Φάρος (The Lighthouse) - Trailer / Τρέιλερ PosterΈχεις μυστικά, λοιπόν? Ο οραματιστής και ραγδαία ανερχόμενος σκηνοθέτης Robert Eggers, τέσσερα χρόνια μετά το εξαιρετικά ατμοσφαιρικό θρίλερ Η Μάγισσα (The Witch) επιστρέφει με ένα δεύτερο, ανεξάρτητο αριστούργημα: μια ακόμη πιο αινιγματική ταινία υπαρξιακού τρόμου, με τίτλο Ο Φάρος (The Lighthouse). Στη δεύτερη ταινία του, ο Έγκερς αφηγείται μια ιστορία τοποθετημένη στη Νέα Αγγλία των Ηνωμένων Πολιτειών, γύρω στο 1890. Σε ένα μυστηριώδες νησί, δυο φρουροί ενός απομονωμένου φάρου έχουν χρέος να μείνουν στο πόστο τους για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα. Εκεί θα έρθουν κοντά, θα συγκρουστούν και τελικά θα βυθιστούν στα ανείπωτα μυστήρια αυτού του παράξενου μέρους. Το πέρασμα του χρόνου θα φέρει στην επιφάνεια το πνιγηρό αίσθημα απομόνωσης, θα ανασύρει σκοτεινές φαντασιώσεις και, τελικά, θα στρέψει τους δυο άνδρες στην παράνοια.

Ο Φάρος (The Lighthouse) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Ο Willem Dafoe και ο Robert Pattinson προσεγγίζουν με θεατρική ένταση και ακρίβεια τους χαρακτήρες τους, οι οποίοι στέκουν αβοήθητοι μέσα στο παραισθησιογόνο σασπένς της ιστορίας.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 30 Ιανουαρίου 2020 από την Tulip Ent.!

Περισσότερα... »

Η Γκουβερνάντα (The Turning) - Trailer / Τρέιλερ PosterΠρόσεχε τα παιδιά! Μια μοντέρνα παραλλαγή του κλασικού μυθιστορήματος «Το Στρίψιμο της Βίδας» του Χένρι Τζέιμς αποτελεί η ταινία Η Γκουβερνάντα (The Turning) της DreamWorks Pictures που σκηνοθετεί η Floria Sigismondi. Για πάνω από 100 χρόνια, μια άκρως στοιχειωμένη ιστορία έχει επικρατήσει για να τρομάζει τα πλήθη. Μια ιστορία που μας πηγαίνει σε ένα μυστηριώδες κτήμα στην εξοχή της περιοχής Μέιν, όπου η Κέιτ – που μόλις έχει ξεκινήσει να δουλεύει ως νταντά – πρέπει να φροντίσει δύο ψυχικά διαταραγμένα ορφανά, τη Φλόρα και το Μάιλς. Σύντομα όμως ανακαλύπτει ότι το μέρος αλλά και τα παιδιά κρύβουν σκοτεινά μυστικά και τα πράγματα μπορεί να μην είναι όπως δείχνουν.

Η Γκουβερνάντα (The Turning) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Πρωταγωνιστούν οι Mackenzie Davis, Finn Wolfhard, Brooklynn Prince.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 23 Ιανουαρίου 2020 από την Odeon!

Περισσότερα... »

Η Αντιπροσωπεία (Delegacioni) - Trailer / Τρέιλερ PosterΆχρωμα χρόνια! Η ταινία Η Αντιπροσωπεία (Delegacioni) του Bujar Alimani κέρδισε το Μέγα Βραβείο & Βραβείο Οικουμενικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Βαρσοβίας, το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας & Επιτροπής στο Φεστιβάλ Τεργέστης και είχε Επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ Κιν/φου Θεσ/νίκης στο Τμήμα: Ανοιχτοί Ορίζοντες. Φθινόπωρο του 1990. Μια ομάδα διπλωματών από τη Δύση καταφθάνουν στην Αλβανία για να διερευνήσουν τυχόν καταπατήσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από το κομμουνιστικό καθεστώς, που βρίσκεται ακόμη στην εξουσία. Ο Λέο, ένας πολιτικός κρατούμενος που βρίσκεται υπό κράτηση εδώ και 16 χρόνια, αναγκάζεται να βγει στα κρυφά από την απόμακρη, ορεινή φυλακή του για να συναντήσει τον επικεφαλής της αντιπροσωπείας, τον οποίο γνώρισε στα φοιτητικά του χρόνια, τη δεκαετία του ’60. Υποτίθεται πως ο Λέο οδηγείται εκεί για να επιβεβαιώσει πως δεν γίνεται καμία παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη χώρα. Αλλά μόλις διαπιστώνει τα σχέδια των συνοδών του, αποφασίζει να μην παίξει το παιχνίδι τους. Τίποτα δεν πάει σύμφωνα με το σχέδιο...

Η Αντιπροσωπεία (Delegacioni) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Πρωταγωνιστούν οι Viktor Zhusti, Xhevdet Ferri, Ndriçim Xhepa.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 5 Δεκεμβρίου 2019 από την Seven Films!

Περισσότερα... »

Γκρέτελ & Χάνσελ (Gretel & Hansel) - Trailer / Τρέιλερ PosterΈνα σκοτεινό παραμύθι! Το κλασικό παραμύθι των αδελφών Γκριμ Γκρέτελ & Χάνσελ (Gretel & Hansel), μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη σε μία σκοτεινή ταινία τρόμου, σκηνοθετημένο από τον (και ηθοποιό) Oz Perkins στην τρίτη του μεγάλου μήκους δημιουργική προσπάθεια. Μια φορά και έναν καιρό σε μια μακρινή εξοχή, ένα νεαρό κορίτσι οδηγεί τον μικρό της αδερφό στο σκοτεινό δάσος ψάχνοντας φαγητό και δουλειά, μόνο για να καταλήξουν άθελά τους στον πυρήνα του κακού. Πρόκειται για μια ακόμη παραγωγή της Orion Pictures που επιχειρεί να προσεγγίσει τον πολυδιαβασμένο μύθο, σε μια πιο μοντέρνα και εκσυγχρονισμένη του εκδοχή.

Γκρέτελ & Χάνσελ (Gretel & Hansel) - Trailer / Τρέιλερ Movie

Πρωταγωνιστούν οι Sophia Lillis, Jessica De Gouw, Alice Krige, Ian Kenny και Charles Babaola.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 13 Φεβρουαρίου 2020 από την Odeon!

Περισσότερα... »

Φαντασία PosterΦαντασία
του Αλέξη Καρδαρά. Με τους Στέλιο Μάινα, Γιάννη Στάνκογλου, Ρένα Μόρφη, Άννα Καλαϊτζίδου, Αντίνοο Αλμπάνη, Γιάννη Νταλιάνη, Γιώργο Καφετζόπουλο, Βίκυ Παπαδοπούλου.


Πες μου Φωτεινή, πες μου Φωτεινή, πως με αγαπάς πολύ
του zerVo (@moviesltd)

Μια βραδιά στην Φαντασία λέει ε? Δεν θα την ξεχάσω ποτέ εκείνη την πρώτη μου φορά. Γύρω στα είκοσι και κάτι ημερών, πέντε φίλοι που ήδη έχουν κατεβάσει μερικά Τζόνη στο παμπ της γειτονιάς και αποφασίζουμε να διαβούμε την παραλιακή, με σκοπό να διαβούμε το κατώφλι του πιο φημισμένου νυχτερινού, αυτού με τα γιγάντια ασημένια γράμματα στην μαρκίζα. Ούτε τραπέζι κλεισμένο, ούτε πρόγραμμα, ούτε τίποτα. Η απογοήτευση στην είσοδο μη αναμενόμενη, για την άγνοια κινδύνου μας: Δεν υπάρχει ούτε στασίδι, ήρθατε κι εσείς στη μία η ώρα... Ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν την μεταβολή, η φωνή του πορτιέρη μοιάζει με βάλσαμο. Ελάτε παιδιά, έχουμε μια ακύρωση, τυχεροί είστε. Το είκοσι βήματα πάνω στο κόκκινο χαλί, ενόσω πλησίαζα την κεντρική πύλη, προτού εισέλθω στον ναό, έμοιαζαν με μαγική ιεροτελεστία. Η ένταση από τα όργανα ολοένα και μεγάλωνε, προκαλώντας μου μια απίστευτη αγωνία για το τι πρόκειται να συναντήσω πίσω από την ολοβέλουδη κατακόκκινη πόρτα. Αποκάλυψη!

Ένα αχανές Μαρακανά, σκεπασμένο με ένα πέπλο καπνογόνου (από τις φούμες) με την ορχήστρα και τους αστέρες κατάτι υπερυψωμένους να δίνει το γενικό πρόσταγμα. Χαμένο κορμί με φωνάζουν κι αλήτη! Εκατοντάδες μαυροντυμένες λαμπάδες πάνω στα τραπέζια να τραμπαλίζουν στον παλμό, μέσα σε ένα ξέφρενο πανηγύρι εκατομμυρίων αισθήσεων και συναισθημάτων. Μπουζούκια, αυτά είναι εντέλει, εδώ προσκυνάει η κοινωνία είδωλα και θεούς, σκορπώντας τον κάματο μπορεί και ολάκερου του μηνός. Φαντασία! Εδώ υπάρχει ένας έρωτας μεγάλος. Δεν λησμονιέται το ενσταντανέ.

Μακάρι ένας από τους συντελεστές ετούτης εδώ της ταινίας (...) να είχε περάσει έστω και μια νύχτα μέσα της.

Φαντασία Quad Poster
Δεν πρέπει να υπάρχει ούτε ένας θαμώνας του άθλιου επαρχιακού σκυλάδικου Παράδεισος που να μην πιστεύει πως η τραγουδίστρια που κρατά ολόκληρο το πρόγραμμα, κάποια στιγμή θα γίνει μεγάλη και τρανή. Η αστερόσκονη άλλωστε πάνω από την αύρα της αηδονίσιας Φωτεινής, θυγατέρας του ιδιοκτήτη του κέντρου, που από μικρή ηλικία απόλεσε την αγαπημένη της μητέρα, είναι βέβαιο πως αργά ή γρήγορα θα προκαλούσε το ενδιαφέρον των μεγάλων πιστών της πρωτεύουσας. Ο πρώτος και ο καλύτερος που θα προλάβει να πάρει κοντά του το πουλέν, ο φημισμένος μαέστρος Βλάσης Χρηστάκης, φίλος παιδιόθεν του γονιού της Φωτεινούλας, θα είναι εκείνος που θα την πάρει στο πλάι του, ανεβάζοντας την στο πάλκο του πολυσύχναστου κέντρου Χάντρες, χαρίζοντας της τα πιο πρόσφατα σουξέ του.

Έχοντας πλέον εξελιχθεί σε μεγάλη σταρ του πενταγράμμου, η νεαρή καλλιτέχνης, μη τρέφοντας τίποτα ξεχωριστά αισθήματα για τον σιτεμένο μπουζουξή που την ανέδειξε, σύντομα θα τον εγκαταλείψει για την θερμή αγκάλη κάποιου πολύ νεότερου του, επίσης τραγουδιστή που το όνομα του φιγουράρει στην πρώτη γραμμή της επιτυχίας. Του Νίκου Κόκκινου, σούπερ αστέρα με αμέτρητους πλατινένιους δίσκους, που στο πλευρό του - παρότι παντρεμένου - θα γνωρίσει το ερωτικό πάθος που πάντοτε καρτερούσε. Η μοίρα της Φωτεινής μπορεί να είναι γραμμένη με ατόφιο χρυσάφι σε ότι αφορά στην καριέρα της, στην προσωπική της ζωή όμως, τα πάντα ακολουθούν άλλη φορά, αρνητική.

Άκου λοιπόν φίλε μου να δεις πως λειτουργεί εν έτι 2020 ο ελληνικός σινεμάς. Ο εμπορικός ελληνικός σινεμάς. Είναι σε κάποια παραλία πεντέξι νοματαίοι που περνούν εαυτούς για παραγωγούς της περιοπής και πίνουν τα ούζα τους, μέχρι που στον νου του ενός σκάει η έμπνευση: "- Ρε σεις μπας και είδατε πέρσι μια ταινία με ένα κορίτσι με γλυκιά φωνή, που το αγάπησε ένας διάσημος μπεκρής ροκάς αλλά στο τέλος πέθανε? Παίζει κι εκείνη η πως την λένε η γνωστή? - Η Μαντόνα λες? - Α γεια σου, αυτή. Τι λέτε, δεν το φκιάνουμε σε ελληνική βερσιόν το εργάκι? Έτσι θα του προσθέσουμε πέρα από το αμόρε και καμιά δεκαριά θανάτους στην εξέλιξη του, για να ανεβάσουμε το δράμα, θα βάλουμε και τίποτα γνωστούς ηθοποιούς φίλους μας να παίξουν, μπας και τα κονομήσουμε! - Μπράβο ρε μαν, αυτή είναι η ιδέα της χρονιάς! Πως δεν το σκέφτηκε κανείς μας? Να του χώσουμε και τίποτα τραβηγμένες υπερβολές στο σκριπτ, να μοιάζει με Βέρα στο Δεξί που το έβλεπε και ο κόσμος όλος. Θα σπάσουμε ταμεία παίδες να μου το θυμηθείτε. Μόνο μια καλή στάρινγκ να εντοπίσουμε, να της βγαίνει και λίγο η φωνή, για τους άντρες του στόρι δεν πειράζει, ας γκαρίζουν. Δεν είναι αυτοί τα αστέρια...

Δεν πρέπει να κράτησε πέντε λεπτά ο διάλογος των εγχώριων Selznick. Και ούτε ακόμη δύο η συγγραφή του σεναρίου. Και το πράγμα πήρε αμέσως φωτιά. Και να σου από το καλοκαίρι τα καταιγιστικά δελτία τύπου και να σου τα βίντεο κλιπ και οι αφίσες και οι διαφημίσεις, για το "ορίτζιναλ" θεματάκι έκπληξη που μας επιφυλάσσει η φιλμική σεζόν. Δεν συζητούμε, δε, για το πάρτι πρεμιέρας, που πέντε φωτογραφίες των botoxαρισμένων αγνώριστων καλεσμένων να έβλεπε ο κάθε πικραμένος, θα γελούσε μέχρι τα Χριστούγεννα του '30. Ένιγουέι δεν είναι αυτή η δουλειά μας, να σχολιάζουμε δηλαδή τον καραβλάχικο τρόπο που προμοτάρεται στα μέρη μας ένα καλλιτεχνικό (?) πόνημα, εδώ είμαστε για να πούμε τι είδαμε σε αυτά τα εκατό λεπτά διάρκειας ενός έργου, πραγματικά κακού σε κάθε τομέα.

Ορφανό το κορίτσι μας, από την πρώτη κιόλας σεκάνς, αφού η Μερσέντα της μαμάς, καρφώθηκε σε δρόμο της περιφέρειας, πάνω σε διερχόμενο τρακτέρ κι εκείνη πάπαλα. Αντίο από νωρίς δηλαδή ο ένας λόγος της ερμηνευτικής ομάδας, για να παρακολουθήσει κάποιος την ταινία. Αφού η μήτηρ, αναγνωρισμένη φωνάρα στα μικράτα της με πορεία αξιοζήλευτη ακόμη και πέραν του Ατλαντικού, φέρει την μορφή της Μοναδικής Ελληνίδας then millenium ενζενί (χμ, όχι πια και τόσο μπέμπα), που αξίζει κάτι παραπάνω από τον κόπο. Με το Βικάκι να μας λέει αντίο στο 5ο λεπτό, αναγκαστικά η ματιά στρέφεται πια στα όσα εκτυλίσσονται στο εκράν. Που τουλάστον για το πρώτο ημιχρόνιο, ούτε για τρία χιλιοστά δεν παρεκκλίνουν του A Star Is Born.

Η ιδέα να τοποθετηθεί η βάση του στόρι στις αρχές των 90s περίοδο που τα μπουζούκια γνώρισαν πρωτοφανή άνοιξη, δεν είναι άσχημη. Δεν είναι όμως και καινοφανής. Το αυθαίρετο μπουζουκερί κάπου έξω από τον Πύργο, εκεί που πραγματοποιεί τα πρώτα του βήματα το κορίτσι μας, μόνο την λέξη Βιετνάμ δεν χρησιμοποιεί για ονομασία του (if you know what i mean). Ουίσκια, σουρωμένοι λαικατζήδες, αίματα, ζεμπεκιές του χέστη, κάργα μπογιάτισμα από τις κυράτσες στα μπροστινά. Τεσπά, η εκκολαπτόμενη Λέιντη Γκάγκα σύντομα ξέφυγε από την Ηgλεία, για να βρεθεί στο κλεινόν άστυ, εκεί που το καρτερούν τα φώτα, η λάμψη, η δόξα όπως ακριβώς του αξίζει. Αλλά και ο έρως, η ευτυχία, το πάθος. Προτού η ζηλοφθονία κάνει την μόστρα της και ανατρέψει μονομιάς τα πάντα, μετατρέποντας το καυστικό κοινωνικό σχόλιο μιας περίεργης εποχής για τα ελληνικά δρώμενα (το βαθύ Πασόκ, ο Παπαθεμελής, οι ζβούρες του Κατσιφάρα) σε Λάμψη. Αν είχαμε γελάσει με δάκρυα μια φορά στο σουρεάλ φινάλε του Xenia, εδώ το πράγμα ξεφεύγει. Και ξεφεύγει και πολύ, αφού κάποιος ζήλεψε την δόξα της Στρέλας. Α και του Οικονομίδη, αν κρίνω από τα πουστριλίκια που πέφτουν βροχηδόν, μόνο που εκεί παίζει και κάμποση ικανότητα ε?

Το σενάριο είναι για κλάματα. Δεν υπάρχει η παραμικρή χρονική συνοχή στα αφηγούμενα, αφού τα πάντα τρέχουν τόσο ραγδαία και λαχανιάζουν, τουλάχιστον με την εκτόξευση στον βασιλικό θρόνο της Φωτεινής (φαουλάρα, καμία αρτίστα δεν θα έκανε μαζικό ντόρο με αυτό το μικρό όνομα, αν δεν την λέγαν Δούκισσα ασούμε) που πραγματοποιείται σε χρόνο dt. Ούτε καν μια σκηνή από αυτές που λέμε εξελικτικές, δεν σκέφτηκε να προσθέσει στην δράση ο ντιρέκτορας, έτσι για το Θεαθήναι. Εκεί που το προϊόν όμως πιάνει πάτο, είναι όταν το δράμα της τάχιστης ανόδου, όπως και της απελπισμένης πτώσης, εισέρχεται σε χωράφια που δεν μπορούν να ελεγχθούν από κανέναν ματαιόδοξο κινηματογραφιστή, που νομίζει πως αν προσθέσει τέτοιες ακρότητες στα όσα λέει, θα πετύχει αντίστοιχες σοβαρές ανατροπές. Σίγουρα οι θεατές έμειναν με το στόμα ανοιχτό. Από την αρνητική έκπληξη!

Ίσως το μοναδικό οργανωτικό επίτευγμα που πέτυχε η παραγωγή έχει να κάνει με την διανομή του ρόλου. Και δεν λέω των ρόλων, αφού τουλάχιστον οι σερνικοί είναι μια σκέτη καταστροφή. Ανέλπιστο για τόσο πεπειραμένους καλλιτέχνες? Όχι δα, δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα στον κόσμο να παίζεις τον Ρουβά, αν μιλάμε για τον Στάνκογλου, όταν δεν έχεις καμία σχέση με ρυθμό. Για να μην αναφερθούμε στο τραγούδι του, που απορώ πως κρατήθηκε και δεν γελούσε με τέτοια φωνή. Από την άλλη, όταν θέλεις να παραστήσεις τον Χιώτη, αναφερόμενος στο διάλεγμα του αξιοπρεπή στο παρελθόν του, Μάινα, με την αστεία χωρίστρα Καλυβάτση, ε, δεν κρατάς το όργανο λες και είναι σκουπόξυλο, ούτε κουνάς τα δάχτυλα πάνω στις χορδές, νομίζοντας πως συμμετέχεις σε τουρνουά air guitar. Η επιλογή της Ρένας Μόρφη όμως μοιάζει σωστή, καθώς είναι και εκείνη η ταλαντούχα νεαρά, που έχει γίνει πιο διάσημη για τα βίντεο κλιπ που παίζει, παρά για τα τραγούδια της αυτούσια. Φιλμάκια τρίλεπτα που της δίνουν το αβάντζο να σταθεί στην κινηματογραφική πίστα χωρίς να τα χάνει - εμφανώς - όπως θα έκαναν άλλες στην θέση της. Η απροσδιόριστης ηλικίας ερμηνεύτρια με την γλυκύτατη λαλιά, που είναι της μόδας εσχάτως, είναι μια κούκλα. Σε αρκετά σημεία δεν είναι σωστά φωτισμένη, ούτε και το στάιλινγκ της πειστικό, μιας και εκτός από τα σκουλαρίκια, δεν θυμίζει και πολύ 1993. Έχει αέρα όμως, που σε συνδυασμό με την τίγκα στο σεξ απίλ ομορφάδα της, την καθιστά ως το μοναδικό άξιο αναφοράς στοιχείο του λοιπού ναυαγίου.

Που ούτε την περίοδο σχημάτισε σωστά, ούτε ατμόσφαιρα λαϊκού κέντρου της προκοπής έστησε, ούτε μια πλοκή σοβαρή και χωρίς ανοησίες μας παρουσίασε, ούτε τέλος ανταποκρίθηκε κατά πως θα έπρεπε στην χρήση του ονόματος ενός θρυλικού μαγαζιού της νύχτας, βαρύτατου σαν ιστορία. Ηλία, ρίχτο!

Φαντασία Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 28 Νοεμβρίου 2019 από την Feelgood Ent.!
Περισσότερα... »

Οι Σκιές του Μπρούκλιν (Motherless Brooklyn) PosterΟι Σκιές του Μπρούκλιν
του Edward Norton. Με τους Edward Norton, Bruce Willis, Gugu Mbatha-Raw, Bobby Cannavale, Cherry Jones, Alec Baldwin, Willem Dafoe.


Tits on a Tuesday!
του zerVo (@moviesltd)

Μια από τις πιο παράξενες διαταραχές της νευροψυχιατρικής, ορίζει το Σύνδρομο Τουρέτ, νόσος που παρατηρείται σε ασθενείς από την πολύ νεαρή τους ηλικία και βασικό χαρακτηριστικό της είναι οι ακούσιες, επαναλαμβανόμενες απότομες κινήσεις, γνωστές σε όλους ως τικ. Συσπάσεις αλλά και φωνητικές, συνήθως αισχρές ή ακατάλληλες, εκρήξεις άθελες, που προκαλούν έντονη ανησυχία στους πάσχοντες, αλλά και στον περίγυρο τους, ειδικά όταν εκείνος δεν έχει γνώση της σοβαρότητας της κατάστασης. Ονοματοδότης του συνδρόμου, που κάποτε εκδηλωνόταν πολύ σπάνια, προτού γενετικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες το εξελίξουν στα αποκαλούμενα μοντέρνα, υπήρξε ο Γάλλος νευρολόγος Ζιλ ντε λα Τουρέτ, στα τέλη του 19ου αιώνα. Έκτοτε, καθώς η επιστήμη έχει προοδεύσει σημαντικά, έχουν βρεθεί νέες μέθοδοι περιορισμού του φαινομένου μέσω καινοτόμων θεραπειών, αν και όπως συμβαίνει κατά κύριο λόγο σε τέτοιου είδους περιπτώσεις, δεν έχει εντοπιστεί ακόμη η απόλυτα αποτελεσματική αγωγή που θα το εξαλείψει.

Οι Σκιές του Μπρούκλιν (Motherless Brooklyn) Quad Poster
Μεγαλωμένος από τότε που θυμάται τον εαυτό του σε αυστηρό και καταπιεστικό ορφανοτροφείο της Νέας Υόρκης, ο Λάιονελ Έσσρογκ, κατάφερε να διαφύγει από την σκληρότητα του ιδρύματος χάρη στις προσπάθειες του Φρανκ Μίννα. Διακεκριμένου ιδιωτικού ντετέκτιβ της πόλης, που από έφηβο εδώ και κάμποσες δεκαετίες τον πήρε στην δούλεψη του, μαζί με μια φράξια ακόμη ορφανούς συνομηλίκους του. Και ο Λάιονελ στις ερευνητικές εργασίες που του βάζει το έμπειρο αφεντικό του είναι καλός, πολύ καλός! Μπορεί ενδεχόμενα να μοιάζει με ένα παράξενο είδος ανθρώπου, καθώς το Σύνδρομο Τουρέτ που τον βασανίζει, προκαλώντας τον να ρίχνει με σταθερό τέμπο ύβρεις στον αέρα, έχει κάνει τους πάντες γύρω του να τον αισθάνονται σαν φρικιό, στην πραγματικότητα όμως η συγκεκριμένη πάθηση του έχει οξύνει το αίσθημα της φωτογραφικής μνήμης. Προσόν αν μη τι άλλο πολύ σημαντικό για να φέρει εις πέρας τις αποστολές με επιτυχία.

Η πιο πρόσφατη όμως, που θα συμμετάσχει ως μέλος της ομάδας, όχι απλά θα αποτύχει, αλλά θα έχει και τραγικά αποτελέσματα, καθώς ο Μίννα θα πέσει νεκρός από τα πυρά αγνώστων. Τραυματισμένος ψυχικά από τον χαμό του μοναδικού ανθρώπου που ενδιαφέρθηκε ποτέ για εκείνον, θα ορκιστεί να εντοπίσει όποιους κρύβονται πίσω από το φονικό. Και το διάβα του θα τον οδηγήσει μέχρι το κατώφλι της όμορφης Λόρα Ρόουζ, μιας νεαρής κοπέλας που μάχεται κατά της απαλλοτρίωσης των παραγκών στις φτωχογειτονιές της πόλης, εκεί που κατά κύριο λόγο κατοικούν άποροι και μειονότητες. Φουκαράδες που απειλούνται με ξεριζωμό από τις εστίες τους, χάρη στο πλάνο εξευγενισμού των περιοχών τους, που έχει εκπονήσει ο τεχνοκράτης Μόουζες Ράντολφ, ένας από τους πλέον ισχυρούς άντρες στην κοινωνική ιεραρχία του Μεγάλου Μήλου.

Και κάπως έτσι, εκκινώντας κυριολεκτικά από το μηδέν, δανειζόμενος απλά την καπαρντίνα και την ρεπούμπλικα του δολοφονημένου του μπος, ο ανήσυχος πνευματικά όσο και σωματικά Έσσρογκ, θα εισέλθει σε ένα παιχνίδι μυστηρίου για το οποίο δεν ήταν καν προετοιμασμένος. Λεπτό με το λεπτό θα βυθίζεται ολοένα και περισσότερο στον ιστό μιας πλεκτάνης, στημένης καλά από έναν αόρατο εχθρό, που φαντάζει εκτός των άλλων και πανίσχυρος. Κι αν μέχρι στιγμής έχει υπάρξει μόνο ένα θύμα στην υπόθεση, σταδιακά θα προστεθούν κι άλλοι δολοφονημένοι για να αποδείξουν στον ταλαντούχο wanabe ντετέκτιβ πως ακόμη και η δική του σωματική ακεραιότητα βρίσκεται σε συνεχή κίνδυνο.

Το μυθιστόρημα Motherless Brooklyn δια χειρός του καταξιωμένου λογοτέχνη Jonathan Lethem Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις προθήκες των βιβλιοπωλείων στα 1999, στήνοντας πίσω από την προφανή νουβέλα μυστηρίου, μια ιστορία γεμάτη κοινωνικούς προβληματισμούς και ερωτηματικά. Περί της κατοχικής δράσης των ισχυρών και της πενιχρής αντίδρασης των ανήμπορων, παιχνίδι αιώνιο και συνεχές σε οποιαδήποτε ενεργή σοσιετέ ανά την υφήλιο. Τα δικαιώματα του συγγράμματος, για μια ενδεχόμενη κινηματογραφική του μεταφορά, πάρα πολύ σύντομα πέρασαν στην κατοχή του φιλόδοξου Edward Norton, που έβαλε σκοπό καριέρας να κτίσει την σκοτεινή πραγματικότητα μιας Νέας Υόρκης των 50s, που βρίσκεται σε στάδιο ανακατασκευής, αναπροσαρμογής, μετάλλαξης.

Το ρίσκο του πενηντάχρονου πολυτάλαντου αστέρα δεν τον λες και μικρό, καθώς μπορεί ενδεχόμενα η καριέρα του ως πρωταγωνιστή να είναι σημαντική (όπως και σημαντικά λιγότερη από εκείνη που είχε υποσχεθεί στα νιάτα του), η εμπειρία του όμως πίσω από τον φακό περιορίζεται σε μια και μόνη φορά, ντουζίνες έτη πριν, όταν παρουσίασε το ρομαντικό κομεντί Keeping The Faith. Κι όμως λειτουργώντας με μέθοδο και σύνεση, τόσο στην διασκευή ενός (παν)δύσκολου σεναρίου, όσο και στην εύρεση των κατάλληλων συνεργατών, ο Βοστονέζος κάνει πράξη με συνέπεια το όραμα του. Και δίχως την χρήση τίποτα σπουδαίων εφέδων, αρχικά εντοπίζει τις γωνιές εκείνες της υπερσύγχρονης μητρόπολης που θα σταθούν ως άξια φυσικά σκηνικά και κατοπινά ανακαλύπτει ένα προς ένα τα μυστικά που θα κτίσουν το κατάλληλο νουάρ κλίμα, ώστε να κυλίσει αξιόλογα η ανακατωσιούρικη ίντριγκα. Τζαζ μουσική παντού, καπνός, μπαρούτι, γκρίζα φόντα, ανατροπές. Και τικ. Αμέτρητα τικ! Συστατικό της πλοκής, που αν μη τι άλλο δίνει ένα ξέχωρο ενδιαφέρον σε ετούτο εδώ το κλωνάρι του Chinatown.

Φυσικά δεν αρκείται να μείνει δίνοντας εντολές από την καρέκλα, μα αρπάζει και τον βασικό πρωταγωνιστικό ρόλο, βγάζοντας για μια ακόμη φορά στο εκράν τα τεράστια αποθέματα υποκριτικής αξίας, κομματάκι ρεπριζάροντας εκείνη την συγκλονιστική ερμηνεία του ως συμπλεγματικού και μουλτιπερσονάλιτυ υπόδικου στο δικαστικό σασπένς του Primal Fear, που του χάρισε την μία, από τις τρεις ως ώρας, οσκαρική νοντ. Δεν μπορώ να φανταστώ τον τελευταίο μισό αιώνα, άλλη, τόσο μεγάλη ελπίδα του σινεμά, που δεν ανταποκρίθηκε στις πανύψηλες προσδοκίες που ο ίδιος έθεσε. Πλέον δείχνει σημαντική ικανότητα και στην γενική διεύθυνση ενός απαιτητικού θρίλερ, που πλημμυρίζει και από βαθύτερα ηθικά διδάγματα.

Ατού του έργου, πέραν από τον ίδιο τον Norton, μια πλήρης ομάδα συμπρωταγωνιστών από το πάνω ράφι, που χαρακτηρίζουν ως γνώριμη ακόμη και την πιο δεύτερη περσόνα του στόρι. Με προεξάρχοντες φυσικά τους Alec Baldwin και Willem Dafoe που είναι και οι βασικοί παίκτες της θεματικής ανατροπής, αλλά και τους πάντοτε αξιοπρεπείς Gugu Mbatha-Raw (το κορίτσι που με την δύναμη του κινεί την ανέμη), Bobby Cannavale και Leslie Mann. Ειδικό βάρος στο όλον, δε, δίνει η μόστρα του ενός και μοναδικού Bruce Willis, που σε αντίδραση της Die Hard λογικής, σπάει το χρονικό ρεκόρ θανάτου του στο πανί, που κρατούσε από τον καιρό του Sense. Καταματωμένη έναρξη, που δίνει μια πανίσχυρη σπρωξιά στο action να τσουλήσει πειστικά και να μην νυστάξει την πλατεία (παρά ελάχιστα) μολονότι το δυομισάωρο της διάρκειας ακούγεται κάπως βαρύ αρχικά.

Οι Σκιές του Μπρούκλιν (Motherless Brooklyn) Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 28 Νοεμβρίου 2019 από την Tanweer!
Περισσότερα... »

Ιστορία Γάμου (Marriage Story) PosterΙστορία Γάμου
του Noah Baumbach. Με τους Adam Driver, Scarlett Johansson, Laura Dern, Alan Alda, Ray Liotta, Julie Hagerty, Merritt Wever.


Σκηνές Από Έναν Χωρισμό
του gaRis (@takisgaris)

Στην αρχή όλα καλά τα εποίησε ο Έρωτας. Δυο νάρκισσοι ερωτεύονται τον αντικατοπτρισμό της φαντασίωσης ανεκπλήρωτων επιθυμιών. Συμπληρώματα/παραπληρώματα σεξουαλικής διατροφής. Έλα να σε πλάσω σα τη μάνα μου, τον πατέρα μου, το παιδικό μου ανεπίστρεπτο φλερτ, το «θα μπορούσε να ήταν τέλεια» συζευγμένο με το «με ολοκληρώνει». Το «περνάμε καλά» με το «δε θα μπορούσα να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς Εκείνη / Εκείνον». Ώσπου έρχεται η γαμήλια ξε-κουκούλα. Το βαρέλι κάτω ακριβώς από τη μελίρρυτη επιφάνεια. Ξεβρακώστε αλλήλους. Σε μισώ γιατί με έκανες να νιώσω λίγη. Σε βαριέμαι γιατί με θέλεις σκλάβο σου και δεν το κρύβεις πια. Σε παρατηρώ που δεν έχεις ενδιαφέροντα και οργίζομαι. Με ενοχλείς όπως τρως, το ροχαλητό σου, τα βρακιά στο πάτωμα. Είσαι υποχόνδριος και δυσκοίλιος (#διπλής). Είσαι αλλού νταλού και για μένα πουθενά. Είσαι ένα μήνα αξύριστη. Η μπυροκοιλιά σου χαϊδεύει τα πατώματα. Έχεις χαλάσει το παιδί. Εσύ βάζεις λόγια στο παιδί και το έχεις μελαγχολήσει. Διαζύγιο ΤΩΡΑ! Μα, δεν είμαστε ήδη από χρόνια χωριστά;

Ιστορία Γάμου (Marriage Story) Quad Poster
Μακάριοι οι μη αναγνωρίσαντες εαυτούς και αλλήλους κάπου κει μέσα στις ασφυκτικά φορτωμένες με αυτολύπηση και προδομένη οργή παραπάνω γραμμές. Για τους αποδέλοιπους, το Marriage Story του Noah Baumbach είναι η ταινία - δεινή εμπειρία θύμησης οικείων κακών. Ο πενηντάρης πλέον συγγραφέας / σκηνοθέτης καταθέτει προσωπικό βίωμα από τον χωρισμό του με τη Jennifer Jason Leigh λίγο πριν τακιμιάσει με το όψιμο πίσω - από - την - κάμερα τάλαντο της Greta Gerwig (Ladybird και φέτο Little Women, αναμενόμενο παρεάκι του Marriage Story στις επικείμενες βραβευτικές κούρσες). Κι αν το αλησμόνητο The Squid and the Whale (2004, υποψήφιο για Όσκαρ Σεναρίου) ήταν η αφετηρία μιας κατάδυσης στα σκοτεινά νερά μιας επίπονης οικογενειακής διάλυσης, το Marriage Story αποτελεί τη διδακτορική διατριβή πάνω στους μηχανισμούς, στα θέλγητρα και το σχεδιασμό του ατομικιστικού αναπροσδιορισμού δια της δολοφονίας χαρακτήρα του συζύγου. Ο θάνατός σου – η ζωή μου μωρή. Να φύγεις να βρω τον εαυτό μου η γυναίκα. Θέλω την κηδεμονία. Μίλα με τη δικηγόρο μου.

Η αρετή και ψιλοκατάρα του έργου είναι ότι δαύτα τα έχει ορμηνέψει συγκλονιστικά ο Ingmar Bergman (Scenes from a Marriage, Persona), όσο και παρωδήσει ευστοχότερα ο Woody Allen στο Annie Hall. Ύστερις ο Νώε έχει αυτό το διαννοουμενίστικο μπουρζουά που δεν πιάνει τον εργατάκο ασούμε όσο τον τσίμπησε στο φυλλοκάρδι το Manchester By the Sea με ανάλογη θεματολογία. Ο Charlie (Adam Driver, μονιμάς συνεργάτης σε ερμηνεία καριέρας) και η Nicole (Scarlett Johansson, η χρονιά της φέτο και με το Jo Jo Rabbit) είναι το θεατρικό ζεύγος σκηνοθέτη - ηθοποιού που κινείται μεταξύ LA - NYμε το αγοράκι παραμάσχαλα, σε μια πιο εξισορροπημένη εκδοχή του Kramer Vs Kramer, πλαισιούμενη από μια γερή σαπορτάδα παλαιμάχων δικηγόρων (Alan Alda - Ray Liotta - μπαμπέσα Laura Dern ως το μόνο σίγουρο όσκαρ της ταινίας). Οι διάλογοι σπινθηροβόλοι, το πλανάρισμα θεατρικότατο με υπερθετικότατη σκηνοθετική καθοδήγηση των ερμηνευτών (ακόμη και έπειτα από 50 λήψεις το ξέσπασμα του Driver στο νέο, εργένικο σπίτι του επί της, και εκτός οθόνης ζωντοχήρας, Τζοχάνσεν είναι σπαραχτικά ψευδο-αυτοσχεδιαστικό).

Το Marriage Story δεν προσφέρεται για γλέντια και χαρές παρά πιότερο ως ομοιοπαθητική αυτοκάθαρση σε φρεσκοδιαζευγμένους. Όσο όμως κι αν οι χωρισμένοι δε γιορτάζουνε ποτέ(ς), ο Μπόμπακ κλείνει με μια νότα αισιοδοξίας και αλληλοκατανόησης. Ο Ντράιβερ ερμηνεύει Sondheim στο Being Alive, οι κρουνοί καταβρέχουν παριές και ματογυάλια και το Netflix καμαρώνει για μια ακόμη ισχυρά οσκαρική προσθήκη (The Irishman, The Two Popes, Dolemite Is My Name) που τουλάχιστον έπαιξε κι ένα μήνα στις αίθουσες πριν το streaming (6 Δεκέμβρη σταδωταμέρη). Ο Baumbach έβαλε την πρώην του λέει να δει τη μπομπίνα στο μοντάζ και αυτή του έστειλε σέλφι με το δακρυσμένο της πρόσωπο. Της άρεσε, είπε αυτός. Πολιτισμένα πράματα, βελούδινα διαζύγια και ενήλικες δημιουργίες που χαράζουν απαλά μια μέθεξη εις τα εντός σου.

Ιστορία Γάμου (Marriage Story) Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 28 Νοεμβρίου 2019 από την Odeon!
Περισσότερα... »

RBG: Μια ζωή για τη δικαιοσύνη (RBG) Poster ΠόστερRBG: Μια ζωή για τη δικαιοσύνη
των Julie Cohen, Betsy West.


Ηρωίδα. Είδωλο. Αρνήτρια.
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Ευτυχώς που υπάρχουν κι αυτοί οι δικαστικοί λειτουργοί

Αυτό είναι μόλις το πρώτο μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ για την Betsy West. Αντίθετα, για την Julie Cohen αυτό είναι το πέμπτο μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ που σκηνοθετεί. Οι δυο τους συνεργάστηκαν για πρώτη φορά για αυτό το ντοκιμαντέρ, η συνεργασία τους, όμως, θα έχει και συνέχεια. Το επόμενο ντοκιμαντέρ που θα συνσκηνοθετήσουν δεν έχει ακόμα τίτλο, θα αφορά όμως στη ζωή και το έργο της Julia Child, της σεφ, συγγραφέως και τηλεοπτικής περσόνας, την οποία υποδύθηκε η Meryl Streep, στην ταινία μυθοπλασίας της (συγχωρεμένης) Nora Ephron με τίτλο «Τζούλι & Τζούλια» (Julie & Julia, 2009).

RBG: Μια ζωή για τη δικαιοσύνη (RBG) Poster Πόστερ Wallpaper
Η ταινία RBG: Μια ζωή για τη δικαιοσύνη (RBG), στην οποία η συντριπτική πλειοψηφία των συντελεστών (σκηνοθεσία, σενάριο, παραγωγή, διεύθυνση φωτογραφίας, μοντάζ, μουσική κτλ) είναι γυναίκες, έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της τον Ιανουάριο του 2018 στο φεστιβάλ του Σάντανς. Προβλήθηκε σε πολλά φεστιβάλ ανά τον κόσμο και ήταν υποψήφια για δύο Όσκαρ: καλύτερου ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους και καλύτερου τραγουδιού (για το «I'll Fight» που έγραψε, τόσο τους στίχους όσο και τη μουσική, η – γυναίκα – Diane Warren κι ερμηνεύει η – γυναίκα – Jennifer Hudson!!!).

Η υπόθεση: RBG: Ακρωνύμιο που προκύπτει από το ονοματεπώνυμο της Ruth Bader Ginsburg. Η Ρουθ Μπέιντερ Γκίνσμπεργκ, λοιπόν, είναι μόλις η δεύτερη γυναίκα που κατάφερε να γίνει αντιπρόεδρος του Ανωτάτου Δικαστηρίου των ΗΠΑ αλλά και η πρώτη δικαστίνα που έγινε pop φαινόμενο. H Ρουθ Μπέιντερ Γκίνσμπεργκ, η οποία κυκλοφορεί σε κούπα, σε τατουάζ και σε meme, είναι 85 χρονών κι έχει αλλάξει τη θέση των γυναικών στην Αμερική αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Μεταξύ των άλλων, έχει καταφερθεί ανοιχτά ενάντια στον Τραμπ κι έχει κερδίσει υποθέσεις, που επέτρεψαν στις γυναίκες να στέκονται ισότιμα απέναντι στους άντρες συναδέλφους τους στη δουλειά αλλά και στο σπίτι. Παρά τα πολλά εμπόδια που συνάντησε στη λαμπρή της καριέρα η μικρή το δέμας αλλά τεράστια σε δύναμη και αποφασιστικότητα αυτή γυναίκα συνεχίζει να μάχεται για έναν καλύτερο κόσμο.

Η άποψή μας: Αν η δουλειά ενός ντοκιμαντέρ είναι να μας συστήσει ανθρώπους, των οποίων την ύπαρξη αγνοούσαμε, ενώ αξίζει να τους γνωρίσουμε, τούτο το ντοκιμαντέρ πετυχαίνει απολύτως το στόχο του. Πλησιάζει την μικροκαμωμένη αυτή γυναίκα γνωρίζοντας το βάρος των επιτεύξεών της αλλά με καθόλου σοβαροφανές ύφος. Ίσα – ίσα, οι δύο γυναίκες σκηνοθέτες πετυχαίνουν να μας δώσουν το πορτρέτο της RBG με μια καλώς εννοούμενη ελαφράδα. Και ναι, αξίζει τον κόπο να πας στο σινεμά και να γνωρίσεις μια γυναίκα 85 χρονών! Να μάθεις ότι της δόθηκε το προσωνύμιο «Notorious» σε ευθεία αναφορά με τον Notorious BIG, τον αφροαμερικάνο ράπερ, που σκοτώθηκε σε ηλικία 20 ετών σε «αυτοκινητιστικό δυστύχημα» (σημείωση: δεν πρέπει να ήταν λευκό Polo αυτό που τον χτύπησε).

Τι κοινό μπορεί να έχει ένας μαύρος, υπέρβαρος νεαρός (πριν δολοφονηθεί) με μια λευκή, μικροκαμωμένη υπέργηρη γυναίκα; Και οι δύο είναι γέννημα θρέμμα από το Μπρούκλιν! Να δεις τη μία μετά την άλλη, τις διαδοχικές μάχες και τις νίκες που πέτυχε ως ασκούμενη δικηγόρος, κερδίζοντας υποθέσεις που συνετέλεσαν ριζικά στο να επιτευχθεί ισότητα των δύο φύλων. Προσέξτε: υπερασπίστηκε και άντρα που ήθελε να πάρει επίδομα πατρότητας, όταν μετά τη γέννηση του παιδιού του, η σύζυγός του πέθανε και ο ίδιος αναγκάστηκε να το μεγαλώσει μόνος του! Να δεις να λατρεύεται από νεαρές γυναίκες, που πίνουν νερό στο όνομά της. Να δεις τη σχέση της με τον σύζυγό της, τον πρώτο άντρα που τη θαύμασε για το μυαλό της και την στήριξε ουσιαστικά. Να δεις τις προπονήσεις της στο γυμναστήριο! Να δεις την Kate McKinnon να την υποδύεται στο «Saturday Night Live».

Να δεις την RBG να απολαμβάνει την όπερα και να συμμετέχει σε μία όπερα, με ολοφάνερη ευχαρίστηση! Να την ακούς πόσο γλυκά και ήρεμα μιλάει: τόσο στην κάμερα όσο και από ηχογραφήσεις στις οποίες αγορεύει στο δικαστήριο. Ήρεμη δύναμη. Σχεδόν πάντα διαβάζοντας κείμενο. Πάντα προετοιμασμένη. Ποτέ να μην αντιδρά βεβιασμένα και αυθόρμητα. Ωραία τύπισσα. Άξια έγινε σύμβολο. Και συνεχίζει να δίνει τον αγώνα της, παρέχοντας την μειοψηφούσα θέση σε ένα Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ, που πλέον έχει γίνει πάρα πολύ συντηρητικό. Κι αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό: το να πετυχαίνεις νίκες που βοηθάνε τους συνανθρώπους σου να ζουν καλύτερα, χωρίς (απαραίτητα) να βγαίνεις και να το βροντοφωνάζεις αυτό. Ρε την RBG...

ΥΓ: Πάντως, πρέπει να δηλώσω πως παρά το γεγονός ότι τούτο είναι ένα καλό κι ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ και η ταινία του Σύλλα Τζουμέρκα, «Το θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών» μπορεί να χαρακτηριστεί μια μέτρια ταινία μυθοπλασίας, ε, χίλιες φορές θα προτιμήσω την ταινία του Τζουμέρκα. Δεν τρελαίνομαι με τα ντοκιμαντέρ, σας το λέω να το ξέρετε...

RBG: Μια ζωή για τη δικαιοσύνη (RBG) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 21 Νοεμβρίου 2019 από την Neo Films!
Περισσότερα... »